Feedback
3,1

Brugman

Score uit 224 ervaringen | beschrijf uw ervaring
34 vestigingen (heel nederland)
Bedrijfsomschrijving
Afkomstig van Brugman
Al ruim 50 jaar dé adviseur in keukens, badkamers en vloeren. Van ontwerp tot montage, wij helpen gedurende het hele proces. 34 winkels voor inspiratie en advies.
Redactie Qasa.nl
Brugman heeft showrooms in diverse plaatsen in Nederland. Het bedrijf verkoopt complete keukens en badkamers. Brugman richt zich op maatwerkoplossingen voor zowel keuken- als badkamerinrichting.
Alternatieven voor Brugman
Andere goed gewaardeerde keukenzaken zijn onder meer:
•  KeukenCoach
   
( Utrecht Utrecht ) score 9,8 uit 177 ervaringen
•  I-KOOK
   
( Zaandam Noord-Holland ) score 9,6 uit 1920 ervaringen
•  REDDY Keukens
   
( Amsterdam Noord-Holland ) score 9,2 uit 203 ervaringen
•  Bemmel & Kroon
   
( Den Haag Zuid-Holland ) score 9,5 uit 925 ervaringen
•  DB Keukens
   
score 9,7 uit 2569 ervaringen
•  Voortman Keukens
   
( Dordrecht Zuid-Holland ) score 9,7 uit 599 ervaringen
•  Svea Keuken & Bad Eindhoven
   
( Son Noord-Brabant ) score 9,0 uit 92 ervaringen
•  DB Adee Keukens
   
( Rijssen Overijssel ) score 9,8 uit 287 ervaringen

U kunt ook de lijst met de beste 10+ keukenzaken bekijken.

Brugman review

Er zijn 224 ervaringen over Brugman. Alle ervaringen zijn door Qasa gecontroleerd. Uw ervaring toevoegen: schrijf een review
Bekijk ervaringen per score:
5 sterren 20 ervaringen
4 sterren 5 ervaringen
3 sterren 2 ervaringen
2 sterren 19 ervaringen
1 ster 170 ervaringen

Verdeling: 25 positieve ervaringen | 191 kritische ervaringen

Ervaringen over: keukens, badkamers, actie, annuleren, kwaliteit, korting, montage, prijs, service

Per vestiging:

Sorteer op: meest relevant, nieuwste, met foto
“Niet doen”
Ray | zaterdag 6 jun 2026 26 | Brugman Zoeterwoude
Niet doen, mooi verkoop verhaal duurder segment, wat mondeling besproken wordt is na de handtekening snel vergeten. Brugman houdt zich niet aan afspraken! Bij het verkoopgesprek bij de vestiging in Zoeterwoude-Rijndijk een plezierig gesprek gehad. Wel duidelijk doorgevraagd en heel duidelijk aangegeven dat wij alleen aan Brugman wilde betalen en dat alleen daar de verantwoordelijkheid lag! Daar werd omheen gedraaid en er kwam alleen mondeling een antwoord. Puntje bij paaltje toen onze handtekening op de overeenkomst, na een gesprek van 3 uur en er flink werd aangedrongen op het ondertekenen.... in vertrouwen wat er juist mondeling was besproken op papier stond was het verhaal anders. Na ongeveer 2 a 3 weken kregen wij via Brugman de "aanneemovereenkomst" met de geselecteerde aannemer.... Totaal niet volgens afspraak, want wij zouden alles aan Brugman zelf betalen. Bellen met de vestiging had als resultaat een flinke woorden wisseling met de filiaal leider, die tijdens het gesprek bijna meteen dreigde met dat het dossier zou worden doorgestuurd aan juridische zaken... het was niet mogelijk om alles aan Brugman te betalen de spullen moesten sowieso worden afgenomen.... Ook het betalen van de kosten waren besproken een aanbetaling van de spullen die bij Brugman werden afgenomen, waren ineens 50% bij tekenen van de ovk, in de week van leveren moest alles worden betaald... kortom nog niets ontvangen of gedaan aan de badkamer ruim 12000 euro aftikken en nog niets! Hiernaast moest de aannemer ook betaald worden... kortom, is 95% van de totale kosten ruim 27000 euro en er was nog niets gedaan. Mondeling was besproken dat er 10% zou worden aanbetaald... totaan de start.... daarna opbouwende fase qua betaling. Met gods gratie mocht ik van Brugman op het bedrag van ruim 12000 euro, een bedrag van 500 achterhouden als zekerheid dat alles goed geleverd was... Kortom Brugman houdt zich niet aan de mondelinge afspraken en verwijst als de handtekening gezet is naar wat er op papier staat.. wel verzocht om de afspraken toe te voegen, maar dat is nooit gebeurd.. Brugman geeft aan te ontzorgen maar in ons geval gaf het alleen maar kopzorgen. Service nadat er getekend is is ronduit slecht. Er komt niks uit als er door de aannemer meerwerk wordt voorgesteld welke wellicht technisch moet worden beoordeeld. Er waren zoveel meer tegels besteld dat wij een hele andere muur hebben kunnen betegelen, bij navraag houdt men rekening met 20% snij afval, zelf de m2 berekend er is ruim meer dan 20% bij besteld. Bij navraag legt men de verantwoording bij de aannemer. Natuurlijk neemt men de extra bestelde tegels retour (wel mondeling afgesproken), nee dat is handig voor in de toekomst kan je een tegel vervangen als deze stuk is....(ruim 7m2, over) natuurlijk staat dat goed in de regels omschreven, mondelinge afspraken zijn vergeten... Gelukkig hadden wij een zeer competente aannemer Smit BV uit Delft. Die een aantal zaken voor ons kon oplossen. Maar van Brugman kreeg hij alleen de schuld. De tussentijdse controle door Brugman stelt niets voor, binnen 5 minuten en in het bijzijn van de aannemer werden de werkzaamheden beoordeeld... lastig om als leek daar iets van te zeggen. Het was niet eens een medewerker van Brugman... (andere naam op het shirt). Met contact met de klantenservice was per mail werd vooral afgegaan op de regels die op papier stonden...
Lang verhaal kort! Niet doen of zorgen dat de aanvullende mondelinge afspraken op papier staan!
Reactie of foto toevoegen
“Slechte installatie”
Leon Broere | maandag 11 aug 2025 25 | Brugman Utrecht
Installatie badkamer dramatisch. Bij verwijderen oude badkamer dwars door 2 muren heen met de kangoo. Ook dwars door de scheidingsmuur met buren naar slaapkamer. Installatie knullig inclusief vlijmscherpe randen bad. Meerkosten stucen kleine strook muur E 2500. Bedreiging door uitvoerder. Nul hulp en compensatie door Brugman en Mandemakers.
Reactie of foto toevoegen
“Incomplete en verkeerde leveringen”
Els | zondag 4 sep 2022 22 | Brugman Arnhem
September 2021 keuken aangekocht, zou in februari 2022 geleverd en gemonteerd worden. Niet alles was compleet en er was een kastje verkeerd besteld. Daarnaast een ombouw 15 cm te hoog gemonteerd. Weer meerdere nieuwe afspraken gemaakt om te bespreken wat niet klopte. Werden daarin ook tegengesproken. Na 5 afspraken (betekent ook 5x vrij nemen) uiteindelijk na maanden de goede vaatwasser geleverd (eerst kwamen ze afspraken helemaal niet na, toen kwamen ze met een vaatwasser doet niet paste en daarna met de goede) ondertussen verschillende afspraken gehad over de ombouw welke verkeerd gemonteerd was. Uiteindelijk kwamen ze deze maken, maar toen braken ze de natuursteen omlijsting af.... Deze moest dus opnieuw besteld worden, nu... een jaar nadat we de keuken besteld hebben is hij af naar wens. Inmiddels 8 dagen hiervoor vrij moeten nemen. De keuken was al duur, maar hierdoor nog veel duurder. Op de vraag of dit vergoed kon worden, kregen we terug dat ze de vergoeding geven inde service die ze bieden.
Reactie of foto toevoegen
“Dramatisch”
Paul Smit | woensdag 23 apr 2025 25 | Brugman Zutphen
In 1 woord dramatisch. Maanden en maanden langer moeten wachten op een onbeschadigd artikel. Badkamer hierdoor niet kunnen afmaken en niet kunnen verhuizen. 0,0 medewerking van Brugman. Eerst betalen en daarna houdt alle service en medewerking op. Voor iedereen die graag stress, woede en uren aan tijd willen spenderen aan een nieuwe badkamer. Ga dan vooral langs bij Brugman in Zutphen. Zit je hier niet op te wachten, zoek dan s.v.p. een alternatief bedrijf uit waar ze wel snappen dat ze met klanten te maken hebben.
FOTO VAN PAUL SMIT
Reactie of foto toevoegen
“Veel stress rondom de installatie”
Sebastiaan | zaterdag 27 apr 2024 24 | Brugman Son
Afspraken worden niet nagekomen. Tot twee keer toe wordt een toezegging gedaan om een bestaande kraan te monteren, tot twee keer toe wordt de keutel ingetrokken. Nu hebben wij anderhalve dag tot de keuken komt om de montage van de kraan te regelen. Wij betalen overigens wel €2.200 voor de montage van de keuken, maar de mensen van Brugman gaan straks dus een keuken zonder kraan achterlaten. Verder het gebruikelijke; honderd keer van het kastje naar de muur gestuurd, "ik bel u voor 16:00 terug" (niet terugbellen uiteraard). Bespaar jezelf een hoop stress en gedoe en ga ergens anders heen voor je keuken of badkamer.

Aanvulling 16 mei 2024
De keuken is uiteindelijk geleverd en de Quooker is gemonteerd. De hele gang van zaken heb ik toch als erg vervelend ervaren.
Reactie of foto toevoegen
“Alles fout gegaan”
Koster | dinsdag 8 sep 2020 20 | Brugman Alkmaar
Alles is fout gegaan bij de keuken 6 maanden verder en al 4 klusjes mannen gehad en nog steeds niet in orde. Tuurlijk kan er wat fout gaan maar hoe Brugman hier mee om gaat is totaal niet klantvriendelijk. Je moet zelf achter alles aan compensatie doen ze niet aan en ze gaan overal in discussie met je of het wel je eigen schuld is (scheef aanrechtblad, beschadiging, gat in de oven enz enz) ook nooit een excuses of iets dergelijks ontvangen.

Eerdere ervaring van 31 juli 2019: Wij hebben onlangs een keuken besteld bij Brugman Alkmaar. Alles was goed tot dat de keuken werd geplaatst. Even een lijstje wat er allemaal fout is gegaan:
- Keuken staat scheef
- Deurtjes klappen tegen elkaar
- Verkeerde vaatwasser
- Bovenkast gaat niet goed open (door een koof die in overleg met Brugman geplaatst is)
- Blad is beschadigd
- Bora plaat is niet goed geplaatst (geen achterwand waardoor alles in de lades er onder blaast)

Nu snap ik dat als er iets fout gaat en het goed opgelost word er niet zoveel aan de hand is echter hebben wij nu al roest in de oven en het komt er op neer dat ik zelf een afspraak moet maken met een monteur die komt langs om te kijken en dan word die gerepareerd. Maar mijn mening is gewoon als Brugman iets besteld wat niet goed is komen ze maar een nieuwe leveren dat is niet mijn probleem wat hun afspraak is. Ook werd mij verteld toen ik zij dat de vaatwasser de verkeerde was, dat ik maar met de hand moest afwassen. Toen alles bekend was bij de winkel werd ik boos opgebeld dat er niks bekend was over de koof. Monteur was ingepland (dag vrij van werk) komen ze en de 2 slaan hun handen in hun haren dat er wel heel veel fout is en zij het vandaag niet redden. Zoveel zorgen om de keuken dat we nog geen 1 moment hebben kunnen genieten. Geloof mij maar en kijk even verder naar een andere zaak. Ik verwachten een compensatie omdat er zoveel fout is gegaan. Daar is geen spraken van werd mij verteld door de leiding gevende van de Brugman service
Reactie of foto toevoegen
“Niet tevreden met glaswand”
M. van den Reek | woensdag 12 feb 2020 20 | Brugman Amersfoort
Een badkamer. De glaswand is te smerig. Ziet eruit als 10 jaar oud en nooit schoongemaakt. Commentaar van Brugman: jammer dan
FOTO VAN M. VAN DEN REEK
Glaswand
REACTIE VAN M. VAN DEN REEK
Blijkbaar was ik niet duidelijk genoeg. Mijn badkamer is net 2 maanden geleden geplaatst en de glazen douchewand is ronduit smerig en niet schoon te krijgen. Ook niet door de monteur. Ik heb van alles geprobeerd maar de wand is niet schoon te krijgen. De reactie van Brugman:geen reden tot reclamatie
Reactie of foto toevoegen
“De volgende keer zeker geen Brugman”
Veronica | vrijdag 29 mei 2026 26 | Brugman Hoofddorp
Keuken gekocht bij Brugman inclusief inductiekookplaat. Nodig: 2 extragroepen. Blijkt achteraf de externe stroomvoorziening niet toereikend. Koken kan alleen door niet teveel tegelijk aan te zetten. "anders klapt het eruit", was de mededeling. Dat is een aardige beperking. Een vraag vooraf als "kan het wel in het oude centrum van adam", is door Brugman niet gesteld/onderzocht. Voor een oplossing wordt naar anderen verwezen, bv Liander. Brugman vindt het niet hun verantwoordelijkheid. Op mails wordt niet of nauwelijks gereageerd. We wilden ontzorgd worden bij de aanschaf maar we hebben een hoop gedoe gekregen. Een keuken koop je niet snel 2 keer. Een volgende zal echter zeker niet via Brugman gaan
REACTIE VAN VERONICA MIOG
We hebben ook naar aanleiding van het melden van de klacht geen reactie van Brugman gekregen (de klacht is ook rechtstreeks naar hun verstuurd). Mogelijk is de gedachte "het geld is binnen en daarmee is de kous af". Een juridisch proces is een drama maar we overwegen dit wel. Voor nu: koop geen keuken bij Brugman, er is geen nazorg en je wordt niet serieus genomen! ER zijn zeker betere, betrouwbaardere keukenboeren
Reactie of foto toevoegen
“Nooit meer Brugman”
Joop | zondag 2 mei 2021 21 | Brugman Capelle aan den IJssel
Fout op fout op fout. Geen enkele coulance, zelf van alles regelen/rechttrekken. Nooit meer Brugman, echt ik ben er wel zo klaar mee. En het ergste is nog dat ze "verbaast" zijn dat dit ergernis bij mij heeft veroorzaakt. Als ze dat na alle telefoontjes niet gemerkt hebben, moeten ze toch echt eens kijken of ze wel op de goede plek zitten.

Aanvulling ontvangen 4 mei 2021: Ik heb een badkamer gekocht en laten installeren. Alles is nu afgeleverd en gemonteerd. Montage ging goed (aannemer). Het hele traject werden er fouten gemaakt door Brugman die de aannemer weer oploste. Aannemer is top, Brugman een flop.
Reactie of foto toevoegen
“Niet te spreken”
Lisanne Kooij | woensdag 13 feb 2019 19 | Brugman Hoofddorp
Wij hebben een ontzettend dure keuken gekocht bij Brugman en bij levering en plaatsing zat er al een beschadiging op het blad. Deze schade is vanaf dag 1 door zowel ons als de leverancier gemeld bij brugman. Lion Stone is geweest om sommige plekken weg te poetsen, maar één beschadiging is een blijvende. Brugman zou contact met ons opnemen maar wij hebben nooit meer iets gehoord. Ook nadat wij zelf contact op hebben genomen, laten zij niets meer van zich horen. Wij zijn totaal niet te spreken over Brugman!
Reactie of foto toevoegen
“Geen service”
Nazife Saricam | dinsdag 18 feb 2025 25 | Brugman Zaandam
Let op! Koop geen keuken bij Brugman. Service hoef je niet te verwachten zodra er een keuken is geplaatst. Tijdens verkoop zijn het jouw beste vriendjes. Bij keukenloods betaal je veel minder voor een soort gelijk keuken. Kwaliteit van Brugman keukens is zeer slecht. Klantenservice zeer onvriendelijk. Laat je niet ompraten. Zijn oplichters. Na een melding van een uitgezette keukenkast is mij verteld dat ik de schuldige ben, omdat ik mijn vaatwasser gebruik. Ik moet na elk vaatwas beurt alles gaan drogen rondom mijn vaatwasser. Doe ik dat niet, is het mijn schuld dat er sprake is van een uitgezette keukenkastje. Leverancier van de vaatwasser is ook Brugman keukens. Ze willen niet komen kijken. Ze willen niet meedenken. Zie hieronder reactie van Brugman keukens. " Het is voor de keuken van belang dat u deze altijd goed droog houdt en op het moment dat deze nat of vochtig wordt dient u dit direct te drogen. Dit zodat vocht geen kans krijgt om in te trekken en schade te veroorzaken." Ik durf mijn vaatwasser niet meer aan te zetten. Is toch niet te geloven! Ik kan mijn vaatwasser niet op een fatsoenlijke manier gebruiken. Kan net zo goed alles met de hand wassen. Daarom beste kopers, denk goed na!!
Reactie of foto toevoegen
“Geen service”
Jennifer Hilmans-Meij | maandag 29 nov 2021 21 | Brugman Heerlen
Eind augustus een complete badkamer gekocht en gekozen ervoor om alles via brugman te laten verlopen. Wij kregen toen bijna 4 weken later een brief dat we een afspraak moesten maken voor het inmeten van de badkamer. Ik kreeg de brief op woensdag en die vrijdag erna moest het meetrapport al klaar zijn. Dat ging de aannemer niet lukken, begrijpelijk.

27/9/2021 had ik de afspraak voor het inmeten van de badkamer gepland om 18.00 uur. Toen er om 18.30 nog niemand was geweest heb ik de aannemer gebeld. Hij was de afspraak vergeten, dat kan gebeuren. Een uurtje later dan gepland stond de aannemer alsnog op de stoep. Ik kan niet zeggen dat deze meneer enthousiast was over de klus. Ik kreeg er al meteen een slecht gevoel bij, maar goed ik wilde de aannemer niet afrekenen op het te laat komen en niet enthousiast zijn. Hij kan ook een slechte dag of week hebben. Na het inmeten beloofde de aannemer dat we na 1 a 2 weken de offerte zouden ontvangen.

Na 4 weken had brugman het meetrapport, ietsje later dan 1 a 2 weken, maar het is druk in bouwland. Echter had ik nog geen offerte. Verkoper bij brugman vertelde telkens dezelfde smoes "aannemers zijn goed met hun handen, maar niet met hun administratie". Dus nogmaals gewacht. Het is inmiddels al 9 weken geleden dat de aannemer geweest is, maar een offerte heb ik nog steeds niet ontvangen. Vorige week, nadat ik pas 8 weken op een offerte zat te wachten, gebeld met brugman. De verkoper zou erachteraan gaan. Inmiddels heb ik mijn verwachtingen gigantisch naar beneden bijgesteld. Ik hoop dat ik midden januari een keer een offerte mag ontvangen, want op dit tempo duurt het nog eens 9 weken. Ik heb noch van brugman, noch van de aannemer iets vernomen. Een volgende ga ik bij een goedkopere badkamer aanbieder, want duurder betekent niet dat je betere service krijgt.
Reactie of foto toevoegen
“Niet doen”
Ralf | woensdag 15 apr 2020 20 | Brugman Heerlen
Ik had al wat negatieve ervaringen gehoord maar uiteindelijk toch bij Brugman beland en gekocht. Idioot die ik ben. Eigenlijk moet ik vooral boos op mezelf zijn immers Brugman leeft in zijn eigen bubbel. Ik heb een heel goed advies gesprek in Heerlen gehad. Verkoopster heeft echt alles uit de kast getrokken om aan mijn budget te voldoen. Ik wilde 10.000 euro uitgeven voor een badkamer inclusief montage. Badkamer is geplaatst op een voormalige slaapkamer dus alles moest worden aangelegd. Verkoopster heeft veel tijd nodig gehad om het binnen het budget te persen en is haar redelijk gelukt. Montage blijkt uiteindelijk duurder uit te vallen want daar kunnen ze in de winkel geen harde uitspraken over doen. Uiteindelijk kan ik de montage elders laten doen krijg ik een nieuwe offerte die duurder is!!!!.na wat heen en weer gemailed een klacht en een gesprek worden we het toch weer eens.de badkamer wordt geleverd maar door de corona maatregelen (ik woon in België) mag de badkamer alleen op de begane grond geleverd worden en de aannemer mag niet starten waarop ik gelukkig snel een aannemer in België weet te vinden die ook nog 2000 euro goedkoper is dan de aannemer die via Brugman was aangetrokken. De spullen hebben anderhalve week in de dozen in de woonkamer gestaan en zijn vervolgens geïnstalleerd. Dan blijken er toch aan de spiegel defecten te zitten. Verlichting werkt alleen als ik hem ondersteboven hang (een erkende elctricien heeft hem aangesloten) en er zitten 2.barsten aan de zijkant. Ik mail Brugman en krijg een uitermate onbeschofte mail terug dat ik niet na 2 weken kan reclameren en dat ik voor goede ontvangst getekend heb. Ze kunnen me een korting op een nieuwe spiegel geven. Met geen woord wordt gesproken over de montagekosten die ze mij nog moeten terugbetalen (dik 5000.euro). Blijkbaar zijn ze zelf vergeten dat ik niet eerder kon laten monteren . Kortom veel ellende en vooral klantonvriendelijkheid en service tot aan de uitgang van de winkel. Waarschijnlijk moet ik ze maar een termijn stellen voor betaling alvorens tot invordering over te gaan en heffingsrente te berekenen. Ik kan niemand Brugman aanraden. Mensen:.ga kijken doe inspiratie op maar koop er niet!
Reactie of foto toevoegen
“Netjes”
Kerstin Reeuwijk | maandag 5 nov 2018 18 | Brugman Hoofddorp
Wij zijn erg goed geholpen bij het kopen van onze keuken bij de vestiging van Brugman keukens in Hoofddorp. Deskundig advies en een mooi eindresultaat!

Aanvulling ontvangen 5 november 2018: Ja onze aankoop is geleverd en goed ontvangen. De bestelling was zoals afgesproken en ook netjes op tijd. De chauffeur die de spullen kwam brengen was erg vriendelijk en behulpzaam.
Reactie of foto toevoegen
“Keuken en badkamer”
Van geffen | zondag 9 mei 2021 21 | Brugman Ede
Keuken en badkamer gekocht, nou in de winkel wordt je vriendelijk geholpen maar zodra je getekend hebt is het klaar, badkamer is door een aannemer via Brugman gemonteerd. Wat zijn er veel fouten gemaakt door die prutsers, leidingwerk verkeerd aangesloten warm en koud verkeerd, vloer eruit om het leidingwerk te herstellen vervolgens warm water uit het toilet en ga zo maar door. Bad beschadigd en hersteld nou niet mooi. Bad verkeerd gemonteerd en nu mogen er weer tegels uit. Kranen die blijven lekken enz enz. Ik zal over de keuken nog maar niets zeggen. Heb nu weer een mail gestuurd over de kraan die weer lekt. En het bad moet ook nog hersteld worden. Brugman doe hier iets aan!
Reactie of foto toevoegen
“Niet geleverd wat besteld is”
S. Emadi | woensdag 29 mei 2019 19 | Brugman Amersfoort
Een keuken gekocht. Ik heb betaald voor grote app. (vaatwasser, inductieplaat, koelkast en vriezer) en ik heb alles in kleiner maat gekregen. Het is een oplichting praktijk. je krijgt een contract met codes van de app. maar die zijn niet van de app. die je hebt gekozen.
Reactie of foto toevoegen
“Niet tevreden”
Ivonne | zondag 31 mei 2026 26 | Brugman Venlo
Als je na de oplevering nog een mankement ontdekt, wordt hier niet meer serieus op ingegaan. Een kras op het profiel van de douchedeur die je opmerkt na installatie en je de badkamer hebt gepoetst, willen ze bij de monteur neerleggen, terwijl die hem al niet geïnstalleerd zou hebben, als hij die kras had opgemerkt. De kras heeft al in de doos bij oplevering gezeten. De mannen die alles hebben afgeleverd, hebben het bad en de spiegel en de wasbak gecheckt. De rest was niet nodig zeiden ze, dat kon altijd achteraf nog wel. Niet dus.... Ja binnen 5 dagen na levering. Maar de dozen worden pas opengemaakt na montage en dan ben je 3 weken verder.
Verder hebben we met de verkoper in de winkel duidelijk besproken dat we de lades van de wastafelonderkast in verschillende hoogtes wilden hebben, zodat we in de onderste la een bus haarlak, een fles wc-eend etc. zouden kunnen opbergen. Na oplevering bleek dat niet zo te zijn. Echter is geleverd wat op de bon stond, maar dat is door de verkoper fout in de order verwerkt. Als je de laatste handtekening gezet, wordt de hele offerte nog wel met je doorgenomen, maar niet meer specifiek op de maten. Dus let daar goed op, om dit soort problemen te voorkomen. Als je daar over gaat bellen, is de verkoper al maanden ziek en niet bereikbaar. Er is nog wel naar een alternatief gezocht en toen hebben ze voor ons een geschikte wastafelonderkast gevonden, welke € 2.000 kost en die we dan voor € 1.200 mochten hebben. Zoals je wellicht zult begrijpen, vinden we dat geen passend alternatief. Zelf hadden we al een alternatief voor € 830 gevonden. Maar daar deden zij geen zaken mee. Ook hier wordt verder niets meer mee gedaan. Ook geen vergoeding uit coulance of zo. Helemaal niets. We hebben wel geluk gehad met het montageteam. De slopers, tegelzetter en de aannemer hebben heel goed werk geleverd.
Reactie of foto toevoegen
“Ontevreden over de service”
Brouwer | maandag 23 mei 2022 22 | Brugman Capelle aan den IJssel
Slechte raadgever 3 x moeten veranderen, niet nagekomen wat beloofd is en kapotte en verkeerde spullen, die niet nageleverd worden
Reactie of foto toevoegen
“Geen goede ervaring”
Fam B | woensdag 21 aug 2019 19 | Brugman Groningen
Wij hebben geen goede ervaring over de levering en afhandeling van onze badkamer artikelen . We worden van het kastje naar de muur gestuurd. Zo missen we de bevestiging van onze toiletbril en de bevestiging van onze radiator. Voor het laatste hebben we voor niets €70 voorrijkosten moeten betalen aan onze installateur. Helaas zonder dat de verwarming hangt, want de bevestiging is er nog steeds niet. Voor de bevestiging van de toiletbril moeten we betalen. Belachelijk als je voor duizenden euro's hebt uitgegeven bij Brugman. We zijn met de toiletbril onder de arm naar de winkel in Groningen gegaan. De verkoper gaf zelf toe dat het belachelijk was dat we hiervoor moesten betalen en dat het opgelost zou worden, maar helaas weer een mail gekregen dat we de toiletbril bevestiging moeten betalen. Helaas dus meneer Angelo Boots. We wachten nu alweer enkele weken.. Geen aanrader dus om iets aan te schaffen bij Brugman keukens en badkamers te Groningen
Reactie of foto toevoegen
“Veel misgegaan”
Richard Schneider | dinsdag 6 apr 2021 21 | Brugman Utrecht
Na een goede ervaring met ons aanrechtblad (niet de rest van de keuken), zijn wij in januari 2020 vol vertrouwen bij Brugman Utrecht binnengestapt om bij dit bedrijf ook onze nieuwe badkamer uit te zoeken. Al snel hadden wij in de showroom mooie tegels gezien. Helaas waren deze niet meer te bestellen. Misleidend dat dit niet in de showroom vermeld stond en dat twee weken later nog steeds deze tegels in de showroom hingen. Na andere tegels te hebben gevonden, hebben we samen met de verkoper een ontwerp van onze badkamer gemaakt. Achteraf bleek de verkoper helaas niet alle opties met ons doorgesproken te hebben. Begin juni 2020 is Kodax Klusbedrijf - in opdracht van Brugman - bij ons begonnen met het slopen van de badkamer. In twee weken zouden wij een mooie nieuwe badkamer hebben. Nu - ruim 8 maanden later - is onze badkamer 'klaar'. Nog steeds niet naar volle tevredenheid, maar wij zijn helemaal klaar met zowel Kodax klusbedrijf als Brugman. Er is heel veel misgegaan bij onze badkamer: nieuwe wand en plafond zijn scheef geplaatst, ventilatieschacht kapot gemaakt, scheve tegels, loslatende tegels, lelijk gekit, voegen niet goed dichtgemaakt of ontbreken, lijm op de tegels, sifon verkeerd aangelegd waardoor wij lekkage kregen, leidingen verkeerd gelegd, sierstrips verkeerd geplaatst, etc. Uiteraard hebben wij verschillende keren aangegeven een andere aannemer te willen dan Kodax klusbedrijf. Dit kon niet, omdat een aannemer recht heeft om zijn eigen fouten te herstellen. Blijkbaar gaat dit ook op wanneer een aannemer vier of vijf keer zijn werk verprutst. Wij hebben regelmatig contact opgenomen met de kwaliteitscontroleur van Brugman. Deze was zeer slecht bereikbaar en belde vaak niet terug. Na oplevering hebben wij contact opgenomen met Brugman over een financiële tegemoetkoming voor de slechte montage service. Dit konden wij wel vergeten.
FOTO VAN RICHARD SCHNEIDER
Reactie of foto toevoegen
“Service blijft uit”
merel | donderdag 17 feb 2022 22 | Brugman Hilversum
Prachtige keuken van EUR 22,000 gekocht die in november is geleverd. Inmiddels gaan we richting eind februari en zijn er 5 monteurs langsgeweest om de quooker te repareren, de lekkende vaatwasser en de kortsluiting van de inductie kookplaat. Tevens staat er nog een afspraak voor de ledverlichting, opnieuw de vaatwasser, nog steeds de inductie kookplaat, de kit op het blad, het verkeerd opgemeten blad en nog wat kleine dingetjes. Elke keer sta ik weer 25 minuten in de wacht als ik Brugman probeer te bellen. De AEG en Quooker monteur komen gemiddeld na twee weken maar op de Brugman monteur moeten we meer dan 3(!) maanden wachten. De klantenservice blijft vriendelijk maar service nadat je betaald hebt blijft uit. Ik dacht nog dat het bananensplit was, maar het lijkt er op dat dit echt de service is die ze leveren....
Reactie of foto toevoegen
“Ga nooit naar Brugman”
MM | maandag 28 sep 2020 20 | Brugman Zaandam
Heel erg slecht. Trap niet in de mooie verkooppraatjes! Alles wat fout kan gaan is bij ons fout gegaan, 3 maanden zonder badkamer gezeten, 2 aannemers gehad, stankoverlast, offerte waar nog van alles bij kwam en nu een belachelijk dure toiletpot (hoe dom konden we zijn) die onderhoudsvrij zou zijn met een kalkstreep. Elke 2 weken 24 uur een doek met schoonmaakazijn er in leggen (waar moet ik dan naar toilet?) Vind ik niet onderhoudsvrij. Mijn toiletpot van de bouwmarkt is na 10 jaar schoon en kalkvrij! Ze komen ons niet eens tegemoet terwijl dit in de garantieperiode als is aangegeven! Dus ga nooit naar Brugman!
Reactie of foto toevoegen
“Keuken, badkamer, toilet en pvc”
Caroline van der Randen | vrijdag 25 jun 2021 21 | Brugman Venlo
Bij Brugman 2 jaar geleden keuken, badkamer, toilet en pvc vloer gekocht. Verliep toen niet allemaal vlekkeloos. Tot op heden klachten over de keuken. De carouselkast tot op heden niet in orde. Er is al zeker 5 x een monteur geweest maar tot op heden is de klacht niet naar behoren opgelost. Op 23 juni j.l. Zouden ze weer komen. Afspraak met de klantenservice gemaakt en wederom aangegeven dat ze in de middag konden komen. Wat denk je natuurlijk komen ze in de ochtend. Afspraak geannuleerd en ik zou teruggebeld worden. Dit heb ik na een aantal dagen maar weer zelf gedaan. Nu kunnen ze i.v.m de drukte op 3 augustus komen. Dat duurt nog 6 weken, dan wonen we niet meer op dit adres en hebben ze de klacht binnen 2 jaar niet kunnen oplossen. Ze zouden er goed aan doen om hun interne processen eens tegen het licht te houden. Hier kan wel het een en ander aan verbeterd worden. Schandalig om nu weer zo lang te moeten wachten, maar dit wordt nu iets voor de nieuwe bewoner. Al met al zal ik niemand aanraden om bij Brugman iets te kopen.
Reactie of foto toevoegen
“Geen service”
C.dankers | dinsdag 3 jun 2025 25 | Brugman Barendrecht
Keuken gekocht bij Brugman Barendrecht alle apparaten van zanussi 2 weken voor aflevering kreeg ik te horen dat de apparatuur electrolux is vaatwasser bovenste mand hangt naar beneden als je hem uittrekt rollen alles naar beneden inductie kookplaat afzuiging krijg allemaal stofdeeltjes in de lades monteur laten komen heeft niks kunnen oplossen deuren moesten allemaal opnieuw afgesteld worden is gebeurd door gebruik zijn de deuren weer uit het lood monteur van aeg voor de afzuiging geweest zegt alles zit goed aangesloten hij kon niet zeggen waar de stof vandaan komt in de lades klanten service zegt kan niks meer voor je betekenen bij aflevering moet je voor de keuken betalen service krijg je dan niet meer vanaf 15 januari 2025 mee bezig en nog niet in orde mensen koop hier geen keuken.
FOTO VAN C.DANKERS
Reactie of foto toevoegen
“Bedankt juist wel goed gegaan”
A.j burgers barsch | dinsdag 27 aug 2019 19 | Brugman Nijmegen
In 2015 een keuken gekocht bij brugman keukens .Na heel veel tegenslag "Wat niet de schuld van brugman was " hebben ze alles op gelost .niets was hun teveel .de service is zo goed een dikke 10 onze ervaring met brugman is top. ook de badkamer en toilet door hun laten doen. bedankt brugman
Reactie of foto toevoegen
“Na 5 maanden keuken nog niet af”
Sluijter | donderdag 9 jun 2022 22 | Brugman Almere
Eind januari 2022 is onze nieuwe keuken geplaatst maar nog steeds niet af! Ze zijn zo gochem geweest om tot 3X aan toe het verkeerde profiellatje mee te nemen! Waardoor wij nog steeds met losse muurpanelen zitten in de keuken! Inmiddels is het juni en zijn we het zat om tegen een keuken aan te kijken die niet af is! En is ons keukenblad ook nog eens beschadigd! 3 X 4weken moeten wachten, ben bang dat daar nog 4 weken bij gaan komen. Hoe gaan we dit oplossen?
Reactie of foto toevoegen
“Niet ingesteld op service na aankoop”
Jaco | donderdag 15 jul 2021 21 | Brugman Barendrecht
Enkele jaren geleden een complete badkamer gekocht en veel plezier van gehad in de tussentijd. Tot zover positief. Inmiddels lekt inbouwkraan van de douche. Brugman geeft aan dit niet op te kunnen lossen en hierin niets te kunnen betekenen (behalve het los opsturen van een onderdeel) Mijn voorstel om mee te denken in een oplossing en iemand langs te sturen (uiteraard gewoon betaald) wuiven ze weg omdat ze daar geen mensen voor hebben. Kortom lekkage in badkamer en zoek het maar uit. Waardeloze aftersales.
Reactie of foto toevoegen
“Verkeerde levering”
verheggen | woensdag 28 aug 2019 19 | Brugman Hulst
DRAMA!! Badkamer gekozen ter plaatse maar verkeerde maat geleverd, wij hebben dit pas gezien na het in elkaar zetten van het kastje aangezien het niet veel scheelt van maat en je er vanuit gaat dat het de goede maat was. Ze hadden wel de juiste formaat plankjes geleverd voor erin te leggen. Dit is een fout van de verkoper!! Ondertussen zijn we maanden verder, telefoontjes, mails maar je komt geen stap verder met dit bedrijf. We laten het hier dan ook niet bij zitten.
Reactie of foto toevoegen
“Nooit geen Brugman meer”
Peter Waals | dinsdag 6 apr 2021 21 | Brugman Venlo
Wij hebben een keuken en 2 badkamers gekocht en toilet bij Brugman maar is niet geleverd wat afgesproken was in de winkel. Eerst kan alles als je in de winkel bent en geven ze je een prijs op en daar zit dan alles bij dus ook het monteren, maar dan komt de aannemer die alles klaar moet maken en dan komt er dit nog bij en dan dat dus nog extra onkosten en je hebt geen andere keus want het moet op korte termijn allemaal gemaakt zijn anders kunnen ze niets monteren. Dan komen ze de keuken installeren en dan blijkt dat sommige deurtjes niet goed open gaan en elkaar beschadigen en geen draaicarrousel want dat kon ineens niet en deurtjes schuin hangen en niet goed sluiten. Maar het zou allemaal opgelost worden zeggen ze dan en zijn nu al 3 keer terug geweest om alles te vervangen en af te stellen maar de laatste keer dat ze zijn geweest haalde ze een nieuw kastje uit de wagen en viel hier al ter plekken uit elkaar, nou dank je wel zoiets hoeven wij niet. Ik kan hier niet alles neerzetten want dan ben ik morgen nog bezig en ik wacht nu maar tot ze de 4de keer komen maar niet lang meer want dan ga ik er een zaak van maken want ik vind dit schandalig en blijkt dus dat als ze hun geld hebben je bedankt bent en je maar moet afwachten of het goed komt. Ben nu bijna een jaar bezig met Brugman, nou nooit meer en ik raad niemand Brugman aan en ik zou me zelfs schamen tegenover mijn familie en vrienden als ik dat wel gedaan zou hebben, dus nee nooit geen Brugman meer.
Reactie of foto toevoegen
“Complete badkameraankoop”
G vd Berg | zaterdag 10 okt 2020 20 | Brugman Utrecht
We hebben een complete badkamer bij Brugman Utrecht gekocht. En dat na een prettig en goed advies door de verkoper. Na een paar maanden bleef de douche thermostaat kraan wit uitslaan, ondanks dat we de door Brugman voorgeschreven schoonmaakmiddelen gebruiken. We hebben daar de service afdeling voor benaderd, en zij gaven direct aan dat het aan het onderhoud lag. Ook aan de telefoon was de toon van de servicemedewerker allerminst vriendelijk. Maar na veel vijven en zessen werd de kraan vervangen. Een paar maanden later begon de handdouche langs de sproeiers te lekken. En weer lag het volgens de service-afdeling aan het onderhoud en niet aan het product. Het idee om bij Brugman voor een keuken te gaan praten laten we gezien de slechte service varen. Kortom de verkoop ging goed maar de service is slecht.
FOTO VAN G VD BERG
Douchekop
Reactie of foto toevoegen
“Teleurstellende ervaring”
G Jansen | zaterdag 13 nov 2021 21 | Brugman Venlo
Najaar 2020 keuken besteld en in maart 2021 geplaatst. De verkoop en ontwerp gingen vlot en vriendelijk, wij wilden alles in een hand hebben en daar nadrukkelijk om gevraagd. Opmerking van de verkoper, heren u wordt volledig ontzorgd, met deze mededeling en het ontwerp gingen we vol vertrouwen met Brugman in zee. In het ontwerp hadden wij een ander idee over de draairichting van een kastdeur maar de verkoper stelde dat dit niet anders kon. De aannemer zou alles komen opnemen ook wat het meerwerk betreft. Drie weken voor de aflevering/plaatsing Kontakt opgenomen met brugman dat ik nog niets van de aannemer vernomen had, hij zocht telefonisch Kontakt en stelde dat hij tijdens het slopen van de keuken, een week voor de montage wel zou kijken wat er gebeuren moest. Zijn stelling, de lijken vallen pas uit de kast als ik de bestaande keuken gesloopt heb. Bij brugman ook een nieuwe radiator besteld omdat de oude verplaatst moest worden, zou een week voor eerste werkdag aannemer geleverd worden. Niet geleverd dus aannemer kon niet plaatsen, uiteindelijk 5 weken na montage door aannemer gemonteerd. Ook de werkzaamheden door aannemer rommelig uitgevoerd, niet het juiste materiaal bij zich en daar door vaker terug komen. Elektriciteit voor vaatwasser vergeten aan te leggen, wij dachten dat wij de eerste vaatwasser op batterijen kregen in Nederland. Dan de plaatsing/montage, ging voorspoedig behalve dat de door ons bestelde verlichting niet compleet geleverd werd. Komen we later voor terug heren en ja er komt iemand 4 weken later met weer tekort aan materiaal ,en drie uur aan het klungelen geweest. Weer vier weken later alsnog opgelost. Bij het ingebruik nemen van de keuken bleek dat de eerder genoemde draairichting de zoals door ons gewenst en daardoor andere kastinrichting wel mogelijk was. Verder restte er nog een paar restpunten zoals kitranden beschadigde deur, en een niet goed aansluitende achterwand. Omdat de klantenservice bellen een hindernis op zich is, minimaal 30/40 minuten wachttijd zijn we teruggegaan naar het filiaal Venlo en daar op niet mis te verstaan wijze ons beklag gedaan en de vraag gesteld wat Brugman in godsnaam onder ontzorgd verstond. De manager van het filiaal heeft uitgebreid onze klachten gerapporteerd aan de klantenservice en verzocht dit met ons op te lossen. Week later gebeld door de klantenservice en ze zouden alle klachten naar volle tevredenheid oplossen. Op mijn vraag hoe de verkeerde draairichting/kastindeling zou worden opgelost werd het wat ongemakkelijker. In een lastig gesprek waarin gesteld werd dat wij voor het ontwerp getekend hadden heb ik ze duidelijk gemaakt dat ons standpunt in deze is dat het een ontwerpfout is. De verkoper heeft er verstand van wij hebben gevraagd of dat niet anders kon en hij stelde dit is de enige manier. Meteen duidelijk gemaakt dat ik het prijsverschil tussen de geplaatste kast en de prijs van de nieuwe kast graag wil betalen maar geen cent meer en anders de gang naar geschillencommissie of kantonrechter voor ons vast staat. Uiteindelijk durven ze een offerte voor de wijziging te sturen van ruim 500 euro met de brutaliteit het coulance te noemen, waarbij een tweede offerte uitgebracht moest worden omdat de eerste weer wat uitvoering betreft niet juist was. Wij hebben toen maar besloten de offerte te accepteren om van het gedonder af te zijn. Brugman hebben we terug laten melden welke restpunten er nog opgelost moesten worden buiten de vervanging van de kast. Dit betrof de vervanging van een beschadigde kastdeur, kitwerk en het goed aansluiten van de achterwand ter hoogte van de kraan. Deur vervangen maar het richten en kitten van de achterwand daar was volgens de monteur niets aan te doen. Mijn bezwaar dat er dan water tussen zou komen de plaat zou zwellen was zijn antwoord dat wij 5 jaar garantie hebben en gewoon moesten gaan genieten van onze mooie nieuwe keuken. Verder constateerde wij dat een al aanwezige la in de om te wisselen kast gebruikt is in de nieuwe kast en dat de nieuwe lade mee retour genomen is. Wij hebben Brugman inmiddels 6 weken gelden gemaild de rekening aan te passen en absoluut niet akkoord gegaan met niet goed geplaatste achterwand. Kortom een meer als teleurstellende ervaring met brugman, een slechte begeleiding en uitvoering. Voor een keuken van 340 bij 180 17000 euro betaald verwacht je een vlekkeloze uitvoering en geen maanden ellende. Wij hadden tegelijkertijd de verbouwing van badkamer laten offreren, gelukkig niet gelijktijd opdracht verstrekt. Met deze ervaring now way. Bespaar uzelf een berg ellende en loop met een grote boog om deze prutsers heen.
Reactie of foto toevoegen
“Top keuken”
MHofstra | maandag 3 jan 2022 22 | Brugman Barendrecht
Top keuken, goede kwaliteit ook goed geholpen bij het samenstellen van de keuken De keuken is bezorgd en hebben hem zelf gezet, er ontbrak niets.
Reactie of foto toevoegen
“Goede service en uitmuntende levering”
Arjan Steffner | woensdag 2 sep 2020 20 | Brugman Nijmegen
Allereerst wil ik de receptioniste van Brugman Nijmegen bedanken voor het regelen van allerlei zaken zoals vooraf leveren van spullen en dergelijke. Wel even een kritische noot: de technische tekeningen hebben we via Brugman Eindhoven/Son moeten verkrijgen terwijl we in Nijmegen besteld hadden. Dus een tip voor toekomstige badkamer kopers: vraag op tijd om de technische tekeningen, om teleurstellingen te voorkomen. Wat service betreft, wij hadden het geluk dat de eerste verkoper in een andere vestiging is gaan werken omdat deze in eerste instantie wat (kleinere) fouten had gemaakt zoals bijvoorbeeld geen rooster bij ons bubbelbad. Dit is door de uiteindelijke verkoper gelukkig rechtgezet. Verder nog een tip: regel zelf een aannemer als je de badkamer niet kunt monteren, omdat de prijs via brugman onnodig hoog is. Wat betreft de levering; de chauffeur en bijrijder hadden alles netjes in onze garage gezet en de spiegels, bad en wastafels grondig gecontroleerd. Top gedaan jongens !
Reactie of foto toevoegen
“Probeer het ergens anders”
Rob Alsem | vrijdag 6 jul 2018 18 | Brugman Den Haag
Keuken aangeschaft voor 18.000 euro. Slechte afstemming en coördinatie, was er niet, keuken deels gemonteerd en afgeleverd, de keuken ziet eruit als een bouwval had ik het maar nooit gedaan, dit is de dag dat Brugman mijn leven verruieneerde. Pas aub op ze beloven veel en als het geld op hun rekening staat zijn ze niet meer thuis. Ik zou een ander bedrijf proberen, die zijn er zeker.
FOTO VAN ROB ALSEM
Kwaliteit montage
Reactie of foto toevoegen
“Geen zin in garantie”
JM van Aken | maandag 24 dec 2018 18 | Brugman Utrecht
Gekocht badkamer inventaris: wandtegels, vloertegels, wastafelmeubel, spiegel met ledverlichting, douche-set, drain. Brugman Utrecht maakt net als andere keuken- en badkamerspecialisten gebruik van de druk-opvoer-techniek, nl. deze prijs geldt alleen nog tot vanavond 12u. (Wilt u hier maar even tekenen?) Dat viel tegen, maar dit terzijde. Ben diverse keren terug geweest om fouten in de order te laten corrigeren. Problemen met de levering: tegen de gemaakte afspraken in, daardoor kon de plaatsing niet in de afgesproken week gedaan worden.

Na anderhalf jaar begonnen de randen van de spiegel zwart te worden. Hierover contact opgenomen met de klantenservice en foto's van de schade mee opgestuurd. Uitkomst van het intern onderzoek door de leverancier: het ligt aan externe factoren, vocht!

Na nog heel veel meer mailwisselingen uiteindelijk gevraagd of de leverancier specificaties kon overleggen met name:
de specificaties van de fabrikant die, voor dit type spiegel, de tijdsduur van blootstelling aan vocht en de toleranties voor vocht aangeven, waarbij geen schade aan de spiegel zal optreden.
En of de leverancier door middel van gecalibreerde vochtmetingen het bewijs kon leveren, dat op de plek waar de spiegel hangt de toleranties zijn overschreden en dat daardoor de schade aan de spiegel is ontstaan.

Het antwoord was kort en bondig: wij (Brugman) scharen ons achter de bevindingen van de leverancier en zullen niet verder uitwijken van de kwestie. Het aanbod om dezelfde spiegel met een korting van 30% aan te mogen schaffen zou nog een maand gelden. Voor de vorm nog even uitgezocht wat daar dan het voordeel van zou zijn. Het uiteindelijke aanbod lag aanzienlijk hoger dan de prijs die ik voor dezelfde spiegel zou moeten betalen als ik 'm via internet bij Sanidirect kocht. (Is dat niet toevallig de leverancier van Brugman??). Ben niet op het aanbod ingegaan.

Dus mensen, doe geen zaken met Brugman zonder uw advocaat mee te nemen naar de besprekingen. Mijn oordeel over Brugman: ondeskundig, klantonvriendelijk, leugenachtig, slordig en bij lange na niet de goede service die het bedrijf 20 jaar geleden nog wel had toen ik daar ook spullen voor een nieuwe badkamer had aangeschaft
Reactie of foto toevoegen
“Mankementen na aantal jaren”
Fatma | maandag 2 mrt 2020 20 | Brugman Arnhem
Wat een slechte service!! Ik heb een aantal weken geleden gebeld met de klantenservice omdat er een aantal dingen defect zijn. Zij hebben mij aangegeven dat ze een mail gingen sturen als ze dit hadden besproken. Ik heb nog steeds geen antwoord.. Beetje slecht hoe ze met de afspraken omgaan.
Reactie of foto toevoegen
“Slechte service en nazorg”
Sara | donderdag 19 feb 2026 26 | Brugman Almere
Vanaf de levering waren er meerdere problemen en onduidelijkheden, vooral met het afvalsysteem. Onderdelen ontbraken, waaronder de deur van het afvalsysteem die pas maanden later werd nageleverd. Toen de keuken uiteindelijk gemonteerd kon worden, bleek opnieuw dat het afvalsysteem niet correct was. De geleverde deur was niet montage klaar. Daarnaast bleek dat de geleverde bakken niet bij de kast passen. Ze zijn in verhouding super klein, vergelijkbaar met toilet prullenbakken, zoals door hun eigen montageafdeling wordt aangegeven. In plaats van het probleem structureel op te lossen, werd dit telkens weggezet als "ontevredenheid" en werd alleen een betaalde vervanging aangeboden. Kosteloos herstel werd geweigerd, ondanks dat het probleem al sinds levering speelt en meerdere keren is gemeld. Er wordt nu enkel een monteur gestuurd om een onderdeel te bevestigen, terwijl de kern van het probleem blijft bestaan. De communicatie verliep moeizaam en oplossingen bleven uit. Al met al veel tijd, moeite en frustratie voor iets wat netjes opgelost had kunnen worden.
Reactie of foto toevoegen
“Een zeer ontevreden klant”
Bram | zondag 9 jan 2022 22 | Brugman Utrecht
Een badkamer van Brugman; daar komen gegarandeerd problemen van. Op een enkele uitzondering na hebben wij tijdens onze badkamerrenovatie alleen maar te maken gehad met incompetente, onbetrouwbare en klantonvriendelijke Brugman medewerkers. De door Brugman ingeschakelde aannemer (The Craftman Projects uit Woudenberg) bleek echter het toppunt van alle rampspoed te zijn. Niet op komen dagen, strooien met valse beloftes, kwalitatief zeer slecht werk leveren en het uiten van dreigementen; deze aannemer kon er wat van.

Uiteindelijk heb ik zelf de aannemer de toegang tot de woning moeten ontzeggen; Brugman bleef hem maar kans op kans geven. Week in week uit dezelfde valse beloftes vanuit de aannemer en Brugman greep maar niet in. Brugman is financieel zelf ook flink de boot ingegaan; een andere aannemer heeft de badkamerrenovatie afgerond, onderdelen moesten opnieuw worden besteld omdat de aannemer deze had gesloopt en de uren die door binnen- en buitendienst aan mijn badkamerrenovatie zijn besteed maken het dat het een verliesgevende renovatie is geweest. En dat had voorkomen kunnen worden. Allereerst natuurlijk door niet met deze 'aannemer' in zee te gaan. Daar zijn ze nu eindelijk ook achter gekomen, want Brugman heeft besloten de samenwerking met The Craftman Projects te stoppen.

Maar deze financiële strop en een zeer ontevreden klant had met name voorkomen kunnen worden door adequaat op te treden. Daar schort het echter binnen heel de organisatie aan. Geen pro-activiteit, in veel gevallen niet terugbellen, geen reactie op mails, te slap en te laat ingrijpen, je bent aan de goden overgeleverd als je via Brugman een badkamer laat monteren. Dit zit tot diep in de haarvaten van de organisatie.

Aan eenieder die twijfelt om bij Brugman een badkamer af te nemen: Niet doen. Je doet jezelf er geen plezier mee. En sterker nog. Je doet er de medewerkers binnen Brugman (buiten Sales die een mooie provisie opstrijken voor de badkamer die je daar koopt) ook geen plezier mee. Die zitten namelijk helemaal niet te wachten op klanten.
Reactie of foto toevoegen
“Niet allemaal zoals afgesproken”
Steven | vrijdag 2 aug 2019 19 | Brugman Breda
Een keuken gekocht, mondeling afspraken gemaakt en netjes geleverd. Over het bestelproces en levering valt niets aan te merken. Wel wat er geleverd was, we hadden enkele punten die niet geleverd werden zoals afgesproken:
- zichtzijde van de kasten zou hetzelfde zijn als de frontjes (nu zit er een verschil in afwerking, het lijkt matglanzend vergeleken met de glanzende frontjes. Reactie van Brugman: ja dat klopt, de kasten zijn een ander materiaal dan de frontjes. Sorry dat dit niet vooraf gemeld was).
- groepjes zouden voorgeboord worden, bij 4 frontjes was dit niet het geval. (Reactie: ja dat gebeurd altijd zo, zo kun je later nog bepalen waar ze moeten)
- beschermingspoelonderkast miste in levering -> is nabesteld
Reactie of foto toevoegen
“Aanbetaling verplicht”
Jan peelen | maandag 4 dec 2023 23 | Brugman Almere
Pas op bij aanbetaling bij Brugman. Bij Brugman is 100 procent verplicht. De aanbetaling is in 2 delen. Bij levering van de bestelde spullen moet 100 procent betaald zijn, anders ben je het eerste deel van de aanbetaling kwijt. Wettelijk is 50 procent aanbetaling toegestaan. De tegels moet je zelf naar boven brengen.
FOTO VAN JAN PEELEN
+ Toon extra foto van Jan peelen
Reactie of foto toevoegen
“Afspraken worden niet nagekomen”
Maria ceelen | dinsdag 6 dec 2022 22 | Brugman Venlo
Order; 4 douche ruimten met wastafel en 3 wc's ruim € 40.000,-. Wastafels: 2 stuks te groot, moest zelf nieuwe kleinere kopen en bevestigen op eigen kosten. Lekkage door slecht kitwerk douche bovenverdieping, werd niets aangedaan. Tegels breken in 1 vd douches, aannemer is na 3 jaar van beloften en afspraken nog niet geweest. Stoppen met kitten als tegelwerk aansluit op hout of ijzer - word je niet van op de hoogte gesteld waardoor lekkages. Uitvoerende bedrijven werken een paar uur bij je en gaan dan weg naar de vlgde klant zo kunnen ze vele werken aannemen waardoor jouw opdracht een eindeloos gebed wordt. Bij klachten moet jezelf de aannemer zien te bereiken die dus wel bereikbaar is afspraken maakt maar die nooit nakomt. Een grote ellende dat hele Brugman bedrijf!
Reactie of foto toevoegen
“Alles onder een dak = het wordt niet geregeld”
S.aydin | zaterdag 5 mei 2018 18 | Brugman Venlo
Na eerdere aankopen bij brugman. Hadden we besloten om weer voor een badkamer te gaan, we zijn goed behandelt in de winkel daar is nog op aan te merken. We besloten ook op het te laten installeren via brugman. Dacht alles onder een dak geen ellende voor zelf op pad te gaan voor loodgieter tegelzetter en de rest achteraf nu spijt van. Aannemer zou contact met ons opnemen voor een na meting en om te kijken als verder alles prima was. Wij wachten en nog eens wachten werd een afspraak met ons gemaak komen vervolg 2 keer toe niet opdagen. Wij contact op genomen met brugman en het bij hun gelegd. Nou we werden meteen goed "geholpen" dat was niet de gang van zaken en vonden het zeker niet gepast. We zorgen voor een andere aannemer prima dachten wij. Het nieuw bedrijf kwam gelukkig wel opdagen. We hebben voor geslagen om wat koste te sparen om onze oude badkamer zelf af te breken daar zijn we samen uit gekomen. Weekend badkamer afgebroken. En het bedrijf zou begin van week komen om te kijken wanneer ze gingen starten. Duurde wat langer wij toch maar weer Bellen waar ze bleven. Ze komen kijken en de conclusie is mmm er moet eerste een stucadoor aan te pas komen prima. We nemen vanavond of morgen vroeg contact om af te spreken over de stucadoor inmiddels is het woensdag. Wij weer wachten op het telefoontje aangezien we niks hoorde en er weer een weekend over heen ging. Toch maar weer zelf gebeld waar ze bleven woord er dood leuk verteld sorry maar heb 4 a 5 stucadoor gebeld maar had niemand kunnen vinden dus laat je de klant maar wachten op de kerstman ongelooflijk dit. Dat komt het leuke ik start volgende week maandag en gebruik dan platen dat ze meteen kunnen beginnen (intussen zitten we wel als gezin van 5 al 2 weken zonder badkamer) en heel eerlijk zie ze maandag niet hard beginnen want we hebben nog niks vernomen maar goed we zullen maar positief blijven aangezien je badkamer voor 95 procent betaald is kan je natuurlijk verder niks als afwachten en hopen dat het goed komt. Voor ons dus NOOITS meer iets van brugman. Je denk laat alles onder Een dak regelen waar je voor betaald en je denk bespaard je een hoop romp slomp. Maar is ik dit had geweten waren we zelf naar een aannemer op zoek gegaan. Badkamer zou met max 3 weken klaar zijn. Intussen al 2 weken zonder en ze moeten nog begonnen ZWAAR schandelig
Reactie of foto toevoegen
“Onbetrouwbaar bedrijf”
J van Kempen | maandag 29 mrt 2021 21 | Brugman Capelle aan den IJssel
Men verkoopt een totaal concept inclusief volledige installatie. Achteraf blijkt dat betreft de installatie vele uitzonderingen zijn en dat de klant moet opdraaien voor het meerwerk. Men liegt niet, maar ze verzwijgen veel. Onbetrouwbaar bedrijf.
Reactie of foto toevoegen
“Annulering kostte 1000 euro”
Grietje | maandag 22 jun 2020 20 | Brugman Amersfoort
Helaas hebben wij alle ervaringen met Brugman keukens te laat gelezen. De algemene consensus is toch wel dat ze net iets te graag verkopen. Dit op zichzelf is geen straf, maar eerlijk is het allemaal niet! Gewoon een aantal tips; ze azen op een handtekening, teken dus pas als je echt zeker weet dat dit de keuken is die je wil kopen en belangrijker nog teken pas als deze compleet samengesteld is. Na het tekenen kan je vanzelfsprekend dingen nog wijzigen. Maar dit draait dan waarschijnlijk wel op een meerprijs uit. En als je dan nog wilt annuleren zit binnen 2 dagen vast aan 5% annuleringskosten en na 2 dagen aan 30% dus annuleren is dan niet goedkoop. De lopende actie loopt altijd bijna af dus moet je wel snel tekenen om van de korting gebruik te maken..... Trap hier niet in. De actie liep alleen deze week nog zeiden ze. Wij zijn overgehaald om te tekenen anders zou de actie korting niet meer gelden. Toen wij een paar dagen later in de showroom kwamen was de actie net verlengd.... heel toevallig allemaal. Wij hadden alle maten zelf aangeleverd zodat er een goede tekening en offerte gemaakt kon worden. Na het tekenen thuis helaas moeten concluderen dat ook hier weinig van klopte. Alle kasten waren minder hoog dan gevraagd. Bel je dan om dit aan te geven wordt gezegd bel aan het einde van de week maar terug dan is de betreffende verkoper er wel weer. Gelukkig hadden we toen wel de algemene voorwaarden gekregen (welke je pas krijgt nadat je getekend hebt) waarin de annuleringsvoorwaarden vermeld staan. Want na 2 dagen zijn de kosten dus 30%, dit kan natuurlijk toeval zijn...... Maar zo voelt het niet. Wij hebben de keuken geannuleerd omdat er net iets teveel dingen voelde als misleiding en oneerlijkheid. Dit kost ons bijna €1000!, maar wel een wijze les rijker! Persoonlijk kopen wij er nooit geen keuken meer. Gaat u dit wel doen..... Laat een memorecorder mee lopen met uw verkoopgesprek. Want na het tekenen weten ze van de gemaakte afspraken plots niks meer af. Ik hoop dat u wat heeft aan mijn ervaringen!
Reactie of foto toevoegen
“A bathroom renovation”
Gurhan Erguler | donderdag 14 dec 2023 23 | Brugman Den Haag
While I had high hopes for my bathroom renovation with Brugman, my experience encountered some unexpected challenges. I want to share my feedback in the hope that it might be helpful for others considering their services. Initially, the sales team at Brugman was very friendly and made enticing promises, which unfortunately were not fully realized during the renovation process. Here are some points that might be worth considering: The choice of a Geberit Toilet with a different brand hidden reservoir raised compatibility concerns, causing some inconvenience. Despite initial reluctance, Brugman eventually allowed me to return the reservoir with a charge. The selection of a larger Inloop Douche than needed was a mistake, and Brugman didn't accept the return. I had to purchase an additional Inloop Douche, and now I'm attempting to sell the extra one. Tile calculations were off, leading to the need to purchase extra tiles during the renovation. A sizing error occurred with the design radiator, which I opted to handle independently without contacting Brugman. Despite my request for a modern and classy mirror with lighting and heating, Brugman delivered a mirror that didn't meet my expectations. Items like primer, plaster, and silicone were provided but proved challenging for the renovator to use effectively. Additional purchases were necessary. For those not well-versed in bathroom renovations, I would advise careful scrutiny of each item received. My material list had 51 items, and not all of them were used, resulting in extra expenses. In conclusion, my experience with Brugman was not without its challenges. While I paid a substantial amount for their services, unforeseen issues led to additional expenses. I recommend potential customers thoroughly review specifications and consider seeking professional advice when undertaking a bathroom project with Brugman.
Reactie of foto toevoegen
“Afhandeling van fouten is een ramp”
Hans Janssen | dinsdag 13 sep 2022 22 | Brugman Den Bosch
Keuken bij Brugman gekocht, gaat al mis bij inmeten en wijken zelfstandig af van afgesproken producten in levering. Werkblad wordt niet conform order geleverd: 2 naden ipv 1. Geven fouten toe maar qua afhandeling een ramp. Winkel en orderverwerking geven elkaar de schuld maar lossen het voor de klant niet op. Orders zwart op wit komen ze niet na!
Reactie of foto toevoegen
“Geen inlevingsvermogen”
S. Har | woensdag 1 jul 2020 20 | Brugman Capelle aan den IJssel
Meer dan een jaar geleden ons keuken besteld bij Brugman. We waren er heel vroeg bij. In eerdere 2 woningen ook bij hun keukens gekocht. Toen prima ervaring mee gehad met de toenmalige verkoper. Helaas werkt die verkoper niet meer bij Brugman. Voor onze huidige keuken zijn we geholpen door een verkoper die inmiddels ook niet meer werkt daar. Halverwege het traject is ons dossier door een andere verkoper overgenomen. Op een gegeven moment nadat een monteur van Brugman in februari 2020 de keuken had ingemeten, werden we uitgenodigd en kregen we een mededeling dat de gekozen oven niet meer leverbaar was en werden we gedwongen een andere te kiezen. Logisch ook, alleen merkten we totaal geen medeleving bij de verkoper dat we het jammer vonden. Ons gevoel was voor hem niet belangrijk. We merkten meteen al dat hij niet de geschikte persoon is om met klanten om te gaan. Paar weken later belde hij ons op met de mededeling dat de qookerkraan niet bij onze keuken past. Het raam gaat dan niet open als we de qookerkraan behouden. Maar daar had de keukenverkoper tijdens het intekenen beter op moeten letten. Als hij toen had verteld dat het raam niet open kon, dan hadden we voor een andere keukenopstelling gekozen. Ook in deze situatie verliep de communicatie slecht met de huidige verkoper en kwam niet met een goede oplossing. Hij heeft helemaal geen gevoel voor de wensen van de klant, ook al is er een product niet meer leverbaar of dat hun verkoper een foutje heeft gemaakt met het intekenen. Vandaag op 1 juli is de keuken bezorgd en op 2 juli zouden ze monteren. De chauffeurs constateerden op 1 juli in de ochtend dat er een vaatwasserkraantje ontbrak. Dan krijgen we pas aan het einde van de dag van dezelfde verkoper een telefoontje dat de montage morgen niet meer door kan gaan. Tegelijkertijd kreeg ik de gelegenheid om vandaag de aansluiting in orde te maken zodat ze morgen toch gaan monteren. Ik kreeg van hem de tijd om een loodgieter te regelen want anders verplaatsen ze de montage naar een andere dag. Tien minuten later belde ik op met de mededeling dat het vandaag wordt opgelost en dat de montage morgen door kan gaan. Krijg ik van hem de mededeling dat ze de montage geannuleerd hebben en verplaatst hebben. Dit zonder met ons te communiceren terwijl we de gelegenheid kregen om een loodgieter te regelen. De loodgieter heeft binnen anderhalf uur het probleem al opgelost. Ik vind het echt jammer dat ze zonder te communiceren de montage hebben verplaatst en wij een spoed toeslag aan de loodgieter hebben betaald. Zo zijn er tussen tijd meerdere momenten geweest dat het met de verkoper de communicatie niet goed verliep zelfs bijna tot ruzie over de telefoon. Ook een moment dat we de rechtsbijstand moesten raadplegen. We zijn erg boos en teleurgesteld over de gang van zaken hoe het dit keer is gegaan. Jammer dat de toenmalige verkoper daar niet meer werkt. Hij was een topverkoper bij hun. Als hij daar nog zou werken, dan zou het deze keer weer goed zijn gegaan. Maar door de huidige verkoper gaan wij nooit meer terug bij Brugman. Dit is ons ervaring en ons beslissing. De huidige verkoper is naar mijn mening niet geschikt voor deze functie. Totaal niet dienstverlend en geen inlevingsvermogen in het gevoel van de klant. Hij is gevoelloos en kan hem niks schelen of de keuken en het traject zelf voor de klant goed of slecht verloopt. Lijkt wel of het alleen maar telt dat de keuken is verkocht en het geld binnen is bij hun. Als ik voor deze keer voor de dienstverlening minder dan 1 ster kon geven, dan had ik dat gedaan. 1 ster is nog te hoog
Reactie of foto toevoegen
“Grote gaten in de muur en een missend onderdeel”
Boyen | donderdag 30 mei 2024 24 | Brugman Ede
We hebben een badkamer gekocht. Hoewel de badkamer al lang af had moeten zijn missen wij door een fout van Brugman een onderdeel van ons badkamermeubel. Daarnaast zitten er grote gaten in de muur die niet worden gedicht. Zelfs na herhaaldelijk contact weigert Brugman dit op te pakken. Tijdens de bouw kwam er een elektricien langs die heeft gekeken in de badkamer. Die gaf aan dat er één grote wirwar van was gemaakt. En dat de gekozen oplossing totaal niet onderhoudsvriendelijk is. Brugman gaf dit toe, maar zei dat het voldoet aan de standaard omdat het "renovatie" is. Na een paar dagen kwam een elektricien langs van een externe partij en die gaf aan dat ze er een zooitje van hadden gemaakt.
FOTO VAN BOYEN
Reactie of foto toevoegen
“Complete badkamer”
Nick | donderdag 14 okt 2021 21 | Brugman Hengelo OV
Koop nooit uw badkamer of keuken bij Brugman. In het verkoop gesprek kan alles en is niks een probleem. Zodra het gemonteerd moet worden loop je overal tegen aan en schuiven ze alles af. Verreweg van service gericht denken.
Reactie of foto toevoegen
“Keukenmontage duurt een half jaar”
Nicky Jansen | woensdag 8 sep 2021 21 | Brugman Hengelo OV
Beste toekomstige klanten van Brugman keukens, Want daar is een review per slot van rekening voor bedoeld. In begin maart 2021 een prachtige keuken geleverd gekregen. Helaas pas in september, een half jaar later af gekomen!!! Omdat er één plankje na besteld werd. Daar hebben wij maanden op moeten wachten. Eerst op het plankje. Daarna op de monteur. De hele bovenkant van de keuken. (plinten) moest nog gemonteerd worden. We hebben maanden tegen een zilverkleurige afzuigkap buis aan gekeken. Het heeft ons vele appjes, telefoontjes en emails gekost om onze keuken alsnog klaar te krijgen. De winkel zelf, Brugman keukens Hengelo stuurde ons iedere keer door naar de klantenservice. Waar ze niet echt klant vriendelijk zijn. De keuken zelf zijn we nu erg blij mee en is ook goed gemonteerd. Maar bestel niets extra's na. Want dan kan je er maanden op wachten. Het is ook erg jammer dat er nooit spontaan contact met ons is opgenomen. Een beetje nazorg was wel op z'n plaats geweest. Maar als je eenmaal de hele keuken hebt betaald, (en dat moet voordat de keuken geleverd wordt) moet je het verder zelf maar uitzoeken.
FOTO VAN NICKY JANSEN
Reactie of foto toevoegen
“Zeer tevreden”
Fred M. Martens | vrijdag 7 feb 2020 20 | Brugman Zwolle
Wij hebben in september 2019 bij Brugman Zwolle een keuken en een badkamer gekocht. Wij zijn daar vriendelijk en gastvrij ontvangen door verkoopster Linda van Opijnen. Zij showde ons haar grote deskundigheid op het gebied van keukens en badkamers. De badkamer hebben wij zelf geplaatst. De keuken werd in november 2019 door vakkundig personeel bij ons thuis geplaatst. Wij zijn zeer tevreden over de ontvangst te Zwolle, de plaatsing en de kwaliteit van de geleverde spullen. Wij zullen Brugman Zwolle zeker aanbevelen bij anderen.
Reactie of foto toevoegen
“Heel veel telefoontjes”
M. Helmich | donderdag 22 mrt 2018 18 | Brugman Barendrecht
Heb een badkamer gekocht. Nieuwe badkamer ziet er goed uit. Jammer van de slechte service bij Brugman. Na het betalen van de badkamer was bijna onmogelijk om iemand van Brugman te spreken. Verkoper was altijd "met klanten bezig" , beloofde terug te bellen maar deed het niet. Verkeerde kraan geleverd, keukenkraan i.p.v. wastafelkraan. Brugman was bereid nieuwe kraan door chauffeur te laten bezorgen als ik de andere meegaf? Fijne service! Door tussenkomst van aannemer is toch een monteur langs geweest en de kraan omgewisseld. Ontelbare telefoontjes en mailtjes waren nodig om wat gedaan te krijgen. Was van plan nieuwe keuken bij Brugman te bestellen maar na deze ervaring ga ik verder zoeken.
Reactie of foto toevoegen
“Slechte kwaliteit”
Peeters | donderdag 29 okt 2020 20 | Brugman Heerlen
Een liegende verkoper, die snel geïrriteerd raakt, maar pas nadat je je handtekening hebt gezet. Hij liegt over de materialen en tovert "handig" met een aanbiedingen boek. Hij raakt geïrriteerd als je hem mededeelt, dat je je keuken zelf plaatst en hem confronteert met zijn leugen. Hij laat je bij een reclame ook nog eens ruim een half uur wachten, als hij het dossier moet ophalen. Na een schriftelijke aangetekende klacht niets meer gehoord van Brugman. Pas na een klacht bij consumenten contact kwam er een reactie. Maar ... nog steeds afwachtend nu na maanden!

Aanvulling ontvangen 30 oktober 2020: de keuken is vorig jaar al geleverd en ik heb ze zelf gemonteerd. Ik had eerdere ervaringen in keuken montage. De eigen montage was tot ongenoegen van die verkoper. De frictie is eigenlijk al begonnen vanaf dat moment. Qua kleur en inrichting is 't de keuken waarvoor we gekozen hadden. Echter de materialen zijn niet de materialen die we verwacht hadden.
REACTIE VAN PEETERS
Twee mensen van Brugman (een dezer heren kwam onverwachts mee en stelde zich ook niet voor bij binnenkomst) bezochten mij en spraken over de keuken. Gesprek verliep niet prettig, maar NN bood tegen inkoopsprijs (!) een nieuw stenen blad te kunnen regelen. Wijzend op de leugens, werd NN boos en is weggelopen. Andere meneer zette gesprek voort en beloofde vier dagen later terug te bellen net een antwoord. Heden, 04 november nog steeds GEEN antwoord. Brugman neemt niet zijn verantwoording maar loopt weg ! Wordt vervolgd.
REACTIE VAN PEETERS
Omdat Brugman keukens een zeer kwetsbaar aanrechtblad had geleverd (kostprijs € 1591.-), kreeg ik na een klacht daarover het voorstel om een nieuw blad te bestellen. Kostprijs € 3200.- Ook in dit voorstel gesprek spreekt de vertegenwoordiger (aantoonbaar) zichzelf tegen! Laat ik het voor 't gemak maar geen leugens noemen. Brugman keukens blijft een niet te vertrouwen instantie.
Reactie of foto toevoegen
“Een dure les”
Andries | vrijdag 10 apr 2026 26 | Brugman Groningen
Wij zijn bij Brugman geweest voor een oriënterend gesprek over een badkamer. We zijn starters en bezig met de aankoop van ons eerste huis, dus we wilden vooral inzicht in de kosten. Tijdens het gesprek met verkoopster hebben we samen een badkamer samengesteld en kregen we een prijs te horen. Daarna werd ons gevraagd te tekenen. We hebben meerdere keren expliciet gevraagd of we ergens aan vast zouden zitten, omdat we dat absoluut niet wilden. Het antwoord was telkens nee. Op basis daarvan hebben we, achteraf gezien te goedgelovig, getekend. Pas na het gesprek kregen we de papieren mee, inclusief voorwaarden die we vooraf niet hadden gezien. Daarin stond dat annuleren €500 kost. Dit is ons niet duidelijk verteld. We hebben direct gebeld om dit recht te zetten, maar we konden nergens meer onderuit. Uiteindelijk hebben we de €500 moeten betalen. Dit voelt misleidend en totaal niet transparant. Zeker voor starters is dit een vervelende en dure les. Geen prettige ervaring en wij zouden Brugman niet aanbevelen.
Reactie of foto toevoegen
“Aankoop badkamer met tegels”
Fryslan | donderdag 23 sep 2021 21 | Brugman Leeuwarden
Verkeerde design radiator geleverd en nu geen moeite nemen om het op te lossen "sorry meneer moet u binnen 5 dagen aangeven". Lekker hoor.
Reactie of foto toevoegen
“Prutsers op hoofdkantoor”
Buket | maandag 13 jul 2020 20 | Brugman Zaandam
Slechte bedrijf ooit met de beste verkoper en beste aannemer! Wij hebben onze badkamer gekocht bij Brugman Zaandam. Deze is geplaatst door Jonker BV (werkt samen met Brugman). In Zaandam zijn we geholpen door Chanel. Wat een topverkoper met mega veel kennis! Ook Jonker BV levert prachtig werk, geen negatief woord over te melden! Als jullie twee samen in zee gaan en een winkel beginnen zonder tussenkomst van Brugman zijn jullie een droombedrijf. Tot slot heb je het hoofdkantoor van Brugman. Wat een prutsers en wat een slechte service. Wij wachten nu al ruim 2 maanden op onze doucheset. Iedere keer wanneer we bellen krijgen we te horen dat het vandaag of morgen wordt geleverd. Twee maanden verder nog niks te bekennen! De oorspronkelijke set zou kwijt zijn geraakt bij DHL dus daarom werd er een tijdelijke geleverd in een andere kleur. Ook deze is vooralsnog nergens te bekennen! Het plezier van onze hele nieuwbouw woning is ons ontnomen dankzij hen. Brugman is de reden dat wij nog steeds niet kunnen verhuizen naar onze nieuwe woning. Schandalig! Nooit meer Brugman voor ons.
Reactie of foto toevoegen
“Erg tevreden”
Ton Bouw | zondag 6 jun 2021 21 | Brugman Arnhem
Alles is perfect afgeleverd en gemonteerd. Duidelijke communicatie, aflevering volgens afspraak en erg mooi geplaatst. Verkoper Wesley heeft alle moeite gedaan om ons goed en volledig te adviseren. We zijn erg tevreden met het hele verkoop-traject en met de keuken zelf.
FOTO VAN TON BOUW
Reactie of foto toevoegen
“Een badkamer kopen bij Brugman in Barendrecht”
Hans en Shabnam | maandag 16 mrt 2020 20 | Brugman Barendrecht
In oktober 2019 hebben wij een badkamer gekocht bij de firma Brugman in Barendrecht. We werden uiterst vriendelijk geholpen door verkoper Menno en bij het ondertekenen van het koopovereenkomst kregen we ook nog korting. Het wastafelmeubel dat wij kochten was hetzelfde zoals het in de showroom stond : een mooi wit wastafelmeubel met een (wit) glazen wastafelblad.

In maart werden de spullen afgeleverd. Bij het controleren van de geleverde spullen zei mijn vrouw : 'het glas van de wastafel is wel erg groen'. 'Nee, mevrouw', zei Ben van de afleverdienst, 'wanneer de spotjes er op staan, ziet het er anders uit'. Goed, dachten wij, deze mijnheer zal gelijk hebben, hij weet het. Het wastafelmeubel werd geplaatst. Mijn vrouw en ik zeiden: 'dit is een ander wastafelblad'. De volgende dag mevrouw Kelly gemaild, onze after-sales contactpersoon, om ons verhaal te doen dat het wastafelblad anders was dan in de showroom.

We kregen een reactie : 'we hebben met de leverancier contact gehad en zij zeiden dat de kleur van het het wastafelblad goed was en jammer voor jullie dat jullie verwachtingen niet zijn uitgekomen.'. Het klopte niet, dus hebben wij kwaliteitscontroleur dhr. Peter.K. gebeld met het verzoek om bij ons langs te komen.

Hij zei ook dat ons wastafelglas identiek was als in de showroom in Barendrecht. We stelden voor om naar de showroom in Barendrecht te gaan om te vergelijken. Zo gezegd, zo gedaan. Peter zei : 'wanneer het wastafelblad niet dezelfde kleur is in de showroom, dan zal ik zorgen dat jullie dezelfde wastafel krijgen. Toen we in de showroom kwamen, stond er de (ivory white) wastafelblad/meubel zoals wij die hadden gekocht. De kleur van het glas van de wastafel + het wastafelmeubel in de showroom was (en is) anders dan onze wastafelblad.

Maar tot onze grote verbazing zei kwaliteitscontroleur Peter dat de kleur van het wastafelblad bij ons identiek was als in de showroom, hoewel hij nog een half uur geleden hij onze wastafel gezien ........... We stelden voor om de wastafel uit de showroom (deze zat los op het wastafelmeubel, hij was niet vastgekit) in Barendrecht mee te nemen naar ons huis om te kijken of ze inderdaad identiek waren om hen te overtuigen dat er 2 verschillend kleuren waren. We boden aan om een borg te betalen en het wastafelblad binnen 1.5 uur terug te brengen. Dit bleek opeens niet te kunnen. De receptioniste werd erbij gehaald die ons verzekerde dat de wastafelbladen/meubels die wij thuis hadden en die in de showroom was, identiek waren.

Een andere verkoopmedewerker kwam erbij. 'Ja, de tinten zijn anders dan in de winkel dan wat je krijgt'. Wij hebben geen andere tint maar een andere kleur .......
Maar het (redelijk eenvoudige) verzoek om het wastafelblad 1.5 uur mee te nemen om die met ons thuis te vergelijken, werd geweigerd. Tenslotte kwam de filiaalhouder dhr. Peter. Hij erkende dat er een verschil was in ons wastafelblad/meubel in de showroom en het wastafelblad/meubel bij ons thuis. Dit bevestigde ons dat de verkoopmedewerker Menno een verkeerde wastafelblad/meubel voor had besteld.

Peter bood een commerciele oplossing voor ons probleem : 'voor 50% korting mochten wij een nieuw keramisch wastafelblad kopen'. Dit was voor ons financieel niet mogelijk en wij wilden het wastafelblad/meubel zoals deze in de showroom staat en wat wij hadden gekocht. Peter werd diverse keren boos en verweet ons dat wij zijn tijd verdeden. Wij zeiden dat wij geen nieuw wastafelblad wilden, maar het wastafelblad/meubel zoals dat in de winkel staat en wat wij hadden gekocht. De vestigingsmanager Peter dreigde dat wanneer wij niet zouden stoppen met het herhalen van het feit dat wij het verkeerde wastafelblad hadden gekregen, hij de het gesprek zou stoppen. Onze opmerkingen en vragen werden steeds beantwoord met : 'jullie hebben de koopovereenkomst getekend'. Dit lange gesprek eindigde in een heftige woordenwoordeling waarna wij wegliepen omdat mijn vrouw werd beschuldigd van 'leugenaar'. De verkoopmedewerker Menno heeft voor ons het verkeerde wastafelblad/wastafelblad besteld maar ze accepteren hun fout niet.
De eigenaar van de Mandemakers groep dhr. Ben Mandemakers verklaarde in het Algemeen Dagblad : 'Wij leren onze medewerkers dat ze alles moeten doen om de klanten tevreden te stellen'. Onze ervaringen zijn anders : we werden voor leugenaars uitgemaakt ...... U zult begrijpen dat wij diep teleurgesteld zijn in het wastafelblad/meubel wat wij hebben gekregen en de manier waarop wij zijn behandeld. Hans en Shabnam
Reactie of foto toevoegen
“Annulering”
schoemakercorrie | maandag 12 aug 2019 19 | Brugman Zwolle
Nog steeds een trauma van Brugman keukens 1250€ arm en nog geen schroef er voor gekregen log en bedrog ze schrijven op de site dat de klacht is opgelost ja als je maar betaald.Ik wil nooit meer iets met hen te maken hebben.

Aanvulling ontvangen 14 augustus 2019: Mijn dochter kocht een keuken en er was toen een actie dat als je een keuken binnen 2 jaar kocht je 40 procent korting kreeg. Duidelijk aan de verkoper gevraagd of er ook een voorwaarde aan vast zat.Ik wilde ook alleen tegen die tijd deurtjes vervangen hij had mooie praatjes.Ook schreef hij een bedrag op van 5000€ ik vroeg dit is toch veel, nee dit moet voor de regestratie voor kantoor. telaat zag ik de voorwaarden, De verkoper de Bruin in Zwolle is een glad janus. Ik moest 1250€ betalen en om mij niet meer ziek te maken heb ik dit van mijn kleine a.o.w gedaan. Mijn verhaal bij een keuken zaak verteld en deze heeft mijn keuken voor een mooi bedrag gerenoveerd. Ik woon vlak bij Brugman in de buurt als ik er langs kom dan krijg ik de zenuwen. Gelukkig is bij mijn dochter is de keuken goed geplaatst.Wij zullen ondanks dat bij haar de keuken prima is niemand meer Brugman aan bevelen. Ik hoop dat ze het geld aan een goed doel doen geven, kan ik er misschien nog vrede mee hebben. Maar zet niet op de site klacht af gehandeld, maar zet er bij Mevr heeft 1250€ betaald.
REACTIE VAN SCHOEMAKERCORRIE
Gerechtigheid dat ze een fikse boete hebben gekregen, maar ze zullen er niet wakker van liggen zoals ik, voor hun een peule schilletje
Reactie of foto toevoegen
“Een slechte ervaring”
Marco | vrijdag 14 jan 2022 22 | Brugman Hilversum
Wij hebben een keuken gekocht. Brugman zorgt van begin tot eind voor een echt slechte ervaring. Van de mensen die ze sturen voor het verrichten van klusjes tot de afwerking en de after service. Het was een nul sterren ervaring. Lekkages, putjes in de parketvloer (afdekken doe je niet), gebruik van de dozen met het servies erin als onderzetter waardoor het servies stuk ging. Afwerking niet goed. Om het goed te krijgen kost nu al meer dan 6 maanden. Het enige waar ze echt goed in waren (en waarschijnlijk ook nog zijn) was het opeisen van het geld terwijl ze al wisten dat ze niet eens konden leveren wat we besteld hadden.
Reactie of foto toevoegen
“Tevreden met de nieuwe keuken”
Philip Westerduin | zondag 8 okt 2023 23 | Brugman Wateringen
Keuken gekocht. Is netjes (dag voor montage) geleverd en geplaatst conform afspraak. Na plaatsing rustig alles samen doorgenomen. Er ontbrak een plug voor de 2e spoelbak. Deze is de week na plaatsing (na)geleverd en geplaatst.
FOTO VAN PHILIP WESTERDUIN
Reactie of foto toevoegen
“Slechte Klantenservice”
I Khalil | maandag 8 feb 2021 21 | Brugman Hoofddorp
Alles kan, niets is een probleem, totdat je betaald heb, dan is het allemaal "een andere afdeling"

Aanvulling ontvangen 9 februari 2021: Betreft complete keuken en badkamer. Aankoop is geleverd en gemonteerd in december 2020, er ontbreken items die ik tot nu toe niet heb ontvangen, hoewel ik zoveel telefoontjes en e-mails naar de klantenservice heb gepleegd, maar tot nu toe kan ik geen geplande datum krijgen om de ontbrekende items te bezorgen. Zeer slechte klantenservice.
Reactie of foto toevoegen
“Afspraken niet nakomen”
Wilco | zaterdag 2 nov 2019 19 | Brugman Amersfoort
Bijzonder slechte ervaring met Brugman Amersfoort. Waar gewerkt wordt, worden fouten gemaakt. Geen enkel probleem uiteraard, maar los het dan vervolgens wel klantgericht en adequaat op. Helaas is dit geenszins het geval. Lang verhaal kort, eerst wordt er geen verantwoordelijkheid genomen voor gemaakte fouten en werd ik telefonisch steeds afgewimpeld. Na een face to face gesprek met de vestigingsmanager kreeg ik de toezegging (is per mail bevestigd) dat mijn rekening gecrediteerd zou worden. Dit was op 21/9. Tot op heden en na diverse mails en telefoontjes heb ik nog steeds géén betaling ontvangen.... Afspraken worden dus niet nagekomen, er wordt niet of heel laat gereageerd op mails (en als ik een reactie krijgt, word ik steevast aan het lijntje gehouden en is het overduidelijk dat het nul prioriteit heeft). En toezeggingen om terug te bellen ... Je raadt het al, wordt ook vaak geen gehoor aan gegeven. Mijn ervaring met de klantenservice is helaas niet veel beter, dus rest mij nog om wederom de vestiging te bezoeken en indien nodig mijn rechtsbijstandverzekering in te schakelen.
Reactie of foto toevoegen
“Ga niet naar Brugman”
Elien Engels | dinsdag 4 jan 2022 22 | Brugman Heerlen
Zeer slecht behandeld - denk 3x na alvorens hier een keuken te kopen!

Wij hebben bij Brugman een losstaande hoogglans kast besteld met een inbouwkoelkast en een combimagnetron. Lijkt vrij rechttoe rechtaan... We kozen ervoor deze kast zelf in elkaar te zetten, dit leek ons niet zo moeilijk en we hebben ruime kluservaring.

Maar: geen enkele afmeting van de kast klopt! De wanden zijn te diep waardoor de kast verder van de muur komt te staan dan nodig. Dit was nog wel op te lossen door de zijpanelen naar achter uit te laten steken. Echter, het grootste probleem is de afdekplaat ("deksel"). Deze is in totaal 10 mm te breed (aan beide kanten 5 mm)! Toen we hierachter kwamen zijn we meteen terug gegaan naar de winkel. De verkoper aldaar zei meteen dat dit niet kon kloppen en dat we de klantenservice hiervoor moesten benaderen. Dit hebben we gedaan... De klantenservice blijft volhouden dat het zo hoort en dat we dat ook in de showroom kunnen zien... dit zou "normale marge" zijn...

Wij hebben de hele showroom doorzocht, maar dit is natuurlijk echt nergens te zien. Hoogstens 1 a 2 mm oversteek, meer echt niet! Weer terug naar de klantenservice met fotobewijs, maar de klantenservice verandert zijn verhaal steeds (bij onze eerste email zou 5 mm speling *in totaal* normaal zijn, daarna werd het 5 mm *per kant*... Alles om er maar voor te zorgen dat zij niets fout gedaan zouden hebben.

Oftewel, je krijgt een keuken die je helemaal niet hebt besteld en waarvan maten niet kloppen. Dus... wil je een fatsoenlijke keuken en niet een waar een plank zomaar een volle centimeter te breed is, ga dan vooral NIET naar Brugman Keukens!
Reactie of foto toevoegen
“Plafondpanelen passen niet”
Marcel | dinsdag 5 apr 2022 22 | Brugman Utrecht
Via deze weg willen wij iedereen waarschuwen die de intentie heeft een keuken/badkamer te kopen bij Brugman. Doe het niet! Zodra je wat gekocht heb is de communicatie / service ver te zoeken. Nadat we een mooie badkamer hadden uitgezocht hoorde we een andere verkoper iets uitleggen over een Luxalon plafondpanelen. Na vraag gedaan bij onze verkoper na de opties ivm een dakkapel. Deze plafond kon zonder probleem geplaatst worden (volgens de verkoper). Er word alleen niet bij gezegd, dat de minimaal hoogte van dit plafond minimaal 8 cm betreft.
Nadat we hier zelf achter zijn gekomen, hebben we gelijk contact op genomen met de verkoper. Deze zei dat de aannemer het had moeten controleren of er wel een verlaagd plafond mogelijk was. Na div mail verkeer hoe we het konden oplossen, komen ze met een briljant idee om zelf eens langs te komen '' om de situatie van dichtbij te bekijken en te meten?'' Datum 1: Een dag voor de afspraak toch maar even mailen hoe laat ze verwachte te komen. 3 uur later een mailtje: Wegens corona onder de collega's, komen wij hier op een ander moment op terug. Datum 2: Er word een week later weer een afspraak ingepland. Deze word 5 min voor de afspraak afgebeld ivm een dubbele afspraak. Datum 3: Weer div e-mails verstuurd en getracht te bellen om een nieuwe afspraak te maken, eindelijk een reactie en een afspraak in gepland. Deze word op de dag zelf 2 uur na de afspraak afgebeld door omstandigheden. Datum 4: Hij is er. Na even wat te kijken naar het plafond komt deze tot de conclusie dat een plafond van minimale hoogte 8 cm niet gaat passen. De beste man wist genoeg en zou de zelfde week er nog op terug komen met een oplossing. Die week weer geen bericht, toch maar weer mailen (want bellen heeft geen zin als ze niet opnemen). Eindelijk een reactie: ze gaan er niks mee doen omdat het de verantwoording van de aannemer is om te controleren of dit past. Hun eigen verantwoording om de klant goed te informeren over wat ze kopen vergeten ze voor het gemak! Er was bekend dat er een dakkapel geplaatst zou worden en een goede verkoper had geweten dat het niet zou passen. Dus we raden ieder aan NOOIT bij Brugman te kopen want verkopen willen ze wel maar zodra er wat is lossen ze het niet op! Dan krijg je onderstaande reactie!

Beste heer Van Ommeren,
Het spijt ons dat de afspraken met u verzet moesten worden. Dit hadden wij ook graag anders gezien maar gezien de omstandigheden wat dit helaas niet mogelijk waarvoor onze excuses. Wat betreft het plafond, hiervoor is mijn collega bij u thuis geweest om te kijken voor een technische oplossing. Hij heeft geconcludeerd dat dit niet mogelijk was. Hierop geeft u aan dat u het plafond wenst te retourneren. Wij kunnen uw wens niet inwilligen omdat wij het plafond alleen hebben geleverd. De verantwoordelijkheid ligt in dit geval geheel bij u en uw aannemer. Tevens wil ik u hiervoor ook verwijzen naar de voorwaarden op uw aankoopbon betreft het retourneren. Met vriendelijke groet, Brugman Keukens badkamers
Reactie of foto toevoegen
“Dure les bij badkamer inclusief montage”
Jansen | maandag 29 mrt 2021 21 | Brugman Leeuwarden
Sanitair gekocht bij Brugman Leeuwarden, werk uitgevoerd door installatiebedrijf Terpstra uit Drachten. Werd ons verteld dat het werk net zo duur zou zijn als kosten materiaal. Voor kleine douche en toilet 12000 euro lichter. Veel van hetgeen we hadden uitgezocht was er niet en voor alles een alternatief. Slecht betegeld, niet op de juiste wijze gemonteerd, belachelijk slecht kit-werk slordig, en nu zitten we met lekkage en extern bedrijf bij gehaald en weten ons dus te vertellen dat hier buitengewoon slecht werk is afgeleverd, prutswerk om maar zeggen. Voor ons nooit meer naar Brugman Leeuwarden. Deze les was erg duur, en moeten nu meerkosten gaan maken om het voor elkaar te krijgen
Reactie of foto toevoegen
“Om te huilen”
Karen Cox | woensdag 4 apr 2018 18 | Brugman Roermond
Ik kan wel janken... en hard ook. Al vanaf mei 2017 is Brugman bezig met het plaatsen en later het in orde maken van mijn keuken. Ik heb bijna 3000 euro betaald aan Brugman voor de montage van mijn keuken. Veel geld maar ik dacht dat dat het waard was. Het montagebedrijf dat Brugman bij mij liet komen heeft er 1 grote puinhoop van gemaakt. Inclusief 1 grote kras op mijn nieuwe vloer. De laatste keer zijn ze eind januari geweest. En nu klopt het weer niet. Bij mijn magnetron oven kan ik aan 1 kant mijn pink ertussen duwen en aan de andere kant is de ruimte nihil. Ook de vaatwasser is weer naar achter aan het gaan zodat ik een ongelijke wand heb. Moedeloos word ik ervan. Ik zou de onkosten voor het repareren van de kras vergoed krijgen. Een van de vele brugman mannen die ik over de vloer heb gehad verzekerde me ervan dat het een verzekeringskwestie was. Ik hoefde alleen maar een offerte te laten maken en ik kreeg het geld terug gestort. Ik heb de offerte opgestuurd en dan krijg ik, na 2x om een reactie gevraagd te hebben, te horen dat Brugman nog in conclaaf is met het montagebedrijf. Ze vergeten voor het gemak dat ik brugman betaald heb voor de montage. Zij zijn dus eind verantwoordelijk! Koop geen keuken bij Brugman. Doe het niet... nooit....echt niet.... Doe het niet...
Reactie of foto toevoegen
“Uiterst moeizaam”
Lisette van Os | zondag 24 apr 2022 22 | Brugman Roosendaal
In april 2021 een complete nieuwe badkamer en toilet twv 25.000 euro gekocht inclusief montage bij Brugman in Roosendaal. Begin juni 2021 is aannemer Jordi van Houdt uit Oud-Vossemeer gestart met de montage. Overigens begint het al met een vage constructie waarbij Brugman schriftelijk meldde dat aannemer Franken B.V. Uit Bergen op Zoom de montage zou doen maar dat kennelijk direct weer was weggezet bij een onderaannemer. De werkzaamheden zouden binnen 3 weken klaar zijn maar dat was niet het geval. In tegenstelling, er was nog van alles niet af en we hadden een aantal punten die beslist niet in orde waren. Ondanks vele telefoontjes en mailtjes met Brugman en aannemer gebeurde er niets. Uiteindelijk hebben we Brugman half juli officieel in gebreke moeten stellen om er weer beweging in te krijgen. Het ging o.a. om losse tegels, slechte voegen en kitwerk, nieuwe muurtjes die een verschil in hoogte hadden, douchewand die niet goed sloot etc etc. Eind juli werden de werkzaamheden afgemaakt en werd onze lijst met mankementen verholpen. Althans, dat was de bedoeling. De loodgieter vertrok 's nachts om 00.30 u met de mededeling dat het zo'n puinhoop was dat hij zijn werk onmogelijk kon afmaken. De dingen die hersteld waren, waren alleen maar erger geworden en een aantal nieuwe dingen waren daardoor nu zelfs beschadigd (o.a. plafond, douchestang en RVS koof). De aannemer reageerde wederom niet meer en Brugman probeerde de verantwoordelijkheid af te schuiven naar de aannemer. Al die tijd konden we geen gebruik maken van onze badkamer en douchten we in een huurdouche in de schuur. We hebben zelf het initiatief genomen om een onafhankelijk deskundig iemand te vragen de badkamer en toilet te bekijken en daaruit kwam een lijst met 39 zaken (kleine en grote) die niet in orde waren. We hebben geeist dat Brugman een andere aannemer de herstelwerkzaamheden zou laten uitvoeren en dat is ook zo gebeurd. Rob Luijten van de nieuwe aannemer (naam aannemer in ons onbekend) is samen met de projectleider, John Linkels, van Brugman langs geweest en hebben toen nagenoeg alle punten erkend. Nieuwe afspraak werd ingepland met de nieuwe aannemer en eind september zou alles hersteld worden. Daarna volgde een lang traject van simpel niet op komen dagen, afspraken weer verzetten, monteur ziek etc etc. Begin december was er letterlijk nog steeds niets gebeurd en kwam de projectleider van Brugman opeens met het voorstel om samen met hun manager en de aannemer langs te komen om alles nog eens door te lopen en nieuwe afspraken te maken. Dat was voor ons de druppel en hebben we definitief besloten dat we niets meer met Brugman te maken wilde hebben maar een financiële afdoening. We hebben een advocaat in de hand moeten nemen die voor ons het juridische getouwtrek heeft opgepakt. Brugman was zich zeer bewust dat elke mailtje met onze advocaat ons geld kostte en buitte dat op een misselijke manier uit. Over alles gingen ze in discussie. Brugman stelde zelf voor om in plaats van naar de rechtbank te gaan op hun kosten een onafhankelijk bouwexpert in te schakelen en zijn advies als bindend te zien. Daarbij stelde Brugman de eis dat de expert iemand moest zijn die voldeed aan allerlei vage rechtbankvoorwaarden. Het eindbedrag wat de bouwexpert (onderbouwd) zou noemen, zou Brugman aan ons uitbetalen. Nadat de bouwexpert uiteindelijk half maart 2022 een rapport had afgeleverd waarbij wij volledig in ons gelijk werden gesteld (en zelf nog wat extra zaken had ontdekt), stelde Brugman dat rapport vervolgens weer ter discussie en wilden ze maar een gedeelte betalen.
Pas toen onze advocaat aangaf alsnog over te gaan tot dagvaarden, haalden ze bakzeil en is het bedrag vorige week overgemaakt. Nu, 11 maanden later, kunnen we eindelijk beginnen met een andere aannemer de zaak te herstellen.
Ons geluk in deze is geweest dat we al snel (na 3 weken) doorhadden dat we alle contacten via de mail of whatsapp moesten doen. Daardoor konden we alle toezeggingen en afspraken aantonen. En zelfs ondanks dat alles zwart op wit stond, werd er nog ontkend en zijn we regelmatig voor leugenaar uitgemaakt.

Brugman heeft 1 doel: geld verdienen. Alle mooie praatjes over service en klantvriendelijkheid zijn niets waard zodra het geld gaat kosten.
Onze tip: niets bij Brugman kopen en als je dat toch doet, geen mondelinge afspraken maken. Zorg dat je alles zwart op wit hebt.
Reactie of foto toevoegen
“Na anderhalve maand al vochtschade”
C. Ebbe | woensdag 22 feb 2023 23 | Brugman Zaandam
20 jaar gedaan met een zelfgemaakte badkamermeubel gemaakt met IKEA kastjes geen enkel probleem. 1 1/2 maand een brugmanbadmeubel van 1600,00 euro en er ontstaat schade. Jammer meneer uw probleem want dit is vochtschade! Hoe durven ze! Naar Brugman voor uw keuken of badkamer bezint eer ge begint!

Aanvulling 12 mei 2023:
Na een zeer geïrriteerde woordenwisseling nieuwe panelen gekregen die na vijf weken dezelfde klachten gaven. Ongelooflijk dezelfde reactie van Brugman!!! Mijn buik meer dan vol met dit bedrijf. Eigenlijk zeg je tegen je klant u liegt als je vertelt hoe zorgvuldig je omgaat met je nieuwe spullen.
Reactie of foto toevoegen
“Gewetenloos”
A. | woensdag 14 mrt 2018 18 | Brugman Hoofddorp
Bij Brugman in Hoofddorp door verkoper Paul B. na onder druk te zijn gezet om NU te beslissen om de zogenaamd geboden korting te krijgen die alleen vandaag geldig was getekend en 500€ aanbetaald op een complete badkamer. Na 4 dagen bleek de benodigde verbouwing dermate duur uit te vallen dat icm de toch bij nader inzien te dure materialen de totale uitvoering van de badkamerverbouwing financieel niet haalbaar was. Gevraagd aan de verkoper om de order uit te dunnen en enkele badkamer spullen van de lijst af te halen. Hij bleef echter volhouden dat Brugman alleen complete badkamers wilde leveren en geen incomplete badkamers. Na een zeer moeizaam gesprek dhr Paul B. verteld dat ik dan gedwongen werd om de hele order te annuleren. Op dat moment was er opeens wel mogelijkheid om de orderlijst aan te passen !! Een zeer merkwaardige en kwalijke handelswijze waar Brugman als bedrijf zich zeer voor zou moeten schamen en zich van zou moeten distantiëren. De volgende dag zou ik erop terugkomen. Bij thuiskomst besloten om de kosten van de materialen nog eens te vergelijken met die van andere leveranciers. Toen werd de werkwijze van Brugman mij onaangenaam duidelijk. Zij pompen de prijzen van de meeste artikelen zoals badkamertegels, Grohe douchesets, baden etc eerst met ongeveer eenderde op om daarna in een niet te doorgronden circusact een zogenaamde korting te geven. Bij controle blijkt die uiteindelijke prijs per artikel nog ver boven de redelijke marktprijs te liggen. Besloten na ontdekken van dit kopersbedrog om de hele order te annuleren. De aanbetaling van 500€ bleek ik daarmee kwijt te zijn. Gevraagd of ik dan toch mijn aanbetaling mocht gebruiken voor een deelaankoop. Dat was alleen akkoord bij bepaalde artikelen. Het criterium bleek achteraf te liggen bij artikelen waar zij eerst redelijk onopvallend 500€ konden optellen, zoals de totale hoeveelheid badkamertegels, om daarna na eenzelfde kortingstruc toch alsnog gewoon die 500€ konden binnenharken. Dezelfde tegels in dezelfde hoeveelheid waren elders gewoon zonder korting 250€ goedkoper!
Daarna een ander artikel voorgesteld waarop het niet onopvallend mogelijk was om de prijs met 500€ op te drijven en ja, antwoord was natuurlijk dat dat niet akkoord was, ondanks dat het om een douchesysteem van Grohe ging waarop toch nog 700€ moest worden bij betaald (1200€ totaal). Deze hele communicatie verliep zeer moeizaam via de verkoper Paul B. die niet meer reageerde op emails en telefoon en opeens 1 week op vakantie was. Toen moest het van het hoofdkantoor via de filiaalmanager, die schoof het door naar de regiomanager. De regiomanager presteerde het om überhaupt helemaal niet te reageren. Beloftes van terugbellen werden nooit nagekomen en na 2 weken besloten in een laatste telefonisch contact met verkoper Paul B. dat het duidelijk klaar was. Brugman heeft door de kwalijke handelswijze van diverse personeelsleden laten blijken dat geldelijk gewin belangrijker is dan een goede naam en klanttevredenheid. Brugman beweert pas tevreden te zijn als de klant tevreden is. Dit beleid wordt dan niet uitgevoerd door haar personeel. Ik ben zeer ontevreden en voel mij echt besodemieterd door de handelswijze die ten toon gespreid is door het personeel waar ik mee te maken heb gekregen. Als Brugman een volwassen bedrijf is wat dacht dat het was of is, dan zou een professionele houding haar sieren om dit op een nette manier op te lossen en niet als een gewetenloos bedrijf over de rug van de consument te kiezen voor een miserabele winst van 500€ en daarmee de goede naam te grabbel gooien.
REACTIE VAN MEDEWERKER BRUGMAN
Dit mogen zij niet doen. Zij zouden naar eigen zeggen hun annuleringsregeling aanpassen. Zoek eens op Youtube naar: Robert Coppens Jinek .
REACTIE VAN A.
Zij mogen het niet doen, masr het gebeurt toch. Pas als er een TV programma aan te pas komt, blijkt het allemaal een onschuldig misverstand en is er wel een oplossing mogelijk. Het feit dat de service-afdeling helemaal niet reageerd op dit bericht spreekt boekdelen. Ik overweeg om ook dit voorval bij een van de vele TV programma's die daar aandacht aan geven voor te dragen. Het is toch onacceptabel dat dit soort malafide praktijken gewoon blijft doorgaan ondanks dat men beterschap heeft belooft !
Reactie of foto toevoegen
“Klantgerichtheid is ver te zoeken”
Jan Opdam | donderdag 21 apr 2022 22 | Brugman Zaandam
Ik zou ook niemand aanraden om ooit een Brugman Keuken aan te schaffen. Op 28 September 2021 is mijn keuken geleverd. Na 7 maanden(!) en ontzettend veel frustratie, nog steeds niet afgemaakt. Als ze eenmaal je geld hebben, in mijn geval ongeveer € 18.000, moet je constant achter ze aanzitten om de te herstellen gebreken af te maken. Ga dus niet met ze in zee, mensen! In de showroom lijkt het leuk en kan van alles. In 1e instantie gekozen achterplaat niet meer leverbaar. Daarna omdat er geen keus was andere achterplaat gekozen. Deze tot 3 x toe foutief gemonteerd of hadden foutieve delen mee. Hopenlijk komt het nu 5 mei 2022 wel goed. Klantgerichtheid en klantvriendelijkheid is ver te zoeken.
Reactie of foto toevoegen
“Geen service”
Marvin T | dinsdag 31 aug 2021 21 | Brugman Amersfoort
Zolang je niet betaald hebt is alles mogelijk. Bij ons is niet een complete keuken geleverd... Dit moest ik perse met het service-centrum regelen (Burak/de vestiging had geen interesse om hierbij mee te werken). 7 Bestellingen en 3 maanden later nog niet de juiste onderdelen binnen... Heb de onderdelen maar privé besteld want na 3 maanden niet kunnen koken ben ik het zat om dit nog proberen te regelen. Tijdens een grote aanbouw en renovatie van een heel huis was dit absoluut het grootste hoofdpijn hoofdstuk. service 1/10 Ik snap niet hoe ze zo een positieve score overal krijgen.
Reactie of foto toevoegen
“Koop nooit iets bij Brugman”
Viergever | maandag 18 okt 2021 21 | Brugman Barendrecht
Wat een slecht bedrijf beloven van alles maar op het eind nog even tig duizenden euro's erbij neerleggen. Keuken gekocht met all in tenminste dat werd gezegd waarmee we het zelfs nog tig keren gevraagd hebben zit alles bij jazeker werd er gezegd door Sven en nu ineens even 3100 meer betalen omdat volgens Sven dat nooit gezegd is wat een oplichterij alles beloven en dan van tevoren al weten dat de klant tig duizenden euro's meer moet neertellen, moet wel 4000 euro betalen voor het monteren en aansluiten van de keuken best veel geld toch alleen hiervoor en als je belt wordt je na tig mails en bellen een keer teruggebeld maar eigenlijk als leugenaar neergezet als klant mijn advies koop nooit iets brugman want beloven koeien met gouden horens maar krijg je krijgt een strontbak over je heen omdat je met je rug tegen de muur staat.
Reactie of foto toevoegen
“Alles ging mis”
J. van Erp | zaterdag 22 dec 2018 18 | Brugman Heerlen
BRUGMAN HEERLEN....RONDUIT WAARDELOOS EN ZEKER GEEN AANBEVELING! Wij hebben in juli 2018 een kookplaat en werkblad besteld. Na 5 maanden is na heel veel ellende eindelijk de kookplaat geplaatst! Alles wat maar mis kon gaan ging mis! Zeer ondeskundig personeel! Bij aansluiten van de kookplaat hield de monteur 1 kabeltje over en had geen flauw idee waar deze aangesloten moest worden. Waarop hij ons vroeg, zal ik de stekker insteken en het eens proberen? "Gaat MEESTAL wel goed, en als de kookplaat ploft bestellen we wel weer een nieuwe" waren zijn woorden!!! Terwijl dit al de tweede kookplaat was. (De eerste stond bol in het werkblad door ondeskundige montage!). Om over de filiaalmanager maar helemaal te zwijgen! Hij heeft nog niet 1 keer de moeite genomen om excuus aan te bieden of ons aan te spreken in het filiaal terwijl hij wel aanwezig was! Wij hebben geen goed woord over en raden Brugman ten zeerste af! Lees ook andere reviews.
Reactie of foto toevoegen
“Aankoop keukenkast en apparaten”
Elroy | vrijdag 7 dec 2018 18 | Brugman Hoofddorp
3 onderdelen voor in de keuken, koelkast/oven/afzuigkap. Hiervoor moet ik uiteindelijk 4 dagen voor thuis zijn om te monteren, omdat bij jullie intern van alles fout gaat! Laten we het dan nog maar niet hebben over de hendels en koolfstoffilters welke jullie vergeten zijn om leveren! En dan alleen een tegemoetkoming voor één dag beschikbaar stellen op een bedrag van bijna 30 keer zoveel dan de tegemoetkoming. Zodra jullie het geld binnen hebben ben ik als klant niet meer in beeld bij jullie.
Reactie of foto toevoegen
“Baggerservice”
Iris Hendrickx | dinsdag 26 jun 2018 18 | Brugman Amersfoort
Na een jaar na plaatsing nog steeds de klachten niet verholpen. Wel al 5x vrij genomen en allerlei welwillende monteurs geweest. Met verkeerd materiaal of o deugdelijke tekening. Wacht nu alweer een week op 'vanmiddag wordt u teruggebeld' ...
Let wel...ik heb niet eerder de publiciteit gezocht omdat ik vind dat je als bedrijf de kans moet krijgen om fouten op te lossen. Maar inmiddels ben ik er helemaal klaar mee.
Reactie of foto toevoegen
“Heel lang wachten als er iets niet goed gaat”
Yasser | maandag 26 jul 2021 21 | Brugman Zaandam
Via een vriend hier gekomen omdat hij tevreden was over Brugman Zaandam. Gesprek was goed, vriendelijk en behulpzaam. Maar toen de keuken geleverd werd zijn de problemen begonnen.

- vestiging manager heeft een berekeningsfout gemaakt met openslaande hoge kasten, deze komen tegen de inbouwkasten. Hij had hier geen rekening mee gehouden. Kasten zijn ingekort, was geen andere optie en nu passen er minder dingen in. Na veel aandringen worden de kasten opnieuw besteld maar hier gaat maanden overheen. We krijgen dus korte kasten en moeten het daarmee doen omdat iemand een fout heeft gemaakt.
- verkeerde boiler is geleverd, wederom fout vestiging manager. Het is dat ik het eea op mail heb betreft de boiler want anders moest ik zeker betalen omdat de boiler die wij wilden hebben duurder is.
- we zitten nu al een week zonder boiler dus zonder water in de keuken, wordt ik gebeld door Brugman: ze hebben een afspraak gemaakt met spoed om de boiler te monteren. Afspraak is 5 augustus, keuken is 19 juli geleverd. Dat noemen ze spoed.
- vestiging manager Zaandam doet niets voor ons, hij schuift alle schuld af bij de klantenservice en het moet daar maar opgelost worden.

Ik ben zowat elke dag aan het bellen met Brugman, lange wachttijden en niemand die helpt.. hele lange wachttijden bij klantenservice. koop hier geen keuken, hoe aardig of behulpzaam ze eerst zijn. Dat verdwijnt zodra er iets moet gebeuren.
FOTO VAN YASSER
Reactie of foto toevoegen
“Zeer teleurstellend”
C. | maandag 7 okt 2024 24 | Brugman Alkmaar
Geheel nieuwe badkamer uitgezocht en niet de goedkoopste. Mijn woning in de binnenstad en bereikbaarheid: geen probleem. Tegels (vloer/muren) meubel en toilet worden bezorgd op pallets, die niet naar boven kunnen met de lift, behalve achter de trekhaak van mijn eigen auto naar de parkeergarage :(. Badkamer was toen al verwijderd, dus dan heb je geen keus. Installateur kwam wanneer het hem uitkwam (soms om 11.30 uur) en had veel koffie en rookpauzes, waardoor het eindeloos duurde tot het af was. 1 wasbak lekte, de toiletborstelhouder viel van de muur (gelijmd), 1 kraan liet los en de striping was niet correct aangebracht. Niet alles opgelost. Ik kon zeker niet praten als Brugman......
Reactie of foto toevoegen
“Badkamer en wc”
Lonneke | maandag 27 jun 2022 22 | Brugman Zaandam
Vorig jaar badkamer en wc hier gekocht
- Met dure douche Handdouche HDDKRBB
- Douchethermostaatkraan LAVIONCDTSKRBB
- Fonteinplug 211BB
- Metalen doucheslang
Is nu al beschadigd, kalk en roest aanslag wat niet weg te krijgen is. Lelijke vlekken op het metaal. Verkoopster had gezegd dat geborsteld van betere kwaliteit is en beter schoon te houden. Ik maak het met dure badkamer spullen van hun merk schoon en zo droog mogelijk. Maar krijg als reactie dat het door mij zelf is veroorzaakt en dat dit niet binnen garantie valt. Heb mijn klacht nu bij rechtbijstand liggen want voel mij niet begrepen wil op deze manier voorkomen dat andere mensen de zelfde fout maken als ik en met brugman in zee te gaan. En twee zwarte wc brillen deze is al op plaatsen beschadigd hier wel een nieuwe voor terug ontvangen.
FOTO VAN LONNEKE
Reactie of foto toevoegen
“Niet tevreden”
Vosmeer | maandag 13 jul 2020 20 | Brugman Utrecht
Wij Zijn niet tevreden over de gang van zaken m.b.t. onze keuken. De keuken zelf zal mooi zijn als die helemaal af is wanneer, dat kan op zijn vroegst pas in september 2020 zijn. Wij zijn bij het filiaal in Utrecht geweest om onze nieuwe keuken te bestellen wij zijn toen door een medewerker geholpen. Tevens hebben wij via Brugman ook de aannemer geregeld zodat alles via 1 bedrijf zou gaan. Een stukje ontzorgen dachten wij maar niets is minder waar, wij moesten zelf met de aannemer alles regelen. De eerste tekening werd gemaakt en we hebben afspraken gemaakt over welk apparatuur we erin wilde. Toen kwam de kraan ter sprake wij wilde voor een Quooker gaan maar we werden geadviseerd om een kokend waterkraan te nemen voor onze doeleinden, wij wisten niet een van het bestaan. En deze zou heel makkelijk passen op de plaats waar wij de hem op de tekening wilde. Echter een paar weken later kregen we te horen dat de kokend waterkraan niet zou kunnen vanwege de verlengstukken die niet leverbaar zijn voor de heet waterkraan. Maar de Quooker zou dat wel hebben en daarom kunnen, oké dus gingen we weer voor een Quooker. Toen wij naar het 1e bezoek thuis kwamen en de tekeningen gingen bekijken kwamen we erachter dat er nog 1 bovenkast zou bij kunnen. Dus hebben we een 2e afspraak gemaakt bij het filiaal Utrecht. Toen wij daar kwamen was de verkoper die ons als 1e geholpen heeft er niet en werden we geholpen door een andere collega deze heeft voor ons de extra kast erbij getekend en alles in orde gemaakt. Echter deze collega heeft een schrijf fout gemaakt in de lengte van de keuken. Dit was ons niet opgevallen. Wij kregen een bericht van Brugman dat de keuken geleverd en geplaatst zou worden in week 21 . Dus WIJ de aannemer gebeld en afspraak gemaakt voor het meerwerk en alles wat voor de keukenplaatsing nodig is. Het enige wat Brugman heeft gedaan is met de aannemer is de tekening doorsturen. Maar niet de veranderde datum gegeven van de uitstel van plaatsing die wij later kregen. Vervolgens kregen wij een bericht van Brugman dat de keuken pas geleverd gaat worden in week 26 en geplaatst in week 27. Daar wij al wat vrije dagen hadden opgenomen voor de plaatsing in week 21. Dit was dus voor niets en erg zonde van de dagen. De aannemer is begonnen met zijn klussen aan de hand van de tekening die hij van Brugman heeft gekregen. Deze heeft hij netjes gemaakt en ook de ander wensen die wij hadden aan de hand van de tekening zoals een verlaagd plafond en muren slopen plavuizen vloer aanhelen op maat van de tekening. De keuken werd eind week 26 geleverd op vrijdag. Op maandag in week 27 kwam de monteur van de keuken en deze ging de keuken plaatsen het zou een klus zijn van 1 dag werd ons gezegd bij de koop van de keuken maar het werden er 2 dagen. Bij het plaatsen van de keuken kwam de monteur erachter dat de afvoer van de gootsteen te kort was aangelegd en dat de maten niet klopten. Ik heb toen de aannemer gebeld en deze met de monteur laten praten waar de fout zit, dit bleek echter een FOUT te zijn van Brugman de monteur had de goede tekening van ons 1e bezoek en de aannemer had de 2e tekening van ons 2e bezoek waar een schrijffout in zat en dat scheelde 7 cm. Dus ons verlaagd plafond was 7 cm te kort deze moet ook worden verlengd de plavuizen kwamen niet uit en moesten worden extra worden aangeheeld. De monteur heeft alles geplaatst en aangesloten maar bij het aansluiten van de Quooker heeft de monteur de waterleidingen Koud en Warm verwisselt maar alles had hij dicht gemaakt kasten erin aanrechtblad erop en alles toen kwam hij erachter dat de ze verkeerd om zaten. Hij heeft toen de aannemer gebeld en gezegd dat hij de leidingen even moest omwisselen omdat het voor hem veel werk werd om alle kasten en aanrechtblad eraf te halen om het goed aan te sluiten. Ook zijn de verlengstukken van de Quooker niet geleverd waardoor de monteur professorische op flexibele waterleidingen een koperen waterleiding heeft aangezet om het verlengt te krijgen terwijl de aannemer een koppelkraan erop had gezet zodat de slagen van de Quooker er zo opgedraaid konden worden . Dit heeft hij telefonisch gezegd tegen de aannemer maar de aannemer heeft ontdekt dat de monteur bij het buigen van de flexibele de leidingen heeft gedraaid waardoor ze verkeerd zij aangesloten. De monteur kwam erachter dat de er 3 deuren in de verkeerde kleur zijn geleverd, een greeplijst te kort is en het hoekprofielstuk niet de juiste maat heeft en vloer plint in 2 delen is terwijl dit 1 plint had moeten zijn. Tevens is de afzuigkap niet geleverd dit was ons wel al medegedeeld. Echter telefonisch contact genomen met de leverancier van de afzuigkap over hoe en wat, deze vertelde ons dat als deze geleverd wordt zullen ze hem leveren aan de keukenleverancier ( brugman) . Brugman echter zegt dat de leverancier de afzuigkap direct aan ons levert en plaatst. Dus wie moeten we nu geloven. De monteur was klaar en we hebben alles doorgenomen wat er geplaatst was en nog moet gebeuren. Ik vroeg hem wat er met het afval van de keuken ging gebeuren daarop antwoordde hij dat is niet mijn zorg staat niet op de lijst dat wij dat moeten meenemen. Ik vroeg hem welke lijst hij zei waarop staat dat wij vuil afvoeren. Deze lijst hebben wij helemaal niet in ons bezit en gezien, dus ik belde het filiaal in Utrecht weer op om te vragen hoe en wat en wat bleek de 1e verkopen had deze lijst niet met ons besproken en hij gaf toe dat het zij fout is geweest, en hij zou gaan kijken wat hij alsnog voor ons kon betekenen. Het zou volgens de monteur heel simpel zijn een mailtje sturen voor het ophalen van het vuil naar Brugman. De 1e verkoper zou dezelfde dag nog terug bellen maar dit heeft hij niet gedaan. En de monteur is weggegaan. De volgende dag kwam de aannemer om het plafond te verlengen en de plavuizen aan te helen en de waterleidingen door te knippen en te verwisselen. Hij zag ons ook zitten met een berg afval waar de paus u tegen zou zeggen, en vroeg wat ermee ging gebeuren. Ik heb toen weer telefonisch contact gezocht met het filiaal Utrecht en gevraagd naar de 1e verkoper maar hij was vrij en hij had de dag ervoor tot na sluitingstijd nog een klant waardoor hij het niet heeft kunnen regelen en ook niet heeft kunnen bellen ook niet naar ons om te zeggen dat het niet gelukt is. Hierdoor hebben wij een gevoel aan de kant gezet te zijn, zo van oh die zijn niet belangrijk meer, ze hebben toch al betaald, een nieuwe klant binnenhalen is belangrijker. Vervolgens zei de receptioniste dat zij contact met de filiaalmanager contact zou opnemen om het alsnog te gaan regelen, dit zou betekenen dat wij het hele weekend met een huis vol afval zouden zitten. De aannemer hoorde dit en bood aan om het afval mee te nemen. Dit tegen het filiaal in Utrecht gezegd en het enige wat we kregen als antwoord is geweldig en de groeten aan de aannemer. Het had wel op zijn plaats geweest als er vanuit Brugman contact met ons was opgenomen omtrent alle teleurstelling en tegenslagen. Kortom Service is zwaar negatief en ik zal Brugman zeker niet aanbevelen aan kennissen en vrienden en familie. Deze brief ook naar brugman zelf gestuurd en het enige waar zij mee kwamen is een VVV bon van 100 euro als compensatie voor alle ongemakken. Maar voorlopig hebben wij nog geen complete keuken. Ik zou zeggen neem GEEN Brugman keuken.
Reactie of foto toevoegen
“Zeer zeer slecht”
Schachtschabel | donderdag 30 jan 2020 20 | Brugman Barendrecht
Voorstel aan Brugman Barendrecht is de naam te wijzigen in Ali Baba en de 40 rovers, dan weten de mensen in ieder geval van te voren dat het niet goed zit. Tot het moment van de handtekening alles goed maar daarna begint de ellende. Communicatie ronduit belabberd. Wist niet dat keukenleveranciers zo'n vergadercultuur hadden. De mensen die je wilt spreken lijken welhaast heel de dag in vergadering te zitten. Trap er niet in !! Ronduit slecht te noemen nadat je je handtekening hebt gezet. Schaamteloos. Doe het niet.

Aanvulling ontvangen 5 februari 2020: Wij hebben een keuken incl. demontage en montage gekocht. Tevens 2 badkamers excl. demontage en montage. Montage is deels gebeurd, zeer slechte service. € 25.000 uitgegeven aan alleen de keuken en een service die ronduit beschamend te noemen is. Oplevering heeft formeel nooit plaatsgevonden.. Alles is erin geramd en monteurs zijn verdwenen, formele oplevering nooit plaatsgevonden. Over de badkamers kan ik alleen maar zeggen dat geleverd is waarvoor betaald is, geen klachten. Eindscore 1, zeer, zeer slecht. Communicatie gedurende demontage, montage, oplevering en daarna praktisch onmogelijk, betreffende personen bij Brugman lijken welhaast de gehele dag te vergaderen. Hebben tot heden geen inhoudelijke reactie ontvangen.
Reactie of foto toevoegen
“Waanzinnig blij”
Harriët Bremer-de Maar | zaterdag 2 mei 2020 20 | Brugman Alkmaar
Een paar dagen geleden is bij ons de nieuwe keuken geplaatst, en we zijn er ongelofelijk blij mee! Wij danken de mensen die hem geleverd en geplaatst hebben! Ook de mensen bij Brugman zelf danken wij voor het meedenken zodat wij nu een droomkeuken hebben!! We zijn ontzettend goed geholpen en alles ging zoals het moest gaan, bedankt!
FOTO VAN HARRIËT BREMER-DE MAAR
Droomkeuken
Reactie of foto toevoegen
“Ga nooit naar Brugman”
Cees Vooijs | maandag 21 jun 2021 21 | Brugman Den Haag
Mijn advies ga nooit naar Brugman, vooral vestiging Den Haag. De verkopers weten het allemaal goed te verkopen, maar zijn niet capabel genoeg en maken teveel fouten.

Voorbeeld:
Ik wilde in mijn keuken een Quooker + Cube en een vaatwasser. Ik wist zelf dat dit mogelijk een extra elektragroep voor aangelegd moest worden. De medewerkster in Den Haag zei dat dit niet nodig was. Intussen had ik al zelf al een elektricien ingeschakeld om een krachtstroomgroep aan te leggen voor mijn inductieplaat. Later komt door Brugman ingeschakelde aannemer een opname doen en vertelde dat er wel een extra elektragroep moest komen, omdat de Quooker en de vaatwasser niet op dezelfde groep konden. Dit heeft mij veel frustratie opgeleverd omdat dit vooraf gewoon voorkomen had kunnen worden hadden er competente personen gewerkt bij de Brugman vestiging in Den Haag. Naar mijn mening is Brugman een te grote organisatie die alles uitbesteed, met alle gevolgen van dien. Leveringsproblemen, slechte klantenservice en opleveringsproblemen.

Het heeft mij zoveel tijd, geld en frustratie opgeleverd dat ik bijna geen goed woord over Brugman kan zeggen. Mocht je wel naar Brugman gaan voor een keuken of badkamer (wat ik overigs niet zou doen), spreek vooral betalingscondities af. Nu is het zo dat je 10% aanbetaald, wat prima is maar daarna wordt voordat de apparatuur geleverd verwacht dat je alles betaald. Doe dit nooit want als er eenmaal iets mis gaat ben je maandenlang bezig om het opgelost te krijgen ,want Brugman heeft jou geld dan toch al binnen. Brugman gaat echt niet harder voor jou lopen als er iets mis gaat.

De betalingscondities die ik af zou spreken in het vervolg zijn: 10% aanbetaling, 40% bij levering en 50% bij oplevering.

Mocht Brugman daar niet akkoord meegaan ga dan vooral lekker een andere keuken of badkamerboer die wel akkoord gaat met deze betalingscondities. Ga vooral lekker naar een lokale keukenboer of bestel zelf een badkamer, want Brugman besteed toch alles uit. Het is eigenlijk niet eens meer de naam Brugman. Je denkt dat je als je Brugman alles laat regelen dat je compleet ontzorgd wordt, maar dat is echt niet zo,
Wat ik wel moet toegeven is dat de kwaliteit van de keukens en badkamers wel goed zijn, maar goed elders zou dat ook wel het geval zijn.

Aannemer cijfers voor montage en oplevering:
- Westnederland bouw krijgt van mij een waarderingscijfer 5.
- De monteur van de Keukeman krijgt van mij een waarderingscijfer 8.
- Visco stuc, tegel en onderhoudsbedr. in Wateringen krijgt van mij een waarderingscijfer 9.
In de toekomst zou ik mijn keuken nog willen uitbreiden, maar Brugman moet denk eerst nog over de brug komen om mij weer als klant binnen te halen.
Reactie of foto toevoegen
“Geweldig hoor”
J. M. Boels | vrijdag 17 mei 2019 19 | Brugman Leeuwarden
Geweldige service van Brugman, AEG, Mandemakers. Vorige jaar is bij mij een stoomoven geplaatst. AEG voor zeker 1100 euro. Niet echt een goedkoop dingetje maar dan hadden wij volgens de verkoper van Brugman wel wat. Helaas bleek na een aantal maanden de rubberen ring los te laten. Lekker een natte bende in de keuken. Maar niet getreurd, de service dienst van AEG stuurt een monteur die een nieuwe ring plaatst die na een paar maanden wederom stuk gaat. Weer komt er een monteur om een nieuwe ring te plaatsen die na een paar maanden eveneens los laat. Weer alles nat. Wederom komt er een monteur, maar voor mij hoeft het dan echt niet meer. Mijn geloof in het apparaat is volledig vervlogen. Het apparaat deugt niet en ik wens een nieuwe. Maar dan komt AEG in beweging en merkt op dat zij al bijzonder coulant zijn geweest dat zij de kosten van de monteurs steeds op zich hebben genomen. Geweldig toch: je koopt een duur nieuw apparaat, dat deugt niet en dan moet je eigenlijk zelf de onkosten van een monteur betalen. Van levering een nieuw apparaat was helemaal geen sprake. Er was geen sprake van garantie volgens AEG. Men verweet mij dat ik de verkoopgarantie zeker niet goed had gelezen. Blijkbaar is AEG niet op de hoogte van de Europese regelgeving inzake elektrische apparatuur waar altijd garantie op zit. LEVE DE EU. Maar niet getreurd ik bellen met Mandemakers en die zijn gaan overleggen met AEG. Alles lijkt goed te komen, ik krijg een nieuw apparaat. Eigenlijk wil ik niet dezelfde stoomoven omdat ik er niet van overtuigd ben dat ik niet hetzelfde mankement weer zal tegen komen en na een jaar gezeur heb ik er genoeg van. Ik stel voor om bij mij een combi oven/magnetron te plaatsen. Die is veel goedkoper dan de stoomoven. Het verschil in euro's hoeft niet te worden verrekend. Ik zou zeggen doen! Maar wat schetst mijn verbazing. Volgens Mandemakers is een ruil niet mogelijk; er wordt een nieuwe stoomoven geleverd. Vandaag net geleverd , maar niet geplaatst. Ik wil dat apparaat niet, niet weer die ellende. Hij staat nu mooi in de woonkamer in de verpakking, klaar om doorverkocht te worden. Mogelijk vind ik een liefhebber die niet vies is van een lekkende oven en natte keuken. Zelf koop is een combi oven/magnetron bij Coolbleu. Die organisatie kan ik iedereen aanraden. Top service, nooit gezeur.
Reactie of foto toevoegen
“Zeer tevreden”
Paul Janssen | zaterdag 29 sep 2018 18 | Brugman Venlo
We waren op zoek naar een keuken in landelijke stijl. Daarbij zijn we goed geholpen door verkoper Michel. Keuken is volgens planning compleet geleverd zonder beschadigingen. Wij zijn zeer tevreden en trots op onze nieuwe keuken.
FOTO VAN PAUL JANSSEN
Keuken in landelijke stijl
Reactie of foto toevoegen
“Aanrechtblad veel te kort”
Westerhuis | vrijdag 27 jan 2023 23 | Brugman Leeuwarden
Oktober 2022 keuken gekocht, helaas bij levering (december) het aanrechtblad veel te kort. Direct gebeld, men zou er achteraan. Nooit weer wat gehoord vanuit Brugman! Alle keren zelf moeten bellen en mailen maar nooit hebben wij wat gehoord van Brugman zelf. Inmiddels eind januari nog geen nieuw werkblad en nog steeds niets vernomen van Brugman, schandalig!
Reactie of foto toevoegen
“Wegblijven”
Remco Verhaegen | woensdag 15 jan 2020 20 | Brugman Capelle aan den IJssel
Waarschuwing : Koop geen badkamer bij deze winkel !! Wij hebben er enige tijd geleden (zomer 2019) 2 badkamers gekocht en we zitten nog met de ellende ! Ik snap dat er iets fout kan gaan maar er zijn zeer grove fouten gemaakt, dit door onkunde van de verkoper (Paul) en mogelijk zelfs het bewust niet goed berekenen van de prijs ! De tegelberekening was niet correct, we hadden 26 dozen met tegels te weinig. Nogmaals ik snap dat er iets mis kan gaan maar los het daarna dan ook goed op. Wij zitten nog steeds te wachten op een blad voor de wastafel, het 1e blad was qua afmeting niet correct (verkeerde berekening door eerder genoemde verkoper) vervolgens 10 weken moeten wachten op een nieuw blad, dat zou afgelopen vrijdag komen maar bij levering bleek dat het nu de verkeerde kleur was. Vervolgens hoor je niets meer van Brugman, Paul je zou me nog bellen afgelopen vrijdag ! Deze firma maakt er echt een potje van en de aftersales is ongeëvenaard slecht. Hier is het overigens niet bij gebleven maar ik wil jullie niet met de details vermoeien, mijn advies : blijf weg uit deze winkel!
Reactie of foto toevoegen
“Verkeerd inmeten”
Frans | zondag 21 okt 2018 18 | Brugman Barendrecht
Keuken een grote ellende het begon al met verkeerd inmeten verkoper gebeld Adri dejongh om opnieuw intemetenging niet gebeuren de keuken stond al klaar ik bleef aandringen hij werd kwaad engooide de Hoorn op de haakom een lang verhaal kort te maken Adri jebent een eikel koop nooitbij brugman
Reactie of foto toevoegen
“Slechte nazorg”
Pieter/Maria | dinsdag 18 jun 2024 24 | Brugman Goes
Cijfer 3,1 voor Brugman. Dat is niet best en dat bleek ook (achteraf).
De aanschaf van de keuken was helemaal oké; de verkoper nam uitvoerig de tijd om alles te bespreken. En het lage cijfer was volgens hem vooral te wijten aan de andere vestigingen. Ook het plaatsen en aansluiten van de keuken was prima in orde. Er werd goed meegedacht en geadviseerd. We kochten een energieverdeler voor de quooker / vaatwasser, maar besloten daarna alsnog een aparte groep aan te leggen. De monteur adviseerde de energieverdeler aan Brugman terug te verkopen (immers nieuw en ongebruikt in doos). Maar dan de service: reken op minimaal 15 minuten wachttijd voordat je met de klantenservice kunt spreken. Terug kopen van de energieverdeler werd niet gedaan. Toen kwamen we er na een paar dagen en 2 keer koken achter dat er een kras op de nieuwe inductieplaat zat. Nauwelijks zichtbaar en dan alleen nog bij de juiste verlichting. 'Maak er maar een foto van' adviseerde de klantenservice. Dit was best lastig, maar de kras zat er en was ook goed te voelen. Antwoord van Brugman: 'bij levering zat de kras er nog niet'. Op de door de monteur gemaakte foto was alleen een spiegelende plaat te zien met de afzuigkap in beeld in plaats van de inductieplaat. Onmogelijk om hier een kras in te herkennen. Brugman adviseerde de verzekering in te schakelen en kon verder niets voor ons doen. Deze ervaring over de nazorg van Brugman heeft ons doen besluiten deze review te schrijven met als cijfer (zeer)'matig'.
Tevens willen we iedereen die bezig is met de aanschaf van een nieuwe keuken waarschuwen om niet met Brugman in zee te gaan. Verkoop en plaatsing waren prima, maar zodra er iets mis blijkt te zijn en je doet een beroep op hun (klanten)service, is Brugman niet thuis. Wij zijn zeer teleurgesteld geraakt in Brugman.
FOTO VAN PIETER/MARIA
Reactie of foto toevoegen
“Behulpzaam totdat je getekend hebt”
Maria | vrijdag 8 mei 2020 20 | Brugman Venlo
op verkenning voor een keuken, getekend, gerekend en gekocht. Aanpassingen gedaan en alles leek in kannen en kruiken. Dan lijkt dat verkeerd gemeten is, opnieuw gekeken moet worden naar indeling. Kleinere koelkast dan gedacht en gehoopt. Keuken moet betaald bij aflevering, ongeacht of het klopt of niet. De plaatsing is na zes keer in orde. Nu blijkt de magnetron met touchscreen niet te werken. Al twee keer de touchscreen kapot. Brugman kan hier niets aan doen, zeggen ze.Waardeloze service. Behulpzaam totdat je getekend hebt. Geen aanrader. Voor ons nooit geen Brugman meer.
Reactie of foto toevoegen
“Niet tevreden”
Jacqueline | maandag 29 jun 2020 20 | Brugman Zaandam
Keuken bij Brugman gekocht. Zeer slechte ervaring. Er was een verkeerde maat voor de bovenkastjes doorgegeven waardoor mijn oude tegels niet aansloten. Zij boden aan dit op te lossen maar dan moest ik wel bijbetalen, terwijl dit hun fout was. Later bleek dat dit volgens de consumentenwet helemaal niet had gemogen. Dit heb ik ook aangegeven maar mijn geld niet teruggekregen. Bovendien deed mijn nieuwe vaatwasser het na drie keer niet meer. Meer dan twee maanden moeten wachten voordat er een monteur kwam, waaronder twee keer voor niets een dag vrij genomen omdat zij niet kwamen opdagen. Daarna bleek de vaatwasser niet meer te repareren waardoor ik uiteindelijk een nieuwe kreeg. Naar mijn mening had dit meteen moeten gebeuren. Bovendien moet je zelf contact opnemen met de leverancier van de apparaten (want dit staat in hun algemene voorwaarden) terwijl dit helemaal niet mag volgens de consumentenwet. Het contract is afgesloten met Brugman en zij dienen dit op te lossen. Had ik dit van tevoren geweten dan had dit mij heel veel tijd en ellende bespaard.
Reactie of foto toevoegen
“Verkeerde bestellingen, slechte communicatie”
Meike | woensdag 21 dec 2022 22 | Brugman Den Bosch
Wat je ook doet, koop hier nooit een badkamer. Na een eerste gesprek in de showroom helemaal enthousiast en direct het contract ondertekend. Hierna helaas nooit meer iets gehoord van Brugman tot de verbouwing zou starten. Na het slopen van de badkamer bleek dat de bouwtekening helemaal niet realistisch en haalbaar was. Verbouwing heeft hierdoor stilgelegen en we hebben plotseling een compromis moeten sluiten, we moesten wel; want onze badkamer was al gesloopt. Tijdens het bouwen bleek toen ook dat er verkeerde producten waren besteld, welke opnieuw besteld zijn. Al met al hadden we toen al een vertraging van een maand. Bij communicatie met brugman (/bademann) echt geschrokken hoe niet flexibel ze zijn. Na een officiële klacht uiteindelijk een goed gesprek gehad waar excuses waren aangeboden. Hier bleek dat er in de showroom al diverse fouten waren gemaakt. Echter compensatie voor hun fouten weigeren ze te doen. In eerste instantie hebben ze zelfs geprobeerd ons te laten opdraaien voor hun fouten. Bespaar jezelf ellende, bestel hier alsjeblieft geen badkamer. Voor €13.000 euro verwacht je een prachtige badkamer en niet 2.5e maand ellende zonder enig uitzicht naar oplossingen.
Reactie of foto toevoegen
“Keuken gekocht met montage”
Inge van `t Veen | woensdag 13 jan 2021 21 | Brugman Amsterdam
Keuken is 1 september geplaatst door een monteur van Brugmans dat was niet de afspraak. Je wordt overrompeld en wil graag dat je keuken geplaatst wordt.
Dag van te voren gebeld om na te vragen of de keuken door 2 personen geplaatst zou worden. De ZZP'er werkte van 9.00 uur tot 20.00 uur. Keuken was nog niet af, maar wij moesten al tekenen dat alles goed was, anders kreeg hij problemen! Kwam volgende dag terug om het af te maken. Na controle zat de vaatwasser los en een beschadigde muur kras op kastje gootsteen, hoek uit bovenkastje. Dit over de monteur nu naar de keuken geen ventilatierooster onder koelkast een groot gedecoupeerd gat, geen dempers op de scharnieren kastjes knallen dicht. Wachten nu 4 maanden op reparatie gaat steeds iets mis. Dan komt er een monteur met een nieuw deurtje zit ipv een kras een deuk in. Wachten nu al bijna 4 maanden. Donderdag 14 januari zou een monteur komen krijgen de 12e een mail monteur komt de 19e ? wordt vervolgd.
Reactie of foto toevoegen
“Zeer klantonvriendelijke klantenservice”
Marc Weijts | donderdag 8 dec 2022 22 | Brugman Roosendaal
In week 36 nieuwe keuken laten plaatsen door Brugman. Bij plaatsing bleken enkele onderdelen niet geleverd, waaronder 2 voorfronten voor de lades. 6 weken later zijn de spullen nageleverd. Men was vergeten de frontpanelen voor te boren, zodat deze niet gemonteerd konden worden. Weer 5 weken laten weer een monteur langsgekomen met een nieuw front. En weer waren ze vergeten het paneel voor te boren, ondanks ons dringend verzoek om het paneel voor levering te controleren. Als je de klantenservice belt word je zeer klantonvriendelijk behandeld.
Reactie of foto toevoegen
“Als er betaald is, stopt de service”
Koos Koelewijn | vrijdag 1 dec 2023 23 | Brugman Hoofddorp
Een paar maanden geleden een badkamer en toilet gekocht bij Brugman in Hoofddorp. Verkoop ging prettig en de Brugman-aannemer kwam ook snel opmeten en leverde een tekening op. Maar daarna........... een paar ervaringen.
1. Aannemer reageerde niet of slecht op mails en telefoon en rekende idiote prijzen voor meerwerk. Ik had geen vertrouwen in de montage en vroeg Brugman of ik van de aannemer af kon om er dan maar zelf een te zoeken. Dat was geen probleem en had geen consequenties. Een aannemer gevonden die wèl reageerde en veel goedkoper was. Bij levering bleek het bad te breed; de Brugman-aannemer had verkeerd gemeten. Het geheel kon passend gemaakt worden door een muurtje te slopen en opnieuw op te bouwen, maar dat kostte extra meerwerk. Aan Brugman compensatie gevraagd omdat het de fout was van 'hun' aannemer. Maar daar namen ze nu geen enkele verantwoordelijk meer voor; ik had immers zelf een aannemer gezocht. Ze wilden me wel een smaller bad verkopen, maar het te grote bad retourneren was geen optie. Ja, dag.
2. Onderkast wastafelmeubel was beschadigd bij levering. Vervanging zou 3 weken duren. Dat gooide het hele montageproces overhoop, want mijn aannemer was al begonnen. Voorgesteld om mijn aannemer de onderkast te laten repareren. Dan hoefde ik geen vervanging te hebben. Ik vroeg daar een tegemoetkoming voor. Veel heen en weer gemail, maar Brugman voelde niets voor deze duurzame oplossing.
3. En zo kan ik nog wel even doorgaan.....
Conclusie: doe geen zaken met Brugman. koop zelf je spullen en zoek een eigen aannemer. dat scheelt je, ik schat, 40% aan kosten.
Let op: Brugman is niet alleen Brugman, maar valt onder de Mandemakers-groep, allemaal hetzelfde: snel verkopen en daarna ellende: Mandemakers, Woonexpress, Keuken Kampioen, Keuken Concurrent, Wooning, Nieuwenhuis, Morres, Sanders Meubelstad, Grando, Tulp, Montèl, Küchen Direct, De Tweede Kamer, Hello Kitchen en Piet Klerkx.
Reactie of foto toevoegen
“Niet tevreden”
R Jansen | zaterdag 14 mei 2022 22 | Brugman Arnhem
Badkamer gekocht verkoper was top tot er klachten waren van kastje naar de muur gestuurd na 8 Maanden heen en weer gemaild eindelijk een nieuwe douchewand niet degeen die we hadden we moesten het hier maar mee doen, zijn niet tevreden maar kon niet anders en we kregen wel 50 euro retour, we moeten een nieuwe keuken maar nooit meer Brugman.
Reactie of foto toevoegen
“Twee compleet nieuwe badkamers gekocht”
Mevrouw Heijstek | zaterdag 16 okt 2021 21 | Brugman Den Haag
2 compleet nieuwe badkamers gekocht, tekening, bestelling alles volgens plan, verkoop werkt idd prima en vriendelijk maar daarna problemen oplossen is idd onmogelijk. Reacties duren weken of maanden. De spiegelkast past niet, gloednieuw maar mag niet geruild worden, wie zijn fout dat is, verkeerd ingeschat en ingetekend plus geadviseerd door verkoop, doet er niet toe. 2 kranen lekken Kastje muur verhaal tussen aannemer brugman nu nog een derde fout ontdekt maar wat heeft t voor zin contact te zoeken kost alleen maar tijd energie en geen oplossing. Kortom alles zelf maar oplossen en nooit meer bij brugman iets kopen
Reactie of foto toevoegen
“Waarschuwing”
MIC | donderdag 8 sep 2022 22 | Brugman Breda
Bijna 40 opleverpunten niet verholpen bij nieuwe badkamer en wc. Na 6 maanden nog steeds in de ellende. Brugman doet weinig tot niks, prutsers! Poging tot herstel leidt tot nog meer ellende. Dat wat ze hebben geprobeerd is mislukt. Spijt, boosheid, slapeloosheid, spanning, ongeloof, verdriet en stress in ons gezin tot gevolg. Een greep uit de mislukkingen van Brugman bij de installatie en aankoop van onze badkamer en wc: (disclaimer; dit kan schokkend zijn als u dit leest!)
- verkeerde leveringen, beschadigde materialen. Wij kregen de schuld, werden door verkoopster in Breda voor leugenaar uitgemaakt. Uiteindelijk bewezen onze foto's het ongelijk en moesten ze bij Brugman wel toegeven.
- brutale brugman medewerkers, aannemers en bouwbegeleiding.
- scheef tegelwerk
- golvend stucwerk
- gat in plafond
- slordige afwerking stucwerk, over tegels. Plafond lelijk.
- roest op rozetten
- wc's spuit water door de ruimtes
- wc brillen kraken als de pest
- sierranden beschadigd opgeleverd
- douchecabine op meerdere plekken beschadigd en onjuist gemonteerd
- meerdere muren gescheurd
- vloeren beschadigd
-schilderwerk deuren en kozijnen beschadigd
- wasmeubel verkeerd geleverd
- lekkage wasbak
- afvoer douche werkt niet
- tegels beschadigd
- nu al verstoppingen
- doorlopend toilet
- kranen lijken wel hogedrukreinigers
- stopcontacten te laag en onevenredig geïnstalleerd
- plafond begint te scheuren
- plinten beschadigd
- vloertegels stukken uit
- kit zit overal waar het niet moet zitten en niet waar het wel moet zitten
- douchecabine werd met kalk druppels opgeleverd en voldeed niet aan de beschrijving
- rozetten zitten los
- water blijft staan op de afdichting van de afvoer, kalkvorming etc tot gevolg
- etc etc...

Het is een nachtmerrie. Mensen, ga niet met deze lui in zee. Doe het niet.
FOTO VAN MIC
Reactie of foto toevoegen
“Maat van de tegels klopt niet”
Tanja | zondag 17 nov 2024 24 | Brugman Son
Beste mensen, koop niet bij Brugman. Als er iets misgaat zijn ze echt niet thuis. Veel winst maken en geen service. Het heeft ons de afgelopen weken zoveel stress en oponthoud gekost en nu ook veel extra onkosten: nieuwe tegels, extra werkuren, tegellijm etc. En het extra werk moet nog gedaan worden dus echt heel vervelend allemaal. We hadden bij Brugman tegels besteld in twee tinten zoals het te zien was in de showroom. De tegels werden geleverd toen er al flink gewerkt werd. Toen we de lichte tegels op de muur hadden zitten met 2 mm voeg en we wilde beginnen aan de donkere tegels op de andere 2 muren en vloer (dezelfde tegels wel) bleek dat de deze tegels zodanig groter waren dat we dit niet konden aansluiten want de kleinere zaten er al op met 2 mm voeg. We moesten dus dezelfde maat donkere tegels hebben (op de bestelling staat 60 bij 60 overigens, verder niets). Maar Brugman gaf meteen niet thuis en waren zakelijk en duidelijk, het was niet hun schuld. Na veel discussie en vervelende telefoontjes met veel stress bleek dat de donkere tegels ook niet verkrijgbaar waren in de maat van de lichte tegels. Dat moesten we maar zelf oplossen. De lichtgrijze tegels hadden dus een maat/ afmeting die niet meer bestaat. Wat doe je op zo'n moment. Opnieuw andere tegels uitzoeken terwijl we deze zo zorgvuldig uitgezocht hadden. De kleinere lichte tegels zaten al op de muur. De donkere tegels waren nergens verkrijgbaar in de maat van de lichtere tegels, ook niet in de fabriek. Toen zijn we uiteindelijk zelf gaan kijken of we dan de lichte tegels in de maat van de donkere tegels konden krijgen. We moeten verder en we weten geen betere oplossing. En gelukkig kon dat wel. We moeten dus de lichte tegels eraf slopen en daarna de wanden opnieuw gaan stuccen en opnieuw betegelen. We vroegen aan Brugman of ze ons tegemoet konden komen aangezien hun bedrijf aansprakelijk is voor deze situatie en de schade groot is. Maar ze wilde de nieuwe tegels niet kosteloos of met korting voor ons bestellen. Nog winst maken op onze ellende, schandalig. Dus bleef er geen andere keus voor ons dan ze bij een ander bedrijf te bestellen en de correcte maat tegels zelf te betalen. Knap gedaan Brugman, geen onkosten voor jullie maar wel een hele slechte naam en op naar de volgende handtekening onder een order in de showroom. Vanmorgen nog eens om een vergoeding gevraagd maar nee. Ze weigeren nu een bijdrage te leveren omdat we de tegels bij een ander besteld hebben, absurd. Past wel helemaal in het patroon van alle andere reacties de afgelopen weken. Bestel dus gewoon niet bij Brugman en bespaar je de nare ervaring. Ze hebben een tegelboer die het allerlaatste restant van een niet meer gemaakte grootte kwijt wilde en die maat doodleuk met de donkere variant in een andere maat ( die ook nog in de lichte maat verkrijgbaar is) aan ons leverde, terwijl deze maten niet samen gebruikt kunnen worden. En Brugman heeft schijt aan de veroorzaakte ellende bij de klant, ze zijn koud en zakelijk, ze besteden hun tijd en service niet aan mensen die al betaald hebben. En wij zitten met veel extra onkosten, stress, oponthoud en extra werk en een hele nare ervaring met Brugman. Dus niet doen mensen, je staat er alleen voor na betaling. We hebben nog netjes gewacht met deze review maar het laatste woord is dus echt gezegd.
Reactie of foto toevoegen
“Slechte service-afdeling”
Stefan de Jong | donderdag 1 jul 2021 21 | Brugman Alkmaar
Keuken en badkamer gekocht bij Brugman. Over de verkoper, Ben Plomp niets dan goeds, uitstekend zelfs. Door hem ben ik een soort ambassadeur geworden. Dat is over, door de "service" van de Service afdeling badkamers. Na 10 maanden constateerden wij zwarte plekjes op de wastafelplug. Een behoorlijke donkere rand die telkens een stukje groter werd. Volgens de service-afdeling is de plug verweerd. Oorzaak kalk en schoonmaakmiddelen. Het aanbod om een nieuwe aan te schaffen met 20% korting, daar gaan we niet op in want moeten we over 10 maanden dan weer een nieuwe kopen? Als je met Andy niet kunt schoonmaken, waarmee dan wel en een ontkalkingsapparaat aanschaffen lijkt ons niet de oplossing. Inferieure kwaliteit of een productiefout, dat is m.i. de oorzaak.

Helaas, in deze argumenten kan Brugman zich niet vinden. Het gaat slechts om een bedrag van 40 euro maar misschien wel juist daarom ben ik maar geen ambassadeur van Brugman meer. Mijn zoon die bezig is met de aankoop van een keuken kon ik nog net behoeden voor een gang naar de winkel maar dat ligt niet aan de afdeling verkoop, integendeel. Jammer dat ze aan de achterkant (service-afdeling) "afbreken" wat aan de voorkant (verkoop) zo mooi hebben opgebouwd.
Reactie of foto toevoegen
Foto's
Gebruikersfoto null
1 / 52

Brugman vestigingen

  Brugman Alkmaar (7 reviews), Noorderstraat 7, 1823 CS Alkmaar, tel 072-5156793
  Brugman Almere (6 reviews), Miamistraat 72, 1334 KX Almere, tel 036-5328252
  Brugman Amersfoort (11 reviews), Euroweg 95, 3825 HB Amersfoort, tel 033-4613448
  Brugman Amsterdam (6 reviews), Johan Cruijf Boulevard 106, 1101 DJ Amsterdam, tel 020-5673000
  Brugman Arnhem (10 reviews), Heerlenstraat 3, 6845 AD Arnhem, tel 026-3812112
  Brugman Assen (1 review), Borgstee 31, 9403 TS Assen, tel 0592-340822
  Brugman Barendrecht (14 reviews), Pesetastraat 20, 2991 XT Barendrecht, tel 010-2922011
  Brugman Breda (5 reviews), Kruisvoort 32, 4814 RZ Breda, tel 076-5202058
  Brugman Capelle aan den IJssel (10 reviews), Hoofdweg 46, 2908 LC Capelle aan den IJssel, tel 010-2587555
  Brugman Den Bosch (4 reviews), Reitscheweg 14, 5232 BZ Den Bosch, tel 073-6411595
  Brugman Den Haag (7 reviews), Binckhorstlaan 113, 2516 BA Den Haag, tel 070-3477985
  Brugman Ede (6 reviews), Galvanistraat 59, 6716 AE Ede, tel 0318-631855
  Brugman Emmen (4 reviews), Nijbracht 80, 7821 CA Emmen, tel 0591-729000
  Brugman Goes (4 reviews), Marconistraat 34, 4461 HH Goes, tel 0113-246080
  Brugman Groningen (5 reviews), Peizerweg 82, 9727 AK Groningen, tel 050-5250553
  Brugman Heerlen (10 reviews), In de Cramer 166, 6412 PM Heerlen, tel 045-5754240
  Brugman Hengelo OV (3 reviews), Holtersweg 55, 7556 BS Hengelo OV, tel 074-2506366
  Brugman Hilversum (4 reviews), Verlengde Zuiderloswal 34, 1216 BX Hilversum, tel 035-5448092
  Brugman Hoofddorp (12 reviews), Kruisweg 785c, 2132 NG Hoofddorp, tel 020-6533462
  Brugman Hulst (5 reviews), Industrieweg 4b, 4561 GH Hulst, tel 0114-320080
  Brugman Leeuwarden (8 reviews), De Centrale 13, 8924 CZ Leeuwarden, tel 058-2130383
  Brugman Nijmegen (8 reviews), Wijchenseweg 168, 6538 SX Nijmegen, tel 024-3442805
  Brugman Purmerend (1 review), Einsteinstraat 4, 1446 VG Purmerend, tel 0299-460200
  Brugman Roermond (5 reviews), B. Lindanussingel 2, 6041 LV Roermond, tel 0475-311501
  Brugman Roosendaal (4 reviews), Rucphensebaan 1-1a, 4706 PH Roosendaal, tel 0165-569852
  Brugman Son (6 reviews), Ekkersrijt 4024, 5692 DA Son, tel 0499-474481
  Brugman Tilburg (2 reviews), Ringbaan Zuid 378, 5022 GA Tilburg, tel 013-4609020
  Brugman Utrecht (12 reviews), Hollantlaan 14, 3526 AM Utrecht, tel 030-2888471
  Brugman Venlo (10 reviews), Nijmeegseweg 4, 5916 PT Venlo, tel 077-3101262
  Brugman Wateringen (5 reviews), 's-Gravenzandseweg 25, 2291 PE Wateringen, tel 0174-225850
  Brugman Zaandam (15 reviews), Pieter Ghijsenlaan 20, 1506 PV Zaandam, tel 075-6157867
  Brugman Zoeterwoude (4 reviews), Hoge Rijndijk 195, 2382 AJ Zoeterwoude, tel 071-5892086
  Brugman Zutphen (4 reviews), Gerritsenweg 10, 7202 BP Zutphen, tel 0575-517025
  Brugman Zwolle (4 reviews), George Stephensonstraat 4, 8013 NK Zwolle, tel 038-4601440
Kaart
Brugman review
Overzichtpagina's
Meer bedrijven
Over deze pagina
Het helpcentrum van Qasa bevat uitgebreide informatie over onder meer betrouwbaarheidscontrole, privacybescherming, scorebepaling, wijzigen of intrekken van ervaringen, en wat er gebeurt na het schrijven van een ervaring.

Een bewerking voorstellen van de naam, bedrijfsomschrijving of adresgegevens. Geef hier uw wijziging door.