We zijn nu drie maanden in het bezit van de Stoves richmond. We zijn er heel erg tevreden over, zeker de service! Bij het installeren had ik zelf een fout gemaakt, waardoor er schade was onstaan aan de rechter oven. Naar Stoves gebeld en probleem gemeld. De monteur is langs geweest en constateerde dat er inderdaad een gloeispiraal en een lamp was doorgebrand. Om dat te vervangen moest hij nogmaals terugkomen. Twee weken later was alles in orde gemaakt. Kosten? Niets! 'Gaan we niet over discussiëren, dit doen we onder service, mag je verwachten van dit merk! ' Dat is nog eens service! Super toch?!
Het fornuis is van Stoves en werkt perfect. Dit is een Stoves Gourmet 90 El inductiefornuis. Het enige minpuntje van dit fornuis is dat er niet standaard een bakplaat bij beide ovens wordt meegeleverd. Voor de aanschafprijs zou je dit wel mogen verwachten.
We koken op inductie op een prachtige 'Richmond Stove' met meerdere ovens. De laatste is helaas ook bewijs van de slechte service van de keukenzaak, ze waren even vergeten te noemen dat je krachtstroom (!) nodig hebt om deze aan te sluiten. Ik betaal nu € 50,- extra aan vastrecht per maand om te kunnen koken!! Hadden we dat vooraf geweten hadden we zeker een andere keuze gemaakt. Dat is € 600,- per jaar aan volstrekt onnodige uitgaven voor mij, er waren meerdere alternatieven geweest om deze vaste kosten te voorkomen.
Ronduit slecht, de oven met gasfornuis is op 8-2-2020 geplaatst. In augustus ontdekten we dat de zwarte stippen van de linker bedieningsknoppen aan het verdwijnen waren, nu verdwijnen ook de icoontjes op de achterwand achter de knoppen, je kunt nu nauwelijks zien welke gaspit je gebruikt. Het fornuis wordt alleen met een zachte doek en een sopje van "groene" dreft schoongemaakt. op 24 ooktober gemeld bij de keukenleverancier en de importeur, Glen Dimplex. Nog steeds is men aan het kijken of het garantie is, omdat de achterwand wat duur is. Er is niet eens iemand komen kijken. Waardeloos spul en een waardeloze service van de importeur. Wegblijven van dit merk.
Uitstekende ervaring na 4 jaar gebruik. Elektrische aansteker kon beter. Rubbers onder gietijzeren roosters laten soms los. Ovens zijn uitstekend en grill werkt ook naar behoren. De kleuren zijn charmant en wisselbaar.
Ik zou willen dat ik over zo'n duur fornuis een positief review kon geven maar helaas is dat niet zo. Al heel snel was 1 van de ovens kapot . Die is onder garantie gerepareerd maar toen de tweede net buiten de garantie kapot ging moest ik zelf de kosten betalen . Ook de randen rondom de pitten waren heel snel beschadigd . Ontsteker van de pitten werkt regelmatig niet dus ik ben best teleurgesteld in de stoves Richmond.
Heb 4 jaren geleden een fornuis van € 2200,-- gekocht. Na 4 jaren gebruik is deze defect en mag ik voor de kosten opdraaien. Geen enkele vorm van coulance is mogelijk. Koopt er geen spullen want ze maken hun reclame niet waar.