Feedback
8,4

Grando Keukens & Bad

Website: www.grando.nl
Ervaringen
Beschrijf ook uw ervaring en help tegelijk anderen bij hun keuze
Website
www.grando.nl
Bedrijfsomschrijving
Afkomstig van Grando Keukens & Bad
Grando staat voor betaalbaar keuken- en badkamerdesign
Bij Grando wordt over elke keuken en badkamer tot in detail nagedacht, samen met u. Gebruiksgemak, persoonlijke wensen en genieten staan voorop. Of u nu op zoek bent naar een landelijk moderne keuken of sfeervolle badkamer, bij Grando bent u aan het juiste adres.

Zoektocht naar uw droomkeuken en/of -badkamer
Onze adviseurs horen graag wat uw wensen zijn. Het begint met een passend advies op maat, verwerkt in een realistische 3D tekening. Samen met u komen we tot een ontwerp dat perfect bij u past. Wij nemen het werk van A tot Z uit handen, indien u dit wenst. Wij bieden een luisterend oor en monteren uw keuken en/of badkamer vakkundig.


Laat u inspireren en adviseren
Ons inspiratie magazine boek staat boordevol nuttige informatie die u helpt in de zoektocht naar uw nieuwe keuken en/of -badkamer. U kunt het gratis aanvragen via: www.grando.nl/keukens/inspiratieboek.

Showrooms
Bezoek een van onze prachtige showrooms en u zult versteld staan van de vele mogelijkheden en variaties die op keuken- en sanitairgebied te vinden zijn. Bekijk onze website voor de dichtstbijzijnde Grando vestiging bij u in de buurt: www.grando.nl/vestigingen.
Meer informatie over Grando Keukens & Bad
Grando inspiratatieboek: www.grando.nl/keukens/inspiratieboek
Grando showrooms: www.grando.nl/vestigingen
Ervaringen
Er zijn 1407 ervaringen over Grando Keukens & Bad. Alle ervaringen zijn door Qasa gecontroleerd. Uw ervaring toevoegen: schrijf een review
Bekijk ervaringen per score:
5 sterren669 ervaringen
4 sterren540 ervaringen
3 sterren50 ervaringen
2 sterren47 ervaringen
1 ster86 ervaringen

Per vestiging:
“Badkamermaterialen”
Door Frank K op vrijdag 9 nov 2018 '18 | vestiging Almelo
Grando Almelo: Jan heeft iets meer dan 2 jaar geleden materiaal geleverd voor onze nieuwe badkamer. Jan gaf hier uitstekend advies in en een goede prijs kwaliteit verhouding. Levering was snel. De verbouwing hier van hebben wij zelf uitgevoerd en duurde iets langer dan verwacht. Na anderhalf jaar hadden wij een probleem met onze thermostaat. Jan heeft dit snel en netjes opgelost. Niets anders dan lof voor deze zaak en Jan! Ik zou zeker weer in de toekomst zaken doen met Grando Almelo Jan. Jan bedankt! M.v.g Frank
Reactie of foto toevoegen
“Uitstekend eindresultaat”
Door Frederick op donderdag 8 nov 2018 '18 | vestiging Enschede
De adviseur was vriendelijk en nam de tijd voor mijn keukenwens. Met zijn handige tips zijn we tot een prima ontwerp gekomen dat ik zelf niet beter had kunnen bedenken. Installateur en montage heb ik laten lopen via Grando met vooraf afgesproken prijs om verrassingen te voorkomen. Helaas wordt het wel spannend omdat de keuken 100% afbetaald moet zijn voordat deze gebracht wordt. Het eindresultaat is echter uitstekend en de fraaie keuken is volgens afspraak uitgevoerd. Ze waren wel een beetje laks in het afhandelen van zaken achteraf zoals rare geluiden uit de inbouw koelkast.
Reactie of foto toevoegen
“Perfect voor keuken en badkamer”
Door Wil Berendsen op vrijdag 2 nov 2018 '18 | vestiging Hazerswoude-Dorp
Badkamer en wc ruime keuze en prima advies conform mijn wensen/verwachtingen. Keuken was een showroommodel met aanpassingen. Ook hier perfect geholpen. Alles voor een heel betaalbare prijs.
Reactie of foto toevoegen
“Complete renovatie”
Door Ger op dinsdag 16 okt 2018 '18 | vestiging Son
Het betreft complete renovatie badkamer en toilet. Goede voorlichting, goede afspraken en deskundig geïnstalleerd. Daarnaast een goede prijs - kwaliteit verhouding.
Reactie of foto toevoegen
“Goede verhouding tussen prijs en kwaliteit”
Door Y op maandag 8 okt 2018 '18 | vestiging Hengelo OV
Vriendelijk personeel, goede prijs/kwaliteit verhouding. Onderdelen die niet of niet juist geleverd waren, werden meteen opnieuw besteld en geleverd.
Reactie of foto toevoegen
“Zeker aanraden”
Door M.J. Tillemans op zaterdag 29 sep 2018 '18 | vestiging Hoogvliet Rotterdam
Ik zou dit bedrijf zeer zeker aanraden. In de showroom ruim aandacht en zeer zeker gedacht en geluisterd naar onze wensen. Alle afspraken zijn nagekomen en het plaatsen verliep ook geweldig. Ook de na-controle is door ons op prijs gesteld.
Reactie of foto toevoegen
“Goed”
Door c.ter.horst op vrijdag 3 aug 2018 '18 | vestiging Wormerveer
Keuken/ badkamer. Prima geholpen. zeer goed meedenken en leveren. Prijs/kwaliteit ook goed.
Reactie of foto toevoegen
“Keukenaankoop”
Door Carly de Wit op maandag 9 jul 2018 '18 | vestiging Wormerveer
Keuken gekocht, heel mooi. veel keus en een goede prijs-kwaliteit verhouding

Eerdere ervaring van 29 juni 2018: Wij hebben een hele nieuwe keuken gekocht. De levering ging goed, we moesten wel kastjes bij zagen, en installatie was niet gemakkelijk (deden we zelf). Verder ziet het er heel mooi uit. Service is goed, we hadden nog wat vragen over de afzuigkap en het keuken blad, dit is snel opgepakt. De kleuren van de kastjes onder en boven lijken verschillend dus dit is wel jammer, komt door licht inval, denken we....
Reactie of foto toevoegen
“Bedankt”
Door Buddy vogel op vrijdag 15 jun 2018 '18 | vestiging Barendrecht
Badkamer en Keuken gekocht. wij hebben in maart 2018 een badkamer en een keuken uitgezocht bij Grando in de showroom. Het is altijd een flinke uitgaven.
wij zijn goed geholpen door Duco en Evert. We hebben de juiste keuzes kunnen maken en goed uitgelegd wat we wilden. Als voorbeeld geef ik aan dat het onze droom was om de wasmachine en de droger in de keuken te plaatsen in de keuken en weggewerkt in een kast. Dit is iets wat blijkbaar niet vaak voorkomt maar na samen meten en denken kwam Evert met het idee. Uiteindelijk moet je ook over de prijs eens zijn. En dat lukte ook. als je zelf alles zoekt en vergelijkt met andere keuken bedrijven kom tot de juiste prijs. daarna plannen ze datums ook hier complimenten om het voor mekaar te krijgen binnen 2 maanden. Tijdens de verbouwing van de badkamer ging het hier en daar fout kwa afwerking maar ze komen de zelfde dag nog met een oplossing. wij hebben een prachtige simpele badkamer voor een prima prijs.
Als laatste kwam de keuken onze droom werd onze droom. Het is fantastisch. ontbreekt alleen deurtje maar lossen ze op. Evert en Duco zijn regelmatig bij ons thuis geweest kwa meten en tips. Ik wil ze ook alle bij bedanken voor een prachtige keuken.
Reactie of foto toevoegen
“Doe het niet”
Door Marcel op donderdag 7 jun 2018 '18 | vestiging Groningen
Doe.Het.Niet. Verkeerde tekeningen. Leidingen die op de verkeerde plaatsen zitten. Lekkende leidingen waardoor de hele kruipruimte van je huis blank staat. Aanrechtbladen die na drie leveringen nog steeds niet passen. En, als kers op de taart: een filiaalhouder die dreigt met zijn "uitstekende juristen" als je een half jaar na het begin van de montage informeert of Grando een datum kan noemen waarop ze het werk af denken te hebben. Naleveringen duren maanden en je kunt elke keer zelf informeren of er al iets binnen is want enig besef dat de klant prijs stelt op een complete, afgemonteerde keuken lijkt er niet zijn. Service is ook beneden peil: afspraken over afstellen van lades en het ophalen van verkeerd geleverde spullen worden niet nagekomen. Een jaar nadat het eerste kastje geplaatst is gooien we de handdoek in de ring. Bespaar jezelf deze ellende en kijk een deurtje verder.
Reactie of foto toevoegen
“Oven van Boretti fornuis na 3,5 kaar kapot”
Door Patrick Rietveld op dinsdag 5 jun 2018 '18 | vestiging Hoofddorp
Na de handtekening, houdt de service op...

3,5 jaar geleden voorafgaand aan de aankoop van ons nieuwe huis een complete keuken inclusief apparatuur gekocht bij Grando Hoofddorp. Naast de aankoop van de keuken zelf, adviseerde de verkoper ook de bijbehorende apparatuur vooral bij Grando te kopen. Dankzij hun grote inkoopvolume konden we rekenen op een scherpe prijs EN geweldige service. De verkoper gaf aan pal achter de produkten te staan welke we via Grando zouden aanschaffen.

Korte opsomming van het begin: twee weken voor we ons huis zouden betrekken zou de keuken worden geplaatst. Verkeerd fornuis geleverd ( twee ovens ipv 1), bij volgende poging verkeerde kleur fornuis, derde poging grote kras aan de zijkant. Geadviseerd om deze laatste maar te accepteren, het duurde nu wel erg lang en Grando vond het best lastig om er steeds voor te moeten langskomen. Van compensatie geen sprake trouwens, ik kon ook gewoon wachten op de volgende... Na 6 maanden twee pitten van fornuis vielen steeds uit. Door Grando direkt doorverwezen naar Boretti. Ik kon zelf wel even bellen werd er gezegd....

Nu 3,5 jaar later is de oven van het Boretti fornuis er spontaan mee gestopt. Gebeld met Boretti. Toestel valt buiten garantie maar als antwoord op mijn stelling dat ik van een dergelijk apparaat ( A status en prijs) redelijkerwijs mocht verwachten dat dit niet zou gebeuren, gaf Boretti mij gelijk. Desondanks ligt een eventuele coulance bij de verkopende partij, Grando in dit geval.

Bovenstaand verhaal ook telefonisch bij Grando neergelegd. Medewerker vond het ook, ik mocht als klant wel meer verwachten van een dergelijk apparaat. Stuurt u ons maar een mail dan zien we even wat we kunnen doen. Maar de eigenaar moet er een beslissing over nemen. Gemaild met Grando, probleem voorgelegd en gevraagd naar een oplossing. Wellicht kon een monteur van Grando even naar het apparaat kijken of iets anders. Aangegeven overal voor open te staan...

De eigenaar bleek minder meedenkend of beter gezegd totaal niet. Hij zei er niets aan te kunnen doen en dat er geen sprake kan zijn van coulance vanuit Grando. Het advies was om het te melden bij de Consumentenbond, zij konden ons verder helpen. Het advies bleek een wassen neus, de consumentenbond verzamelt dergelijke klachten wel degelijk, maar kan op individueel niveau hier nu niets mee. Het streven is om een collectieve vuist te maken naar fabrikanten teneinde fabrikanten aan te sporen langere garantietermijnen te hanteren. Overigens een goed streven, maar voor ons in het heden geen oplossing. Kortom een zinloos en ook onjuist advies van de eigenaar van Grando, waarbij het de indruk wekt dat het de bedoeling is het af te schuiven, om er op die manier dan maar van af te zijn.

Samenvattend had ik meer van Grando verwacht. De voorgespiegelde service is op alle vlakken, in het begin en zeker nu, compleet achterwege gebleven. Uit ervaring blijkt dat het verkooppraatje over de service en het pal achter de produkten te staan, slechts een praatje. Grando Hoofddorp en dan specifiek de eigenaar, toont geen inlevingsvermogen, maakt de voorgespiegelde service niet waar, assisteert niet bij problemen ( belt u zelf maar met Boretti), voelt zich op geen enkele wijze verantwoordelijk voor wat er is geleverd aan de klant ondanks het prijskaartje ( garantie is nou eenmaal verlopen), biedt ook geen oplossingen maar schuift het af ( consumentenbond kan u helpen) en wil er niets eens over meedenken ( wellicht kan een Grando monteur bij u langs komen), maar strijkt WEL na het zetten van de handtekening het geld op.

Ik zou op basis van onze ervaringen zeker niet met Grando Hoofddorp in zee gaan.
REACTIE VAN DETLEF KOK
Geachte heer Rietveld, Wij bij Grando vinden het vervelend als iemand een probleem heeft met een apparaat wat wij hebben verkocht en helpen in deze altijd om een probleem op te lossen. Echter ten tijden van uw melding was het apparaat 4 jaar oud. U heeft 2 jaar volledige garantie, deze is dus ook al 2 jaar verlopen. Wat natuurlijk vervelend is als er iets stuk gaat. Ik heb Marco de eigenaar gesproken en er is wel degelijk contact geweest met Boretti vanuit Grando echter heeft dat niet geresulteerd in een coulance i.v.m. de leeftijd van het apparaat. Ook wij volgen in deze Boretti met hun garantie. Wat ons betreurt is dat u in deze dit medium gebruikt om ons de zwartepiet toe te spelen, omdat wij de reparatie niet of deels niet willen vergoeden na 4 jaar en op deze manier u gelijk via sociale media probeerd te halen.
Met vriendelijke groet, Detlef Kok Grando Hoofddorp
REACTIE VAN PATRICK RIETVELD
Deze reactie raakt kant noch wal. Het gaat niet om het toespelen van de zwarte piet, het gaat erom dat Grando niets, maar dan ook echt niets heeft gedaan om het probleem op te lossen. Het gaat ook niet over gelijk halen, maar wel over de totale non-service wat Grando biedt en je gewoon in de kou laat staan en door verwijst naar de Consumentenbond. Deze laatste kunnen niets doen. Wat heb je daar dan aan. Leuk geprobeerd om mij neer te zetten als klant die zijn gelijk wil halen maar een nog verdere teleurstelling eigenlijk. Grando heeft zich op geen enkele wijze ingezet voor mij als klant en met een kluitje in het riet gestuurd.
Reactie of foto toevoegen
“Na jaar nog niet alles opgelost”
Door Marieke Izelaar op maandag 14 mei 2018 '18 | vestiging Rotterdam
Het verkooppraatje klonk prima, goede beloftes werden gedaan en er werd een keuken en badkamer ontworpen dat aan onze wensen voldeed. Ook de prijs leek prima in ruil voor de kwaliteit die we hiervoor kregen. Tot zo ver onze eerste twee afspraken.

Wij gingen over tot het ondertekenen van de koopakte en vanaf dat moment liet de service constant te wensen over. We hebben een maand gewacht op tekeningen van de badkamer en keuken. Deze kwamen uiteindelijk niet volledig (water boven stroom) en wij besloten naar Rotterdam af te reizen om pas weg te gaan wanneer de tekeningen compleet waren.

Hier waren er blijkbaar beloftes gedaan die niet nagekomen hadden mogen worden, waardoor we een aantal keer hoorden "Maar dit kan niet" terwijl dit wél afgesproken was. Omdat wij vast bleven houden aan dat wat gezegd was, gingen ze uiteindelijk toch akkoord. Vervelend is het wel, jij moet van alles betalen wanneer je afspraken niet nakomt, zij hoeven verder niets. Behalve dan dat ze (inmiddels loze) excuses maken.

De tegels van de badkamer waren opeens niet meer leverbaar. De monteur besloot eigenhandig dat hij ook een week later kon komen, nadat mijn partner, docent, uitgeroosterd was, de leerlingen invaluren toegewezen gekregen hadden. Dit werd niet communiceert. Hij kon een week later weer vrij nemen. Omdat de apparaten al geleverd waren, konden wij ook de vloer niet leggen en moesten afspraken met andere bedrijven verzetten. Afgesproken was dat de monteur ter plekke de planken op maat zou zagen, maar dit was niet naar hem gecommuniceerd, dus dit wilde hij niet doen. Hij had niet voldoende dempers meegekregen. Het duurde 5 maanden voor deze dempers uiteindelijk geleverd waren. Tussendoor waren wel pogingen gedaan, maar er werd steeds verkeerd materiaal opgestuurd. Deur van de koelkast liep aan na montage, ovenmagnetron functioneert niet (hoewel dit ook aan leverancier kan liggen, deze discussie loopt nog). Bij de badkamer werden verkeerde afvoerpijpen geleverd waardoor de lades niet open konden. Deze nieuwe pijpen werden opgestuurd.

Dit is met uitzondering de langst lopende kwestie van onze verbouwing en we hebben véél aangepakt. Begin juli liepen we de winkel binnen en nu bijna een jaar later is nog steeds niet alles opgelost.
Reactie of foto toevoegen
“Super gedaan”
Door Kishen Missier op zaterdag 31 mrt 2018 '18 | vestiging Amersfoort
Op aanbeveling van mijn ouders eens een bezoek gebracht aan Grando voor een nieuwe badkamer. En ik moet eerlijk zijn, geen woord gelogen door m'n ouders. Meteen enthousiast ontvangen! Daar houden we van! Er zin in hebben en uitstralen dat je het leuk vindt datgene te doen wat je doet! Je krijgt immers geen tweede kans om een eerste indruk te maken. Alles van begin tot einde klopte intro, advies en heeeel belangrijk de prijs en natuurlijk het resultaat. Naderhand hadden we wat zaakjes die nog bijgewerkt moesten en kosten nog moeite werden gespaard. Grand Amersfoort super gedaan en dank dat jullie er een feestje van hebben gemaakt!!
Reactie of foto toevoegen
“Makkelijk geld verdienen”
Door Jonny op zondag 4 mrt 2018 '18 | vestiging Utrecht
In december 2017 zijn we bij Grando Utrecht gekomen voor een adviesgesprek.
Zijn we daar paar uren bezig om onze keuken samen te stellen. Tijdens het gesprek heb ik duidelijk aangegeven dat ik wil een goed kwaliteit keuken, minimaal een middelklassen. Voordat ik overeenkomst getekend heb ik meerdere malen gevraagd wat ik heb gekozen is in goede kwaliteit, middelklassen, krijg ik het antwoord dat het zo is. De prijs is op de hooge kant 22,000 euro voor een simpele keuken niet heel groot, maar als het in goed kwaliteit is dan is het prima. Daarna ben ik met mijn vrouw gaan overleggen, tussen door zei de verkoper, ik heb al een paar uren voor jullie bezig, als jullie vandaag niet gaan tekenen, is het voor me ook geen zin om de 3D tekening te maken. Op dat moment voelen we onder druk gezet. We hebben toch de overeenkomst getekend, en hopen het goed gaat zoals de verkoper het beloofd. 2 dagen later hebben we tweede gesprek om de wijziging te bespreken, tijdens deze gesprek hebben nogmaals gevraagd of wat we hebben gekozen in goed kwaliteit, we hebben geen zin in slechte kwaliteit keuken hebben, antwoord is nog steeds ja. Tijdens het gesprek hebben we ook met de verkoper afgesproken, de prijs inclusief oude keuken slopen, wegvoeren en monteren. Ik had de overeenkomst niet goed opgelet. Het staat alleen monteren op, dus had ik mail gestuurd of hij nog keuken slopen en wegvoeren nog op de overeenkomst willen zetten, want dat hebben we afgesproken tijden het gesprek. Krijg antwoord terug dat het niet inbegrepen in de prijs. Dit is wel mijn eigen schuld, dat ik niet goed de overeenkomst gelezen voordat ik heb getekend. In februari hebben we derde gesprek, omdat we toch andere kleur willen hebben. Hier komt het probleem. Het blijkt wat we hadden gekozen is in laagste/slechste categorie. Er komt dan discussie waarom het niet van te voeren hadden verteld dat we de slechste categorie hadden gekozen. Als we nu andere kleur willen hebben, moeten we behoorlijk bedrag bij moeten betalen. Na een tijdje met de verkoper discussiëren, zegt hij letterlijk "Als het nu al zo gaat dan kunnen wij beter hiermee stoppen dan storten wij de aanbetaling terug en dan zijn we klaar". We zijn akkoord gegaan met zijn voorstel. Hij loopt even weg naar zijn collega, en toen hij terug komt zegt hij dat we toch 15% annuleren kosten moeten betalen. en toen zijn we boos weggegaan. Het is echt belachelijk dat ze de bestelling willen annuleren, we moeten de kosten betalen! Later ontvangen ik een mail van Grando met een factuur voor de annuleren kosten. Ik had mail teruggestuurd dat ik niet mee eens ben dat ik het moet betalen. Krijg tot op de heden geen antwoord terug. Zo is het makkelijk geld verdienen Grando.
Reactie of foto toevoegen
“Zeer tevreden”
Door Visser op vrijdag 29 dec 2017 '17 | vestiging Mijdrecht
Wij hebben na een aantal keuken giganten bezocht te hebben, onze keuken besteld bij Grando. Kwaliteit en prijs verhouding is prima. Wij zijn zeer tevreden met onze nieuwe keuken.
FOTO VAN VISSER
U keuken
Reactie of foto toevoegen
“Zijn er blij mee”
Door Thijs D op zondag 3 dec 2017 '17 | vestiging Assen
Tijdens een weekje weg in Assen langs Grando Assen gegaan. Moesten snel een keuken hebben omdat er een deadline was ivm de bouw van ons nieuwbouwhuis in Weesp en de project verkoper ons probeerde uit te knijpen. Een heel goed gesprek met Leon (de eigenaar van Grando Assen) gehad en samen onze droomkeuken getekend. Leon is een voormalig kok die duidelijk een passie voor koken heeft en die graag deelt tijdens het ontwerpen van de keuken. Ondanks de druk waar wij duidelijk onder stonden en de aanzienlijke keuken die we hebben laten zetten heeft Leon toch een hele mooie prijs neergelegd. Wanneer de wijk opgeleverd werd, was iedereen een beetje huizen met elkaar aan het vergelijken en veel buren zijn jaloers op onze keuken. We zijn er echt heel gelukkig mee.
Reactie of foto toevoegen
“Netjes”
Door John hartogs op vrijdag 17 nov 2017 '17 | vestiging Uden
Het is allemaal netjes en goed geregeld ook de prijs was goed maar voor al de verkoopster was heel vriendelijk een aanrader.
FOTO VAN JOHN HARTOGS
Foto van de keuken
Reactie of foto toevoegen
“Boven verwachting”
Door Willem Havik op vrijdag 3 nov 2017 '17 | vestiging Assen
Op een vriendelijke en prettige geholpen, blijft altijd moeilijk om badkamer/toiletmaterialen uit te zoeken omdat je als leek niet echt weet wat de mogelijkheden zijn. Deze zijn door Léon op een rustige manier uiteengezet, waarbij tijd geen rol speelde. Het prettige hieraan is dat je dan geen druk voelt. Over de prijs valt altijd te twisten, je hebt wel een idee wat het ongeveer moet kosten, maar toch, het blijft moeilijk. Ook hierin hebben we niet het gevoel dat we de hoofdprijs hebben betaald. Tevens was het ook ontzettend prettig dat( i.v.m. planning werkzaamheden) alle materialen in een keer bezorgd werden op het afgesproken data/tijdstip. Een dingetje had niet de juiste aansluiting (sifonaansluiting badkamermeubel) klein detail, is goed opgelost door direct uit voorraad een alternatief te bieden. Concreet: had rekenschap gehouden met nalevering(en) en omruilen van materialen, dit gestoeld op ervaringen uit het verleden (keuken/Bruynzeel)) maar boven verwachting zijn wij zeer tevreden
Reactie of foto toevoegen
“Heel erg tevreden”
Door Familie Vooys op donderdag 21 sep 2017 '17 | vestiging Groningen
Wij zijn heel erg tevreden over Grando Groningen. Vanaf het eerste contact zijn we fair behandeld. De verkopers dachten mee bij het ontwerp van de keuken en waren ook eerlijk over de mogelijkheden met ons budget. De keuken is tijdig geleverd en de kwaliteit is erg goed. Een plankje moest worden nageleverd, maar dat is keurig gecommuniceerd. Voor een goede prijs kwaliteit service verhouding zouden wij Grando zeker willen aanbevelen.
FOTO VAN FAMILIE VOOYS
Keuken van goede kwaliteit
Reactie of foto toevoegen
“Bestelling keuken”
Door Rens op vrijdag 18 aug 2017 '17 | vestiging Middelburg
Michel is een creatieve en enthousiaste adviseur. Dit heeft, naast een goede prijs, de doorslag gegeven. Enige kritische punt is de afronding van de bestelling. Veel details zijn niet goed (genoeg) doorgenomen in onze beleving. Achteraf gezien levert dit gelukkig geen teleurstellingen op. De plaatsing werd goed gecommuniceerd en netjes verzorgd door Dingeman en zijn collega. Aardige gasten, erg klantvriendelijk!
FOTO VAN RENS
Keuken met eiland en plafondverlaging
Reactie of foto toevoegen
“Prima”
Door Ellie op maandag 10 jul 2017 '17 | vestiging Middelburg
Prima winkel, goede info. Prijs/kwaliteit verhouding is goed.
Reactie of foto toevoegen
“Badkamer keuken en vloer”
Door Joey Doekhie op woensdag 5 jul 2017 '17 | vestiging Amersfoort
Zeer ervaren bedrijf. Niet alleen een ruim assortiment, maar ook gedegen advies om de juiste keuze te maken. Vaklieden zorgen ervoor dat de werkzaamheden precies en snel verlopen. Het resultaat mag er zeker zijn! Prijs kwaliteit verhouding is uitstekend te noemen. Met name de diversiteit die Grando Amersfoort ons heeft kunnen bieden hebben ervoor gezorgd dat wij gekozen hebben om de keuken, badkamer en vloer af te nemen en monteren. Al met al zeer tevreden en aan te raden voor vervolgklussen!
FOTO VAN JOEY DOEKHIE
Nieuwe badkamer
Reactie of foto toevoegen
“Zeker aanraden”
Door Monique Bergervoet op vrijdag 30 jun 2017 '17 | vestiging Groningen
Wij hebben een Grando keuken gekocht, zeer professioneel in de aanpak , komen eerst kijken naar de onze mogelijkheden, daarna uitgebreid geïnformeerd over de mogelijkheden en de prijs, de stukadoor,de timmerman komen van te voren kijken en overzien dan het werk, daarna wordt je geïnformeerd over het plaatsen van de keuken en wanneer alles klaar is , alles klopte, dit bedrijf zou ik zeker aanraden
Reactie of foto toevoegen
“Super goed geholpen”
Door Jeroen op woensdag 7 jun 2017 '17 | vestiging Utrecht
Wij zijn super goed geholpen door Nick van der Laan. Vanaf het begin heeft Nick ons vriendelijk te woord gestaan en advies gegeven over onze nieuwe keuken en badkamer.
Hij luisterde echt naar onze wensen en als er iets moest worden aangepast was dit ook geen probleem. Prijs- kwaliteit is echt super, wij zijn erg blij met onze aankopen! Grando Utrecht en Nick zijn echt een aanrader
Reactie of foto toevoegen
“Alles is perfect gelopen volgens afspraak”
Door tom van schilt op zondag 28 mei 2017 '17 | vestiging Tilburg
Na een bezoek aan Ikea/Hornbach/superkeukens en Nuva keukens nog naar Grando gegaan. Een offerte laten zien van een concurrent en een week later de keuken laten tekenen en een offerte opgemaakt. Helaas wat verwarring over de prijs maar uiteindelijk een reëele prijs afgesproken die dicht bij de prijzen van de concurrent ligt. Grando rade keukenbouwers plus aan als montage bedrijf dat ook het meerwerk doet. Alles is perfect gelopen volgens afspraak. Je bent wel iets meer geld kwijt maar we hebben geen gedoe gehad. Vakmannen die het werk uitvoerden en kundig advies over extra stroomgroepen etc. Alles is ook perfect uitgevoerd en de keuken staat er gewoon netjes en goed in. De keuken zelf is stevig en de materialen zijn goed. Het geheel is af en voor iets meer geld hebben we een zeer mooie keuken met een mooie uitstraling! Wij zijn zeer tevreden met de gang van zaken en vinden Grando een keuken leverancier die niet loopt te pushen om je een keuken te verkopen.
FOTO VAN TOM VAN SCHILT
Nette keuken
Reactie of foto toevoegen
“Tevreden over prijs, plaatsing en nazorg”
Door Paul Walgien op woensdag 10 mei 2017 '17 | vestiging Hoorn NH
Mooie showroom, veel keus. Kwamen ons oriënteren op een nieuwe keuken en werden vriendelijk geholpen. Op een ongedwongen manier werd ons uitgelegd hoe Grando werkt. Geen poeha maar open, eerlijk en op een duidelijke wijze. Na twee sessies onze keuken gekocht. Tevreden over de prijs, plaatsing en nazorg. Ik zou zeker de vestiging aanraden bij familie en vrienden. Mvg Paul & Jose
Reactie of foto toevoegen
“Grand(i)o(os)”
Door J.A. Buitendijk op zondag 7 mei 2017 '17 | vestiging Hoogvliet Rotterdam
In één woord Grand(i)o(os). Uiteraard zijn wij ook bij andere zaken langs geweest voordat wij een keuze hebben gemaakt. Bij Grando was een vrijblijvend gesprek en dito prijsopgave ook echt vrijblijvend. Dit in tegenstelling tot andere keukenverkopers waar we bijna niet zonder handtekening te zetten het pand mochten verlaten. De te betalen prijs was eerlijk en lager dan de speciale aanbiedingen en extra's bij anderen. Ook de voorlichting over de mogelijkheden en verdere keuzes in afwerking was perfect. Ditzelfde geldt voor de begeleiding voor de keuze van zowel het fornuis als voor de plaat graniet waaruit het werkblad zou worden gemaakt.
FOTO VAN J.A. BUITENDIJK
Keuken met granieten blad
+ Toon extra foto van J.A. Buitendijk
Reactie of foto toevoegen
“Goede prijs-kwaliteitverhouding”
Door Marjolein op zondag 23 apr 2017 '17 | vestiging Hazerswoude-Dorp
Alles prima volgens afspraak geleverd. Zelfs een missende handgreep is in no time nageleverd. Alles past en er hoefe niks te worden aangepast. Keukenapparatuur is ook prima. De verkoopster dacht goed mee. Goede prijs-kwaliteitverhouding.
Reactie of foto toevoegen
“Ging gelijk goed”
Door Kees Prins op donderdag 20 apr 2017 '17 | vestiging Amersfoort
Al in de showroom ging het goed. Wij wilde op de zolder een nieuwe badkamer. Goed advies en heldere uitleg. Ook de prijs voor het gevraagde werk was scherp t.o.v. andere offertes. En dan het uiteindelijke resultaat: een werkelijk prachtige badkamer! Sjoerd en Mark, de uitvoerders van dit project zijn vakmensen van de bovenste plank. We hebben het echt getroffen met dit bedrijf.
FOTO VAN KEES PRINS
Prachtige badkamer
Reactie of foto toevoegen
“Aanbeveling”
Door R. M. Suithoff op vrijdag 14 apr 2017 '17 | vestiging Groningen
Goed advies en er wordt goed meegedacht. Levering prima op tijd en goede service. Goede prijs/kwaliteitsverhouding. Er wordt ruim de tijd genomen om de keuken te installeren. Wij kunnen dit bedrijf aanbevelen.
Reactie of foto toevoegen
“Prima service”
Door Dennis op zondag 26 mrt 2017 '17 | vestiging Zaandam
Prima service. Alke zorg uit handen genomen. Problemen die zich voordoen zijn al opgelost voor je het weet. Prijs/kwaliteit zal het iets duurder zijn dan gemiddeld. Maar daar krijg je voldoende voor terug
Reactie of foto toevoegen
“Service is uitstekend”
Door Smit op zaterdag 25 mrt 2017 '17 | vestiging Zaandam
Prachtige keuken voor een goede prijs. Service is uitstekend. We zijn zeer goed door verkoper geholpen. Hierna nog een gesprek gehad met een andere medewerker om alles nog een keer door te nemen en om te kijken of er niets vergeten was. Dus ook een zeer goede controle of alles klopt. Ook de montage was zeer vakkundig. De verkeerde grepen waren geleverd maar dit is zeer snel opgelost.
FOTO VAN SMIT
Prachtige keuken
Reactie of foto toevoegen
“Professioneel”
Door Nicky Ooms op donderdag 23 mrt 2017 '17 | vestiging Son
Een goed, duidelijk en helder advies, goede en vooral open communicatie, nakomen van de gemaakte afspraken, een zeer degelijke en mooie keuken voor een zeer nette prijs en een professioneel bedrijf dat de keuken netjes geplaatst heeft. Wat wil je nog meer? Zeer zeker een aanrader voor iedereen die op zoek is naar een nieuwe keuken/badkamer!
FOTO VAN NICKY OOMS
Degelijke en mooie keuken
Reactie of foto toevoegen
“Speelden in op de wensen”
Door de Bruin op zondag 5 mrt 2017 '17 | vestiging Breda
De showroom in Breda is niet super divers en ook niet heel groot. Wij hadden alle tekeningen al gemaakt en de verkoopster kon er een mooie offerte voor maken. Ze dacht mee en speelde in op onze wensen. Hierna werden wij in contact gebracht met keukenbouwers plus voor de montage. Ook hier erg te spreken over. Enige puntje voor onszelf was dat wij zelf vooraf geen rekening hadden gehouden dat de montage nog apart afgerekend moet worden en dus niet in de offerte prijs van de keuken zit.
Reactie of foto toevoegen
“Nauwkeurig”
Door Denise vreeswijk op zondag 5 mrt 2017 '17 | vestiging Lelystad
Zeer tevreden over advies, nakomen van afspraken en levering. Vorige keuken komt ook bij grando vandaan. Wij hebben meerdere keuken zaken bezocht maar grando staat voor prijs kwaliteit. Monteur werkt ook nauwkeurig.
Reactie of foto toevoegen
“Was gewoon top”
Door koen en annette lakwijk op vrijdag 17 feb 2017 '17 | vestiging Son
een heel goed advies met dito prijs. gewoon Brabantse gezelligheid! afspraak is ook afspraak. wij zouden zo weer terug gaan al is het voor de koffie! Paul en zijn team zijn echte vakmensen met passie voor het vak. De keuken is geleverd.
FOTO VAN KOEN EN ANNETTE LAKWIJK
Ontwerp van de keuken
Reactie of foto toevoegen
“Ziet er super uit”
Door Martens op dinsdag 14 feb 2017 '17 | vestiging Heerenveen
We zijn heel blij met de door Grando geleverde en gemonteerde keuken. Alles ziet er super uit en we genieten volop van de luxe keukensnufjes en het strak afgewerkte vakwerk. Grando bood volop tijd en ruimte om na te denken over alle beslissingen die bij het kiezen van een keuken komen kijken, in een rustige omgeving en inspirerende showroom. We konden regelmatig even bellen, mailen, langskomen om nog iets door te spreken of te wijzigen, of om een staal te lenen om het thuis nog eens te bezien. De andere verwachting die we van de prijs van het voorwerk hadden meegekregen (kostte meer dan verwacht), vergeten we weer snel. Voor zover we er verstand van hebben, is er een mooi staaltje vakwerk geleverd.
Reactie of foto toevoegen
“Tevreden”
Door GJH op donderdag 19 jan 2017 '17 | vestiging Tilburg
Prima service. Aardige mensen en we hebben een mooie keuken voor een scherpe prijs kunnen kopen. Wij zijn tevreden.
Reactie of foto toevoegen
“Opluchting”
Door Lieke Winkelhuis op vrijdag 6 jan 2017 '17 | vestiging Hoofddorp
Na een erg vervelende ervaring in een andere winkel was Grando echt een opluchting. We konden rustig kijken en in te gesprek met de verkopen krijgen we al gauw een goed beeld van de mogelijkheden en de prijs. Er werd niks afgedwongen, krijgen het rustig mee op papier om er over na te denken. Er is goed geadviseerd over de mogelijkheden n de monteur ter plaatse heeft zeer net werk afgeleverd. Kortom helemaal tevreden!
Reactie of foto toevoegen
“Eindresultaat was gewoon goed”
Door Nico op vrijdag 16 dec 2016 '16 | vestiging Hoorn NH
Voor toekomstige mensen lees goed het contract door en kijk er een nachtje naar, dat scheelt veel problemen in de toekomst. Wij hadden wat issues met wat artikelen die miste of niet klopte. Laat de verkoper gewoon alles opschrijven in plaats van dat hij zegt dat hij dit onthou. En er kwamen wat extra kosten bij voor extra voorzet wand voor de douche + CV fan die nog kapot ging. (C'est la vie) Hierdoor kwamen we rond de 900 euro boven de getekende prijs. Beetje jammer maar het moet gewoon goed. De artikelen hebben we zelf opgelost en de aannemer heeft die keurig gemonteerd. En de CV hebben we zelf geregeld. Maar overal dat mag niet het eind resultaat beïnvloeden want dat was gewoon goed. We hebben contact gehad met de baas van Grando Hoorn en die beloofde dat dit in de toekomst beter moet gaan. Verder goede communicatie en uitleg waarom bepaalde processen verliepen van de aannemer en gewoon goede afwerking. Op paar hele kleine dingetjes waar we wel mee kunnen leven.
FOTO VAN NICO
Douche
Reactie of foto toevoegen
“Compleet”
Door P.Konings op vrijdag 25 nov 2016 '16 | vestiging Zevenbergen
Ik ben naar verschillende zaken gaan kijken, maar in Zevenbergen waren ze compleet, bij de prijs kwam niets meer bij, alles, van keuken, tot aansluitslang kraan, gas enz zat in de prijs. De monteurs zijn beleefd en werken keurig netjes. Een kleine beschadiging die wij niet zagen meldde de monteurs en werd opnieuw geleverd.
Reactie of foto toevoegen
“Advies en service”
Door De Vries op vrijdag 11 nov 2016 '16 | vestiging Hazerswoude-Dorp
Prima advies en service gekregen. Ook De klantvriendelijkheid is uitstekend. Keuken en badkamer worden door zeer vakkundige monteur geplaatst Prijs/kwaliteit verhouding goed. Kan Grando Hazerswoude dorp van harte aanbevelen.
Reactie of foto toevoegen
“Grando Assen voor keukens”
Door Rutger op donderdag 10 nov 2016 '16 | vestiging Assen
Aanrader!! Zeer deskundig advies en natuurlijk een prachtige keuken voor een dito prijs!! Het is gewoon erg prettig dat wanneer je een keuken zoekt er een kerkenzakje is die aan al je wensen kan voldoen!! Ben je op zoek naar een keuken in Assen e.o. ga dan in ieder geval Grando!!
Reactie of foto toevoegen
“Alles naar wens”
Door Bart op donderdag 3 nov 2016 '16 | vestiging Assen
Prima geholpen in de showroom en tot een goede prijs gekomen. Bij levering miste de koel/vries combinatie en was er een onjuiste vaatwasser, deze zijn binnen een week nageleverd en geïnstalleerd, goed geregeld. Zowel de keuken monteurs als de badkamer monteur waren erg kundige vakmensen en hebben alles naar wens en bijzonder nauwkeurig geïnstalleerd.
Reactie of foto toevoegen
“Beter kan niet”
Door Heddes op donderdag 6 okt 2016 '16 | vestiging Hoorn NH
Heel goed geholpen bij het kopen van een keuken .zeer goede ideeën wat ons uiteindelijk ook over de streep trok. Ook kregen we meteen een hele goede prijs aangeboden. Dat wisten we omdat dezelfde (merk )keuken ook elders hadden laten uitrekenen. Ook werden we overal van op de hoogte gehouden en het installeren ging vlgs afspraak en heel netjes . Dingen die we mondeling hadden afgesproken werden nagekomen, aftersales was ook TOP. Kortom : beter kan niet
Reactie of foto toevoegen
“Goede service na aankoop”
Door Klaas Jansen op zaterdag 10 sep 2016 '16 | vestiging Rotterdam
Grando heeft vriendelijk personeel, wat goed meedenkt. Samen een mooie tekening gemaakt voor onze nieuwe badkamer. Goede kwailteit en mooie spullen tegen een goede prijs en vlotte levering. Ook goede service na aankoop,
Reactie of foto toevoegen
“Maken het waar”
Door Walter & Saskia op zaterdag 20 aug 2016 '16 | vestiging Son
We hebben onze keuken bij Grando in Eindhoven gehaald. We zijn geholpen door Erik Schuring en kunnen niets anders zeggen dat ze waarmaken wat ze zeggen. Een mooie keuken voor een goede prijs met een meer dan uitstekende service. De kleine dingen die altijd misgaan zijn perfect opgelost. Afspraken worden nagekomen en een simpel ding als een belletje plegen op het moment dat ze dat beloven, doen ze ook. Zelfs de vaatwasser die ons tegenviel toen deze eenmaal stond, hebben ze met de beste service opgelost.
Reactie of foto toevoegen
“Keuken en badkamer”
Door De Jong op dinsdag 24 mei 2016 '16 | vestiging Assen
Super goed eindresultaat van onze nieuwe keuken! Perfect geholpen in de winkel door Leon, scherpe prijs, prima meedenken en uiteindelijk oplossen van details super naar tevredenheid. Monteur heeft oog voor detail en werkt super snel en netjes. Totaalplaatje een 10! Ook voor de badkamer een super oplossing bij Leon in Assen. Ook daarbij net als bij de keuken een nette monteur die oog heeft voor detail en alles netjes afwerkt! Helemaal top! Kwaliteitsproducten voor een nette prijs!
Reactie of foto toevoegen
“Dikke 10”
Door Henk van Domselaar op vrijdag 20 mei 2016 '16 | vestiging Zevenbergen
We hebben bij Grando Zevenbergen een moderne, hoogglans witte, greeploze keuken gekocht. Heel goed geholpen door de adviseur. Bij het eerste bezoek meer dan één uur in de zaak geweest voor advies en uitleg. Ze nemen hier echt de tijd voor je en bespreken de mogelijkheden. Waar mogelijk (en dat is bijna bij alles) nemen ze je mee naar een showroom keuken om te laten zien wat er bedoeld wordt. Opties waar we zelf niet aan hadden gedacht worden besproken en ideeën die we zelf hadden worden doorgenomen om te zien of dit haalbaar is. Na een bedenktijd zijn we weer terug gegaan om de definitieve keuken door te nemen en de offerte te laten maken. Prijs afgesproken en de keuken wordt besteld. Na een paar weken wordt de keuken afgeleverd en komt de monteur de keuken installeren. Alle lof voor de monteur, die heeft echt keurig werk geleverd. Er waren problemen met het stucwerk, maar dat heeft de monteur perfect opgelost. Echt een dikke 10! We kunnen iedereen Grando Zevenbergen aanraden. Adviseurs hebben veel kennis en de monteurs zijn zeer kundig.
Reactie of foto toevoegen
“Absolute aanrader”
Door Michel op vrijdag 13 mei 2016 '16 | vestiging Hoofddorp
Zeer goede service. Er werd uitgebreid de tijd genomen om de keuken te ontwerpen totdat alles precies klopte. Omdat de verbouwing fors vertraagd was, moest de levering van de keuken tot twee maal toe uitgestel worden. Hier werd gelukkig helemaal niet moeilijk over gedaan. Het monteursteam was zeer vriendelijk, netjes en leverden uitstekend werk. We hebben nu een prachtige en kwalitatief uitstekende keuken voor een redelijke prijs. Na levering van de keuken hebben we een apparaat (combi-stoom oven) omgeruild voor een combi-magnetron. Ook dit ging op een zeer prettig manier. Een absolute aanrader!
Reactie of foto toevoegen
“Blij met de keuze”
Door Familie Friebel op zondag 1 mei 2016 '16 | vestiging Hoogvliet Rotterdam
Tijdens het aankoopproces is er veel tijd en energie gestoken in het ontwerpen van de badkamer en het kiezen van de juiste materialen en producten. De adviseur kon "helemaal los" gaan met zijn fantasie hetgeen een mooi ontwerp opleverde. De levering was netjes op tijd en compleet en de montage was van een hoge kwaliteit. De extra service bij de tijdelijke mobiele douche is ook zeer op prijs gesteld. Kortom: wij zijn blij dat we voor Grando Hoogvliet hebben gekozen.
FOTO VAN FAMILIE FRIEBEL
Bad met douche
Reactie of foto toevoegen
“Mooie keuken redelijke prijs”
Door N van Velze op zondag 24 apr 2016 '16 | vestiging Hoorn NH
mooie keuken voor een redelijke prijs. met een goede service en vriendelijk pesoneel. onze vorige keuken kwam ook bij Grando vandaan en heeft altijd goed voldaan dus hopen wij dat deze net zolang staat en goed functioneerd
Reactie of foto toevoegen
“Geen offerte”
Door Claudia op maandag 18 apr 2016 '16 | vestiging Rotterdam
Bij eerste oriëntatie goede indruk van Grando Keukens in Rotterdam. Verkoper Dhr. Bosman lijkt oprecht geïnteresseerd in ons verbouwingsproject (oa. nieuwe keuken met eiland, badkamer en toilet). Hij adviseert ons verder na te denken over onze wensen en een afspraak te maken voor aanvullend advies en een offerte. Gezien Grando na een rondje Woonmall Alexandrium een van de weinige zaken lijkt zonder schreeuwige / opdringerige benadering en waar een stukje advies onderdeel lijkt te zijn van de bedrijfsvoering maken wij een afspraak. We vragen specifiek om de verkoper die aangaf zo graag een rol te spelen in onze verbouwing waarin hij kon werken met zo'n mooie ruimte. We maken een rondje door de winkel om onze wensen kenbaar te maken. De verkoper wil al snel weten of we ook vandaag tot aankoop over zullen gaan. Wij geven aan bij zo'n grote aanschaf sowieso bedenktijd te willen. Ons inziens niet heel vreemd. De intentie om bij Grando tot aankoop over te gaan is er op dat moment wel. Maar dat verandert snel. Zodra duidelijk is dat we deze zondag niet gaan kopen slaat de sfeer geheel om.

De verkoper verliest direct zichtbaar interesse en weigert een prijsopgave te maken. Hij benadrukt meermaals dat de korting van 25% op de "normale prijs" alleen vandaag geldt. We geven aan dat aangezien we én een keuken én een badkamer én toilet willen aanschaffen en laten installeren, we ervanuit gaan dat de korting later ook nog wel geldt. De verkoper bestrijdt dit. Grando is namelijk een kwaliteitszaak en geen prijsstunter waar het altijd uitverkoop is. Wij geven aan dat we graag advies willen over het badkamer ontwerp en de keukenapparatuur. Maar dat zit er niet in als we niet eerst toezeggen vandaag tot aankoop over te gaan. De verkoper raadt ons aan om de gewenste informatie over de apparatuur maar op te zoeken op internet(?) en in het badkameradvies heeft hij duidelijk geen zin. We hadden juist voor Grando gekozen ivm een stukje advies maar dat zit er dus niet in.

De verkoper raakt geïrriteerd over het feit dat wij ons budget niet open en bloot op tafel willen leggen. Uiteindelijk kunnen we kiezen: "zeg maar wat we gaan doen: óf we gaan verder praten en een offerte maken, maar dan wordt er wel vandaag gekocht.... Óf ik ga nu andere mensen helpen!" Met andere woorden we moeten vooraf ja zeggen op een badkamer waarvan we dan nog niet eens weten hoe deze er überhaupt uit gaat zien en krijgen ons apparatuur advies pas nadat we hebben toegezegd een keuken te kopen waarvan de prijs nog onduidelijk is. Kopen kan eventueel onder voorbehoud, maar navraag over de voorwaarden (is er bijv. een boete bij afzegging etc) heeft hij niet paraat. Google hier maar eens op i.c.m. Mandemakers Groep waar Grando onderdeel van is: een boete van 30% op totaalprijs is bij deze firma niet ongewoon...

In verbijsterde toestand laat de verkoper ons achter om zijn geluk te beproeven bij de volgende klanten. Dit is duidelijk niet de verbouwingsvoorpret waar we naar uitgekeken hadden. We zijn vooral boos over deze schofterige manier van handelen.

Voor de mensen die zich toch graag willen oriënteren bij deze keten nog een paar tips vooraf. Bij Grando is het de bedoeling dat je:

1. Advies inwint bij de concurrent en op internet en pas als je EXACT weet wat je wilt mag je terugkomen zodat de verkoper vooral niet teveel tijd in je hoeft te investeren.
2. Vervolgens geef je je maximale budget af
3. Zeg je nog voordat de offerte is opgesteld of je uberhaubt zicht hebt van het uiteindelijke ontwerp al toe de keuken/badkamer diezelfde dag te kopen zodat de verkoper hier zijn maximale gewin uit kan halen.

Wij komen in ieder geval niet meer terug!
Reactie of foto toevoegen
“Goede prijs kwaliteitsverhouding”
Door Johan van Westen op zaterdag 16 apr 2016 '16 | vestiging Hoorn NH
Netjes en goed geholpen in de showroom, en goed werk is er geleverd, de vaklieden hebben meegedacht met het realiseren van de badkamer. Showroom zag er mooi uit, personeel heeft ons prima behandeld. Goede prijs/kwaliteitsverhouding.
Reactie of foto toevoegen
“Badkamer renovatie”
Door Alexander op vrijdag 15 apr 2016 '16 | vestiging Breda
Ik mijn badkamer en toilet laten renoveren door Grando Breda. Mooie ontwerpen waren snel gemaakt, en bleken te realiseren tegen een scherpe prijs. Levering gebeurde volgens afspraak, maar na levering bleken enkele artikelen (o.a. mijn vloertegels) anders te zijn dan afgesproken in het verkoopgesprek. Dit bleek te liggen aan invoerfouten in de (door mij ondertekende...) order. Grando Breda heeft dit echter goed, snel, en zeer coulant opgelost, waardoor mijn badkamer en toilet volgens afspraak, volgens planning, en naar alle tevredenheid zijn opgeleverd. Ik zou Grando Breda al met al zeker aanbevelen.
Reactie of foto toevoegen
“Goed eindresultaat”
Door Schoote op vrijdag 15 apr 2016 '16 | vestiging Middelburg
Uitstekend geholpen en geadviseerd alle afspraken keurig nagekomen goede prijs kwaliteitverhouding een goede bezorgservice. Mede door het advies van Mario zijn wij tot een inzicht gekomen die wij zelf niet hadden voorzien en wat het resultaat uiteindelijk zeer ten goede kwam.
FOTO VAN SCHOOTE
Betegelde badruimte
Reactie of foto toevoegen
“Luxe keuken gekregen”
Door familie Den Toom op vrijdag 25 mrt 2016 '16 | vestiging Bergambacht
Zeer goed en snel geholpen. Bij vragen of wijzigingen kan je altijd snel terecht. Wij hebben nu mooie luxe keuken voor een scherpe prijs. Ook zijn wij bij 2 andere keukenleveranciers geweest maar die konden niet tippen aan de kennis, het inleven in de wensen van ons, klantvriendelijkheid en service van Grando Keukens.
Reactie of foto toevoegen
“Transparante benadering”
Door P Verbaas op vrijdag 4 mrt 2016 '16 | vestiging Hoogvliet Rotterdam
Uitstekende service en klantvriendelijkheid. Denken mee en voor goede en eerlijke prijs. Apparatuur bv wordt gelijk tegen eerlijke prijzen op een offerte vermeld en zijn dan vergelijkbaar met bv internet prijzen. Open en eerlijkheid is bij keukenleveranciers een flinke pre. Geen geheimzinnigheid over prijzen
FOTO VAN P VERBAAS
Hoekkeuken
Reactie of foto toevoegen
“Badkamermeubel”
Door Patrick op zondag 28 feb 2016 '16 | vestiging Uden
Bij toeval binnen gelopen. We waren al een tijd opzoek naar een badkamermeubel. We zijn er goed geholpen, er werd uitgebreid de tijd voor ons genomen zonder verdere verplichting. De verkoper kon goed out of the box denken met als resultaat een mooi passend maatwerk badkamermeubel voor een prima prijs. De aankoop is reeds geleverd. Vorige week zijn de laatste afwerkingspuntjes in orde gemaakt (plint en handgrepen).
Reactie of foto toevoegen
“Had betere service verwacht”
Door W. ter Weele op vrijdag 5 feb 2016 '16 | vestiging Hoofddorp
- Adviseur was niet consistent in de prijzen die werden genoemd voor producten.
- Een medewerker van de vestiging had toegezegd dat een kapot geleverd product, opnieuw voor ons besteld zou worden. De adviseur sprak hierover alsof het een gunst was voor ons en dit product is nooit aan ons geleverd.
- De adviseur noemde hoge bedragen voor een gedeelte extra werk dat noodzakelijk was voor onze badkamer(dit was dus geen onderdeel van de offerte). Met de monteur was dit geregeld voor 1/5 van de prijs die de adviseur had berekend.
- Voor extra tegels werd de hoofdprijs gevraagd, ik kon ze voor de helft ergens anders krijgen. Erg klantonvriendelijk gezien ik bij dit bedrijf al een hoog bedrag had neergelegd.

Kortom; geen aanrader. Als dit soort bedragen neergeteld worden verwacht ik een betere service, anders kan je veel beter rechtstreeks met een capabele monteur om de tafel gaan zitten.
REACTIE VAN GRANDO RETAIL
Beste heer/mevr ter Weele, Bedankt voor het delen van uw ervaring. We vinden het erg vervelend om te horen dat niet alles is gelopen. zoals u van ons dient te verwachten. Ik heb uw gegevens doorgestuurd naar betreffende vestiging, zodat ze dit intern kunnen oppakken. Nogmaals bedankt voor het delen.
Reactie of foto toevoegen
“Showroombezoek”
Door BB op maandag 30 nov 2015 '15 | vestiging Rotterdam
I.v.m de bouw van een nieuwbouwwoning hebben wij een tijdje geleden een aantal keukenbladen aangevraagd. Grando belde n.a.v. onze aanvraag om ons uit te nodigen voor een bezoek aan de showroom incl. vrijblijvend advies en een 3D ontwerp. 29-11 op afspraak een bezoek gebracht aan Grando Alexandrium. Na een goed ontvangst heeft 1 van de verkopers ons de showroom laten zien en heeft hij op papier een schets gemaakt van onze wensen. Richting het eind van het gesprek werd gevraagd of we vandaag wilde tekenen als dit onze droomkeuken bleek te zijn. Ons antwoord "nee" werd niet geaccepteerd en eigenlijk stopte daar direct de begeleiding/ sloeg de sfeer om. We hebben aangegeven dat we thuis op ons gemak alles nog een keer door wilde nemen (3D tekening, keuze apparatuur etc). Er werd nog een aantal keer gevraagd of we vandaag echt niet wilde tekenen, waarop wij steeds met "nee" hebben geantwoord. We hebben gevraagd om een gespecificeerde offerte, waar niet op gereageerd werd. Er werd wel een bedrag van 16000 euro genoemd (1e keer) en vervolgens de vraag of we voor 9000 wel vandaag zouden tekenen (nog steeds nee). Puur vanuit het feit dat we ons niet onder druk laten zetten.
Al met al zijn wij naar huis gegaan zonder een offerte/ 3D tekening zodat we fatsoenlijk over de aankoop na kunnen denken. Er werd nog wel even snel een oude 3D afdruk van een soortgelijke keuken meegegeven. Deze tekening was gisteren toevallig gemaakt....(geen dubbele oven, bovenkasten was anders etc). Na ons 'nee' was het gewoon gedaan met de klantvriendelijkheid. We hebben aan de verkoper aangegeven waar onze irritatie aan het eind van het gesprek zat. Als antwoord kregen we dat hij van het hoofdkantoor verplicht moet blijven vragen of we een handtekening willen zetten en dat ze geen gemeenteinstelling zijn. Zijn ervaring is dat mensen echt wel tekenen als de prijs goed is voor een droomkeuken etc. Kennelijk zijn wij aparte kopers, omdat we eerst na willen denken over een eventuele aankoop. Ook als dit inhoudt dat de prijs daardoor misschien iets hoger uitvalt omdat eventuele korting niet meer geldt. Dit had hij nog nooit meegemaakt..... Jammer dat een bedrijf (of deze verkoper) op deze manier met klanten omgaat.
REACTIE VAN GRANDO RETAIL
Beste BB, bedankt voor het delen van uw ervaring. Een keuken of badkamer is geen product wat u "eventjes" snel koopt. We begrijpen uw reactie daarom ook volkomen en zullen contact opnemen met de vestiging in Rotterdam om dit te bespreken. Vanuit het hoofdkantoor willen we onze excuses aanbieden voor dit misverstand. We nemen graag persoonlijk nog even contact met u op. Nogmaals bedankt.
REACTIE VAN JEFFREY TOURNIER
Beste BB, Bij de vestiging in Hoogvliet hebben wij een totaal andere ervaring gehad. Ook wij wilden absoluut geen "Ja" geven op de eerste dag. Er werd wel nog een paar keer doorgevraagd, maar uiteindelijk kregen we de gespecificeerde offerte en de 3D tekening gewoon mee. Na een aantal weken hebben we uiteindelijk besloten de keuken (met een paar wijzigingen) te kopen.
Reactie of foto toevoegen
“Uitstekend geholpen”
Door Marco op vrijdag 27 nov 2015 '15 | vestiging Almelo
We hebben een badkamer gekocht bij Grando in Almelo. We hierbij uitstekend geholpen met de keuze, Daarbij was de prijs ook goed. Erg tevreden over de service en het nakomen van de gemaakte afspraken.
REACTIE VAN GRANDO RETAIL
Hoi Marco, Bedankt voor het delen van deze ervaring, we zullen de vestiging in Almelo op de hoogte stellen van uw enthousiasme. Veel plezier met uw nieuwe badkamer.
Reactie of foto toevoegen
“Goed advies gehad”
Door Alderliesten op vrijdag 13 nov 2015 '15 | vestiging Breda
Goede adviseur. waarbij veel mogelijk heden zijn besproken en bekeken. Goed rekening gehouden met budget. Goede levering, mooie prijs / kwaliteit verhouding. Netjes gewerkt! Super tevreden en erg blij met onze nieuwe badkamer.
Reactie of foto toevoegen
“Echt heel slecht”
Door Rens op vrijdag 9 okt 2015 '15 | vestiging Utrecht
Badkamer en toilet beneden laten doen. De afwerking is echt om te huilen. Tegels zitten scheef, voegen met gaten erin, scheve voegen, ontzettend dikke kitranden waar dat niet nodig is, afwerkrandjes sluiten niet op elkaar aan in de hoeken, etc. Vervolgens sturen ze iemand om het netjes te maken en zelfs die geeft aan, om het netjes te krijgen moet eigenlijk de hele badkamer opnieuw gedaan worden … ik kan het zo goed mogelijk maken maar helemaal netjes wordt het nooit. Februari zou alles klaar zijn en eind oktober komen ze het laatste dingetje doen …… Vloerverwarming laten leggen. Grando koopt dit van Magnum maar leveren wel een uitgeklede thermostaat erbij waar je nagenoeg niks mee kan instellen….je mag wel net zo veel betalen als voor de vloerverwarming met uitgebreide thermostaat van Magnum. Douchekraan werd geleverd met een kapotte thermostaat, je zou denken dat ze dit snel oplossen maar nee, we hebben nagenoeg 2 weken moeten wachten voordat we warm konden douchen in een gloednieuwe badkamer. Al met al echt heel slecht, doe je zelf een plezier en loop met een grote boog om Grando heen want de prijs kwaliteit verhouding is bij Grando echt heel erg slecht.
Reactie of foto toevoegen
“Tevreden”
Door W. van Beem-Bronkhorst op zaterdag 19 sep 2015 '15 | vestiging Hoorn NH
Alles keurig geïnstalleerd. Aanpassing ook keurig gemaakt en geleverd. Extra werkzaamheden ook voor redelijke meer prijs en keurig gedaan. Zou zeker bij vrienden familie of kennis Grando adviseren. Voor de aanpassing in mijn badkamer was snel en goed een oplossing gevonden. Ben tevreden met hoe alles is opgelost.
Reactie of foto toevoegen
“Zeker aanraden”
Door Percy Kropff op vrijdag 7 aug 2015 '15 | vestiging Hoorn NH
Wij hebben een nieuwe keuken aangeschaft en laten installeren. Prettig advies. Alle tijd. In onze beleving goede prijs/kwaliteit verhouding. Wij zouden het bedrijf zeker aanraden. Enige opmerking: de geadviseerde recirculatie afzuiging functioneert niet naar behoren. Bij nader inzien hadden wij liever van het bestaande afvoerkanaal gebruik gemaakt. Dat is jammer.
Reactie of foto toevoegen
“Open benadering”
Door Nalini op vrijdag 7 aug 2015 '15 | vestiging Hoofddorp
In tegenstelling tot andere keuken leveranciers heb ik ervaren dat Grando Hoofddorp niet met vooroordelen een klant benaderd. ( Dit heb ik bij andere leveranciers gemerkt en daarom niet bij hen besteld). Het is uiteraard een persoonlijke afweging, omdat ik het een belangrijke voorwaarde vind. Naast inhoudelijke kennis, kwaliteit en prijs heb ik dus bewust hierop gelet bij de aankoop. Resultaat: een hele mooie keuken die bij mij past! Zelfs bij kleine miscalculaties (die ik over het hoofd heb gezien) heeft de adviseur creatief met mij mee gedacht.
Reactie of foto toevoegen
“Aankoopervaring”
Door W.W.K. op zaterdag 1 aug 2015 '15 | vestiging Tilburg
In juli 2015 wilden mijn vrouw en ik een keuken kopen bij Grando Tilburg. Na een aantal keren met Grando om de tafel te hebben gezeten leek het erop alsof we er met Grando uit zouden gaan komen. Na een telefoongesprek waarin de details van de keuken nog eenmaal werden doorgenomen, kon ik de offerte komen tekenen bij Grando keukens voor een bedrag waar we aan de telefoon een overeenstemming over hadden bereikt (qua prijs en alle details). Wat bleek na het doornemen van de offerte in de winkel. Ze hadden toch stiekem andere apparaten in de offerte gezet dan we afgesproken hadden. Vreemd want ik was heel duidelijk geweest aan de telefoon over de apparaten (zelfs de typenummers opgenoemd en deze nog een aantal dagen ervoor in de zaak besproken). U begrijpt dat wij redelijk ontdaan in de keukenzaak van Grando zaten. Uiteindelijk na 2 uur praten hadden ze toch weer de oude apparaten (zoals we die hadden uitgekozen teruggezet in de offerte). Bedenk hierbij dat we dus alleen kwamen om een handtekening te zetten, want er was volledige overeenstemming aan de telefoon. Uiteindelijk dachten wij dus dat we er alsnog uit waren gekomen. Wat vertelt hij in de laatste seconde voor het plaatsen van de handtekening: "en dan komt er nog 1800 euro bij voor de montage van de keuken". Maar in de offerte die wij van hun hadden gekregen stond dat deze keuken inclusief montage was. Toen begon hij te zeggen... maar ja dat kan echt niet voor de prijs die telefonisch was afgesproken. U begrijpt het al. Mijn vrouw ontploft volledig. De tranen staan haar dichterbij dan het lachen. Bij mij schoot het uiteraard ook volledig in het verkeerde keelgat. Een paar andere medewerkers komen naar me toegelopen en begonnen me zelfs kleinerend aan te spreken. We zijn woedend uit de zaak gelopen. Een paar weken later werd ik gebeld door Grando. Ik deed mijn verhaal, ze zouden me absoluut terug gaan bellen om te laten zien hoe het wel kan in een andere Grando zaak. Bijvoorbeeld Grando Breda. Alles was een groot misverstand en ze vertelde me dit dat dit nooit had mogen gebeuren. Ze zouden er alles aan doen om mij toch nog een keuken te verkopen. Mooie woorden, want wat denkt u....ze hebben me daarna nooit meer gebeld. Wat mij betreft is Grando de slechtste ervaring die ik ooit met een bedrijf/winkelketen of wat dan ook ervaren heb. Een 1 voor dit bedrijf is nog teveel voor het goede. Grando moet zich diep diep schamen. Mijn vrouw en ik krijgen nog buikpijn als we terugdenken aan deze belachelijke vertoning in Grando Tilburg.
Reactie of foto toevoegen
“Ervaring”
Door nicky brouwer op maandag 27 jul 2015 '15 | vestiging Hengelo OV
Onze ervaring is zeker niet hetgeen wat hier boven geschreven wordt! Wij hebben een keuken en later nog een badkamer gekocht bij Grando hengelo en zijn keurig geholpen! Ze nemen de tijd voor je en deskundig advies en denken goed mee een voorbeeld voor de rest van de bedrijven in Hengelo. Ook qua prijs zit Grando hengelo erg goed! !! Al met al ons zie je zeker weer de volgende keer!
Reactie of foto toevoegen
“Goede ervaring”
Door Ton en Leonie de Haan op vrijdag 10 jul 2015 '15 | vestiging Hoorn NH
Wij hebben een goed ervaring met het kopen en installeren van een badkamer. Ramon heeft ons goed begeleid door de vele keuzes en mogelijkheden waar je over na moet denken. Door het ontwerp te bekijken in 3d gaat het leven en wordt je zeker van je beslissingen. De montage wordt gedaan door deskundige vakmensen. Al met al een prima kwaliteit voor een goede prijs.
Reactie of foto toevoegen
“Keuken zelf geplaatst”
Door Petra op dinsdag 7 jul 2015 '15 | vestiging Hoorn NH
Het verkoop gesprek was prettig. Goed geholpen, alle wensen werden aangehoord en verwerkt in een tekening. Tekening in 3D uitgeprint en meegekregen. Heel leuk om te zien wat je dan eigenlijk gekocht hebt. Wij hebben de keuken zelf geplaatst. Doordat wij gekozen hebben voor inbouw led verlichting moet er op de onderkant van de kast nog iets op de bodem komen (om de draden weg te werken). Dat onderdeel zat er niet bij. In de showroom hebben wij dit gezien met een rvs plaat en in onze beleving ook zo gekocht. Terug naar grando, om 2 weken! te moeten wachten op een enorme dikke witte plank. Dit is niet zoals we dachten dat wij het gekocht hadden. Maar blijkbaar hadden wij dat mis. Verder is het een perfecte keuken. Goede kwaliteit voor leuke prijs.
Reactie of foto toevoegen
“Andere vestiging”
Door Frida & Jorg Karwoczik op donderdag 25 jun 2015 '15 | vestiging Hilversum
Wij hadden in Amersfoort een Grando Keuken besteld, op het laatste moment ging Amersfoort stoppen verkoop van keukens. Ons huis was bijna klaar, de keuken mag er in. Wij werden gebeld door Danny van Zijl Grando Hilversum hij vertelde ons dat ze de offerte zo als is uitgebracht een op een overnam. Wij zijn uitgenodigd om in Hilversum alles definitie te maken. Dat is gebeurt en wij hebben ook nog kleine veranderingen mogen maken voor de zelfde prijs. Het GRANDO Team in Hilversum Bedankt. P.S. Frida is super blij met haar Boretti gasfornuis.
Reactie of foto toevoegen
“Okay”
Door ahc buis op dinsdag 23 jun 2015 '15 | vestiging Den Helder
de keuken werd goed begeleid bij de aanschaf en de plaatsing was snel en vakkundig en ook de nazorg was goed ,de keuze die er was in goede apparatuur was goed en ook deze begeleiding was goed verzorgd ,ook de prijs kwaliteit was okay
Reactie of foto toevoegen
“Afspraken keurig nagekomen”
Door Michel op vrijdag 19 jun 2015 '15 | vestiging Tilburg
Wij zijn uitstekend door frans geadviseerd bij de aankoop van onze keuken. Alle afspraken zijn keurig nagekomen, belangstelling continue getoond, je voelt je als klant serieus genomen. Hier koop je met een gerust hart een keuken tegen hele scherpe prijs en uitstekende service.
Reactie of foto toevoegen
“Geen offerte”
Door SKers op donderdag 18 jun 2015 '15 | vestiging Doetinchem
Enkele weken geleden hadden wij een keukenbrochure aangevraagd bij Grando. Al snel werd ik gebeld voor een afspraak, die heb ik toen gemaakt. Toen wij op de afspraak kwamen bleek deze niet in de agenda te staan en er was maar 1 verkoper die bezig was! Jammer... Na een tijdje wachten werden we toch nog geholpen, maar het moest wel snel want ze gingen dicht. In de wachttijd kregen we wel koffie en een hapje van een heel vriendelijke meneer. Uiteindelijk werden we heel goed geadviseerd, en waren erg enthousiast en plande daarom een tweede afspraak. Op de tweede afspraak was helaas de tekening niet klaar en moesten we nog dingen uitzoeken, er moest nog gerekend worden. Maar uiteindelijk hadden we onze keuken en waren er heel blij mee, we wilden er alleen nog even over nadenken, is dit het? En is de prijs naar onze zin? De verkoper beloofde na het weekend de tekening en de offerte toe te sturen. Helaas hebben we nooit meer wat van hem gehoord. We voelden ons niet serieus genomen, erg jammer.
De week daarop hebben we exact dezelfde keuken besteld bij een ander bedrijf, dat ons gelijk hielp, gelijk een mooie tekening en prijs gaf. Kortom: een heel goede verkoper die weet waar hij het over heeft, maar hij neemt zijn klanten niet serieus en komt zijn afspraken niet na. Voor de badkamer hadden we ook al een begin plaatje gemaakt, maar gaan niet terug naar Grando!
Reactie of foto toevoegen
“Erg goede ervaring met Grando”
Door Casper op woensdag 27 mei 2015 '15 | vestiging Tilburg
Erg goede ervaring met Grando. Geen guerrillaverkoop maar goede kwaliteit voor een marktconforme prijs. Adviseur tekende in een handomdraai onze droomkeuken en kon direct een prijs overleggen. Monteren gebeurde op tijd, en door een duidelijk vakbekwame monteur die zijn hand niet omdraaide voor wat extra werk wat de keuken écht afmaakte. Uiteindelijk een prachtige keuken opgeleverd gekregen waar wij iedere avond met plezier staan te koken.
Reactie of foto toevoegen
“Denken alleen maar aan geld”
Door B.Dijkslag op maandag 23 feb 2015 '15 | vestiging Hengelo OV
Begin van het jaar 2014 hebben wij een afspraak gehad bij Grando, over een nieuwe keuken,
De verkoopmedewerker heeft ons netjes een voorstel uitgewerkt en deze ons meegegeven om te overdenken en bij het 2e gesprek de puntjes op de i te zetten. Na het 2e gesprek hebben wij e.e.a. afgesproken en een prijs bepaald voor de keuken welke hij met de eigenaar vestingdirecteur heeft besproken en akkoord bevonden.

In de afspraken die wij hebben gemaakt was ondermeer opgenomen het slopen van onze oude keuken, afvoeren materialen, stukadoren achterwand, en het plaatsen van een plafondafzuiging, waarover wij onze twijfels hadden , maar wat volgens Grando wel kon. Wij hebben dit advies meegenomen en zijn huiswaarts gegaan om over de door Grando aangeboden keuken en prijs na te denken.

In de periode dat wij over de prijs zouden nadenken ben ik ziek geworden, en hebben wij dit doorgegeven aan Grando dat wij hier op een later tijdstip op terug zouden komen. Mijn ziekte heeft langer geduurd dan dat we gedacht hadden en in september 2014, hebben wij weer een afspraak gemaakt met Grando.

Op onze afspraak bij Grando in Hengelo, was er van de oude aanbieding niks weer te vinden, dus hebben wij e.e.a. uitgelegd aan de vestingdirecteur, wat wij toen hadden afgesproken met de vorige verkoopmedewerker. Het bleek aan het einde van het gesprek dat de keuken, met wat aanpassingen, wat duurder was geworden, mede omdat er volgens de vestingdirecteur in de oude aanbieding geen cooker zat.

Na het eens te zijn geworden over de prijs en er van uitgaande dat de rest van de afspraken welke we mondeling hebben gemaakt zouden worden nagekomen, bleek direkt na het tekenen van het contract dat er bepaalde dingen niet in stonden. Volgens de vestingdirecteur was dit normaal maar alles zou gedaan worden zo als afgesproken.

Tussendoor is de vestingdirecteur nog bij ons thuis geweest om de keuken in te meten, heb hem wederom gevraagd of de plafondafzuigkap wel kon, en weer verzekerde hij ons dat Grando dit wel kon plaatsen. De problemen en het verliezen van het vertrouwen in Grando, met name in de vestingdirecteur begon op de dag dat we de keuken in 3-d gingen bekijken. Het bleek dat er nog ruimte was tussen de koelkast en de keuken van ongeveer 30 cm. Wij hebben toen aangegeven dat we hier graag een kastje/nis tussen willen hebben en dat de koelkast dan tegen het kozijn van de deur geplaatst gaat worden. Het eerste wat de vestingdirecteur riep dat is € 400,00 meerprijs zou zijn, toen we verder de 3d bekeken, bleek er een kast te veel boven de koelkast te zitten die wij niet willen, er werd toen geen minderprijs aangegeven.

Na de 3d verder te hebben bekeken, kwam de vestingdirecteur met het voorstel om de aangeboden koelkast van Atag te wijzigen in een van Bauknecht, alweer een prijs verschil ( ongeveer € 500,00) en weer wordt er niet gepraat over een minder prijs. De oven die ik in een eerder stadium reeds heb aangegeven had hij ook laten vervallen door een goedkopere, uitvoering.
Na een heleboel E-mails over en weer hebbben we uiteindelik de gewenste oven gekregen, ben verder niet meer ingegaan op het prijsverschil, in het voordeel van alweer Grando. Toen de plaatsing datum aanbrak en wij bericht kregen van uit Tilburg dat de keuken geleverd zou gaan worden. Ben ik maar eens gaan bellen met de vestingdirecteur, want ik hoorde van hem niks meer, om te vragen wanneer er begonnen ging worden met het slopen, en eventueel verleggen van leidingen. Tot onze verbazing zei hij dat deze werkzaamheden niet in de prijs zaten, en we deze extra moesten gaan betalen. Hij had eerder aangegeven dat alles goed zou komen.

De materialen werden voor het weekend geleverd waardoor we een heel weekend met de troep in de huiskamer hebben gezeten terwijl de afspraak was dat er maandags geleverd zou worden en dinsdags met installeren. Dinsdags 18-11 is monteur begonnen met het installeren van de keuken. Het eerste probleem bleek de door ons en door Grando geadviseerde plafondafzuigkap. Deze bleek naar ongeveer 3 uur onderzoek door de monteur niet te kunnen worden geplaats. De monteur kwam met een alternatief voor een Falmec afzuigkap type plane 90cm breed.

Wij kenden deze afzuigkap niet en hebben deze opgezocht. Op de site van Grando stond deze afgebeeld met met bijbehorende specs en prijs. De prijs op de site van Grando was € 565,00, terwijl de vestingdirecteur doodleuk een prijs rekent die veel hoger is ( € 633,00), als ik hier om vraag zegt hij doodleuk dat ik dit prijsverschil maar van de totaal factuur moet aftrekken, een woord van sorry omdat de afzuigkap niet kon worden geplaatst en over het prijsverschil wordt niet gegeven.

Woensdag en vrijdag wordt er verdergegaan met het installeren van de keuken. De monteur krijgt deze niet af mede omdat de afzuigkap niet te leveren is blijkt. Wat mij ook weer verbaast, omdat op de site van Grando staat dat deze snel uit voorraad te leveren is, en ik mag er vanuit gaan dat als de vestingdirecteur zijn best had gedaan, dat dit voorrang krijgt en de kap met een dag geleverd had kunnen worden, maar dat blijkt zo niet te zijn. Als ik maandags contact opneem met de vestingdirecteur, en vraag wanneer er verder wordt gegaan met het afmaken van de keuken, geeft hij niet thuis en komt pas op het laatste moment met een Datum en wel zaterdag, 29 november.

Ook dan is alles nog niet geleverd. Wat nog ontbreekt zijn de planken voor het extra kastje, hierover krijg ik een brief van de vestingdirecteur op dinsdag 2 december, maandags wordt er geen post bezorgt, met de mededeling dat de materialen voor het kastje binnen zijn en dat ik maar contact moet opnemen met de monteur, om een datum af te spreken. Na een aantal keren te vergeefs te hebben gebeld, en geen contact kreeg heb ik een SMS gestuurd waar ik vervolgens niks weer van verneem.(achteraf bleek dat hij in een gebied zat waar geen bereik was).

Woensdag 3 december wordt ik gebeld door de vestingdirecteur, de eerste vraag is of ik de brief heb gehad, en de tweede vraag is dat hij heeft gehoord dat ik nog niet betaald heb. Er wordt niet gevraagd of ik zover tevreden ben met de keuken tot zover, en geen woord van sorry omdat er diverse dingen zijn misgegaan. Ik leg hem e.e.a. uit en spreek nogmaals me ongenoegen uit over de situatie die is ontstaan. Hij zegt dat hij de monteur zal bellen om e.e.a zo snel mogelijk op te lossen, alleen hoor ik helemaal niks weer, dus heb ik maar weer zelf contact gezocht met de monteur, om te vragen wanneer hij de keuken kon komen afmaken.

Uiteindelijk is hij 11 december langs geweest en heeft de laatste hand gelegd aan de keuken. We hebben daarop een deel van de prijs van de keuken betaald, een week of drie later krijg ik een herinnering van een nog openstaand bedrag en tot onze verbazing staat daar ook weer een prijs van een afzuigkap op die veel te duur is.

Uiteindelijk wil ik de monteur een groot compliment geven voor de wijze waarop hij de keuken heeft geplaatst bij ons (ik had het idee dat hij ook een speelbal van Grando was). Dus al met al heeft het plaatsen van de keuken tot dat deze klaar was en wij weer verder konden meer dan een maand geduurd, terwijl dit normaliter 2 tot 3 dagen kan zijn.

Over de vestingdirecteur zeg ik verder ,maar niks meer over, want als het alleen een kwestie is van keukens verkopen en regel daarna de rest zelf maar zoals slopen, leidingen verleggen , stucadoor, keukenmonteur, (terwijl alles was afgesproken) dan klopt er van het verhaal van wat er op jullie site staat niet, van Grando ontzorgd en dat ze alles regelen en goed communiceren.

Ik dacht dat wij de klant waren en dat we ontzorgt zouden worden, maar de vestingdirecteur dacht alleen aan zich zelf en hoeveel mogelijk geld hij aan ons kon verdienen. En het woord klant, daar heeft hij schijnbaar nog nooit van gehoord.

Met vriendelijke groeten een erg gefrustreerde “klant”,
Reactie of foto toevoegen
“Wat een verademing!”
Door Erik Opree op woensdag 3 sep 2014 '14 | vestiging Hoogvliet Rotterdam
Cindy heeft ons geadviseerd over een nieuwe vaatwasser. Het is een Miele G 4480 SCVi, dat is er één met een besteklade, geworden. Het apparaat is razendsnel geleverd en ik heb het zelf ingebouwd. Daarbij heb ik niet in de gaten gehad dat er een knopje bij het sluiten van de deur ingedrukt werd waardoor er allerlei vreemde klachten kwamen. Dit is door Miele in samenspraak met Grando perfect opgelost onder garantie. Wij zijn zeer te spreken over de vaatwasser en de manier waarop alles is gegaan. De prijs kwaliteit verhouding is zeer goed en wij kunnen Grando Hoogvliet dan ook aan iedereen aanbevelen.
Reactie of foto toevoegen
“Agressieve verkoop”
Door S. vd Horst op donderdag 31 okt 2013 '13 | vestiging Helmond
Voor ons nieuwe huis waren wij op zoek naar een nieuwe keuken. Vele keukenzaken bezocht maar die verkopers zijn allemaal hetzelfde. Ze proberen je allemaal een keuken te verkopen op hun manier. Een manier die ons weliswaar niet aanstaat. Maar goed, we hadden toch een keuken nodig, dus ontkomt je er niet aan. We besloten om een bezoekje te brengen aan Grando Helmond. Eerste indruk; wat een rommel! De showroom stond op zijn kop. Daar maar even doorheen gekeken aangezien we toch al wisten wat we mooi vonden. Om een lang verhaal kort te maken; voordat de offerte werd opgemaakt kregen wij te horen dat de prijs van de keuken ruim boven ons budget zou komen. De verkoper oftewel de adviseur zoals hij zichzelf noemde, zou een goede aanbieding kunnen doen als we een dag later terug zouden komen en dan ook gelijk zouden beslissen! Voor dat soort verkoop zijn wij allergisch en dat hebben wij hem ook even duidelijk gemaakt. Uiteindelijk hadden wij een afspraak kunnen maken voor een andere dag echter was ons gevoel al niet meer zoals het moest zijn en hebben wij deze afspraak afgezegd en onze droomkeuken elders gekocht. Dezelfde keuken voor de prijs passend bij ons budget en waar we wel een goed gevoel bij hebben.
Reactie of foto toevoegen
“Perfect service en verkoop Grando Epe”
Door Roeland op woensdag 7 aug 2013 '13 | vestiging Epe
Mijn ervaring met Grando Epe is erg goed. Al verschillende keren langs geweest voor een keuken en wordt altijd goed geholpen en je krijgt er tenminste een eerlijke prijs. Let op: niet alle Grando's zijn het zelfde maar in Epe is die echt top! Goede service zelfs na 3 jaar.
Reactie of foto toevoegen
“Grando Keukens Tilburg”
Door Hans op maandag 22 apr 2013 '13 | vestiging Tilburg
Wij hebben een keuken gekocht bij Grando Keukens Tilburg. De oude was aan vervanging toe. Wat we perse niet wilden was een Keukenzaak met een opdringerige verkoper die een hele trukendoos op ons zou gaan uitproberen. We wilden een eerlijk verhaal, een kwalitatief goede keuken voor een nette prijs. Na wat rondgekeken te hebben bij verschillende keukenzaken kwamen we bij Grando Keukens Tilburg terecht en vonden de verkoper die voldeed aan genoemd profiel. Wim bleek een man met geduld en een luisterend oor voor de klant. Na vier bezoeken afgelegd te hebben waarin het vertrouwen in elkaar groeiden, vonden we elkaar. Door het deskundige advies en het meedenken in ons concept werd het een keuken waar we vierkant achter stonden. Na de koop gesloten te hebben verlieten we Grando Keukens Tilburg met een goed gevoel. De keuken werd geplaatst door het bedrijf De Klein Keukenbouwerplus uit Zeeland. Tijdens het bezoek aan huis om de maten op te meten, werd met Mark het concept doorgenomen en werden goede praktische adviezen door Mark gegeven. Ook hier werd wederom goed meegedacht en voelde het goed om met elkaar in zee te gaan. Vanaf het begin werden alle afspraken door beide bedrijven keurig nagekomen. Er werd vakkundig gewerkt en na 2 verbouwweken (en veel stof door het hele huis, je moet er wat voor over hebben) stelden we vast dat we een prachtige keuken hebben gekregen en dat de gewekte verwachtingen zowel door Grando Keukens Tilburg als door De Klein Keukenbouwersplus volledig zijn waargemaakt.
We danken beide bedrijven dan ook graag voor het geleverde werk, hun aandacht voor, tijdens en na de uitvoering van het werk en bevelen hen dan ook van harte aan bij de lezers van deze recensie.
Reactie of foto toevoegen
“Mooie keuken”
Door Dennis op maandag 17 dec 2018 '18 | vestiging Amersfoort
Wij hebben hier een keuken gekocht met kookeiland. De medewerkers hebben ons heel goed geholpen en mee gedacht, om een hele mooie keuken te realiseren. De afspraken werden goed nagekomen en alles was op tijd geleverd.
FOTO VAN DENNIS
Keuken met eiland
Reactie of foto toevoegen
“Zeer tevreden”
Door Mark Prakke op maandag 17 dec 2018 '18 | vestiging Doetinchem
We hebben de bestaande keuken volledig laten reviseren en tevens een aantal apparaten vervangen. De ondersteuning vanuit de vestiging was goed, terwijl de monteur zeer kundig was. Hij werkte nauwkeurig en netjes. Zeer tevreden over het resultaat.
Reactie of foto toevoegen
“Persoonlijke benadering”
Door Manon Albers op zondag 16 dec 2018 '18 | vestiging Tilburg
Wij hebben bij Grando Tilburg een keuken gekocht. De persoonlijke benadering vonden wij erg prettig. We zijn goed geadviseerd en de keuken is helemaal naar wens. Toen de keuken stond kwam Herman zelfs langs bij ons thuis om te kijken. Top service! Een aanrader!
FOTO VAN MANON ALBERS
U keuken
Reactie of foto toevoegen
“Superblij”
Door Marlies van Doorn en Jos Peerlings op zondag 16 dec 2018 '18 | vestiging Tilburg
Wij hebben bij Grando onze keuken gekocht en zijn er superblij mee. We zijn uitstekend geholpen en er werd meegedacht bij het maken van de keuzes waardoor de keuken nóg beter aan onze wensen voldoet. Met meedenkende en secuur werkende monteurs komen ook de laatste puntjes op de i. Wij genieten elke dag van onze keuken!
Reactie of foto toevoegen
“Geplaatste keuken”
Door Anneke de Groot op zondag 16 dec 2018 '18 | vestiging Son
We zijn op zoek geweest naar een keuken voor onze nieuwe aanbouw. We wisten wel wat we wilden, maar hoe we het wilden indelen in de ruimte was een vraag. Ze hebben ons heel goed ondersteund en zijn net zolang door gegaan met tekenen totdat we tevreden waren. Omdat ik erg twijfelde over de uitgezochte kleuren, zijn we nog een paar keer terug geweest en hebben we de beste kleur uitgezocht. Elke keer zijn we vriendelijk geholpen.
Reactie of foto toevoegen
“Aanbeveling”
Door Van den Boogaard op zondag 16 dec 2018 '18 | vestiging Amersfoort
In onze nieuwe bestaande woning stond een keuken die wij wilden uitbreiden. Het team in Amersfoort gaf goede adviezen op een zakelijke manier. Het is onze 9e keuken dus wij hebben geen behoefte meer aan verkooppraatjes maar gewoon "to the point" advies. Essentieel verder ... afspraken werden zonder meer nagekomen, de medewerkers die de plaatsing/montage uitvoerden waren zorgvuldig, beleefd en wisten prima wat ze deden. Wij bevelen zonder meer deze vestiging bij een ieder aan.
Reactie of foto toevoegen
“Super van begin tot eind”
Door Natasja en Julia op zaterdag 15 dec 2018 '18 | vestiging Utrecht
Badkamer, toiletten en keuken gekocht. Super geholpen van begin tot eind! Er werd altikd in mogelijkheden gedacht. Medewerker bijzonder vriendelijk en verstand van zaken.
Reactie of foto toevoegen
“Super tevreden”
Door Lambert en Ineke Kuenen op zaterdag 15 dec 2018 '18 | vestiging Doetinchem
Wij hebben keuken dit is onze tweede keuken van Grando eerste Grando Winterswijk tweede Grando Doetinchem. Super tevreden over Grando
Reactie of foto toevoegen
“Subliem geholpen”
Door Familie Groenewegen op zaterdag 15 dec 2018 '18 | vestiging Bergambacht
Keuken gekocht. Eenvoudig keukenblok, subliem geholpen en door enige prachtige aanpassingen hebben we nu een unieke betaalbare designkeuken. Persoonlijk advies, de meneer van de keuken kwam zelfs kijkje nemen tijdens het plaatsen. Ze namen de tijd om vragen te beantwoorden en belden snel terug wanneer ik belde en ze in gesprek waren. No nonsense, goed kijk op wat wij wilden, binnen ons budget!
FOTO VAN FAMILIE GROENEWEGEN
Keuken helemaal fijn
Reactie of foto toevoegen
“Meer dan tevreden”
Door Ingrid en Lex op vrijdag 14 dec 2018 '18 | vestiging Amersfoort
Door de prima ervaring tijdens de aankoop en plaatsing van onze eerste keuken, kwamen wij voor onze verhuizing automatisch weer terecht bij Grando. Wij hadden links en rechts natuurlijk ter voorbereiding ook wel een aantal andere leveranciers ter inspiratie bezocht. Wederom werden wij door bedrijfsleider Dinesh relaxed ontvangen en uitgebreid deskundig te woord gestaan. Uit al onze wensen werd er binnen het afgesproken budget een mooi 3D-ontwerp en een duidelijk gespecificeerde offerte gedestilleerd. Tijdens een heerlijk bereid avondmaal werden de verdere puntjes op de i gezet. Uiteindelijk zijn wij ook door alle andere medewerkers zeer vriendelijk, gastvrij en vakbekwaam geholpen. Wij zitten nu lekker te genieten in onze nieuwe woning met de fraaie Grando keuken, die zeer minutieus is geïnstalleerd door de perfectionistische en gezellige Wensley. Wij zijn ook meer dan tevreden over onze door Grando geplaatste, comfortabele, keramische tegelvloer.
FOTO VAN INGRID EN LEX
Minutieus geinstalleerde keuken
REACTIE VAN INGRID EN LEX
Hierbij de door Grando vakkundig gelegde, keramische tegelvloer.
Reactie of foto toevoegen
“Goed geadviseerd”
Door Fam. Batenburg op donderdag 13 dec 2018 '18 | vestiging Hazerswoude-Dorp
Vandaag is onze keuken gerenoveerd door Grando Hazerswoude! Begin oktober in de showroom geweest en fijn ontvangen door het personeel daar. We hadden goed voor ogen wat we wilden en hierin werden we goed geadviseerd door de verkoper/manager. Lekkere heldere communicatie met goede tips en voorbeelden uit de mooie showroom. Keuze gemaakt om alle19 fronten te laten vervangen en een nieuw hangdressoir te kopen, later jwam daar nog een nieuwe inbouwkoelkast bij. Prijstechnisch een goede deal denken wij, waarbij ons gevoel in elk geval erg goed was icm de beloofde service en levering. Na 1 week is ter plaatse ingemeten door de monteur die ook de montage zou komen doen in december. Nu dus alles geplaatst en we zijn supertevreden! Goede keus, mooie keuken, professioneel gepkaatst en afgewerkt, fijne communicatie met Grando Hazerswoudevan begin tot het eind! Aanrader!
Reactie of foto toevoegen
“Uitstekend geholpen”
Door D.J.H.C. Duchenais op donderdag 13 dec 2018 '18 | vestiging Amersfoort
Na een oriënterende rondgang langs diverse aanbieders met overtuiging gekozen voor de firma Grando in Amersfoort. We zijn uitstekend geholpen door Serkan bij onze keuze en hebben een mooie badkamer samengesteld. Toch is het resultaat in werkelijkheid nog mooier en we zijn dan ook blij verrast met het resultaat. Mooi op tijd opgeleverd en afgewerkt. Al met al een prima keuze geweest.
Reactie of foto toevoegen
“Helemaal af”
Door Familie van der meer op woensdag 12 dec 2018 '18 | vestiging Rotterdam
Wij zij in mei bij Grando Rotterdam geweest en hebben daar met behulp van de verkoper umit Isik een badkamer gekocht.hij heeft ons heel goed geholpen en alles netjes geregeld.op 3 december zijn ze begonnen met de verbouwing wat echt super snel is gegaan.we moesten uitgaan van ongeveer 2a3 weken maar met 7 werkdagen was het helemaal af. Het montage bedrijf heeft super werk geleverd! Kortom we zijn super tevreden met de service en onze nieuwe badkamer!
Reactie of foto toevoegen
“Strak”
Door Rob op maandag 10 dec 2018 '18 | vestiging Amersfoort
Wij hebben bij Grando in Amersfoort een nieuwe keuken, badkamer en tegelvloer voor de gehele beneden verdieping gekocht. Wat ons als eerste opviel was de gastvrije en professionele ontvangst in de showroom. Zij hebben een uitgebreid assortiment aan keukens, badkamers en tegels op een prachtige manier gepresenteerd! We konden vrij snel onze keuze bepalen en kwamen tot een uitstekende deal. De spullen werden keurig zoals afgesproken geleverd en gemonteerd. Net als in de showroom wederom een uitstekende ervaring met de mensen die de montage voor hun rekening namen. Alles werd volgens een strakke planning met een uitstekende kwaliteit afgeleverd! Wij bevelen dit bedrijf dan ook van harte aan!
FOTO VAN ROB
Benedenvloer
Reactie of foto toevoegen
“Geleverde keuken”
Door Peters op maandag 10 dec 2018 '18 | vestiging Utrecht
Heel blij met onze mooie keuken! En zijn bij het maken van de keuze in de winkel goed geholpen!
Reactie of foto toevoegen
“Gelegde tegelvloer”
Door M. dijkgraaf op zondag 9 dec 2018 '18 | vestiging Amersfoort
Vloer voor de woonkamer, keuken, hal gekocht. Zeer goed geholpen en geadviseerd. Levering en het leggen van de vloer is allemaal volgens afspraak gegaan.
FOTO VAN M. DIJKGRAAF
Tegels
Reactie of foto toevoegen
“Heel tevreden”
Door Vincent op zaterdag 8 dec 2018 '18 | vestiging Doetinchem
Wij zijn heel tevreden over de samenwerking met Grando. Het contact verliep heel prettig, er werd uitgebreid de tijd genomen om onze wensen in kaart te brengen en te vertalen naar onze nieuwe keuken. Grando heeft uitstekende vakmensen in dienst, met hart voor het vak. Gedurende de verbouwing vond er continu afstemming plaats. Afspraken werden nauwgezet nagekomen en het resultaat is prachtig geworden. Wij kijken met veel plezier terug op de verbouwing van onze keuken en genieten elke dag van het resultaat.
Reactie of foto toevoegen
“Supertevreden”
Door John Meeuwisse op donderdag 6 dec 2018 '18 | vestiging Tilburg
We zijn super tevreden over onze keuken. Grando Tilburg heeft ons niet alleen geholpen aan een mooi eindresultaat maar ook in alle stappen daarvoor. Zo kregen wij uitgebreid hulp bij het uitzoeken van de keuken en hoe wij deze zo praktisch mogelijk konden indelen. Daarnaast werd er eerlijk en kundig advies gegeven over de aanschaf van de keuken apparatuur. Door de ervaren persoonlijke hulp hebben wij nu een keuken die perfect bij ons huis past. Grando Tilburg bedankt!
Reactie of foto toevoegen
“Helemaal happy”
Door Fam.Tubalawony op woensdag 5 dec 2018 '18 | vestiging Tilburg
Medio augustus zijn we ons gaan oriënteren op een nieuwe keuken. Grando Tilburg was de eerste, en tevens laatste, showroom die we bezochten. We werden namelijk uiterst vriendelijk voorzien van deskundig advies door zowel Jan als Herman. Hierdoor zijn we niet verder gaan kijken. We hadden er alle vertrouwen in dat we bij Grando op het juiste adres waren. Er werden goede ideeën aangeleverd en er werd meegedacht om onze keuken binnen ons budget te houden. Eind november zou de keuken geleverd worden. Op ons verzoek werd een datum gekozen waar ook echt rekening mee gehouden werd. Hierdoor konden we de voorbereidingen goed plannen. De communicatie rondom de planning van levering etc verliep erg soepel en makkelijk. Via de mail en Whatsapp hielden we elkaar op de hoogte en gestuurde appjes met vragen werden dezelfde dag nog beantwoord. Op het afgesproken tijdstip stonden de monteurs voor de deur. Het bleken, naast hele vriendelijke mannen, ook nog eens echte vaklui te zijn die uiteindelijk méér werk hebben geleverd dan waarvoor ze kwamen. Hoewel er van te voren was verteld dat de plaatsing 1 werkdag zou duren en dat onze keuken dan gebruiksklaar werd opgeleverd, zijn er dit uiteindelijk 2 geworden. Maar, zoals de monteurs al zeiden ; we zijn liever wat langer aan het werk met een tevreden klant als resultaat. En dát zijn we! Helemaal happy met onze nieuwe keuken. De volgende dag werden we gebeld ; Jan wil namelijk het eindresultaat komen bewonderen. Hoe leuk is dat. Wat een enorme betrokkenheid en klantvriendelijkheid. Uiteraard is hij van harte welkom. Wij zouden Grando keukens Tilburg dan ook aan iedereen adviseren.
Reactie of foto toevoegen
Foto's
Adresgegevens Grando Keukens & Bad
Website: www.grando.nl
aAlmelo (36 ervaringen), Woonboulevard 24, 7606 JA Almelo, tel 0546 - 85 13 04
bAmersfoort (45 ervaringen), Euroweg 93, 3825 HB Amersfoort, tel 033 - 494 61 70
cAssen (25 ervaringen), Borgstee 10B, 9403 TV Assen, tel 0592 - 74 90 09
dBarendrecht (18 ervaringen), Van 't Hoffstraat 18, 2991 XP Barendrecht, tel 0180 - 72 6 802
eBergambacht (29 ervaringen), Transportstraat 28, 2861 DZ Bergambacht, tel 0182 - 35 23 31
fBreda (61 ervaringen), Kruisvoort 68, 4814 RZ Breda, tel 076 - 531 95 26
gDelft (25 ervaringen), Schieweg 3, 2627 AN Delft, tel 015 - 261 19 94
hDen Helder (10 ervaringen), Ravelijncenter 29, 1785 LX Den Helder, tel 0223 - 66 86 80
iDoetinchem (15 ervaringen), Nijverheidsweg 12, 7005 BJ Doetinchem, tel 0314 - 36 86 30
jEmmen (31 ervaringen), Cornelis Houtmanstraat 41, 7825 VH Emmen, tel 0591 - 64 67 00
kEnschede (7 ervaringen), Hendrik ter Kuilestraat 175, 7547 SK Enschede, tel 053 - 431 81 41
lEpe (22 ervaringen), Hoofdstraat 118, 8162 AN Epe, tel 0578 - 62 08 84
mGroningen (23 ervaringen), Hoendiep 97B, 9718 TE Groningen, tel 050 - 318 14 11
nHazerswoude-Dorp (95 ervaringen), Frankrijklaan 4, 2391 PX Hazerswoude-Dorp, tel 0172 - 23 63 23
oHeerenveen (13 ervaringen), Beurtschip 37, 8447 CL Heerenveen, tel 0513 - 65 05 35
pHeerhugowaard (21 ervaringen), H.P. Berlageweg 7, 1703 DG Heerhugowaard, tel 072 - 574 42 07
qHelmond (19 ervaringen), Engelseweg 202, 5705 AJ Helmond, tel 0492 - 54 55 35
rHengelo OV (45 ervaringen), Holtersweg 17, 7556 BS Hengelo, tel 074 - 291 91 37
sHilversum (40 ervaringen), 2e Loswal 1, 1216 BC Hilversum, tel 035 - 621 91 29
tHoofddorp (72 ervaringen), Kruisweg 771-773, 2132 NG Hoofddorp, tel 020 - 446 01 12
uHoogvliet Rotterdam (74 ervaringen), Nieuwe Langeweg 41, 3194 DC Hoogvliet, tel 010 - 490 44 70
vHoorn NH (84 ervaringen), De Factorij 55, 1689 AK Zwaag, tel 0229 - 23 03 33
wLelystad (12 ervaringen), Zuiderpoort 23, 8239 AB Lelystad, tel 0320 - 26 81 88
xMiddelburg (69 ervaringen), Mortiereboulevard 42, 4336 RA Middelburg, tel 0118 - 72 49 05
yMijdrecht (15 ervaringen), Industrieweg 38g, 3641 RM Mijdrecht, tel 0297 - 25 04 94
zNaaldwijk (63 ervaringen), Hovenierstraat 127, 2671 DB Naaldwijk, tel 0174 - 62 37 63
a1Purmerend (14 ervaringen), Edisonweg 17, 1446 TM Purmerend, tel 0299 - 22 35 80
b1Rotterdam (52 ervaringen), Watermanweg 33, 3067 GA Rotterdam, tel 010 - 479 31 85
c1Son (85 ervaringen), Ekkersrijt 4084, 5692 DA Son, tel 0499 - 49 17 92
d1Tilburg (43 ervaringen), Hestiastraat 2, 5047 VA Tilburg , tel 013 - 571 11 80
e1Uden (53 ervaringen), Vluchtoord 39, 5406 XP Uden, tel 0413 - 26 20 93
f1Utrecht (63 ervaringen), Kaap de Goede Hooplaan 100a, 3526 AR Utrecht, tel 030 - 288 92 72
g1Wormerveer (22 ervaringen), Samsonweg 5B, 1521 RA Wormerveer, tel 075 - 646 11 70
h1Zaandam (46 ervaringen), Pieter Ghijsenlaan 15, 1506 PW Zaandam, tel 075 - 614 75 83
i1Zevenbergen (55 ervaringen), Blokweg 7a, 4761 RA Zevenbergen, tel 0168 - 37 37 00
j1Zwolle , Marsweg 33, 8013 PE Zwolle, tel 038 - 720 08 68
Kaart
Website
Overzichtpagina's
Meer bedrijven
Over deze pagina
Het helpcentrum van Qasa bevat uitgebreide informatie over onder meer betrouwbaarheidscontrole, privacybescherming, scorebepaling, wijzigen of intrekken van ervaringen, en wat er gebeurt na het schrijven van een ervaring.