Feedback

Richtlijnen voor het plaatsen van een ervaring

Qasa beoordeelt en controleert alle ervaringen voordat we deze publiceren. Alle ervaringen worden op basis van dezelfde criteria beoordeeld.
De meeste ervaringen die wij op Qasa ontvangen worden gepubliceerd op de site. Heel in het algemeen gaat het om ervaringen van klanten na levering en montage van de aankoop.
Echter niet alle ervaringen die wij ontvangen worden gepubliceerd. Bepaalde situaties waarin wij ervaringen niet plaatsen komen soms terug en worden bij Qasa op dezelfde manier beoordeeld:
- De reviewer heeft al eerder een ervaring geschreven over hetzelfde bedrijf, of heeft dezelfde ervaring meerdere keren ingestuurd. In dit geval worden de ervaringen eventueel samengevoegd tot één ervaring.
- Het product is aangekocht maar er is nog niet geleverd en gemonteerd. In dit geval zal de reviewer na levering en montage een ervaring kunnen schrijven.
- De (contact)gegevens van de reviewer kloppen niet. Hierdoor kan Qasa de betrouwbaarheid van de ervaring niet goed controleren.
- De (contact)gegevens van de reviewer ontbreken. Hierdoor kan Qasa de betrouwbaarheid van de ervaring niet goed controleren.
- De reviewer reageert niet als Qasa probeert contact op te nemen. Hierdoor kan Qasa de betrouwbaarheid van de ervaring niet goed controleren.
- De reviewer is niet de klant van het bedrijf. De klant waar het om gaat kan zelf een ervaring schrijven.
- De ervaring gaat niet over het beoordeelde bedrijf maar over een ander bedrijf.
- De aankoop of ervaring is te lang geleden. Hoe meer een ervaring gaat over iets wat lang geleden is gebeurd of aangekocht, hoe minder die ervaring nog iets zegt over de huidige situatie.
- De ervaring staat niet in verhouding tot de feiten. Lekkere koffie is geen juichende vijf sterren ervaring. Een klein vlekje in de hoek is geen woedende 1 ster ervaring.
- De ervaring sluit niet aan op de feiten. Bijvoorbeeld het gaat om een klacht over een verkeerde levering terwijl de leverancier laat zien dat deze exact heeft geleverd conform afspraak.
- De ervaring wordt gebruikt door de reviewer om een financiële compensatie af te dwingen.
- De ervaring wordt geschreven door de reviewer met als doel een bedrijf te beschadigen.
- De ervaring is geschreven door de reviewer tegen betaling / beloning.
- De ervaring is geschreven door medewerkers, familieleden, vrienden, bekenden, leveranciers, concurrenten, etc. van het bedrijf.
- De ervaring is geschreven vanaf het bedrijf en of in aanwezigheid van medewerkers van het bedrijf.
- De tekst is niet te begrijpen, onsamenhangend, niet ter zake doende, of zo kort dat het niet informatief is.
Het is onmogelijk om uitputtend alle situaties te beschrijven die zich eventueel zouden kunnen voordoen.
Een bijzondere categorie betreft ervaringen over showroombezoek. Hoe Qasa hiermee omgaat vindt u hier. Een tweede bijzondere categorie betreft ervaringen waar geschilbeslechting aan de orde is. Meer informatie hierover vindt u op deze pagina.
De gebruiksvoorwaarden waar u mee akkoord gaat bij het plaatsen van een ervaring staan hier.
Tot slot nog het volgende. Bij de beoordeling van ervaringen speelt het geen rol of een partij klant is van Qasa.
Meer artikelen