Feedback
8,7

Grando Keukens & Bad

Website: www.grando.nl
Ervaringen
Beschrijf ook uw ervaring en help tegelijk anderen bij hun keuze
Website
www.grando.nl
Bedrijfsomschrijving
Afkomstig van Grando Keukens & Bad
Grando staat voor betaalbaar keuken- en badkamerdesign
Bij Grando wordt over elke keuken en badkamer tot in detail nagedacht, samen met u. Gebruiksgemak, persoonlijke wensen en genieten staan voorop. Of u nu op zoek bent naar een landelijk moderne keuken of sfeervolle badkamer, bij Grando bent u aan het juiste adres.

Zoektocht naar uw droomkeuken en/of -badkamer
Onze adviseurs horen graag wat uw wensen zijn. Het begint met een passend advies op maat, verwerkt in een realistische 3D tekening. Samen met u komen we tot een ontwerp dat perfect bij u past. Wij nemen het werk van A tot Z uit handen, indien u dit wenst. Wij bieden een luisterend oor en monteren uw keuken en/of badkamer vakkundig.


Laat u inspireren en adviseren
Ons inspiratie magazine boek staat boordevol nuttige informatie die u helpt in de zoektocht naar uw nieuwe keuken en/of -badkamer. U kunt het gratis aanvragen via: www.grando.nl/keukens/inspiratieboek.

Showrooms
Bezoek een van onze prachtige showrooms en u zult versteld staan van de vele mogelijkheden en variaties die op keuken- en sanitairgebied te vinden zijn. Bekijk onze website voor de dichtstbijzijnde Grando vestiging bij u in de buurt: www.grando.nl/vestigingen.
Meer informatie over Grando Keukens & Bad
Grando inspiratieboek: www.grando.nl/keukens/inspiratieboek
Grando showrooms: www.grando.nl/vestigingen
Ervaringen
Er zijn 2282 ervaringen over Grando Keukens & Bad. Alle ervaringen zijn door Qasa gecontroleerd. Uw ervaring toevoegen: schrijf een review
Bekijk ervaringen per score:
5 sterren1185 ervaringen
4 sterren840 ervaringen
3 sterren67 ervaringen
2 sterren57 ervaringen
1 ster106 ervaringen

Per vestiging:
“Zeer positieve ervaring”
Door Floor en Cora op zondag 2 aug 2020 20 | vestiging Bergambacht
Wij hebben een keuken gekocht bij Grando in Bergambacht. Dit vanwege een verhuizing en verbouwing. In 2008 hadden wij al eens een keuken bij Fred Kreukniet gekocht en dat was ons destijds prima bevallen. Fred heeft alle tijd voor je, denkt met je mee en is duidelijk over de prijs. Geen gedoe over korting hier en korting daar, geen gladde praatjes. Je kunt hem altijd bellen voor advies. En de nalevering van de vensterbanken deed hij zelf! Gezellig! En dan vergeten we bijna te zeggen dat Grando keukens kwalitatief erg goed zijn. Goede prijs/ kwaliteit verhouding. Al met al een zeer positieve ervaring!
Reactie of foto toevoegen
“Heel tevreden”
Door fam. Koning op maandag 27 jul 2020 20 | vestiging Hilversum
Wij wilden de (inmiddels 25 jaar oude) keuken in ons jaren 30 huis vervangen door een moderne keuken met luxe apparatuur. Na een aantal zaken bezocht te hebben, hielden we het beste gevoel over aan Grando Keukens & Bad Hilversum. Een mooie showroom, kwalitatief goede keukens voor een redelijke prijs, een prettige sfeer, niet opdringerig, en kundig advies. Het contact met onze adviseur Marja was heel plezierig, en ze heeft ons uitstekend geadviseerd en op nieuwe ideeen gebracht. Het was ook geen enkel probleem om stalen mee naar huis te nemen om de kleuren thuis te kunnen beoordelen. Marja heeft duidelijke 3D ontwerptekeningen gemaakt die ons een goed beeld gaven, en de offerte was in tegenstelling tot veel anderen volledig transparant in de prijzen en kortingen. Een groot pluspunt van Grando Hilversum is ook dat ze de montage in eigen hand hebben met (grotendeels) eigen personeel. Zeker in deze tijden waarin het niet meevalt om aan goed bouwpersoneel te komen scheelt dat veel geregel. En voorkomt dat verschillende partijen op elkaar gaan wijzen mocht er iets mis gaan. Afspraken zijn goed nagekomen, en de monteur heeft uitstekend werk verricht, werkte nauwkeurig en dacht goed mee, waarbij zelfs nog wat bestaand leidingwerk is aangepast en alles wat nodig was werd gedaan om ons als klant tevreden te stellen. Wij zijn heel tevreden met het resultaat en hebben inmiddels een nieuwe afspraak met Marja gemaakt om ook de badkamer, toilet en bijkeuken aan te pakken. Kortom, geen enkele aarzeling om Grando Hilversum aan te bevelen.
FOTO VAN RICHARD KONING
Reactie of foto toevoegen
“Zeer tevreden”
Door Erik Heirbaut op vrijdag 15 mei 2020 20 | vestiging Breda
Ik ben zeer tevreden over Grando Keukens en Keukenbouwersplus! Dat was de boodschap in de eerste zin, voor wie niet verder wil lezen. Voor alle anderen volgt een "iets" uitgebreider verhaal:

Er was eens, in een appartement in Breda, een lekkende keukenkraan. Het was zo'n op-zich-wel-handige keukenkraan met uittrekbare handdouche. Handig, tenzij je op de 2e verdieping van een negen verdiepingen tellende flat woont, waar de waterdruk zodanig hoog is dat je de douche als hogedrukreiniger kan gebruiken. Dat kan zo'n kraan niet goed hebben. Die lekkende keukenkraan bevond zich in een ruim 20 jaar oude keuken met een even oude inbouwkoelkast en heteluchtoven. Er is ook nog een Boretti gaskookplaat met dezelfde respectabele leeftijd. Wat er nog niet was, is een vaatwasser.

Wéér was die kraan stuk. Nadat één van m'n beste vrienden de slang van die handdouche vervangen had, keek ik eens goed rond en ik dacht, in een vlaag van verstandsverbijstering: "Ik heb het helemaal gehad met die kraan, nu komt er meteen een hele nieuwe keuken in". Het was medio november 2019. De gedachte bleef hangen, zodat ik in december, na het lezen van veel keuken- beoordelingen, op de website van Grando Keukens terecht kwam. Met 3D ontwerptool.

Na het zelf tekenen van een eerste ontwerp heb ik de stap gezet en had ik begin januari 2020 een eerste afspraak bij Grando Keukens & Badkamers te Breda, met Brahim als adviseur. Dat gesprek verliep erg prettig. Brahim luisterde heel goed naar mijn wensen en nam ruim de tijd voor mij. Hij slaagde er heel goed in om mijn ideeën concreet te maken. We namen ruim de tijd bij het kiezen van materialen, het bepalen van de hoogte van het werkblad en alle bijhorende details. Na drie uur ontwerpen, plannen, ... kreeg ik als huiswerk de catalogi van Siemens en Bauknecht mee en een afspraak voor een tweede gesprek. Intussen brak de keukenkraan finaal in twee stukken, die voelde blijkbaar aan wat er ging gebeuren. Leve de zwarte ducttape, dat houdt wel een paar maanden.

Een paar weken later had ik dan het tweede gesprek bij Grando. Mijn nieuwe keuken begon meer en meer vorm te krijgen. Na een kostenberekening was duidelijk dat de mooie zespits- gaskookplaat de verbouwing zou gaan overleven, die is immers nog in zeer goede staat en de overgang naar inductie was erg duur. Het werd meteen duidelijk dat Brahim niet persé het duurste wou verkopen maar datgene waar ik als klant mee geholpen ben. "Een hoekkast met carrousel? Zou ik niet doen, daarin verlies je veel ruimte en die kast is veel duurder dan wanneer je gewoon een brede kast met legplanken neemt en achterin zet wat je het minst vaak nodig hebt." Ik zeg... "Goed plan. Achter in die keukenkast kan ik bijvoorbeeld de tajine zetten, die gebruik ik toch bijna nooit." Waarop Brahim: "Heb jij een tajine??? Dan kom ik na afloop eten hoor!" Leuk, dat doen we! :-) Die AEG vaatwasser met onderste korf die omhoog kan, die ik toevallig op Facebook zag? "Uiteraard hebben we die, kijk maar, hier staat ie en zo werkt het". Kijk, daar heb ik wat aan. Dat heet meedenken!

De keukenbranche is beroemd en berucht voor een systeem van korting-als-je-snel-beslist. Hier was er iets met overgebleven ordernummers van een 20% actie van vorig jaar en meerdere geïnteresseerde klanten... Maar goed, 20% korting is meegenomen en ik was toch van plan om met Grando in zee te gaan. De klik tussen Grando en mij was meteen duidelijk. Niet het goedkoopste, niet het duurste, goede kwaliteit voor een bijpassende prijs en vooral geen onzin. Dat zoek ik. Zo werd aan het einde van het tweede gesprek van eveneens drie uur de verkoopofferte meteen omgezet in een verkooporder op afroep. Ik had een keuken gekocht! Zonder enig probleem werden er ontbindende voorwaarden opgesteld, zoals financiering en toestemming van de Vereniging van Eigenaren van de flat maar dat was aan mijn kant snel geregeld. Een mooi uitgewerkt 3D ontwerp gaf een uitstekend beeld van het te verwachten resultaat. Maar, Brahim, de skyline van Rotterdam als ik uit het keukenraam kijk?? Ohjee... dit is Breda hoor :-)

Na de gesprekken met Grando kwam Keukenbouwersplus in beeld. Ik had immers in het eerste gesprek met Brahim meteen gezegd: "Ik doe NIKS behalve kasten uit- en weer inruimen. Al de rest is voor jullie: Afbraak, oude keuken afvoeren, schilderen, elektra, montage, ... Ow en vervangen jullie meteen de verouderde waterleiding? En leg je ook meteen een Perilex aansluiting voor als ik toch ooit niet meer op gas mag of kan koken?"

"Géén probleem, Grando ontzorgt van A tot Z." Dat staat op de site en dat doen ze ook. Van Afbraak tot keuken Zetten. Een paar weken later kwam dan ook Robert van Keukenbouwersplus de keuken inmeten en de verbouwing bespreken. "We gaan al die tegels slopen, die muren mooi stuken, strakke nieuwe vloer, extra groep in de meterkast, ..." Ik zag de Euro- tekens ronddansen maar deze mensen pakken de zaken grondig aan en zo hoort het ook. Half werk is geen werk, als je het doet doe het dan meteen goed. Volledig mee eens. Het heeft geen zin om een betegelde gebarsten muur te overschilderen want die scheuren komen terug. En één bedrijf regelt alles: Afbraak, afvalcontainer, loodgieter, elektricien, stukadoor, bouwdroger, tegelzetter, monteurs, noem maar op. Begin het maar eens allemaal zelf uit te zoeken en op mekaar af te stemmen. Veel succes. Nee, dit is zeer goed geregeld. Ook hier werd goed mee nagedacht met wat ik wou.

Na ook akkoord gegaan te zijn met de zeer gedetailleerde en volledige offerte van Keukenbouwersplus konden we dan aan de slag. Een keuken vernieuwen, ik dacht dat het in twee dagen kon maar het zouden twee weken worden. SLIK... Tussendoor mocht ik nog even terug naar Grando voor het afroepgesprek, waarin we nog de laatste details besproken hebben zoals de uiteindelijke planning en de kleur van de tegels. En dan, na twee maanden wachten, begint het. We zijn inmiddels begin mei 2020 en vol in de corona lockdown. Maar gelukkig loopt alles volgens planning, zowel bij Grando als bij Keukenbouwersplus.

Eerste week.
Dag één: keuken afbreken, leidingen vernieuwen en elektra voorbereiden. Dag drie: stukwerk. Dag vijf: de tegelvloer. Ik kan alleen maar in positieve termen spreken over deze vakmensen. Omdat er geen deur in de keuken zit ligt er natuurlijk wat stof in de aangrenzende hal maar de rest van het appartement is schoon gebleven. De vloer is afgeplakt vanaf de centrale inkomdeur beneden tot boven aan de galerij, tot zelfs in de lift. Ik kreeg hierover meerdere complimenten van medebewoners, dit was nog nooit eerder gedaan bij verbouwingen in onze flat. Iedereen werkt heel netjes en het resultaat mag er echt zijn. Er wordt goed nagedacht, zo zijn er in plaats van één nieuwe elektragroep in overleg met mij twee nieuwe aangelegd omdat dat nu eenmaal beter is voor de nieuwe en bestaande apparaten. En nu lag de keuken toch nog open. Elektra uit de oude keuken, duidelijk door amateurs aangelegd, werd meteen op professionele wijze vervangen. Uiteraard ook in overleg. De gaskookplaat werd netjes uitgebouwd zodat die weer een plek op het erepodium krijgt in de nieuwe keuken. Alle details worden overlegd tot zelfs de kleur van het voegsel tussen de nieuwe tegels. En die lekkende, gebroken, keukenkraan met ducttape, die ligt intussen beneden in de afvalcontainer op het parkeerterrein tussen de rest van de oude keuken. Vaarwel kraan, bedankt voor 20 jaar dienst.

Tweede week.
Dag één... Niks. De elektricien komt morgen... Als ik dat geweten had, had ik langer geslapen. Maar ik kon wel mooi even alles schoonmaken. Dag twee, 06u15. Grote zwarte Grando vrachtwagen voor de deur en nog geen uur later stond er een hoop onderdelen in mijn appartement, ter waarde van een kleine auto, die samen een keuken moeten gaan vormen. Even later kwam de elektricien het mooie stukwerk stuk werken om de elektra aan te leggen. 14 Gewone stopcontacten en 1 driefase aansluiting in een keuken van drie bij twee meter, had ik al gezegd dat we de zaken grondig aanpakken? Dag drie, vier en vijf, een monteur aan de deur. Hij vliegt er meteen in en zo wordt de stapel pakketten geleidelijk aan omgevormd tot mijn droomkeuken. Ook hij denkt heel goed mee. Grando vergeet de schroeven van de kastgrepen mee te leveren, we hebben er 38 nodig. En die heeft hij toevallig nog in de bus :-) Bij het terugzetten van de wasmachine bleek de afvoer los te zitten. Hop, nieuwe afvoer, meteen een sifon ertussen. Boren en zagen gebeurt altijd met een stofzuiger, ook nu wordt er zeer netjes gewerkt. Ik heb blijkbaar toch, ondanks de kleine ruimte, een complexe keuken want de geplande twee dagen worden er drie. Maar aan het einde van de tweede dag kan ik toch de nieuwe apparaten al in gebruik nemen. Eindelijk een vaatwasser :-) De derde dag was nodig voor de afwerking, aansluiting van het gas en de eindschoonmaak dom de keuken netjes over te dragen.

Is het alleen maar allemaal positief? Bij zo'n project zijn er natuurlijk altijd een paar kleine minpunten:
• Het kortingensysteem in de keukenbranche voor "snelle beslissers".
• Het inpakken van keukens moet bij Grando Logistics beter gecontroleerd worden. Zo ontbraken er een paar passtukken, die later nog geplaatst moeten worden en de schroeven bij de handgrepen van de keukenkastjes. Vooral dat laatste moet zeer eenvoudig te voorkomen zijn, iedereen weet dat je bij grepen ook schroeven nodig hebt.

Conclusie: Mij mag je tot de uitgebreide kring van zeer tevreden klanten rekenen! Om in deze ongekende Corona- tijd toch met slechts één dag uitloop een complexe keuken te verbouwen is een prestatie waar de betrokken medewerkers trots op mogen zijn. Brahim, Robert, Kees, Daniël, Mitch, Bas, Trieu en iedereen die bij Grando Keukens & Badkamers en Keukenbouwersplus al dan niet achter de schermen heeft meegewerkt: Hartelijk dank voor jullie inzet om een lekkende keukenkraan te vervangen. En iets meer dan dat.
Reactie of foto toevoegen
“Keuken en badkamer”
Door Shanna Bruinink Eshkoli op woensdag 22 jan 2020 20 | vestiging Wormerveer
Met Pasen een keuken en badkamer gekocht. Niet alleen een goede paaskorting maar ook daar boven op nog eens een pakket korting. Erg vriendelijk geholpen en mee gedacht aan onze wensen en oplossing gericht. Gemaakte tekeningen waren erg duidelijk. Afspraken waren goed nagekomen en na afloop werd er contact opgenomen of alles naar wens was. Wij vertellen iedereen dat we zeer tevreden zijn en verwijzen iedereen door.
Reactie of foto toevoegen
“Goede voorbereiding is belangrijk”
Door J. Hendrix op dinsdag 27 aug 2019 19 | vestiging Son
Na een dagje badkamershoppen werden we bij Grando eigenlijk als enige winkel goed te woord gestaan. Geen verkoper met die vooral vlug zijn verkoop rond wil hebben, geen "bijna uitverkocht, dus snel beslissen", geen druk, goed gesprek. Goede inhoudelijke uitleg op onze vragen, we kopen immers niet dagelijks een badkamer. Alle ruimte om er thuis nog eens over na te denken. Het is belangrijk goed voorbereid aan te komen, vooral bij een kleinere badkamer. Hoe groot is de afvalemmer en waar zou hij passen? Idem voor de wasmand. Achteraf bleken er wel wat onnauwkeurigheidjes in het ontwerp gelopen te zijn, maar niets wat de aannemer en de tegelzetter prima opgelost hebben. Kijk vooral ook goed wanneer je een kleine badkamer en grote tegels neemt, op tekening ziet het er snel mooi uit, maar zonder geduldige en vakkundige tegelzetter komt het er raar uit te zien. Met de paas/pinksterdagen kregen we nog een nette korting, let op wanneer deze aanbiedingen zijn.

Aanvulling ontvangen 6 oktober 2019: De badkamer is ongeveer drie maanden geleden opgeleverd. Op zich is dit allemaal prima gegaan alleen heeft de aannemer schade veroorzaakt die nog niet opgelost is.
Reactie of foto toevoegen
“2 badkamers”
Door Sjoerd Veltman op donderdag 7 mrt 2019 19 | vestiging Amersfoort
Voor de inrichting voor 2 badkamers gingen we naar SVEA. Dit is later omgezet naar Grando. Tijdens de planning werd ons voorgehouden dat er leidingwerk getekend zou worden. Na 3 afspraken bleek dit niet te kunnen en moest onze eigen aannemer dit regelen. Tijdens levering van de spullen; een fonteintje in de verkeerde kleur geleverd. Als er een nieuwe ligt moet je die zelf weer ophalen. Voor een wasbak dat de breed bleek te zijn moest €150,00 omruil kosten betaald worden. Voor een toiletbril die na montage een barst had werd gezegd: maar u heeft erop gezetten (ja natuurlijk). Van garantie was geen sprake. Gewoon een nieuwe bestellen en dan zeggen dat je wel €7,00 korting krijgt. Als je de factuur dan krijgt blijkt er maar €3,00 korting gegeven te zijn. Conclusie: we hebben voor €18 000,00 aan spullen gekocht bij Grando. Ze zijn een "dozenschuiver" en van service of meedenken met de klant hebben ze totaal geen kaas gegeten. Ik koop er nooit meer iets!
Reactie of foto toevoegen
“Vooraf goed daarna minder tevreden”
Door PJG Schuitemaker op maandag 28 aug 2017 17 | vestiging Hoorn NH
Bij het samenstellen alles goed en wel, eenmaal getekend word dit een heel stuk minder. Voor de garantiebewijzen worden geheel verkeerde merken doorgegeven. Er word erg langs elkaar heen gewerkt waardoor de een niet van de ander weer waar ie mee bezig is waardoor de planning niet goed verliep en er een keuken zou worden bezorgd/geplaatst. Als dit gemeld word dan krijg je een grote mond en willen ze dit afkappen!. Keuken is wel netjes geplaatst, al zou ik de volgende keer qua kosten een loodgieter inhuren, de 2 pvc T stukken voor de wasbak worden wel heeeel dik betaald terwijl alles tot in de puntjes was voorbereid. Maar ja voor een keuken van ruim € 18000,- (dit was incl. de korting) mag je ook niet zoveel verwachten :-)
Reactie of foto toevoegen
“Showroomkeuken”
Door Angelika Bleij op dinsdag 4 okt 2016 16 | vestiging Zaandam
Eerste ervaring van 24 juni 2016: Ik heb een hele mooie showroomkeuken gekocht die ik op marktplaats zag staan. Ben met mijn moeder heen gegaan en heb hem meteen gekocht. Graag wilde ik in plaats van een inductie kooplaat die erin zat een gaskookplaat. Dit was geen probleem en deze hebben ze voor me besteld en daardoor kreeg ik ook nog wat extra korting, omdat die kookplaats iets goedkoper was dan de inductie. De verkopers zijn vriendelijk en helpen je goed. Het is een aanrader om bij deze winkel te gaan kijken voor een nieuwe keuken.

Aanvulling ontvangen op 3 oktober 2016: De keuken staat nu en is ook in gebruik. Ik ben zeer tevreden, hij heeft genoeg ruimte en ook de inbouwapparatuur werkt fijn.
Reactie of foto toevoegen
“Geen offerte”
Door Claudia op maandag 18 apr 2016 16 | vestiging Rotterdam
Bij eerste oriëntatie goede indruk van Grando Keukens in Rotterdam. Verkoper Dhr. Bosman lijkt oprecht geïnteresseerd in ons verbouwingsproject (oa. nieuwe keuken met eiland, badkamer en toilet). Hij adviseert ons verder na te denken over onze wensen en een afspraak te maken voor aanvullend advies en een offerte. Gezien Grando na een rondje Woonmall Alexandrium een van de weinige zaken lijkt zonder schreeuwige / opdringerige benadering en waar een stukje advies onderdeel lijkt te zijn van de bedrijfsvoering maken wij een afspraak. We vragen specifiek om de verkoper die aangaf zo graag een rol te spelen in onze verbouwing waarin hij kon werken met zo'n mooie ruimte. We maken een rondje door de winkel om onze wensen kenbaar te maken. De verkoper wil al snel weten of we ook vandaag tot aankoop over zullen gaan. Wij geven aan bij zo'n grote aanschaf sowieso bedenktijd te willen. Ons inziens niet heel vreemd. De intentie om bij Grando tot aankoop over te gaan is er op dat moment wel. Maar dat verandert snel. Zodra duidelijk is dat we deze zondag niet gaan kopen slaat de sfeer geheel om.

De verkoper verliest direct zichtbaar interesse en weigert een prijsopgave te maken. Hij benadrukt meermaals dat de korting van 25% op de "normale prijs" alleen vandaag geldt. We geven aan dat aangezien we én een keuken én een badkamer én toilet willen aanschaffen en laten installeren, we ervanuit gaan dat de korting later ook nog wel geldt. De verkoper bestrijdt dit. Grando is namelijk een kwaliteitszaak en geen prijsstunter waar het altijd uitverkoop is. Wij geven aan dat we graag advies willen over het badkamer ontwerp en de keukenapparatuur. Maar dat zit er niet in als we niet eerst toezeggen vandaag tot aankoop over te gaan. De verkoper raadt ons aan om de gewenste informatie over de apparatuur maar op te zoeken op internet(?) en in het badkameradvies heeft hij duidelijk geen zin. We hadden juist voor Grando gekozen ivm een stukje advies maar dat zit er dus niet in.

De verkoper raakt geïrriteerd over het feit dat wij ons budget niet open en bloot op tafel willen leggen. Uiteindelijk kunnen we kiezen: "zeg maar wat we gaan doen: óf we gaan verder praten en een offerte maken, maar dan wordt er wel vandaag gekocht.... Óf ik ga nu andere mensen helpen!" Met andere woorden we moeten vooraf ja zeggen op een badkamer waarvan we dan nog niet eens weten hoe deze er überhaupt uit gaat zien en krijgen ons apparatuur advies pas nadat we hebben toegezegd een keuken te kopen waarvan de prijs nog onduidelijk is. Kopen kan eventueel onder voorbehoud, maar navraag over de voorwaarden (is er bijv. een boete bij afzegging etc) heeft hij niet paraat. Google hier maar eens op i.c.m. Mandemakers Groep waar Grando onderdeel van is: een boete van 30% op totaalprijs is bij deze firma niet ongewoon...

In verbijsterde toestand laat de verkoper ons achter om zijn geluk te beproeven bij de volgende klanten. Dit is duidelijk niet de verbouwingsvoorpret waar we naar uitgekeken hadden. We zijn vooral boos over deze schofterige manier van handelen.

Voor de mensen die zich toch graag willen oriënteren bij deze keten nog een paar tips vooraf. Bij Grando is het de bedoeling dat je:

1. Advies inwint bij de concurrent en op internet en pas als je EXACT weet wat je wilt mag je terugkomen zodat de verkoper vooral niet teveel tijd in je hoeft te investeren.
2. Vervolgens geef je je maximale budget af
3. Zeg je nog voordat de offerte is opgesteld of je uberhaubt zicht hebt van het uiteindelijke ontwerp al toe de keuken/badkamer diezelfde dag te kopen zodat de verkoper hier zijn maximale gewin uit kan halen.

Wij komen in ieder geval niet meer terug!
Reactie of foto toevoegen
“Prima keukenwinkel”
Door Polak op zondag 3 jan 2016 16 | vestiging Son
Prima winkel, keukenontwerp is grotendeels door rondshoppen bij meerdere keukenzaken ontstaan. Gando is wel één van weinige winkels die nog hoge catalogusprijzen hanteren om daarna zogenaamd veel korting te kunnen geven. Moet je doorheen prikken en pas gaan onderhandelen na de eerst offerte "met korting" is ontvangen.
Reactie of foto toevoegen
“Showroombezoek”
Door BB op maandag 30 nov 2015 15 | vestiging Rotterdam
I.v.m de bouw van een nieuwbouwwoning hebben wij een tijdje geleden een aantal keukenbladen aangevraagd. Grando belde n.a.v. onze aanvraag om ons uit te nodigen voor een bezoek aan de showroom incl. vrijblijvend advies en een 3D ontwerp. 29-11 op afspraak een bezoek gebracht aan Grando Alexandrium. Na een goed ontvangst heeft 1 van de verkopers ons de showroom laten zien en heeft hij op papier een schets gemaakt van onze wensen. Richting het eind van het gesprek werd gevraagd of we vandaag wilde tekenen als dit onze droomkeuken bleek te zijn. Ons antwoord "nee" werd niet geaccepteerd en eigenlijk stopte daar direct de begeleiding/ sloeg de sfeer om. We hebben aangegeven dat we thuis op ons gemak alles nog een keer door wilde nemen (3D tekening, keuze apparatuur etc). Er werd nog een aantal keer gevraagd of we vandaag echt niet wilde tekenen, waarop wij steeds met "nee" hebben geantwoord. We hebben gevraagd om een gespecificeerde offerte, waar niet op gereageerd werd. Er werd wel een bedrag van 16000 euro genoemd (1e keer) en vervolgens de vraag of we voor 9000 wel vandaag zouden tekenen (nog steeds nee). Puur vanuit het feit dat we ons niet onder druk laten zetten.
Al met al zijn wij naar huis gegaan zonder een offerte/ 3D tekening zodat we fatsoenlijk over de aankoop na kunnen denken. Er werd nog wel even snel een oude 3D afdruk van een soortgelijke keuken meegegeven. Deze tekening was gisteren toevallig gemaakt....(geen dubbele oven, bovenkasten was anders etc). Na ons 'nee' was het gewoon gedaan met de klantvriendelijkheid. We hebben aan de verkoper aangegeven waar onze irritatie aan het eind van het gesprek zat. Als antwoord kregen we dat hij van het hoofdkantoor verplicht moet blijven vragen of we een handtekening willen zetten en dat ze geen gemeenteinstelling zijn. Zijn ervaring is dat mensen echt wel tekenen als de prijs goed is voor een droomkeuken etc. Kennelijk zijn wij aparte kopers, omdat we eerst na willen denken over een eventuele aankoop. Ook als dit inhoudt dat de prijs daardoor misschien iets hoger uitvalt omdat eventuele korting niet meer geldt. Dit had hij nog nooit meegemaakt..... Jammer dat een bedrijf (of deze verkoper) op deze manier met klanten omgaat.
REACTIE VAN GRANDO RETAIL
Beste BB, bedankt voor het delen van uw ervaring. Een keuken of badkamer is geen product wat u "eventjes" snel koopt. We begrijpen uw reactie daarom ook volkomen en zullen contact opnemen met de vestiging in Rotterdam om dit te bespreken. Vanuit het hoofdkantoor willen we onze excuses aanbieden voor dit misverstand. We nemen graag persoonlijk nog even contact met u op. Nogmaals bedankt.
REACTIE VAN JEFFREY TOURNIER
Beste BB, Bij de vestiging in Hoogvliet hebben wij een totaal andere ervaring gehad. Ook wij wilden absoluut geen "Ja" geven op de eerste dag. Er werd wel nog een paar keer doorgevraagd, maar uiteindelijk kregen we de gespecificeerde offerte en de 3D tekening gewoon mee. Na een aantal weken hebben we uiteindelijk besloten de keuken (met een paar wijzigingen) te kopen.
Reactie of foto toevoegen
“Goede service”
Door Corina Dames op donderdag 5 nov 2015 15 | vestiging Zaandam
Wij hebben in 2009 bij Grando Zaandam een keuken gekocht en door hen laten plaatsen. Na ruim 5 jaar gaat de vaatwasser kapot en bel ik een monteur. Deze constateert dat de vaatwasser door een montagefout niet uit te bouwen was. Op zijn advies heb ik hierover contact met Grando opgenomen, vervolgens is er in overleg een Bosch monteur geweest die hetzelfde constateerde. Tijdens het aantal keer heen en weer bellen met Grando, omdat dit leek op een vrij onmogelijke fout, kwamen wij erachter dat herstelkosten voor de vaatwasser ook zeer royaal waren (pech voor ons). In overleg met Grando hebben wij toen besloten om voor een nieuwe vaatwasser te gaan. Zij hebben ons een nieuwe vaatwasser met korting geleverd, de helft van de monteurskosten van Bosch terug bezorgd en kosteloos de oude vaatwasser verwijderd en de nieuwe geplaatst (de volgende dag al). Dit is een compliment waard, goede service, zelfs na ruim 5 jaar. Dankjewel Jeremy Cheron van Grando Zaandam
Reactie of foto toevoegen
“Geen spijt van”
Door R.Plaggenborg op dinsdag 23 jun 2015 15 | vestiging Den Helder
Wij zijn in oktober in Den Helder komen wonen en waren op zoek naar een keuken , zo zijn we bij Grando Keukens en Bad terecht gekomen, We zijn ontzettend goed en zeer vakkundig geholpen , er werd ons niks aangepraat maar vakkundig de plus en minnen van de diverse keukens en apparatuur uitgelegd zodat de keuze stapje voor stapje makkelijker werd. ook nog leuke korting gehad. De montage is erg vakkundig gedaan door twee aardige vakkundige jongens en zelfs het verpakkingsmateriaal werd meegenomen, ook de nazorg is uitstekend, even 1 telefoontje en er werd gelijk een afspraak gemaakt om wat kleine dingetjes na te stellen . Kortom ik zou een ieder die een nieuwe keuken zoekt even binnen te stappen bij Grando , U zal er geen spijt van krijgen!
Reactie of foto toevoegen
“Prima geregeld”
Door Hugo Smit op maandag 18 mei 2015 15 | vestiging Hengelo OV
Wij hebben een nieuwe keuken gekocht bij Marcel en Paul. Prima adviezen, een goed luisterend oor, fijne korting en geen loze verkooppraatjes. Vaste monteur - prima geïnstalleerd! Wij hebben onze zoon en schoondochter die ook een nieuwe keuken wilden aanschaffen geadviseerd vrijblijvend naar Grando te gaan (zij hadden al meerdere zaken bezocht). Ook zij hebben inmiddels een bestelling geplaatst. Zegt genoeg toch?
Reactie of foto toevoegen
“Wat een waardeloos bedrijf”
Door J.L.W. op zondag 15 jun 2014 14 | vestiging Rotterdam
Wij hebben een complete badkamer gekocht bij Grando in Rottrdam (Alexandrium). Nu willen wij toch een grotere douchewand. Na tig keer bellen werden we eindelijk te woord gestaan. Na ons verhaal over een grotere douchewand kregen we een waterval aan redenen waarom we deze niet konden ruilen voor een grotere. Alsof er een houdbaarheidsdatum op zit en de doos was open gemaakt. Ja dat kon echt niet. We wilde bij dit filiaal ook onze keuken bestellen. Dat is bij deze nu niet meer het geval. En die korting die we zouden krijgen op onze nieuw aan te schaffen keuken gaat in het ronde archief.
Reactie of foto toevoegen
“Warmte en klasse”
Door Hans de Nooijer op dinsdag 22 sep 2020 20 | vestiging Middelburg
Onze keuken voldoet aan alle verwachtingen, kleurencombinatie zwarte fronten en blad kookeiland beige composiet gepolijst ziet er fantastisch uit. Afmetingen geven de keuken ook een ruimtelijk en open karakter. Het straalt warmte, klasse en gezelligheid uit.
Reactie of foto toevoegen
“Voldoet 100%”
Door Jan op dinsdag 22 sep 2020 20 | vestiging Utrecht
We werden prima geholpen bij de keuze van onze keuken. Afspraken werden nagekomen, we werden keurig op de hoogte gehouden. Jammer dat het aanrechtblad 12 !!! centimeter te kort was. Maar: Alles werd keurig opgelost. Het resultaat: Een keuken die 100% aan onze verwachtingen voldeed.
Reactie of foto toevoegen
“Prettige ervaring”
Door Auke en Janine op maandag 21 sep 2020 20 | vestiging Heerenveen
Wij zijn zeer tevreden! Wij hebben een T-vorm keuken met een ombouw (zodat het lijkt dat de keuken zweeft) gekocht bij Grando. Onze keuken is niet standaard en er moest behoorlijk wat maatwerk aan te pas komen. De gesprekken met Lean, Menno en Karin hebben wij als zeer prettig ervaren. Ze hebben verstand van zaken en hebben goed met ons meegedacht. Ook de monteurs die vervolgens de keuken bij ons hebben geplaatst hebben een dikke pluim verdient. Wat een vakmensen! Ter plekke werden alle niet standaard dingen nog voorgelegd en konden we nog kleine wijzigingen aanbrengen. Hierbij bedanken wij Grando voor een schitterende keuken!
Reactie of foto toevoegen
“Volledige keuken met kookeiland”
Door Rob Korbag op maandag 21 sep 2020 20 | vestiging Hoorn NH
Volledige keuken met kookeiland gekocht. Jammer dat het inmeten niet geheel goed was gegaan. Een kast deurtje ging niet goed open, door een radiator die in de weg zat. Echter alles wordt naar verwachting goed opgelost.
Reactie of foto toevoegen
“Geleverde showroomkeuken”
Door Stef op maandag 21 sep 2020 20 | vestiging Helmond
Naar alle tevredenheid een showroomkeuken gekocht. Hierbij correct geholpen alsof de volledige prijs werd betaald.
Reactie of foto toevoegen
“Was perfect”
Door Familie Kötter op zaterdag 19 sep 2020 20 | vestiging Hengelo OV
Hier dan het mooie resultaat�. Onze mooie keuken van Grando Hengelo!!
Vanaf het 1e moment dat wij bij Grando Hengelo naar binnen stapten, voelden wij ons op ons gemak. We werden vriendelijk ontvangen, deden ons verhaal en dit verhaal werd op papier gezet. Alles werd op tijd en compleet geleverd. Wij zijn heel erg blij met het eindresultaat. Het goede advies en geduld van Marcel (Grando Hengelo) en de vakmanschap van Michel, die de keuken vakkundig  heeft geplaatst, heeft er toe geleid dat wij een geweldige keuken hebben gekregen.
FOTO VAN FAMILIE KÖTTER
Geweldige keuken
+ Toon extra foto van Familie Kötter
+ Toon extra foto van Familie Kötter
Reactie of foto toevoegen
“Nieuwe badkamer”
Door Ben Kramer op woensdag 16 sep 2020 20 | vestiging Hazerswoude-Dorp
Wij zijn vakkundig geholpen bij het uitzoeken van onze nieuwe badkamer. De medewerker was zeer vriendelijk en behulpzaam. Ook zijn we zeer tevreden over de monteur die de badkamer heeft geplaatst.
Reactie of foto toevoegen
“Zeer tevreden”
Door Danique op maandag 14 sep 2020 20 | vestiging Utrecht
Blij met onze nieuwe badkamer. Goed geholpen in de showroom. Goed advies ter plekke. Uitvoering was gejaagd en rommelig. Zeer tevreden over de producten!
FOTO VAN DANIQUE
Reactie of foto toevoegen
“Keuken en badkamer”
Door Gidius op maandag 14 sep 2020 20 | vestiging Rotterdam
Schoon en netjes, werken volgens afspraak en inzicht. Na oplevering een aantal kleine plus/min dingetjes aan getroffen. Deze werden in korte tijd opgelost. Ik ben er tevreden mee....

Aanvulling ontvangen 15 september 2020: Complete badkamer en keuken besteld. All-in-One dus. Vaklui over de vloer, zeer 'pro' moet ik zeggen. Constant aan de klus, geen pauzes etc. Om 08:30 beginnen en om 15:30 stoppen. Voor eventuele vragen of verzoeken, was er ruimte en inspraak. Tip! Zorg voor voldoende koffie..... ;-)
Reactie of foto toevoegen
“Uiterst deskundig”
Door Jan & Nelleke op maandag 14 sep 2020 20 | vestiging Naaldwijk
Uiterst vriendelijke en deskundig geholpen. Zijn superblij met onze nieuwe keuken. Tip; zorg dat je als kant kan kiezen op wat voor een manier de koof boven de keukenkastjes wordt afgewerkt.
Reactie of foto toevoegen
“Prachtige keuken gekregen”
Door Elise van der Heijden op maandag 14 sep 2020 20 | vestiging Hilversum
Ik heb een nieuwe keuken gekocht. Ik wilde iets aparts. Heb heel goed advies gekregen van Grando, ik ben blij dat ze goed met mij meegedacht hebben. Uiteindelijk een prachtige keuken uitgezocht, gekocht en geleverd gekregen.
Reactie of foto toevoegen
“Fijn”
Door Wilma op maandag 14 sep 2020 20 | vestiging Hoorn NH
Ik heb een keuken gekocht en deze is top. Bij instaleren bleek 1 kast niet aanwezig maar binnen een week alsnog geplaatst. Fijn dat het zo soepel ging.
Reactie of foto toevoegen
“Zijn tevreden”
Door Aad op maandag 14 sep 2020 20 | vestiging Hazerswoude-Dorp
Een compliment aan Grando Hazerswoude-Dorp en vooral aan Monique, Cas, Rutger en monteur John. De creativiteit, het meedenken, verwerken van de aanpassingen en uiteindelijk levering en plaatsing van de keuken is super verlopen. Wij hebben veel keukenleveranciers gesproken. Het goede gevoel bij Grando hebben jullie volledig waargemaakt. Voor de creativiteit en betrokkenheid om de keuken binnen een bepaalde periode te leveren, volledig te plaatsen en zonder manco waarderen wij enorm. Grando Hazerswoude-Dorp ... een aanrader ... !
Reactie of foto toevoegen
“Superblij”
Door Cora en Edward op zondag 13 sep 2020 20 | vestiging Utrecht
Nieuwe badkamer en toilet gekocht bij Grando Utrecht. We zijn prima begeleid door Nick van der Laan. De verbouwing, door Walter en Hans Vosmeer, verliep goed. Ze werkten erg netjes en waren in twee weken klaar. We zijn superblij met het resultaat!

Eerdere ervaring van 13 augustus 2019: Wij hebben een nieuwe keuken gekocht bij Grando Utrecht. Zijn zeer goed geholpen en begeleid door Nick. Hij was ons vaste aanspreekpunt, wat heel prettig was. We werden goed op de hoogte gehouden over het hele proces. Konden met al onze vragen op opmerkingen bij hem terecht. De keuken werd in overleg geleverd en was compleet! Vervolgens werd in 5 dagen onze oude keuken verwijderd, al het leidingwerk gedaan en de nieuwe keuken geplaatst door Peter. Iemand die netjes werkt en zeer vakkundig is! We zijn erg blij met het resultaat. Kortom, een aanrader!
FOTO VAN CORA EN EDWARD
Nieuwe badkamer
Reactie of foto toevoegen
“Tevreden”
Door Mirjam Beekman op zaterdag 12 sep 2020 20 | vestiging Zwolle
Vanaf het moment dat mijn partner en ik de vestiging in Zwolle binnen stapten hadden we direct een goed gevoel. Hier konden wij weleens onze toekomstige badkamer gaan uitzoeken. Het is een mooie ruime zaak waar diverse voorbeeld badkamers staan opgesteld en daardoor konden we goed ontdekken wat wij mooi vonden en niet. Verkoper Erwin heeft ons geholpen om tot ons favoriete ontwerp te komen. Met de spullen die wij mooi vonden. Hij heeft ons op een prettige manier geholpen zonder te pushen of ons proberen over te halen om tot koop over te gaan, terwijl we hier nog niet aan toe waren. Daarnaast gaf hij goed advies wat wel handig was om te doen en wat we beter niet konden doen. Het plaatsen van de badkamer is gebeurt door de badkamerbrigade dit werd geregeld door Grando. Bij de Badkamerbrigade werken mensen die er verstand van hebben en die hebben ervoor gezorgd dat alles netjes werd gemonteerd en afgewerkt. Zowel Grando als de badkamerbrigade hebben ons betrokken in het gehele proces en alles ging netjes in overleg. We zijn dan ook super blij en tevreden met het eindresultaat.
Reactie of foto toevoegen
“Keuken helemaal klaar”
Door Brigitte Verhagen op vrijdag 11 sep 2020 20 | vestiging Rotterdam
In juli bij Grando Alexandrium geweest waar wij een (gedeeltelijke) keuken hebben gekocht. De achterwand van onze oude keuken (ook gekocht bij Grando) voldeed niet meer aan onze wensen. Wij werden goed geadviseerd. Er zijn ons meerdere mogelijkheden laten zien. Na het inmeten bleek dat onze eerste keuze niet mogelijk was. Hierop is er opnieuw gekeken naar hoe het dan wel zou kunnen. Er werd veel tijd voor ons genomen en er werd goed naar onze wensen geluisterd. Erg blij met onze nieuwe keuken!
Reactie of foto toevoegen
“Buitengewoon betrokken”
Door Anja Rietveld op vrijdag 11 sep 2020 20 | vestiging Bergambacht
Ik heb bij Fred Kreukniet een keuken gekocht. Fred en zijn vrouwelijke collega hebben mij buitengewoon geduldig en betrokken geholpen om tot het voor mij gewenste prachtige resultaat te komen. Geen toezeggingen die niet kunnen worden waargemaakt. En een monteur die netjes en nauwkeurig te werk ging om de droom te realiseren.
Reactie of foto toevoegen
“Lang proces maar zeker tevreden”
Door Mischa De Vos op woensdag 9 sep 2020 20 | vestiging Amersfoort
We kochten twee badkamers en een keuken bij Serkan Can van Grando in Amersfoort. Dat was een groot succes: Serkan hielp ons uitstekend, tezamen met een geestige collega, die af en toe bijsprong. Ze dachten goed mee over wat wel niet kon en wat wel of niet handig was. Het hele proces duurde wat langer dan we verwachtten omdat vooral de levertijden lang zijn. Omdat de Quooker (dat is een hippe kraan) in de keuken niet direct werkte, moest een monteur twee keer langskomen. Uiteindelijk duurde het hele traject vanaf het eerste bezoek aan Grando tot aan een werkende kraan bijna 6 maanden. Maar ik zou je zeker adviseren naar Grando te gaan, en als het even kan in Amersfoort.
FOTO VAN MISCHA DE VOS
Geleverde keuken
Reactie of foto toevoegen
“Geheel nieuwe keuken”
Door Linda en Marco op dinsdag 8 sep 2020 20 | vestiging Hilversum
Wij hebben een geheel nieuwe keuken besteld met verbouwing. O.a. nieuw plafond, vloer, isolatie en openslaande deuren. Een hele klus dus. Na een aantal prettige gesprekken met de geduldige adviseur (Marja) hadden we besloten om met Grando in zee te gaan. En daar hebben we geen spijt van: de verbouwing begon op afgesproken tijdstip, er konden nog wat wijzigingen plaatsvinden tijdens de bouw en Marco heeft na het slopen de boel geweldig opgebouwd. Schilder Johan heeft de boel uitstekend gekleurd in de keuken. Kortom echt een aanbeveling! geschilderd , en de nazorg was er ook., Kortom geweldig
Reactie of foto toevoegen
“Inspiratie”
Door Robert op maandag 7 sep 2020 20 | vestiging Hazerswoude-Dorp
Inspirerende showroom. De keukenadviseur heeft ons prima geholpen en goed meegedacht. De 3D tekening geeft je een goed idee van wat er geïnstalleerd wordt. De keukenmonteur die alles installeerde was uiterst vriendelijk en heeft de keuken super geïnstalleerd.
Reactie of foto toevoegen
“Sluit aan bij verwachtingen”
Door Rene op maandag 7 sep 2020 20 | vestiging Middelburg
Nieuwe keuken gekocht. Goed meegedacht om invulling te geven aan de wensen. Super om frontjes en voorbeeld werkblad mee te kunnen nemen om de kleuren thuis goed te kunnen bepalen. Een knelpunt over de lengte van een werkblad is na overleg opgelost. De keuken sluit geheel aan bij de verwachtingen
Reactie of foto toevoegen
“Naar wens gegaan”
Door Dennis van Herpen op maandag 7 sep 2020 20 | vestiging Son
Klantvriendelijk kennis en inspiratie. Niet opdringerig. Komt zijn afspraken na. Keuken met Kookeiland en bijkeuken gekocht. Super tevreden!!
Reactie of foto toevoegen
“Super”
Door Irma rodenburg op maandag 7 sep 2020 20 | vestiging Hoogvliet Rotterdam
Heb 9 meter keuken gekocht super geplaatst en super geholpen
Reactie of foto toevoegen
“Keuken en badkamer”
Door Kees Nederhoff op maandag 7 sep 2020 20 | vestiging Hoorn NH
Keuken gekocht (verkoper Corine) super, badkamer gekocht (verkoper Bas) super nadat Bas ziek werd liep het een beetje in het honderd. Dat was niet nodig geweest.

Aanvulling ontvangen 7 september 2020: Op een haar na is alles klaar, de schilder moet nog wat afronden.

Eerdere ervaring van 24 februari 2018: Een keuken in een U opstelling prachtig uitgevoerd. Ervaring verkoop super, montage en afwerking zeer goed. Boven verwachting een prachtig eindresultaat. Nu de badkamer, natuurlijk ook bij Grando.
Reactie of foto toevoegen
“Goede informatie gehad”
Door Marischa edelenbosch op maandag 7 sep 2020 20 | vestiging Hoorn NH
We hadden een budget waar we niet boven konden gaan en daardoor was het lastig om een keuken uit te zoeken. We zijn goed geïnformeerd over de apparatuur en de kwaliteit van het blad en de kastjes. Uiteindelijk hebben we voor ons budget een prachtige keuken kunnen vinden met alles wat we wilden.
FOTO VAN MARISCHA EDELENBOSCH
Hoekkeuken
Reactie of foto toevoegen
“Onze mail aan Grando als review”
Door Marije op zondag 6 sep 2020 20 | vestiging Heerenveen
Deze mail gestuurd naar Grando Heerenveen: Aan Menno en Karin: Allereerst willen wij jullie graag laten weten dat wij echt enorm blij zijn met de nieuwe keuken! Naarmate de tijd verstreek, werd het toch erg spannend en vroeg ik mijzelf af of de keuken wel echt zo mooi was als dat ik hem in mijn hoofd had. En inmiddels kan ik jullie vertellen dat ik hem in het echt nog veel mooier vind! Wij willen jullie dan ook enorm bedanken voor de goede, vriendelijke en professionele hulp bij het uitzoeken van de keuken! Jullie hebben erg goed geluisterd naar onze wensen, dit zien wij dan ook terug in de keuken en de indeling hiervan. Fijn!
Reactie of foto toevoegen
“Keuken voor nieuwbouwwoning”
Door Paul op vrijdag 4 sep 2020 20 | vestiging Tilburg
Wij hebben in 2016 een keuken gekocht bij Grando in Tilburg. Het is een mat witte hoek keuken met twee delen van twee brede lades met erboven een 5-pits inductie, in de hoek een systeem die eruit kan om pannen (of iets anders) op te zetten, daarnaast de wasbak met Quooker en daarnaast de vaatwasser. Aan de andere kant van de hoek, wasbak en vaatwasser, hebben wij nog drie halve kastjes laten plaatsen voor servies, glazen, etc. De afzuiging is bij ons in een goot (stucwerk) aan het plafond ingebouwd. Aan de andere muurzijde staat het andere deel van de keuken, waar onze koelkast met vriesvak en oven met magnetron functie is zijn verwerkt. Boven en onder de over zijn nog opberg kastjes. Deze zijde is niet in mat wit, maar in een hout kleur. Dit hebben wij gedaan, zodat niet alles zo wit is in de keuken. Dit was wel heel veel informatie over onze keuken ;) Nu kort maar krachtig onze ervaring met Grando. De desbetreffende collega waar wij onze keuken bij hebben gekocht was super. Echter in zijn afspraken voor het plaatsen, was hij wat minder goed. Toen ons nieuwbouw huis eenmaal af was, en hij er niet meer werkte, kon een andere collega het oplossen. Dit heeft hij heel erg netjes opgepakt en is onze keuken uiteindelijk netjes op tijd gemonteerd.
Reactie of foto toevoegen
“Zeer tevreden mee”
Door Ronald van Calker op woensdag 2 sep 2020 20 | vestiging Heerenveen
We hebben een keuken gekocht met o.a. een eiland, Quooker, combi-stoomoven en een inductiekookplaat. De verkoper (en collega's) waren zeer vriendelijk en vakkundig. De 3D schets was precies zoals het geworden is.
FOTO VAN RONALD VAN CALKER
Keuken met eiland
Reactie of foto toevoegen
“Prettig verlopen”
Door A. Hansen op woensdag 2 sep 2020 20 | vestiging Hoorn NH
Wij zijn bijzonder goed geïnformeerd door de adviseur van Grando Hoorn over de mogelijkheden voor een nieuwe keuken. Hij dacht mee in de mogelijkheden en hield rekening met onze wensen. Het verdere traject van inmeten, levering, plaatsing en nazorg is zeer prettig verlopen
Reactie of foto toevoegen
“Erg blij met resultaat”
Door Jeroen Van dijk op woensdag 2 sep 2020 20 | vestiging Epe
Goede voorlichting, goed geluisterd naar onze wensen. Resultaat is super we zijn er erg blij mee .
FOTO VAN JEROEN VAN DIJK
Keuken met barretje
Reactie of foto toevoegen
“Prima gegaan”
Door Astrid en Peter op woensdag 2 sep 2020 20 | vestiging Heerhugowaard
In juli 2019 een keuken uitgezocht. Prima geholpen door Jeff. In november 2019 is die geplaatst. Dit is door de monteurs prima uitgevoerd. Na enige maanden begon de spatrand achter het gasfornuis te verkleuren. (brandplek). I.o.m. Jeff hebben we in de zaak een ander type spatrand uitgezoch via een klein proefstuk. Tijdens plaatsen hiervan bleek er een kras op een van de delen zat. De helft was al geplaats, maar voor de andere helft zou een nieuwe plaat komen. Al na een dag vonden we de nieuw gekozen spatrand totaal niet passen bij het aanrechtblad. We hebben de plaatsing weer stop laten zetten. Uiteindelijk gekozen voor een glazen achterwand bij het fornuis, en de rest weer het zelfde materiaal als het aanrecht blad. Omdat Grando de glazen achterwand niet kon leveren, deze zelf aangeschaft en het overige deel opnieuw laten plaatsen door de monteurs van Grando In het geheel dus prima opgelost.
FOTO VAN ASTRID EN PETER
Reactie of foto toevoegen
“Deskundig”
Door Edgar op woensdag 2 sep 2020 20 | vestiging Hoorn NH
Deskundig advies, duidelijke afspraken, en vakkundige montage. Kortom een aanrader als het gaat om een goede prijs/kwaliteit verhouding.
FOTO VAN EDGAR
Reactie of foto toevoegen
“Nieuwe keuken net geplaatst”
Door Niek op dinsdag 1 sep 2020 20 | vestiging Zwolle
Wij waren voor onze uitbouw op zoek naar een nieuwe keuken. Bij deze zoektocht zijn we uitstekend geholpen door Bas. Vriendelijke en goede service in de winkel en daarnaast een goede service bij het leveren van de keuken.
FOTO VAN NIEK
Donkere keuken
Reactie of foto toevoegen
“Heel tevreden over proces”
Door Cees Ouwehand op maandag 31 aug 2020 20 | vestiging Utrecht
Vanaf het moment dat wij de vestiging in Utrecht binnen stapte hadden mijn vrouw en ik direct het gevoel van dit kon wel eens de zaak worden waardoor wij een badkamer en wc renovatie laten doen. We werden ontvangen in een ongedwongen en no nonsens sfeer wat ons enorm aanspreekt. Geen gladde praatjes of andere vage verkoop technieken, nee gewoon to the point en duidelijk. De verkoper Kevin deed enorm zijn best in het meedenken van de renovatie en maakte een prachtige 3-D tekening voor ons. Op zo'n moment komt een badkamer tot leven en zie je dat er veel mogelijk is in een kleine badkamer. Kortom wij waren er eigenlijk direct uit. De monteur Carl is er een met gouden handen en weet eigenlijk voor ieder probleem een oplossing te bedenken. Hij betrekt je volledig in het hele proces van slopen tot bouwen en afwerken. Dus ook over de monteur Carl en zijn medewerkers die van het begin tot einde bij de renovatie betrokken zijn geweest zijn wij meer dan tevreden. Ieder moment waneer een van ons in de badkamer is genieten we met volle teugen en denken we regelmatig aan de vakkundigheid van de medewerkers van Grando uit de vestiging Utrecht. Kortom wij zijn heel tevreden over het hele proces. Het kon niet beter.
Reactie of foto toevoegen
“Goed verlopen”
Door Brenda en Pieter op maandag 31 aug 2020 20 | vestiging Heerenveen
Om een nieuwe keuken uit te zoeken hebben we een aantal keukenzaken bezocht. Bij Grando werden we vriendelijk ontvangen en er is een grote hoeveelheid aan keukenopstellingen in de showroom aanwezig om eenvoudig de gewenste keuken te ontwerpen. We werden prima geadviseerd door Lean en deze had al snel onze wensen op papier. Omdat we viermaal eerder een keuken bij Grando hebben gekocht zijn we bekend met de uitstekende service en aftersales van deze firma en vinden dat ook erg belangrijk. Vanaf het moment van aankoop zijn we goed geïnformeerd over de levering en plaatsing en verliep alles exact volgens afspraak. De prijs/kwaliteitsverhouding is goed bij Grando Keukens en wij zijn zeer tevreden over onze aankoop.
Reactie of foto toevoegen
“Nog steeds blij”
Door Alexander Kooijman op maandag 31 aug 2020 20 | vestiging Hazerswoude-Dorp
Vriendelijk service met juist advies. Geholpen door Rutger die je op weg helpt in de wondere wereld van keukens. Op een fijne en ontspannen manier een keuken uitgezocht. Alles word goed gecheckt en de communicatie na aankoop verloopt zeer fijn. Zeker een aanrader!
Reactie of foto toevoegen
“Veel zorg aan keuken besteed”
Door Richard op maandag 31 aug 2020 20 | vestiging Hilversum
Gekochte keuken inclusief elektra, waterleiding en schilderwerk, met zeer veel zorg geplaatst door zeer klantvriendelijk personeel. Personeel had maar een doel: een zo'n hoog mogelijk afwerkingsniveau.
Reactie of foto toevoegen
“Ontzettend blij”
Door Familie van der Meulen op zondag 30 aug 2020 20 | vestiging Heerenveen
Wij zijn niet gek op een review te schrijven. Maar voor Grando keukens maken we een uitzondering. Afgelopen januari en februari hebben we vele bedrijven voor keukens bezocht. Veel bedrijven hadden een beperkte opstelling of een (hoge) prijsklasse die ons niet aanstond. Er waren zelfs bedrijven die ons met keukenboeken een keuze wilden laten maken. Wij willen een proefopstellingen zien voor ideeën. Grando Heerenveen liet ons verschillende proefopstellingen zien van keukenstijlen en keukenapparatuur. Daarnaast zat in de aankoopprocedure nog een fijne bedenktijd om na 2 tot 3 weken de keuze zo nodig aan te passen. Hier hebben wij gebruik van gemaakt. Ons eerste gekozen keukenblad is achteraf toch grijs geworden en het is een andere koelkast geworden. Keuzes maken is soms heel moeilijk en details worden soms vergeten. Daarom is echt fijn dat je proefopstellingen kunt zien voor ideeën. Nu in augustus is onze keuken in twee dagen geplaatst door Grando. Wij zijn ontzettend blij met onze nieuwe keuken. WIj vinden Grando Heerenveen een topwinkel met fijne mensen.
Reactie of foto toevoegen
“Fijne zaak”
Door Rieneke van de Pol op zaterdag 29 aug 2020 20 | vestiging Heerenveen
We zijn bijzonder vriendelijk en deskundig geholpen door Menno en Karen bij Grando Heerenveen. De klant is koning is hier nog het credo, zonder in gladde verkooppraatjes te belanden (in verschillende andere keukenwinkels troffen we wel het type gladde verkoper). Gewoon duidelijke communicatie, er was veel mogelijk, goed meedenken. Ook toen we niet tevreden waren over de achterwand werd dit zonder problemen kosteloos opgelost. Werd daarna direct weer achteraan gebeld of het zo naar onze wens was. Een fijne zaak waar we niets negatiefs over kunnen zeggen. Goede service, fijne mensen.
FOTO VAN RIENEKE VAN DE POL
Hoekkeuken
Reactie of foto toevoegen
“Eerste keuken”
Door Reggie Raphaela op vrijdag 28 aug 2020 20 | vestiging Amersfoort
Mijn eerste keuken! Waar begin je? Nadat ik een aantal keukenzaken bezocht had ik een tip gekregen van een kennis om bij Grando in Amersfoort te kijken. Bij binnenkomst werd ik netjes gegroet en gevraagd of ik wat wilde drinken. Ik dacht meteen oh hier gaan we weer...de vraag waar bent u precies naar op zoek bleef gelukkig uit en ik kon zonder direct 'verkocht' te worden op mijn gemak rondkijken. Er is genoeg keus maar één keuken sprong er voor mij persoonlijk het meeste uit en de prijs viel gelukkig binnen mijn budget. Na een oriënterend gesprek kreeg ik een goed gevoel bij de verkoper over wat Grando voor mij kon betekenen. Eenmaal akkoord over de mogelijkheden en de prijs werd mijn keuken binnen vier weken geleverd en geplaatst. Daarnaast hoefde ik mij niet druk te maken over een stukje schilder werk van de muren in mijn keuken. Dit werd voor een scherpe prijs ook uitgevoerd. Voor mij was dit een zeer prettige ervaring bij het kopen van mijn eerste keuken. Ik ben door Grando Amersfoort zeer goed begeleid, alle gemaakte afspraken zijn nagekomen. Uiteindelijk was het voor mij weinig inspanning en exact de keuken in mijn huis die ik in de showroom zag staan. Top klasse!
Reactie of foto toevoegen
“Behulpzaam”
Door Fam. de Jonge op donderdag 27 aug 2020 20 | vestiging Den Helder
Wij hebben een nieuwe keuken gekocht, waarbij we heel goed geadviseerd zijn. Er werd goed naar onze wensen gekeken en geluisterd. De keuken is op de afgesproken datum geleverd en geplaatst. Het personeel is heel vriendelijk en behulpzaam.
FOTO VAN FAM. DE JONGE
Geleverde keuken
Reactie of foto toevoegen
“Boven verwachting”
Door Fam.G.Bos op woensdag 26 aug 2020 20 | vestiging Hoorn NH
We zijn goed geholpen en we zijn heel tevreden . De montage is perfect uitgevoerd. Het is boven verwachting,zo mooi!
Reactie of foto toevoegen
“Aanbeveling”
Door Familie van der Aa op dinsdag 25 aug 2020 20 | vestiging Uden
Alle gemaakte afspraken zijn nagekomen en de voorbereidingen zijn heel fijn verlopen. De adviseur Liesje Kooijman is ons prima van dienst geweest, meedenkend en behulpzaam. Wij bevelen Grando Uden aan.

Aanvulling ontvangen 26 augustus 2020: De aankoop is al geleverd en gemonteerd en als aangegeven zijn wij zeer tevreden, zowel levering als montage zijn tot volle tevredenheid uitgevoerd.
Reactie of foto toevoegen
“Petje af”
Door John en Anja Houwen op maandag 24 aug 2020 20 | vestiging Heerhugowaard
Zeer tevreden de keuken die wij gekocht hebben bij Grando is van begin tot en met plaatsing een feestje geweest. Alle lof voor de dame en heren die hier een aandeel in gehad hebben en daar bedoel ik mee het ontvangst in het filiaal alles naar wens kunnen regelen en de heren die de plaatsing hebben uitgevoerd zijn vakmensen petje af.
Reactie of foto toevoegen
“Geplaatste keuken”
Door Fam. Wolthuizen op vrijdag 21 aug 2020 20 | vestiging Heerenveen
Onze zoektocht naar een nieuwe keuken bracht ons bij Grando Heerenveen, bij binnenkomst werden we vriendelijk verwelkomt en konden we ongestoord rondkijken. De vragen die we hadden werden keurig beantwoord zonder opdringerig te zijn.
Dit heeft ons doen besluiten onze keuken hier te kopen en een afspraak was snel gemaakt. Tijdens deze afspraak werd ruimschoots de tijd genomen om tot een eindresultaat te komen wat paste bij onze wensen. Inmiddels is onze keuken geplaatst en zijn wij super blij met hoe het geworden is.
FOTO VAN FAM. WOLTHUIZEN
Hoekkeuken
Reactie of foto toevoegen
“Goede service bij TopCore blad”
Door A.Roorda op donderdag 20 aug 2020 20 | vestiging Heerenveen
Na aankoop van een nieuwe keuken viel het aanrechtblad na bijna een jaar gebruikt slecht uit. Na diverse telefoontjes en bezoeken aan de vestiging en een inspectie van de leverancier van het blad heeft de heer Menno v/d Berg voor een prima oplossing gezorgd. Een compleet nieuw aanrecht blad zonder verdere kosten. M.a.w. een top service van Grando Keukens Heerenveen.
Reactie of foto toevoegen
“Alles naar tevredenheid”
Door Jo Wubbels op donderdag 20 aug 2020 20 | vestiging Emmen
Wij hebben tegels en apparatuur gekocht voor een nieuwe douchehoek. Wat betreft de keuken gaan wij alle kast- en deurpanelen overspuiten. Wel hebben wij een nieuwe vaatwasser, koelkast, magnetron/oven, afzuigkap gekocht. Daarnaast gaan wij vanaf 1 september elektrisch koken. Hiervoor hebben wij ook apparatuur gekocht. Wij werden heel vakkundig geïnformeerd door Grando. Dacht echt met ons mee. Zeer positief ervaren.
Reactie of foto toevoegen
“Aanrader”
Door De Witte op woensdag 19 aug 2020 20 | vestiging Breda
Afgelopen maand is onze prachtige nieuwe keuken geplaatst. Brahim van Grando Breda heeft ons onwijs goed geholpen bij het uitkiezen van onze keuken. Direct bij het eerste contact werd er prettig en vlot gecommuniceerd. Er is goed met ons mee gedacht en ons idee is goed aangevuld. Ook de plaatsing via Keukenbouwersplus verliep geweldig. Ondanks ons strakke tijdschema is alles op schema afgerond. Voor ons staat Grando voor heldere communicatie en super kwaliteit. Aanrader!
Reactie of foto toevoegen
“Montage zelf doen”
Door Shirley Wesselingh op dinsdag 18 aug 2020 20 | vestiging Heerhugowaard
Inmiddels al meerdere keukens aangeschaft via Grando. Er wordt altijd goed mee gedacht, levertijd en kwaliteit is echt super.

Aanvulling ontvangen 19 augustus 2020: Het is reeds geleverd, wij hebben de keuze gemaakt zelf de montage te doen.
Reactie of foto toevoegen
“Alles klopte”
Door Erik Heemstra op dinsdag 18 aug 2020 20 | vestiging Utrecht
Wij waren op oriëntatie bezoek en bij Grando in Utrecht was het advies, enthousiasme, doortastendheid vakkundigheid en flexibiliteit fantastisch. Wij hebben hierdoor direct onze keuken gekocht. Alles klopte van advies, levering tot montage. Allemaal met dezelfde gedrevenheid.
Reactie of foto toevoegen
“Vlotte montage”
Door Diana op maandag 17 aug 2020 20 | vestiging Zwolle
Badkamer gekocht, prijs was het eerst niet helemaal, uiteindelijk naar andere opties gekeken welke achteraf eigenlijk beter en goedkoper waren. Zo goed kunnen slagen er werd echt meegedacht

Aanvulling ontvangen 18 augustus 2020: De badkamer is reeds geleverd en al twee weken gemonteerd. Alles werkt naar behoren en de montage ging ook vlot.
FOTO VAN DIANA
Gemonteerde wastafel
Reactie of foto toevoegen
“Niet helemaal compleet geleverd”
Door puister op maandag 17 aug 2020 20 | vestiging Groningen
Nieuwe keuken gekocht, goed mee gedacht over indeling , helaas jammer dat erbij de aflevering dingen niet zijn mee besteld, waar door de afwerking nog langer duurt.
Medewerker probeert het wel op te lossen.
Reactie of foto toevoegen
“Gemonteerde keuken”
Door Barry Klappe op maandag 17 aug 2020 20 | vestiging Purmerend
Wij wisten al goed wat wij wilden maar de adviseur heeft ons in de details enorm geholpen. De verschillende gesprekken waren heel fijn en de afspraken zijn allen (zoals beloofd) nagekomen.

Aanvulling ontvangen 17 augustus 2020: De levering is op 3-8 geweest en de keuken is inmiddels gemonteerd
Reactie of foto toevoegen
“Een aanrader”
Door Fons op zondag 16 aug 2020 20 | vestiging Utrecht
Het gehele traject van oriëntatie, advies tot en met plaatsing van onze keuken is perfect verlopen. Met meedenken en adviezen van Emanuel waren we er snel uit. Het uiteindelijke resultaat voldoet geheel aan onze verwachtingen. De keuken is zeer precies geplaatst door Serge, alsof het zijn eigen keuken was. Een aanrader dus.
Reactie of foto toevoegen
“Top”
Door M. Watson op zondag 16 aug 2020 20 | vestiging Zaandam
Een keuken gekocht bij Grando in Zaandam. Service was Top en de adviseurs echt klantvriendelijk. Ben uiterst tevreden met de keuken, levering en montage. De Grando keuken tot tweemaal toe bezocht en mijn keuze was al gemaakt door de vriendelijke medewerkers. Top
Reactie of foto toevoegen
“Goed meegedacht”
Door E. Stronks op zaterdag 15 aug 2020 20 | vestiging Doetinchem
Keuken en badkamer. Beide geheel naar tevredenheid geïnstalleerd. Contact en afspraak met alle medewerkers en monteurs ging prima. Er is goed meegedacht met al onze wensen.
FOTO VAN CARLA
Reactie of foto toevoegen
“Zeker een aanrader”
Door W.Scheijgrond op vrijdag 14 aug 2020 20 | vestiging Bergambacht
Bij Grando Keukens Fred Kreukniet in Bergambacht een kompleet nieuwe keuken uitgezocht, gekocht, de oude laten verwijderen en de nieuwe laten plaatsen. De voorgesprekken telkens (zeker 5x) uitstekend, geduldig en vakkundig gevoerd met Fred Kreukniet.Alle details behandeld, ook diverse goede suggesties van Fred. De keuken is geplaatst door Willem Holstein, ook tot volle tevredenheid en tijdens het plaatsen is Fred ook een paar keer komen kijken of alles goed ging. Een prima bedrijf, prettige mensen en afspraken keurig en op tijd nagekomen. Ik zou Grando Bergambacht Fred Kreukniet zeker aanraden.
Reactie of foto toevoegen
“Meedenken over kleine details”
Door Jeanette Bos op dinsdag 11 aug 2020 20 | vestiging Emmen
Erg blij met de service, resultaat en het advies over de aanschaf van mijn nieuwe keuken. Elk klein detail, waar je zelf geen rekening mee houdt of het moeilijk kan inschatten, wordt in mee gedacht. Voor een goed advies en de aanschaf van een nieuwe keuken ben je hier zeker op de juiste plek!
FOTO VAN JEANETTE BOS
Hoekkeuken
Reactie of foto toevoegen
“Service zoals het hoort”
Door Vandana Doekhie op dinsdag 11 aug 2020 20 | vestiging Amersfoort
Zeer tevreden met mijn nieuwe keuken, goede afwerking en top materialen en apparatuur. Ook de service vanuit Grando Amersfoort is zoals het hoort. Zeker aan te raden!
FOTO VAN VANDANA DOEKHIE
Hoekkeuken
Reactie of foto toevoegen
“Geen schoonheidsprijs”
Door Jelle Wijnja op dinsdag 11 aug 2020 20 | vestiging Utrecht
Door twee verkopers geholpen. Ik zou de eerste de laagst mogelijke score geven en de tweede een 8/10. Hieronder licht ik het toe:

Voor onze nieuwe badkamer werden we in eerste instantie werden we geholpen door de eerste verkoper. Hij begon vriendelijk en meedenkend, maar aan het einde sloeg dit om want "er moest even de pressie op" zoals hij het zelf omschreef. Hij gaf het idee dat we met het zetten van de handtekening symbolisch was met het idee: "we gaan er samen wel uit komen". Niets bleek minder waar. We zaten vanaf dat moment keihard vast aan een contract terwijl we er nog lang niet uit waren over de indeling van de badkamer en ook de spullen en tegels die we wensten. We voelden ons dom dat we in zijn slinkse verkooptrucjes zijn getrapt. De dag erna zijn we met lood in onze schoenen terug gegaan en hebben gepoogd het contract te ontbinden. Dit kon alleen met een boete van 20% van de aankoopprijs.

Na overleg met de eigenaar Emanuel Meijer is dit naar 5% gezet. Maar goed 5% op €20.000 is nog steeds erg veel geld. Toch hebben we ervoor gekozen om het contract te ontbinden en weer van vooraf aan te beginnen met een andere verkoper. Het vertrouwen in de eerste medewerker was volledig weg.

De andere verkoper was wél erg geduldig en meedenkend. En gaf ons alle tijd en ruimte om tot een optimaal ontwerp te komen met daarin de juiste tegels en spullen. Hij hielp met de indeling en zijn enorme schat aan kennis en ervaring heeft ons enorm geholpen. Bedankt!

Aanvulling ontvangen 11 augustus 2020: We hebben de annuleringskosten inderdaad betaald en zijn toen opnieuw het gesprek aan gegaan. Bij het afsluiten bij de tweede overeenkomst zijn deze annuleringskosten wel weer in mindering gebracht op de order. De aankoop is geleverd en gemonteerd. Er was een foutieve inschatting gemaakt door Grando waardoor het monteren van de vloer slechts gedeeltelijk op de order stond. Het is een huis van 125 jaar oud, met alleen houten vloeren. Dit was bekend, maar hier is dus niet de juiste (zwaluwstaart)vloer voor opgenomen in de offerte en order. Daarnaast bleek dat er een aantal muren vervangen moesten worden waarvan werd ingeschat door Grando dat ze konden blijven staan. Al met al een extra kostenpost van €1.700,-. Na onderhandeling zijn hiervoor de kosten 50/50 gesplitst: helft voor ons en de helft voor Grando. Niet iets waar we echt op zaten te wachten, maar op deze manier konden we tenminste wel door. Hoe de badkamer er uit is gekomen: niets anders dan lof voor de aannemer en de tegelzetter. Dit is echt vakwerk en daar zijn we heel blij mee. Maar het proces met Grando om daar te komen verdient zeker niet de schoonheidsprijs.
Reactie of foto toevoegen
“Blij met mooie keuken”
Door JB Lee op dinsdag 11 aug 2020 20 | vestiging Zaandam
Helaas er was een probleem met onze keuken omdat onze huis had geen Perilex stopcontact en niemand heeft het ons verteld tot de dag van de bouw. Wellicht iemand heeft het ons verteld en misschien het ging verloren in de vertaling. Dankbaar, het was uiteindelijk opgelost met de advies van een Grando medewerker om een IR kamera te gebruiken. Uiteindelijk zijn we erg blij met onze mooie keuken.
Reactie of foto toevoegen
“Super mooi”
Door Fam Stuurman op maandag 10 aug 2020 20 | vestiging Doetinchem
Wij hebben enige tijd geleden een keuken bij Grando gekocht, de gang van zaken zoals ze vertelde is ook zo verlopen. De keuken is super mooi geworden.
FOTO VAN FAM STUURMAN
Keuken met half eiland
Reactie of foto toevoegen
“Heel goede ervaring”
Door Nathalie Spee op maandag 10 aug 2020 20 | vestiging Utrecht
We zochten een keuken met echte houten fronten. Uiteindelijk gevonden bij Grando. Keuze gemaakt en goede combinaties mogelijk. Apparatuur ook gelijk gekocht. Advies was goed!! We zijn in een appartement gaan wonen op de 4de verdieping. Respect hoe de levering is verlopen en hoe het aanrechtblad boven is gekomen. De mannen die vervolgens de keuken in elkaar hebben gezet zouden twee dagen bezig zijn maar door vroeg te beginnen en laat te stoppen stond het pico bello in 1 dag. Een heel goede ervaring bedankt allemaal!
Reactie of foto toevoegen
“Professioneel en vriendelijk”
Door c schaap op zondag 9 aug 2020 20 | vestiging Utrecht
professioneel, uiterst vriendelijk en goed meedenkend in de keuze ne het ontwerp van onze keuken. Bijzonder goede prijs-kwaliteitverhouding. Plaatsing verliep soepel en alles op tijd.
Reactie of foto toevoegen
“Perfecte keuken”
Door Marc van Leeuwen op vrijdag 7 aug 2020 20 | vestiging Tilburg
Mijn ervaring met Grando keukens is goed. Wij waren op zoek naar een mooie passende keuken voor ons huis. Jan heeft hierbij een goede rol gespeeld die heeft ons advies en tips gegeven om een voor ons perfecte keuken neer te zetten, en dat is gelukt! Ook de service is ook zeer goed. Van begin tot het eind is er contact geweest en ook als wij vragen hadden konden wij altijd bellen en stonden ze voor je klaar. Dus voor iedereen die op zoek is naar een keuken loop eens bij Grando keukens binnen
Reactie of foto toevoegen
“Betaalbare keuken”
Door R Akkerman op woensdag 5 aug 2020 20 | vestiging Bergambacht
Door Fred Kreukniet Grando Keukens & Bad Bergambacht goed geholpen ,er is een mooie betaalbare keuken geplaatst,wel een slechte ervaring met het installatie bedrijf,er is een scheve koof geinstalleerd,er zijn foto's van gemaakt met een opleverdocument richting Fred Kreukniet Grando Keukens en bad gestuurd met dit als opmerking er in beschreven ,niets meer van vernomen.Het installatiebedrijf heeft in de rekening de scheve koof als gratis gemonteerd beschreven....Blijkbaar hebben ze geen zin om het op te lossen.Los het zelf maar op klant,heel jammer dit.
Reactie of foto toevoegen
“Uitbreiding met keukenkast”
Door r bovelander op maandag 3 aug 2020 20 | vestiging Hazerswoude-Dorp
aanvulling gekocht. Luisterend oor en extra advies. Tips om plaatsen te versnellen. Levering voor de verwachte datum.
Reactie of foto toevoegen
“Vriendelijk en vakkundig”
Door R van de S op maandag 3 aug 2020 20 | vestiging Amersfoort
Na een enthousiast ontvangst, konden we rustig even rondkijken om ons te oriënteren in de diverse soorten keukens om vervolgens met de professionele adviseur samen tot het ontwerp van een hele mooie keuken te komen. Vanaf het ontwerp tot en met de plaatsing zijn we geholpen door zeer vriendelijk en vakkundig personeel. De keuken is prachtig met allerlei mooie moderne apparatuur en veel ruimte. Wat er uit springt is o.a. de prachtige inductie kookplaat met geintegreerde afzuiging, een geluidloze oven en snel heet water uit de quooker. We raden iedereen aan om bij Grando Amersfoort eens te gaan kijken voor een nieuwe keuken.
Reactie of foto toevoegen
“Goed en creatief”
Door Harrie Gort op maandag 3 aug 2020 20 | vestiging Hoorn NH
Goede mensen die het werk doen, maar ook creatief in het meedenken.

Aanvulling ontvangen 10 augustus 2020: Ik heb een complete keuken gekocht en een extra toilet laten maken in de badkamer. Alles is inmiddels gemonteerd en klaar. Onze ervaring met de montagemensen is erg goed.
Reactie of foto toevoegen
“Keuken zelf geplaatst”
Door Rene Tempel op maandag 3 aug 2020 20 | vestiging Doetinchem
Linet en Coen hebben ons fantastisch geholpen bij de aanschaf van de keuken. De afwikkeling ondanks de Corona ook zonder problemen. Alleen plaatsing is erg duur, dus dat in eigen beheer gedaan. Het glas van de magnetron knapte bij het eerste gebruik van de oven. Meteen een nieuwe gekregen uit de showroom.
Reactie of foto toevoegen
“Groot succes”
Door Willem Jan op maandag 3 aug 2020 20 | vestiging Tilburg
Wij hebben een hoekkeuken gekocht en daar zijn we erg tevreden over, maar voor dat het zo ver was zijn we door onze verkoopadviseur Dave goed geholpen zowel in het maken van keuze van de apparatuur als in het ontwerp van de keuken hij had verschillende leuke ideeën. Het aanleveren en plaatsen en monteren van de keuken door Grando was ook een groot succes.
Reactie of foto toevoegen
“Keuken een waar juweel”
Door Jerusha Minnebo op maandag 3 aug 2020 20 | vestiging Zaandam
Vanaf het eerste moment tot nu is het puur aandacht voor de klant en zijn wensen. Bovendien merkten we bij elk contact dat ze je niet als een nummer zagen. Ze wisten meteen wie we waren zodat we meteen persoonlijk benaderd werden. En dat maakt het dat het hele traject zo soepel verlopen is. Bovendien is de samenwerking met onze aannemer heel goed verlopen en is de keuken een waar juweel.
Reactie of foto toevoegen
“Chapeau”
Door Wim en Lies op zaterdag 1 aug 2020 20 | vestiging Utrecht
Wij zijn uitstekend geadviseerd door Iris. Zij heeft heel goed geholpen bij de materiaalkeuze, kleurcombinaties, apparatuur, etc., etc. Zij heeft een geweldig inzicht in al deze zaken. Wij zijn dus superblij met onze nieuwe keuken (en badkamer). Onze keuken is klein en het was op zich een hele uitdaging om alles in te passen en naar wens te maken. Maar dat is prima gelukt. Chapeau!
Reactie of foto toevoegen
“Prima”
Door Geert-Jan Dijkstra op zaterdag 1 aug 2020 20 | vestiging Hoorn NH
Aanschaf keuken : prima geholpen en van goed advies voorzien. Installatie idem : meedenkende installateur die ook positieve adviezen leverde. Kortom prima !
Reactie of foto toevoegen
“Keuken is mooi geworden”
Door Dory C. op donderdag 30 jul 2020 20 | vestiging Amersfoort
Ik werd vriendelijk welkom geheten en enthousiast rondgeleid. Al heel snel viel mijn keus op (voor mij) de mooiste keuken, glanzende kasten, lijkt wel glas. Ik had een schets bij me hoe ik de keuken ongeveer wilde. Dus de verkoper en ik meteen aan de gang met een tekening. Gaande weg kreeg ik veel goede tips maar met sommige ideen hield ik mijn poot stijf, zoals dat ik geen afzuigschouw wilde maar een geïntegreerde (in een kast) circulatie afzuigkap. Er is thuis opgemeten en het contract werd getekend. Toch hebben we nog 2 keer de tekening/bestelling veranderd, dus input was nog lang mogelijk. Hele goede service en hulp bij voorbereidingen van de keuken vòòr installatie. De spullen werden en dag van te voren door de logistieke afdeling bezorgd, super efficiënt. De installatie was een enorme klus maar binnen 1 dag voor elkaar en een prachte, goed werkende keuken (alle apparaten waren immers deel van de bestelling). De monteur is binnen 3 dagen terug gekomen om een randje te kitten! En bij oplevering weer een paar dagen later was zelfs de verkoper blij verrast hoe mooi de keuken geworden was :-).
Reactie of foto toevoegen
“Aanrader”
Door Martin Witteveen op woensdag 29 jul 2020 20 | vestiging Amersfoort
Wij zijn zeer goed geholpen door de eigenaar Dinesh, eindelijk iemand die mee dacht en met zeer mooie oplossing kwam voor ons nieuwe appartement in Amstelveen. Ook het plaatsen - wat soms nog wel eens een ding kan zijn - is uitgevoerd door een team waar niets te veel voor was. Kortom een aanrader!
FOTO VAN MARTIN WITTEVEEN
Eiland
Reactie of foto toevoegen
“Werkplek”
Door Pim Eijkelenboom op dinsdag 28 jul 2020 20 | vestiging Hilversum
Op basis van maatwerk een nieuwe werkplek/bureau laten ontwerpen en laten installeren. Prachtig en degelijk blad, degelijke kasten en prima montage. Meer dan tevreden met Grando Hilversum en Martin de Winter na meerdere keukens een badkamer en nu ook mijn nieuwe werkkamer.
Reactie of foto toevoegen
“In 1 keer goed”
Door René op maandag 27 jul 2020 20 | vestiging Tilburg
Zeer correct en klant vriendelijk komen afspraak 100% na keuken ook in 1 keer helemaal goed zonde zonder mankementen geleverd en gemonteerd door de firma Spijkers met wie hun samenwerken. Vader en zoon zijn ook duidelijk en direct met het adviseren welke keuken bij de klant past. Kunnen ze bij andere zaken nog veel van leren. Wij zijn blij dat bij deze zaak in Tilburg de keuken is gekocht, misschien wat kleiner van showroom maar geen nummer als bij die grote zaken.
Reactie of foto toevoegen
“Grando Keukens & Bad”
Door Miranda Muskens op maandag 27 jul 2020 20 | vestiging Utrecht
Wij zijn binnengelopen bij Grando Utrecht nadat we bij wat andere keukenzaken geweest waren en daar allemaal op afspraak moesten komen. We werden zeer vriendelijk ontvangen door Emanuel en konden gaan zitten om onze plannen te delen met hem. Super geholpen en ook meteen een keuken gekocht. Ik ben later nog een paar x geweest om wat aan te passen en steeds vriendelijk geholpen door hem. Keuken werd geplaatst door de zeer ervaren monteur Andre, met een fantastisch resultaat. Op dezelfde dag een belletje van Emanuel om te vragen of alles naar wens is gelopen. Wij zijn heeeel erg blij met onze nieuwe keuken van Grando! Top!
Reactie of foto toevoegen
“Prima”
Door Frank op maandag 27 jul 2020 20 | vestiging Middelburg
Wij zijn zeer tevreden over Grando Middelburg. De verkoopadviseur Michel kunnen wij echt aanbevelen in de begeleiding van het kopen van een keuken. De keuken is geheel naar onze zin en Michel gaf voor ons de doorslag.

Aanvulling ontvangen 27 juli 2020: Is geleverd geplaatst: prima. Alleen moeten de laatste puntjes op de i nog worden gezet.
Reactie of foto toevoegen
“Plaatsing keuken super verlopen”
Door Rick de Jong op zondag 26 jul 2020 20 | vestiging Tilburg
Vorig jaar hebben we bij Grandoo Tilburg onze keuken aangeschaft en ook via hun laten plaatsen. We zijn geholpen door Dave en die heeft samen gekeken naar de mogelijkheden in ons nieuwe huis en heeft een keuken ontworpen die we zelf nooit hadden kunnen bedenken en aan al onze wensen en dromen voldeed. Ook de plaatsing van de keuken is super verlopen na een halve dag hard werken hadden de mannen de keuken netjes neergezet en alles aangesloten. De volgende keuken zullen we zeker weer bij Grando tilburg aanschaffen.
FOTO VAN RICK DE JONG
Keuken met fornuis
Reactie of foto toevoegen
“Zwarte keuken”
Door P. Schmit op vrijdag 24 jul 2020 20 | vestiging Heerenveen
Zeer goede voorlichting gekregen over de mogelijkheden. Ze namen hier alle tijd voor. Onderhandelen over de prijs is altijd een dingetje, maar tevreden over. Veelvuldig en attent telefooncontact! Over de planning van de levering, tijdens de levering, tijdens de installatie en na de installatie. Top! dat is nog eens aandacht voor je klanten. Nog even kijken hoe de zwarte keuken gaat bevallen maar het ziet er in ieder geval mooi uit.
Reactie of foto toevoegen
“Keurig afgeleverd”
Door Erwin van der Wal op donderdag 23 jul 2020 20 | vestiging Zwolle
We zijn netjes te woord gestaan en onze ideeën voor de nieuwe keuken zijn mooi uit gewerkt in een 3d versie. Voor aanvang zijn we netjes geïnformeerd over de planning van levering en plaatsing. Montageploeg was in 1 dag klaar hebben hebben de keuken keurig afgeleverd. Prijs kwaliteit verhouding is het zeker de moeite waard om hier een keuken aan te schaffen!
Reactie of foto toevoegen
“Werd rustig netjes en schoon gewerkt”
Door J. Bakker op woensdag 22 jul 2020 20 | vestiging Utrecht
Bij ons bezoek in de showroom werden wij snel en enthousiast ontvangen door Iris. Bij het bespreken van de mogelijkheden werden wij zeer deskundig geadviseerd. Daarna was er alle tijd voor het intekenen van de mogelijkheden. Zelf toen er al een ontwerp was gemaakt is deze later alsnog aangepast. Wat wij ook heel leuk en goed vonden was de uitnodiging om te kijken bij de leverancier van het keukenblad. Daar kregen wij ook een goed advies voor behandeling en onderhoud van dat keukenblad. Ook over het plaatsen van de keuken zijn wij zeer te spreken, dat waren zeer deskundige personen er werd rustig, schoon en netjes gewerkt. Ook een klacht werd naar tevredenheid opgelost.
Reactie of foto toevoegen
“Complete keuken”
Door Rene Mijnen op woensdag 22 jul 2020 20 | vestiging Hoorn NH
Complete keuken uitgezocht en aangeschaft inclusief montage, prima advies gehad en zeer behulpzaam personeel.
FOTO VAN RENE MIJNEN
Geplaatste nieuwe keuken
Reactie of foto toevoegen
Foto's
Adresgegevens Grando Keukens & Bad
Website: www.grando.nl
aAlmelo (42 ervaringen), Woonboulevard 24, 7606 JA Almelo, tel 0546 - 85 13 04
bAmersfoort (111 ervaringen), Euroweg 93, 3825 HB Amersfoort, tel 033 - 494 61 70
cAssen (33 ervaringen), Borgstee 10B, 9403 TV Assen, tel 0592 - 74 90 09
dBarendrecht (52 ervaringen), Van 't Hoffstraat 18, 2991 XP Barendrecht, tel 0180 - 72 6 802
eBergambacht (44 ervaringen), Transportstraat 28, 2861 DZ Bergambacht, tel 0182 - 35 23 31
fBreda (98 ervaringen), Kruisvoort 68, 4814 RZ Breda, tel 076 - 531 95 26
gDelft (35 ervaringen), Schieweg 3, 2627 AN Delft, tel 015 - 261 19 94
hDen Helder (22 ervaringen), Ravelijncenter 29, 1785 LX Den Helder, tel 0223 - 66 86 80
iDoetinchem (34 ervaringen), Nijverheidsweg 12, 7005 BJ Doetinchem, tel 0314 - 36 86 30
jEmmen (43 ervaringen), Cornelis Houtmanstraat 41, 7825 VH Emmen, tel 0591 - 64 67 00
kEnschede (13 ervaringen), Hendrik ter Kuilestraat 175, 7547 SK Enschede, tel 053 - 431 81 41
lEpe (32 ervaringen), Hoofdstraat 118, 8162 AN Epe, tel 0578 - 62 08 84
mGroningen (36 ervaringen), Hoendiep 97B, 9718 TE Groningen, tel 050 - 318 14 11
nHazerswoude-Dorp (133 ervaringen), Frankrijklaan 4, 2391 PX Hazerswoude-Dorp, tel 0172 - 23 63 23
oHeerenveen (28 ervaringen), Beurtschip 37, 8447 CL Heerenveen, tel 0513 - 65 05 35
pHeerhugowaard (44 ervaringen), H.P. Berlageweg 7, 1703 DG Heerhugowaard, tel 072 - 574 42 07
qHelmond (39 ervaringen), Engelseweg 202, 5705 AJ Helmond, tel 0492 - 54 55 35
rHengelo OV (63 ervaringen), Holtersweg 17, 7556 BS Hengelo, tel 074 - 291 91 37
sHilversum (59 ervaringen), 2e Loswal 1, 1216 BC Hilversum, tel 035 - 621 91 29
tHoofddorp (94 ervaringen), Kruisweg 771-773, 2132 NG Hoofddorp, tel 020 - 446 01 12
uHoogvliet Rotterdam (93 ervaringen), Nieuwe Langeweg 41, 3194 DC Hoogvliet, tel 010 - 490 44 70
vHoorn NH (120 ervaringen), De Factorij 55, 1689 AK Zwaag, tel 0229 - 23 03 33
wLelystad (21 ervaringen), Zuiderpoort 23, 8239 AB Lelystad, tel 0320 - 26 81 88
xMiddelburg (97 ervaringen), Mortiereboulevard 42, 4336 RA Middelburg, tel 0118 - 72 49 05
yMijdrecht (18 ervaringen), Industrieweg 38g, 3641 RM Mijdrecht, tel 0297 - 25 04 94
zNaaldwijk (81 ervaringen), Hovenierstraat 127, 2671 DB Naaldwijk, tel 0174 - 62 37 63
a1Purmerend (34 ervaringen), Edisonweg 17, 1446 TM Purmerend, tel 0299 - 22 35 80
b1Rotterdam (75 ervaringen), Watermanweg 33, 3067 GA Rotterdam, tel 010 - 479 31 85
c1Son (113 ervaringen), Ekkersrijt 4084, 5692 DA Son, tel 0499 - 49 17 92
d1Tilburg (113 ervaringen), Hestiastraat 2, 5047 VA Tilburg , tel 013 - 571 11 80
e1Uden (66 ervaringen), Vluchtoord 39, 5406 XP Uden, tel 0413 - 26 20 93
f1Utrecht (167 ervaringen), Kaap de Goede Hooplaan 100a, 3526 AR Utrecht, tel 030 - 288 92 72
g1Wormerveer (44 ervaringen), Samsonweg 5B, 1521 RA Wormerveer, tel 075 - 646 11 70
h1Zaandam (64 ervaringen), Pieter Ghijsenlaan 15, 1506 PW Zaandam, tel 075 - 614 75 83
i1Zevenbergen (62 ervaringen), Blokweg 7a, 4761 RA Zevenbergen, tel 0168 - 37 37 00
j1Zwolle (55 ervaringen), Marsweg 33, 8013 PE Zwolle, tel 038 - 720 08 68
Kaart
Website
Overzichtpagina's
Meer bedrijven
Over deze pagina
Het helpcentrum van Qasa bevat uitgebreide informatie over onder meer betrouwbaarheidscontrole, privacybescherming, scorebepaling, wijzigen of intrekken van ervaringen, en wat er gebeurt na het schrijven van een ervaring.