Feedback
4,6

Roobol Woonwinkels

Score uit 15 ervaringen | beschrijf ook uw ervaring
26 vestigingen (heel nederland)
Bedrijfsomschrijving
Afkomstig van Roobol Woonwinkels
Roobol Woonwinkels is specialist in vloeren (laminaat, lamelparket, marmoleum, pvc vloeren, tapijt en vinyl) en gordijnen en zonwering met ca. 40 woonwinkels in Nederland.
Alternatieven voor Roobol Woonwinkels
Andere goed gewaardeerde vloerenwinkels zijn onder meer:
• Slingerland Tegels
   
(Hardinxveld-Giessendam Zuid-Holland) score 9,8 uit 113 ervaringen
• Knulst Vloeren
   
(Nunspeet Gelderland) score 9,8 uit 324 ervaringen
• J&M Vloeren
   
(Leiderdorp Zuid-Holland) score 7,0 uit 1 ervaringen
• Europa Parket
   
(Barneveld Gelderland) score 9,7 uit 388 ervaringen
• Het Vloerenhuis
   
(Nijkerk Gelderland) score 9,8 uit 93 ervaringen
• LAB21
   
(Oostzaan Noord-Holland) score 8,1 uit 946 ervaringen
• Luxury Floors
   
(Kampen Overijssel) score 9,3 uit 253 ervaringen
• Bebo Parket
   
(Vriezenveen Overijssel) score 7,6 uit 33 ervaringen

U kunt ook de lijst met de beste 10+ vloerenwinkels bekijken.
Ervaringen
Er zijn 15 ervaringen over Roobol Woonwinkels. Alle ervaringen zijn door Qasa gecontroleerd. Uw ervaring toevoegen: schrijf een review
Bekijk ervaringen per score:
5 sterren0 ervaringen
4 sterren1 ervaring
3 sterren0 ervaringen
2 sterren1 ervaring
1 ster13 ervaringen

Per vestiging:
“Klantvriendelijkheid ontbreekt”
Door Dirk Zaagman op donderdag 21 okt 2021 21 | vestiging Zoeterwoude
In de winkel in Zoeterwoude goed geholpen, dus daar zou ik zo 5 sterren voor geven. Voor het PVC laminaat ook 5 sterren. Maar dan..... Plinten leggen: nog maar eens een cursusje doen, 2 sterren. Op eigen initiatief heeft de stoffeerder holle plinten geplaatst terwijl massieve plinten op een aantal plekken waren afgesproken, besteld en betaald. Na het plaatsen van de plinten kwam hij hoek- en eindstukken te kort, zou opgelost worden. Roobol stuurde wel een factuur voor het herstellen van hun eigen fouten. Na bellen werd factuur toch maar ingetrokken. Terugbetaling teveel geleverde materialen, zoals afgesproken: min 1 ster! Mailen, bellen, maanden wachten op het ons toekomende bedrag. Maar toen er geleverd werd en er abusievelijk €4,50 te weinig betaald was stonde Roobol gelijk klaar met de vordering. Eerst dat bedrag overmaken, anders geen uitvoering van het werk. Kortom: winkel goed, back office te triest voor woorden. doe nog maar een cursus klantvriendelijkheid, planning en ga dan nog maar eens solliciteren.
Reactie of foto toevoegen
“PVC vloer”
Door Pratima op woensdag 8 nov 2017 17
Nooit meer bij Roobol. Zij hebben in mijn nieuwbouwwoning PVC vloer gelegd ruim €5000,- gekost. Er is een bolling ontstaan en mijn pvc vloer komt omhoog. Roobol gooit het op een stookprotocol of bouwkundig probleem bij Schouten en Schouten legt de schuld bij Roobol neer. Via Das een jurist ingeschakeld en dit wordt uiteindelijk een rechtszaak.
Reactie of foto toevoegen
“PVC vloer”
Door John op donderdag 8 mrt 2018 18 | vestiging Almere
Wij hebben exact dezelfde problemen met onze pvc vloer en ja u raad het al, ook bij ons zou het aan het stookprotocol liggen of een bouwkundige oorzaak hebben. De arrogantie en service (niet) waarmee Roobol ons heeft behandeld is ver beneden peil. Wij geven nog geen eurocent meer uit bij dit bedrijf!!!! We zitten nu met een vloer die er totaal niet uit ziet en gaan vervangen.
Reactie of foto toevoegen
“Vloerbedekking”
Door Magi Steinberger op maandag 22 jan 2018 18 | vestiging Cruquius
Bad service. Bad quality product. Terrible attitude to our complaint. They called us liars!
Reactie of foto toevoegen
“Roobol Woonwinkels”
Door Kyle Oosterling op maandag 15 jul 2024 24 | vestiging Sliedrecht
Ik heb een heel nare ervaring gehad met dit bedrijf. Ik gun anderen een leuker traject als zij een nieuwe vloer willen kopen. Doe jezelf een groot kado en sla Roobol over. In het kort mijn ervaring: zeer klantonvriendelijk, niet flexibel in een bijzondere situatie, communicatief slecht en denken niet met je mee.

Puntsgewijs ons verhaal:
- Wij hebben onze dijkwoning uitgebreid met een uitbouw. Het huis staat scheef en de uitbouw staat waterpas. Wij wilden de bestaande PVC vloer uit 2017 ook leggen in de uitbouw. Hiervoor zijn wij naar Roobol gegaan en hebben daar een vloer + leggen gekocht. Roobol kon vanaf het begin weten dat het geen doorsnee situatie zou zijn. De vloer zou onmogelijk overal waterpas kunnen zijn. Dat heb je met oude huizen.
-Roobol weigerde de vloer in onze uitbouw te leggen. Dat zou vanwege de overgang van de bestaande naar de nieuwe woning 'onmogelijk' zijn. Het repareren van de oude vloer door een verplaatst deurkozijn 'kon echt niet', al hadden wij nog wat van de oude vloer over. En toen kwam het: een vloer leggen deden ze niet, maar ZE DWONGEN ONS WEL OM DE VLOER TE KOPEN.
- Was het dan echt zo drama met onze uitbouw? Had de aannemer geblunderd? Dat bleek helemaal mee te vallen. We gingen voor een second opinion naar een ander vloerbedrijf (Woonwulp, Hendrik-Ido-Ambacht). Voor hen was het vanaf het begin geen enkel probleem om een PVC vloer in de uitbouw te leggen. Wij hebben daar uiteindelijk een andere vloer gekocht en die ligt er nu in. Zie foto's, wij zijn heel tevreden met hun werk en meedenkende houding. Dit terwijl dit voor Roobol 'ONMOGELIJK' was. Roobol zou een voorbeeld kunnen nemen aan de klantvriendelijkheid en het vakmanschap van de Woonwulp.
Het wordt gekker:
- De vloer die wij moesten kopen van Roobol, zou dezelfde coating/toplaag hebben als ons PVC die wij in 2017 hebben gekocht. Het zou dus precies dezelfde kleur zijn. In de tussentijd is de productie en kleur van dit PVC namelijk veranderd. Roobol vertelde ons dat 'speciaal voor de Duitse markt' de oude kleur van 2017 daar nog werd geproduceerd. Dit bleek een leugen. De gekochte vloer was de NIEUWE VARIANT en door het kleurverschil met de bestaande vloer voor ons ONBRUIKBAAR. De woonwulp heeft voor ons nog contact opgenomen met de fabrikant uit Belgie die deze vloer produceert. De fabrikant noemde het verhaal van Roobol over de productie van de oude versie van de vloer een 'broodje aap verhaal'. Of wij zijn voorgelogen of Roobol heeft geblunderd.
- Roobol heeft geen enkele keer een constructieve oplossing voor het probleem aangedragen. Na herhaaldelijke weigeringen van Roobol om de vloer te leggen zijn wij doorgeschakeld naar een ander bedrijf. Toen Roobol dit wist, konden zij ineens wel de vloer leggen. Mosterd na de maaltijd en juridisch heel berekenend.
- Uiteindelijk gaf Roobol aan dat zij 'tot een vergelijk' wilde komen. Volgens google betekent dat: tot een minnelijke oplossing komen, beide partijen geven iets toe. Dat viel tegen. De man van Roobol die langskwam was autoritair en arrogant. Bleef maar doorgaan op zijn eigen gelijk dat het echt onmogelijk was om bij ons een vloer te leggen. Van een compromis wilde meneer niets weten. We moesten de vloer maar gewoon kopen en het verder uitzoeken. Mijn vrouw kwam tussendoor thuis te zitten met een burnout. Om die reden hebben wij ervoor gekozen om het gedoe met Roobol te laten gaan. Het kostte veel energie en gaf stress. De vloer hebben wij doorverkocht met 600 euro verlies. Om positief te eindigen, de ervaring in de winkel van Roobol was voor ons prima. Daar is voor ons alles mee gezegd. Tot slot een tip: zorg dat de aanschaf van de vloer + arbeid om te leggen op dezelfde offerte staat. Dan is de winkel waar je het koopt juridisch gebonden om beiden uit te voeren. Of dan heb jij als klant het recht om de aankoop volledig te ontbinden als de verkoper een deel van de offerte weigert te leveren. Roobol splitst dit heel bewust uit over twee facturen. Zodat ze makkelijk A kunnen afdwingen en B kunnen weigeren. En juridisch dan gedekt zijn tegen jou als klant.
FOTO VAN KYLE OOSTERLING
+ Toon extra foto van Kyle Oosterling
+ Toon extra foto van Kyle Oosterling
Reactie of foto toevoegen
“Legafpraak niet nagekomen”
Door Ron Kouwenberg op vrijdag 13 nov 2020 20 | vestiging Cruquius
Nieuwe PVC vloer inclusief leggen besteld. Bij aankoop meteen legdatum afgesproken. Op dag zelf (ze geven 1 dag van te voren aan dat de tussen 8:30 en 12:30 uur komen) wordt om 10:23 uur gebeld dat ze alleen komen leveren en leggen moet maar eens zien wanneer ze kunnen komen. Geen oplossing geboden. Pas na veel druk gezet maken we een afspraak voor 5 dagen later om 7 uur zodat verdere inrichten kamer doorgang kan vinden. Maar stoffeerders komen rustig pas om 8:30 uur waardoor leverancier meubels op ze moet wachten. Geen enkele medewerking om het door Roobol veroorzaakte probleem fatsoenlijk op te lossen is mijn ervaring. Reactie Roobol: ach kan gebeuren en het is Corona hè. En de reactie pas nadat ik zelf maar weer eens bellen omdat ze ondanks belofte niet terug bellen. Oh ja, ze laten je een grote aanbetaling doen die groter is dan de CBW voorwaarden. Die geven ze pas nadat de deal gesloten is. Reactie als je ze confronteert hiermee: ach, je mag gewoon om meer aanbetaling vragen. Helaas voor Roobol maar kom niet meer terug, de nieuwe volgende vloer van 48m2 zal ik ergens anders kopen en Roobol aan niemand aanraden.
Reactie of foto toevoegen
“Spijt”
Door J. van der Zalm op vrijdag 2 apr 2021 21 | vestiging Utrecht
Anderhalf jaar geleden een laminaat vloer gekocht bij Roobol met grote spijt super snel beschadigingen zowel krassen als deuken maar wordt gewoon afgescheept. Moet maanden wachten op een antwoord en dan zeggen ze ja vervelend ik denk dat er iets op gevallen is maar daar moet een vloer tegen kunnen ik heb zeker 20 jaar een vloer gehad van Karwei die zag er beter uit dan deze na ruim 20 jaar geen krasje of deukje maar ja je wil ook wel eens wat anders. Ze komen niet eens kijken.
Reactie of foto toevoegen
“Jammer”
Door Sandra op donderdag 13 dec 2018 18 | vestiging Breda
Wij hebben een marmoleum vloer gekocht in Breda maar hij is buiten breda gelegd, waardoor mijn review meer voor Roobol in totaal is dan de vestiging Breda. Als je eenmaal een vloer (van 2400 euro) hebt gekocht, heeft Roobol binnen wat ze willen en daarna wordt het lastiger. Ze moeten sowieso al meerdere keren langs komen, maar dat wisten we van te voren. Tot 2 keer toe kwamen ze echter niet op afgesproken moment opdagen. Waardoor we voor niets 2 x een dag vrij hebben genomen en Roobol het schijnbaar normaal vindt dat je op de dag zelf als ze er al hadden moeten zijn nog afbelt. Dat vinden wij dus niet normaal. Wij woonden ook nog niet op die plaats. Dus heeft ons eindeloos reiskosten, 2 vrije dagen en een heleboel ergernis gekost. De Roobol snapte er niets van dat wij daar over klaagden. Zij konden er toch ook niets aan doen (ehm wat dacht je van beter plannen?). Daarbij zijn ze ook nog twee keer terug gekomen voor reparatie, waarbij de eerste keer niets is gebeurd. Ook dan weer, mensen dit kost ons elke keer een vrije dag en wederom 1 keer dus weer voor niets thuis gezeten. Voor de prijs die je betaalt vind ik geleverde service uiteindelijk ver beneden peil. Omdat het ons op deze manier bizar veel tijd en stress heeft gekost, kom ik slechts tot 1 ster voor deze zaak. Allemaal erg jammer.
Reactie of foto toevoegen
“Een ster is te veel”
Door Michael op dinsdag 26 mei 2020 20 | vestiging Tilburg
Een ster is eigenlijk al te veel wanneer je met een bedrijf te maken hebt die niet naar de klant maar alleen naar zijn eigen wensen handelt. In de winkel waren we goed en netjes geholpen waardoor je besluit alles door hun te laten regelen ondanks de prijs. Dus laminaat vloer, gordijnen en rolgordijnen besteld met in het achterhoofd dat alles dan in een keer goed zou zijn. Maar dan begint de ellende. Ook wel service en communicatie genaamd. Dit zijn echt de onderdelen waar dit bedrijf nog nooit van heeft gehoord. Probeer maar eens een afspraak te maken, dit kan wel maar alleen wanneer het hun uitkomt. En als je zegt dat het niet uitkomt in de ochtend dan zeggen ze nog doodleuk kun je dan niet 's middags gaan werken. Zelfs de laatste afspraak gaat weer niet door, bellen een dag van te voren tegen 18.00 uur met de vraag of ze een week later kunnen afspreken. Daar gaat je vrije dag. Dat jij speciaal vrij neemt interesseert ze ook voor geen meter. Excuses kennen ze niet, laat staan dat ze je iets aanbieden ter compensatie van de onnodig genomen vrije dag. Kortom ga aub niet met dit bedrijf in zee wanneer je service belangrijk vind.
Reactie of foto toevoegen
“Slechte service”
Door Nicolette op donderdag 10 nov 2022 22 | vestiging Vlaardingen
Nieuwe dure pvc visgraat vloer gekocht. Helaas bij het leggen "klikte" pvc niet goed, waardoor het ging wijken. Leverancier heeft het beoordeeld en gaf aan dat er een fout in produktie zat. Een nieuwe vloer gekregen. Bij de 2e keer plaatsen gaven ze aan dat de vloer niet vlak is, dus ze gaan de vloer niet leggen. Terwijl bij de eerste vloer de ondergrond akkoord was, nu niet. Gevraagd of ze mij kunnen helpen met de Ondervloer? Nee. Plaatsen ? Nee. Geldterug? Nee. Service ronduit slecht!
Reactie of foto toevoegen
“Dikke pluim”
Door Clarie van Opstal op woensdag 15 feb 2023 23 | vestiging Vlaardingen
Heel blij en tevreden met de snelle en fijne afwikkeling van ons plintenprobleem. Dikke pluim!
Reactie of foto toevoegen
“Verkeerde spullen”
Door Berkel op maandag 30 okt 2017 17 | vestiging Zoetermeer
Dit bedrijf heeft 'samen maken we er iets moois van' als slogan: heel mooi, maar daar zie je niets van terug. Na een mooi verkoopgesprek (met een glimlach) wordt alles in gang gezet. Wij hebben een aantal jaloezieën gekocht en deze eerst laten meten door één van de 'ervaren' medewerkers. Op de site lees je 'vakkundig meten'. Hier ging het al mis; de maten kwamen niet overeen met de werkelijke maten. Ook waren de jaloezieën beschadigd, verkeerd én scheef geplaatst/opgehangen. De tweede poging was helaas ook niet gelukt door dezelfde fouten. Alles bij elkaar zijn wij nu 3 maanden verder. Tijdens het tweede gesprek om de klachten te bespreken had Roobol Zoetermeer een hele andere houding aangenomen. De medewerker gaf ons zelfs geen hand bij binnenkomst en we gingen zonder lege handen weer de deur uit. Erg jammer van een bedrijf die al '71 jaar' ervaring heeft. Was de eerste en de laatste bestelling bij Roobol.
Reactie of foto toevoegen
“Tapijtaankoop”
Door Ivo Berkhoff op dinsdag 4 aug 2020 20 | vestiging Barendrecht
Geen service en problemen worden niet opgelost. Alles gaat goed t/m het betalen van de rekening, maar als er dan een internetkabel stuk wordt gesneden en je vraagt om herstel dan geven ze niet thuis. Er wordt niet een rondje gelopen bij de oplevering en als je de handtekening hebt gezet is dat het einde van de relatie. Ze laten je barsten. De winkels doen nog wel hun beest, maar de planner Martin van Slooten van de klusjesmensen op het hoofdkantoor heeft nog nooit van service gehoord. Maakt eerst 2 keer een fout in de planning en wimpelt vervolgens alles af. Nooit meer zaken doen met Roobol!
FOTO VAN IVO BERKHOFF
Gelegd tapijt
Reactie of foto toevoegen
“PVC vloer”
Door Doorn op donderdag 20 sep 2018 18 | vestiging Utrecht
Wij hebben vloeren en vitrage voor een appartement gekocht de pvc vloer zit vol met krassen nu er problemen zijn zijn ze niet thuis. Zal ze niet aanbevelen zijn gewoon oplichters. Rennen om te verkopen maar met klachten niet thuis roobol Kanaleneiland loop die winkel maar voorbij
Reactie of foto toevoegen
“Overloop met streep in het midden”
Door wessel goedman op vrijdag 15 mrt 2019 19 | vestiging Spijkenisse
Hebben hier tapijt gekocht en is door de stoffeerders verkeerd gelegd. na onze onvrede hierover te hebben geuit werd het naar meerdere keren om terugkoppeling over de klacht zo van tafel geveegd. uiteindelijk kregen we een aanbieding om het tegen 50% korting te vervangen. echt onacceptabel! Bedrijf word door de zoveelste generatie geleid en is vergeten waar het allemaal om draaide "service"' voor ons NOOIT meer!
Reactie of foto toevoegen
Foto's
Gebruikersfoto
1 / 4
Vestigingen Roobol Woonwinkels
Website: www.roobol.com
  Almere (1 ervaring), Bostonweg 25, 1334 KN Almere, tel 036-5370926
  Amersfoort, Amsterdamseweg 49, 3812 RP Amersfoort, tel 033-4618642
  Barendrecht (1 ervaring), Van 't Hoffstraat 6, 2991 XP Barendrecht, tel 010-4796677
  Breda (1 ervaring), Kruisvoort 12, 4814 RZ Breda, tel 072-5220838
  Cruquius (2 ervaringen), Cruquiusplein 26, 2142 EV Cruquius, tel 023-5479040
  Delft, Leeuwenstein 30, 2627 AM Delft, tel 015-2620022
  Den Haag, Waldorpstraat 210, 2521 CE Den Haag, tel 070-3884319
  Dordrecht, Mijlweg 53d, 3316 BE Dordrecht, tel 078-6119563
  Gouda, Korte Tiendeweg 1, 2801 JS Gouda, tel 0182-511785
  Hellevoetsluis, Struytse hoeck 51, 3224 HA Hellevoetsluis, tel 0181-318011
  Huizen, Eemlandweg 13, 1271 KR Huizen, tel 035-5258907
  Katwijk ZH, Ambachtsweg 7, 2222 AH Katwijk, tel 071-4079179
  Leiden, Lammenschansweg 130k, 2321 JX Leiden, tel 071-5125302
  Leiderdorp, Zijlbaan 6, 2352 BN Leiderdorp, tel 071-3031235
  Lisse, Kapelstraat 4, 2161 HD Lisse, tel 0252-417117
  Naaldwijk, Warmoezenierstraat 11, 2671 ZP Naaldwijk, tel 0174-641502
  Roosendaal, Oostplein 15a, 4706 NL Roosendaal, tel 0165-550597
  Rotterdam, Watermanweg 31, 3067 GA Rotterdam, tel 010-2203043
  Sliedrecht (1 ervaring), Brouwerstraat 21, 3364 BE Sliedrecht, tel 0184-417077
  Spijkenisse (1 ervaring), Lucebertstraat 22, 3202 SW Spijkenisse, tel 0181-621511
  Tilburg (1 ervaring), Aabe-straat 35, 5021 AV Tilburg, tel 013-7514000
  Utrecht (2 ervaringen), Vrieslantlaan 10, 3526 AA Utrecht, tel 030-2895434
  Vlaardingen (2 ervaringen), Gerard Burgerlaan 2, 3131 KZ Vlaardingen, tel 010-4355411
  Zeist, 1e Hogeweg 2, 3701 HK Zeist, tel 030-6921534
  Zoetermeer (1 ervaring), Coppeliaschouw 20, 2726 JA Zoetermeer, tel 079-3420460
  Zoeterwoude (1 ervaring), Rijndijk 2a, 2394 AH Zoeterwoude, tel 071-3415207
Kaart
Uw ervaring
Overzichtpagina's
Meer bedrijven
Over deze pagina
Het helpcentrum van Qasa bevat uitgebreide informatie over onder meer betrouwbaarheidscontrole, privacybescherming, scorebepaling, wijzigen of intrekken van ervaringen, en wat er gebeurt na het schrijven van een ervaring.

Een bewerking voorstellen van de naam, bedrijfsomschrijving of adresgegevens. Geef hier uw wijziging door.