Feedback
8,6

Grando Keukens & Bad

Website: www.grando.nl
Ervaringen
Beschrijf ook uw ervaring en help tegelijk anderen bij hun keuze
Website
www.grando.nl
Bedrijfsomschrijving
Afkomstig van Grando Keukens & Bad
Grando staat voor betaalbaar keuken- en badkamerdesign
Bij Grando wordt over elke keuken en badkamer tot in detail nagedacht, samen met u. Gebruiksgemak, persoonlijke wensen en genieten staan voorop. Of u nu op zoek bent naar een landelijk moderne keuken of sfeervolle badkamer, bij Grando bent u aan het juiste adres.

Zoektocht naar uw droomkeuken en/of -badkamer
Onze adviseurs horen graag wat uw wensen zijn. Het begint met een passend advies op maat, verwerkt in een realistische 3D tekening. Samen met u komen we tot een ontwerp dat perfect bij u past. Wij nemen het werk van A tot Z uit handen, indien u dit wenst. Wij bieden een luisterend oor en monteren uw keuken en/of badkamer vakkundig.


Laat u inspireren en adviseren
Ons inspiratie magazine boek staat boordevol nuttige informatie die u helpt in de zoektocht naar uw nieuwe keuken en/of -badkamer. U kunt het gratis aanvragen via: www.grando.nl/keukens/inspiratieboek.

Showrooms
Bezoek een van onze prachtige showrooms en u zult versteld staan van de vele mogelijkheden en variaties die op keuken- en sanitairgebied te vinden zijn. Bekijk onze website voor de dichtstbijzijnde Grando vestiging bij u in de buurt: www.grando.nl/vestigingen.
Meer informatie over Grando Keukens & Bad
Grando inspiratatieboek: www.grando.nl/keukens/inspiratieboek
Grando showrooms: www.grando.nl/vestigingen
Ervaringen
Er zijn 2114 ervaringen over Grando Keukens & Bad. Alle ervaringen zijn door Qasa gecontroleerd. Uw ervaring toevoegen: schrijf een review
Bekijk ervaringen per score:
5 sterren1078 ervaringen
4 sterren783 ervaringen
3 sterren64 ervaringen
2 sterren56 ervaringen
1 ster107 ervaringen

Per vestiging:
“Tenenkrommend”
Door Bob op woensdag 20 nov 2019 19 | vestiging Zaandam
Badkamer en toilet laten doen. Gestart begin Juli 2019 en tot op de dag van vandaag nog steeds niet af. Van idee tot aankoop prima geholpen maar zodra de logistieke afhandeling begint, van het retourneren van beschadigde goederen en / of ontbrekende goederen en de opvolging daarvan door Grando is tenenkrommend. Maanden lang met een badmeubel in de huiskamer gezeten omdat een spoelbak maar niet geleverd kon worden. Hier moet jezelf achteraan want enig eigen initiatief vanuit Grando niet aanwezig. Er is veel niet goed gegaan en tot op de dag van vandaag wacht ik alweer 1,5 maand op een lampje boven de spiegel, dus vanaf 1 juli tot de dag van vandaag, 20 november, is de badkamer nog steeds niet gereed. Wanneer je dan bedenkt dat er binnen 1 jaar een kantoorpand van 18 etages hoog kan worden gebouwd dan is een half jaar voor maximaal 50m2 werk niet echt goed te noemen.
REACTIE VAN BOB
Uiteindelijk is in dezelfde week als de review gebeld om een afspraak te maken om het laatste lampje te plaatsen, wat ook is gedaan.
Reactie of foto toevoegen
“Redelijk”
Door Rob van Breemen op zaterdag 26 okt 2019 19 | vestiging Epe
Keuken en badkamer gekocht. Vriendelijk en goed geholpen.

Aanvulling ontvangen 28 oktober 2019: Geleverd en gemonteerd. Gematigd positief. Er zijn nog enkele openstaande punten.

Aanvulling ontvangen 4 maart 2020: Mijn eerste beoordeling was positief. Wij hebben een nieuwe keuken, badkamer en toilet laten verzorgen door Grando Epe. Helaas nu 4 maanden verder en talloze bezoekjes en emails, is het nog steeds niet compleet.
Reactie of foto toevoegen
“Matige ervaring”
Door Bosman op woensdag 9 okt 2019 19 | vestiging Amersfoort
Op 22 maart 2019 hebben wij onze nieuwe keuken laten ontwerpen bij Grando Amersfoort. Er werd goed meegedacht en een mooie tekening gemaakt. Helaas was de aandrang tot verkopen erg groot en moest er er stevig onderhandel moest worden om tot een reële prijs te komen. 19 juni is de keuken conform afspraak geïnstalleerd. Helaas kregen we een aantal dagen daarvoor een verkeerde factuur, maar die is conform afspraak gecorrigeerd. Bij de montage ontbraken de passtukken en plinten en was 1 kast verkeerd gemaakt. De monteur was hierop niet aan te spreken en werd sjagerijnig. Gelukkig stelde Grando ons gerust dat alles goed zou komen...
22 Juli werd een nieuwe kast geleverd en 1 passtuk. 26 augustus constateert de nieuwe monteur dat de kast wederom niet aan het ontwerp voldeed en de plint nog ontbreekt (hadden wij al door gegeven, maar Grando maar die wil het graag zelf zien..) 4 oktober zou de monteur komen om het allemaal in orde te maken (inmiddels stond er 3 maanden een grote kast in de weg), echter de monteur bleek ziek en kwam daarom op Zaterdag 5 oktober. Hij had overal een oplossing voor en de keuken is netjes afgeleverd, behalve dat 1 deur nu met touchsysteem is uitgerust i.p.v. een greep omdat het ontwerp niet maakbaar was? en de passtukken zijn met de decopeerzaag niet zo recht geworden als onze strakke muren. Al met al zou ik andere mensen aanraden om toch nog even verder te kijken totdat Grando zijn kwaliteitssysteem wat beter op orde heeft!! Fijn dat Grando alles wil oplossen jammer dat er zoveel fouten worden gemaakt en het oplossen zoveel tijd kost en de monteurs de (extra) rommel die zij leveren niet meenemen!
Reactie of foto toevoegen
“Helaas niet tevreden”
Door M. Schingenga op donderdag 29 aug 2019 19 | vestiging Purmerend
De waslijst met gebreken is helaas te lang om op te noemen. Als positief punt kan ik nog benoemen dat de verkoopmedewerkers en een tweetal monteurs wel hun best hebben gedaan om het e.e.a. te herstellen. Plaatsing van de keuken heeft plaatsgevonden op 7 maart en we hopen dat de afronding per 25 september plaats vindt.
Reactie of foto toevoegen
“Matig”
Door Eric op dinsdag 6 aug 2019 19 | vestiging Hengelo OV
Badkamer gekocht. zeer ontevreden over de verkoper (mes op de keel beleid) later wel goed gekomen met de eigenaar van de zaak super monteurs gehad wat een boel goed maakte.
Reactie of foto toevoegen
“Badkameraankoop”
Door A.K. op vrijdag 12 jul 2019 19 | vestiging Amersfoort
Badkamer aankopen was prima. We hadden geluk met een uitstekende monteur, maar van Grando zelf hebben we na de handtekening in de showroom nooit meer iets vernomen. Zelf achter levering, container etc. aan. Ook tijdens het installeren geen contact. We hadden geen speciale dingen dus is de installatie uiteindelijk prima/vlot gegaan, maar dat had alles met de monteur te maken en niet met Grando. Ik denk dat we daar geluk bij hebben gehad.
Reactie of foto toevoegen
“Zelf schilderwerk”
Door M.Palma op zaterdag 6 jul 2019 19 | vestiging Utrecht
In het verkoopgesprek uitdrukkelijk aangegeven dat wij, gezien onze fysieke gesteldheid, enkel voor een compleet afgewerkte badkamer opteerden. Onder die nadrukkelijke wens een compleet nieuwe badkamer gekozen. Pittige prijs. Maar ja Grando zou alles regelen. Badkamer verbouwd. "Tsja gestucte plafond kan niet worden afgewerkt". De afwerking (afkitten en electra) kan pas worden gedaan als het plafond is geschilderd. Tot die tijd wordt ons ivm de loshangende electra, afgeraden om de badkamer te gebruiken. ? Grando maar bellen. "Wij hadden toch een duidelijk afspraak". Reactie: Ja misverstand...wij doen nooit schilderwerk....intern bespreken....geen zorgen maken.... begrip..hier komen we samen uit...anders mijn zwager heeft een schildersbedrijf. Daar sta je dan in de heetste juniweek in eeuwen, een gezin van vier zonder badkamer. Maar gelukkig daar komt de helpende hand van Grando..grijpt ons bij de ballen en knijpt ze fijn: "Normaal vragen wij hier EURO 450 voor, maar voor u EURO 377 exclusief." RUIM EURO 50 PER M2! Grando hoe diep kun je zakken. Hoe ver wil je profiteren van andermans ellende die je zelf hebt veroorzaakt. Je kan geen kant op. Waar vindt je op korte termijn een schilder. Toch maar het bod accepteren? Gelukkig na zoeken een erkend schildersbedrijf gevonden. Geen gedoe, netjes gewerkt met factuur. Nog geen kwart van de "vriendenprijs" van Grando. GRANDO GRAAIERS BAH.
Reactie of foto toevoegen
“Eindresultaat met nasmaak”
Door Jeroen de Kort op maandag 1 jul 2019 19 | vestiging Helmond
Keuken gekocht bij Grando Helmond. De keuken is prima geïnstalleerd, een fijne monteur die kennis van zaken heeft. Echter tijdens het adviesgesprek is gesproken over een deel van de keuken wat wij liever dicht hadden gehad en de adviseur open. Uiteindelijk voor open gegaan maar bij installatie bleek dat dicht toch mooier en beter was voor ons. Dus toen we enkele planken wilden nabestellen (waar van te voren ook over gesproken was) werd hier de hoofdprijs voor gerekend (ruim € 1.500,- voor 6 planken/frontjes). Dit staat niet in verhouding en was zeer teleurstellend. Enig meedenken of meewerken was ver te zoeken, de keuken was immers al verkocht. Enfin, een flinke domper op de feestvreugde. Jammer, want de keuken is in principe prima maar ik kan deze nasmaak maar niet wegkrijgen.
Reactie of foto toevoegen
“Jammerlijk verloop”
Door Bakker op maandag 7 jan 2019 19 | vestiging Utrecht
In het voorjaar van 2018 opdracht tot vernieuwen badkamer neergelegd bij Grando Utrecht. Hiervoor gekozen na de uitdrukkelijke toezegging dat we geheel ontzorgd zouden worden en de werkzaamheden een week of drie in beslag zouden nemen. Helaas zijn eerder genoemde toezeggingen niet waargemaakt. Gehele traject heeft 14 weken in beslag genomen waarvan de eerst 11 weken Grando de 'struisvogel' tactiek heeft toegepast. Mooie woorden bij verkoop zijn helaas niet omgezet in daden, ik had gehoopt dit te kunnen doorzien maar we zijn er toch 'ingetrapt'. Naast dat we veel langer dan afgesproken in de rotzooi hebben gezeten is de badkamer niet geheel naar wens uitgevoerd door fouten in het installatieproces. Eerlijkheid gebied te zeggen dat Grando na meerdere mails en gesprekken de fouten heeft toegegeven en heeft aangeboden de fouten te herstellen. Dit zou echter betekenen dat de badkamer opnieuw opengebroken zou worden en door herstel van de fouten zouden er weer andere (cosmetische) onvolkomenheden ontstaan. Na lang getouwtrek genomen genoegen genomen met een badkamer (van meer dan € 20.000,-) die helaas niet geheel aan onze wensen voldoet en waaraan wij in de samenwerking met Grando een vervelende nasmaak aan hebben overgehouden. Mijn advies is om niet in de mooie verkoop praatjes te trappen en mocht je toch besluiten met ze in zee te gaan de zaken heel goed op papier vast te leggen en minimaal 10% van het totaalbedrag achter te houden totdat alles naar wens is opgeleverd. Zodra het om geld ontvangen gaat geven ze nml. wel thuis en zitten ze er bovenop en komen ze in actie. Ongetwijfeld krijg je het verhaald dat 10% tot oplevering niet mogelijk is, maar als je dan aangeeft dat de deal niet doorgaat dan is er ineens wel e.e.a. mogelijk. Jammer dat het zo heeft moeten lopen......
Reactie of foto toevoegen
“Niet tevreden”
Door Gerda op dinsdag 27 nov 2018 18 | vestiging Hengelo OV
wij hebben een badkamer gekocht. Er is tijdens koop en aflevering, afspraken veel teleurstelling geweest. ook de maatvoering en de afmetingen hebben veel problemen en aanpassingen gevraagd, die voorkomen hadden kunnen worden.
Reactie of foto toevoegen
“Nooit meer”
Door Timo op vrijdag 9 nov 2018 18 | vestiging Rotterdam
Keuken gekocht bij adviseur Umit. Typische verkoper, graag verkopen maar after sales kent hij niet. Blijkt een iets ander frontje in de order verwerkt te hebben om binnen budget te blijven. Dit heeft hij niet duidelijk aangegeven. Was zeker niet iets wat we wilden. Gelukkig merkten we dit zelf op tijd. Vervolgens blijft het lang stil om tot een oplossing te komen. Neemt zelf praktisch geen contact op. Nieuwe materiaal keuze is iets duurder en ook dit kost veel moeite om tot overeenstemming te komen wie verantwoordelijk is voor de chaos. Pas na dreigen met advocaten komt er een schappelijke oplossing. Montage ging naar wens. Wel een chagrijnige monteur. Materiaal om plinten vast te zetten wordt er wel tussen gepropt waardoor ze niet netjes vast blijven zitten. Voor mij eens maar nooit meer bij deze keuken zaak.
Reactie of foto toevoegen
“Niet de service die je zou verwachten”
Door Michael Grotentraast op woensdag 31 okt 2018 18 | vestiging Amersfoort
Vanaf de tekentafel in maart en het begin van de werkzaamheden in april! voor onze simpele badkamer van vier vierkante meter zonder leidingen verleggen etc, tot aan nu ruim een half jaar later een groot rampenplan met nauwelijks de service die je wel zou mogen verwachten van een Grando Amersfoort. Lekkages, verkleurde voegen, gebarsten tegels, verwarming die niet meer werkt, om maar een paar zaken te noemen. Het duurt maanden om zelfs kleine problemen op te lossen. twaalf maal is er inmiddels gekit en vijf maal gevoegd. Alles duurt eindeloos lang en er gaat veel mis, wij vinden dat zeven maanden te lang is voor een badkamer. Een maand geleden hebben we de zaak aangemeld bij de Geschillencomissie Wonen. De uitkomst hiervan zal ik t.z.t. meedelen, als het meezit voor het einde van dit jaar.
REACTIE VAN DINESH BIRTANTIE
Beste, Inderdaad na heel veel moeite te hebben gedaan u tevreden te krijgen resulteerde dit in in een zaak bij de geschillencommissie. U liet ons daarin ook geen keus, wat we als Grando Amersfoort ook voor u deden was niet goed of niet goed genoeg. Blijkt ook uit u klacht waarin u pretendeerd dat wij veel zijn langs geweest. Voegkleurverschillen kwamen namelijk door het feit dat u met agressief schoonmaakmiddel te werk bent gegaan. Dit hebben we u meerdere malen verteld, desondanks hebben wij dit kosteloos opgelost voor u. Lekkage?? Geen enkele douchecabine is waterdicht, er druppelt altijd wel water ergens doorheen. Gelukkig hebben wij dat bij u kunnen regelen, die van u is nu lekkage vrij (er komen geen druppels meer door de deuren). Al met al kunt u lezen en zien dat wij met Grando er alles aan doen onze klant tevreden te stellen. Feit is dat we mensen blijven en we fouten maken. Wij zullen de uitspraak zoals vandaag bij de geschillencommissie respecteren en uitvoeren.
REACTIE VAN MICHAEL GROTENTRAAST
Hierboven schrijft Dhr. Birtantie: "Wij zullen de uitspraak zoals vandaag bij de geschillencommissie respecteren en uitvoeren". Uit de rapportage van de door de commissie ingeschakelde deskundige blijkt dat de werkzaamheden nog niet naar behoren zijn afgerond. Op grond van het voorgaande is de commissie van oordeel dat de klacht gegrond is. De commissie zal een vergoeding bepalen die de ondernemer aan de consument dient te betalen indien de ondernemer de werkzaamheden niet of niet tijdig uitvoert.
REACTIE VAN MICHAEL GROTENTRAAST
De herstel werkzaamheden zijn nu inmiddels 14 maanden na de start van de werkzaamheden uitgevoerd. Op sommige plekken klinken de tegels nog steeds hol, maar de garantie is gegeven door het klusbedrijf dat dat geen kwaad kan. Ook zijn bij de werkzaamheden beschadigingen ontstaan. Tot dusver is er geen reactie van Grando op de melding hiervan. In 14 maanden tijd is de badkamer op geen enkel moment 100% in orde geweest.
Reactie of foto toevoegen
“Duurt te lang”
Door Liesbeth op dinsdag 18 sep 2018 18 | vestiging Hoofddorp
Een keuken en een badkamer. Heel goed geholpen tijdens de bezoeken aan de winkel, goed meegedacht, maar uiteindelijk is er in de badkamer en in de keuken iets verkeerds besteld en geleverd. Dit oplossen duurt te lang.
Reactie of foto toevoegen
“Montage niet goed”
Door Ad op maandag 13 aug 2018 18 | vestiging Heerhugowaard
Eind 2016 hebben wij een keuken gekocht toen nog gerund door de vorige eigenaren. We hadden een goed gevoel, niet opdringerig en er werd goed naar onze wensen geluisterd. We hebben toen de koop rondgemaakt. Toen de oplevering van ons huis in zicht kwam hadden we contact met de nieuwe eigenaar (Jeff) en het goede gevoel werd doorgezet. In dit gesprek ging het over planning en overige details (handgrepen, inmeting woning etc.). Alles leek goed geregeld. Toen uiteindelijk de keuken moest worden gemonteerd ging het meerdere keren mis. Planning werd niet nagekomen (allerlei smoezen werden gebruikt), kleine beschadigingen, slordig werk, dingen niet afgemaakt of niet compleet. Ook was ons blad niet helemaal goed (afgekocht), deur in de vaatwasser niet goed gemonteerd waardoor vaatwasser niet helemaal open kon, nieuwe koelkast omdat deze was beschadigd etc. Het is jammer dat wat aan de voorkant zo goed is geregeld door de montage volledig teniet wordt gedaan. Uiteindelijk is wel alles goed opgelost door Jeff en heeft een ander monteur (vorige eigenaar) alle mankementen in 2 zaterdagen opgelost. Als deze monteur direct was betrokken had ik zonder meer een betere beoordeling gegeven.
Reactie of foto toevoegen
“Voorlichting en plaatsing bij badkamer”
Door Linda De Gelder op vrijdag 3 aug 2018 18 | vestiging Hoogvliet Rotterdam
Badkamer gekocht en laten plaatsen. Voorlichting, met name over aflevering en betaling was heel slecht ( ik moet bekennen dat ik in de winkel niet alle kleine lettertjes had gelezen voordat ik tekende). Het plaatsen is wel heel netjes gedaan, hier ben ik dan ook erg tevreden over
Reactie of foto toevoegen
“Niet tevreden”
Door Eric op maandag 30 jul 2018 18 | vestiging Breda
Badkamer gekocht in december 2017. Plaatsing zou zijn in mei 2018. Echter de installateur die het vanuit Grando zou doen had slechte recensies en gaf mij een slechte indruk. Daarom zelf een installateur geregeld, die het erg goed gedaan heeft. Bij levering was badkamerkast en verlichting niet besteld, dit heeft 3 maanden geduurd! Bij de nalevering bleek de verlichting weer niet besteld te zijn. De wastafel bleek een kleine beschadiging te hebben, maar daar wilde Grando niets mee doen. De speciale kit voor de douche-afvoer was keihard in de verpakking, ook hier geen vergoeding, kostte toch €80. Al met al heeft men alleen de materialen hoeven bestellen en afleveren. Niet tevreden. Overigens stonden er destijds heel veel negatieve recensies die nu allemaal verdwenen zijn.
Reactie of foto toevoegen
“Levering niet prettig”
Door Lisanne op vrijdag 27 jul 2018 18 | vestiging Hoofddorp
Keuken gekocht. Voordat de handtekening was gezet was alle aandacht voor jou en werd je overal super mee geholpen. Totdat er na de handtekening problemen optreden. Ik wilde de keuken afroepen, degene die mij had geholpen was op vakantie. Wat opzich niet zo'n probleem is. Daarna meerdere keren gebeld en het zou doorgespeeld worden naar een andere collega. Wat uiteindelijk resulteerde dat ik mijn keuken 2 weken later binnen kreeg. Werd ronduit bot behandeld met name door de eigenaar. Mijn ongenoegen geuit in een mail maar daar uiteraard geen reactie op gehad. Voor de handtekening is de service super, maar daarna als er iets misgaat is de service ronduit slecht.
REACTIE VAN DETLEF KOK
Beste Lisanne, Kunt u misschien even contact met mij opnemen want het kan nooit de bedoeling zijn dat u met het gevoel zit bot behandeld te worden door wie dan ook in onze vestiging. Ik wil graag even kijken waar in deze dit is ontstaan en kijken of ik hierin nog sturing kan geven aan deze situatie. U kunt mij bereiken op 020-4460112 Met vriendelijke groet Detlef Kok Grando Hoofddorp
Reactie of foto toevoegen
“Niet tevreden met service”
Door Michiel en Sylvia op vrijdag 13 jul 2018 18 | vestiging Rotterdam
Een andere verkoper heeft bij het eerste bezoek een zeer goede indruk gemaakt door zijn vriendelijkheid en goed gegeven eerste informatie met daarbij welwillende aandachtige tijd. Later via andere verkoper een keuken gekocht. Van goede kwaliteit. Zeer ontevreden over verkoper. Een aantal dingen hier weergegeven. De rest achterwege gelaten: Advies werd niet gegeven over de mogelijkheid tot ontzorgen, wat betreft waaraan je allemaal moet denken tot en met zelfs het aanbieden tot uitvoering van installatiewerkzaamheden. Terwijl reclame gemaakt wordt op de brochure voor totaal ontzorgen. Er werd wel gezegd, "dat doen we niet" /"dat moet u zelf doen".

Iets wat niet zou hoeven te gebeuren, waarover wij informatie vroegen, moest wel degelijk gebeuren: de oude tegelvloer er uit. Volgens verkoper kon er wel doorheen gefreesd worden. Dus een extra kostenpost van €1500,- Door ons verzoek om dit aan de deskundige na te vragen, bleek dit wel degelijk noodzakelijk. De verkoper gaf daarna aan om dan wel wat te regelen. Buiten de offerte om dan. Achteraf was de verkoper niet tot tegemoetkoming bereid. De aannemer die de vloerverwarming kwam leggen heeft het voor ons geregeld. We dachten één type/kleur tegel te hebben besteld. We konden maar één tegel bekijken. Per pak bleken er vier verschillende tegelprinten in te zitten. Geen informatie over gehad. Later in andere zaken dezelfde vloer in hun showroom uitgelegd gezien met het juiste beeld.

Voor een oppervlak van 41 vierkante meter zijn 6 pakken van 60 x 60 cm tegels teveel besteld... bijna 9 vierkante meter. Flink bedrag teveel betaald, wel teruggekregen. Nu nog 2 pakken als reserve in huis. Hierbij het verzoek van dezelfde verkoper als in de zaak, (die aan huis kwam kijken), om deze pakken tegels zelf even bij Grando terug te willen brengen. Terwijl de tegelaar en een collega met een bus in ons huis nog aan het voegen waren. Schandalig.

De monteur voor montage van de keuken gaf aan dat niet op de tekening stond dat de afvoerbuis naar de buitenmuur moest. Sloot deze dus niet aan. Daarbij was deze monteur ook zeer onvriendelijk en nors. Zo gaven ook de aanwezige schilders aan. De monteur die destijds na de gegeven opdracht de keuken kwam inmeten heeft dit wel degelijk vastgelegd. Hebben eeceen kopie van. Maar dit is niet in de tekening verwerkt. Het koste ons moeite om bij de verkoper voor elkaar te krijgen dat het werd opgelost. Dezelfde zeer vriendelijke 'inmeetmonteur' heeft het voor ons in orde gemaakt en hij gaf ons aan dat normaal altijd te doen bij keukenmontages. "Het hoort bij mijn werkzaamheden."

Oude keuken wordt niet weggehaald. Wordt ook niet tegen betaling aangeboden. Moesten we zelf regelen. Dit dus via een sloopbedrijf geregeld. Het verpakkings-/beschermingsmateriaal werd niet afgevoerd/meegenomen. Bij onderzoek/telefonisch vragen bij ander keukenbedrijf blijkt deze service te variëren wat betreft keukenbedrijven. Slechte, minimale service van Grando voor veel betaald geld aan een keuken, en tegelvloer met vloerverwarming. Terwijl Grando dus in brochures middels foto en tekst aangeeft totaal te ontzorgen.
FOTO VAN MICHIEL EN SYLVIA
Reactie of foto toevoegen
“Lades niet handig”
Door E. Veenstra op zaterdag 16 jun 2018 18 | vestiging Hoorn NH
Wij hebben een keuken gekocht. De keuken is erg mooi, maar wij zijn -achteraf gezien- niet goed geïnformeerd. Het gevolg is dat een deurtje en een la niet open kan op het moment dat je de vaatwasser aan het uitruimen bent. Dat is echt niet handig. Ook moet achteraf nog een plint worden besteld. Op het moment dat de adviseur had gezegd dat dat bij een jaren 70 huis altijd moet, dan hadden wij dat natuurlijk direct gedaan.
Reactie of foto toevoegen
“Ontevreden na goede start”
Door vd Berg op dinsdag 1 mei 2018 18 | vestiging Rotterdam
Zeer vriendelijk te woord gestaan bij de aanschaf van badkamer en toiletruimte. Goed meedenken. Uiteindelijk bleken er bij de montage wel fouten in de 3 D-schets te zitten die gelukkig door de monteur opgemerkt werden. Goede monteur. Echter na montage zijn er diverse klachten over het gebruikte materiaal gekomen. Niet alle materiaal werkte naar behoren of ging binnen zeer korte tijd kapot. Na een eerste telefonisch contact en mailcontact wacht ik inmiddels ruim 1 maand op een reactie hoe mijn 5 klachten over het materiaal te verhelpen. Niemand van Grando geeft meer reactie ondanks herhaald verzoek. Na een goede start ben ik dus zeer ontevreden over de afhandeling van mijn klachten en heb Grando helaas nu een laatste kans moeten geven om actie te ondernemen.
Reactie of foto toevoegen
“Klachtenafhandeling badkamer”
Door Sjef van Lieshout op woensdag 28 feb 2018 18 | vestiging Son
In de showroom prima geholpen, maar na levering van de badkamer enkele duidelijke klachten, maar die worden vooralsnog niet opgelost. Er wordt slecht gecommuniceerd over de oplossing die men biedt. Het enige wat men doet is terugverwijzen naar de leverancier. Maar ik heb bij Grando gekocht die moeten het probleem oplossen.
Reactie of foto toevoegen
“Draait om verkoop”
Door Chris op maandag 19 feb 2018 18 | vestiging Zaandam
Mijn ervaring was bij de verkoop en plaatsing was redelijk goed. Tijdens het verkoopgesprek zijn we trouwens wel in de mooie praatjes over de apparatuur getrapt. Dit bleek na plaatsing niet meer 'Gamma' kwaliteit te zijn terwijl dit werd voorgespiegeld als goed kwaliteit. Het ergste is de 'service' na plaatsing bar slecht! Ik zou wel tien keer terug gebeld worden maar helaas tot op heden niets meer gehoord! Als je het voorschot nog niet hebt betaald weten ze overigens wel perfect te vinden. Mijn verhaal is echter geen incident, ik hoor het van meer mensen om mij heen. Kortom Grando Zaandam niet doen, bespaar je de ellende. Het draait puur om verkoop voor de rest waardeloos.
Reactie of foto toevoegen
“Prima advies maar slechte plaatsing”
Door A.M. Scholten op donderdag 16 nov 2017 17 | vestiging Zevenbergen
Prima geadviseerd maar bijzonder slecht geplaatst. Fouten nog niet hersteld (bijv. gat in de muur) na 8 maanden.
Reactie of foto toevoegen
“Mooie keuken maar levering niet goed”
Door Lagendijk op dinsdag 14 nov 2017 17 | vestiging Hoogvliet Rotterdam
De keuken is mooi, exact als de tekeningen. Helaas is het probleemoplossend vermogen erg bij ons gelegd, terwijl grando een fout in de levering heeft gemaakt. Meer pro-actief met een oplossing komen had ze gesierd.
Reactie of foto toevoegen
“Levering niet goed gegaan”
Door Clements op vrijdag 10 nov 2017 17 | vestiging Groningen
De after-sales is gewoon slecht. Service na een maand extra ongemak. Als je belt en vraagt of je wordt teruggebeld, krijg je een mailtje. Er zou een gesprek volgen na oplevering keuken, we zijn inmiddels 2 maanden verder en nog niks van gekomen omdat we dus niet teruggebeld worden.
Reactie of foto toevoegen
“Gemengde ervaring”
Door Harry Leerkes/Wilma Baltus op zaterdag 21 okt 2017 17 | vestiging Epe
Mooie keuken, goed advies, compleet geleverd en prima en vakkundig geïnstalleerd maar zeer, zeer slechte service!
Reactie of foto toevoegen
“Keuken gekocht en geleverd”
Door G.F.L.Barreveld op vrijdag 13 okt 2017 17 | vestiging Mijdrecht
Levering heeft veel te lang geduurd. Vergeten?
Reactie of foto toevoegen
“Verkoop prima maar communicatie niet goed”
Door J. Wensveen op vrijdag 11 aug 2017 17 | vestiging Hazerswoude-Dorp
Verkoop keuken ging prima, kundig advies. Over tijdstip van montage ging alles fout. Communicatie over naleveren ging ook niet goed.
Reactie of foto toevoegen
“Installatie via zzp-er”
Door Smit op vrijdag 14 jul 2017 17 | vestiging Almelo
Vlotte verkoper maar vaag over kosten van de installatie. Er werd niet duidelijk gemaakt dat de installateur een zzp'er is die zijn eigen (hogere) facturen maakt. Dat vond ik heel vervelend. De wastafel was tijdens transport kapot gevallen en we wachten nu al 5 wk op de nieuwe. We worden slecht geïnformeerd over de stand van zaken. Nu hebben we een badkamer zonder wastafel en de verkoper weet niet wanneer geleverd wordt of waarom het zo lang duurt.
Reactie of foto toevoegen
“Blij met badkamer maar stroef gegaan”
Door Emiel Ewald op maandag 10 jul 2017 17 | vestiging Helmond
Ik moet zeggen, met de badkamer zijn we uiteindelijk erg blij. Maar werkelijk alles eromheen gaat zeer stroef. Een aantal voorbeelden; ochtend vrij genomen omdat de badkamer geleverd zou worden. Er kwam echter niemand opdagen. Vrij genomen vanaf maandag 29 mei, krijgen we op vrijdag 26-5 te horen dat ze pas dinsdag beginnen. Toen de tegels geleverd werden direct melding gemaakt dat er niet voldoende tegels waren. Ruim een week later staan we stil omdat er geen tegels zijn. Tegels waren gewoon voorradig op DC. Ik heb zelfs voorgesteld ze zelf te halen. Werkzaamheden lagen stil van donderdag tot dinsdag in de eerste week omdat de persoon die de vloer zou storten niet eerder beschikbaar was. Natuurlijk wel vrij genomen. Spiegel was kapot, desondanks toch gemonteerd (inmiddels netjes vervangen). Nu probeer ik al sinds 13-6 juni mijn geld terug te krijgen voor een kast die niet geleverd is (bijna een maand). Zelf natuurlijk alles netjes op tijd en volledig betaald. Op mijn laatste berichtje van afgelopen donderdag heb ik niet eens antwoord gekregen. Nogmaals, we zijn erg blij met de badkamer, maar de organisatie er omheen kan een stuk beter.
Reactie of foto toevoegen
“Leveringen niet goed verlopen”
Door Nico op zaterdag 1 jul 2017 17 | vestiging Rotterdam
Wij hebben een badkamer gekocht bij Grando Alexandrium. Het verkoopproces verliep in een goede, vriendelijke en ontspannen sfeer. Na ondertekening van de koopovereenkomst werd de ervaring alleen maar slechter. Er werd een verkeerde factuur voor de restantbetaling gestuurd, bij aflevering van de spullen ontbreken een paar items, er zijn verkeerde spullen geleverd, er zijn spullen met incomplete doosinhoud geleverd, er zijn spullen geleverd die niet compatibel met elkaar zijn, muurtegels met verschillende afmetingen geleverd .... complete chaos. Er je kan overal zelf achteraan bellen. Zelfs nalevering van een onderdeel gaat 2x fout en moet je 3 maanden (!) op wachten.
Reactie of foto toevoegen
“Niet tevreden met levering”
Door Astrid Suijkerbuijk op zaterdag 24 jun 2017 17 | vestiging Rotterdam
Badkamer gekocht bij vestiging Rotterdam. Medewerkster leek in eerste instantie goed te helpen. Had leuke ideeën. Werd dwingend toen wij zeiden dat we er over na wilden denken. Uiteindelijk toch getekend. Onze fout. Uitendelijk bij aflevering over veel dingen zelf na moeten bellen, terwijl er beloofd werd, dat zij zouden bellen. 4 pakken tegels over, welke ook al niet het gewenste formaat hadden. Het toppunt vond ik dat wij foto's moesten aanleveren omdat zij een douchewand hadden geleverd i.p.v. een douchedeur! Het distributiecentrum geloofde ons anders niet. En je hebt maar 8 dagen de tijd om aan te geven dat iets niet klopt. Persoonlijk vind ik dat een erg korte termijn, aangezien je best je hoop geld uitgeeft.
Reactie of foto toevoegen
“Showroom goed maar service slecht”
Door Dennis op donderdag 15 jun 2017 17 | vestiging Rotterdam
Na een goede ervaring in de showroom hebben wij besloten zowel onze keuken als badkamer voor ons nieuwbouwhuis te kopen bij Grando. Helaas zijn er fouten gemaakt bij het plaatsen van zowel de keuken als badkamer. Grando heeft de keuken hersteld, de badkamer is nog steeds niet zoals afgesproken. Grando reageert helaas niet op mail of telefoon.
Showroom: goed
Service: slecht
REACTIE VAN DENNIS
Grando heeft dezelfde week nog op deze review gereageerd, en hebben beloofd binnen een week nieuwe afspraken te maken. Helaas zijn we nu 4 maanden verder, en is er nog steeds niks gebeurd.
Reactie of foto toevoegen
“Niet zoals gewenst”
Door P.Nederlof op woensdag 8 mrt 2017 17 | vestiging Zaandam
Niet de keuken zoals ik heb gekocht. Door verkeerde meting van Grando monteur heb ik nu niet de keuken zoals ik zou willen. Ik hoop dat het nog opgelost gaat worden. De keuken zelf is mooi hoor alleen niet helemaal zoals ik wilde. Ik wilde deze tot plafon en nu heb ik een opening van een centimeter.
Reactie of foto toevoegen
“Ging bij aflevering niet goed”
Door Fam. Appelman op zondag 5 feb 2017 17 | vestiging Hoorn NH
Tijdens verkoopgesprek ging alles goed, maar bij de aflevering niet. Aflevertijd was 5 weken ipv 2 tot 3 weken, ook konden bepaalde dingen niet geïnstalleerd worden zoals afgesproken, zoals tegels die niet op elkaar aansluiten met de voeg en accessoires. Ook regelmatig met grando gebeld, en zou terug gebeld worden maar dat gebeurde niet.
Reactie of foto toevoegen
“Teleurgesteld”
Door Lotte op zaterdag 28 jan 2017 17 | vestiging Rotterdam
Bizarre ervaring. Badkamer gekocht en ook de installatie via Grando geregeld. Voor hen gekozen, omdat zij konden toezeggen de badkamer voor mijn verhuizing te plaatsen. De eerste monteur die aan de slag is gegaan, is ten eerste (tegen vele toezeggingen in) veel te laat begonnen en heeft vervolgens ongeveer alles verkeerd gedaan (denk aan: geen afvoeren, leidingwerk totaal verkloot, heel lelijk getegeld, wc die bijna van de muur kwam en zo kan ik nog wel even doorgaan). Uiteindelijk moest alles overnieuw worden gedaan door een andere monteur. De badkamer is hierdoor weken te laat opgeleverd. Ik heb die weken niet in mijn nieuwe huis kunnen wonen, wat voor veel ellende en vooral stress heeft gezorgd. Communicatie met Grando verliep helaas moeizaam. Beloftes om terug te bellen worden heel vaak niet nagekomen en moest overal zelf achteraan. Er is nu de toezegging gedaan om met een voorstel voor een tegemoetkoming te komen, maar ook daarover geven ze nu niet thuis. Al met al een teleurstellende ervaring. Ik raad het dan ook niet aan met Grando Rdam in zee te gaan. En als je het toch doet, betaal dan niet het gehele restbedrag voor levering (zoals ze eisen). Ik ben helaas zo dom geweest dat wel te doen.
Reactie of foto toevoegen
“Geen service”
Door Kroon op donderdag 5 jan 2017 17 | vestiging Zaandam
In 2016 heb ik bij Grando een keuken gekocht. Niet goedkoop maar ik werd vriendelijke geholpen. Omdat ik aan het verbouwen was en het afmonteren van de keuken zelf deed was er wat werk blijven liggen; het afmonteren van de greeplijsten. Bij het monteren hiervan bleek één kastje niet de benodigde sparing in het hout te hebben waardoor deze niet gemonteerd kon worden. Hierover heb ik meerdere keren moeten bellen en mailen. Uiteindelijk kreeg ik te horen dat Grando niet kosteloos een nieuw kastje kon leveren... Erg vreemd, ze hebben tenslotte niet het juiste product afgeleverd en voor zover er garantie op een keukenkastje kan zitten was het defect nog altijd binnen een jaar na levering geconstateerd. Je word dus goed geholpen als je iets wilt kopen maar daarna is de service waardeloos.
Reactie of foto toevoegen
“Negatief gevoel”
Door Fam vd maarel op vrijdag 2 dec 2016 16 | vestiging Rotterdam
Een prachtige badkamer gekocht. Helaas is niet alles goed geleverd waardoor wij nu nog wachten op informatie en levering van deze laatste spullen. Ook communicatie is lastig met Grando na oplevering. Jammer dat het goede gevoel is omgezet in een negatief gevoel.
Reactie of foto toevoegen
“Zelfmontage”
Door Bert op woensdag 30 nov 2016 16 | vestiging Breda
We hebben een mooie strakke keuken in overleg ontworpen, hetgeen erg goed en plezierig ging. Plaatsing zou ik zelf doen, hetgeen geen enkel probleem was, en als er hulp nodig zou zijn dan was dat zo te regelen, Ernst kwam toch dagelijks bij ons langs dus.... Bij het plaatsen waren een aantal zaken niet goed, welke uiteindelijk in het werk opgelost zijn, maar waarvoor ik zelf veel correspondentie en reizen naar de keukenzaak heb moeten maken (als er iemand langs moest komen moest dat betaald worden), terwijl er een hoekstuk met verkeerde afmetingen geleverd is waardoor een aantal dingen niet paste. Van de koelkast waren een paar onderdelen (plastic) kapot, het laatste is pas net, 4 maanden later geleverd. De spatwand, die later ingemeten en geleverd zou worden, heeft heel erg veel moeite gekost, herhaaldelijk bellen, om te laten inmeten en uiteindelijk leveren.

Oorspronkelijk ervaring van 23 april 2016: Er is in samenspraak een superkeuken ontworpen, waarbij onze wensen helemaal opgenomen zijn. Heel erg goed. Klein minpuntje was de foute locatie van het stopcontact voor de afzuiging, maar dat is eenvoudig opgelost.
Reactie of foto toevoegen
“Verkeerde levering”
Door ina op vrijdag 25 nov 2016 16 | vestiging Middelburg
badkamer verkeerd meubel geleverd. keuken na 4 weken nog niet compleet, lijsten en plinten ontbreken. de recirculatie afzuigkap werkt niet naar behoren, de volgende morgen ruik je precies wat je de avond ervoor gegeten hebt!
Reactie of foto toevoegen
“Mooie badkamer maar slechte naservice”
Door robert markerink op dinsdag 4 okt 2016 16 | vestiging Utrecht
Wij kregen een prettige en heldere uitleg over de renovatie van onze badkamer in de winkel door de verkoper. Het resultaat is nu een mooie strakke badkamer geheel naar onze wens. Wat we jammer vinden is dat we 4 weken moesten wachten op een kraan die gelijk lekte bij de oplevering.Jammer genoeg stond de container voor het bouwafval ook weken voor de deur. Uiteindelijk kwam alles wel in orde....maar je moet wel regelmatig er achteraan bellen.Tijdens het werken aan de badkamer was er prima overleg mogelijk met de monteurs,prima vakwerk!,tegels is een mooi patroon op de wanden en de vloer.
Reactie of foto toevoegen
“Levering tegels”
Door Priscilla op woensdag 3 aug 2016 16 | vestiging Son
Keuken en badkamer gekocht bij Grando Son. We zijn tot nu toe erg tevreden over de producten, echter hadden wij de pech van een minder fijne keuken installateur. Afzuigkap is niet juist geïnstalleerd en door vakantieperiode moeten we 6 weken wachten op de reparatie. Bij de badkamer waren de verkeerde kleur mozaïek tegels geleverd, waarbij de eigenaar van Grando Son tot 2 keer toe reageerde met "voldoet het niet aan uw verwachting", en werd niet erkend dat er een verkeerde levering had plaatsgevonden. Echter kregen we licht beige tegels en hadden we donkergrijze tegels besteld. Met een beetje tegenzin kregen we excuses aangeboden. De juiste tegels werden te laat geleverd waarvoor we wel een compensatie hebben ontvangen (hebben we om gevraagd). Tevens veel te veel mozaïek tegels ontvangen (6 dozen ontvangen en we hebben meer dan 2 dozen over...). We zijn nu in onderhandeling over het terug nemen van de tegels.
Reactie of foto toevoegen
“Keuken keurig maar garantie is minpunt”
Door Henk op donderdag 30 jun 2016 16 | vestiging Breda
Bij aankoop keurig te woord gestaan, ook plaatsen van de keuken prima en netjes verlopen. Afspraken keurig nagekomen. Min punt bij aanspraak maken op garantiebepalingen na betaling, wordt er niet gereageerd. Garantie stelt klaarblijkelijk weinig voor. Jammer.
Reactie of foto toevoegen
“Communicatie”
Door Walter op maandag 27 jun 2016 16 | vestiging Rotterdam
Communicatie over levering is ronduit slecht. Communicatie met klanten is essenteel, vooral met klanten die een nieuwbouwwoning bezitten en met strakke planning werken. Uiteindelijke badkamer is erg mooi geworden. Uitvoerder / monteur heeft uitstekend werk geleverd. Grando daarentegen zou daar iets van kunnen leren.
Reactie of foto toevoegen
“Badkamer renovatie”
Door Fam. Hoornstra op vrijdag 24 jun 2016 16 | vestiging Hazerswoude-Dorp
Door te late levering van douchewand, radiator, wastafelmeubel en kasten tevens doordat er een fout zat in de tekening van de badkamer zat heeft onze renovatie van de badkamer twee extra weken geduurd. De radiator wordt nageleverd waardoor we nog twee weken extra moeten wachten op de eind oplevering. De door Grando ingehuurde monteurs van Fa. De Nie leveren goed werk en denken goed mee en zijn oplossingsgericht. Het lijkt er op dat Grando veel effort steekt in het verkopen van badkamers (en keukens) maar dat zodra de koop is beklonken de support een beetje stopt / stroperig wordt. Op de installateur De Nie hebben geen op of aanmerkingen, prima support.
Reactie of foto toevoegen
“Positieve vs negatieve punten”
Door Sylvia hondsmerk op zaterdag 19 mrt 2016 16 | vestiging Breda
positief: prima monteur en prima levering
Negatief: grando houdt zich niet aan uitgebrachte offerte en wil achteraf alsnog extra kosten in rekening brengen voor betonstuc en glazen douchewand
REACTIE VAN GRANDO RETAIL
Beste Sylvia, bedankt voor uw reactie. We hebben uw opmerking doorgestuurd naar de ondernemer van Grando Breda. We gaan ervan uit dat hij even contact met u zal opnemen om bovenstaande te bespreken. Nogmaals bedankt voor uw review.
Reactie of foto toevoegen
“Verkoop goed aflevering minder”
Door Chris op maandag 22 feb 2016 16 | vestiging Middelburg
Het verkooppraatje en de tussentijdse gesprekken zijn zeer goed. Het afleveren en na komen van afspraken een stuk minder. Bij levering van de keuken ontbrak de koel/vriescombinatie en een passtuk. Hierover was niks van tevoren gemeld. Bij montage bleek dat er een apparaat niet naar behoren werkte. We moesten uiteindelijk ruim 3 weken wachten tot dat er een monteur kwam van het desbetreffende merk. Dit had ook anders opgelost kunnen worden door het apparaat zo snel mogelijk te vervangen. Verder wachten nog op 3 passtukken en montage hiervan. We worden verder op de hoogte gebracht, maar we moeten er zelf telkens achteraan. We waren bereid om wat meer uit te geven voor kwaliteit en service, maar uiteindelijk valt het ons behoorlijk tegen. De monteur is wel super. Hij heeft de keuken zeer netjes gemonteerd (zover hij kon). En problemen perfect opgelost.
Reactie of foto toevoegen
“Had betere service verwacht”
Door W. ter Weele op vrijdag 5 feb 2016 16 | vestiging Hoofddorp
- Adviseur was niet consistent in de prijzen die werden genoemd voor producten.
- Een medewerker van de vestiging had toegezegd dat een kapot geleverd product, opnieuw voor ons besteld zou worden. De adviseur sprak hierover alsof het een gunst was voor ons en dit product is nooit aan ons geleverd.
- De adviseur noemde hoge bedragen voor een gedeelte extra werk dat noodzakelijk was voor onze badkamer(dit was dus geen onderdeel van de offerte). Met de monteur was dit geregeld voor 1/5 van de prijs die de adviseur had berekend.
- Voor extra tegels werd de hoofdprijs gevraagd, ik kon ze voor de helft ergens anders krijgen. Erg klantonvriendelijk gezien ik bij dit bedrijf al een hoog bedrag had neergelegd.

Kortom; geen aanrader. Als dit soort bedragen neergeteld worden verwacht ik een betere service, anders kan je veel beter rechtstreeks met een capabele monteur om de tafel gaan zitten.
REACTIE VAN GRANDO RETAIL
Beste heer/mevr ter Weele, Bedankt voor het delen van uw ervaring. We vinden het erg vervelend om te horen dat niet alles is gelopen. zoals u van ons dient te verwachten. Ik heb uw gegevens doorgestuurd naar betreffende vestiging, zodat ze dit intern kunnen oppakken. Nogmaals bedankt voor het delen.
Reactie of foto toevoegen
“Keuken gekocht”
Door Boukje op vrijdag 13 nov 2015 15 | vestiging Rotterdam
Keuken gekocht bij Grando, algemene indruk is dat Grando nonchalant tot slordig met de klant en de bestelling om gaat. Er zaten veel slordigheden in de bestelling, waardoor we veel zelf hebben veel moeten corrigeren (eiken fineer i.p.v. wit hoogglans!). Op de tekening voor de monteur was de hoogte van het werkblad verkeerd opgenomen, waardoor de monteur de keuken opnieuw moest plaatsen. Opvallend is dat Grando geen goed 3D-tekenprogramma heeft waardoor het lastig is de keuken goed in beeld te krijgen. Verder missen we nu, weken na levering, nog steeds een kastje, plinthoeken, een achterwand van een kast en bleek de besteklade niet te passen. Jammer.
REACTIE VAN GRANDO RETAIL
Beste Baukje, Erg bedankt voor het delen van uw ervaring. Wij als Grando hechten een grote waarde aan goede service en tevreden klanten. We vinden het daarom erg vervelend om te horen dat uw ervaring met Grando Rotterdam niet goed zijn. Vanuit het hoofdkantoor zullen we deze week contact opnemen met de vestiging in Rotterdam om bovenstaande te bespreken. Vriendelijke groet, Grando Retail
Reactie of foto toevoegen
“Matig tot slecht”
Door G. Leupen op maandag 20 jul 2015 15 | vestiging Hazerswoude-Dorp
Matig tot slecht; maak ik ervan. Na de handtekening op de vestiging, verliep de rest van de keuken renovatie zeker niet naar tevredenheid;
-Onduidelijke afspraken met oa. eigen werknemer(s) en bedrijven waaraan uitbesteed werd.
-Communicatie on-professioneel: afspraken en de evt. wijzigingen daarin, werden niet via de mail gecorrespondeerd! Maar werden telefonisch gemaakt door voor ons onbekenden.
-Wel werd, vóór het totaal afronden van de renovatie, herhaaldelijk gemaild! en Gebeld! over de betaling.
_ het bedrijf heeft de laatste betaling ontvangen, waarna er, tegen de afspraken in, geen contact meer is geweest om het resultaat met elkaar door te nemen.
_ de reclame van Grando suggereert dat ik een tevreden klant ben.
Niemand heeft dat ooit uit mijn reactie kunnen opmaken!

met groet,
Reactie of foto toevoegen
“Geen offerte”
Door SKers op donderdag 18 jun 2015 15 | vestiging Doetinchem
Enkele weken geleden hadden wij een keukenbrochure aangevraagd bij Grando. Al snel werd ik gebeld voor een afspraak, die heb ik toen gemaakt. Toen wij op de afspraak kwamen bleek deze niet in de agenda te staan en er was maar 1 verkoper die bezig was! Jammer... Na een tijdje wachten werden we toch nog geholpen, maar het moest wel snel want ze gingen dicht. In de wachttijd kregen we wel koffie en een hapje van een heel vriendelijke meneer. Uiteindelijk werden we heel goed geadviseerd, en waren erg enthousiast en plande daarom een tweede afspraak. Op de tweede afspraak was helaas de tekening niet klaar en moesten we nog dingen uitzoeken, er moest nog gerekend worden. Maar uiteindelijk hadden we onze keuken en waren er heel blij mee, we wilden er alleen nog even over nadenken, is dit het? En is de prijs naar onze zin? De verkoper beloofde na het weekend de tekening en de offerte toe te sturen. Helaas hebben we nooit meer wat van hem gehoord. We voelden ons niet serieus genomen, erg jammer.
De week daarop hebben we exact dezelfde keuken besteld bij een ander bedrijf, dat ons gelijk hielp, gelijk een mooie tekening en prijs gaf. Kortom: een heel goede verkoper die weet waar hij het over heeft, maar hij neemt zijn klanten niet serieus en komt zijn afspraken niet na. Voor de badkamer hadden we ook al een begin plaatje gemaakt, maar gaan niet terug naar Grando!
Reactie of foto toevoegen
“Winkel voldoende daarna zelf uitzoeken”
Door YK op vrijdag 12 jun 2015 15 | vestiging Hilversum
Wij zochten een compleet nieuwe badkamer. Alles moest nog aangelegd worden, waarvoor wij een aannemer hadden. Op zich was de dienst in de winkel zelf, bij het uitzoeken, voldoende. Grando liet ons zien wat er mogelijk was. Bij de levering gingen echter wat dingen mis. Het badmeubel liet buitensporig lang op zich wachten (8 weken), waardoor we in de problemen kwamen met de planning van de aannemer. Een aantal onderdelen bleken niet besteld, zoals put en dergelijke. Dit was onvoldoende duidelijk met ons gecommuniceerd en moest toen alsnog door de aannemer zelf aangeleverd worden.
Achteraf hadden we nog 3 pakjen tegels over, deze kon/wilde Grando niet terug nemen. Kortom: in de winkel was de service voldoende, is er eenmaal gekocht en betaald, dan moet je het zelf maar uitzoeken.
Reactie of foto toevoegen
“grando garantie”
Door R. de Boer op zondag 18 jan 2015 15 | vestiging Zaandam
Ruim twee jaar geleden een complete keuken gekocht en laten installeren. Plaatsing was al ongeveer een half jaar later dan afgesproken. In het begin zag ik een klein luchtbelletje achter het melkglas van een dure wandkast. Pas na twee jaar was dat veel erger (meerdere luchtbellen) geworden en deed ik een beroep op garantie/service. Via de fabrikant werd een nieuwe klep geleverd, maar de plaatsing moest € 105 kosten en zou volgens Grando Zaandam niet onder garantie mogen van de branche-organisatie. Onder protest is door mij betaald. Het inhangen van de deur duurde 10 minuten (staat ook op het formulier van de monteur, die zich waarschijnlijk hevig schaamde voor dit bedrag en slechte service. Ik zag dat op de site van Grando staat dat zij 100% tevreden klanten hebben. Dit maakt mij vreselijk kwaad en gemotiveerd om alle kennissen en relaties te waarschuwen om zeker geen zaken te doen met Grando.
Reactie of foto toevoegen
“Teleurstellend”
Door G.J.S. op dinsdag 30 dec 2014 14 | vestiging Wormerveer
Badkamer gekocht. Enthousiast geholpen. Maar daarna niets meer vernomen. Door omstandigheden van de zzp-er die de badkamer plaatste duurde het twee weken langer, voordat de badkamer klaar was. Hierdoor dus twee weken langer behelpen zonder badkamer. Wastafel lag in 2-en en moest opnieuw besteld worden, luchtrooster niet geplaatst, doucheraam kan niet soepel meer open, omdat de tegels te dik waren. Daarbij komt dat we een dag zelf bezig zijn geweest met slopen van de oude badkamer, wat aanzienlijk zou schelen in de kosten. Niet waar! Moesten gewoon alles betalen! Geen enkele nazorg. Bevalt de badkamer, wat vervelend dat het veel langer geduurd heeft etc.
Kortom een zeer teleurstellende ervaring!
Reactie of foto toevoegen
“Nooit meer”
Door JW op maandag 10 nov 2014 14 | vestiging Uden
Goed gesprek gehad totdat we getekend hadden. Daarna vreemde ervaring met dingen die wel op de voorstellen stonden maar er niet bij zaten. Op de gepresenteerde computerfoto was de keuken in een koof geplaatst met verlichting. In het eindgesprek bleek deze niet in de begroting te zitten en kostte € 600 extra. De oplevering werd telefonisch gedaan waardoor er misverstand ontstond over aanvullingen. Aftersales erg slecht en zeer klant onvriendelijk. Klant wordt niet serieus genomen bij telefoongesprekken. Lekkende kraan werd na 6 weken opgelost. Levering van extra lade weer 6 weken later. Afwasautomaat slecht geplaatst waardoor lekkage. Al met al na vier maanden eindelijk alles afgewerkt.
Reactie of foto toevoegen
“Agressieve verkoop”
Door S. vd Horst op donderdag 31 okt 2013 13 | vestiging Helmond
Voor ons nieuwe huis waren wij op zoek naar een nieuwe keuken. Vele keukenzaken bezocht maar die verkopers zijn allemaal hetzelfde. Ze proberen je allemaal een keuken te verkopen op hun manier. Een manier die ons weliswaar niet aanstaat. Maar goed, we hadden toch een keuken nodig, dus ontkomt je er niet aan. We besloten om een bezoekje te brengen aan Grando Helmond. Eerste indruk; wat een rommel! De showroom stond op zijn kop. Daar maar even doorheen gekeken aangezien we toch al wisten wat we mooi vonden. Om een lang verhaal kort te maken; voordat de offerte werd opgemaakt kregen wij te horen dat de prijs van de keuken ruim boven ons budget zou komen. De verkoper oftewel de adviseur zoals hij zichzelf noemde, zou een goede aanbieding kunnen doen als we een dag later terug zouden komen en dan ook gelijk zouden beslissen! Voor dat soort verkoop zijn wij allergisch en dat hebben wij hem ook even duidelijk gemaakt. Uiteindelijk hadden wij een afspraak kunnen maken voor een andere dag echter was ons gevoel al niet meer zoals het moest zijn en hebben wij deze afspraak afgezegd en onze droomkeuken elders gekocht. Dezelfde keuken voor de prijs passend bij ons budget en waar we wel een goed gevoel bij hebben.
Reactie of foto toevoegen
“Op ons gemak”
Door Hermien Janssens op maandag 25 mei 2020 20 | vestiging Barendrecht
Vorig jaar besloten mijn vriend en ik om een nieuwe keuken aan te schaffen. Een grote, spannende aankoop. Bij Grando voelden wij ons direct op ons gemak. Michelle heeft ons uitermate goed geholpen bij het ontwerpen van onze droomkeuken. Ze dacht mee over de kleinste details en kwam met creatieve oplossingen. Tot en met het plaatsen is alles voorspoedig verlopen. Wij bevelen Grando Barendrecht aan iedereen aan!
FOTO VAN HERMIEN JANSSENS
Keuken aan twee zijden
REACTIE VAN OSCAR
Mag ik weten wat jullie voor deze keuken betaald hebben? Groeten Oscar
Reactie of foto toevoegen
“Zeer tevreden”
Door Diënne Kamphuis op donderdag 21 mei 2020 20 | vestiging Helmond
In een kleine ruimte in een huis van 1920 waar alles op het oog recht lijkt, is een prachtige badkamer gerealiseerd waar het heerlijk badderen en douchen is. Ik ben zeer tevreden!
Reactie of foto toevoegen
“Verbouwing goed gedaan”
Door Govert van Beek op dinsdag 19 mei 2020 20 | vestiging Utrecht
Vanaf het moment dat ik mijn wensen kenbaar heb gemaat ben ik erg goed geholpen door Nick van der Laan. Mijn wensen waren nogal uitgebreid omdat er flink verbouwd moest worden aan de badkamer. Maar de uiteindelijke keuze en advies sloot goed aan bij mijn wensen. De verbouwing van de badkamer is goed aangepakt en mooi opgeleverd door Ton Apeldoorn. En de keuken is mooi gemonteerd door Peter. Al met al ben ik erg tevreden met mijn aankoop en hoe alles is gegaan.
Reactie of foto toevoegen
“Super”
Door Olivier & Esmé op dinsdag 19 mei 2020 20 | vestiging Tilburg
Eigenlijk waren we van plan onze keuken zelf te bouwen, maar nadat een vriend enthousiast was over zijn nieuwe keuken van Grando hebben we toch een bezoek gebracht. Gelukkig maar, want van begin tot eind zijn we super geholpen; met het ontwerp, een eerlijk advies, een goede prijs en service met nazorg. AL met al super tevreden!
FOTO VAN OLIVIER & ESMÉ
Gerealiseerde keuken
Reactie of foto toevoegen
“Van harte aanbeveling”
Door M. Blom op zaterdag 16 mei 2020 20 | vestiging Mijdrecht
Bij onze zoektocht naar een nieuwe keuken voor ons appartement, was Grando Mijdrecht ons 1e bezoek. Hier werden wij prettig ontvangen en konden zelfstandig alle mooie opgestelde keukens bekijken. Daarna aan tafel met Rob Cohen, om onze eerste opzet en wensen te bespreken. Na dit bezoek nog enkele andere keukenzaken bezocht. Telkens kwamen wij bij Grando terug. Het vertrouwen, deskundig advies en de prijs/kwaliteit, konden de andere keukenzaken niet evenaren. Zonder twijfel, hebben wij toen hier onze mooie keuken gekocht. Ook de deskundige montage door Serge, verliep vlekkeloos. Wij kunnen dan ook Grando Mijdrecht van harte aanbevelen. Al met al een dikke 10 !
Reactie of foto toevoegen
“Super”
Door Gerben op vrijdag 15 mei 2020 20 | vestiging Hoofddorp
Gastvrije ontvangst, prettige mensen, kundig, mooie keuken gekocht levering en service prima geregeld. Telefonisch contact is ook prima, vriendelijk, meedenkend. Kortom super.

Aanvulling ontvangen 15 mei 2020: Levering en montage is Is al gebeurd. In 1 woord geweldig.
FOTO VAN GERBEN
Reactie of foto toevoegen
“Zeer tevreden”
Door Erik Heirbaut op vrijdag 15 mei 2020 20 | vestiging Breda
Ik ben zeer tevreden over Grando Keukens en Keukenbouwersplus! Dat was de boodschap in de eerste zin, voor wie niet verder wil lezen. Voor alle anderen volgt een "iets" uitgebreider verhaal:

Er was eens, in een appartement in Breda, een lekkende keukenkraan. Het was zo'n op-zich-wel-handige keukenkraan met uittrekbare handdouche. Handig, tenzij je op de 2e verdieping van een negen verdiepingen tellende flat woont, waar de waterdruk zodanig hoog is dat je de douche als hogedrukreiniger kan gebruiken. Dat kan zo'n kraan niet goed hebben. Die lekkende keukenkraan bevond zich in een ruim 20 jaar oude keuken met een even oude inbouwkoelkast en heteluchtoven. Er is ook nog een Boretti gaskookplaat met dezelfde respectabele leeftijd. Wat er nog niet was, is een vaatwasser.

Wéér was die kraan stuk. Nadat één van m'n beste vrienden de slang van die handdouche vervangen had, keek ik eens goed rond en ik dacht, in een vlaag van verstandsverbijstering: "Ik heb het helemaal gehad met die kraan, nu komt er meteen een hele nieuwe keuken in". Het was medio november 2019. De gedachte bleef hangen, zodat ik in december, na het lezen van veel keuken- beoordelingen, op de website van Grando Keukens terecht kwam. Met 3D ontwerptool.

Na het zelf tekenen van een eerste ontwerp heb ik de stap gezet en had ik begin januari 2020 een eerste afspraak bij Grando Keukens & Badkamers te Breda, met Brahim als adviseur. Dat gesprek verliep erg prettig. Brahim luisterde heel goed naar mijn wensen en nam ruim de tijd voor mij. Hij slaagde er heel goed in om mijn ideeën concreet te maken. We namen ruim de tijd bij het kiezen van materialen, het bepalen van de hoogte van het werkblad en alle bijhorende details. Na drie uur ontwerpen, plannen, ... kreeg ik als huiswerk de catalogi van Siemens en Bauknecht mee en een afspraak voor een tweede gesprek. Intussen brak de keukenkraan finaal in twee stukken, die voelde blijkbaar aan wat er ging gebeuren. Leve de zwarte ducttape, dat houdt wel een paar maanden.

Een paar weken later had ik dan het tweede gesprek bij Grando. Mijn nieuwe keuken begon meer en meer vorm te krijgen. Na een kostenberekening was duidelijk dat de mooie zespits- gaskookplaat de verbouwing zou gaan overleven, die is immers nog in zeer goede staat en de overgang naar inductie was erg duur. Het werd meteen duidelijk dat Brahim niet persé het duurste wou verkopen maar datgene waar ik als klant mee geholpen ben. "Een hoekkast met carrousel? Zou ik niet doen, daarin verlies je veel ruimte en die kast is veel duurder dan wanneer je gewoon een brede kast met legplanken neemt en achterin zet wat je het minst vaak nodig hebt." Ik zeg... "Goed plan. Achter in die keukenkast kan ik bijvoorbeeld de tajine zetten, die gebruik ik toch bijna nooit." Waarop Brahim: "Heb jij een tajine??? Dan kom ik na afloop eten hoor!" Leuk, dat doen we! :-) Die AEG vaatwasser met onderste korf die omhoog kan, die ik toevallig op Facebook zag? "Uiteraard hebben we die, kijk maar, hier staat ie en zo werkt het". Kijk, daar heb ik wat aan. Dat heet meedenken!

De keukenbranche is beroemd en berucht voor een systeem van korting-als-je-snel-beslist. Hier was er iets met overgebleven ordernummers van een 20% actie van vorig jaar en meerdere geïnteresseerde klanten... Maar goed, 20% korting is meegenomen en ik was toch van plan om met Grando in zee te gaan. De klik tussen Grando en mij was meteen duidelijk. Niet het goedkoopste, niet het duurste, goede kwaliteit voor een bijpassende prijs en vooral geen onzin. Dat zoek ik. Zo werd aan het einde van het tweede gesprek van eveneens drie uur de verkoopofferte meteen omgezet in een verkooporder op afroep. Ik had een keuken gekocht! Zonder enig probleem werden er ontbindende voorwaarden opgesteld, zoals financiering en toestemming van de Vereniging van Eigenaren van de flat maar dat was aan mijn kant snel geregeld. Een mooi uitgewerkt 3D ontwerp gaf een uitstekend beeld van het te verwachten resultaat. Maar, Brahim, de skyline van Rotterdam als ik uit het keukenraam kijk?? Ohjee... dit is Breda hoor :-)

Na de gesprekken met Grando kwam Keukenbouwersplus in beeld. Ik had immers in het eerste gesprek met Brahim meteen gezegd: "Ik doe NIKS behalve kasten uit- en weer inruimen. Al de rest is voor jullie: Afbraak, oude keuken afvoeren, schilderen, elektra, montage, ... Ow en vervangen jullie meteen de verouderde waterleiding? En leg je ook meteen een Perilex aansluiting voor als ik toch ooit niet meer op gas mag of kan koken?"

"Géén probleem, Grando ontzorgt van A tot Z." Dat staat op de site en dat doen ze ook. Van Afbraak tot keuken Zetten. Een paar weken later kwam dan ook Robert van Keukenbouwersplus de keuken inmeten en de verbouwing bespreken. "We gaan al die tegels slopen, die muren mooi stuken, strakke nieuwe vloer, extra groep in de meterkast, ..." Ik zag de Euro- tekens ronddansen maar deze mensen pakken de zaken grondig aan en zo hoort het ook. Half werk is geen werk, als je het doet doe het dan meteen goed. Volledig mee eens. Het heeft geen zin om een betegelde gebarsten muur te overschilderen want die scheuren komen terug. En één bedrijf regelt alles: Afbraak, afvalcontainer, loodgieter, elektricien, stukadoor, bouwdroger, tegelzetter, monteurs, noem maar op. Begin het maar eens allemaal zelf uit te zoeken en op mekaar af te stemmen. Veel succes. Nee, dit is zeer goed geregeld. Ook hier werd goed mee nagedacht met wat ik wou.

Na ook akkoord gegaan te zijn met de zeer gedetailleerde en volledige offerte van Keukenbouwersplus konden we dan aan de slag. Een keuken vernieuwen, ik dacht dat het in twee dagen kon maar het zouden twee weken worden. SLIK... Tussendoor mocht ik nog even terug naar Grando voor het afroepgesprek, waarin we nog de laatste details besproken hebben zoals de uiteindelijke planning en de kleur van de tegels. En dan, na twee maanden wachten, begint het. We zijn inmiddels begin mei 2020 en vol in de corona lockdown. Maar gelukkig loopt alles volgens planning, zowel bij Grando als bij Keukenbouwersplus.

Eerste week.
Dag één: keuken afbreken, leidingen vernieuwen en elektra voorbereiden. Dag drie: stukwerk. Dag vijf: de tegelvloer. Ik kan alleen maar in positieve termen spreken over deze vakmensen. Omdat er geen deur in de keuken zit ligt er natuurlijk wat stof in de aangrenzende hal maar de rest van het appartement is schoon gebleven. De vloer is afgeplakt vanaf de centrale inkomdeur beneden tot boven aan de galerij, tot zelfs in de lift. Ik kreeg hierover meerdere complimenten van medebewoners, dit was nog nooit eerder gedaan bij verbouwingen in onze flat. Iedereen werkt heel netjes en het resultaat mag er echt zijn. Er wordt goed nagedacht, zo zijn er in plaats van één nieuwe elektragroep in overleg met mij twee nieuwe aangelegd omdat dat nu eenmaal beter is voor de nieuwe en bestaande apparaten. En nu lag de keuken toch nog open. Elektra uit de oude keuken, duidelijk door amateurs aangelegd, werd meteen op professionele wijze vervangen. Uiteraard ook in overleg. De gaskookplaat werd netjes uitgebouwd zodat die weer een plek op het erepodium krijgt in de nieuwe keuken. Alle details worden overlegd tot zelfs de kleur van het voegsel tussen de nieuwe tegels. En die lekkende, gebroken, keukenkraan met ducttape, die ligt intussen beneden in de afvalcontainer op het parkeerterrein tussen de rest van de oude keuken. Vaarwel kraan, bedankt voor 20 jaar dienst.

Tweede week.
Dag één... Niks. De elektricien komt morgen... Als ik dat geweten had, had ik langer geslapen. Maar ik kon wel mooi even alles schoonmaken. Dag twee, 06u15. Grote zwarte Grando vrachtwagen voor de deur en nog geen uur later stond er een hoop onderdelen in mijn appartement, ter waarde van een kleine auto, die samen een keuken moeten gaan vormen. Even later kwam de elektricien het mooie stukwerk stuk werken om de elektra aan te leggen. 14 Gewone stopcontacten en 1 driefase aansluiting in een keuken van drie bij twee meter, had ik al gezegd dat we de zaken grondig aanpakken? Dag drie, vier en vijf, een monteur aan de deur. Hij vliegt er meteen in en zo wordt de stapel pakketten geleidelijk aan omgevormd tot mijn droomkeuken. Ook hij denkt heel goed mee. Grando vergeet de schroeven van de kastgrepen mee te leveren, we hebben er 38 nodig. En die heeft hij toevallig nog in de bus :-) Bij het terugzetten van de wasmachine bleek de afvoer los te zitten. Hop, nieuwe afvoer, meteen een sifon ertussen. Boren en zagen gebeurt altijd met een stofzuiger, ook nu wordt er zeer netjes gewerkt. Ik heb blijkbaar toch, ondanks de kleine ruimte, een complexe keuken want de geplande twee dagen worden er drie. Maar aan het einde van de tweede dag kan ik toch de nieuwe apparaten al in gebruik nemen. Eindelijk een vaatwasser :-) De derde dag was nodig voor de afwerking, aansluiting van het gas en de eindschoonmaak dom de keuken netjes over te dragen.

Is het alleen maar allemaal positief? Bij zo'n project zijn er natuurlijk altijd een paar kleine minpunten:
• Het kortingensysteem in de keukenbranche voor "snelle beslissers".
• Het inpakken van keukens moet bij Grando Logistics beter gecontroleerd worden. Zo ontbraken er een paar passtukken, die later nog geplaatst moeten worden en de schroeven bij de handgrepen van de keukenkastjes. Vooral dat laatste moet zeer eenvoudig te voorkomen zijn, iedereen weet dat je bij grepen ook schroeven nodig hebt.

Conclusie: Mij mag je tot de uitgebreide kring van zeer tevreden klanten rekenen! Om in deze ongekende Corona- tijd toch met slechts één dag uitloop een complexe keuken te verbouwen is een prestatie waar de betrokken medewerkers trots op mogen zijn. Brahim, Robert, Kees, Daniël, Mitch, Bas, Trieu en iedereen die bij Grando Keukens & Badkamers en Keukenbouwersplus al dan niet achter de schermen heeft meegewerkt: Hartelijk dank voor jullie inzet om een lekkende keukenkraan te vervangen. En iets meer dan dat.
Reactie of foto toevoegen
“Meer dan tevreden”
Door Piet van der Lei/Kitty van der Schaaf op donderdag 14 mei 2020 20 | vestiging Hazerswoude-Dorp
Een nieuwe keuken begint met het maken van een eigen plan. We waren al een eind op weg, maar gelukkig heeft Rutger Groenendijk van Grando Hazerswoude heel scherp met ons meegedacht en daardoor ons conceptplan geperfectioneerd. Een ervaren monteur heeft zeer zorgvuldig en met veel oog voor detail de nieuwe keuken geïnstalleerd. We zijn meer dan tevreden met het eindresultaat. Grando Hazerswoude bevelen we daarom graag aan voor de aankoop van een nieuwe keuken. Kitty van der Schaaf Piet van der Lei
Reactie of foto toevoegen
“Prima”
Door Conny Van Der linden op donderdag 14 mei 2020 20 | vestiging Hoogvliet Rotterdam
Goed ervaren personeel. Er wordt goed met je meegedacht en voor oplossingen gezocht voor evt probleempjes waar je tegen aan loopt. Ook als je een aantal keer terug komt om e.e.a te wijzigen doen ze daar niet moeilijk over. De communicatie met de aannemer is ook prima.

Aanvulling ontvangen 15 mei 2020: We hebben een badkamer en toilet laten renoveren en daar sanitair en tegels voor gekocht.
Reactie of foto toevoegen
“Attent”
Door Ingrid + Dirk v 't Hullenaar op donderdag 14 mei 2020 20 | vestiging Tilburg
In november 2017 gingen we voor een keuken kijken en hadden er de volgende dag al een besteld, ondanks dat ons huis nog grondig verbouwd moest worden. En we wisten het zeker: het wordt er een met kookeiland! Onze bestelling mocht 2 jaar in optie. Na de intensieve verbouwing van bijna 2 jaar, bleek een hoekopstelling met een andere kleur toch beter uit te komen. Geen probleem bij Grando Tilburg. Met het grootste gemak kwam er een nieuwe 3D-tekening naar onze smaak uit de computer van de kundige medewerker. Mijn 'handy-man' werkt secuur, dus in goed overleg plaatsten we de keuken zelf. We hebben er de tijd voor genomen en alles paste perfect. De combi-oven werd zonder probleem geruild, want de glazen deur had het transport niet overleefd. Dit zagen we pas na enkele weken, toen we daadwerkelijk de keuken uit gingen pakken. Ook geen probleem bij Grando Tilburg.
En nu de keuken helemaal af is, kwam Dave bij ons thuis een kijkje nemen naar het resultaat, met een attentie. Erg attent!
FOTO VAN INGRID + DIRK V 'T HULLENAAR
Hoekkeuken
Reactie of foto toevoegen
“Helemaal top”
Door Mirjam Zutt op donderdag 14 mei 2020 20 | vestiging Den Helder
Wij zijn heel goed geholpen bij het uitzoeken van de keuken door Rob vd Vlekkert . Het slopen de voorbereiding en afwerking van de keuken is super gedaan door Marco Kiefte in samenwerking met Grando Keukens De keuken is helemaal naar onze wens geplaatst. Omdat er toch nog een kleine lekkage is ontstaan door de aansluiting van de Quoocker is er meteen een nieuwe kast besteld. Super bedrijf!!! Helemaal top.
Reactie of foto toevoegen
“Zeer tevreden over service bij keuken”
Door Krol op woensdag 13 mei 2020 20 | vestiging Tilburg
Goede service, aanpassingen zijn geen probleem. Na een paar dagen kwam de lak van de greepjes. Mailtje gestuurd, binnen 5 een belletje en na een kwartier kwam er al iemand kijken. Mocht echt niet kunnen, dus zijn er direct nieuwe besteld. Zeer tevreden over de service!
Reactie of foto toevoegen
“Goed adres”
Door Margot Maas op maandag 11 mei 2020 20 | vestiging Delft
Zijn na goede ervaringen van vorige keuken weer naar Grando Delft gegaan. Zeer goed geholpen en geadviseerd door Patricia: iemand die écht meedenkt en enthousiast is. Ook na de deal kun je altijd bij Grando Delft terecht. Goed adres!
Reactie of foto toevoegen
“Prettige ervaring”
Door Dick van Linschoten op maandag 11 mei 2020 20 | vestiging Hoogvliet Rotterdam
Bijzonder goed advies prettige rustige omgeving en veel tijd en aandacht tijdens de orientatie en eindkeuzes. Goed gericht advies. Alles bij elkaar een bijzonder prettige ervaring.

Aanvulling ontvangen 14 mei 2020: Betreft keuken, badkamer en toilet. 95% gereed op dit moment. Prima gelopen allemaal.
Reactie of foto toevoegen
“Mooi geworden”
Door Quirin Laumans op maandag 11 mei 2020 20 | vestiging Rotterdam
Niet van plan om een badkamer te kopen, alleen maar informeren. Zo liepen we de winkel binnen. We worden goed geholpen, en na 2 uur praten en kijken, tekenen we. Goede afspraken gemaakt over aflevering en installatie, en daar houden de professionele en hard werkende monteurs zich aan. De eerste twee dagen veel lawaai met al het breekwerk, veel stof, maar ja, dat moet nu eenmaal. Daarna de tegels zetten op vloer en wanden, enz. Het gaat snel, 10 werkdagen. De badkamer is eerder klaar dan verwacht. Er is nog een akkefietje met de spiegel maar dat wordt naar alle tevredenheid verholpen. Alles heel mooi geworden, we genieten nu van de gelijkvloerse instap, de regendouche enz.
Reactie of foto toevoegen
“Netjes gedaan”
Door W. van Gent op maandag 11 mei 2020 20 | vestiging Rotterdam
Klantvriendelijkheid en expertise staan hier hoog in het vaandel niet alleen bij het kopen van mijn keuken maar ook daarna. Alle wensen die ik had zijn in de keuken verwerkt. Het plaatsen is snel en erg netjes gedaan.
Reactie of foto toevoegen
“Spreekt voor zich”
Door Inge Brunt op maandag 11 mei 2020 20 | vestiging Amersfoort
Wij hebben een Badkamer laten plaatsen door Grando Amersfoort. Grando was de eerste winkel waar we heen zijn gegaan en we zijn ook niet meer verder wezen kijken. Umit Isik nam alle tijd voor ons en dacht goed mee om onze wensen in een echte badkamer te veranderen. Alles werd duidelijk uitgelegd en in een rondje door de mooie showroom liet hij ons alles zien wat mogelijk was. Door de 3D tekening kregen we ook een goed beeld van het eindresultaat. De opgegeven planning werd ook netjes gevolgd. De mensen die de badkamer kwamen plaatsen werken netjes en overlegden alles. Umit Isik belde tussendoor nog een aantal keer om te horen of alles naar wens ging. Echt top! De foto's spreken voor zich denk ik!
FOTO VAN INGE BRUNT
Reactie of foto toevoegen
“Toppie”
Door Biep op maandag 11 mei 2020 20 | vestiging Amersfoort
Super geholpen bij het uitzoeken van onze badkamer. Grando heeft onze badkamer geweldig verbouwd, wij hadden een badkamer zonder toilet en nu dankzij Grando een badkamer met toilet helemaal toppie.
FOTO VAN BIEP
Badkamer
Reactie of foto toevoegen
“Resultaat mag er zijn”
Door Leontine Helmer op zaterdag 9 mei 2020 20 | vestiging Wormerveer
Een jaar geleden liepen we nietsvermoedend. Alleen denkend we hebben een nieuwe keuken nodig in ons nieuwe huis. Want degene die we hadden is/ was 40 jaar oud. En dat er een dragende muur uit ging. Zodat de keuken meer bij het huis werd betrokken. We kijken rond en worden geholpen door Ruud. Ons budget jaa een goeie. Weten wij veel. Maar we gaven je de vrije hand om onze keuken te ontwerpen. En het resultaat mag er zijn. Na vertraging met verbouwen keuken uit gesteld. Uiteindelijk kon dat niet langer. Dan maar bezorgen en in de woonkamer zetten. Waar die een paar maanden heeft gestaan voordat we hem zelf konden plaatsen. En we konden hem eindelijk plaatsen. Alles zat erin laatste blad ging erop en we willen de inductie erin zetten komen we erachter dat het gat in het blad te klein is. Wij Balen, maar Ruud heeft het voor ons netjes opgelost. Een jaar na dato kregen we een nieuw blad kosteloos. En die werd binnen 3 weken geleverd. Ik blij, wij blij. De keuken is af en zoals je ziet een plaatje geworden.
FOTO VAN LEONTINE HELMER
Plaatje geworden
Reactie of foto toevoegen
“Keuken geleverd”
Door v Lieshout op vrijdag 8 mei 2020 20 | vestiging Helmond
Hebben een mooie nieuwe keuken gekocht en waren van een ding niet blij. De wasbak lag te diep in het werkblad maar dit is erg vakkundig opgelost en krijgen een nieuw werkblad met een andere wasbak
Reactie of foto toevoegen
“Informeel”
Door Steffie op donderdag 7 mei 2020 20 | vestiging Tilburg
Erg flexibele en meedenkende medewerkers. Informele en snelle communicatie. Goede kwaliteit en alles is netjes op tijd geleverd.
FOTO VAN STEFFIE
Hoekkeuken
Reactie of foto toevoegen
“Keuken voor nieuwbouw”
Door Maud van Hooijdonk op donderdag 7 mei 2020 20 | vestiging Tilburg
Voor onze nieuwbouwwoning een keuken gekocht bij Grando Keukens in Tilburg. We werden super fijn geholpen door Dave! Duidelijke uitleg, dacht goed mee in opties en budget wat we hadden. Goede service!
Reactie of foto toevoegen
“Prima”
Door Ans Steffens op donderdag 7 mei 2020 20 | vestiging Tilburg
Keuken en badkamer gekocht. Probleempje meteen opgelost. Prima service. Blij met eindresultaat.
Reactie of foto toevoegen
“Place to be”
Door Jan Haens op donderdag 7 mei 2020 20 | vestiging Tilburg
We hebben bij vorig jaar een badkamer besteld die in april dit jaar is gemaakt, toen we vorig jaar bij Grando binnenliepen werden we hartelijk ontvangen door Herman.Herman had op dat moment net een afspraak staan maar vroeg ons of hij later die dag terug kon bellen zodat hij ons toch kon helpen. Herman belde een uurtje later dat hij tijd voor ons had en heeft ons fantastisch geholpen, De Badkamer is nu zo'n twee weken klaar en als ik de deur van de badkamer openmaak kan ik nog steeds mijn ogen niet geloven. Wij zijn superblij met de nieuwe badkamer en als we in t vervolg een nieuwe keuken of badkamer nodig hebben hoeven we niet lang te zoeken. Voor ons is Grando de place to be.
Reactie of foto toevoegen
“Keukenrenovatie”
Door Bram Abels op woensdag 6 mei 2020 20 | vestiging Hazerswoude-Dorp
Betrof renovatie van een bestaande keuken en ging daarbij met name om vervanging van de laden en deurtjes. Tevens vervanging boiler, kookgedeelte en oven. Na aantal gesprekken gekomen tot een oplossing die paste bij wat wij voor ogen hadden. De monteur die de werkzaamheden heeft uitgevoerd heeft perfect werk geleverd.
Reactie of foto toevoegen
“Ongelooflijk tevreden klant”
Door Henk Jochems op woensdag 6 mei 2020 20 | vestiging Hazerswoude-Dorp
Een prettig bedrijf, met uitstekende adviseurs, bekwaam, rustig en zeer prettig in de omgang. Ik zou iedereen Grando aanbevelen
FOTO VAN HENK JOCHEMS
Geplaatste badkamer
Reactie of foto toevoegen
“Topper”
Door Corry Ruitenberg-Nan op donderdag 30 apr 2020 20 | vestiging Hoorn NH
Wij zijn op een zaterdag heen gegaan naar Grando keukens Hoorn. Bij binnen komst werden wij heel hartelijk begroet. We mochten eerst rustig rond kijken en als we vragen hadden dan stonden ze direct voor ons klaar. Wij hebben een afspraak gemaakt op een andere dag en zijn heel goed geholpen met de keuken. De keuken die wij ongeveer hebben wilde werd eerst op papier gezet en rustig werden er apparaten bij ingebouwd. Het zag er meteen geweldig uit en elke centimeter werd benut. Alle apparaten die er in onze keuken zijn gekomen hebben we met de verkoopster bekeken en besproken. We kregen meteen de informatie mee naar huis plus een paar foto's van de keuken en de platte grond in 3d. De afspraak van de keuken om te plaatsen was meteen goed. ze kwamen de keuken in de ochtend vroeg brengen en een uur later kwamen er 2 keuken monteurs om alles te installeren. Dat allemaal in een dag tijd. Daarna hebben we een inloop bad besteld met een hangtoilet, hier kregen wij ook alle informatie van mee. De bad kamer wordt in augustus geplaatst en daar hebben wij alle vertrouwen in.
Reactie of foto toevoegen
“Enorm bedankt”
Door Sjoerd en Anna op donderdag 30 apr 2020 20 | vestiging Assen
Wij hebben door Grando Assen onze badkamer laten doen. We zijn hier echt onwijs blij mee! We vonden het erg prettig dat we langs Grando konden gaan, dat er goed geluisterd werd naar onze wensen. Leon kon via de computer alles invoeren wat onze ideeen waren. We konden in de winkel ter plekke bekijken hoe dit eruit zou komen te zien. We twijfelen uiteindelijk bij thuiskomst toch over een aantal keuzes ( zoals tegels enz ) en zijn op een later moment toch weer terug gekomen om bepaalde keuzes te veranderen. Dit was gelukkig geen enkel probleem, enorm fijn. Ik denk dat we 2x langer dan 2 uur in de winkel hebben gezeten. Hihi. Maar er werd voor ons alle tijd genomen. Ook onze kids hebben zich in die tijd in de kidshoek heerlijk vermaakt. De uitvoering van de badkamer was ook echt super. Dit heeft Henri voor ons gedaan. Wat werkt bij hard en netjes zeg! Henri denkt heel goed na over praktische zaken bij de uitvoering en alle keuzes zijn overwogen en in overleg. We zijn enorm blij met Henri. Genieten iedere dag nog van onze badkamer. Echt een hotel gevoel. :) enorm bedankt!
FOTO VAN SJOERD EN ANNA
Gemonteerde badkamer
Reactie of foto toevoegen
“Dik tevreden”
Door Jacqueline ter Haar op woensdag 29 apr 2020 20 | vestiging Hengelo OV
Onze ervaring bij Grando keukens en bad in Hengelo was super we werden netjes ontvangen en de medewerkers waren behulpzaam en hadden goede adviezen. Alles was prima geregeld! De keuken is perfect afgeleverd en gemonteerd . Het montage bedrijf waar Grando mee samenwerkt was ook perfect alles is prima gemonteerd.
FOTO VAN JACQUELINE TER HAAR
Keuken met bargedeelte
Reactie of foto toevoegen
“Heel erg blij”
Door Kleinhout Bas op woensdag 29 apr 2020 20 | vestiging Utrecht
Wij hebben een badkamer gekocht bij Grando. We zijn uitstekend geholpen door Risza Istanto in de showroom in Utrecht. Na een korte inspectie thuis bleek de eerste optie niet haalbaar maar dit hebben we snel kunnen omzetten naar een ander mooi ontwerp. Met de monteur Tom van Apeldoorn hebben we prima contact gehad. De communicatie was top en de lijntjes heel kort. We zijn goed meegenomen in het proces en alles tot aan de oplevering is in goed overleg gegaan. We zijn heel erg blij met onze nieuwe badkamer.
Reactie of foto toevoegen
“Droomkeuken”
Door Familie Hummelink | Dongen op woensdag 29 apr 2020 20 | vestiging Breda
Wat zijn wij goed door jullie geholpen! Eerst door Ankie en later door Vera! Top team! En wat zijn wij blij met het resultaat! Een droom keuken! Grando Breda, super bedankt!
FOTO VAN FAMILIE HUMMELINK | DONGEN
Geplaatste keuken
Reactie of foto toevoegen
“Resultaat naar de zin”
Door Arent Thijsen op maandag 27 apr 2020 20 | vestiging Utrecht
Resultaat is een keuken die helemaal naar onze zin is. Top kwaliteit en bruikbaarheid. Geïnstalleerd door uitermate deskundige en behulpvaardige monteur.
Reactie of foto toevoegen
“Superblij”
Door Vos op vrijdag 24 apr 2020 20 | vestiging Zwolle
Op een tropische zomerdag kwamen we in de showroom van Grando om inspiratie op te doen voor een nieuwe badkamer.Na rustig rondgekeken te hebben werden we door Erwin geholpen.We hadden zelf al wat mogelijkheden bedacht en hij kon hier goed op anticiperen.Er werd een 3D tekening gemaakt, zodat je een goed idee krijgt van de realiteit. Daarna vele keren heen en weer gelopen naar de opstellingen in de showroom en Erwin bleef geduldig en dacht mee.Uiteindelijk kwam er een mooi ontwerp met nog wat practische dingetjes van Erwin en besloten we de badkamer te bestellen.Heel fijn was dat de badkamer op redelijke termijn geplaatst kon worden door hun monteurs die alle werkzaamheden op zich nemen.En toen kwam Corona in de tijd dat onze badkamer en toilet aangepakt zouden worden, maar gelukkig geen probleem.Netjes een telefoontje of ze welkom waren en of wij gezond waren en zo starten de monteurs in april met de werkzaamheden.Wat een vakmannen waren dat en goed op elkaar ingespeeld! Onverwachtte probleempjes losten ze vakkundig op en in 2 weken waren de badkamer en ook het toilet beneden keurig geinstaleerd! We zijn superblij en tevreden met onze nieuwe ruimtes.I
FOTO VAN VOS
Reactie of foto toevoegen
“Erg tevreden”
Door Jacqueline op vrijdag 24 apr 2020 20 | vestiging Naaldwijk
Bij toeval bij Grando Naaldwijk gekomen. Vanaf het eerste moment prima geholpen hetgeen tot een fantastische keuken heeft geleid. Meedenken, service, tips echt heel fijn!

Aanvulling ontvangen op 29 april 2020: De keuken is gemonteerd en ook dat is goed gegaan. Beetje jammer dat de koffiemachine het niet meer doet maar dat valt buiten Grando waar ik erg tevreden over ben.
Reactie of foto toevoegen
“Topservice”
Door M. Pelli op vrijdag 24 apr 2020 20 | vestiging Amersfoort
Prima service door Dinesh en team. We zijn bijzonder goed geholpen met onze ideeën en deze te realiseren in een nieuwe keuken. Plaatsing en levering waren top geregeld en een klein 'mankement' direct verholpen. Al met al een topservice en prachtige keuken.
Reactie of foto toevoegen
“Ga zo door”
Door Ronnie Storteboom op woensdag 22 apr 2020 20 | vestiging Assen
We hebben onze badkamer en toilet beneden totaal laten verbouwen door Grando in Assen. We zijn zeer vriendelijk ontvangen en hebben goede en duidelijke uitleg gehad. Leon heeft een duidelijke tekening in de computer gemaakt en naar ons gemaild. Installatie is zeer goed en vakkundig gebeurd, in precies 2 weken tijd waren de badkamer en het toilet klaar. De aktie met de gratis vloerverwarming was heel welkom, ik kan dit iedereen aanraden. We zijn bij meerdere aanbieders wezen kijken maar daar wordt je met een "offerte" instelling behandeld terwijl we echt van plan waren om een badkamer aan te schaffen. Bij Grando Assen wordt er naar je geluisterd en de sfeer was meteen goed. Ga zo door !!
FOTO VAN RONNIE STORTEBOOM
Badmeubel
Reactie of foto toevoegen
“Goede keuze”
Door Arno op dinsdag 21 apr 2020 20 | vestiging Amersfoort
Zeer goed geholpen door Dinesh en zijn mensen met een mooie keuken als resultaat. Het uitzoeken van de keuken is soepel verlopen. Alle opties werden laten zien in de showroom zodat we een goede keuze konden maken. De levering van de keuken was op tijd en de installatie verliep ook soepel.
FOTO VAN ARNO
Keuken met eiland
Reactie of foto toevoegen
“Zeer tevreden”
Door Andre en Jetty Barkhof op dinsdag 21 apr 2020 20 | vestiging Emmen
Onze oude keuken was aan vervanging toe. We zijn eerst naar een concurrent collega gegaan. Hier hadden we geen goed gevoel bij. Daarna zijn we in Emmen bij Grando keukens terecht gekomen. Belangrijk is om goed van te voren uit te zoeken hoe je het gesprek in gaat. Wij hadden geleerd van de eerste keer namelijk. We hebben punten op papier gezet en dit direct bij aanvang gesprek kenbaar gemaakt. Doordat we dit hadden gedaan wist Jeroen direct dat wij ons wel hadden voorbereid en dit kwam het geheel alleen maar ten goede. Er zijn duidelijke adviezen gegeven, wij wilden bv een magnetron en oven boven elkaar in 1 kast, dit wilde Jeroen niet verkopen, gezien dit geen veilige opstelling was. Uitleg volgde en een alternatief werd aangeboden. Alles werd keurig netjes besproken, stap voor stap. We konden zelfs nog veranderen nadat we een prijs waren overeen gekomen dat we liever een inductiekookplaat wilden ipv gas. Kleuren van de keuken, welke handvatten e.d. alles werd besproken met duidelijk aanwezige voorbeelden. Ook de aandacht voor de inbouwapparaten was voldoende. Gezien de oude keuken eruit moest maar het Coronavirus huishield was er onzekerheid bij ons of het goed zou komen. Je wilt niet dat de oude keuken eruit is en de nieuwe niet geleverd wordt....dat zou toch iets zijn. Regelmatig is er contact geweest onderling en dit is een heel sterk punt wat wij hebben ervaren, een goede en eerlijke communicatie. Onze keuken is geplaatst en we zijn dik tevreden. Natuurlijk zijn er kleine dingen waar de monteur nog voor terug moet komen, maar dit is keurig in een lijst zwart op wit vastgelegd en naar ons gemaild. Onze ervaring met Grando keukens Emmen hebben wij als zeer positief ervaren en de kennis en communicatie van zowel Klaas Jan, de eigenaar en Jeroen Bik, de verkoper van onze keuken willen wij toch als zeer goed belichten. Grando Emmen...bedankt wat een mooie keuken is het geworden en dit ook nog binnen het afgesproken bedrag.
FOTO VAN ANDRE EN JETTY BARKHOF
Mooie keuken
+ Toon extra foto van Andre en Jetty Barkhof
+ Toon extra foto van Andre en Jetty Barkhof
Reactie of foto toevoegen
“Top”
Door Ruud op dinsdag 21 apr 2020 20 | vestiging Utrecht
Het kopen van een nieuwe keuken was voor ons na 35 jaar een hele uitdaging. Waar moet je beginnen, met welk bedrijf ga je in zee en wat kost dat allemaal wel niet? Binnenlopen bij Grando Keukens Utrecht zorgde ervoor dat we op al onze vragen antwoord kregen. No nonsense verkoper Kevin die onze wensen op zeer vakkundige en geduldige wijze wist de vertalen naar een eerste ontwerp. Keurig verwerkt in 3D model maakte het voor ons makkelijk om niet meer verder te kijken. Het voelde goed zo. Nog wat fijne gesprekken gevoerd om de bekende 'puntje op de I'. Niets was teveel. Heldere leverings- een betalingsvoorwaarden. Goede communicatie met de planning. Alles perfect uitgevoerd volgens afspraak; slopen, voorbereiding, levering van keuken en apparatuur en plaatsing waren in een woord perfect. Vakkundige, vriendelijke hard werkende medewerkers (Peter en Rogier) die zeer betrokken waren bij ons project. Na plaatsing en geheel volgens afspraak informeert Grando of alles naar wens is verlopen. Een 'keukenavontuur' naar volle tevredenheid verzorgt en ontzorgt door GRANDO. Wij zeggen TOP!
FOTO VAN RUUD
Hoekkeuken
Reactie of foto toevoegen
“Dachten goed mee”
Door J.Straathof op dinsdag 21 apr 2020 20 | vestiging Hazerswoude-Dorp
wij zijn zo blij met onze nieuwe badkamer ,vanaf het moment dat we bij Grando binnen stapte werden we super geholpen en met ons meegedacht.Allemaal vriendelijke mensen. Monteur die het plaatste dacht ook nog mee en zo hopen we nog heeel veeel jaren plezier te hebben van onze badkamer. We raden het iedereen aan om bij jullie te gaan.
Reactie of foto toevoegen
“Geleverde en gemonteerde keuken”
Door P.P.M. Cools op maandag 20 apr 2020 20 | vestiging Tilburg
Aankoop van keuken was zeer geslaagd. Adviseur Jan Wooning gaf zeer kundig advies en raad. Alles in zeer gemoedelijke sfeer zonder moeten besproken, wat resulteerde in de aankoop.
Reactie of foto toevoegen
“Zwarte keuken”
Door Richard op maandag 20 apr 2020 20 | vestiging Hoorn NH
Wij kochten een zwarte keuken en zijn zeer tevreden over de nieuwe opstelling en de montage. We genieten volop.
Reactie of foto toevoegen
“Erg goed verlopen”
Door Lisa & Menno op dinsdag 14 apr 2020 20 | vestiging Utrecht
Wij hebben een badkamer gekocht bij Grando in Utrecht. We zijn erg goed geholpen en er is goed meegedacht met de indeling van onze kleine badkamer. Ze zijn op de hoogte van alle nieuwste trends en er is dan ook veel keuze en voor ieder was wils. Tevens ook gelijk een Quooker besteld en laten installeren in onze Grando keuken. Ze leveren erg vakkundig werk, ze zijn zeer klantvriendelijk en de communicatie is tijdens het hele proces erg goed verlopen.
FOTO VAN LISA & MENNO
Gemonteerde douche
Reactie of foto toevoegen
“Meedenken in oplossingen”
Door Martin en Jeanette van Leeuwen op dinsdag 14 apr 2020 20 | vestiging Breda
Wij zijn bij Grando Breda terechtgekomen door de reviews en deze bleken gelukkig te kloppen. Vincent Brizzi luisterde goed naar onze wensen en kwam met een perfecte opstelling van de keuken en een goede prijs waardoor wij overtuigd waren. Nog een paar keer contact gehad om fine te tunen en toen alles naar wens was de keuken besteld. Deze is geplaatst door KeukenbouwersPlus op advies van Grando; ook daar zijn wij zeer tevreden over. Kortom: de volgende keuken (en badkamer) komen ook van Grando. Vincent: nog bedankt voor je fijne advies; het geduldig blijven als we weer iets wilden wijzigen en het meedenken in oplossingen. De koffie staat klaar voor je :-)
FOTO VAN MARTIN EN JEANETTE VAN LEEUWEN
Reactie of foto toevoegen
Foto's
Adresgegevens Grando Keukens & Bad
Website: www.grando.nl
aAlmelo (42 ervaringen), Woonboulevard 24, 7606 JA Almelo, tel 0546 - 85 13 04
bAmersfoort (95 ervaringen), Euroweg 93, 3825 HB Amersfoort, tel 033 - 494 61 70
cAssen (33 ervaringen), Borgstee 10B, 9403 TV Assen, tel 0592 - 74 90 09
dBarendrecht (50 ervaringen), Van 't Hoffstraat 18, 2991 XP Barendrecht, tel 0180 - 72 6 802
eBergambacht (39 ervaringen), Transportstraat 28, 2861 DZ Bergambacht, tel 0182 - 35 23 31
fBreda (95 ervaringen), Kruisvoort 68, 4814 RZ Breda, tel 076 - 531 95 26
gDelft (33 ervaringen), Schieweg 3, 2627 AN Delft, tel 015 - 261 19 94
hDen Helder (21 ervaringen), Ravelijncenter 29, 1785 LX Den Helder, tel 0223 - 66 86 80
iDoetinchem (29 ervaringen), Nijverheidsweg 12, 7005 BJ Doetinchem, tel 0314 - 36 86 30
jEmmen (35 ervaringen), Cornelis Houtmanstraat 41, 7825 VH Emmen, tel 0591 - 64 67 00
kEnschede (13 ervaringen), Hendrik ter Kuilestraat 175, 7547 SK Enschede, tel 053 - 431 81 41
lEpe (32 ervaringen), Hoofdstraat 118, 8162 AN Epe, tel 0578 - 62 08 84
mGroningen (33 ervaringen), Hoendiep 97B, 9718 TE Groningen, tel 050 - 318 14 11
nHazerswoude-Dorp (124 ervaringen), Frankrijklaan 4, 2391 PX Hazerswoude-Dorp, tel 0172 - 23 63 23
oHeerenveen (17 ervaringen), Beurtschip 37, 8447 CL Heerenveen, tel 0513 - 65 05 35
pHeerhugowaard (40 ervaringen), H.P. Berlageweg 7, 1703 DG Heerhugowaard, tel 072 - 574 42 07
qHelmond (39 ervaringen), Engelseweg 202, 5705 AJ Helmond, tel 0492 - 54 55 35
rHengelo OV (61 ervaringen), Holtersweg 17, 7556 BS Hengelo, tel 074 - 291 91 37
sHilversum (54 ervaringen), 2e Loswal 1, 1216 BC Hilversum, tel 035 - 621 91 29
tHoofddorp (91 ervaringen), Kruisweg 771-773, 2132 NG Hoofddorp, tel 020 - 446 01 12
uHoogvliet Rotterdam (91 ervaringen), Nieuwe Langeweg 41, 3194 DC Hoogvliet, tel 010 - 490 44 70
vHoorn NH (107 ervaringen), De Factorij 55, 1689 AK Zwaag, tel 0229 - 23 03 33
wLelystad (19 ervaringen), Zuiderpoort 23, 8239 AB Lelystad, tel 0320 - 26 81 88
xMiddelburg (91 ervaringen), Mortiereboulevard 42, 4336 RA Middelburg, tel 0118 - 72 49 05
yMijdrecht (19 ervaringen), Industrieweg 38g, 3641 RM Mijdrecht, tel 0297 - 25 04 94
zNaaldwijk (77 ervaringen), Hovenierstraat 127, 2671 DB Naaldwijk, tel 0174 - 62 37 63
a1Purmerend (29 ervaringen), Edisonweg 17, 1446 TM Purmerend, tel 0299 - 22 35 80
b1Rotterdam (69 ervaringen), Watermanweg 33, 3067 GA Rotterdam, tel 010 - 479 31 85
c1Son (109 ervaringen), Ekkersrijt 4084, 5692 DA Son, tel 0499 - 49 17 92
d1Tilburg (106 ervaringen), Hestiastraat 2, 5047 VA Tilburg , tel 013 - 571 11 80
e1Uden (63 ervaringen), Vluchtoord 39, 5406 XP Uden, tel 0413 - 26 20 93
f1Utrecht (145 ervaringen), Kaap de Goede Hooplaan 100a, 3526 AR Utrecht, tel 030 - 288 92 72
g1Wormerveer (43 ervaringen), Samsonweg 5B, 1521 RA Wormerveer, tel 075 - 646 11 70
h1Zaandam (60 ervaringen), Pieter Ghijsenlaan 15, 1506 PW Zaandam, tel 075 - 614 75 83
i1Zevenbergen (61 ervaringen), Blokweg 7a, 4761 RA Zevenbergen, tel 0168 - 37 37 00
j1Zwolle (45 ervaringen), Marsweg 33, 8013 PE Zwolle, tel 038 - 720 08 68
Kaart
Website
Overzichtpagina's
Meer bedrijven
Over deze pagina
Het helpcentrum van Qasa bevat uitgebreide informatie over onder meer betrouwbaarheidscontrole, privacybescherming, scorebepaling, wijzigen of intrekken van ervaringen, en wat er gebeurt na het schrijven van een ervaring.