Feedback
9,8
Kex Keuken Expert Volendam
Volendam
44 ervaringen
9,8
Poggenpohl Den Bosch
Den Bosch
75 ervaringen
9,8
Avanti Keukens
Kesteren
319 ervaringen
9,8
Velthuizen Keukens
Woudenberg
47 ervaringen
9,7
Arma Keukens en Sanitair
Nunspeet
501 ervaringen
9,7
Roukens en van Gaalen Keukens
Dodewaard
42 ervaringen
9,7
Keur Keukens
Haarlem
279 ervaringen
9,7
DB Keukens
6 vestigingen
1.902 ervaringen
9,7
Keukenwereld XXL
Poortvliet
125 ervaringen
9,7
Tieleman Keukens
Middelharnis
195 ervaringen
9,7
Evindie onderhouds- en montagebedrijf
Nieuwegein
27 ervaringen
9,6
Svea Keuken & Bad Eindhoven
Son
38 ervaringen
9,6
Adee Keukens
Rijssen
250 ervaringen
9,5
Keuken at Home
Numansdorp
68 ervaringen
9,4
Poggenpohl Rotterdam
Rotterdam
22 ervaringen
9,4
Keukencentrum de Vries
2 vestigingen
51 ervaringen
9,4
De Keukenmakery
Barneveld
22 ervaringen
9,4
Keukenfavoriet
De Goorn
25 ervaringen
9,2
Voortman Keukens
6 vestigingen
251 ervaringen
9,2
Total Home Concept
Lelystad
17 ervaringen
9,2
Budget Select Keukens
3 vestigingen
26 ervaringen
9,1
Smits Keukens
2 vestigingen
39 ervaringen
9,0
Bemmel & Kroon
3 vestigingen
641 ervaringen
8,9
Nolte Keukens Rotterdam
Rotterdam
12 ervaringen
8,8
Keukenwarenhuis
2 vestigingen
177 ervaringen
8,6
I-Kook
20 vestigingen
269 ervaringen
7,3
Keukenvision
3 vestigingen
25 ervaringen
7,0
Poggenpohl Amsterdam
Amsterdam
8 ervaringen
5,5
Eigenhuis Keukens
7 vestigingen
81 ervaringen
4,3

KuechenWelt

Score uit 10 ervaringen | beschrijf ook uw ervaring
7 vestigingen (Overijssel, Noord-Holland, Gelderland & Utrecht)
Bedrijfsomschrijving
Afkomstig van KuechenWelt
K├╝chenWelt is een keukenorganisatie welke is overgekomen bij onze oosterburen. Het is geen geheim meer dat keukens uit Duitsland goedkoper zijn, om die reden gaan er veel consumenten op een zaterdag naar Duitsland om voor een nieuwe keuken te kijken. Vanaf september 2015 is dit niet meer noodzakelijk. Wij komen naar Nederland met diverse showrooms.
Ervaringen
Er zijn 10 ervaringen over KuechenWelt. Alle ervaringen zijn door Qasa gecontroleerd. Uw ervaring toevoegen: schrijf een review
Bekijk ervaringen per score:
5 sterren0 ervaringen
4 sterren0 ervaringen
3 sterren1 ervaring
2 sterren1 ervaring
1 ster8 ervaringen

Verdeling: 0 positieve ervaringen | 10 kritische ervaringen

Per vestiging:
“Trap er niet in”
Door DS Dekker op woensdag 26 sep 2018 '18 | vestiging Mijdrecht
Wij woonde eerst en is nu een jaar terug in Mijdrecht. En dit word onze derde keuken en hadden een krantje gehad en ook op de website gekeken en daar stond alles is mogelijk bij kuchenwelt en alle combinaties. En zo liepen wij de eerste keer een jaar terug bij kuchenwelt naar binnen. Website is inmiddels veranderd of aangepast.

De keuken zoals deze op ook op internet staat laten zien en helemaal besproken met alles erop en eraan. Heel blij. En nog geen uur kwijt geweest. Deze keuken zouden wij volgens de verkoper gaan krijgen. Dus niet. Nu kregen wij geen orderbevestiging. Hier geprobeerd meerdere malen contact te zoeken met kuchenwelt. Ineens wel een factuur voor aanbetaling. En deze in eerste instantie niet betaald in afwachting op de order en offerte. De offerte wel ontvangen en op goed vertrouwen omdat daar wel alles in stond zoals besproken dus een aanbetaling gedaan volgens hun voorwaarden van 5200 euro. Toen kwam de styliste bij ons thuis en wat bleek alles bleek anders te zijn en vooral de keuken kan niet geleverd worden. Dat lees je nu regelmatig ook ervaringen en ook op Consumentenbond, kassa en radar. Daar geen ene reactie terug van kuchenwelt of te wel Ronald. Op een andere site reageerd hij wel terug ik los t op en mooie praatjes voor deze mensen is t nu nog niet opgelost! Soms een paar jaar later zitten nog in de puinhoop.
Bizarre verhalen zoals monteur komt met de taksi zonder spullen.

De styliste vertelde dat wij moeten een andere keuken uitzoeken en daar is zij voor. Geprobeerd te bellen dat wij het hier niet mee eens zijn en helaas meerdere pogingen in totaal meer dan 20 x contact geprobeerd te krijgen ook verschillende mailadressen van hun en telefoonnummers geprobeerd geen reactie of niet juist. Gaan niet in op onze vraag of probleem. ook onze jurist reageerde dat niet geleverd worden dan komt t te vervallen en geen reactie terug. Rechtsbijstand zegt dus ook niet altijd alles. Ineens komt de baas Ronald de Vormer in een mailbericht. Wat wij moeten doen. En vertelde ook dat De styliste is bij u geweest en dan worden het 70% annuleringskosten dat is een bedrag van 25000,00 anders incassobureau dus moesten een andere keuken uitzoeken want wij hebben een keuken bij hem gekocht. Dat is de oplossing uit een aantal kan ik kiezen en veel minder in de opstelling als besproken voor dat bedrag en geen apparatuur want dat had de verkoper niet opgeschreven.

Wij onze rechtsbijstand ingeschakeld die heeft gereageerd alleen hun reageren niet terug. En kunnen hun ook niets verder doen wel steunen dat dit onterecht is. Kuchenwelt zeggen t 1 en doen niets terwijl ze wel zeggen wij lossen het op. Dus niet. Nemen geen verantwoordelijkheid voor hun fouten. Maken veel fouten en zeggen zelf van niet en vooral geen excuses. De verantwoordelijkheid nemen ze niet zegt ronald de vormer zegt ook nog dat er nog een Ronald werkt en blijkt hem zelf te zijn als je navraagt zegt de 1 iets anders als de ander. Maken afspraken en vervolgens is het weer anders en komen dit niet na. Leugens, leugens en nog eens leugens. Leugen en geen keuken. Nu blijkt dat ze dit zo spelen en dat nu vele andere ook zo op deze manier de dupe hiervan zijn geworden. Alleen geld willen zien of erger nog drama en puinhoop achterlaten op meerdere manieren.

Ze zijn niet klantvriendelijk en alleen als je volgens hun regels die ze telkens veranderen wel meewerkt dan zijn ze vriendelijk en dan belofte niet nakomen en dan weer veranderen ook in hun gedrag. Manipuleren! Leggen de verantwoordlijkheid bij de klant neer. De verkoper moet jou binnen halen en ineens wat de verkoper heeft afgesproken is niet geldig. Echt kom er niet van af op deze manier. Nu hoge kosten maken aan advocaat enz.. omdat hij niet kan leveren volgens afspraak en vraagt hoge annuleringskosten en anders aanbetaling hoog bedrag en dan komt hij een keuken bestellen en inmeten en hoor ik dan welke.

U begrijpt dat dit niet vertrouwelijk aanvoelt en ontbinden is op bovenstaande wijze. Echter hij blijft hiermee niet akkoord te gaan en dat gaat hij ook zeker niet doen. Iedereen liegt van kuchenwelt en reageren niet terug op de vragen of op het probleem. Hij blijft erbij u heeft een keuken gekocht en hij bepaald nu voor het afgesproken bedrag wat wij gaan krijgen en die vind ik echt niet mooi en is niet onze stijl. En anders u staat op annuleren.

Fouten op fouten gemaakt laten niets van zich horen. Zeggen zelf afspraken af en slecht te bereiken. Zegt t op te lossen alleen de oplossing kunnen wij niet accoord mee gaan.
Duurt nu bijna 1 jaar Vele aanmaningen gehad om te betalen en zegt nu naar de rechter te gaan omdat wij niet op de afspraak nagekomen zijn. En nu ook nog 250 euro moeten betalen aan de styliste. Terwijl dit gezegd is van niet dit zit erbij. de styliste is bij ons thuis geweest en daar kregen wij te horen dat dit niet kan en daarvoor is juist de styliste om een mooie keuken opnieuw uit te zoeken en om dit aan te passen. Voor extra kosten. Moesten ineens nog eens veel geld 10000, extra bij betalen omdat de verkoper dit niet gezet had op de overeenkomst. Vreemd kan toch niet geleverd meer worden ook het werkblad niet. Dit naken meer gedupeerde mee en alles is voorop gezet bewust.

Hij zegt dat wij de enigste zijn en dit niet meegemaakt heeft in zijn loopbaan en nu klaar met ons is en dat wij naar hem moeten luisteren en wij weten wat wij moeten doen en ook zegt hij wat woj moeten doen. Allemaal andere tevreden klanten heeft en ervoor zal zorgen via de incasso en deurwaarder en rechter dat hij zijn geld krijgt of dat wij de keuken die hij in gedachte heeft zonder onze toestemming moet gaan leveren. Hij hele hoge kosten gaat maken om zijn gelijk te krijgen. Hij laat ons niet met rust zegt hij. Wij horen weken en maanden niets en ineens u weet wat u moet doen. Gaat niet op onze eerdere mails en aangetekende brieven in. U staat op annuleren en u moet een keuken kopen of betalen en ook vooraf betalen. Mensen echt ga niet betalen en hij dreigt met alles om geld te krijgen en u bent u geld kwijt. Oneerlijk bedrijf en is een oplichter. Dit bedrijf mag geen keukens nu ook badkamers en vloeren niet meer verkopen. Dit mag niet meer bestaan. Help andere om ervoor te zorgen daar niet te kopen en zeg t voort. Wees wijs koop niet bij KUCHENWELT.
Ze beloven alles om geld te krijgen en u heeft een slechte niet naar uw smaak en styl een onvolledige beschadigde keuken of helemaal niets alleen veel geld kwijt. Hij bedreigt ons en zegt dat hij ons niet met rust laat. Incasso deurwaarder en rechter. Nu lijkt het erop dat hij zelf vijf sterren geeft op de website anoniem of valse namen zodat zijn bedrijf Korte goede berichtten met vijf sterren blijkbaar schrijft hij of een bekende of iemand van zijn bedrijf. Klopt niet. Nog niets gehoord en als hij wijs is doet ie dat niet. Als wij mailen of bellen geen contact terug of te krijgen. Mensen denk na trap er niet in mooie praatjes Achteraf heb je niets en veel geld kwijt. Staat ook achteraf in offerte dat er weinig bij zit en nog van alles bijkomt en ben je nog eens vanaf 8000 extra kwijt tot 15000. Daarover werd niets gezegd en antwoorden zijn oneerlijk zeggen van wel en blijkt niet zo te zijn. Zijn nu verhuisd en bezig op te knappen en wonen nu tijdelijk in Enkhuizen. Help mee om dit bedrijf te stoppen zeg t voort. Leugenaars en t allerergste ons spaargeld is weg. 25 jaar gespaard. Trap er niet in in hun mooie praatjes.
Reactie of foto toevoegen
9,8
Kex Keuken Expert Volendam
Volendam (Noord-Holland)
“Fantastisch” score uit 44 ervaringen
9,8
Poggenpohl Den Bosch
Den Bosch (Noord-Brabant)
“Fantastisch” score uit 75 ervaringen
“Geen aanrader”
Door Timmer op maandag 7 aug 2017 '17 | vestiging Harderwijk
Keuken gekocht tijdens opening, achteraf absoluut geen aanrader. (kopen tijdens opening). Product is letterlijk door de "strot'' gedrukt waarbij onderdelen vergeten zijn die naderhand erbij gekocht moesten worden. Tevens is de aftersales ronduit onder de maat en issues zijn niet aan een geschillen commissie voor te leggen omdat zij daarbij niet aangesloten zijn.(zoals het CBW). Veel problemen gehad (en nu nog) met hun KWHS keukenapparatuur.
Reactie of foto toevoegen
9,8
Avanti Keukens
Kesteren (Gelderland)
“Fantastisch” score uit 319 ervaringen
9,8
Velthuizen Keukens
Woudenberg (Utrecht)
“Fantastisch” score uit 47 ervaringen
“Frustratie”
Door Deenie Haasbroek op maandag 24 sep 2018 '18 | vestiging Mijdrecht
Keuken gekocht in april in Mijdrecht deze handeling ging bijzonder goed. Daarna was niet duidelijk dat je zelf een afspraak met de styliste moet inplannen. Nou ja valt over heen te komen. Keuken uiteindelijk 1 week later dan gepland geleverd. Hierdoor hebben wij de keuken vier weken later kunnen installeren vanwege onze vakantie. Wel zagen we direct bij levering een beschadiging bij een hoekkast. Dit hebben we meteen gemeld halverwege juli 2018. Tot op de dag van vandaag 24 september nog steeds niks gehoord. 20 aug geïnstalleerd en er ontbreekt 1 handgrepen. We zijn nu een maand verder en 3 keer gebeld en een app gestuurd in de kuchenwelt app. Maar er gebeurt niks!!! Wat een frustratie en dus een zeeeeeer slechte aftersale. Dit bedrijf kan nog een hoop leren. Dus ja ik beveel de keuken wel aan bij anderen maar vanwege de afhandeling bij klachten zeg ik de mensen dat ze beter ergens anders heen kunnen gaan. Gr Deenie Haasbroek, Uithoorn klantnr: 2016516 aankooodatum keuken 22-5-2028
FOTO VAN DEENIE HAASBROEK
Ontbrekende handgreep
Reactie of foto toevoegen
“Gaat veel niet goed”
Door dion dinkelaar op maandag 20 aug 2018 '18 | vestiging Heerhugowaard
In februari dit jaar onze keuken gekocht bij kuchenwelt heerhugowaard. afgesproken dat eerste week van mei de keuken geplaatst zou worden door kuchenwelt. De eerste afspraak gingen ze dus al niet nakomen omdat toen ik de planningsmail kreeg werd de keuken pas de derde week geplaatst. En vanaf dit moment is het alleen maar 1 groot drama tot en met nu aan toe. De keuken werd maar half geleverd. De rest gingen gingen ze nabestellen. Ook sommige dingen waren in verkeerde kleur geleverd. De monteurs hebben onze muur en het werkblad beschadigd. Geen kraan en geen ovens. Na lang zeuren is de kraan los nageleverd en de monteur zou er 11 uur er zijn en kwam vervolgens pas 16.00 aankakken. De nalevering kwam na 5 weken en het werkblad was tekort gemaakt. Weer verkeerde deurtjes geleverd en de monteur heeft een deurtje vernield. We zijn nu dus al eind augustus en nog steeds geen juist werkblad en niet alle kastdeurtjes zijn er en spatrand en plint zijn nog niet geplaatst. Ik heb nu nog niets eens alles genoemd wat verkeerd gegaan is en bij het hoofdkantoor interesseert het ze allemaal ook niet. Ben benieuwd of het nog een keer opgelost gaat worden en ik een schade vergoeding krijg aangezien ik al 4 dagen niet heb kunnen werken door steeds weer aanwezig te moeten zijn met nalevering of monteurwerkzaamheden.
FOTO VAN DION DINKELAAR
Deel van de keuken
Reactie of foto toevoegen
“Na een jaar nog niet af”
Door Simone op zondag 3 dec 2017 '17 | vestiging Harderwijk
Begin februari 2017 werd onze keuken geplaatst. Nuna bijna een jaar is onze droomkeuken nog steeds niet af! Destijds de installatiemonteur geleverd door kuchenwelt, onze keuken geplaatst. Afwerking echt bar en bar slecht en geen verstand van zaken. (ook al beweerd de monteur van wel) Hotfill verkeerd aangesloten, afwasmachine niet goed afgesteld en nog ergste de bovenrand van de keuken heel slordig afgewerkt, zit er allemaal schuin, ongelijk en een dikke scheur in 1 van de platen. Betreffende monteur ruzie mee gehad bij ons in huis en gaf daarbij toe dat het haast werk was. Hij zou het in orde maken en de benodigde materialen bestellen en dan contact met ons opnemen. hij vertelde steeds dat het besteld was, maar dat levering lang duurde... Na 4 maanden aan het lijntje gehouden , waren wij er klaar mee en met kuchenwelt contact gezocht. Deze wisten niks van bestelde materialen! Zei zouden het oppakken en regelen, dit duurde natuurlijk ook weer even. En dan krijg je een uur voordat zei de zomerstop ingaan een mailtje dat de fabriek waar zei materialen afnemen failliet is en dus de vraag is of de materialen geleverd gaan worden nog..... Na de zomerstop meteen weer contact met hun moeten leggen(uit hun zelf doen ze dat niet echt).Ze konden via via toch wel leveren en las de materialen binnen zouden zijn zou de destijds onprofessionele monteur het wel herstellen!. Nou ons vertrouwen weg in die vent, dit ook aangegeven bij kuchenwelt. Het heeft heel wat telefoontjes en mailtjes nodig gehad, om hen duidelijk te maken dat wij iemand anders wilde, dit was lastig, aangezien ze niet een andere monteur hadden voor onze regio... Uiteindelijk omdat het allemaal al zolang duurde zijn ze uiteindelijk met het voorstel (begin september 2017)gekomen dat wij het door een ander bedrijf mochten laten herstellen en de factuur toe te sturen naar kuchenwelt. Vertrouwen in uitbetalen is er bij ons niet, dus wij wilde het geld van te voren hebben. Na weer tig belletjes werd het geld eind november eindelijk gestort. Alleen de monteur heeft nog niet het gehele bedrag overgemaakt. Hier weer over gebeld en ze zouden mij dezelfde week nog de stand van zaken laten horen. natuurlijk niks gehad...dus dit word weer vervolgt.... Genieten van de nieuwe keuken nee absoluut niet. Alleen maar extra kosten, doordat wij de hotfill en afwasmachine al hebben laten herstellen door iemand anders. Spaargeld + meer geld op en absoluut geen droomkeuken! Tip: a;s je regelmatig beld, en ze nemen niet meer op, bel dan even met een andere telefoon, dan zijn ze opeens meteen bereikbaar!
REACTIE VAN SIMONE
Na mijn recensie in december is Ronald de baas langs geweest. En heeft ons in het gelijk gesteld en alle gebreken netjes op papier gezet en dat het zsm hersteld gaat worden. Nu bijna 4 mnd later alweer is het nog steeds niet hersteld. En sinds afgelopen woensdag krijg ik hen ook niet meer telefonisch aan de lijn of reageert men op mailtjes........ K.. Bedrijf!!! Begin er niet aan!!!
Reactie of foto toevoegen
“Wazige communicatie”
Door Cindy op vrijdag 9 mrt 2018 '18 | vestiging Bussum
Via keukencowboys belande ik plots op een afspraak bij Kuchenwelt. De verkoper Michel, was heel aardig en dacht goed mee en ik had een goede indruk. Ik zat er 2,5 uur en moest nog wel een keer terug komen. We zaten er weer 2,5 uur maar kwamen eruit. Het spelletje van onderhandelen werd pittig maar leuk gespeeld. We zijn hier niet zo vatbaar voor. Ik was zeer tevreden met de keuken die ik kocht, met de prijs en met de leverdatum. Vervolgens werd het een nachtmerrie. Als extra service komt er een "styliste" deze kon pas een maand later worden ingepland, dit maakte voor ons niet uit. Nu bleek echter dat dan pas de keuken wordt besteld en de leverdatum toen opeens enorm lang was. De eerdere geplande afspraak was dus een wassen neus. Ook bleken we een keuken te hebben gekocht die niet bestond! Moesten we opnieuw de keuken gaan ontwerpen en beslissen. Weer langs Bussum. De keukentekeningen ontvingen we ook niet en het bedrijf lag er een week uit en was telefonisch niet bereikbaar, lekker als je aannemer op de tekeningen wacht. Zeer stressvol. Vanaf het fijne moment in de keuken zaak is dat niet meer je aanspreekpunt maar heb je te maken met de "styliste". Die overigens erg vriendelijk is maar zich niet verantwoordelijk voelt voor de fouten die de verkoper maakt. Net of je met een compleet andere organisatie te maken hebt. Tot op heden is onze leverdatum onbekend en de communicatie wazig. Gelukkig hebben we nog niets betaald. We overwegen de hele koop te annuleren en opnieuw te starten elders.
REACTIE VAN CINDY
Na mijn vorige bericht hebben we gekozen toch de levertijd af te wachten. Ee kregen een tijdelijke kleine pantry zodat we wel 2 pitjes en koud water hadden. Afzien, maar beter dan niets. Ipv 31 maart 2018 werd gisteren (2 maanden later) eindelijk onze keuken geleverd. Zou om 08.00 komen en kwam om 10.45. Vervolgens bleken de maten totaal niet te kloppen. Ook een verkeerd front geleverd. Nu staan alle dozen hier, de koelkast is geïnstalleerd en verder hebben we niets behalve een puinhoop. Hopelijk snel wordt de verkeerde keuken geïnstalleerd en dan moeten we weer 3 (?) maanden wachten op de juiste keuken. Het loopt niet lekker tussen de verschillende schakels in dit bedrijf.
Reactie of foto toevoegen
9,7
Arma Keukens en Sanitair
Nunspeet (Gelderland)
“Fantastisch” score uit 501 ervaringen
9,7
Roukens en van Gaalen Keukens
Dodewaard (Gelderland)
“Fantastisch” score uit 42 ervaringen
“Viel niet mee”
Door sil de graaf op woensdag 26 sep 2018 '18 | vestiging Harderwijk
Een nieuwe keuken besteld en gekocht, kontakt in winkel was zeer prettig,ook met de styliste ging alles goed levering op tijd, keuken laten plaatsen perfekt,op een paar kleine dingen na verkeerde schanieren mee geleverd ,gebeld en afspraak met styliste gemaakt die kwam alles noteren en beweert dat het in orde komt,dat geloven wij graag,kwaliteit van de keuken is top alleen de levering van de apparaten wil niet zo vlotten wacht nu al 4weken op een inductie plaat, de gene die geleverd was is namelijk te klein, maar wat heb je aan een keuken als je niet koken kan,dus eigenlijk valt het bij ons wel mee als ik het zo lees, zal morgen nog een keer bellen,en dan gaan we over tot actie wordt het nu een beetje zat om van het keuken kastje naar de muur te lopen.
Reactie of foto toevoegen
“Zeer slecht bedrijf”
Door Sytze Van Wagtendonk op maandag 10 sep 2018 '18 | vestiging Heerhugowaard
Maandag 2 juli is de keuken geleverd, dinsdag 3 juli zou hij geplaatst worden. Helaas was Kuchenwelt vergeten een monteur in te schakelen, dus dat werd zaterdag 7 juli. Tijdens de montage kwam de monteur er achter dat er een verkeerde schouw was geleverd, ontbrak de kraan, kookplaat, verlichting. Na heel veel bellen hebben we na een paar weken een klein kookplaatje voor tijdelijk gekregen, ook kregen we pas naar een paar weken een kraan. Tijdens de montage heeft de monteur de plint verzaagd, dit is door de monteur aan Kuchenwelt gemeld. Maar als ik vraag naar de plint dan weet niemand hier iets van.

Inmiddels is de definitieve kookplaat 4 weken geleden bij ons bezorgd en ligt klaar voor montage. Voor de montage van de kookplaat ben ik nu dagelijks met de mensen van Kuchenwelt aan het bellen, wat ze daar goed kunnen is elkaar de schuld geven, ze zeggen doodgewoon het is de schuld van mijn collega. Elke dag wordt er gezegd we regelen het en we bellen u vandaag terug, dit is allemaal list en bedrog want ze bellen helemaal niet terug.

En dan hebben we nog die Ronald de baas van dit spul, dit heerschap moet zich helemaal diep schamen dat hij dit zijn klanten aandoet. Meneer weet wel bij een actie een keuken te verkopen, maar als ik naar kuchenwelt bel en vraag of ik Ronald aan de telefoon kan krijgen om mijn ongenoegen uit te spreken dan wordt er dood leuk gezegd dat ze dat niet mogen doen. Tsjonge wat een held, wel op dit forum op bepaalde berichtjes reageren maar aan de telefoon komen daar heb je het lef niet voor. Ook na alle ellende en extra kosten die wij hebben met het realiseren van onze keuken is er nog nooit iemand van Kuchenwelt die heeft gezegd sorry of wat vervelend, ik denk dat dit voor hun gewoon is. Inmiddels staat mijn teller op ongeveer 30 telefoontjes of meer naar Kuchenwelt. Omdat wij de keuken in bij Kuchenwelt in Heerhugowaard hebben gekocht ben ik ook naar die winkel geweest. Deze winkel bestaat uit een aantal keuken opstellingen waarvan geen keuken compleet is. Van de winkelier heb ik vernomen dat hij ook geen steun cq een monteur krijgt uit Enschede waar het hoofdkantoor/magazijn zit. Ik begrijp dus dat Kuchenwelt zelf zijn eigen winkels laat barsten. Vandaag heb ik net zoals andere dagen weer aan de telefoon gehangen en dan zegt mevrouw Cherrety net zoals alle andere dagen, u wordt vandaag gebeld om een afspraak te maken. Als ik zeg dat gebeurd niet, dan heeft ze daar niets mee te maken. Kort om deze mevrouw snapt er niets van of ze kan goed liegen. Waarschijnlijk zal ik na dit bericht wel moeten wachten tot het kerst is, dan is dat maar zo maar ik moet deze ellende delen om aspirant kopers hierover te informeren. Ik ga me nu maar beraden hoe ik dit verder ga oppakken, bellen met deze organisatie zet geen zoden aan de dijk. Zodra onze keuken gereed is hoop ik dan ook nooit meer wat te maken krijg met deze organisatie.
Reactie of foto toevoegen
“Levering helemaal niet goed”
Door Ineke Bremer op woensdag 5 sep 2018 '18 | vestiging Doetinchem
Keuken besteld bij de vestiging Doetinchem, nu alweer gesloten trouwens, tijdens gesprek alles leuk en aardig en alles is mogelijk, tot aan de levering van de keuken dan gaat alles mis. Verschillende onderdelen beschadigd of niet geleverd en zeer slecht gehumeurde monteur die nergens naar wil luisteren en nog meer beschadigd heeft dan dat het al was. Aanrechtblad te smal, spoelbak niet aanwezig, frontjes niet aanwezig. Uiteindelijk zelf de spoelbak opgehaald in Rijssen bij de fabrikant want die was helemaal niet besteld en al lekkage gehad omdat leidingen niet goed heeft aangesloten. Na veel gemail gisteren, na 3 maanden nalevering van aantal onderdelen gehad maar niet het aanrechtblad. Na mijn telefoontje met Ilona die alleen maar l*l verhalen ophangt proberen ze daar nu onderuit te komen maar dat gaat niet lukken, te smal is te smal Kuchenwelt. Zit nu op bericht van Ilona te Wachten, zou vandaag reageren, maar ws de zoveelste leugen. Ook nog geen reactie op mijn vraag over vergoeding voor al die voor gepruts van kuchenwelt opgenomen snipperdagen. Dit is nog maar zeer summier. De werkelijke situatie is dat ik hier al maanden in een onbetegelde keuken zit en stopcontacten nog niet kunnen worden afgemonteerd omdat eerst blad moet komen. Dus wees gewaarschuwd begin NOOIT aan een keuken van kuchenwelt
Reactie of foto toevoegen
“Waarschuwing”
Door A.Spijkhoven op vrijdag 3 aug 2018 '18 | vestiging Bussum
In het voorjaar van 2018 langsgegaan bij Michel in de vestiging Bussum. Michel leek goed mee te denken en had al snel een schets op papier. Al snel hadden we een deal.
De styliste kwam een aantal weken later pas langs, waardoor de keuken ook pas een aantal weken later besteld werd. Hierdoor liep de levertijd uit. Styliste was aardig en dacht ook goed mee. Ze gaf aan dat de bestelde kastjes helemaal niet besteld konden worden zoals Michel ze had opgeschreven. Het materiaal van de kastjes kon alleen als werkblad worden besteld. Ter plekke met de styliste dus de kastjes aangepast wat materiaal en uiterlijk betrof. Minpuntje voor verkoper Michel dus. De styliste had een aantal voorbeeld stalen bij zich, maar gaf aan geen voorbeeld van het door mij bestelde keuken/werkblad bij zich te hebben. Op zich geen probleem leek het, want ik had een foto in de winkel gemaakt van hetgeen ik besteld had. Dit liet ik haar ook zien. Een gepolijst, composieten werkblad, glad dus. Dit was te zien op de foto en zo had ik het ook tegen Michel gezegd in de winkel. Op de dag dat mijn keuken geleverd werd, was ik kort thuis om hem aan te nemen en ging de aannemer aan de slag nadat ik weer was gaan werken. De aannemer liet al snel weten dat er enkele producten ontbraken, waardoor hij de keuken niet volledig kon installeren. Onder andere de RvS wandplaat ontbrak, waardoor hij de afzuigkap niet kon plaatsen en er geen tegelafwerking kon plaatsvinden. De aannemer moest dus een andere dag weer terugkomen als alles compleet was... Plankdragers ontbraken ook deels en een koolstoffilter voor de afzuigkap. Het meest vervelende echter was toen ik thuis kwam en ik constateerde dat het werkblad niet hetgeen was wat ik had besteld. Het leek wel van kunststof in de eerste instantie. Naar kort onderzoek en contact met de keukenondersteuning van Kuchenwelt, bleek het wel te gaan om composiet, echter was het niet gepolijst, maar 'gezoet'. Deze had een ribbelige structuur en niet een gladde zoals ik bij Michel had aangegeven in de winkel. En warempel, op de koopovereenkomst stond inderdaad 'gezoet'. Een term die ik tot die dag nog nooit had gehoord als keukenterm en dus nooit enige aandacht aan had besteed. Zelfs de styliste had hier niet op aangeslagen bij haar huisbezoek, nadat ik de duidelijke foto van het gepolijste werkblad aan haar had laten zien. Michel had in de winkel een fout gemaakt en de verkeerde benaming opgeschreven. Gelukkig had ik een foto gemaakt bij de bestelling en kon ik mijn klacht onderbouwen. Het gezoete blad zou ik nooit hebben gekozen en had ik ook nooit overwogen in de winkel. Na veel gesteggel met Ilona van keukenondersteuning, die de aftersalea regelen voor Kuchenwelt, een huisbezoek van Michel, die ineens deed alsof zijn neus bloedde en alle schuld ontkende, kreeg ik te horen dat mijn klacht was afgewezen. De getekende koopovereenkomst was heilig en daarmee was de kous af! Ik had een heel net compensatievoorstel neergelegd. Gezien het blad gelijmd en wel al lag, zag ik weinig in het los slopen en plaatsen van een nieuwe, met alle kosten en moeite van dien voor Kuchenwelt. Ik vroeg de kosten van de installateur (2 dagen à 950,-) als compensatie terug. Ik dacht enorm mee met hen, maar dit mocht niet baten...
Men wilde mij wel tegemoet komen met een nieuw blad 50/50 prijs. Kennelijk zagen ze wel een fout in, maar wilde er toch nog een slaatje uit slaan! Op dit moment loopt de zaak via de rechtsbijstand en zijn ze aangeschreven. Kuchenwelt heeft nog niet gereageerd na binnenkomt van de aangetekende brief. Mochten ze alsnog reageren zal ik de reactie hier jog plaatsen, maar vooralsnog raad ik een ieder af om zaken te doen met Kuchenwelt Bussum en eigenlijk Kuchenwelt in het algemeen, gezien je na de koop altijd te maken zult hebben met hun aftersales keukenondersteuning. Wees gewaarschuwd...
FOTO VAN A.SPIJKHOVEN
Foto van het blad
REACTIE VAN A.SPIJKHOVEN
Kuchenwelt baas heeft voet bij stuk gehouden en erkent niet de fout van hun verkoper. Sterker nog, de 'baas' legt de bal bij mij en voelt zich zelfs benadeeld door de slechte recensies op internet. Hoe zou dát nou komen he?? Ik weet genoeg en hoop dat ik hiermee mensen heb kunnen behoeden voor de slechte service van Kuchenwelt en consorte.
Reactie of foto toevoegen
Foto's
Gebruikersfoto: Ontbrekende handgreep
1 / 3
Vestigingen KuechenWelt
aBussum (2 ervaringen), Landstraat 67, 1404 JH Bussum, tel 085 - 303 15 91
bDoetinchem (1 ervaring), Nispenlaan 16A, 7001 BS Doetinchem, tel 085 - 303 15 91
cEde , Maanderweg 48, 6711 NE Ede, tel 085 - 303 15 91
dEnter , Vonderweg 28B, 7468 DC Enter, tel 085 - 303 15 91
eHarderwijk (3 ervaringen), Kuipwal 41, 3841 KP Harderwijk, tel 085 - 303 15 91
fHeerhugowaard (2 ervaringen), HP Berlageweg 3, 1703 DG Heerhugowaard, tel 085 - 303 15 91
gMijdrecht (2 ervaringen), Industrieweg 42a, 3641 RM Mijdrecht, tel 085 - 303 15 91
Kaart
Uw ervaring
Overzichtpagina's
Meer bedrijven voor keukens
Over deze pagina
Het helpcentrum van Qasa bevat uitgebreide informatie over onder meer betrouwbaarheidscontrole, privacybescherming, scorebepaling, wijzigen of intrekken van ervaringen, en wat er gebeurt na het schrijven van een ervaring.