Feedback
5,2

Lingen Keramiek

Score uit 18 ervaringen | beschrijf ook uw ervaring
2 vestigingen (Zuid-Holland)
Bedrijfsomschrijving
Afkomstig van Lingen Keramiek
De mooiste tegels van Rotterdam en Leiden vindt u bij Lingen Keramiek. Zowel in de badkamer, het toilet als in woongedeelten kunt u uw creativiteit oneindig uitleven met kleuren, formaten, en verwerkingswijzen.
Alternatieven voor Lingen Keramiek
Andere goed gewaardeerde tegelwinkels zijn onder meer:
• Tegelhuis Montfoort
   
(Waddinxveen Zuid-Holland) score 9,6 uit 191 ervaringen
• Slingerland Tegels
   
(Hardinxveld-Giessendam Zuid-Holland) score 9,8 uit 147 ervaringen
• Bakker Tegels & Badkamers
   
(Vlaardingen Zuid-Holland) score 9,5 uit 240 ervaringen
• St. Pieter
   
(Tilburg Noord-Brabant) score 9,4 uit 185 ervaringen
• Tegelhuys Wijhe
   
(Wijhe Overijssel) score 9,4 uit 83 ervaringen

U kunt ook de lijst met de beste 10+ tegelwinkels bekijken.
Ervaringen
Er zijn 18 ervaringen over Lingen Keramiek. Alle ervaringen zijn door Qasa gecontroleerd. Uw ervaring toevoegen: schrijf een review
Bekijk ervaringen per score:
5 sterren3 ervaringen
4 sterren4 ervaringen
3 sterren0 ervaringen
2 sterren2 ervaringen
1 ster9 ervaringen

Ervaringen over: actie, kwaliteit, prijs, service

Per vestiging:
“Niet inzichteljik”
Door Aernout op vrijdag 14 okt 2016 16 | vestiging Capelle aan den IJssel
Zeer slechte ervaring. Betreft projectmatige levering voor onze nieuwbouwwoning. Voor de standaard tegels wordt er een uiterst minimaal bedrag teruggegeven. Offertes worden niet inzichtelijk gemaakt en er wordt slechts een bedrag opgegeven voor 'pakket X'. Ga met een ander in zee indien mogelijk.
Reactie of foto toevoegen
“Kleurverschil glasmozaiek”
Door Hans op maandag 23 feb 2015 15 | vestiging Leiden
Nadat ik opdracht had gegeven om een nalevering te doen van ons glasmozaiek is er een discussie ontstaan over tintverschillen tussen de 1e en 2e levering waarbij de Lingen Keramiek directeur de tegelzetter/ aannemer de fout in de schoenen schoof. Let wel ik had de verkoopadviseur nog bij ons thuis laten komen om te laten beoordelen in bijzijn van de aannemer of het wel verstandig was om te gaan tegelen vanwege het kleurverschil. Advies van de verkoopadviseur: na het tegelen/voegen zou er geen kleurverschil optreden. De tegelzetter had al zijn twijfels en heeft helaas het gelijk aan zijn zijde gekregen. Het zag er niet uit. Ik heb vervolgens contact gezocht met de directeur van Lingen Keramiek waar ik na een mailwisseling het volgende antwoord kreeg:

Citaat directeur:
"Wij hebben alles in het werk gesteld om de problemen op te lossen. Jammer genoeg heeft dat niet geleid tot een voor u bevredigend resultaat. De tegelzetter ziet een oplossing middels de levering van 2 nieuwe dozen mozaïek. Om onze goede wil te tonen zullen wij deze gratis leveren. Hier staat tegenover dat de 2de nalevering betaald moet worden, aangezien voor ons duidelijk is dat deze dezelfde tint heeft als de eerste nalevering. Om vergissingen te voorkomen: wij doen dit niet omdat wij vinden dat we iets fout hebben gedaan, maar vanwege ons streven naar maximale klanttevredenheid.
Na uw akkoord op het bovenstaande zullen wij de 2 dozen mozaïek z.s.m. leveren."
Einde citaat.

Ik heb de directeur nog bij ons uitgenodigd om zelf de kleurverschillen te beoordelen om zo invulling te geven aan de maximale klanttevredenheid. Op deze uitnodiging is GEEN gehoor geven. Kortom nadat ik de 2e levering onder protest heb betaald, is de 3e levering geleverd. De tegelzetter is aan de slag gegaan. Het resultaat is perfect. Geen kleurverschillen! Deze hele kwestie heeft 3 maanden geduurd !! waardoor ons toilet op de b.g. niet gebruikt kon worden/ we continue in een verbouwing zaten...

Ik had in een email aangekondigd dat ik mijn klantervaringen zou delen op internet. Directeur reageerde hier als volgt op:

Citaat:
"Hoe dan ook: ook al zouden wij een compleet nieuwe partij aan u leveren, dan zouden zich weer dezelfde problemen voordoen. Het inschakelen van uw rechtsbijstandsverzekering en HIBIN-Borg veranderd daar niets aan en zien wij derhalve met vertrouwen tegemoet. Beide zullen een onafhankelijke deskundige inschakelen. Een melding op de sociale media zal door ons op juistheid getoetst worden en waar nodig ondernemen wij actie.
Uit de toon van uw correspondentie blijkt dat u met ons een strijd wilt aangaan, in plaats van het gezamenlijk zoeken naar een oplossing."
Einde citaat

De toonzetting is mi er niet op gericht om invulling te geven aan maximale klanttevredenheid. De kennis/vakmanschap/ nazorg/garantie is bedroevend. De opmerking van directeur dat weer dezelfde problemen zich voor zouden doen is een gotpse.
Reactie of foto toevoegen
“Zaken goed opgelost”
Door D. IJsselstein op woensdag 3 apr 2019 19 | vestiging Capelle aan den IJssel
Via Lingen Keramiek tegels besteld voor badkamer en wc's. Tijdens de bouwwerkzaamheden liepen we tegen een aantal dingen aan die keurig zijn opgelost door Lingen Keramiek. De verkoper heeft dit goed opgepakt.
Reactie of foto toevoegen
“Slecht geplaatst”
Door Vliet op zondag 4 nov 2018 18 | vestiging Capelle aan den IJssel
Mooie producten maar slechte plaatsing. Via het project de sanitaire ruimtes laten doen. Zowel de wand als de vloertegels zijn schots en scheef, ongelijk, slecht gevoegd en gekit. De oplossing voor de vloer was een financiële vergoeding, het wandtegelwerk wordt ontkend en blijft onopgelost. Dit nooit meer. Als je de keus hebt, kies voor een ander, ik ben geen tegelzetter maar zo had ik het ook nog wel gekund!
FOTO VAN VLIET
Deel afwerking
REACTIE VAN WILLIAM
En hoe is de technische uitvoering geweest van het overige wat nu niet meer zichtbaar is? Hierbij kan je denken aan de de kimband, draingoot die niet wordt voorzien van een flens en rondom met reguliere kit wordt dichtgekit etc. Bij ons eveneens waardeloos!
Reactie of foto toevoegen
“Verplicht afnemen”
Door Linda op woensdag 9 mrt 2016 16 | vestiging Capelle aan den IJssel
We waren verplicht met hun te werken vanwege nieuwbouwproject. Als je er vanaf zag kreeg je geen drol terug. Maar als je grijze ipv witte voegen wilt kost dat 100 euro extra.. Witte en grijs kost hetzelfde, maar omdat je afziet van standaard betaald je dan 100 euro extra. Be-lach-e-lijk veel geld. Dit gold tevens voor tegels horizontaal laten plaatsen VS verticaal. Dit zou juist minder voor ze kosten omdat er veel minder snijverlies zou zijn. Gevolg: 600 euro extra. Ja, dit was onze keuze, maar bij nieuwbouw kan je niet alles hebben. Wij hebben beperkt keuzes gemaakt en gaan nu bij een badkamerspeciaalzaak de boel verder invullen. Als ze normale prijzen hadden berekend hadden we wel naar hun toe gegaan.
Reactie of foto toevoegen
“Denken niet mee”
Door Jonathan op zondag 19 apr 2015 15 | vestiging Capelle aan den IJssel
Tijdens het gesprek was er geen klik. Verkoper dacht niet mee. Aan het einde van het gesprek om persoonlijke mening gevraagd en werd er duidelijk aangegeven dat de keuze die wij maakten niet goed was en niet mooi was in combinatie met andere meubelen. Je gaat ervan uit dat de 'adviseur' mee denkt. Wij hebben meerdere ervaringen bij andere tegelzaken en zouden de Lingen Keramiek niet aanraden. TIP! Zoek een zaak via bijvoorbeeld Qasa waar de beoordelingen boven de 8 liggen en merk het verschil. Koop nooit in één keer! Verkoper heeft ons wel uitgelegd hoe ze verkopen... Maar niet hoe ze service bieden... Los daarvan een tegel blijft een tegel.. als je hem mooi vindt moet je het vooral kopen
Reactie of foto toevoegen
“Goed”
Door Marco van der Ham en Silvia van Muijlwijk op zaterdag 11 apr 2015 15 | vestiging Capelle aan den IJssel
Wij hebben een nieuwbouwhuis gekocht en onze bouwondernemer werkte samen met Lingen Keramiek. Wij kwamen toen op deze site terecht en zagen de slechte recensies en dit gaf ons een nare bijsmaak, aangezien we voor veel geld tegels hadden uitgezocht en we uiteindelijk wel graag een nette badkamer en toilet wilden! Wij hebben dit toen dus aangekaart en daar is heel goed op in gesprongen. Wij mochten van te voren bij de buren kijken hoe het tegelwerk daar was en de tegelzetter belde ons met regelmaat om te overleggen wat we precies wilden. Het uiteindelijke resultaat is dan ook prachtig en we zijn dus ontzettend tevreden met de geleverde service van Lingen keramiek. De showroom is sowieso prachtig en de kwaliteit van de tegels ook heel goed.
Reactie of foto toevoegen
“Zeer tevreden”
Door Yucel op donderdag 28 mei 2020 20 | vestiging Capelle aan den IJssel
Wij hebben voor onze woonkamer houtenlook tegels gekocht bij Lingen Keramiek. Vanaf het eerste moment hadden we gelijk een goed gevoel en echt alles is zoals afgesproken verlopen. Tijdens het verbouwing hebben we heel veel problemen gehad met andere bedrijven die hun afspraken niet na kwamen. Lingen keramiek was de enige bedrijf waar alles in 1 keer goed is verlopen. De tegels werden strak zoals afgesproken gelegd, de plinten werden daarna gemonteerd, de Kitter kwam de hele begane grond kitten en als laatste werd de deur moet geplaatst. Alles ziet er prachtig uit, en ben zeer tevreden over het bedrijf.
Reactie of foto toevoegen
“Verplichte afname”
Door Hans op zondag 22 okt 2017 17 | vestiging Capelle aan den IJssel
Verplicht tegels moeten afnemen ivm nieuwbouw. We konden kiezen uit hun selectie van huismerk pakketten. Merk tegels werd ons pas bekend toen er een doosje tegels achterbleef. Het pakket bleek drie keer zoveel te kosten als de prijzen op internet.
Reactie of foto toevoegen
“Slecht tegelwerk en mooie PVC vloer”
Door G. Beikes op donderdag 24 dec 2020 20 | vestiging Capelle aan den IJssel
De informatie, de klantvriendelijkheid, het meedenken, was allemaal prima. De uitvoering (het aanbrengen van de tegels) was daarentegen "lopendebandwerk". Slechte tegel middenvoor in de badkamer, beter was dit een snijtegel geweest. Voegen achter het toilet in de badkamer verspringen. Een strip t.b.v. een douchewand zit op de verkeerde plek. Missen ook strip ter voorkoming van waterwegloop onder de douchedeur. De voegen hadden - waarop wij steeds hadden aangedrongen - wellicht nog smaller gekund. De PVC vloer is keurig en met zorg gedaan. De plinten zijn keurig geplaatst en daarna door een ander heel netjes gekit.
Reactie of foto toevoegen
“Hele mooie vloer”
Door Saskia op woensdag 23 dec 2020 20 | vestiging Capelle aan den IJssel
Hele mooie tegels in het assortiment. Ik ben een heleboel leveranciers in de omgeving afgeweest, maar bij Lingen Keramiek had ik voor het eerst een keuze die mij blij maakte. Verder werken er professionals. Van adviseur tot tegelzetter. Ze willen allemaal een mooi product neerzetten. Resultaat is dat ik nu een hele mooie aparte vloer in mijn huis heb liggen.
Reactie of foto toevoegen
“Projectleverancier”
Door P. Vermeulen op woensdag 22 jul 2015 15 | vestiging Capelle aan den IJssel
Via project bij Lingen terechtgekomen. Gegevens over het project waren niet beschikbaar tijdens het gesprek.Voor het project wordt een luxe pakket tegels aangeboden. Deze voldoen niet aan onze smaak en kwamen op een excellent pakket. De meerprijs voor dit pakket kwam echter neer op 2,5 x de bruto m2 prijs van de aangeboden tegels. Het is duidelijk dat men hier een slaatje uit probeert te slaan. Bij een andere goed bekend staande tegelzaak zijn dezelfde tegels nog eens 20% goedkoper. Deal is niet doorgegaan. Let op uw portemonnaie
Reactie of foto toevoegen
“Aankoop vloer- en wandtegels”
Door William op maandag 24 sep 2018 18 | vestiging Leiden
Vanwege nieuwbouwproject verplicht om bij wijzigingen (ten opzichte van standaard) bij Lingen af te nemen. Bij onze eerste kennismaking bleek de uitstraling van de zaak niet overeen te komen met onze verwachting van de organisatie. Ten eerste merkten wij op dat de verkoper weinig energie stopte om ons volledig te informeren en totaal niet meedacht in mogelijkheden. Ook de mogelijkheid voor een 3D Design ontbrak. Ten tweede viel ons de prijsstelling op die ontransparant is. Niet alle producten zijn voorzien van een prijs en bij navraag bleek men absurde prijzen te hanteren die wel opliepen tot 2,5/3 x de bruto m2 prijs van de tegels om deze geplaatst te hebben. Dit zelfs na aftrek van de kosten (o.a. projecttegels, arbeidsloon) die standaard in de nieuwbouwwoning geplaatst wordt. Bovendien extra kosten proberen te berekenen voor o.a. een liggende tegel (terwijl in de projectomschrijving hierover niets is opgenomen), een andere kleur voeg etc. Ten derde verzochten wij de verkoper vriendelijk om voor ons drie offertes op te stellen, zodat we hieruit onze definitieve keuze konden maken en de prijsopbouw inzichtelijk was. De verkoper weigerde dit en was enkel bereid om voor ons 1 offerte op te stellen die vervolgens ook nog eens fout bleek te zijn. Na het melden van deze fout hebben wij geen nieuwe offerte ontvangen.

Verder bleken de tegelzetters tijdens de uitvoering geen technische kennis te hebben van de opbouw en het waterdicht maken van een douche: kimbanden werden gescheurd geplaatst, draingoot wordt zonder flens geplaatst, tegels schuin afgesneden, voegen verschillen in maat, kitvoegen verschillen in maat, kitvoegen die de tegel niet geheel bedekken etc. Helaas was dit bij meerdere kopers in het project het geval! Kortom, een organisatie die enkel de focus heeft op winstbejag! Onze eerste en laatste kennismaking met Lingen.
FOTO VAN WILLIAM
Detail tegels
REACTIE VAN WILLIAM
Vervolg uitvoering.
Reactie of foto toevoegen
“Parket”
Door F S op dinsdag 3 sep 2019 19 | vestiging Capelle aan den IJssel
Keramisch parket voor de benedenverdieping. Pvc vloer voor beide boven verdiepingen. Betegeling badkamer en toilet.

Aanvulling ontvangen 5 september 2019: Alles is al geleverd en gemonteerd.
REACTIE VAN LINGEN KERAMIEK
Hartelijk dank voor het mooie cijfer!
Reactie of foto toevoegen
“Teleurstellende ervaring”
Door Desiree op donderdag 3 jan 2019 19 | vestiging Capelle aan den IJssel
Afgenomen: Keramische parket met vloerverwarming woonkamer, gang, keuken en toilet. En volledige betegeling toilet met tegels en 2 stroken met kiezel matten.
Gesprek met verkoper was vlot en prima. Het werk dmv zzp-ers bijna allemaal slecht. Nieuw gegoten ondervloer over vloerverwarming bleek na uitharding te hellen. De betreffende personen vonden het niet nodig de vloer met een lazerpas te controleren. Helaas kwam dat pas met terugplaatsen van de keukenplinten en het plaatsen van de toiletpot in beeld. Tussen de linkerkant en rechterkant toiletpot zat er 0,7 cm verschil! Tegelzetter kwam, als ie al kwam, uren later dan afgesproken tijd, omdat hij geen zin had in file en ging ruim voor file weer weg. Wij "moesten gewoon blij zijn dat hij al kwam". Dat de hele klus daardoor een week extra in beslag nam en dus vrije dagen kost kwam er ook nog bij. Tegelzetter het aanbrengen van de kiezel matten en het mooi pas maken binnen een strook, te tijdrovend en er slordig ingerommeld. Heeft tegels schuin gesneden omdat de tafel verkeerd stond. Verticaal was er meer dan 1 cm verschil! En wilde dat gewoon laten zitten. Heeft hoogglans tegels met zijn trouwring beschadigd met het aanslaan van de tegels. Ook met verkeerde kleur gevoegd. Uiteindelijk werd heel het toilet afgekeurd en moesten alle tegels er weer uit. Helaas ging vervolgens de sloper zo hardhandig te keer dat de maanden daarvoor aangebrachte spachtel van de muur kwam. Doordat de vloer in het toilet ook te ver helde was deze al eerder gecorrigeerd (en moesten we en stuk van de deur afhalen) en bij het herzetten van de wandtegels sloot deze niet meer mooi aan. Ja ook de vloer en de wandtegels gebeurde door verschillende werklieden. De nota van de vloerverwarming bleek 'per ongeluk' volledig berekend op hoofdvloerverwarming in plaats van gedeeltelijk. Al met al waren er slechts 2 goede krachten: de plinten werden met vakmanschap en precisie geplaatst, "zoals hij het ook thuis zou doen". Ook de kitters waren vakkundig, konden er nog enigzins voor zorgen dat de naden in het toilet niet al te erg in het oog springen. Deze zeer slechte teleurstellende ervaring wensen wij niemand toe.
Reactie of foto toevoegen
“Keramische vloer”
Door P Vlietland op donderdag 26 sep 2019 19 | vestiging Capelle aan den IJssel
wij hebben een keramische vloer gekocht en laten leggen door vakman Rafael Aleixandre .in een woord prachtig. al heel veel positieve reacties gehad. geweldig.
REACTIE VAN LINGEN KERAMIEK
Hartelijk dank voor de mooie review!
Reactie of foto toevoegen
“Prima”
Door Margaret van den Berg op donderdag 20 jun 2019 19 | vestiging Capelle aan den IJssel
Tegelvloer voor de woonkamer in ons nieuwbouwhuis gekocht. Ruime keus, goed geholpen door een ervaren verkoper. Vloer is volgens afspraak geleverd en gelegd. Prima!
Reactie of foto toevoegen
“Teleurstellend”
Door M.M op dinsdag 7 mei 2019 19 | vestiging Capelle aan den IJssel
Onze ervaring met Lingen Keramiek is zwaar teleurstellend. Vanuit de bouw hebben wij daar de tegels voor onze badkamer gekocht. Ons eerste bezoek aan de showroom van Lingen was een drama. We werden niet goed geholpen en er werden 3 soorten tegels onder onze neus geschoven die wij niet herkenden vanuit eerdere informatie vanuit de aannemer. Maar nee, dit moesten ze zijn. Dezelfde dag contact opgenomen met de aannemer en wij hadden gelijk. We waren verkeerd voorgelicht. Geen enkel excuses vanuit Lingen Keramiek. In ons tweede bezoek aan de showroom werden we redelijk geholpen, uiteindelijk de keuze gemaakt. Na oplevering van het huis was het tegelwerk in de badkamer ver onder de maat. De nis was scheef, de voorzetwand was slecht afgewerkt, en nog meer dingen. Vereniging eigen huis keurde daarom ook het tegelwerk en voegwerk af. Het was slordig gedaan. Na een poos (2 weken) kwam er een tegelzetter. Het resultaat was niet verbeterd. Nog steeds scheef en zeer slordig afgewerkt. Na weer 2 weken kwam de tegelzetter nogmaals. Afgesproken dat na de reparatie Lingen Keramiek voor een schoonmaakploeg zou zorgen die de badkamer zou schoonmaken. Uiteindelijk het tegelwerk redelijk opgeleverd. En de uitleg van Lingen Keramiek: we kunnen niet voor een '10' gaan. Communicatie verloopt moeizaam en houding van Lingen is totaal verkeerd. We moeten blij zijn dat ze langs komen, en moeten ongeveer op onze blote knieeen bedanken dat ze komen. Einde van het liedje: schoonmaakploeg is niet geregeld, men komt de afspraken niet na! Toegezegd dat er na de reparatie iemand dezelfde dag nog zou komen om alles na te lopen. Ook deze afspraak is niet nagekomen. Kortom, wij zijn zeer ontevreden over Lingen Keramiek, de gang van zaken en hun houding ten opzichte van klanten.
Reactie of foto toevoegen
Foto's
Gebruikersfoto: Deel afwerking
1 / 5
Vestigingen Lingen Keramiek
aCapelle aan den IJssel (16 ervaringen), Rivium Westlaan 22, 2909 LD Capelle aan den IJssel, tel 010 - 202 15 15
bLeiden (2 ervaringen), Rooseveltstraat 6, 2321 BM Leiden, tel 071 - 579 43 55
Kaart
Uw ervaring
Overzichtpagina's
Meer bedrijven voor tegels in Zuid-Holland
Over deze pagina
Het helpcentrum van Qasa bevat uitgebreide informatie over onder meer betrouwbaarheidscontrole, privacybescherming, scorebepaling, wijzigen of intrekken van ervaringen, en wat er gebeurt na het schrijven van een ervaring.