Feedback
9,6

DB Keukens

Website: www.dbkeukens.nl
Ervaringen
Beschrijf ook uw ervaring en help tegelijk anderen bij hun keuze
Website
www.dbkeukens.nl
Bedrijfsomschrijving
Afkomstig van DB Keukens
Ontdek de grootste keukencollectie bij DB Keukens, het betrokken familiebedrijf dat al ruim 30 jaar hoogstaande kwaliteit van product en service biedt. Wij beloven u de beste prijs, service op 9+ niveau en 10 jaar garantie op onze montage.

10 jaar montagegarantie – Beste prijs – Service op 9+ niveau – Betrokken medewerkers – Netto prijzen – Transparante offerte – Hoge klanttevredenheid

Maak een showroomafspraak
Vul het formulier in en plan een vrijblijvend adviesgesprek.

Bekijk onze showrooms
Ontdek 8 inspirerende showrooms en realiseer uw droomkeuken.

200+ keukenopstellingen
Bekijk het zeer uitgebreide assortiment van DB Keukens.
Ervaringen
Er zijn 2183 ervaringen over DB Keukens. Alle ervaringen zijn door Qasa gecontroleerd. Uw ervaring toevoegen: schrijf een review
Bekijk ervaringen per score:
5 sterren1869 ervaringen
4 sterren181 ervaringen
3 sterren15 ervaringen
2 sterren18 ervaringen
1 ster20 ervaringen
“Vier weken later geleverd dan gepland”
Door D. Veen op vrijdag 28 apr 2023 23
"Bij DB KeukenGroep (de groep achter Keur Keukens) staat 'Doen zoals Beloofd' centraal", staat groot op de busjes en alle papieren. Ja, zolang alles goed verloopt. Als er iets misgaat, is de service helaas ook die 9,6 absoluut niet waard. Een mooie showroom, aardige mensen, een goed aanbod, verse gevulde koeken: ja, op de locatie in Haarlem is het allemaal top geregeld. Wij waren dan ook onwijs blij dat we onze nieuwe keuken hier hadden gekocht. Tot we een week(!) voor de levering van onze keuken een telefoontje kregen dat er iets mis was gegaan. De fabriek had de bestelling niet doorgezet, dus de keuken zou niet komen. Een grove fout, dan wel niet van Keur Keukens zelf, maar met de fabriek hebben wij als klant niets te maken. De oude keuken was er al uit, dus wij zaten met een probleem. Op zo'n moment verwacht je vanuit Keur/DB dan ook een passende aanpak. Het werd in eerste instantie goed opgelost met de levering van een noodkeuken en over compensatie "zouden we het later hebben, laten we het eerst maar goed oplossen", was de boodschap. Daar bleken we het later helemaal niet over te kunnen hebben. Toen er geen enkel bericht kwam over een compensatie, in welke vorm dan ook, namen we zelf weer contact op. De boodschap in een vrij vervelend telefoongesprek: compenseren in geld doen we nooit. Maar we kunnen wel een dinerbon opsturen? Een houding die wij in deze situatie - en met zo'n hoge score - niet hadden verwacht. Het kan toch niet zo zijn dat je voor een keuken die 4(!) weken later komt, niet door overmacht maar een grove fout, hetzelfde betaalt als voor een keuken die er netjes op de afgesproken datum was geweest? Bij de klantenservice van DB waren ze het daar niet mee eens. We zouden de keuken uiteindelijk krijgen, dus daar ook voor moeten betalen. Wij werden meerdere malen op niet heel klantvriendelijke wijze met deze boodschap afgescheept. Op ons aandringen, niet op eigen initiatief, werd er uiteindelijk om compensatie gevraagd bij de fabriek. Het resultaat: ze konden ons 250 euro bieden. De fabriek, vanuit DB zelf kwam er niets. Toen wij aangaven dat we dit wel een heel, heel minimaal bedrag vonden op een bedrag dat je uitgeeft voor een keuken, deed Keur er na een gesprek met de manager (waar wij weer om moesten vragen) hetzelfde bedrag bij. Er was toch nooit compensatie mogelijk? Dat er toch wel wat mogelijk is, maar dat je dat pas krijgt na meerdere vervelende telefoongesprekken waarin je voet bij stuk houdt, is echt alles behalve klantvriendelijk. Voornamelijk daardoor houden wij hier een vervelend gevoel aan over. Als ze dit meteen hadden geboden, was dit een heel ander verhaal geweest. Wij zijn helaas dan ook teleurgesteld in de service van vooral DB groep. Val dus niet meteen voor die hoge 9,6, want die kunnen ze alleen waarmaken zolang alles goed gaat. Zodra er echte klantenservice nodig is, is daar niet veel meer van over. Wij hebben uiteindelijk een prachtige keuken gekregen (een compliment voor de aardige en goede monteurs!), maar houden hier helaas wel een vervelend gevoel aan over. En dat wil je niet bij zo'n grote aankoop als een nieuwe keuken.
Reactie of foto toevoegen
“Keuken is bijna een jaar na plaatsing nog niet af”
Door Annemiek op maandag 30 jan 2023 23
We hebben een mooie keuken uitgezocht bij Artic. In de showroom zijn we goed geholpen. Helaas hadden we een zeer eigenwijze monteur die zijn eigen plan trok en geen zin had om tijdens het plaatsen van de keuken te overleggen. De keuken is in mei 2022 geplaatst en nu in januari 2023 zijn een aantal restpunten nog niet opgelost. Afspraken worden niet nagekomen. Hierdoor is onze keuken bijna een jaar na plaatsing nog niet af.
Reactie of foto toevoegen
“Mooie keuken, maar veel fouten gemaakt”
Door Peter Vreeswijk op maandag 9 jan 2023 23
Onze keuken is besteld bij Anovi op 13 december 2021. De eerste gesprekken waren veelbelovend en plezierig. Er werd goed geluisterd naar onze wensen en er werd voor gezorgd dat wij (redelijk) binnen ons budget bleven. Ook werd er een speciale persoonlijke website voor ons ingericht waarin wij alle documentatie konden terugvinden, dat was zeker een pluspunt. Op vragen van ons die wij via de mail stelden werd in de regel vlot en adequaat gereageerd. Ook was ons duidelijk welke voorbereidende werkzaamheden moesten worden verricht. De planning was dat de keuken in juni 2022 geplaatst zou worden. We werden ook tijdig geïnformeerd over het feit dat niet alle apparatuur op tijd zou komen vanwege leverproblemen vanuit de leverancier en dat er mee werd gedacht aan een oplossing (zoals het gebruik van tijdelijke leenapparatuur). Voordat de keuken geleverd werd moest de totale aankoopsom worden voldaan. Dat is gebeurd. De keuken is geleverd op 17 juni en op 21 juni geïnstalleerd. Tot dat moment was er geen reden tot klagen. De installatie van de keuken was echter zeer ondermaats uitgevoerd. Zeker 8 punten waren niet in orde, vanaf een aantal kleinere afwerkpunten tot en met een regelrechte prutsafwerking van de afdekplaat onder de oven (via foto's aantoonbaar)! Gelukkig was de reactie van Anovi dat dit niet de manier was waarop zij werkten en dat er direct actie ondernomen zou worden vanuit de Serviceafdeling. En dat is ook gebeurd en daar waren we erg blij mee. Er is toen een nieuwe afspraak gemaakt voor 16 augustus om een aantal punten te herstellen. Een achterwand onder de afzuigkap (Bokmerk) was toen voor de 2e keer verkeerd geleverd (verkeerde maten).
Op 7 september heb ik een update ontvangen dat deze achterwand opnieuw zou worden geleverd in week 37 (medio september). Helaas bleek deze achterwand voor de 3e keer onjuist te zijn, het waren weer de verkeerde maten. Een nieuwe poging is gedaan op 6 oktober. Ook die is mislukt en de achterwand was dus voor de 4e keer verkeerd. Een volgende poging is gedaan op 6 januari 2023 en die is wel gelukt. De 5e geleverde achterwand was wel in orde. Ik heb in bovengenoemde review niet alle details opgenomen. Er zijn de afgelopen maanden veelvuldig monteurs langs geweest om alles te komen meten c.q. te herstellen en installeren. De communicatie met Anovi is tot op heden prima geweest en men is altijd welwillend geweest om alles op te lossen. Ook de monteurs waren altijd heel beleefd en behulpzaam. Dat neemt niet weg dat er veel fouten zijn gemaakt en dat alles veel (te veel) tijd met in totaal dus 13 maanden doorlooptijd heeft geduurd en veel inspanning en stress heeft opgeleverd. Nooit heeft Anovi gesproken over een tegemoetkoming hierover in welke zin dan ook en dat is jammer. Het feit dat ik de huidige score aan de review heb toegekend is aan de ene kant de welwillendheid van Anovi om e.e.a. goed te willen leveren (positief) versus het feit dat er veel fouten c.q. slordigheden in de oplevering hebben gezeten en dat hier ook niets ter compensatie tegen over is gesteld (negatief).
Reactie of foto toevoegen
“Nazorg is slecht tot zeer slecht”
Door A. van Roon op woensdag 4 jan 2023 23
Op 22 november is onze keuken geïnstalleerd. Echter de griplijsten waren er niet bij, omdat de kleur niet goed was. Monteurs waarschuwden al, ga er achter aan anders gebeurt er niets! Na twee weken zelf maar gebeld. Om een lang verhaal kort te maken, we hebben nog steeds geen griplijsten. Wij hebben het idee, dat we, netjes gezegd, beduveld worden. Uiteindelijk zou 29 december e.e.a. gemonteerd worden, maar, toen was de monteur ziek. Volgende datum was 6 januari 2023. Werden gisteren gebeld, dat het niet door ging, daar de griplijsten te veel beschadigd waren! Was dat voor 29 december toen niet het geval! De ervaring met dit bedrijf was goed, alleen wordt de N van nazorg met een hele kleine letter geschreven.
Reactie of foto toevoegen
“Prachtige keuken”
Door Bart op maandag 3 okt 2022 22
Verkoopproces ging raar: met name de apparatuur bleek enorm duur (zo'n €2000,- duurder voor 4 apparaten) en toen we aangaven hier verder naar te willen kijken veranderde de sfeer. Uiteindelijk de apparatuur naar tevredenheid elders besteld en de keuken door Artic Keukens laten plaatsen. Dit naar tevredenheid, de keuken staat prachtig!
Reactie of foto toevoegen
“Teleurgesteld”
Door Fam. Prinsen op vrijdag 16 sep 2022 22
Een grote teleurstelling. Met het plaatsen van het keukenblad zijn beschadigingen aangebracht aan het kozijn en aan de net gestucte muren. Keukenblad niet netjes geplaatst zat een kier tussen de twee delen. Keukenwerk waar ze mee samenwerken had netjes een koof bij ons gemaakt. Deze kon er weer uit omdat de keuken verkeerd was ingemeten. Er zat anderhalve centimeter tussen de koof en de keukenkastjes. Dit wilde Artic keukens oplossen met een paar latten zodat je de kieren niet meer zag. Tevens hadden we diverse beschadigde keukenkastjes en een verkeerd draaiende deur ipv links draaiend rechts draaien. We zijn niet akkoord gegaan met alles waardoor er een nieuw keukenblad besteld moest worden en de koof er uit moes . We hebben 3 maanden zonder keuken gezeten. Nieuwe koof door Artic niet netjes gedaan we moeten het zelf nog bijwerken. De verkoper was ook niet kundig we hebben hem nog op verschillende dingen moeten wijzen. De eerste keuken hebben we overigens zelf geplaatst in het zelfde huis zonder problemen.
FOTO VAN FAM. PRINSEN
Reactie of foto toevoegen
“Levering is duwen en trekken”
Door Fam. Sinnema op donderdag 18 aug 2022 22
Wij zijn bijzonder ontevreden over de levering en afhandeling van onze keuken en zullen Arma dan ook zeker niet aanraden!

Het voortraject verliep redelijk zorgeloos: een mooie keuken uitgezocht en een datum ingepland voor de levering en installatie. Hoewel Arma zelf geen keukens demonteert en afvoert, hebben ze contact met diverse partijen die het voorwerk voor hun rekening nemen. Deze mensen zijn zonder uitzondering kundig en aardig.
De ellende begon op de dag van levering. We werden 's ochtends gebeld dat maar liefst vier vitale onderdelen niet leverbaar waren (koelkast, inductiekookplaat, oven en afzuigkap!). De oude keuken was inmiddels afgevoerd en met veel gedoe kregen we een klein leenkoelkastje en een oude inductiekookplaat te leen, zodat we in elk geval konden koelen en koken. Inmiddels zijn we ruim een half jaar verder en we wachten nog steeds op de nieuwe kookplaat. De andere drie onderdelen zijn (na veel druk zetten en nabellen) geleverd. In de afgelopen maanden kwamen ook allerlei kleine, irritante gebreken aan het licht die de keukenervaring bepaald niet vlekkeloos maken:
- De koelkastdeur bleek verkeerd gemonteerd, wat pas na een paar weken kon worden verholpen.
- Het deurtje van het vriesvak sluit nu al niet goed meer, waardoor er kou in de koelkast 'lekt'. De ijsvorming in het vriesvak is buitensporig en ook de achterwand van het koelgedeelte heeft ijsvorming. Een nieuwe koelkast hoort dergelijke gebreken niet te vertonen.
- Een kabeltje van de verlichting zakt achter een keukenkastje vandaan: erg slordig en door ons niet te verhelpen.
- De stekker van de inductieplaat is erg slordig in elkaar gezet: er steken sprietjes uit. Of dit direct kortsluitingsgevaar oplevert kunnen we niet beoordelen, maar slordig is het in elk geval.

Lang verhaal kort: het voortraject verliep naar wens, maar vanaf de levering is het duwen en trekken om allerlei mankementen te laten verhelpen en ontbrekende onderdelen geleverd te krijgen.
Reactie of foto toevoegen
“Teleurstellend”
Door Petra Smit op donderdag 18 aug 2022 22
Op 9 mei 2022 is onze keuken gemonteerd. Helaas bleken er na montage al meteen 5 punten die verholpen moesten worden:
1) De achterwand van het kookeiland was beschadigd.
2) Er waren verkeerde poten van het kookeiland geleverd; vierkant i.p.v. rond.
3) Er bleek een onderdeel van het afvalsysteem te ontbreken.
4) De spoelbak was krom.
5) De uitsparing van de spoelbak was te klein.

Punten 1, 2 en 3 zijn inmiddels verholpen. Afgelopen maandag zou de nieuwe spoelbak gemonteerd worden. In de nieuwe spoelbak bleek een barst te zitten. Al had deze natuurlijk niet gemonteerd kúnnen worden omdat de uitsparing nog steeds te klein was. Er moet nu dus voor de 3e keer een spoelbak voor onze keuken besteld worden. Ook de leverancier van het werkblad moet nog komen. Wij kunnen onze keuken dus al 3 maanden niet gebruiken! Het verbaast ons dat er maandag niet meteen contact met ons opgenomen is. Uiteindelijk hebben wij telefonisch contact opgenomen met de verkoopster. Dit gesprek verliep uitermate teleurstellend en gaf ons niet het gevoel dat wij serieus genomen worden.
Reactie of foto toevoegen
“Meerdere dingen fout gegaan en nog niet hersteld”
Door Anne op donderdag 30 jun 2022 22
Mijn keuken zou 19 april geleverd worden. Dat is ook gebeurd, maar er was heel veel mis: de vaatwasser deed het niet, de verkeerde afwasbakken waren geleverd, sommige deuren gingen de verkeerde kant op open en de handgreep van de koelkast kwam tegen de muur aan en beschadigde de muur. Nu, 30 juni, is alles nog steeds niet hersteld en ligt het aanrechtblad los en past de wasbak daar niet goed in. Het is onduidelijk wanneer alles hersteld zal worden.
Reactie of foto toevoegen
“Problemen met levering keukenblad”
Door J. Schipper op dinsdag 24 mei 2022 22
De service in de showroom was echt goed, maar daarna is het misgegaan. Het blad bleek na het opmeten niet als maatwerk geleverd te kunnen worden. We hebben een nieuw blad gekozen en dit is super opgelost door Ardi. Echter de andere leverancier is 6 weken later pas weer komen meten, om vervolgens een week later weer te moeten meten. Vervolgens was er 3 weken na deze laatste meting nog ontbrekende informatie over de maten van de kookplaat. Al met al wordt het blad nu pas in de 3e week juni geplaatst. We zijn erg teleurgesteld dat door het wijzigen van leverancier wij bijna 4 maanden op een keukenblad moeten wachten.
Reactie of foto toevoegen
“Vonden het geen aanrader”
Door de Groot op donderdag 5 mei 2022 22
Bezoek aan de showroom en inmeten hebben wij als zeer prettig ervaren, er werd goed meegedacht. Echter een dag voor aflevering werden wij gebeld dat er onderdelen ontbraken. Het ingeleende personeel had tijdens het plaatsen erge haast, waardoor bijv. er vele gaten scheef zaten, koelkast niet correct was geplaatst, de plank in het gootsteenkastje zodoende was gezaagd alsof het leek dat dit met een kettingzaag was gedaan. Het eigen personeel heeft alle klachten moeten verhelpen. Daarnaast is het klantcontactteam slecht bereikbaar, deze hebben continu koffiepauze. Door onze ervaring met het ingeleende personeel en klantcontactteam zouden wij ARMA niet aanraden.
Reactie of foto toevoegen
“Laat hersteld”
Door Jorg de Jong op donderdag 14 apr 2022 22
Keuken gekocht, plaatsen en verkopen ging perfect. Servicepunten oplossen is een drama. Pas maanden na aankoop is de keuken hersteld.
Reactie of foto toevoegen
“Planning lastig”
Door Gerwin op maandag 4 apr 2022 22
Arma komt slecht zijn afspraken na en maakt het werk niet af. Monteurs worden weer afgezegd of doen het het werk niet wat is beloofd.

Aanvulling ontvangen 8 april 2022: Ik heb inderdaad een complete keuken gekocht bij Arma. (al in 2020). Vervolgens zijn we ruim een jaar verder en dan blijkt de vaatwasser later te komen. Goed dat kan gebeuren in deze tijden met corona, maar dan moet het wel opgelost worden. Ander punt is dat Arma per ongeluk het stopcontact voor de afzuigkap op de verkeerde plek heeft opgegeven. De bewuste vaatwasser zou 1 a 2 weken later binnenkomen en dan geplaatst worden. Hierover hoorde ik niks meer van Arma dus ik heb na ruim 2 weken zelf maar eens gebeld. Na mijn belletje kwam pas het hele planningsapparaat op gang en wat bleek ruim een maand na dat belletje had Arma wel een uurtje om de vaatwasser te plaatsen. Hierover heb ik mijn onvrede geuit en toen kon het uiteindelijk wel sneller. Toen heb ik gelijk de opmerking gemaakt dat de afzuigkap ook nog afgemaakt moest worden. Nou geen probleem dat kon allemaal. Vervolgens komt er een monteur en het eerste wat die zegt is daar heb ik geen tijd voor. Daarna gelijk weer Arma gebeld en wederom was er pas na een maand tijd. Na lang zeuren toch een gaatje gevonden om de afzuigkap af te maken. Vervolgens komt er een monteur die weer vertrokken is zonder het af te maken omdat die het juiste gereedschap niet bij zich had. Hier heeft Arma ook niks over laten weten. Moest er eind van de dag zelf achter komen dat het niet gelukt was en na het weekend er ook weer zelf achteraan bellen wanneer het nou eens echt afgemaakt zou worden. Dat kon na heel veel gedoe dan op 1 april, zijn we inmiddels ruim 1,5 maand na het plaatsen van de keuken. Vervolgens wordt ik 1 April gebeld met de mededeling dat de monteur ziek is en dat ze 12 april komen. Toen ben ik heel boos geworden en was het opeens toch mogelijk die dag te komen en is de keuken eindelijk afgemaakt. Kortom Arma heeft mooie verkooppraatjes met doen zoals beloofd en je koopt bij ons een topkeuken bla bla bla etc. Maar ze hebben er bij mij zeer weinig van waargemaakt en een keer sorry kon er nog niet vanaf. Ik kreeg alleen een geïrriteerde planner aan de lijn omdat ik perse wou dat de keuken werd afgemaakt. Voor mij is de volgende keuken dus geen Arma.
Reactie of foto toevoegen
“Viel tegen”
Door Smeets op dinsdag 22 feb 2022 22
Koopproces was prima, goed begeleid door William. Maar vanaf plaatsen begon de ellende. Ze hebben ons wekenlang zonder waterafvoer laten zitten omdat deze 'zoek' was, geen enkele moeite gedaan om dit probleem tijdelijk op te lossen. Uiteindelijk zelf met een goedkope Gamma afvoer het probleem provisorisch opgelost. Enige tijd later was er een deurpaneel kromgetrokken, de afspraak om die te vervangen is 3x lastminute verplaatst. Erg zure nasmaak aan overgehouden, te meer omdat ik maandenlang op zoek ben gegaan naar een betrouwbaar keukenbedrijf met goede service. Jammer want de keuken an sich zijn we erg blij mee.
Reactie of foto toevoegen
“Keuken niet compleet”
Door Marlon Urgert op donderdag 10 feb 2022 22
Eind augustus 2021 hebben we bij Keur Keukens in Haarlem onze droomkeuken besteld die 19 januari 2022 geplaatst zou worden. Aanvankelijk hadden we er een goed gevoel over, maar al gauw ging er van alles mis. Zo konden we onze werkbladen niet zelf kiezen, omdat de verkoper ons niet had aangemeld bij de werkbladenleverancier voor het maken van een afspraak. We hebben dus willekeurige werkbladen gekregen. Erg jammer, want de werkbladen vormen een kostbaar onderdeel van de keuken. Vervolgens werden we een week voor de keukenplaatsing gebeld met de mededeling dat de inductie kookplaat en de combi-oven niet leverbaar waren. Ze beloofden toen een leenkookplaat, maar die afspraak was ruim twee weken (7/2) later dan de plaatsing van de keuken. Ook die afspraak werd op het laatste moment afgezegd. Ze hadden geen leenkookplaat meer?? Niet echt een argument, trek desnoods een kookplaat uit je eigen showroom of bestel een leenkookplaat via internet. De meeste zijn binnen één werkdag leverbaar. Waarom kunnen zij deze noodoplossing niet bedenken?

Afgelopen maandag 7 februari 2022 zou de monteur komen om de plinten te plaatsen en de afzuigkap te monteren. Maandagochtend 7/2 werden we echter gebeld dat de monteur ziek was. We zouden zo spoedig mogelijk teruggebeld worden voor het maken van een nieuwe afspraak. Tot op heden (donderdag 10 februari 2022) hebben we nog niets gehoord. Empathie, meedenken en oplossingsgericht handelen staan niet in het woordenboek van de verkopers van Keur Keukens. Klant is bij deze keukenboer absoluut geen koning. Ze komen telefonisch bot en ongeïnteresseerd over. Eigenlijk zijn er geen woorden voor. We hebben een dure keuken gekocht, die vooraf volledig betaald moest worden, waarvan de afzuigkap, de plinten, de inductiekookplaat en de combi-oven ontbreken. Ons advies? Loop Keur Keukens in Haarlem met een grote bocht voorbij. Uiteraard hopen we dat Keur Keukens alsnog met spoed zijn afspraken nakomt. Een keuken leveren zonder (nood) apparatuur is toch te gek voor woorden!
Reactie of foto toevoegen
“Klein leed”
Door Ilona op zaterdag 29 jan 2022 22
Half jaar gewacht op de keuken, dan krijg je 3 dagen voordat de keuken er komt te horen dat de koelkast er nog niet is. Vervolgens begint de eerste dag van de montage en word er niet door gewerkt want "er moet morgen ook nog wat te doen zijn". Een fout in de tekening waardoor er een stroom punt mist. Of wij dat zelf wel even willen oplossen want niemand van Arma mag aan elektra zitten. "Je keuken is klaar, er mist alleen een filter voor de afzuiging dus die kan je nog niet gebruiken, ik ga het filter ophalen en ben zo terug" monteur nooit meer terug gezien. Dan bel je zelf met het bedrijf en willen ze het een week later pas leveren. Geen oplossingen bedenken, geen tegemoetkoming. Echt een hele slechte service en communicatie wat resulteerde in een hele stressvolle week als vrouw zijnde die zelf niks kan en afhankelijk is van klusjesmannen.
Reactie of foto toevoegen
“Plaatje van een keuken maar mist aftersales”
Door Peter op zaterdag 22 jan 2022 22
In 2020 super goed geholpen met advies en montage van onze nieuwe keuken. Een plaatje!! Sindsdien een paar keer gebeld met klachten over niet goed werkende onderdelen. Een lade die niet mooi sluit en een Le Mans kast die voor de tweede keer niet functioneert. Zo behulpzaam en kundig ze met het advies bij aankoop en montage zijn, op gebied van aftersales moeten ze nog een hoop leren!!!
Reactie of foto toevoegen
“Schmidt keuken”
Door Ellie Eckhardt op woensdag 5 jan 2022 22
We hebben een kleine Schmidt keuken voor ruim €15.000 gekocht en achteraf hadden we deze liever bij een andere keukenzaak gekocht die gespecialiseerd is in Schmidt keukens. De nabestellingen verliepen uiterst traag, deels misschien door de Coronaperiode, deels door slechte onderlinge communicatie bij Arma. Door de verkoper werd al snel gezegd dat iets niet mogelijk was, bijvoorbeeld een houten aanrechtblad en een kast op maat. Ik keek dan in de Schmidt catalogus en het bleek wel mogelijk. Omdat we verschillende facturen hadden gekregen na aanpassingen van kastmaten en werkblad zag ik achteraf dat er wel creatief gefactureerd was om zo rond de €15.000 uit te blijven komen.

Als ik mijn vrienden nu zou adviseren zou het het volgende worden: Koop geen apparaten bij een keukenzaak, maar kies ze zelf uit. Omdat we bij Arma kochten hebben we twee Pelgrimapparaten gekocht die ik zelf nooit uitgekozen zou hebben. Met beide apparaten vanaf het begin problemen. Bij de inductieplaat is dat verholpen, de combi stoomoven is na 5 x een bezoek van een monteur van Pelgrim eindelijk geruild voor een nieuwe, maar ook deze werkt niet optimaal. Hij ratelt een beetje en de stand van de ovensymbooltjes klopt ook niet altijd. Nu laten we het maar zo want in totaal hebben we zeker 10 x een monteur van Arma en Pelgrim over de vloer gehad. Verschillende keren ook konden ze onverrichter zake weer terug omdat er iets niet goed was doorgegeven en er geen onderdeel meegenomen was. De koelkast is niet de meest energiezuinige, daar had ik wel om gevraagd. Ik had om echte RVS plinten gevraagd, maar het is hardboard met een laagje metaal. Dat is nu niet mooi, want om het hardboard te beschermen zit er een witte strip onder die heel erg afsteekt bij onze houten vloer. Ik heb de strip nu zelf een beetje bijgekleurd. Zo kan ik nog meerdingen opnoemen die niet goed gegaan zijn.

Mijn advies voor toekomstige keuken kopers: verwacht niet dat de verkopers alle materiaal en productkennis hebben, maar denk zelf goed mee. En het is echt niet zo dat het met apparaten beter werkt als je ze allemaal bij de keukenzaak koopt. Wij moesten nog ruim een maand op de vaatwasser wachten terwijl ik zei dat het iedere andere energiezuinige vaatwasser mocht zijn. Ik wilde geen sleepdeur in de koelkast, maar omdat er verkeerde scharnieren waren meegegeven is dat toch een sleepdeur geworden. Omdat we de kleine koelkast steeds vrij vol hebben verzakt die deur snel. Toegegeven, iedereen bij Arma was uiterst vriendelijk, al kon ik dat te vaak gehoorde ' wat vervelend voor u' niet meer aanhoren. Ik had liever gehad dat ze erkenden een fout( je) te hebben gemaakt. Bij een volgende keuken gaan we veel zelf doen, en ja, ook dan zullen we fouten maken en achteraf zeggen dat we bepaalde dingen beter hadden kunnen doen.
Reactie of foto toevoegen
“Gemiddelde score”
Door Fam de Visser op maandag 27 dec 2021 21
Die 9.6 waardering is veel te hoog gegrepen in de revieuws, Ardi keukens scoort gewoon een gemiddelde van 6.5 ! voor ons. in het gehele traject zijn er toch wel wat onvolkomenheden die niet nodig waren geweest! Of de prijs / kwaliteit verhouding in orde is zal de tijd leren??
Reactie of foto toevoegen
“Teleurgesteld”
Door B. Harfterkamp op woensdag 22 dec 2021 21
Wij hebben in een jaar tijd twee keukens aangeschaft ivm een onverwachte verhuizing. De eerste keuken was na 9 maanden nog niet helemaal goed afgeleverd zoals we hadden gehoopt maar dat was voor de volgende bewoner. De volgende keuken hadden we voor de aankoop al onze zorgen gedeeld over de aandachtspunten van de eerste keuken. Dit keer zou alles goed gaan. Helaas. We zijn een jaar verder en nog steeds is de keuken niet naar onze wens. Geen vaste contactpersoon voor onze klachten, terugbelverzoeken worden niet opgepakt. Afspraken niet nagekomen. Genoeg excuses ontvangen maar nog steeds geen oplossing. Enorm teleurgesteld dat het voor de tweede keer hierop is uitgelopen maar nog meer teleurgesteld dat er niet één iemand is die dit goed oppakt voor ons.
Reactie of foto toevoegen
“Veel zaken niet goed gelopen”
Door Hilde Wiegerinck op maandag 13 dec 2021 21
Veel dingen gingen niet goed. Levering materialen. Keur houdt zich niet aan afspraken en bij problemen, moeten zelf naar oplossingen zoeken en daarover contact opnemen. Komt niet vanuit bedrijf. Foutief geïnformeerd over schade werkblad. Zou nieuw werkblad komen half december, kwam op eerder tijdstip, maar daar wisten we niets van. Koelkast duurde voor eeuwig, eerst niet leverbaar (kregen we een mail dat het in week 52 geleverd zou worden). Nieuwe koelkast uitgezocht, duurde nog 5 weken ipv 3. Daarna plaatsing, verkeerde spullen mee. Moesten ze weer voor terugkomen. Muur beschadigd bij plaatsing. Zelf aannemer gevraagd om het te repareren. Rekening is wel betaald. Enige positieve dat het uiteindelijk wel een mooie keuken is.
Reactie of foto toevoegen
“Aankoop van 2 pantry's”
Door Wagenaar op vrijdag 5 nov 2021 21
Wij hebben 2 eenvoudige pantry's gekocht. De bouw van het kantoor duurde slechts 7 maanden. Maar inmiddels zijn we 7 maanden met de pantry's bezig en hebben we nog altijd geen afgewerkte pantry's. Steeds opnieuw wordt er van alles beloofd maar de verschillende afdelingen werken compleet langs elkaar. Niemand neemt verantwoording. Bereikbaarheid dramatisch.
Reactie of foto toevoegen
“Veel spullen ontbraken bij levering”
Door Elvira Kits op donderdag 14 okt 2021 21
Helaas is de aankoop uitgelopen op een grote nachtmerrie. Verkoper Bart laat veel steken vallen. Hij is de smetplint vergeten, was de afzuigkap vergeten te offreren en heeft ook de lijst van degene die heeft ingemeten niet gecontroleerd. Afgegeven levertijd klopt niet, 1e factuur klopt niet. Bij montage (planning 1 dag) blijken er 3 fronten te ontbreken (wel hebben ze diverse andere maten fronten bij zich), 2 stollen zijn te kort en de smetplint ontbreekt want die is niet besteld. Dan hoop je als klant dat ze er alles aan doen om eea zsm te herstellen. Er wordt pas opnieuw gepland als alles binnen is want er moet eerst nog gecontroleerd worden (hoezo? dat heb je de eerste keer ook niet gedaan!). Over 4 weken hebben ze tijd. Concreet: totaal 8 weken later komen ze eea herstellen. Het is namelijk heel veel werk. Maar voor 26 fronten, 4 stollen, 2 spoelbakken, een kraan, een aanrechtblad en een afzuigkap reken je 1 dag?? Avanti heeft geen uitleg. Omdat je helaas alles vooruit moet betalen heb ik Avanti in gebreke gesteld. Wat blijkt? Ze hebben de smetplint nog niet besteld, ze wachten tot ik weer vertrouwen heb. Mijn advies: ga naar een bedrijf waar de klant centraal staat ipv heel veel keukens verkopen. De (after)sales is waardeloos!
Reactie of foto toevoegen
“De service kan beter”
Door Frits Nienkemper op vrijdag 17 sep 2021 21
Het bedrijf zou van te voren de cliënt beter moeten informeren over wat de kosten zijn als je op inductie gaat koken. (Aanpassen meterkast en 3 fase aansluiting stedin) daarnaast bij inmeten zorgen dat diepte van de lades goed worden geleverd, verder heeft de service ivm zaken die nog gemaakt/geleverd moesten worden, erg lang geduurd. (4,5 maanden) Als laatste, afzuigunit monteren in plafond was voor de monteurs een moeilijke klus, ik had het idee dat ze hier niet zoveel ervaring mee hadden.
Reactie of foto toevoegen
“Redelijk gegaan”
Door Niek op maandag 2 aug 2021 21
We hebben een op maat gemaakte L-vorm keuken aangeschaft via Avanti. De aankoop werd redelijk begeleid, al beperkte de verkoper zich tot de mogelijkheden van een leverancier in plaats van ons alle opties aan te bieden. De levering was op tijd en volledig. Helaas zijn er wel een paar beschadigingen aan kozijn en muur gemaakt. De montage van de keuken was uitstekend en de apparaten werken naar behoren. Mankementen - een opbollende vloer en beschadigd koelkastfront - zijn helaas niet naar tevredenheid opgelost.
Reactie of foto toevoegen
“Installatie viel tegen”
Door Harro van Ree op zondag 1 aug 2021 21
Zeer positieve ervaring gehad bij de koop van de keuken, ook nog een leuk kerst / oud en nieuw presentje gekregen, maar daar is het helaas een beetje mee opgehouden. Installatiebedrijf is een andere tak van het bedrijf waarschijnlijk. Onzorgvuldig handelen heeft gezorgd voor vlekken op net gestucte / geverfde muren, isolatie strippen koelkast laten los, dop van de ontharder van vaatwasser afwezig, opbouw kasten heeft een geel-achtige kleur wit dat zichtbaar anders is dan glanswitte keuken, ovens na 3 weken nog steeds niet geleverd (keuken 6 maanden geleden besteld). Sorry, maar het geheel is gewoon een teleurstelling. Het zou niet zo moeten zijn dat na betaling van de totale goede kwaliteit keuken zo weinig nazorg / follow up is. Installatie is nog steeds niet gereed, ik hoop dat het beter gaat voor het afronden van de installatie.
Reactie of foto toevoegen
“Blij met onze mooie keuken”
Door A op zondag 4 jul 2021 21
Aankoop zeer goed verlopen. Bij de levering ontstane problemen werden onze verantwoordelijkheid. Uiteindelijk naar tevredenheid opgelost, helaas met initiatief, discussie en veelvuldig contact onzerzijds. Uiteindelijk heel blij met onze mooie keuken, met mooie materialen en een mooie uitvoering 'op maat' volledig naar onze keuze.
Reactie of foto toevoegen
“Tegengevallen”
Door Mario de Waal op dinsdag 22 jun 2021 21
De keuken werd of afgesproken data geplaatst, maar dit was dan ook de enige positieve ervaring met Ardi ... ok, de oven en magnetron kwamen later door leveringsproblemen. Dat wisten wij van tevoren. De boiler werd helaas verkeerd aangesloten. Na een afspraak gemaakt te hebben voor een monteur die langs zou komen om de boiler goed aan te sluiten kwam deze nooit opdagen !! Altijd leuk als je daar speciaal een dag vrij voor moet vragen. De andere week werd het probleem eindelijk opgelost. Een paar weken later werd er een afspraak gemaakt voor het plaatsen voor de oven en magnetron en een scheef deurtje werd recht gehangen. Dan komt de monteur vervolgens aan met alleen de oven....er is nooit gecommuniceerd naar ons toe dat de magnetron er nog niet was. De oven werd geplaats en het deurtje werd recht gehangen. Maar helaas werd er door de monteur onhandig met de schroevendraaier onze onder plint flink beschadigd. Dus daar moest dan weer een nieuwe voor worden besteld. Eindelijk na 2,5 maand nadat de keuken werd geplaatst kwam de magnetron binnen. Die werd geplaats, maar daardoor raakte de handgreep van het kastje die eronder zat flink beschadigd. Dus nu weer wachtten tot die weer binnen komt.. Ook deed de afzuigkap het niet altijd, dus die had waarschijnlijk een storing oid. Maar de monteur vertelde dat hij daar geen verstand van had en alleen maar dingen kon ophangen.. Serieus..!!? Na een afspraak gemaakt te hebben voor het laatste defect te maken kwam de monteur voor de 3e keer niet opdagen!! Om gek van te worden.. Die kwam een paar dagen later. Ons was beloofd dat het laatste zo snel afgehandeld zou worden omdat alles tegenzat voor ons. Nu na 5 maanden is het laatste defect vervangen. Alleen is het nu nog even wachten op de nieuwe afzuigkap. Want het probleem daarvan was een fout in de printplaat. Hebben we zelf moeten regelen trouwens.. Maar gelukkig komt Pelgrim zelf de nieuwe plaatsen, want die komen wel hun afspraken na. Ik heb nu mijn score verandert van 2 naar 1 ster !! Dit komt door alles wat hierboven beschreven staat. En wat ik het ergste misschien nog vind is dat er vele malen aan ons is gevraagd of dat we de score aub hoger willen zetten...Ja, wat denk je zelf..Het moet natuurlijk niet van 1 kant komen lijkt mij. Na terug gebeld te hebben een tijd geleden over hoe ik over alles denkt, zou degene die ik aan de telefoon had het doorgeven aan de directie. Maar je raad het al... NOOIT meer iets gehoord.. Ze kunnen wel mooi adverteren met: afspraak is afspraak, maar geen idee wat ze daarmee bedoelen. Na goede recensies gelezen en gehoord te hebben gingen wij ervan uit dat dit wel goed zou komen, maar in praktijk blijkt dit ZWAAR tegen te vallen ! Dit is een slechte keuze geweest..
Bij iedere klacht die telkens werd doorgegeven konden ze alleen maar antwoorden met een goedkope "sorry". Voor de rest word er ook niets gedaan naar de klant toe. Al met al dus absoluut geen goede ervaring met Ardi. Mocht er ooit nog een keuken worden geplaatst dan is het iig niet 1 van Ardi.
Reactie of foto toevoegen
“Voelen ons niet serieus genomen”
Door Niels Splinter op vrijdag 18 jun 2021 21
Tot dat alles betaald was ging het goed. Daarna begonnen de problemen. Veel problemen zijn achteraf opgelost, echter de service en communicatie door de betreffende medewerker en DB keukens uit Utrecht zwaar onder de maat. We voelen ons eigen niet serieus genomen en snappen niet wat een energie dit kost om tot een positief resultaat te komen.
Reactie of foto toevoegen
“Lang wachten”
Door Robin Smits op vrijdag 21 mei 2021 21
Je kent het wel, de verhalen dat er altijd iets mis gaat en er gedoe ontstaat op het moment dat je een nieuwe keuken koopt. Om deze reden goed onderzoek gedaan naar de diverse leveranciers en op basis van reviews uitgekomen bij Avanti keukens. Wat in eerste instantie een prettig 1e gesprek was, is de beslissing om voor Avant te kiezen uitgelopen op een ware nachtmerrie. Keuken in februari 2020 besteld en geplaatst in augustus. Wachttijd was voor ons geen probleem, we gingen voor kwaliteit en service. Na de koop ontstonden de problemen. Niet terugbellen als dit was beloofd, planken niet tijdig geleverd of een construct bedacht wat volgens hun monteurs niet goed te plaatsen was. En maar wachten en wachten en steeds zelf contact moeten zoeken. Na fout op fout 2 maanden geleden in de winkel geweest om te praten over een oplossing. Nu bijna 2 maanden later zouden de wandplanken eindelijk geplaatst worden en ja hoor, een kwartier voordat ze zouden komen worden we weer gebeld, er ontbreekt een plank dus ze komen niet. Alle begrip vanuit hun kant zogenaamd, maar ondertussen is eind mei 2021 de keuken van ruim 16.000 euro nog niet gereed. Maar ja, ze zijn welwillend zoals ze zelf zeggen en leveren service tot in lengte van dagen. Tja, zo kan je het niet afronden van de afspraken ook noemen. Het duurt inderdaad tot in lengte van dagen.
Reactie of foto toevoegen
“Niet tevreden”
Door René op donderdag 22 apr 2021 21
Eind vorig jaar hebben wij een keuken gekocht bij de vestiging in Goes (Pelma ) welke i.v.m. onze verhuizing zou worden geplaatst door de vestiging in Nunspeet (Arma). Liefst wilde wij dit al in oktober, maar men kon niet eerder plaatsten. In december kwam onze keuken. Tot onze verbazing was deze niet compleet; oven en vaatwasser waren er niet. Dat kán gebeuren, maar had wel zo netjes geweest als wij dat hadden geweten. Ook werd er een verkeerde maat spoelkast geleverd en was de greep lijst te kort. Weken later kwamen de oven en vaatwasser en zijn deze aangesloten. Helaas de vaatwasser niet goed, dus lekkage onder de keuken.. Ook de beloofde duurdere/ luxere lades waren niet geleverd, d.w.z. 1 van de 4, en na meerdere keren bellen en monteurs over de vloer bleek dat deze helemaal niet pasten in onze keuken! Voor niets op gehoopt dus. De juiste spoelkast is later wel geleverd en netjes er in gezet, maar was gewoon verkeerd besteld dus. De kitnaad achter het blad is tot 3 keer over gedaan, omdat deze steeds niet goed/ netjes was en is nu eindelijk goed. Er ontbreekt als sinds het plaatsen een anti slip mat in 1 van de lades en toen men deze wel op zou sturen stuurden ze een verkeerde maat. Vorige week weer een mail gestuurd, 1 lade sluit niet meer goed, de deur van de koelkast piept (hoort niet bij een dure keuken en koelkast van nog geen half jaar!) en ook is ons werkblad niet vlak waardoor de snijplanken liggen te wippen op het blad als ik groente of vlees snijd. Dit is al vaker gemeld, maar nooit wat aan gedaan. Ook op een reactie op mijn zoveelste mail kreeg ik in eerste instantie alleen als reactie "ik stuur het door naar de service afdeling." Wat later - na het plaatsen van een review - kwam er dan toch een inhoudelijke reactie van Pelma keukens. De medewerker die ik sprak wilde oprecht zijn best doen een en ander in orde te maken. Hij erkende dat er bij ons erg veel service meldingen waren, wat duidt op dingen die niet goed gaan. Zoals afgesproken is daarna en monteur bij ons geweest en heeft de door aangedragen punten verholpen, voor zover dat kon. Al met al blijft de deur van onze koelkast piepen en is het werkblad nooit helemaal vlak geworden, maar dat schijnt niet anders te kunnen ofzo? Ik ben inmiddels wel tevreden over het feit dat Pelma wel zijn best doet om hun klanten tevreden te houden of krijgen. De algemene indruk van de keuken valt ons wel tegen. We hadden meer verwacht van (de kwaliteit van) de keuken.
Reactie of foto toevoegen
“Verwachting niet waargemaakt”
Door Charles Welling op maandag 19 apr 2021 21
E.e.a. begon al met een onjuist en daarom door mij genegeerd leidingschema voor mijn "Residentic"-keuken. Na de installatie van de keuken door een Ardi-monteur bleken deurtjes en ladenfrontjes krom te zijn, de ladenfronten waren scheef gemonteerd, de ladenbodems kierden en de afzuigkap was defect. Gebeld en foto's gemaakt. De service-afdeling reageerde lauw, geen woord van excuus. Na 14 dagen bleek het defect aan de afzuigkap nog niet gemeld te zijn bij de fabrikant en heb ik dit zelf maar gedaan. De door mij geuite wens zo mogelijk een andere afzuigkap te kopen zou worden doorgegeven aan de afdeling Verkoop. Niet gedaan. Na twee maanden kwam een monteur ("onze beste monteur") om de keuken af te stellen. Het kromme deurtje was weliswaar besteld, maar het was onduidelijk wanneer dit geleverd kon worden. De monteur kon dus alleen de laden afstellen. De laden werden gedemonteerd, weer gemonteerd en waren daarna nog net zo scheef. De monteur maakte foto's en zou een rapport maken. Inmiddels weer drie weken verder en diepe stilte van de zijde van Ardi. Als je de kreten leest waarmee Ardi zichzelf aanprijst, dan word ik een beetje onpasselijk. Een kreet maken ze echter wél waar en dat is "ontzorging van ontwerp tot realisatie". Inderdaad, want ná de realisatie mag de klant het zelf uitzoeken. Het bovenstaande is een sterk verkorte versie van het geheel van telefoontjes en e-mails, want communicatie, zowel naar de klant als tussen hun medewerkers, moet bij Ardi nog worden uitgevonden.

Aanvulling ontvangen 19 mei 2021: Op 19 mei heeft een monteur, die wél op de hoogte was hoe men ladefronten afstelt, de scheve fronten in een handomdraai recht gehangen. Een aantal gebrekkige fronten zal worden vervangen en daar heb ik, dankzij de inmiddels verbeterde communicatie, een bevestiging van ontvangen.
Reactie of foto toevoegen
“Ontzorging niet uitgekomen”
Door Mark Prook op woensdag 17 mrt 2021 21
10 maanden na de montage van onze keuken en badkamer lijken dan eindelijk alle restpunten te zijn opgelost en kunnen we gaan genieten van een mooi eindresultaat. Jammer dat we voordat we zover zijn gekomen heel veel onnodige vrije dagen hebben moeten nemen en dat keer op keer weer bleek dat de herstelwerkzaamheden niet werden uitgevoerd, of dat verkeerde / beschadigde spullen werden geleverd en hierdoor veel frustraties. Uiteindelijk is alles opgelost, maar het is zeker niet zo gegaan als je zou verwachten met een beoordeling van 9+, De ontzorgde montage en afterservice was ook de rede waarom we hier meer hebben betaald voor een mooie keuken en badkamer dan elders. Helaas is dit niet zo uitgekomen bij ons.
Reactie of foto toevoegen
“Problemen bij het plaatsen”
Door Hans en Anita Knoope op vrijdag 29 jan 2021 21
We waren vast overtuigd; onze nieuwe keuken moet weer bij Ardi vandaan komen. Maar om heel eerlijk te zijn is het dit keer tegengevallen. In de showroom verliep alles vlekkeloos. Ontzettend vriendelijk en goed geregeld. Bij het plaatsen van de keuken is er nogal wat mis gegaan, vooral slordige montage. Dit is later wel rechtgezet door iemand van het serviceteam. Ook was er geen blad besteld en ook geen spatblad. Inmiddels zijn we 8 weken verder en de keuken is nog niet geheel af. Ik blijf geloven dat de keuken een plaatje word maar we moeten lang geduld hebben.
Reactie of foto toevoegen
“Teleurgesteld maar uiteindelijk goed opgelost”
Door Merts op zondag 24 jan 2021 21
Afgelopen najaar hebben wij onze keuken laten plaatsen door Keur Keukens in Haarlem mede door de vele positieve reviews van deze website. Verkooptraject was positief bevallen op een aantal punten na. Wat ons niet gemeld was bij de verkoop was dat Keur Keukens blijkbaar geen plinten levert langer dan 280cm. Hierdoor krijg je dus een lelijke naad midden in de plint. Tevens is er een lelijke sparing uit de plint gezaagd om het deurtje van de vaatwasser open te laten gaan. Ook dit is ons niet gemeld. Bij een dergelijke keuken voor een behoorlijk bedrag had ik toch anders verwacht. Helaas bleek bij het plaatsen van de keuken dat het filter voor de afzuigkap niet was meegeleverd. In eerste instantie geen probleem totdat het wel heel erg lang stil bleef. Na een aantal telefoontjes vanuit onze kant bleek dat pas na ruim een maand het filter geleverd en geïnstalleerd kon worden (dat betekende dus een maand lang geen gebruik van de afzuigkap kunnen maken). Daarnaast was het hoekstuk van onze plint beschadigd wat wij direct gemeld hadden na oplevering. Tot op heden (ruim 2 maanden later) hebben wij nog steeds geen vervangend hoekstuk ontvangen. Bij het monteren van de kookplaat is gebleken dat de (door de fabrikant meegeleverde) montage beugels niet gebruikt worden en zijn weggegooid. De kookplaat wordt gewoon los op het aanrecht gelegd waardoor het volledige gewicht van de kookplaat aan het glazen paneel van de kookplaat hangt. Dit lijkt mij toch niet de bedoeling en is zeker niet conform de montagevoorschriften. Houdt er tevens rekening mee dat wanneer je service nodig hebt je te maken krijgt met zeer lange wachttijden. Kortom tot en met de verkoop van de keuken positief, daarna een behoorlijk slechte ervaring als gevolg door slechte service en lange wachttijden waarbij er zeer weinig gedaan wordt om een goede oplossing te bieden en om de klant tevreden te stellen. Gezien de vele positieve reviews zijn wij blijkbaar een uitzondering geweest, waardoor het alleen maar teleurstellender is dat er dan alsnog geen goede service en oplossingen zijn geboden.
Reactie of foto toevoegen
“Afronding duurt helaas veel te lang”
Door Jan van der vegt op dinsdag 19 jan 2021 21
Na 7 maanden en diverse bezoeken en mailverzoeken is onze keuken nog steeds niet af. Diverse servicemedewerkers beloven zaken op te lossen maar het gebeurt gewoon niet. Wij mailen elke 3 weken en krijgen vriendelijke mailtjes terug maar we worden niet geholpen. Wij zijn al 25 jaar fan van jullie bedrijf maar nu worden wij echt in de steek gelaten. Als iemand de mailwisselingen wil zien dan kun je ze bij ons opvragen. Wij zijn zwaar teleurgesteld.
Reactie of foto toevoegen
“Geheel andere ervaring”
Door Fam. Mol op donderdag 7 jan 2021 21
Ik zie juist in de Eendrachtbode dat Ardi pronkt met de hoge waardering op deze site. De ervaring met onze keuken, nu 1 jaar in gebruik, is geheel anders. Ik kan niet bepaald tevreden zijn als een bedrijf ong. 6 maanden nodig heeft om de zaak op orde te krijgen. 1 van de monteur beaamde dat onze keuken verkocht was door een beginnend verkoper met de nodige fouten en dat had niet mogen gebeuren! Waarschijnlijk ook de reden dat wij nooit uitgenodigd zijn om onze ervaring te delen.
Reactie of foto toevoegen
“Keuken zelfmontage stelpoten verkeerd geleverd”
Door Denise op dinsdag 17 nov 2020 20
Keuken uitgezocht bij Keur in Haarlem. Prima geholpen met het uitzoeken van een keuken. Keuken werd week 39 geleverd. Eenmaal de keuken geïnstalleerd te hebben kwamen we er achter dat het kookeiland hoger was dan het aanrechtblad tegen de wand. Verkeerde poten waren erbij geleverd. Gelijk gebeld naar Arma keukens want de planning en service gaat via hun. We moesten even foto mailen van de poten die we nodig hadden. Via de post kregen we nieuwe toegestuurd helaas waren dit verkeerde. Contant opgenomen met de service afdeling van Arma keukens. De nieuwe stelpoten waren niet op voorraad en moesten besteld worden. Eenmaal weer nieuwe stelpoten binnengekregen bleken dit weer niet de juiste te zijn (te hoog) opnieuw contact opgenomen met de service afdeling. De nieuwe stelpoten moesten weer besteld worden en als het binnen zou komen zouden ze het extra controleren of dit de juiste zijn. 6 november gebeld of het al binnen was gekomen. Het was inderdaad binnengekomen het zou die vrijdag ook gelijk op de post gaan zou ik het zaterdag binnen hebben. Dinsdag nog niks ontvangen contact opgenomen was het maandag op de post gedaan. Jammer dat het niet gecommuniceerd wordt. Je houdt er toch rekening mee. De 3e nieuwe set stelpoten eenmaal binnen gekregen bleken ook de verkeerde te zijn. De gene van de service afdeling die ik meerdere keren heb gesproken vond ik niet echt vriendelijk ook niet begripvol. Werd telefonisch ook geen excuus aangeboden. Toen heb ik 12 november contact opgenomen met de planning. De meneer van de planning was vriendelijk en begripvol. Hij vroeg ook wat de plint hoogte was en zou er met spoed achteraan gaan. Werd ook even later gebeld dat hij de juiste stelpoten had gevonden en vertelde dat deze de volgende dag gebracht konden worden. Dit is dan de 4e set stelpoten uiteindelijk nu wel de juiste. Baal er wel van dat het toch een tijd heeft geduurd voordat we de juiste hebben binnen gekregen.
Reactie of foto toevoegen
“Uiteindelijk heel mooi”
Door Essen op maandag 10 feb 2020 20
December 2018 een prachtige keuken uitgezocht bij Arma. In het voortraject netjes geholpen en afspraken werden goed nagekomen. September 2019 werd de keuken volgens afspraak gemonteerd.Helaas hadden wij de pech dat we een totaal ongeschikte en asociale monteur kregen. We hebben de dagen na de montage slecht geslapen van het erbarmelijke resultaat. De details willen we iedereen besparen. De eerste montage verdiend niet meer dan een 3!. Gelukkig is dit door Arma goed opgepakt. Er is een deskundige andere monteur bij ons geweest, die viel van de ene verbazing in de andere. Deze top monteur is vervolgens 3,5 dag bezig geweest om de keuken Arma waardig en naar onze wens te maken. In Januari 2020 hebben we uiteindelijk een prachtig keuken gekregen. Het eindresultaat verdiend zeker een 9, maar in totaliteit kunnen we helaas geen 9 geven, daarvoor is te veel gebeurd.
Reactie of foto toevoegen
“Zou het niet adviseren”
Door M.R. op dinsdag 4 feb 2020 20
Wij besloten onze 24 jaar oude keuken te vervangen en kwamen terecht bij ARMA. Ons budget was 25k. Over het voortraject waren erg tevreden en in twee sessies verwerkten we onze wensen in de nieuwe keuken. De voorbeeldkeukens in de showroom hielpen daarbij goed. De mensen zijn vriendelijk en gastvrij en het prijsbeleid werd duidelijk van tevoren gecommuniceerd (vaste prijs, kwaliteit en service). Levertijd was ca. 5 maanden, en we moesten zelf op zoek naar een aannemer voor het voorwerk en verwijderen van de oude keuken. Dat bleek erg lastig (Q3 2019).

Achteraf zijn we wat minder blij over enkele keuzes zoals het werkblad en de achterwand omdat de nadelen daarvan niet duidelijk werden genoemd. Tevens zijn zijn we ook niet blij met een aantal apparaten maar wij hebben die zelf expliciet gekozen na in het Inspiratiehuis te zijn geweest. We zijn wel erg blij met de Hide & Slide oven van NEFF, maar op de één of andere manier passen andere apparaten van hetzelfde merk niet zo goed bij ons (onze koelkast bv. heeft dezelfde netto inhoud als de oude maar er past veeel minder in).

Bij de levering (en montage) van de keuken ging er wel erg veel mis (foute kast, te kleine deur, foute zijkant, geen achterwand, verkeerde strip) en het duurde ook erg lang (2 maanden) voordat dat werd opgelost. Naar mijn mening had de communicatie wel transparanter gekund. Kleine beschadigingen werden niet gemeld en bij aflevering werd niet verteld dat de keuken niet compleet was. Op mijn verzoek aan de monteur tot openheid (op de tweede dag) werd pas verteld dat er bv. geen vaatwasser was. De monteur dacht "dat ik dat liever nog niet had willen weten". Foute inschatting dus! Uiteindelijk werd de vaatwasser op de laatste dag toch nog geleverd en geïnstalleerd maar deze was helaas niet geheel compleet. Lichte lekkages werden direct na het weekend al door ARMA hersteld en ook missende onderdelen van de vaatwasser werden door ARMA snel voor ons geregeld. Wij zijn iets minder blij met onze nieuwe keuken dan we vooraf hadden gedacht maar alle fouten zijn inmiddels opgelost. Ik zou ARMA niet adviseren aan anderen.
Reactie of foto toevoegen
“Montageperikelen”
Door S Halters op dinsdag 4 feb 2020 20
Wij hebben recent een keuken gekocht bij dit bedrijf, met name door de goede recensies. Onder het mom beter iets duurder dan gedoe er omheen. Helaas hebben wij hier nu enorme spijt van. De keuken (kleine omvang) duurde drie keer langer om te installeren dan gepland. Vervolgens past de inbouwapparatuur niet goed en is eea zonder overleg en niet volgens de tekening aangebracht. Met als resultaat dat bij een eerste herstelpoging een deel opnieuw is geleverd en gemonteerd; met als resultaat: 1 deels niet goed geleverd en 2 deels opnieuw fout geïnstalleerd waardoor de keuken niet kan worden gebruikt zonder dat meer schade wordt gedaan. Ongeveer alles wat fout kan gaan, gaat fout en hoewel eea wel opnieuw gepland wordt om te herstellen duurt dit lang en gefragmenteerd. Met als resultaat: nog langer wachten en dagen! verloren werktijd (opnemen verlof om weer thuis te zijn). Enige vorm van begrip (en herstel) hiervoor is er niet.
Reactie of foto toevoegen
“Communicatie kon beter”
Door Robert van Kempen op donderdag 28 nov 2019 19
Ardi Keukens communiceert gebrekkig, negeert Nederlands consumentenrecht en schuift verantwoordelijkheid af op de fabrikant. Een volgende keuken koop ik niet bij Ardi.

De verkoopgesprekken waren prima, en de montage is ook goed verlopen, maar bij oplevering van onze keuken bleek het inbouwkoffiezetapparaat niet te werken. De monteur heeft dit probleem genoteerd en het zou later worden verholpen. Na twee weken niks te hebben vernomen, heb ik Ardi zelf maar gebeld. Men gaf als excuus dat de fabrikant (ATAG) traag reageerde. Geheel toevallig belde ATAG een paar uur later om een reparatieafspraak te maken. Op z'n vroegst zou er na 3 weken een ATAG-monteur langs kunnen komen. Dat vond ik veel te laat, dus ik heb Ardi weer gebeld om te vragen of men het eerder wilde verhelpen. Mijn argument dat ik met Ardi een overeenkomst heb, en niet met ATAG, was aan dovemansoren gericht. 35 dagen voor het opleveren van een werkend apparaat in een nieuwe keuken is mijns inziens te lang. Niemand van Ardi heeft zich verontschuldigd, of geprobeerd het op te lossen, of ook maar een beetje begrip getoond.

Bij het uitzoeken van het composietaanrechtblad was de communicatie ook niet op orde. Dit moest bij de fabrikant gebeuren, en bij het verkoopgesprek werd verteld dat we dat 5 maanden van tevoren moesten regelen. Toen we de fabrikant belden voor een afspraak, werden we nog net niet uitgelachen; het uitzoeken kon wel wachten tot 2 weken voor plaatsing. Een paar weken later kregen we van Ardi twee gespannen e-mails omdat we nog geen afspraak hadden gemaakt met de aanrechtfabrikant. We hebben teruggemaild naar Ardi dat dat volgens de fabrikant nog niet hoefde, maar geen reactie hierop gekregen.

De bolussen bij het verkoopgesprek waren overigens wel lekker.
Reactie of foto toevoegen
“Kromtrekkende deuren en kaal blad”
Door Fam. A op maandag 25 nov 2019 19
We hebben een keuken gekocht is in juli geplaatst. Front van vaatwasser is na 3x eindelijk steeds verkeerde front bij montage. Deur van koelkast trekt steeds krom inmiddels al 2 nieuw deuren en nog niet goed. Aanrechtblad bij spoelbak op 3 plaatsen beschadigd en bij kraan wordt deze kaal ondanks verzorging volgens advies. Nu kan dit behandeld worden maar gaat dit ons na 3 maanden dat keuken staat gewoon weer €99,- kosten hoe durf je dit te vragen want dit is toch gewoon slecht dat dit zo snel beschadigd en lelijk wordt! Een zeer ontevreden en teleurgestelde klant die Pelma niemand zal adviseren en er ook nooit meer wat gaat kopen.
Reactie of foto toevoegen
“Duurt te lang”
Door Leimeng op vrijdag 22 mrt 2019 19
Monteren na 3 maanden nog niet af. Bij eerst montage, was de werkblad kapot gegaan, volgens hun door de transportatie. Zonder eerder overleg, kwam een werkblad met twee geplakt stukken! Qua esthetische aspect en kwaliteit is het absoluut niet acceptabel. Service waarschuwen ons dat het dan volledig op eigen risico is als we nog een nieuwe werkblad zou willen bestellen! Bovendien is de monteur al vier keer (drie maanden) geweest voor een lekkage onder de wastafel. We hebben de keuken nog niet gebruikt. Tot nu nog geen goed opties/oplossing aangeboden. Ik ben heel erg teleurgesteld.
Reactie of foto toevoegen
“Niet tevreden met installatie”
Door S brouwer op vrijdag 1 mrt 2019 19
Wij hebben een prachtige keuken bij Arma gekocht. Alleen waren de installateurs erg onvriendelijk en onprofessioneel. Ze gaven erg af op het voorwerk noemden het broddelwerk. Dat terwijl wij het voorwerk bij een door Arma aangeraden bedrijf hadden laten doen. Ook had Arma aangegeven dat de keukens door eigen monteurs geplaatst zou worden. Maar dit waren gewoon mannen met een eigen bedrijfje... Door het gemopper van de mannen waren het voor ons erg stressvolle dagen. En dat hadden we juist willen voorkomen door voor een gerenommeerd keuken bedrijf te gaan. Kortom geen aanrader al leveren ze wel netjes werk.
Reactie of foto toevoegen
“Niet tevreden met verloop”
Door Martijn Martens op zondag 27 jan 2019 19
Vorig jaar einde zomer een keuken besteld bij Ardi die in November gemonteerd is.
Best wat zaken die niet helemaal goed waren. Deels wat foutjes bij Ardi, maar ook bij de leverancier. Dit ook met Ardi uitgebreid besproken en ben ervan overtuigd dat zij hiervan gaan leren. De keuken en het afwerken hiervan heeft best wat voeten in aarde gehad maar nu in april is de keuken dan helemaal klaar na best wat service bezoeken die niet meer op 1 hand te tellen zijn.Als ik uiteindelijk naar de keuken kijk vind ik het eerlijk gezegd niet de prijs waard die we voor de keuken hebben betaald. Als we in de toekomst een nieuwe keuken uit gaan zoeken gaat het er waarschijnlijk niet meer een van Ardi zijn ondanks dat alle onjuistheden prima zijn opgelost.
Reactie of foto toevoegen
“Heel veel servicemeldingen”
Door P. Poortvliet op maandag 17 dec 2018 18
Vorige week (10 december 2018) is onze keuken eindelijk gereed gekomen. De keuken is geplaatst op 28 mei 2018, maar er bleken diverse onderdelen beschadigd. Eén kast is zelfs driemaal geleverd omdat deze telkens beschadigd werd geleverd en de laatste keer bovendien verkeerd werd gesteld. Overigens is wel een pluspunt dat de monteurs de meeste beschadigingen zelf hebben geconstateerd en ook op eigen initiatief al vervanging gingen regelen. Hiernaast heeft Pelma desgevraagd kostenloos een plint voor het formuis geleverd. Uiteindelijk zijn we 20 servicemeldingen verder, waarvan er overigens twee geen betrekking hadden op beschadigingen / defecten. De begeleiding in de winkel en het maken van het ontwerp was prima. Nu de keuken eindelijk klaar is, is er ook niets meer op aan te merken. Wel jammer dat dit ruim zes maanden heeft geduurd. Het personeel is vriendelijk, meedenkend en behulpzaam, ze vonden het allen (we hebben tien monteurs gezien) erg vervelend dat dit zo is gelopen. Een verbeterpunt is wel dat vanuit de organisatie zelf wel een bericht had kunnen komen, zowel naar ons als ook naar het personeel dat werd ingepland. Geen van de monteurs was ervan op de hoogte dat dit al zo lang liep. Conclusie: tevreden met het eindresultaat, maar zeker niet met de weg hier naar toe.
Reactie of foto toevoegen
“Wet van Murphy”
Door Gijsbert op donderdag 8 nov 2018 18
Mede door de goede score op Qasa een keuken bij Keur Keukens gekocht. Helaas zelf geen goede ervaring. Bij het plaatsen van de keuken bleek dat wij het verkeerde (definitieve) aansluitschema hadden ontvangen. Hierdoor het blad anders gelegd dan verwacht (gemolenwiekt, ipv twee symetrische/synchrone naden) en de koof (deze hebben we zelf laten maken door een vakman en zelf geplaatst) zat niet op de goede plek. Eerste reactie vanuit Keur Keukens: 'het blad is beter zo'. Maar het tegengestelde is ons geadviseerd. Een knullige fout (verkeerde bijlage gestuurd), maar met grote gevolgen. Het duurde vervolgens lang, voordat Keur Keukens actie ondernam en hebben wij geruime tijd met een incomplete keuken gezeten. In de eerste maanden kwamen ook andere problemen naar boven: lekkage (kraan was niet goed aangesloten), de wasmachine kantelde naar voren en de strip van de koelkast kwam steeds los te zitten. Deze zijn vervolgens goed verholpen. Na verloop van tijd pakte de serviceafdeling de problemen adequaat op, maar het volgende blad dat besteld was bleek wederom niet goed. Ook een knullige fout, er was 2,13 genoteerd, terwijl het blad 2,31 moest zijn. Daardoor nog langer moeten wachten totdat de keuken voltooid was. Uiteindelijk heeft het vier maanden geduurd en zijn monteurs vier keer langs gekomen. Waarschijnlijk wet van Murphy, uitzondering op de regel etc... Tevreden met de keuken en alternatieve oplossing vanuit serviceafdeling, maar al met al een matige ervaring.
Reactie of foto toevoegen
“Snel gegaan”
Door J. van Wierst op dinsdag 17 apr 2018 18
Nieuwe keuken gekocht met apparatuur. Bij Keur in Haarlem goed ontvangen en geholpen met ontwerp. Achteraf is alles wel wat wel erg snel gegaan en ben ik te snel akkoord gegaan met Keur's suggesties/ aanbevelingen voor de apparatuur. Ben met Pelgrim fornuis en magnetronoven niet zo tevreden. Heb -omdat de aandacht lag op ontwerp en keuze (materialen) keuken geen andere opties voor apparatuur bekeken of prijzen en recencies van deze apparatuur vergeleken. Installatie ging vlot en volgens afspraak. Wel forse beschadiging aan een van de kastjes. Kastje is 7 weken later netjes vervangen. Al met al een mooie keuken waar ik blij mee ben.
Reactie of foto toevoegen
“Mondelinge garantie wordt niet schriftelijk”
Door Corinne op dinsdag 27 mrt 2018 18
We hadden een keuken besteld omdat de verkoper had ons verzekerd dat er een 20 jaar garantie was op de keukenmeubels. Na steeds schriftelijk bevestiging van de beloofde garantieregeling te vragen moesten we ontdekken dat het een verkooppraatje was. We hebben ons keuken bestelling moeten annuleren.
Reactie of foto toevoegen
“Goede plaatsing maar slechte nazorg”
Door Versloot op dinsdag 20 mrt 2018 18
Wij hebben bij Arma een keuken, badkamer en toilet gekocht. Het plaatsen e.d. is goed verlopen. Er was een verkeerd gat geboord op het aanrechtblad. Na aandringen van onze kant kwamen ze eindelijk over de brug met een oplossing. Al snel zaten er krassen in de spoelbak. Ook kraakt het bad heel erg als je erin stapt. We hebben het aangegeven bij de monteur. Hij heeft foto's gemaakt en doorgestuurd naar Arma. Na een paar maanden nog steeds niets van gehoord. Tussendoor nog een keer aangegeven aan een dame die belde of we tevreden waren, maar je hoort niets. De nazorg is super slecht! Je betaalt een hoop geld voor spullen die hier verkocht worden, maar de kwaliteit laat te wensen over. Als je er vervolgens over begint, komen ze er niet op terug. Helaas hebben we die ervaring.
Reactie of foto toevoegen
“Aandachtspunten”
Door Linda van Dam op vrijdag 2 mrt 2018 18
Prima ontvangst en goed geholpen met de aankoop van onze keuken. Alleen na akkoord offerte zijn er wel 3 a 4 telefoontjes geweest wat er niet kon en toch anders moest. Ook was het toch beter om een andere vaatwasser te doen welke geadviseerd was toch niet zo goed. Het is misschien toch handiger om alle verkopers dat van tevoren te zeggen. Bij plaatsing ging alles voorspoedig alleen bleek onze afzuigkanaal niet op de goede plek te zitten, terwijl bij inmeten van de keuken het wel goed zat, maar door schuiven van kastjes na het inmeten omdat iets niet kon was de schouw ook verschoven. Wij hebben zelf niet meer op dat punt gelet, maar er is ook niet op gewezen. En dat vinden wij jammer. We hebben met avanti overlegd hoe op te lossen aangezien de pijp verleggen bij ons huis niet zo'n makkelijke optie is. Eerst werden we nooit meer teruggebeld ze waren de 'klacht' vergeten door te geven, nogmaals gebeld en toen is de oplossing gegeven om een grotere schouw te plaatsen voor de helft van het geld wat die zou kosten , want we hadden het zelf ook kunnen zien. We zouden er over nadenken. Vond het geen goede oplossing want dan waren wij veel duurder uit dan de schouw eigenlijk koste. We hebben toen zelf met een loodgieter gebeld en een andere oplossing gezocht. Helaas heeft avanti nooit meer wat van zich laten horen. Al met al wel een hele mooie keuken en we zijn daar ook heel blij mee.
Reactie of foto toevoegen
“Keuken voor nieuwbouwwoning”
Door Fam. B. op dinsdag 6 jun 2017 17
We hebben de keuken voor onze nieuwbouwwoning bij Pelma gekocht. De eerste indruk was super. De zaak is prachtig, alles is keurig netjes. De keukens zien er geweldig uit. De verkoper was transparant, we hadden een heel duidelijk beeld van de kosten. Geen verborgen kosten of onaangename financiële verrassingen achteraf. Erg prettig! Ook over de communicatie waren we te spreken. We hebben de keuken ruim een jaar eerder gekocht dan dat hij daadwerkelijk geplaatst zou worden, dit in verband met de bouw van ons huis. Op 20/21 april 2017 is de keuken eindelijk geplaatst, iets waar we erg naar uit keken. Door de goede eerste indruk van Pelma waren onze verwachtingen hoog gespannen. Maar het is helaas allemaal behoorlijk tegengevallen. Het aanrechtblad bleek niet goed, ook was er een front van een kastje niet goed. De kookplaat was beschadigd. Plinten waren niet goed geplaatst. Dit betekende dat de keuken op 20/21 april niet afgemaakt kon worden. Het verkeerde aanrechtblad is wel geplaatst zodat we de keuken wel konden gebruiken. We zouden namelijk een paar dagen daarna gaan verhuizen. Uiteraard kan er iets mis gaan. Daar hebben we alle begrip voor. Wat we daarentegen erg jammer vinden van Pelma, is dat er geen excuses gemaakt zijn. Een kleine moeite lijkt ons. Deze excuses zijn pas gemaakt nadat we er zelf haast om gevraagd hebben. Ook is de communicatie ná het plaatsen van de keuken minimaal. We moeten voortdurend zelf informeren hoe het ervoor staat. Nu, 6 juni 2017, is onze keuken nog steeds niet helemaal af. We wachten nog steeds op het juist front van de kast en op een nieuwe kookplaat. Na per mail informeren hoe het er met bovenstaande zaken voor staat, kregen we geen antwoord van de verkoper maar de verkoper stuurde het mailtje wat hij naar zijn desbetreffende collega's die hier blijkbaar over gaan, aan ons door. Geen reactie naar ons dus, dat komt erg onpersoonlijk en onaardig over. Alsof wij nu geen klant meer zijn en alsof we er nu niet meer toe doen. En dat terwijl we een flink bedrag hebben besteedt bij Pelma Keukens. Kortom, jammer dat Pelma dit zo afrond en dat onze goede eerste indruk daardoor eigenlijk verdwenen is.
Reactie of foto toevoegen
“Afspraken worden nagekomen”
Door Patricia Wolters op woensdag 27 sep 2023 23
Deskundig advies; er werd goed met ons meegedacht. Afspraken werden nagekomen.
Reactie of foto toevoegen
“Super keuken”
Door Herald Feenstra op dinsdag 26 sep 2023 23
Ontzettend vriendelijk personeel. Je wordt heel goed geholpen en denken met je mee over je wensen. Ook het plaatsen is door vaklui gedaan. In twee dagen stond de keuken en alles in een keer goed. Kortom top bedrijf.
FOTO VAN HERALD FEENSTRA
Reactie of foto toevoegen
“Een goed bedrijf”
Door Richard Jansen uit Zeist op dinsdag 26 sep 2023 23
Lekkage in gootsteenkastje. Staan op het punt op vakantie te gaan. Arma gebeld en uitgelegd. Afdeling planning gaat zijn best doen. Diezelfde dag staat er een monteur voor de deur. Hij verhelpt snel en vakkundig het probleem. Wij kunnen met een gerust hart weg. Lof voor planner, monteur en Arma! Goed bedrijf dus.
Reactie of foto toevoegen
“Ontzettend tevreden”
Door Ida op dinsdag 26 sep 2023 23
Wij zijn ontzettend tevreden met de mooie keuken die wij hebben gekocht. Netjes gezet door vriendelijke monteurs. Vooral ook tevreden over verkoopmedewerkster Jarieke die ons alles heeft uitgelegd, heeft laten zien en samen met ons de keuken heeft ontworpen. Ze was vriendelijk en kundig en zorgde voor heel ontspannen sfeer tijdens de gesprekken.
Reactie of foto toevoegen
“Al met al zeer tevreden”
Door Jouke en Jacqueline Karper op maandag 25 sep 2023 23
Prima service, goede kwaliteit keuken met degelijk apparatuur en kook(schier)eiland, vriendelijk personeel, geen moeilijke discussies, keurige afwikkeling van openstaande punten door zeer ervaren en secure service monteur.
Al met al zeer tevreden.
Reactie of foto toevoegen
“Bedankt”
Door C Vis op donderdag 21 sep 2023 23
Nieuwe keuken gekocht bij Arma Nunspeet. Fijne gesprekken gehad met Karst. Goed advies en niet opdringerig. Er werd alle tijd genomen met een lekker kopje koffie erbij. Via een eigen inlog is alles goed te volgen, materiaalkeuze, apparatuur, de tekeningen en voortgang. Bezorgers van de keuken en ook de monteurs allen vriendelijk en behulpzaam. Ook de mannen van v/d Hoek installatie (voor het aanleggen van de leidingen en slopen oude keuken) geweldig. Kortom een super ervaring. Wij zijn zeer tevreden en heel blij met onze nieuwe keuken. Arma bedankt!
FOTO VAN C VIS
Reactie of foto toevoegen
“Geweldig goede service”
Door Bea en Henk de Graaf op donderdag 21 sep 2023 23
Prachtige keuken gekocht bij Avanti Kesteren. Geweldig goede service, zeker toen het keukenblad heel erg tegenviel en eigenlijk lelijk was. We mochten gelijk een ander blad uitzoeken. Ook het plaatsen was keurig. Dank aan Erik en Erik en Henri.
Reactie of foto toevoegen
“Een fijne winkel”
Door J. van der Eng op woensdag 20 sep 2023 23
We hadden al wel een idee van hoe we onze keuken wilde hebben toen we de winkel van Artic Keukens in Utrecht binnen stapten, maar nadat we een tekening hadden laten maken waren we eigenlijk meteen verkocht! De sfeer in de winkel was trouwens erg vriendelijk en ze nemen goed de tijd voor je. Na bestelling is het dan maar afwachten hoe het eindresultaat wordt, maar het is echt super geworden. Nog beter dan op de tekening! En achteraf de deuren vervangen was geen enkel probleem, wat een service! Fijne winkel en met een goed gevoel de rekening betaald ;-)
Reactie of foto toevoegen
“Goed advies en fijne monteurs”
Door Paul op dinsdag 19 sep 2023 23
Moderne keuken gekocht bij Pelma. Goed geadviseerd en conform afspraak geïnstalleerd door zeer vakkundig monteurs.
FOTO VAN PAUL
Reactie of foto toevoegen
“Perfect verlopen”
Door Mart Hijnen op dinsdag 19 sep 2023 23
Van start bekijken keukens tot aan levering en montage keuken perfect verlopen.
Geen restpunten en keuken compleet waterpas opgeleverd zonder beschadigingen. Compliment aan Cornelis, vestiging Berkel, en monteur Pieter V. Voor het zeer prettige contact en vakbekwame installeren van de keuken. Mensen Anovi beveel ik van harte aan.
Reactie of foto toevoegen
“Super service”
Door Jolanda van Veen op maandag 18 sep 2023 23
We zijn super goed geholpen door Ronald van Avanti keukens. Hij heeft onze Quooker (6 jaar oud ) kosteloos gemaakt. Super service.
Reactie of foto toevoegen
“Erg tevreden”
Door Marlinda op maandag 18 sep 2023 23
We hebben een grote keuken gekocht er is goed meegedacht en ze nemen echt de tijd voor je.
FOTO VAN MARLINDA
Reactie of foto toevoegen
“Zeer blij met deze topzaak”
Door Spaan van der op zaterdag 16 sep 2023 23
Wij hebben 3 keukenzaken bezocht en zijn begonnen bij Keukenkampioen Spijkenisse. Daar zijn ze niet eerlijk met de verkoop prijzen. Ze laten eerst een prijs zien ver over de top. Daarna gaat er per halfuur veel vanaf. Dan hebben ze de manager gesproken mag er weer 1000,00 euro vanaf. Nee niet mijn zaak.
Daarna ook bij een topzaak geweest, Tieleman keukens. Super zaak, maar toch nog maar eens Ardi keukens bezocht. Daar hadden wij een zeer goed gevoel, zowel de ontvangst als de echte verkoop prijs. Gewoon eerlijk en niet gratis en mogen we dit en mogen we dat gewoon direkt een mooie prijs. De doorslag gaf ook dat de keuken heel snel geleverd kon worden. Super geplaatst alle aandacht aan de plaatsing besteed kleine dingen over nagedacht we zijn zeer blij met deze topzaak.
Reactie of foto toevoegen
“Onze droomkeuken”
Door Hans & Kitty te B. op vrijdag 15 sep 2023 23
Buitengewoon gastvrije ontvangst in de showroom in Utrecht. Meedenkende deskundige verkoopadviseurs die niets opdringen maar wel goed luisteren naar de wensen van de klant. Bovendien is de keuken op het geplande tijdstip door uiterst vakbekwame mensen geplaatst. Kortom: ze doen wat ze beloven!! Erg blij met onze droomkeuken.
Reactie of foto toevoegen
“Bedankt”
Door Gerrit op vrijdag 15 sep 2023 23
Enorm tevreden met de keuken. Het ontvangst was prettig, de plaatsing verliep soepel en we hebben er een goed gevoel aan over gehouden. Ronald bedankt voor de begeleiding!
FOTO VAN GERRIT
Reactie of foto toevoegen
“Zeer tevreden”
Door Jan Duyvelaar op woensdag 13 sep 2023 23
De monteur was mooi op tijd. Hij was deskundig, gaf informatie en overlegde indien nodig. De keuken is voorzover is kan beoordelen heel mooi geinstalleerd. Kortom: ik ben zeer tevreden.
FOTO VAN JAN DUYVELAAR
Reactie of foto toevoegen
“Meer dan tevreden”
Door A.Dunning op woensdag 13 sep 2023 23
Naar aanleiding van de beoordeling op qasa zijn wij bij Adee ter oriëntatie binnen gegaan. Wij zijn hier op één zeer prettige wijze en behulpzaam ontvangen door de receptionist die ook direct heeft geregeld dat wij, ondanks dat we geen afspraak hadden, door iemand van de verkoop konden worden geadviseerd. Deze heeft onze wensen en ideeën gehoord en uitgewerkt in een tekening en offerte. Dit gebeurde op een dusdanige professionele wijze dat er bij ons geen twijfel meer was om hier onze nieuwe keuken te kopen. Tijdens het vervolg proces zijn we op een zeer correcte en professionele wijze op de hoogte gehouden van de voortgang. De levering en plaatsing is uitgevoerd door zeer vakkundig mensen op een zodanige wijze dat er geen vragen of opmerkingen zijn. Wij zijn meer dan tevreden op de wijze hoe wij zijn geholpen door de medewerkers van Adee keukens
Reactie of foto toevoegen
“Ze doen wat ze beloven”
Door Petra van Maltha op dinsdag 12 sep 2023 23
7 jaar geleden een badkamer gekocht bij en geplaatst door Arma. Omdat we daar toen heel tevreden over waren zijn we nu voor de aanschaf van een nieuwe keuken ook weer naar ze toe gegaan. We kwamen bij dezelfde verkoper terecht die ons ook nu weer heel goed heeft geholpen. Er was ook een monteur bij het verkoopgesprek aanwezig die bij de uiteindelijke plaatsing ook een van de 2 monteurs was. We hebben een half jaar moeten wachten op de plaatsing, maar het was het wachten zeker waard. Afgelopen week zijn er nog 2 monteurs teruggekomen omdat een randje bij het keukenraam eerst geschilderd moest worden voordat het gekit kon worden. Ook die afspraak zijn ze dus weer keurig netjes nagekomen. Wij hebben Arma ook al bij verschillende mensen aanbevolen en zullen dat ook zeker blijven doen. Op de dag dat we de keuken hebben gekocht kwamen we zelfs mensen tegen die op ons aanraden bij Arma terecht waren gekomen. Arma is dan niet de goedkoopste, maar ze doen wel wat ze beloven!
FOTO VAN PETRA VAN MALTHA
Reactie of foto toevoegen
“Een prachtige keuken”
Door Kees en Heleen Wisse op dinsdag 12 sep 2023 23
We hebben een Excellentic keuken bij de firma Pelma gekocht. Het resultaat is prachtig. Het plaatsen gebeurde heel zorgvuldig. We zijn erg tevreden over de service die Pelma bood toen de openingi in de kast te groot bleek voor de standaard koelkast. Er werd meteen gezorgd voor een grotere koelkast zonder extra kosten. Alle stappen vanaf het eerste contact tot en met plaatsing zijn helder en volgens afspraak.
Reactie of foto toevoegen
“Goede service”
Door Leen Hoek op donderdag 7 sep 2023 23
Begin dit jaar een nieuwe keuken gekocht. Nu een ongelukje gehad en was een rail van een laden kapot. Zonder problemen gratis een nieuwe rail gekregen. Super bedankt.
Reactie of foto toevoegen
“Zeer tevreden”
Door Paul op dinsdag 5 sep 2023 23
Wij zochten een keukenleverancier die zelf de montage deed. We moesten daarvoor wel iets verder rijden maar Ardi maakte het wel waar. Netjes op tijd geleverd, maar ook goed communiceerd. Geen verrassingen dus. Montage exact binnen de aangegeven tijd klaar en in ėėn keer af. Het was niet nodig om terug te komen. Wij zijn nog steeds zeer tevreden. Een aanrader dus.
Reactie of foto toevoegen
“Super”
Door Bram en Liesbeth Hoogesteger op maandag 4 sep 2023 23
Bij het uitzoeken van de keuken zijn wij geweldig geholpen door Bart, geweldig advies en heel veel tijd vrij gemaakt voor ons. De installatie is ook door Pelma gedaan door Jurrian in een woord Super!
Reactie of foto toevoegen
“Aanrechtblad, spoelbak en inductie kookplaat”
Door Annelies Meerbach-Kik op maandag 4 sep 2023 23
Wij hadden voor onze oude keuken een nieuw aanrechtblad besteld, met nieuwe spoelbak en inductie kookplaat. De heren kwamen zoals afgesproken en hebben naast het vakkundig plaatsen van het aanrechtblad ook de pootjes opnieuw gesteld, en kleine gebreken verholpen aan de keukenkastjes. Wat een service.
FOTO VAN ANNELIES MEERBACH-KIK
Reactie of foto toevoegen
“Een 10”
Door A.M. Kers op zaterdag 2 sep 2023 23
Zeer bekwaam bedrijf met uitstekende service. We hebben een nieuwe keuken, badkamer en hal met WC. Van ons krijgen ze een 10.
Reactie of foto toevoegen
“Een droomkeuken”
Door Leonie De Hertogh op zaterdag 2 sep 2023 23
In de Coronatijd een keuken aangeschaft. Ondanks alle beperkingen heeft het team van Ardi keukens toch voor onze droomkeuken gezorgd!
Reactie of foto toevoegen
“Goede service”
Door Hans en Tosca van der Vliet op dinsdag 29 aug 2023 23
Wij tot tweemaal buitengewoon geholpen door de monteurs van Anovikeukens. Ondanks de respectabele leeftijd van onze Rotpunkt keuken, 20 jaar, heeft men onze carrouselkast kunnen repareren en een defecte verbinding van een lade naar een front keurig weten te repareren, onze dank daar voor!
Reactie of foto toevoegen
“Een prachtig resultaat”
Door Reinier van Broekhoven op vrijdag 25 aug 2023 23
Nieuwe keuken. Wij hadden een idee en dit met goed advies en ideeën van Ardi zeker tot een prachtig resultaat geworden. We raden iedereen aan om er eens langs te gaan en een afspraak te maken.
FOTO VAN REINIER VAN BROEKHOVEN
Reactie of foto toevoegen
“Heel erg blij met de nieuwe keuken”
Door Fam vd Oever op vrijdag 25 aug 2023 23
Enorm tevreden, tweede keer dat wij onze keuken bij Pelma kopen, goede service en een ervaren monteur die weet wat hij doet! Onze keuken is prachtig en we zijn er heel blij mee, bedankt Johan Hendriks!
Reactie of foto toevoegen
“Zeker een aanrader”
Door R. van der Laan op vrijdag 25 aug 2023 23
Een oude bijkeuken omgetoverd tot een complete multifunctionele ruimte. Met een ruw idee bij Ardi binnengestapt en samen met adviseur Marjolein de plannen uitgewerkt. Fijn adviesgesprek gehad, er werd alle tijd voor ons genomen en er was al helemaal geen sprake van opdringerig gehijg. Een verademing. De door Ardi ingehuurde aannemer Jan Kees die de boel op technisch vlak kwam voorbereiden was ook al zo'n topper: meedenken, ideetjes opperen, netjes werken, waar nodig extra capaciteit inschakelen. én alles binnen de afspraken opleveren. Gaf een goed gevoel. Tenslotte degene die de keuken kwam plaatsen (naam kwijt, sorry). Harde werker, geen gedoe en net zo lang doorgaan tot iets past of op zijn plek zit. Vooral de avonturen rond de wasmachine-aansluiting zullen hem nog heugen, daar is hij heel lang voor bezig geweest. We zijn naar Ardi gegaan vanwege de reclame met een "rapportcijfer 9" en zijn daarin alleen maar bevestigd. Ik raad Ardi Keukens dan ook van harte aan en wens iedereen net zo'n relaxed koop-, verbouw- en afleverproces aan zoals wij dat hebben meegemaakt.
Reactie of foto toevoegen
“Echt een aanrader”
Door Peter Schouten op donderdag 24 aug 2023 23
Super, omdat we zeer goed geïnformeerd zijn over de werkwijze van het bedrijf, omdat er goed op onze wensen werd ingegaan, en er werd professioneel meegedacht zonder dat je het gevoel krijgt er wordt mij een dure keuken aangepraat. In tegendeel, de heldere informatie en het meedenken maakt dat jouw wens en situatie goed wordt begrepen. Je kunt het zo duur maken als je zelf wilt. Lekker koffie met koek en fijn om ter plekke alles te kunnen zien. Echt een aanrader Keur keukens.
Reactie of foto toevoegen
“Een dikke 10”
Door Wil Miltenburg op woensdag 23 aug 2023 23
Wij zijn zeer gastvrij ontvangen bij Artic. Levy heeft ons geholpen. bij de koop en niets was hem teveel.ook bij het voorwerk bezorgen en plaatsen was alles tot in de puntjes geregeld. Sander heeft de keuken geplaatst. Ook een heel aardige jongen die heel netjes heeft gewerkt. Het resultaat is een mooie keuken waar we heel blij mee zijn. En wat we echt we helemaal super vinden van Artic is dat ondanks het feit dat we zelf voor een Siemens oven hadden gekozen omdat de oude oven ons zo beviel. die om mochten ruilen omdat deze helemaal niet aan onze verwachtingen voldeed. Vandaar dat zij van ons een dikke 10 verdienen.
FOTO VAN WIL MILTENBURG
Reactie of foto toevoegen
“Een groot feest”
Door Nelly van der Poll op dinsdag 22 aug 2023 23
Vanaf het begin, aankoop, tot het einde, plaatsen, een groot feest. Nathan heeft een mooie keuken ontworpen, zijn er heel blij mee. Dank je wel. Iedereen, van begin tot het resultaat, bedankt dat jullie zo een mooie keuken hebben gemaakt voor ons. Zoek je een mooie keuken, wij raden Keur Keukens, met heel veel vertrouwen aan.
Reactie of foto toevoegen
“Het resultaat is geheel naar wens”
Door Teun Visser op dinsdag 22 aug 2023 23
We hebben een nieuwe keuken aangeschaft bij Ardi Keukens Van oriëntatie in de showroom tot en met de oplevering kregen we zeer professionele en duidelijke begeleiding. Het resultaat is geheel naar wens. Aanrader.
Reactie of foto toevoegen
“Bedankt”
Door M.J.P. Leenheer op zondag 13 aug 2023 23
Eindelijk de oude keuken vervangen, maar waar koop je die? We hadden al veel verhalen gehoord over alleen al het 'onderhandelen' over de prijs bij verschillende keukenwinkels. Acties die net alleen die dag geldig zijn, terug bellen dat het toch net kan voor een bepaalde prijs en waarna je uiteindelijk toch het gevoeld krijgt dat je toch nog getild bent, en voor hoeveel?
Uiteindelijk op advies van collega's en familie naar Pelma Keukens in Goes gegaan. We zijn daar vriendelijk en professioneel geholpen: alle tijd werd er genomen om een keuken te ontwerpen die aan onze wensen voldeed aangevuld met goede adviezen, latere aanpassingen waren geen probleem, duidelijke prijsafspraak, het goede advies om Bouwonderneming Oreel de voorbereiding voor het plaatsen van keuken uit te laten voeren, en duidelijke afspraken.
De voorbereiding door Oreel en het bezorgen, plaatsen van de keuken door Pelma is uitgevoerd door uiterst vriendelijke mensen die het beste wilde leveren. We zijn nu twee maanden verder en genieten nog steeds volop van onze nieuwe keuken, maar ook van de ervaring met het personeel van Pelma en Oreel. Bedankt!
Reactie of foto toevoegen
“Professional”
Door Ayse op vrijdag 11 aug 2023 23
I am thrilled to wholeheartedly recommend Artic Keukens. In our house. Their exceptional kitchen designs blend aesthetics and functionality seamlessly, while their dedication to customer satisfaction and remarkable craftsmanship consistently surpass expectations. Their friendly yet professional approach, combined with their commitment to quality, make Artic Keukens an outstanding choice for anyone seeking a kitchen supplier that delivers not only exquisite designs but also an enjoyable experience from start to finish.
Reactie of foto toevoegen
“Zeer tevreden met de nieuwe keuken”
Door Fam. Kampers op vrijdag 11 aug 2023 23
Kwaliteit en service staan hoor op het prioriteitenlijstje van dit bedrijf. De Kwaliteit/ prijs verhouding is ook uitstekend. Ik kan hun iedereen aanbevelen omdat ze werkelijk doen wat ze zeggen.
Reactie of foto toevoegen
“Keuken met inbouwapparatuur”
Door Harrie lammersen op donderdag 10 aug 2023 23
Keuken, inclusief inbouwapparatuur is geplaatst naar onze wens. Plaatsen van de keuken is door een ervaren medewerker gedaan. Een kleine beschadiging is na enkele weken verholpen en opgelost.
FOTO VAN HARRIE LAMMERSEN
Reactie of foto toevoegen
“Kundig en net”
Door Sabine op dinsdag 8 aug 2023 23
Hele vriendelijke en professionele mensen bij Arctic keukens. Nemen de tijd voor advies en leveren prachtige keukens.

Aanvulling ontvangen 9 augustus 2023: Betreft een complete keuken en later nog een quooker. Keuken is al geleverd en gemonteerd. Quooker cube komt nog.
Erg goed bevallen, zeer kundige, nette monteurs.
Reactie of foto toevoegen
“Zeer tevreden”
Door Ellis op dinsdag 8 aug 2023 23
Zeer vriendelijk en kundig geholpen. Goede communicatie en afspraak is afspraak! Een aanrader voor ieder die een nieuwe keuken zoekt.

Aanvulling ontvangen 10 augustus 2023: Wij hebben een complete keuken met kookeiland gekocht. De keuken is geleverd en geplaatst en ook dit is bijzonder goed verlopen met een prachtig eindresultaat. Kortom over zowel de aankoop als de montage zijn we zeer tevreden en geholpen door vakkundige en vriendelijke medewerkers.
Reactie of foto toevoegen
“Een topzaak”
Door Arthur Zegwaard op dinsdag 1 aug 2023 23
Was vorige week op zoek naar vervanging van 2 scharnieren van n 20jaar oud keukenkastje. Kwam terecht bij Arma in Nunspeet, daar ben ik heel erg vriendelijk ontvangen en geholpen. De scharnieren (gratis) meegenomen en meteen n afspraak ingepland met n monteur. Vandaag, 1-8-2033, is de monteur geweest die in no time de montage verrichtte. En ook al zo aardig. Ik raad iedereen aan uw keuken en aanverwante artikelen bij Arma aan te schaffen. Wat n topzaak.
Reactie of foto toevoegen
“Een aanrader”
Door Jan Herman Meijer en Jeanne van Beek op dinsdag 1 aug 2023 23
Keur Keukens heeft ons uitstekend geadviseerd bij de aanschaf van onze nieuwe Siematic keuken. Zeer professioneel en persoonlijk, met een pluim voor onze adviseur Joanne. De keuken is intussen geplaatst, ook dat verliep uitstekend. Met de complimenten aan het Keur team. We hielden al van koken, nu is het elke dag een feestje! Keur Keukens is echt een aanrader.
Reactie of foto toevoegen
“Super tevreden”
Door M Mulder op vrijdag 28 jul 2023 23
Ben super tevreden met de koop bij en het plaatsen van de keuken door Arma.
Had reeds goede berichten gehoord, maar het is nog beter dan ik hoorde.
FOTO VAN M MULDER
Reactie of foto toevoegen
“Erg tevreden”
Door TS op vrijdag 28 jul 2023 23
Wij hebben eind 2022 bij Ardi Keukens (St. Annaland) naar volle tevredenheid een keuken aangeschaft. Voor de adviesgesprekken (sowieso 2) wordt uitgebreid de tijd genomen en er wordt een eerlijk en oprecht advies gegeven. De levering van de keuken was stipt en ook de montage is naar volle tevredenheid verlopen. De monteurs zijn kundig en overleggen steeds weer wanneer dit nodig is. Ook tav de nalevering (bij ons een inductieplaat en een zijplaat) zijn we tevreden. Je wordt duidelijk op de hoogte gebracht van de levertijden en in ons geval was er uiteraard een tijdelijke inductieplaat beschikbaar ter overbrugging. Al met al zijn wij dus erg tevreden over Ardi Keukens (St. Annaland) en en we zullen hier een volgende keer zeker weer kijken voor een nieuwe keuken.
Reactie of foto toevoegen
“Goed geregeld”
Door jabergs op vrijdag 28 jul 2023 23
Ruime keus in keukens, u wordt goed geholpen bij het uitzoeken van de keuken met bij behorende apparatuur, vriendelijk personeel. Het monteren en leveren van de keuken is goed geregeld (toppie)
Reactie of foto toevoegen
“Zeer tevreden”
Door Fam. Kras op donderdag 27 jul 2023 23
In februari bij Pelma een geheel nieuwe keuken met alle apparaten gekocht. Er is veel tijd genomen voor het gesprek vooraf, zodat alles duidelijk was voor koper en verkoper. In juli geplaatst in 3 dagen door een heeeel jong, maar erg zorgvuldig team van 2 jongens. Radio hoef je eigenlijk niet aan te zetten. Ze doen hun werk zingend! Gezellige mannen. Gaan netjes met je huis om tijdens de werkzaamheden. Ruimen ook alles op. Goed om te horen dat dit bedrijf goed voor zijn medewerkers zorgt, denk aan interne opleidingen en met verschillende disciplines binnen het bedrijf meelopen.
Reactie of foto toevoegen
“Anovi verdient een enorme pluim”
Door Fam van de Merwe op donderdag 27 jul 2023 23
In het najaar van 2021 zijn wij voor het eerst in contact gekomen met Anovi Keukens. Uiteindelijk is de keuken netjes op tijd in de zomer van 2022 geleverd.
Anovi Keukens heeft enorm met ons mee gedacht over de juiste invulling van de totale ruimte. Wij waren bang dat ons huis te smal zou zijn voor een eiland. Maar door praktisch om te gaan met een aantal werkdieptes hebben we toch een hele mooie keuken met werkeiland. Tijdens het adviesproces zijn we ook op een aantal praktische zaken gewezen wat betreft de afzuiging en kookplaat. De verkoper heeft ook goed laten zien wat het effect van een aantal keuzes is. Zo hebben wij uiteindelijk niet gekozen voor een Quooker omdat we met onze kookplaat ook heel snel water kunnen laten koken. Wij hebben bij geen andere zaak zoveel aandacht ervaren voor onze wensen en vraagstukken. Daarnaast is de keuken ook heel netjes gemonteerd door de monteurs van Anovi Keukens. Goed ook om te ervaren dat je een jaar na levering gebeld wordt om te vragen of alles nog steeds naar wens is. Wat ons betreft verdiend Anovi Keukens een enorme pluim voor hun manier van werken! Voor ons is dit zeker een aanrader voor onze vrienden en familie. Daarnaast zullen ook wij als we weer na moeten denken over een keuken terug keren bij Anovi keukens!
Reactie of foto toevoegen
“Een superervaring”
Door Els White op woensdag 26 jul 2023 23
Artic keukens en met name Levi heeft ons goed begeleid in de aanschaf van de keuken. Van begin tot eind. Alle tijd heeft hij genomen om ons alle mogelijkheden te laten zien. Monteren van de keuken verliep netjes. De bovenkastjes waren iets te laag op gehangen, maar dat is een paar weken later netjes gecorrigeerd door het montage-team. Kortom een superervaring!
Reactie of foto toevoegen
Foto's
Website
Over deze pagina
Het helpcentrum van Qasa bevat uitgebreide informatie over onder meer betrouwbaarheidscontrole, privacybescherming, scorebepaling, wijzigen of intrekken van ervaringen, en wat er gebeurt na het schrijven van een ervaring.