Feedback
8,5

Grando Keukens & Bad

Website: www.grando.nl
Ervaringen
Beschrijf ook uw ervaring en help tegelijk anderen bij hun keuze
Website
www.grando.nl
Bedrijfsomschrijving
Afkomstig van Grando Keukens & Bad
Grando staat voor betaalbaar keuken- en badkamerdesign
Bij Grando wordt over elke keuken en badkamer tot in detail nagedacht, samen met u. Gebruiksgemak, persoonlijke wensen en genieten staan voorop. Of u nu op zoek bent naar een landelijk moderne keuken of sfeervolle badkamer, bij Grando bent u aan het juiste adres.

Zoektocht naar uw droomkeuken en/of -badkamer
Onze adviseurs horen graag wat uw wensen zijn. Het begint met een passend advies op maat, verwerkt in een realistische 3D tekening. Samen met u komen we tot een ontwerp dat perfect bij u past. Wij nemen het werk van A tot Z uit handen, indien u dit wenst. Wij bieden een luisterend oor en monteren uw keuken en/of badkamer vakkundig.


Laat u inspireren en adviseren
Ons inspiratie magazine boek staat boordevol nuttige informatie die u helpt in de zoektocht naar uw nieuwe keuken en/of -badkamer. U kunt het gratis aanvragen via: www.grando.nl/keukens/inspiratieboek.

Showrooms
Bezoek een van onze prachtige showrooms en u zult versteld staan van de vele mogelijkheden en variaties die op keuken- en sanitairgebied te vinden zijn. Bekijk onze website voor de dichtstbijzijnde Grando vestiging bij u in de buurt: www.grando.nl/vestigingen.
Meer informatie over Grando Keukens & Bad
Grando inspiratatieboek: www.grando.nl/keukens/inspiratieboek
Grando showrooms: www.grando.nl/vestigingen
Ervaringen
Er zijn 1614 ervaringen over Grando Keukens & Bad. Alle ervaringen zijn door Qasa gecontroleerd. Uw ervaring toevoegen: schrijf een review
Bekijk ervaringen per score:
5 sterren789 ervaringen
4 sterren609 ervaringen
3 sterren54 ervaringen
2 sterren48 ervaringen
1 ster97 ervaringen

Per vestiging:
“2 badkamers”
Door Sjoerd Veltman op donderdag 7 mrt 2019 '19 | vestiging Amersfoort
Voor de inrichting voor 2 badkamers gingen we naar SVEA. Dit is later omgezet naar Grando. Tijdens de planning werd ons voorgehouden dat er leidingwerk getekend zou worden. Na 3 afspraken bleek dit niet te kunnen en moest onze eigen aannemer dit regelen. Tijdens levering van de spullen; een fonteintje in de verkeerde kleur geleverd. Als er een nieuwe ligt moet je die zelf weer ophalen. Voor een wasbak dat de breed bleek te zijn moest €150,00 omruil kosten betaald worden. Voor een toiletbril die na montage een barst had werd gezegd: maar u heeft erop gezetten (ja natuurlijk). Van garantie was geen sprake. Gewoon een nieuwe bestellen en dan zeggen dat je wel €7,00 korting krijgt. Als je de factuur dan krijgt blijkt er maar €3,00 korting gegeven te zijn. Conclusie: we hebben voor €18 000,00 aan spullen gekocht bij Grando. Ze zijn een "dozenschuiver" en van service of meedenken met de klant hebben ze totaal geen kaas gegeten. Ik koop er nooit meer iets!
Reactie of foto toevoegen
“Vooraf goed daarna minder tevreden”
Door PJG Schuitemaker op maandag 28 aug 2017 '17 | vestiging Hoorn NH
Bij het samenstellen alles goed en wel, eenmaal getekend word dit een heel stuk minder. Voor de garantiebewijzen worden geheel verkeerde merken doorgegeven. Er word erg langs elkaar heen gewerkt waardoor de een niet van de ander weer waar ie mee bezig is waardoor de planning niet goed verliep en er een keuken zou worden bezorgd/geplaatst. Als dit gemeld word dan krijg je een grote mond en willen ze dit afkappen!. Keuken is wel netjes geplaatst, al zou ik de volgende keer qua kosten een loodgieter inhuren, de 2 pvc T stukken voor de wasbak worden wel heeeel dik betaald terwijl alles tot in de puntjes was voorbereid. Maar ja voor een keuken van ruim € 18000,- (dit was incl. de korting) mag je ook niet zoveel verwachten :-)
Reactie of foto toevoegen
“Showroomkeuken”
Door Angelika Bleij op dinsdag 4 okt 2016 '16 | vestiging Zaandam
Eerste ervaring van 24 juni 2016: Ik heb een hele mooie showroomkeuken gekocht die ik op marktplaats zag staan. Ben met mijn moeder heen gegaan en heb hem meteen gekocht. Graag wilde ik in plaats van een inductie kooplaat die erin zat een gaskookplaat. Dit was geen probleem en deze hebben ze voor me besteld en daardoor kreeg ik ook nog wat extra korting, omdat die kookplaats iets goedkoper was dan de inductie. De verkopers zijn vriendelijk en helpen je goed. Het is een aanrader om bij deze winkel te gaan kijken voor een nieuwe keuken.

Aanvulling ontvangen op 3 oktober 2016: De keuken staat nu en is ook in gebruik. Ik ben zeer tevreden, hij heeft genoeg ruimte en ook de inbouwapparatuur werkt fijn.
Reactie of foto toevoegen
“Geen offerte”
Door Claudia op maandag 18 apr 2016 '16 | vestiging Rotterdam
Bij eerste oriëntatie goede indruk van Grando Keukens in Rotterdam. Verkoper Dhr. Bosman lijkt oprecht geïnteresseerd in ons verbouwingsproject (oa. nieuwe keuken met eiland, badkamer en toilet). Hij adviseert ons verder na te denken over onze wensen en een afspraak te maken voor aanvullend advies en een offerte. Gezien Grando na een rondje Woonmall Alexandrium een van de weinige zaken lijkt zonder schreeuwige / opdringerige benadering en waar een stukje advies onderdeel lijkt te zijn van de bedrijfsvoering maken wij een afspraak. We vragen specifiek om de verkoper die aangaf zo graag een rol te spelen in onze verbouwing waarin hij kon werken met zo'n mooie ruimte. We maken een rondje door de winkel om onze wensen kenbaar te maken. De verkoper wil al snel weten of we ook vandaag tot aankoop over zullen gaan. Wij geven aan bij zo'n grote aanschaf sowieso bedenktijd te willen. Ons inziens niet heel vreemd. De intentie om bij Grando tot aankoop over te gaan is er op dat moment wel. Maar dat verandert snel. Zodra duidelijk is dat we deze zondag niet gaan kopen slaat de sfeer geheel om.

De verkoper verliest direct zichtbaar interesse en weigert een prijsopgave te maken. Hij benadrukt meermaals dat de korting van 25% op de "normale prijs" alleen vandaag geldt. We geven aan dat aangezien we én een keuken én een badkamer én toilet willen aanschaffen en laten installeren, we ervanuit gaan dat de korting later ook nog wel geldt. De verkoper bestrijdt dit. Grando is namelijk een kwaliteitszaak en geen prijsstunter waar het altijd uitverkoop is. Wij geven aan dat we graag advies willen over het badkamer ontwerp en de keukenapparatuur. Maar dat zit er niet in als we niet eerst toezeggen vandaag tot aankoop over te gaan. De verkoper raadt ons aan om de gewenste informatie over de apparatuur maar op te zoeken op internet(?) en in het badkameradvies heeft hij duidelijk geen zin. We hadden juist voor Grando gekozen ivm een stukje advies maar dat zit er dus niet in.

De verkoper raakt geïrriteerd over het feit dat wij ons budget niet open en bloot op tafel willen leggen. Uiteindelijk kunnen we kiezen: "zeg maar wat we gaan doen: óf we gaan verder praten en een offerte maken, maar dan wordt er wel vandaag gekocht.... Óf ik ga nu andere mensen helpen!" Met andere woorden we moeten vooraf ja zeggen op een badkamer waarvan we dan nog niet eens weten hoe deze er überhaupt uit gaat zien en krijgen ons apparatuur advies pas nadat we hebben toegezegd een keuken te kopen waarvan de prijs nog onduidelijk is. Kopen kan eventueel onder voorbehoud, maar navraag over de voorwaarden (is er bijv. een boete bij afzegging etc) heeft hij niet paraat. Google hier maar eens op i.c.m. Mandemakers Groep waar Grando onderdeel van is: een boete van 30% op totaalprijs is bij deze firma niet ongewoon...

In verbijsterde toestand laat de verkoper ons achter om zijn geluk te beproeven bij de volgende klanten. Dit is duidelijk niet de verbouwingsvoorpret waar we naar uitgekeken hadden. We zijn vooral boos over deze schofterige manier van handelen.

Voor de mensen die zich toch graag willen oriënteren bij deze keten nog een paar tips vooraf. Bij Grando is het de bedoeling dat je:

1. Advies inwint bij de concurrent en op internet en pas als je EXACT weet wat je wilt mag je terugkomen zodat de verkoper vooral niet teveel tijd in je hoeft te investeren.
2. Vervolgens geef je je maximale budget af
3. Zeg je nog voordat de offerte is opgesteld of je uberhaubt zicht hebt van het uiteindelijke ontwerp al toe de keuken/badkamer diezelfde dag te kopen zodat de verkoper hier zijn maximale gewin uit kan halen.

Wij komen in ieder geval niet meer terug!
Reactie of foto toevoegen
“Prima keukenwinkel”
Door Polak op zondag 3 jan 2016 '16 | vestiging Son
Prima winkel, keukenontwerp is grotendeels door rondshoppen bij meerdere keukenzaken ontstaan. Gando is wel één van weinige winkels die nog hoge catalogusprijzen hanteren om daarna zogenaamd veel korting te kunnen geven. Moet je doorheen prikken en pas gaan onderhandelen na de eerst offerte "met korting" is ontvangen.
Reactie of foto toevoegen
“Showroombezoek”
Door BB op maandag 30 nov 2015 '15 | vestiging Rotterdam
I.v.m de bouw van een nieuwbouwwoning hebben wij een tijdje geleden een aantal keukenbladen aangevraagd. Grando belde n.a.v. onze aanvraag om ons uit te nodigen voor een bezoek aan de showroom incl. vrijblijvend advies en een 3D ontwerp. 29-11 op afspraak een bezoek gebracht aan Grando Alexandrium. Na een goed ontvangst heeft 1 van de verkopers ons de showroom laten zien en heeft hij op papier een schets gemaakt van onze wensen. Richting het eind van het gesprek werd gevraagd of we vandaag wilde tekenen als dit onze droomkeuken bleek te zijn. Ons antwoord "nee" werd niet geaccepteerd en eigenlijk stopte daar direct de begeleiding/ sloeg de sfeer om. We hebben aangegeven dat we thuis op ons gemak alles nog een keer door wilde nemen (3D tekening, keuze apparatuur etc). Er werd nog een aantal keer gevraagd of we vandaag echt niet wilde tekenen, waarop wij steeds met "nee" hebben geantwoord. We hebben gevraagd om een gespecificeerde offerte, waar niet op gereageerd werd. Er werd wel een bedrag van 16000 euro genoemd (1e keer) en vervolgens de vraag of we voor 9000 wel vandaag zouden tekenen (nog steeds nee). Puur vanuit het feit dat we ons niet onder druk laten zetten.
Al met al zijn wij naar huis gegaan zonder een offerte/ 3D tekening zodat we fatsoenlijk over de aankoop na kunnen denken. Er werd nog wel even snel een oude 3D afdruk van een soortgelijke keuken meegegeven. Deze tekening was gisteren toevallig gemaakt....(geen dubbele oven, bovenkasten was anders etc). Na ons 'nee' was het gewoon gedaan met de klantvriendelijkheid. We hebben aan de verkoper aangegeven waar onze irritatie aan het eind van het gesprek zat. Als antwoord kregen we dat hij van het hoofdkantoor verplicht moet blijven vragen of we een handtekening willen zetten en dat ze geen gemeenteinstelling zijn. Zijn ervaring is dat mensen echt wel tekenen als de prijs goed is voor een droomkeuken etc. Kennelijk zijn wij aparte kopers, omdat we eerst na willen denken over een eventuele aankoop. Ook als dit inhoudt dat de prijs daardoor misschien iets hoger uitvalt omdat eventuele korting niet meer geldt. Dit had hij nog nooit meegemaakt..... Jammer dat een bedrijf (of deze verkoper) op deze manier met klanten omgaat.
REACTIE VAN GRANDO RETAIL
Beste BB, bedankt voor het delen van uw ervaring. Een keuken of badkamer is geen product wat u "eventjes" snel koopt. We begrijpen uw reactie daarom ook volkomen en zullen contact opnemen met de vestiging in Rotterdam om dit te bespreken. Vanuit het hoofdkantoor willen we onze excuses aanbieden voor dit misverstand. We nemen graag persoonlijk nog even contact met u op. Nogmaals bedankt.
REACTIE VAN JEFFREY TOURNIER
Beste BB, Bij de vestiging in Hoogvliet hebben wij een totaal andere ervaring gehad. Ook wij wilden absoluut geen "Ja" geven op de eerste dag. Er werd wel nog een paar keer doorgevraagd, maar uiteindelijk kregen we de gespecificeerde offerte en de 3D tekening gewoon mee. Na een aantal weken hebben we uiteindelijk besloten de keuken (met een paar wijzigingen) te kopen.
Reactie of foto toevoegen
“Goede service”
Door Corina Dames op donderdag 5 nov 2015 '15 | vestiging Zaandam
Wij hebben in 2009 bij Grando Zaandam een keuken gekocht en door hen laten plaatsen. Na ruim 5 jaar gaat de vaatwasser kapot en bel ik een monteur. Deze constateert dat de vaatwasser door een montagefout niet uit te bouwen was. Op zijn advies heb ik hierover contact met Grando opgenomen, vervolgens is er in overleg een Bosch monteur geweest die hetzelfde constateerde. Tijdens het aantal keer heen en weer bellen met Grando, omdat dit leek op een vrij onmogelijke fout, kwamen wij erachter dat herstelkosten voor de vaatwasser ook zeer royaal waren (pech voor ons). In overleg met Grando hebben wij toen besloten om voor een nieuwe vaatwasser te gaan. Zij hebben ons een nieuwe vaatwasser met korting geleverd, de helft van de monteurskosten van Bosch terug bezorgd en kosteloos de oude vaatwasser verwijderd en de nieuwe geplaatst (de volgende dag al). Dit is een compliment waard, goede service, zelfs na ruim 5 jaar. Dankjewel Jeremy Cheron van Grando Zaandam
Reactie of foto toevoegen
“Geen spijt van”
Door R.Plaggenborg op dinsdag 23 jun 2015 '15 | vestiging Den Helder
Wij zijn in oktober in Den Helder komen wonen en waren op zoek naar een keuken , zo zijn we bij Grando Keukens en Bad terecht gekomen, We zijn ontzettend goed en zeer vakkundig geholpen , er werd ons niks aangepraat maar vakkundig de plus en minnen van de diverse keukens en apparatuur uitgelegd zodat de keuze stapje voor stapje makkelijker werd. ook nog leuke korting gehad. De montage is erg vakkundig gedaan door twee aardige vakkundige jongens en zelfs het verpakkingsmateriaal werd meegenomen, ook de nazorg is uitstekend, even 1 telefoontje en er werd gelijk een afspraak gemaakt om wat kleine dingetjes na te stellen . Kortom ik zou een ieder die een nieuwe keuken zoekt even binnen te stappen bij Grando , U zal er geen spijt van krijgen!
Reactie of foto toevoegen
“Prima geregeld”
Door Hugo Smit op maandag 18 mei 2015 '15 | vestiging Hengelo OV
Wij hebben een nieuwe keuken gekocht bij Marcel en Paul. Prima adviezen, een goed luisterend oor, fijne korting en geen loze verkooppraatjes. Vaste monteur - prima geïnstalleerd! Wij hebben onze zoon en schoondochter die ook een nieuwe keuken wilden aanschaffen geadviseerd vrijblijvend naar Grando te gaan (zij hadden al meerdere zaken bezocht). Ook zij hebben inmiddels een bestelling geplaatst. Zegt genoeg toch?
Reactie of foto toevoegen
“Wat een waardeloos bedrijf”
Door J.L.W. op zondag 15 jun 2014 '14 | vestiging Rotterdam
Wij hebben een complete badkamer gekocht bij Grando in Rottrdam (Alexandrium). Nu willen wij toch een grotere douchewand. Na tig keer bellen werden we eindelijk te woord gestaan. Na ons verhaal over een grotere douchewand kregen we een waterval aan redenen waarom we deze niet konden ruilen voor een grotere. Alsof er een houdbaarheidsdatum op zit en de doos was open gemaakt. Ja dat kon echt niet. We wilde bij dit filiaal ook onze keuken bestellen. Dat is bij deze nu niet meer het geval. En die korting die we zouden krijgen op onze nieuw aan te schaffen keuken gaat in het ronde archief.
Reactie of foto toevoegen
“Erg blij”
Door Ankie op donderdag 16 mei 2019 '19 | vestiging Zwolle
Onlangs hebben we een keuken besteld bij Grando in Zwolle. We zijn erg vriendelijk ontvangen en Bas was zeer behulpzaam in het uitzoeken van een keuken. Mijn vriend en ik lagen wat uit elkaar in wat we wilden, waardoor het nogal een opgave was om tot een goede keuken te komen. We hadden overigens bewust voor Grando gekozen, omdat we daar de mooiste keukens in de showroom hadden gezien. We waren uiteindelijk toch nog vrij snel tot een mooie keuken gekomen. Omdat we snel onze woning wilden kunnen betrekken, is de keuken uiteindelijk niet Ingemeten. Een tip voor anderen, laat dit wel doen, want dit voorkomt problemen!! Bij ons bleek het mis te zijn gegaan, waardoor de keuken te groot bleek voor de ruimte. Gelukkig is dit opgelost en hebben we een paar weken extra moeten wachten op de keuken, maar dit was het zeker waard! We zijn er erg blij met de keuken!
Reactie of foto toevoegen
“Zeer tevreden”
Door Peter Slager op donderdag 16 mei 2019 '19 | vestiging Zwolle
Wij hebben bij Grando Zwolle een badkamer gekocht en zijn hierbij uitstekend geholpen. Onze belangrijkste voorwaarde was dat de badkamer geplaatst zou worden begin april. Andere badkamer leveranciers konden ons dit niet garanderen. Deze belofte zijn ze uitstekend nagekomen, en zijn gestart op 2 april met de installatie van de badkamer. Tijdens het verkoopgesprek zijn we correct geholpen en er werd goed mee gedacht mbt onze wensen. De installatie is uitstekend verlopen. Tijdens de installatie bleek van een soort tegels te weinig zijn geleverd. Dit werd na een telefoontje met Grando Zwolle de volgende dag met spoesd nageleverd. Uitstekende service! Wij zijn zeer tevreden over de complete levering en service.
FOTO VAN PETER SLAGER
Uitstekende badkamer
Reactie of foto toevoegen
“Dikke 10”
Door gert op woensdag 15 mei 2019 '19 | vestiging Tilburg
ik had de recensies gelezen op internet en deze heeft ons getriggerd om naar Grando Tilburg te gaan.En ik moet zeggen dat de recensies meer dan waar zijn.Wij hebben al het contact alles super fijn ervaren,vanaf de eerste stap in de winkel tot het plaatsen van de keuken.Met dank ook zeker aan de zeer behulpzame en ervaren monteurs.De wijze waarop grando Tilburg werkt is hoe je als consument hahandeld wil worden....nogmaals dikke 10
Reactie of foto toevoegen
“Goed resultaat”
Door Bas op dinsdag 14 mei 2019 '19 | vestiging Hoorn NH
Ik heb een keuken gekocht bij Grando. De adviseur neemt ruimschoots de tijd om alle mogelijkheden te bespreken en goed mee te denken. Er worden goede afspraken en een duidelijke planning van de werkzaamheden gemaakt. De plaatsing gebeurt door vaklui, die meedenken. Het resultaat mag er zijn!
FOTO VAN BAS
Reactie of foto toevoegen
“Kortom vakwerk”
Door Henny Hesse op zaterdag 11 mei 2019 '19 | vestiging Utrecht
Wij hebben een keuken aangeschaft. Wij zijn buiten gewoon goed geholpen om ons idee om te toveren tot werkelijkheid. De gemaakte 3D tekeningen gaven al een buitengewoon realistisch inzicht van hoe het zou worden, maar hetgeen wat opgeleverd is, is nog vele malen mooier. Een hele dikke pluim voor de verkoper Nick voor zijn inzicht en ideeën en hulp in de uitwerking, ook voor Frans degene die de keuken heeft geplaatst, een op en top vakman. Kortom vakwerk van het hoogste niveau. Wij zouden iedereen aanraden om naar deze vestiging te gaan en om met deze groep mensen een nieuwe keuken uit te werken.
REACTIE VAN HENNY HESSE
Het resultaat
+ Toon extra foto van Henny Hesse
+ Toon extra foto van Henny Hesse
Reactie of foto toevoegen
“Aanbeveling”
Door G.J. Dekker op vrijdag 10 mei 2019 '19 | vestiging Zwolle
We hebben onze keuken, toilet en badkamer in een keer samen laten vernieuwen door Grando. Het was makkelijk dat alles tegelijk werd gedaan. We hebben goede voorlichting gekregen en zijn heel tevreden met het resultaat. Ook de mannen, die het werk deden waren erg kundig. We kunnen Grando Zwolle van harte aanbevelen.
Reactie of foto toevoegen
“Nieuwe keuken”
Door Stefan en Miriam op vrijdag 10 mei 2019 '19 | vestiging Uden
We hebben een nieuwe keuken gekocht en zijn super geholpen door Ivo en zijn team.

Aanvulling ontvangen 13 mei 2019: Aankoop is geleverd en gemonteerd.
Reactie of foto toevoegen
“Aankoop showroomkeuken”
Door Anneke op vrijdag 10 mei 2019 '19 | vestiging Naaldwijk
9 weken geleden gingen we ter inspiratie kijken in de showroom. Meteen is ons oog gevallen op een showroomkeuken. Die hebben we direct (na een half uur peinzen en twijfelen) gekocht. Na 8 weken is de keuken ingebouwd en sindsdien kunnen we lekker kokkerellen. Mooie aan de aankoop was dat zelfs nog aanpassingen mogelijk waren op de order, die reëel doorbelast werden. Het monteren kon afgestemd worden op het nog moeten slopen van onze oude keuken en aanpassingen van de leidingen in onze keukenruimte. Wat een service!
FOTO VAN ANNEKE
Keuken in twee tinten
Reactie of foto toevoegen
“Erg blij”
Door Sander de Jong op vrijdag 10 mei 2019 '19 | vestiging Heerenveen
Wij zijn erg blij met het eindresultaat van de keuken. Vanaf het begin goed geholpen met het juiste advies en ze namen ook de tijd voor je. de bezorging van de keuken ging ook prima. Het monteren van de keuken ging mooi vlot door een ervaren monteur. Ga zo door Grando keukens. Zeker een aanrader om hier een keuken te kopen!
FOTO VAN SANDER DE JONG
Het eindresultaat
Reactie of foto toevoegen
“Keuken zelfmontage”
Door Brian op vrijdag 10 mei 2019 '19 | vestiging Assen
Wij hebben een keuken gekocht. Heb niks te klagen!
Reactie of foto toevoegen
“Positieve ervaring”
Door Steven en Kristina op woensdag 8 mei 2019 '19 | vestiging Zwolle
We hebben hier onze keuken laten samenstellen en tevens laten plaatsen. Van begin tot eind tot in de puntjes geregeld en totaal zorgeloos. Na het aangeven wat ons budget was hebben we samen gekeken naar de mooiste en beste opstelling qua werkblad, kastjes en apparatuur. Achter af nog het één en ander aanpassen was ook geen enkel probleem! Eventuele extra kosten werden in goed overleg aan ons voorgelegd. Pas na akkoord werd overgegaan tot bestellen. Dan het plaatsen van de keuken. Deze is geheel volgens afspraak uitgevoerd en tevens op de vooraf afgesproken data. Het resultaat mag er zijn, de keuken staat er super strak bij! Enige minpuntje in het geheel is de spoelbak welke aan de voorzijde (in het zicht) niet gepolijst was. Dit heeft Grando Zwolle daarentegen wel weer heel netjes opgelost door een geheel nieuwe spoelbak te laten maken. De oude spoelbak hoeft pas omgeruild te worden wanneer de nieuwe gereed is. Zeer nette oplossing dus. Al met al dus een zeer positieve ervaring met Grando Zwolle en in het bijzonder met onze contactpersoon Erwin welke nog een aantal keren bij ons thuis is komen kijken hoe de vorderingen met de keuken waren.
FOTO VAN STEVEN EN KRISTINA
Strakke keuken
Reactie of foto toevoegen
“Goed geholpen”
Door Maurice Stougje op zondag 5 mei 2019 '19 | vestiging Middelburg
Keuken gekocht, goed geholpen, goede kennis en ervaring van verkoper. Creatieve oplossingen en uitstekende levering. Monteur vriendelijk en veel kennis van zaken. Vakman. Kortom: dik tevreden!
FOTO VAN MAURICE STOUGJE
Reactie of foto toevoegen
“L-vormige keukenopstelling”
Door Annemiek op zondag 5 mei 2019 '19 | vestiging Amersfoort
L-vormige keukenopstelling gekocht bij Grando Amersfoort. Deskundig personeel, meedenkend en ontzorgend. Zeer blij met onze keuken en keuze.

Aanvulling ontvangen 6 mei 2019: De levering en montage heeft al plaats gevonden en is naar onze bevindingen goed uitgevoerd conform onze wensen.
Reactie of foto toevoegen
“Uitstekend”
Door Boer op zondag 5 mei 2019 '19 | vestiging Wormerveer
Badkamer gekocht uitstekend geholpen vriendelijk en compleet. Monteur is rustig en nauwkeurig zoals beloofd uitstekende kwaliteit. Neemt de tijd om vooraf alles thuis door te nemen heel fijn
Reactie of foto toevoegen
“Zeer goed verlopen”
Door H van Rossem op zaterdag 4 mei 2019 '19 | vestiging Zevenbergen
Ben zeer tevreden over de keuken die Grando keukens heeft geleverd. Zowel de voorlichting, als plaatsen zeer goed verlopen echt een aanrader
Reactie of foto toevoegen
“Luisteren goed”
Door Jaco van der Worp op zaterdag 4 mei 2019 '19 | vestiging Hazerswoude-Dorp
Badkamer gekocht. Zeer tevreden over het advies in de showroom en over de montage. Er werd echt geluisterd naar onze wensen en afspraken werden goed nagekomen.
Reactie of foto toevoegen
“Bijzonder tevreden”
Door Wim en Wies Bakker op zaterdag 4 mei 2019 '19 | vestiging Tilburg
Nog niet zo lang geleden hebben we een keuken gekocht bij Grando Keuken en Bad in Tilburg. We zijn daarbij tijdens het traject van ontwerp tot aan plaatsing uitstekend geadviseerd door Herman. Hij dacht goed met ons mee om een mooie keuken te realiseren en alle door ons aangedragen wijzigingen t.o.v. het eerste ontwerp werden naadloos ingepast. Ook van de vooraf afgesproken planning werd niet afgeweken. De plaatsing van de keuken werd vakkundig gedaan: netjes en professioneel. Kortom: wij zijn bijzonder tevreden over Grando Keuken en Bad uit Tilburg en kunnen en zullen mensen die nog een keuken zoeken dit adres van harte aanbevelen.
Reactie of foto toevoegen
“Zeer tevreden”
Door Piet Sanders op vrijdag 3 mei 2019 '19 | vestiging Son
We hebben een badkamer en toilet aangeschaft. We zijn zeer tevreden over de afwerking en het resultaat. De paar kleine puntjes die na de oplevering nog moesten worden gedaan zijn perfect afgewerkt. De verschillende installatie bedrijven hebben prachtig werk geleverd. De coördinatie van het geheel door Thijs Verhagen was erg goed. Al met al zijn we zeer tevreden. We raden Grando daarom ook aan vanwege de service en kwaliteit.
FOTO VAN PIET SANDERS
Reactie of foto toevoegen
“Goede hulp gehad”
Door Hans Heijdt op vrijdag 3 mei 2019 '19 | vestiging Hazerswoude-Dorp
Met behulp van verkoper Gert Kropf onze droomkeuken samen gesteld. Waar wij dachten dat bepaalde opties niet haalbaar waren voor ons, heeft Gert ons laten zien dat er veel mogelijk is.
FOTO VAN HANS HEIJDT
Droomkeuken
Reactie of foto toevoegen
“Keukenrenovatie”
Door C van Velzen op vrijdag 3 mei 2019 '19 | vestiging Hazerswoude-Dorp
Keuken laten renoveren, ziet er weer mooi uit
Reactie of foto toevoegen
“Heel blij met service”
Door Anja op vrijdag 3 mei 2019 '19 | vestiging Son
We hebben hier een prachtige keuken, wc en vloer gekocht. Onze adviseur Sander zette al onze wensen in een fantastisch ontwerp om dat we sinds afgelopen week in onze keuken kunnen bewonderen. Wat een vakman! We zijn heel blij met de service van Grando, ze zijn alle afspraken netjes nagekomen!
Reactie of foto toevoegen
“Niet doen en nooit meer Grando”
Door J. te Amsterdam op woensdag 1 mei 2019 '19 | vestiging Purmerend
Begin december 2018 is Grando begonnen met de sloop van onze badkamer (4 m2) en aparte toilet ruimte, we hebben geen leidingen verlegd geen bijzonder luxe materiaal gekozen, we hebben ook niet voor een dubbeltje op de eerste rij gestaan want we hebben inmiddels bijna 18k betaald voor de twee kleinste kamertjes in ons huis. De badkamer zou af zijn in 3 weken en opgeleverd worden in januari 2019.

Inmiddels is het 1 mei en zitten wij met een badkamer en een toilet ruimte die allerlei mankementen en afwerkingsfouten toont.
- Douchedeur is scheef geplaatst omdat deze niet past, inmiddels begint deze te lekken en staat er enorm veel spanning op en staat op knappen.
- Voegwerk is gebarsten en kitwerk is er slordig opgesmeerd
- De hoge kast is niet goed gemonteerd en stort bijna in.

Tussentijds hebben wij 4 maanden lang met een badkamer gezeten die niet af is geen douchedeur, kast niet opgehangen, kitwerk niet afgemaakt, door allerlei leveringsproblemen met Grando kregen we vertraging op vertraging, een grote logistieke bende en werd onze babykamer gebruikt als opslag voor de verkeerd geleverde artikelen. Het contract werd niet nagekomen de loodgieter/installateur die bij ons begonnen is kwam niet meer terug en is er iemand anders ingeschakeld om het af te maken na meerdere in gebreke stellingen van onze kant.

Inmiddels is het een maand geleden dat de planner Eveline is geweest voor het opleveringsgesprek en de gebreken zouden in twee weken hersteld worden wij horen niks na meerdere aanmaningen.

Bij verkoop werden er allerlei beloftes gedaan en werd alles netjes vastgelegd in het contract conform CBW voorwaarden maar Grando Purmerend komt zijn afspraken niet na en nu zijn we genoodzaakt na 7 maanden alsnog de rechtsbijstand in te schakelen, we hebben nu dagen vrij moeten nemen om de bezorgers te ontvangen voor de verkeerde leveringen, voor het ophalen van de spullen, de monteurs binnen te laten, we konden niet verhuizen omdat de badkamer en het toilet vertraagd was en we deze niet konden gebruiken en dan de talloze keren dat we geïnvesteerd hebben in mailtjes en telefoontjes om ze terug te laten komen.
Reactie of foto toevoegen
“10 met een griffel”
Door John op dinsdag 30 apr 2019 '19 | vestiging Doetinchem
We hebben keuken gekocht met een kook eiland en een prachtige achterwand. Het geheel past perfect in ons huis in Spanje. Vooral de materiaal keuze en de toegepaste kleuren zijn subliem. Coen, een 10 met een griffel!
Reactie of foto toevoegen
“Badkamer”
Door W bakker op zondag 28 apr 2019 '19 | vestiging Almelo
Badkamer laten ontwerpen en plaatsen. Montage duurde langer dan verwacht. W. Bakker.
Reactie of foto toevoegen
“Betonlook keuken”
Door Evelien van Royen op zaterdag 27 apr 2019 '19 | vestiging Den Helder
Bij Grando Keukens Den Helder een betonlook keuken gekocht. Hij ziet er stoer en functioneel uit en is gelijk een aanwinst voor het huis door de mooie belijning en de afwisseling van kleuren grijs. Als de zon er op schijnt, is het weer een ander gezicht. Super mooi en ontzettend vakkundig geïnstalleerd! Elk apparaat wordt gelijk getest en de puntjes worden echt op de i gezet bij installatie!
REACTIE VAN EVELIEN
Nog even een extra service rondje om de punten op de i te zetten! Super geregeld, mooie keuken en uitstekende service. Blij mee!!!
Reactie of foto toevoegen
“Keukenaankoop”
Door Pierre de Rooij op zaterdag 27 apr 2019 '19 | vestiging Breda
We hebben een mooie moderne keuken gekocht en zijn door de adviseur genaamd Brahim uitstekend geholpen. Hij verdient een pluim. Jammer dat er een aantal onvolkomenheden waren die wat ons betreft adequater hadden kunnen worden opgelost.
Reactie of foto toevoegen
“Nieuwe badkamer”
Door Sandy op vrijdag 26 apr 2019 '19 | vestiging Breda
Wij hebben een compleet nieuwe badkamer gekocht. De verkoper Bart heeft ons goed geholpen. Levering was op tijd en netjes geleverd. We waren ook zeer te vrede over de monteur Bas.( geregeld via Grando) Werkt erg netjes en denkt met je mee. Kunnen nu heerlijk genieten van onze nieuwe aankoop!!
Reactie of foto toevoegen
“Verlichting”
Door van Krevelen op vrijdag 26 apr 2019 '19 | vestiging Hazerswoude-Dorp
2 jaar geleden hebben wij keuken gekocht bij Grando in Hazerswoude-Dorp. In die 2 jaar zijn de lichtjes onder en in de kastjes aantal keren kapot gegaan. Om lichtje te repareren hebben wij eerste keer 4 maanden op gewacht en nu ondertussen al langer dan een half jaar. Die krengen gaan om een paar manden kapot. Nu krijgen wij te horen dat wij moeten gaan betalen om lichtje te vervangen. In die 2 jaar zitten wij merendeels zonder licht dan met licht. Slechte service van Grando! Zodra je betaald hebt ben je niet meer belangrijk. Voor mij geen Grando meer!
Reactie of foto toevoegen
“Goede kwaliteit”
Door Wim op vrijdag 26 apr 2019 '19 | vestiging Utrecht
Mooie keuken gekocht, wel wat duurder als dat we van te voren hadden ingeschat maar goede kwaliteit!
Reactie of foto toevoegen
“Zeker aanbevelen”
Door Fam. Mannes op vrijdag 26 apr 2019 '19 | vestiging Mijdrecht
Wij hebben een prachtige greeploze hoekkeuken met composiet blad en alle apparatuur bij Grando in Mijdrecht aangeschaft. Omdat wij de keuken zelf wilde installeren hadden wij veel vragen. Niets was verkoper Rob Cohen te veel om iedere aanpassing en wens uitvoerig met ons te bespreken en opnieuw in te tekenen. Ook probleempjes tijdens de levering werden snel en soepel door Rob Cohen opgepakt en opgelost. Wij willen Grando Mijdrecht zeker aanbevelen bij toekomstige keukenkopers.
Reactie of foto toevoegen
“Keukenaankoop”
Door Berrie groenland op vrijdag 26 apr 2019 '19 | vestiging Tilburg
Keuken gekocht. Zeer tevreden over verkoper en diens vader zijn zeer professioneel en klantvriendelijk en komen de gemaakte afspraken goed na
Reactie of foto toevoegen
“Keuken zelf montage”
Door Desley Teunisse op vrijdag 26 apr 2019 '19 | vestiging Purmerend
Wij hadden een keuken gekocht en werden geholpen door Gijs-Jan. Die heel goed met ons mee dacht en heeft geholpen om binnen ons budget een prachtige keuken te creëeren! Top zaak
Reactie of foto toevoegen
“Netjes”
Door Laura Suijkerbuijk op vrijdag 26 apr 2019 '19 | vestiging Middelburg
Badkamer gekocht naar wens geleverd en geplaatst in 1.5 week heel netjes zijn erg blij en tevreden !
Reactie of foto toevoegen
“Top geregeld”
Door Wim Schram en Foen van Luik op vrijdag 26 apr 2019 '19 | vestiging Amersfoort
Vrienden van ons hebben Grando Amersfoort aangeraden, omdat zij daar een keuken hadden gekocht. Door de positieve ervaringen van onze vrienden besloten wij ook een kijkje te nemen in Grando Amersfoort. Bij binnenkomst wordt je al met een warm gevoel welkom geheten door de verkopers. Samira heeft ons geholpen en het resultaat is prachtig geworden. Communicatie vanuit Grando was goed geregeld. Monteurs zijn vakbekwaam! Verkopers zijn niet opdringerig, echt top geregeld!
Reactie of foto toevoegen
“Aanrader”
Door Jelte van de Kamp op donderdag 25 apr 2019 '19 | vestiging Zwolle
We hebben een keuken gekocht bij Grando Zwolle. Het idee wat we in ons hoofd hadden kwam daar precies zo op papier. De keuken hebben we zelf geplaatst. Levering van de keuken was erg netjes. Alles zat keurig verpakt en was goed gelabeld. Kortom Grando Zwolle is een absolute aanrader. Het contact met de winkel is ook erg prettig.
FOTO VAN JELTE VAN DE KAMP
Keuken met eiland
Reactie of foto toevoegen
“Goede samenwerking”
Door Renate Middelveld op donderdag 25 apr 2019 '19 | vestiging Barendrecht
De wens een badkamer op zolder. Bouwen vanaf niks, dat bleek niet voor iedereen weggelegd. Bij Grando Barendrecht wel!! Er werd goed meegedacht in de winkel voor het ontwerp en thuis kwam Mathijs met zijn twee gouden handen. Ook tijdens het opbouwen en afwerken werd er steeds goed overlegd. Het resultaat is een prachtige, luxe, super strak afgewerkte badkamer. Wij zouden Grando in samenwerking met Mathijs iedereen aanraden!!
FOTO VAN RENATE MIDDELVELD
Strak afgewerkte badkamer
Reactie of foto toevoegen
“Denken mee”
Door Familie Munnik op woensdag 24 apr 2019 '19 | vestiging Tilburg
Wij hebben een keuken gekocht. Zijn heel goed en leuk geholpen. Luisteren goed naar de wensen en denken mee. Helpen je mee voor de juiste keuze.
Reactie of foto toevoegen
“Naar volle tevredenheid”
Door Frank Romijn op woensdag 24 apr 2019 '19 | vestiging Bergambacht
Badkamer. Na eerst keuken en 2 maal toilet gezocht te hebben 2016 afgelopen jaar badkamer besteld. Wederom alles tot volledige tevredenheid geleverd en geinstalleerd.
Reactie of foto toevoegen
“Geplaatste keuken”
Door Aad Wielders op woensdag 24 apr 2019 '19 | vestiging Den Helder
Ik heb een keuken gekocht en die is gisteren geplaatst, het is een plaatje en ik ben zeer tevreden over de service en de monteur die de keuken geplaatst heeft. het is gewoon top.
Reactie of foto toevoegen
“Prima”
Door Fam De Graaf op woensdag 24 apr 2019 '19 | vestiging Amersfoort
We hebben onze nieuwe keuken gekocht en laten plaatsen door Grando Amersfoort. Prima service en de twee installateurs waren ook toppers.
FOTO VAN FAM DE GRAAF
Reactie of foto toevoegen
“Keurig”
Door Leo Hoksbergen op dinsdag 23 apr 2019 '19 | vestiging Zwolle
We hebben een keuken gekocht bij Grando Zwolle. We zijn door Grando Zwolle uitstekend geadviseerd bij het uitkiezen van onze nieuwe keuken en erg blij met het mooie resultaat! Ook tijdens de voorbereidingen voor het plaatsen van de keuken (leidingwerk, stucwerk e.d.) is alles keurig en professioneel afgewerkt. Een paar ontbrekende zaken zijn ook snel opgelost. De nieuwe Grando Zwolle is een aanwinst voor het keukenaanbod in Zwolle!
Reactie of foto toevoegen
“Prachtig”
Door Fam. Wiersma op dinsdag 23 apr 2019 '19 | vestiging Den Helder
25 jaar uitgekeken naar deze nieuwe keuken, Grando Den Helder heeft onze droom waar gemaakt. Het is prachtig geworden! Mede dankzij het engelen geduld van Joop en de ervaren keukenzetters is alles helemaal goed gekomen.
Reactie of foto toevoegen
“Alles goed verlopen”
Door Fam. Machielse op maandag 22 apr 2019 '19 | vestiging Breda
Wij hebben bij de vestiging Breda een keuken gekocht. Vanaf het moment dat wij daar binnen kwamen werden we vriendelijk en op een professionele manier geholpen. Er werd ruim de tijd genomen en met ons meegedacht bij het uitzoeken en inrichten van de keuken. Er werd zelfs voor een lunch gezorgd. :) Na een aantal weken kwamen we nog een keer bij elkaar om nogmaals de gekozen keuken nog eens door te nemen zodat de keuze ook goed doordacht was. Ook de samenwerking mbt de voorbereidende werkzaamheden door keukenbouwersplus is ons zeer goed bevallen. Vanaf het moment van aankoop tot aan de oplevering zijn we compleet ontzorgt. Na de plaatsing is er ook nog een contactmoment geweest of alles goed was verlopen. Mochten we ooit nog voor de keuze komen te staan voor een keuken dan komen we zeker weer terug bij Grando Breda.
Reactie of foto toevoegen
“Nog steeds niet af”
Door D.Immerzeel op maandag 22 apr 2019 '19 | vestiging Hoogvliet Rotterdam
Badkamer gekocht bij Grando. Mooie ontwerp werd ook netjes geplaatst in september 2018 alleen jammer dat er wat dingen ontbraken en als dat er uiteindelijk wel kwam kapot was. Ook daar kon ik nog mee leven hadden de afspraak om 1000.- euro te betalen als alles af was. Je zou zeggen netjes geregeld nu. 22-03-2019 kregen wij en aanmaning dat er nog 248.- betaald moest worden, had zelf gezegd 1000.- is wat veel voor kapotte lade 248.- is redelijk, maar ja lade nog steeds niet vervangen ook nu nog niet 22-04-2019 en het is heel erg stil van Grando zijde. Afwachten wanneer de volgende aanmaning komt? Toen ik belde wel excuses en er werd gezegd dat er binnen 2 weken en afspraak gemaakt zou worden. We zijn intussen weer 1 maand verder en nog steeds niets gehoord. Badkamer is mooie maar het zou nog mooier zijn als alles nu eens geregeld zou worden hoe het hoort!
Reactie of foto toevoegen
“Goed geholpen”
Door Sandra en Mario Schollen op zondag 21 apr 2019 '19 | vestiging Tilburg
We hebben een keuken gekocht bij Jan Wooning van Grando en we zijn echt ontzettend goed geholpen! Er was een heel goed persoonlijk contact , en er werd heel goed geluisterd naar onze wensen! Het resultaat is geweldig! Nogmaals onze dank!!!
REACTIE VAN SANDRA EN MARIO SCHOLLEN
Aanvulling: Zoon Herman heeft ook uitermate nauwkeurig alles nagekeken en uitgezocht voor ons! En ook de monteur dacht heel goed mee bij het plaatsen van de keuken! Goed team!!!
Reactie of foto toevoegen
“Meer dan tevreden”
Door Chantal van Rijn op zondag 21 apr 2019 '19 | vestiging Breda
Een keuken gekocht. Geholpen door Vera, zeer deskundig, goede ideeen en erg vriendelijk! De keuken is inmiddels geplaatst. Super mooi, erg te reden. De jongens van het plaatsen Bart en Koen ook topjongens, gaan rustig te werk, denken mee. Kortom meer dan tevreden over Grando!!
Reactie of foto toevoegen
“Keurig”
Door Broers op zondag 21 apr 2019 '19 | vestiging Tilburg
We hebben een keuken aangeschaft. Verkopers zijn erg klantvriendelijk. Ik denk dat we wel 10x zijn teruggeweest en ook bij de tiende keer erg attent. Showroom is relatief tot andere keukenzaak en beperkt, maar toch weten ze heel veel te presenteren in een overzichtelijke setting. Montage verliep niet helemaal op rolletjes dus hier werd direct op geacteerd door Herman. Bij oplevering door Jan wederom ook uit eigen beweging nog wat aanpassingen door te voeren. Keurige dienstverlening dus. Algehele indruk van Grando: ik zou zonder twijfel weer teruggaan.
Reactie of foto toevoegen
“Zeer tevreden”
Door W.R. Kastelein op zaterdag 20 apr 2019 '19 | vestiging Utrecht
Keuken, wij zijn zeer tevreden over de keuken, de plaatsing en de afwikkeling.
Reactie of foto toevoegen
“Uitstekende service”
Door JM Lunenborg op zaterdag 20 apr 2019 '19 | vestiging Assen
Keuken gekocht, alleen de meubels. Inspiratie opgedaan via de website van Grando en de keuken ingetekend via het 3d tekenprogramma. Ontzettend goed geholpen door de medewerker. Denkt ook mee en is duidelijk en eerlijk. Ook dat we de apparatuur elders hebben gekocht was geen probleem. Daar werd zelfs over meegedacht bij bv de aanschaf van een Quooker en de rest van de apparatuur. Ook hebben we de keuken zelf geinstalleerd. Ook voor vragen tijdens de installatie was Grando bereikbaar en dacht mee. Kortom een uitgeklede keuken gekocht maar desondaks een uitstekende service!
FOTO VAN JM LUNENBORG
Zelf geinstalleerde keuken
Reactie of foto toevoegen
“Goed advies”
Door John op zaterdag 20 apr 2019 '19 | vestiging Groningen
Nieuwe keuken gekocht waarbij wij goed werden geadviseerd. De levering was op tijd, montage door de monteur Ryan was uitstekend. Deze man dacht in oplossingen, werkt snel en nauwkeurig en is ook nog een vriendelijk persoon. Kortom wij waren/zijn erg tevreden ondanks dat de keuken niet erg goedkoop was. (in vergelijking met andere zaken) maar goede service is onbetaalbaar!
FOTO VAN JOHN
Keuken langs de wand
Reactie of foto toevoegen
“Volgens afspraak”
Door Jaco Guijt op vrijdag 19 apr 2019 '19 | vestiging Hazerswoude-Dorp
Keuken gekocht bij Grando Keukens. Alles volgens afspraak en een hele goede monteur die alles perfect geïnstalleerd heeft
Reactie of foto toevoegen
“Super werk”
Door Rabia op vrijdag 19 apr 2019 '19 | vestiging Hoofddorp
Wij hebben een keuken gekocht bij grando Hoofddorp en zijn uitstekend geholpen door Marco zelf. Echt een aanrader als je opzoek bent naar een keuken/badkamer. Er wordt naar je geluisterd en meegedacht!! De monteur Harold heeft super werk geleverd! Ben erg blij met de nieuwe keuken!
Reactie of foto toevoegen
“Prachtige nieuwe keuken”
Door Ed op vrijdag 19 apr 2019 '19 | vestiging Hoorn NH
Er is een prachtige nieuwe keuken geplaatst in een pand uit 1890. Goede adviezen gekregen en door een zeer deskundige monteur neergezet. Alles klopte qua afspraken; er mankeert werkelijk niets aan.
FOTO VAN ED
Reactie of foto toevoegen
“Van alles verkeerd gegaan”
Door Fam. Happel op woensdag 17 apr 2019 '19 | vestiging Hengelo OV
Grando waarom doen jullie dit klanten aan? Vriendelijke en meedenkende Grando franchise ondernemers. Materialen voor onze nieuwe badkamer 31-12-2017 besteld bij Grando Hengelo. Bewust gekozen voor het laten plaatsen van de badkamer door een kleine zelfstandige, iemand waarmee goede afspraken te maken waren en in het bezit van twee 'rechter' handen. Vier weken gepland voor de badkamer verbouwing en vier weken onderdak gevonden in bungalowpark. De door ons uitgezochte tegels zaten niet in het pakket van Grando, deze zouden we daarom elders kopen. Tijdens de prijsonderhandeling gaven ze aan een goede deal te kunnen aanbieden als we de tegels toch via Grando zouden laten leveren. Prima plan. Helaas is in het vervolg traject vrijwel alles misgegaan en hebben ze zelfs aangegeven 'Het lijkt wel of er niets in één keer goed mag gaan'. De belangrijkste items:
• Week 52: akkoord orderbevestiging voor alle badkamermaterialen. Levertijd 6-8 weken
• Week 11: start verbouwing. Levering materialen zonder tegels, zonder douche unit en met verkeerde radiator
• Week 14: levering tegels >> nog maar 2 dagen om totale badkamer te tegelen en alles te monteren. Grando tevergeefs gevraagd om een vakman te leveren om deze klus af te maken.
• Week 19: Grando kan eindelijk douche unit leveren (90-90 cm, maar volgens Grando 'maatwerk') > deze hebben wij geannuleerd, we waren er helemaal klaar mee. I.p.v. de betaalde € 1925 kunnen we de inkoopprijs van € 745 terugkrijgen uit 'coulance'. Schandalig!

Gevolgen: Onze aannemer heeft in de avonduren en weekenden onze badkamer afgemaakt. De planning voor alle andere leveranciers (o.a. schilder en leveranciers vloerbedekking, bed) moest worden uitgesteld.

'Grando gaat altijd voor een 100% tevreden klant'. Helaas hebben wij hele andere ervaringen.
Reactie of foto toevoegen
“Zeer goed geholpen”
Door José op dinsdag 16 apr 2019 '19 | vestiging Almelo
Badkamer gekocht erg tevreden en moesten snel handelen, te laat pas gaan zoeken. Meneer is ook erg geduldig want soms ga je twijfelen aan alles.

Aanvulling ontvangen 16 april 2019: Ja badkamer is geleverd en wij zijn zeer goed geholpen!
Reactie of foto toevoegen
“Super tevreden”
Door Familie Meulendijk op dinsdag 16 apr 2019 '19 | vestiging Barendrecht
Vorige week is onze keuken geplaatst die wij gekocht hebben bij Grando Barendrecht. Het resultaat is echt prachtig! Het gehele proces vanaf de eerste keer dat wij de showroom binnenstapten t/m de plaatsing van de keuken thuis is heel prettig verlopen. Evert Rop van Grando Barendrecht en Willem Verhoeks van Verhoeks keukenmontage hebben er samen voor gezorgd dat wij een keuken hebben die voldoet aan al onze wensen en tot in de puntjes is verzorgd. Wij kunnen dan ook niets anders zeggen dan dat we super tevreden zijn!
Reactie of foto toevoegen
“Geplaatste keuken”
Door dj. bolta op maandag 15 apr 2019 '19 | vestiging Hazerswoude-Dorp
We zijn erg goed geholpen bij het samenstellen van onze nieuwe keuken. De keuken is alles op tijd geleverd en goed gemonteerd.
FOTO VAN DJ. BOLTA
Hoekkeuken
Reactie of foto toevoegen
“Prima begeleiding”
Door Jenny Cockshull op maandag 15 apr 2019 '19 | vestiging Rotterdam
Wij kochten een nieuwe keuken werkblad met spoelbak en gas kookplaat. Alle personeel in de winkel waren vriendelijk en we waren deskundig geholpen en geadviseerd. Er werd nauwkeurig opgemeten (het is een aparte form keuken) en de montage was vlot en met aandacht uitgevoerd. Al met al een prima behandeling en een mooie resultaat.
Reactie of foto toevoegen
“Keurig”
Door Bas op zondag 14 apr 2019 '19 | vestiging Hoofddorp
Nette en deskundige verkoper, die goed luistert en diverse mogelijkheden heeft besproken. De installateur was een keurige, ervaren installateur die netjes en schoon werkt. Hij ruimde al zijn spullen en inpakmateriaal op!!!
Reactie of foto toevoegen
“Top”
Door Tom op zondag 14 apr 2019 '19 | vestiging Son
Top keuken gekocht, alles conform afspraak!

Aanvulling ontvangen 16 april 2019: Montage is goed verlopen (door keukenbouwersplus).
Reactie of foto toevoegen
“Badkamer met montage”
Door Dumas op zondag 14 apr 2019 '19 | vestiging Barendrecht
Badkamer gekocht. Adviseur was zeer behulpzaam, ook nadat bleek dat de gekozen doucheafvoer te hoog was, kon deze omgeruild worden (met bijbetaling) naar een afvoer die lager is. Dit scheelde 3cm ophogen van de vloer. Jammer dat de vloertegels die te veel waren (ca. 5m²) niet teruggenomen konden worden.
Reactie of foto toevoegen
“Super tevreden”
Door Angelina Jan Potuyt op zondag 14 apr 2019 '19 | vestiging Tilburg
Eind oktober zijn wij naar Tilburg gereden vanuit Rotterdam. Dit omdat we goede ervaringen hoorde van mensen over Jan en Herman. Super geholpen vriendelijk geduld professioneel en alle tijd om een keuken samen te stellen voor ons. Wij waren er zo uit hier gingen we onze keuken bestellen! Afgesproken eind februari de keuken te plaatsten door echt een vakman die mee dacht onze complimenten ! Herman kwam nog kijken naar de keuken met een mooie bos bloemen. Super blij met de keuken binnenkort gaan we neuzen voor badkamer die we volgend jaar willen. De moeite om vanuit Rotterdam naar Tilburg te rijden super service Top team. Zeker een aanrader om de trip te maken !
Reactie of foto toevoegen
“Uitstekend”
Door Henny Boot op zaterdag 13 apr 2019 '19 | vestiging Naaldwijk
Een keuken aangekocht. Uitstekend geholpen. Vakmensen werken hier.
FOTO VAN HENNY BOOT
Resultaat van de keuken
Reactie of foto toevoegen
“Resultaat is fantastisch”
Door Guido Rossel op zaterdag 13 apr 2019 '19 | vestiging Tilburg
Wij hebben een mooie hoekkeuken gekocht, we hebben goed advies gekregen en zijn goed geholpen door Herman. Hij neemt de tijd legt alles goed uit en geeft vrijblijvend de offerte mee om er thuis rustig over na te denken. Het resultaat is fantastisch.
FOTO VAN GUIDO ROSSEL
Mooie hoekkeuken
Reactie of foto toevoegen
“Prima advies en begeleiding”
Door L. Saraber op zaterdag 13 apr 2019 '19 | vestiging Rotterdam
Prima advies en begeleiding bij de aankoop door dhr. Isik. De communicatie tijdens de installatie had beter gekund maar het resultaat is erg mooi geworden.
FOTO VAN L. SARABER
Badkamer met douchewand
Reactie of foto toevoegen
“Keukenblad met kookplaat en wasbak”
Door A.Janson op vrijdag 12 apr 2019 '19 | vestiging Hilversum
Keukenbladen, inductiekookplaat. Prima geïnstalleerd door kundige monteur
Reactie of foto toevoegen
“Tot in de puntjes verzorgd”
Door alfred kennis op vrijdag 12 apr 2019 '19 | vestiging Hoorn NH
keuken en badkamer tot in de puntjes verzorgd....vandaar dat ik iedereen zal aanraden om naar Grando te gaan.
Reactie of foto toevoegen
“Mooie keuken en wc”
Door F. Gerkema op donderdag 11 apr 2019 '19 | vestiging Utrecht
Een mooie nieuwe keuken. Erg tevreden, ik zou Grando zeker aanbevelen aan iedereen.

Aanvulling ontvangen 22 april 2019: WC besteld en gekregen. Er waren in eerste instantie wat logistieke problemen waardoor de installatie een dag later is gestart dan afgesproken, maar daarna is alles prima in orde gemaakt en hebben we nu een mooie WC!
Reactie of foto toevoegen
“Keukenrenovatie”
Door Sytze op woensdag 10 apr 2019 '19 | vestiging Hazerswoude-Dorp
Onze keukenrenovatie is erg geslaagd! Het is mooi geworden en er is netjes gewerkt.
Reactie of foto toevoegen
“Zeer tevreden”
Door J.C. van Sandijk op woensdag 10 apr 2019 '19 | vestiging Hazerswoude-Dorp
hele keuken gekocht goede ervaring prima geholpen

Aanvulling ontvangen 10 april 2019: De keuken is geleverd, en hij is prima gemonteerd we zijn zeer tevreden.
Reactie of foto toevoegen
“Betonnen blad”
Door Houtgraaf op dinsdag 9 apr 2019 '19 | vestiging Wormerveer
Helaas niet goed geholpen toen we na anderhalf jaar met een klacht kwamen over ons betonnen aanrechtblad. Namen niet eens de moeite om zelf te komen kijken en verweten ons verkeerd gebruik van het aanrecht. Slechte service. Jammer. Geen goed aanrechtblad voor een hoop geld.
FOTO VAN HOUTGRAAF
Scheuren en oneffenheden in betonnen blad
Reactie of foto toevoegen
“Complete keuken”
Door g.h.geist op dinsdag 9 apr 2019 '19 | vestiging Den Helder
een complete keuken inclusief inbouw. zeer goede ervaring goed geholpen en voorgelicht, de inbouw monteur erg netjes en beleefd en vakkundig. ik zou iedereen dit bedrijf aanbevelen,ook wat de service betreft
Reactie of foto toevoegen
“Prima gegaan”
Door A van de Goor op dinsdag 9 apr 2019 '19 | vestiging Zwolle
Wij hebben onlangs een keuken gekocht in Zwolle. De ervaring met de verkoper, bedrijfsleider en de installateurs is meer dan prima geweest. Omdat het geen recht toe recht aan keuken werd was er nogal wat creativiteit nodig en dat is door Grando Zwolle zeker geleverd!
Reactie of foto toevoegen
“Goed resultaat”
Door Koudstaal op vrijdag 5 apr 2019 '19 | vestiging Barendrecht
Advies, ontwikkeling en het daadwerkelijk uitvoeren .. en dan nog mooier dan wij konden dromen! Bedank voor het goede advies voor zowel de keuken, vloer, woonkamer en ook het verlichtingsplan. Het resultaat is verbluffend! Bedankt Team Grando Barendrecht
Reactie of foto toevoegen
“Goed ontzorgd”
Door JanKees Donkers op woensdag 3 apr 2019 '19 | vestiging Amersfoort
Keuken badkamer en desingn radiator in de woonkamer. Al voor de derde keer zaken gedaan met Dinesh en zijn team. Tuurlijk wat kleine afwerkpuntjes, maar dat heb je altijd en bovendien zijn die prima opgelost. Ontzorgd noemen ze dat daar.
Reactie of foto toevoegen
“Redelijk geholpen”
Door R de vries op maandag 1 apr 2019 '19 | vestiging Utrecht
Keuken & badkamer. Had geen ervaring met dit bedrijf. Ben redelijk geholpen.
Reactie of foto toevoegen
“Geleverde keuken”
Door KR Oliver op maandag 1 apr 2019 '19 | vestiging Hoofddorp
Ik heb een keuken gekocht, ik ben goed geadviseerd en zeer tevreden over het resultaat
Reactie of foto toevoegen
“Badkamerspullen gekocht”
Door Fens op maandag 1 apr 2019 '19 | vestiging Zaandam
We hebben een badkamer gekocht bij Grando Zaandam. Vriendelijk personeel / mooie badkamers / komen hun afspraken na.
Reactie of foto toevoegen
“Reuze blij”
Door Fam.van Ooij op zondag 31 mrt 2019 '19 | vestiging Tilburg
Na 20 jaar was onze keuken wel aan vervanging toe, maar nadat we een zestal keukenverkopers hadden bezocht zagen we door de bekende bomen het bos niet meer. Uiteindelijk kregen we contact met Jan Wooning en hij kwam zelfs bij ons thuis de situatie bekijken, zodat hij kon adviseren wat we het beste konden doen: renoveren of de keuken vervangen. Het werd het beste van twee werelden;de basis van de keuken was prima en het zou een kwestie zijn van de deuren en laden over laten spuiten, een nieuw aanrechtblad , vervangen van de apparatuur en nieuwe bovenkasten . We hebben daarna de fraaie showroom in Tilburg bezocht en kwamen er heel snel uit met mooie materialen en een prima prijs, inclusief plaatsen. Al het materiaal is op tijd en compleet geleverd en de monteur meldde zich volgens afspraak. Toen de keuken geïnstalleerd was ontdekten we toch nog wat dingen die we anders wilden, wat naar volle tevredenheid geregeld is. Kortom: we zijn reuze blij met onze (gedeeltelijk) nieuwe keuken en de superservice van Grando Tilburg. Het was de rit vanuit de regio Rotterdam volledig waard!
Reactie of foto toevoegen
“Ontzettend goed advies”
Door Adri en Ans van Heusden, s-Graveland op zondag 31 mrt 2019 '19 | vestiging Hilversum
Begin dit jaar hebben wij een deels nieuwe keuken aangeschaft bij Grando Hilversum. Het advies van Martin de Winter, de eigenaar, was ontzettend goed. Echt meedenken en niet alleen maar willen verkopen. Wij hebben ook op advies van Martin onze oude wandtegels laten vervangen door stucwerk, wat onze keuken een veel mooier aanzicht heeft gegeven. De keuken werd op tijd geleverd, vakmanschap van zowel de schilder als de installateur waren erg goed en het contact erg plezierig. Wij zijn ontzettend tevreden en zouden het iedereen, die overweegt een nieuwe keuken aan te schaffen, naar dit adres verwijzen. Adri en Ans van Heusden 's-Graveland
Reactie of foto toevoegen
“10+”
Door Lion Hiemenz op zondag 31 mrt 2019 '19 | vestiging Zaandam
Geweldige vestiging: helpen goed en zonder veel druk stellen ze je droomkeuken samen. Genoeg keuze en met een geweldig advies, denken ook echt mee met ons. Doen er ook alles aan om alles aan jouw wensen te voldoen. Ook bij levering en services is alles perfect geregeld, aftersales krijg van mijn een 10+. Zou ook iedereen aanraden om zeker naar deze winkel te gaan. Mocht ik weer een keuken nodig hebben ga ik hier ook weer zeker naartoe.
Reactie of foto toevoegen
“Fijn team”
Door Peter Rietvelt op zaterdag 30 mrt 2019 '19 | vestiging Doetinchem
Modelkeuken uit de etalage, 's-morgens eerst een nieuwe keuken uitgezocht en na de lunch zagen we deze keuken staan in de showroom en zijn we weer opnieuw begonnen met het berekenen of deze keuken in ons huis zou passen. Je moet maar de tijd voor nemen en uittrekken, maar uiteindelijk is het een plaatje geworden. Dankzij de vakmanschap o.a. sloper, installateur, stukadoor, tegelzetter en de keukenzetter. Fijn team wat zeer goed samenwerkt en communiceert.
FOTO VAN PETER RIETVELT
Keuken met koof
Reactie of foto toevoegen
“Heel goed advies”
Door Ellis en Hans Melkert op vrijdag 29 mrt 2019 '19 | vestiging Heerhugowaard
Wij hebben een keuken gekocht bij Grando Heerhugowaard, en zijn heel goed geadviseerd door Jeff. Ook de voorbereidende werkzaamheden en montage zijn goed verlopen door de bemiddeling van Jeff. Wij zijn helemaal blij met de nieuwe keuken en zullen Grando Heerhugowaard zeker aanbevelen.
FOTO VAN ELLIS EN HANS MELKERT
Hoekkeuken
Reactie of foto toevoegen
“Perfect gegaan”
Door Peters op vrijdag 29 mrt 2019 '19 | vestiging Hengelo OV
We hebben een nieuwe keuken gekocht, advies,levering en plaatsing waren perfect, we zijn erg tevreden.
Reactie of foto toevoegen
“Perfecte montage”
Door H. Raaphorst op vrijdag 29 mrt 2019 '19 | vestiging Hazerswoude-Dorp
Na enige bezoeken hebben wij onze keus voor een keuken en douchedeuren in de badkamer geplaatst. Na aflevering en een perfecte montage is het eindresultaat zoals wij het voor ogen hadden.
Reactie of foto toevoegen
“Goed”
Door Cees Gaasbeek op vrijdag 29 mrt 2019 '19 | vestiging Utrecht
Badkamer gekocht. Prima monteur Jan. Veel overleg. Goed resultaat.
Reactie of foto toevoegen
“Zeer tevreden”
Door A. Sloothaak op donderdag 28 mrt 2019 '19 | vestiging Epe
Wy hebben een keuken gekocht by deze vestiging. Heel fyn geholpen door dhr Henk van Schoonhoven. Eerst een keuken uitgezocht die niet paste in onze ruimte. Henk heeft een mooie tekening gemaakt en dit paste. Dan het plaatsen. Dit waren echt vaklui. Zo netjes en keurig gewerkt. Al onze wensen werden gerealiseerd. Ze denken echt met je mee of komen met nuttige tips. We zyn zeer tevreden over het geleverde. Als er nog mensen zyn die op zoek zyn naar een keuken: ga eerst hier informeren.
FOTO VAN A. SLOOTHAAK
Keukenhoek
REACTIE VAN A. SLOOTHAAK
tekst
REACTIE VAN A. SLOOTHAAK
tekst
Reactie of foto toevoegen
“Schitterend geworden”
Door Hans Kakes op woensdag 27 mrt 2019 '19 | vestiging Rotterdam
Wij hebben bij Grando Rotterdam Alexandrium een badkamer en toilet besteld. Inmiddels is alles geïnstalleerd en we zijn buitengewoon tevreden. Alles is schitterend geworden.Niet in de laatste plaats hielp daarbij ook de prettige en deskundige advisering van de hr.Isik van Grando. De installatie werd op vakkundige wijze uitgevoerd door de aannemer, de hr. v.d.Herik. Het resultaat is een genot voor het oog. Het is de investering meer dan waard en ons appartement is hierdoor behoorlijk in waarde is gestegen.
Reactie of foto toevoegen
“Goed bevallen”
Door Nan op woensdag 27 mrt 2019 '19 | vestiging Middelburg
Super geholpen bij het kopen van een keuken. Blij met het resultaat!

Aanvulling ontvangen 28 maart 2019: De keuken hebben wij zelf geplaatst. Voor de apparatuur is er wel een monteur geweest. Dit is heel goed bevallen!
Reactie of foto toevoegen
“Erg tevreden”
Door Oosterhout op dinsdag 26 mrt 2019 '19 | vestiging Breda
Wij hebben bij Grando Breda een supermooie keuken, badkamer, toilet en tegelvloer voor de woonkamer aangeschaft. Vanaf het begin al heel hartelijk ontvangen door Vera en die heeft ons verder door het gehele proces bij de hand meegenomen. Vera heeft met ons meegedacht en waardevolle adviezen gegeven. Vera heeft ook hele goede inzichten qua wat wel of niet mooi bij elkaar gaat passen of gaat werken. En niet te vergeten de aannemer die al het werk heeft uitgevoerd voor ons. Aannemer Van der Stelt (Marco, Henk) uit Hank heeft het hele project bij ons thuis heel vakkundig uitgevoerd, helemaal top en ik kan ze dan ook echt aanraden. Wij zijn erg tevreden!
Reactie of foto toevoegen
Foto's
Adresgegevens Grando Keukens & Bad
Website: www.grando.nl
aAlmelo (38 ervaringen), Woonboulevard 24, 7606 JA Almelo, tel 0546 - 85 13 04
bAmersfoort (59 ervaringen), Euroweg 93, 3825 HB Amersfoort, tel 033 - 494 61 70
cAssen (27 ervaringen), Borgstee 10B, 9403 TV Assen, tel 0592 - 74 90 09
dBarendrecht (29 ervaringen), Van 't Hoffstraat 18, 2991 XP Barendrecht, tel 0180 - 72 6 802
eBergambacht (31 ervaringen), Transportstraat 28, 2861 DZ Bergambacht, tel 0182 - 35 23 31
fBreda (71 ervaringen), Kruisvoort 68, 4814 RZ Breda, tel 076 - 531 95 26
gDelft (27 ervaringen), Schieweg 3, 2627 AN Delft, tel 015 - 261 19 94
hDen Helder (14 ervaringen), Ravelijncenter 29, 1785 LX Den Helder, tel 0223 - 66 86 80
iDoetinchem (21 ervaringen), Nijverheidsweg 12, 7005 BJ Doetinchem, tel 0314 - 36 86 30
jEmmen (32 ervaringen), Cornelis Houtmanstraat 41, 7825 VH Emmen, tel 0591 - 64 67 00
kEnschede (7 ervaringen), Hendrik ter Kuilestraat 175, 7547 SK Enschede, tel 053 - 431 81 41
lEpe (23 ervaringen), Hoofdstraat 118, 8162 AN Epe, tel 0578 - 62 08 84
mGroningen (26 ervaringen), Hoendiep 97B, 9718 TE Groningen, tel 050 - 318 14 11
nHazerswoude-Dorp (109 ervaringen), Frankrijklaan 4, 2391 PX Hazerswoude-Dorp, tel 0172 - 23 63 23
oHeerenveen (14 ervaringen), Beurtschip 37, 8447 CL Heerenveen, tel 0513 - 65 05 35
pHeerhugowaard (25 ervaringen), H.P. Berlageweg 7, 1703 DG Heerhugowaard, tel 072 - 574 42 07
qHelmond (23 ervaringen), Engelseweg 202, 5705 AJ Helmond, tel 0492 - 54 55 35
rHengelo OV (53 ervaringen), Holtersweg 17, 7556 BS Hengelo, tel 074 - 291 91 37
sHilversum (43 ervaringen), 2e Loswal 1, 1216 BC Hilversum, tel 035 - 621 91 29
tHoofddorp (78 ervaringen), Kruisweg 771-773, 2132 NG Hoofddorp, tel 020 - 446 01 12
uHoogvliet Rotterdam (78 ervaringen), Nieuwe Langeweg 41, 3194 DC Hoogvliet, tel 010 - 490 44 70
vHoorn NH (93 ervaringen), De Factorij 55, 1689 AK Zwaag, tel 0229 - 23 03 33
wLelystad (14 ervaringen), Zuiderpoort 23, 8239 AB Lelystad, tel 0320 - 26 81 88
xMiddelburg (73 ervaringen), Mortiereboulevard 42, 4336 RA Middelburg, tel 0118 - 72 49 05
yMijdrecht (16 ervaringen), Industrieweg 38g, 3641 RM Mijdrecht, tel 0297 - 25 04 94
zNaaldwijk (65 ervaringen), Hovenierstraat 127, 2671 DB Naaldwijk, tel 0174 - 62 37 63
a1Purmerend (19 ervaringen), Edisonweg 17, 1446 TM Purmerend, tel 0299 - 22 35 80
b1Rotterdam (58 ervaringen), Watermanweg 33, 3067 GA Rotterdam, tel 010 - 479 31 85
c1Son (95 ervaringen), Ekkersrijt 4084, 5692 DA Son, tel 0499 - 49 17 92
d1Tilburg (65 ervaringen), Hestiastraat 2, 5047 VA Tilburg , tel 013 - 571 11 80
e1Uden (55 ervaringen), Vluchtoord 39, 5406 XP Uden, tel 0413 - 26 20 93
f1Utrecht (85 ervaringen), Kaap de Goede Hooplaan 100a, 3526 AR Utrecht, tel 030 - 288 92 72
g1Wormerveer (28 ervaringen), Samsonweg 5B, 1521 RA Wormerveer, tel 075 - 646 11 70
h1Zaandam (48 ervaringen), Pieter Ghijsenlaan 15, 1506 PW Zaandam, tel 075 - 614 75 83
i1Zevenbergen (57 ervaringen), Blokweg 7a, 4761 RA Zevenbergen, tel 0168 - 37 37 00
j1Zwolle (10 ervaringen), Marsweg 33, 8013 PE Zwolle, tel 038 - 720 08 68
Kaart
Website
Overzichtpagina's
Meer bedrijven
Over deze pagina
Het helpcentrum van Qasa bevat uitgebreide informatie over onder meer betrouwbaarheidscontrole, privacybescherming, scorebepaling, wijzigen of intrekken van ervaringen, en wat er gebeurt na het schrijven van een ervaring.