Feedback
6,3

Boretti

Website: www.boretti.com
Bedrijfsomschrijving
Het bedrijf Boretti is opgericht in 1995 in Amsterdam. Boretti richt zich op het op de markt brengen van keukenapparaten met een Italiaanse uitstraling. In eerste instantie is Boretti begonnen met complete fornuizen, maar dit is later uitgebreid naar andere apparatuur voor in de keuken. Boretti is ook nog actief onder de merknaam M-System.
Productcategorie
Prijs
Aantal ervaringen (laatste ervaring)
€ 812 tot € 5.100
7 ervaringen (meer dan 3 maanden geleden)
7,2
Ovens
€ 849 tot € 1.035
1 ervaring (meer dan 3 maanden geleden)
6,2
Fornuizen
€ 1.699 tot € 4.908
9 ervaringen (meer dan 3 maanden geleden)
€ 499 tot € 1.057
4 ervaringen (2 maanden geleden)
€ 399 tot € 759
2 ervaringen (meer dan 3 maanden geleden)
€ 326 tot € 1.250
2 ervaringen (meer dan 3 maanden geleden)
5,0
Vriezers
n.b.
2 ervaringen (2 maanden geleden)
€ 1.249 tot € 1.249
1 ervaring (meer dan 3 maanden geleden)
Ervaringen
Er zijn 28 ervaringen over Boretti. Alle ervaringen zijn door Qasa gecontroleerd.
Bekijk ervaringen per score:
5 sterren10 ervaringen
4 sterren4 ervaringen
3 sterren0 ervaringen
2 sterren5 ervaringen
1 ster9 ervaringen
“Goede service”
Door Rayen Gopal op zondag 20 sep 2020
In 2005 een Boretti afzuigkap met dubbele systeem en dubbele bediening aangeschaft. Na bijna 15 jaar begaf de bedieningsmodule het van 1 kant. Een nieuwe module besteld. Deze deed het echter niet. Contact opgenomen met de monteur, de heer van Bergen. Deze regelde dat er een nieuwe naar mij toegestuurd werd. Geïnstalleerd en systeem doet het weer. Erg goede service/klantvriendelijkheid.
“Is niet Italiaans”
Door A . Ages op dinsdag 15 sep 2020
Enorme ijsvorming. Deur sluit niet goed. Scharnieren zijn te klein en kunnen het gewicht van de deur niet aan. Service is daarnaast een drama. Overigens. Wordt Boretti wordt in China gemaakt. De eigenaar is een Nederlander die niet verder dan het Gardameer is geweest. Dus gewoon een Bosch kopen. Die staan binnen 2 dagen op de stoep. A. Ages te Leersum
“Spontane scheuring”
Door Ray Vandenberg op zondag 14 jun 2020
koelkast groot van Boretti gaat spontaan van binnenuit scheuren na 9 jaar, monteur geweest en kon niets betekenen, heeft er alleen een stukje witte tape op gedaan en vertelde dat er niets aan te doen is, tevens ook geen ander voorstel gehad, wellicht met siliconen proberen, zeer teleurgesteld over deze service van Boretti die zij zeer hoog in hun vaandel hebben staan, en het mooiste is dat ze voor dit bezoek ook nog eens €70,= durven te vragen, dit product heeft duidelijk een fabrieksfout en dit mag nooit gebeuren na 9 jaar, koelkasten gezien die nog veel ouder zijn die dit soort fabricage fouten nooit hebben meegemaakt, volgens deskundigen zijn zij 10 jaar lang product aansprakelijk voor hetgeen zij leveren, dus verwachten wij minstens een andere oplossing dan een stukje tape van 14 cm.
“Drama”
Door Marcella op maandag 18 mei 2020
Gasfornuis is drama pitten die elke keer niet werken. Scharnier ovendeur afgebroken en zo kan ik nog wel even doorgaan. Onderop de bodem is al verschrikkelijk beschadigd. Ook vind ik de service van Boretti echt onder de maat helaas. Als je onderdeel wilt bestellen ben je 10 weken verder. Ik ga deze op MP zetten jammer van de paar duizend euro, en koop er een van een ander merk.
“Erg goed”
Door Wilco op zaterdag 2 mei 2020
Als kookplaat hebben we een Boretti bik90 inductie deze bevalt erg goed.
“Reageren niet”
Door Johan op vrijdag 24 apr 2020
Gaskookplaat is 3 jaar oud. Om een gaspit aan te steken middels elec ontsteking duurt zeker 2 a 3 min.. Klacht aan Boretti gemaild om hulpvraag. We zijn nu 24 uur verder, nog niets gehoord.
“Goed”
Door Ferdinand op zaterdag 4 apr 2020
De wijnklimaatkast van boretti. Bevalt goed.
“Raar geluid”
Door Marco op dinsdag 17 dec 2019
Gasfornuis met dubbele oven van Boretti. Aan het gasfornuis (in de oven) zit vanaf het begin een raar geluid en Boretti is momenteel aan het proberen dit op te lossen. Verder tot op heden nog steeds zeer tevreden over de apparatuur in onze keuken.
“Echt niet blij hiermee”
Door Charlotte op maandag 28 okt 2019
Een Boretti afzuigkap gekocht via de webshop. Bij levering bleek er een kras op de voorkant te zitten. Ik ben nu 18 weken bezig om een nieuwe afzuigkap te bemachtigen.Ik zit sinds 21 juni te wachten op de levering van een vervangende Boretti afzuigkap, omdat degene die geleverd was, beschadigd aangekomen is. Allerlei beloftes van Boretti, waar ik tot op heden niets aan heb.
“Heel goed met minpuntje”
Door Wanda op woensdag 18 sep 2019
We hebben de Boretti schouwkap met Plasmamade filterset. Zowel de plasmamade als de schouwkap bevallen heel goed. Het enige minpuntje is dat je met regelmaat moet controleren of de plasmamade werkt zoals die moet werken (lampje controleren) terwijl dat lampje bovenop de plasmamade in de kolom zit. Eigenlijk is dat teveel gedoe om te doen. Je moet de kolom bovenaan losschroeven en bij ons is het vastmaken een hele beproeving.
“Uitstekend”
Door Wendy op maandag 14 jan 2019
Wij hebben voor de volgende apparaten gekozen: Fornuis: Boretti. Alle apparaten bevallen uitstekend, de keuze voor deze merken is goed geweest. Keuze van de merken en types hebben we samen bepaald met de adviseur.
“Kapot maar geweldige service”
Door Laura op zaterdag 29 dec 2018
We hebben gekozen voor de volgende apparatuur. Koelkast: Boretti, energielabel A+, type BR179. Ervaring: Na 11 maanden koelde de koelkast ineens niet meer, middenin de hete zomer. Ekelhof verwees ons naar de Nederlandse leverancier. Deze stuurde een monteur, maar de koelkast kon helaas niet worden gemaakt. Hierop is (met spoed) een nieuwe besteld. Deze is zonder extra kosten geïnstalleerd. Geweldige service!
“Kwaliteit en looks”
Door Hans op maandag 24 sep 2018
Het fornuis is een Boretti Classico VPNIO 94(AN) Inductie. Net zoals het apparaat in het vorige huis (ook Boretti maar keramisch) bevalt deze prima. Het koken/braden gaat nog beter door de inductie (beter te controleren). De keuze is dus vanwege eerdere ervaring en de kwaliteit en looks van het merk.
“Houding Boretti bij mankementen”
Door Patrick op dinsdag 19 jun 2018
Boretti Fornuis gekocht als onderdeel van een nieuwe keuken. Na 6 maanden twee pitten van fornuis vielen steeds uit. Direkt doorverwezen naar Boretti. Ik kon zelf wel even bellen werd er gezegd. Nu 3,5 jaar later is de oven van het Boretti fornuis er spontaan mee gestopt. Gebeld met Boretti. Toestel valt buiten garantie maar als antwoord op mijn stelling dat ik van een dergelijk apparaat ( A status en prijs) redelijkerwijs mocht verwachten dat dit niet zou gebeuren, gaf Boretti mij gelijk. Desondanks ligt een eventuele coulance bij de verkopende partij. Bovenstaand verhaal ook telefonisch bij de keukenwinkel neergelegd. Medewerker vond het ook, ik mocht als klant wel meer verwachten van een dergelijk apparaat. Stuurt u ons maar een mail dan zien we even wat we kunnen doen. Maar de eigenaar moet er een beslissing over nemen. Gemaild met keukenwinkel, probleem voorgelegd en gevraagd naar een oplossing. Wellicht kon een monteur even naar het apparaat kijken of iets anders. Aangegeven overal voor open te staan... De eigenaar bleek minder meedenkend of beter gezegd totaal niet. Hij zei er niets aan te kunnen doen en dat er geen sprake kan zijn van coulance vanuit de keukenwinkel. Het advies was om het te melden bij de Consumentenbond, zij konden ons verder helpen. Het advies bleek een wassen neus, de consumentenbond verzamelt dergelijke klachten wel degelijk, maar kan op individueel niveau hier nu niets mee. Het streven is om een collectieve vuist te maken naar fabrikanten teneinde fabrikanten aan te sporen langere garantietermijnen te hanteren. Overigens een goed streven, maar voor ons in het heden geen oplossing. Kortom een zinloos en ook onjuist advies van de keukenwinkel, waarbij het de indruk wekt dat het de bedoeling is het af te schuiven, om er op die manier dan maar van af te zijn.
“Tevreden”
Door Janine op maandag 18 jun 2018
Gasfornuis van Boretti. Alle apparaten werken naar volle tevredenheid.
“Mooi en functioneel”
Door Auke op woensdag 11 apr 2018
De wijnkoeler van Boretti is erg mooi en functioneel. Zijn we erg tevreden mee tot nu toe.
“Slechte service”
Door Vivan op woensdag 11 apr 2018
We hadden een koel-en vriescombinatie en andere apparaten allemaal van het merk Boretti. Service bij Boretti is ronduit slecht te noemen.
“Slechte service”
Door Vivian op woensdag 11 apr 2018
We hadden een wasmachine en andere apparaten allemaal van het merk Boretti. Service bij Boretti is ronduit slecht te noemen.
“Niet tevreden”
Door Vivian op woensdag 11 apr 2018
We hadden een fornuis met oven en andere apparaten allemaal van het merk Boretti. Over het fornuis zijn we niet tevreden. Service bij Boretti is ronduit slecht te noemen.
“Lawaaiige koelkast”
Door Dries op woensdag 22 nov 2017
Wij hebben een koelkast van Boretti, en een vriezer van Boretti. De Boretti apparatuur kan beter: koelkast maakt veel lawaai .
“Top”
Door Adrie op dinsdag 20 dec 2016
Heb een Boretti inbouw oven type BPO 90 IX. Is super apparaat
“Storingen”
Door Els op vrijdag 10 jun 2016
Na 2 jaar storing. Bedrading in deurscharnier gebroken. 200 euro incl voorrijkosten. Nu, na 4 jaar hetzelfde. Hij gaat er uit. Als ie wast prima machine. Kwaliteit techniek matig. Klassieke Italiaan zal ik maar zeggen
“Prima”
Door Ronald op zaterdag 3 okt 2015
Afzuigkap heb ik gekozen voor Boretti omdat ik een 80 cm kap boven een 60 cm kookplaat wou in de kleur zwart. Al met al prima apparatuur en naar mijn idee qua kwaliteit beter.
“Top”
Door Frida op donderdag 25 jun 2015
Superblij met het Boretti gasfornuis.
Ervaringen die erg lijken op de 24 weergegeven ervaringen zijn weggelaten om de meest relevante ervaringen weer te geven.