Feedback
5,0

Willems Keukens

Score uit 3 ervaringen | beschrijf ook uw ervaring
tel: 043-3632332 | Wethouder van Caldenborghlaan 86, 6226 BV Maastricht
Kastenwinkels beoordeeld


Bedrijfsomschrijving
Afkomstig van Willems Keukens
Willems Keukens heeft al meer dan 45 jaar een goede en betrouwbare naam in keukens en badkamers. Kent u een keukenmerk dat het aandurft maar liefst 25 jaar fabrieksgarantie te geven op scharnieren, laden, korven en uittrekelementen? Wij wel: het is namelijk onze standaard en.... uniek in Zuid Limburg!
Ervaringen
Er zijn 3 ervaringen over Willems Keukens. Alle ervaringen zijn door Qasa gecontroleerd. Uw ervaring toevoegen: schrijf een review
“Te veel gebreken”
Door J. Michielsen op maandag 21 jan 2019 '19
Per 1 augustus 2018 hebben wij een keuken besteld bij Willems Keukens in Maastricht. Deze zou op 18 en 19 oktober worden geplaatst. Na een eerdere aanbetaling vooraf (geen probleem) ontvingen we 17 oktober, zonder dat ook maar één onderdeel ontvangen was, de factuur voor het restbedrag. Onmiddellijk te voldoen ! Op 18 oktober, toen bleek dat levering en montage inderdaad in gang waren gezet hebben we de factuur, op een kleine deelbetaling na, voldaan. En gelukkig maar, want het vervolg was één groot horrorverhaal. Dit begon met een aanrechtblad dat ± 4 cm te kort was en daardoor niet aansloot aan de muur, ondanks het feit dat een vertegenwoordiger van de firma twee keer bij ons thuis is komen meten. Hoe gereageerd werd op de melding daarvan kom ik later in dit stuk terug. Verder werden op 18 en19 oktober nog de volgende gebreken geconstateerd :
1. De beide laden in de losstaande kast waren 30 cm. i.p.v. 45 cm. zoals in de opdrachtbevestiging staat. Hierdoor vielen de korven bij opening van de laden omlaag
2. De afwerking van de hoeken van de plinten onder de losstaande kast waren niet om aan te zien. Verkeerde kleur, maar dat was voor de monteur geen probleem om ze te bevestigen
3. De aansluiting van de watertoevoer naar de afwasmachine lekte
4. Plaat voor achter de afzuigkap was niet meegeleverd
5. Het sluitmechanisme van de bovenkasten is anders (touch latch) dan de staande kasten. Op de opdrachtbevestiging is aangegeven dat zowel de laden en kasten zouden zijn voorzien van "Softclose slomotion" met RVS greeplijsten.
6. Een van de deurtjes van de bovenkasten is in de hoek beschadigd. Ondanks dat een van de monteurs dat had gezien, heeft hij deze gemonteerd zonder verdere mededeling. Pas toen hij na inspectie daarop gewezen was, vertelde hij dat.
7. Bij het plaatsen van de bovenplinten zijn aan het pas behandelde plafond beschadigingen ontstaan.
8. Een door de firma zelf gedemonteerde schakelaar van de centrale afzuiging werd niet meer teruggezet. (We zijn geen electriciëns )
9. De watertoevoer voor de warmwater- en koudwaterkraan en afvoer werden niet aangesloten. ("wij zijn geen loodgieters" zeiden de monteurs). Volgens de monteurs waren de aansluitpunten niet goed. Misschien onze schuld ? Tijdens de twee bezoeken van vertegenwoordiger van de firma is ons daar niet op gewezen.

Het gevolg van bovenstaande was o.a. :
- 3 dagen geen water in de keuken
- 4 weken wachten op een nieuw aanrechtblad en behelpen met een aanrechtblad waarbij de wasbak en de achterkant, zijkant en aansluiting op een ander deel van het aanrechtblad niet kon worden afgekit. Hierdoor konden ook geen maten worden genomen voor de glazen achterwand, waarvoor ook nog eens 4 weken levertijd was.
- Een nieuw deurtje besteld en gemonteerd moest worden.
- We zitten met diverse verschillende openings- en sluitingsmechanismen.

Terugkomend op de melding van het te kleine aanrechtblad. Hierop kwam de opmerking : "Hoe denkt u dat we dat gaan oplossen" ? Alsof wij daar ook een rol in moeten spelen. Toen bleek dat de problemen en gebreken zich opstapelden hebben wij telefonisch twee keer vriendelijk verzocht of de eigenaar van de zaak zelf eens wou komen kijken. Mijnheer Willems vond het niet de moeite waard om te komen. Pas na een bezoek aan de zaak, waar ik behoorlijk heb uitgepakt, en nog een telefoontje verwaardigde de heer Willems zich om toch maar eens te komen. De eerste woorden die hij sprak waren : "Gisteren had het volledige bedrag van de keuken op mijn bankrekening moeten staan". Empathie en klantvriendelijkheid waren ver te zoeken. Uiteindelijk is na veel mailcorrespondentie en nog een duidelijk gesprek op 18 december, 2 maanden na de overeengekomen plaatsing, de keuken opgeleverd zoals dat verwacht mocht worden. Tenminste, op een passtukje na dat spontaan eruit springt. Complimenten voor glashandel Cuijpers uit Maastricht die de glazen achterwand hebben geplaatst. Vakwerk.
Reactie of foto toevoegen
“Keuken en badkamer”
Door Melih Özkardes op zondag 8 jul 2018 '18
We hebben via dit bedrijf volgende projecten laten uitvoeren:
* Nieuwe keuken
* Doorbraak muur keuken en woonkamer
* Nieuwe badkamer op de eerste verdieping
* Nieuw toilet op BG

Hoewel we uiteindelijk in het algemeen tevreden zijn over het uiteindelijke eindresultaat, zullen we dit bedrijf zeker niet aanbevelen. Alle werkzaamheden zouden volgens de gemaakte planning van Willems Keukens op 6 oktober 2017 afgerond moeten zijn. De officiële oplevering gebeurde echter pas op 3 januari 2018. En ook na oplevering waren er nog steeds enkele gebreken die nog later zijn hersteld. Wat ons misschien nog wel het meest gestoord heeft, is dat de communicatie tijdens het bouwproces zeer te wensen over liet: heel vaak waren we niet of pas erg laat geïnformeerd over de stand van zaken en waarom werkzaamheden ineens een tijd stillagen. Vaak moesten we actief navragen wat er aan de hand was voordat we op de hoogte werden gesteld van het hoe en waarom van de vertragingen en kregen we van de werklieden andere verhalen te horen dan van de bedrijfsleider zelf. Tijdens de werkzaamheden werd ons duidelijk dat niet goed met personeel werd omgegaan: medewerkers werden plotseling weggeroepen om ergens anders tussendoor klussen te klaren, werden ziek of namen ontslag. Hieronder een greep uit de lijst van zaken die niet in orde waren. Het heeft ons veel tijd en energie gekost in de vorm van herhaaldelijk overal achteraan schrijven en bellen en uiteindelijk ook contact met rechtsbijstand om wat aan de volgende gebreken te laten doen:
* Twee keer vergeten van een afspraak.
* Muurdoorbraak
* Gordijnrail in de woonkamer kapotgemaakt
* Deurlijst kapotgegaan
Keuken
* Vergeten enkele hoeken af te kitten
* Stucwerk in de muur was na korte tijd al wat gebarsten omdat waarschijnlijk te haastig gewerkt
* Bestekla vergeten te leveren. Deze kwam pas na oplevering.
* Muurplanken waren bij oplevering beschadigd.
* Vergeten planken in enkele kasten van te monteren
* Ondanks de opdrachtbevestiging geen dimbare spots gemonteerd
* Er was een lekkage in de kelder doordat nieuwe leidingen niet goed aangesloten waren op bestaande leidingen.
Badkamer en wc
* Tijdens de werkzaamheden bleek dat het oorspronkelijke plan voor de badkamer ineens niet uitvoerbaar was. De tekeningen die door de bedrijfsleider waren gemaakt bleken niet juist te zijn. We moesten snel een nieuwe indeling van de badkamer bedenken. Bij deze afspraak kwam de bedrijfsleider zelf niet langs en we moesten het met de medewerker bespreken.
* De deur van de inloopdouche ging niet goed dicht. Na maanden wachten en aandringen van ons is dit opgelost door een eenvoudig magneetsysteem.
* Kit bij de deur was vergeten
* De lades van de badkamerkast waren lange tijd niet afgemonteerd en bruikbaar
* Stucwerk in de WC en de badkamer is op sommige punten slecht gedaan. Niet glad zoals het moet zijn. De tegels in de wc zijn niet netjes aangebracht zodat de overgangen van het stukwerk van de tegels niet overal soepel is.
* Verwarming wordt gedeeltelijk niet helemaal warm.

De lijst spreekt voor zich. De producten hebben voor hun prijscategorie een goede kwaliteit. Maar de organisatie van de verbouwing en het tijdmanagement waren gewoon rampzalig en heeft ons zeer veel vertraging en daarmee samenhangende stress gekost. We hebben de bedrijfsleider duidelijk gemaakt dat we ontevreden zijn en negatieve reclame zouden maken in de vorm van deze review. We hopen dat toekomstige klanten niet dit soort problemen met Willems Keukens mee zullen maken en dat het bedrijf zich verbetert in de aspecten waar het bij ons mis ging. We raden iedereen aan een goed en kritisch gesprek te voeren en alles op papier laten vastleggen voordat iemand een contract met dit bedrijf tekent. Uiteindelijk hebben we een advocaat ingeschakeld die ons heeft ondersteund om iets van een schadevergoeding te krijgen in de vorm van het niet betalen van een deel van de eindafrekening.
Reactie of foto toevoegen
“Slechte prijs kwaliteit verhouding”
Door Karin vranken op dinsdag 3 jul 2018 '18
Prijs/kwaliteit verhouding is slecht. Een roestvrij-stalen tafelpoot wat na een halfjaar gaat roesten? Kastjes naast wasemkap bladderen af, kwam er iemand kijken, dacht dat ik de wasemkap niet gebruikte, keek hij erna, constateerde hij dat ik die wel gebruikte. Kunststofplaten ertegen gezet. Nadat de keuken geplaatst is krijg je de factuur(vooraf hadden we al iets aanbetaald) . Dag na ontvangst vd factuur komt al de aanmaning.
Reactie of foto toevoegen
Vestiging Willems Keukens
aMaastricht , Wethouder van Caldenborghlaan 86, 6226 BV Maastricht, tel 043 -363 23 32
Kaart
Uw ervaring
Overzichtpagina's
Meer bedrijven in Limburg
Over deze pagina
Het helpcentrum van Qasa bevat uitgebreide informatie over onder meer betrouwbaarheidscontrole, privacybescherming, scorebepaling, wijzigen of intrekken van ervaringen, en wat er gebeurt na het schrijven van een ervaring.