Feedback
4,6

Van Munster

Score uit 12 ervaringen | beschrijf ook uw ervaring
2 vestigingen (Zuid-Holland)
Bedrijfsomschrijving
Afkomstig van Van Munster
Van Munster beschikt over sanitair en tegelshowrooms in Gouda (2.200 m2) en Zwijndrecht (1.100 m2).
Alternatieven voor Van Munster
Andere goed gewaardeerde badkamerwinkels zijn onder meer:
• Svea Keuken & Bad Eindhoven
   
(Son Noord-Brabant) score 9,8 uit 56 ervaringen
• Bakker Tegels & Badkamers
   
(Vlaardingen Zuid-Holland) score 9,5 uit 192 ervaringen

U kunt ook de lijst met de beste 10+ badkamerwinkels bekijken.
Ervaringen
Er zijn 12 ervaringen over Van Munster. Alle ervaringen zijn door Qasa gecontroleerd. Uw ervaring toevoegen: schrijf een review
Bekijk ervaringen per score:
5 sterren2 ervaringen
4 sterren1 ervaring
3 sterren0 ervaringen
2 sterren1 ervaring
1 ster8 ervaringen

Ervaringen over: kwaliteit, korting, prijs, service

Per vestiging:
“Fout wordt niet erkend”
Door Karel Janssen op maandag 8 jun 2015 15 | vestiging Gouda
Flutbedrijf, niet mee in zee gaan! Wij wilden bij de oplevering van ons huis een kant- en klare badkamer. Vanaf dag 1 ging het al mis, weken gewacht of de offerte. En toen wij zelf de hele tijd belden, kregen wij deze eindelijk. Daarna zijn nooit de juiste bestelde spullen geleverd, dat bleek dus nooit te kunnen. Er was een fout gemaakt. Maar in plaats van deze op te lossen, gaf Van Munster aan niets voor ons te kunnen betekenen en moesten wij maar naar de aannemer. Terwij zij de fout hadden gemaakt en dit ook schriftelijk hadden erkend. Een zeer slecht bedrijf, waar aanemers ook niet meer mee in zee moeten gaan.
Reactie of foto toevoegen
“Badkamer voor nieuwbouwwoning”
Door Willem op woensdag 2 mrt 2016 16 | vestiging Zwijndrecht
Raar bedrijf. Bij onze nieuwbouwwoning was Van Munster de aangewezen leverancier. Omdat dit onze eerste koopwoning was maar in zee gegaan met de. Opvallend was de arrogante verkoopster. Nu zijn wij maar een stel simpele Rotterdammers maar als je bijv. bij verzoek om een wat langere glijstang voor het bad opmerkingen maakt als "Nou zo'n verzoek heb ik nog nooit gehad. Ik weet niet of zoiets bestaat." dan zit er toch iets bij je eigen los. Overigens die langere stang bestond dus gewoon. Het is duur spul naar als je achteraf een probleem hebt (wij hadden door eigen schuld een beschadiging in ons bad) weigeren ze je gewoon te helpen. Ik vroeg niet eens om reparatie maar wilde alleen advies. Spul ziet er verder netjes uit en netje gemonteerd.
Reactie of foto toevoegen
“Verplichte winkelnering”
Door Anneke op vrijdag 7 apr 2017 17 | vestiging Gouda
Slechte ervaring met van Munster:
- via bouw "verplicht" in zee gegaan, omdat het anders veel duurder was geworden. Achteraf hadden we dit zeker gedaan!
- offertetraject duurde lang, slecht zicht op de geboden opties
- afspraak maken alleen mogelijk overdag, omdat we niet als "commerciële klant" werden gezien.
- duur: hoge vervangingskosten+ extra kosten gerekend voor het plaatsen van soortgelijke producten. Bijvoorbeeld nieuwe goot werd geoffreerd waardoor deze 400€ extra zou kosten. Bij doorvragen bleek dit niet nodig.
- douchewand na plaatsing geheel anders dan is voorgehoudenen/ voorgesteld / gevraagd bij bestelling. Zo heeft hij een dorpel (terwijl we de tegels laten aflopen) en een rand aan de bovenzijde, waardoor mijn man zijn hoofd kan stoten bij het instappen. Geen goed advies. Vooraf geen helder beeld gekregen wat er zou worden besteld. Nu 2 jaar na oorspronkelijke tekening geeft men niet thuis; alles voor onze rekening. Zeer vervelende niet begripvolle gesprekken.
Je verwacht meer service en oplossingsvermogen voor de prijs die je betaald. Tot slot nog een klein dingetje: plaatsing vond later plaats dan was afgestemd. Realiseer je goed waar je mee om zee gaat als je besteld bij Van Munster. Wij zouden het niet nog eens doen!
Reactie of foto toevoegen
“Nieuwbouwproject”
Door Patrick Roeleveld op maandag 16 jan 2017 17 | vestiging Gouda
Het is dat ik 1 ster moet geven, maar dit bedrijf verdient minder! Wat een arrogante verkoper zit er bij Gouda. Wij waren vanuit het nieuwbouwproject aangewezen op Van Munster Gouda. We wilden een badkamermeubel, maar dat kostte verbazingwekkend veel geld voor het installeren. Wij wilden dus de offerte ontvangen, zodat we met de architect en aannemer konden overleggen over de kosten, maar die offerte leverde de verkoper niet. Na een maand kreeg ik een mail dat ik aangegeven had dat ik geen budget had voor het meubel, dus dat hij wel het standaard materiaal zou plaatsen. Ik had zelf niet over een budget gehad, maar ik had enkel aangegeven dat ik het plaatsen van het meubel erg duur vond. Op de opmerking dat hij kennelijk geen tijd had voor klanten, gaf de verkoper zelf aan, dat zijn prioriteiten inderdaad ergens anders liggen. Absoluut vermijden deze zaak!
Reactie of foto toevoegen
“Koppelverkoop”
Door H. Ramakers op woensdag 14 sep 2016 16 | vestiging Gouda
Door een deal tussen de projectontwikkelaar en van Munster min of meer gedwongen de badkamer bij van Munster besteld. Bij aanschaf deed zich al het vreemde fenomeen voor dat in de offerte al 5% van het offertebedrag was ingecalculeerd voor toekomstige prijsstijgingen. De toch al niet al als goed bekend staande service werd bewaarheid toen een spiegel op een hoge badkamerkast van het merk Sphinx langzaam losliet en afzakte. Bij melding hiervan werd werd duidelijk dat van Munster alleen maar leverde en niet verantwoordelijk was voor de plaatsing. Verwezen werd in 1e instantie naar de aannemer. Omdat inmiddels meer dan 2 jaar (3 1/2 jaar) sinds de oplevering was verstreken was deze garantie vervallen. Geen nood. Van Munster zou het doorgeven aan hun service afdeling. Twee dagen later kwam het verlossende antwoord. De service afdeling kon niets meer voor ons doen. Alhoewel van Munster de verkoper is neemt zij dus geen enkele verantwoordelijkheid indien een door hen geleverd product al na 3 1/2 jaar een defect vertoont.
Reactie of foto toevoegen
“Verkeerde tegels geplaatst”
Door schellevis op donderdag 2 jun 2016 16 | vestiging Gouda
Zeer slecht! Gemaakte fouten worden niet erkend en wij als klant worden met extra kosten opgezadeld. Ze zijn niet bereid om naar hun eigen werkwijze te kijken en geven gewoon de klant de schuld van alles. Walgelijk.
Reactie of foto toevoegen
“Nette service”
Door Peter van der Tholen op dinsdag 2 mei 2017 17 | vestiging Gouda
Wij willen van Munster en Detremmerie een groot compliment maken voor de wijze waarop is omgegaan met ons probleem. Hetgeen tot onze volle tevredenheid is opgelost. Het contact verliep uitermate prettig en alles is verholpen. Zeer bedankt!

Aanvulling ontvangen 2 mei 2017: In een via van Munster geleverde wasbak zijn haarscheurtjes ontstaan na een periode van ca. 2 jaar. Deze klachten hebben wij gemeld aan van Munster welke deze heeft doorgestuurd naar de Belgische \
leverancier. Na het maken van een afspraak is de wasbak onder garantie vervangen, Zijn hier zeer tevreden over en hebben dit aan van Munster en de Belgische leverancier bekend gemaakt.
Reactie of foto toevoegen
“De gehele badkamer vervangen”
Door van der Lely op vrijdag 27 apr 2018 18 | vestiging Gouda
Zonder dit bij het ontwerpen van de badkamer en het uitzoeken van de materialen te vermelden blijkt :
-bij het tegelzetten dat de twee kleuren aangekochte tegels niet gelijk van grootte zijn omdat er kennelijk een bruto en een netto lengte en breedte bestaat.
-Tevens blijken de douches alleen te kunnen worden bediend middels een aan- en uit knop. Straal harder en zachter kan niet...
De stang van de handdouche wordt door de installateur op andere muur geplaatst dan op het ontwerp afgebeeld omdat de aan hem gestuurde tekening verschilt van het ontwerp. Hierdoor straalt de handdouche recht door de opening van de inloopdouche op het `stopcontact` van de elektrische handdoekendroger . De firma reageert zelden of niet. De betrokken medewerkers doorgaans niet te storen en terugbellen blijkt heel moeilijk. Voor de noodzakelijke aanpassingen wordt ik geacht bij te betalen , terwijl de uiteindelijke badkamer een volledig andere is dan die van het ontwerp. Wat een arrogantie en een minachting van de klant...
Reactie of foto toevoegen
“Mooie zaak”
Door Karel op maandag 8 jul 2013 13 | vestiging Gouda
Wij zijn deskundig geadviseerd bij het uitzoeken van onze badkamers en toiletten. Onze installateur had ons van Munster aanbevolen en had niets teveel gezegd. Door de verscheidenheid aan artikelen is er voor iedere budget een badkamer te zien. We hadden geluk dat de showroom in Gouda net helemaal verbouwd was zodat we de laatste nieuwtjes konden bekijken.
Reactie of foto toevoegen
“Offerte”
Door Thom Vrijmoed op zaterdag 11 apr 2015 15 | vestiging Gouda
Voor ons nieuwbouwhuis was van Munster de project showroom waar wij onze complete badkamer en toilet konden samenstellen. De adviseur heeft goed en duidelijk advies gegeven en dacht goed met ons mee. Daarentegen was het proces van de offerte aanvraag bedroevend. Wij hebben 5 weken op een sanitair en tegelofferte moeten wachten. Volgens van Munster duurde het zo lang omdat zowel de aannemer, tegelzetter en de installateur niet reageerde op de offerte aanvraag. Later bleek dat van Munster de aanvraag naar alle partijen pas na ongeveer 3 a 4 weken verstuurd heeft. Men is dus niet duidelijk in de communicatie over het verloop van het proces en wijst continue naar andere. Helaas is er dus ook geen excuses aangeboden en gewoon open kaart gespeeld. Als men duidelijk vooraf aangeeft wat het issue is dan had ik daar begrip voor op kunnen brengen. Ik verwacht zeker in deze tijd dat men binnen 1 week met uitloop tot 2 weken een offerte uit zou moeten kunnen geven. Bij vergelijkbare showrooms krijg je zelfs de offerte direct na een gesprek mee naar huis (ook als er installatie bijkomt).
Reactie of foto toevoegen
“Top zaak”
Door Ed op vrijdag 26 jul 2013 13
Wat een mooie zaak. Enorme keus kwaliteits spullen vriendelijke en deskundige mensen
Reactie of foto toevoegen
“Verkeerd toilet”
Door Dominique op dinsdag 25 sep 2018 18 | vestiging Gouda
Anderhalf jaar geleden geweest voor het uitzoeken van een badkamer voor een nieuwbouwwoning. Een stoere toilet met dikke bril uitgezocht. Offerte gekregen. Van Münster geeft zelf alles een eigen naam, vooral combinatiepaketten. Hierdoor kan je niet controleren wat je hebt uitgezocht. Staat ook niet op de site(hier stond soul combinatiepakket genoteerd en we hadden een vb Subway toilet uitgekozen). Op hun site staat nergens een pakket genaamd soul. Wij zijn er in goed vertrouwen vanuit gegaan dat het wel goed zou zijn. Bij oplevering bleek dat de verkeerde toilet was geïnstalleerd. Nu beweren ze bij hoog en laag dat dit is wat we hebben uitgezocht, terwijl dat niet zo is en we nooit voor een kleinere wc met een dunne wc bril zouden gaan. Want ze hadden genoteerd dat we het Soul pakket wilden. Wij weten toch zelf wel wat we hebben uitgekozen. Daarbij, hoe hadden wij moeten controleren dat ze een verkeerd combinatiepakket hebben genoteerd als dat pakket niet eens is terug te vinden op hun site??? Dat zou ik wel willen weten. De oplossing: koop die andere toilet met korting opnieuw en betaal ook nog eens voor installatie. Je verwacht toch betere service als je zoveel voor een badkamer uitgeeft! Kortom: slechte service, onoverzichtelijke offerte en site!
Reactie of foto toevoegen
Vestigingen Van Munster
aGouda (10 ervaringen), Groningenweg 1, 2803 PV Gouda, tel 0182 - 55 59 99
bZwijndrecht (1 ervaring), Fruiteniersstraat 1A, 3334 KA Zwijndrecht , tel 078 - 610 09 13
Kaart
Uw ervaring
Overzichtpagina's
Meer bedrijven in Zuid-Holland
Over deze pagina
Het helpcentrum van Qasa bevat uitgebreide informatie over onder meer betrouwbaarheidscontrole, privacybescherming, scorebepaling, wijzigen of intrekken van ervaringen, en wat er gebeurt na het schrijven van een ervaring.