Feedback
5,8

LAB21

Website: www.lab21.nl
1 / 31
31 foto's
Ervaringen
Beschrijf ook uw ervaring en help tegelijk anderen bij hun keuze
Website
www.lab21.nl
Bedrijfsomschrijving
Afkomstig van LAB21
LAB staat voor Life At Best. Een beter bestaan voor zoveel mogelijk mensen is onze droom. Van houten vloeren, natuursteen tegels tot laminaatvloeren, alles wat wij aanbieden willen wij als topaanbieding presenteren. LAB21 voert dan ook enkel producten van topkwaliteit en topmerken in haar portfolio.

Om dit te realiseren werkt LAB21 uitsluitend samen met werelds meest toonaangevende fabrieken in de betreffende branche. Hun producten hebben zich al bewezen door hun topranking op de wereldproductlijst en jarenlang gebruik bij prestigieuze projecten als de Olympische Spelen, concertgebouwen, wereldwijd bekende retailchains etc.

Specialisme
LAB21 gelooft in specialisme. Dat is o.a. terug te zien in de diepte en breedte van ons assortiment. Een breed portfolio biedt u ook veel keus. LAB21 selecteert niet op merknamen, maar op kwaliteit en design. LAB21 neemt dus niet klakkeloos het hele portfolio van een merk in haar assortiment. Wij kiezen de mooiste kleuren en designs van de verschillende merken uit voor onze klanten.

Transparant & eerlijk
LAB21 is altijd zo transparant mogelijk naar haar klanten toe. Wij vertellen alles incl. de nadelen van het materiaal en de valkuilen bij het gebruik. Regelmatig vertellen onze showroommedewerkers direct iets over de nadelen wanneer zij een product toelichten. De showroommedewerkers van LAB21 ondergaan intensieve trainingen voordat ze aan de slag gaan. Deze trainingen worden gevolgd door een telefonische enquĂȘte onder onze klanten en periodieke toetsen. Secuur en eerlijk zijn is de nummer 1 richtlijn voor onze showrooms.

Wij houden niet van agressief verkopen en het achterhouden van informatie. LAB21 biedt al haar producten aan tegen een zo goed mogelijke prijs-kwaliteitverhouding. En altijd voorzien van eerlijke informatie. Klanten zullen uiteindelijk voor LAB21 kiezen als wij het goed en eerlijk blijven doen. Dat is onze overtuiging.


Ervaringen
Er zijn 4 ervaringen over LAB21. Alle ervaringen zijn door Qasa gecontroleerd. Uw ervaring toevoegen: schrijf een review
“PVC vloer”
Door Ton van der Linden op donderdag 5 jul 2018 '18 | vestiging Amersfoort
Na een forse verbouwing hebben wij een PVC vloer aangeschaft en laten leggen op 2 etages. Op grond van goede reviews op internet besloten we dit door Lab21 te laten doen. Mijn advies aan iedereen: lees deze review goed door en bedenk je daarna twee keer of je dat hier wel zou doen.

Reeds tijdens het bestelproces ging er veel mis in de communicatie, mails bleven onbeantwoord, er was een naamsverwisseling bij de bestelbon enzovoort. Dus veel heen en weer gecommuniceer. Afspraken met de legger om de vloer in te meten werden op het laatste moment niet nagekomen waardoor andere afspraken in de verbouw moesten worden verzet. In de algemene voorwaarden dekt Lab21 zichzelf hiervoor goed in, als de legger bij u als klant tevergeefs komt dan betaalt u 350 euro per dag, maar omgekeerd gaat men hier erg lichtvoetig mee om. "Sorry meneer, maar ik ga het niet redden meer vandaag, ik kom morgen". Mij kostte dit een extra halve vakantiedag. Toen de legger dan uiteindelijk de vloer kwam inmeten bleek hij met een oude opdrachtbon te komen waardoor hij bijna 'vergat' ook de bovenverdieping in te meten (die hadden wij later aan de bestelling toegevoegd).

Op de dag dat de legservice dan eindelijk zou gaan egaliseren maakte men grote problemen over het voorwerk van de aannemer. Op het allerlaatste moment werden wij voor een voldongen feit plaatst: de legservice ging niet egaliseren want 'de vloer was te oneffen' (lijkt me een goede reden om te egaliseren maar blijkbaar wil men daar bij de legservice een gladde vloer voor). Daar sta je dan als klant, al je afspraken zoals plaatsen van een keuken lopen in het honderd als dat zo doorgaat, en dat weten ze. Jij staat onder druk dus daar gaan we dan:

Om het egaliseren toch door te laten gaan kregen we een voorstel om onderhands extra te betalen, dan zou men alsnog wel egaliseren (er is extra egaline nodig meneer, als u het bij mij doet kost het 400,= extra, maar als u het via Lab21 doet kost het 800 euro). Uiteindelijk werd het probleem opgelost doordat de aannemer een bultje oude egaline uit de vloer weghakte, naar eigen zeggen 4 minuten werk inclusief stofzuigen. Hierdoor was er veel minder of helemaal geen extra egaline meer nodig en deze actie had de legservice natuurlijk ook zelf kunnen uitvoeren. Vervolgens werd er nog een bezwaar gemaakt over ingefreesde maar losliggende vloerverwarmingsleidingen die volgens de legservice vastgelegd moesten worden door de aannemer, terwijl op de bon stond dat de legservice de sleuven zou dichtsmeren. De aannemer heeft dit (hoewel hij dat voor andere vloerenleggers in 20 jaar praktijkervaring nog nooit had hoeven doen) alsnog gedaan met de door de legservice voorgeschreven egaline (die ik zelf bij een bouwmarkt moest gaan halen, want de legservice rijdt volgens eigen zeggen ' niet de hele dag met egaline in de rondte'). En ook hier was er daarna vanuit de legservice weer kritiek op het uitgevoerde werk.

Bij al dit gesteggel kon ik de legservice maar niet zo ver krijgen zelf contact op te nemen met de aannemer zodat ik als klant overal tussen bleef zitten als probleemhouder: precies waar je als klant niet op zit te wachten. Uiteindelijk heeft na veel stresvol heen en weer gecommuniceer Lab21 de vloerenlegger ertoe bewogen alsnog aan het werk te gaan.

Intussen had ik als klant volgens afspraak zelf de bestelde vloerdelen en plinten bij Lab21 opgehaald en daar kwam de volgende verrassing: In het magazijn lagen precies genoeg pakken, waaronder 2 beschadigde pakketten vloerdelen. En daar sta je dan opnieuw. Gelukkig konden nieuwe vloerdelen vanuit een andere vestiging per koerier worden toegestuurd naar het leg-adres, op de dag dat de vloerenlegger aan het leggen was. Dat leek op zich een goede oplossing. U voelt hem vast al komen.

Surprise, surprise, op de betreffende dag kon het pakket door de koeriersdienst niet worden afgegeven omdat de leggers het die betreffende dag al om 10:30 uur voor gezien hadden gehouden. De koerier stond om 10:35 uur voor een dichte deur. De leggers vonden een deel van de vloer op de begane grond namelijk nog onvoldoende gedroogd en waren na het leggen van de bovenverdieping dus al heel snel klaar.
Wat zegt u- dat is wel erg snel? Daarover straks meer.

Vervolgens heeft het mij als klant nog de grootste moeite gekost om de vloerdelen (en de mat, die was men ook nog vergeten) alsnog op tijd bezorgd te krijgen zodat de leggers de volgende dag het werk konden afmaken. De koeriersdienst wilde niet nog een keer langskomen tenzij de opdrachtgever hier een zogenaamde 'tijdzending'van zou maken (extra geld) en Lab21 wilde er geen tijdzending van maken omdat de koerier het pakket gewoon nog een keer moest aanbieden. Ook hier weer: 'meneer, het is uw probleem', dan had u maar thuis moeten zijn. Uiteindelijk ging de koerier overstag, maar ook hier weer veel stress en onnodige vakantieuren moeten inzetten om het pakket ten slotte aan te kunnen nemen zodat het leggen de volgende dag in elk geval wel kon doorgaan.

Bij het leggen van de plinten door de legservice wachtte mij het volgende konijn uit de hoge hoed: meneer, wij, legservice van Lab21, kitten de plinten standaard niet, maar dat kan u er onderhands bij ons wel bijkopen voor 2 euro de meter. Als u het via Lab21 doet kost het u 4 euro de meter. Dat is voor ons een leuke bijverdienste. Als je al niet het gevoel had gepiepeld te worden dan krijg je het op dat moment alsnog.

Het eindresultaat heb ik laten beoordelen door een andere professional. Die kwalificeerde het geleverde werk op een paar punten als 'broddelwerk'. Het egaliseren was niet goed uitgevlakt. Hierdoor staat de PVC vloer bij de dorpels op sommige punten boven de dorpel uit en op andere punten eronder. Dit kan uiteindelijk los gaan laten- en dat deed het dan ook al snel- of misschien had het al helemaal niet goed vastgezeten. De plinten waren op een amateuristische wijze aangebracht: de rechte delen waren niet met verstek aan elkaar gezet, en de hoeken waren dan wel met verstek gezaagd maar zo onnauwkeurig dat dikke kieren zichtbaar waren. De plinten langs de rechte wanden waren niet loodrecht op de wand geplaatst, men had niet de moeite genomen restjes stukwerk die tegen de vloer zaten weg te schrapen, en de kieren die daardoor waren ontstaan werden gecamoufleerd met kit- de kit waarvoor ik extra had betaald.

Er was een droogloopmat geplaatst, maar het luik van de kruipruimte eronder had men verdiept laten liggen ten opzichte van de rest van de vloer, en de mat was net te ruim afgesneden zodat hij niet goed aansloot op de PVC-vloer, maar er een stukje op lag. Wat tot struikelen kan leiden. Ook weer: net niet.

Het werk is een dag later dan gepland in grote haast al vroeg in de middag voltooid (weer een extra vakantiedag opgenomen)- daarna moesten de mannen weer snel verder naar de volgende klus.

Een PVC-vloer is mooi, maar ik zou vanwege het geknoei van deze organisatie over de hele linie, en vooral de 'legservice' Lab21 afraden. Ik heb mijn beklag bij de organisatie hierover gedaan, men gaf toe dat er veel mis was gegaan en bood mij als compensatie een dinerbon aan. Die heb ik beleefd afgeslagen, omdat ik dat in geen verhouding vond staan tot de bovenomschreven ellende. En natuurlijk komt de legservice voor garantie terug. Of ik daar vertrouwen in heb? De vraag stellen is hem beantwoorden... Maar ik laat me graag verrassen.

Hoe zit dat dan met al die goede reviews? Toen ik mijn bestelling ging ophalen zag ik in vestiging Amersfoort een ludieke foto-actie: maak een leuke selfie in onze zaak, zet hem op onze facebookpagina en win een elektrische fiets. Zo koop je leuke commentaren.

Aanvulling ontvangen 5 juli 2018: Daags na mijn slechte ervaring is de legservice teruggekomen om de plinten na te lopen. Daarbij werd erkend dat het er niet goed uitzag en dat mijn klacht terecht was. Men legde mij uit dat een en ander te wijten was aan een kapotte verstekzaag. Er werd dan ook een hele nieuwe verstekzaag uitgepakt en in bedrijf genomen. De meeste problemen met de plinten zijn nu alsnog opgelost. Voor de mat komen ze nog terug.
FOTO VAN TON VAN DER LINDEN
Foto voorbeeld
Reactie of foto toevoegen
“Keramische tegels”
Door Thomas van Galen op dinsdag 4 jul 2017 '17 | vestiging Amersfoort
We waren op zoek naar tegels voor onze nieuwe keuken en deze hebben we ook gevonden. Aanvankelijk wilde we natuursteen maar na deskundig advies hebben we uiteindelijk voor keramische gekozen.
Reactie of foto toevoegen
“Super”
Door Gerard op maandag 10 jul 2017 '17 | vestiging Amersfoort
Super bedrijf, ik had een probleem dat een ander bedrijf niet de juiste aantal m2 heeft geleverd!!! en dat andere bedrijf heeft ook niks meer laten horen na 2 mailtjes. dus gelijk gebeld met LAB21 en die zijn meteen voor mij aan de slag gegaan. en binnen 2 weken hadden hun de aantal m2 die ik misten geleverd. en ze zijn ook niet duur. Dus voor vloeren gaan naar LAB21. ze krijgen van mij een DIKKE 10.
Reactie of foto toevoegen
“Niet klantvriendelijk bij klachten”
Door Marcel fiselier op maandag 22 jan 2018 '18 | vestiging Amersfoort
Heel slecht bereikbaar en totaal niet klantvriendelijk bij klachten! We zijn al bijna 4 maanden bezig met het oplossen van de problemen die zijn ontstaan bij het leggen. Oja en het is ook nog niet eens af!
FOTO VAN MARCEL FISELIER
Detail van de vloer
REACTIE VAN LAB21
Beste de heer Fiselier, Uitermate vervelend dat er problemen zijn ontstaan. We hebben een expert bij u langs gestuurd en zijn zelf met een legger wezen kijken. Helaas bleek de ondergrond te ongelijk voor de huidige vloer. Een nieuwe vloer is voor u besteld en we gaan deze spoedig bij u leggen. We zijn pas tevreden als u dat ook helemaal bent. Met vriendelijke groet, LAB21
Reactie of foto toevoegen
Adresgegevens LAB21
Website: www.lab21.nl
aAmersfoort (4 ervaringen), Euroweg 27, 3825 HA Amersfoort, tel 033 - 494 19 36
bDelft , Rotterdamseweg 402D, 2629 HH Delft, tel 085 - 483 32 77
cGeldrop (Eindhoven) , Sluisstraat 19, 5666 AA Geldrop, tel 033 - 494 19 36
dKruisland (Roosendaal) , Brugweg 26A, 4756 AG Kruisland, tel 033 - 494 19 36
eOostzaan (Amsterdam) , Skoon 58, 1511 HV Oostzaan, tel 085 - 483 32 79
Kaart
Website
Overzichtpagina's
Meer bedrijven voor vloeren
Over deze pagina
Het helpcentrum van Qasa bevat uitgebreide informatie over onder meer betrouwbaarheidscontrole, privacybescherming, scorebepaling, wijzigen of intrekken van ervaringen, en wat er gebeurt na het schrijven van een ervaring.