Bedrijfsomschrijving
Afkomstig van Vloer & Raam
De specialist in PVC, parket, laminaat, kurkvloeren, traprenovatie en raamdecoratie.
Redactie Qasa.nl
Het bedrijf heeft showrooms in Alkmaar en in Amersfoort. Er wordt een legservice geboden om de vloer aan te brengen.
Alternatieven voor Vloer & Raam
Andere goed gewaardeerde vloerenwinkels zijn onder meer:
•
LAB21
(
Amersfoort Utrecht
) score 8,1
uit 987 ervaringen
•
Europa Parket
(
Barneveld Gelderland
) score 9,7
uit 377 ervaringen
•
Luxury Floors
(
Kampen Overijssel
) score 9,4
uit 231 ervaringen
•
Bebo Parket
(
Vriezenveen Overijssel
) score 8,6
uit 62 ervaringen
•
J&M Vloeren
(
Leiderdorp Zuid-Holland
) score 7,0
uit 1 ervaringen
U kunt ook de lijst met de
beste 10+ vloerenwinkels bekijken.
“Geen aanrader”
T. uit Hilversum |
zondag
30 nov
2025
25
| Vloer & Raam Amersfoort
Let op: Ontzettend slechte en teleurstellende ervaring bij Vloer & Raam B.V. te Amersfoort. Mijn vriend en ik hebben bij de verkoper een parketvloer uitgekozen. Deze vloer was op voorraad en kon binnen een redelijke termijn worden geleverd/gemonteerd. Op de inmeetafspraak kwam de eigenaar niet opdagen. Deze afspraak was evenmin geannuleerd. Wij waren voor niets naar het betrokken adres toegegaan. N.a.v. een nieuwe afspraak zou dit keer de parketlegger tussen 14:00 - 15:00 uur langskomen om de ondervloer te beoordelen. De parketlegger stond uiteindelijk om 17:15 uur voor de deur. Ik was toen al vertrokken omdat de verkoper mij i.v.m. mijn oproep had laten weten dat een nieuwe afspraak zou worden ingepland. Het werd ons toen duidelijk dat Vloer & Raam B.V. moeite heeft met het nakomen van afspraken. Enfin, wij bleven goede hoop houden.
Twee dagen voorafgaand aan de levering ben ik door de eigenaar gebeld dat er kosten voor de ondervloer bijkomen. In de winkel heeft de verkoper gezegd dat er nimmer kosten zouden bijkomen. De eigenaar had eerder laten weten dat de parketvloer boven kon worden gelegd zonder extra materialen. Later bleek dat de bovenverdieping volledig moest worden geëgaliseerd voordat het parket kon worden gelegd. Omdat ik graag wilde dat de vloer op de juiste manier zou worden gelegd ben ik akkoord gegaan. Kort daarop wordt op dezelfde dag mijn vriend gebeld door de eigenaar. De eigenaar liet toen weten dat wegens een fout in de bestelling de planken van het parket langer waren en vroeg of dit akkoord was. Mijn vriend heeft nagevraagd of het parket nog steeds hetzelfde was (parkettype LS861). Hierop is door de eigenaar bevestigend beantwoord. Het parket zou hetzelfde zijn als het parket waarvoor getekend is.
Vloer & Raam B.V. werkt met een betaling vóór levering. Het product en de diensten worden in zijn volledigheid betaald nog voordat het geleverd is. Zo is de totaalsom van € 8600,- voldaan.
Tijdens de legwerkzaamheden heb ik geconstateerd dat het geleverde parket niet het bestelde parket is. Ik ben met drie planken naar de winkel afgereisd om ter plekke bij het uitgekozen wandpaneel LS861 te vergelijken. In de winkel heeft de verkoper tot op het laatste moment volgehouden dat wij de bestelde vloer geleverd gekregen hebben en dat het kleurverschil uitsluitend kwam doordat het gekozen wandpaneel (LS861) in de zon had gestaan. Wat opviel was dat de geleverde planken qua uiterlijk volledig overeenkwamen met wandpaneel LS810. Ik heb de verkoper gevraagd of hij mij via het systeem kon laten zien dat wel degelijk LS861 besteld en geleverd was.
Daaropvolgend heeft de verkoper een pakbon uitgeprint. Met deze pakbon ben ik teruggegaan naar de wandpanelen en tot mijn verbazing bleek aan de hand van de specificaties dat de maten van parkettype LS810 overeenkwamen met de pakbon. Pas toen kon de verkoper eerlijk vertellen dat wij inderdaad een andere vloer geleverd hebben gekregen. De verkoper griste toen de pakbon uit mijn hand. Pas later begreep ik wat hiervan de afweging was. Aan het einde van dit gesprek vroeg ik of ik de pakbon mocht meenemen. Dit mocht van de verkoper niet omdat dit 'interne bedrijfsinformatie' zou betreffen. Mijn persoonlijke pakbon was opeens interne bedrijfsinformatie geworden. Dit voelde allesbehalve integer. Mij bekroop het gevoel dat de verkoper de fout van Vloer & Raam B.V. wilde verbergen. Bij de levering is evenmin een pakbon verstrekt.
Enfin, de verkoper zou in overleg gaan over een oplossing, de legwerkzaamheden zouden worden stopgezet en ik zou diezelfde dag nog worden teruggebeld. Dit is niet gebeurd. Ik ben de dag daaropvolgend zelf naar het betrokken adres toegegaan en tot mijn verbazing waren de legwerkzaamheden die dag daaraan voorafgaand niet gestopt. Toen verscheen de parketlegger in de ochtend. De parketlegger wist van niets.
Wij hebben toen samen met de verkoper direct na openingstijd gebeld. Toen is door de verkoper aangegeven dat wij toestemming zouden hebben gegeven voor een andere vloer. Ik wist niet wat ik hoorde. Vloer & Raam B.V. erkend eerst dat wij een andere vloer geleverd gekregen hebben en zou in overleg gaan over een oplossing. Een dag later wordt dit verhaal gewijzigd en zouden wij toestemming hebben verleend voor een andere parketvloer. Los van het gegeven dat dit onjuist is, welke klant zou nou toestemming geven voor een vloer die niet gezien is? Ik heb n.a.v. dit gesprek zelf per direct de legwerkzaamheden stopgezet.
Lang verhaal kort. Vloer & Raam B.V. ontkend dat een verkeerde vloer geleverd is en de eigenaar geeft naderhand aan dat ons zou zijn verteld dat parkettype LS861 niet op voorraad zou zijn. Dit is ons nimmer verteld. Elke keer nam Vloer & Raam B.V. een andere positie in. De wijze waarop gesprekken zijn verlopen zijn door de eigenaar ten gunste van zichzelf verdraaid. Nu biedt Vloer & Raam B.V. als oplossing aan dat de geleverde vloer over een half jaar kan worden bewerkt met olie zodat de uitstaling warmer/donkerder zou worden. Meerdere keren heb ik verzocht om alsnog de bestelde vloer geleverd te krijgen en over te gaan tot verwijdering van de verkeerd geleverde vloer. Vloer & Raam B.V. gaat op geen van deze verzoeken in. Het licht staat aan maar er is niemand thuis. Op ons komt dit over als tijd rekken i.p.v. adequaat reageren om tot een oplossing te komen.
Als gevolg van bovengenoemde zijn wij een geschil via Uitgesproken Zaak gestart. Dit geschil is nu in behandeling en in fase 1. Wij verhuizen morgen naar een woning waar deels een vloer en deels geen vloer ligt. Dit veroorzaakt een schrijnende niet leefbare situatie wat gepaard gaat met stress en slapeloze nachten. De overdracht van de huidige woning kan ik niet verplaatsen, dit staat vast. I.p.v. uitzien naar een verhuizing is het een gedwongen verhuizing geworden. Als ik de overdracht bij de notaris nog had kunnen verplaatsen had ik dat uiteraard gedaan en de bijkomende kosten voor het overbruggingskrediet voor lief genomen.
Onze pogingen om tot een oplossing te komen zijn stuk voor stuk ontmoedigd. Vloer & Raam B.V. toonde geen enkele bereidheid om mee te denken of verantwoordelijkheid te nemen voor hun fouten. In plaats daarvan kregen wij te maken met een muur van onbegrip en een gebrek aan klantgerichtheid. Het leek Vloer & Raam B.V. totaal niet te interesseren dat wij een woning betrekken waar deels een verkeerde vloer en deels geen vloer ligt. Deze ervaring heeft ons vertrouwen in Vloer & Raam B.V. volledig ondermijnd. De klantgerichtheid en professionaliteit lieten ernstig te wensen over. De onwil van Vloer & Raam B.V. om fouten op een redelijke manier op te lossen maakt hun een zeer onbetrouwbare keuze. Bij Vloer & Raam B.V. staat ten koste van hun klanten het winstbelang voorop. Wij raden ten zeerste af om zaken te doen met Vloer & Raam B.V. Bespaar jezelf lichamelijke ongemakken en kies voor een bedrijf die eerlijk zaken doet en wel om zijn klanten geeft.
Reactie of foto toevoegen
“Vloer valt een stuk duurder uit”
Martin |
woensdag
2 jul
2025
25
| Vloer & Raam Amersfoort
Vloer laten inmeten door vloer en raam medewerker in Amersfoort bij het leggen door de pvc legger van vloer en raam werd al gezegd 9 meter te weinig. Wij hebben speciaal laten opmeten en afspraak gemaakt voor 1800 euro en nu door fout van medewerker moeten wij 650 euro en even later 450 euro betalen om fout te herstellen wij hadden afgesproken 1800 en als duurder werd zouden wij het niet doen. Dus niet kopen daar.
Reactie of foto toevoegen
Foto's

Gebruikersfoto null
1 / 2
Vloer & Raam
vestigingen
Vloer & Raam Alkmaar,
Noorderstraat 5, 1823 CS Alkmaar,
tel 072-2013063
Vloer & Raam Amersfoort (2 reviews),
Industrieweg 3, 3812 RX Amersfoort,
tel 033-2035133
Kaart
Vloer & Raam review
Overzichtpagina's
Meer bedrijven
Over deze pagina
Het
helpcentrum van Qasa bevat uitgebreide informatie over onder meer betrouwbaarheidscontrole, privacybescherming, scorebepaling, wijzigen of intrekken van ervaringen, en wat er gebeurt na het schrijven van een ervaring.
Een bewerking voorstellen van de naam, bedrijfsomschrijving of adresgegevens.
Geef hier uw wijziging door.