Feedback
7,6

Lohuis en Zn

Score uit 38 ervaringen | beschrijf ook uw ervaring
tel: 0547-386170 | Twentepoort Oost 23c, 7609 RG Almelo
Bedrijfsomschrijving
Afkomstig van Lohuis en Zn
Met ruim 20 jaar ervaring in de branche verzorgt het team van Lohuis & Zn. jaarlijks ruim 250 bijzonder betaalbare badkamers en keukens
Alternatieven voor Lohuis en Zn
Andere goed gewaardeerde keukenzaken zijn onder meer:
• Adee Keukens
   
(Rijssen Overijssel) score 9,8 uit 239 ervaringen
• BSK Keukens
   
(Rijssen Overijssel) score 9,5 uit 64 ervaringen
• Voortman Keukens
   
(Rijssen Overijssel) score 9,6 uit 556 ervaringen
• I-KOOK
   
(Hengelo OV Overijssel) score 9,5 uit 1379 ervaringen
• DB Keukens
   
(8 vestigingen) score 9,7 uit 2174 ervaringen
• Ekelhoff Küchen
   
(Nordhorn Duitsland) score 9,8 uit 605 ervaringen
• Arma Keukens en Sanitair
   
(Nunspeet Gelderland) score 9,7 uit 539 ervaringen
• Avanti Keukens
   
(Kesteren Gelderland) score 9,5 uit 238 ervaringen

U kunt ook de lijst met de beste 10+ keukenzaken bekijken.
Ervaringen
Er zijn 38 ervaringen over Lohuis en Zn. Alle ervaringen zijn door Qasa gecontroleerd. Uw ervaring toevoegen: schrijf een review
Bekijk ervaringen per score:
5 sterren20 ervaringen
4 sterren7 ervaringen
3 sterren1 ervaring
2 sterren0 ervaringen
1 ster10 ervaringen
“Meer dan tevreden”
Door W. Van Beek op donderdag 18 mei 2023 23
Wij zijn super enthousiast over Lohuis. Goede gesprekken, goed advies en meedenken. Nette prijs! En het eindresultaat is prachtig! We hebben echt de keuken van onze dromen. We zijn dan ook meer dan tevreden! Kunnen Lohuis aan iedereen aanbevelen
FOTO VAN W. VAN BEEK
+ Toon extra foto van W. Van Beek
Reactie of foto toevoegen
“Prima service”
Door Pieter op woensdag 22 mrt 2023 23
Showroom keuken gekocht in Almelo. Werden goed geadviseerd over hoe de keuken in onze woning te passen. Bij ophalen van de keuken, zijn we super geholpen bij het uit elkaar halen. We konden thuis de keuken vrij eenvoudig weer opbouwen...had nog een paar vragen, en die werden allemaal super beantwoord. Prima service, zou hier weer een keuken halen.
Reactie of foto toevoegen
“Tevreden over het eindresultaat”
Door Nijman op zondag 15 jan 2023 23
De badkamer renovatie is door Lohuis Badkamers laten uitvoeren. Zowel het advies en de prijs waren goed. Ron dacht goed mee met de mogelijkheden en wensen ook tijdens de renovatie. Ik ben tevreden over het eindresultaat!
Reactie of foto toevoegen
“Prima service”
Door Betty & Steef op vrijdag 23 sep 2022 22
Wij waren op zoek naar een strakke design keuken met een goede prijs kwaliteit verhouding. Daarin zijn we geslaagd bij Lohuis & Zn. Gemaakte afspraken over levering en plaatsing zijn naar tevredenheid nagekomen. Daardoor hebben we minimaal last gehad van de verbouwing thuis. Voor ons dus prima service! En geen klachten. Keuken is een plaatje.
FOTO VAN BETTY & STEEF
Reactie of foto toevoegen
“Lohuis en Zn”
Door Familie Schellevis op maandag 1 aug 2022 22
Super blij met onze nieuwe badkamer en toilet! We zijn zeer tevreden over het bedrijf, en het monteren. De communicatie was makkelijk en duidelijk! We prijzen dit bedrijf zeker aan voor anderen.
FOTO VAN FAMILIE SCHELLEVIS
Reactie of foto toevoegen
“Heel blij met het eindresultaat”
Door Fam. Brandenburg op maandag 20 jun 2022 22
Wij hebben de badkamer en het toilet laten renoveren en zijn heel blij met het eindresultaat. Vanaf onze eerste ontmoeting een goed contact gehad met Ron Lohuis, hij had telkens alle tijd, luisterde naar onze wensen en kwam met goede ideeen. Ze zijn op de afgesproken dag begonnen. Wij zijn tijdens de renovatie naar een vakantiepark geweest ivm de hond. Ron hield ons meerdere keren per dag op de hoogte en het overleg ging ook op een afstand prima. Hij liet het huis elke avond netjes achter. Hij was op de afgesproken tijd klaar. Als we onverwachts langs kwamen had hij alle tijd, altijd vriendelijk, vrolijk en tijd voor een praatje. Ook goede ervaringen met Anthony zijn collega. Wij zijn heel tevreden over de afhandelingen. Ik zou hem iedereen aanraden.
FOTO VAN FAM. BRANDENBURG
+ Toon extra foto van Fam.Brandenburg
Reactie of foto toevoegen
“Blij met het eindresultaat”
Door Connie Hoekstra op zaterdag 11 jun 2022 22
Keuken, badkamer en toilet, stucwerk en elektra. Het stucwerk had ik niet in de oorspronkelijke begroting laten zetten, maar ze konden dit gelukkig op korte termijn meenemen. Goede communicatie. Wel vertraging met de keuken, maar daar had iedereen het afgelopen jaar last van. Ik ben blij met het eindresultaat.
Reactie of foto toevoegen
“Ziet er goed uit”
Door Wendy Barendregt op donderdag 27 mei 2021 21
We hebben alles laten doen, tegels, plafond, vervangen douchecabine, wc, spiegelkastje en wastafelmeubel. Bij het ontwerp en bij de bouw is goed meegedacht en de prijs is zeer concurrerend. Het ziet er strak uit.
FOTO VAN WENDY BARENDREGT
Reactie of foto toevoegen
“Super tevreden”
Door Fam. G. Leusink op zaterdag 15 mei 2021 21
We hebben vlak voor de jaarwisseling 2020 / 2021 contact gezocht met Lohuis badkamers en keukens. Een afspraak hier thuis met Dhr Ron Lohuis werd gemaakt en de wensen besproken. Na een paar dagen kregen we een fantastisch ontwerp voor de badkamer. Op afspraak zijn we naar de showroom in Almelo gegaan en van alles bekeken, van tegels tot spiegels en alles wat er meer in een badkamers hoort.Na uitrekenen van de offerte gingen we akkoord en werd een globale data geplukt. In overleg en op ons verzoek konden ze zelfs iets eerder beginnen. De demontage en alle montage van leidingen in de muur maken tot het afkitten, echt alles ging geweldig en we zijn super tevreden met hoe alles ging en we zijn zeer blij met het eindresultaat. We kijken uit naar het volgende project (onze nieuwe keuken, oktober 2021).

Aanvulling ontvangen 29 juli 2021: Na de badkamer heeft Lohuis ook bij ons vlak voor de vakantie de wc gerenoveerd. We zijn super tevreden met het vakwerk door Anthony en Marek. En we kijken uit naar het volgende project.
FOTO VAN FAM. G. LEUSINK
REACTIE VAN G.LEUSINK.
Prachtige douche met mooi aluminium plafond.
Reactie of foto toevoegen
“Dikke pluim”
Door Familie Jansen uit Borne op donderdag 22 apr 2021 21
We hebben een keuken en badkamer in 2017 gekocht. We zijn er supertevreden mee. Afgelopen maand viel helaas een deurtje uit de sponning. Binnen een aantal weken kwamen ze het deurtje vervangen. Dus een dikke duim voor de firma Lohuis.
Reactie of foto toevoegen
“Waardeloos”
Door Altink op maandag 12 apr 2021 21
Mooie praatjes. Nog Nooit zo'n slechte ervaring gehad. Kom de afspraken niet na. Maakt het werk niet af. Is daarna niet meer bereikbaar. Komt na een prijs afspraak met allerlei extra kosten. Echt waardeloos. Ga niet hem in zee en betaal liever iets meer bij een echte vakman.
REACTIE VAN RON LOHUIS
Prachtige badkamer en toilet geleverd en geplaatst in 2020 bij deze mevrouw in Delden, echter nadat zij gewezen werd op een (nog steeds) openstaande factuur zouden er "ineens" een paar onvolkomenheden zijn.......gewoon netjes betalen en dan zullen wij een afspraak maken om te komen kijken.
REACTIE VAN ALTINK
Een heel jaar geprobeerd in contact te komen maar telefoon werd nooit opgenomen. Twee keer bij je pand in Almelo geweest maar nooit iemand aangetroffen En nu kom je vertellen dat er nog facturen open staan. Je weet donders goed dat alles netjes is betaalt. Weer praatjes, ga zo maar door dan kom je er zelf wel een keer achter.
REACTIE VAN RON LOHUIS
Vreemd dat u doet of uw neus bloedt, als reminder heb ik nog even het laatste (whatsapp) contact toegevoegd van een jaar geleden. Helaas kregen wij toen ook geen contact met u. Blijkbaar communiceert u liever op deze manier, wat wij uiteraard jammer vinden en lijkt ons ook niet nodig maar goed dat is aan u. Nogmaals, als u zich aan uw verplichtingen houdt zullen wij zsm. Bij u komen om het 1 en ander te bespreken.
Reactie of foto toevoegen
“Korte lijnen”
Door Fam Wanningen op zondag 8 mrt 2020 20
In 2019 maar de grote stap gemaakt. We gaan verbouwen... Nieuwe keuken, nieuwe vloer met vloerverwarming (gehele begane grond), nieuw toilet, nieuwe houthaard. De firma lohuis heeft ons prima geadviseerd, ondersteund en door de verbouwing heen geloodst van begin tot eind. Mede door korte lijnen met de heer L. Lohuis, wel zo prettig. Bij een dergelijke verbouwing wil er wel eens iets misgaan, dit werd altijd snel en kundig opgelost door de firma Lohuis. Kortom vakkundig, effectief en prettig bedrijf om je verbouwing mee aan te gaan.
FOTO VAN FAM WANNINGEN
Nieuw interieur
Reactie of foto toevoegen
“Showroomkeuken”
Door Familie Hazeleger op vrijdag 2 aug 2019 19
Wij hebben een showroom keuken en de vloertegels voor onze woning bij Lohuis gekocht. Het personeel heeft ons vriendelijk geholpen. Wij hebben de keuken opgeslagen in onze garage en doordat wij flink gingen verbouwen, pas na een klein jaar laten plaatsen. De vloertegels zijn door Ron op de afgesproken datum bij ons bezorgd. Na plaatsing bleek de sproeikop van onze nieuwe kraan kapot te zijn. Binnen 2 dagen kregen wij gratis een nieuwe geleverd. Helemaal top! Wij bevelen dit bedrijf zeker aan!
Reactie of foto toevoegen
“Om slordigheden heenpraten”
Door Jack op maandag 18 mrt 2019 19
In 2018 een badkamer en toilet gekocht bij dit bedrijf. Werkelijk waar nog nooit zoiets meegemaakt. Het plaatsen van de badkamer en het toilet duurde ruim drie maand en is afgeraffeld. Slordigheden en tekortkomingen werd omheen gepraat.
- Zodra er getekend is komen er steeds kosten bij voor onnozele dingen;
- Slordigheden en/of gebreken, daarbij wordt aangegeven dat er bij het vies maken van het plafond niet door hun toedoen is gebeurt (immers een nieuwbouw woning) en bij gebreken is er volgens hun niets afgesproken;
- Afkitten zo slordig als maar kan en reden ervoor is dat er geen tools voor zijn;
- Medewerkers van Lohuis geven zelf aan dat grote projecten prevaleren boven kleine projecten, waardoor er steeds smoesjes worden gebruikt om de afronding van de badkamer en het toilet af te maken.
Verkooppraatje is er wel, maar vervolgens wordt de daad niet bij het woord gevoegd.
Bij deze bent u gewaarschuwd!
Reactie of foto toevoegen
“Complimenten”
Door Cherish Voshaar op donderdag 31 jan 2019 19
Wij hebben een badkamer en toilet gekocht bij Lohuis. We zijn zeer goed geholpen, ook nadat de handtekening was gezet. Het personeel was zeer vriendelijk en behulpzaam. Ze dachten ook goed mee qua planning en tijdens de montage zelf. De uitvoerder van onze aannemer gaf aan dat de badkamer zeer strak opgeleverd was. Alleen maar complimenten en tevredenheid hier dus!
Reactie of foto toevoegen
“Prettig gegaan”
Door Gert op woensdag 16 jan 2019 19
Na een constructief en zeer prettig gesprek hebben wij in april 2018 bij de firma Lohuis te Enter een order geplaatst om alle materialen voor een geheel nieuwe badkamer te leveren. De bouw zelf werd in eigen beheer uitgevoerd. Prettige communicatie, hoge kwaliteit materialen, prima prijs/kwaliteit-vethouding, en perfect gespreide " just-in-time"- leveringen zorgen ervoor dat wij onze samenwerking met Fa Lohuis uit Enter/Almelo als zeer geslaagd ervaren!
Reactie of foto toevoegen
“Zeer teleurgesteld”
Door Ingeborg van der Poll op woensdag 26 dec 2018 18
Ik kan niet anders zeggen dan dat ik teleurgesteld ben en te hoge verwachtingen gehad heb van het "laten doen van mijn badkamer, zodat ik er zelf niet druk mee zou zijn". Nu zijn we er voor mijn gevoel nog VEEL drukker mee geweest, hebben we veel frustraties gehad en heeft het ons natuurlijk ook een best bedragje gekost. Laat ik voorop stellen: de tegelzetter en kitter hebben prima werk geleverd. Maar, al het andere viel enorm tegen. Alle voorbeelden passen niet eens in 1 review, dus ik probeer e.e.a. samen te vatten.

Wilt u niet teveel lezen? Kijk dan a.u.b. goed en kritisch naar hun algemene voorwaarden (die staan niet op de website, maar alleen achterop de offerte en slaan echt nergens op). En kijk goed of ze bij een branchevereniging, keurmerk of wat dan ook aangesloten zijn (niet dus). Dat heb ik niet gedaan en heb ik achteraf heel veel spijt van.

De communicatie/planning/overzicht bij hen zelf is ronduit slecht. Het beste voorbeeld hiervan is dat ze nooit geweest zijn om onze badkamer op te meten. Wij hebben tijdens onze kennismaking in de winkel de bouwtekeningen meegenomen en die maten doorgegeven. Pas bij het controleren van ons sloop- en voorbereidend werk bleek dat de maten 35 cm afweken. Dus: we hebben aan moeten passen naar wat op dat moment nog kon. Eigenlijk hadden we toen al moeten weten dat het niet goed zou komen... Maar, dan denk je nog dat het heus opgelost wordt.

In de winkel gaven ze aan dat de slechte reviews uit het verleden waren, ze gewerkt hadden aan betere communicatie en andere medewerkers in dienst hadden genomen. Ook zeiden ze toen met een grapje: ja, "Als mensen echt te vervelend doen, worden wij ook wel vervelend". Wij dachten toen nog dat het goed zou komen, want we zijn niet de moeilijkste. Helaas, wel zelf technisch en op bepaalde punten worden we het niet eens met Lohuis. Wanneer zij vinden dat iets netjes/goed is, vinden wij dat het dan matig is. Lastig dus. Vanaf het moment dat we dit aangaven werd de communicatie inderdaad vervelender, bij elke mail waar "zo snel mogelijk" op gereageerd zou worden, er achteraan moeten gaan waar de reactie bleef en dan vervolgens een halve reactie krijgen. Je wordt er gewoon moe van. Ook krijg je op een gegeven moment echt het idee dat ze allerlei smoesjes verzinnen. Medewerkers die ons de volgende dag zullen bellen, en na 1,5 week hoor je dat die medewerker in het ziekenhuis lag. Medewerker zelf zegt dat ze op vakantie was... bijzonder. En, kan allemaal... maar bel dan even dat het niet lukt om die dag met die medewerker te bellen.

Afspraken die je mondeling maakt, omdat het aardige kerels lijken en je er dan op denkt te kunnen vertrouwen, weten ze achteraf niet meer. En, dit is ons een keer of 4 gebeurd. "De radiator hangen we mooi op, we zorgen dat de buizen netjes onder het plafond komen". Zie foto's voor het resultaat. Toen we hierover contact legden (vanaf ons vakantie adres) en aangaven dat we dat niet netjes vonden, kregen we ook te horen dat ons bad "ook wat manco's had". Ik verwacht van een bedrijf dat zij zelf contact zouden opnemen als er dingen misgaan, terwijl de klant op vakantie is. Dat ging dus niet zo. Pas toen wij wat aangaven, kwamen zij ook met zaken die nog niet goed waren.

De herstelwerkzaamheden aan de radiator hebben het beter gemaakt, maar nog niet mooi. Achteraf hadden we de leidingen gewoon in de muur moeten frezen, maar omdat dhr. Lohuis in het begin aangaf dat dit niet nodig was omdat ze het mooi konden aansluiten, hebben we dat niet gedaan. En, dhr. Lohuis weet natuurlijk niet meer dat hij dat gezegd heeft en zegt dat hij het zo zelf wel mooi vindt. Wordt nooit meer anders, tot we een nieuwe badkamer gaan doen.

Het bad was helemaal een vreselijk verhaal. Beschadigd, zou volgens Lohuis prima gerepareerd kunnen. Bedrijf dat hiervoor kwam zei: moet je niet doen. Lohuis wilde echter ook geen andere oplossing en kwam toen met het verhaal dat we het zelf ook beschadigd kunnen hebben (lees ik ook in meerdere reviews), en dan heb je gelijk geen poot meer om op te staan. Dus, we hebben nu voor een flink bedrag (want nergens korting, compensatie of wat dan ook bij gekregen. Niet eens een excuus!) een gerepareerd bad met een plek die wij altijd zien (anderen waarschijnlijk niet, maar wij wel en wij zien het dagelijks), een radiator die echt amateuristisch aan de muur geknutseld is en meerdere afwerkingsplekken die niet naar onze standaard zijn (bijvoorbeeld stripje in 2 delen waar prima 1 strip gekund had, een stopcontact achter de lades van het badkamer meubel...). De monteurs die je dan bevraagd zeggen dat ze geen ander materiaal bij zich hadden of gewoon doen wat op de tekening staat (die dus vanaf het begin al niet klopte!).

Op een gegeven moment kwam ik op het punt dat ik ze er gewoon niet meer in wilde hebben, je wilt er vanaf zijn en denkt dan: laat maar zitten. Achteraf zegt Lohuis dan dat ze wel aangeboden hebben om het te herstellen, maar je bent dan gewoon KLAAR met de slechte communicatie, 10 keer achter dingen aan moeten en telkens weer niet tevreden zijn. Wij gaan gewoon hard sparen voor een nieuwe badkamer nu en hopen dat er mensen zijn die door onze reviews WEL bedenken dat ze naar een andere badkamerzaak gaan. Wij hebben ons laten omlullen toen we er waren, en dat hadden we echt NOOIT moeten doen.
FOTO VAN INGEBORG VAN DER POLL
Aansluiting radiator
+ Toon extra foto van Ingeborg van der Poll
Reactie of foto toevoegen
“Schrikbarend”
Door Kala op zondag 23 dec 2018 18
Wij zijn er ook ingetrapt. Ruim €21.000,- betaald voor 2 keukens en nu na 3 maanden nog steeds niet gekregen wat we hebben gekocht. Er ontbreekt van alles en de heren Lohuis reageren nergens op. Zo onbeschoft als het maar kan. Doe geen zaken met deze oplichters!
Reactie of foto toevoegen
“Keuken, badkamer, tegels en sanitair”
Door Marleen Thielen op maandag 10 dec 2018 18
Wij hebben de keuken, badkamer , tegels en het sanitair gekocht bij Lohuis. We zijn erg tevreden. Afspraken werden nagekomen, goede communicatie en service. Bij problemen direct bereikbaar en korte lijntjes. Al met al voor ons zeker een aanrader!
FOTO VAN MARLEEN THIELEN
Onderdeel bad
+ Toon extra foto van Marleen Thielen
+ Toon extra foto van Marleen Thielen
Reactie of foto toevoegen
“Wastafel”
Door G.Homan op dinsdag 4 dec 2018 18
Ik heb een wastafel garnituur gekocht bij lohuis in enter ik kwam er te laat achter dat het bovenblad er niet bij zat! Dus kwam Ron lohuis naar me toe en vroeg of ik die miet nodig had? Ik zei tja was een foutje van mijn kant maar hij had er nog 1 over! Heeft met mij een goede deal gemaakt via tikkie betaald en kon hem meteen meenemen! Ben ik thuis zie ik dat ik de ophangwokkels die je in de muur draait vergeten ben! Niet zo slim van mijn kant maar even een appje gestuurd met de vraag of hij ze via de post kon laten bezorgen? Geen enkel probleem! Dat zijn de kleine dingetjes die het hem voor mij doen! De afterservice en die is gewoon erg goed!
Zodra ik weer wat nodig heb voor de wc of badkamer zullen ze me weer in hun showroom zien!
FOTO VAN G.HOMAN
Detailfoto
REACTIE VAN G.HOMAN
Met foto werd bepaald welke ik had laten zitten in de wand!
Reactie of foto toevoegen
“Geschikt voor de rechter”
Door Martin Kerkhof op zaterdag 3 nov 2018 18
Wij bestelden in 2016 een keuken bij Lohuis. Van levering is het niet gekomen. Met de renovatie van de badkamer, tegelijk besteld, beleefden we veel ergernis, lange levertijd en slechte communicatie. Toen de keuken aan de beurt was, ging het dezelfde kant op. Vertraging, ontbrekende delen, kapot aanrechtblad. In wanhoop de keuken geannuleerd. Dat kan volgens hun eigen verkoopvoorwaarden. Lohuis daagde ons voor de kantonrechter, welke zaak wij met glans wonnen. Lohuis ging in hoger beroep, kan niet tegen zijn verlies en ziet niet in dat je zo niet met een cliënt omgaat. Om van hen af te komen deden wij meerdere schikkingsvoorstellen en vroegen om gesprekken. Nergens werd op ingegaan. Twee uur voor dat het hoger beroep zou dienen, accepteerde Lohuis een eerder schikkingsvoorstel. Kennelijk voorvoelde men het komende verlies van het hoger beroep. Schikken is dan de enige manier om toch iets geld te ontvangen en daar gaat het bij Lohuis om. Dus geschikt.
Dit bedrijf aanraden? Alleen als je ergernis zoekt, negatieve energie wilt besteden en je je juridische bijstand op orde hebt. Niet doen dus! Na 2,5 jaar zijn wij van ze verlost en hopen dat ze gelukkig worden van het schikkingsbedrag.
Reactie of foto toevoegen
“Prachtige badkamer”
Door Hermien op zaterdag 13 okt 2018 18
15 jaar geleden de badkamer gekocht bij Lohuis. Nu een andere woning gekocht die volledig gerenoveerd moet worden. De goede ervaringen van destijds nog in gedachten weer naar Lohuis gegaan. En ook dit keer weer prima geholpen. Er werd voldoende tijd genomen, geluisterd naar mijn wensen en het resultaat is een prachtige badkamer.
Reactie of foto toevoegen
“Erg tevreden”
Door Jaap van Beek (Naarden) op woensdag 26 sep 2018 18
Op advies van een collega afgereisd naar Enter. Prima en erg prettig geadviseerd in de showroom en op korte termijn is de prachtige keuken vervolgens geleverd en geinstalleerd (het houten blad is door Lohuis geinstalleerd, niet geleverd (door houtwerk.nl)). De installateur was een echte vakman met aandacht voor details. Aandachtspunt voor Lohuis is de proactieve communicatie. Restpunten werden allen opgelost naar tevredenheid. De oude keuken is door Lohuis overgenomen en afgevoerd. Al met al erg tevreden met alle aspecten van het proces en een erg goede prijs/kwaliteit-verhouding.
FOTO VAN JAAP VAN BEEK (NAARDEN)
Resultaat keuken
Reactie of foto toevoegen
“Badkamer niet afgemaakt”
Door Hans Engbers op maandag 30 jul 2018 18
Vijf complete badkamers sanitair en betegeling, twee complete toiletten sanitair en betegeling. De badkamers en toiletten zijn sinds december 2016 nog niet afgebouwd.
Zeer zeer slechte ervaring heb ik met Lohuis. Iedere mail die ik naar Lohuis stuur wordt voor mij niet afdoende beantwoord. Ik kan u een correspondentie map tonen met mijn klachten en slechte ervaring Ik zal dit bedrijf bij niemand aanbevelen. Lohuis verdomt het de badkamers bij mij af te bouwen. Ik wil indien u wenst onderdelen uit het dossier graag toesturen.
Reactie of foto toevoegen
“Zeer tevreden”
Door R. André op maandag 29 jan 2018 18
Wij zijn zeer tevreden over de firma Lohuis. Onze badkamer en toilet zijn erg mooi geworden. Vakkundige en zeer flexibele medewerkers. Prima bedrijf.
FOTO VAN R. ANDRÉ
Toilet mooi geworden
Reactie of foto toevoegen
“Zeer tevreden”
Door Jaap en Petra Sterenborg op maandag 20 nov 2017 17
Toen wij in 2004 onze huidige woning kochten is er door de fa. Lohuis een compleet nieuwe badkamer in gezet. Inclusief bubbelbad, wastafel-meubel en een -voor die tijd- zeer mooie douche. Deze wilden wij dit jaar vervangen. Onze keus viel op een douchecabine. In de showroom vonden wij precies wat we wilden en dus was de keus snel gemaakt. Er werd een datum geprikt en afspraken gemaakt. Inmiddels is de hele klus geklaard en kunnen wij niet anders zeggen dan dat wij heel erg tevreden zijn over zowel de afspraken, de communicatie over-en-weer en over het eindresultaat. Mocht het in de toekomst ooit weer nodig zijn, dan zullen wij zeker weer voor de firma Lohuis kiezen!
FOTO VAN JAAP EN PETRA STERENBORG
Nieuwe douchecabine
Reactie of foto toevoegen
“Zeer tevreden”
Door Stephan IJzer op zondag 8 okt 2017 17
Als je een nieuwe badkamer wilt realiseren, kijk je al gauw op internet naar bedrijven in de buurt. Op het web kwamen we Lohuis uit Enter tegen en we waren aanvankelijk enorm geschrokken van het aantal negatieve reviews van andere klanten. Toevallig heeft familie van ons in het verleden ook een nieuwe badkamer en toiletruimte laten verbouwen door dit bedrijf en zij waren uiterst tevreden. Dat heeft ons doen besluiten toch voor Lohuis te kiezen. Allereerst zijn we goed geholpen en geadviseerd in de showroom. Hij heeft ons geholpen met het ontwerp en heeft ons geadviseerd over bepaalde keuzes m.b.t. inrichting en kleuren. Tijdens het verbouwen werden we goed op de hoogte gehouden van de planning en eventuele wijzigingen, speciale dank aan de receptioniste! Bovendien heeft de gehele verbouwing van de badkamer en de toiletruimte een maand in beslag genomen. Dit sloot ook aan bij de verwachting. Het eindresultaat is super geworden! Strak en vakkundig werk. We zijn bij meerdere bedrijven geweest voordat we een keuze hadden gemaakt. Lohuis was het voordeligst en hier hadden we ook het beste gevoel bij. Mocht je voor een nieuwe badkamer en/of toiletruimte willen gaan dan adviseren wij zeker Lohuis uit Enter!
FOTO VAN STEPHAN IJZER
Eindresultaat badkamer
Reactie of foto toevoegen
“Prijs en kwaliteit in goede verhouding”
Door H. Hulleman op vrijdag 22 sep 2017 17
renovatie 2 x toilet en betegelen wasruimte , keukenfrontjes opnieuw spuiten.Goed overleg t.a.v. wanneer welke ruimte uit te voeren. Prijs en kwaliteit in goede verhouding. Goede advisering over te gebruiken materialen.
Reactie of foto toevoegen
“Super tevreden”
Door Carina van der Veen op vrijdag 1 sep 2017 17
Tijdens de verbouwing van ons huis heeft Lohuis en Zn onze badkamer, toiletruimte en keuken geleverd. Wij zijn uitstekend geadviseerd en er is goed met ons meegedacht! Dankzij de deskundigheid en ervaring van de heer Lohuis is er een prachtig ontwerp gemaakt, inclusief mooie impressies van hoe het zou worden.
De planning van Lohuis werd afgestemd op onze verbouw- en verhuisplanning en zowel de badkamer en keuken waren voor de verhuizing klaar. Het resultaat is prachtig en de keuken en badkamer zijn eigenlijk nog mooier dan we hadden verwacht. Naderhand zijn door Lohuis de laatste puntjes op de i gezet. Al met al zijn wij super tevreden en erg blij met onze keuken en badkamer.
FOTO VAN CARINA VAN DER VEEN
De keuken4
Reactie of foto toevoegen
“Zeer tevreden”
Door Mirjam en Benno Vaanholt op zondag 6 aug 2017 17
Een drietal jaren geleden heeft de firma Lohuis onze badkamer geplaatst. Vanaf het eerste contact met Ron Lohuis t/m de uiteindelijke plaatsing zijn we zeer tevreden. We wisten in het begin niet wat we precies wilden, maar we zijn uitstekend geadviseerd en het uiteindelijke resultaat was echt geweldig. De firma Lohuis heeft zowel onze oude badkamer verwijderd als de nieuwe geplaatst. Om eerlijk te zijn zagen we nogal tegen dat "gebreek" op, maar geen centje pijn. De hal, de trap, de overloop, alles werd keurig afgeplakt en 'savonds werd alles netjes weer schoongemaakt en zelfs onze oprit werd elke avond geveegd ... in één woord, voorbeeldige medewerkers ! En ja, van het eindresultaat genieten we nog élke dag !
Reactie of foto toevoegen
“Zeer tevreden”
Door Alex Musch op woensdag 2 aug 2017 17
Al tijdens het zoeken naar een badkamerwinkel viel het ons op dat er bij Lohuis tijd voor ons werd genomen en de prijs was nergens zo laag. Plus een zeer uitgebreide showroom is erg handig bij het maken van keuzes. De installateurs werkten in overleg, hard en goed. Ook al hadden ze het druk, er werd altijd tijd genomen om te laten zien waar ze mee bezig waren en of we nog aanpassingen wilden. Ook het contact met de winkel was goed, zowel telefonisch als via de mail wisten we telkens waar we aan toe waren. Maar het eindresultaat was natuurlijk het hoogtepunt. We zijn zeer tevreden met het resultaat. Van te voren was er een tekening gemaakt....en het eindresultaat komt precies overeen met die tekening. Erg fijn. Wat het helemaal af maakt is dat de badkamer geplaatst is in één van de drukste periodes van het jaar, net voor de bouwvak. Hier hebben wij niets van gemerkt. Misschien ging niet alles precies volgens schema, maar liever ergens meer de tijd voor nemen dan het afraffelen.
FOTO VAN ALEX MUSCH
Douchehoek
Reactie of foto toevoegen
“Onze ervaring is goed”
Door CAM van Reisen op dinsdag 25 jul 2017 17
Wij hebben een badkamer met aparte inloopdouche en WC gekocht . Dit alles met AA kwaliteit. Onze ervaring is goed. Onze wensen zijn netjes uitgevoerd. Wij bevelen Lohuis aan als sanitair leverancier.
Reactie of foto toevoegen
“Zeer ontevreden”
Door John op donderdag 20 jul 2017 17
Badkamer en WC laten doen. Het begint allemaal met mooie praatjes, lekker amicaal. Vervolgens begint de ellende.... veel te laat begonnen, steeds lange pauzes (weken!) tussen de werkzaamheden door. Steeds ander personeel en zelfs uitzendkrachten die er niks van bakken. Uiteindelijk opgeleverd met een hele lijst gebreken (verschillende kleuren voegen en gebroken tegels onder andere). Nu in juridische strijd verwikkeld, waarbij Lohuis beweert dat wij zelf de tegels kapot gemaakt hebben en met een agressief schoonmaakmiddel de voegen hebben laten verkleuren. Te schandalig voor woorden!
Reactie of foto toevoegen
“Ging veel fout”
Door Bob Bolscher op woensdag 12 jul 2017 17
In 2015 een keuken besteld bij dit bedrijf. Werkelijk alles ging fout en helaas werd er geen enkele moeite gedaan on dit op te lossen. Een snelle opsomming:
- ondanks 6 weken lang belletjes, is voorwerk te laat gepland en liep verbouwing weken vertraging op
- keukenfrontjes verkocht in combinatie kleur/design die niet bestond, dit kon niet hersteld worden
- plint verkocht die niet bestaat, door goede monteur na 8 maand een oplossing gevonden
- oven verkeerd ingetekend zodat deze niet volledig open kan
-elektra wel gerekend, maar niet geplaatst door bedrijf zelf. Avond voor stucadoor zelf met spoed alles erin gelegd
- geen warmtewerend materiaal achter gasfornuis geplaatst (nu al schroeiplekken). Argument rob lohuis: je stopt een kat ook niet in de magnetron.
- bellen voor spoedbetaling en vervolgens deel materialen biet leveren, zonder dat dit voor betaling is overlegd
- bij plaatsen is een deel uit een lade gelast vanwege een tekenfout van de gaskraan
- regelmatig uitgescholden via telefoon
- na tientallen telefoontjes en juridisch opgestelde brief wordt 11 maand na aankoop keuken een front met verkeerd boorgat vervangen. Bedrijf levert echter een front met totaal ander design.
- bij navraag hierover volgt gescheld en wordt hak erop gegooid
- probleem front ia nooit verholpen

Helaas ben ik nog veel vergeten. Het meest storende was echter dat men bij het maken van fouten, totaal niet probeert de problemen op te lossen. Pijnlijk is dat ik vlak na het sluiten van de overkomst lohuis bij bekenden heb aangeraden.

De pijnlijke constatering is dat lohuis ondanks een leuk verkooppraatje by far het meest klantonvriendelijke bedrijf is wat ik ooit ben tegengekomen, daarnaast is de vakkennis van keukens nihil. De communicatie met klanten is ronduit schofferend. Koop hier nooit wat en waarschuw uw bekenden die een keuken zoeken. Het bederft de pret van een nieuw huis Flibk
Reactie of foto toevoegen
“Super tevreden”
Door Fam. Bollerman op donderdag 6 jul 2017 17
Super tevreden, fijne samenwerking met de fa.Lohuis te Enter. Wij zijn zeer tevreden over onze nieuwe keuken van de fa.Lohuis. Meerdere keren hebben we de showroom bezocht en er was altijd tijd voor ons. Lohuis heeft op een creatieve wijze meegedacht over de inrichting van onze moderne keuken waarbij niets is opgedrongen. De keuken is met vakmanschap geplaatst en afgewerkt. We kunnen iedereen aanraden Lohuis te bezoeken. Wij zelf gaan in de toekomst zeker naar Lohuis voor een nieuwe badkamer.
Reactie of foto toevoegen
“Recensie”
Door Dick Bosch op maandag 22 mei 2017 17
Ook wij zijn helaas genoodzaakt een zeer slechte recensie over de Fa. Lohuis' Enter te schrijven. Bij ons is bijna alles fout gegaan. Alles keuken, badkamer en toilet veel te laat geleverd de afspraak was voor de bouwvak 2016 maar werd pas ruim erna. Onderstaand een kort overzicht van wat niet goed gegaan is. Betegeling slecht geen rekening met structuur van tegels gehouden, de hele achterwand van het toilet moest er weer uit. Luchtafvoer bedrading verwijderd en dicht geplamuurd verkeerde afzuigkap van €900,00 terwijl het een motorloze moest zijn. Diverse onderdelen verkeerd besteld en maat niet goed o.a plafond toilet, glazendeur badkamer en afvalemmer keuken. Ook de rekening was niet goed het bedrag van de offerte was anders dan de rekening, bij navraag kon geen van de gebroeders daar een afdoende antwoord op geven. Twee maal een toilet met accessoires opgevoerd terwijl er maar een geleverd is. Ook hier een ergerlijk antwoord, doe ik wel vaker maar jullie hebben toch voor het bedrag getekend, ik geef wel een diner bon en dat voor een bedrag van € 1138,00 ex btw. Kortom een grote puinhoop zijn er uiteindelijk via een advocaat vanaf gekomen ondanks dat ons dat extra geld gekost heeft, ondanks het tegoed wat wij van Lohuis moeten hebben. Waarschuwing, Ga niet met deze firma in zee want het wordt een fiasco. wij kunnen nog veel meer opnoemen dit is nog maar klein gedeelte.
Reactie of foto toevoegen
“Badkamer is hele investering”
Door Linde op donderdag 18 mei 2017 17
Eigenlijk hebben we niets toe te voegen aan de negatieve recensies die vorig jaar al over dit bedrijf geschreven zijn. De verkoop is prima verlopen. Zelfs erg goed geholpen om de verzekering in orde te maken. Daarna wordt je aan je lot overgelaten. Planning op zeer korte termijn, slechte communicatie, te weinig materialen en een telefoniste die van niets weet. Erg ontevreden personeel en veel te weinig personeel. Vreselijk. Bij het plaatsen van de douchedeur was er een tegel geknapt. Daar kun je niets aan doen. Het is echter beneden peil om dit weg te moffelen met kit, in de hoop dat de klant niets ziet. Als gereedschap valt op een nieuwe tegel, waardoor er een beschadiging ontstaat, zal de klant het volgens de heren Lohuis wel gedaan hebben. Ook moet je goed opletten dat alle werkzaamheden volgens tekening plaatsvinden. Als je dat niet doet, krijg je een grote mond van de eigenaar dat je beter had moeten opletten en dreigementen dat er geëscaleerd gaat worden. Verder is het kozijn in één keer uit het loot gesmeerd met cement. Het linker kozijn is ineens een stuk smaller dan rechts. Volgens de tegelzetter mocht dit geen probleem zijn, omdat er toch wel decoratie voor zou komen. Firma Lohuis bood als "coulance" aan de decoratie voor ons op maat te maken. Dit hebben we niet laten doen, want we hadden geen idee hoe lang dat project wel niet zou gaan duren.

Samengevat, veel discussie over wat recht en krom is. En veel ergernis wat netjes is en wat niet netjes is. Blijkbaar liggen de normen en waarden van de heren Lohuis over kwaliteit en omgang met je klanten anders dan bij een gemiddeld mens. Uiteindelijk via rechtsbijstand de laatste kapotte kraan en een geknapte voeg laten vervangen/herstellen. Het ging nergens meer over, maar we leken geen garantie te krijgen op de kapot geplaatste kraan. En de boel netjes afwerken was er ook niet meer bij. Radiostilte geen reactie meer, niets. Gelukkig heeft DAS, Lohuis op de juiste manier benaderd, waardoor alles uiteindelijk opgeleverd is. Vervolgens dien je dan uiteraard het restantbedragje wel met spoed over te maken. Al met al heeft dit project vanaf moment van verkoop tot de laatste werkzaamheden meer dan een jaar geduurd! De planning was bij verkoop 3 weken. We waren erg blij op het moment dat we onze badkamer hadden uitgezocht. Dit is een hele investering. Achteraf hadden we nooit met firma Lohuis/Veldhof in zee moeten gaan. Heel, heel erg jammer dat ze zo met hun klanten omgaan. We zijn blij dat we nu eindelijk van Lohuis af zijn, dit heeft enorm veel negatieve energie gekost. Nu eindelijk genieten van onze mooie badkamer, de bittere nasmaak zal hopelijk snel verdwijnen.
Reactie of foto toevoegen
“Uiteindelijk naar volle tevredenheid”
Door Aten Peze op vrijdag 21 apr 2017 17
Vorig jaar januari hebben wij bij Lohuis twee badkamers en een keuken besteld. Het contact is goed en ze hebben ons goed kunnen adviseren bij de keuze voor de materialen. Het verbouwen zelf begon voorspoedig. Ze zijn echter niet heel duidelijk in hun communicatie en planning. Zeker als dingen anders gaan dan gepland geven ze te weinig door van de planning dit heeft tot zekere frustratie geleid. Lohuis heeft aangegeven dat dit probleem nu is opgelost en ze hebben ons hiervoor een passende compensatie gegeven. Het werk is nu af en alles zit er naar volle tevredenheid in. Alles is goed afgewerkt met goede materialen. Mocht u met Lohuis in zee gaan willen we als tip mee geven dat u goede afspraken maakt omtrent planning en contact.
FOTO VAN ATEN PEZE
Eindresultaat badkamer
Reactie of foto toevoegen
Foto's
Gebruikersfoto
1 / 29
Vestiging Lohuis en Zn
Website: www.lohuis.com
  Almelo, Twentepoort Oost 23c, 7609 RG Almelo, tel 0547-386170
Kaart
Uw ervaring
Overzichtpagina's
Meer bedrijven in Overijssel
Over deze pagina
Het helpcentrum van Qasa bevat uitgebreide informatie over onder meer betrouwbaarheidscontrole, privacybescherming, scorebepaling, wijzigen of intrekken van ervaringen, en wat er gebeurt na het schrijven van een ervaring.

Een bewerking voorstellen van de naam, bedrijfsomschrijving of adresgegevens. Geef hier uw wijziging door.