Bekijk ervaringen per score:
5 sterren
1985 ervaringen
Verdeling:
2154 positieve ervaringen
|
55 kritische ervaringen
Ervaringen over: keukens, badkamers, actie, annuleren, kwaliteit, korting, montage, prijs, service
Sorteer op:
meest relevant,
nieuwste,
met foto
“Montage zeer matig”
C. Wouters |
maandag
10 jun
2024
24
Verkoop, afspraken, levering allemaal ok. Montage zeer matig. Uiteindelijk alles goed gekomen maar daar was wel het nodige toezicht en overleg voor nodig.
Reactie of foto toevoegen
“Communicatie kan beter”
Van assenbergh |
maandag
8 apr
2024
24
Keuken, badkamer, toilet en tegels voor het hele huis.
Reactie of foto toevoegen
“Te hoog geplaatste magnetronoven”
J. Baij |
woensdag
13 mrt
2024
24
Gekozen materiaal is prima, evenals de plaatsing door monteurs, problemen onderweg zijn verholpen (die waren er nogal wat). Wij zijn uiteindelijk blijven zitten met een veel te hoog geplaatste magnetronoven.
Reactie of foto toevoegen
“Slechte afhandeling van verkeerde levering”
Daphne |
maandag
14 aug
2023
23
Kwaliteit is super! Keuk keukens heeft mooie keukens, je moet wel de wat duurdere lijn nemen. Als je een afspraak maakt word je goed geholpen en wordt er met je meegedacht vanuit verkoop. Capaciteit personeel voor montage is slecht. Begin mei een keuken besteld en die zouden ze pas eind september kunnen monteren? Terwijl levering geen probleem was en binnen 4 weken kon. Genoodzaakt dus om iemand anders te vinden om te monteren.
Klantenservice slecht! Zelf dingen verkeerd leveren en dan niet met een oplossing willen komen maar vasthouden aan "ja daar heb je voor getekend omdat je de montage niet door ons liet doen". Terwijl wij de montage juist wel graag wilde laten doen door keur keukens maar niet 5 maanden (!) daarop konden wachten ivm verhuizing etc. Kortom, er valt nog veel winst te behalen mbt personeel/bezetting.
Reactie of foto toevoegen
“Vier weken later geleverd dan gepland”
D. Veen |
vrijdag
28 apr
2023
23
"Bij DB KeukenGroep (de groep achter Keur Keukens) staat 'Doen zoals Beloofd' centraal", staat groot op de busjes en alle papieren. Ja, zolang alles goed verloopt. Als er iets misgaat, is de service helaas ook die 9,6 absoluut niet waard. Een mooie showroom, aardige mensen, een goed aanbod, verse gevulde koeken: ja, op de locatie in Haarlem is het allemaal top geregeld. Wij waren dan ook onwijs blij dat we onze nieuwe keuken hier hadden gekocht. Tot we een week(!) voor de levering van onze keuken een telefoontje kregen dat er iets mis was gegaan. De fabriek had de bestelling niet doorgezet, dus de keuken zou niet komen. Een grove fout, dan wel niet van Keur Keukens zelf, maar met de fabriek hebben wij als klant niets te maken. De oude keuken was er al uit, dus wij zaten met een probleem. Op zo'n moment verwacht je vanuit Keur/DB dan ook een passende aanpak. Het werd in eerste instantie goed opgelost met de levering van een noodkeuken en over compensatie "zouden we het later hebben, laten we het eerst maar goed oplossen", was de boodschap. Daar bleken we het later helemaal niet over te kunnen hebben. Toen er geen enkel bericht kwam over een compensatie, in welke vorm dan ook, namen we zelf weer contact op. De boodschap in een vrij vervelend telefoongesprek: compenseren in geld doen we nooit. Maar we kunnen wel een dinerbon opsturen? Een houding die wij in deze situatie - en met zo'n hoge score - niet hadden verwacht. Het kan toch niet zo zijn dat je voor een keuken die 4(!) weken later komt, niet door overmacht maar een grove fout, hetzelfde betaalt als voor een keuken die er netjes op de afgesproken datum was geweest? Bij de klantenservice van DB waren ze het daar niet mee eens. We zouden de keuken uiteindelijk krijgen, dus daar ook voor moeten betalen. Wij werden meerdere malen op niet heel klantvriendelijke wijze met deze boodschap afgescheept. Op ons aandringen, niet op eigen initiatief, werd er uiteindelijk om compensatie gevraagd bij de fabriek. Het resultaat: ze konden ons 250 euro bieden. De fabriek, vanuit DB zelf kwam er niets. Toen wij aangaven dat we dit wel een heel, heel minimaal bedrag vonden op een bedrag dat je uitgeeft voor een keuken, deed Keur er na een gesprek met de manager (waar wij weer om moesten vragen) hetzelfde bedrag bij. Er was toch nooit compensatie mogelijk? Dat er toch wel wat mogelijk is, maar dat je dat pas krijgt na meerdere vervelende telefoongesprekken waarin je voet bij stuk houdt, is echt alles behalve klantvriendelijk. Voornamelijk daardoor houden wij hier een vervelend gevoel aan over. Als ze dit meteen hadden geboden, was dit een heel ander verhaal geweest. Wij zijn helaas dan ook teleurgesteld in de service van vooral DB groep. Val dus niet meteen voor die hoge 9,6, want die kunnen ze alleen waarmaken zolang alles goed gaat. Zodra er echte klantenservice nodig is, is daar niet veel meer van over. Wij hebben uiteindelijk een prachtige keuken gekregen (een compliment voor de aardige en goede monteurs!), maar houden hier helaas wel een vervelend gevoel aan over. En dat wil je niet bij zo'n grote aankoop als een nieuwe keuken.
Reactie of foto toevoegen
“Keuken is bijna een jaar na plaatsing nog niet af”
Annemiek |
maandag
30 jan
2023
23
We hebben een mooie keuken uitgezocht bij Artic. In de showroom zijn we goed geholpen. Helaas hadden we een zeer eigenwijze monteur die zijn eigen plan trok en geen zin had om tijdens het plaatsen van de keuken te overleggen. De keuken is in mei 2022 geplaatst en nu in januari 2023 zijn een aantal restpunten nog niet opgelost. Afspraken worden niet nagekomen. Hierdoor is onze keuken bijna een jaar na plaatsing nog niet af.
Reactie of foto toevoegen
“Mooie keuken, maar veel fouten gemaakt”
Peter Vreeswijk |
maandag
9 jan
2023
23
Onze keuken is besteld bij Anovi op 13 december 2021. De eerste gesprekken waren veelbelovend en plezierig. Er werd goed geluisterd naar onze wensen en er werd voor gezorgd dat wij (redelijk) binnen ons budget bleven. Ook werd er een speciale persoonlijke website voor ons ingericht waarin wij alle documentatie konden terugvinden, dat was zeker een pluspunt. Op vragen van ons die wij via de mail stelden werd in de regel vlot en adequaat gereageerd. Ook was ons duidelijk welke voorbereidende werkzaamheden moesten worden verricht. De planning was dat de keuken in juni 2022 geplaatst zou worden. We werden ook tijdig geïnformeerd over het feit dat niet alle apparatuur op tijd zou komen vanwege leverproblemen vanuit de leverancier en dat er mee werd gedacht aan een oplossing (zoals het gebruik van tijdelijke leenapparatuur). Voordat de keuken geleverd werd moest de totale aankoopsom worden voldaan. Dat is gebeurd. De keuken is geleverd op 17 juni en op 21 juni geïnstalleerd. Tot dat moment was er geen reden tot klagen. De installatie van de keuken was echter zeer ondermaats uitgevoerd. Zeker 8 punten waren niet in orde, vanaf een aantal kleinere afwerkpunten tot en met een regelrechte prutsafwerking van de afdekplaat onder de oven (via foto's aantoonbaar)! Gelukkig was de reactie van Anovi dat dit niet de manier was waarop zij werkten en dat er direct actie ondernomen zou worden vanuit de Serviceafdeling. En dat is ook gebeurd en daar waren we erg blij mee. Er is toen een nieuwe afspraak gemaakt voor 16 augustus om een aantal punten te herstellen. Een achterwand onder de afzuigkap (Bokmerk) was toen voor de 2e keer verkeerd geleverd (verkeerde maten).
Op 7 september heb ik een update ontvangen dat deze achterwand opnieuw zou worden geleverd in week 37 (medio september). Helaas bleek deze achterwand voor de 3e keer onjuist te zijn, het waren weer de verkeerde maten. Een nieuwe poging is gedaan op 6 oktober. Ook die is mislukt en de achterwand was dus voor de 4e keer verkeerd. Een volgende poging is gedaan op 6 januari 2023 en die is wel gelukt. De 5e geleverde achterwand was wel in orde. Ik heb in bovengenoemde review niet alle details opgenomen. Er zijn de afgelopen maanden veelvuldig monteurs langs geweest om alles te komen meten c.q. te herstellen en installeren. De communicatie met Anovi is tot op heden prima geweest en men is altijd welwillend geweest om alles op te lossen. Ook de monteurs waren altijd heel beleefd en behulpzaam. Dat neemt niet weg dat er veel fouten zijn gemaakt en dat alles veel (te veel) tijd met in totaal dus 13 maanden doorlooptijd heeft geduurd en veel inspanning en stress heeft opgeleverd. Nooit heeft Anovi gesproken over een tegemoetkoming hierover in welke zin dan ook en dat is jammer. Het feit dat ik de huidige score aan de review heb toegekend is aan de ene kant de welwillendheid van Anovi om e.e.a. goed te willen leveren (positief) versus het feit dat er veel fouten c.q. slordigheden in de oplevering hebben gezeten en dat hier ook niets ter compensatie tegen over is gesteld (negatief).
Reactie of foto toevoegen
“Nazorg is slecht tot zeer slecht”
A. van Roon |
woensdag
4 jan
2023
23
Op 22 november is onze keuken geïnstalleerd. Echter de griplijsten waren er niet bij, omdat de kleur niet goed was. Monteurs waarschuwden al, ga er achter aan anders gebeurt er niets! Na twee weken zelf maar gebeld. Om een lang verhaal kort te maken, we hebben nog steeds geen griplijsten. Wij hebben het idee, dat we, netjes gezegd, beduveld worden. Uiteindelijk zou 29 december e.e.a. gemonteerd worden, maar, toen was de monteur ziek. Volgende datum was 6 januari 2023. Werden gisteren gebeld, dat het niet door ging, daar de griplijsten te veel beschadigd waren! Was dat voor 29 december toen niet het geval! De ervaring met dit bedrijf was goed, alleen wordt de N van nazorg met een hele kleine letter geschreven.
Reactie of foto toevoegen
“Prachtige keuken”
Bart |
maandag
3 okt
2022
22
Verkoopproces ging raar: met name de apparatuur bleek enorm duur (zo'n €2000,- duurder voor 4 apparaten) en toen we aangaven hier verder naar te willen kijken veranderde de sfeer. Uiteindelijk de apparatuur naar tevredenheid elders besteld en de keuken door Artic Keukens laten plaatsen. Dit naar tevredenheid, de keuken staat prachtig!
Reactie of foto toevoegen
“Teleurgesteld”
Fam. Prinsen |
vrijdag
16 sep
2022
22
Een grote teleurstelling. Met het plaatsen van het keukenblad zijn beschadigingen aangebracht aan het kozijn en aan de net gestucte muren. Keukenblad niet netjes geplaatst zat een kier tussen de twee delen. Keukenwerk waar ze mee samenwerken had netjes een koof bij ons gemaakt. Deze kon er weer uit omdat de keuken verkeerd was ingemeten. Er zat anderhalve centimeter tussen de koof en de keukenkastjes. Dit wilde Artic keukens oplossen met een paar latten zodat je de kieren niet meer zag. Tevens hadden we diverse beschadigde keukenkastjes en een verkeerd draaiende deur ipv links draaiend rechts draaien. We zijn niet akkoord gegaan met alles waardoor er een nieuw keukenblad besteld moest worden en de koof er uit moes . We hebben 3 maanden zonder keuken gezeten. Nieuwe koof door Artic niet netjes gedaan we moeten het zelf nog bijwerken. De verkoper was ook niet kundig we hebben hem nog op verschillende dingen moeten wijzen. De eerste keuken hebben we overigens zelf geplaatst in het zelfde huis zonder problemen.
Reactie of foto toevoegen
“Levering is duwen en trekken”
Fam. Sinnema |
donderdag
18 aug
2022
22
Wij zijn bijzonder ontevreden over de levering en afhandeling van onze keuken en zullen Arma dan ook zeker niet aanraden!
Het voortraject verliep redelijk zorgeloos: een mooie keuken uitgezocht en een datum ingepland voor de levering en installatie. Hoewel Arma zelf geen keukens demonteert en afvoert, hebben ze contact met diverse partijen die het voorwerk voor hun rekening nemen. Deze mensen zijn zonder uitzondering kundig en aardig.
De ellende begon op de dag van levering. We werden 's ochtends gebeld dat maar liefst vier vitale onderdelen niet leverbaar waren (koelkast, inductiekookplaat, oven en afzuigkap!). De oude keuken was inmiddels afgevoerd en met veel gedoe kregen we een klein leenkoelkastje en een oude inductiekookplaat te leen, zodat we in elk geval konden koelen en koken. Inmiddels zijn we ruim een half jaar verder en we wachten nog steeds op de nieuwe kookplaat. De andere drie onderdelen zijn (na veel druk zetten en nabellen) geleverd. In de afgelopen maanden kwamen ook allerlei kleine, irritante gebreken aan het licht die de keukenervaring bepaald niet vlekkeloos maken:
- De koelkastdeur bleek verkeerd gemonteerd, wat pas na een paar weken kon worden verholpen.
- Het deurtje van het vriesvak sluit nu al niet goed meer, waardoor er kou in de koelkast 'lekt'. De ijsvorming in het vriesvak is buitensporig en ook de achterwand van het koelgedeelte heeft ijsvorming. Een nieuwe koelkast hoort dergelijke gebreken niet te vertonen.
- Een kabeltje van de verlichting zakt achter een keukenkastje vandaan: erg slordig en door ons niet te verhelpen.
- De stekker van de inductieplaat is erg slordig in elkaar gezet: er steken sprietjes uit. Of dit direct kortsluitingsgevaar oplevert kunnen we niet beoordelen, maar slordig is het in elk geval.
Lang verhaal kort: het voortraject verliep naar wens, maar vanaf de levering is het duwen en trekken om allerlei mankementen te laten verhelpen en ontbrekende onderdelen geleverd te krijgen.
Reactie of foto toevoegen
“Teleurstellend”
Petra Smit |
donderdag
18 aug
2022
22
Op 9 mei 2022 is onze keuken gemonteerd. Helaas bleken er na montage al meteen 5 punten die verholpen moesten worden:
1) De achterwand van het kookeiland was beschadigd.
2) Er waren verkeerde poten van het kookeiland geleverd; vierkant i.p.v. rond.
3) Er bleek een onderdeel van het afvalsysteem te ontbreken.
4) De spoelbak was krom.
5) De uitsparing van de spoelbak was te klein.
Punten 1, 2 en 3 zijn inmiddels verholpen. Afgelopen maandag zou de nieuwe spoelbak gemonteerd worden. In de nieuwe spoelbak bleek een barst te zitten. Al had deze natuurlijk niet gemonteerd kúnnen worden omdat de uitsparing nog steeds te klein was. Er moet nu dus voor de 3e keer een spoelbak voor onze keuken besteld worden. Ook de leverancier van het werkblad moet nog komen. Wij kunnen onze keuken dus al 3 maanden niet gebruiken! Het verbaast ons dat er maandag niet meteen contact met ons opgenomen is. Uiteindelijk hebben wij telefonisch contact opgenomen met de verkoopster. Dit gesprek verliep uitermate teleurstellend en gaf ons niet het gevoel dat wij serieus genomen worden.
Reactie of foto toevoegen
“Meerdere dingen fout gegaan en nog niet hersteld”
Anne |
donderdag
30 jun
2022
22
Mijn keuken zou 19 april geleverd worden. Dat is ook gebeurd, maar er was heel veel mis: de vaatwasser deed het niet, de verkeerde afwasbakken waren geleverd, sommige deuren gingen de verkeerde kant op open en de handgreep van de koelkast kwam tegen de muur aan en beschadigde de muur. Nu, 30 juni, is alles nog steeds niet hersteld en ligt het aanrechtblad los en past de wasbak daar niet goed in. Het is onduidelijk wanneer alles hersteld zal worden.
Reactie of foto toevoegen
“Problemen met levering keukenblad”
J. Schipper |
dinsdag
24 mei
2022
22
De service in de showroom was echt goed, maar daarna is het misgegaan. Het blad bleek na het opmeten niet als maatwerk geleverd te kunnen worden. We hebben een nieuw blad gekozen en dit is super opgelost door Ardi. Echter de andere leverancier is 6 weken later pas weer komen meten, om vervolgens een week later weer te moeten meten. Vervolgens was er 3 weken na deze laatste meting nog ontbrekende informatie over de maten van de kookplaat. Al met al wordt het blad nu pas in de 3e week juni geplaatst. We zijn erg teleurgesteld dat door het wijzigen van leverancier wij bijna 4 maanden op een keukenblad moeten wachten.
Reactie of foto toevoegen
“Vonden het geen aanrader”
de Groot |
donderdag
5 mei
2022
22
Bezoek aan de showroom en inmeten hebben wij als zeer prettig ervaren, er werd goed meegedacht. Echter een dag voor aflevering werden wij gebeld dat er onderdelen ontbraken. Het ingeleende personeel had tijdens het plaatsen erge haast, waardoor bijv. er vele gaten scheef zaten, koelkast niet correct was geplaatst, de plank in het gootsteenkastje zodoende was gezaagd alsof het leek dat dit met een kettingzaag was gedaan. Het eigen personeel heeft alle klachten moeten verhelpen. Daarnaast is het klantcontactteam slecht bereikbaar, deze hebben continu koffiepauze. Door onze ervaring met het ingeleende personeel en klantcontactteam zouden wij ARMA niet aanraden.
Reactie of foto toevoegen
“Laat hersteld”
Jorg de Jong |
donderdag
14 apr
2022
22
Keuken gekocht, plaatsen en verkopen ging perfect. Servicepunten oplossen is een drama. Pas maanden na aankoop is de keuken hersteld.
Reactie of foto toevoegen
“Planning lastig”
Gerwin |
maandag
4 apr
2022
22
Arma komt slecht zijn afspraken na en maakt het werk niet af. Monteurs worden weer afgezegd of doen het het werk niet wat is beloofd.
Aanvulling ontvangen 8 april 2022: Ik heb inderdaad een complete keuken gekocht bij Arma. (al in 2020). Vervolgens zijn we ruim een jaar verder en dan blijkt de vaatwasser later te komen. Goed dat kan gebeuren in deze tijden met corona, maar dan moet het wel opgelost worden. Ander punt is dat Arma per ongeluk het stopcontact voor de afzuigkap op de verkeerde plek heeft opgegeven. De bewuste vaatwasser zou 1 a 2 weken later binnenkomen en dan geplaatst worden. Hierover hoorde ik niks meer van Arma dus ik heb na ruim 2 weken zelf maar eens gebeld. Na mijn belletje kwam pas het hele planningsapparaat op gang en wat bleek ruim een maand na dat belletje had Arma wel een uurtje om de vaatwasser te plaatsen. Hierover heb ik mijn onvrede geuit en toen kon het uiteindelijk wel sneller. Toen heb ik gelijk de opmerking gemaakt dat de afzuigkap ook nog afgemaakt moest worden. Nou geen probleem dat kon allemaal. Vervolgens komt er een monteur en het eerste wat die zegt is daar heb ik geen tijd voor. Daarna gelijk weer Arma gebeld en wederom was er pas na een maand tijd. Na lang zeuren toch een gaatje gevonden om de afzuigkap af te maken. Vervolgens komt er een monteur die weer vertrokken is zonder het af te maken omdat die het juiste gereedschap niet bij zich had. Hier heeft Arma ook niks over laten weten. Moest er eind van de dag zelf achter komen dat het niet gelukt was en na het weekend er ook weer zelf achteraan bellen wanneer het nou eens echt afgemaakt zou worden. Dat kon na heel veel gedoe dan op 1 april, zijn we inmiddels ruim 1,5 maand na het plaatsen van de keuken. Vervolgens wordt ik 1 April gebeld met de mededeling dat de monteur ziek is en dat ze 12 april komen. Toen ben ik heel boos geworden en was het opeens toch mogelijk die dag te komen en is de keuken eindelijk afgemaakt. Kortom Arma heeft mooie verkooppraatjes met doen zoals beloofd en je koopt bij ons een topkeuken bla bla bla etc. Maar ze hebben er bij mij zeer weinig van waargemaakt en een keer sorry kon er nog niet vanaf. Ik kreeg alleen een geïrriteerde planner aan de lijn omdat ik perse wou dat de keuken werd afgemaakt. Voor mij is de volgende keuken dus geen Arma.
Reactie of foto toevoegen
“Viel tegen”
Smeets |
dinsdag
22 feb
2022
22
Koopproces was prima, goed begeleid door William. Maar vanaf plaatsen begon de ellende. Ze hebben ons wekenlang zonder waterafvoer laten zitten omdat deze 'zoek' was, geen enkele moeite gedaan om dit probleem tijdelijk op te lossen. Uiteindelijk zelf met een goedkope Gamma afvoer het probleem provisorisch opgelost. Enige tijd later was er een deurpaneel kromgetrokken, de afspraak om die te vervangen is 3x lastminute verplaatst. Erg zure nasmaak aan overgehouden, te meer omdat ik maandenlang op zoek ben gegaan naar een betrouwbaar keukenbedrijf met goede service. Jammer want de keuken an sich zijn we erg blij mee.
Reactie of foto toevoegen
“Keuken niet compleet”
Marlon Urgert |
donderdag
10 feb
2022
22
Eind augustus 2021 hebben we bij Keur Keukens in Haarlem onze droomkeuken besteld die 19 januari 2022 geplaatst zou worden. Aanvankelijk hadden we er een goed gevoel over, maar al gauw ging er van alles mis. Zo konden we onze werkbladen niet zelf kiezen, omdat de verkoper ons niet had aangemeld bij de werkbladenleverancier voor het maken van een afspraak. We hebben dus willekeurige werkbladen gekregen. Erg jammer, want de werkbladen vormen een kostbaar onderdeel van de keuken. Vervolgens werden we een week voor de keukenplaatsing gebeld met de mededeling dat de inductie kookplaat en de combi-oven niet leverbaar waren. Ze beloofden toen een leenkookplaat, maar die afspraak was ruim twee weken (7/2) later dan de plaatsing van de keuken. Ook die afspraak werd op het laatste moment afgezegd. Ze hadden geen leenkookplaat meer?? Niet echt een argument, trek desnoods een kookplaat uit je eigen showroom of bestel een leenkookplaat via internet. De meeste zijn binnen één werkdag leverbaar. Waarom kunnen zij deze noodoplossing niet bedenken?
Afgelopen maandag 7 februari 2022 zou de monteur komen om de plinten te plaatsen en de afzuigkap te monteren. Maandagochtend 7/2 werden we echter gebeld dat de monteur ziek was. We zouden zo spoedig mogelijk teruggebeld worden voor het maken van een nieuwe afspraak. Tot op heden (donderdag 10 februari 2022) hebben we nog niets gehoord. Empathie, meedenken en oplossingsgericht handelen staan niet in het woordenboek van de verkopers van Keur Keukens. Klant is bij deze keukenboer absoluut geen koning. Ze komen telefonisch bot en ongeïnteresseerd over. Eigenlijk zijn er geen woorden voor. We hebben een dure keuken gekocht, die vooraf volledig betaald moest worden, waarvan de afzuigkap, de plinten, de inductiekookplaat en de combi-oven ontbreken. Ons advies? Loop Keur Keukens in Haarlem met een grote bocht voorbij. Uiteraard hopen we dat Keur Keukens alsnog met spoed zijn afspraken nakomt. Een keuken leveren zonder (nood) apparatuur is toch te gek voor woorden!
Reactie of foto toevoegen
“Klein leed”
Ilona |
zaterdag
29 jan
2022
22
Half jaar gewacht op de keuken, dan krijg je 3 dagen voordat de keuken er komt te horen dat de koelkast er nog niet is. Vervolgens begint de eerste dag van de montage en word er niet door gewerkt want "er moet morgen ook nog wat te doen zijn". Een fout in de tekening waardoor er een stroom punt mist. Of wij dat zelf wel even willen oplossen want niemand van Arma mag aan elektra zitten. "Je keuken is klaar, er mist alleen een filter voor de afzuiging dus die kan je nog niet gebruiken, ik ga het filter ophalen en ben zo terug" monteur nooit meer terug gezien. Dan bel je zelf met het bedrijf en willen ze het een week later pas leveren. Geen oplossingen bedenken, geen tegemoetkoming. Echt een hele slechte service en communicatie wat resulteerde in een hele stressvolle week als vrouw zijnde die zelf niks kan en afhankelijk is van klusjesmannen.
Reactie of foto toevoegen
“Plaatje van een keuken maar mist aftersales”
Peter |
zaterdag
22 jan
2022
22
In 2020 super goed geholpen met advies en montage van onze nieuwe keuken. Een plaatje!! Sindsdien een paar keer gebeld met klachten over niet goed werkende onderdelen. Een lade die niet mooi sluit en een Le Mans kast die voor de tweede keer niet functioneert. Zo behulpzaam en kundig ze met het advies bij aankoop en montage zijn, op gebied van aftersales moeten ze nog een hoop leren!!!
Reactie of foto toevoegen
“Schmidt keuken”
Ellie Eckhardt |
woensdag
5 jan
2022
22
We hebben een kleine Schmidt keuken voor ruim €15.000 gekocht en achteraf hadden we deze liever bij een andere keukenzaak gekocht die gespecialiseerd is in Schmidt keukens. De nabestellingen verliepen uiterst traag, deels misschien door de Coronaperiode, deels door slechte onderlinge communicatie bij Arma. Door de verkoper werd al snel gezegd dat iets niet mogelijk was, bijvoorbeeld een houten aanrechtblad en een kast op maat. Ik keek dan in de Schmidt catalogus en het bleek wel mogelijk. Omdat we verschillende facturen hadden gekregen na aanpassingen van kastmaten en werkblad zag ik achteraf dat er wel creatief gefactureerd was om zo rond de €15.000 uit te blijven komen.
Als ik mijn vrienden nu zou adviseren zou het het volgende worden: Koop geen apparaten bij een keukenzaak, maar kies ze zelf uit. Omdat we bij Arma kochten hebben we twee Pelgrimapparaten gekocht die ik zelf nooit uitgekozen zou hebben. Met beide apparaten vanaf het begin problemen. Bij de inductieplaat is dat verholpen, de combi stoomoven is na 5 x een bezoek van een monteur van Pelgrim eindelijk geruild voor een nieuwe, maar ook deze werkt niet optimaal. Hij ratelt een beetje en de stand van de ovensymbooltjes klopt ook niet altijd. Nu laten we het maar zo want in totaal hebben we zeker 10 x een monteur van Arma en Pelgrim over de vloer gehad. Verschillende keren ook konden ze onverrichter zake weer terug omdat er iets niet goed was doorgegeven en er geen onderdeel meegenomen was. De koelkast is niet de meest energiezuinige, daar had ik wel om gevraagd. Ik had om echte RVS plinten gevraagd, maar het is hardboard met een laagje metaal. Dat is nu niet mooi, want om het hardboard te beschermen zit er een witte strip onder die heel erg afsteekt bij onze houten vloer. Ik heb de strip nu zelf een beetje bijgekleurd. Zo kan ik nog meerdingen opnoemen die niet goed gegaan zijn.
Mijn advies voor toekomstige keuken kopers: verwacht niet dat de verkopers alle materiaal en productkennis hebben, maar denk zelf goed mee. En het is echt niet zo dat het met apparaten beter werkt als je ze allemaal bij de keukenzaak koopt. Wij moesten nog ruim een maand op de vaatwasser wachten terwijl ik zei dat het iedere andere energiezuinige vaatwasser mocht zijn. Ik wilde geen sleepdeur in de koelkast, maar omdat er verkeerde scharnieren waren meegegeven is dat toch een sleepdeur geworden. Omdat we de kleine koelkast steeds vrij vol hebben verzakt die deur snel. Toegegeven, iedereen bij Arma was uiterst vriendelijk, al kon ik dat te vaak gehoorde ' wat vervelend voor u' niet meer aanhoren. Ik had liever gehad dat ze erkenden een fout( je) te hebben gemaakt. Bij een volgende keuken gaan we veel zelf doen, en ja, ook dan zullen we fouten maken en achteraf zeggen dat we bepaalde dingen beter hadden kunnen doen.
Reactie of foto toevoegen
“Gemiddelde score”
Fam de Visser |
maandag
27 dec
2021
21
Die 9.6 waardering is veel te hoog gegrepen in de revieuws, Ardi keukens scoort gewoon een gemiddelde van 6.5 ! voor ons. in het gehele traject zijn er toch wel wat onvolkomenheden die niet nodig waren geweest! Of de prijs / kwaliteit verhouding in orde is zal de tijd leren??
Reactie of foto toevoegen
“Teleurgesteld”
B. Harfterkamp |
woensdag
22 dec
2021
21
Wij hebben in een jaar tijd twee keukens aangeschaft ivm een onverwachte verhuizing. De eerste keuken was na 9 maanden nog niet helemaal goed afgeleverd zoals we hadden gehoopt maar dat was voor de volgende bewoner. De volgende keuken hadden we voor de aankoop al onze zorgen gedeeld over de aandachtspunten van de eerste keuken. Dit keer zou alles goed gaan. Helaas. We zijn een jaar verder en nog steeds is de keuken niet naar onze wens. Geen vaste contactpersoon voor onze klachten, terugbelverzoeken worden niet opgepakt. Afspraken niet nagekomen. Genoeg excuses ontvangen maar nog steeds geen oplossing. Enorm teleurgesteld dat het voor de tweede keer hierop is uitgelopen maar nog meer teleurgesteld dat er niet één iemand is die dit goed oppakt voor ons.
Reactie of foto toevoegen
“Veel zaken niet goed gelopen”
Hilde Wiegerinck |
maandag
13 dec
2021
21
Veel dingen gingen niet goed. Levering materialen. Keur houdt zich niet aan afspraken en bij problemen, moeten zelf naar oplossingen zoeken en daarover contact opnemen. Komt niet vanuit bedrijf. Foutief geïnformeerd over schade werkblad. Zou nieuw werkblad komen half december, kwam op eerder tijdstip, maar daar wisten we niets van. Koelkast duurde voor eeuwig, eerst niet leverbaar (kregen we een mail dat het in week 52 geleverd zou worden). Nieuwe koelkast uitgezocht, duurde nog 5 weken ipv 3. Daarna plaatsing, verkeerde spullen mee. Moesten ze weer voor terugkomen. Muur beschadigd bij plaatsing. Zelf aannemer gevraagd om het te repareren. Rekening is wel betaald. Enige positieve dat het uiteindelijk wel een mooie keuken is.
Reactie of foto toevoegen
“Aankoop van 2 pantry's”
Wagenaar |
vrijdag
5 nov
2021
21
Wij hebben 2 eenvoudige pantry's gekocht. De bouw van het kantoor duurde slechts 7 maanden. Maar inmiddels zijn we 7 maanden met de pantry's bezig en hebben we nog altijd geen afgewerkte pantry's. Steeds opnieuw wordt er van alles beloofd maar de verschillende afdelingen werken compleet langs elkaar. Niemand neemt verantwoording. Bereikbaarheid dramatisch.
Reactie of foto toevoegen
“Veel spullen ontbraken bij levering”
Elvira Kits |
donderdag
14 okt
2021
21
Helaas is de aankoop uitgelopen op een grote nachtmerrie. Verkoper Bart laat veel steken vallen. Hij is de smetplint vergeten, was de afzuigkap vergeten te offreren en heeft ook de lijst van degene die heeft ingemeten niet gecontroleerd. Afgegeven levertijd klopt niet, 1e factuur klopt niet. Bij montage (planning 1 dag) blijken er 3 fronten te ontbreken (wel hebben ze diverse andere maten fronten bij zich), 2 stollen zijn te kort en de smetplint ontbreekt want die is niet besteld. Dan hoop je als klant dat ze er alles aan doen om eea zsm te herstellen. Er wordt pas opnieuw gepland als alles binnen is want er moet eerst nog gecontroleerd worden (hoezo? dat heb je de eerste keer ook niet gedaan!). Over 4 weken hebben ze tijd. Concreet: totaal 8 weken later komen ze eea herstellen. Het is namelijk heel veel werk. Maar voor 26 fronten, 4 stollen, 2 spoelbakken, een kraan, een aanrechtblad en een afzuigkap reken je 1 dag?? Avanti heeft geen uitleg. Omdat je helaas alles vooruit moet betalen heb ik Avanti in gebreke gesteld. Wat blijkt? Ze hebben de smetplint nog niet besteld, ze wachten tot ik weer vertrouwen heb. Mijn advies: ga naar een bedrijf waar de klant centraal staat ipv heel veel keukens verkopen. De (after)sales is waardeloos!
Reactie of foto toevoegen
“De service kan beter”
Frits Nienkemper |
vrijdag
17 sep
2021
21
Het bedrijf zou van te voren de cliënt beter moeten informeren over wat de kosten zijn als je op inductie gaat koken. (Aanpassen meterkast en 3 fase aansluiting stedin) daarnaast bij inmeten zorgen dat diepte van de lades goed worden geleverd, verder heeft de service ivm zaken die nog gemaakt/geleverd moesten worden, erg lang geduurd. (4,5 maanden) Als laatste, afzuigunit monteren in plafond was voor de monteurs een moeilijke klus, ik had het idee dat ze hier niet zoveel ervaring mee hadden.
Reactie of foto toevoegen
“Redelijk gegaan”
Niek |
maandag
2 aug
2021
21
We hebben een op maat gemaakte L-vorm keuken aangeschaft via Avanti. De aankoop werd redelijk begeleid, al beperkte de verkoper zich tot de mogelijkheden van een leverancier in plaats van ons alle opties aan te bieden. De levering was op tijd en volledig. Helaas zijn er wel een paar beschadigingen aan kozijn en muur gemaakt. De montage van de keuken was uitstekend en de apparaten werken naar behoren. Mankementen - een opbollende vloer en beschadigd koelkastfront - zijn helaas niet naar tevredenheid opgelost.
Reactie of foto toevoegen
“Installatie viel tegen”
Harro van Ree |
zondag
1 aug
2021
21
Zeer positieve ervaring gehad bij de koop van de keuken, ook nog een leuk kerst / oud en nieuw presentje gekregen, maar daar is het helaas een beetje mee opgehouden. Installatiebedrijf is een andere tak van het bedrijf waarschijnlijk. Onzorgvuldig handelen heeft gezorgd voor vlekken op net gestucte / geverfde muren, isolatie strippen koelkast laten los, dop van de ontharder van vaatwasser afwezig, opbouw kasten heeft een geel-achtige kleur wit dat zichtbaar anders is dan glanswitte keuken, ovens na 3 weken nog steeds niet geleverd (keuken 6 maanden geleden besteld). Sorry, maar het geheel is gewoon een teleurstelling. Het zou niet zo moeten zijn dat na betaling van de totale goede kwaliteit keuken zo weinig nazorg / follow up is. Installatie is nog steeds niet gereed, ik hoop dat het beter gaat voor het afronden van de installatie.
Reactie of foto toevoegen
“Blij met onze mooie keuken”
A |
zondag
4 jul
2021
21
Aankoop zeer goed verlopen. Bij de levering ontstane problemen werden onze verantwoordelijkheid. Uiteindelijk naar tevredenheid opgelost, helaas met initiatief, discussie en veelvuldig contact onzerzijds. Uiteindelijk heel blij met onze mooie keuken, met mooie materialen en een mooie uitvoering 'op maat' volledig naar onze keuze.
Reactie of foto toevoegen
“Tegengevallen”
Mario de Waal |
dinsdag
22 jun
2021
21
De keuken werd of afgesproken data geplaatst, maar dit was dan ook de enige positieve ervaring met Ardi ... ok, de oven en magnetron kwamen later door leveringsproblemen. Dat wisten wij van tevoren. De boiler werd helaas verkeerd aangesloten. Na een afspraak gemaakt te hebben voor een monteur die langs zou komen om de boiler goed aan te sluiten kwam deze nooit opdagen !! Altijd leuk als je daar speciaal een dag vrij voor moet vragen. De andere week werd het probleem eindelijk opgelost. Een paar weken later werd er een afspraak gemaakt voor het plaatsen voor de oven en magnetron en een scheef deurtje werd recht gehangen. Dan komt de monteur vervolgens aan met alleen de oven....er is nooit gecommuniceerd naar ons toe dat de magnetron er nog niet was. De oven werd geplaats en het deurtje werd recht gehangen. Maar helaas werd er door de monteur onhandig met de schroevendraaier onze onder plint flink beschadigd. Dus daar moest dan weer een nieuwe voor worden besteld. Eindelijk na 2,5 maand nadat de keuken werd geplaatst kwam de magnetron binnen. Die werd geplaats, maar daardoor raakte de handgreep van het kastje die eronder zat flink beschadigd. Dus nu weer wachtten tot die weer binnen komt.. Ook deed de afzuigkap het niet altijd, dus die had waarschijnlijk een storing oid. Maar de monteur vertelde dat hij daar geen verstand van had en alleen maar dingen kon ophangen.. Serieus..!!? Na een afspraak gemaakt te hebben voor het laatste defect te maken kwam de monteur voor de 3e keer niet opdagen!! Om gek van te worden.. Die kwam een paar dagen later. Ons was beloofd dat het laatste zo snel afgehandeld zou worden omdat alles tegenzat voor ons. Nu na 5 maanden is het laatste defect vervangen. Alleen is het nu nog even wachten op de nieuwe afzuigkap. Want het probleem daarvan was een fout in de printplaat. Hebben we zelf moeten regelen trouwens.. Maar gelukkig komt Pelgrim zelf de nieuwe plaatsen, want die komen wel hun afspraken na. Ik heb nu mijn score verandert van 2 naar 1 ster !! Dit komt door alles wat hierboven beschreven staat. En wat ik het ergste misschien nog vind is dat er vele malen aan ons is gevraagd of dat we de score aub hoger willen zetten...Ja, wat denk je zelf..Het moet natuurlijk niet van 1 kant komen lijkt mij. Na terug gebeld te hebben een tijd geleden over hoe ik over alles denkt, zou degene die ik aan de telefoon had het doorgeven aan de directie. Maar je raad het al... NOOIT meer iets gehoord.. Ze kunnen wel mooi adverteren met: afspraak is afspraak, maar geen idee wat ze daarmee bedoelen. Na goede recensies gelezen en gehoord te hebben gingen wij ervan uit dat dit wel goed zou komen, maar in praktijk blijkt dit ZWAAR tegen te vallen ! Dit is een slechte keuze geweest..
Bij iedere klacht die telkens werd doorgegeven konden ze alleen maar antwoorden met een goedkope "sorry". Voor de rest word er ook niets gedaan naar de klant toe. Al met al dus absoluut geen goede ervaring met Ardi. Mocht er ooit nog een keuken worden geplaatst dan is het iig niet 1 van Ardi.
Reactie of foto toevoegen
“Voelen ons niet serieus genomen”
Niels Splinter |
vrijdag
18 jun
2021
21
Tot dat alles betaald was ging het goed. Daarna begonnen de problemen. Veel problemen zijn achteraf opgelost, echter de service en communicatie door de betreffende medewerker en DB keukens uit Utrecht zwaar onder de maat. We voelen ons eigen niet serieus genomen en snappen niet wat een energie dit kost om tot een positief resultaat te komen.
Reactie of foto toevoegen
“Lang wachten”
Robin Smits |
vrijdag
21 mei
2021
21
Je kent het wel, de verhalen dat er altijd iets mis gaat en er gedoe ontstaat op het moment dat je een nieuwe keuken koopt. Om deze reden goed onderzoek gedaan naar de diverse leveranciers en op basis van reviews uitgekomen bij Avanti keukens. Wat in eerste instantie een prettig 1e gesprek was, is de beslissing om voor Avant te kiezen uitgelopen op een ware nachtmerrie. Keuken in februari 2020 besteld en geplaatst in augustus. Wachttijd was voor ons geen probleem, we gingen voor kwaliteit en service. Na de koop ontstonden de problemen. Niet terugbellen als dit was beloofd, planken niet tijdig geleverd of een construct bedacht wat volgens hun monteurs niet goed te plaatsen was. En maar wachten en wachten en steeds zelf contact moeten zoeken. Na fout op fout 2 maanden geleden in de winkel geweest om te praten over een oplossing. Nu bijna 2 maanden later zouden de wandplanken eindelijk geplaatst worden en ja hoor, een kwartier voordat ze zouden komen worden we weer gebeld, er ontbreekt een plank dus ze komen niet. Alle begrip vanuit hun kant zogenaamd, maar ondertussen is eind mei 2021 de keuken van ruim 16.000 euro nog niet gereed. Maar ja, ze zijn welwillend zoals ze zelf zeggen en leveren service tot in lengte van dagen. Tja, zo kan je het niet afronden van de afspraken ook noemen. Het duurt inderdaad tot in lengte van dagen.
Reactie of foto toevoegen
“Niet tevreden”
René |
donderdag
22 apr
2021
21
Eind vorig jaar hebben wij een keuken gekocht bij de vestiging in Goes (Pelma ) welke i.v.m. onze verhuizing zou worden geplaatst door de vestiging in Nunspeet (Arma). Liefst wilde wij dit al in oktober, maar men kon niet eerder plaatsten. In december kwam onze keuken. Tot onze verbazing was deze niet compleet; oven en vaatwasser waren er niet. Dat kán gebeuren, maar had wel zo netjes geweest als wij dat hadden geweten. Ook werd er een verkeerde maat spoelkast geleverd en was de greep lijst te kort. Weken later kwamen de oven en vaatwasser en zijn deze aangesloten. Helaas de vaatwasser niet goed, dus lekkage onder de keuken.. Ook de beloofde duurdere/ luxere lades waren niet geleverd, d.w.z. 1 van de 4, en na meerdere keren bellen en monteurs over de vloer bleek dat deze helemaal niet pasten in onze keuken! Voor niets op gehoopt dus. De juiste spoelkast is later wel geleverd en netjes er in gezet, maar was gewoon verkeerd besteld dus. De kitnaad achter het blad is tot 3 keer over gedaan, omdat deze steeds niet goed/ netjes was en is nu eindelijk goed. Er ontbreekt als sinds het plaatsen een anti slip mat in 1 van de lades en toen men deze wel op zou sturen stuurden ze een verkeerde maat. Vorige week weer een mail gestuurd, 1 lade sluit niet meer goed, de deur van de koelkast piept (hoort niet bij een dure keuken en koelkast van nog geen half jaar!) en ook is ons werkblad niet vlak waardoor de snijplanken liggen te wippen op het blad als ik groente of vlees snijd. Dit is al vaker gemeld, maar nooit wat aan gedaan. Ook op een reactie op mijn zoveelste mail kreeg ik in eerste instantie alleen als reactie "ik stuur het door naar de service afdeling." Wat later - na het plaatsen van een review - kwam er dan toch een inhoudelijke reactie van Pelma keukens. De medewerker die ik sprak wilde oprecht zijn best doen een en ander in orde te maken. Hij erkende dat er bij ons erg veel service meldingen waren, wat duidt op dingen die niet goed gaan. Zoals afgesproken is daarna en monteur bij ons geweest en heeft de door aangedragen punten verholpen, voor zover dat kon. Al met al blijft de deur van onze koelkast piepen en is het werkblad nooit helemaal vlak geworden, maar dat schijnt niet anders te kunnen ofzo? Ik ben inmiddels wel tevreden over het feit dat Pelma wel zijn best doet om hun klanten tevreden te houden of krijgen. De algemene indruk van de keuken valt ons wel tegen. We hadden meer verwacht van (de kwaliteit van) de keuken.
Reactie of foto toevoegen
“Verwachting niet waargemaakt”
Charles Welling |
maandag
19 apr
2021
21
E.e.a. begon al met een onjuist en daarom door mij genegeerd leidingschema voor mijn "Residentic"-keuken. Na de installatie van de keuken door een Ardi-monteur bleken deurtjes en ladenfrontjes krom te zijn, de ladenfronten waren scheef gemonteerd, de ladenbodems kierden en de afzuigkap was defect. Gebeld en foto's gemaakt. De service-afdeling reageerde lauw, geen woord van excuus. Na 14 dagen bleek het defect aan de afzuigkap nog niet gemeld te zijn bij de fabrikant en heb ik dit zelf maar gedaan. De door mij geuite wens zo mogelijk een andere afzuigkap te kopen zou worden doorgegeven aan de afdeling Verkoop. Niet gedaan. Na twee maanden kwam een monteur ("onze beste monteur") om de keuken af te stellen. Het kromme deurtje was weliswaar besteld, maar het was onduidelijk wanneer dit geleverd kon worden. De monteur kon dus alleen de laden afstellen. De laden werden gedemonteerd, weer gemonteerd en waren daarna nog net zo scheef. De monteur maakte foto's en zou een rapport maken. Inmiddels weer drie weken verder en diepe stilte van de zijde van Ardi. Als je de kreten leest waarmee Ardi zichzelf aanprijst, dan word ik een beetje onpasselijk. Een kreet maken ze echter wél waar en dat is "ontzorging van ontwerp tot realisatie". Inderdaad, want ná de realisatie mag de klant het zelf uitzoeken. Het bovenstaande is een sterk verkorte versie van het geheel van telefoontjes en e-mails, want communicatie, zowel naar de klant als tussen hun medewerkers, moet bij Ardi nog worden uitgevonden.
Aanvulling ontvangen 19 mei 2021: Op 19 mei heeft een monteur, die wél op de hoogte was hoe men ladefronten afstelt, de scheve fronten in een handomdraai recht gehangen. Een aantal gebrekkige fronten zal worden vervangen en daar heb ik, dankzij de inmiddels verbeterde communicatie, een bevestiging van ontvangen.
Reactie of foto toevoegen
“Ontzorging niet uitgekomen”
Mark Prook |
woensdag
17 mrt
2021
21
10 maanden na de montage van onze keuken en badkamer lijken dan eindelijk alle restpunten te zijn opgelost en kunnen we gaan genieten van een mooi eindresultaat. Jammer dat we voordat we zover zijn gekomen heel veel onnodige vrije dagen hebben moeten nemen en dat keer op keer weer bleek dat de herstelwerkzaamheden niet werden uitgevoerd, of dat verkeerde / beschadigde spullen werden geleverd en hierdoor veel frustraties. Uiteindelijk is alles opgelost, maar het is zeker niet zo gegaan als je zou verwachten met een beoordeling van 9+, De ontzorgde montage en afterservice was ook de rede waarom we hier meer hebben betaald voor een mooie keuken en badkamer dan elders. Helaas is dit niet zo uitgekomen bij ons.
Reactie of foto toevoegen
“Problemen bij het plaatsen”
Hans en Anita Knoope |
vrijdag
29 jan
2021
21
We waren vast overtuigd; onze nieuwe keuken moet weer bij Ardi vandaan komen. Maar om heel eerlijk te zijn is het dit keer tegengevallen. In de showroom verliep alles vlekkeloos. Ontzettend vriendelijk en goed geregeld. Bij het plaatsen van de keuken is er nogal wat mis gegaan, vooral slordige montage. Dit is later wel rechtgezet door iemand van het serviceteam. Ook was er geen blad besteld en ook geen spatblad. Inmiddels zijn we 8 weken verder en de keuken is nog niet geheel af. Ik blijf geloven dat de keuken een plaatje word maar we moeten lang geduld hebben.
Reactie of foto toevoegen
“Teleurgesteld maar uiteindelijk goed opgelost”
Merts |
zondag
24 jan
2021
21
Afgelopen najaar hebben wij onze keuken laten plaatsen door Keur Keukens in Haarlem mede door de vele positieve reviews van deze website. Verkooptraject was positief bevallen op een aantal punten na. Wat ons niet gemeld was bij de verkoop was dat Keur Keukens blijkbaar geen plinten levert langer dan 280cm. Hierdoor krijg je dus een lelijke naad midden in de plint. Tevens is er een lelijke sparing uit de plint gezaagd om het deurtje van de vaatwasser open te laten gaan. Ook dit is ons niet gemeld. Bij een dergelijke keuken voor een behoorlijk bedrag had ik toch anders verwacht. Helaas bleek bij het plaatsen van de keuken dat het filter voor de afzuigkap niet was meegeleverd. In eerste instantie geen probleem totdat het wel heel erg lang stil bleef. Na een aantal telefoontjes vanuit onze kant bleek dat pas na ruim een maand het filter geleverd en geïnstalleerd kon worden (dat betekende dus een maand lang geen gebruik van de afzuigkap kunnen maken). Daarnaast was het hoekstuk van onze plint beschadigd wat wij direct gemeld hadden na oplevering. Tot op heden (ruim 2 maanden later) hebben wij nog steeds geen vervangend hoekstuk ontvangen. Bij het monteren van de kookplaat is gebleken dat de (door de fabrikant meegeleverde) montage beugels niet gebruikt worden en zijn weggegooid. De kookplaat wordt gewoon los op het aanrecht gelegd waardoor het volledige gewicht van de kookplaat aan het glazen paneel van de kookplaat hangt. Dit lijkt mij toch niet de bedoeling en is zeker niet conform de montagevoorschriften. Houdt er tevens rekening mee dat wanneer je service nodig hebt je te maken krijgt met zeer lange wachttijden. Kortom tot en met de verkoop van de keuken positief, daarna een behoorlijk slechte ervaring als gevolg door slechte service en lange wachttijden waarbij er zeer weinig gedaan wordt om een goede oplossing te bieden en om de klant tevreden te stellen. Gezien de vele positieve reviews zijn wij blijkbaar een uitzondering geweest, waardoor het alleen maar teleurstellender is dat er dan alsnog geen goede service en oplossingen zijn geboden.
Reactie of foto toevoegen
“Afronding duurt helaas veel te lang”
Jan van der vegt |
dinsdag
19 jan
2021
21
Na 7 maanden en diverse bezoeken en mailverzoeken is onze keuken nog steeds niet af. Diverse servicemedewerkers beloven zaken op te lossen maar het gebeurt gewoon niet. Wij mailen elke 3 weken en krijgen vriendelijke mailtjes terug maar we worden niet geholpen. Wij zijn al 25 jaar fan van jullie bedrijf maar nu worden wij echt in de steek gelaten. Als iemand de mailwisselingen wil zien dan kun je ze bij ons opvragen. Wij zijn zwaar teleurgesteld.
Reactie of foto toevoegen
“Keuken zelfmontage stelpoten verkeerd geleverd”
Denise |
dinsdag
17 nov
2020
20
Keuken uitgezocht bij Keur in Haarlem. Prima geholpen met het uitzoeken van een keuken. Keuken werd week 39 geleverd. Eenmaal de keuken geïnstalleerd te hebben kwamen we er achter dat het kookeiland hoger was dan het aanrechtblad tegen de wand. Verkeerde poten waren erbij geleverd. Gelijk gebeld naar Arma keukens want de planning en service gaat via hun. We moesten even foto mailen van de poten die we nodig hadden. Via de post kregen we nieuwe toegestuurd helaas waren dit verkeerde. Contant opgenomen met de service afdeling van Arma keukens. De nieuwe stelpoten waren niet op voorraad en moesten besteld worden. Eenmaal weer nieuwe stelpoten binnengekregen bleken dit weer niet de juiste te zijn (te hoog) opnieuw contact opgenomen met de service afdeling. De nieuwe stelpoten moesten weer besteld worden en als het binnen zou komen zouden ze het extra controleren of dit de juiste zijn. 6 november gebeld of het al binnen was gekomen. Het was inderdaad binnengekomen het zou die vrijdag ook gelijk op de post gaan zou ik het zaterdag binnen hebben. Dinsdag nog niks ontvangen contact opgenomen was het maandag op de post gedaan. Jammer dat het niet gecommuniceerd wordt. Je houdt er toch rekening mee. De 3e nieuwe set stelpoten eenmaal binnen gekregen bleken ook de verkeerde te zijn. De gene van de service afdeling die ik meerdere keren heb gesproken vond ik niet echt vriendelijk ook niet begripvol. Werd telefonisch ook geen excuus aangeboden. Toen heb ik 12 november contact opgenomen met de planning. De meneer van de planning was vriendelijk en begripvol. Hij vroeg ook wat de plint hoogte was en zou er met spoed achteraan gaan. Werd ook even later gebeld dat hij de juiste stelpoten had gevonden en vertelde dat deze de volgende dag gebracht konden worden. Dit is dan de 4e set stelpoten uiteindelijk nu wel de juiste. Baal er wel van dat het toch een tijd heeft geduurd voordat we de juiste hebben binnen gekregen.
Reactie of foto toevoegen
“Uiteindelijk heel mooi”
Essen |
maandag
10 feb
2020
20
December 2018 een prachtige keuken uitgezocht bij Arma. In het voortraject netjes geholpen en afspraken werden goed nagekomen. September 2019 werd de keuken volgens afspraak gemonteerd.Helaas hadden wij de pech dat we een totaal ongeschikte en asociale monteur kregen. We hebben de dagen na de montage slecht geslapen van het erbarmelijke resultaat. De details willen we iedereen besparen. De eerste montage verdiend niet meer dan een 3!. Gelukkig is dit door Arma goed opgepakt. Er is een deskundige andere monteur bij ons geweest, die viel van de ene verbazing in de andere. Deze top monteur is vervolgens 3,5 dag bezig geweest om de keuken Arma waardig en naar onze wens te maken. In Januari 2020 hebben we uiteindelijk een prachtig keuken gekregen. Het eindresultaat verdiend zeker een 9, maar in totaliteit kunnen we helaas geen 9 geven, daarvoor is te veel gebeurd.
Reactie of foto toevoegen
“Zou het niet adviseren”
M.R. |
dinsdag
4 feb
2020
20
Wij besloten onze 24 jaar oude keuken te vervangen en kwamen terecht bij ARMA. Ons budget was 25k. Over het voortraject waren erg tevreden en in twee sessies verwerkten we onze wensen in de nieuwe keuken. De voorbeeldkeukens in de showroom hielpen daarbij goed. De mensen zijn vriendelijk en gastvrij en het prijsbeleid werd duidelijk van tevoren gecommuniceerd (vaste prijs, kwaliteit en service). Levertijd was ca. 5 maanden, en we moesten zelf op zoek naar een aannemer voor het voorwerk en verwijderen van de oude keuken. Dat bleek erg lastig (Q3 2019).
Achteraf zijn we wat minder blij over enkele keuzes zoals het werkblad en de achterwand omdat de nadelen daarvan niet duidelijk werden genoemd. Tevens zijn zijn we ook niet blij met een aantal apparaten maar wij hebben die zelf expliciet gekozen na in het Inspiratiehuis te zijn geweest. We zijn wel erg blij met de Hide & Slide oven van NEFF, maar op de één of andere manier passen andere apparaten van hetzelfde merk niet zo goed bij ons (onze koelkast bv. heeft dezelfde netto inhoud als de oude maar er past veeel minder in).
Bij de levering (en montage) van de keuken ging er wel erg veel mis (foute kast, te kleine deur, foute zijkant, geen achterwand, verkeerde strip) en het duurde ook erg lang (2 maanden) voordat dat werd opgelost. Naar mijn mening had de communicatie wel transparanter gekund. Kleine beschadigingen werden niet gemeld en bij aflevering werd niet verteld dat de keuken niet compleet was. Op mijn verzoek aan de monteur tot openheid (op de tweede dag) werd pas verteld dat er bv. geen vaatwasser was. De monteur dacht "dat ik dat liever nog niet had willen weten". Foute inschatting dus! Uiteindelijk werd de vaatwasser op de laatste dag toch nog geleverd en geïnstalleerd maar deze was helaas niet geheel compleet. Lichte lekkages werden direct na het weekend al door ARMA hersteld en ook missende onderdelen van de vaatwasser werden door ARMA snel voor ons geregeld. Wij zijn iets minder blij met onze nieuwe keuken dan we vooraf hadden gedacht maar alle fouten zijn inmiddels opgelost. Ik zou ARMA niet adviseren aan anderen.
Reactie of foto toevoegen
“Montageperikelen”
S Halters |
dinsdag
4 feb
2020
20
Wij hebben recent een keuken gekocht bij dit bedrijf, met name door de goede recensies. Onder het mom beter iets duurder dan gedoe er omheen. Helaas hebben wij hier nu enorme spijt van. De keuken (kleine omvang) duurde drie keer langer om te installeren dan gepland. Vervolgens past de inbouwapparatuur niet goed en is eea zonder overleg en niet volgens de tekening aangebracht. Met als resultaat dat bij een eerste herstelpoging een deel opnieuw is geleverd en gemonteerd; met als resultaat: 1 deels niet goed geleverd en 2 deels opnieuw fout geïnstalleerd waardoor de keuken niet kan worden gebruikt zonder dat meer schade wordt gedaan. Ongeveer alles wat fout kan gaan, gaat fout en hoewel eea wel opnieuw gepland wordt om te herstellen duurt dit lang en gefragmenteerd. Met als resultaat: nog langer wachten en dagen! verloren werktijd (opnemen verlof om weer thuis te zijn). Enige vorm van begrip (en herstel) hiervoor is er niet.
Reactie of foto toevoegen
“Communicatie kon beter”
Robert van Kempen |
donderdag
28 nov
2019
19
Ardi Keukens communiceert gebrekkig, negeert Nederlands consumentenrecht en schuift verantwoordelijkheid af op de fabrikant. Een volgende keuken koop ik niet bij Ardi.
De verkoopgesprekken waren prima, en de montage is ook goed verlopen, maar bij oplevering van onze keuken bleek het inbouwkoffiezetapparaat niet te werken. De monteur heeft dit probleem genoteerd en het zou later worden verholpen. Na twee weken niks te hebben vernomen, heb ik Ardi zelf maar gebeld. Men gaf als excuus dat de fabrikant (ATAG) traag reageerde. Geheel toevallig belde ATAG een paar uur later om een reparatieafspraak te maken. Op z'n vroegst zou er na 3 weken een ATAG-monteur langs kunnen komen. Dat vond ik veel te laat, dus ik heb Ardi weer gebeld om te vragen of men het eerder wilde verhelpen. Mijn argument dat ik met Ardi een overeenkomst heb, en niet met ATAG, was aan dovemansoren gericht. 35 dagen voor het opleveren van een werkend apparaat in een nieuwe keuken is mijns inziens te lang. Niemand van Ardi heeft zich verontschuldigd, of geprobeerd het op te lossen, of ook maar een beetje begrip getoond.
Bij het uitzoeken van het composietaanrechtblad was de communicatie ook niet op orde. Dit moest bij de fabrikant gebeuren, en bij het verkoopgesprek werd verteld dat we dat 5 maanden van tevoren moesten regelen. Toen we de fabrikant belden voor een afspraak, werden we nog net niet uitgelachen; het uitzoeken kon wel wachten tot 2 weken voor plaatsing. Een paar weken later kregen we van Ardi twee gespannen e-mails omdat we nog geen afspraak hadden gemaakt met de aanrechtfabrikant. We hebben teruggemaild naar Ardi dat dat volgens de fabrikant nog niet hoefde, maar geen reactie hierop gekregen.
De bolussen bij het verkoopgesprek waren overigens wel lekker.
Reactie of foto toevoegen
“Kromtrekkende deuren en kaal blad”
Fam. A |
maandag
25 nov
2019
19
We hebben een keuken gekocht is in juli geplaatst. Front van vaatwasser is na 3x eindelijk steeds verkeerde front bij montage. Deur van koelkast trekt steeds krom inmiddels al 2 nieuw deuren en nog niet goed. Aanrechtblad bij spoelbak op 3 plaatsen beschadigd en bij kraan wordt deze kaal ondanks verzorging volgens advies. Nu kan dit behandeld worden maar gaat dit ons na 3 maanden dat keuken staat gewoon weer €99,- kosten hoe durf je dit te vragen want dit is toch gewoon slecht dat dit zo snel beschadigd en lelijk wordt! Een zeer ontevreden en teleurgestelde klant die Pelma niemand zal adviseren en er ook nooit meer wat gaat kopen.
Reactie of foto toevoegen
“Duurt te lang”
Leimeng |
vrijdag
22 mrt
2019
19
Monteren na 3 maanden nog niet af. Bij eerst montage, was de werkblad kapot gegaan, volgens hun door de transportatie. Zonder eerder overleg, kwam een werkblad met twee geplakt stukken! Qua esthetische aspect en kwaliteit is het absoluut niet acceptabel. Service waarschuwen ons dat het dan volledig op eigen risico is als we nog een nieuwe werkblad zou willen bestellen! Bovendien is de monteur al vier keer (drie maanden) geweest voor een lekkage onder de wastafel. We hebben de keuken nog niet gebruikt. Tot nu nog geen goed opties/oplossing aangeboden. Ik ben heel erg teleurgesteld.
Reactie of foto toevoegen
“Niet tevreden met installatie”
S brouwer |
vrijdag
1 mrt
2019
19
Wij hebben een prachtige keuken bij Arma gekocht. Alleen waren de installateurs erg onvriendelijk en onprofessioneel. Ze gaven erg af op het voorwerk noemden het broddelwerk. Dat terwijl wij het voorwerk bij een door Arma aangeraden bedrijf hadden laten doen. Ook had Arma aangegeven dat de keukens door eigen monteurs geplaatst zou worden. Maar dit waren gewoon mannen met een eigen bedrijfje... Door het gemopper van de mannen waren het voor ons erg stressvolle dagen. En dat hadden we juist willen voorkomen door voor een gerenommeerd keuken bedrijf te gaan. Kortom geen aanrader al leveren ze wel netjes werk.
Reactie of foto toevoegen
“Niet tevreden met verloop”
Martijn Martens |
zondag
27 jan
2019
19
Vorig jaar einde zomer een keuken besteld bij Ardi die in November gemonteerd is.
Best wat zaken die niet helemaal goed waren. Deels wat foutjes bij Ardi, maar ook bij de leverancier. Dit ook met Ardi uitgebreid besproken en ben ervan overtuigd dat zij hiervan gaan leren. De keuken en het afwerken hiervan heeft best wat voeten in aarde gehad maar nu in april is de keuken dan helemaal klaar na best wat service bezoeken die niet meer op 1 hand te tellen zijn.Als ik uiteindelijk naar de keuken kijk vind ik het eerlijk gezegd niet de prijs waard die we voor de keuken hebben betaald. Als we in de toekomst een nieuwe keuken uit gaan zoeken gaat het er waarschijnlijk niet meer een van Ardi zijn ondanks dat alle onjuistheden prima zijn opgelost.
Reactie of foto toevoegen
“Heel veel servicemeldingen”
P. Poortvliet |
maandag
17 dec
2018
18
Vorige week (10 december 2018) is onze keuken eindelijk gereed gekomen. De keuken is geplaatst op 28 mei 2018, maar er bleken diverse onderdelen beschadigd. Eén kast is zelfs driemaal geleverd omdat deze telkens beschadigd werd geleverd en de laatste keer bovendien verkeerd werd gesteld. Overigens is wel een pluspunt dat de monteurs de meeste beschadigingen zelf hebben geconstateerd en ook op eigen initiatief al vervanging gingen regelen. Hiernaast heeft Pelma desgevraagd kostenloos een plint voor het formuis geleverd. Uiteindelijk zijn we 20 servicemeldingen verder, waarvan er overigens twee geen betrekking hadden op beschadigingen / defecten. De begeleiding in de winkel en het maken van het ontwerp was prima. Nu de keuken eindelijk klaar is, is er ook niets meer op aan te merken. Wel jammer dat dit ruim zes maanden heeft geduurd. Het personeel is vriendelijk, meedenkend en behulpzaam, ze vonden het allen (we hebben tien monteurs gezien) erg vervelend dat dit zo is gelopen. Een verbeterpunt is wel dat vanuit de organisatie zelf wel een bericht had kunnen komen, zowel naar ons als ook naar het personeel dat werd ingepland. Geen van de monteurs was ervan op de hoogte dat dit al zo lang liep. Conclusie: tevreden met het eindresultaat, maar zeker niet met de weg hier naar toe.
Reactie of foto toevoegen
“Wet van Murphy”
Gijsbert |
donderdag
8 nov
2018
18
Mede door de goede score op Qasa een keuken bij Keur Keukens gekocht. Helaas zelf geen goede ervaring. Bij het plaatsen van de keuken bleek dat wij het verkeerde (definitieve) aansluitschema hadden ontvangen. Hierdoor het blad anders gelegd dan verwacht (gemolenwiekt, ipv twee symetrische/synchrone naden) en de koof (deze hebben we zelf laten maken door een vakman en zelf geplaatst) zat niet op de goede plek. Eerste reactie vanuit Keur Keukens: 'het blad is beter zo'. Maar het tegengestelde is ons geadviseerd. Een knullige fout (verkeerde bijlage gestuurd), maar met grote gevolgen. Het duurde vervolgens lang, voordat Keur Keukens actie ondernam en hebben wij geruime tijd met een incomplete keuken gezeten. In de eerste maanden kwamen ook andere problemen naar boven: lekkage (kraan was niet goed aangesloten), de wasmachine kantelde naar voren en de strip van de koelkast kwam steeds los te zitten. Deze zijn vervolgens goed verholpen. Na verloop van tijd pakte de serviceafdeling de problemen adequaat op, maar het volgende blad dat besteld was bleek wederom niet goed. Ook een knullige fout, er was 2,13 genoteerd, terwijl het blad 2,31 moest zijn. Daardoor nog langer moeten wachten totdat de keuken voltooid was. Uiteindelijk heeft het vier maanden geduurd en zijn monteurs vier keer langs gekomen. Waarschijnlijk wet van Murphy, uitzondering op de regel etc... Tevreden met de keuken en alternatieve oplossing vanuit serviceafdeling, maar al met al een matige ervaring.
Reactie of foto toevoegen
“Snel gegaan”
J. van Wierst |
dinsdag
17 apr
2018
18
Nieuwe keuken gekocht met apparatuur. Bij Keur in Haarlem goed ontvangen en geholpen met ontwerp. Achteraf is alles wel wat wel erg snel gegaan en ben ik te snel akkoord gegaan met Keur's suggesties/ aanbevelingen voor de apparatuur. Ben met Pelgrim fornuis en magnetronoven niet zo tevreden. Heb -omdat de aandacht lag op ontwerp en keuze (materialen) keuken geen andere opties voor apparatuur bekeken of prijzen en recencies van deze apparatuur vergeleken. Installatie ging vlot en volgens afspraak. Wel forse beschadiging aan een van de kastjes. Kastje is 7 weken later netjes vervangen. Al met al een mooie keuken waar ik blij mee ben.
Reactie of foto toevoegen
“Mondelinge garantie wordt niet schriftelijk”
Corinne |
dinsdag
27 mrt
2018
18
We hadden een keuken besteld omdat de verkoper had ons verzekerd dat er een 20 jaar garantie was op de keukenmeubels. Na steeds schriftelijk bevestiging van de beloofde garantieregeling te vragen moesten we ontdekken dat het een verkooppraatje was. We hebben ons keuken bestelling moeten annuleren.
Reactie of foto toevoegen
“Goede plaatsing maar slechte nazorg”
Versloot |
dinsdag
20 mrt
2018
18
Wij hebben bij Arma een keuken, badkamer en toilet gekocht. Het plaatsen e.d. is goed verlopen. Er was een verkeerd gat geboord op het aanrechtblad. Na aandringen van onze kant kwamen ze eindelijk over de brug met een oplossing. Al snel zaten er krassen in de spoelbak. Ook kraakt het bad heel erg als je erin stapt. We hebben het aangegeven bij de monteur. Hij heeft foto's gemaakt en doorgestuurd naar Arma. Na een paar maanden nog steeds niets van gehoord. Tussendoor nog een keer aangegeven aan een dame die belde of we tevreden waren, maar je hoort niets. De nazorg is super slecht! Je betaalt een hoop geld voor spullen die hier verkocht worden, maar de kwaliteit laat te wensen over. Als je er vervolgens over begint, komen ze er niet op terug. Helaas hebben we die ervaring.
Reactie of foto toevoegen
“Aandachtspunten”
Linda van Dam |
vrijdag
2 mrt
2018
18
Prima ontvangst en goed geholpen met de aankoop van onze keuken. Alleen na akkoord offerte zijn er wel 3 a 4 telefoontjes geweest wat er niet kon en toch anders moest. Ook was het toch beter om een andere vaatwasser te doen welke geadviseerd was toch niet zo goed. Het is misschien toch handiger om alle verkopers dat van tevoren te zeggen. Bij plaatsing ging alles voorspoedig alleen bleek onze afzuigkanaal niet op de goede plek te zitten, terwijl bij inmeten van de keuken het wel goed zat, maar door schuiven van kastjes na het inmeten omdat iets niet kon was de schouw ook verschoven. Wij hebben zelf niet meer op dat punt gelet, maar er is ook niet op gewezen. En dat vinden wij jammer. We hebben met avanti overlegd hoe op te lossen aangezien de pijp verleggen bij ons huis niet zo'n makkelijke optie is. Eerst werden we nooit meer teruggebeld ze waren de 'klacht' vergeten door te geven, nogmaals gebeld en toen is de oplossing gegeven om een grotere schouw te plaatsen voor de helft van het geld wat die zou kosten , want we hadden het zelf ook kunnen zien. We zouden er over nadenken. Vond het geen goede oplossing want dan waren wij veel duurder uit dan de schouw eigenlijk koste. We hebben toen zelf met een loodgieter gebeld en een andere oplossing gezocht. Helaas heeft avanti nooit meer wat van zich laten horen. Al met al wel een hele mooie keuken en we zijn daar ook heel blij mee.
Reactie of foto toevoegen
“Zeker aanbevolen”
Marinus Platenkamp |
woensdag
9 jul
2025
25
Net bedrijf met uitstekende vakmensen. Problemen worden gelijk op de zelfde dag. Zeker aanbevolen
Reactie of foto toevoegen
“Super tevreden”
Patrick Meijer |
dinsdag
8 jul
2025
25
Wij zijn sinds begin dit jaar in het bezit van een nieuwe keuken die we bij Artic Keukens in Utrecht hebben gekocht. Dit is inmiddels onze tweede keuken in 5 jaar tijd vanwege een verhuizing. In beide gevallen zijn we zeer netjes geholpen en zijn we super tevreden met het plaatsen van de keuken, de kwaliteit van de keuken en de service na het plaatsen. Bij Artic Keukens kun je uit verschillende prijsklassen kiezen en elk onderdeel heeft zijn prijs. Onderhandelen over de prijs heeft dan ook geen zin. Je weet gelijk waar je aan toe bent. Na aankoop wordt er een team aan je gekoppeld die je gedurende het hele proces voor je klaar staan en zorg dragen voor een goede afhandeling. Wij zijn blij met onze keuken en hebben het hele proces als positief ervaren.
Reactie of foto toevoegen
“Geweldig bedrijf”
Roodbeen |
zondag
6 jul
2025
25
in een woord geweldig bedrijf kan het iedereen aanraden. Van verkoop tot plaatsing super netjes gedaan. Altijd bereikbaar met luisterend oor.
Reactie of foto toevoegen
“Dik tevreden”
Hannie Boelen |
zaterdag
5 jul
2025
25
Verkoopteam erg fijn, meedenken en belangrijk geen push mentaliteit. Monteurs die de keuken kwamen plaatsen, goed team, nette werkers en fijn in de omgang.
Reactie of foto toevoegen
“Super netjes”
M de Lange |
vrijdag
4 jul
2025
25
Ontvangst was hartelijk, fijn dat je de tijd krijgt om zelf door de showroom te lopen, pas om vraag een medewerkster erbij komt om suggesties ed te doen. Alle tijd werd genomen om tot een keuze te komen, ook het installeren was bij mij perfect. Planning daarna was erg fijn. Extra pluspunt; de aannemer die ze als suggestie aanreiktte voor het voorbereidende werk. Dat verliep ook allemaal super netjes!
Reactie of foto toevoegen
“Zeer tevreden”
Michel Niemantsverdriet |
vrijdag
4 jul
2025
25
Zeer tevreden met het eindresultaat, er wordt tijd besteed om een keuken uit te zoeken. Goede monteurs die netjes werken en oog voor detail hebben. Tussentijdse aanpassingen in het gehele proces worden door de service afdeling netjes opgelost.
Reactie of foto toevoegen
“Goede service”
J. Joosse |
donderdag
3 jul
2025
25
Goed service; prima deskundigheid; nette afwerking.
Reactie of foto toevoegen
“Een super ervaring”
Arnie Suykerbuyk |
donderdag
3 jul
2025
25
Na 13 jaar was onze keuken aan een update toe. Wat hadden best een specifiek idee voor de nieuwe keuken. De verkoopster begreep onze wensen heel goed en nam goed de tijd om bij een keuken ontwerp te komen welke aan onze wensen voldeed en ook erg praktisch was in gebruik. Tussen bestellen en plaatsen was de communicatie erg goed. Omdat we met 5 katten in huis zitten waren genoodzaakt deze tijdelijk in een pension te plaatsen waar door we slechts drie dagen hadden waarin de keuken geleverd én geplaatst kon worden. Ons was beloofd dat ze op deze dagen konden leveren én plaatsen en ondanks deze strakke planning heeft Ardi Keukens geleverd, super. In anderhalve dag was de keuken geplaatst. Helaas zat er één kleine beschadiging op een paneel en een van de lades ging niet goed open. Dat kan gebeuren en Ardi heeft dit snel en netjes opgelost. Al met al een super ervaring, zo kan het dus ook. We gaan hier zeker terug komen!
Reactie of foto toevoegen
“Goede sevice”
Henk van Liere |
vrijdag
27 jun
2025
25
Van begin tot eind goede service. Levering correct en nalevering zeer snel. Als men belt voor klacht of vragen over de keuken, dan is de medewerker direct op de hoogte, dus zeer up to date.
Reactie of foto toevoegen
“Alles naar wens”
Familie Baars |
vrijdag
27 jun
2025
25
We voelden ons enorm welkom in de winkel bij Kees. Kregen duidelijke en goede informatie, dacht goed met ons mee. De plaatsing verliep ook goed. Alles naar wens, van begin tot eind.
Reactie of foto toevoegen
“Een goede ervaring”
Marijke van Saane |
woensdag
25 jun
2025
25
Onze ervaring met Anovi is goed. We zijn goed geadviseerd en werden op nieuwe inzichten gebracht. De keukenplaatsing was correct door vakkundig personeel.
We zijn tevreden!
Reactie of foto toevoegen
“Mega blij”
John B |
woensdag
25 jun
2025
25
Hele fijne keukenzaak. Hier hebben ze de tijd voor je, van aankoop tot installatie (en after sales). Vriendelijk personeel, goede communicatie en vakkundige installatie van onze keuken. We zijn mega blij dat we hier onze keuken gekocht hebben.
Reactie of foto toevoegen
“Zeer blij met de goede service”
A Van londen |
vrijdag
20 jun
2025
25
Weer supergoed geholpen. Vakkundig personeel we zijn zeer tevreden over Avanti keukens.
Reactie of foto toevoegen
“Een dikke 10”
Gerda Verbraeken |
vrijdag
20 jun
2025
25
We zijn blij de keuken bij Anovi keukens gekocht te hebben. We zijn goed geadviseerd. Er werd met ons meegedacht en hij is precies zo geworden als we hoopten. Hij is vakkundig en met aandacht geplaatst. We zullen Anovi keukens dan ook bij iedereen aanbevelen.
Reactie of foto toevoegen
“Prima verlopen”
Beppie Geest |
dinsdag
17 jun
2025
25
Zeer vriendelijk ontvangen en alles zeer goed uitgelegd. De monteur was vriendelijk de vloeren en trap werden afgeplakt en op alle vragen werd goed uitleg gegeven en hij dacht heel goed mee.
Reactie of foto toevoegen
“Ontzettend tevreden”
Hommel |
vrijdag
13 jun
2025
25
Wij hebben weer een nieuwe keuken gekocht bij Ardi keukens. Weer ontzettend tevreden. Het maakt niet uit met welke afdeling je contact hen alle medewerkers zijn vriendelijk vakkundig mee denkt. De monteurs hebben vakwerk geleverd.
Leveren de keuken pas op als je helemaal tevreden bent.
Reactie of foto toevoegen
“Alles is naar wens”
Fam van Rossum |
donderdag
12 jun
2025
25
De keuken is naar alle tevredenheid geplaatst door twee van jullie jonge vaklieden, alles naar wens de jongens waren een goed team ieder zijn eigen deel van begin tot het einde toe, en na plaatsing alles keurig opgeruimd veel ontzag voor deze jonge werknemers waar jullie als keuken bedrijf enorm trots op mogen zijn.
Reactie of foto toevoegen
“Betrouwbaar en verantwoordelijk”
Paul |
dinsdag
10 jun
2025
25
Zochten een keukenleverancier die betrouwbaar en verantwoordelijk zou zijn, van aankoop tot levering en ver daarna. Dat is prima gelukt. Alle afspraken zijn goed nagekomen, en overleg waar nodig. Het uitzoeken met advies, uitleg en rust met Keeley, en levering en montage vlekkeloos en zorgvuldig door twee monteurs. We zijn erg blij met het resultaat!
Reactie of foto toevoegen
“Een top keuken”
Martijn en Dianne |
donderdag
5 jun
2025
25
We zijn heel hartelijk ontvangen door de mensen. Ze hadden alle tijd en gaven ons ook de tijd om voor ons de perfecte keuken uit te kiezen. Ook het meedenken van Keeley mbt de indeling en de ruimte was erg prettig. Zodoende hebben we met een heel goed gevoel en een nieuwe keuken de winkel verlaten. Ook in de stappen die volgden waren ze heel attent en was er altijd nog de mogelijkheid om van materialen te wisselen. De montage is vakkundig gedaan met een top keuken als eind resultaat. Tot onze verbazing werden we zelfs 2 weken na montage nog gebeld of alles naar wens is en werd ons medegedeeld dat mocht er iets niet goed sluiten of niet werken, zoals het zou moeten, we dat moesten melden zodat het opgelost kan worden.
Reactie of foto toevoegen
“A beautiful and functional kitchen”
Priya |
dinsdag
3 jun
2025
25
The experience from the start to end was extremely smooth and professional. We got a a very beautiful and functional kitchen within our budget. Highly recommend this company and Bram was extremely kind and helpful too!
Reactie of foto toevoegen
“Goed geholpen”
Nelly |
zaterdag
31 mei
2025
25
Zeer klantvriendelijk, monteurs betrekken ons heel goed als er vragen zijn. Door verkoper ook heel goed geholpen.
Reactie of foto toevoegen
“Alles klopte gewoon”
Martijn Claus |
vrijdag
30 mei
2025
25
Bij het uitzoeken van de keuken zijn we fantastisch geholpen. we wilden nog delen van de oude keuken weer gebruiken omdat het nog niet zo oud was maar ivm met de aanbouw iets groter kan worden. De verkoper heeft zich goed verdiept in onze wensen en waren ook zeer verrast hoe de eerste tekening in elkaar zat. Ook erg prettig hoe ze met je meedenken zodat je niet allen een prachtige keuken krijgt, maar ook erg praktisch. Wat zeker aan te raden is dat je de vaatwasser op hoogte kan inbouwen. dat werkt super fijn. De levering was goed geregeld. Alles netjes optijd geleverd en binnen opgesteld. Ook is het geen probleem als je zelf de keuken wilt plaatsen. Alles is netjes geleverd precies zoals wij wilden. Alles klopte gewoon. Echt heerlijk! Zeker aan te raden om hier een keuken te kopen.
Reactie of foto toevoegen
“Zooo blij”
Frits |
woensdag
28 mei
2025
25
Via Google zijn wij bij Adee Keukens terechtgekomen. Eerste gevoel was direct goed. Vriendelijk ontvangst en alhoewel wij geen afspraak hadden gemaakt was er al snel een verkoopadviseur (Keeley) beschikbaar. Zij heeft ons fantastisch geholpen. Gaf direct aan nog nieuw te zijn dus zo af en toe even met haar ervaren collega's te willen overleggen. Dat gaf ons direct veel vertrouwen. De basis van de keuken stond al vrij snel op papier. Daarna hebben wij uitgebreid advies gekregen over apparatuur. Vlak voor definitieve besteldatum hebben wij in alle rust alle details nogmaals kunnen overlopen. Afgelopen 35 jaar hebben wij meerdere keukens gekocht. Deze keer was wel de meest plezierige! Inmiddels staat de keuken en... wij zijn er zooo blij mee! Ook de levering en installatie verliep top. Al met al: een aanrader voor als je kwaliteit en service wilt!
Reactie of foto toevoegen
“100% tevreden met de keuken en Ardi”
Rob Teirlinck |
dinsdag
27 mei
2025
25
Ardi in St Annaland is uiterst klantvriendelijk. In het hele traject; vanaf het eerste contact tot ruim na de oplevering staat Ardi klaar met zeer betrokken en vakkundige mensen. I.v.m. nieuwbouw moesten we heel vroeg de keuken bestellen. Ardi was uiterst soepel met de voorwaarden, ook al zou de levering pas 1,5-2 jaar na opdracht zijn. Nadat de planning duidelijk was hebben we de keuken nog eens bekeken en enigszins aangepast. O.a. nieuwere apparatuur. De verkoper (een andere dan 1,5 jaar eerder) was volledig op de hoogte van het eerdere ontwerp. De aanpassingen zijn soepel en zeer coulant doorgevoerd.
Enkele maanden voor de levering ontdekten wij tijdens de bouw een fout (een eigen fout; niet van Ardi). Ardi heeft kosteloos meegedacht en tekeningen gemaakt hoe het opgelost kon worden. Pas in een laat stadium hebben we hierdoor nog een aanvulling laten maken door Adri. Top geregeld! De backoffice heeft meerdere keren pro-actief contact met ons gezocht om mee te denken bij enkele praktische zaken o.a. m.b.t. het blad en de achterwand. Echte meerwaarde nu voor de keuken. De planning heeft meerdere keren soepel meegewerkt bij vertragingen in de bouw. Duidelijke open communicatie en alles steeds goed vastleggen. De keuken is vakkundig geplaatst. Slechte één heel klein restpuntje. En dat is soepel opgelost. Tijdens het plaatsen realiseerden we ons dat er niet was nagedacht over de afvalemmers in de gootsteenkast. Zowel niet door ons als door Ardi. Na enkele weken hebben we met Ardi contact gezocht voor een oplossing. Daar is actief in meegedacht en met zeer beperkte kosten een oplossing voor bedacht, waarbij de Quooker en wat leidingwerk moesten worden verplaatst cq aangepast. Kortom 100% tevreden met de keuken en Ardi.
Reactie of foto toevoegen
“Toppers”
Marie |
vrijdag
23 mei
2025
25
Ben zeer fijn geholpen, voor alles is een oplossing! Materiaal is van goede kwaliteit! En vak kundig personeel/monteurs! Toppers!
Reactie of foto toevoegen
“Al met al een fijne ervaring”
arjen bonder |
donderdag
22 mei
2025
25
Vanaf begin tot het einde goede service en aandacht. Je kan terecht met al je vragen en er word met je meegedacht. Ook het plaatsen ging prima en ook daar werden waar nodig oplossingen bedacht. Al met al een fijne ervaring.
Reactie of foto toevoegen
“Een aanrader”
J. de Jager |
woensdag
21 mei
2025
25
Heel goed geholpen en erg goede uitleg en mee denken van de medewerker. Ook heel behulpzaam. Kortom een aanrader.
Reactie of foto toevoegen
“Erg blij”
Johan van den Beemd |
woensdag
21 mei
2025
25
Een fijn bedrijf met goede service en montage. Wij zijn erg blij met onze keuken.
Reactie of foto toevoegen
“Dik en dik tevreden”
Ronald |
woensdag
21 mei
2025
25
Vanaf de tekentafel t/m de montage van de keuken zeer professioneel. Vanwege de scheve muren in het huis wilden we er graag een mooie strakke keuken van maken met een kookeiland. We hebben een mooi ontwerp laten maken wat na montage nóg mooier is geworden dan durven dromen. Het gemak van de Quooker waar we dagelijks mee te maken hebben t/m het geurloos koken met de Bora kookplaat met afzuiging, maakt het tot een genot om in deze keuken te werken. De klimaatkast met exclusieve wijnen is een echte eyecatcher in ons huis. Kortom dik en dik tevreden.
Reactie of foto toevoegen
“Een prachtige keuken”
Ineke |
dinsdag
20 mei
2025
25
Wij zijn meer dan blij met onze prachtige keuken! Onze wensen konden wij kwijt aan een deskundig team! En samen hebben we onze droomkeuken gerealiseeerd! Heel heel veel dank ervoor!
Reactie of foto toevoegen
“Een mooie keuken”
Martin |
donderdag
15 mei
2025
25
Door de overgang naar een nieuw bestelsysteem zijn er enkele items niet goed overgenomen, dit had beter gekund. Verder alles perfect geregeld.
Reactie of foto toevoegen
“Een prachtige nieuwe badkamer”
Margret Bekmann |
woensdag
14 mei
2025
25
Na een lange zoektocht naar een badkamerspecialist, dat naast de verkoop ook installatie in eigen beheer heeft, zijn wij vanuit het verre zuiden van Nederland (Maastricht) terecht gekomen bij DB Arma Keukens en Sanitair. Vanaf het eerste moment zijn wij super ontvangen en vakkundig geholpen bij het uitzoeken van een badkamer. Er was zelfs een lunch voor ons geregeld. Wim neemt je helemaal mee in de geschiedenis van het bedrijf waar ook een rondleiding bijhoort. Wat vooral opvalt is dat er oprecht geluisterd wordt naar de wensen van de klant waarna we samen een fantastische badkamer hebben uitgezocht.
Het contact met alle betrokken medewerkers + de uitvoerende monteurs was meer dan goed. Een speciaal dankwoord voor Arnold en Ben die zich uiterst professioneel hebben opgesteld en met passende oplossingen kwamen indien er zich iets voordeed. Er werd zeer netjes gewerkt. Al met al een top ervaring en kan ik iedereen dit bedrijf aanraden. Wij zijn super tevreden met ons prachtige nieuwe badkamer.
Reactie of foto toevoegen
“Erg tevreden”
J. Bakker |
maandag
12 mei
2025
25
Wij hebben bijna 7 jaar onze Pelma keuken. Zijn erg tevreden. Gisteren (zondag) een kapotte slang van de boiler/cooker. Gevolg: Kookeiland nat van condens aan binnenzijde in de lades. Hoofdkraan afgesloten ivm lichte lekkage. Maandag direct Pelma gebeld. Werd zeer serieus en als prio-melding opgepakt. Uur later al monteur, die direct kundig en netjes de zaak (voorlopig) kon repareren. Heel erg bedankt.
Reactie of foto toevoegen
“Uitstekende service”
Inge Peters |
maandag
12 mei
2025
25
Bijzonder aardige verkopers, uitstekende service. Het rondlopen in de showroom is al een feest op zich. Onze verkoper had alle geduld en tijd voor ons en liet ons heel veel mogelijkheden zien. Daardoor konden we een heel goede keuze maken. De monteurs waren heel vakkundig en voordat ze 's avonds vertrokken was alles keurig opgeruimd, hele nette jongens. Ik zou DB Adee keukens zeker aanraden, wij zijn ontzettend blij met onze keuken.
Reactie of foto toevoegen
“Afspraken worden nagekomen”
Mart |
maandag
5 mei
2025
25
Arma keukens is een betrouwbaar bedrijf. Afspraken worden nagekomen. Voor de voorbereidende werkzaamheden werd ons een externe partij geadviseerd. Ook deze kwam de afspraken keurig na.
Reactie of foto toevoegen
“Zeer goed”
Annelies Reppel |
zondag
4 mei
2025
25
Bij uitzoeken en bestellen van de keuken is er zeer goed meegedacht en tijd genomen om de gewenste keuken samen te stellen. Plaatsen wordt gedaan met goede monteurs die netjes werken. Service achteraf is zeer goed. Geen probleem met na stellen van kastjes of het leveren en plaatsen van nieuwe glaswandplaatjes van een lade.
Reactie of foto toevoegen
“Veel lof”
Nieuwenhuis |
zaterdag
3 mei
2025
25
Hele goede ervaring opgedaan met Avanti, in elk opzicht veel lof!
Reactie of foto toevoegen
“Totaal naar mijn verwachtingen en wensen”
Sjaak Verriet |
donderdag
1 mei
2025
25
Correcte verkoper en vooral een vakkundige aflevering en plaatsing. Totaal naar mijn verwachtingen en wensen.
Reactie of foto toevoegen
“Zeer blij”
Fam. van de Steeg Elspeet |
zaterdag
26 apr
2025
25
Goed en deskundig geholpen door Bernard in de showroom. En plaatsing op de afgesproken datum. Werner en Johan hebben de keuken keurig geplaatst en aan ons opgeleverd. Zeer blij met onze nieuwe keuken.
Reactie of foto toevoegen
“Erg tevreden”
Dick Roon |
zaterdag
26 apr
2025
25
Wat een mooie beleving was een keuken kopen hier. Van een keuken uitzoeken t/m het plaatsen werkelijk overal heel goed mee geholpen. Zij denken op elk vlak met je mee en alles wordt goed gecommuniceerd. Wij hebben een hele achterwand en een schierkookeiland gekocht en het is perfect gemonteerd. De monteur werkte echt op de manier van dat het perfect moest boven haast hebben, en dat is heel goed te zien. Ook betrok hij ons bij de inbouw met goed advies om sommige dingen zo of zo te doen omdat dat mooier/ beter was. Ook de verkoper was absoluut niet aan het pushen maar juist het tegenovergestelde hiervan en geeft je hierdoor een goed gevoel. Wij zijn heel erg tevreden over hoe alles is gegaan!
Reactie of foto toevoegen
“Aandacht voor details”
Frans Peijster |
donderdag
24 apr
2025
25
Uitstekend geholpen, goed meedenken en aandacht voor details. Afspraken zijn helder en worden secuur nagekomen. Prettige contacten, vragen werden direct beantwoord.
Reactie of foto toevoegen
“Het resultaat is erg naar onze zin”
Henk |
woensdag
23 apr
2025
25
Wij kochten bij Arma een nieuwe keuken. Het hele proces, van het uitzoeken van de keuken tot aan het plaatsten daarvan, werd door Arma goed gemanaged. De keuken werd geplaatst in de afgesproken week en binnen de afgesproken tijd. Problemen ter plekke, gevolg van maatafwijkingen in ons oude huis, werden perfect en zonder gezeur opgelost. Het resultaat is erg naar onze zin!
Reactie of foto toevoegen
“Afspraken worden nagekomen”
Weggeman |
dinsdag
22 apr
2025
25
Uitstekende communicatie, nakomen afspraken, eigen monteurs.
Reactie of foto toevoegen
“Fantastische ervaring met onze nieuwe keuken”
Dave van der Weij |
dinsdag
22 apr
2025
25
Vanaf het eerste moment zijn we ontzettend goed geholpen. We kregen fijne begeleiding bij het maken van keuzes, met duidelijke uitleg en professioneel advies. Ook de montage en oplevering verliepen perfect: alles werd netjes gecommuniceerd en tot in de puntjes verzorgd. Het team werkt heel precies en denkt echt met je mee. We zijn super tevreden!
Reactie of foto toevoegen
“Een prima ervaring”
MdW |
maandag
21 apr
2025
25
We hadden een prima ervaring bij het uitkiezen van de keuken. Je moet er wel behoorlijk wat tijd voor uittrekken, maar je koopt dan ook geen broodje. Mooie showroom, vriendelijke mensen. Ook de rest van het traject verliep soepel. Levering volgens afspraak, montage volgens afspraak en kundige monteurs. Voor ons zit het aandachtspunt bij een gedegen uitleg over functionaliteiten van apparaten. Welk model en type past bij het huishouden. Het is vaak het sluitstuk van het traject, maar verdient veel aandacht. Onze teleurstelling zit in het aanrechtblad van composiet. Uitgekozen o.b.v. heel klein stukje. In de praktijk maar heel weinig tekening/aderen. Daar betaal je wel fors meer voor. Aanbeveling: ga naar de fabrikant om het blad in het groot te zien en evt een stuk uit te kiezen!
Reactie of foto toevoegen