Feedback
8,4

Grando Keukens & Bad

Website: www.grando.nl
Ervaringen
Beschrijf ook uw ervaring en help tegelijk anderen bij hun keuze
Website
www.grando.nl
Bedrijfsomschrijving
Afkomstig van Grando Keukens & Bad
Grando staat voor betaalbaar keuken- en badkamerdesign
Bij Grando wordt over elke keuken en badkamer tot in detail nagedacht, samen met u. Gebruiksgemak, persoonlijke wensen en genieten staan voorop. Of u nu op zoek bent naar een landelijk moderne keuken of sfeervolle badkamer, bij Grando bent u aan het juiste adres.

Zoektocht naar uw droomkeuken en/of -badkamer
Onze adviseurs horen graag wat uw wensen zijn. Het begint met een passend advies op maat, verwerkt in een realistische 3D tekening. Samen met u komen we tot een ontwerp dat perfect bij u past. Wij nemen het werk van A tot Z uit handen, indien u dit wenst. Wij bieden een luisterend oor en monteren uw keuken en/of badkamer vakkundig.


Laat u inspireren en adviseren
Ons inspiratie magazine boek staat boordevol nuttige informatie die u helpt in de zoektocht naar uw nieuwe keuken en/of -badkamer. U kunt het gratis aanvragen via: www.grando.nl/keukens/inspiratieboek.

Showrooms
Bezoek een van onze prachtige showrooms en u zult versteld staan van de vele mogelijkheden en variaties die op keuken- en sanitairgebied te vinden zijn. Bekijk onze website voor de dichtstbijzijnde Grando vestiging bij u in de buurt: www.grando.nl/vestigingen.
Meer informatie over Grando Keukens & Bad
Grando inspiratatieboek: www.grando.nl/keukens/inspiratieboek
Grando showrooms: www.grando.nl/vestigingen
Ervaringen
Er zijn 1407 ervaringen over Grando Keukens & Bad. Alle ervaringen zijn door Qasa gecontroleerd. Uw ervaring toevoegen: schrijf een review
Bekijk ervaringen per score:
5 sterren669 ervaringen
4 sterren540 ervaringen
3 sterren50 ervaringen
2 sterren47 ervaringen
1 ster86 ervaringen

Per vestiging:
“Persoonlijke benadering”
Door Manon Albers op zondag 16 dec 2018 '18 | vestiging Tilburg
Wij hebben bij Grando Tilburg een keuken gekocht. De persoonlijke benadering vonden wij erg prettig. We zijn goed geadviseerd en de keuken is helemaal naar wens. Toen de keuken stond kwam Herman zelfs langs bij ons thuis om te kijken. Top service! Een aanrader!
FOTO VAN MANON ALBERS
U keuken
Reactie of foto toevoegen
“Goed geadviseerd”
Door Fam. Batenburg op donderdag 13 dec 2018 '18 | vestiging Hazerswoude-Dorp
Vandaag is onze keuken gerenoveerd door Grando Hazerswoude! Begin oktober in de showroom geweest en fijn ontvangen door het personeel daar. We hadden goed voor ogen wat we wilden en hierin werden we goed geadviseerd door de verkoper/manager. Lekkere heldere communicatie met goede tips en voorbeelden uit de mooie showroom. Keuze gemaakt om alle19 fronten te laten vervangen en een nieuw hangdressoir te kopen, later jwam daar nog een nieuwe inbouwkoelkast bij. Prijstechnisch een goede deal denken wij, waarbij ons gevoel in elk geval erg goed was icm de beloofde service en levering. Na 1 week is ter plaatse ingemeten door de monteur die ook de montage zou komen doen in december. Nu dus alles geplaatst en we zijn supertevreden! Goede keus, mooie keuken, professioneel gepkaatst en afgewerkt, fijne communicatie met Grando Hazerswoudevan begin tot het eind! Aanrader!
Reactie of foto toevoegen
“Helemaal af”
Door Familie van der meer op woensdag 12 dec 2018 '18 | vestiging Rotterdam
Wij zij in mei bij Grando Rotterdam geweest en hebben daar met behulp van de verkoper umit Isik een badkamer gekocht.hij heeft ons heel goed geholpen en alles netjes geregeld.op 3 december zijn ze begonnen met de verbouwing wat echt super snel is gegaan.we moesten uitgaan van ongeveer 2a3 weken maar met 7 werkdagen was het helemaal af. Het montage bedrijf heeft super werk geleverd! Kortom we zijn super tevreden met de service en onze nieuwe badkamer!
Reactie of foto toevoegen
“Super”
Door Gido en Dunja op woensdag 5 dec 2018 '18 | vestiging Bergambacht
Wij hebben een keuken, badkamer & toilet gekocht en laten installeren. We kunnen niet anders concluderen dan er sprake was van een goede service, heldere communicatie, vakmanschap en betrokkenheid. Zowel van Fred als van Aad. Fred komt regelmatig polsen hoe e.e.a. verloopt, ook fijn. Een aanrader dus Grando Bergambacht!
FOTO VAN GIDO EN DUNJA
Geleverde keuken
Reactie of foto toevoegen
“Zeer te spreken”
Door Fam. Kesting op dinsdag 4 dec 2018 '18 | vestiging Tilburg
We hebben een paar maanden geleden een keuken bij Grando gekocht en de keuken is inmiddels geplaatst door een bedrijf, wat samenwerkt met Grando Tilburg. Over beide bedrijven zijn we zeer te spreken. De medewerker van Grando heeft goed en creatief met ons meegedacht om de ruinte optimaal te gebruiken. Het granieten blad mochten we gaan bekiken bij de leverancier in Tilburg. Bij levering wilden we liever een grotere boiler en dit werd op dezelfde dag nog geregeld. Top service! De medewerkers die de keuken geplaatst hebben en de afwerking netjes in orde hebben gemaakt, bleken vaklui. Prettige personen, die nauwkeurig en deskundig werken. Wij raden Grando zeker aan!
Reactie of foto toevoegen
“Aankoop badkamer”
Door H. Doorn op maandag 3 dec 2018 '18 | vestiging Heerhugowaard
Wij hebben een nieuwe badkamer gekocht.Bij het uitzoeken van tegels, meubel, spiegel en inrichting prima geholpen en de order gegund aan Grando Heerhugowaard. Bij aanvang van het werk bleek de gekozen spiegelkast geen handige keuze i.v.m. een schuin plafond, deze is zonder problemen geruild voor een vlakke spiegel, prima service. Op het eind van de verbouwing bleek het badkamermeubel beschadigd (transportschade) en moest worden geruild. Dit bleek na enige dagen niet goed mogelijk, de bestelde glanzende uitvoering kon niet meer worden geleverd. De keuze is toen veranderd in een matte uitvoering, die gelukkig wel leverbaar was. Gelukkig konden wij wel douchen, maar gebruik wastafel en spiegel was nog niet mogelijk. Na 5 weken kwam het badkamermeubel en kon de badkamer worden afgemonteerd. Hij is werkelijk schitterend geworden en wij zijn er zeer tevreden over, ook in het gebruik bevalt alles prima. De vakman die dit alles verbouwd heeft verdiend alle lof, hij heeft alles zeer precies en met veel overleg geheel naar onze wensen in orde gemaakt. Super. De heer en mevrouw Wiggers hebben werkelijk hun uiterste best gedaan om het probleem van het meubel goed op te lossen, echter de organisatie van Grando heeft hun niet geholpen om snel het beschadigde badkamermeubel te vervangen. Daarom is de score "goed" en niet "super" geworden.
Reactie of foto toevoegen
“Prima”
Door jagt op zaterdag 1 dec 2018 '18 | vestiging Heerhugowaard
Keuken gekocht in Heerhugowaard. Prima adviezen, tekeningen, offerte. Tussentijds ook diverse vragen gehad, ook fijn geholpen. Keukenplaatsen goed voorbereid, op tijd geleverd, mooi gemonteerd, en (tot dusver) goede after service. Aanrader en alhoewel we weinig ervaring met andere keukenzaken hebben lees en hoor je wel eens (heel) anders.
Reactie of foto toevoegen
“Prachtige keuken”
Door Annette van Hirsel op donderdag 29 nov 2018 '18 | vestiging Middelburg
Nadat ik mijn badkamer heb laten verbouwen en met de service, installatie en de badkamer zelf erg in mijn nopjes ben, heb ik ook de keuken bij Grando gekocht. Samen hebben we een prachtige keuken gerealiseerd. De afbraak, opbouw en keukeninbouw alles uit 1 hand, wel zo makkelijk. Ik ben super tevreden met mijn prachtige keuken! Dankjewel Grando!
FOTO VAN ANNETTE VAN HIRSEL
Super tevreden met deze keuken
+ Toon extra foto van Annette van Hirsel
Reactie of foto toevoegen
“Zijn er erg blij mee”
Door Geurts op zaterdag 24 nov 2018 '18 | vestiging Uden
Keuken gekocht. Zijn er erg blij mee. Klantvriendelijkheid, kennis, goede service, op tijd geleverd en een TOP monteur. Alles bij elkaar een echter aanrader. Grando Uden Bedankt
Reactie of foto toevoegen
“Badkamer en keuken”
Door Elmie op vrijdag 23 nov 2018 '18 | vestiging Son
Goed bedrijf, erg mooie badkamer, de keuken weten we nog niet die komt volgende week. Goede service alleen jammer dat het voor ons duurder uit viel als gepland, dit kwam als een verrassing.
Reactie of foto toevoegen
“Super”
Door Familie de Bruijn op vrijdag 16 nov 2018 '18 | vestiging Rotterdam
Wij hebben bij Grando op Rotterdam Alexandrium een luxe keuken, twee badkamers en een toilet voor onze nieuwe woning gekocht. Het hele proces van ons eerste bezoek in de showroom tot aan de montage van de spullen was goed. Waar we erg over te spreken zijn, is de service. Deze is gewoon top. Er wordt naar ons geluisterd, er wordt meegedacht en alles is voor ons verzorgd. Ik zou dit filiaal aan iedereen aanbevelen. Heel veel dank aan Murat en zijn collega's voor alle hulp! Super!
Reactie of foto toevoegen
“Aanbeveling”
Door Mw. J.van Aert op vrijdag 16 nov 2018 '18 | vestiging Breda
Wij hebben een badkamer gekocht en zijn prima geholpen. Goede informatie over de mogelijkheden. Prima service, klantvriendelijk. Dankzij Grando Breda hebben wij nu een super mooie badkamer. Wij kunnen Grando zeker aanbevelen voor een nieuwe keuken of badkamer.
Reactie of foto toevoegen
“Zeer tevreden”
Door Familie werksma op vrijdag 16 nov 2018 '18 | vestiging Groningen
We zijn zeer goed geholpen bij het uitkiezen van onze nieuwe keuken. Ook toen we zeiden dat we het reeds bestaande ontwerp compleet wilden veranderen was dat geen probleem. De levering was keurig en de montage is goed uitgevoerd. We kwamen ee nastukje plint tekort onder het fornuis maar dit is goed opgepakt door de vestiging. Wij zijn zeer tevreden met de service van Grando en onze droomkeuken.
Reactie of foto toevoegen
“Goed bereikbaar”
Door Peter Erhardt op woensdag 14 nov 2018 '18 | vestiging Rotterdam
2 badkamers en een toilet. Onze wensen zijn perfect vertaald naar een ontwerp. Belofte was prima service tijdens het uitvoeren. Nou dat is zeker waargemaakt. Umit was goed bereikbaar en is meerdere keren langs geweest om te polsen of alles naar wens verliep. Ingehuurde krachten hebben ook te plaatsen meegedacht om de tekening te vertalen naar werkelijkheid. Kleine zaken zoals lichtknopjes iets verplaatsen en koofjes net iets groter maken, zodat het geheel er beter uitzag.In geheel de verwachting overtroffen vanaf de eerste tekening tot de installatie en nazorg. Ook met kleine service meldingen wordt ie goed geholpen. Eigenlijk spijt dat we de keuken ergens anders gekocht hebben. Het wordt moeilijk deze ervaring te overtreffen.
Reactie of foto toevoegen
“Nieuwe keuken”
Door Bart Commandeur op zondag 11 nov 2018 '18 | vestiging Hoorn NH
Goede service van A tot Z. Zeer blij met de nieuwe keuken!
Reactie of foto toevoegen
“Netjes”
Door Erik op vrijdag 9 nov 2018 '18 | vestiging Son
Een badkamer gekocht bij grando, prima service en nette levering
Reactie of foto toevoegen
“Niet de service die je zou verwachten”
Door Michael Grotentraast op woensdag 31 okt 2018 '18 | vestiging Amersfoort
Vanaf de tekentafel in maart en het begin van de werkzaamheden in april! voor onze simpele badkamer van vier vierkante meter zonder leidingen verleggen etc, tot aan nu ruim een half jaar later een groot rampenplan met nauwelijks de service die je wel zou mogen verwachten van een Grando Amersfoort. Lekkages, verkleurde voegen, gebarsten tegels, verwarming die niet meer werkt, om maar een paar zaken te noemen. Het duurt maanden om zelfs kleine problemen op te lossen. twaalf maal is er inmiddels gekit en vijf maal gevoegd. Alles duurt eindeloos lang en er gaat veel mis, wij vinden dat zeven maanden te lang is voor een badkamer. Een maand geleden hebben we de zaak aangemeld bij de Geschillencomissie Wonen. De uitkomst hiervan zal ik t.z.t. meedelen, als het meezit voor het einde van dit jaar.
REACTIE VAN DINESH BIRTANTIE
Beste, Inderdaad na heel veel moeite te hebben gedaan u tevreden te krijgen resulteerde dit in in een zaak bij de geschillencommissie. U liet ons daarin ook geen keus, wat we als Grando Amersfoort ook voor u deden was niet goed of niet goed genoeg. Blijkt ook uit u klacht waarin u pretendeerd dat wij veel zijn langs geweest. Voegkleurverschillen kwamen namelijk door het feit dat u met agressief schoonmaakmiddel te werk bent gegaan. Dit hebben we u meerdere malen verteld, desondanks hebben wij dit kosteloos opgelost voor u. Lekkage?? Geen enkele douchecabine is waterdicht, er druppelt altijd wel water ergens doorheen. Gelukkig hebben wij dat bij u kunnen regelen, die van u is nu lekkage vrij (er komen geen druppels meer door de deuren). Al met al kunt u lezen en zien dat wij met Grando er alles aan doen onze klant tevreden te stellen. Feit is dat we mensen blijven en we fouten maken. Wij zullen de uitspraak zoals vandaag bij de geschillencommissie respecteren en uitvoeren.
REACTIE VAN MICHAEL GROTENTRAAST
Beste heer Birtantie, Het lijkt helemaal nergens op hoe U met klanten omgaat, het is een schande. We zijn al 8 maanden aan het wachten op een badkamer die helemaal af is. Sinds september is er niets meer aan gebeurd. Jullie zijn o.a. 11X wezen kitten voor reparatie en lekkage, dus jullie zijn inderdaad veel langs geweest. Te veel wat mij betreft maar om op basis daarvan te concluderen dat de service goed is. Het is een grof schandaal om ons te beschuldigen van een agressief schoonmaakmiddel, we hebben water gebruikt. Er was lekkage van april t/m augustus nu niet meer, dat klopt. De beoordelaar van de Geschillen Commissie heeft al vastgesteld dat een aantal wandtegels die geplaatst zijn in mei niet goed zijn. Verder werd er op de bijeenkomst in Den Haag door de Commissie terecht opgemerkt dat er tegenstrijdigheden zitten in Uw verhaal. Feit is dat we 8 maanden verder zijn en er geen excuses is gemaakt.
Reactie of foto toevoegen
“Service is top”
Door Michelle op vrijdag 19 okt 2018 '18 | vestiging Hilversum
Keuken en badkamer meubel heb ik gekocht bij grando. De service is top en het product ook
Reactie of foto toevoegen
“Een 10”
Door D.Vergoes Houwens op vrijdag 19 okt 2018 '18 | vestiging Barendrecht
Ik heb in augustus een keuken gekocht. Werd zeer goed geholpen en vooral uitstekend geadviseerd. Advies met grijze vloertegels aan de wand in combinatie met de juiste kleuren van de keuken. 3 D tekening zag er al goed uit en het resultaat was nog mooier. De keuken is exact op tijd geleverd. Montage is geregeld door Grando en , ik geef niet gouw een 10 maar dit was echt een tien. Tevens blijft Grando betrokken. Ook de service is uitstekend toen er een klein probleemtje was met de kraan welke direct wordt opgepakt. Kortom een top zaak
FOTO VAN D.VERGOES HOUWENS
Keuken met grijze wandtegels
Reactie of foto toevoegen
“Prima”
Door T. Visser op maandag 15 okt 2018 '18 | vestiging Heerenveen
Bij Grando in Heerenveen een keuken gekocht. Kwamen met goede ideeën mbt de inrichting van de keuken. Levering, installatie en service waren prima.
Reactie of foto toevoegen
“Prachtige keuken en badkamer”
Door Bart op zondag 14 okt 2018 '18 | vestiging Utrecht
Wij hebben een keuken en badkamer besteld bij Grando Utrecht bij Iris. Zij heeft ons prima geholpen. Ondanks wat kleine problemen heeft Grando in het hele proces met ons meegedacht. Het eindresultaat is prachtig: Een mooie open keuken gemonteerd door Peter en een luxe badkamer gemonteerd door Carl. Persoonlijke aandacht met nazorg, snelle service en kwalitatief niets op aan te merken. Kortom, een goede koop!
Reactie of foto toevoegen
“Een 9”
Door Richard van der Mark op donderdag 27 sep 2018 '18 | vestiging Tilburg
Dave en Herman, bedankt voor jullie goed zorgen. We waren zeker niet de makkelijkste klanten. Een paar keer veranderd van idee qua opstelling, maar dit werd niet gezien als "probleem" door de verkopers ( Dave en Herman). Nu staat er nu een top keuken, ook dankzij de keukenmonteurs en de goede service van Grando Tilburg. Wij geven Grando hierom ook een 9!
Reactie of foto toevoegen
“Heel tevreden”
Door M.Bakker op vrijdag 21 sep 2018 '18 | vestiging Tilburg
wij kochten een keuken en zijn hier heel tevreden over en ook wat betreft de service.
Reactie of foto toevoegen
“Kookplezier”
Door Hans van den Broek op vrijdag 21 sep 2018 '18 | vestiging Son
Keuken afgenomen. Goed advies en service. De aftersale kan beter. Keuken zelf is super geplaatst en veel kookplezier!
Reactie of foto toevoegen
“Slechte ervaringen”
Door Mirjam op donderdag 20 sep 2018 '18 | vestiging Emmen
Wij hebben bij Grando Emmen een keuken en badkamer en WC gekocht. Bij de plaatsing en daarna zeer slechte ervaringen. De verkoopster bood tijdens de aankoop aan om onze "projectbegeleidster" te zijn. Helaas was zij niet bereikbaar, een aantal zaken dreigden totaal verkeerd te lopen maar het is dankzij de monteurs en niet dankzij Grando dat het project toch door kon gaan. Nu zijn we een maand later, er ontbreekt nog e.e.a. en we zitten met een aantal vragen maar er is niemand meer te bereiken. We hebben gebeld, gemaild maar geen enkele reactie meer. Kortom, zeer slechte service. Koop hier nooit!
Reactie of foto toevoegen
“Ontzettend tevreden”
Door David op woensdag 12 sep 2018 '18 | vestiging Tilburg
Ontzettend tevreden met het eindresultaat! Goede service, goede communicatie en hoge kwaliteit afgeleverd.
Reactie of foto toevoegen
“Alles goed gemaakt”
Door R. Helfensteijn op zaterdag 25 aug 2018 '18 | vestiging Wormerveer
Bij binnenkomst van de showroom oogde het een beetje rommelig. Echter, de service en kennis bij het ontwerpen van de keuken hebben alles goed gemaakt. Het personeel (Jeroen) is zeer klantvriendelijk en heeft snel door wat je wil. Toen de keuken eenmaal besteld was, zijn wij zeer goed op de hoogte gehouden van alles. Levering van de keuken was snel en alle afspraken zijn nagekomen. Installatie door zeer vriendelijke kundige mannen gedaan.
Reactie of foto toevoegen
“Goed”
Door SK op zaterdag 18 aug 2018 '18 | vestiging Groningen
We hebben u-vorm keuken gekocht. We zijn goed geholpen. en de service was ook erg goed.
Reactie of foto toevoegen
“Super tevreden”
Door Oscar Gil op woensdag 8 aug 2018 '18 | vestiging Barendrecht
We zijn heel blij met onze nieuwe keuken en de uitstekend service dat Grando Barendrecht heeft geleverd! Vanaf de planning met professionele advies en uiteraard met de eindresultaat. Bedankt Evert en Grando voor onze dromkeuken
Reactie of foto toevoegen
“Complete keuken”
Door A. op zaterdag 4 aug 2018 '18 | vestiging Assen
Complete keuken gekocht bij Grando te Assen. Het plaatsen en de service daarbij verliepen zeer slecht. Monteurs werden niet aangestuurd door Grando en moesten zelf alles oplossen. Grando was niet bereikbaar voor deze monteurs en de eigenaar van deze vestiging is dan ook totaal niet capabel om keukens te verkopen en een goede service te verlenen. We zijn inmiddels 2 jaar verder en nog is de keuken niet af en meneer laat niets maar van zich horen. Ook de rechtsbijstandsverzekering en jurist heeft nog nooit zoiets slechts meegemaakt. Ik hoop dat dat beste man nogmaals eens goed nadenkt en ons alsnog excuses aanbied en betaald voor alle ellende en garant staat om de opleverpunten alsnog op te lossen. Advies: geen keuken kopen bij Grando te Assen.
Reactie of foto toevoegen
“Hartstikke goed”
Door B harmens op zondag 29 jul 2018 '18 | vestiging Zaandam
Wij hebben een keuken gekocht. De kennis en service was hartstikke goed. Op tijd met leveren. Alles paste in 1 keer alleen de Plinten waren wel in de verkeerde kleur geleverd, maar zonder problemen direct opgelost. Ik zou Grando zeker aanraden aan vrienden en kennissen.
Reactie of foto toevoegen
“Witte hoogglans keuken”
Door Diny van den Akker op zaterdag 28 jul 2018 '18 | vestiging Tilburg
We hebben een wit hoogglans keuken gekocht. We zijn erg tevreden over het resultaat en de service. Een aanrader om daar je keuken te kopen.
Reactie of foto toevoegen
“Levering niet prettig”
Door Lisanne op vrijdag 27 jul 2018 '18 | vestiging Hoofddorp
Keuken gekocht. Voordat de handtekening was gezet was alle aandacht voor jou en werd je overal super mee geholpen. Totdat er na de handtekening problemen optreden. Ik wilde de keuken afroepen, degene die mij had geholpen was op vakantie. Wat opzich niet zo'n probleem is. Daarna meerdere keren gebeld en het zou doorgespeeld worden naar een andere collega. Wat uiteindelijk resulteerde dat ik mijn keuken 2 weken later binnen kreeg. Werd ronduit bot behandeld met name door de eigenaar. Mijn ongenoegen geuit in een mail maar daar uiteraard geen reactie op gehad. Voor de handtekening is de service super, maar daarna als er iets misgaat is de service ronduit slecht.
REACTIE VAN DETLEF KOK
Beste Lisanne, Kunt u misschien even contact met mij opnemen want het kan nooit de bedoeling zijn dat u met het gevoel zit bot behandeld te worden door wie dan ook in onze vestiging. Ik wil graag even kijken waar in deze dit is ontstaan en kijken of ik hierin nog sturing kan geven aan deze situatie. U kunt mij bereiken op 020-4460112 Met vriendelijke groet Detlef Kok Grando Hoofddorp
Reactie of foto toevoegen
“Nieuwe keuken”
Door J. Kuppen op maandag 23 jul 2018 '18 | vestiging Uden
Super blij met onze nieuwe keuken,prima service .
Reactie of foto toevoegen
“Volgens afspraak”
Door Foxy op vrijdag 20 jul 2018 '18 | vestiging Utrecht
Badkamer gekocht. Goede service ! Levert volgens afspraak! We hebben nu de badkamer die we wilde.
Reactie of foto toevoegen
“Goede service”
Door Robbert en Petra Krijger op vrijdag 13 jul 2018 '18 | vestiging Utrecht
Afgelopen week is onze nieuwe keuken van Grando geleverd en we zijn enorm gelukkig met het eindresultaat. Nick, medewerker van Grando, heeft ons destijds goed geadviseerd en geholpen. De keuken is geplaatst door Serge. Hij heeft niet alleen de keuken mooi geplaatst, maar dacht ook mee en heeft ons nog in enkele zaken geadviseerd. Kortom, wij zijn blij! Goede service Grando Utrecht!
Reactie of foto toevoegen
“Niet tevreden met service”
Door Michiel en Sylvia op vrijdag 13 jul 2018 '18 | vestiging Rotterdam
Een andere verkoper heeft bij het eerste bezoek een zeer goede indruk gemaakt door zijn vriendelijkheid en goed gegeven eerste informatie met daarbij welwillende aandachtige tijd. Later via andere verkoper een keuken gekocht. Van goede kwaliteit. Zeer ontevreden over verkoper. Een aantal dingen hier weergegeven. De rest achterwege gelaten: Advies werd niet gegeven over de mogelijkheid tot ontzorgen, wat betreft waaraan je allemaal moet denken tot en met zelfs het aanbieden tot uitvoering van installatiewerkzaamheden. Terwijl reclame gemaakt wordt op de brochure voor totaal ontzorgen. Er werd wel gezegd, "dat doen we niet" /"dat moet u zelf doen".

Iets wat niet zou hoeven te gebeuren, waarover wij informatie vroegen, moest wel degelijk gebeuren: de oude tegelvloer er uit. Volgens verkoper kon er wel doorheen gefreesd worden. Dus een extra kostenpost van €1500,- Door ons verzoek om dit aan de deskundige na te vragen, bleek dit wel degelijk noodzakelijk. De verkoper gaf daarna aan om dan wel wat te regelen. Buiten de offerte om dan. Achteraf was de verkoper niet tot tegemoetkoming bereid. De aannemer die de vloerverwarming kwam leggen heeft het voor ons geregeld. We dachten één type/kleur tegel te hebben besteld. We konden maar één tegel bekijken. Per pak bleken er vier verschillende tegelprinten in te zitten. Geen informatie over gehad. Later in andere zaken dezelfde vloer in hun showroom uitgelegd gezien met het juiste beeld.

Voor een oppervlak van 41 vierkante meter zijn 6 pakken van 60 x 60 cm tegels teveel besteld... bijna 9 vierkante meter. Flink bedrag teveel betaald, wel teruggekregen. Nu nog 2 pakken als reserve in huis. Hierbij het verzoek van dezelfde verkoper als in de zaak, (die aan huis kwam kijken), om deze pakken tegels zelf even bij Grando terug te willen brengen. Terwijl de tegelaar en een collega met een bus in ons huis nog aan het voegen waren. Schandalig.

De monteur voor montage van de keuken gaf aan dat niet op de tekening stond dat de afvoerbuis naar de buitenmuur moest. Sloot deze dus niet aan. Daarbij was deze monteur ook zeer onvriendelijk en nors. Zo gaven ook de aanwezige schilders aan. De monteur die destijds na de gegeven opdracht de keuken kwam inmeten heeft dit wel degelijk vastgelegd. Hebben eeceen kopie van. Maar dit is niet in de tekening verwerkt. Het koste ons moeite om bij de verkoper voor elkaar te krijgen dat het werd opgelost. Dezelfde zeer vriendelijke 'inmeetmonteur' heeft het voor ons in orde gemaakt en hij gaf ons aan dat normaal altijd te doen bij keukenmontages. "Het hoort bij mijn werkzaamheden."

Oude keuken wordt niet weggehaald. Wordt ook niet tegen betaling aangeboden. Moesten we zelf regelen. Dit dus via een sloopbedrijf geregeld. Het verpakkings-/beschermingsmateriaal werd niet afgevoerd/meegenomen. Bij onderzoek/telefonisch vragen bij ander keukenbedrijf blijkt deze service te variëren wat betreft keukenbedrijven. Slechte, minimale service van Grando voor veel betaald geld aan een keuken, en tegelvloer met vloerverwarming. Terwijl Grando dus in brochures middels foto en tekst aangeeft totaal te ontzorgen.
FOTO VAN MICHIEL EN SYLVIA
Reactie of foto toevoegen
“Keukenaankoop”
Door Carly de Wit op maandag 9 jul 2018 '18 | vestiging Wormerveer
Keuken gekocht, heel mooi. veel keus en een goede prijs-kwaliteit verhouding

Eerdere ervaring van 29 juni 2018: Wij hebben een hele nieuwe keuken gekocht. De levering ging goed, we moesten wel kastjes bij zagen, en installatie was niet gemakkelijk (deden we zelf). Verder ziet het er heel mooi uit. Service is goed, we hadden nog wat vragen over de afzuigkap en het keuken blad, dit is snel opgepakt. De kleuren van de kastjes onder en boven lijken verschillend dus dit is wel jammer, komt door licht inval, denken we....
Reactie of foto toevoegen
“Slechte uitvoering”
Door Bart Mooy op maandag 9 jul 2018 '18 | vestiging Rotterdam
We hebben een keuken gekocht bij Grando Alexandrium. Service en meedenken tot aan definitieve offerte waren uitstekend. Uitvoering daarna ronduit slecht. Het begon met ongewenst schuiven in de planning maar goed dat kan gebeuren. De op ons losgelaten installatiemedewerkers die de leidingen en elektriciteit moesten verleggen waren duidelijk geen vaklui. Tekenden gaten in de muur op verkeerde plekken af en weigerden de afvoer op de juiste plek conform de afspraak aan te brengen. Het is dat mijn vrouw thuis was om grote ellende te kunnen voorkomen. De mannen ruimden vervolgens hun bouwafval niet op. De man die keuken zelf installeerde deed het stuk beter maar vergat afwasmachine op de afvoer aan te sluiten met als gevolg waterschade aan onze nieuwe gietvloer. Verkoopmedewerker heeft bij opleveringsgesprek alles kunnen zien en foto's gemaakt en daarbij ook nog bevestigd dat dit proces verre van vlekkeloos is verlopen. Maar deze medewerker is inmiddels uit dienst. We hebben Grando een aantal weken geleden een aangetekende brief gestuurd met onze klachten, verzoek tot afwerking laatste punten en een schadevergoeding gevraagd. Grando Rotterdam reageert hierop tot op heden gewoon niet. Inmiddels opgeschakeld naar rechtsbijstand. Buitengewoon teleurstellend en het niet reageren is ronduit onfatsoenlijk. En dat voor een keuken van 27k! Het is dat je geen nul sterretjes mag geven. Mijn advies: ver weg blijven van Grando Alexandrium Rotterdam!
Reactie of foto toevoegen
“Super goede service”
Door Christa K├Ârmeling op zondag 8 jul 2018 '18 | vestiging Almelo
Bij Grando alleen badkamer meubels gekocht. Badkamer ging verder via projectbouw. Supergoed geholpen en geadviseerd bij het uitzoeken. Ik wilde een andere fonteinkraan dan die bij de set hoorde. Deze hadden ze niet zelf in het assortiment, maar dat was geen probleem, zij bestelden het! Ook toen ik erachter kwam dat mijn douchedeur (via de projectbouw) waarschijnlijk niet volledig open kon omdat deze tegen de wastafel aan kwam werd er meegedacht en meegekeken. Er werd zelfs een 3D animatie gemaakt om te kijken hoe ver de deur open kon. Kortom: niet eens een hele badkamer gekocht, alleen maar meubels, maar een super goede service!!
Reactie of foto toevoegen
“Persoonlijk”
Door P. Bressers op donderdag 28 jun 2018 '18 | vestiging Son
September 2017 een keuken gekocht bij grando Son en deze juni 2018 laten plaatsen. In de winkel erg goed geholpen door medewerkster Ingrid. Persoonlijke aandacht en prettige service. Ook aanpassingen achteraf waren geen probleem. Uiteindelijk de levering en plaatsing door De Klein keukenbouwers ook zeer prettig en professioneel.
FOTO VAN P. BRESSERS
Geplaatste keuken
Reactie of foto toevoegen
“Prachtig resultaat”
Door Kim Pijnaker op woensdag 27 jun 2018 '18 | vestiging Utrecht
Wij hebben onze droomkeuken laten ontwerpen door Nick van der Laan, wat een prachtig ontwerp is geworden! Daarbij heeft hij ons van goed advies voorzien.
Nick heeft alles netjes in gang gezet om de keuken te laten plaatsen. Qua planning verliep alles zeer soepel. Eerst heeft de monteur Peter en daarna de eigenaar Emanuel alles in kaart gebracht bij ons thuis. De wanden waar onze oude keuken stond zijn netjes gestuct door een stucadoor van Grando, waarna de monteur van Grando de leidingen heeft verlegd en de keuken gemonteerd heeft. Het resultaat is prachtig! Ik zou Grando Utrecht zeer aanbevelen, omdat zij echt goede service leveren en wij hebben gemerkt dat er echt vakmensen werken. De communicatie verliep zeer soepel. Wij zijn een zeer tevreden klant!
FOTO VAN KIM PIJNAKER
+ Toon extra foto van Kim Pijnaker
Reactie of foto toevoegen
“Keuken en badkameraankoop”
Door Jessica ten Cate op dinsdag 26 jun 2018 '18 | vestiging Emmen
Wij hebben bij Grando Emmen een nieuwe keuken en badkamer gekocht. We zijn zeer goed geholpen door Tessa. Mooi ontwerp en snelle service. De kleur van de wastafel is niet juist maar ook dit wordt adequaat opgepakt en opgelost. Al met al zijn wij heel blij met onze keuken en badkamer!
FOTO VAN JESSICA TEN CATE
Nieuwe keuken
Reactie of foto toevoegen
“Persoonlijke aanpak”
Door E. Carstens op woensdag 20 jun 2018 '18 | vestiging Naaldwijk
Heb een prachtige badkamer gekocht. De service voor, tijdens en na installatie was uitstekend waarbij goed werd meegedacht en gecommuniceerd. Ouderwets goede dienstverlening! Persoonlijke aanpak.
Reactie of foto toevoegen
“Nette montage”
Door Laura op dinsdag 19 jun 2018 '18 | vestiging Amersfoort
Bekwaam en vriendelijk personeel. Er werd goed naar de wensen geluisterd. Montage verliep netjes, zeer tevreden over het resultaat.

Aanvulling ontvangen op 31 juli 2018: Begin dit jaar zowel een badkamer als keuken gekocht bij Grando Keukens en Bad in Amersfoort. Bij binnenkomst werd ik vriendelijk te woord gestaan. Mooi ontwerp en een top service. Zeer tevreden over de installatie gedaan door aannemer Wim van Bruggen, Wb Installatie Service. Alles is naar wens geplaatst, hoog afwerkingsniveau, werkt pro actief en denkt mee over de beste oplossingen/mogelijkheden. Daarnaast is het stucwerk gedaan door Stukadoorsbedrijf Jouri Epskamp en het tegelwerk door Dennie Stone Tegelwerk. Ze gaan allen professioneel en netjes te werk en hebben kennis van zaken. Al met al een zeer positieve ervaring, een echte aanrader!
Reactie of foto toevoegen
“Aanrader”
Door Henk Dijkstra op maandag 18 jun 2018 '18 | vestiging Barendrecht
Badkamer, toilet en keuken gekocht en laten plaatsen. Wij zijn zeer tevreden over het meedenken, de service en het vakkundig plaatsen van dit alles. Service is hier nog echt service. Een aanrader!
Reactie of foto toevoegen
“Tot volle tevredenheid gegaan”
Door Petra van Wageningen op vrijdag 15 jun 2018 '18 | vestiging Utrecht
We hebben hier een keuken gekocht. Prima service. De uitgekozen kookplaat bleek niet te passen tijdens het uitwerken van de keuken waarop we netjes werden gebeld en een andere hebben uitgezocht. Ook de monteur gaf aan dat er krasjes op de afzuigkap waren gekomen tijdens montage. Dit wordt netjes vervangen, zonder gezeur! prima!!!!
Reactie of foto toevoegen
“Prima service”
Door Bert van der Tol op vrijdag 8 jun 2018 '18 | vestiging Rotterdam
We hebben een keuken gekocht bij Grando. Naast de prima service waren de medewerkers heel geduldig met alle wensen en aanpassingen.
FOTO VAN BERT VAN DER TOL
U keuken
Reactie of foto toevoegen
“Doe het niet”
Door Marcel op donderdag 7 jun 2018 '18 | vestiging Groningen
Doe.Het.Niet. Verkeerde tekeningen. Leidingen die op de verkeerde plaatsen zitten. Lekkende leidingen waardoor de hele kruipruimte van je huis blank staat. Aanrechtbladen die na drie leveringen nog steeds niet passen. En, als kers op de taart: een filiaalhouder die dreigt met zijn "uitstekende juristen" als je een half jaar na het begin van de montage informeert of Grando een datum kan noemen waarop ze het werk af denken te hebben. Naleveringen duren maanden en je kunt elke keer zelf informeren of er al iets binnen is want enig besef dat de klant prijs stelt op een complete, afgemonteerde keuken lijkt er niet zijn. Service is ook beneden peil: afspraken over afstellen van lades en het ophalen van verkeerd geleverde spullen worden niet nagekomen. Een jaar nadat het eerste kastje geplaatst is gooien we de handdoek in de ring. Bespaar jezelf deze ellende en kijk een deurtje verder.
Reactie of foto toevoegen
“Oven van Boretti fornuis na 3,5 kaar kapot”
Door Patrick Rietveld op dinsdag 5 jun 2018 '18 | vestiging Hoofddorp
Na de handtekening, houdt de service op...

3,5 jaar geleden voorafgaand aan de aankoop van ons nieuwe huis een complete keuken inclusief apparatuur gekocht bij Grando Hoofddorp. Naast de aankoop van de keuken zelf, adviseerde de verkoper ook de bijbehorende apparatuur vooral bij Grando te kopen. Dankzij hun grote inkoopvolume konden we rekenen op een scherpe prijs EN geweldige service. De verkoper gaf aan pal achter de produkten te staan welke we via Grando zouden aanschaffen.

Korte opsomming van het begin: twee weken voor we ons huis zouden betrekken zou de keuken worden geplaatst. Verkeerd fornuis geleverd ( twee ovens ipv 1), bij volgende poging verkeerde kleur fornuis, derde poging grote kras aan de zijkant. Geadviseerd om deze laatste maar te accepteren, het duurde nu wel erg lang en Grando vond het best lastig om er steeds voor te moeten langskomen. Van compensatie geen sprake trouwens, ik kon ook gewoon wachten op de volgende... Na 6 maanden twee pitten van fornuis vielen steeds uit. Door Grando direkt doorverwezen naar Boretti. Ik kon zelf wel even bellen werd er gezegd....

Nu 3,5 jaar later is de oven van het Boretti fornuis er spontaan mee gestopt. Gebeld met Boretti. Toestel valt buiten garantie maar als antwoord op mijn stelling dat ik van een dergelijk apparaat ( A status en prijs) redelijkerwijs mocht verwachten dat dit niet zou gebeuren, gaf Boretti mij gelijk. Desondanks ligt een eventuele coulance bij de verkopende partij, Grando in dit geval.

Bovenstaand verhaal ook telefonisch bij Grando neergelegd. Medewerker vond het ook, ik mocht als klant wel meer verwachten van een dergelijk apparaat. Stuurt u ons maar een mail dan zien we even wat we kunnen doen. Maar de eigenaar moet er een beslissing over nemen. Gemaild met Grando, probleem voorgelegd en gevraagd naar een oplossing. Wellicht kon een monteur van Grando even naar het apparaat kijken of iets anders. Aangegeven overal voor open te staan...

De eigenaar bleek minder meedenkend of beter gezegd totaal niet. Hij zei er niets aan te kunnen doen en dat er geen sprake kan zijn van coulance vanuit Grando. Het advies was om het te melden bij de Consumentenbond, zij konden ons verder helpen. Het advies bleek een wassen neus, de consumentenbond verzamelt dergelijke klachten wel degelijk, maar kan op individueel niveau hier nu niets mee. Het streven is om een collectieve vuist te maken naar fabrikanten teneinde fabrikanten aan te sporen langere garantietermijnen te hanteren. Overigens een goed streven, maar voor ons in het heden geen oplossing. Kortom een zinloos en ook onjuist advies van de eigenaar van Grando, waarbij het de indruk wekt dat het de bedoeling is het af te schuiven, om er op die manier dan maar van af te zijn.

Samenvattend had ik meer van Grando verwacht. De voorgespiegelde service is op alle vlakken, in het begin en zeker nu, compleet achterwege gebleven. Uit ervaring blijkt dat het verkooppraatje over de service en het pal achter de produkten te staan, slechts een praatje. Grando Hoofddorp en dan specifiek de eigenaar, toont geen inlevingsvermogen, maakt de voorgespiegelde service niet waar, assisteert niet bij problemen ( belt u zelf maar met Boretti), voelt zich op geen enkele wijze verantwoordelijk voor wat er is geleverd aan de klant ondanks het prijskaartje ( garantie is nou eenmaal verlopen), biedt ook geen oplossingen maar schuift het af ( consumentenbond kan u helpen) en wil er niets eens over meedenken ( wellicht kan een Grando monteur bij u langs komen), maar strijkt WEL na het zetten van de handtekening het geld op.

Ik zou op basis van onze ervaringen zeker niet met Grando Hoofddorp in zee gaan.
REACTIE VAN DETLEF KOK
Geachte heer Rietveld, Wij bij Grando vinden het vervelend als iemand een probleem heeft met een apparaat wat wij hebben verkocht en helpen in deze altijd om een probleem op te lossen. Echter ten tijden van uw melding was het apparaat 4 jaar oud. U heeft 2 jaar volledige garantie, deze is dus ook al 2 jaar verlopen. Wat natuurlijk vervelend is als er iets stuk gaat. Ik heb Marco de eigenaar gesproken en er is wel degelijk contact geweest met Boretti vanuit Grando echter heeft dat niet geresulteerd in een coulance i.v.m. de leeftijd van het apparaat. Ook wij volgen in deze Boretti met hun garantie. Wat ons betreurt is dat u in deze dit medium gebruikt om ons de zwartepiet toe te spelen, omdat wij de reparatie niet of deels niet willen vergoeden na 4 jaar en op deze manier u gelijk via sociale media probeerd te halen.
Met vriendelijke groet, Detlef Kok Grando Hoofddorp
REACTIE VAN PATRICK RIETVELD
Deze reactie raakt kant noch wal. Het gaat niet om het toespelen van de zwarte piet, het gaat erom dat Grando niets, maar dan ook echt niets heeft gedaan om het probleem op te lossen. Het gaat ook niet over gelijk halen, maar wel over de totale non-service wat Grando biedt en je gewoon in de kou laat staan en door verwijst naar de Consumentenbond. Deze laatste kunnen niets doen. Wat heb je daar dan aan. Leuk geprobeerd om mij neer te zetten als klant die zijn gelijk wil halen maar een nog verdere teleurstelling eigenlijk. Grando heeft zich op geen enkele wijze ingezet voor mij als klant en met een kluitje in het riet gestuurd.
Reactie of foto toevoegen
“Geleverde keuken”
Door Naomi op maandag 4 jun 2018 '18 | vestiging Breda
Goede service! Erg goed geholpen. Medewerkers waren erg vriendelijk alle afspraken zoals beloofd nagekomen
Reactie of foto toevoegen
“Keukenaankoop”
Door Rene Metzelaar op vrijdag 1 jun 2018 '18 | vestiging Hoofddorp
Keuken gekocht. Super service. Zeer goed advies. Alles volgens afspraak en een perfecte monteur. Echt een aanrader.
Reactie of foto toevoegen
“Aanrader om hier te gaan kijken”
Door Reinhold en Gea op donderdag 24 mei 2018 '18 | vestiging Emmen
Wij hebben een keuken gekocht. Het zijn vriendelijke mensen en luisteren goed naar wat we wilden. Er is uiteindelijk een mooi ontwerp uit gekomen waar we zeer te spreken over zijn. De levering is niet helemaal goed gegaan verkeerde onderdelen of ontbrekende onderdelen. Maar dat is hier geen probleem en ze blijven ons net zo behandelen als toen we nog bezig waren met de koop van de keuken. Ik zou mensen die op zoek zijn naar een keuken zeker aanraden om bij Grando een kijkje te nemen. En ik wil zeker Richard bedanken voor de goede service en we komen zeker weer terug.
FOTO VAN REINHOLD EN GEA
Mooi ontwerp
Reactie of foto toevoegen
“Hele goede adviezen”
Door Karina op dinsdag 22 mei 2018 '18 | vestiging Utrecht
Ik heb een keuken gekocht ik kreeg hele goede adviezen service was erg goed. Alleen erg jammer dat het afval van de keuken niet werd afgevoerd. Want we betaalden voor 1 dag montage toch best veel geld. Verder prima service.
Reactie of foto toevoegen
“Prima ook achteraf”
Door C. Tulp op woensdag 16 mei 2018 '18 | vestiging Barendrecht
Badkamer gekocht en toilet boven laten aanleggen, toilet beneden gelijk verbouwd in dezelfde stijl als de badkamer. Prima advies, montage en service, ook achteraf.
Reactie of foto toevoegen
“Nieuwe keuken”
Door Ed de Vries op dinsdag 15 mei 2018 '18 | vestiging Hoorn NH
Een nieuwe keuken besteld en gekocht bij Grando. Prima service en goede montage. Het werkblad werd later geleverd ivm een speciale mal die gemaakt moest worden, daarvoor een tijdelijk werkblad gemonteerd. Alles goed voor elkaar. Ben heel tevreden dus.
Reactie of foto toevoegen
“Goede service”
Door Gijs en Cora op maandag 14 mei 2018 '18 | vestiging Uden
Wij hebben een keuken gekocht bij Grando in Uden. Zeer tevreden en goede service.
Reactie of foto toevoegen
“Na jaar nog niet alles opgelost”
Door Marieke Izelaar op maandag 14 mei 2018 '18 | vestiging Rotterdam
Het verkooppraatje klonk prima, goede beloftes werden gedaan en er werd een keuken en badkamer ontworpen dat aan onze wensen voldeed. Ook de prijs leek prima in ruil voor de kwaliteit die we hiervoor kregen. Tot zo ver onze eerste twee afspraken.

Wij gingen over tot het ondertekenen van de koopakte en vanaf dat moment liet de service constant te wensen over. We hebben een maand gewacht op tekeningen van de badkamer en keuken. Deze kwamen uiteindelijk niet volledig (water boven stroom) en wij besloten naar Rotterdam af te reizen om pas weg te gaan wanneer de tekeningen compleet waren.

Hier waren er blijkbaar beloftes gedaan die niet nagekomen hadden mogen worden, waardoor we een aantal keer hoorden "Maar dit kan niet" terwijl dit wél afgesproken was. Omdat wij vast bleven houden aan dat wat gezegd was, gingen ze uiteindelijk toch akkoord. Vervelend is het wel, jij moet van alles betalen wanneer je afspraken niet nakomt, zij hoeven verder niets. Behalve dan dat ze (inmiddels loze) excuses maken.

De tegels van de badkamer waren opeens niet meer leverbaar. De monteur besloot eigenhandig dat hij ook een week later kon komen, nadat mijn partner, docent, uitgeroosterd was, de leerlingen invaluren toegewezen gekregen hadden. Dit werd niet communiceert. Hij kon een week later weer vrij nemen. Omdat de apparaten al geleverd waren, konden wij ook de vloer niet leggen en moesten afspraken met andere bedrijven verzetten. Afgesproken was dat de monteur ter plekke de planken op maat zou zagen, maar dit was niet naar hem gecommuniceerd, dus dit wilde hij niet doen. Hij had niet voldoende dempers meegekregen. Het duurde 5 maanden voor deze dempers uiteindelijk geleverd waren. Tussendoor waren wel pogingen gedaan, maar er werd steeds verkeerd materiaal opgestuurd. Deur van de koelkast liep aan na montage, ovenmagnetron functioneert niet (hoewel dit ook aan leverancier kan liggen, deze discussie loopt nog). Bij de badkamer werden verkeerde afvoerpijpen geleverd waardoor de lades niet open konden. Deze nieuwe pijpen werden opgestuurd.

Dit is met uitzondering de langst lopende kwestie van onze verbouwing en we hebben véél aangepakt. Begin juli liepen we de winkel binnen en nu bijna een jaar later is nog steeds niet alles opgelost.
Reactie of foto toevoegen
“Heel goed”
Door J.de Gast-tienpond op zaterdag 12 mei 2018 '18 | vestiging Middelburg
Wij hebben ern keuken gekocht en zowel de service als de kwaliteit en de installatie zijn heel goed
Reactie of foto toevoegen
“Grando Keukens & Bad”
Door Niels op maandag 7 mei 2018 '18 | vestiging Hoorn NH
Ik heb een keuken gekocht. Ik ben zeer tevreden over de hulp in de showroom, de levering en de montage. Alles is prima verlopen. De service achteraf was snel en duidelijk. Ik zou Grando zeker aanbevelen als je op zoek bent naar een nieuwe keuken.
Reactie of foto toevoegen
“Goede service”
Door Patrick ter Borgh op maandag 30 apr 2018 '18 | vestiging Zaandam
Een badkamer bij Grando in Zaandam gekocht en wat een goede service, we zijn uiterst tevreden met name van Evelien die ons goed op de hoogte hield en alles voor ons regelde. De monteurs van team Jonathan zijn heel proffesioneel, werken netjes en hebben er echt een super mooie badkamer van gemaakt.
Reactie of foto toevoegen
“Prima service”
Door Jean Leers op donderdag 26 apr 2018 '18 | vestiging Utrecht
Keukendeurtje vervangen, goede monteur die prima service gaf.
Reactie of foto toevoegen
“Prima”
Door L. Franchimont op maandag 23 apr 2018 '18 | vestiging Middelburg
prima geholpen, uitstekende service en wij hebben een prachtige badkamer gekregen die prachtig gemaakt is
Reactie of foto toevoegen
“Nieuwe keuken”
Door Kelly op zaterdag 21 apr 2018 '18 | vestiging Groningen
Keuken gekocht via Grando. Prima service, weinig op aan te merken. Keuken is erg mooi en (lijkt zo ver) van goede kwaliteit.
Reactie of foto toevoegen
“Keuken geleverd”
Door R. de Rijke op vrijdag 13 apr 2018 '18 | vestiging Naaldwijk
Mooie keuken gekocht bij Grando Naaldwijk! Goede service en heerlijke koffie! Aanrader!
Reactie of foto toevoegen
“Niet tevreden met keuken”
Door Kim Baveld op vrijdag 13 apr 2018 '18 | vestiging Enschede
Keuken gekocht in 2013....nog steeds niet in orde anno 2018! Slechte service, geen antwoord op mails, ook niet van Retail. Koop hier nooit je spul!!!
Reactie of foto toevoegen
“Echte aanrader”
Door Klaas en Else de Mik op zondag 8 apr 2018 '18 | vestiging Bergambacht
Bij Fred Kreukniet van Grando Bergambacht een complete badkamer gekocht in november 2017. Perfecte service! Denkt echt mee en dringt er absoluut niet op aan om snel een badkamer te verkopen. In januari 2018 is onze badkamer geïnstalleerd door monteur Michael; ook met hem als coordinerend persoon liep alles vlot. ideaal was het dat we een nooddouche konden gebruiken van hem! Grando Bergambacht is echt een aanrader!
Reactie of foto toevoegen
“Service prima”
Door Wim en Ellen op vrijdag 6 apr 2018 '18 | vestiging Naaldwijk
We hebben recent een nieuwe keuken aangeschaft bij Grando Naaldwijk. Deze is ook door Grando geïnstalleerd. We hebben voor Grando Naaldwijk gekozen omdat de eerste ontvangst en uitleg zeer positief was. Ook het verdere offertetraject verliep positief. We kregen alle materiaal mee en hier konden rustig over nadenken. Ook tijdens en na de installatie was de service vanuit Grando prima.
Reactie of foto toevoegen
“Goede afstemming”
Door J. Chambers op zaterdag 31 mrt 2018 '18 | vestiging Son
Ik heb een keuken en gedeeltelijke badkamer aangeschaft. De service en gemaakte afspraken waren prima op elkaar afgestemd en men heeft mij bij vragen direct van vakkundig advies voorzien. Alle voorbereidingswerkzaamheden met andere firma's exact afgesproken waarmee een professioneel plaatje tevoorschijn kwam. Bijzonder vriendelijke en hulpvaardig personeel. Iedereen toonde vakkundige interesse en bereid tot het oplossen van problemen en beantwoorden van vragen. Al met al zeker aan te raden en tenminste een visite aan de showroom waard.
Reactie of foto toevoegen
“Service was goed”
Door Maayke de Graaff op donderdag 29 mrt 2018 '18 | vestiging Utrecht
Wij hebben een keuken en badkamer gekocht bij Grando Utrecht. De service tijdens het gehele proces van orientatie tot aan installatie was zeer goed. Er werd actief met ons meegedacht over de indeling, apparatuur en de soort keuken en badkamer. Ook de installatie van beide was zeer netjes gedaan en alle gemaakte afspraken zijn keurig nagekomen. Ik kan het team van Grando Utrecht aan iedereen aanbevelen. Ze weten waar ze over praten, kennen alle producten zeer goed en zijn zeer proffesioneel.
Reactie of foto toevoegen
“Enorm tevreden”
Door OH op dinsdag 27 mrt 2018 '18 | vestiging Zaandam
Ik heb een prachtige, nieuwe Grando keuken van de vestiging Zaandam! Ben enorm tevreden over de service (advies mbt ontwerp en materiaal/apparatuur keuze). De adviseurs nemen echt de tijd en zijn buitengewoon flexibel. Ook de installatie van de keuken verliep vlekkeloos en conform afspraak. Helemaal top-blije klant!
Reactie of foto toevoegen
“Kunnen het aanbevelen”
Door Fleur en Hugo op maandag 26 mrt 2018 '18 | vestiging Uden
Wij hebben een nieuwe keuken gekocht en zijn zeer deskundig, klantvriendelijk en persoonlijk geholpen. Er is goed geluisterd naar onze wensen die vertaald zijn in een praktische en gebruiksvriendelijke keukenopstelling. De betrokkenheid van de eigenaar, de nazorg en service zijn uitstekend. Tijdens een kook workshop in de winkel hebben we op een gezellige en lekkere manier kennis kunnen maken met de apparatuur. Wij kunnen Grando Uden bij iedereen aanraden.
Reactie of foto toevoegen
“Perfect afgewerkt”
Door L. Meijberg op vrijdag 23 mrt 2018 '18 | vestiging Son
De badkamer volgens afspraak geplaatst perfect afgewerkt, alles netjes achtergelaten (geen rommel) Vooraf goede informatie van de verkoper, goede service en afspraken perfect nagekomen
Reactie of foto toevoegen
“Supermooi”
Door Jenneke Nijhof bedrijfsleider Prinses Maxima Maneg op dinsdag 20 mrt 2018 '18 | vestiging Utrecht
Hebben super mooie keuken gekocht, de monteur en service tijdens plaatsen was goed.
Reactie of foto toevoegen
“Goede montage van de keuken”
Door W. Olsthoorn op dinsdag 13 mrt 2018 '18 | vestiging Naaldwijk
Wij hebben een keuken gekocht. Goed advies. Goede monteur voor de plaatsing en service erna ook ok.
Reactie of foto toevoegen
“Zeker aangeraden”
Door Inge Rikkelman-Kok op maandag 12 mrt 2018 '18 | vestiging Hoorn NH
Wij hebben een keuken gekocht . Super mooi. Goede Service. En wij raden Grando dan ook zeer zeker aan.
Reactie of foto toevoegen
“Goed”
Door J Karsten op vrijdag 9 mrt 2018 '18 | vestiging Hoorn NH
keuken, een aanrader klantvriendelijk, goede service
Reactie of foto toevoegen
“Badkamer en toilet”
Door Diede op dinsdag 6 mrt 2018 '18 | vestiging Hazerswoude-Dorp
Bij Grando hebben we een badkamer en toilet gekocht. Keurige showroom, nette service in de winkel. Enkele producten eerst beschadigd geleverd, teruggezonden en nageleverd gekregen; toen echter twee producten onjuist geleverd. Deze werden, na oplevering van de ruimtes, alsnog geleverd en geinstalleerd. Zeer vakkundige en zorgvuldige monteur, niets dan lof over zijn werk!
Reactie of foto toevoegen
“Vriendelijke mensen”
Door Monique Koster op donderdag 22 feb 2018 '18 | vestiging Hoorn NH
goede service, vriendelijke adviseur en vriendelijke monteuren
Reactie of foto toevoegen
“Draait om verkoop”
Door Chris op maandag 19 feb 2018 '18 | vestiging Zaandam
Mijn ervaring was bij de verkoop en plaatsing was redelijk goed. Tijdens het verkoopgesprek zijn we trouwens wel in de mooie praatjes over de apparatuur getrapt. Dit bleek na plaatsing niet meer 'Gamma' kwaliteit te zijn terwijl dit werd voorgespiegeld als goed kwaliteit. Het ergste is de 'service' na plaatsing bar slecht! Ik zou wel tien keer terug gebeld worden maar helaas tot op heden niets meer gehoord! Als je het voorschot nog niet hebt betaald weten ze overigens wel perfect te vinden. Mijn verhaal is echter geen incident, ik hoor het van meer mensen om mij heen. Kortom Grando Zaandam niet doen, bespaar je de ellende. Het draait puur om verkoop voor de rest waardeloos.
Reactie of foto toevoegen
“Fantastisch”
Door Ingrid op maandag 5 feb 2018 '18 | vestiging Utrecht
Klantgericht, goede service. Afspraken worden goed nagekomen. De gekochte keuken ziet er fantastisch uit.
Reactie of foto toevoegen
“Aanrader”
Door Fam. Davidse op zaterdag 13 jan 2018 '18 | vestiging Heerhugowaard
De verkoper (Jeff Wiggers) luisterde goed naar onze wensen en had goede adviezen. Het traject van ontwerpen, levering, montage en nazorg werd door hem prima begeleid. Fijn om 1 aanspreekpunt te hebben. De service is prima: probleempjes na montage worden snel en goed opgelost. Super tevreden met onze keuken!! Grando Heerhugowaard is zeker een aanrader.
FOTO VAN FAM DAVIDSE
+ Toon extra foto van Fam. Davidse
Reactie of foto toevoegen
“Prima service”
Door Geurt op vrijdag 12 jan 2018 '18 | vestiging Utrecht
Prima service snel goed en professioneel. En Peter is een hele goede monteur met heel veel kwaliteiten.
Reactie of foto toevoegen
“Plaatsing zonder enig manco”
Door Ed Hogendoorn op vrijdag 12 jan 2018 '18 | vestiging Emmen
Keuken gekocht. Heel goede kennis en service. De keuken is geplaatst zonder één manko. Echt top.
FOTO VAN ED HOGENDOORN
Keuken tijdens de montage
+ Toon extra foto van Ed Hogendoorn
Reactie of foto toevoegen
“Ontevreden over montage”
Door Josje op woensdag 10 jan 2018 '18 | vestiging Enschede
Wij hebben in september 2017 een keuken gekocht bij grando Enschede. Het aankoopproces verliep prima, maar ik ben niet tevreden over de service na de montage. Onze keuken kostte ongeveer €10.000,- en is niet naar wens gemonteerd. Denk hier bij aan te kort afgesneden stenen spatranden, een kromme koelkastdeur en een zichtbaar gat in het plafond van de oude ventilatie. Wij hebben direct na plaatsing contact gehad met Grando en foto's gestuurd van het hier bovenstaande. Tot op heden is er, na meermaals contact vanaf mijn kant, geen actie ondernomen door Grando om deze problemen op te lossen. De verkoper benoemt erg druk te zijn, waardoor het telefonisch contact en terugbellen zeer moeizaam verloopt. Wat betreft het gat in het plafond noemen zij dat dit bij het voorbereidende werk hoort. Echter is dit door de verkopers nooit bij de klant aangegeven en heeft de monteur er voor gekozen om de nieuwe afzuiging gewoon te plaatsen. Ook al ben ik blij met het ontwerp, de afwerking en de aftersale service zijn in mijn mening verre van correct. Hierdoor waren wij genoodzaakt om deze minpunten allemaal zelf proberen weg te werken met behulp van heel veel kit en plastic kapjes. Helaas een smet op onze droomkeuken.
FOTO VAN JOSJE
Afzuigkap niet mooi geplaatst
Reactie of foto toevoegen
“Goede service”
Door Chrisje op maandag 8 jan 2018 '18 | vestiging Middelburg
Wij hebben onze gehele badkamer uitgezocht, en we zijn tevreden, alleen we hadden alleen wel een beschadiging aan het bad bij levering, daar hebben we een nieuwe voor gekregen, goeie service dus!
Reactie of foto toevoegen
“Erg tevreden”
Door J.D. van Os op donderdag 4 jan 2018 '18 | vestiging Uden
Prima en deskundig advies ook wanneer je nu eens niet de geheel badkamer wil vervangen maar een deel ervan, Er wordt meegedacht in het aanbieden van praktische oplossingen. Wij zijn erg tevreden over de geboden service van Grando Uden
Reactie of foto toevoegen
“Goed”
Door Fam. vd Bosch op vrijdag 29 dec 2017 '17 | vestiging Almelo
We hebben een kleine badkamer renovatie gedaan. hierbij zijn wij goed geholpen met advies. ook gaven ze een ruime bedenktijd, om alles goed te overdenken. prima service. een goede afhandeling.
Reactie of foto toevoegen
“Prettig in omgang”
Door Tim en Shanne op maandag 18 dec 2017 '17 | vestiging Utrecht
Was erg prettig om hier een badkamer en keuken te kopen. Dit zijn geen cowboys zoals bij.....(u kunt dit zelf wel invullen.) Goede service en communicatie. Vragen e.d. worden goed en relatief snel beantwoord. Alles is gemonteerd en geïnstalleerd door vakmensen. Prettig in de omgang en communicatie. Zeker een aanrader.
Reactie of foto toevoegen
“Heel erg tevreden”
Door Coby op vrijdag 15 dec 2017 '17 | vestiging Utrecht
Heel erg tevreden. Goede service. Er word de tijd genomen om een juiste keuze te maken.
Reactie of foto toevoegen
“Geen goed gevoel over gehouden”
Door Neven op woensdag 13 dec 2017 '17 | vestiging Hazerswoude-Dorp
Keuken, badkamer en toilet gekocht. Over de kwaliteit van de materialen zijn we over het algemeen tevreden. Hebben sterk het gevoel dat wanneer de handtekening voor de koop gezet is, de service achteruit gaat. Ook aanwijzingen dat het bij het bedrijf intern niet echt op orde is. Verkeerd leveren kan gebeuren, maar de bij de afhandeling ervan, hebben we het gevoel gehad aan het lijntje gehouden te zijn. Na inschakelen geschillencommissie kwam er pas schot in de zaak. Met de huidige afhandeling niet 100% tevreden, maar wilden eea afronden. Bedrijf reageerde wel snel toen we meldden dat er nog 3 verkeerd geleverde keukenkranen bij ons lagen. Tip: zorg dat je overeenkomt dat je niet het gehele bedrag voldoet voordat alles juist is geleverd.
Reactie of foto toevoegen
“Goed geholpen maar levering teleurstellend”
Door Marc op maandag 11 dec 2017 '17 | vestiging Utrecht
Badkamer: mooie producten en we zijn blij met het resultaat als de badkamer af is. We zijn goed geholpen in de winkel Utrecht. Servicemonteur vakbekwaam en communicatief sterk.Dit is een Garantie van Grando: binnen 3 weken kan men de badkamer gebruiken. Inmiddels is het week 5 en het is nog niet afgeleverd. Ik wacht nog op de koppelingen voor de radiator. Geen communicatie vanuit Grando. Ik ben het eens met een andere recensie hier: heeft Grando het geld binnen? Dan hoeven ze verder geen service meer te verlenen. Teleurstellend
Reactie of foto toevoegen
“Creatief”
Door Santino verbeek op zondag 10 dec 2017 '17 | vestiging Purmerend
Werd goed geholpen door de medewerkers die creatief meedenken over de keuken die we hebben gekocht. Tijdens ons bezoek aan grando werden we goed uitgebreid geholpen en mochten we zelf apparaten die we aan hebben geschaft even proberen. Ook na dat de keuken geplaatst was, was de service nog erg goed. Zeker een aanrader!
Reactie of foto toevoegen
“Prima”
Door Jacqueline Leune op dinsdag 14 nov 2017 '17 | vestiging Naaldwijk
Prima ervaring met Grando Naaldwijk. Angie en Johan hebben alles goed geregeld. Bijzonder goede service. Als we ergens tegenaan liepen, werd er direct een oplossing bedacht. Ook Jim, de monteur, draaide nergens zijn hand voor om. Ben erg blij met de nieuwe keuken.
Reactie of foto toevoegen
“Levering niet goed gegaan”
Door Clements op vrijdag 10 nov 2017 '17 | vestiging Groningen
De after-sales is gewoon slecht. Service na een maand extra ongemak. Als je belt en vraagt of je wordt teruggebeld, krijg je een mailtje. Er zou een gesprek volgen na oplevering keuken, we zijn inmiddels 2 maanden verder en nog niks van gekomen omdat we dus niet teruggebeld worden.
Reactie of foto toevoegen
“Zeer tevreden”
Door Hazar op zondag 5 nov 2017 '17 | vestiging Hazerswoude-Dorp
Ik ben zeer tevreden over de service en de montage. En heel gelukkig met mijn nieuwe keuken.
Reactie of foto toevoegen
“Geweldig geholpen”
Door Hans en Hanny ter Braak op dinsdag 31 okt 2017 '17 | vestiging Hengelo OV
Wij kwamen na vele toonzalen bij Grando Hengelo terecht. Na wat rondkijken en een open gesprek is een ontwerp gemaakt. Na het intensief meedenken en de vele tips vanuit de Grando groep hebben we een offerte gekregen. Waren zeer content met de het gebodene. Wij danken dan ook Marcel en zijn team voor de mooie keuken. Het is een heel mooi geheel geworden. Wij genieten.

Eerdere ervaring van 13 augustus 2016: Wij zijn geweldig geholpen, niet alleen door de goede service maar ook voor het meedenken. Wat ons vooral is meegevallen is dat men ons zo goed heeft begeleid in alle aspecten die bij het uitzoeken en kopen horen. Marcel heeft ons heel veel geholpen, veel informatie gegeven en veel tijd genomen. Hij mag de warme douche.
FOTO VAN HANS EN HANNY TER BRAAK
Hele mooie keuken
Reactie of foto toevoegen
“Heel tevreden”
Door M. van Drie op vrijdag 27 okt 2017 '17 | vestiging Amersfoort
Goed geholpen door de adviseur, levering en installatie conform afspraak, nette service achteraf. Heel tevreden met het verloop van de aanschaf en resultaat van onze keuken!
Reactie of foto toevoegen
“Netjes”
Door LB Kemp op woensdag 25 okt 2017 '17 | vestiging Naaldwijk
Keuken is netjes geplaatst. Alles was duidelijk. Snelle en nette service. Goed geregeld. Het was echt allemaal Super
Reactie of foto toevoegen
“Klopt helemaal”
Door Fam. Holtzer op dinsdag 24 okt 2017 '17 | vestiging Zevenbergen
Wederom de gedetaillitische service van Jack (de franchisenemer). hij denkt altijd erg goed mee en weet onze wensen duidelijk op papier te zetten. aan alles waar je zelf niet aan denkt, denkt hij. waardoor de badkamer (en eerst ook keuken) altijd helemaal klopt
Reactie of foto toevoegen
Foto's
Adresgegevens Grando Keukens & Bad
Website: www.grando.nl
aAlmelo (36 ervaringen), Woonboulevard 24, 7606 JA Almelo, tel 0546 - 85 13 04
bAmersfoort (45 ervaringen), Euroweg 93, 3825 HB Amersfoort, tel 033 - 494 61 70
cAssen (25 ervaringen), Borgstee 10B, 9403 TV Assen, tel 0592 - 74 90 09
dBarendrecht (18 ervaringen), Van 't Hoffstraat 18, 2991 XP Barendrecht, tel 0180 - 72 6 802
eBergambacht (29 ervaringen), Transportstraat 28, 2861 DZ Bergambacht, tel 0182 - 35 23 31
fBreda (61 ervaringen), Kruisvoort 68, 4814 RZ Breda, tel 076 - 531 95 26
gDelft (25 ervaringen), Schieweg 3, 2627 AN Delft, tel 015 - 261 19 94
hDen Helder (10 ervaringen), Ravelijncenter 29, 1785 LX Den Helder, tel 0223 - 66 86 80
iDoetinchem (15 ervaringen), Nijverheidsweg 12, 7005 BJ Doetinchem, tel 0314 - 36 86 30
jEmmen (31 ervaringen), Cornelis Houtmanstraat 41, 7825 VH Emmen, tel 0591 - 64 67 00
kEnschede (7 ervaringen), Hendrik ter Kuilestraat 175, 7547 SK Enschede, tel 053 - 431 81 41
lEpe (22 ervaringen), Hoofdstraat 118, 8162 AN Epe, tel 0578 - 62 08 84
mGroningen (23 ervaringen), Hoendiep 97B, 9718 TE Groningen, tel 050 - 318 14 11
nHazerswoude-Dorp (95 ervaringen), Frankrijklaan 4, 2391 PX Hazerswoude-Dorp, tel 0172 - 23 63 23
oHeerenveen (13 ervaringen), Beurtschip 37, 8447 CL Heerenveen, tel 0513 - 65 05 35
pHeerhugowaard (21 ervaringen), H.P. Berlageweg 7, 1703 DG Heerhugowaard, tel 072 - 574 42 07
qHelmond (19 ervaringen), Engelseweg 202, 5705 AJ Helmond, tel 0492 - 54 55 35
rHengelo OV (45 ervaringen), Holtersweg 17, 7556 BS Hengelo, tel 074 - 291 91 37
sHilversum (40 ervaringen), 2e Loswal 1, 1216 BC Hilversum, tel 035 - 621 91 29
tHoofddorp (72 ervaringen), Kruisweg 771-773, 2132 NG Hoofddorp, tel 020 - 446 01 12
uHoogvliet Rotterdam (74 ervaringen), Nieuwe Langeweg 41, 3194 DC Hoogvliet, tel 010 - 490 44 70
vHoorn NH (84 ervaringen), De Factorij 55, 1689 AK Zwaag, tel 0229 - 23 03 33
wLelystad (12 ervaringen), Zuiderpoort 23, 8239 AB Lelystad, tel 0320 - 26 81 88
xMiddelburg (69 ervaringen), Mortiereboulevard 42, 4336 RA Middelburg, tel 0118 - 72 49 05
yMijdrecht (15 ervaringen), Industrieweg 38g, 3641 RM Mijdrecht, tel 0297 - 25 04 94
zNaaldwijk (63 ervaringen), Hovenierstraat 127, 2671 DB Naaldwijk, tel 0174 - 62 37 63
a1Purmerend (14 ervaringen), Edisonweg 17, 1446 TM Purmerend, tel 0299 - 22 35 80
b1Rotterdam (52 ervaringen), Watermanweg 33, 3067 GA Rotterdam, tel 010 - 479 31 85
c1Son (85 ervaringen), Ekkersrijt 4084, 5692 DA Son, tel 0499 - 49 17 92
d1Tilburg (43 ervaringen), Hestiastraat 2, 5047 VA Tilburg , tel 013 - 571 11 80
e1Uden (53 ervaringen), Vluchtoord 39, 5406 XP Uden, tel 0413 - 26 20 93
f1Utrecht (63 ervaringen), Kaap de Goede Hooplaan 100a, 3526 AR Utrecht, tel 030 - 288 92 72
g1Wormerveer (22 ervaringen), Samsonweg 5B, 1521 RA Wormerveer, tel 075 - 646 11 70
h1Zaandam (46 ervaringen), Pieter Ghijsenlaan 15, 1506 PW Zaandam, tel 075 - 614 75 83
i1Zevenbergen (55 ervaringen), Blokweg 7a, 4761 RA Zevenbergen, tel 0168 - 37 37 00
j1Zwolle , Marsweg 33, 8013 PE Zwolle, tel 038 - 720 08 68
Kaart
Website
Overzichtpagina's
Meer bedrijven
Over deze pagina
Het helpcentrum van Qasa bevat uitgebreide informatie over onder meer betrouwbaarheidscontrole, privacybescherming, scorebepaling, wijzigen of intrekken van ervaringen, en wat er gebeurt na het schrijven van een ervaring.