Feedback
8,6

Grando Keukens & Bad

Website: www.grando.nl
Ervaringen
Beschrijf ook uw ervaring en help tegelijk anderen bij hun keuze
Website
www.grando.nl
Bedrijfsomschrijving
Afkomstig van Grando Keukens & Bad
Grando staat voor betaalbaar keuken- en badkamerdesign
Bij Grando wordt over elke keuken en badkamer tot in detail nagedacht, samen met u. Gebruiksgemak, persoonlijke wensen en genieten staan voorop. Of u nu op zoek bent naar een landelijk moderne keuken of sfeervolle badkamer, bij Grando bent u aan het juiste adres.

Zoektocht naar uw droomkeuken en/of -badkamer
Onze adviseurs horen graag wat uw wensen zijn. Het begint met een passend advies op maat, verwerkt in een realistische 3D tekening. Samen met u komen we tot een ontwerp dat perfect bij u past. Wij nemen het werk van A tot Z uit handen, indien u dit wenst. Wij bieden een luisterend oor en monteren uw keuken en/of badkamer vakkundig.


Laat u inspireren en adviseren
Ons inspiratie magazine boek staat boordevol nuttige informatie die u helpt in de zoektocht naar uw nieuwe keuken en/of -badkamer. U kunt het gratis aanvragen via: www.grando.nl/keukens/inspiratieboek.

Showrooms
Bezoek een van onze prachtige showrooms en u zult versteld staan van de vele mogelijkheden en variaties die op keuken- en sanitairgebied te vinden zijn. Bekijk onze website voor de dichtstbijzijnde Grando vestiging bij u in de buurt: www.grando.nl/vestigingen.
Meer informatie over Grando Keukens & Bad
Grando inspiratatieboek: www.grando.nl/keukens/inspiratieboek
Grando showrooms: www.grando.nl/vestigingen
Ervaringen
Er zijn 1939 ervaringen over Grando Keukens & Bad. Alle ervaringen zijn door Qasa gecontroleerd. Uw ervaring toevoegen: schrijf een review
Bekijk ervaringen per score:
5 sterren961 ervaringen
4 sterren735 ervaringen
3 sterren60 ervaringen
2 sterren54 ervaringen
1 ster107 ervaringen

Per vestiging:
“Matige ervaring”
Door Bosman op woensdag 9 okt 2019 '19 | vestiging Amersfoort
Op 22 maart 2019 hebben wij onze nieuwe keuken laten ontwerpen bij Grando Amersfoort. Er werd goed meegedacht en een mooie tekening gemaakt. Helaas was de aandrang tot verkopen erg groot en moest er er stevig onderhandel moest worden om tot een reële prijs te komen. 19 juni is de keuken conform afspraak geïnstalleerd. Helaas kregen we een aantal dagen daarvoor een verkeerde factuur, maar die is conform afspraak gecorrigeerd. Bij de montage ontbraken de passtukken en plinten en was 1 kast verkeerd gemaakt. De monteur was hierop niet aan te spreken en werd sjagerijnig. Gelukkig stelde Grando ons gerust dat alles goed zou komen...
22 Juli werd een nieuwe kast geleverd en 1 passtuk. 26 augustus constateert de nieuwe monteur dat de kast wederom niet aan het ontwerp voldeed en de plint nog ontbreekt (hadden wij al door gegeven, maar Grando maar die wil het graag zelf zien..) 4 oktober zou de monteur komen om het allemaal in orde te maken (inmiddels stond er 3 maanden een grote kast in de weg), echter de monteur bleek ziek en kwam daarom op Zaterdag 5 oktober. Hij had overal een oplossing voor en de keuken is netjes afgeleverd, behalve dat 1 deur nu met touchsysteem is uitgerust i.p.v. een greep omdat het ontwerp niet maakbaar was? en de passtukken zijn met de decopeerzaag niet zo recht geworden als onze strakke muren. Al met al zou ik andere mensen aanraden om toch nog even verder te kijken totdat Grando zijn kwaliteitssysteem wat beter op orde heeft!! Fijn dat Grando alles wil oplossen jammer dat er zoveel fouten worden gemaakt en het oplossen zoveel tijd kost en de monteurs de (extra) rommel die zij leveren niet meenemen!
Reactie of foto toevoegen
“Helaas niet tevreden”
Door M. Schingenga op donderdag 29 aug 2019 '19 | vestiging Purmerend
De waslijst met gebreken is helaas te lang om op te noemen. Als positief punt kan ik nog benoemen dat de verkoopmedewerkers en een tweetal monteurs wel hun best hebben gedaan om het e.e.a. te herstellen. Plaatsing van de keuken heeft plaatsgevonden op 7 maart en we hopen dat de afronding per 25 september plaats vindt.
Reactie of foto toevoegen
“Matig”
Door Eric op dinsdag 6 aug 2019 '19 | vestiging Hengelo OV
Badkamer gekocht. zeer ontevreden over de verkoper (mes op de keel beleid) later wel goed gekomen met de eigenaar van de zaak super monteurs gehad wat een boel goed maakte.
Reactie of foto toevoegen
“Badkameraankoop”
Door A.K. op vrijdag 12 jul 2019 '19 | vestiging Amersfoort
Badkamer aankopen was prima. We hadden geluk met een uitstekende monteur, maar van Grando zelf hebben we na de handtekening in de showroom nooit meer iets vernomen. Zelf achter levering, container etc. aan. Ook tijdens het installeren geen contact. We hadden geen speciale dingen dus is de installatie uiteindelijk prima/vlot gegaan, maar dat had alles met de monteur te maken en niet met Grando. Ik denk dat we daar geluk bij hebben gehad.
Reactie of foto toevoegen
“Zelf schilderwerk”
Door M.Palma op zaterdag 6 jul 2019 '19 | vestiging Utrecht
In het verkoopgesprek uitdrukkelijk aangegeven dat wij, gezien onze fysieke gesteldheid, enkel voor een compleet afgewerkte badkamer opteerden. Onder die nadrukkelijke wens een compleet nieuwe badkamer gekozen. Pittige prijs. Maar ja Grando zou alles regelen. Badkamer verbouwd. "Tsja gestucte plafond kan niet worden afgewerkt". De afwerking (afkitten en electra) kan pas worden gedaan als het plafond is geschilderd. Tot die tijd wordt ons ivm de loshangende electra, afgeraden om de badkamer te gebruiken. ? Grando maar bellen. "Wij hadden toch een duidelijk afspraak". Reactie: Ja misverstand...wij doen nooit schilderwerk....intern bespreken....geen zorgen maken.... begrip..hier komen we samen uit...anders mijn zwager heeft een schildersbedrijf. Daar sta je dan in de heetste juniweek in eeuwen, een gezin van vier zonder badkamer. Maar gelukkig daar komt de helpende hand van Grando..grijpt ons bij de ballen en knijpt ze fijn: "Normaal vragen wij hier EURO 450 voor, maar voor u EURO 377 exclusief." RUIM EURO 50 PER M2! Grando hoe diep kun je zakken. Hoe ver wil je profiteren van andermans ellende die je zelf hebt veroorzaakt. Je kan geen kant op. Waar vindt je op korte termijn een schilder. Toch maar het bod accepteren? Gelukkig na zoeken een erkend schildersbedrijf gevonden. Geen gedoe, netjes gewerkt met factuur. Nog geen kwart van de "vriendenprijs" van Grando. GRANDO GRAAIERS BAH.
Reactie of foto toevoegen
“Eindresultaat met nasmaak”
Door Jeroen de Kort op maandag 1 jul 2019 '19 | vestiging Helmond
Keuken gekocht bij Grando Helmond. De keuken is prima geïnstalleerd, een fijne monteur die kennis van zaken heeft. Echter tijdens het adviesgesprek is gesproken over een deel van de keuken wat wij liever dicht hadden gehad en de adviseur open. Uiteindelijk voor open gegaan maar bij installatie bleek dat dicht toch mooier en beter was voor ons. Dus toen we enkele planken wilden nabestellen (waar van te voren ook over gesproken was) werd hier de hoofdprijs voor gerekend (ruim € 1.500,- voor 6 planken/frontjes). Dit staat niet in verhouding en was zeer teleurstellend. Enig meedenken of meewerken was ver te zoeken, de keuken was immers al verkocht. Enfin, een flinke domper op de feestvreugde. Jammer, want de keuken is in principe prima maar ik kan deze nasmaak maar niet wegkrijgen.
Reactie of foto toevoegen
“Jammerlijk verloop”
Door Bakker op maandag 7 jan 2019 '19 | vestiging Utrecht
In het voorjaar van 2018 opdracht tot vernieuwen badkamer neergelegd bij Grando Utrecht. Hiervoor gekozen na de uitdrukkelijke toezegging dat we geheel ontzorgd zouden worden en de werkzaamheden een week of drie in beslag zouden nemen. Helaas zijn eerder genoemde toezeggingen niet waargemaakt. Gehele traject heeft 14 weken in beslag genomen waarvan de eerst 11 weken Grando de 'struisvogel' tactiek heeft toegepast. Mooie woorden bij verkoop zijn helaas niet omgezet in daden, ik had gehoopt dit te kunnen doorzien maar we zijn er toch 'ingetrapt'. Naast dat we veel langer dan afgesproken in de rotzooi hebben gezeten is de badkamer niet geheel naar wens uitgevoerd door fouten in het installatieproces. Eerlijkheid gebied te zeggen dat Grando na meerdere mails en gesprekken de fouten heeft toegegeven en heeft aangeboden de fouten te herstellen. Dit zou echter betekenen dat de badkamer opnieuw opengebroken zou worden en door herstel van de fouten zouden er weer andere (cosmetische) onvolkomenheden ontstaan. Na lang getouwtrek genomen genoegen genomen met een badkamer (van meer dan € 20.000,-) die helaas niet geheel aan onze wensen voldoet en waaraan wij in de samenwerking met Grando een vervelende nasmaak aan hebben overgehouden. Mijn advies is om niet in de mooie verkoop praatjes te trappen en mocht je toch besluiten met ze in zee te gaan de zaken heel goed op papier vast te leggen en minimaal 10% van het totaalbedrag achter te houden totdat alles naar wens is opgeleverd. Zodra het om geld ontvangen gaat geven ze nml. wel thuis en zitten ze er bovenop en komen ze in actie. Ongetwijfeld krijg je het verhaald dat 10% tot oplevering niet mogelijk is, maar als je dan aangeeft dat de deal niet doorgaat dan is er ineens wel e.e.a. mogelijk. Jammer dat het zo heeft moeten lopen......
Reactie of foto toevoegen
“Niet tevreden”
Door Gerda op dinsdag 27 nov 2018 '18 | vestiging Hengelo OV
wij hebben een badkamer gekocht. Er is tijdens koop en aflevering, afspraken veel teleurstelling geweest. ook de maatvoering en de afmetingen hebben veel problemen en aanpassingen gevraagd, die voorkomen hadden kunnen worden.
Reactie of foto toevoegen
“Nooit meer”
Door Timo op vrijdag 9 nov 2018 '18 | vestiging Rotterdam
Keuken gekocht bij adviseur Umit. Typische verkoper, graag verkopen maar after sales kent hij niet. Blijkt een iets ander frontje in de order verwerkt te hebben om binnen budget te blijven. Dit heeft hij niet duidelijk aangegeven. Was zeker niet iets wat we wilden. Gelukkig merkten we dit zelf op tijd. Vervolgens blijft het lang stil om tot een oplossing te komen. Neemt zelf praktisch geen contact op. Nieuwe materiaal keuze is iets duurder en ook dit kost veel moeite om tot overeenstemming te komen wie verantwoordelijk is voor de chaos. Pas na dreigen met advocaten komt er een schappelijke oplossing. Montage ging naar wens. Wel een chagrijnige monteur. Materiaal om plinten vast te zetten wordt er wel tussen gepropt waardoor ze niet netjes vast blijven zitten. Voor mij eens maar nooit meer bij deze keuken zaak.
Reactie of foto toevoegen
“Niet de service die je zou verwachten”
Door Michael Grotentraast op woensdag 31 okt 2018 '18 | vestiging Amersfoort
Vanaf de tekentafel in maart en het begin van de werkzaamheden in april! voor onze simpele badkamer van vier vierkante meter zonder leidingen verleggen etc, tot aan nu ruim een half jaar later een groot rampenplan met nauwelijks de service die je wel zou mogen verwachten van een Grando Amersfoort. Lekkages, verkleurde voegen, gebarsten tegels, verwarming die niet meer werkt, om maar een paar zaken te noemen. Het duurt maanden om zelfs kleine problemen op te lossen. twaalf maal is er inmiddels gekit en vijf maal gevoegd. Alles duurt eindeloos lang en er gaat veel mis, wij vinden dat zeven maanden te lang is voor een badkamer. Een maand geleden hebben we de zaak aangemeld bij de Geschillencomissie Wonen. De uitkomst hiervan zal ik t.z.t. meedelen, als het meezit voor het einde van dit jaar.
REACTIE VAN DINESH BIRTANTIE
Beste, Inderdaad na heel veel moeite te hebben gedaan u tevreden te krijgen resulteerde dit in in een zaak bij de geschillencommissie. U liet ons daarin ook geen keus, wat we als Grando Amersfoort ook voor u deden was niet goed of niet goed genoeg. Blijkt ook uit u klacht waarin u pretendeerd dat wij veel zijn langs geweest. Voegkleurverschillen kwamen namelijk door het feit dat u met agressief schoonmaakmiddel te werk bent gegaan. Dit hebben we u meerdere malen verteld, desondanks hebben wij dit kosteloos opgelost voor u. Lekkage?? Geen enkele douchecabine is waterdicht, er druppelt altijd wel water ergens doorheen. Gelukkig hebben wij dat bij u kunnen regelen, die van u is nu lekkage vrij (er komen geen druppels meer door de deuren). Al met al kunt u lezen en zien dat wij met Grando er alles aan doen onze klant tevreden te stellen. Feit is dat we mensen blijven en we fouten maken. Wij zullen de uitspraak zoals vandaag bij de geschillencommissie respecteren en uitvoeren.
REACTIE VAN MICHAEL GROTENTRAAST
Hierboven schrijft Dhr. Birtantie: "Wij zullen de uitspraak zoals vandaag bij de geschillencommissie respecteren en uitvoeren". Uit de rapportage van de door de commissie ingeschakelde deskundige blijkt dat de werkzaamheden nog niet naar behoren zijn afgerond. Op grond van het voorgaande is de commissie van oordeel dat de klacht gegrond is. De commissie zal een vergoeding bepalen die de ondernemer aan de consument dient te betalen indien de ondernemer de werkzaamheden niet of niet tijdig uitvoert.
REACTIE VAN MICHAEL GROTENTRAAST
De herstel werkzaamheden zijn nu inmiddels 14 maanden na de start van de werkzaamheden uitgevoerd. Op sommige plekken klinken de tegels nog steeds hol, maar de garantie is gegeven door het klusbedrijf dat dat geen kwaad kan. Ook zijn bij de werkzaamheden beschadigingen ontstaan. Tot dusver is er geen reactie van Grando op de melding hiervan. In 14 maanden tijd is de badkamer op geen enkel moment 100% in orde geweest.
Reactie of foto toevoegen
“Duurt te lang”
Door Liesbeth op dinsdag 18 sep 2018 '18 | vestiging Hoofddorp
Een keuken en een badkamer. Heel goed geholpen tijdens de bezoeken aan de winkel, goed meegedacht, maar uiteindelijk is er in de badkamer en in de keuken iets verkeerds besteld en geleverd. Dit oplossen duurt te lang.
Reactie of foto toevoegen
“Montage niet goed”
Door Ad op maandag 13 aug 2018 '18 | vestiging Heerhugowaard
Eind 2016 hebben wij een keuken gekocht toen nog gerund door de vorige eigenaren. We hadden een goed gevoel, niet opdringerig en er werd goed naar onze wensen geluisterd. We hebben toen de koop rondgemaakt. Toen de oplevering van ons huis in zicht kwam hadden we contact met de nieuwe eigenaar (Jeff) en het goede gevoel werd doorgezet. In dit gesprek ging het over planning en overige details (handgrepen, inmeting woning etc.). Alles leek goed geregeld. Toen uiteindelijk de keuken moest worden gemonteerd ging het meerdere keren mis. Planning werd niet nagekomen (allerlei smoezen werden gebruikt), kleine beschadigingen, slordig werk, dingen niet afgemaakt of niet compleet. Ook was ons blad niet helemaal goed (afgekocht), deur in de vaatwasser niet goed gemonteerd waardoor vaatwasser niet helemaal open kon, nieuwe koelkast omdat deze was beschadigd etc. Het is jammer dat wat aan de voorkant zo goed is geregeld door de montage volledig teniet wordt gedaan. Uiteindelijk is wel alles goed opgelost door Jeff en heeft een ander monteur (vorige eigenaar) alle mankementen in 2 zaterdagen opgelost. Als deze monteur direct was betrokken had ik zonder meer een betere beoordeling gegeven.
Reactie of foto toevoegen
“Voorlichting en plaatsing bij badkamer”
Door Linda De Gelder op vrijdag 3 aug 2018 '18 | vestiging Hoogvliet Rotterdam
Badkamer gekocht en laten plaatsen. Voorlichting, met name over aflevering en betaling was heel slecht ( ik moet bekennen dat ik in de winkel niet alle kleine lettertjes had gelezen voordat ik tekende). Het plaatsen is wel heel netjes gedaan, hier ben ik dan ook erg tevreden over
Reactie of foto toevoegen
“Niet tevreden”
Door Eric op maandag 30 jul 2018 '18 | vestiging Breda
Badkamer gekocht in december 2017. Plaatsing zou zijn in mei 2018. Echter de installateur die het vanuit Grando zou doen had slechte recensies en gaf mij een slechte indruk. Daarom zelf een installateur geregeld, die het erg goed gedaan heeft. Bij levering was badkamerkast en verlichting niet besteld, dit heeft 3 maanden geduurd! Bij de nalevering bleek de verlichting weer niet besteld te zijn. De wastafel bleek een kleine beschadiging te hebben, maar daar wilde Grando niets mee doen. De speciale kit voor de douche-afvoer was keihard in de verpakking, ook hier geen vergoeding, kostte toch €80. Al met al heeft men alleen de materialen hoeven bestellen en afleveren. Niet tevreden. Overigens stonden er destijds heel veel negatieve recensies die nu allemaal verdwenen zijn.
Reactie of foto toevoegen
“Levering niet prettig”
Door Lisanne op vrijdag 27 jul 2018 '18 | vestiging Hoofddorp
Keuken gekocht. Voordat de handtekening was gezet was alle aandacht voor jou en werd je overal super mee geholpen. Totdat er na de handtekening problemen optreden. Ik wilde de keuken afroepen, degene die mij had geholpen was op vakantie. Wat opzich niet zo'n probleem is. Daarna meerdere keren gebeld en het zou doorgespeeld worden naar een andere collega. Wat uiteindelijk resulteerde dat ik mijn keuken 2 weken later binnen kreeg. Werd ronduit bot behandeld met name door de eigenaar. Mijn ongenoegen geuit in een mail maar daar uiteraard geen reactie op gehad. Voor de handtekening is de service super, maar daarna als er iets misgaat is de service ronduit slecht.
REACTIE VAN DETLEF KOK
Beste Lisanne, Kunt u misschien even contact met mij opnemen want het kan nooit de bedoeling zijn dat u met het gevoel zit bot behandeld te worden door wie dan ook in onze vestiging. Ik wil graag even kijken waar in deze dit is ontstaan en kijken of ik hierin nog sturing kan geven aan deze situatie. U kunt mij bereiken op 020-4460112 Met vriendelijke groet Detlef Kok Grando Hoofddorp
Reactie of foto toevoegen
“Niet tevreden met service”
Door Michiel en Sylvia op vrijdag 13 jul 2018 '18 | vestiging Rotterdam
Een andere verkoper heeft bij het eerste bezoek een zeer goede indruk gemaakt door zijn vriendelijkheid en goed gegeven eerste informatie met daarbij welwillende aandachtige tijd. Later via andere verkoper een keuken gekocht. Van goede kwaliteit. Zeer ontevreden over verkoper. Een aantal dingen hier weergegeven. De rest achterwege gelaten: Advies werd niet gegeven over de mogelijkheid tot ontzorgen, wat betreft waaraan je allemaal moet denken tot en met zelfs het aanbieden tot uitvoering van installatiewerkzaamheden. Terwijl reclame gemaakt wordt op de brochure voor totaal ontzorgen. Er werd wel gezegd, "dat doen we niet" /"dat moet u zelf doen".

Iets wat niet zou hoeven te gebeuren, waarover wij informatie vroegen, moest wel degelijk gebeuren: de oude tegelvloer er uit. Volgens verkoper kon er wel doorheen gefreesd worden. Dus een extra kostenpost van €1500,- Door ons verzoek om dit aan de deskundige na te vragen, bleek dit wel degelijk noodzakelijk. De verkoper gaf daarna aan om dan wel wat te regelen. Buiten de offerte om dan. Achteraf was de verkoper niet tot tegemoetkoming bereid. De aannemer die de vloerverwarming kwam leggen heeft het voor ons geregeld. We dachten één type/kleur tegel te hebben besteld. We konden maar één tegel bekijken. Per pak bleken er vier verschillende tegelprinten in te zitten. Geen informatie over gehad. Later in andere zaken dezelfde vloer in hun showroom uitgelegd gezien met het juiste beeld.

Voor een oppervlak van 41 vierkante meter zijn 6 pakken van 60 x 60 cm tegels teveel besteld... bijna 9 vierkante meter. Flink bedrag teveel betaald, wel teruggekregen. Nu nog 2 pakken als reserve in huis. Hierbij het verzoek van dezelfde verkoper als in de zaak, (die aan huis kwam kijken), om deze pakken tegels zelf even bij Grando terug te willen brengen. Terwijl de tegelaar en een collega met een bus in ons huis nog aan het voegen waren. Schandalig.

De monteur voor montage van de keuken gaf aan dat niet op de tekening stond dat de afvoerbuis naar de buitenmuur moest. Sloot deze dus niet aan. Daarbij was deze monteur ook zeer onvriendelijk en nors. Zo gaven ook de aanwezige schilders aan. De monteur die destijds na de gegeven opdracht de keuken kwam inmeten heeft dit wel degelijk vastgelegd. Hebben eeceen kopie van. Maar dit is niet in de tekening verwerkt. Het koste ons moeite om bij de verkoper voor elkaar te krijgen dat het werd opgelost. Dezelfde zeer vriendelijke 'inmeetmonteur' heeft het voor ons in orde gemaakt en hij gaf ons aan dat normaal altijd te doen bij keukenmontages. "Het hoort bij mijn werkzaamheden."

Oude keuken wordt niet weggehaald. Wordt ook niet tegen betaling aangeboden. Moesten we zelf regelen. Dit dus via een sloopbedrijf geregeld. Het verpakkings-/beschermingsmateriaal werd niet afgevoerd/meegenomen. Bij onderzoek/telefonisch vragen bij ander keukenbedrijf blijkt deze service te variëren wat betreft keukenbedrijven. Slechte, minimale service van Grando voor veel betaald geld aan een keuken, en tegelvloer met vloerverwarming. Terwijl Grando dus in brochures middels foto en tekst aangeeft totaal te ontzorgen.
FOTO VAN MICHIEL EN SYLVIA
Reactie of foto toevoegen
“Lades niet handig”
Door E. Veenstra op zaterdag 16 jun 2018 '18 | vestiging Hoorn NH
Wij hebben een keuken gekocht. De keuken is erg mooi, maar wij zijn -achteraf gezien- niet goed geïnformeerd. Het gevolg is dat een deurtje en een la niet open kan op het moment dat je de vaatwasser aan het uitruimen bent. Dat is echt niet handig. Ook moet achteraf nog een plint worden besteld. Op het moment dat de adviseur had gezegd dat dat bij een jaren 70 huis altijd moet, dan hadden wij dat natuurlijk direct gedaan.
Reactie of foto toevoegen
“Ontevreden na goede start”
Door vd Berg op dinsdag 1 mei 2018 '18 | vestiging Rotterdam
Zeer vriendelijk te woord gestaan bij de aanschaf van badkamer en toiletruimte. Goed meedenken. Uiteindelijk bleken er bij de montage wel fouten in de 3 D-schets te zitten die gelukkig door de monteur opgemerkt werden. Goede monteur. Echter na montage zijn er diverse klachten over het gebruikte materiaal gekomen. Niet alle materiaal werkte naar behoren of ging binnen zeer korte tijd kapot. Na een eerste telefonisch contact en mailcontact wacht ik inmiddels ruim 1 maand op een reactie hoe mijn 5 klachten over het materiaal te verhelpen. Niemand van Grando geeft meer reactie ondanks herhaald verzoek. Na een goede start ben ik dus zeer ontevreden over de afhandeling van mijn klachten en heb Grando helaas nu een laatste kans moeten geven om actie te ondernemen.
Reactie of foto toevoegen
“Klachtenafhandeling badkamer”
Door Sjef van Lieshout op woensdag 28 feb 2018 '18 | vestiging Son
In de showroom prima geholpen, maar na levering van de badkamer enkele duidelijke klachten, maar die worden vooralsnog niet opgelost. Er wordt slecht gecommuniceerd over de oplossing die men biedt. Het enige wat men doet is terugverwijzen naar de leverancier. Maar ik heb bij Grando gekocht die moeten het probleem oplossen.
Reactie of foto toevoegen
“Draait om verkoop”
Door Chris op maandag 19 feb 2018 '18 | vestiging Zaandam
Mijn ervaring was bij de verkoop en plaatsing was redelijk goed. Tijdens het verkoopgesprek zijn we trouwens wel in de mooie praatjes over de apparatuur getrapt. Dit bleek na plaatsing niet meer 'Gamma' kwaliteit te zijn terwijl dit werd voorgespiegeld als goed kwaliteit. Het ergste is de 'service' na plaatsing bar slecht! Ik zou wel tien keer terug gebeld worden maar helaas tot op heden niets meer gehoord! Als je het voorschot nog niet hebt betaald weten ze overigens wel perfect te vinden. Mijn verhaal is echter geen incident, ik hoor het van meer mensen om mij heen. Kortom Grando Zaandam niet doen, bespaar je de ellende. Het draait puur om verkoop voor de rest waardeloos.
Reactie of foto toevoegen
“Prima advies maar slechte plaatsing”
Door A.M. Scholten op donderdag 16 nov 2017 '17 | vestiging Zevenbergen
Prima geadviseerd maar bijzonder slecht geplaatst. Fouten nog niet hersteld (bijv. gat in de muur) na 8 maanden.
Reactie of foto toevoegen
“Mooie keuken maar levering niet goed”
Door Lagendijk op dinsdag 14 nov 2017 '17 | vestiging Hoogvliet Rotterdam
De keuken is mooi, exact als de tekeningen. Helaas is het probleemoplossend vermogen erg bij ons gelegd, terwijl grando een fout in de levering heeft gemaakt. Meer pro-actief met een oplossing komen had ze gesierd.
Reactie of foto toevoegen
“Levering niet goed gegaan”
Door Clements op vrijdag 10 nov 2017 '17 | vestiging Groningen
De after-sales is gewoon slecht. Service na een maand extra ongemak. Als je belt en vraagt of je wordt teruggebeld, krijg je een mailtje. Er zou een gesprek volgen na oplevering keuken, we zijn inmiddels 2 maanden verder en nog niks van gekomen omdat we dus niet teruggebeld worden.
Reactie of foto toevoegen
“Gemengde ervaring”
Door Harry Leerkes/Wilma Baltus op zaterdag 21 okt 2017 '17 | vestiging Epe
Mooie keuken, goed advies, compleet geleverd en prima en vakkundig geïnstalleerd maar zeer, zeer slechte service!
Reactie of foto toevoegen
“Keuken gekocht en geleverd”
Door G.F.L.Barreveld op vrijdag 13 okt 2017 '17 | vestiging Mijdrecht
Levering heeft veel te lang geduurd. Vergeten?
Reactie of foto toevoegen
“Verkoop prima maar communicatie niet goed”
Door J. Wensveen op vrijdag 11 aug 2017 '17 | vestiging Hazerswoude-Dorp
Verkoop keuken ging prima, kundig advies. Over tijdstip van montage ging alles fout. Communicatie over naleveren ging ook niet goed.
Reactie of foto toevoegen
“Installatie via zzp-er”
Door Smit op vrijdag 14 jul 2017 '17 | vestiging Almelo
Vlotte verkoper maar vaag over kosten van de installatie. Er werd niet duidelijk gemaakt dat de installateur een zzp'er is die zijn eigen (hogere) facturen maakt. Dat vond ik heel vervelend. De wastafel was tijdens transport kapot gevallen en we wachten nu al 5 wk op de nieuwe. We worden slecht geïnformeerd over de stand van zaken. Nu hebben we een badkamer zonder wastafel en de verkoper weet niet wanneer geleverd wordt of waarom het zo lang duurt.
Reactie of foto toevoegen
“Blij met badkamer maar stroef gegaan”
Door Emiel Ewald op maandag 10 jul 2017 '17 | vestiging Helmond
Ik moet zeggen, met de badkamer zijn we uiteindelijk erg blij. Maar werkelijk alles eromheen gaat zeer stroef. Een aantal voorbeelden; ochtend vrij genomen omdat de badkamer geleverd zou worden. Er kwam echter niemand opdagen. Vrij genomen vanaf maandag 29 mei, krijgen we op vrijdag 26-5 te horen dat ze pas dinsdag beginnen. Toen de tegels geleverd werden direct melding gemaakt dat er niet voldoende tegels waren. Ruim een week later staan we stil omdat er geen tegels zijn. Tegels waren gewoon voorradig op DC. Ik heb zelfs voorgesteld ze zelf te halen. Werkzaamheden lagen stil van donderdag tot dinsdag in de eerste week omdat de persoon die de vloer zou storten niet eerder beschikbaar was. Natuurlijk wel vrij genomen. Spiegel was kapot, desondanks toch gemonteerd (inmiddels netjes vervangen). Nu probeer ik al sinds 13-6 juni mijn geld terug te krijgen voor een kast die niet geleverd is (bijna een maand). Zelf natuurlijk alles netjes op tijd en volledig betaald. Op mijn laatste berichtje van afgelopen donderdag heb ik niet eens antwoord gekregen. Nogmaals, we zijn erg blij met de badkamer, maar de organisatie er omheen kan een stuk beter.
Reactie of foto toevoegen
“Leveringen niet goed verlopen”
Door Nico op zaterdag 1 jul 2017 '17 | vestiging Rotterdam
Wij hebben een badkamer gekocht bij Grando Alexandrium. Het verkoopproces verliep in een goede, vriendelijke en ontspannen sfeer. Na ondertekening van de koopovereenkomst werd de ervaring alleen maar slechter. Er werd een verkeerde factuur voor de restantbetaling gestuurd, bij aflevering van de spullen ontbreken een paar items, er zijn verkeerde spullen geleverd, er zijn spullen met incomplete doosinhoud geleverd, er zijn spullen geleverd die niet compatibel met elkaar zijn, muurtegels met verschillende afmetingen geleverd .... complete chaos. Er je kan overal zelf achteraan bellen. Zelfs nalevering van een onderdeel gaat 2x fout en moet je 3 maanden (!) op wachten.
Reactie of foto toevoegen
“Niet tevreden met levering”
Door Astrid Suijkerbuijk op zaterdag 24 jun 2017 '17 | vestiging Rotterdam
Badkamer gekocht bij vestiging Rotterdam. Medewerkster leek in eerste instantie goed te helpen. Had leuke ideeën. Werd dwingend toen wij zeiden dat we er over na wilden denken. Uiteindelijk toch getekend. Onze fout. Uitendelijk bij aflevering over veel dingen zelf na moeten bellen, terwijl er beloofd werd, dat zij zouden bellen. 4 pakken tegels over, welke ook al niet het gewenste formaat hadden. Het toppunt vond ik dat wij foto's moesten aanleveren omdat zij een douchewand hadden geleverd i.p.v. een douchedeur! Het distributiecentrum geloofde ons anders niet. En je hebt maar 8 dagen de tijd om aan te geven dat iets niet klopt. Persoonlijk vind ik dat een erg korte termijn, aangezien je best je hoop geld uitgeeft.
Reactie of foto toevoegen
“Showroom goed maar service slecht”
Door Dennis op donderdag 15 jun 2017 '17 | vestiging Rotterdam
Na een goede ervaring in de showroom hebben wij besloten zowel onze keuken als badkamer voor ons nieuwbouwhuis te kopen bij Grando. Helaas zijn er fouten gemaakt bij het plaatsen van zowel de keuken als badkamer. Grando heeft de keuken hersteld, de badkamer is nog steeds niet zoals afgesproken. Grando reageert helaas niet op mail of telefoon.
Showroom: goed
Service: slecht
REACTIE VAN DENNIS
Grando heeft dezelfde week nog op deze review gereageerd, en hebben beloofd binnen een week nieuwe afspraken te maken. Helaas zijn we nu 4 maanden verder, en is er nog steeds niks gebeurd.
Reactie of foto toevoegen
“Niet zoals gewenst”
Door P.Nederlof op woensdag 8 mrt 2017 '17 | vestiging Zaandam
Niet de keuken zoals ik heb gekocht. Door verkeerde meting van Grando monteur heb ik nu niet de keuken zoals ik zou willen. Ik hoop dat het nog opgelost gaat worden. De keuken zelf is mooi hoor alleen niet helemaal zoals ik wilde. Ik wilde deze tot plafon en nu heb ik een opening van een centimeter.
Reactie of foto toevoegen
“Ging bij aflevering niet goed”
Door Fam. Appelman op zondag 5 feb 2017 '17 | vestiging Hoorn NH
Tijdens verkoopgesprek ging alles goed, maar bij de aflevering niet. Aflevertijd was 5 weken ipv 2 tot 3 weken, ook konden bepaalde dingen niet geïnstalleerd worden zoals afgesproken, zoals tegels die niet op elkaar aansluiten met de voeg en accessoires. Ook regelmatig met grando gebeld, en zou terug gebeld worden maar dat gebeurde niet.
Reactie of foto toevoegen
“Teleurgesteld”
Door Lotte op zaterdag 28 jan 2017 '17 | vestiging Rotterdam
Bizarre ervaring. Badkamer gekocht en ook de installatie via Grando geregeld. Voor hen gekozen, omdat zij konden toezeggen de badkamer voor mijn verhuizing te plaatsen. De eerste monteur die aan de slag is gegaan, is ten eerste (tegen vele toezeggingen in) veel te laat begonnen en heeft vervolgens ongeveer alles verkeerd gedaan (denk aan: geen afvoeren, leidingwerk totaal verkloot, heel lelijk getegeld, wc die bijna van de muur kwam en zo kan ik nog wel even doorgaan). Uiteindelijk moest alles overnieuw worden gedaan door een andere monteur. De badkamer is hierdoor weken te laat opgeleverd. Ik heb die weken niet in mijn nieuwe huis kunnen wonen, wat voor veel ellende en vooral stress heeft gezorgd. Communicatie met Grando verliep helaas moeizaam. Beloftes om terug te bellen worden heel vaak niet nagekomen en moest overal zelf achteraan. Er is nu de toezegging gedaan om met een voorstel voor een tegemoetkoming te komen, maar ook daarover geven ze nu niet thuis. Al met al een teleurstellende ervaring. Ik raad het dan ook niet aan met Grando Rdam in zee te gaan. En als je het toch doet, betaal dan niet het gehele restbedrag voor levering (zoals ze eisen). Ik ben helaas zo dom geweest dat wel te doen.
Reactie of foto toevoegen
“Geen service”
Door Kroon op donderdag 5 jan 2017 '17 | vestiging Zaandam
In 2016 heb ik bij Grando een keuken gekocht. Niet goedkoop maar ik werd vriendelijke geholpen. Omdat ik aan het verbouwen was en het afmonteren van de keuken zelf deed was er wat werk blijven liggen; het afmonteren van de greeplijsten. Bij het monteren hiervan bleek één kastje niet de benodigde sparing in het hout te hebben waardoor deze niet gemonteerd kon worden. Hierover heb ik meerdere keren moeten bellen en mailen. Uiteindelijk kreeg ik te horen dat Grando niet kosteloos een nieuw kastje kon leveren... Erg vreemd, ze hebben tenslotte niet het juiste product afgeleverd en voor zover er garantie op een keukenkastje kan zitten was het defect nog altijd binnen een jaar na levering geconstateerd. Je word dus goed geholpen als je iets wilt kopen maar daarna is de service waardeloos.
Reactie of foto toevoegen
“Negatief gevoel”
Door Fam vd maarel op vrijdag 2 dec 2016 '16 | vestiging Rotterdam
Een prachtige badkamer gekocht. Helaas is niet alles goed geleverd waardoor wij nu nog wachten op informatie en levering van deze laatste spullen. Ook communicatie is lastig met Grando na oplevering. Jammer dat het goede gevoel is omgezet in een negatief gevoel.
Reactie of foto toevoegen
“Zelfmontage”
Door Bert op woensdag 30 nov 2016 '16 | vestiging Breda
We hebben een mooie strakke keuken in overleg ontworpen, hetgeen erg goed en plezierig ging. Plaatsing zou ik zelf doen, hetgeen geen enkel probleem was, en als er hulp nodig zou zijn dan was dat zo te regelen, Ernst kwam toch dagelijks bij ons langs dus.... Bij het plaatsen waren een aantal zaken niet goed, welke uiteindelijk in het werk opgelost zijn, maar waarvoor ik zelf veel correspondentie en reizen naar de keukenzaak heb moeten maken (als er iemand langs moest komen moest dat betaald worden), terwijl er een hoekstuk met verkeerde afmetingen geleverd is waardoor een aantal dingen niet paste. Van de koelkast waren een paar onderdelen (plastic) kapot, het laatste is pas net, 4 maanden later geleverd. De spatwand, die later ingemeten en geleverd zou worden, heeft heel erg veel moeite gekost, herhaaldelijk bellen, om te laten inmeten en uiteindelijk leveren.

Oorspronkelijk ervaring van 23 april 2016: Er is in samenspraak een superkeuken ontworpen, waarbij onze wensen helemaal opgenomen zijn. Heel erg goed. Klein minpuntje was de foute locatie van het stopcontact voor de afzuiging, maar dat is eenvoudig opgelost.
Reactie of foto toevoegen
“Verkeerde levering”
Door ina op vrijdag 25 nov 2016 '16 | vestiging Middelburg
badkamer verkeerd meubel geleverd. keuken na 4 weken nog niet compleet, lijsten en plinten ontbreken. de recirculatie afzuigkap werkt niet naar behoren, de volgende morgen ruik je precies wat je de avond ervoor gegeten hebt!
Reactie of foto toevoegen
“Mooie badkamer maar slechte naservice”
Door robert markerink op dinsdag 4 okt 2016 '16 | vestiging Utrecht
Wij kregen een prettige en heldere uitleg over de renovatie van onze badkamer in de winkel door de verkoper. Het resultaat is nu een mooie strakke badkamer geheel naar onze wens. Wat we jammer vinden is dat we 4 weken moesten wachten op een kraan die gelijk lekte bij de oplevering.Jammer genoeg stond de container voor het bouwafval ook weken voor de deur. Uiteindelijk kwam alles wel in orde....maar je moet wel regelmatig er achteraan bellen.Tijdens het werken aan de badkamer was er prima overleg mogelijk met de monteurs,prima vakwerk!,tegels is een mooi patroon op de wanden en de vloer.
Reactie of foto toevoegen
“Levering tegels”
Door Priscilla op woensdag 3 aug 2016 '16 | vestiging Son
Keuken en badkamer gekocht bij Grando Son. We zijn tot nu toe erg tevreden over de producten, echter hadden wij de pech van een minder fijne keuken installateur. Afzuigkap is niet juist geïnstalleerd en door vakantieperiode moeten we 6 weken wachten op de reparatie. Bij de badkamer waren de verkeerde kleur mozaïek tegels geleverd, waarbij de eigenaar van Grando Son tot 2 keer toe reageerde met "voldoet het niet aan uw verwachting", en werd niet erkend dat er een verkeerde levering had plaatsgevonden. Echter kregen we licht beige tegels en hadden we donkergrijze tegels besteld. Met een beetje tegenzin kregen we excuses aangeboden. De juiste tegels werden te laat geleverd waarvoor we wel een compensatie hebben ontvangen (hebben we om gevraagd). Tevens veel te veel mozaïek tegels ontvangen (6 dozen ontvangen en we hebben meer dan 2 dozen over...). We zijn nu in onderhandeling over het terug nemen van de tegels.
Reactie of foto toevoegen
“Keuken keurig maar garantie is minpunt”
Door Henk op donderdag 30 jun 2016 '16 | vestiging Breda
Bij aankoop keurig te woord gestaan, ook plaatsen van de keuken prima en netjes verlopen. Afspraken keurig nagekomen. Min punt bij aanspraak maken op garantiebepalingen na betaling, wordt er niet gereageerd. Garantie stelt klaarblijkelijk weinig voor. Jammer.
Reactie of foto toevoegen
“Communicatie”
Door Walter op maandag 27 jun 2016 '16 | vestiging Rotterdam
Communicatie over levering is ronduit slecht. Communicatie met klanten is essenteel, vooral met klanten die een nieuwbouwwoning bezitten en met strakke planning werken. Uiteindelijke badkamer is erg mooi geworden. Uitvoerder / monteur heeft uitstekend werk geleverd. Grando daarentegen zou daar iets van kunnen leren.
Reactie of foto toevoegen
“Badkamer renovatie”
Door Fam. Hoornstra op vrijdag 24 jun 2016 '16 | vestiging Hazerswoude-Dorp
Door te late levering van douchewand, radiator, wastafelmeubel en kasten tevens doordat er een fout zat in de tekening van de badkamer zat heeft onze renovatie van de badkamer twee extra weken geduurd. De radiator wordt nageleverd waardoor we nog twee weken extra moeten wachten op de eind oplevering. De door Grando ingehuurde monteurs van Fa. De Nie leveren goed werk en denken goed mee en zijn oplossingsgericht. Het lijkt er op dat Grando veel effort steekt in het verkopen van badkamers (en keukens) maar dat zodra de koop is beklonken de support een beetje stopt / stroperig wordt. Op de installateur De Nie hebben geen op of aanmerkingen, prima support.
Reactie of foto toevoegen
“Positieve vs negatieve punten”
Door Sylvia hondsmerk op zaterdag 19 mrt 2016 '16 | vestiging Breda
positief: prima monteur en prima levering
Negatief: grando houdt zich niet aan uitgebrachte offerte en wil achteraf alsnog extra kosten in rekening brengen voor betonstuc en glazen douchewand
REACTIE VAN GRANDO RETAIL
Beste Sylvia, bedankt voor uw reactie. We hebben uw opmerking doorgestuurd naar de ondernemer van Grando Breda. We gaan ervan uit dat hij even contact met u zal opnemen om bovenstaande te bespreken. Nogmaals bedankt voor uw review.
Reactie of foto toevoegen
“Verkoop goed aflevering minder”
Door Chris op maandag 22 feb 2016 '16 | vestiging Middelburg
Het verkooppraatje en de tussentijdse gesprekken zijn zeer goed. Het afleveren en na komen van afspraken een stuk minder. Bij levering van de keuken ontbrak de koel/vriescombinatie en een passtuk. Hierover was niks van tevoren gemeld. Bij montage bleek dat er een apparaat niet naar behoren werkte. We moesten uiteindelijk ruim 3 weken wachten tot dat er een monteur kwam van het desbetreffende merk. Dit had ook anders opgelost kunnen worden door het apparaat zo snel mogelijk te vervangen. Verder wachten nog op 3 passtukken en montage hiervan. We worden verder op de hoogte gebracht, maar we moeten er zelf telkens achteraan. We waren bereid om wat meer uit te geven voor kwaliteit en service, maar uiteindelijk valt het ons behoorlijk tegen. De monteur is wel super. Hij heeft de keuken zeer netjes gemonteerd (zover hij kon). En problemen perfect opgelost.
Reactie of foto toevoegen
“Had betere service verwacht”
Door W. ter Weele op vrijdag 5 feb 2016 '16 | vestiging Hoofddorp
- Adviseur was niet consistent in de prijzen die werden genoemd voor producten.
- Een medewerker van de vestiging had toegezegd dat een kapot geleverd product, opnieuw voor ons besteld zou worden. De adviseur sprak hierover alsof het een gunst was voor ons en dit product is nooit aan ons geleverd.
- De adviseur noemde hoge bedragen voor een gedeelte extra werk dat noodzakelijk was voor onze badkamer(dit was dus geen onderdeel van de offerte). Met de monteur was dit geregeld voor 1/5 van de prijs die de adviseur had berekend.
- Voor extra tegels werd de hoofdprijs gevraagd, ik kon ze voor de helft ergens anders krijgen. Erg klantonvriendelijk gezien ik bij dit bedrijf al een hoog bedrag had neergelegd.

Kortom; geen aanrader. Als dit soort bedragen neergeteld worden verwacht ik een betere service, anders kan je veel beter rechtstreeks met een capabele monteur om de tafel gaan zitten.
REACTIE VAN GRANDO RETAIL
Beste heer/mevr ter Weele, Bedankt voor het delen van uw ervaring. We vinden het erg vervelend om te horen dat niet alles is gelopen. zoals u van ons dient te verwachten. Ik heb uw gegevens doorgestuurd naar betreffende vestiging, zodat ze dit intern kunnen oppakken. Nogmaals bedankt voor het delen.
Reactie of foto toevoegen
“Keuken gekocht”
Door Boukje op vrijdag 13 nov 2015 '15 | vestiging Rotterdam
Keuken gekocht bij Grando, algemene indruk is dat Grando nonchalant tot slordig met de klant en de bestelling om gaat. Er zaten veel slordigheden in de bestelling, waardoor we veel zelf hebben veel moeten corrigeren (eiken fineer i.p.v. wit hoogglans!). Op de tekening voor de monteur was de hoogte van het werkblad verkeerd opgenomen, waardoor de monteur de keuken opnieuw moest plaatsen. Opvallend is dat Grando geen goed 3D-tekenprogramma heeft waardoor het lastig is de keuken goed in beeld te krijgen. Verder missen we nu, weken na levering, nog steeds een kastje, plinthoeken, een achterwand van een kast en bleek de besteklade niet te passen. Jammer.
REACTIE VAN GRANDO RETAIL
Beste Baukje, Erg bedankt voor het delen van uw ervaring. Wij als Grando hechten een grote waarde aan goede service en tevreden klanten. We vinden het daarom erg vervelend om te horen dat uw ervaring met Grando Rotterdam niet goed zijn. Vanuit het hoofdkantoor zullen we deze week contact opnemen met de vestiging in Rotterdam om bovenstaande te bespreken. Vriendelijke groet, Grando Retail
Reactie of foto toevoegen
“Matig tot slecht”
Door G. Leupen op maandag 20 jul 2015 '15 | vestiging Hazerswoude-Dorp
Matig tot slecht; maak ik ervan. Na de handtekening op de vestiging, verliep de rest van de keuken renovatie zeker niet naar tevredenheid;
-Onduidelijke afspraken met oa. eigen werknemer(s) en bedrijven waaraan uitbesteed werd.
-Communicatie on-professioneel: afspraken en de evt. wijzigingen daarin, werden niet via de mail gecorrespondeerd! Maar werden telefonisch gemaakt door voor ons onbekenden.
-Wel werd, vóór het totaal afronden van de renovatie, herhaaldelijk gemaild! en Gebeld! over de betaling.
_ het bedrijf heeft de laatste betaling ontvangen, waarna er, tegen de afspraken in, geen contact meer is geweest om het resultaat met elkaar door te nemen.
_ de reclame van Grando suggereert dat ik een tevreden klant ben.
Niemand heeft dat ooit uit mijn reactie kunnen opmaken!

met groet,
Reactie of foto toevoegen
“Geen offerte”
Door SKers op donderdag 18 jun 2015 '15 | vestiging Doetinchem
Enkele weken geleden hadden wij een keukenbrochure aangevraagd bij Grando. Al snel werd ik gebeld voor een afspraak, die heb ik toen gemaakt. Toen wij op de afspraak kwamen bleek deze niet in de agenda te staan en er was maar 1 verkoper die bezig was! Jammer... Na een tijdje wachten werden we toch nog geholpen, maar het moest wel snel want ze gingen dicht. In de wachttijd kregen we wel koffie en een hapje van een heel vriendelijke meneer. Uiteindelijk werden we heel goed geadviseerd, en waren erg enthousiast en plande daarom een tweede afspraak. Op de tweede afspraak was helaas de tekening niet klaar en moesten we nog dingen uitzoeken, er moest nog gerekend worden. Maar uiteindelijk hadden we onze keuken en waren er heel blij mee, we wilden er alleen nog even over nadenken, is dit het? En is de prijs naar onze zin? De verkoper beloofde na het weekend de tekening en de offerte toe te sturen. Helaas hebben we nooit meer wat van hem gehoord. We voelden ons niet serieus genomen, erg jammer.
De week daarop hebben we exact dezelfde keuken besteld bij een ander bedrijf, dat ons gelijk hielp, gelijk een mooie tekening en prijs gaf. Kortom: een heel goede verkoper die weet waar hij het over heeft, maar hij neemt zijn klanten niet serieus en komt zijn afspraken niet na. Voor de badkamer hadden we ook al een begin plaatje gemaakt, maar gaan niet terug naar Grando!
Reactie of foto toevoegen
“Winkel voldoende daarna zelf uitzoeken”
Door YK op vrijdag 12 jun 2015 '15 | vestiging Hilversum
Wij zochten een compleet nieuwe badkamer. Alles moest nog aangelegd worden, waarvoor wij een aannemer hadden. Op zich was de dienst in de winkel zelf, bij het uitzoeken, voldoende. Grando liet ons zien wat er mogelijk was. Bij de levering gingen echter wat dingen mis. Het badmeubel liet buitensporig lang op zich wachten (8 weken), waardoor we in de problemen kwamen met de planning van de aannemer. Een aantal onderdelen bleken niet besteld, zoals put en dergelijke. Dit was onvoldoende duidelijk met ons gecommuniceerd en moest toen alsnog door de aannemer zelf aangeleverd worden.
Achteraf hadden we nog 3 pakjen tegels over, deze kon/wilde Grando niet terug nemen. Kortom: in de winkel was de service voldoende, is er eenmaal gekocht en betaald, dan moet je het zelf maar uitzoeken.
Reactie of foto toevoegen
“grando garantie”
Door R. de Boer op zondag 18 jan 2015 '15 | vestiging Zaandam
Ruim twee jaar geleden een complete keuken gekocht en laten installeren. Plaatsing was al ongeveer een half jaar later dan afgesproken. In het begin zag ik een klein luchtbelletje achter het melkglas van een dure wandkast. Pas na twee jaar was dat veel erger (meerdere luchtbellen) geworden en deed ik een beroep op garantie/service. Via de fabrikant werd een nieuwe klep geleverd, maar de plaatsing moest € 105 kosten en zou volgens Grando Zaandam niet onder garantie mogen van de branche-organisatie. Onder protest is door mij betaald. Het inhangen van de deur duurde 10 minuten (staat ook op het formulier van de monteur, die zich waarschijnlijk hevig schaamde voor dit bedrag en slechte service. Ik zag dat op de site van Grando staat dat zij 100% tevreden klanten hebben. Dit maakt mij vreselijk kwaad en gemotiveerd om alle kennissen en relaties te waarschuwen om zeker geen zaken te doen met Grando.
Reactie of foto toevoegen
“Teleurstellend”
Door G.J.S. op dinsdag 30 dec 2014 '14 | vestiging Wormerveer
Badkamer gekocht. Enthousiast geholpen. Maar daarna niets meer vernomen. Door omstandigheden van de zzp-er die de badkamer plaatste duurde het twee weken langer, voordat de badkamer klaar was. Hierdoor dus twee weken langer behelpen zonder badkamer. Wastafel lag in 2-en en moest opnieuw besteld worden, luchtrooster niet geplaatst, doucheraam kan niet soepel meer open, omdat de tegels te dik waren. Daarbij komt dat we een dag zelf bezig zijn geweest met slopen van de oude badkamer, wat aanzienlijk zou schelen in de kosten. Niet waar! Moesten gewoon alles betalen! Geen enkele nazorg. Bevalt de badkamer, wat vervelend dat het veel langer geduurd heeft etc.
Kortom een zeer teleurstellende ervaring!
Reactie of foto toevoegen
“Nooit meer”
Door JW op maandag 10 nov 2014 '14 | vestiging Uden
Goed gesprek gehad totdat we getekend hadden. Daarna vreemde ervaring met dingen die wel op de voorstellen stonden maar er niet bij zaten. Op de gepresenteerde computerfoto was de keuken in een koof geplaatst met verlichting. In het eindgesprek bleek deze niet in de begroting te zitten en kostte € 600 extra. De oplevering werd telefonisch gedaan waardoor er misverstand ontstond over aanvullingen. Aftersales erg slecht en zeer klant onvriendelijk. Klant wordt niet serieus genomen bij telefoongesprekken. Lekkende kraan werd na 6 weken opgelost. Levering van extra lade weer 6 weken later. Afwasautomaat slecht geplaatst waardoor lekkage. Al met al na vier maanden eindelijk alles afgewerkt.
Reactie of foto toevoegen
“Agressieve verkoop”
Door S. vd Horst op donderdag 31 okt 2013 '13 | vestiging Helmond
Voor ons nieuwe huis waren wij op zoek naar een nieuwe keuken. Vele keukenzaken bezocht maar die verkopers zijn allemaal hetzelfde. Ze proberen je allemaal een keuken te verkopen op hun manier. Een manier die ons weliswaar niet aanstaat. Maar goed, we hadden toch een keuken nodig, dus ontkomt je er niet aan. We besloten om een bezoekje te brengen aan Grando Helmond. Eerste indruk; wat een rommel! De showroom stond op zijn kop. Daar maar even doorheen gekeken aangezien we toch al wisten wat we mooi vonden. Om een lang verhaal kort te maken; voordat de offerte werd opgemaakt kregen wij te horen dat de prijs van de keuken ruim boven ons budget zou komen. De verkoper oftewel de adviseur zoals hij zichzelf noemde, zou een goede aanbieding kunnen doen als we een dag later terug zouden komen en dan ook gelijk zouden beslissen! Voor dat soort verkoop zijn wij allergisch en dat hebben wij hem ook even duidelijk gemaakt. Uiteindelijk hadden wij een afspraak kunnen maken voor een andere dag echter was ons gevoel al niet meer zoals het moest zijn en hebben wij deze afspraak afgezegd en onze droomkeuken elders gekocht. Dezelfde keuken voor de prijs passend bij ons budget en waar we wel een goed gevoel bij hebben.
Reactie of foto toevoegen
“Zeer prettige ervaring”
Door Van den Houten op maandag 11 nov 2019 '19 | vestiging Breda
Wij hebben hier een keuken gekocht. Prettig contact met deze vestiging en hun goede, attente verkoper. Zeer bekwaam en hulpvaardig met de verkoop van onze keuken. Inmiddels is de keuken geplaatst, ook dit is zeer prezierig verlopen. Kortom, zeer prettige ervaring en daardoor zeker aan te bevelen.
Reactie of foto toevoegen
“Zeker aanraden”
Door Maarten Frazer op zondag 10 nov 2019 '19 | vestiging Doetinchem
We hebben bij Grando Doetinchem onze nieuwe keuken gekocht. Coen was erg ervaren en heeft ons goed geholpen. De opstelling is meerdere keren goed bekeken en waar nodig aangepast. Het plaatsen was erg netjes en op de afgesproken momenten. Ook de service achteraf was erg goed. We zouden Grando dan ook zeker aanraden.
FOTO VAN MAARTEN FRAZER
Gemonteerde keuken
Reactie of foto toevoegen
“Bedankt”
Door Mariska de Krosse op zondag 10 nov 2019 '19 | vestiging Zwolle
Beste Grando Zwolle en Beste Peter-Paul, Onze keuken is van de week gemonteerd, en alles is nog mooier dan verwacht. Ook de monteur heeft zijn werk super gedaan dikke pluim. We hebben in de afgelopen maanden heel wat keukenzaken bezocht maar die van jullie sprong er met kop en schouders bovenuit. Afwerking en advies een dikke 10+ we kunnen iedereen jullie aanbevelen en zullen dat ook zeker doen. Peter-Paul bedankt voor je advies hier kan een ieder die een keuken verkoopt een voorbeeld aannemen, geen druk over beslissen, goede prijs voor een heel goede kwaliteit en een perfect ontwerp waar over nagedacht is. Grando en Peter-Paul bedankt voor alles.
FOTO VAN MARISKA DE KROSSE
Hoekkeuken
Reactie of foto toevoegen
“Voldoet aan de wensen”
Door De Vlieg op zondag 10 nov 2019 '19 | vestiging Amersfoort
De keuken die wij hebben gekocht bij Grando Amersfoort voldoet helemaal onze wensen. We hebben het verkoopgesprek als zeer prettig ervaren. Ook het plaatsen van de keuken is goed gegaan. Kortom zeer tevreden.
Reactie of foto toevoegen
“Keurig werk geleverd”
Door RV op donderdag 7 nov 2019 '19 | vestiging Amersfoort
Wij hebben voor ons nieuwe huis een keuken door Grando Amersfoort laten ontwerpen. De oude huidige keuken had een u vorm en wij wilden een schiereiland. Maar we twijfelden of dat wel zou passen. We hebben de eerste keer daar met hen gebrainstormd en onderwijl werd er meteen een ontwerp gemaakt en gingen we meteen met een eerste ontwerp naar huis. Daarna hebben ze de puntjes op de i gezet en ons perfect begeleid. Ze luisterden zeer nauwkeurig en anticipeerden daar meteen op. Het gevolg was een perfect uitziende keuken die tot op de millimeter nauwkeurig paste. We wilden onze eigen Amerikaanse koelkast meenemen en ook die paste er perfect in. De montage verliep heel vlot. De monteur was heel kundig, vriendelijk, snel maar accuraat. Dus wij zijn super tevreden en onze verwachtingen zijn overtroffen. Wij hebben eerst reviews gelezen van keuken zaken en Grando Amersfoort sprong eruit. Ze maken de goede reviews zeker waar. Je wilt toch zeker zijn van je keuze want het kost heel veel geld zo'n keuken en dat leg je bij Grando Amersfoort in goede handen.
Reactie of foto toevoegen
“Sympathiek”
Door Familie Huig op woensdag 6 nov 2019 '19 | vestiging Den Helder
Bij deze vestiging hebben wij een keuken gekocht. Wij werden heel goed en leuk geholpen. Sympathieke medewerker. Echt een aanbeveling.

Aanvulling ontvangen 7 november 2019: Onze keuken is precies een week geleden gemonteerd, woensdag ervoor waren de delen geleverd. De monteur kwam lekker vroeg, werkte enorm hard en netjes. Vrijdags tegen 12.00 uur stond de keuken er. Wij zijn zeer tevreden.
Reactie of foto toevoegen
“Geen klagen”
Door Angela op maandag 4 nov 2019 '19 | vestiging Utrecht
Wij hebben een keuken gekocht bij Grando Utrecht. Vanaf de binnenkomst was het gevoel goed. Kevin heeft ons goed geholpen met een mooi ontwerp en uiteindelijk hebben wij de knoop doorgehakt. Levering en montage ging goed, verder geen klagen. Ik zou Grando Utrecht zeker aanraden
Reactie of foto toevoegen
“Te spreken over traject”
Door Serge en Viviane op maandag 4 nov 2019 '19 | vestiging Heerhugowaard
Over de aangeschafte keuken bij Grando in Heerhugowaard zijn wij uitermate te spreken. Mooie keuken goede kwaliteit. Los van de kwaliteit zijn wij ook zeer te spreken over het voortraject en de installatie. Tijden het uitzoeken van een geschikte keuken zijn wij zeer professioneel geholpen. Er is goed meegedacht en vakkundig advies gegeven over wat er al dan niet mogelijk was. De installatie van de keuken is eveneens vakkundig gedaan. Ook door mensen die plezier in hun werk hebben en alles achter de komma goed willen achterlaten. Frank, Jeff, Bedankt voor de samenwerking.
Reactie of foto toevoegen
“Aanbevelen”
Door Jenni Nicholson op maandag 4 nov 2019 '19 | vestiging Utrecht
I have just had my new kitchen installed and it has exceeded my expectations. The whole process from the planing to the installation was very easy and well communicated. Everyone involved was helpful, very good at their job. My kitchen has been transformed and been brought into the 21st century! :-) I would unreservedly recommend Grando.
Reactie of foto toevoegen
“Zeer vertrouwenwekkend”
Door Janny en Rob Wolschrijn op zondag 3 nov 2019 '19 | vestiging Heerhugowaard
Een nieuwe keuken en een nieuw toilet, gedurende het hele proces geen enkele negatieve ervaring, de begeleiding van begin tot eind is in een hand, van dhr Wiggers, de uitvoering c.q. de voorbereiding tot plaatsing en de montage zelf van de keuken en toilet wordt uitgevoerd door bij deze Grando vestiging horende uitvoerende die v.v. prima overleg en contact hebben. Dit bedrijf is zeer vertrouwenwekkend en ik raad hen van harte aan.
Reactie of foto toevoegen
“Bedankt”
Door Marleen en Bas op zaterdag 2 nov 2019 '19 | vestiging Barendrecht
Na een vervelende ervaring bij een andere keukenzaak via via bij Evert Rop bij Grando Barendrecht terechtgekomen. Wat een verademing...geen opdringerige verkooppraatjes maar eerlijke verkoop. Geen vraag is te gek voor Evert en z'n team, ze denken en helpen mee waar nodig. En zoals Michelle zei "een keuken kopen hoort een feestje te zijn" en dat is ook zo en daar heeft Grando Barendrecht gelukkig alsnog voor gezorgd! Hartelijk bedankt jullie zijn toppers!
Reactie of foto toevoegen
“Geweldig geholpen”
Door A op vrijdag 1 nov 2019 '19 | vestiging Hoogvliet Rotterdam
De kwaliteit van de keuken is prima en de adviseur heeft ons echt geweldig geholpen en alle tijd genomen om het beste resultaat te bereiken voor een kleine keuken
Reactie of foto toevoegen
“Nieuwe keuken”
Door Maartje ten Cate op vrijdag 1 nov 2019 '19 | vestiging Tilburg
We hebben een keuken gekocht. We werden heel serieus genomen, de verkoper is ook geweest om te kijken en adviseren. Keukenadvies was heel goed en later de oplevering ook. We hebben nu een prachtige nieuwe keuken.
FOTO VAN MAARTJE TEN CATE
Kookplaat in eiland
Reactie of foto toevoegen
“Netjes”
Door R. Tendick op vrijdag 1 nov 2019 '19 | vestiging Hoorn NH
Zeer nette service. Van begin tot eind deskundig geholpen. Erg mooi eindresultaat.
Reactie of foto toevoegen
“Weer terug naar Grando”
Door Astrid & Hans op dinsdag 29 okt 2019 '19 | vestiging Heerhugowaard
Na 2 jaar geleden een badkamer, nu een keuken bij Grando Heerhugowaard gekocht. Waarom Grando Heerhugowaard. Eigenlijk heel simpel : Een topverkoper Jeff die alle tijd voor je neemt, niet opdringerig is en weet waarover hij praat. Een topinstallateur Virgil die altijd met je meedenkt, altijd rustig blijft en tijdens de installatie diverse heel nuttige suggesties doet. Zo simpel kan het zijn, kortom wederom een warme douche voor Grando Heerhugowaard die wij ten zeerste aanbevelen.

Eerdere ervaring van 27 december 2019: Na slechte ervaring met andere badkamer leverancier bij Grando Heerhugowaard terecht gekomen Wat een verademing, totaal geen druk en men heeft alle tijd genomen om tot een goed ontwerp van onze badkamer te komen. Over de plaatsing kan ik maar 1 ding zeggen, wat een topmonteur zeg , werkt schoon, rustig en denkt mee. Kortom Grando Heerhugowaard is een warme douche waard.
Reactie of foto toevoegen
“Heel erg tevreden”
Door Schalk /Kuiper op zaterdag 26 okt 2019 '19 | vestiging Son
Dankzij het goede advies en hulp van de erg aardige en kundige medewerker hebben wij een mooie keuken gekocht. Een kleine keuken in een kleine ruimte waar toch alles in zit wat wij graag wilden hebben.

Aanvulling 31 oktober 2019: De keuken is naar alle tevredenheid geplaatst. We zijn heel erg tevreden.
Reactie of foto toevoegen
“Goed gelukt”
Door Peter Gerards op woensdag 23 okt 2019 '19 | vestiging Zwolle
In het voorjaar hebben we bij Grando Zwolle een offerte aanvraag gedaan voor een compleet nieuwe keuken, incl. nieuwe tegels in de keuken, hal en garage. We wilden sowieso kwaliteit dus voor de laagste prijs gingen we er niet heen. De uitdaging die we hebben meegegeven is dat het binnen 6 weken operationeel moest zijn, dit i.v.m. onze verhuizing naar het betreffende huis. Gezien de drukte in de bouwwereld was dit voor Grando Zwolle een flinke uitdaging maar het is ze wel gelukt! Naast deze top prestatie (vinden wij) zijn we ook tevreden over de monteurs en zeer tevreden over de communicatie en betrokkenheid van directeur/eigenaar Bas Velzing, ook toen het even tegenzat. Na het operationeel opleveren waren er nog wat restpuntjes, ook die zijn keurig binnen de afgesproken termijn afgehandeld. Wat we ook graag willen vermelden is dat er geen vervelende verkooptrucjes zijn gebruikt. Wij zijn in ieder geval heel blij dat we hebben gekozen voor Grando Zwolle, en niet voor een "keukencowboy" Kortom, voor een goede, betrouwbare en betrokken keukenleverancier kunnen wij zeker Grando Zwolle aanraden!
Reactie of foto toevoegen
“Zeer vakkundig”
Door B.B.J. Sleven op zaterdag 19 okt 2019 '19 | vestiging Den Helder
We hebben een badkamer gekocht. Dit was onze eerste ervaring met Grando. We zijn zeer goed voorgelicht, goed overleg. De uitvoering was prima. Resultaat boven verwachting. Zeer vakkundig! We zijn 100% tevreden.
Reactie of foto toevoegen
“Perfect geregeld”
Door Jan en Yvonne Pasman op zaterdag 19 okt 2019 '19 | vestiging Zwolle
Toen wij de winkel binnen kwamen om ons te oriënteren op een nieuwe keuken en in gesprek raakten met Bas, hadden wij er gelijk een goed gevoel bij. Er werd geluisterd naar onze wensen en meegedacht. Er werden oplossingen aangedragen waar nodig. Dit heeft ons doen besluiten hier onze keuken te kopen. Op het moment dat onze keuken geleverd werd, bleek dat het keukenblad niet in de lift paste. Er werd meteen actie ondernomen en er werd voor een verhuislift gezorgd. Dit kwam uiteraard voor kosten van Grando. Perfect geregeld dus. De keukenmonteur was kundig en precies. Ja, wij bevelen Grando aan.
FOTO VAN YVONNE
Reactie of foto toevoegen
“Prima”
Door Henny op zaterdag 19 okt 2019 '19 | vestiging Utrecht
Prima geholpen - alle tijd terwijl we zonder afspraak binnenliepen. Keuken uitgezocht, goed advies ontvangen en bij het opmeten het plan nog iets aangepast. Onze keuken heeft namelijk wat bijzondere hoeken dat maakte het wat lastiger. Levering keurig op tijd, installatie meer dan goed, snel en netjes keurige installateurs. Zeer tevreden
Reactie of foto toevoegen
“Goed geholpen”
Door Sarah op vrijdag 18 okt 2019 '19 | vestiging Tilburg
Goed geholpen bij de aanschaf van mijn nieuwe keuken. Goed advies gekregen van Dave en er werd direct actie ondernomen toen wasbak en afzuigkap niet meegeleverd bleken bij levering. Ik ben ook heel tevreden over de plaatsing en controle nadien.
Reactie of foto toevoegen
“Zeer tevreden”
Door M.J. Oudshoorn op vrijdag 18 okt 2019 '19 | vestiging Hoogvliet Rotterdam
We hebben een nieuwe keuken gekocht bij Grando Hoogvliet en zijn zeer tevreden. Ook over het hele voor traject zijn we tevreden. De kennis en het meedenken van de adviseur hebben we als positief ervaren. Ook de uitstraling van de showroom is netjes en gemoedelijk. Kortom deze vestiging is zeker een aanrader.
FOTO VAN M.J. OUDSHOORN
Hoekkeuken
Reactie of foto toevoegen
“Prima”
Door R.B. Sligting op vrijdag 18 okt 2019 '19 | vestiging Hoorn NH
Keuken, super goede verkoop, levering en montage van onze keuken. Alles prima volgens afspraak nagekomen
Reactie of foto toevoegen
“Geleverde keuken”
Door Fam Commandeur op vrijdag 18 okt 2019 '19 | vestiging Hoorn NH
Perfect geholpen, alle wensen zijn ingewilligd!
Reactie of foto toevoegen
“Fantastische prestatie”
Door Arnold Schouten op vrijdag 18 okt 2019 '19 | vestiging Zaandam
Wij hebben een badkamer en een toilet aangeschaft. Inspitatie in de showroom van Grando Zaandam opgedaan. Vervolgens samen met Nick en Evelien een heel mooi plan gemaakt. Jonathan Vega en zijn team hebben een fantastische prestatie geleverd door alles perfect te maken en te plaatsen.
FOTO VAN ARNOLD SCHOUTEN
Bad met toilet
REACTIE VAN ARNOLD SCHOUTEN
Dolblij mee!!
Reactie of foto toevoegen
“Goed”
Door N. Kruijssen op vrijdag 18 okt 2019 '19 | vestiging Son
Badkamer gekocht en zeer goed geholpen en geïnstalleerd.
Reactie of foto toevoegen
“Geplaatste keuken”
Door Ans op woensdag 16 okt 2019 '19 | vestiging Epe
Wij hebben een keuken gekocht. Het advies was prima en de montage mannen werkten nauwkeurig en erg plezierig. De keuken is op de juiste datum geplaatst. Wij zullen het iedereen aanraden.
Reactie of foto toevoegen
“Goed”
Door Perry op maandag 14 okt 2019 '19 | vestiging Zevenbergen
Goed personeel, weet waar ze over praten en geven praktische oplossingen waar andere bedrijven niet mee komen. Daarnaast fijn dat degene bij wie je de keuken besteld, de keuken ook komt plaatsen. Bij het uitzoeken van de keuken nemen ze uitgebreid te tijd voor je en ook bij vragen achteraf helpen ze je zo goed als mogelijk.
Reactie of foto toevoegen
“Zeer tevreden”
Door H.Jansen op vrijdag 11 okt 2019 '19 | vestiging Assen
We hebben een badkamer gekocht en zijn zeer tevreden met de aankoop,de afhandeling en de plaatsing.
Reactie of foto toevoegen
“Uiterst tevreden”
Door Helma Blankestein op vrijdag 11 okt 2019 '19 | vestiging Epe
Ben uiterst tevreden over Grando Epe, de levering en montage liep helemaal top.
Reactie of foto toevoegen
“Bakdkamerrenovatie”
Door P. Kok op vrijdag 11 okt 2019 '19 | vestiging Middelburg
Perfecte adviseur en dito installateur. Kan ik iedereen aanraden. Bakdkamerrenovatie
FOTO VAN P. KOK
Gerenoveerde badkamer
Reactie of foto toevoegen
“Aanbeveling”
Door Jeffrey Siero op donderdag 10 okt 2019 '19 | vestiging Zwolle
Wij hebben een keuken gekocht bij Grando in Zwolle. Bij binnenkomst zijn we hartelijk ontvangen door Peter-Paul de Jong. We hebben aangegeven wat we graag willen qua keuken en wat we willen uitgeven. Peter-Paul heeft hier keurig gehoor aangegeven zonder enige druk of poespas of agressieve verkoop, en we hebben zelfs een luxere keuken gekocht wat ergens anders niet mogelijk was voor ons budget. Er is makkelijk contact te leggen met de winkel en alles gaat in goed overleg. De keuken is inmiddels geplaatst naar alle tevredenheid. Wij bevelen Grando keukens Zwolle aan! Peter-Paul, Alex en Bas super bedankt!
FOTO VAN JEFFREY SIERO
Hoekkeuken
Reactie of foto toevoegen
“Voldoet voor 200%”
Door Ine en Piet Mathijsen op woensdag 9 okt 2019 '19 | vestiging Son
Bij het eerste bezoek aan Grando in Son voor de aankoop van een nieuwe keuken hadden wij meteen een goed gevoel. Ingrid heeft ons bij de aankoop uitstekend voorzien van advies. Haar tekeningen gaven een goed beeld van de inrichting van de keuken. Inmiddels is de keuken geplaatst en voldoet hij voor 200% aan onze wensen. Ook de installatie is keurig verlopen. Ingrid en Grando team: BEDANKT !!
FOTO VAN INE EN PIET MATHIJSEN
Keuken met eiland
Reactie of foto toevoegen
“Kundige en fijne mensen”
Door Patrick van der Kolk op dinsdag 8 okt 2019 '19 | vestiging Lelystad
Een keuken, badkamer, vloer en toilet aangeschaft. Het was een groot project met een lange doorlooptijd. Hoewel niet alles vlekkeloos verliep werden alle problemen keurig en snel en naar volle tevredenheid opgelost. Het installatieteam zijn kundige en zeer fijne mensen die echt iets moois voor je willen maken, het personeel van Grando Lelystad vind ik 100% betrouwbaar en zeer klantvriendelijk.
Reactie of foto toevoegen
“Open communicatie”
Door Marnix de Groot op zondag 6 okt 2019 '19 | vestiging Purmerend
Tijdens de oriëntatie en de aanschaf van mijn keuken ben ik zeer vriendelijk geholpen. Er is goed naar mij geluisterd en meegedacht over indeling/apparatuur. De open communicatie geeft veel vertrouwen. Ook na aanschaf ben ik iedere keer netjes te woord gestaan. Geen enkel moment heb ik mij opgejaagd gevoeld. De oplevering is geheel volgens afspraak gebeurd. Zeer nette afwerking.
FOTO VAN MARNIX DE GROOT
Opgeleverde keuken
Reactie of foto toevoegen
“Prima”
Door Willem Ravensbergen op vrijdag 4 okt 2019 '19 | vestiging Hoorn NH
Keuken prima geholpen door adviseur. De onderaannemers hebben ook goed en schoon hun werk gedaan
REACTIE VAN WILLEM RAVENSBERGEN
Wij zijn dan ook zeer tevreden met de keuken
Reactie of foto toevoegen
“Aanrader”
Door Claire op vrijdag 4 okt 2019 '19 | vestiging Heerhugowaard
We hebben bij Grando Heerhugowaard een badkamer gekocht. We zijn hier zeer tevreden over. In de winkel zijn we perfect geholpen. Omdat het nogal een uitgave is wil je toch tussentijds nog even kijken, schuiven en switchen in het ontwerp. Hier was alle tijd voor. We hebben uiteindelijk erg mooie wand- en muurtegels uitgezocht met een mozaïektegeltje tussendoor. In combinatie met hoog wit glans meubilair, top! De installateur is een zeer prettige persoonlijkheid waar we goed afspraken mee konden maken. Hij kwam met goede ideeën en heeft de oude badkamer zonder veel overlast verwijderd en de nieuwe badkamer super strak geïnstalleerd. Ja, wij raden Grando aan.
Reactie of foto toevoegen
“Voorspoedig”
Door Johan op woensdag 2 okt 2019 '19 | vestiging Hoofddorp
Tijdens de aankoop van onze nieuwe keuken werden wij uiterst vriendelijk en vakkundig geholpen door een adviseur. De monteur die vervolgens kwam inmeten dacht uiterst creatief en oplossingsgericht mee. De aflevering en installatie verliep dan ook zeer voorspoedig.
Reactie of foto toevoegen
“Zeer tevreden”
Door Dick Boxum op maandag 30 sep 2019 '19 | vestiging Zwolle
Wij zijn goed geholpen door de verkoper, alles is volgens afspraak geleverd en gemonteerd kortom wij zijn zeer tevreden met onze keuken en bevelen Grando Zwolle dan ook aan. Groeten
Reactie of foto toevoegen
“Geen problemen”
Door J Nijmeijer op maandag 30 sep 2019 '19 | vestiging Hengelo OV
Wij hebben een keuken gekocht bij Grando Hengelo, we zijn hier super goed begeleid. Het hele traject is super verlopen, van het uitzoeken van de keuken tot aan de montage. Geen problemen gehad. Echt een aanrader! Alles netjes op tijd geleverd en vakkundig geïnstalleerd.
Reactie of foto toevoegen
“Heel erg tevreden”
Door Annemieke Huijben op donderdag 26 sep 2019 '19 | vestiging Breda
Vera heeft voor ons een prachtige keuken samengesteld. Ze luistert goed naar je wensen en heeft hele goede ideeën. Vera was zelfs na de aankoop beschikbaar voor het meedenken over bijpassende vloer en wandkleuren. Ook het plaatsen ging heel goed en door een fijn team. Wij zijn heel erg tevreden over hoe we geholpen zijn.
FOTO VAN ANNEMIEKE HUIJBEN
Reactie of foto toevoegen
“Goed”
Door E. Brouwers op donderdag 26 sep 2019 '19 | vestiging Helmond
Badkamer en toilet. Goede service en zeer bekwame monteur.
Reactie of foto toevoegen
“Prima verzorgd”
Door E.H. van Houten op dinsdag 24 sep 2019 '19 | vestiging Assen
Wij hebben een keuken gekocht. Prima advies gekregen waarbij goed naar de bouwtekening is gekeken. De levering en plaatsing was ook prima verzorgd. Grando Assen een echte aanrader
Reactie of foto toevoegen
“Zeer tevreden”
Door Wendy & Willem op maandag 23 sep 2019 '19 | vestiging Wormerveer
Na 17 jaar werd het echt tijd voor een nieuwe keuken en we werden op slag verliefd op een prachtige keuken bij Grando Wormerveer. We zijn daar zeer vriendelijk en erg professioneel geholpen. Na 6 maanden wilden we toch graag een kookeiland en zonder problemen werd de tekening aangepast aan onze wensen. De keuken is inmiddels geplaatst en we zijn er zeer tevreden mee.
FOTO VAN WENDY & WILLEM
Reactie of foto toevoegen
“Goed bevallen”
Door Lakeman op maandag 23 sep 2019 '19 | vestiging Hoorn NH
Keuken gekocht. Adviseur dacht goed meer en gaf goede adviezen

Aanvulling ontvangen 1 oktober 2019: keuken is geplaatst, is goed bevallen.
Reactie of foto toevoegen
“Prima”
Door jenny op vrijdag 20 sep 2019 '19 | vestiging Heerhugowaard
nieuwe keuken gekocht , prima uitleg ,meedenkend , goed overleg en vertrouwen
Reactie of foto toevoegen
Foto's
Adresgegevens Grando Keukens & Bad
Website: www.grando.nl
aAlmelo (42 ervaringen), Woonboulevard 24, 7606 JA Almelo, tel 0546 - 85 13 04
bAmersfoort (74 ervaringen), Euroweg 93, 3825 HB Amersfoort, tel 033 - 494 61 70
cAssen (31 ervaringen), Borgstee 10B, 9403 TV Assen, tel 0592 - 74 90 09
dBarendrecht (43 ervaringen), Van 't Hoffstraat 18, 2991 XP Barendrecht, tel 0180 - 72 6 802
eBergambacht (35 ervaringen), Transportstraat 28, 2861 DZ Bergambacht, tel 0182 - 35 23 31
fBreda (81 ervaringen), Kruisvoort 68, 4814 RZ Breda, tel 076 - 531 95 26
gDelft (29 ervaringen), Schieweg 3, 2627 AN Delft, tel 015 - 261 19 94
hDen Helder (20 ervaringen), Ravelijncenter 29, 1785 LX Den Helder, tel 0223 - 66 86 80
iDoetinchem (28 ervaringen), Nijverheidsweg 12, 7005 BJ Doetinchem, tel 0314 - 36 86 30
jEmmen (32 ervaringen), Cornelis Houtmanstraat 41, 7825 VH Emmen, tel 0591 - 64 67 00
kEnschede (10 ervaringen), Hendrik ter Kuilestraat 175, 7547 SK Enschede, tel 053 - 431 81 41
lEpe (31 ervaringen), Hoofdstraat 118, 8162 AN Epe, tel 0578 - 62 08 84
mGroningen (33 ervaringen), Hoendiep 97B, 9718 TE Groningen, tel 050 - 318 14 11
nHazerswoude-Dorp (116 ervaringen), Frankrijklaan 4, 2391 PX Hazerswoude-Dorp, tel 0172 - 23 63 23
oHeerenveen (15 ervaringen), Beurtschip 37, 8447 CL Heerenveen, tel 0513 - 65 05 35
pHeerhugowaard (36 ervaringen), H.P. Berlageweg 7, 1703 DG Heerhugowaard, tel 072 - 574 42 07
qHelmond (29 ervaringen), Engelseweg 202, 5705 AJ Helmond, tel 0492 - 54 55 35
rHengelo OV (59 ervaringen), Holtersweg 17, 7556 BS Hengelo, tel 074 - 291 91 37
sHilversum (50 ervaringen), 2e Loswal 1, 1216 BC Hilversum, tel 035 - 621 91 29
tHoofddorp (90 ervaringen), Kruisweg 771-773, 2132 NG Hoofddorp, tel 020 - 446 01 12
uHoogvliet Rotterdam (88 ervaringen), Nieuwe Langeweg 41, 3194 DC Hoogvliet, tel 010 - 490 44 70
vHoorn NH (103 ervaringen), De Factorij 55, 1689 AK Zwaag, tel 0229 - 23 03 33
wLelystad (20 ervaringen), Zuiderpoort 23, 8239 AB Lelystad, tel 0320 - 26 81 88
xMiddelburg (87 ervaringen), Mortiereboulevard 42, 4336 RA Middelburg, tel 0118 - 72 49 05
yMijdrecht (18 ervaringen), Industrieweg 38g, 3641 RM Mijdrecht, tel 0297 - 25 04 94
zNaaldwijk (75 ervaringen), Hovenierstraat 127, 2671 DB Naaldwijk, tel 0174 - 62 37 63
a1Purmerend (27 ervaringen), Edisonweg 17, 1446 TM Purmerend, tel 0299 - 22 35 80
b1Rotterdam (65 ervaringen), Watermanweg 33, 3067 GA Rotterdam, tel 010 - 479 31 85
c1Son (106 ervaringen), Ekkersrijt 4084, 5692 DA Son, tel 0499 - 49 17 92
d1Tilburg (89 ervaringen), Hestiastraat 2, 5047 VA Tilburg , tel 013 - 571 11 80
e1Uden (63 ervaringen), Vluchtoord 39, 5406 XP Uden, tel 0413 - 26 20 93
f1Utrecht (122 ervaringen), Kaap de Goede Hooplaan 100a, 3526 AR Utrecht, tel 030 - 288 92 72
g1Wormerveer (38 ervaringen), Samsonweg 5B, 1521 RA Wormerveer, tel 075 - 646 11 70
h1Zaandam (56 ervaringen), Pieter Ghijsenlaan 15, 1506 PW Zaandam, tel 075 - 614 75 83
i1Zevenbergen (61 ervaringen), Blokweg 7a, 4761 RA Zevenbergen, tel 0168 - 37 37 00
j1Zwolle (32 ervaringen), Marsweg 33, 8013 PE Zwolle, tel 038 - 720 08 68
Kaart
Website
Overzichtpagina's
Meer bedrijven
Over deze pagina
Het helpcentrum van Qasa bevat uitgebreide informatie over onder meer betrouwbaarheidscontrole, privacybescherming, scorebepaling, wijzigen of intrekken van ervaringen, en wat er gebeurt na het schrijven van een ervaring.