Feedback
3,1

Brugman

Score uit 224 ervaringen | beschrijf uw ervaring
34 vestigingen (heel nederland)
Bedrijfsomschrijving
Afkomstig van Brugman
Al ruim 50 jaar dé adviseur in keukens, badkamers en vloeren. Van ontwerp tot montage, wij helpen gedurende het hele proces. 34 winkels voor inspiratie en advies.
Redactie Qasa.nl
Brugman heeft showrooms in diverse plaatsen in Nederland. Het bedrijf verkoopt complete keukens en badkamers. Brugman richt zich op maatwerkoplossingen voor zowel keuken- als badkamerinrichting.
Alternatieven voor Brugman
Andere goed gewaardeerde keukenzaken zijn onder meer:
•  Kitchen4All
   
( Leeuwarden Friesland ) score 9,6 uit 1079 ervaringen
•  KeukenCoach
   
( Utrecht Utrecht ) score 9,8 uit 178 ervaringen
•  I-KOOK
   
( Den Haag Zuid-Holland ) score 9,6 uit 1922 ervaringen
•  REDDY Keukens
   
( Amsterdam Noord-Holland ) score 9,2 uit 203 ervaringen
•  Grando Keukens | Badkamers
   
( Hengelo OV Overijssel ) score 9,2 uit 3370 ervaringen
•  Bemmel & Kroon
   
( Den Haag Zuid-Holland ) score 9,5 uit 926 ervaringen
•  DB Keukens
   
score 9,7 uit 2570 ervaringen
•  Voortman Keukens
   
( Dordrecht Zuid-Holland ) score 9,7 uit 600 ervaringen

U kunt ook de lijst met de beste 10+ keukenzaken bekijken.

Brugman review

Er zijn 224 ervaringen over Brugman. Alle ervaringen zijn door Qasa gecontroleerd. Uw ervaring toevoegen: schrijf een review
Bekijk ervaringen per score:
5 sterren 20 ervaringen
4 sterren 5 ervaringen
3 sterren 2 ervaringen
2 sterren 19 ervaringen
1 ster 170 ervaringen

Verdeling: 25 positieve ervaringen | 191 kritische ervaringen

Ervaringen over: keukens, badkamers, actie, annuleren, kwaliteit, korting, montage, prijs, service

Per vestiging:

Sorteer op: meest relevant, nieuwste, met foto
“De volgende keer zeker geen Brugman”
Veronica | vrijdag 29 mei 2026 26 | Brugman Hoofddorp
Keuken gekocht bij Brugman inclusief inductiekookplaat. Nodig: 2 extragroepen. Blijkt achteraf de externe stroomvoorziening niet toereikend. Koken kan alleen door niet teveel tegelijk aan te zetten. "anders klapt het eruit", was de mededeling. Dat is een aardige beperking. Een vraag vooraf als "kan het wel in het oude centrum van adam", is door Brugman niet gesteld/onderzocht. Voor een oplossing wordt naar anderen verwezen, bv Liander. Brugman vindt het niet hun verantwoordelijkheid. Op mails wordt niet of nauwelijks gereageerd. We wilden ontzorgd worden bij de aanschaf maar we hebben een hoop gedoe gekregen. Een keuken koop je niet snel 2 keer. Een volgende zal echter zeker niet via Brugman gaan
REACTIE VAN VERONICA MIOG
We hebben ook naar aanleiding van het melden van de klacht geen reactie van Brugman gekregen (de klacht is ook rechtstreeks naar hun verstuurd). Mogelijk is de gedachte "het geld is binnen en daarmee is de kous af". Een juridisch proces is een drama maar we overwegen dit wel. Voor nu: koop geen keuken bij Brugman, er is geen nazorg en je wordt niet serieus genomen! ER zijn zeker betere, betrouwbaardere keukenboeren
Reactie of foto toevoegen
“Niet doen”
Ray | zaterdag 6 jun 2026 26 | Brugman Zoeterwoude
Niet doen, mooi verkoop verhaal duurder segment, wat mondeling besproken wordt is na de handtekening snel vergeten. Brugman houdt zich niet aan afspraken! Bij het verkoopgesprek bij de vestiging in Zoeterwoude-Rijndijk een plezierig gesprek gehad. Wel duidelijk doorgevraagd en heel duidelijk aangegeven dat wij alleen aan Brugman wilde betalen en dat alleen daar de verantwoordelijkheid lag! Daar werd omheen gedraaid en er kwam alleen mondeling een antwoord. Puntje bij paaltje toen onze handtekening op de overeenkomst, na een gesprek van 3 uur en er flink werd aangedrongen op het ondertekenen.... in vertrouwen wat er juist mondeling was besproken op papier stond was het verhaal anders. Na ongeveer 2 a 3 weken kregen wij via Brugman de "aanneemovereenkomst" met de geselecteerde aannemer.... Totaal niet volgens afspraak, want wij zouden alles aan Brugman zelf betalen. Bellen met de vestiging had als resultaat een flinke woorden wisseling met de filiaal leider, die tijdens het gesprek bijna meteen dreigde met dat het dossier zou worden doorgestuurd aan juridische zaken... het was niet mogelijk om alles aan Brugman te betalen de spullen moesten sowieso worden afgenomen.... Ook het betalen van de kosten waren besproken een aanbetaling van de spullen die bij Brugman werden afgenomen, waren ineens 50% bij tekenen van de ovk, in de week van leveren moest alles worden betaald... kortom nog niets ontvangen of gedaan aan de badkamer ruim 12000 euro aftikken en nog niets! Hiernaast moest de aannemer ook betaald worden... kortom, is 95% van de totale kosten ruim 27000 euro en er was nog niets gedaan. Mondeling was besproken dat er 10% zou worden aanbetaald... totaan de start.... daarna opbouwende fase qua betaling. Met gods gratie mocht ik van Brugman op het bedrag van ruim 12000 euro, een bedrag van 500 achterhouden als zekerheid dat alles goed geleverd was... Kortom Brugman houdt zich niet aan de mondelinge afspraken en verwijst als de handtekening gezet is naar wat er op papier staat.. wel verzocht om de afspraken toe te voegen, maar dat is nooit gebeurd.. Brugman geeft aan te ontzorgen maar in ons geval gaf het alleen maar kopzorgen. Service nadat er getekend is is ronduit slecht. Er komt niks uit als er door de aannemer meerwerk wordt voorgesteld welke wellicht technisch moet worden beoordeeld. Er waren zoveel meer tegels besteld dat wij een hele andere muur hebben kunnen betegelen, bij navraag houdt men rekening met 20% snij afval, zelf de m2 berekend er is ruim meer dan 20% bij besteld. Bij navraag legt men de verantwoording bij de aannemer. Natuurlijk neemt men de extra bestelde tegels retour (wel mondeling afgesproken), nee dat is handig voor in de toekomst kan je een tegel vervangen als deze stuk is....(ruim 7m2, over) natuurlijk staat dat goed in de regels omschreven, mondelinge afspraken zijn vergeten... Gelukkig hadden wij een zeer competente aannemer Smit BV uit Delft. Die een aantal zaken voor ons kon oplossen. Maar van Brugman kreeg hij alleen de schuld. De tussentijdse controle door Brugman stelt niets voor, binnen 5 minuten en in het bijzijn van de aannemer werden de werkzaamheden beoordeeld... lastig om als leek daar iets van te zeggen. Het was niet eens een medewerker van Brugman... (andere naam op het shirt). Met contact met de klantenservice was per mail werd vooral afgegaan op de regels die op papier stonden...
Lang verhaal kort! Niet doen of zorgen dat de aanvullende mondelinge afspraken op papier staan!
Reactie of foto toevoegen
“Slechte service-afdeling”
Stefan de Jong | donderdag 1 jul 2021 21 | Brugman Alkmaar
Keuken en badkamer gekocht bij Brugman. Over de verkoper, Ben Plomp niets dan goeds, uitstekend zelfs. Door hem ben ik een soort ambassadeur geworden. Dat is over, door de "service" van de Service afdeling badkamers. Na 10 maanden constateerden wij zwarte plekjes op de wastafelplug. Een behoorlijke donkere rand die telkens een stukje groter werd. Volgens de service-afdeling is de plug verweerd. Oorzaak kalk en schoonmaakmiddelen. Het aanbod om een nieuwe aan te schaffen met 20% korting, daar gaan we niet op in want moeten we over 10 maanden dan weer een nieuwe kopen? Als je met Andy niet kunt schoonmaken, waarmee dan wel en een ontkalkingsapparaat aanschaffen lijkt ons niet de oplossing. Inferieure kwaliteit of een productiefout, dat is m.i. de oorzaak.

Helaas, in deze argumenten kan Brugman zich niet vinden. Het gaat slechts om een bedrag van 40 euro maar misschien wel juist daarom ben ik maar geen ambassadeur van Brugman meer. Mijn zoon die bezig is met de aankoop van een keuken kon ik nog net behoeden voor een gang naar de winkel maar dat ligt niet aan de afdeling verkoop, integendeel. Jammer dat ze aan de achterkant (service-afdeling) "afbreken" wat aan de voorkant (verkoop) zo mooi hebben opgebouwd.
Reactie of foto toevoegen
“Hopeloos”
Aydin | woensdag 10 mrt 2021 21 | Brugman Utrecht
Brugman probeert sinds 1 jaar mijn frontjes onder garantie te vervangen. 4 frontjes zijn inmiddels al 3 keer met verkeerde gaten geleverd. Daardoor maakt Brugman slechte reclame bij iedereen die bij mij over de vloer komt. De monteurs doen hun best maar het lijkt onderhand wel pesterij van het hoofdkantoor/leverancier dat zoiets simpels 3 keer fout moet gaan. Nu weer 3 maanden wachten tegen beter weten in...? Hopeloos.
Reactie of foto toevoegen
“Alles fout gegaan”
Koster | dinsdag 8 sep 2020 20 | Brugman Alkmaar
Alles is fout gegaan bij de keuken 6 maanden verder en al 4 klusjes mannen gehad en nog steeds niet in orde. Tuurlijk kan er wat fout gaan maar hoe Brugman hier mee om gaat is totaal niet klantvriendelijk. Je moet zelf achter alles aan compensatie doen ze niet aan en ze gaan overal in discussie met je of het wel je eigen schuld is (scheef aanrechtblad, beschadiging, gat in de oven enz enz) ook nooit een excuses of iets dergelijks ontvangen.

Eerdere ervaring van 31 juli 2019: Wij hebben onlangs een keuken besteld bij Brugman Alkmaar. Alles was goed tot dat de keuken werd geplaatst. Even een lijstje wat er allemaal fout is gegaan:
- Keuken staat scheef
- Deurtjes klappen tegen elkaar
- Verkeerde vaatwasser
- Bovenkast gaat niet goed open (door een koof die in overleg met Brugman geplaatst is)
- Blad is beschadigd
- Bora plaat is niet goed geplaatst (geen achterwand waardoor alles in de lades er onder blaast)

Nu snap ik dat als er iets fout gaat en het goed opgelost word er niet zoveel aan de hand is echter hebben wij nu al roest in de oven en het komt er op neer dat ik zelf een afspraak moet maken met een monteur die komt langs om te kijken en dan word die gerepareerd. Maar mijn mening is gewoon als Brugman iets besteld wat niet goed is komen ze maar een nieuwe leveren dat is niet mijn probleem wat hun afspraak is. Ook werd mij verteld toen ik zij dat de vaatwasser de verkeerde was, dat ik maar met de hand moest afwassen. Toen alles bekend was bij de winkel werd ik boos opgebeld dat er niks bekend was over de koof. Monteur was ingepland (dag vrij van werk) komen ze en de 2 slaan hun handen in hun haren dat er wel heel veel fout is en zij het vandaag niet redden. Zoveel zorgen om de keuken dat we nog geen 1 moment hebben kunnen genieten. Geloof mij maar en kijk even verder naar een andere zaak. Ik verwachten een compensatie omdat er zoveel fout is gegaan. Daar is geen spraken van werd mij verteld door de leiding gevende van de Brugman service
Reactie of foto toevoegen
“Kapotte producten en moeizame service”
H. Verboom | donderdag 7 jan 2021 21 | Brugman Capelle aan den IJssel
2017 een luxe badkamer gekocht: exclusieve stortdouche/massagepaneel, badkamermeubel push to open betonnen wastafel, diverse garnituren/dispenser, toilet. Het enige dat (nog) niet kapot is: het toilet. Verder alles niet functionerend. Zelfs vier maanden na 1e reparatie douchepaneel weer kapot. De zijkanten badkamermeubel delamineren, betonnen wastafel beschadigd, zelfs dispenser kapot! Services: voor elk kapot item wordt een aparte afspraak voor gemaakt om de klacht te beoordelen, dan een afspraak om te repareren en zo loopt de gehele garantieperiode de firma Brugman de deur bij ons plat. Daarbij is het de bedoeling dat je een dagdeel thuisblijft om de beoordelaar/monteur te ontvangen. Als ik mijn uren en irritatie ga berekenen aan hen, schrikken ze zich dood. Voor mij NOOIT en te NIMMER een product of dienst van deze leverancier meer! Spijt als haren op mijn hoofd, mooi verhaal geen inhoud/verantwoordelijkheid.
Reactie of foto toevoegen
“Ga nooit naar Brugman”
Cees Vooijs | maandag 21 jun 2021 21 | Brugman Den Haag
Mijn advies ga nooit naar Brugman, vooral vestiging Den Haag. De verkopers weten het allemaal goed te verkopen, maar zijn niet capabel genoeg en maken teveel fouten.

Voorbeeld:
Ik wilde in mijn keuken een Quooker + Cube en een vaatwasser. Ik wist zelf dat dit mogelijk een extra elektragroep voor aangelegd moest worden. De medewerkster in Den Haag zei dat dit niet nodig was. Intussen had ik al zelf al een elektricien ingeschakeld om een krachtstroomgroep aan te leggen voor mijn inductieplaat. Later komt door Brugman ingeschakelde aannemer een opname doen en vertelde dat er wel een extra elektragroep moest komen, omdat de Quooker en de vaatwasser niet op dezelfde groep konden. Dit heeft mij veel frustratie opgeleverd omdat dit vooraf gewoon voorkomen had kunnen worden hadden er competente personen gewerkt bij de Brugman vestiging in Den Haag. Naar mijn mening is Brugman een te grote organisatie die alles uitbesteed, met alle gevolgen van dien. Leveringsproblemen, slechte klantenservice en opleveringsproblemen.

Het heeft mij zoveel tijd, geld en frustratie opgeleverd dat ik bijna geen goed woord over Brugman kan zeggen. Mocht je wel naar Brugman gaan voor een keuken of badkamer (wat ik overigs niet zou doen), spreek vooral betalingscondities af. Nu is het zo dat je 10% aanbetaald, wat prima is maar daarna wordt voordat de apparatuur geleverd verwacht dat je alles betaald. Doe dit nooit want als er eenmaal iets mis gaat ben je maandenlang bezig om het opgelost te krijgen ,want Brugman heeft jou geld dan toch al binnen. Brugman gaat echt niet harder voor jou lopen als er iets mis gaat.

De betalingscondities die ik af zou spreken in het vervolg zijn: 10% aanbetaling, 40% bij levering en 50% bij oplevering.

Mocht Brugman daar niet akkoord meegaan ga dan vooral lekker een andere keuken of badkamerboer die wel akkoord gaat met deze betalingscondities. Ga vooral lekker naar een lokale keukenboer of bestel zelf een badkamer, want Brugman besteed toch alles uit. Het is eigenlijk niet eens meer de naam Brugman. Je denkt dat je als je Brugman alles laat regelen dat je compleet ontzorgd wordt, maar dat is echt niet zo,
Wat ik wel moet toegeven is dat de kwaliteit van de keukens en badkamers wel goed zijn, maar goed elders zou dat ook wel het geval zijn.

Aannemer cijfers voor montage en oplevering:
- Westnederland bouw krijgt van mij een waarderingscijfer 5.
- De monteur van de Keukeman krijgt van mij een waarderingscijfer 8.
- Visco stuc, tegel en onderhoudsbedr. in Wateringen krijgt van mij een waarderingscijfer 9.
In de toekomst zou ik mijn keuken nog willen uitbreiden, maar Brugman moet denk eerst nog over de brug komen om mij weer als klant binnen te halen.
Reactie of foto toevoegen
“Badkamer niet af”
Thea | zaterdag 14 dec 2019 19 | Brugman Tilburg
Badkamer gekocht, de aannemer uit Eindhoven M.v M aannemer nul eerste klas Nooit mee in zee gaan. Nu 6 weken verder en badkamer NOG STEEDS NIET AF. Drempel en plafond moet nog en meneer komt maar niet opdagen. Brugman zegt dat ze er niets aan kunnen doen omdat het werk waar hun verantwoordelijk voor zijn gedaan is. Koop daar echt nooit meer iets.
Reactie of foto toevoegen
“Waardeloos bedrijf”
M.Meeusen | donderdag 24 jan 2019 19 | Brugman Hulst
Drie maanden geleden keuken laten plaatsen, Monteur was alleen maar onder hoge druk vroeg in de avond klaar... top Helaas nu werkblad gescheurd nadat een leeg koffiekopje uit mijn handen viel dit wel vanaf 40cm hoogte....... kopje niets aan.. Winkel terug geweest uitgelegd en gemaild naar hoofdkantoor. Deze geeft aan kunnen het repareren maar u blijft het wel zien. Ook worden er kosten gevraagd, en dat bij een 3 maanden oude keuken. U begrijpt helaas is de garantie tot aan de deur. Koop u keuken maar ga met grote boog rond brugman heen. Waardeloos bedrijf.
Reactie of foto toevoegen
“Grote gaten in de muur en een missend onderdeel”
Boyen | donderdag 30 mei 2024 24 | Brugman Ede
We hebben een badkamer gekocht. Hoewel de badkamer al lang af had moeten zijn missen wij door een fout van Brugman een onderdeel van ons badkamermeubel. Daarnaast zitten er grote gaten in de muur die niet worden gedicht. Zelfs na herhaaldelijk contact weigert Brugman dit op te pakken. Tijdens de bouw kwam er een elektricien langs die heeft gekeken in de badkamer. Die gaf aan dat er één grote wirwar van was gemaakt. En dat de gekozen oplossing totaal niet onderhoudsvriendelijk is. Brugman gaf dit toe, maar zei dat het voldoet aan de standaard omdat het "renovatie" is. Na een paar dagen kwam een elektricien langs van een externe partij en die gaf aan dat ze er een zooitje van hadden gemaakt.
FOTO VAN BOYEN
Reactie of foto toevoegen
“Problemen worden niet opgelost”
Eli | woensdag 18 okt 2023 23 | Brugman Arnhem
Vorig jaar de nieuwe badkamer laten installeren door Brugman/De Badenman.
Badkamer is schandalig gemaakt en opgeleverd door aannemer van Rekum uit Zoelen. Echt alles is fout gegaan. Met klachten kom je terecht bij de Badenman, deze gasten lossen zo goed als niets op. Op dit moment hebben wij nog steeds een Douchewand met krassen en vlekken, hier wordt gewoon niets mee gedaan. Ze bestoken u met zoveel onzinnige mails, dat ze proberen dat je het eindelijk gaat opgeven. Conclusie koop niets bij Brugman en/of de Badenman.
Reactie of foto toevoegen
“Niet ingesteld op service na aankoop”
Jaco | donderdag 15 jul 2021 21 | Brugman Barendrecht
Enkele jaren geleden een complete badkamer gekocht en veel plezier van gehad in de tussentijd. Tot zover positief. Inmiddels lekt inbouwkraan van de douche. Brugman geeft aan dit niet op te kunnen lossen en hierin niets te kunnen betekenen (behalve het los opsturen van een onderdeel) Mijn voorstel om mee te denken in een oplossing en iemand langs te sturen (uiteraard gewoon betaald) wuiven ze weg omdat ze daar geen mensen voor hebben. Kortom lekkage in badkamer en zoek het maar uit. Waardeloze aftersales.
Reactie of foto toevoegen
“Ga niet naar Brugman”
Elien Engels | dinsdag 4 jan 2022 22 | Brugman Heerlen
Zeer slecht behandeld - denk 3x na alvorens hier een keuken te kopen!

Wij hebben bij Brugman een losstaande hoogglans kast besteld met een inbouwkoelkast en een combimagnetron. Lijkt vrij rechttoe rechtaan... We kozen ervoor deze kast zelf in elkaar te zetten, dit leek ons niet zo moeilijk en we hebben ruime kluservaring.

Maar: geen enkele afmeting van de kast klopt! De wanden zijn te diep waardoor de kast verder van de muur komt te staan dan nodig. Dit was nog wel op te lossen door de zijpanelen naar achter uit te laten steken. Echter, het grootste probleem is de afdekplaat ("deksel"). Deze is in totaal 10 mm te breed (aan beide kanten 5 mm)! Toen we hierachter kwamen zijn we meteen terug gegaan naar de winkel. De verkoper aldaar zei meteen dat dit niet kon kloppen en dat we de klantenservice hiervoor moesten benaderen. Dit hebben we gedaan... De klantenservice blijft volhouden dat het zo hoort en dat we dat ook in de showroom kunnen zien... dit zou "normale marge" zijn...

Wij hebben de hele showroom doorzocht, maar dit is natuurlijk echt nergens te zien. Hoogstens 1 a 2 mm oversteek, meer echt niet! Weer terug naar de klantenservice met fotobewijs, maar de klantenservice verandert zijn verhaal steeds (bij onze eerste email zou 5 mm speling *in totaal* normaal zijn, daarna werd het 5 mm *per kant*... Alles om er maar voor te zorgen dat zij niets fout gedaan zouden hebben.

Oftewel, je krijgt een keuken die je helemaal niet hebt besteld en waarvan maten niet kloppen. Dus... wil je een fatsoenlijke keuken en niet een waar een plank zomaar een volle centimeter te breed is, ga dan vooral NIET naar Brugman Keukens!
Reactie of foto toevoegen
“Mankementen na aantal jaren”
Fatma | maandag 2 mrt 2020 20 | Brugman Arnhem
Wat een slechte service!! Ik heb een aantal weken geleden gebeld met de klantenservice omdat er een aantal dingen defect zijn. Zij hebben mij aangegeven dat ze een mail gingen sturen als ze dit hadden besproken. Ik heb nog steeds geen antwoord.. Beetje slecht hoe ze met de afspraken omgaan.
Reactie of foto toevoegen
“Afspraken niet nakomen”
Wilco | zaterdag 2 nov 2019 19 | Brugman Amersfoort
Bijzonder slechte ervaring met Brugman Amersfoort. Waar gewerkt wordt, worden fouten gemaakt. Geen enkel probleem uiteraard, maar los het dan vervolgens wel klantgericht en adequaat op. Helaas is dit geenszins het geval. Lang verhaal kort, eerst wordt er geen verantwoordelijkheid genomen voor gemaakte fouten en werd ik telefonisch steeds afgewimpeld. Na een face to face gesprek met de vestigingsmanager kreeg ik de toezegging (is per mail bevestigd) dat mijn rekening gecrediteerd zou worden. Dit was op 21/9. Tot op heden en na diverse mails en telefoontjes heb ik nog steeds géén betaling ontvangen.... Afspraken worden dus niet nagekomen, er wordt niet of heel laat gereageerd op mails (en als ik een reactie krijgt, word ik steevast aan het lijntje gehouden en is het overduidelijk dat het nul prioriteit heeft). En toezeggingen om terug te bellen ... Je raadt het al, wordt ook vaak geen gehoor aan gegeven. Mijn ervaring met de klantenservice is helaas niet veel beter, dus rest mij nog om wederom de vestiging te bezoeken en indien nodig mijn rechtsbijstandverzekering in te schakelen.
Reactie of foto toevoegen
“Spullen goed geleverd”
Patrick Roovers | zaterdag 11 mei 2019 19 | Brugman Roosendaal
Badkamer gekocht bij brugman Roosendaal. Deskundig geholpen door verkoper Arco. Voor vragen achteraf kon je altijd bij hem terecht. Ook de levering was keurig verzorgd. We hebben nu een schitterende badkamer waar we nog jaren van kunnen genieten.
Reactie of foto toevoegen
“Als er betaald is, stopt de service”
Koos Koelewijn | vrijdag 1 dec 2023 23 | Brugman Hoofddorp
Een paar maanden geleden een badkamer en toilet gekocht bij Brugman in Hoofddorp. Verkoop ging prettig en de Brugman-aannemer kwam ook snel opmeten en leverde een tekening op. Maar daarna........... een paar ervaringen.
1. Aannemer reageerde niet of slecht op mails en telefoon en rekende idiote prijzen voor meerwerk. Ik had geen vertrouwen in de montage en vroeg Brugman of ik van de aannemer af kon om er dan maar zelf een te zoeken. Dat was geen probleem en had geen consequenties. Een aannemer gevonden die wèl reageerde en veel goedkoper was. Bij levering bleek het bad te breed; de Brugman-aannemer had verkeerd gemeten. Het geheel kon passend gemaakt worden door een muurtje te slopen en opnieuw op te bouwen, maar dat kostte extra meerwerk. Aan Brugman compensatie gevraagd omdat het de fout was van 'hun' aannemer. Maar daar namen ze nu geen enkele verantwoordelijk meer voor; ik had immers zelf een aannemer gezocht. Ze wilden me wel een smaller bad verkopen, maar het te grote bad retourneren was geen optie. Ja, dag.
2. Onderkast wastafelmeubel was beschadigd bij levering. Vervanging zou 3 weken duren. Dat gooide het hele montageproces overhoop, want mijn aannemer was al begonnen. Voorgesteld om mijn aannemer de onderkast te laten repareren. Dan hoefde ik geen vervanging te hebben. Ik vroeg daar een tegemoetkoming voor. Veel heen en weer gemail, maar Brugman voelde niets voor deze duurzame oplossing.
3. En zo kan ik nog wel even doorgaan.....
Conclusie: doe geen zaken met Brugman. koop zelf je spullen en zoek een eigen aannemer. dat scheelt je, ik schat, 40% aan kosten.
Let op: Brugman is niet alleen Brugman, maar valt onder de Mandemakers-groep, allemaal hetzelfde: snel verkopen en daarna ellende: Mandemakers, Woonexpress, Keuken Kampioen, Keuken Concurrent, Wooning, Nieuwenhuis, Morres, Sanders Meubelstad, Grando, Tulp, Montèl, Küchen Direct, De Tweede Kamer, Hello Kitchen en Piet Klerkx.
Reactie of foto toevoegen
“Keuken en badkamer”
Van geffen | zondag 9 mei 2021 21 | Brugman Ede
Keuken en badkamer gekocht, nou in de winkel wordt je vriendelijk geholpen maar zodra je getekend hebt is het klaar, badkamer is door een aannemer via Brugman gemonteerd. Wat zijn er veel fouten gemaakt door die prutsers, leidingwerk verkeerd aangesloten warm en koud verkeerd, vloer eruit om het leidingwerk te herstellen vervolgens warm water uit het toilet en ga zo maar door. Bad beschadigd en hersteld nou niet mooi. Bad verkeerd gemonteerd en nu mogen er weer tegels uit. Kranen die blijven lekken enz enz. Ik zal over de keuken nog maar niets zeggen. Heb nu weer een mail gestuurd over de kraan die weer lekt. En het bad moet ook nog hersteld worden. Brugman doe hier iets aan!
Reactie of foto toevoegen
“Geen service”
Jennifer Hilmans-Meij | maandag 29 nov 2021 21 | Brugman Heerlen
Eind augustus een complete badkamer gekocht en gekozen ervoor om alles via brugman te laten verlopen. Wij kregen toen bijna 4 weken later een brief dat we een afspraak moesten maken voor het inmeten van de badkamer. Ik kreeg de brief op woensdag en die vrijdag erna moest het meetrapport al klaar zijn. Dat ging de aannemer niet lukken, begrijpelijk.

27/9/2021 had ik de afspraak voor het inmeten van de badkamer gepland om 18.00 uur. Toen er om 18.30 nog niemand was geweest heb ik de aannemer gebeld. Hij was de afspraak vergeten, dat kan gebeuren. Een uurtje later dan gepland stond de aannemer alsnog op de stoep. Ik kan niet zeggen dat deze meneer enthousiast was over de klus. Ik kreeg er al meteen een slecht gevoel bij, maar goed ik wilde de aannemer niet afrekenen op het te laat komen en niet enthousiast zijn. Hij kan ook een slechte dag of week hebben. Na het inmeten beloofde de aannemer dat we na 1 a 2 weken de offerte zouden ontvangen.

Na 4 weken had brugman het meetrapport, ietsje later dan 1 a 2 weken, maar het is druk in bouwland. Echter had ik nog geen offerte. Verkoper bij brugman vertelde telkens dezelfde smoes "aannemers zijn goed met hun handen, maar niet met hun administratie". Dus nogmaals gewacht. Het is inmiddels al 9 weken geleden dat de aannemer geweest is, maar een offerte heb ik nog steeds niet ontvangen. Vorige week, nadat ik pas 8 weken op een offerte zat te wachten, gebeld met brugman. De verkoper zou erachteraan gaan. Inmiddels heb ik mijn verwachtingen gigantisch naar beneden bijgesteld. Ik hoop dat ik midden januari een keer een offerte mag ontvangen, want op dit tempo duurt het nog eens 9 weken. Ik heb noch van brugman, noch van de aannemer iets vernomen. Een volgende ga ik bij een goedkopere badkamer aanbieder, want duurder betekent niet dat je betere service krijgt.
Reactie of foto toevoegen
“Service ver te zoeken”
Ted Kokshoorn | zaterdag 24 nov 2018 18 | Brugman Den Haag
Verkopen doen ze met veel plezier, maar de service is ver te zoeken. Na een aantal maanden ging een onderdeel van de douche kabine kapot, we zijn inmiddels meer dan een half jaar en vele mails en telefoontjes verder en je wordt niet teruggebeld, krijg geen terugkoppeling, helemaal niks. Nooooiiiiiiitttttt meer Brugman, wat een slechte zaak is dit.
Reactie of foto toevoegen
“Afrader”
Joep | vrijdag 2 aug 2019 19 | Brugman Nijmegen
Brugman levert een badkamer op met drie gebreken en neemt niet de verantwoordelijkheid om het fatsoenlijk op te lossen:
- krassen op de spiegel
- lekkende syfon
- gaten op de verkeerde plek geboord bij het plaatsen van de douchewand

Status na 2,5 week: Na veelvuldig bellen is de monteur nog steeds niet langs geweest voor het syfon. Brugman wil de spiegel niet vervangen omdat we dit pas na de montage hebben gemeld. Brugman verwijst tevens steeds naar de monteur, echter doe je als klant zaken met Brugman en dienen zij dit dus met de monteur af te stemmen. Kortom, de service is ronduit slecht en ook bij de klantenservice is weinig ruimte voor begrip en meedenken.

Ik zou iedereen afraden om naar Brugman te gaan.
Reactie of foto toevoegen
“Super tevreden”
Paul | donderdag 3 sep 2020 20 | Brugman Zaandam
Na begin dit jaar bij Roy Gromme van Brugman Zaandam een badkamer te hebben besteld is deze afgelopen week geïnstalleerd door aannemer Unal Cosgun. Het resultaat is schitterend, ook de communicatie met Brugman was uitstekend, Roy dacht goed mee met onze wensen. Tussendoor nog een ander bedieningspaneel besteld en dit is allemaal zonder problemen geleverd. Ook de mannen van de levering waren zeer behulpzaam. Al met al een hele goede ervaring en niks dan lof ook zeker voor Unal die de badkamer heeft geïnstalleerd met zijn neef. Hij is echt een vakman, alles super netjes en strak afgewerkt.
FOTO VAN PAUL
REACTIE VAN PAUL
.
Reactie of foto toevoegen
“Goede service”
Roza | vrijdag 7 jun 2019 19
Na ruim 2 jaar werkte de douche niet goed meer. Gebeld met de klantenservice en werd daar extreem snel en prettig geholpen. Kapotte onderdeel werd direct kosteloos opgestuurd en stappenplan voor vervanging lag 5 minuten na gesprek al in mijn mailbox.
Reactie of foto toevoegen
“Slechte nazorg”
Pieter/Maria | dinsdag 18 jun 2024 24 | Brugman Goes
Cijfer 3,1 voor Brugman. Dat is niet best en dat bleek ook (achteraf).
De aanschaf van de keuken was helemaal oké; de verkoper nam uitvoerig de tijd om alles te bespreken. En het lage cijfer was volgens hem vooral te wijten aan de andere vestigingen. Ook het plaatsen en aansluiten van de keuken was prima in orde. Er werd goed meegedacht en geadviseerd. We kochten een energieverdeler voor de quooker / vaatwasser, maar besloten daarna alsnog een aparte groep aan te leggen. De monteur adviseerde de energieverdeler aan Brugman terug te verkopen (immers nieuw en ongebruikt in doos). Maar dan de service: reken op minimaal 15 minuten wachttijd voordat je met de klantenservice kunt spreken. Terug kopen van de energieverdeler werd niet gedaan. Toen kwamen we er na een paar dagen en 2 keer koken achter dat er een kras op de nieuwe inductieplaat zat. Nauwelijks zichtbaar en dan alleen nog bij de juiste verlichting. 'Maak er maar een foto van' adviseerde de klantenservice. Dit was best lastig, maar de kras zat er en was ook goed te voelen. Antwoord van Brugman: 'bij levering zat de kras er nog niet'. Op de door de monteur gemaakte foto was alleen een spiegelende plaat te zien met de afzuigkap in beeld in plaats van de inductieplaat. Onmogelijk om hier een kras in te herkennen. Brugman adviseerde de verzekering in te schakelen en kon verder niets voor ons doen. Deze ervaring over de nazorg van Brugman heeft ons doen besluiten deze review te schrijven met als cijfer (zeer)'matig'.
Tevens willen we iedereen die bezig is met de aanschaf van een nieuwe keuken waarschuwen om niet met Brugman in zee te gaan. Verkoop en plaatsing waren prima, maar zodra er iets mis blijkt te zijn en je doet een beroep op hun (klanten)service, is Brugman niet thuis. Wij zijn zeer teleurgesteld geraakt in Brugman.
FOTO VAN PIETER/MARIA
Reactie of foto toevoegen
“Niet in goede staat”
E. Rentinck | woensdag 14 aug 2019 19 | Brugman Alkmaar
Op 13 april kochten wij, na een goed gesprek bij Brugman Alkmaar met ter zake kundige verkoopster, een badkamer. Het door Brugman laten verbouwen zou ons € 6000,00 kosten. Waaruit die kosten bestaan werd niet aangegeven. Take it or leave it. Dus besloten wij om het zelf te doen. Levering van de badkamermeubels en materiaal vond pas in juli plaats. Vanaf 5 juli stond ons huis dan ook vol artikelen en (ver)bouwmaterialen. Wij ontdekten, direct n.a.v. glasgerinkel, dat twee glasplaatjes van een hoge kast gebroken waren. Hierover hebben wij binnen 2 dagen gereclameerd en kregen te horen dat nieuwe aangeleverd zouden worden 15 augustus. 22 juli waren wij toe aan het inrichten van het badkamermeubilair. Tot onze schrik zagen wij dat de hoge kast op vier plaatsen inwendig beschadigd was.
Wij stuurden direct onderstaande mail naar de service-afdeling van Brugman.
1) In de linker bovenzijde zit boven de ophanging een stevige scheur in het houtwerk.
2) 7 cm lager heeft een parker van de ophanging een schade veroorzaakt.
3) 30 cm lager zit plastic van de verpakking tussen de achter- en zijwand gedrukt.
4) Net onder de onderste glazen plaat in de bovenkast is de decoratielaag bij de montage in de zijwand opgestroopt.

30 juli ontvang ik bericht dat wij een nieuwe ombouw kunnen kopen ad € 318,00?!
Diezelfde dag stuur ik verbijsterd deze email naar Brugman Alkmaar. Omdat ik geen reactie krijg neem ik telefonisch contact op op 1, 2 en 7 augustus en iedere keer krijg ik te horen dat ik een reactie krijg. Op 7 augustus krijg ik dan toch uiteindelijk een mail waarin staat dat manager Tim van Brugman Alkmaar mijn mail weer teruggestuurd heeft naar de Service afdeling waardoor wij weer hetzelfde antwoord kregen als daarvoor.
"Goede morgen mevrouw, Ik heb uw mail ter beoordeling doorgestuurd aan de heer van Vught van de service-afdeling. deze blijft bij zijn standpunt en het voorstel die hij heeft gedaan. dit in verband met de geldende reclamatietijd die geldt bij uitgeleverde materialen. Eventuele verdere communicatie kunt u met hem voeren."

Wij dachten dat wij van een zaak als Brugman konden verwachten dat hun artikelen ten eerste in perfecte staat afgeleverd werden en ten tweede dat, gezien de prijs € 8.500,00 (eveneens totaal geen specificaties), de service en begrip verder zouden reiken dan een reclamatietijd van 2 dagen. Het was voor ons onmogelijk (gezien de hoeveelheid artikelen in ons huis) in 2 dagen tijd alles grondig na te kijken. Omdat dit duidelijk beschadigingen zijn die door het productiebedrijf zijn veroorzaakt, verwachtten wij dat Brugman hier werk van zou maken. Maar blijkbaar geldt: het geld is binnen en de klant heeft het nakijken.

En hoe zit het dan met de garantievoorwaarden?:
"Brugman Badkamers garandeert u, dat uw badkamer met de grootste zorg is vervaardigd (Hoofdletters)van deugdelijk materiaal en dat gedurende 5 jaar na afleverdatum kosten worden vergoed van eventueel te vervangen onderdelen, welke nodig zouden zijn voor het opheffen van materiaal-, constructie- of fabricagefouten. (hoofdletters) Uiteindelijk ben ik eens gaan googlen naar de werkelijke werkwijze van Brugman en ik kwam tot de conclusie dat wij er nog goed vanaf gekomen zijn want ik ontdekte dat het altijd nog erger kan. Na deze slechte ervaring zal ik zeker Brugman niet aanraden bij vrienden en kennissen voor het kopen van een keuken of badkamer. De twee sterren beoordeling gelden dan ook voor de serviceverlening van Brugman.
FOTO VAN E. RENTINCK
Onderdeel douchemeubel
Reactie of foto toevoegen
“Niet tevreden”
Daan | dinsdag 26 mei 2020 20 | Brugman Heerlen
Eerste indruk in de winkel zeer goed. Badkamer besteld met de afspraak om zelf te monteren. Echter, een aantal zaken verdienen hierbij absoluut de aandacht:
1) We kregen een 2D potloodtekening van onze nieuwe badkamer die niet op schaal was. De badmkamer werd niet ingemeten en er werd dus ook geen leidingplan gemaakt. Toen we om specificaties van de producten vroegen werden deze met zeer veel terughoudendheid alleen voor het bad gegeven.
2) De levering van de producten verliep volgens plan. Echter, 1 product waren ze vergeten te leveren (werd snel hersteld middels koerier) en 1 product was defect waardoor we weer 3 weken moesten wachten en dus vertraging opliepen met de verbouwing.
3) De verkregen 2D tekening verschafte een redelijk beeld van de grootte van de designradiator, maar een inzicht in de diepte. Op de tekening zou de radiator voor qua diepte niet voorbij onze badkamerdeur uitsteken, maar de werkelijk was toch echt anders.
4) De kwestie met radiator werd geconstateerd ten tijde van levering en de radiator is niet uit de verpakking genomen. Meteen contact gezocht met servicecentrum ivm herroepingsrecht. Zeer weinig medewerking ontvangen met de boodschap: wij doen niet aan retouren. Zeer begrijpelijk voor op maat gemaakte producten, maar niet voor een standaard radiator. Het servicecentrum verweest naar de voorwaarden van Brugman en CBW. Deze staan echter pal tegenover elkaar. CBW beschrijft herroepingsrecht maar Brugman laat je een clausule in het verkoopcontract ondertekenen waarin je afziet van herroepingsrecht en dat je de voorwaarden hebt gelezen. Daarna krijg je pas de voorwaardenfolder van de CBW overhandigd. Deze volgorde zal Brugman nooit toegeven, maar is wel de praktijk.

Dus mensen: Let op bij de aanschaf van producten bij brugman of een andere vestiging behorende bij de dmg groep! ga niet akkoord met de voorwaarden zoals gesteld in het verkoopcontract beroep je op de cbw voorwaarden. Wij zijn in ieder geval niet tevreden met de service!
Reactie of foto toevoegen
“Deco stuc werk in badkamer”
Koenraad | dinsdag 16 mrt 2021 21 | Brugman Breda
Drama after sale. Stuc werk is niet goed aangebracht en de heer Rob Luijten van Brugman probeert met allerlei onzin onder claim uit te komen. Net rechtsbijstands verzekering ingeschakeld. Ben hier vanaf september mee bezig. Zelfs deskundigen op advies van |Brugman hierbij gehaald en nu de grootse onzin verkopen....

Aanvulling ontvangen 16 maart 2021: Betreft complete badkamer incl plaatsing Deco stuc... waar vanaf het begin veel problemen mee waren omdat het voor brugman een nieuw product was en ze niet wisten hiermee om te gaan en contant niet thuis gaven...
FOTO VAN KOENRAAD
Reactie of foto toevoegen
“Verkeerde bestellingen, slechte communicatie”
Meike | woensdag 21 dec 2022 22 | Brugman Den Bosch
Wat je ook doet, koop hier nooit een badkamer. Na een eerste gesprek in de showroom helemaal enthousiast en direct het contract ondertekend. Hierna helaas nooit meer iets gehoord van Brugman tot de verbouwing zou starten. Na het slopen van de badkamer bleek dat de bouwtekening helemaal niet realistisch en haalbaar was. Verbouwing heeft hierdoor stilgelegen en we hebben plotseling een compromis moeten sluiten, we moesten wel; want onze badkamer was al gesloopt. Tijdens het bouwen bleek toen ook dat er verkeerde producten waren besteld, welke opnieuw besteld zijn. Al met al hadden we toen al een vertraging van een maand. Bij communicatie met brugman (/bademann) echt geschrokken hoe niet flexibel ze zijn. Na een officiële klacht uiteindelijk een goed gesprek gehad waar excuses waren aangeboden. Hier bleek dat er in de showroom al diverse fouten waren gemaakt. Echter compensatie voor hun fouten weigeren ze te doen. In eerste instantie hebben ze zelfs geprobeerd ons te laten opdraaien voor hun fouten. Bespaar jezelf ellende, bestel hier alsjeblieft geen badkamer. Voor €13.000 euro verwacht je een prachtige badkamer en niet 2.5e maand ellende zonder enig uitzicht naar oplossingen.
Reactie of foto toevoegen
“Brugman werkt erg slordig”
Saihol Lu | maandag 17 okt 2022 22 | Brugman Arnhem
Brugman werkt enorm slordig! Afspraken worden niet nageleefd, communicatie winkel/ hoofdkantoor Waalwijk is slecht! Als je als klant 90 procent aanbetaald, is dat voor brugman niet voldoende alvorens ze gaan monteren en dreigen ze met boetes etc. Ik heb spijt dat we de keuken/badkamer door hun hebben laten uitvoeren.

Aanvulling 20 oktober 2022:
Ik weet niet waar ik moet beginnen, allereerst dan maar het probleem met facturen.
Bij de keuken was er sprake van wat meerwerk, dat brengt natuurlijk kosten met zich mee. De brugman had mij een factuur gestuurd zonder meerwerk, met het verzoek dat bedrag te betalen. Dat heb ik vervolgens gedaan, 3/4 dagen daarna kreeg ik een ander factuur in de mail met meerwerk met het verzoek dat te betalen.
Ik belde ze op (waalwijk) dat ik de eerste factuur al verwerkt had middels een bouwdepot, en dat ze het verschil maar op papier moesten zetten zodat ik dat ook kon verwerken. Dat ging dus niet! Ze moesten eerst het bedrag ontvangen hebben voordat ze het verschil op factuur konden zetten! 2 dagen voordat de keuken gemonteerd zou worden kreeg ik de factuur, wat ongeveer 8 procent is van het totaalbedrag. Met het verzoek op tijd te betalen, want anders kon de montage niet doorgaan en kon het zijn dat ik een boete moest betalen omdat alles verzet moest worden. Oftewel omdat zij niet capabel zijn een factuur tijdig op te sturen naar mij ben ik de dupe dat het niet gemonteerd zou worden! Terwijl ik al meer dan 90 procent heb aanbetaald!

Badkamer montage:
Aannemer zegt: jouw dorpel vd wc staat laag, ik kan dat voor je ophogen dat staat namelijk mooier. Ik vond dat prima, maar vervolgens kreeg ik via mn vriendin te horen dat hij de dorpel kapot had gemaakt. En dat het €55 ging kosten om het te vervangen, en blijkbaar heeft hij ook iets zwaars laten vallen. Want onze net geplaatste pvc Vloer was daar beschadigd en een tegel vd wc. Ik meld dit bij een medewerkster van Brugman Arnhem. Zij vindt dat vervelend en zegt dat dat raar is dat wij voor de kosten opdraaien en gaat daar achteraan. Niet dus! Want ik kreeg uiteindelijk een factuur voor de dorpel, ik meld me bij brugman Arnhem, de medewerkster vind t vervelend bla bla. Mail alles maar weer door, want dan ga ik er naar kijken, vervolgens krijg ik te horen dat het hoofdkantoor (Waalwijk) hierover moest beslissen en dat ze alles had doorgestuurd. Na een week niks gehoord te hebben Waalwijk gebeld, je raad t al: ze wisten van niks! Intussen is de aannemer aan het wachten op z'n geld. Ik heb brugman Arnhem laten weten dat het een kansloze bende is! En dat zij zich niet aan hun afspraken houden!

Badkamer tekening:
Op papier en ontwerp is gesproken over een muurtje wat visgraat betegeld moest worden, daar is rekening mee gehouden met het bestellen vd tegels ivm snijverlies.
Aannemer zegt: het staat niet op een "lijst" aangevinkt dat het zo gelegd moet worden. Gevolg ik kan dus opdraaien voor het meerwerk, Brugman zegt vreemd. Wij intussen onzeker over eventuele meerwerk/ kosten en vertragingen. Uiteindelijk hebben we besloten beneden wel visgraat te doen en boven (badkamer) verticale betegeling. Qua kosten heb ik gelukkig niks meer over gehoord. Dus daar hou ik mn mond maar over.

En dan nog wat over de producten: 1e badkuip kwam beschadigd binnen, moest retour lever tijd kon wel 3/4 weken duren, gelukkig toch op tijd binnengekomen.
1e spiegel kwam beschadigd binnen, moest retour, 2e spiegel was beschadigd tijdens de montage, 3e spiegel was beschadigd tijdens de montage, 4e spiegel werd door een ander partij goed gemonteerd.

U begrijpt wel dat we dit hele proces afschuwelijk vonden. En ik wist niet dat een bedrijf als brugman zoveel steken laat vallen. Vooral niet empatisch en oplossingsgericht denken en goed communiceren. Echt te triest voor woorden!
Reactie of foto toevoegen
“Heel lang wachten als er iets niet goed gaat”
Yasser | maandag 26 jul 2021 21 | Brugman Zaandam
Via een vriend hier gekomen omdat hij tevreden was over Brugman Zaandam. Gesprek was goed, vriendelijk en behulpzaam. Maar toen de keuken geleverd werd zijn de problemen begonnen.

- vestiging manager heeft een berekeningsfout gemaakt met openslaande hoge kasten, deze komen tegen de inbouwkasten. Hij had hier geen rekening mee gehouden. Kasten zijn ingekort, was geen andere optie en nu passen er minder dingen in. Na veel aandringen worden de kasten opnieuw besteld maar hier gaat maanden overheen. We krijgen dus korte kasten en moeten het daarmee doen omdat iemand een fout heeft gemaakt.
- verkeerde boiler is geleverd, wederom fout vestiging manager. Het is dat ik het eea op mail heb betreft de boiler want anders moest ik zeker betalen omdat de boiler die wij wilden hebben duurder is.
- we zitten nu al een week zonder boiler dus zonder water in de keuken, wordt ik gebeld door Brugman: ze hebben een afspraak gemaakt met spoed om de boiler te monteren. Afspraak is 5 augustus, keuken is 19 juli geleverd. Dat noemen ze spoed.
- vestiging manager Zaandam doet niets voor ons, hij schuift alle schuld af bij de klantenservice en het moet daar maar opgelost worden.

Ik ben zowat elke dag aan het bellen met Brugman, lange wachttijden en niemand die helpt.. hele lange wachttijden bij klantenservice. koop hier geen keuken, hoe aardig of behulpzaam ze eerst zijn. Dat verdwijnt zodra er iets moet gebeuren.
FOTO VAN YASSER
Reactie of foto toevoegen
“Behulpzaam totdat je getekend hebt”
Maria | vrijdag 8 mei 2020 20 | Brugman Venlo
op verkenning voor een keuken, getekend, gerekend en gekocht. Aanpassingen gedaan en alles leek in kannen en kruiken. Dan lijkt dat verkeerd gemeten is, opnieuw gekeken moet worden naar indeling. Kleinere koelkast dan gedacht en gehoopt. Keuken moet betaald bij aflevering, ongeacht of het klopt of niet. De plaatsing is na zes keer in orde. Nu blijkt de magnetron met touchscreen niet te werken. Al twee keer de touchscreen kapot. Brugman kan hier niets aan doen, zeggen ze.Waardeloze service. Behulpzaam totdat je getekend hebt. Geen aanrader. Voor ons nooit geen Brugman meer.
Reactie of foto toevoegen
“Ook korting op garantie”
Soppe | dinsdag 5 okt 2021 21 | Brugman Emmen
Wat een circus van een winkel 2017 daar een badkamer gekocht. Naar wat wikken en wegen deze badkamer koste voor ALLEEN materiaal wat in het zicht komt (dus geen lijm voeg kit of alles achter de tegel.) 12.000,- !!! U leest het goed hier ging ik natuurlijk niet in mee 2 dagen later kon het in één x voor 6.000,- euro gewoon 50% korting dit kan natuurlijk nooit.!! Maar jong en onbezonnen hebben we er toch akkoord op gegeven destijds hebben ze mij naar een mooie spiegel toe gedrukt met tijd alles er in (lekker makkelijk onder het douchen) deze ging wel 15 jaar mee zonder problemen en 5 jaar garantie op het klokje. EN nu komt het natuurlijk vertoont het klokje nu kuren en ben ik er mee terug gegaan.. tuurlijk garantie af lopend eerste jaar 60% garantie en daarna aflopend ik geloof mijn oren niet nu heb ik nog maar 40% garantie waardoor ik meer moet betalen dan hun OP EEN PRODUCT MET GARANTIE dus als je iets koopt en het gaat direct stuk moet ie zelf 40 % betalen voor een ander product. Wees verstandig en ga niet naar brug man al helemaal niet in EMMEN.!! hier lachen ze je gewoon in je gezicht uit als je hier voor langs komt.
FOTO VAN ROBEET
Reactie of foto toevoegen
“Nooit meer Brugman”
Joop | zondag 2 mei 2021 21 | Brugman Capelle aan den IJssel
Fout op fout op fout. Geen enkele coulance, zelf van alles regelen/rechttrekken. Nooit meer Brugman, echt ik ben er wel zo klaar mee. En het ergste is nog dat ze "verbaast" zijn dat dit ergernis bij mij heeft veroorzaakt. Als ze dat na alle telefoontjes niet gemerkt hebben, moeten ze toch echt eens kijken of ze wel op de goede plek zitten.

Aanvulling ontvangen 4 mei 2021: Ik heb een badkamer gekocht en laten installeren. Alles is nu afgeleverd en gemonteerd. Montage ging goed (aannemer). Het hele traject werden er fouten gemaakt door Brugman die de aannemer weer oploste. Aannemer is top, Brugman een flop.
Reactie of foto toevoegen
“Afspraken worden niet nagekomen”
Maria ceelen | dinsdag 6 dec 2022 22 | Brugman Venlo
Order; 4 douche ruimten met wastafel en 3 wc's ruim € 40.000,-. Wastafels: 2 stuks te groot, moest zelf nieuwe kleinere kopen en bevestigen op eigen kosten. Lekkage door slecht kitwerk douche bovenverdieping, werd niets aangedaan. Tegels breken in 1 vd douches, aannemer is na 3 jaar van beloften en afspraken nog niet geweest. Stoppen met kitten als tegelwerk aansluit op hout of ijzer - word je niet van op de hoogte gesteld waardoor lekkages. Uitvoerende bedrijven werken een paar uur bij je en gaan dan weg naar de vlgde klant zo kunnen ze vele werken aannemen waardoor jouw opdracht een eindeloos gebed wordt. Bij klachten moet jezelf de aannemer zien te bereiken die dus wel bereikbaar is afspraken maakt maar die nooit nakomt. Een grote ellende dat hele Brugman bedrijf!
Reactie of foto toevoegen
“Klachten worden afgewimpeld”
Kitty | dinsdag 24 okt 2023 23 | Brugman Ede
Na oplevering lekt de douchedeur. Klachten worden afgewimpeld en krijg je geen antwoord op. Brugman vraagt bizar veel geld voor het plaatsen van een badkamer. Ze hebben geen eigen monteurs maar laten alles door derden doen. Lang verhaal kort: Brugman niet doen!
Reactie of foto toevoegen
“Slecht werk”
René | dinsdag 4 jul 2023 23 | Brugman Roermond
Door studio129 de verbouwing van de badkamer gigantisch verpruts en door de onderaannemer. Onze badkamer werd opgebouwd en weer afgebroken, nadat we een bouwkundig rapport hadden overhandigd. De tweede keer werd bijna net zo'n drama. Met name de douche drain, scheef en vreselijk slecht gemaakt. Gaten in tegels. Slecht voeg- en kit werk. Nog te zwijgen van de arrogante en intimiderende houding van de aannemer. Oa de laatste betalingstermijn eisen, voordat de klus geklaard was. We hebben onze woning hierna verkocht. We willen hier niet eens meer aan herinnerd worden!
FOTO VAN RENÉ
Reactie of foto toevoegen
“Niet tevreden”
Ivonne | zondag 31 mei 2026 26 | Brugman Venlo
Als je na de oplevering nog een mankement ontdekt, wordt hier niet meer serieus op ingegaan. Een kras op het profiel van de douchedeur die je opmerkt na installatie en je de badkamer hebt gepoetst, willen ze bij de monteur neerleggen, terwijl die hem al niet geïnstalleerd zou hebben, als hij die kras had opgemerkt. De kras heeft al in de doos bij oplevering gezeten. De mannen die alles hebben afgeleverd, hebben het bad en de spiegel en de wasbak gecheckt. De rest was niet nodig zeiden ze, dat kon altijd achteraf nog wel. Niet dus.... Ja binnen 5 dagen na levering. Maar de dozen worden pas opengemaakt na montage en dan ben je 3 weken verder.
Verder hebben we met de verkoper in de winkel duidelijk besproken dat we de lades van de wastafelonderkast in verschillende hoogtes wilden hebben, zodat we in de onderste la een bus haarlak, een fles wc-eend etc. zouden kunnen opbergen. Na oplevering bleek dat niet zo te zijn. Echter is geleverd wat op de bon stond, maar dat is door de verkoper fout in de order verwerkt. Als je de laatste handtekening gezet, wordt de hele offerte nog wel met je doorgenomen, maar niet meer specifiek op de maten. Dus let daar goed op, om dit soort problemen te voorkomen. Als je daar over gaat bellen, is de verkoper al maanden ziek en niet bereikbaar. Er is nog wel naar een alternatief gezocht en toen hebben ze voor ons een geschikte wastafelonderkast gevonden, welke € 2.000 kost en die we dan voor € 1.200 mochten hebben. Zoals je wellicht zult begrijpen, vinden we dat geen passend alternatief. Zelf hadden we al een alternatief voor € 830 gevonden. Maar daar deden zij geen zaken mee. Ook hier wordt verder niets meer mee gedaan. Ook geen vergoeding uit coulance of zo. Helemaal niets. We hebben wel geluk gehad met het montageteam. De slopers, tegelzetter en de aannemer hebben heel goed werk geleverd.
Reactie of foto toevoegen
“Klantenservice onbereikbaar”
Lizette | dinsdag 15 dec 2020 20 | Brugman Hoofddorp
Nooit meer. Er zijn een hoop dingen mis met onze order, en we krijgen weinig tot geen hulp van Brugman. Zo is onder andere het glas van onze oven is kapot geleverd door Brugman. Wij verplaatsen dijken om de klantenservice te kunnen bereiken (slechts een paar uur per dag beschikbaar, 30 minuten in de wacht gestaan), om vervolgens een arrogante medewerker aan de lijn te krijgen dat ze weinig voor ons kan doen omdat dit nou eenmaal de voorwaarden zijn. Ze kunnen als zogenaamde service (pardon?) een nieuwe oven leveren, maar ze kan niet vertellen wanneer dit zal zijn. Daarnaast mogen we hem zelf gaan installeren. Voor de duidelijkheid: wij hebben direct contact opgenomen toen de oven stuk werd geleverd. Ook zit er een verspringing in de kastjes (het loopt niet in één lijn door, één van de kasten zit een paar centimeter hoger), wat NOOIT met ons besproken is. Nooit. We begrijpen ook niet waarom dit zo is want wie tekent en verkoopt er nou een keuken die niet recht loopt? Wij hebben 3D tekeningen gekregen waar alles gewoon keurig gelijk loopt. Maar mevrouw van de klanten"service" verteld ons dat deze tekeningen "helaas" niet leidend zijn. Wij geven tienduizenden euro's uit bij dit bedrijf en wat krijgen we er voor terug? Je zou op z'n minst wat empathie en service verwachten. Het lijkt me dat dit beter op te lossen valt. We zijn zeer teleurgesteld in deze oplichterij. Enthousiast verkopen maar vervolgens achterover leunen en geld tellen zonder daadwerkelijk nog service te verlenen.
Reactie of foto toevoegen
“Geen service”
Marvin T | dinsdag 31 aug 2021 21 | Brugman Amersfoort
Zolang je niet betaald hebt is alles mogelijk. Bij ons is niet een complete keuken geleverd... Dit moest ik perse met het service-centrum regelen (Burak/de vestiging had geen interesse om hierbij mee te werken). 7 Bestellingen en 3 maanden later nog niet de juiste onderdelen binnen... Heb de onderdelen maar privé besteld want na 3 maanden niet kunnen koken ben ik het zat om dit nog proberen te regelen. Tijdens een grote aanbouw en renovatie van een heel huis was dit absoluut het grootste hoofdpijn hoofdstuk. service 1/10 Ik snap niet hoe ze zo een positieve score overal krijgen.
Reactie of foto toevoegen
“Broken sink”
katja | vrijdag 7 apr 2023 23 | Brugman Amsterdam
Terrible terrible customer service, rude to the core, arguing and yelling at the customer who bought a 20000€ kitchen with them a year earlier. Sink that came with the kitchen broke in 6 months. Sink that apparently you can hit with a hammer and it would not brake (according to the salesperson) broke because of too hot water!? They replaced it after we waited for 2 months -just to brake again in a month. We called customer service (sink is still under warranty) who was unprofessional and rude, said it is our own fault it broke and we should pay 400€ for a new one. We will get a new one indeed but not with Brugman and after being treated how we were treated by them, will never ever buy anything in Brugman! Btw, sink is supposed to be made for washing pans and pots in it in hot water, shouldn't break because water is too hot or you hit it with a pot while washing it. Ridiculous. And warranty ? It's there for the show seems like. Unprofessional!
Reactie of foto toevoegen
“Goede service en uitmuntende levering”
Arjan Steffner | woensdag 2 sep 2020 20 | Brugman Nijmegen
Allereerst wil ik de receptioniste van Brugman Nijmegen bedanken voor het regelen van allerlei zaken zoals vooraf leveren van spullen en dergelijke. Wel even een kritische noot: de technische tekeningen hebben we via Brugman Eindhoven/Son moeten verkrijgen terwijl we in Nijmegen besteld hadden. Dus een tip voor toekomstige badkamer kopers: vraag op tijd om de technische tekeningen, om teleurstellingen te voorkomen. Wat service betreft, wij hadden het geluk dat de eerste verkoper in een andere vestiging is gaan werken omdat deze in eerste instantie wat (kleinere) fouten had gemaakt zoals bijvoorbeeld geen rooster bij ons bubbelbad. Dit is door de uiteindelijke verkoper gelukkig rechtgezet. Verder nog een tip: regel zelf een aannemer als je de badkamer niet kunt monteren, omdat de prijs via brugman onnodig hoog is. Wat betreft de levering; de chauffeur en bijrijder hadden alles netjes in onze garage gezet en de spiegels, bad en wastafels grondig gecontroleerd. Top gedaan jongens !
Reactie of foto toevoegen
“Dramatisch”
Paul Smit | woensdag 23 apr 2025 25 | Brugman Zutphen
In 1 woord dramatisch. Maanden en maanden langer moeten wachten op een onbeschadigd artikel. Badkamer hierdoor niet kunnen afmaken en niet kunnen verhuizen. 0,0 medewerking van Brugman. Eerst betalen en daarna houdt alle service en medewerking op. Voor iedereen die graag stress, woede en uren aan tijd willen spenderen aan een nieuwe badkamer. Ga dan vooral langs bij Brugman in Zutphen. Zit je hier niet op te wachten, zoek dan s.v.p. een alternatief bedrijf uit waar ze wel snappen dat ze met klanten te maken hebben.
FOTO VAN PAUL SMIT
Reactie of foto toevoegen
“Plafondpanelen passen niet”
Marcel | dinsdag 5 apr 2022 22 | Brugman Utrecht
Via deze weg willen wij iedereen waarschuwen die de intentie heeft een keuken/badkamer te kopen bij Brugman. Doe het niet! Zodra je wat gekocht heb is de communicatie / service ver te zoeken. Nadat we een mooie badkamer hadden uitgezocht hoorde we een andere verkoper iets uitleggen over een Luxalon plafondpanelen. Na vraag gedaan bij onze verkoper na de opties ivm een dakkapel. Deze plafond kon zonder probleem geplaatst worden (volgens de verkoper). Er word alleen niet bij gezegd, dat de minimaal hoogte van dit plafond minimaal 8 cm betreft.
Nadat we hier zelf achter zijn gekomen, hebben we gelijk contact op genomen met de verkoper. Deze zei dat de aannemer het had moeten controleren of er wel een verlaagd plafond mogelijk was. Na div mail verkeer hoe we het konden oplossen, komen ze met een briljant idee om zelf eens langs te komen '' om de situatie van dichtbij te bekijken en te meten?'' Datum 1: Een dag voor de afspraak toch maar even mailen hoe laat ze verwachte te komen. 3 uur later een mailtje: Wegens corona onder de collega's, komen wij hier op een ander moment op terug. Datum 2: Er word een week later weer een afspraak ingepland. Deze word 5 min voor de afspraak afgebeld ivm een dubbele afspraak. Datum 3: Weer div e-mails verstuurd en getracht te bellen om een nieuwe afspraak te maken, eindelijk een reactie en een afspraak in gepland. Deze word op de dag zelf 2 uur na de afspraak afgebeld door omstandigheden. Datum 4: Hij is er. Na even wat te kijken naar het plafond komt deze tot de conclusie dat een plafond van minimale hoogte 8 cm niet gaat passen. De beste man wist genoeg en zou de zelfde week er nog op terug komen met een oplossing. Die week weer geen bericht, toch maar weer mailen (want bellen heeft geen zin als ze niet opnemen). Eindelijk een reactie: ze gaan er niks mee doen omdat het de verantwoording van de aannemer is om te controleren of dit past. Hun eigen verantwoording om de klant goed te informeren over wat ze kopen vergeten ze voor het gemak! Er was bekend dat er een dakkapel geplaatst zou worden en een goede verkoper had geweten dat het niet zou passen. Dus we raden ieder aan NOOIT bij Brugman te kopen want verkopen willen ze wel maar zodra er wat is lossen ze het niet op! Dan krijg je onderstaande reactie!

Beste heer Van Ommeren,
Het spijt ons dat de afspraken met u verzet moesten worden. Dit hadden wij ook graag anders gezien maar gezien de omstandigheden wat dit helaas niet mogelijk waarvoor onze excuses. Wat betreft het plafond, hiervoor is mijn collega bij u thuis geweest om te kijken voor een technische oplossing. Hij heeft geconcludeerd dat dit niet mogelijk was. Hierop geeft u aan dat u het plafond wenst te retourneren. Wij kunnen uw wens niet inwilligen omdat wij het plafond alleen hebben geleverd. De verantwoordelijkheid ligt in dit geval geheel bij u en uw aannemer. Tevens wil ik u hiervoor ook verwijzen naar de voorwaarden op uw aankoopbon betreft het retourneren. Met vriendelijke groet, Brugman Keukens badkamers
Reactie of foto toevoegen
“Annuleren”
Carola | zondag 22 sep 2019 19 | Brugman Nijmegen
Met een hele grote boog om dit bedrijf heen lopen. Dat is mijn advies voor Brugman keukens. Met slimme manipulatie trekken ze een handtekening uit je. Terwijl je eigenlijk niet kwam om al te kopen. (Wat ben ik dom geweest, dacht: het geeft niet heb toch bedenktijd (en het voelde heel onbeleefd om niet te tekenen na alle moeite van de verkoper) Niet dus, geen bedenktijd. Wel 500 euro armer. En dat omdat ik snel gereageerd heb met een aangetekende brief binnen 2 werkdagen en daarna voor bevestiging van de annulering er achteraan ben blijven gaan (want die kwam maar niet en de keuken bleef in het systeem staan). Anders was het bedrag om te kunnen annuleren nog veel hoger geweest. Zo zaken doen, was voor mij onvoorstelbaar. Tot na dat moment. Noem het te goed van vertrouwen. Noem het dom. Snap nu hoe mensen iets kunnen bekennen wat ze niet gedaan hebben. Bij mij was dat met die handtekening net zoiets. Je zit heel lang, ze werken in detail uit, wijzen aan waar je moet tekenen en je doet het als een robot, terwijl je niet wilt. Absurd, hoe de menselijke geest werkt. Spelen ze heel knap op in. Bah. Maar, in ieder geval: les geleerd. Wel een dure les. Een hele vieze smaak in mijn mond.Telkens wanneer ik aan deze geschiedenis terug denk. Dat is wat ik aan dit avontuur over gehouden heb.
Reactie of foto toevoegen
“Belabberde service”
V. | vrijdag 9 mrt 2018 18 | Brugman Son
Wij kochten in 2014 een Brugman keuken. Onplezierige behandeling door de onbeleefde verkoper waarbij je het gevoel krijgt onder druk te staan om meteen akkoord te gaan want 'deze prijs geldt alleen als u nu beslist'. Wel gedaan omdat we de keuken zo mooi vonden. Toen er van alles mis bleek met de Boretti kraan en de Boretti combi magnetron bleek dat we dat maar moesten uitzoeken met Boretti. Dat de monteur daarbij tot 3x toe de kraan veel te strak aandraaide zorgde voor een deuk in ons aanrechtblad. Daarvoor geen compensatie gekregen... Uiteindelijk na veel gesoebat wel een andere kraan gekregen. Wij vinden de service van Brugman echt belabberd en kopen hier nooit meer een keuken. Ook nooit meer Boretti trouwens want daar is de service zo mogelijk nog slechter.
Reactie of foto toevoegen
“Folieverkleuring”
Naomi | woensdag 4 nov 2020 20 | Brugman Capelle aan den IJssel
In 2014 is er bij mij een hoogglans keuken geplaatst door Brugman. Na 6,5 jaar, helaas na het verlopen van het garantietermijn van 5 jaar, begint de keuken te verkleuren en laat de folie los. Geen service meer! Zou naar mijn idee niet mogen gebeuren. De verkoper heeft mij destijds overgehaald een betere (en duurdere keuken) aan te schaffen omdat de kans op verkleuren dan niet aanwezig zou zijn. Waardeloos!
Reactie of foto toevoegen
“Ga niet naar Brugman”
Jeroen | zondag 20 apr 2025 25 | Brugman Ede
Heel nare ervaringen met de service van Brugman in Ede. Wij hebben daar de keuken, vloerverwarming en vloer gekocht. Toen we de rekeningen van de vloer bij elkaar optelden, bleek er 1800 euro meer in rekening gebracht te zijn dan waar we voor getekend hadden. Daar moest ik zelf achter komen, en heb toen vriendelijk gebeld of ze het uit wilden zoeken hoe dat kwam. Ik kreeg een mail terug dat Brugman een fout gemaakt had en of we het zsm konden betalen. Ik opnieuw vriendelijk bellen dat ik het gek vond als wij alles moesten betalen, en of ze een voorstel konden maken hoe het netjes opgelost kon worden. Dat moest ze even met de manager bespreken. Vervolgens kwam er een dreigmail binnen van Brugman dat "optie 1: je krijgt helemaal geen vloer meer, of optie 2: een paar honderd korting". Zeker de dreigende toon was erg vervelend; Brugman had hier veel vriendelijker kunnen zijn, zeker gezien de fout bij hen lag en wij eigenlijk in ons recht stonden omdat het afgesproken bedrag zwart op wit stond. Je voelde dat ze gewoon het mes op de keel zetten, omdat door de strakke planning je toch geen keus had behalve het te accepteren. Uiteindelijk na heel wat geonderhandel akkoord gegaan met 50:50 plus een keukenmachine erbij, hopende dat het zo dan opgelost was. Maar helaas, hier stopte de slechte service niet. Bij het invrezen van de vloerverwarming, kwam er een groepje lompe monteurs die instructies negeerden (erg krap langs de deurpost gevreesd waardoor er nooit meer een taatsdeur in kan komen) en op meerdere plekken de elektra, internet en tv kabels in het beton doorgesneden. Er werd nergens eerst gemeten of er wat liep, en na de eerste schade gingen ze gewoon door. Pas toen er op meerdere plekken de kabels doorgefreesd waren, kwamen ze mij halen met de boodschap "teken hier dat we mogen doorgaan, anders laten we de andere helft van de woonkamer zitten en pakken we onze spullen". Daarna hadden ze het apparaat iets minder diep gezet en kwam er geen nieuwe schade bij. Ik diezelfde maandag naar Brugman toe om te overleggen, want vrijdag zou beton gestort worden en dan kun je er nooit meer bij als die pijpjes vollopen van de elektra en internet. Brugman was meteen heel stellig dat dat bedrijf het moest oplossen (niet ik) en pakte onmiddellijk de telefoon. Nadat hij ophing zei hij; het is geregeld en voor vrijdag heb je kostenloos een monteur thuis die alles oplost, en vanmiddag krijg je een schriftelijke bevestiging. Een dag later kwam de bevestiging, maar nog geen ingepland moment. Die dinsdag, woensdag en donderdag elke dag drie keer bellen naar welk moment ze zouden komen, want ik moest iedere keer vergaderingen op kantoor ervoor verzetten. "Het komt allemaal goed, het zit in de planning, dus ze komen zeker voor vrijdag en we laten nog weten wanneer". Donderdagavond nog niemand geweest, dus opnieuw gebeld. "We hebben nu meer duidelijkheid, ze komen of morgenochtend vroeg om het te repareren, en anders dinsdag maar dan verzetten wij de betonstort afspraak voor u". Je raadt het al, niemand kwam, niks verzet, dus de betonstort mensen stonden voor de deur en wisten van niks. Ik Brugman weer opgebeld en die man laat me doodleuk weten dat ze niks meer regelen voor ons, want zijn manager vond de kosten te hoog. Dus ik moest het of zelf regelen of 1850 euro betalen. Meerdere keren met elkaar in gesprek of we daar ook niet 50:50 konden, maar ook hier werd misbruik gemaakt van de strakke planning en het mes op de keel gedrukt. Deze keer ging het me echt te ver, dus ik heb zelf een bevriende elektricien gevraagd en die had het diezelfde avond in een half uur nog opgelost. Maarrr, de vloeren en beton mensen hadden ons inmiddels uit de planning gegooid. Net voor kerst, dus zie maar een nieuwe afspraak te krijgen. En de huur van ons oude huis was opgezegd, dus dikke stress of we uberhaupt wel leefbare woonruimte konden hebben. Uiteindelijk zelf maar met de vloerenpersonen gesproken, en na het uitleggen van de situatie kon ik een week later gelukkig nog ertussen gepropt worden in de planning. De brutaliteit van Brugman is misselijkmakend. En het kost ze nu al klanten, want twee gezinnen uit onze families stonden ook op het punt zaken te doen met Brugman, maar hebben een andere keukenboer gekozen na het horen van dit verhaal. Als je stressvrij van een keuken en/of vloer wilt genieten, zou ik je adviseren om niet naar Brugman te gaan!
Reactie of foto toevoegen
“Keukenmontage duurt een half jaar”
Nicky Jansen | woensdag 8 sep 2021 21 | Brugman Hengelo OV
Beste toekomstige klanten van Brugman keukens, Want daar is een review per slot van rekening voor bedoeld. In begin maart 2021 een prachtige keuken geleverd gekregen. Helaas pas in september, een half jaar later af gekomen!!! Omdat er één plankje na besteld werd. Daar hebben wij maanden op moeten wachten. Eerst op het plankje. Daarna op de monteur. De hele bovenkant van de keuken. (plinten) moest nog gemonteerd worden. We hebben maanden tegen een zilverkleurige afzuigkap buis aan gekeken. Het heeft ons vele appjes, telefoontjes en emails gekost om onze keuken alsnog klaar te krijgen. De winkel zelf, Brugman keukens Hengelo stuurde ons iedere keer door naar de klantenservice. Waar ze niet echt klant vriendelijk zijn. De keuken zelf zijn we nu erg blij mee en is ook goed gemonteerd. Maar bestel niets extra's na. Want dan kan je er maanden op wachten. Het is ook erg jammer dat er nooit spontaan contact met ons is opgenomen. Een beetje nazorg was wel op z'n plaats geweest. Maar als je eenmaal de hele keuken hebt betaald, (en dat moet voordat de keuken geleverd wordt) moet je het verder zelf maar uitzoeken.
FOTO VAN NICKY JANSEN
Reactie of foto toevoegen
“Nooit meer”
Annelet Troch | zondag 24 nov 2019 19 | Brugman Den Haag
Wij hebben een volledige badkamer van €10.000 bij Brugman gekocht. Bij plaatsing al een hoop gezeik. Uiteindelijk na veel klachten hier een dinercheque voor aangeboden gekregen. Nu een jaar later zitten er weer plekken op onze spiegel van €400,-. De reactie van Brugman: komt omdat hij in een vochtige kamer hangt. Ja rug, waar dacht je dat ik de badkamerspiegel zou hangen? Ik kan 30% korting op een nieuwe spiegel krijgen. Maar daar bedank ik voor. Voor ons NOOIT meer Brugman.
FOTO VAN ANNELET TROCH
Vochtige spiegel
Reactie of foto toevoegen
“Wees superkritisch”
Dunja | vrijdag 6 sep 2019 19 | Brugman Den Haag
Eind 2015 hebben wij naar tevredenheid een Brugman keuken laten plaatsen. Na enkele maanden begonnen een aantal frontjes, waaronder die van de vaatwasmachine, wat te hangen. Melding van gemaakt en er kwam een monteur om dit te verhelpen. Keurig. Wel was het vreemd dat het frontje van de vaatwasmachine niet recht te krijgen was, maar daar was helaas niks aan te doen. Nu, 4 jaar later, heeft de vaatwasmachine het begeven en trek ik het plintje los om te kijken of ik er zelf iets aan kan doen. Nu schetst mijn verbazing dat de hele machine op een klein richeltje tegel leunt en dat de bijbehorende pootjes afgebroken achter de plint liggen. Niet gek dat die vaatwasser altijd bewogen heeft en het frontje dus niet mooi aansloot. Dubieuze installatie! Ook de aansluiting van de gootsteen op de afvoer ziet er amateuristisch uit. De monteur die de vaatwasmachine heeft gerepareerd, liet weten dat de machine zo snel stuk was door de slechte plaatsing (normaal gesproken was dit soort reparatie pas nodig na 10 jaar). Als de keuken geplaatst is, vragen de monteurs of alles naar wens is, maar ik heb er niet aan gedacht om de plint ervan af te trekken en even te kijken hoe goed de vaatwasser is neergezet. Dus voor iedereen die een keuken laat plaatsen; wees superkritisch op wat er geplaatst wordt en kijk ook goed achter de plint om verrassingen te voorkomen.
Reactie of foto toevoegen
“Complete badkamer”
Nick | donderdag 14 okt 2021 21 | Brugman Hengelo OV
Koop nooit uw badkamer of keuken bij Brugman. In het verkoop gesprek kan alles en is niks een probleem. Zodra het gemonteerd moet worden loop je overal tegen aan en schuiven ze alles af. Verreweg van service gericht denken.
Reactie of foto toevoegen
“A bathroom renovation”
Gurhan Erguler | donderdag 14 dec 2023 23 | Brugman Den Haag
While I had high hopes for my bathroom renovation with Brugman, my experience encountered some unexpected challenges. I want to share my feedback in the hope that it might be helpful for others considering their services. Initially, the sales team at Brugman was very friendly and made enticing promises, which unfortunately were not fully realized during the renovation process. Here are some points that might be worth considering: The choice of a Geberit Toilet with a different brand hidden reservoir raised compatibility concerns, causing some inconvenience. Despite initial reluctance, Brugman eventually allowed me to return the reservoir with a charge. The selection of a larger Inloop Douche than needed was a mistake, and Brugman didn't accept the return. I had to purchase an additional Inloop Douche, and now I'm attempting to sell the extra one. Tile calculations were off, leading to the need to purchase extra tiles during the renovation. A sizing error occurred with the design radiator, which I opted to handle independently without contacting Brugman. Despite my request for a modern and classy mirror with lighting and heating, Brugman delivered a mirror that didn't meet my expectations. Items like primer, plaster, and silicone were provided but proved challenging for the renovator to use effectively. Additional purchases were necessary. For those not well-versed in bathroom renovations, I would advise careful scrutiny of each item received. My material list had 51 items, and not all of them were used, resulting in extra expenses. In conclusion, my experience with Brugman was not without its challenges. While I paid a substantial amount for their services, unforeseen issues led to additional expenses. I recommend potential customers thoroughly review specifications and consider seeking professional advice when undertaking a bathroom project with Brugman.
Reactie of foto toevoegen
“Uiterst moeizaam”
Lisette van Os | zondag 24 apr 2022 22 | Brugman Roosendaal
In april 2021 een complete nieuwe badkamer en toilet twv 25.000 euro gekocht inclusief montage bij Brugman in Roosendaal. Begin juni 2021 is aannemer Jordi van Houdt uit Oud-Vossemeer gestart met de montage. Overigens begint het al met een vage constructie waarbij Brugman schriftelijk meldde dat aannemer Franken B.V. Uit Bergen op Zoom de montage zou doen maar dat kennelijk direct weer was weggezet bij een onderaannemer. De werkzaamheden zouden binnen 3 weken klaar zijn maar dat was niet het geval. In tegenstelling, er was nog van alles niet af en we hadden een aantal punten die beslist niet in orde waren. Ondanks vele telefoontjes en mailtjes met Brugman en aannemer gebeurde er niets. Uiteindelijk hebben we Brugman half juli officieel in gebreke moeten stellen om er weer beweging in te krijgen. Het ging o.a. om losse tegels, slechte voegen en kitwerk, nieuwe muurtjes die een verschil in hoogte hadden, douchewand die niet goed sloot etc etc. Eind juli werden de werkzaamheden afgemaakt en werd onze lijst met mankementen verholpen. Althans, dat was de bedoeling. De loodgieter vertrok 's nachts om 00.30 u met de mededeling dat het zo'n puinhoop was dat hij zijn werk onmogelijk kon afmaken. De dingen die hersteld waren, waren alleen maar erger geworden en een aantal nieuwe dingen waren daardoor nu zelfs beschadigd (o.a. plafond, douchestang en RVS koof). De aannemer reageerde wederom niet meer en Brugman probeerde de verantwoordelijkheid af te schuiven naar de aannemer. Al die tijd konden we geen gebruik maken van onze badkamer en douchten we in een huurdouche in de schuur. We hebben zelf het initiatief genomen om een onafhankelijk deskundig iemand te vragen de badkamer en toilet te bekijken en daaruit kwam een lijst met 39 zaken (kleine en grote) die niet in orde waren. We hebben geeist dat Brugman een andere aannemer de herstelwerkzaamheden zou laten uitvoeren en dat is ook zo gebeurd. Rob Luijten van de nieuwe aannemer (naam aannemer in ons onbekend) is samen met de projectleider, John Linkels, van Brugman langs geweest en hebben toen nagenoeg alle punten erkend. Nieuwe afspraak werd ingepland met de nieuwe aannemer en eind september zou alles hersteld worden. Daarna volgde een lang traject van simpel niet op komen dagen, afspraken weer verzetten, monteur ziek etc etc. Begin december was er letterlijk nog steeds niets gebeurd en kwam de projectleider van Brugman opeens met het voorstel om samen met hun manager en de aannemer langs te komen om alles nog eens door te lopen en nieuwe afspraken te maken. Dat was voor ons de druppel en hebben we definitief besloten dat we niets meer met Brugman te maken wilde hebben maar een financiële afdoening. We hebben een advocaat in de hand moeten nemen die voor ons het juridische getouwtrek heeft opgepakt. Brugman was zich zeer bewust dat elke mailtje met onze advocaat ons geld kostte en buitte dat op een misselijke manier uit. Over alles gingen ze in discussie. Brugman stelde zelf voor om in plaats van naar de rechtbank te gaan op hun kosten een onafhankelijk bouwexpert in te schakelen en zijn advies als bindend te zien. Daarbij stelde Brugman de eis dat de expert iemand moest zijn die voldeed aan allerlei vage rechtbankvoorwaarden. Het eindbedrag wat de bouwexpert (onderbouwd) zou noemen, zou Brugman aan ons uitbetalen. Nadat de bouwexpert uiteindelijk half maart 2022 een rapport had afgeleverd waarbij wij volledig in ons gelijk werden gesteld (en zelf nog wat extra zaken had ontdekt), stelde Brugman dat rapport vervolgens weer ter discussie en wilden ze maar een gedeelte betalen.
Pas toen onze advocaat aangaf alsnog over te gaan tot dagvaarden, haalden ze bakzeil en is het bedrag vorige week overgemaakt. Nu, 11 maanden later, kunnen we eindelijk beginnen met een andere aannemer de zaak te herstellen.
Ons geluk in deze is geweest dat we al snel (na 3 weken) doorhadden dat we alle contacten via de mail of whatsapp moesten doen. Daardoor konden we alle toezeggingen en afspraken aantonen. En zelfs ondanks dat alles zwart op wit stond, werd er nog ontkend en zijn we regelmatig voor leugenaar uitgemaakt.

Brugman heeft 1 doel: geld verdienen. Alle mooie praatjes over service en klantvriendelijkheid zijn niets waard zodra het geld gaat kosten.
Onze tip: niets bij Brugman kopen en als je dat toch doet, geen mondelinge afspraken maken. Zorg dat je alles zwart op wit hebt.
Reactie of foto toevoegen
“Zeer zeer slecht”
Schachtschabel | donderdag 30 jan 2020 20 | Brugman Barendrecht
Voorstel aan Brugman Barendrecht is de naam te wijzigen in Ali Baba en de 40 rovers, dan weten de mensen in ieder geval van te voren dat het niet goed zit. Tot het moment van de handtekening alles goed maar daarna begint de ellende. Communicatie ronduit belabberd. Wist niet dat keukenleveranciers zo'n vergadercultuur hadden. De mensen die je wilt spreken lijken welhaast heel de dag in vergadering te zitten. Trap er niet in !! Ronduit slecht te noemen nadat je je handtekening hebt gezet. Schaamteloos. Doe het niet.

Aanvulling ontvangen 5 februari 2020: Wij hebben een keuken incl. demontage en montage gekocht. Tevens 2 badkamers excl. demontage en montage. Montage is deels gebeurd, zeer slechte service. € 25.000 uitgegeven aan alleen de keuken en een service die ronduit beschamend te noemen is. Oplevering heeft formeel nooit plaatsgevonden.. Alles is erin geramd en monteurs zijn verdwenen, formele oplevering nooit plaatsgevonden. Over de badkamers kan ik alleen maar zeggen dat geleverd is waarvoor betaald is, geen klachten. Eindscore 1, zeer, zeer slecht. Communicatie gedurende demontage, montage, oplevering en daarna praktisch onmogelijk, betreffende personen bij Brugman lijken welhaast de gehele dag te vergaderen. Hebben tot heden geen inhoudelijke reactie ontvangen.
Reactie of foto toevoegen
“Gewetenloos”
A. | woensdag 14 mrt 2018 18 | Brugman Hoofddorp
Bij Brugman in Hoofddorp door verkoper Paul B. na onder druk te zijn gezet om NU te beslissen om de zogenaamd geboden korting te krijgen die alleen vandaag geldig was getekend en 500€ aanbetaald op een complete badkamer. Na 4 dagen bleek de benodigde verbouwing dermate duur uit te vallen dat icm de toch bij nader inzien te dure materialen de totale uitvoering van de badkamerverbouwing financieel niet haalbaar was. Gevraagd aan de verkoper om de order uit te dunnen en enkele badkamer spullen van de lijst af te halen. Hij bleef echter volhouden dat Brugman alleen complete badkamers wilde leveren en geen incomplete badkamers. Na een zeer moeizaam gesprek dhr Paul B. verteld dat ik dan gedwongen werd om de hele order te annuleren. Op dat moment was er opeens wel mogelijkheid om de orderlijst aan te passen !! Een zeer merkwaardige en kwalijke handelswijze waar Brugman als bedrijf zich zeer voor zou moeten schamen en zich van zou moeten distantiëren. De volgende dag zou ik erop terugkomen. Bij thuiskomst besloten om de kosten van de materialen nog eens te vergelijken met die van andere leveranciers. Toen werd de werkwijze van Brugman mij onaangenaam duidelijk. Zij pompen de prijzen van de meeste artikelen zoals badkamertegels, Grohe douchesets, baden etc eerst met ongeveer eenderde op om daarna in een niet te doorgronden circusact een zogenaamde korting te geven. Bij controle blijkt die uiteindelijke prijs per artikel nog ver boven de redelijke marktprijs te liggen. Besloten na ontdekken van dit kopersbedrog om de hele order te annuleren. De aanbetaling van 500€ bleek ik daarmee kwijt te zijn. Gevraagd of ik dan toch mijn aanbetaling mocht gebruiken voor een deelaankoop. Dat was alleen akkoord bij bepaalde artikelen. Het criterium bleek achteraf te liggen bij artikelen waar zij eerst redelijk onopvallend 500€ konden optellen, zoals de totale hoeveelheid badkamertegels, om daarna na eenzelfde kortingstruc toch alsnog gewoon die 500€ konden binnenharken. Dezelfde tegels in dezelfde hoeveelheid waren elders gewoon zonder korting 250€ goedkoper!
Daarna een ander artikel voorgesteld waarop het niet onopvallend mogelijk was om de prijs met 500€ op te drijven en ja, antwoord was natuurlijk dat dat niet akkoord was, ondanks dat het om een douchesysteem van Grohe ging waarop toch nog 700€ moest worden bij betaald (1200€ totaal). Deze hele communicatie verliep zeer moeizaam via de verkoper Paul B. die niet meer reageerde op emails en telefoon en opeens 1 week op vakantie was. Toen moest het van het hoofdkantoor via de filiaalmanager, die schoof het door naar de regiomanager. De regiomanager presteerde het om überhaupt helemaal niet te reageren. Beloftes van terugbellen werden nooit nagekomen en na 2 weken besloten in een laatste telefonisch contact met verkoper Paul B. dat het duidelijk klaar was. Brugman heeft door de kwalijke handelswijze van diverse personeelsleden laten blijken dat geldelijk gewin belangrijker is dan een goede naam en klanttevredenheid. Brugman beweert pas tevreden te zijn als de klant tevreden is. Dit beleid wordt dan niet uitgevoerd door haar personeel. Ik ben zeer ontevreden en voel mij echt besodemieterd door de handelswijze die ten toon gespreid is door het personeel waar ik mee te maken heb gekregen. Als Brugman een volwassen bedrijf is wat dacht dat het was of is, dan zou een professionele houding haar sieren om dit op een nette manier op te lossen en niet als een gewetenloos bedrijf over de rug van de consument te kiezen voor een miserabele winst van 500€ en daarmee de goede naam te grabbel gooien.
REACTIE VAN MEDEWERKER BRUGMAN
Dit mogen zij niet doen. Zij zouden naar eigen zeggen hun annuleringsregeling aanpassen. Zoek eens op Youtube naar: Robert Coppens Jinek .
REACTIE VAN A.
Zij mogen het niet doen, masr het gebeurt toch. Pas als er een TV programma aan te pas komt, blijkt het allemaal een onschuldig misverstand en is er wel een oplossing mogelijk. Het feit dat de service-afdeling helemaal niet reageerd op dit bericht spreekt boekdelen. Ik overweeg om ook dit voorval bij een van de vele TV programma's die daar aandacht aan geven voor te dragen. Het is toch onacceptabel dat dit soort malafide praktijken gewoon blijft doorgaan ondanks dat men beterschap heeft belooft !
Reactie of foto toevoegen
“Keuken gekocht met montage”
Inge van `t Veen | woensdag 13 jan 2021 21 | Brugman Amsterdam
Keuken is 1 september geplaatst door een monteur van Brugmans dat was niet de afspraak. Je wordt overrompeld en wil graag dat je keuken geplaatst wordt.
Dag van te voren gebeld om na te vragen of de keuken door 2 personen geplaatst zou worden. De ZZP'er werkte van 9.00 uur tot 20.00 uur. Keuken was nog niet af, maar wij moesten al tekenen dat alles goed was, anders kreeg hij problemen! Kwam volgende dag terug om het af te maken. Na controle zat de vaatwasser los en een beschadigde muur kras op kastje gootsteen, hoek uit bovenkastje. Dit over de monteur nu naar de keuken geen ventilatierooster onder koelkast een groot gedecoupeerd gat, geen dempers op de scharnieren kastjes knallen dicht. Wachten nu 4 maanden op reparatie gaat steeds iets mis. Dan komt er een monteur met een nieuw deurtje zit ipv een kras een deuk in. Wachten nu al bijna 4 maanden. Donderdag 14 januari zou een monteur komen krijgen de 12e een mail monteur komt de 19e ? wordt vervolgd.
Reactie of foto toevoegen
“Na anderhalve maand al vochtschade”
C. Ebbe | woensdag 22 feb 2023 23 | Brugman Zaandam
20 jaar gedaan met een zelfgemaakte badkamermeubel gemaakt met IKEA kastjes geen enkel probleem. 1 1/2 maand een brugmanbadmeubel van 1600,00 euro en er ontstaat schade. Jammer meneer uw probleem want dit is vochtschade! Hoe durven ze! Naar Brugman voor uw keuken of badkamer bezint eer ge begint!

Aanvulling 12 mei 2023:
Na een zeer geïrriteerde woordenwisseling nieuwe panelen gekregen die na vijf weken dezelfde klachten gaven. Ongelooflijk dezelfde reactie van Brugman!!! Mijn buik meer dan vol met dit bedrijf. Eigenlijk zeg je tegen je klant u liegt als je vertelt hoe zorgvuldig je omgaat met je nieuwe spullen.
Reactie of foto toevoegen
“Verkeerde leveringen”
Mathias Bruin | dinsdag 24 nov 2020 20 | Brugman Alkmaar
Wij hebben voor 10.000,- een keuken besteld. Wij zijn begonnen met het verbouwen van de keuken ergens in Juni van dit jaar. Na de levering bleek de oven niet te werken, de koelkast deur was niet meegeleverd en de vriezer deur had ophang gaten aan de verkeerde kant. Nu zouden zij het komen fixen, wat overigens meerdere maanden duurde (een maand of 3-4), maar inderdaad kwam er een monteur de keuken fixen ergens in oktober. Hij was de koelkastdeur ophangstukjes vergeten, had een deur voor de vriezer mee waarvan de nerf van het hout verticaal liep in plaats van horizontaal en kon de plinten niet leggen omdat deze nog bewerkt moesten worden (wat overigens ook in de opdracht stond). Nu hebben wij net bericht gehad dat ze 24 November weer langskomen om alles te fixen. Ik ben benieuwd. EDIT: Ja hoor het is weer zo ver... Inmiddels 24 november en ze hebben weer het verkeerde deurtje voor de vriezer mee! Lekker kansloos!
Reactie of foto toevoegen
“Brugmania”
Ilse | dinsdag 5 jan 2021 21 | Brugman Arnhem
Complete keuken gekocht tijdens Brugmania. In de showroom allervriendelijkst, mee denken, goedkopere en duurdere opties afwegen maar ons daar zelf de keuze in laten. Wat opviel was dat er appelflappen gebakken werden en uitgedeeld aan wachtende klanten, wij deden het de hele afspraak (die 2.5uur duurde), met een mager kopje koffie. Maar dat daar gelaten. Toen we eenmaal de prijs wisten, daar wat over hadden onderhandeld en een deal hadden gesloten, liep de klantvriendelijkheid snel terug. Afspraak voor inmeten moest ik zelf drie keer achteraan ("we hebben echt gebeld maar u nam niet op", onzin, telefoon altijd in de zak). Grootste deel van het geld kwam uit bouwdepot. De rest pinnen bij aflevering. Door een fout van mij de pinlimiet niet helemaal goed verhoogd, dus toch in allerijl over maken. Er wordt geen artikel uitgeladen voordat het geld op hun rekening staat. Je wordt behandeld als een crimineel en wanbetaler. Niks geen goed vertrouwen. Ik raad Brugman niet meer aan. Kwaliteit is prima, maar klantenservice is ver beneden peil.
Reactie of foto toevoegen
“Bij badmeubel en kast is sprake van lakkrimp”
Henk Krikke | vrijdag 10 feb 2023 23 | Brugman Ede
Twee jaar geleden een badmeubel en een kast gekocht via Brugman Ede. Bij de scherpe kanten van de lades en de kast en van de deur van de kast is sprake van lakkrimp. De witte ondergrond is te zien. De klantenservice geeft aan dat er sprake is van externe factoren. Dwz het morsen van water op de aangegeven plekken. In de handleiding die toegestuurd werd staat dat na het douchen badmeubel en kast moeten worden drooggewreven. Ik heb aangegeven dat badmeubel en kast geheel afgeschermd zijn van de douche. er een afzuigsysteem is geïnstalleerd. Er ook ventilatie is via het raam en wij (2 pers) zuinig met onze spullen omgaan. Wij hebben gevraagd om vervanging van lades en kast.De klantenservice blijft bij haar standpunt van externe factor en biedt een nieuwe kast en lades aan voor 70 % van de nieuwprijs. Bij een review op de site van Brugman Keuken staat een uitspraak van de commercieel directeur Jan Lankamp: Bij Brugman keukens zijn we pas tevreden als u ook tevreden bent. Bla bla bla.
Reactie of foto toevoegen
“Zeer tevreden”
Fred M. Martens | vrijdag 7 feb 2020 20 | Brugman Zwolle
Wij hebben in september 2019 bij Brugman Zwolle een keuken en een badkamer gekocht. Wij zijn daar vriendelijk en gastvrij ontvangen door verkoopster Linda van Opijnen. Zij showde ons haar grote deskundigheid op het gebied van keukens en badkamers. De badkamer hebben wij zelf geplaatst. De keuken werd in november 2019 door vakkundig personeel bij ons thuis geplaatst. Wij zijn zeer tevreden over de ontvangst te Zwolle, de plaatsing en de kwaliteit van de geleverde spullen. Wij zullen Brugman Zwolle zeker aanbevelen bij anderen.
Reactie of foto toevoegen
“Afrader”
M. van Balen | woensdag 8 aug 2018 18 | Brugman Barendrecht
Bij Brugman hebben we een badkamer gekocht. We installeren de badkamer zelf, maar met alleen al de levering is ongelooflijk veel fout gegaan. Ik zou iedereen afraden bij Brugman te kopen.
- het bad dat we hadden besteld moest drie keer opnieuw geleverd worden, want tot twee keer toe was het bad ernstig beschadigd
- Brugman was onze betalingen deels kwijtgeraakt. We kregen een sneer dat we zelf maar moesten aantonen dat we alles hadden betaald, want het zou de administratie veel teveel tijd kosten als zij dat moesten uitzoeken. We hadden alles keurig op tijd betaald, toch dreigde Brugman niet de hele badkamer te leveren omdat we niet voldoende betaald zouden hebben
- diverse onderdelen waren niet besteld en moesten na levering opnieuw worden besteld, dat levert uiteraard vertraging op
- diverse onderdelen waren verkeerd besteld, wederom vertraging
- wij hebben vloertegels van 60x 60 gekocht. Dit staat ook zwart op wit in de orderbevestiging De geleverde vloertegels zijn echter kleiner. Brugman houdt zich niet aan de ondertekenende koopovereenkomst en zegt : ja, jammer voor u, maar ja, de tegels die u heeft gekocht zijn nu eenmaal geen 60x60, maar ze zijn kleiner. Vervelend voor u, maar we doen er niets aan. Klantenservice, die inderdaad vaak moeilijk bereikbaar is, is alles behalve klantvriendelijk en weigert de klacht serieus te nemen. We hebben enorme spijt dat wij bij Brugman onze badkamer hebben besteld.
Reactie of foto toevoegen
“Niet tevreden”
Jacqueline | maandag 29 jun 2020 20 | Brugman Zaandam
Keuken bij Brugman gekocht. Zeer slechte ervaring. Er was een verkeerde maat voor de bovenkastjes doorgegeven waardoor mijn oude tegels niet aansloten. Zij boden aan dit op te lossen maar dan moest ik wel bijbetalen, terwijl dit hun fout was. Later bleek dat dit volgens de consumentenwet helemaal niet had gemogen. Dit heb ik ook aangegeven maar mijn geld niet teruggekregen. Bovendien deed mijn nieuwe vaatwasser het na drie keer niet meer. Meer dan twee maanden moeten wachten voordat er een monteur kwam, waaronder twee keer voor niets een dag vrij genomen omdat zij niet kwamen opdagen. Daarna bleek de vaatwasser niet meer te repareren waardoor ik uiteindelijk een nieuwe kreeg. Naar mijn mening had dit meteen moeten gebeuren. Bovendien moet je zelf contact opnemen met de leverancier van de apparaten (want dit staat in hun algemene voorwaarden) terwijl dit helemaal niet mag volgens de consumentenwet. Het contract is afgesloten met Brugman en zij dienen dit op te lossen. Had ik dit van tevoren geweten dan had dit mij heel veel tijd en ellende bespaard.
Reactie of foto toevoegen
“Niet te spreken”
Lisanne Kooij | woensdag 13 feb 2019 19 | Brugman Hoofddorp
Wij hebben een ontzettend dure keuken gekocht bij Brugman en bij levering en plaatsing zat er al een beschadiging op het blad. Deze schade is vanaf dag 1 door zowel ons als de leverancier gemeld bij brugman. Lion Stone is geweest om sommige plekken weg te poetsen, maar één beschadiging is een blijvende. Brugman zou contact met ons opnemen maar wij hebben nooit meer iets gehoord. Ook nadat wij zelf contact op hebben genomen, laten zij niets meer van zich horen. Wij zijn totaal niet te spreken over Brugman!
Reactie of foto toevoegen
“Niet geleverd wat besteld is”
S. Emadi | woensdag 29 mei 2019 19 | Brugman Amersfoort
Een keuken gekocht. Ik heb betaald voor grote app. (vaatwasser, inductieplaat, koelkast en vriezer) en ik heb alles in kleiner maat gekregen. Het is een oplichting praktijk. je krijgt een contract met codes van de app. maar die zijn niet van de app. die je hebt gekozen.
Reactie of foto toevoegen
“Geeft weinig vertrouwen”
Fatima | vrijdag 22 nov 2019 19 | Brugman Zaandam
Keuken van €20.000 gekocht. Verkopen kunnen ze, service waardeloos. Na een half jaar zijn de gebreken nog niet opgelost. Lades die niet werken, blad verzakt, vaatwasser zeepbakje defect. Kasten tot 2keer toe beschadigd geleverd. Weinig vertrouwen op een goede afloop
Reactie of foto toevoegen
“Beetgenomen”
Marianne | vrijdag 19 jun 2020 20
Ook ik heb níets goeds te melden over Brugman keukens. En ook ik was gewaarschuwd. Mensen, als je de winkel binnenkomt is alles mogelijk. Bij Brugman zin ze van; veel beloven weinig geven doet de gek in vreugde leven. Een gewaarschuwd mens telt voor 2! Ik heb mijn keuken, badkamer, toilet en vloer gekocht. De stress van wat er allemaal niet goed is gegaan heeft mij alle plezier van mijn nieuwe start ontnomen. Het is echt te veel om allemaal te benoemen maar voel mij behoorlijk beet genomen! Nooit meer Brugman!
Reactie of foto toevoegen
“Bak ellende”
Paul de Groot | dinsdag 26 jan 2021 21 | Brugman Son
Eigenlijk zou geen sterren meer op zijn plek zijn! Van A tot Z een bak ellende.
De gevallen van fouten en miscommunicatie (lees geen communicatie) zijn er te veel om op te noemen, maar voor het idee een kort overzicht.

De winkel en het ontwerp:
- Zodra men merkt dat je een serieuze klant (melkkoe) bent kan alles. En dat geldt ook bij het maken van een ontwerp, maar dan.....
- Eenmaal een handtekening gezet onder de opdracht, dan begint de ellende. Ineens kunnen ze producten die zijn opgenomen niet meer leveren. Kleuren en stijlen waarop het ontwerp is gebaseerd zijn er niet meer, tot aan de tegels aan toe.
- Op een afspraak horen dat er in de situatie omtrent de levering niets is veranderd t.a.v. de vorige afspraak. Dus niet even de afspraak annuleren, terwijl de verkoper wist dat het niet goed ging met de ondergetekende.
- Te laat verschijnen op afspraken in de winkel en niet of veel te laat reageren op een mail.

Montage:
- Ook daar zijn behoorlijke fouten gemaakt door de aannemer. Verkeerde of geen afstemming tussen de verschillende werkuitvoerders. Een lekkage na de aflevering wegens niet goed afkitten.
- Na een goed half jaar scheuren in de tegels. Alle wandtegels in de badkamer worden op dit moment vervangen en dat betekent weer twee weken in de puin met drie sportende kinderen.
- Sommige producten moesten wij zelf montageklaar maken (folie die er niet goed afkwam in het bad).

Klantenservice:
- Het eerste contact over de scheuren is gelegd eind januari/begin februari 2020 en nu (8 december 2020) wordt de klacht verholpen.
- Gedurende deze periode werd er door de klantenservice meermaals beloofd contact op te nemen tijdens een door mij geïnitieerd telefoongesprek. Maar deze afspraak werd vaker niet dan wel nagekomen....het gevolg was dat ik er weer achterna moest bellen om meer informatie van de status te krijgen.
- Over een compensatie voor alle ellende wordt nog niets gezegd door de klantenservice; eerst de herstelwerkzaamheden afwachten zeggen ze dan.
- Vandaag (18-12-20) schuiven ze in een telefoongesprek zelfs de verantwoordelijkheid helemaal naar de aannemer en wassen zij hun handen schoon. En uiteraard moest ik er zelf weer achteraan bellen, na twee keer niet teruggebeld te zijn.

Bijna 15.000 euro voor een nieuwe badkamer uitgegeven, maar we hebben er al anderhalf niet volledig van kunnen genieten!! Maar goed Brugman heeft de knaken weer binnen.....

Oooww en een maand later ook nog niets van de oooh zo bezorgde webcare vernomen. Ze blijven mij negatief verbazen bij Brugman!
Reactie of foto toevoegen
“Veel stress rondom de installatie”
Sebastiaan | zaterdag 27 apr 2024 24 | Brugman Son
Afspraken worden niet nagekomen. Tot twee keer toe wordt een toezegging gedaan om een bestaande kraan te monteren, tot twee keer toe wordt de keutel ingetrokken. Nu hebben wij anderhalve dag tot de keuken komt om de montage van de kraan te regelen. Wij betalen overigens wel €2.200 voor de montage van de keuken, maar de mensen van Brugman gaan straks dus een keuken zonder kraan achterlaten. Verder het gebruikelijke; honderd keer van het kastje naar de muur gestuurd, "ik bel u voor 16:00 terug" (niet terugbellen uiteraard). Bespaar jezelf een hoop stress en gedoe en ga ergens anders heen voor je keuken of badkamer.

Aanvulling 16 mei 2024
De keuken is uiteindelijk geleverd en de Quooker is gemonteerd. De hele gang van zaken heb ik toch als erg vervelend ervaren.
Reactie of foto toevoegen
“Top keuken”
MHofstra | maandag 3 jan 2022 22 | Brugman Barendrecht
Top keuken, goede kwaliteit ook goed geholpen bij het samenstellen van de keuken De keuken is bezorgd en hebben hem zelf gezet, er ontbrak niets.
Reactie of foto toevoegen
“Aankoop losse afzuigkap”
G.Hoogland | donderdag 13 feb 2020 20 | Brugman Zaandam
Een siemens afzuigkap, bij de aankoop is nadrukkelijk gesproken over de wijze waarop de afgezogen lucht verwerkt /afgevoerd zou worden ,type buis en wandrozet . Geen probleem , de monteur heeft alle benodigde materialen bij zich in de montage auto. Niet dus . Ook na herhaald klagen is tot op heden niet voldaan aan de toezeggingen tijdens de verkoop ,ook niet na bezoeken van monteurs ,die het wel even kwamen oplossen , maar tot op heden na 6 maanden , NOG NIETS OPGELOST.
Reactie of foto toevoegen
“Wat een chaos”
Feuchte | vrijdag 4 okt 2019 19 | Brugman Emmen
Fouten maken bij het inmeten van onze keuken, na constatering van deze fouten wordt er geen enkele actie ondernomen dit te herstellen. Wel wordt verzocht of ik nog een zelf wil meten het doel hiervan is natuurlijk mij alsnog de fout in de schoenen te schuiven. Kosten van de herstelwerkzaamheden moeten door ons worden betaald. Tot mijn verbazing krijg ik in het voortraject een factuur opgestuurd die ik moet voldoen voordat de keuken wordt afgeleverd. Tot mijn verbazing is dit een factuur voor eenan dere keuken en ander adres. Wat een chaos.
FOTO VAN FEUCHTE
Panoramafoto
Reactie of foto toevoegen
“Maat van de tegels klopt niet”
Tanja | zondag 17 nov 2024 24 | Brugman Son
Beste mensen, koop niet bij Brugman. Als er iets misgaat zijn ze echt niet thuis. Veel winst maken en geen service. Het heeft ons de afgelopen weken zoveel stress en oponthoud gekost en nu ook veel extra onkosten: nieuwe tegels, extra werkuren, tegellijm etc. En het extra werk moet nog gedaan worden dus echt heel vervelend allemaal. We hadden bij Brugman tegels besteld in twee tinten zoals het te zien was in de showroom. De tegels werden geleverd toen er al flink gewerkt werd. Toen we de lichte tegels op de muur hadden zitten met 2 mm voeg en we wilde beginnen aan de donkere tegels op de andere 2 muren en vloer (dezelfde tegels wel) bleek dat de deze tegels zodanig groter waren dat we dit niet konden aansluiten want de kleinere zaten er al op met 2 mm voeg. We moesten dus dezelfde maat donkere tegels hebben (op de bestelling staat 60 bij 60 overigens, verder niets). Maar Brugman gaf meteen niet thuis en waren zakelijk en duidelijk, het was niet hun schuld. Na veel discussie en vervelende telefoontjes met veel stress bleek dat de donkere tegels ook niet verkrijgbaar waren in de maat van de lichte tegels. Dat moesten we maar zelf oplossen. De lichtgrijze tegels hadden dus een maat/ afmeting die niet meer bestaat. Wat doe je op zo'n moment. Opnieuw andere tegels uitzoeken terwijl we deze zo zorgvuldig uitgezocht hadden. De kleinere lichte tegels zaten al op de muur. De donkere tegels waren nergens verkrijgbaar in de maat van de lichtere tegels, ook niet in de fabriek. Toen zijn we uiteindelijk zelf gaan kijken of we dan de lichte tegels in de maat van de donkere tegels konden krijgen. We moeten verder en we weten geen betere oplossing. En gelukkig kon dat wel. We moeten dus de lichte tegels eraf slopen en daarna de wanden opnieuw gaan stuccen en opnieuw betegelen. We vroegen aan Brugman of ze ons tegemoet konden komen aangezien hun bedrijf aansprakelijk is voor deze situatie en de schade groot is. Maar ze wilde de nieuwe tegels niet kosteloos of met korting voor ons bestellen. Nog winst maken op onze ellende, schandalig. Dus bleef er geen andere keus voor ons dan ze bij een ander bedrijf te bestellen en de correcte maat tegels zelf te betalen. Knap gedaan Brugman, geen onkosten voor jullie maar wel een hele slechte naam en op naar de volgende handtekening onder een order in de showroom. Vanmorgen nog eens om een vergoeding gevraagd maar nee. Ze weigeren nu een bijdrage te leveren omdat we de tegels bij een ander besteld hebben, absurd. Past wel helemaal in het patroon van alle andere reacties de afgelopen weken. Bestel dus gewoon niet bij Brugman en bespaar je de nare ervaring. Ze hebben een tegelboer die het allerlaatste restant van een niet meer gemaakte grootte kwijt wilde en die maat doodleuk met de donkere variant in een andere maat ( die ook nog in de lichte maat verkrijgbaar is) aan ons leverde, terwijl deze maten niet samen gebruikt kunnen worden. En Brugman heeft schijt aan de veroorzaakte ellende bij de klant, ze zijn koud en zakelijk, ze besteden hun tijd en service niet aan mensen die al betaald hebben. En wij zitten met veel extra onkosten, stress, oponthoud en extra werk en een hele nare ervaring met Brugman. Dus niet doen mensen, je staat er alleen voor na betaling. We hebben nog netjes gewacht met deze review maar het laatste woord is dus echt gezegd.
Reactie of foto toevoegen
“Loop met grote boog om Brugman heen”
Fred Vos | dinsdag 30 nov 2021 21 | Brugman Den Bosch
Er is me een wasmachinekast en wasdrogerkast geleverd die niet door het trappegat konden. Daar hebben ze niks mee willen doen. Heb ze weg moeten geven aan de Vincentiusstichting. Dat was een forse kostenpost. Het bouwbedrijf dat ze voor me vonden heeft meerdere bouwtechnische fouten gemaakt, waaronder knelkoppelingen in de muren verwerken. Dat mag niet. Een van die koppelingen lekte. Verder heeft het bouwbedrijf een waterleiding geraakt bij sloopwerkzaamheden, waardoor een tweede lek ontstond, in de buurt van het eerste. Vermoeden van een lek was er al snel bij mij, maar 'deskundige' van Brugman wuifde het bij inspectie weg. Weken later was de hele vloer verzadigd met water, begonnen overal in huis muren vochtig te worden en druppelde er water in de meterkast. Had ik toch gelijk. Douche moest deels worden gesloopt voor vinden en dichten lekken. Mede door de verzadigde vloer en wanden duurde het herstel erg lang. Drie maanden niet thuis kunnen douchen, maar geen enkele interesse bij Brugman voor hoe het ging. Zij stellen dat je een contract hebt met het bouwbedrijf. Toch geven zij de totaalprijs en lijken de klus zelf aan te nemen. Maar zodra de spullen bij je thuis staan en het geld binnen is, doen ze niks meer voor je. Geen hulp bij de oplossing van mijn problemen. Alles op bouwbedrijf gegooid. Ik heb heel veel tijd besteed aan laten uitvoeren van onderzoek, juridische hulp en herstel. Ik kan sinds een paar weken weer thuis douchen, maar overal zijn er wanden aangetast door het vocht en ook het kozijn van mijn keukendeur. Herstel van > 7000 euro moeten verhalen op bouwbedrijf, gelukkig grotendeels al vergoed door zijn aansprakelijkheidsverzekering. Bouwdroger draait al 2 maanden. Hoop dat volgende week de muren droog genoeg zijn, zodat alle stuc- en schilderwerk nog voor einde jaar is gedaan. Deel van herstelkosten moet nog betaald worden door bouwbedrijf, maar dat moet ik ws ook met juridische dwang regelen. Het is een horrorverbouwing geworden. Brugman doet na leveren spullen HELEMAAL NIKS meer voor je. Zelfs een bedrijf zoeken dat de iets verzakkende douchedeur komt rechtzetten doen ze niet. Neem contact op met het bouwbedrijf, zeggen ze. Die wil ik nooit meer zien. De garantie die dat bouwbedrijf me moet leveren is dan wel weer bepaald door Brugman. Brugman bepaalt de prijs voor de plaatsing, zoeken het bouwbedrijf en leggen de garantiebepalingen vast, waardoor het lijkt alsof zij de hele klus aannemen, maar zeggen later dat ze niks met de plaatsing te maken hebben. Ze laten je stikken. Laat nooit de spullen monteren door een bedrijf dat zij voor je vinden. Beter nog: negeer Brugman en elk ander bedrijf van de Mandemakersgroep. Het spul van Ben, hun huismerk, is niet beter dan huismerkspullen van de bouwmarkt, dus koop je net zo goed daar. Kortom, loop met een grote boog om Brugman heen en alles van de Mandemakersgroep.
Reactie of foto toevoegen
“Keuken niet compleet”
Vrinda | vrijdag 11 okt 2019 19 | Brugman Barendrecht
Zeer slechte ervaring, koop liever een ikea keuken dan dit gezeur en gezeik. Niet aan beginnen! Brugman had 3 maanden om de keuken te leveren en monteren. Nu zijn we 4 maanden verder en nog steeds niet compleet. Handgrepen zijn niet zoals we besteld hebben, voor hun geen probleem. Belafspraken worden niet nagekomen, afspraken van levering en montage worden telkens gewijzigd. Er wordt geen verantwoordelijkheid hiervoor genomen en gezien ze het geld allang hebben ontvangen kunnen wij maar wachten tot er een keer iets gebeurd. Zeer slechte communicatie en moet alles 10x opnieuw herhalen. Ook geen sprake van compensatie.
Reactie of foto toevoegen
“Geen service”
Wilco de Graaff | dinsdag 2 jul 2019 19 | Brugman Den Bosch
Ik heb sanitair gekocht bij deze firma. De verkoper die inmiddels daar niet meer werkt heeft ons een douchetoilet verkocht zonder föhn terwijl we daar wel om gevraagd hadden. De klantservice verschuilt zich achter de verkoper die er niet meer werkt en wil het douche toilet niet omruilen voor een exemplaar met föhn. Het enige wat ze aanbieden is een korting van 30% op een nieuw toilet het oude toilet wat nog volledig in de verpakking zit nemen ze niet terug. Dit is geen service. Ik ga nooit meer iets kopen bij Brugman.
Reactie of foto toevoegen
“Niet tevreden”
R Jansen | zaterdag 14 mei 2022 22 | Brugman Arnhem
Badkamer gekocht verkoper was top tot er klachten waren van kastje naar de muur gestuurd na 8 Maanden heen en weer gemaild eindelijk een nieuwe douchewand niet degeen die we hadden we moesten het hier maar mee doen, zijn niet tevreden maar kon niet anders en we kregen wel 50 euro retour, we moeten een nieuwe keuken maar nooit meer Brugman.
Reactie of foto toevoegen
“Een badkamer en keuken”
Karen Schuddeboom | zaterdag 4 apr 2026 26 | Brugman Zaandam
We hebben een badkamer en keuken gekocht bij brugman zaandam geholpen door twee toppers beau en Chanel. We hebben nu onze droombadkamer en keuken. Zo,n goede uitleg en zo meedenkende mensen echt fantastisch
Reactie of foto toevoegen
“Al met al tevreden”
Evelien | maandag 3 feb 2020 20 | Brugman Barendrecht
Bij Brugman zowel een badkamer als keuken gekocht. Vriendelijk geholpen in de winkel. De keuken laten plaatsen door hen, maar de badkamer niet. Dit kostte zo ontzettend veel dat we dit iemand anders laten doen. De keuken staat inmiddels, maar de vaatwasser was verkeerd. We kregen we één met een bestekkorf ipv en besteklade. Het bleek dat de verkoper deze verkeerd op de order had gezet en wij niet goed gekeken en ondertekend. Aangezien er nog iets niet goed was wat ze moesten komen vervangen hebben we gevraagd of er nog iets met de vaatwasser geregeld kon worden. Na wat belletjes konden ze voor €600,- een nieuwe komen brengen met besteklade... €600,-! Terwijl een besteklade €80,- meer kost. Ik begrijp dat het onze eigen fout is en we hier wat extra voor moeten betalen, maar €600,-? Dat gaan we helaas niet doen. We hebben een dure keuken én badkamer aangeschaft, jammer dat er om zoiets dan niet iets geregeld kan worden. Hoe de badkamer meubels zijn weten we nog niet. Al met al best tevreden, maar jammer dat de bestekkorf niet opgelost kon worden :( Kleine moeite zou ik zo zeggen aangezien de monteur toch nog een keer terug moet komen en we de vaatwasser bewust nog niet gebruikt hebben. Mvg, Evelien
Reactie of foto toevoegen
“Bedankt juist wel goed gegaan”
A.j burgers barsch | dinsdag 27 aug 2019 19 | Brugman Nijmegen
In 2015 een keuken gekocht bij brugman keukens .Na heel veel tegenslag "Wat niet de schuld van brugman was " hebben ze alles op gelost .niets was hun teveel .de service is zo goed een dikke 10 onze ervaring met brugman is top. ook de badkamer en toilet door hun laten doen. bedankt brugman
Reactie of foto toevoegen
“Geen aanrader”
Wendy | zondag 28 nov 2021 21 | Brugman Heerlen
Wat een teleurstellende ervaring. Toen wij onze badkamer bestelde in mei hadden wij alle vertrouwen in Brugman. Fijn dat alles onder 1 dak geregeld kon worden, en dat we gebruik konden maken van de expertise van een ervaren verkoper.
Helaas.. Niets is minder waar. Ruim een maand geleden is onze badkamer opgeleverd en wij zijn alles behalve tevreden. Dat er fouten gemaakt worden is 1 ding, maar hoe Brugman hiermee omgaat is schandalig. De communicatie is ronduit slecht, beloftes worden niet nagekomen. Zodra het geld binnen is, kun je van Brugman geen service meer verwachten. Wij worden aan het lijntje gehouden en Brugman neemt geen enkele verantwoordelijkheid.
Geen aanrader dus. Wanneer wij onze keuken gaan vernieuwen wordt dit in ieder geval geen Brugman, deze fout maken wij niet nog eens.
Reactie of foto toevoegen
“Geen goede ervaring”
Fam B | woensdag 21 aug 2019 19 | Brugman Groningen
Wij hebben geen goede ervaring over de levering en afhandeling van onze badkamer artikelen . We worden van het kastje naar de muur gestuurd. Zo missen we de bevestiging van onze toiletbril en de bevestiging van onze radiator. Voor het laatste hebben we voor niets €70 voorrijkosten moeten betalen aan onze installateur. Helaas zonder dat de verwarming hangt, want de bevestiging is er nog steeds niet. Voor de bevestiging van de toiletbril moeten we betalen. Belachelijk als je voor duizenden euro's hebt uitgegeven bij Brugman. We zijn met de toiletbril onder de arm naar de winkel in Groningen gegaan. De verkoper gaf zelf toe dat het belachelijk was dat we hiervoor moesten betalen en dat het opgelost zou worden, maar helaas weer een mail gekregen dat we de toiletbril bevestiging moeten betalen. Helaas dus meneer Angelo Boots. We wachten nu alweer enkele weken.. Geen aanrader dus om iets aan te schaffen bij Brugman keukens en badkamers te Groningen
Reactie of foto toevoegen
“Een dure les”
Andries | vrijdag 10 apr 2026 26 | Brugman Groningen
Wij zijn bij Brugman geweest voor een oriënterend gesprek over een badkamer. We zijn starters en bezig met de aankoop van ons eerste huis, dus we wilden vooral inzicht in de kosten. Tijdens het gesprek met verkoopster hebben we samen een badkamer samengesteld en kregen we een prijs te horen. Daarna werd ons gevraagd te tekenen. We hebben meerdere keren expliciet gevraagd of we ergens aan vast zouden zitten, omdat we dat absoluut niet wilden. Het antwoord was telkens nee. Op basis daarvan hebben we, achteraf gezien te goedgelovig, getekend. Pas na het gesprek kregen we de papieren mee, inclusief voorwaarden die we vooraf niet hadden gezien. Daarin stond dat annuleren €500 kost. Dit is ons niet duidelijk verteld. We hebben direct gebeld om dit recht te zetten, maar we konden nergens meer onderuit. Uiteindelijk hebben we de €500 moeten betalen. Dit voelt misleidend en totaal niet transparant. Zeker voor starters is dit een vervelende en dure les. Geen prettige ervaring en wij zouden Brugman niet aanbevelen.
Reactie of foto toevoegen
“Alles ging mis”
J. van Erp | zaterdag 22 dec 2018 18 | Brugman Heerlen
BRUGMAN HEERLEN....RONDUIT WAARDELOOS EN ZEKER GEEN AANBEVELING! Wij hebben in juli 2018 een kookplaat en werkblad besteld. Na 5 maanden is na heel veel ellende eindelijk de kookplaat geplaatst! Alles wat maar mis kon gaan ging mis! Zeer ondeskundig personeel! Bij aansluiten van de kookplaat hield de monteur 1 kabeltje over en had geen flauw idee waar deze aangesloten moest worden. Waarop hij ons vroeg, zal ik de stekker insteken en het eens proberen? "Gaat MEESTAL wel goed, en als de kookplaat ploft bestellen we wel weer een nieuwe" waren zijn woorden!!! Terwijl dit al de tweede kookplaat was. (De eerste stond bol in het werkblad door ondeskundige montage!). Om over de filiaalmanager maar helemaal te zwijgen! Hij heeft nog niet 1 keer de moeite genomen om excuus aan te bieden of ons aan te spreken in het filiaal terwijl hij wel aanwezig was! Wij hebben geen goed woord over en raden Brugman ten zeerste af! Lees ook andere reviews.
Reactie of foto toevoegen
“Zelf montage”
Pieter en Carla | maandag 2 sep 2019 19 | Brugman Leeuwarden
Wij hebben begin dit jaar een badkamer gekocht bij Brugman Leeuwarden. Wij zijn erg tevreden over hoe wij zijn geholpen / geadviseerd! Wij willen daarvoor Martijn de Jong nogmaals hartelijk bedanken! Het is erg mooi geworden!

Aanvulling ontvangen 5 september 2019: Aankoop is geleverd maar hebben zelf verder alles gemonteerd.
Reactie of foto toevoegen
“Een badkamer kopen bij Brugman in Barendrecht”
Hans en Shabnam | maandag 16 mrt 2020 20 | Brugman Barendrecht
In oktober 2019 hebben wij een badkamer gekocht bij de firma Brugman in Barendrecht. We werden uiterst vriendelijk geholpen door verkoper Menno en bij het ondertekenen van het koopovereenkomst kregen we ook nog korting. Het wastafelmeubel dat wij kochten was hetzelfde zoals het in de showroom stond : een mooi wit wastafelmeubel met een (wit) glazen wastafelblad.

In maart werden de spullen afgeleverd. Bij het controleren van de geleverde spullen zei mijn vrouw : 'het glas van de wastafel is wel erg groen'. 'Nee, mevrouw', zei Ben van de afleverdienst, 'wanneer de spotjes er op staan, ziet het er anders uit'. Goed, dachten wij, deze mijnheer zal gelijk hebben, hij weet het. Het wastafelmeubel werd geplaatst. Mijn vrouw en ik zeiden: 'dit is een ander wastafelblad'. De volgende dag mevrouw Kelly gemaild, onze after-sales contactpersoon, om ons verhaal te doen dat het wastafelblad anders was dan in de showroom.

We kregen een reactie : 'we hebben met de leverancier contact gehad en zij zeiden dat de kleur van het het wastafelblad goed was en jammer voor jullie dat jullie verwachtingen niet zijn uitgekomen.'. Het klopte niet, dus hebben wij kwaliteitscontroleur dhr. Peter.K. gebeld met het verzoek om bij ons langs te komen.

Hij zei ook dat ons wastafelglas identiek was als in de showroom in Barendrecht. We stelden voor om naar de showroom in Barendrecht te gaan om te vergelijken. Zo gezegd, zo gedaan. Peter zei : 'wanneer het wastafelblad niet dezelfde kleur is in de showroom, dan zal ik zorgen dat jullie dezelfde wastafel krijgen. Toen we in de showroom kwamen, stond er de (ivory white) wastafelblad/meubel zoals wij die hadden gekocht. De kleur van het glas van de wastafel + het wastafelmeubel in de showroom was (en is) anders dan onze wastafelblad.

Maar tot onze grote verbazing zei kwaliteitscontroleur Peter dat de kleur van het wastafelblad bij ons identiek was als in de showroom, hoewel hij nog een half uur geleden hij onze wastafel gezien ........... We stelden voor om de wastafel uit de showroom (deze zat los op het wastafelmeubel, hij was niet vastgekit) in Barendrecht mee te nemen naar ons huis om te kijken of ze inderdaad identiek waren om hen te overtuigen dat er 2 verschillend kleuren waren. We boden aan om een borg te betalen en het wastafelblad binnen 1.5 uur terug te brengen. Dit bleek opeens niet te kunnen. De receptioniste werd erbij gehaald die ons verzekerde dat de wastafelbladen/meubels die wij thuis hadden en die in de showroom was, identiek waren.

Een andere verkoopmedewerker kwam erbij. 'Ja, de tinten zijn anders dan in de winkel dan wat je krijgt'. Wij hebben geen andere tint maar een andere kleur .......
Maar het (redelijk eenvoudige) verzoek om het wastafelblad 1.5 uur mee te nemen om die met ons thuis te vergelijken, werd geweigerd. Tenslotte kwam de filiaalhouder dhr. Peter. Hij erkende dat er een verschil was in ons wastafelblad/meubel in de showroom en het wastafelblad/meubel bij ons thuis. Dit bevestigde ons dat de verkoopmedewerker Menno een verkeerde wastafelblad/meubel voor had besteld.

Peter bood een commerciele oplossing voor ons probleem : 'voor 50% korting mochten wij een nieuw keramisch wastafelblad kopen'. Dit was voor ons financieel niet mogelijk en wij wilden het wastafelblad/meubel zoals deze in de showroom staat en wat wij hadden gekocht. Peter werd diverse keren boos en verweet ons dat wij zijn tijd verdeden. Wij zeiden dat wij geen nieuw wastafelblad wilden, maar het wastafelblad/meubel zoals dat in de winkel staat en wat wij hadden gekocht. De vestigingsmanager Peter dreigde dat wanneer wij niet zouden stoppen met het herhalen van het feit dat wij het verkeerde wastafelblad hadden gekregen, hij de het gesprek zou stoppen. Onze opmerkingen en vragen werden steeds beantwoord met : 'jullie hebben de koopovereenkomst getekend'. Dit lange gesprek eindigde in een heftige woordenwoordeling waarna wij wegliepen omdat mijn vrouw werd beschuldigd van 'leugenaar'. De verkoopmedewerker Menno heeft voor ons het verkeerde wastafelblad/wastafelblad besteld maar ze accepteren hun fout niet.
De eigenaar van de Mandemakers groep dhr. Ben Mandemakers verklaarde in het Algemeen Dagblad : 'Wij leren onze medewerkers dat ze alles moeten doen om de klanten tevreden te stellen'. Onze ervaringen zijn anders : we werden voor leugenaars uitgemaakt ...... U zult begrijpen dat wij diep teleurgesteld zijn in het wastafelblad/meubel wat wij hebben gekregen en de manier waarop wij zijn behandeld. Hans en Shabnam
Reactie of foto toevoegen
“Heel goed proces geweest”
Jan Holtslag | donderdag 5 dec 2019 19 | Brugman Roermond
Begin september 2019 op een zaterdag Brugman keukens in Roermond bezocht, waar we - na goed rondgekeken te hebben - met de heer Souren onze keukenwensen hebben gedeeld. Hierbij werd er een keukenplan gemaakt bestaande uit twee blokken met natuurstenen bladen, waarbij vele mogelijkheden werden besproken en we uiteindelijk - na wat afdingen – de keuken kochten. Na een nacht geslapen te hebben, vonden we de gekozen kleur 'wit' en de daarbij behorende randafwerking niet naar wens, zodat we de zondagmorgen weer teruggingen. Samen met de heer Souren de alternatieven bekeken die direct werden verwerkt (het front werd de YGL-REYES-140-F)

Tijdens de inmeting maakte de inmeter me erop attent dat een muurtje niet precies haaks stond, waardoor er een probleem met het natuurstenen blad zou kunnen ontstaan. Door deze attendering kon ik een sponning ter hoogte van het blad in de afwerking van de muur maken, waardoor er een haakse aansluiting ontstond.

Van het natuursteenbedrijf Lion Stone kregen we een uitnodiging om de natuursteenplaat te beoordelen, waarvan de bladen en de achterwand van gemaakt zouden gaan worden (Steel Grey gepolijst). Bij Lion Stone werden we vriendelijk ontvangen, konden de plaat beoordelen en kregen een uitgebreide toelichting op de maatvoering, de afwerking van de platen en het onderhoud.

De levering van de keuken verliep volgens afspraak, waarbij ook de plaatsingsruimte werd bekeken om te vermijden dat er bij de keukeninstallatie problemen zouden kunnen optreden. Tevens werden de natuursteenbladen gecontroleerd op een juiste randafwerking en mogelijke schade. De plaatsing vond de dag na levering plaats, waarbij de monteur Marco snel en zeer nauwkeurig bleek te werken. Bij de eindbeoordeling konden we zeer tevreden zijn over de zeer goede afwerking van de keuken en de zeer goede montage.

Terugkijkend kunnen we zeggen dat het gehele proces – van 'kijken' tot en met montage – zeer goed is verlopen. De geleverde producten hebben bovendien een hoogwaardige afwerking en zijn van hoge kwaliteit.
FOTO VAN JAN HOLTSLAG
Geleverde keuken
Reactie of foto toevoegen
“Afhandeling van fouten is een ramp”
Hans Janssen | dinsdag 13 sep 2022 22 | Brugman Den Bosch
Keuken bij Brugman gekocht, gaat al mis bij inmeten en wijken zelfstandig af van afgesproken producten in levering. Werkblad wordt niet conform order geleverd: 2 naden ipv 1. Geven fouten toe maar qua afhandeling een ramp. Winkel en orderverwerking geven elkaar de schuld maar lossen het voor de klant niet op. Orders zwart op wit komen ze niet na!
Reactie of foto toevoegen
“Niet allemaal zoals afgesproken”
Steven | vrijdag 2 aug 2019 19 | Brugman Breda
Een keuken gekocht, mondeling afspraken gemaakt en netjes geleverd. Over het bestelproces en levering valt niets aan te merken. Wel wat er geleverd was, we hadden enkele punten die niet geleverd werden zoals afgesproken:
- zichtzijde van de kasten zou hetzelfde zijn als de frontjes (nu zit er een verschil in afwerking, het lijkt matglanzend vergeleken met de glanzende frontjes. Reactie van Brugman: ja dat klopt, de kasten zijn een ander materiaal dan de frontjes. Sorry dat dit niet vooraf gemeld was).
- groepjes zouden voorgeboord worden, bij 4 frontjes was dit niet het geval. (Reactie: ja dat gebeurd altijd zo, zo kun je later nog bepalen waar ze moeten)
- beschermingspoelonderkast miste in levering -> is nabesteld
Reactie of foto toevoegen
“Vage meerprijzen en slechte afwerking en nazorg”
GJ | vrijdag 4 jul 2025 25 | Brugman Amersfoort
Ik heb bij Brugman in Amersfoort een complete keuken en badkamer gekocht. In de showroom werd mij verteld dat alles geregeld zou worden en dat ik volledig ontzorgd zou worden. Dat gaf in eerste instantie vertrouwen. Helaas begon het gedoe al bij de sloop van de badkamer. Er kwamen direct extra kosten bij, waarvan ik dacht dat die inbegrepen waren. Daarna volgden nog twee andere vage meerprijzen. Iedere keer kreeg ik tijdens de verbouwing – terwijl de badkamer open lag – weer nieuwe kosten voorgeschoteld. Dat gaf mij het gevoel dat ik geen keuze had en telkens maar moest instemmen. Uiteindelijk liep de prijs op van €15.000 naar €22.000. Na de oplevering begon een stroperig en frustrerend nazorgtraject dat nu al maanden duurt. Meerdere onderdelen zijn dubbel gefactureerd, wat ik zwart-op-wit heb aangetoond, maar Brugman blijft dit ontkennen. In plaats van verantwoordelijkheid te nemen, word ik van het kastje naar de muur gestuurd. Ik heb meerdere keren aangegeven dat ik liever zelf een betrouwbare aannemer wil kiezen voor het herstelwerk – iemand die ik begrijp en waarmee ik een vertrouwensband kan opbouwen. Toch blijft Brugman vasthouden aan hun eigen aannemers, terwijl mijn wens volledig wordt genegeerd. Tot slot is ook de afwerking ronduit ondermaats. Er zijn op meerdere plekken scherpe hoekprofielen geplaatst, die zó scherp zijn dat kinderen zich eraan kunnen snijden als ze niet goed opletten. Dat mag je absoluut niet verwachten in een badkamer van €22.000. Voor een bedrijf dat zich presenteert als kwaliteitsmerk is dit niveau van service en afwerking zwaar teleurstellend. Geen aanrader.
FOTO VAN GJ
Reactie of foto toevoegen
“Hele slechte ervaring”
Patrick | zondag 8 okt 2023 23 | Brugman Tilburg
Ons is beloofd dat de badkamer in 3 weken gerealiseerd zou worden. Inmiddels zijn we 4 maanden verder en de badkamer is nog steeds niet gereed. Veel afspraken zijn niet nagekomen, wij worden van het kastje naar de muur gestuurd, worden slecht geïnformeerd, hebben veel vrij moeten nemen van ons werk, krijgen onze contactpersoon nauwelijks te spreken en er worden discussie gevoerd door de telefoon i.p.v. te zoeken naar een acceptabele oplossing.
- Tijdens verkoop gesprek meerdere malen aangegeven dat de startdatum 3 weken eerder was. Zou steeds aangepast worden totdat het niet meer mogelijk was.
- 2 Weken voor aanvang is er een wisseling van de aannemer geweest. Alles moest opnieuw opgenomen worden en bouwvakkers klaagde over slechte informatie en een ad-hoc klus.
- Op verzoek van Brugman moesten we zelf onze vloertegels inkopen omdat ze deze niet konden leveren. Een week voor levering kregen we te horen dat ze niet onze tegels mochten verwerker en dat ze deze nu ineens wel konden leveren. Wij hebben extra kosten gemaakt omdat tegels niet meer afgezegd konden worden.
- Verkochte onderdelen waren uiteindelijk niet meer te leveren.
- Heel veel problemen met het leveren van spullen omdat het adres niet klopte. We hebben meerdere malen aangeven dat ons adres niet klopte. Steeds werd dat niet aangepast waardoor vrachtwagens en monteurs constant bij ons oude woning stonden of bij ons tijdelijke woning.
- Er is ontzettend veel extra bouwmateriaal geleverd waarvoor wij wel betaald hebben. Veel meer dan nodig was volgens de monteurs. Er is dus veel mee terug genomen of weggegooid.
- Wanneer iets ingemeten was, kwam je onder aan de stapel te liggen. Planning is niet opgesteld dat er al capaciteit is vrijgehouden om je producten te produceren. Ons maatwerk wastafel meubel incl. Extra planken in een nis heeft 3 maanden geduurd na inmeten.
- We hebben veel geld betaald voor maatwerk meubelen. Tijdens montage bleek dat alles met overlengte is geleverd en dat er een timmerman alles op locatie nog moest verzagen om daarna de zaagranden af te kitten. Dit was niet bekend bij de aannemer. Er was dus geen timmerman aanwezig. Daarnaast een hele discussie gehad aan de telefoon dat wij bij maatwerk daadwerkelijk maatwerk verwachten en niet alles op locatie verzagen. Zelfs onze verkoper gaf aan dat maatwerk daadwerkelijk maatwerk moet zijn zonder zagen.
- Veel telefoonverkeer vanaf de ochtend en niet terug gebeld worden en als ze terug bellen 2 min voor 17:00 uur op vrijdagmiddag en zeggen dat ze niets meer voor je kunnen betekenen ivm het weekend en pas na maandagmiddag als de winkel weer open is het probleem kunnen bespreken.
- Vooraf alles moeten betalen, dus nu geen pressie middel om ze te dwingen om naar oplossingen te zoeken.
- Na 4 maanden nog steeds geen 100% werkende badkamer en momenteel geen zicht op oplossingen en geen afspraken hoe verder.

Aanvulling 14 oktober 2023:
Na mijn voorgaande review blijkt wel dat ze een slechte review belangrijker vinden om op te lossen dan onze badkamer. Zowel vanuit de winkel als het kantoor is de vraag gesteld om deze weg te halen omdat ze het geen nette actie vinden. Wij vinden na 4 maanden geduld te hebben gehad, dat wij nu een hulpkreet mogen uiten. Tot heden nog geen excuus of compensatie mogen ontvangen. De voorgedragen oplossing kwam niet van Brugman, maar hebben wij geopperd. Het streven was om afgelopen vrijdag alles op te lossen. Inmiddels is het alweer 1 week doodstil mbt de opvolging. Geen communicatie geweest of ze wel/ niet zouden komen vrijdags. Wij weten nog steeds niet waar wij aan toe zijn en wanneer de badkamer klaar is. Het komt over dat er totaal geen verantwoordelijkheid of prioriteit wordt gegeven wanneer klanten aan de noodbel trekken.
FOTO VAN PATRICK
Reactie of foto toevoegen
“Een zeer ontevreden klant”
Bram | zondag 9 jan 2022 22 | Brugman Utrecht
Een badkamer van Brugman; daar komen gegarandeerd problemen van. Op een enkele uitzondering na hebben wij tijdens onze badkamerrenovatie alleen maar te maken gehad met incompetente, onbetrouwbare en klantonvriendelijke Brugman medewerkers. De door Brugman ingeschakelde aannemer (The Craftman Projects uit Woudenberg) bleek echter het toppunt van alle rampspoed te zijn. Niet op komen dagen, strooien met valse beloftes, kwalitatief zeer slecht werk leveren en het uiten van dreigementen; deze aannemer kon er wat van.

Uiteindelijk heb ik zelf de aannemer de toegang tot de woning moeten ontzeggen; Brugman bleef hem maar kans op kans geven. Week in week uit dezelfde valse beloftes vanuit de aannemer en Brugman greep maar niet in. Brugman is financieel zelf ook flink de boot ingegaan; een andere aannemer heeft de badkamerrenovatie afgerond, onderdelen moesten opnieuw worden besteld omdat de aannemer deze had gesloopt en de uren die door binnen- en buitendienst aan mijn badkamerrenovatie zijn besteed maken het dat het een verliesgevende renovatie is geweest. En dat had voorkomen kunnen worden. Allereerst natuurlijk door niet met deze 'aannemer' in zee te gaan. Daar zijn ze nu eindelijk ook achter gekomen, want Brugman heeft besloten de samenwerking met The Craftman Projects te stoppen.

Maar deze financiële strop en een zeer ontevreden klant had met name voorkomen kunnen worden door adequaat op te treden. Daar schort het echter binnen heel de organisatie aan. Geen pro-activiteit, in veel gevallen niet terugbellen, geen reactie op mails, te slap en te laat ingrijpen, je bent aan de goden overgeleverd als je via Brugman een badkamer laat monteren. Dit zit tot diep in de haarvaten van de organisatie.

Aan eenieder die twijfelt om bij Brugman een badkamer af te nemen: Niet doen. Je doet jezelf er geen plezier mee. En sterker nog. Je doet er de medewerkers binnen Brugman (buiten Sales die een mooie provisie opstrijken voor de badkamer die je daar koopt) ook geen plezier mee. Die zitten namelijk helemaal niet te wachten op klanten.
Reactie of foto toevoegen
“Niet tevreden met glaswand”
M. van den Reek | woensdag 12 feb 2020 20 | Brugman Amersfoort
Een badkamer. De glaswand is te smerig. Ziet eruit als 10 jaar oud en nooit schoongemaakt. Commentaar van Brugman: jammer dan
FOTO VAN M. VAN DEN REEK
Glaswand
REACTIE VAN M. VAN DEN REEK
Blijkbaar was ik niet duidelijk genoeg. Mijn badkamer is net 2 maanden geleden geplaatst en de glazen douchewand is ronduit smerig en niet schoon te krijgen. Ook niet door de monteur. Ik heb van alles geprobeerd maar de wand is niet schoon te krijgen. De reactie van Brugman:geen reden tot reclamatie
Reactie of foto toevoegen
“Alles onder een dak = het wordt niet geregeld”
S.aydin | zaterdag 5 mei 2018 18 | Brugman Venlo
Na eerdere aankopen bij brugman. Hadden we besloten om weer voor een badkamer te gaan, we zijn goed behandelt in de winkel daar is nog op aan te merken. We besloten ook op het te laten installeren via brugman. Dacht alles onder een dak geen ellende voor zelf op pad te gaan voor loodgieter tegelzetter en de rest achteraf nu spijt van. Aannemer zou contact met ons opnemen voor een na meting en om te kijken als verder alles prima was. Wij wachten en nog eens wachten werd een afspraak met ons gemaak komen vervolg 2 keer toe niet opdagen. Wij contact op genomen met brugman en het bij hun gelegd. Nou we werden meteen goed "geholpen" dat was niet de gang van zaken en vonden het zeker niet gepast. We zorgen voor een andere aannemer prima dachten wij. Het nieuw bedrijf kwam gelukkig wel opdagen. We hebben voor geslagen om wat koste te sparen om onze oude badkamer zelf af te breken daar zijn we samen uit gekomen. Weekend badkamer afgebroken. En het bedrijf zou begin van week komen om te kijken wanneer ze gingen starten. Duurde wat langer wij toch maar weer Bellen waar ze bleven. Ze komen kijken en de conclusie is mmm er moet eerste een stucadoor aan te pas komen prima. We nemen vanavond of morgen vroeg contact om af te spreken over de stucadoor inmiddels is het woensdag. Wij weer wachten op het telefoontje aangezien we niks hoorde en er weer een weekend over heen ging. Toch maar weer zelf gebeld waar ze bleven woord er dood leuk verteld sorry maar heb 4 a 5 stucadoor gebeld maar had niemand kunnen vinden dus laat je de klant maar wachten op de kerstman ongelooflijk dit. Dat komt het leuke ik start volgende week maandag en gebruik dan platen dat ze meteen kunnen beginnen (intussen zitten we wel als gezin van 5 al 2 weken zonder badkamer) en heel eerlijk zie ze maandag niet hard beginnen want we hebben nog niks vernomen maar goed we zullen maar positief blijven aangezien je badkamer voor 95 procent betaald is kan je natuurlijk verder niks als afwachten en hopen dat het goed komt. Voor ons dus NOOITS meer iets van brugman. Je denk laat alles onder Een dak regelen waar je voor betaald en je denk bespaard je een hoop romp slomp. Maar is ik dit had geweten waren we zelf naar een aannemer op zoek gegaan. Badkamer zou met max 3 weken klaar zijn. Intussen al 2 weken zonder en ze moeten nog begonnen ZWAAR schandelig
Reactie of foto toevoegen
“Geen garantie”
Anja | zondag 12 mei 2019 19 | Brugman Goes
Na 3 jaar schade aan badkamer, 9 weken door de klantenservice aan het lijntje gehouden en de ene leugen na de andere leugen werd verteld. Uiteindelijk helpen ze niet om de schade te herstellen, ze adverteren met 5 jaar garantie, maar niets blijkt minder waar, ook als jezelf de herstelkosten wilt betalen helpen ze je niet. Voor mij NOOIT geen brugman meer!!
Reactie of foto toevoegen
“Meerdere fouten en geen oplossing”
Marcel | dinsdag 26 apr 2022 22 | Brugman Alkmaar
Bij de aankoop kon er van alles geregeld worden en luisterden ze echt naar onze wensen. Nu 8 maanden verder door meerdere fouten (verkeerde wasbak in het werkblad) en vele andere fouten wordt je nu met een kluitje het riet ingestuurd.
Er moet een volledige nieuw werkblad en wasbak geplaatst worden waarbij de oude kitrand eraf moet en een nieuwe kitrand erop. Probleem is zij gaan niet kitten. Oftewel extra kosten komen eraan buiten onze schuld en geen vergoeding. We zijn er nog wel even zoet mee helaas.
Reactie of foto toevoegen
“Nooit geen Brugman meer”
Peter Waals | dinsdag 6 apr 2021 21 | Brugman Venlo
Wij hebben een keuken en 2 badkamers gekocht en toilet bij Brugman maar is niet geleverd wat afgesproken was in de winkel. Eerst kan alles als je in de winkel bent en geven ze je een prijs op en daar zit dan alles bij dus ook het monteren, maar dan komt de aannemer die alles klaar moet maken en dan komt er dit nog bij en dan dat dus nog extra onkosten en je hebt geen andere keus want het moet op korte termijn allemaal gemaakt zijn anders kunnen ze niets monteren. Dan komen ze de keuken installeren en dan blijkt dat sommige deurtjes niet goed open gaan en elkaar beschadigen en geen draaicarrousel want dat kon ineens niet en deurtjes schuin hangen en niet goed sluiten. Maar het zou allemaal opgelost worden zeggen ze dan en zijn nu al 3 keer terug geweest om alles te vervangen en af te stellen maar de laatste keer dat ze zijn geweest haalde ze een nieuw kastje uit de wagen en viel hier al ter plekken uit elkaar, nou dank je wel zoiets hoeven wij niet. Ik kan hier niet alles neerzetten want dan ben ik morgen nog bezig en ik wacht nu maar tot ze de 4de keer komen maar niet lang meer want dan ga ik er een zaak van maken want ik vind dit schandalig en blijkt dus dat als ze hun geld hebben je bedankt bent en je maar moet afwachten of het goed komt. Ben nu bijna een jaar bezig met Brugman, nou nooit meer en ik raad niemand Brugman aan en ik zou me zelfs schamen tegenover mijn familie en vrienden als ik dat wel gedaan zou hebben, dus nee nooit geen Brugman meer.
Reactie of foto toevoegen
“Netjes”
Kerstin Reeuwijk | maandag 5 nov 2018 18 | Brugman Hoofddorp
Wij zijn erg goed geholpen bij het kopen van onze keuken bij de vestiging van Brugman keukens in Hoofddorp. Deskundig advies en een mooi eindresultaat!

Aanvulling ontvangen 5 november 2018: Ja onze aankoop is geleverd en goed ontvangen. De bestelling was zoals afgesproken en ook netjes op tijd. De chauffeur die de spullen kwam brengen was erg vriendelijk en behulpzaam.
Reactie of foto toevoegen
“Van alles foutgegaan”
SGA | dinsdag 24 sep 2019 19 | Brugman Zaandam
Ik heb nog nooit zo'n slechte ervaring met een leverancier gehad en ik zou als je een nieuwe keuken wilt, brugman ten zeerste afraden! Werkelijk alles is fout gegaan in het traject. Ik heb in februari 2019 een keuken gekocht en nu in september 2019 is nog steeds niet alles opgelost. Erg bijzondere dingen mee gemaakt: metingen klopten niet, had lades bestelt maar deze pasten uiteindelijk niet waardoor ik nu plankjes heb, ik heb een week zonder warm water gezeten, hele slordige montage, er waren onderdelen vergeten, deuren draaien verkeerde kant op, plankjes ontbreken, ik had gaten boven m'n keuken omdat de keuken niet aansloot die ik zelf moest herstellen en betalen, de klantenservice reageert gewoon niet en laat je rustig 14 dagen in onwetenheid, naleveringen duren weken en zo kan ik nog wel even door gaan. Voor mij nooit meer Brugman en ik raad het ook iedereen in mijn omgeving af.
Reactie of foto toevoegen
“Geen oog voor de klant”
Van Ginkel | vrijdag 29 mei 2020 20 | Brugman Zutphen
Geen oog voor de klant. Omdat wij een ander bedrijf de badkamer hebben laten installeren bleek er door de verkoper een fout te zijn gemaakt. Bij filiaal aangegeven wat er fout was besteld kregen we na 3 weken te horen dat brugman niets kan doen. Gebeurd per mail zonder direct contact met de klant op te nemen. Dus op eigen kosten de juiste materialen besteld bij onze installateur.
Reactie of foto toevoegen
Foto's
Gebruikersfoto null
1 / 52

Brugman vestigingen

  Brugman Alkmaar (7 reviews), Noorderstraat 7, 1823 CS Alkmaar, tel 072-5156793
  Brugman Almere (6 reviews), Miamistraat 72, 1334 KX Almere, tel 036-5328252
  Brugman Amersfoort (11 reviews), Euroweg 95, 3825 HB Amersfoort, tel 033-4613448
  Brugman Amsterdam (6 reviews), Johan Cruijf Boulevard 106, 1101 DJ Amsterdam, tel 020-5673000
  Brugman Arnhem (10 reviews), Heerlenstraat 3, 6845 AD Arnhem, tel 026-3812112
  Brugman Assen (1 review), Borgstee 31, 9403 TS Assen, tel 0592-340822
  Brugman Barendrecht (14 reviews), Pesetastraat 20, 2991 XT Barendrecht, tel 010-2922011
  Brugman Breda (5 reviews), Kruisvoort 32, 4814 RZ Breda, tel 076-5202058
  Brugman Capelle aan den IJssel (10 reviews), Hoofdweg 46, 2908 LC Capelle aan den IJssel, tel 010-2587555
  Brugman Den Bosch (4 reviews), Reitscheweg 14, 5232 BZ Den Bosch, tel 073-6411595
  Brugman Den Haag (7 reviews), Binckhorstlaan 113, 2516 BA Den Haag, tel 070-3477985
  Brugman Ede (6 reviews), Galvanistraat 59, 6716 AE Ede, tel 0318-631855
  Brugman Emmen (4 reviews), Nijbracht 80, 7821 CA Emmen, tel 0591-729000
  Brugman Goes (4 reviews), Marconistraat 34, 4461 HH Goes, tel 0113-246080
  Brugman Groningen (5 reviews), Peizerweg 82, 9727 AK Groningen, tel 050-5250553
  Brugman Heerlen (10 reviews), In de Cramer 166, 6412 PM Heerlen, tel 045-5754240
  Brugman Hengelo OV (3 reviews), Holtersweg 55, 7556 BS Hengelo OV, tel 074-2506366
  Brugman Hilversum (4 reviews), Verlengde Zuiderloswal 34, 1216 BX Hilversum, tel 035-5448092
  Brugman Hoofddorp (12 reviews), Kruisweg 785c, 2132 NG Hoofddorp, tel 020-6533462
  Brugman Hulst (5 reviews), Industrieweg 4b, 4561 GH Hulst, tel 0114-320080
  Brugman Leeuwarden (8 reviews), De Centrale 13, 8924 CZ Leeuwarden, tel 058-2130383
  Brugman Nijmegen (8 reviews), Wijchenseweg 168, 6538 SX Nijmegen, tel 024-3442805
  Brugman Purmerend (1 review), Einsteinstraat 4, 1446 VG Purmerend, tel 0299-460200
  Brugman Roermond (5 reviews), B. Lindanussingel 2, 6041 LV Roermond, tel 0475-311501
  Brugman Roosendaal (4 reviews), Rucphensebaan 1-1a, 4706 PH Roosendaal, tel 0165-569852
  Brugman Son (6 reviews), Ekkersrijt 4024, 5692 DA Son, tel 0499-474481
  Brugman Tilburg (2 reviews), Ringbaan Zuid 378, 5022 GA Tilburg, tel 013-4609020
  Brugman Utrecht (12 reviews), Hollantlaan 14, 3526 AM Utrecht, tel 030-2888471
  Brugman Venlo (10 reviews), Nijmeegseweg 4, 5916 PT Venlo, tel 077-3101262
  Brugman Wateringen (5 reviews), 's-Gravenzandseweg 25, 2291 PE Wateringen, tel 0174-225850
  Brugman Zaandam (15 reviews), Pieter Ghijsenlaan 20, 1506 PV Zaandam, tel 075-6157867
  Brugman Zoeterwoude (4 reviews), Hoge Rijndijk 195, 2382 AJ Zoeterwoude, tel 071-5892086
  Brugman Zutphen (4 reviews), Gerritsenweg 10, 7202 BP Zutphen, tel 0575-517025
  Brugman Zwolle (4 reviews), George Stephensonstraat 4, 8013 NK Zwolle, tel 038-4601440
Kaart
Brugman review
Overzichtpagina's
Meer bedrijven
Over deze pagina
Het helpcentrum van Qasa bevat uitgebreide informatie over onder meer betrouwbaarheidscontrole, privacybescherming, scorebepaling, wijzigen of intrekken van ervaringen, en wat er gebeurt na het schrijven van een ervaring.

Een bewerking voorstellen van de naam, bedrijfsomschrijving of adresgegevens. Geef hier uw wijziging door.