Feedback
5,0

Afium

Score uit 23 ervaringen | beschrijf ook uw ervaring
tel: 010-7860130 | Kinderdijkstraat 71, 3076 JH Rotterdam
Bedrijfsomschrijving
Afkomstig van Afium
AFIUM is gevestigd in Rotterdam is een groothandel in bouwmaterialen.
Alternatieven voor Afium
Andere goed gewaardeerde vloerenwinkels zijn onder meer:
• Slingerland Tegels
   
(Hardinxveld-Giessendam Zuid-Holland) score 9,8 uit 125 ervaringen
• LAB21
   
(Capelle aan den IJssel Zuid-Holland) score 8,0 uit 910 ervaringen
• Knulst Vloeren
   
(Utrecht Utrecht) score 9,7 uit 363 ervaringen
• J&M Vloeren
   
(Leiderdorp Zuid-Holland) score 7,0 uit 1 ervaringen
• Het Vloerenhuis
   
(Nijkerk Gelderland) score 9,8 uit 93 ervaringen
• Europa Parket
   
(Barneveld Gelderland) score 9,7 uit 404 ervaringen

U kunt ook de lijst met de beste 10+ vloerenwinkels bekijken.
Ervaringen
Er zijn 23 ervaringen over Afium. Alle ervaringen zijn door Qasa gecontroleerd. Uw ervaring toevoegen: schrijf een review
Bekijk ervaringen per score:
5 sterren6 ervaringen
4 sterren2 ervaringen
3 sterren0 ervaringen
2 sterren2 ervaringen
1 ster11 ervaringen
“Spijt”
Door Dennis op maandag 29 jul 2019 19
Slechte producten. Ik ben zelf tegelzetter sinds 1994. Heb me eigen vloer gekocht bij afium. Spijt van als haar op me hoofd. Als je er al naar kijkt spring er stukjes van de tegel. Heel jammer. Beter iets meer geld uit gegeven en wat beters kopen. Leveling systeem wat ze verkopen zijn de clips te slap van duw de wig zo erin met je hand geen tang bij nodig. Nee dan kan je net zo goed naar hor Bach gaanhin tegellijm Vitra is duur kwa kwaliteit. Voor dat geld hoef je geen Turkse lijm te nemem.kan je kwaliteit lijm kopen coba. Eurocol. Shonox. Noem maar op. Hun voegsel is de zelfde troep. Hebben veel kleuren. Maar is bagger. Scherf van de tegel komt door de voeg heen. Daar blijf ik ver vandaan. Ga wel naar gewoon goeie zaken waar de service ook gewoon ook goed is
Reactie of foto toevoegen
“Geen garantie”
Door R.Narloch op zaterdag 19 jan 2019 19
handdoek radiator gekocht deze liet binnen een half jaar de lak los.Firma Afium gemaild,hun conclusie gebruikers sporen geen garantie.Ik heb Afium opnieuw gemaild met nieuwe foto`s waar geen gebruikerssporen op te zien is en de plaats waar de lak los laat zit zodanig dat hierbij gebruikerssporen uitgesloten zijn (2.35cm hoog) Tot heden geen reactie van de Firma Afium .Dus let op Garantie tot de voordeur.
FOTO VAN R.NARLOCH
Slechte radiator
Reactie of foto toevoegen
“Geen interesse bij probleem”
Door Serkan op maandag 16 mrt 2020 20
Superslechte service en totaal niet behulpzaam. Voor 3000 euro laminaat gehaald wat zo de prullenbak in kan.

Aanvulling ontvangen 18 maart 2020: Tijdens de koop waren hele vriendelijke mensen. Na de koop kon je op geen enkele manier meer de verkoper spreken.
Lang verhaal kort te maken hebben ze ondervloer geleverd wat niet geadviseerd werd. Er zat te veel speling op de vloer. Ik heb ze hierop geattendeerd. Wilden ze niks mee doen. Vervolgens heb ik het eruit laten halen en opnieuw laten leggen. Ik kom nu pakken tegels tekort. Bij bestellen van een kleine partij, hebben ze bijna geen oor aan. Kom maar halen wordt er gezegd bijna. Enige compensatie voor de verkeerde ondervloer, geen interesse in. Geheimzinnig over de leverancier, vanwege dat er ook een mogelijkheid is dat de partij niet goed zou zijn. Hebben ze geen oor aan. Simpelweg een bedrijf waar je als klant voor paal wordt gezet. Hierdoor ben ik naar een ander bedrijf gegaan voor mogelijk nieuw laminaat. Waarschijnlijk gaat dit laminaat gewoon naar de prullenbak.
Reactie of foto toevoegen
“Verkeerde leveringen”
Door Ali Avci op vrijdag 16 jun 2017 17
Ik had rvs stort douche met opbouw thermostaat, douche cabine links, tegels besteld van 60 bij 60 cm, Toiletkraan Rainbouw, Wat hebben ze bezorgd; chroom stort douche met inbouw thermostaat, douche cabine rechts, vloertegels van 59 bij 59 cm, kapotte toiletkraan, 2 stuks Vitra inbouw wc elk ander type gekregen. Heb paar keer gebeld en gesproken wordt niet juiste bezorgd. na slechte review waren ze bereidt douchecabine te wisselen rest niet opgelost. Alleen is douche cabine van van recht gewisseld met links. Ze zeggen dat ik het zelf verkeerd besteld heb. Terwijl ik aan de medewerker stort douche zelf liet zien dat ik dat wou maar nee ze waren niet overtuigd. Heb zelf tegels van 59 cm x 59 cm besteld??!! Terwijl op verpakking 60 cm x 60 cm staat. Probleem is tot nu toe niet opgelost. Ik raad niemand aan daar iets te kopen. Het zijn leugenaars. Doe geen zaken...!!!! Van mij krijgen ze min een miljoen punten.....
Reactie of foto toevoegen
“Soepel met ruilen”
Door Bart Ruber op woensdag 23 aug 2017 17
Mijn partner en ik zijn bezig met een grote verbouwing in onze oude woning. De woning stamt uit 1953 en deze zijn we nu compleet aan het renoveren. De complete waterleidingen kwamen dus ook aan de beurt. Onze oude koperen leidingen vervangen we zelf door nieuwe flexibele leidingen. Nadat we ons zo goed mogelijk ingelezen hadden, zelf zijn we leken, hebben we alle aankopen bij Afium gedaan. Alles werd prima geleverd en de bestelling konden we begin juli netjes ophalen in Rotterdam. Nu (eind augustus) kwamen we pas toe aan de waterleidingen. Wat blijkt: als leken hebben we ons fout ingelezen dus we hadden verkeerde producten besteld. Onze eigen domme fout. Afium biedt de mogelijkheid om 14 dagen te retourneren en geld voor nieuwe materialen hadden we ook niet meer. Een mail naar Afium bood echter oplossing. Ondanks het feit dat we de 14 dagen flink hadden overschreden mochten we, zonder pardon, alles omruilen in Rotterdam. Dat alles met een glimlach en hulp om ervoor te zorgen dat we nu wel alle goede materialen hadden. Letterlijk een pak van ons hart! Dank hiervoor!
Reactie of foto toevoegen
“Super slechte levering”
Door Mustafa op vrijdag 27 nov 2020 20
Ik heb echt teleurgesteld in Afium. Bij het bestellen zeggen ze dat alles maximaal binnen 2 weken geleverd wordt (ook in Corona-tijd). Nu 2 maanden verder en de leveringen zijn niet compleet. Als ik bel zeggen ze "meneer, in onze notities staat dat wij u geïnformeerd hebben dat materiaal X over paar weken geleverd wordt, terwijl dat nog nooit gebeurd is. Al bij al: een super slechte service en heb begrepen dat zij vaker hun leveringen niet op tijd leveren. Het bedrijf is goed al de klant niet volgens een planning werkt, want als u met een planning wilt werken met hun producten dan is het een ramp! Voor mij nooit meer Afium.
Reactie of foto toevoegen
“Vriendelijke benadering”
Door P.Sprong op donderdag 1 jun 2017 17
Ik ben ze er tevreden op de vriendelijke manier waarop ik beholden ben. Het door mij gekochte Vitra metropole toilet, bidet bevalt mij prima en door deze combination heb ik nu meer ruimte in de badkamer.
FOTO VAN P.SPRONG
Bidet
Reactie of foto toevoegen
“Levering tegels”
Door arthur op woensdag 10 mei 2017 17
Tegel besteld een aantal maar ontvangen veel meer...toen heb ik retour gebracht ging die man niet accepteren omdat het uit de collectie is...ook vooruit betaald en 100 keer gebeld van wanneer zou bezorgd worden. 3 maanden later pas geleverd......nooit meer in mijn leven. ik raad het sterk af..die man is schaamtelos..
REACTIE VAN E. GUDUCU
Beste Arthur, Wij vinden het vervelend dat het zo is verlopen voor u, echter zijn er aantal regels voor retourneren, zoals: Artikel 10.3 U kunt tot 14 dagen na aankoop/ontvangst van het artikel of product retourneren of ruilen ongeacht de reden. Wij leveren uit voorraad en indien het een speciale bestelling is wordt de levertijd ook netjes aangegeven. Wij hopen dat u ons hierbij begrijpt.
Reactie of foto toevoegen
“Tegellaminaat”
Door Niyazi op donderdag 4 jan 2018 18
Ik heb daar tegel laminaat gekocht mooi prijs super goed ik bedank de magazijn medewerkers als eerste Erdem top jongens ga zo door.
Reactie of foto toevoegen
“PVC vloer na een jaar kapot”
Door M.khurshid op zondag 6 mrt 2022 22
Mijn pvc vloer is niet eens jaar oud gaat nu al kapot.
FOTO VAN M.KHURSHID
Reactie of foto toevoegen
“Goede oplossing geboden”
Door Tabreez Khan op maandag 25 dec 2017 17
Ik ben goed geadviseerd. Ik heb houtlook keramische tegels besteld en bij levering werd ik gebeld met het bericht dat de tegels juist zijn besteld. In eerste instantie leverde dit frustratie op, zeker omdat de in dienst genomen klusser zonder materialen kwam te zitten en alsnog voor die dag betaald moest worden. Kortom, aardig wat druk op de ketel. Uiteindelijk een goede afspraak kunnen maken waarbij er een alternatieve en duurdere tegel is geleverd tegen dezelfde prijs. Afium heeft dit probleem op een goede en juiste manier getackeld en mij als klant tevreden gehouden. Ik beveel Afium aan als het gaat om vloermaterialen van hoog kwaliteit.
Reactie of foto toevoegen
“Review”
Door Moko op woensdag 24 jan 2018 18
Goed laminaat maar de verkeerde plinten meegeleverd omdat de juiste kleur op was. Hierdoor kreeg ik mijn plinten pas 4 dagen na de levering vanwege externe redenen maar wel 2 dagen te laat om gelegd te worden met het laminaat. Maar dit was te wijten aan een gesloten winkel etc. dus lag niet aan hun?? Heel jammer want mijn laminaat ligt nu zonder plinten, maar ik had wel het gehele pakket ingekocht. De ingehuurde leggers hebben geen tijd meer. Vond het winkelpersoneel niet erg vriendelijk. De baas probeert er wel alles aan te doen. Ze komen over dat ze het te druk hebben om service te geven en op de details te letten.
Reactie of foto toevoegen
“Topbedrijf”
Door Dick op vrijdag 13 dec 2019 19
80m2 laminaat met gratis ondervloer. Prima bedrijf, wij werden snel en netjes geholpen door een zeer vriendelijke medewerker. Op eigen verzoek, tegen een meerprijs van €0,00 een andere ondervloer meegekregen. Ook het retourneren van de overgebleven 2 pakken ging vlekkeloos. Topbedrijf! Dank u Afium.
FOTO VAN DICK
Reactie of foto toevoegen
“Tegellaminaat”
Door Vesile Bayrak-Tan op vrijdag 6 dec 2019 19
Wij hebben tegellaminaat gekocht bij afium. Bestelling ging prima service stukken minder! Onze laminaat is begin van het straat geleverd op een stapel paletten. Bezorger wilde deze niet tot aan de deur brengen omdat het vies weer was.
Reactie of foto toevoegen
“Erg tevreden”
Door Emine op zaterdag 6 mei 2017 17
Wij zijn heel blij met jullie prijzen en goede service. Wij hebben in april onze gehele woning verbouwd en hebben o.a. gekocht: laminaat, natuursteen steenstrips en sierpleister. Super prijs-kwaliteit verhouding. Bij het vergelijken van prijzen online was ik verbaasd hoe goedkoop afium was maar toen ik langsging begreep ik meteen hoe dit mogelijk was. Supergroot winkel met een hele groot magazijn welke ik mocht doorlopen. Een heerlijk kop koffie gehad waarbij ik supervriendelijk werd geholpen. Super geduldige werknemers en ervaren genoeg. Uiteindelijk heb ik zijn adviesinrichting opgevolgd en mijn huis lijkt net een paleis van binnen. Ik zal jullie bedrijf aanbevelen aan mijn vrienden. Nog heel veel succes met de drukte en als ik ooit wat nodig heb bel ik als eerste bij jullie aan.
FOTO VAN EMINE
Laminaat en steenstrips
Reactie of foto toevoegen
“Zeer tevreden mee”
Door klaassen op vrijdag 9 okt 2020 20
wat een ontzettend goede aankoop heb ik gedaan, mooi laminaat makkelijk te leggen, goede prijs kwaliteit ik ben er zeer tevreden mee

Aanvulling ontvangen 19 oktober 2020: Perfect, beter als verwacht makkelijk te leggen en goede kwaliteit.
Reactie of foto toevoegen
“Geen levering”
Door G Bozkir op maandag 3 jan 2022 22
In de winkel tegels uitgezocht en besteld. Bedrag van 2500 euro en 1000 euro vooraf betaald. De tegels zou geleverd worden voor kerst.. Uiteindelijk een week voor de levering een telefoon ontvangen dat ze de levering zullen opschuiven met een week.. 31 december... Bellen ze 1 dag van te voren op met de opmerking dat de tegels niet kunnen worden geleverd maar wel een alternatief die 10 euro duurder zou zijn.. En de verkoper die het nodig vond om een "lollige" opmerking te maken dat ik nu ook even op hem kon wachten aangezien hij ook op ons heeft moeten wachten. Bij deze zaak niks meer kopen dus!
Reactie of foto toevoegen
“Laminaataankoop”
Door henk op vrijdag 24 jan 2020 20
Laminaat gekocht kwam wat tekort dus terug om nog een paar pakken te halen. Hebben ze de prijs verhoogd met de prijs van een ondervloer om volgens te zeggen met "gratis" ondervloer. En weigeren ze het laminaat zonder ondervloer te verkopen.

Bar slechte service!!! Gelukkig kan ik het ook bestellen op het internet dan ben ik inclusief bezorgen nog iets minder kwijt dan bij hun!
Reactie of foto toevoegen
“Slechte service”
Door Jan op donderdag 24 jan 2019 19
Laminaat Harbour Oak: Afium levert beschadigde planken en retourneringsvoorwaarden zijn buitenproportioneel. Hoewel Afium duurder was dan concurrenten als directfloor en laminaatpark, hebben wij het laminaat Harbour Oak bij Afium gekocht omdat dat bedrijf bij ons in de buurt was en het dus gemakkelijker was om terug te brengen. Omdat de vloer tijdens onze vakantie zou worden gelegd, hebben we ruim besteld, zodat de vloerenlegger niet tekort zou komen. Uiteindelijk hadden we 6 pakken laminaat over. Toen ik na de vakantie de bon erbij pakte om 3 van de 6 pakken terug te brengen, stond in de kleine lettertjes dat retournering binnen 14 dagen had moeten geschieden. Daarnaast brengt Afium bij terugbrengen nog € 35 excl btw aan administratiekosten in rekening. Beide voorwaarden vinden wij buitenproportioneel. Telefonisch contact opgenomen maar geen enkel begrip. Tijdens het leggen waren een aantal planken deels onbruikbaar omdat, hoewel de verpakking nog heel was, de groef niet helemaal goed was. Ook anderen op deze ervaringssite hebben hetzelfde ervaren voor wat betreft de groeven. Klantgerichtheid en service is slecht en de prijs dus zeker niet de laagste.
Reactie of foto toevoegen
“Juist service”
Door Rob Sanou op dinsdag 11 jun 2019 19
Ik heb in 2018 laminaat bij ze besteld en door een foutje van huisdier hebben we wat problemen en ik zag op tegen de enorme bezorgkosten van 70 euro voor maar 2 pakken maar met Yilmez heeft dat keurig netjes opgelost en wordt me alsnog toegestuurd, dat is nog eens service en Qasa had gevraagd in mijn mail vorige bericht weg te laten
Reactie of foto toevoegen
“Hoogglans vloer”
Door Anil Sardjoe op donderdag 4 mei 2017 17
Heb bij deze bedrijf hoogglans vloeren besteld. Hierbij wilde daar toch ook de plinten bij hebben. Echter wist ik niet hoeveel m2 ik moest hebben. Thuis alles opgemeten en dit telefonisch doorgegeven. Bij de levering van de vloer waren de plinten niet meegeleverd. De chauffeur zij dat het niet is besteld. 2 maanden later heb ik de tegels laten leggen. Eenmaal gelegd bleek er 4 tegels schade aan te zitten. Dit betreft fabricagefout. Hierover gebeld te hebben. Wilde ze geen vervangende regelen. Ik moest het gelijk melden bij leveren. Allof ik alle tegels 42 m2 ga kijken of ze allemaal goed zijn. Ik had hierbij reserve vloeren en heb de bedrijf die gelegd heeft gevraag om dit te vervangen. De bedrijf gaat ze nog vervangen. Daarna heb ik de plinten weer besteld. Het gaat om 25 meter plinten. Bij ontvangst heeft mijn vrouw de plinten aangenomen. Alles boven gezet ben ik ze gaan tellen. Tot mijn verbazing is de plint 0,75 cm en tel ik er 27 stuks. Hierna bel ik Afium gebeld. Hierbij willen ze helemaal niet weten en mij helpen om de resterende 14 mtr, die ik tegoed heb niet leveren. Tevens vragen ze extra geld, omdat ik volgens hen te weinig had betaald. Hierbij uitgelegd dat de bedrag die ik afgesproken heb, heb betaald dat dat ik geen cent meer ga betalen. Hierop werd ik helemaal boos en heb hem gezegd dat ik bij hem voor 2000 euro aan tegels heb gekocht en dat het bedrijf iets flexibeler kan zijn hierover.

Reactie ontvangen van Afium op 17 mei 2017: De plinten van uw tegels zijn bij de eerste levering niet meegeleverd omdat deze speciaal voor u werd gesneden op dat moment. U heeft de bestelling van uw plinten later doorgegeven ( zoals u dat zelf ook aangeeft )en hierdoor is de levering van uw plinten vertraagd, echter wist u dit. Het is misleidend en jammer dat u het verhaal doormekaar haalt. U begrijp dat wij beschadigde producten na twee maanden niet meer kunnen nagaan of deze onderweg is gebeurd of bij u tijdens de bouw. U was tevens al twee maanden bezig in uw woning met de verbouwing. Wat betreft uw plinten: Wij hebben 34 stuks plinten van 75cm ( dat is totaal 25,5 meter ) geleverd en deze is door mevr. Sardjoe gecontroleerd en afgetekend. Hierbuiten heeft ons chauffeur het restbedrag aangenomen en deze bleek ook minder te zijn dan afgesproken ( U heeft het factuur van te voren via de mail ontvangen en ging hiermee akkoord ). Hierna hebben wij u gebeld en hebben we van uw kant vernomen dat u hier 'geen zin meer in had' om het restbedrag te betalen. Dit vonden wij teleurstellend maar vonden het niet erg na een grote aankoop. Nadat u plinten tekort bent gekomen belde u ons op om deze gratis te willen ontvangen. Wij gingen hier niet mee akkoord en u nam een hele andere positie aan en begon zeer grof aan telefoon te praten. Wij vinden het jammer op deze manier zaken te hebben gedaan, echter hebben wij in uw geval ( zoals u ook kunt opmerken uit het verhaaltje ) zeer ons best gedaan u tevreden te stellen.
Reactie of foto toevoegen
“Retour buiten retourtermijn gaat niet”
Door Timmermans op woensdag 14 apr 2021 21
Heb complete badkamer gekocht en ben in aanraking gekomen met corona toen ik uit het ziekenhuis kwam hadden de tegelzetters een 14 pakken wandtegels over en ik heb ze gebeldt en gevraagd of ik ze kon terug geven maar nee hoor een SUPER SLECHTE SERVICE!
FOTO VAN TIMMERMANS
Reactie of foto toevoegen
“Niet netjes”
Door Adnan op zondag 9 feb 2020 20
Vitra s50 wandcloset met bidet. Nieuwe wc douche gekocht met bij afium na verloop van tijd brak de bril gewoon doormidden aan een kant. Na drie keer mailen en lang wachten werd het eindelijk opgepakt, en toen werd er doodleuk terug gekoppeld dat het gebruiksschade was, ik kon een nieuwe kopen en daar korting op krijgen! Ik koop nooit meer wat bij afium en ik raad het ook sterk af bij vrienden en kennissen. Produkten dubieus (kwaliteit) en service zeer en zeer slecht! Mensen wees gewaarschuwd!
Reactie of foto toevoegen
Foto's
Gebruikersfoto: Slechte radiator
1 / 6
Vestiging Afium
Website: afium.nl/
  Rotterdam, Kinderdijkstraat 71, 3076 JH Rotterdam, tel 010-7860130
Kaart
Uw ervaring
Overzichtpagina's
Meer bedrijven in Zuid-Holland
Over deze pagina
Het helpcentrum van Qasa bevat uitgebreide informatie over onder meer betrouwbaarheidscontrole, privacybescherming, scorebepaling, wijzigen of intrekken van ervaringen, en wat er gebeurt na het schrijven van een ervaring.

Een bewerking voorstellen van de naam, bedrijfsomschrijving of adresgegevens. Geef hier uw wijziging door.