“Stay away from IKEA Kitchen”
Door Siddhesh patwardhan op woensdag 25 sep 2024 24 | vestiging Son
Terrible experience with ikea.customer care and service in general. They delivered half of my kitchen and half of someone else. Its been 2 months and i still dont have all the parts delivered. There is no initiative from ikea to help customer after they have done the.purchase. customers support is a joke. You need to wait 2 hrs on call. Going to store also does not help. They ask you to call. My new dishwasher was not working after 2 days and they asked me to contact bosch service center. And it is also not that cheap.. better to spend some.more money some where else than rellying on thse horrible guys. Only positive side was INTERIORFIX guys were really helpful.
Reactie of foto toevoegen
“Foxtorp keuken”
Door Fam. Meijer op woensdag 26 aug 2020 20 | vestiging Groningen
Nu paar jaar (2-3) Foxtorp keuken van ikea, wit mat. Mooi in aanschaf, maar let op. De zijkant van de panelen verkleuren en worden geel! En dat gebeurt zonder weersinvloeden! Dit valt niet onder garantie, aldus Ikea klantenservice. Letterlijk wordt geschreven.....'Het is normaal dat er na verloop van tijd zichtbaar begint te worden dat een keuken niet meer hagelnieuw is. Dit is niet te wijten aan kwaliteit, maar heeft te maken met normale dagelijkse invloeden.' Dus let op, in de loop van 2-3 jaar ontstaat er kleurverschil tussen tussen het vooraanzicht (blijft wit) en zij aanzicht (wordt geel). En accepteer het maar want dit heeft te malen met de normale dagelijkse invloeden! Ikea geeft niet thuis. Pas dus op met aanschaf van witte keukens van Ikea.
Reactie of foto toevoegen
“Folieproblemen”
Door Loes op woensdag 5 jan 2022 22 | vestiging Zwolle
Bij een kastje laat de folie aan de onderkant los en zitten er over het gehele kastje scheuren in de folie. Ikea laat het afweten, er zou wel verkeerd schoonmaakmiddel zijn gebruikt of tegenaan gestoten zijn of waterdruppels niet goed afgeveegd zijn. Maw eigen schuld dus geen garantie. Was het een fabrieksfout geweest was dit al na een paar maanden aan de hand geweest bolgens klantenservice. Keuken is nog geen 3 jaar oud.
Reactie of foto toevoegen
“Superfijn”
Door Leslie van Oostenbrugge op dinsdag 2 jan 2024 24 | vestiging Utrecht
Geeske! Wát heb je ons goed geholpen met onze retouren! We hebben een uur aan je balie gestaan omdat er heel veel werk was in verband met een fout in de bouw van onze kant! Kalm en geduldig heb je alles voor ons afgehandeld en zelfs artikelen voor ons opgehaald zodat we zelf niet in de winkel hoefden. Een dikke 11! Superfijn!
Reactie of foto toevoegen
“Nooit meer IKEA”
Door Lilian P. op maandag 22 jan 2024 24 | vestiging Barendrecht
De keuken die we hebben gekocht is prima van kwaliteit. Maar de logistiek en klantenservice zijn echt een drama. Eind juli 2023, bij het bestellen was het eerste obstakel al dat het onmogelijk was dat we de keukenkasten zelf monteren ivm een composiet werkblad. Dus we werden geforceerd om de keukeninstallatie (ruim €2800) erbij te nemen, ah goed doen we, want anders kon het niet. Bij de inmeting van de keuken (eerste week december 2023) werd er gedaan alsof er geen bestaande vol functionerende keuken heeft gestaan (die was een week eerder eruit gesloopt). Alle stopcontactpunten en waterleidingen moesten volgens hun maatlabel geplaatst worden en nieuwe groepen in de meterkast, anders gingen ze de keuken niet plaatsen voor ons. Het lijkt mij dat je als keukenmontage specialist (bedrijf: All-Om) juist moet kijken hoe en of je de keuken kan plaatsen in de ruimte. En niet dat wij de ruimte helemaal moeten customizen naar de keuken? En installeren van ons eigen apparatuur was €64 meerwerk per item (wat voor ons letterlijk plug&play is). Dus we besloten om het installeren van apparatuur zelf te doen (5x €64 = €320). Toen werd ik gebeld om een montageafspraak te plannen, de eerste mogelijkheid was ergens begin maart 2024! Dus heb ik IKEA gebeld, gezegd dat dat belachelijk is, want dan zou ik vanaf December 2023 tot April/Mei 2024 zonder (complete)keuken zitten. Leveren konden ze wel dus daar zou het niet aan liggen, dus vroeg ik weer om de keuken dan zelf neer te zetten en dat zij het werkblad monteren. In eerste instantie kreeg ik weer de "Nee dat is onmogelijk"-gepraat, maar daarna bleek het opeens wel te kunnen. Werkblad inmeting + installatie kostte slechts €699! Levering van de onderdelen van keuken(kasten) zou in 1x gebeuren, maar helaas was de levering niet compleet. En bleek ook onderdelen niet op de bestelling te staan, dus moest je ook nog zelf met een "shopping list" naar de winkel gaan? WIE VERZINT DIT?!
Uiteindelijk alles gehaald en alles gemonteerd, kwam het inmeten van het werkblad (bedrijf: Nerostein) eerste week van januari 2024. Dat ging gelukkig goed ondanks dat ze geen NL spraken. Communicatie met deze partij ging prima! Gelukkig. Werkblad is vandaag geïnstalleerd (22-01-2024), helaas was 1 stukje te kort afgemeten, maar deze wordt opnieuw besteld en geleverd en geïnstalleerd over 2 weken. Dus al met al, ik heb ruim €2300 bespaard en een aantal maanden zonder keuken ingekort, door zelf de keuken te monteren.
Maar mocht ik ooit weer een nieuwe keuken nemen, dan nooit meer IKEA.
Voor degenen die dit hele verhaal hebben gelezen, bedankt en wees gewaarschuwd. Of weet dat je niet alleen bent geweest met dit onnozele gedoe van IKEA.
Reactie of foto toevoegen
“Probleem met oven”
Door Edzard op maandag 16 nov 2020 20 | vestiging Amsterdam
De kwaliteit van de apparatuur is slecht. Er brak een kunststof lipje af doordat ik er met een ovenschaal een tikje tegen gaf. De oven was meteen niet bruikbaar en Ikea was niet thuis voor coulance ondanks dat het niet af had mogen breken. Bij deugdelijke apparatuur zie je dat dit onderdeel ook van metaal is gemaakt en niet plastic.
Aanvulling ontvangen 16 november 2020: Ik heb een complete keuken gekocht.
Reactie of foto toevoegen
“Klantenservice om te huilen”
Door Talboom op maandag 1 nov 2021 21 | vestiging Barendrecht
In juli een keuken besteld bij Ikea barendrecht en nu begin november nog steeds niet geleverd, wat een drama dit bedrijf. Inmiddels wel 5 keer een dag thuis zitten wachten omdat de keuken geleverd zou worden en 5 keer kwam de vervoerder niet opdagen. De keuken staat nog steeds in het magazijn en inmiddels worden we al niet meer te woord gestaan door de klantenservice omdat de order behandeld wordt door een casemanager die weer geen contact met ons opneemt. Echt schandalig!! Met de producten van Ikea is niks mis maar de leveringen en de klantenservice is om te huilen.
Reactie of foto toevoegen
“Geen Ikea apparatuur meer”
Door Cynthia op dinsdag 2 nov 2021 21 | vestiging Duiven
Slechte ervaring na 7 jaar vaatwasser en koelkast kapot. Ik betaald de monteur voor alleen een bevestiging. Ikea apparatuur niet meer.
Reactie of foto toevoegen
“Nooit meer een Ikea keuken”
Door Familie Hempenius op donderdag 1 jun 2023 23 | vestiging Amersfoort
Goedkoop is echt duurkoop. Zélfs als je de duurste opties kiest van IKEA. Ze beloven 25 jaar garantie maar die is tot aan de deur. Klantenservice is heel slecht bereikbaar en weet meestal zelf ook niet wat er kan. In de 4 jaar dat we de keuken hebben is de koel-vriescombi stuk gegaan, de spoelbak gesprongen, het composieten keukenblad gebarsten met lekkage tot gevolg, de vaatwasser gerepareerd en al 2x de knop van de afzuigkap vervangen. En elke keer is uren bellen, mails sturen en weken tot zelfs 9 maanden (?!) wachten op een oplossing die geen oplossing is. We zijn een illusie armer. Nooit meer een IKEA keuken voor ons!
Reactie of foto toevoegen
“Een half jaar met een halve keuken”
Door Jolanda op zondag 31 mrt 2024 24 | vestiging Amersfoort
Inmiddels is mij keuken eind januari half afgemonteerd. Er ontbreekt; deur voor mijn vaatwasser, afmontage plinten, plintjes boven inbouw apparatuur, 2 kasten van binnen niet afgemonteerd enz... En niemand die zich echt lijkt in te spannen om dit op te lossen. Er is praktisch geen communicatie mogelijk met Ikea. Telefonisch onbereikbaar: ze bellen ook niet terug. Zelf moet je de planning, begeleiding en communicatie doen. Ben er vele uren mee bezig. Het voorstel is nu 17 mei te komen! Ik zit dus een half jaar met een halve keuken. Amersfoort is rampzalig. Geen keuken bestellen! Ikea maakt zijn reputatie echt te schande. Dit kan gewoon niet
Reactie of foto toevoegen
“Ontevreden”
Door Marjolein op woensdag 5 mei 2021 21 | vestiging Delft
De Anratta zelfreinigende oven met telescooprails gekocht bij de keuken maar helaas maar op 1 rail de telescoopfunctie. Ook de turbogril niet te vinden. Gebruiksaanwijzingen voor alle apparatuur erg onduidelijk. Keuken plaatsen viel deze keer erg tegen, tweede keuken van Ikea. Deuren stellen ook een crime. Helaas ook niet alles in 1 keer geleverd. Inmiddels al de derde week in en nog niet klaar ondanks opgenomen vakantiedagen.
Reactie of foto toevoegen
“Koop geen keuken bij IKEA”
Door Paul op donderdag 29 nov 2018 18 | vestiging Heerlen
Door IKEA Heerlen 2 keer zeer goed te woord gestaan voor het vervangen van onze huidige keuken. Totale kosten circa 10.000 euro. De knelpunten begonnen toen de firma interiorfix kwam opmeten. Deze komt alleen de keuken plaatsen. Voor een waterleiding een meter door te trekken komt weer een andere firma. En krijg je ook een aparte offerte. En om 2 sleuven te maken om electriciteitskabels door te trekkken komt weer een andere firma. En weer een andere offerte. Voor de afzuigkap moest een nieuw gat naar buiten worden geboord. Daarvoor moest ik maar even iemand gaan zoeken die dat voor me dit. Interiorfix heeft daarvoor geen boren. Een keukenplaats firma die geen gaten in een muur kan boren voor een afzuigkap. Werkelijk te zot voor woorden. Afgezien daarvan wilde ik geen dubbel gat. De vooral gezellige medewerker van interiorfix bood geen alternatief door bijvoorbeeld de kastje wat anders te plaatsen, waardoor kookplaat en ook afzuigkap kon worden verplaatst. Het ging om 5 cm. Ik probeerde daarna contact te leggen met IKEA klantenservice. Dit is echt onbegonnen zaak. A. je moet door een waanzinnig lang keuze menu en B. je moet zeer lang wachten. En tot slot kan de medewerker aan de telefoon niets voor je betekenen om het een en ander passend te maken. Ik probeerde een afspraak te maken met IKEA Heerlen en hier waren de komende 2 weken geen mogelijkheden voor het maken van een afspraak via de website om te proberen 2 kleine dingetjes aan te passen. Dit lukt niet via de website, lukt niet via de telefoon. Ik ben afgedropen na zoveel slechte service. Jammer want ik had de keuken gekocht als interiorfix alles onder 1 dak had en ik snel een afspraak kon maken met IKEA over wat kleine aanpassingen. Mijn advies...paar liever een paar euro meer dan moeten communiceren met tientallen mensen over het plaatsen van een IKEA keuken
Reactie of foto toevoegen
“25 jaar garantie? Vergeet het maar”
Door D op zondag 3 feb 2019 19 | vestiging Barendrecht
25 jaar garantie op een keuken van Ikea blijkt een wassen neus. Van het deurtje van de vaatwasser begon de verf binnen een jaar al te bladeren en bleek absoluut niet vocht bestendig. De rest van de kast deurtjes vertonen allemaal scheurtjes in de verf op de smalle gedeeltes, dit verergert per jaar. Als er eenmaal scheurtjes in de verf zitten is het natuurlijk een kwestie van tijd voordat de verf los gaat laten. De verf breekt nu op steeds meer plaatsen los. Dit heeft niks met slijtage te maken of is veroorzaakt door verkeerd gebruik, dit ontstaat gewoon spontaan over de hele keuken. Om niet elk jaar met die deurtjes naar Ikea te hoeven gaan heb ik 8 jaar gewacht tot het over de hele keuken zichtbaar en storend begon te worden. Dit was dus mijn grootste fout want nu kan Ikea zich achter de kleine lettertjes verschuilen in de garantie voorwaarden.
Ikea belooft van tevoren 25 jaar garantie, dat is dus niks waard, zie onderstaande reactie. En komt eigenlijk maar neer op 1 jaar garantie waarbij je de gebreken ook nog eens binnen twee maanden gemeld moet hebben na eerste waarneming. Ikea bied totaal geen oplossing, ook niet telefonisch. Ik zou een Ikea keuken aan niemand willen adviseren, begin er gewoon niet aan, je krijgt er spijt van. Het is slechte kwaliteit, waarbij ze met hun 25 jaar garantie vertrouwen willen wekken dat het allemaal wel meevalt. Maar binnen 10 jaar ben je weer toe aan een nieuwe keuken.
Daarnaast is de klantenservice erg slecht. Heb meer dan 6 maanden op onderstaand antwoord moeten wachten. Dat vind ik ook nog wel ironisch eigenlijk, zelf moet je binnen 2 maanden je klacht over het product kenbaar maken om binnen de garantie procedure te vallen, Ikea kan jou klacht nog niet eens binnen een halfjaar afhandelen. Het antwoord wat je krijgt lijkt mij overigens een vrij standaard antwoord wat ze al klaar hebben staan. Telefonisch is de klantenservice ook slecht te bereiken, heb hiervoor een uur in de wacht gestaan.
Geachte heer ......., Hierbij bevestigen wij uw melding inzake uw FAKTUM keuken en informeren u als volgt. De FAKTUM keukenserie is inmiddels uit het assortiment. Momenteel verkoopt IKEA een geheel nieuw keukensysteem, METOD genaamd. De maatvoering van het nieuwe systeem is anders en de onderdelen zijn daarom niet uitwisselbaar met een FAKTUM keuken. IKEA heeft het recht om het assortiment te wijzigen om aan de steeds veranderende vraag te kunnen voldoen. Medio mei 2014 is een gehele mediacampagne geweest waarin afscheid werd genomen van het FAKTUM systeem. Hierin is duidelijk aangegeven dat de garantie gewoon blijft bestaan en er tenminste 2 jaar nog FAKTUM onderdelen beschikbaar zouden zijn. Dit is uitgevoerd door middel van een webshop speciaal voor FAKTUM, deze is per 30 september 2016 gesloten. Daarmee hebben wij aan onze plicht tot informeren gehouden. Onder de IKEA garantie vallen schades die zijn ontstaan door een produktie- en/of kwaliteitsprobleem. Deze vormen van schade komen over het algemeen aan het licht in het eerste jaar na aankoop. Schade ten gevolge van invloeden van buitenaf zoals dagelijks gebruik, stoten of vallen valt niet onder de garantie. Daarbij is wettelijk bepaald, dat garantiegever binnen 2 maanden na ontstaan van de 1e schade moet worden ingelicht om de schade te beperken en de garantiegever de kans tot reparatie te geven en de oorzaak te onderzoeken. Volgens onze Algemene Verkoopvoorwaarden kunnen wij uw beroep op garantie daarom niet honoreren. Wij wijzen daarom uw verzoek tot garantie af en sluiten het dossier. Wij kunnen u adviseren om na te gaan of de fronten nog gerepareerd en overgespoten kunnen worden. Wij hebben goede ervaringen met de firma Maatrepair in deze, maar het staat u uiteraard vrij om uw eigen keuze te bepalen. Wij vertrouwen erop dat wij u hiermee voldoende hebben geïnformeerd. Met vriendelijke groet, IKEA B.V. Nederland Customer Support Center
Reactie of foto toevoegen
“Drama”
Door Jan Jaap op dinsdag 20 feb 2018 18 | vestiging Groningen
Verschrikkelijk. Laten intekenen bij de Ikea Groningen door een medewerker die er verstand van hoort te hebben. Toch is alles fout gegaan. Klantenservice lost vervolgens niets op. Drama! Het heeft ons ontzettend veel tijd en ergernis gekost. Nooit weer een IKEA keuken.
Reactie of foto toevoegen
“Onvolledige montage”
Door Joanna tu op vrijdag 10 nov 2023 23 | vestiging Utrecht
In juli vond de montage plaats, welke onvolledig is gedaan en met meer dan 10 gebreken! Gebreken waarvan u denkt dat de monteur misschien onder invloed is geweest tijdens zijn werk. Je snapt er echt niks van! Zoals een tekorte legplank, geen achterwand, geen afvoerbuizen, gebroken lamp, geen deurpaneel, kabels niet weggewerkt, stucwerk beschadigd en wc goorrrr achtergelaten. Het gaat om Interiorfix! Dan doet Ikea op zijn beurt helemaallll niks! Al 2 maanden moeten zeuren reageren ze niet op onze melding/klacht. Ze laten je gewoon zitten! Iedereen keer via de FB chat krijg je een auto antwoord met dat ik zsm bericht krijg. Als ik naar de manager vraag, zeggen ze gaat niet.
Zelfs als ik naar de vestiging toe ga, beloven ze je heel wat maar daarna hoor je nikssss meer!
Reactie of foto toevoegen
“Slechte communicatie en spullen niet leverbaar”
Door Arjen Attema op dinsdag 20 jun 2023 23 | vestiging Zwolle
Ruim anderhalf jaar geleden heb ik via Ikea Zwolle mijn keuken besteld, slechts een aantal weken geleden is deze volledig afgerond. Vanuit Ikea Zwolle is het hele proces zeer zeer zeer matig verlopen wat betreft levering en communicatie. Gelukkig stond hun installateur van der Velde mij bij, en heb ik dankzij hen inmiddels een volledige keuken staan. Kortom; nooit meer via Ikea een keuken bestellen, drama en erg amateuristisch qua communicatie.
Reactie of foto toevoegen
“Kastje en muur”
Door Schieveen op vrijdag 24 apr 2020 20 | vestiging Utrecht
Vorig jaar mei keuken bij IKEA gekocht met inbouwapparatuur (Electrolux) in maart van dit jaar koel vriescomb. kapot. Moest vervangen worden. Monteur belde direkt voor het leveren van een nieuwe. We worden 4 weken van kastje naar de muur gestuurd. Mijn vrouw blijft altijd geduldig maar ik ben het nu zat. Heb nooit goed begrepen waarom iedereen zo vol is van IKEA. Misschien door die gefrituurde balletjes?
Reactie of foto toevoegen
“Ga niet met Ikea in zee”
Door Jules op maandag 16 nov 2020 20 | vestiging Amsterdam
Bestel nooit een keuken bij Ikea! Het was en is nog steeds een vreselijk traject. Vlak voor de installatie wordt mij verteld dat mijn keuken kwijt is en er niet geleverd kan worden. Mij wordt beloofd dat ik teruggebeld wordt, maar dat is nog nooit gebeurd. Veel te laat wordt uiteindelijk een deel geleverd, zonder keukenblad, spoelbak, koelkast en nog vele andere materialen. De installateur is inmiddels weer weg en ik zit hier met een halve keuken waar ik niks aan heb. Van ikea hoor ik niks meer. Customer support kan mij niet helpen en zegt iedere keer weer dat ik teruggebeld wordt wat dus niet gebeurt. Mijn keukeninstallateur vertelt mij dat het, sinds de corona uitbraak een complete chaos is bij ikea. Ze blijven maar doorverkopen maar kunnen niet leveren, zegt hij. Kortom: ga niet met Ikea in zee.
Reactie of foto toevoegen
“Meerdere dingen verkeerd gegaan”
Door Bennie Barlag op zaterdag 9 nov 2024 24 | vestiging Amsterdam
Trap niet in hun mooie verkoop praatjes, begon al met niet complete keuken verkeerd ingevoerd. Servicedesk snappen ze er niks van, om iets ervan af te halen en iets erbij doen. Erg jammer dat ze niemand kunnen opleiden. Daarna bezorgen pfff duidelijk gezegd en staat ook op de bon 4 hoog. Komen ze bezorgers weten van niks. Bellen met informatie Groningen verteld alles u wordt teruggebeld,je raad het al we wachten nog steeds op het antwoord. Conclusie koop niks bij IKEA
Reactie of foto toevoegen
“Plezier van een nieuwe keuken is er niet”
Door Noz op woensdag 29 dec 2021 21 | vestiging Utrecht
4 jaar geleden een keuken uitgezocht. Zag er op de 1e plaats mooi uit maar al snel begon de apparatuur te haperen. Het plezier van een nieuwe keuken heb je niet. Allemaal kleine dingetjes die zo op te lossen zijn door de monteur maar wel elke x 3 weken wachten tot de monteur kan komen. Na een jaar begonnen met proberen er vanaf te komen maar lukt niet omdat elke x de monteur moet beoordelen of het te repareren is. En tuurlijk, hij kan best een doekje over de onderplaat van de vaatwasser halen maat daarmee is niet het probleem waardoor de vaatwasser gaat lekken verholpen. Garantie is nu bijna voorbij en dan de apparatuur maar ergens anders halen.
Reactie of foto toevoegen
“Komen afspraken niet na”
Door maarten op zaterdag 14 mei 2022 22
Al een jaar bezig om onze keuken voor elkaar te krijgen. Er is iets goed mis bij Ikea; langere levertijden snap ik vanwege covid. maar geen tot slechte communicatie, niet nakomen van afspraken, herstellen van keukenfouten duurt eindeloos en er wordt niet meegedacht en afgeschoven op Monteurs en chauffeurs die Ikea niet in dienst heeft maar inhuurt. Ikea kan het niet meer aan. Bedenk goed of u die ellende wilt
Reactie of foto toevoegen
“Bij problemen wordt geen actie ondernomen”
Door Marjolein op woensdag 16 okt 2024 24 | vestiging Son
Donderdag 26 september zou onze keuken worden geplaatst door het bedrijf wat met IKEA samenwerkt (Interiorfix). De keuken hebben we 2 weken daarvoor eruit gehaald zodat eerst de leidingen konden worden omgelegd en het stucwerk hersteld kon worden. Interiorfix is in de ochtend van 27 september weer vertrokken omdat ze niet konden starten met het inbouwen van de keuken wegens het ontbreken van diverse kasten/onderdelen die IKEA niet tijdig geleverd heeft. Je zou verwachten dat er door IKEA snel actie werd gezet (we zitten namelijk zonder keuken en ons huis staat vol met dozen). Helaas om een lang verhaal kort te maken werd er na vele malen uren in de wacht te hebben gestaan na een week pas iets gedaan. Er bleek een fout te zijn gemaakt door IKEA met het bestellen van de onderdelen. Een week later zou alles geleverd worden en de 2 poging voor het plaatsen van de keuken door interiorfix stond gepland op 14 oktober (inmiddels 5 weken zonder keuken). Helaas is interiorfix in de ochtend van 14 oktober weer vertrokken omdat vele onderdelen dubbel zouden zijn geleverd en er nog steeds onderdelen ontbraken. Wederom geen keuken! Tot op heden is er niets door IKEA opgelost, er is bijna geen contact te krijgen (alleen het algemene servicenummer). Er is niemand die onze zaak echt oppakt, de gehele order controleert en met een snelle oplossing komt. IKEA communiceert gewoon niet. De dubbele onderdelen worden niet opgehaald en blijkbaar is een van de kasten niet meer leverbaar en ook niet bekend wanneer wel. Ze gaven ons wel de tip om de kast zelf in Duitsland op te halen en dan nogmaals af te rekenen. Gekker moet het niet worden. We staan letterlijk machteloos! Je zou toch mogen verwachten van een bedrijf zoals IKEA dat ze mensen niet laten zitten, goed bereikbaar zijn, met oplossingen komen en dan hebben we nog niet gesproken over een compensatie. Het is werkelijk schandalig wat hier gebeurd! (En dan heb ik hier nog maar de korte versie omschreven van alles. Als we het complete verhaal zouden delen word het nog erker. IKEA, alsjeblieft graag actie! Dit kan zo niet langer.
Reactie of foto toevoegen
“Uitstekend gegaan”
Door Wil op woensdag 3 apr 2019 19 | vestiging Duiven
Bij Ikea Duiven keuken gekocht. Uitstekend geholpen. Perfect op tijd geleverd door Oegema Transport. Uitstekend en vlot geplaatst door Jaspers en Van de Broek via ALLOM. Hulde!!
Reactie of foto toevoegen
“Veel geprobeerd”
Door M de Groot op vrijdag 28 aug 2020 20 | vestiging Hengelo OV
Hallo ik heb zelfde probleem heb nu al voor de 2 de keer nieuwe frontje erin maar kastdeurtjes zijn niet schoon te krijgen al met verschillende middeltjes geprobeerd ook gebeld dan zeggen ze met glasreineger ook geprobeerd met soda met afwasmiddel ontvetten niks help ben wel zo zat eerst had ik witte kastdeurtjes die werden zo veel geen gezicht zelf ben ik ziek dus denk je zal wel aan de schoonmaakster liggen naar wij zat waren hebben wij de grijs mat maar gekocht nog geen 5 maand verder zelfde probleem weet mij geen raad meer geld groeit mij niet op de rug mijn man kan helaas de bon niet vinden dus wie kan mij helpen kastdeurtjes voedingen overwegend.
Aanvulling ontvangen 2 september 2020: Ongeveer ander half jaar hebben wij de keuken in wit geplaats en ergens voor on dit jaar omdat de kastdeurtjes niet schoon te krijgen was en ook vergeelde hebben wij nieuwe frontje gekocht in grijs met de hoop dat dit beter zou zijn Maar niet dus er blijven naar schoonmaken vage vlekken te zien van alles geprobeerd ook direct droogmaken naar elk stukje allerlij middelen niks help dus voel mij machteloos gr Antoinette
Reactie of foto toevoegen
“Flexibel maar zonder kwaliteit of service”
Door Alexander op woensdag 29 jul 2020 20 | vestiging Delft
Voor de nieuwe woning hadden we een nieuwe keuken nodig. Doordat we vol in de verbouwing zaten en nog niet goed alle details wisten wat we wilden hebben we gekozen om (voorlopig) een Ikea keuken te plaaten en deze zelf stap voor stap op te bouwen. Hierdoor zeer uitgebreid ervaring opgedaan met alle aspecten van Ikea. Laten we zeggen dat het een zeer gemengd totaalbeeld geeft.
Pluspunten
1. Het is totaal flexibel qua ontwerp en indeling. Je kan en mag je bedenken en alles terugbrengen en omwisselen. Niet alles maar wel veel is mogelijk. Achteraf hebben we zoveel mogelijk treklades genomen. Die kan je zelf bijhalen. Je kan eventueel de planken die je al hebt teruggeven en je krijgt je geld terug. Je zou ook andere fronten kunnen nemen achteraf. Dit kan je nergens anders zo doen.
2. Je kan het zelf plannen. De keuken bestaat uit meerdere delen en die hebben we stap voor stap opgebouwd en uitgebreid. Het is een voordeel dat je niet vooraf alles moet beslissen maar gaandeweg elke keer een stapje kunt zetten. Ook dit kan je nergens anders doen (behalve bijvoorbeeld bij de bouwmarkt).
3. Prijstechnisch is het prima zolang je in de basisvarianten blijft zitten. Onze keuze voor Ikea had niets met prijs te maken overigens.
4. Je kan andere merkapparatuur (je moet geen Ikea apparatuur nemen!) en een werkblad van een andere levarancier gebruiken. Op zich is het wel een open systeem.
Minpunten
5. De kwaliteit over de hele linie is matig. Bijvoorbeeld in alle voorgeboorde gaten zit een maattolerantie. De gaatjes zitten niet altijd op dezelfde plek maar varieren per paneel. Je kan dit goed zien als je dezelfde fronten op elkaar legt, gaatje ene keer iets meer links en andere keer iets meer rechts. Het past daardoor niet altijd en je moet zelf bijboren. Ook de platen zien niet altijd exact even groot. Dit kan je zien als je platen op elkaar legt, ze zijn simpelweg niet even groot maar er zit opnieuw een variatie in van van 1 tot 1,5 mm. Montagemateriaal ontbreekt af en toe. De algehele kwaliteit van panelen is net voldoende. Standaard stelpoten zijn slecht. Standaard scharnieren zijn echt matig. Op zich is het wel in overeenstemming met de prijs, maar hier geldt echt ik betaal niet zoveel dus ik krijg ook niet zoveel, het kan allemaal net. In dit verband: je mag alles terugbrengen en het wordt zonder discussie teruggenomen, ook als het al gemonteerd zat. Dat heeft ergens iets te maken met de echt waarde: kennelijk is de kostprijs zo laag voor Ikea dat het niet uitmaakt als je het teruggeeft.
6. Service heeft een andere betekenis. Je mag materialen terugbrengen, opnieuw ophalen, ontbrekend schroefje halen, etc. Elke keer een nummertje trekken, zo 20 minuten wachten, aan de balie iets geven, iets ophalen, etc. Je moet niet verwachten dat er iemand iets voor je doet. Daar betaal je overigens ook niet voor. Wat Ikea presenteert als service voor de klant is vooral wegbezuinigen van handelingen door Ikea en zo min mogelijk tijd besteden. Je doet alles zelf.
7. Op het moment dat je uit de basisvarianten gaat is de prijs niet meer zo interessant. Ikea biedt veel verschillende fronten (van 10 euro maar ook van 50 euro), allerlei varianten voor de keukenbladen, treklades, etc.. Wij hebben veel elementen achteraf geupgrade omdat het mooier of praktischer was en daar betaal je behoorlijk voor. Je zit dan meestal vast aan Ikea en dan blijkt dat ze werken met een soort high-low concept. De basiselementen zijn goedkoop (low) maar de opties zijn veel duurder (high). De prijzen van onderdelen hebben in ieder geval weinig met de kostprijs te maken. Achteraf denk ik dat de basisvarianten (bijvoorbeeld het standaardmeubel voor een kast van 60 breed en 80 hoog) echt supergoedkoop zijn en dat de marge op onderdelen die je achteraf bijkoopt wordt teruggehaald. Het is wat ondoorzichtig. Ikea is zeker niet goedkoper dan andere aanbieders bij een compleet afgewerkte keuken.
Neutraal
8. Wij hebben alles zelf gemonteerd, vooral omdat we heel flexibel wilden zijn. Het was wat bewerkelijk (zijn erg veel handelingen) en kost aardig wat tijd, maar ik denk dat het bij een andere keukenmerk per saldo niet makkelijker of moeilijker was geweest. Bij een andere keukenleverancier hadden we echter niet zo flexibel stap voor stap kunnen werken.
Conclusie
In flexibiliteit is Ikea niet te verslaan en was voor ons een uitkomst. Als je niet zelf monteert, dan raad ik het echt af. De reden is dat je bij een externe monteur per definitie vooraf precies moet bepalen wat je wilt. Alle voordelen van Ikea met flexibel qua ontwerp en indeling (1.) en flexibel in planning (2.) heb je dan helemaal niet. De nadelen van heel matige kwaliteit (5.) en ontbreken van service (6.) houd je gewoon. Qua prijs zit Ikea aan de budget kant, maar is zeker niet goedkoper in prijs dan andere op budget gerichte aanbieders, en ik denk dat je elders voor hetzelfde budget een hogere kwaliteit keuken kunt krijgen met wat meer service.
Reactie of foto toevoegen
“Veel gedoe bij aanschaf en slechte service”
Door Westerveld op dinsdag 23 apr 2024 24 | vestiging Utrecht
Een waarschuwing voor het kopen van IKEA keukens. Prijs-kwaliteit is prima, zolang er maar niets mis gaat. Wij hebben enorm veel gedoe gehad bij het aanschaffen en installeren, ging erg veel mis. En nu er binnen de garantietermijn iets kapot gaat door normaal gebruik, worden we van het kastje naar de muur gestuurd door zowel IKEA en Whirlpool. En moeten we uiteindelijk veel geld betalen om het opgelost te krijgen.
Reactie of foto toevoegen
“Vier keukenbladen die niet goed zijn”
Door Toon Daamen op donderdag 7 nov 2024 24 | vestiging Son
Heel veel gebeurd, maar waar het om draait is dat ik na 2 maanden met 4 composiet keukenbladen in huis zit die alle 4 niet goed zijn. 1e stel niet passend. 2e stel onderzijde blad bij spoelbak niet ingefreesd. Opties van Ikea na veel over en weer gebel en bezoek. 1) Leg de bak er op, waardoor opstaande rand ontstaat, hetgeen niet alleen niet mooi is, maar ook onpraktisch. Water op blad moet dan altijd over de rand in de bak geveegd worden. 2) Hang de bak eronder zonder infrezen. Dan moeten alle leidingen verlaagd worden waardoor onderliggende lade niet meer sluit. Het infrezen van bladen zou uit de collectie gehaald zijn (m.i. bullshit). Probleem veroorzaakt door geblunder van Ikea wordt nu op mijn bordje gelegd. Dank daarvoor. Ga hier dus niet mee akkoord. Wordt vervolgd. Hoop dat u als potentiële nieuwe klant meer geluk heeft.
Reactie of foto toevoegen
“Garantie is wassen neus”
Door ivo op woensdag 14 aug 2019 19 | vestiging Amersfoort
Complete Keuken gekocht. Na 8 jaar is er bij steeds meer fronten het folie losgelaten. Hier al meerder malen over gebeld maar een oplossing blijft uit. Heerlijk ontmoedigingsbeleid. Niet terugbellen en niet reageren. Inmiddels ziet de keuken er niet meer uit. Nagenoeg alle fronten zijn beschadigd. Nieuwe fronten zijn ook niet meer leverbaar. Nu geeft men aan dat er geen garantie op zit,(zou 25 jaar op zitten) omdat we het eerder had moeten melden. Slechte service en kwaliteit. Laatste keer dat we iets bij Ikea kopen. Wij zetten er een advocaat op en gaan niet met het antwoord akkoord. We kunnen toch moeilijk een nieuwe keuken kopen ivm fronten die afbladderen. Bezint eer ge begint met een aankoop bij Ikea. Lijkt leuk maar als het erop aankomst draait men zich onder de garantie uit.
Reactie of foto toevoegen
“Slechte levering”
Door Kees Goedhart op vrijdag 18 sep 2020 20 | vestiging Zwolle
Online ontwerp gemaakt. Tot onze verbazing konden wij niet meer uiy het ontwerp bestellen zoals wij 4 jaar geleden deden met andere keuken. Over die keukwn zijn wij zeer positief. Bestellen kon alleen na verplicht offerte van de vesteging a 39 euro. Hoe vrijblijvend is dat? Personeel was niet druk tijdens uitzoeken. Wij hebben ze dientwee uur zien vullen met kletsem maar hadden geen tijd. Afspraak kon pas 2 weken later, terwijl er al uitwaren. Vervolgens heeft ze in mijn ontwerp aangepast, maar niet terug gezet in mijn account. Wij hadden alleen nog een offerte met niets zeggende afkortingen en artikelcodes. Levering ging netjes volgens afspraak. Bij hetbchecken blijken er allemaal artikelen bij te zittenndie ik niet wil/gevraagt of nodig heb.. Poten van 11 cm en plinten van 8 cm. In mijn ontworp hoge bovenkasten en tijdens ophangen blijken hetblage te zijn. Lade frontje missen en tijdens nalevering blijken dit kastdeurtjes. Verlichting waar ik om vroeg is niet compleet.
Dus ik.mag nu op mijn vrije zaterdag niet klussen weer een uur heen en een uur terug rijden om te ruilen. Dit is de tweede maar wel laatste keuken bij IKEA.
Reactie of foto toevoegen
“Problemen door niet leverbare gootsteen”
Door George Mensink op donderdag 7 nov 2024 24 | vestiging Barendrecht
Kocht een keuken. Na de bestelling en betaling enige dagen later bleek de gootsteen niet leverbaar te zijn, dit werd mij via de telefoon medegedeeld. Op aanraden van verkoopster aanrecht laten voorbewerken voor deze gootsteen. Dit kon niet worden teruggedraaid, toen ik vroeg wat ik dan met een keuken zonder gootsteen moest, had ze geen antwoord. Ik kreeg wel het geld voor de gootsteen terug. Later (middels een telefoon gesprek waar het meer dan een uur duurde voordat men opnam) kreeg ik een tijdelijke andere aanrecht en gootsteen totdat de gootsteen leverbaar was. Bestelling gedaan in februari. andere gootsteen in april. Het is nu november, nog niets, hoor ook niets. Wachttijden aan de telefoon zijn zolang (vaak meer dan een uur) dat ik vaak voortijdig moet afbreken. IKEA reageert niet op mails. Nooit maar dan ook nooit meer iets van de IKEA.
Reactie of foto toevoegen
“Traag en slecht bereikbaar”
Door jet oldeman op dinsdag 17 apr 2018 18 | vestiging Hengelo OV
(kleine) Keuken gekocht. Ging allemaal heel moeizaam. Volgens de monteur die moest plaatsen (wordt door Ikea ingehuurd) klopte de tekening niet met de werkelijkheid en de levering niet met de tekening. Monteur is bijna 5 dagen bezig geweest met de plaatsing , was een hele puzzel voor hem. Verder was gelijk het aanrechtblad beschadigd (deze procedure loopt nog maar daar wordt weer een ander bedrijf voor ingehuurd), schoot de pijp van de afzuigkap en moest in de (al bestaande) kookplaat polen worden verwisseld (op kosten van mezelf), daar er een nieuwe electriciteitsgroep is aangelegd op aanraden van het intallatiebedrijf van Ikea. Omdat er een nalevering van materiaal plaatvond voor de keuken heb ik deze zelf moeten betalen terwijl dit was toegezegd dat deze kosten voor Ikea zijn (dit loopt ook nog). Al en met al wacht ik al weken totdat de keuken klaar is en ik dus ook niet verder kan met het afwerken (muur) en inpakken van de keuken. Erg jammer vind ik dat ze telefonisch slecht bereikbaar zijn en ze traag zijn met antwoorden van de mails. Ws. zijn ze TE druk. Zou iedereen aanraden om bij een keukenzaak die alles in eigen beheer doet en goed bereikbaar is een keuken te kopen.
Reactie of foto toevoegen
“Bestelling verkeerd gelopen”
Door Alicia op maandag 20 jan 2020 20 | vestiging Utrecht
In Juli 2019 een keuken besteld. In November de order definitief geplast (mocht niet eerder van Ikea) Twee weken voor het geïnstalleerd zou worden (half december 2020) zegen ze dat de blad vertraging loopt en dat de keuken met een tijdelijke blad geïnstalleerd moet worden. In de tussentijd een telefoontje dat de oven die ik had besteld niet meer in voorraad is en dat ik naar de winkel moet om een oven te bestellen. Daar hadden ze de oven ook niet meer op voorraad dus ik wordt gedwongen om een andere te kiezen als ik die geïnstalleerd wil hebben tegelijkertijd met de rest van de keuken. Bij het installeren merken we dat de vaatwasser ook verkeerd is besteld. Weer naar de winkel want telefonisch kunnen ze weer niets. Dat is altijd zo. Gelukkig de mensen in de keuken afdeling van de winkel kunnen wel wat. De vaatwasser zal vervangen worden. Ikea brengt de maatblad. Een aantal weken later komt de installatie bedrijf en, verrassing! de blad is verkeerd gesneden en het past niet. Inmiddels een week verder en niets gebeurt. Twee keer gebeld maar telefonisch kunnen ze echt niets. Vandaag een half uur aan de lijn geweest, drie verschillende afdelingen (ze konden mij dossier niet vinden), drie kwart van de tijd op wacht gezet en uiteindelijk geen millimeter verder. "we zullen contact met u opnemen, mevrouw". Waar heb ik dat al eerder gehoord!? Inmiddels al weken een blad in mijn gang die ontzettend in de weg staat. DOE HET NIET, KOOP GEEN KEUKEN BIJ IKEA.
Reactie of foto toevoegen
“Slechte apparatuur”
Door Jeannine Stroucken op maandag 3 mei 2021 21 | vestiging Son
Hij kochten een keuken bij Ikea. Er ging veel mis bij de levering van het aanrechtblad, maar dit werd door Ikea goed opgepakt. uiteindelijk hadden wij ca. 3 maanden na de afgesproken datum onze keuken compleet. Op grond hiervan raden wij een Ikea keuken wel aan, maar..... niet de apparatuur. Je betaalt relatief veel voor slechte apparaten van Electrolux met totaal geen service. Een binnen het jaar spontaan afgebroken kunststof pal in de combimagnetron van 700 euro werd door Electrolux afgedaan als gebruikersschade. Hierdoor werken magnetron en heteluchtoven niet meer. Electrolux wil voor 200 euro de schade komen herstellen. Ikea neemt geen enkele aansprakelijkheid. De Electrolux koelkast/vriescombinatie (wij kozen de duurste versie) zuigt vacuum waardoor hij niet blijft vastzitten aan de deur. Wij hebben dit euvel zelf gelukkig kunnen verhelpen dioor er iets tussen te plakken, maar dat zou eigenlijk niet nodig moeten zijn. De installateur kreeg het probleem zelf niet verholpen. Van de afzuigkap brak de knop (zeer inferieur kunststof) al binnen twee maanden af. Mijn advies: wel de keuken maar koop alsjeblieft je apparatuur elders. Voor een paar honderd euro meer heb je absolute topmerken als Bosch, Siemsens, Samsung
Reactie of foto toevoegen
“Frontjes verkleuren heel snel”
Door Rita op maandag 17 jan 2022 22 | vestiging Utrecht
Ik heb in 2015 een keuken gekocht bij IKEA. De frontjes van de deuren en laden verkleuren heel snel. Niets aan te doen.
Reactie of foto toevoegen
“Geen service”
Door M. Sawal op vrijdag 2 feb 2024 24 | vestiging Barendrecht
In november 2023 een keuken gekocht bij Ikea Barendrecht. Bestellen ervan verliep goed. Daarna kwam de ellende. Een deel bleek niet leverbaar te zijn, hier moesten we als klant zelf achteraan. 0 initiatief vanuit IKEA Barendrecht. Een deel was toen nog steeds niet leverbaar maar er was wel al een montagedatum afgesproken in januari 2024. Tijdens het monteren kwam de monteur erachter dat een aantal onderdelen verkeerd was geleverd. Opnieuw 0 service vanuit Ikea Barendrecht om dit zsm te regelen. Uiteindelijk na veel belminuten, benzine en heel veel stress zelf maar geregeld dat de rest van de spullen (nalevering en verkeerde levering) besteld werd. 2-2-2024 kwam er een monteur langs, we dachten voor de keuken, maar hij was een meubelmonteur en daarbij voor 30 minuten ingeboekt voor 2 onderdelen (meubels), terwijl het om nog een halve keuken gaat met tenminste 35 onderdelen die nog gemonteerd moesten worden! Echt schandalig slecht! Ikea belt u terug... Yeah right. Nog nooit teruggebeld geweest door ze...!
Reactie of foto toevoegen
“Vergeling fronten en afhandeling”
Door R.Rietveldt op zaterdag 20 jul 2019 19 | vestiging Barendrecht
Klacht over donkervergeling van witte VEDDINGE keukenfronten van IKEA. Omdat IKEA mij niet tegemoet wil komen met een oplossing voor mijn klacht over mijn donkervergeelde witte VEDDINGE keukenfronten, rest mij geen andere optie dan mijn klacht wat breder onder de aandacht te brengen. Hoewel IKEA beweerd dat alle IKEA keukenfronten vervangbaar zijn, bleek vervanging van één wit VEDDINGE keukenfront na 4 jaar niet mogelijk door donkervergeling van mijn overige fronten.
Als antwoord op mijn klacht beweerd IKEA o.a., dat donkervergeling inherent is aan het product en als zodanig binnen de gestelde kwaliteitsnormen valt. Om die reden valt donkervergeling niet onder de garantievoorwaarden. Verder verklaard IKEA dat nieuwe fronten ook verkleuren, waardoor er op termijn geen kleurverschillen zullen zijn.
Ik vind de argumentaties van IKEA niet overtuigend en ook niet relevant, n.l.;
- Europa vond het produceren van verf te belastend voor mens en milieu en stelde daarom de VOS 2010 richtlijn op. Hierin staat dat er minder Vluchtige Organische Stoffen (VOS) in de verf mogen zitten. Alle fabrikanten moesten daarom de samenstelling van hun verf opnieuw formuleren. Vooral het bindmiddel moest opnieuw worden geformuleerd. Het bindmiddel dat tegenwoordig veel gebruikt wordt bestaat grofweg uit phtaalzuuranhydride, olievetzuur en glycerol. De vetzuurcomponent is de veroorzaker van de vergeling!.
- Witte Alkydhars-verf vergeelt relatief snel in daglicht, maar nog sneller als er geen zon- of daglicht bij kan komen.
- IKEA heeft mij vóór aankoop niet geïnformeerd over de relatief snelle donkervergeling van witte VEDDINGE fronten, terwijl het probleem met Alkydhars-verf sinds 2010 bekend moet zijn.
- IKEA gaat voorbij aan het feit dat ik witte VEDDINGE keukenfronten wil en geen donkervergeelde fronten.
- Daarnaast blijven bestaande donkervergeelde fronten doorvergelen, waardoor kleurverschillen blijven bestaan.
- IKEA verschuilt zich achter de garantievoorwaarden bij klachten over donkervergeling van witte VEDDINGE keukenfronten.
- Helaas heb ik een slechte afhandeling van mijn klacht ervaren.
Met vriendelijke groet,
Dhr. R.Rietveldt
Reactie of foto toevoegen
“Frontjes niet meer leverbaar”
Door Anton op zondag 21 jan 2024 24 | vestiging Duiven
Ik zocht naar een kleine keuken voor mijn nieuwe appartement. Na wat tips van mensen ben ik naar de ikea gegaan. Daar heeft iemand mij geholpen met het samenstellen van mijn "droom keuken". De persoon was heel vriendelijk en we zijn om een mooie keuken uitgekomen en de prijs van toen 3200 euro. Ik zou de volgende dag netjes de factuur krijgen en als ik die had betaald gingen ze gelijk voor mij aan de slag. Toen ik de factuur kreeg was de keuken oppeens een stuk duurder geworden boven de 3500 euro. Er was mij alleen verteld dat het een paar tientjes kon verschillen met de eerdere offerte. De dag daarop ben ik terug gegaan omdat ik het liefst met iemand van de ikea de keuken van 3500 euro wilde bestellen. Toen bleek dat er iets mis was gegaan met de eerdere bestelling. Want de tekening van het maatwerkblad was niet goed doorgekomen. Ik heb toen met een andere collega weer de hele keuken opnieuw moeten samenstellen en daarna gelijk ter plekke besteld. Moment van bezorging: bezorging was perfect. Ze hebben alle dozen netjes in de keuken neergelegd. En ook op tijd. De keuken in elkaar zetten deed ik zelf. Dit was redelijk te doen. Maar er mistte 4 frontjes van de kastjes. Deze zaten er er niet bij. Toen weer naar Ikea Duiven gegaan. Er werd mij heel leuk verteld dat de frontjes niet meer leverbaar zijn en niet besteld konden worden. Mijn vraag was ook"waarom heb ik dan een keuken besteld met frontjes die niet meer te leveren zijn" de Ikea werknemer keek op de ellenlange bon en zei dat de frontjes niet op de bon staan en ik ze dus niet betaald heb. Terwijl ik samen met een collega van haar de keuken heb besteld. Ik mocht alleen nog kiezen om tegen betaling andere frontjes te bestellen. Dat was de keuze die mij werd gegeven. En ze zou nog in de gaten houden of ze nog bestelbaar werden.
Dit is inmiddels 3 weken geleden en ik heb niks meer gehoord. Nooit meer!
Reactie of foto toevoegen
“Een incomplete keuken”
Door John Bonte op vrijdag 22 nov 2024 24 | vestiging Barendrecht
Een keuken afspraak gemaakt voor een complete keuken. Er moest een 2e afspraak komen voor eventuele bijzonderheden na het laten inmeten. Er werd al gezegd dat enkele producten niet op voorraad waren. Maar dat er door een medewerker erop wordt toegezien dat het alsnog erbij wordt gedaan. De levering was zoals afgesproken. Omdat de montage zelf wordt gedaan. Kon ik al niet verder omdat de spullen die niet voorradig waren er niet bij zaten. Zelf ben ik naar de vestiging Delft en Utrecht gereden. Om enkele onderdelen te halen. Tot op heden mis ik nog steeds een kastje en handgrepen. De keuken is incompleet. Ik heb een klacht ingediend. Krijg netjes een mail terug, dat een medewerker mij zal terug bellen. En dat moeten ze nog steeds doen. Als ik ikea een cijfer moet geven is het een dikke 6 min. Mensen die een keuken willen kopen, kijk gerust verder dan Ikea. Het meer betalen zal je goed doen.
Aanvulling 4 december 2024:
Eerlijk is eerlijk, na 2 mails gestuurd te hebben, werd ik uiteindelijk gebeld door Ikea met mijn klachten (tel. +31 50 711 1267). Alle klachten werden besproken, zelfs de oven met stoom functie werd besproken. Maar die kunnen ze niet meer terugnemen, omdat ik het al had geplaatst. Het was mijn fout niet omdat de medewerker het verkeerd heeft besteld. (Ik had om een combi oven met magnetron besteld). De man zou kijken wat hij nog voor mij kon betekenen. Een 3 kwartier later word ik teruggebeld. Alle missende onderdelen zal alsnog geleverd worden. Ook de stoomoven wordt gewisseld in een combi oven magnetron. Alles wordt bezorgd en opgehaald. Zonder enige kosten. Ik ben blij. Conclusie........ Sinterklaas bestaat.
Reactie of foto toevoegen
“Goed geholpen maar achteraf niet tevreden”
Door Audrey op woensdag 22 jan 2020 20 | vestiging Son
Ik heb een keuken gekocht in April 2019 geplaatst ,ik was reuze blij met mijn keuken tot dat er gebreken kwamen vocht in de aanrechtblad ,een kraan die spettert,dat gaat binnenkort opgelost worden en een Combioven magnetron waar de pin van de deur afbreekt ,drie weken moeten wachten om gemaakt te worden ,hoor je op de dag dat het gemaakt moet worden dat het je 200 euro gaat kosten voor een nieuwe deur ,omdat dit niet onder de garantie valt ,dit noemen ze gebruikers schade valt niet onder de garantie ,ik was woest,ik heb de keuken in April laten plaatsen nog geen jaar oud ,is het zo hoe we met klanten omgaan ? De Combi kostte al bijna 500 euro en dan moet er nog 200 erbij? Nee tevreden ben ik zeer zeker niet ,gebruik schade mag pas na jaren optreden en niet binnen een jaar.
Reactie of foto toevoegen
“Verschrikkelijk”
Door Dost op zaterdag 6 jan 2024 24
Verschrikkelijk, dat mensen zo behandeld worden! In het kort: Mei 2023 keuken besteld via online. November, vrij gepland, op dag van levering werd levering door IKEA geannuleerd. Dag van montage ging dus ook niet door. Uiteindelijk is de bestelling in vijf delen gekomen. Kasten zijn verkeerd gemonteerd, we hebben meer dan 20 keren gebeld en moesten telkens 20 minuten of langer in de wacht voor er überhaupt iemand opnam. Niet één keer is er vanuit IKEA contact opgenomen met ons, ondanks herhaaldelijke verzoeken. Nu wachten wij nog steeds op compensatie voor alle geleden extra kosten, en worden wij nog steeds compleet genegeerd door IKEA.
Reactie of foto toevoegen
“Het werkblad bolt op rond de wasbak”
Door Mirsad Muric op maandag 27 feb 2023 23 | vestiging Breda
Ik heb nieuwe keuken gekocht bij ikea, maar ik ben niet tevreden. Wij hebben een maatwerkblad gekocht bij Ikea en hebben een uitsnijding laten maken voor het kookblad en de wasbak, Ikea services hebben ook de wasbak geplaatst. Nu is er, met verloop van tijd steeds meer en meer, water onder het maatwerkblad terecht gekomen waardoor het nu naar boven is komen te staan en dit enkel rond de wasbak.
Reactie of foto toevoegen
“Wat een ellende”
Door Jac Weerts op woensdag 23 dec 2020 20 | vestiging Utrecht
December 2020: Waarschuwing voor mensen die een keuken willen kopen bij Ikea!
1.Ikea houdt zich niet aan gemaakte afspraken.
2.Ikea is niet in staat om adequaat te communiceren.
3.Ikea levert keukens af die niet compleet zijn.
4.Ikea laat je maanden lang wachten op ontbrekende en beschadigde onderdelen.
Conclusie: wil je van al deze ellende bespaard blijven, koop dan zeker niet bij Ikea.
Reactie of foto toevoegen
“Loslatend folie”
Door Kohl op maandag 6 sep 2021 21 | vestiging Hengelo OV
Na 6 jaar liet van keukenkast het fineer los maar ach het is van ikea ...altijd goed .. ze geven niet voor niks 25 jaar garantie. Maar helaas voor de medewerker was de keuken gebruikt en dan vervalt dd garantie.
Reactie of foto toevoegen
“Wasbak niet goed in blad”
Door Deniz op zondag 27 jan 2019 19 | vestiging Duiven
Keuken gekocht en alles ging in begin prima. Na installatie zijn we erachter gekomen dat de wasbak niet goed is afgekit in de maatwerkblad. Hierdoor is er vocht ingekomen en is de blad dikker geworden. Na contact met ikea bieden ze 1 op 1 vervanging aan. Ik heb aangegeven dat ik geen zin heb in nog een verbouwing. In dat geval bieden ze 30% waarde van blad aan en als ik dat accepteer vervalt de garantie. Voor een blad wat van binnen begint te rotten is dit veels te weinig. Ik heb aangegeven om de deal om te ruilen. Ik betaal 30% van de blad en wil mijn volledige aankoopbedrag terug. Hier gaan ze niet mee akkoord en je mag verder niet onderhandelen. Tijdens aankoop geven ze juist aan dat ze een super klantenservice hebben. Zeker 5x minimaal 20/30 min in de wacht gestaan. In de winkel willen ze je niet helpen omdat het om een keuken gaat. Per mail krijg je na 2 weken reactie.
Reactie of foto toevoegen
“Zoveel problemen in drie jaar”
Door Suzanne op woensdag 26 apr 2023 23 | vestiging Delft
In drie jaar al zoveel gedoe gehad met de keuken. Afzuigkap kuren, koelkast kuren, dat is met garantie opgelost. Maar nu de rand van het aanrecht rondom de spoelbak omhoog komt is de reactie dat dat door water komt en dus eigen schuld. Water bij een spoelbak lijkt me vrij logisch, dat het aanrechtblad omhoog zo snel dat is toch niet normaal?
Reactie of foto toevoegen
“Echt nooit meer”
Door H. Bom op vrijdag 26 feb 2021 21 | vestiging Barendrecht
Wij hebben eerder een review geplaatst over Ikea keukens met een waslijst aan zaken die niet goed gelopen zijn met de plaatsing van ons keuken vorig jaar mei. Uiteindelijk we. Cadeaubon gekregen die vervolgens niet te gebruiken is in deze tijd omdat men niet kan leveren! Vandaag minder dan een jaar geleden begint de vaatwasser al te lekken zo erg dat we hem niet meer kunnen gebruiken. Ikea verwijst ons weer door naar de leverancier die vervolgens over twee weken pas een monteur kan sturen. In de tussentijd zitten we met een vaatwasser vol met smerig water. Ikea 1 keer en NÓÓIT Meer!
Eerdere ervaring van 22 juli 2020: Eind mei onze keuken geleverd en laten monteren van IKEA. Diversen zaken zijn misgegaan. Zo werd de diepvries al stuiterend geleverd en was beschadigd. Het bestellen van een nieuwe diepvries en laten installeren door hun externe partij bleek erg lastig. Toen deze eindelijk geleverd werd bleek deze ook beschadigd. Uiteindelijk iets minder erg dan de vorige en hebben besloten deze te houden. En werd ons een bedrag belooft ter compensatie maar dat is inmiddels al vier weken geleden. Het blad bestellen en op het juiste moment monteren bleek ook erg lastig. We zitten al twee maanden met een half noodblad wat gevaarlijke situaties kan geven. Het blad zou op deze week geleverd en gemonteerd worden maar horen net dat dit blad pas halverwege de middag geleverd wordt en hoogstwaarschijnlijk weer niet gemonteerd op de afgesproken datum. Voor een IKEA keuken met montage moet je een hele lange adem hebben.
Aanvulling ontvangen 29 juli 2020: Aan mijn review kunt u nog toevoegen dat het keukenblad uiteindelijk bezorgd is op de afgesproken datum maar dat IKEA vergeten is de opdracht door te sturen naar de externe partij All-om. Hierdoor zitten wij nog eens twee weken zonder blad. De beloofde compensatie voor de diepvriezer die hebben wij na bij zes weken nog steeds niet ontvangen. Wel is opnieuw compensatie beloofd voor het niet tijdig leveren en monteren van het blad.
Reactie of foto toevoegen
“Barstende frontjes”
Door Gerwin op woensdag 28 okt 2020 20 | vestiging Hengelo OV
Keuken gekocht in Hengelo. Gesprek met de verkoper was goed. De levering was ook goed. Nu 3 jaar later beginnen de frontjes te barsten. Het enigste wat ze zeggen is dat het komt door vocht en het gebruik van de keuken ............? Ik heb het nu maar doorgezet naar de rechtsbijstand, zeer jammer dat het zo moet. Je kunt dus heel goed een keuken kopen daar....maar je mag er alleen maar naar kijken. Dus pas goed op voordat je hier een keuken koopt! 25 jaar garantie.......niet dus! Mensen niet doen.
Reactie of foto toevoegen
“Keuken gekocht”
Door J Willemse op vrijdag 15 nov 2019 19 | vestiging Breda
Op 4/11 een keuken inclusief apparatuur geleverd door Ikea. Op 6 en 7/11 de keuken geplaatst en apparaten aangesloten vanuit Ikea door Interior Fix. Op maandag 11/11 voor de eerste maal de Smaksak(Elektrolux)-oven met productnr 70411673, ingeschakeld conform gebruiksaanwijzing. Onmiddellijk werden het bedieningspaneel en knoppen gloeiend heet en gaf het display foutcode F106 aan. Ikea weigerde het apparaat te vervangen, verwees naar hun procedures en vertelde dat er eerste een monteur langs diende te komen. Men gaf een telefoonnummer van een monteurs(bedrijf) om een afspraak te maken. Op vrijdag 15/11 kwam de monteur van bedrijf De Smid/Elektrolux die onmiddellijk aangaf dat een sensor defect zou zijn en dat hij die wilde vervangen. Toen wij een nieuw apparaat eisten, vertelden dat men kennelijk vanuit Ikea een nieuw apparaat geleverd had wat defect was en wij geen "refurbished" apparaat besteld hadden, vertelde de monteur doodleuk: "Ik kan ook gewoon weggaan". Vervolgens heeft de monteur de sensor vervangen. Punt is dat men vanuit IKEA een defect apparaat geleverd heeft, dit niet wilde vervangen maar slechts wilde repareren. Ook ontbreekt het aan een mogelijkheid om je hierover bij Ikea op een fatsoenlijke manier te beklagen en je tegen muren loopt.
Reactie of foto toevoegen
“Verkleurde deurtjes vallen niet onder garantie”
Door Astrid op dinsdag 26 okt 2021 21 | vestiging Breda
In 2016 een keuken gekocht bij ikea. Nu zijn het grootste deel van de deuren verkleurd. Contact opgenomen met ikea maar ze verschuilen zich achter het 'invloeden van buitenaf' smoesje. Nou ik wil dan wel eens weten wat voor invloed dat dan zou moeten zijn! De keuken hangt niet in de zon en het is op diverse willekeurige plaatsen dus niet bijvoorbeeld alleen boven de kookplaat. Er zitten zelfs 2 deuren naast elkaar waarvan de ene verkleurd is en de andere niet! Leuk hoor die beloofde garantie maar als er daadwerkelijk problemen zijn is de Ikea ineens niet thuis! Belachelijk!
En dan nog doodleuk zeggen dat verkleuring na korte tijd niet onder de garantie valt en het ook in de algemene voorwaarden staat (terwijl er volgens mij ook zoiets bestaat als goede en deugdelijke kwaliteit leveren) terwijl het duidelijk komt door de slechte kwaliteit lak die door Ikea gebruikt word. Ze laten mensen met een keuken van net 5 jaar oud gewoon stikken!!!!
Een belachelijke en schandalige vertoning en koop dus ook echt nooit meer een keuken bij de Ikea. Schofterig en arrogant bedrijf dat totaal geen aandacht besteed aan de klanten. Die garantie kun je net zo goed gelijk in de prullenbak gooien want Ikea heeft overal wel een excuus voor!
Reactie of foto toevoegen
“Fijn geholpen bij oudere ikea keuken”
Door Henri Dekkers en Joke Lentelink Almelo op zondag 29 sep 2019 19 | vestiging Hengelo OV
Tijdens de renovatie van onze keuken bleek het oude systeem (rationell) helaas niet meer leverbaar.Dit systeem was 15 jaar lang super goed en we besloten om het systeem te blijven gebruiken. Bij demontage van het front was er een probleem en na vele aardige verkopers werden we door eerst Fernon en later door Marion van de keukenafdeling Ikea Hengelo super geholpen. Met name Marion die met weer dan 15 jaar ervaring in het oude systeem de oplossing heeft gegeven. Binnen een dag heb ik alles weer als nieuw zonder kosten!
Reactie of foto toevoegen
“Geen service van IKEA”
Door Wilma kries op dinsdag 5 apr 2022 22 | vestiging Son
Ik heb een keuken van ikea. Blad slaat wit uit op diverse punten. 25 jaar garantie op het blad. Vergeet het. Wij hebben de keuken zelf geplaatst en dan valt de garantie weg. Is ons nooit verteld. Wat heeft dat te maken met snelle slijtage? Oven begint te roesten etc etc. Nooit meer een keuken van ikea.
Aanvulling 22 april 2022:
Keuken is ruim 8 jaar geleden gekocht. Aanrechtblad geeft allemaal witte vlekken.
Nieuw blad is niet te koop omdat die uit het assortiment genomen hebben. Ik denk ook omdat het gewoon bagger is. Ons is verteld dat we 25 jaar garantie krijgen.
Komen in de avond kijken en zeggen dat het waarschijnlijk door een lamp komt.
Hij had geen tijd om overdag te komen. Ik ben zoooooo boos. Dit zijn geen service van ikea.
Reactie of foto toevoegen
“Garantie wordt niet nagekomen”
Door Rene op vrijdag 24 aug 2018 18 | vestiging Duiven
Twee keukens gekocht bij de Ikea met 25 jaar garantie. Na een paar jaar trekken de kasten krom. Mail gestuurd, dan krijg je gemiddeld na 45 dagen antwoord. Uiteindelijk hebben ze een "expertisebureau" ingeschakeld die allemaal onwaarheden aan het licht brengt zoals niet geisoleerd tuinhuisje met te grote airco (Dat is dus een goed geisoleerd kantoor met een klimaatbeheersingssysteem) en de keuken stond in een ruimte waarin het vochtig kon worden (ja, duh.... ik kook en was af, mag dat dan niet in een keuken). Dan zou er ook nog een buitendeur zijn die veelvuldig door alle bewoners gebruikt wordt, zodat er veel verschil in temperatuur en vocht zou komen. (we zijn met ons tweetjes en er zit nog een tussendeur tussen). En zo zit het hele rapport vol met onwaarheden. Contra expertise mag, maar dat kost snel €800,- en dan nog maar de vraag of we het vergoed krijgen. De clue zit er in dat IKEA deze keukens niet meer maakt en dus de frontjes ook niet kan vervangen en een nieuwe keuken plaatsen doen ze natuurlijk niet.
Conclusie: IKEA is een grote oplichter die zijn afspraken niet nakomt en zo te zien een eigen expertisebureau (Van Beek) in de hand neemt om alle klachten af te wimpelen. Hoe goedkoop het ook lijkt, achteraf is het duurkoop dus koop nooit een keuken bij Ikea. Ondertussen zijn we een jaar verder maar het enige wat is gebeurd
Reactie of foto toevoegen
“Ontevreden”
Door Van Eijk op dinsdag 16 mrt 2021 21 | vestiging Duiven
Keuken besteld bij Ikea duiven. Bestellen ging goed. Maar na plaatsen keuken werd pas verteld dat het aanrechtblad nog twee maanden op zich laat wachten en de achterwand nog 4 maanden moet op maat gemaakt worden.
Reactie of foto toevoegen
“Positief”
Door Fam. Kremer op dinsdag 18 sep 2018 18 | vestiging Son
Wantrouwend waren we wel een beetje..... Positief verbaasd! Goed voorgelicht, geen verkooppraatjes, vaste duidelijke prijzen. Alles uitbesteed via Ikea , Interiorfix. Levering duurde wat lang, uitvoering prima.
Reactie of foto toevoegen
“Koop nooit een keuken van IKEA”
Door Anne op donderdag 31 okt 2024 24 | vestiging Zwolle
Vanaf mei 2023 begon het installeren. Veel fouten. Na een half jaar helemaal geen contact meer kunnen krijgen, behalve met de algemene ikea klantenservice. Die aangeven dit door te geven. Het is nu eind 2024 en nog altijd is de keuken niet af en nul contact te krijgen. Wel alles betaald.. dom natuurlijk, maar goed. Ik ging van ikea uit dat dit goed zou komen. Na echt ontzettend veel telefoontjes en 2x een aangetekende brief te versturen, nog altijd geen reactie. Advocaat ingeschakeld, maar hij geeft aan dat ondanks dat we gelijk hebben het niet zinvol is om hier achteraan te gaan en ervoor nog meer kosten te komen staan. Nu zelf deels dingen opgelost, maar nog altijd is de keuken niet af. Ook genieten we er niet van. Die keuken had van ons er vorig jaar al uit gemogen, maar aangezien er nergens op wordt gereageerd houdt dit helaas op. Koop nooit een keuken van IKEA!
Reactie of foto toevoegen
“Niet tijdig geleverd”
Door Jeroen op zondag 25 feb 2024 24 | vestiging Breda
Keuken na 3 maanden niet tijdig geleverd. Na een email waarin medegedeeld werd dat de keuken ingepakt werd, bleek dat ruim de helft van de producten niet voorradig waren (huh, 3 maanden de tijd gehad toch?) Dossier laten aanmaken en blijkt bij navraag het dossier spoorloos. Nieuw dossier laten aanmaken en deze is ook spoorloos. Nu tot 2x toe een belafspraak geplanned en ook hier geen gehoor aan gegeven. Verdient inderdaad een boycot.
Reactie of foto toevoegen
“Verkleuring, randen laten los en bobbels”
Door M. Radstok op donderdag 23 feb 2023 23 | vestiging Amersfoort
Nooit geen Ikea keuken meer, alle deurfronten verkleuren, sommige zijn nog wit andere worden geel. Echt geen gezicht Op de randen laat de folie los, en gaat het spaanplaat bobbelen. Goedkoop is duurkoop bij Ikea. Ze doen er na het toesturen van foto s helemaal niets aan, de keuken is nog geen 5 jaar oud. Verschrikkelijk bedrijf.
Reactie of foto toevoegen
“Slechte service”
Door Benno op dinsdag 2 apr 2024 24 | vestiging Zwolle
Koop nooit, maar dan ook nooit een keuken bij IKEA. In een periode van dik een half jaar alleen maar ellende gehad. Klantenservice is wel goed bereikbaar, maar continue moet je opnieuw je verhaal doen en alle informatie weer opnieuw aanleveren. Levering gaat weer via tussenpartijen en alles moet via IKEA lopen. Afspraken worden niet nagekomen en daarna kopen ze je af met een bedragje van € 150 schadevergoeding op een keuken van ruim € 8000. Ik wacht nog steeds op het opnieuw inmeten van een verkeerd geplaatste keukenkast en een oplossing hiervoor. Zelfs na herhaaldelijk e-mailen met de klantenservice blijft het dik 2 weken stil... Ik ben erg blij dat ik de keuze niet gemaakt heb om hier ook apparatuur van IKEA bij te nemen. Het is echt te triest voor woorden hoe IKEA überhaupt nog het woord family in de mond durft te nemen. Ik zou me kapot schamen als ik de directie van IKEA was.
Reactie of foto toevoegen
“Montage slecht geregeld”
Door Peter Oskam op donderdag 23 jul 2020 20 | vestiging Haarlem
De jonge dame in kwestie had duidelijk geen zin in het gesprek, maar al met al kregen we wel wat we wilde. De ellende moest echter nog beginnen. De dag voor de levering werd er gemeld dat de keuken niet compleet zou worden geleverd. Er waren problemen met het blad. Uiteindelijk bleek het blad er wel maar ontbraken er andere zaken. Na 3x heen en weer rijden (als je dacht dat je alles had, dan vond de monteur toch nog weer iets) Service in die periode van Ikea ronduit slecht. Als er al communicatie was, dan was die onduidelijk en duurde lang. Uiteindelijk bleek het blad toch niet goed en hebben we vervolgens 4 weken op een nieuw blad moeten wachten. Hierdoor kon de keuken ook niet afgemaakt worden. Dan de installatie zelf. Wil je garantie krijgen van Ikea, dan ben je verplicht met de door hun aangedragen installateur te werken. In dit geval was dat Livique de eigenaar (en naar ik vermoed enige werknemer) hebben wij alleen bij het inmeten gezien, waarbij hij na later bleek ook nog wel wat foutjes had gemaakt. Livique heeft een ander bedrijf ingehuurd die op haar buurt weer ZZP'er inhuurd. De 1e dag stond er 3 man op de stoep, die konden niet aan de slag omdat de muren nog nat waren, de kosten hiervan werden uiteraard doorberekend a € 500. Logisch, mijn fout, zeur ik ook (nog) niet over. Daarna heb ik op 2 uur na steeds maar één monteur over de vloer gehad, terwijl er steeds werd aangegeven dat er twee monteurs zouden komen. De monteur die er was werkte altijd hard en vakkundig overigens. Maar omdat iedere "tussenpersoon" wat wil verdienen draait alles om geld. Voor degene die het werk uiteindelijk moet uitvoeren blijft er bitter weinig over. Inmiddels zijn we 2 maanden en 7 werkdagen verder en de keuken is nog altijd niet af. Ook vandaag stond er maar weer één monteur op de stoep, het werk was teveel. De nieuwe bladen zijn geplaatst, maar er is maar voor ongeveer de helft getegeld. Het lijkt mij dat ik voldoende reden heb om alsnog over de € 500 te klagen, die ga ik ook niet betalen. Ze mogen blij zijn dat ik inmiddels geen rekening ga sturen. Kortom ik raad iedereen af om een keuken bij Ikea te kopen. Met alle extra kosten ben ik uiteindelijk net zoveel kwijt als bij iedere andere "keukenboer" maar had ik wel één contactpersoon gehad. De communicatie met alle betrokkenen verloopt zeer moeizaam. Het duurt dagen en dagen voordat je contact en/of een antwoord hebt.
Reactie of foto toevoegen
“Niet tevreden met aankoop”
Door Irene op dinsdag 13 mrt 2018 18 | vestiging Son
Ik heb een complete keuken bij IKEA gekocht met een zwart stenen aanrechtblad. Garantie had ik erop, waarop ....? Hartstikke duur blad, het krast, vlekken alles zie je erop. Scheef gelegd, maar niks valt onder de garantie.Waardeloos! En koop nooit de vergiet erbij voor in de spoelbak, deze geeft namelijk enorme krassen!
Reactie of foto toevoegen
“Wel problemen maar elke keer goed afgehandeld”
Door Wijnmaalen op zaterdag 2 jan 2021 21 | vestiging Delft
Wij hebben meerdere malen hetzelfde probleem gehad. Nieuwe front meerdere malen en zelfs een nieuwe vaatwasser gekregen. Na de hand zelf een nieuwe vaatwasser gekocht, zelfde probleem. Geen front meer leverbaar, geld voor de keuken terug gekregen. Nu 2 jaar nieuwe keuken vsn Ikea weer en weer hetzelfde probleem bij de vaatwasser met een vaatwasser van AEG en ervoor gezorgd dat deze niet automatisch open gaat wanneer deze klaar is. Maar weer met Ikea praten.
Reactie of foto toevoegen
“Betalen voor inmeetbezoek”
Door peter houterman op donderdag 23 apr 2020 20 | vestiging Barendrecht
Niet tevreden over het eerste en inmeet bezoek aan IKEA. want het blijkt dat er nadat we zelf de keuken hadden samengesteld er niets toegevoegd is na deze bezoeken maar wel 115 euro betaald is. en wat blijkt de maatvoering is niet goed overgenomen. de afspraken over het invrezen van de spoelbak en de achterwant boven het keukenblad is niet ingemeten. na een derde telefonische afspraak kregen we een onervaren medewerker die alleen maar kon verwijzen naar een nieuwe inmeetafspraak.
Reactie of foto toevoegen
“Goed geholpen”
Door Barry op maandag 1 jul 2024 24 | vestiging Utrecht
Goed geholpen in de winkel. Nemen alle tijd voor je. Bij de levering van de keuken was ook alles in één keer compleet. Keuken is met de beschrijving goed zelf in elkaar te zetten.
Reactie of foto toevoegen
“Keukenaankoop”
Door Lilian op donderdag 20 dec 2018 18 | vestiging Son
Ik heb in 2017 een keuken gekocht. Van dag één het plaatsen tot op de dag van vandaag ben ik aan het vechten. Kastjes niet geleverd, kastjes beschadigd, plinten niet geleverd, sierrand bovenkastjes niet geleverd. Scheef afhangende deurtjes. Te klein rooster voor in de plint, toch bevestigd maar scheef. Allemaal opgelost maar niet zonder slag of stoot. Weken levertijd gingen er aan voorbij. Ik vecht nu al anderhalf jaar met Ikea om mijn oven die scheef staat, erger nog hij zit niet vast. Als ik de deur open, komt hij naar voren en als ik de deur dicht doe moet ik de oven naar achter duwen. Ikea wil van me af en vandaag kreeg ik een telefoontje met de mededeling van WIETSE de man die de klachten afhandeld, dat ik een kadobon kreeg van 100 euro maar dan moest ik wel ophouden met klagen. Ik zeg mijn oven staat los in mijn keuken en ik wil dat dit opgelost wordt. Maar WIETSE zei dit is mijn voorstel en meer kan ik niet bieden. Ik zei dan neem ik een advokaat in de arm waarop WIETSE zei, dan doet u dat maar. Vorige week is mijn ovendeur vervangen omdat deze krom was, de monteur heeft mij zwart op wit gegeven dat als ik het probleem niet laat verhelpen de garantie op de oven komt te vervallen. Ook deze nieuwe deur heeft een beschadiging, ik heb dit gemeld bij ikea en zij zeiden dat moet je zelf regelen met wirlpool. Ik heb een mail gestuurd en wacht inmiddels al een week op antwoord. Ikea heeft inmiddels wel zo netjes de tijd genomen om me nog een mail te sturen dat mijn dossier gesloten is. Ik heb de keuken laten plaatsen door INTERIOFIX, dit bedrijf plaatst keukens in opdracht van ikea. Ik heb voor interiofix gekozen omdat ik anders geen garantie zou hebben, ze zijn niet goedkoop maar het leek me wel verstandig. Uiteindelijk heb ik dus gekozen voor een kat in de zak want mijn garantie is in rook opgegaan. En ik zit met een keuken die ik net zo goed van marktplaats had kunnen kopen dan had ik ook geen garantie.
Reactie of foto toevoegen
“Nooit meer een keuken van Ikea”
Door E Talma op vrijdag 25 jun 2021 21 | vestiging Zwolle
In maart keuken geleverd met zwart mat werkblad. Zoals de naam zegt werkblad!! Dit is het dus niet. Al met licht gebruik krijg je krasjes in dit blad. Na 1 maand contact opgenomen en er is een bedrijf langsgeweest die dit zou gaan herstellen.
Betreffende bedrijf had aan Ikea gemeld dat herstel altijd zichtbaar blijft op dit werkblad en hebben dus geen herstel uitgevoerd. Na meerdere mails en amper reactie, vandaag gebeld en mijn service / garantie is dat het bedrijf is langs geweest meer konden ze niet doen, volgens Ikea heb ik zelf voor geen reparatie gekozen en de zaak word afgedaan!! Een dure keuken met een op maat gemaakt blad van zeer slechte kwaliteit vinden ze heel normaal om te verkopen. Ik was woest en kreeg na mijn boosheid te uiten dat dit geen service is en ik een oplossing wil te horen dat ze die niet hebben en hebben gezegd we gaan nu de verbinding verbreken. Dit is de service van Ikea!! Verkopen van slechte kwaliteit maar het niet willen oplossen!! Ik koop hier nooit een keuken weer!
Reactie of foto toevoegen
“Diverse problemen”
Door Van der Molen op donderdag 13 jul 2023 23 | vestiging Groningen
Eind 2022 hebben wij na keuken advies bij Ikea ook bij hun een nieuwe keuken gekocht. Al binnen een maand na ingebruikneming bleek met name het advies over de indeling van de opbergkasten niet te kloppen met het advies wat wij gekregen hadden. Verder had de keuken maar ook de apparatuur al binnen een maand diverse problemen. Aanrechtbladen die verkleuren, krom getrokken frontjes maar ook water vlekken die niet meer uit de wasbak en kookplaat wilden. Dus diverse malen contact met de Ikea klantenservice gehad zonder resultaat. Na inschakelen van onze rechtsbijstand na meer dan 5 maanden en een hoop getouwtrek zijn de kapotte onderdelen geleverd, welke je vervolgens voor een schijn bedrag gelet het aantal uren wat je er in moet steken zelf moet vervangen. Voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten heet dat in de volksmond En dan als je denkt dat alles weer klaar en netjes is komen ze ook nog eens doodleuk vertellen dat ze de rekening van de tegelzetter van bijna 1100 euro niet willen vergoeden alleen omdat er geen KvK nummer op zou staan. Gezien ik geen boekhouder ben en dus ook geen verstand van facturen heb de tegelzetter niet verder mee wil werken, maar met name een Ikea die niet mee wil werken of denken wij gewoon bijna 1100 euro aan extra kosten hebben omdat Ikea troep heeft verkocht. Wat een ... bedrijf, wat een super slechte klantenservice maar ook zeker een hoop troep en ellende voor heel veel geld. Wij hebben dan ook spijt van alle haren op ons hoofd daar ooit deze keuken te hebben gekocht en adviseren dan ook iedereen om nooit een keuken bij Ikea te kopen
Reactie of foto toevoegen
“Kastjes niet schoon te krijgen”
Door Annemie van Dinther op zaterdag 6 jun 2020 20 | vestiging Heerlen
Wij hebben ongeveer twee maanden een nieuwe keuken van ikea maar valt toch tegen. Een olijfgroen, maar de kastjes etc, zijn niet goed schoon te maken. Het blijft vlekkerig wat ik ook probeer. De apparatuur valt ook tegen.
Reactie of foto toevoegen
“Keuken 2 jaar oud”
Door Steven op donderdag 8 okt 2020 20 | vestiging Barendrecht
Laatste keer dat ik een ikea keuken heb gekocht. Wat een waardeloze kwaliteit. De Maximera lades zijn echt heel slecht. Inmiddels voor de helft van het geld nieuwe lades via Amazon besteld voor de helft van het geld. Als je het leuk vindt elke 5 jaar een nieuwe keuken aan te schaffen en de kosten niet uitmaken dan doen. Anders gewoon goede spullen kopen. Ze vinden zichzelf een goed bedrijf, maar met dit beleid is hun milieu footprint heel slecht. Ook de kwaliteit van hun andere meubels is heel slecht. Voor mij geen Ikea meer...
Reactie of foto toevoegen
“Koelvriescombinatie kapot en afzuigkap deugt niet”
Door S Vermeulen op vrijdag 4 mrt 2022 22 | vestiging Son
Na 4 jaar is de koelvriescombinatie kapot niet meer te repareren. De afzuigkap deugt ook niet. Zuigt slecht en veel herrie. Kortom de elektrische apparaten van Ikea zijn erg slecht van kwaliteit.
Aanvulling 7 maart 2022:
Wij hebben 4 jaar geleden een complete keuken gekocht in Ikea Eindhoven, mijn man heeft alles zelf in elkaar gezet dat ging goed maar hij is heel handig. We hebben een duurdere houten keuken genomen met stenen blad. De kwaliteit hiervan is mwahhh de lades enz beschadigen meteen maar de buitenkant is nog steeds erg mooi. Alleen de apparaten zijn allemaal helemaal niks! Heel veel spijt dat we ze daar hebben aangeschaft.
Reactie of foto toevoegen
“Keuken is niet afgemaakt”
Door Aart van Driel op woensdag 16 feb 2022 22 | vestiging Barendrecht
December 2021, na lang wachten, keuken gemonteerd door All-om. Goed verlopen tot het laatste stukje van het werk. All-om is weggegaan zonder het laatste stukje keuken af te maken. Op het einde van de keuken is nu een grote open sleuf. Het is nu twee maanden later en All-om wil opnieuw laten betalen voor wat al betaald is en schuift het probleem door naar de klant. Er is al betaald dus melk de koe maar verder leeg.
Ikea is niet echt behulpzaam, een e-mail adres is niet te vinden. All-om is een montage partner, ik verwacht steun van Ikea bij afhandeling. Maar waar moet je zijn? Zelf naar de rechter stappen? Lijkt me niet goed voor de naam van Ikea en hun montagepartner
Reactie of foto toevoegen
“Slechte kwaliteit”
Door Sabine Louet Feisser op zondag 23 feb 2020 20 | vestiging Utrecht
We hebben 6 jaar geleden een IKEA keuken gekocht. Na 5 jaar zijn de keukenkastjes er erg slecht aan toe. Boven het fornuis laat gewoon het laminaat los en zie je de MDF platen er doorheen. Op de overige kasten is door zonlicht het laminaat helemaal gaan rimpelen. Als we hier over communiceren met de IKEA klantenservice, worden we met een simpele verwijzing naar de algemene voorwaarden afgescheept. Ikea stelt het volgende :"We hebben je melding in behandeling genomen en de foto's uitvoerig bekeken. Aan de hand van deze informatie zijn we tot de conclusie gekomen dat de genoemde schade het gevolg is van omstandigheden die buiten het product zelf liggen; zoals dagelijks gebruik, stoten, vallen of onjuist gebruik." Ik vind dit echt onacceptabel. Je moet toch gewoon kunnen koken in een keuken? Referentienummer 190917-000599
Reactie of foto toevoegen
“Probleem met blad”
Door Talens op donderdag 27 sep 2018 18 | vestiging Groningen
Wij kochten een dure keuken bij Ikea. De toplaag van het werkblad liet binnen een jaar los in de hoek. Ikea erkent dat het om een productiefout of transportschade gaat en wil het werkblad omruilen. Wij moesten het blad hiervoor meenemen naar de winkel(!) en konden een vervangend exemplaar krijgen. Dat was het. Geen enkele vorm van service, geen vergoeding van de montagekosten, geen medewerker die langskwam. En dat voor zo'n groot bedrijf. We zijn heel erg teleurgesteld.
Reactie of foto toevoegen
“Wandpaneel wordt maar niet nageleverd”
Door Yvonne Vermaak op donderdag 10 nov 2022 22 | vestiging Utrecht
ik wacht nu al sinds maart op een wandpaneel. Hij was beschadigd geleverd, we zouden een nieuwe krijgen maar keer op keer mailen, telefonisch heel slecht te bereiken en als je ter plaatsen komt weet niemand er iets vanaf. Heel erg jammer dat de keuken nog steeds niet af is !
Reactie of foto toevoegen
“Juridische trucjes”
Door Martin op zaterdag 25 jul 2020 20 | vestiging Haarlem
Op 19 juli 2020 ga ik met mijn ontwerp uit de keukenplanner naar IKEA in Haarlem om de keuken te bestellen. Na enige tijd vertelt de verkoper mij dat het gekozen front TINGSRYD uit de handel is. Dat is vreemd want deze frontjes staan in de webwinkel van IKEA, ze staan in de keukenplanner van IKEA, én in de showroom in Haarlem staat een complete keuken met TINGSRYD frontjes. Ik vind dit misleidend, als IKEA iets niet kan leveren dan moet het ook niet worden aangeprezen via de verkoopkanalen. Maar vooruit dan maar, ik kies voor andere frontjes (KUNGSBACKA) waardoor de keuken een paar honderd euro duurder wordt. Dit is wel een teleurstelling maar goed, het is te accepteren want deze frontjes zijn ook mooier dan de TINGSRYD.
Op 23 jul 2020 heb in de winkel bij een verkoopafspraak met Liesbeth R. De keuken werd in het systeem gezet en besteld. Het was een prettig gesprek en ik kreeg nuttige tips en advies. Drie artikelen konden echter niet aan de order worden toegevoegd, maar die kon ik wel uit de winkel zelf meenemen. Ik vond dat vreemd. Waarom worden deze artikelen buiten de keukenorder om verkocht? Waarom moet ik die zelf los kopen? Het is onhandig. Nou vooruit dan maar, ik ga ze zelf wel uit het magazijn halen.
Een ander artikel, te weten KUNGSBACKA ladefront 60x40 antraciet (artikel 703.373.48), kon óók niet aan de order worden toegevoegd. Dit artikel was niet leverbaar maar óók niet voorradig in de winkel, en kon ik dus niet meteen meenemen. Dit artikel werd op een "shopping list" gezet en die moest ik dan zelf handmatig maar via het internet bestellen. Dit vond ik wel heel erg raar. Waarom kan IKEA een bepaald artikel niet toevoegen aan een order en moet de klant dit zelf via het internet bestellen? Een vreemde gang van zaken, maar vooruit dan maar, ik bestel ze wel via de website.
Ik ging naar huis en probeerde de twee stuks KUNGSBACKA frontjes te bestellen. De website vertelt mij echter dat dit artikel niet besteld kan worden en ook nergens voorradig is. Nu heb ik dus een probleem; mijn bestelde keuken is niet compleet. IKEA heeft mij nu een incomplete keuken verkocht en de ontbrekende frontjes zijn niet verkrijgbaar.
Om een oplossing te vinden bel ik met het support team in Haarlem. Men geeft aan dat niet bekend is wanneer het frontje weer voorradig is. Ook kan en wil men niet garanderen dat ze ooit nog zullen komen. Ik denk aan het TINGSRYD fiasco. Misschien bestaan die frontjes wel helemaal niet meer en ik ben bang dat ik ze nooit meer kan krijgen. Mij wordt verteld dat ik zelf regelmatig op de website moet gaan kijken om deze ontbrekende onderdelen te bemachtigen. Ik vraag of het een week duurt, een maand, een jaar of langer. Dit kan men niet beantwoorden, ik moet zelf maar af en toe op de website kijken. Dit is wat mij betreft geen aanvaardbaar antwoord. Ik geef aan dat ik dit slechte klantenservice vind.
Ik vraag om een garantie dat dit frontje ooit weer leverbaar wordt. Dit wil men mij niet geven. Ik vraag om een alternatieve oplossing. Die wil men mij niet geven. Ik vraag om een datum waarop dit frontje weer geleverd kan worden. Die wil men mij niet geven. Vervolgens vraag ik om annulering van de order. Dit is niet mogelijk omdat er een maatwerk werkblad bij zit. Ik vraag of we een deadline kunnen afspreken, bijvoorbeeld als het frontje niet binnen 12 weken leverbaar is, dat ik de keuken dan kan retourneren. Dit weigert men; ik kom niet meer onder mijn incomplete keuken uit.
Nu wil ik IKEA in gebreke stellen, maar hier komt de juridische aap uit de mouw. Het niet leverbare frontje is bewust buiten de order gehouden, zodat ik juridisch gezien deze frontjes dus eigenlijk helemaal niet gekocht heb. Ik kan IKEA dus ook niet dwingen ze mij te leveren, én ik kan IKEA niet in gebreke stellen met betrekking tot de levering van de order. Deze frontjes zijn helemaal geen onderdeel van de order, en dus is IKEA niet in gebreke.
IKEA heeft mij dus willens en wetens een incomplete keuken verkocht en de niet leverbare frontjes bewust buiten de order gehouden, om juridische aansprakelijkheid te vermijden. Ik vind dit werkelijk een schandalige manier van zaken doen. Ik koop een keuken van 3100 euro, die niet compleet is, en IKEA verschuilt zich achter zo'n flauw trucje om niet verantwoordelijk te zijn voor de levering van de complete keuken.
Ik beschuldig IKEA bij deze dan ook van misleidende verkooppraktijken. IKEA heeft mij misleid door te zeggen dat ik de ontbrekende frontjes online zou kunnen bestellen, terwijl dit niet het geval is. De verkoper had ook zelf online de voorraad kunnen bekijken om mij te behoeden voor dit probleem. Door deze misleiding ben ik akkoord gegaan met de order voor een incomplete keuken omdat ik veronderstelde dat de verkoper de waarheid sprak en dat de frontjes dus gewoon online te bestellen zouden zijn. Wanneer ik had geweten dat deze frontjes niet leverbaar zijn, dan had ik de hele keuken niet gekocht.
Ik koos juist voor IKEA omdat het een betrouwbaar bedrijf is, en de gemiddelde "keukenstunter" doorgaans niet betrouwbaar is. Nu krijg ik een dergelijke truc voor mijn kiezen, waarbij mij een incomplete keuken is verkocht die ik niet kan annuleren. Of de ontbrekende frontjes ooit nog zullen komen, daar weigert IKEA iets over te zeggen.
Reactie of foto toevoegen
“Super tevreden”
Door Rob op maandag 26 jun 2023 23 | vestiging Barendrecht
Wij hebben wel 10 keukens bij Ikea gekocht en bouwen ze vervolgens zelf. Het is voor appartementen in de verhuur. De kwaliteit is super zeker gezien de prijs die je betaald. Een vaatwasser ging na 4 jaar stuk met 5 jaar garantie. Er werd helemaal niet moeilijk gedaan en we kregen voor 100% garantie een gratis vaatwasser. Super tevreden wij
Reactie of foto toevoegen
“Garantie is wassen neus”
Door Niels op zondag 6 dec 2020 20 | vestiging Delft
Prima ervaring om de keuken op te stellen, bestellen, en plaatsen. Kwaliteit is redelijk gezien de prijs en wat extra zorg bij de montage. Helaas na vijf jaar een kapot deurtje (verkleuring). Het frontje dat we hadden is reeds niet meer in het assortiment en de 25 jaar garantie geld niet voor verkleuring. Ik kreeg wel duidelijk de indruk dat dit had gegolden voor welke klacht dan ook over een artikel niet in het assortiment meer... Dus die 25 jaar garantie - wassen neus.
Reactie of foto toevoegen
“Geen keukenonderdelen meer op voorraad”
Door Bas op vrijdag 26 jan 2024 24 | vestiging Barendrecht
Nieuw: Nooit meer keukenonderdelen meer op voorraad? Ik bestel al decennia mijn keukens bij de IKEA. Nog een deurtje nodig? Even langs en top. Ik woon er nog geen 10 min vandaan. Maar OPEENS! hebben ze nergens meer voorraad van keukenkasten en deurtjes. Hè?? Kost nu 40 euro per bestelling. Komen ze per post. Dat is nogal wat. Van goedkoop, wordt alles nu een stuk duurder. En je moet ook alles direct goed bestellen. Want een deurtje fout, is een nieuwe bestelling. En dan niet 7 euro verzendkosten. Nee. 40 euro. Ik snap niet dat hier niet meer klachten over komen. Is toch waanzin. Niks meer te halen in geen enkel (mega)filiaal. Kost extra tijd en geld. Mijn waardering is zeker een heel stuk gedaald het afgelopen jaar. Gaat dit nog veranderen IKEA?
Reactie of foto toevoegen
“Verloren tijd”
Door R. Bommele op woensdag 11 aug 2021 21 | vestiging Delft
Een Metod keukenkasten (zwart) besteld. Deze kunnen alleen geleverd worden. Op dag van levering behoorlijke schade. Ikea gecontact en er zou zonder problemen kosteloos een nieuwe kastgeleverd worden. Alleen niet met ' spoed' , maar gewoon via de reguliere bezorging. Afgesproken voor op woensdag. Helaas nalvering nu via Post.nl, dus altijd te laat en kan je niet uitgaan an een juiste datum. Dus wederom een dag wachten en geen nieuwe kast, waardoor de hele planning van de andere werkzaamheden weer uitgesteld moet worden. Men kon niet aangeven wanneer de levering zou plaatsvinden. Ook op mijn vraag of ik het dan zelf kon ophalen, was niet mogelijk. Ik moest maar afwachten wanneer het komt... ja dus een hele dag thuis zitten wachten... ondertussen heb ik de bovenkast nog steeds niet en lopen de overige kosten door vertraging steeds verder op... en dat voof een kastje van 28,00. Schade 1500,00 en Ikea schuift alles af naar hun 'partners'. Om nog even een reactie te geven over de kwaliteit van de kastjes zelf. Zoals eerder ook bij anderen aangegeven is dat, de positie van bevestigingsgaatjes niet goed overeenkomen. Dit is vervelender bij bet plaatsen van schanieren voor deurtjes en laden (hangt dan scheef) Ja het is wel makkelijk retourneren, maar daar moet je nu gemiddeld een half uur voor in de rij staanen oh ja.. van te voren nog even een afspraak maken om te kunnen retourneren. Dan nog de klantenservice. Ik vraag mij af waarom zij die hebben. Ze kunnen of mogen niets als je ze aan de lijn hebt, zeker bij klachten. Verloren tijd..
Reactie of foto toevoegen
“Slechte communicatie”
Door J. op vrijdag 19 aug 2022 22 | vestiging Breda
Wij hebben een keuken gekocht bij IKEA. Met de keuken is niets mis qua kwaliteit. En over het bedrijf wat de keuken plaatste (interiorfix) hebben we niets anders dan lof. Maar de communicatie met IKEA is ronduit slecht! De keuken werd te laat geleverd waardoor het plaatsen uitgesteld moest worden. Het blad waren ze vergeten mee te leveren. We hebben dagelijks contact opgenomen met IKEA om na te vragen wanneer het blad kwam. Steeds wordt er een terugbel verzoek gepland want we mochten niet rechtstreeks met de keuken afdeling bellen. We zijn zelfs nog naar IKEA toe gereden, maar niemand kon ons vertellen waar het blad was en wanneer deze geleverd werd. Uiteindelijk kregen we het blad weken later. We zitten inmiddels al een half jaar te wachten op een lamp paneel die niet leverbaar zou zijn. En ook nu krijgen we hierover niemand te pakken. Er is ons steeds beloofd dat we gemaakte onkosten kunnen declareren en dat we een cadeaubon van maar liefst 30 euro zouden krijgen voor het ongemak. Maar op de vraag hoe we dat kunnen regelen komt er geen antwoord ('dat weet ik helaas niet, ik laat u hierover terugbellen' is het antwoord. Maar u raadt het al, we worden nooit terug gebeld!). Ik raadt het in ieder geval niemand aan om een keuken aan te schaffen bij IKEA!
Reactie of foto toevoegen
“Erg teleurgesteld”
Door Verbaarschot op donderdag 25 apr 2019 19 | vestiging Son
IKEA keuken, laten installeren door IKEA keuken installatie bedrijf interiorfix in 2018.
Monteurs in dienst van interiorfix waren niet bevoegd om de kookplaat aan te sluiten, na wat bellen tussen hoofdkantoor en de monteurs hebben ze deze toch gewoon aangesloten, ook hadden ze de led verlichting aangesloten waarbij ze zeiden dat we een extra transformator nodig hadden om alles correct te laten werken, dit bleek later een leugen omdat ze sneller naar huis wilden gaan en er geen avond klus van wilde maken, daarom hadden ze de kast deurtjes afstellen maar opgegeven...
Direct na installatie waren er dus al gebreken met de keuken zoals: kapotte afzuigkap, kapotte kookplaat, kapotte spoelbak, krassen op het werkblad, kastjes die niet goed sluiten, led verlichting die niet goed werkte en stootrubbers van horizontale bovenkast die los laten. Dit is een hele waslijst aan gebreken en gezien de jarenlange garantie die IKEA biedt onverwacht, voor de kookplaat hebben we zelf een installateur moeten regelen en de kosten voor moeten schieten (als we dit niet zelf hadden opgepakt had IKEA ons 1,5 week zonder kookplaat laten zitten), de verlichting is gemaakt door een 2e monteur die wel snapte hoe deze geïnstalleerd moest worden en hij heeft de kastjes opnieuw afgesteld, de afzuigkap heeft interiorfix vervangen maar de krassen op het werkblad zijn door IKEA weggewuifd als gebruiker schade (binnen 3 dagen gebruik van de keuken) toen interiorfix de spoelbak had vervangen hebben ze meteen een expert rapport opgesteld dat het inderdaad gebruiker schade is (interiorfix medewerker heeft alleen spoelbak gewisseld en niet eens gekeken naar de krassen, en ze worden betaald door IKEA dus niet onpartijdig) dus weer gemeld en IKEA heeft expert gestuurd die de schuld in het midden laat. Je mag verwachten van een miljarden bedrijf die jarenlange garantie belooft dit ook nakomt en zich bekommert om zijn klanten, maar in plaats daarvan verkopen ze geen kwaliteit en is de garantie twijfelachtig. Voor mij nooit meer een IKEA keuken, sterker nog ik ben zo teleurgesteld in de service dat ik er zelfs geen appelflap meer koop!
Reactie of foto toevoegen
“Zootje”
Door Rob van der Mark op zondag 18 feb 2018 18 | vestiging Delft
Wat een zootje bij Ikea. Koop er nooit een keuken. Zelfs het bezorgen lukt niet. Afstemming verkoopster in winkel en bezorgdienst waardeloos. Keuken moet derde verdieping. Verkoopster heeft 3e ingevuld in computer. Moet 3 zijn anders gaan bezorgers de trap niet op. In tijd van overleg en gesteggelhad keuken vrijdag al boven gestaan.Medewerkers werken langs en elkaar heen. Toezeggingen worden niet nagekomen.
Reactie of foto toevoegen
“Veel gedoe maar wel prachtige keuken”
Door Corine op vrijdag 8 feb 2019 19 | vestiging Utrecht
Bij het shoppen voor een keuken kwamen we toch bij IKEA uit. Het scheelt een hoop geld en we zijn allebei best handig. We hebben ook de inbouw apparatuur daar besteld, wel van alles de duurste variant overigens. Met het plaatsen van de order bleek dat bepaalde onderdelen in een back order zouden komen, dit is ook goed gegaan, een halve week later kwam het al binnen... Maar... omdat we ook de installatie van elektra en waterleiding etc zelf gedaan hebben is dat ook heerlijk het grootste struikelblok gebleken. Je krijgt van IKEA geen fatsoenlijke tekeningen, dat moet je zelf maar uitzoeken. Dus op internet gezocht, iets gevonden, maar bij het plaatsen bleek het water 10cm te laag te zitten... knullig. Deze info had véél beter gekund en gemoeten! Wél weer lof voor de service, er bleken wat onderdelen manco (179 colli tel je bij levering niet snel na) en we beschadigden nog een deurtje, maar kon alles zo omruilen en alsnog mee krijgen. De lange wachttijd bij klantenservice is jammer, maar top dat het toch geregeld wordt. En als het eenmaal staat is het prachtig en goede kwaliteit.
Reactie of foto toevoegen
“Niet goed”
Door Maudy Vossen op dinsdag 29 okt 2019 19 | vestiging Duiven
Keuken gekocht bij Ikea Duiven en door All om laten inmeten en daarna in 2 fases laten plaatsen. Vreselijk slordig en niet goed. Monteurs zijn vertrokken en hebben mij 1 dag voor de verhuizing laten zitten. Niet dien het. Is een grote ellende !!
Reactie of foto toevoegen
“Veel herrie”
Door S. Roelofs op zaterdag 24 mrt 2018 18 | vestiging Amsterdam
ik ben goed en met creativiteit geholpen door de medewerkers op de vestiging. Het bezorgen ging mis en moest snel nog vlak voor de kerst gebeuren. Uiteindelijk ziet het er mooi uit, met wat leuke plankjes er omheen, MAAR: bij gebruik bleek de kraan een enorme spetterkraan, waardoor vuil omhoog spettert. Inmiddels heb ik een andere kraan gekocht. De koelvriescombi maakt een naar, zwaar, laag vibrerend geluid wat tot in je botten doordringt. Bovendien werkt de ombouw als klankkast -heel akelig. Dit moet ik helaas zo snel mogelijk verwijderen en een nieuwe koelvriescombi aanschaffen (niet bij Ikea!!). Heel ergerlijk met een keuken van nu 3 maanden oud. De afzuigkap maakt op een bepaald moment een ongelooflijke herrie door - wat na een bezoek door de fabrikant a raison van 70 euro, bleek te komen door een veel voorkomend euvel, nl tegendruk doordat uitgang van de afzuigkap niet passend is voor de bestaande afvoerbuis. Daar had het montagebedrijf van Ikea (DTB) nog nooit van gehoord - die vonden dat de monteur dat niet had kunnen weten. Ik weet het nu wel... Conclusie: veel herrie en heel veel ongemak voor heel veel geld.
Reactie of foto toevoegen