Feedback

Folie keukenkasten laat los

Een nieuwe keuken ziet er net na de montage stralend uit. Een veel voorkomende klacht is dat na slechts een paar jaar de folie van de keukenfronten loslaat. De keuken verliest zijn uitstraling en reparatie wordt noodzakelijk.

Oorzaak
Of folie loslaat hangt allereerst sterk af van de kwaliteit van de lijm waarmee de keukenfolie is bevestigd op de MDF ondergrond van het keukenpaneel. We spreken hier specifiek over MDF omdat keukenpanelen met folie in de regel een MDF ondergrond hebben.

Deze lijm kan onder invloed van een teveel aan vocht in de keuken gaan loslaten. Een andere oorzaak voor het loslaten van de lijm zijn temperatuurverschillen. De MDF ondergrond waarop de folie verlijmd zit zet een klein beetje uit bij warmte en krimpt een klein beetje bij kou. Als dit te veel of te vaak gebeurt kan de lijm van de MDF ondergrond loskomen. Het is van belang te benadrukken dat vooral de kwaliteit van de lijm grote invloed heeft op het al dan niet loslaten van folie bij bepaalde warmte of vocht omstandigheden.

Verder speelt nog een rol of met de juiste hoeveelheid lijm de folie is bevestigd op de MDF ondergrond. Bij te weinig lijm hecht de folie niet goed, ook te veel lijm is niet goed. Tot slot kunnen de kwaliteit van de MDF ondergrond en de kwaliteit van de folie een rol spelen in de hechting van de lijm.

Voorkomen
Aan de oorzaken die te maken hebben met warmte en vocht kun je veel doen. Zet bijvoorbeeld geen waterkokers of koffiezetapparaten onder de kasten. Ventileer de keuken goed. En voorkom grote temperatuurschommelingen in de keuken. U dient kortom de keuken in goede conditie te houden.

Echter vaak is het loslaten van folie vooral een lange termijn gevolg van de kwaliteit van gebruikte lijm, de kwaliteit van de materialen, en de gebruikte productietechnieken. Door maatregelen te nemen tegen vochtwerking en temperatuurwisselingen stelt u dit loslaten wel (soms lange tijd) uit, maar zult u het uiteindelijk niet voorkomen.

Omdat het loslaten in de regel pas optreedt bij matige productkwaliteit in combinatie met te veel vocht of temperatuurverschillen, is het bij concrete schade heel moeilijk om een specifieke oorzaak vast te stellen.

De beste bescherming tegen loslatend folie krijgt u door foliedeuren van een goede kwaliteit te kopen. Het is lastig om de kwaliteit van keukenfronten zelf in te schatten en u zult op de mededelingen van de verkoper, de productinformatie, de gegeven garanties en zaken als goede reviews van een keukenzaak af moeten gaan.

Losgelaten folie
Wanneer de folie aan het loslaten is, dan is het zinvol de volgende stappen te doorlopen. Allereerst dient u foto's te maken om vast te leggen dat de schade is opgetreden en hoe deze eruit ziet. Meld daarnaast het probleem zo snel mogelijk bij de keukenzaak waar u de keuken heeft aangeschaft. U kunt dan per mail de foto's sturen. Wat er vervolgens gebeurt hangt sterk af van de ouderdom van de keuken en de servicegerichtheid van de keukenwinkel. Qasa maakt zowel mee dat de fronten kosteloos worden gerepareerd of vervangen, maar ook dat de hoogst haalbare reactie een offerte is met prijsopgave hoeveel het kost om de fronten te vervangen. Op het moment dat u veel kosten moet gaan maken, is het zinvol bij een of meer andere keukenbedrijven rond te vragen hoe zij de folie zouden repareren of vervangen en tegen welke kosten.

Afhankelijk van hoeveel van de folie heeft losgelaten en of u verwacht dat folie ook bij andere panelen loslaat, en uw budget, kunt u ervoor kiezen om de complete keuken in een keer te vervangen, of alleen de beschadigde delen te vervangen.
Reacties
Er zijn 44 reacties bij dit artikel. Alle reacties zijn door Qasa gecontroleerd.
“Fronten vernieuwd”
Betreft Van Wanrooij Keuken Badkamer en Tegel Warenhuys Door Ruth Baars op zondag 3 jul 2022 22
Er is bij ons ruim drie jaar geleden een keuken geplaatst, waar we heel blij mee waren. Drie jaar later later was er een probleem met het loslaten van de folie op een aantal fronten. Zonder problemen nam van Wanrooij dit probleem serieus en werd een aantal weken later alle 22 fronten vernieuwd. Ook de montage daarvan was naar grote tevredenheid. Wat ons betreft heeft van Wanrooij prachtige service geleverd en hopen wij nog lang van onze keuken te genieten.
“Persoonlijke touch”
Betreft Lauwers Keukens Door Meriam Pijpers op dinsdag 19 jan 2021 21
Onze keuken was 20 jaar oud en de folie van een aantal deurtjes liet los. Wij hadden daarom besloten nieuwe deurtjes te laten hangen en apparatuur te vernieuwen. Wij maakten een afspraak bij Lauwers Keukens en werden prettig ontvangen. Er werd serieus met ons meegedacht. Wij kregen een prijsindicatie, maar ook de bijkomende zaken en nadelen werden besproken. Daarom werd door Remco van Lauwers Keukens ook volledig nieuwe keukenkastjes ter sprake gebracht. Wij gaven aan dat ons granieten keukenblad en achterwand behouden dienden te blijven. Dat was mogelijk en Remco berekende een prijs voor het volledig vervangen van de keukenkastjes en apparatuur. Mede door het brede en goede advies besloten wij alle keukenkastje te laten vervangen alsmede de apparatuur. Opnieuw werden er afspraken gemaakt, in goed overleg keuzes gemaakt, ingemeten en een mooie 3D-presenatie werd ons getoond. We werden steeds enthousiaster. Het installeren van de keukenkastjes en apparatuur verliep zeer kundig door Mike. Wij zijn erg blij met het resultaat. Wij kunnen met volle overtuiging zeggen dat Lauwers Keukens professioneel is in hun advies, kundig in het plaatsen van de keuken, de communicatie zeer plezierig verloopt én afspraken worden nagekomen. Wij kunnen daarom volmondig Lauwers Keukens aanbevelen. Een mooie zaak met een persoonlijke touch! Jolanda, Remco, Mike en Jack hartelijk dank. Fam. Pijpers, Berkel-Enschot
FOTO VAN MERIAM PIJPERS
“Uiterst tevreden”
Betreft Avanti Keukens Door fred Lensink op dinsdag 22 sep 2020 20
wij zijn uiterst tevreden over Avanti bij het bekijken van de keuken welke in de showroom stond werden wij netjes en informatief geholpen , de aanpassingen die wij wilden konden zonder probleem gedaan worden. De levering van onze showroomkeuken was super netjes alles keurig verpakt in karton en folie zonder beschadigingen en op de afgesproken tijd
FOTO VAN FRED LENSINK
Zelf geplaatste keuken
“Problemen met folie fronten”
Betreft Nuva Keukens Door Ben Hanssen op vrijdag 31 jul 2020 20
Wat een slechte kwaliteit én slechte service! Witte hoogglans keuken ziet er na krap 5 jaar niet meer uit. Op sommige onderdelen laat de folie spontaan los zodat dof en hoogglans elkaar afwisselen. Nuva weet dat kwaliteit niet goed is want reeds eerder moest een front van een lade al na 3 jaar worden vervangen vanwege inferieure folie. De garantie geldt voor exact 5 jaar, daarna willen ze de kasten wèl voor een zeer forse prijs vervangen. Tel uit je winst! Tot en met plaatsing van keuken verloopt alles prima maar daarna laat Nuva Keukens het volledig afweten. Wij kregen ook geen contactgegevens van de producent van de keuken om tot een oplossing te komen. Kortom service is dramatisch.
FOTO VAN BEN HANSSEN
Loslatende folie
“Complete fronten vervangen”
Betreft Arma Keukens en Sanitair Door O.B. Dijkstra Nieuwe Niedorp op vrijdag 10 mei 2019 19
Wij zijn zeer tevreden over de geboden service van de firma Arma en de firma Keur in Haarlem. Na het loslaten van de folie werden alle panelen van de keuken vervangen, zelfs na 6 jaren. De keuken is nu weer een blikvanger. Top!
“Afspraak is afspraak”
Betreft Arma Keukens en Sanitair Door Carla de Roode op zaterdag 26 mei 2018 18
'Afspraak is afspraak.' Die wapenspreuk is DB op het lijf geschreven. Wij hebben in iets meer dan een jaar een heel huis opgeknapt terwijl we erin woonden, en als we zouden willen, konden we nu een boek schrijven over de aannemerij bij economisch hoogtij. Van glaszetters tot stoffeerders, van installateurs tot schilders. Niet het verhuizen was zo vermoeiend, niet het verbouwen, maar het bellen en afspraken maken. Overal achteraan zitten. Je verbazen over totaal geëxplodeerde offertes. Want voor jou tien anderen. Een paar keer liet een bedrijf ons echt zitten, maar met DB hoef je voor dit soort praktijken nooit bang te zijn. Deze bedrijven bouwen zonder stress en ergernis nieuwe badkamers en keukens waar je je lippen bij aflikt.

In februari 2017 gingen we bij Arma in Nunspeet een badkamer ontwerpen, die in juni werd gebouwd. We wilden de badkamer op zolder laten maken in een afgetimmerde extra slaapkamer onder een dakkapel. Een vreemde ruimte met gekke hoekjes. Een uitdaging. En dat gold ook voor het wegwerken van de standleiding op het riool, twee verdiepingen lager. Dat is werkelijk prachtig gedaan, deels door een inbouwkast op 1-hoog, verder met koofjes. Allemaal vooraf ingemeten, want er wordt eerst een goed plan gemaakt, en daarvoor komt iemand langs. De centrale man bij de uitvoering was Sander Kater, een veelzijdige vakman en een prettig, gemoedelijk mens in huis. Sander had vaak een helper bij zich, ik herinner me Gerben en Juda. Intussen was de oude badkamer nog gewoon in gebruik. Daar hebben we later ons washok van gemaakt.

Door het werk van Sander (en Juda) weet ik wat strak tegelen is, en zie ik de verschillen bij vrienden in huis. Recht tegels plakken is één ding, maar de symmetrische opbouw van het tegelwerk was voor mij een nieuwe, en in zo'n gekke ruimte moet je wel even goed nadenken voordat je begint. Sander is daarin een meester, en het maakt je ruimte echt af. Hij dacht van tevoren wel even: wat gaat dat worden met al die rode tegels, maar achteraf was iedereen vol lof. We hebben nu al bijna een jaar ongelooflijk veel plezier van onze badkamer, die bovendien zeer gemakkelijk schoon te maken is.

In het najaar gingen we plannen maken voor de keuken. Die hebben we bij Keur Keukens in Haarlem gekocht. We werden geholpen door een bekwame, servicegerichte ontwerper, Dennis Tesselaar. Hij nam veel tijd voor ons. Geen moeite was hem te veel, we konden hem goed bereiken voor aanvullende vragen en ook naderhand, toen het aanmelden van de apparatuur bij de fabrikant niet lukte, schoot hij te hulp. Dennis luisterde goed naar onze wens om extra afstelruimte in de kleine keuken te creëren en bedacht iets met boven- en onderkastjes tegenover het aanrechtblok. het leidde tot een meubel dat we wel een echte blikvanger mogen noemen, zeker met de kekke dimbare lichtlijst en een plaatje van hetzelfde graniet als op het aanrecht. Henk heeft dat zeer strak geïnstalleerd.

Ook met de keuken waren we drie weken bezig, van sloop tot afbouw, en dat kwam doordat we van de gelegenheid gebruik wilden maken om meteen de vloer tot aan de voordeur maar opnieuw te laten stofferen. Daardoor hadden we met drie bedrijven te maken, want het voorbereidend werk doet Keur Keukens niet zelf, maar de klant wordt voorzien met gegevens van betrouwbare aannemers. Wij hadden een uitstekende ervaring met Fred Buné. Alles volgens schema uitgevoerd en van hoge kwaliteit.

Ging er dan niets mis? Jawel, een paar kleine dingen moesten nageleverd worden en er was folie op een kastje blijven zitten. Het belangrijkste was dat er een leiding moest worden afgedekt die per abuis niet was ingefreesd. Maar zulke zaken behoren tot de service, en die verliep zoals te verwachten even vlot als de rest van het proces. (De badkamer was trouwens in één keer goed, en dat is pas echt een prestatie.)

We zijn dus zeer blije klanten.
“Keukenrevovatie”
Betreft Tieleman Keukens Door fam. V. op vrijdag 20 apr 2018 18
Wij hebben reeds 2x een nieuwe keuken bij Tieleman gekocht en nu heeft er een renovatie plaats gevonden, omdat de folie na 18 jaar los liet. Prima geholpen, prima service!
FOTO VAN FAM. V.
Gerenoveerde keuken
“Vakkundige renovatie van fronten”
Betreft Grando Keukens & Bad Door Ed van Voskuilen op maandag 26 feb 2018 18
We zijn naar Grando gegaan omdat we last hadden van loslatende deurfolie op bijna alle keukendeurtjes op onze Mandemakerkeuken van 14 jaar oud. Zelf komt Grando met het voorstel om nieuwe deuren met folie overtrokken aan te schaffen, maar omdat we het toch weer een risico vonden om foliedeuren te nemen, wilden we onze eigen deurtjes houden omdat die een mooi profiel hebben en verder nog goed van kwaliteit zijn. Dus hebben we ervoor gekozen om ze te laten laten spuiten. Dit is voor Grando gedaan door KRZ keukenrenovatie uit Zoetermeer. We hebben gekozen voor een mooie lichtblauwe tint. Alle deuren en lijsten werden gedemonteerd, toen met behulp van een kleurenwaaier de juiste kleur vastgesteld en ruim drie weken later alles weer netjes gemonteerd. De elementen die niet gedemonteerd konden worden zijn bij montage netjes door John geschilderd, ook de kopse kanten van de kastjes, zodat alles eenzelfde kleur is. Het spuitwerk is vakkundig gedaan zodat we weer vele jaren van onze keuken, maar nu in een andere kleur, kunnen genieten.
“Niet tevreden over service”
Betreft Nuva Keukens Door Dominique op dinsdag 7 nov 2017 17
Keuken begin dit jaar gekocht en begin juni geleverd. Vandaag 7/11 is pas alles afgehandeld. Alleen maar problemen gehad. Bij de levering van het werkblad was de vensterbank niet meegeleverd. Monteurs hebben dit opgemeten. Toen de nieuwe vensterbank er eindelijk was, bleek dat hij te lang was en niet paste. Moest dus weer terug. Zelfde tafereel met plint onder kastenwand. Plint was te kort (niet de schuld van Nuva). Nieuwe plint werd geleverd, was helemaal beschadigd toen hij uit de folie kwam en kon dus weer terug. Vandaag zijn ze de nieuwe plint komen brengen en je raad het al.. hij was te hoog. Gelukkig kon de monteur hem wel ter plekke afzagen, want anders hadden we weer een hele tijd moeten wachten. Kortom, totaal niet tevreden over de service van Nuva Keukens Heerlen.
“Keukenaankoop”
Betreft Nuva Keukens Door M. Wolters op zaterdag 14 okt 2017 17
Ze maken reclame met allerlei gratis keukenapparaten, echter als je hier voor vraagt is er altijd een of ander excuus dat de regeling voor jou net niet geldt.

Aanvulling ontvangen 17 oktober 2017: De keuken is gekocht en geleverd in augustus. De monteur was erg onvoorzichtig en had naar onze mening weinig tijd. Op verschillende plaatsen is de folie niet verwijderd.
“DAS rechtsbijstand kent Goergen Keukens”
Betreft Goergen Keukens Door Carla op donderdag 22 sep 2016 16
Voor de mannen die dit lezen; je koopt een metallic lak auto, maar de motorkap is niet van metallic lak. Want metallic lak is kwetsbaarder voor bijvoorbeeld neervallende steentjes en dat kan deukjes veroorzaken. Daarom is de motorkap van speciale folie met een folienaad. De autoverkoper heeft dit voor u gedaan zonder overleg. Enfin, jammer, heel jammer want we zijn goed geholpen. Ik (vrouw) wilde graag een keuken zonder naden, oftewel een keuken zonder lijmnaden. Dit heb ik zeker 5x aangegeven aan de verkoper. Keuken (zonder lijmnaden) wordt geplaatst, echter de 2 halfhoge kasten die grenzen aan het aanrecht is met 2 planken voorzien van een lijmrand. Foutje, zegt een bekende in de keukenbranche. En zo dacht ik er ook over, foutje kan gebeuren. Ik bel Goergen, Goergen komt en zegt nee hoor geen foutje?! U hebt hiervoor getekend, getekend voor 2 zijpanelen waarvan de lijmnaad zichtbaar is. Echt niet! Goergen heeft dit voor mij gedaan, zegt Goergen. Voor mij? Ja voor u, deze panelen zijn namelijk krasvast. Ik ben vol verbazing, hoevaak heb ik in de keukenzaak aangegeven, tijdens de verkoop, geen keuken te willen met lijmnaad. Ja zegt Goergen, maar de panelen die u wenst zijn duur. Duur, ik ontplof van binnen. Ik, die misschien 1 of 2 keer in haar leven een keuken koopt is misleid. Als ik had geweten dat ik deze lijmpanelen kreeg dan had ik deze keuken helemaal niet gewild, dan had ik voor een andere oplossing gekozen. Bijvoorbeeld voor een houtstructuur halfhoge kast, want de deurpanelen zijn prachtig. Goergen komt met een oplossing. Ik mag 2 panelen los kopen. Kopen, durf niet eens naar de prijs te kijken ... á €1300! Ik bied aan; dat ze de kras in de rvs tafelpoot niet hoeven te repareren, dat ze het stucwerk van de muur en plafond, die tijdens het plaatsen van de keuken zijn beschadigd, niet hoeven te repareren. Krijg ik dan wel 2 panelen? Alstublieft! Nee... zegt Goergen. U hebt getekend, voor 2 panelen met lijmnaden :-(
FOTO VAN CARLA
Panelen met naden
“Vervanging als service”
Betreft Pelma Keukens Door Telderman op donderdag 22 sep 2016 16
6 jaar geleden nieuwe keuken gekocht. Problemen gehad met kraan, leverancier wilde geen oplossing bieden, toen heeft Pelma zelf een andere kraan gemonteerd. Nu na 6 jaar komt wat folie los van een aantal panelen, dit komen ze kosteloos vervangen. Echt top service. Bij uitzoeken keuken, goed advies, geen gezeur over korting en smerige onderhandelingen. Het is zoals het is, transparant en eerlijk.
“Loslatend folie”
Betreft Keukenloods Door H van Dijk op vrijdag 9 sep 2016 16
Verkoop was prima. Maar garantie zeer slecht. Slechte keukens na 6 jaar laat het folie van de deuren al los. Oplossing die geboden werd helft nieuwe deuren zelf betalen met risico kleur verschil. Wees gewaarschuwd zeer slechte kwaliteit keukens. 5 jaar garantie is wel heel kort. Je gaat niet iedere 5 jaar nieuwe keuken kopen. Dus keukenloods nooit meer.

Aanvulling ontvangen op 30 september 2016: Wil graag het vervolg bij klacht toevoegen. Keukenloods heeft het alsnog goed opgepakt. Is monteur langs geweest blijkt een strip bij oven te ontbreken. Hierdoor laat folie los. Word een strip opgestuurd.

Aanvulling ontvangen op 18 oktober 2016: Nog een vervolg van oplossing loslaten folie. Ter aanvulling de combi oven is later door ons geplaatst. Dus top service dat het door Keukenloods opgelost is. Tevens worden nieuwe deurtjes geleverd. Top service. Kan niet beter.

Aanvulling ontvangen op 3 februari 2017: Keukenloods krijgt van ons een cijfer TIEN! Bij ons liet de folie los op twee deuren van de vriezer en koelkast. Keukenloods is wezen kijken en hebben kosteloos twee nieuwe deuren geleverd, wij zijn er heel blij mee. Nogmaals de service is wat ons betreft geweldig. Hartelijke groet, Fam van Dijk
“Folie keukenkasten laat los”
Betreft Tieleman Keukens Door Niek Oosters op woensdag 7 sep 2016 16
Keukencentrum Tieleman uit Middelharnis "met recht de beste keukenspecialist van Nederland". In het jaar 2000 hebben wij een keuken gekocht bij keukencentrum Tieleman. In de afgelopen 16 jaar is er wel eens een onderdeel stuk gegaan zoals bijvoorbeeld een scharnier van de oven. Eén telefoontje en het werd direct gemaakt en garantie!!
Nu in 2016 ging op verschillende plaatsen van de deurtjes de folie los zitten. Ik dacht zou ik durven bellen of er nog garantie is? Toch gebeld en wat denkt u, na 16 jaar wordt dit zo keurig opgelost met een beperkte bijdrage van onze kant dat ik dit graag wil melden op de verschillende moderne media. Nadat er contact geweest was met de service afdeling werd direct een voorstel gedaan over geheel nieuwe deurtjes met een grotere eigen bijdrage of alle keuken fronten demonteren en door een erkende meubelspuiter laten spuiten met een beperkte eigen bijdrage. Die keuze hebben we gemaakt. In een kleur te bepalen door de klant. Mijn vrouw en ik hebben gekozen voor oud grijs-blauw. We hadden eerst vanillekleur . Het resultaat is voor ons 100% geslaagd. We zijn zeer tevreden over de kwaliteit van het spuitwerk en het personeel van Tieleman die alles kwam demonteren en monteren. Zelf toen ik een vraag stelde over een kapotte spotjes in het plafond werd dit ook nog gerepareerd. Dus voor ons is Tieleman met recht de beste keukenspecialist van Nederland.
Niek en Diana Oosters, Stellendam.
“Folie keukenkasten laat los”
Betreft Tulp Keukens Door Anja Tak op vrijdag 18 feb 2022 22
Wij zijn al 2 jaar bezig om vervangende keukendeurtjes te krijgen omdat de folie van onze keuken na 3 jaar al los is gekomen. Je wordt van het kastje naar de muur gestuurd. En worden dingen toegezegd die nooit worden nagekomen. Bij bellen zijn te toevallig in gesprek en bellen nooit terug. Elke medewerker verwijst weer naar een andere medewerker. Ik heb ooit drie deurtjes gekregen(waar ik voor moest betalen) maar die heb ik terug gegeven omdat de afmeting, de kleur en de kader anders waren. Om gek van te worden. Slechte service van Tulpkeukens, ik zal nooit meer iets kopen bij deze slechte zaak.
FOTO VAN ANJA TAK
“Folieproblemen”
Betreft IKEA Keukens Door Loes op woensdag 5 jan 2022 22
Bij een kastje laat de folie aan de onderkant los en zitten er over het gehele kastje scheuren in de folie. Ikea laat het afweten, er zou wel verkeerd schoonmaakmiddel zijn gebruikt of tegenaan gestoten zijn of waterdruppels niet goed afgeveegd zijn. Maw eigen schuld dus geen garantie. Was het een fabrieksfout geweest was dit al na een paar maanden aan de hand geweest bolgens klantenservice. Keuken is nog geen 3 jaar oud.
FOTO VAN LOES
“Fantastisch keuken”
Betreft Joh. Slooijer Keukens en kasten Door Rita en Eddie de Vries op maandag 6 sep 2021 21
Fantastische keuken geleverd! Waren een paar kleine issues, maar direct en perfect opgelost door Johan. Zit er gelijk bovenop, en monitort het hele proces, van tekening tot plaatsing. Chappau! En prijs? Grote kans dat je duurder uit bent bij een keukenboer, en dan heb je een spaanplaat keuken met folie paneeltjes. Wij spreken uit ervaring, hebben eerst best een aantal keukenboeren bezocht, en schrokken van de prijzen!
Wij hebben nu multiplex kasten en gespoten (groene vochtbestendige) MDF panelen.
Ik bedoel maar......
FOTO VAN RITA EN EDDIE DE VRIES
“Bijna af”
Betreft Keukensale Door len op zaterdag 7 nov 2020 20
Onlangs is onze keuken, taupe, met een mooi doorlopend wandmeubel geplaatst. In maart 2020 hebben we deze besteld bij Keukensale Hoorn. Met een ontwerp in de hand gingen we er heen. We werden ontzettend vriendelijk en vakkundig geholpen door Mike. Vanuit Keukensale werd een aanbod gedaan t.a.v. Prijs. Als we op het aanbod in zouden gaan moest dat wel dezelfde dag. De korting werd niet vastgehouden , ze mogen er maar een paar weggeven...Omdat we het echt mooi vonden, en gelukkig nog steeds, zijn we er direct op in gegaan. Achteraf voelde het wel wat snel. Thuis zagen we toch nog bij het wandmeubel een gedeelte wat niet zo was als het ontwerp. Met heel veel vindingrijkheid heeft Mike hier een prachtige oplossing voor gevonden. De week zou in week 40 geleverd worden. Dit ging keurig. De mailwisselimg vanuit Keukensale, dus niet specifiek vanuit Hoorn, is niet klantvriendelijk. Allerlei mitsen en mare. Als je bij levering niet thuis bent kost het je...... allerlei regels waarmee ze zich indekken maar wat bij mij als koper argwaan en irritatie opriep.
De levering was prima. Een week van te voren hoorde ik dat een kastje stuk was en nageleverd zou worden . Dat is nu 4 weken geleden. Een termijn waarop ik het kan verwachten wordt niet gegeven maar dat zal wel komen. De plaatsing lijkt vakkundig te zijn gedaan. Het ziet er mooi uit. Mijn huis en tuin was echter zeer slordig achtergelaten . Hierdoor een beschadiging om mijn nieuw gestucte muur. Maar dit wordt vergoed als ik een offerte voor reparatie indien. De aannemer, die mijn verbouwing regelt gaf aan dat het niet gebruikelijk is om een nieuwe keuken zo op te leveren, folie op de deurtjes en veel vlekken, lijm , op de aanrecht, alles is er wel keurig afgegaan en nogmaals het resultaat is prachtig. Keukensale zei dat eerst de keuken geplaatst moet worden en hierna de vloer. Er zou er onder door kunnen gelegd worden. Dit is echter niet zo, omdat de keuken en het wandmeubel op pootjes staat. Tip is echt om eerst de vloer te leggen. De keukenmonteurs moeten dan maar voorzichtig werken. De plinten passen niet, ik had wel aangegeven dat het o,7 mm korter moest. Na melding is mij ook gezegd dat dit opgelost gaat worden als het kastje komt. Daar vertrouw ik op en ik hoop dat het spoedig gedaan wordt want dan kunnen we genieten van het mooie resultaat. Nu nog even 3 sterren en als alles is afgerond veranderen we het naar 4 sterren.
“Folieverkleuring”
Betreft Brugman Door Naomi op woensdag 4 nov 2020 20
In 2014 is er bij mij een hoogglans keuken geplaatst door Brugman. Na 6,5 jaar, helaas na het verlopen van het garantietermijn van 5 jaar, begint de keuken te verkleuren en laat de folie los. Geen service meer! Zou naar mijn idee niet mogen gebeuren. De verkoper heeft mij destijds overgehaald een betere (en duurdere keuken) aan te schaffen omdat de kans op verkleuren dan niet aanwezig zou zijn. Waardeloos!
“Folieperikelen”
Betreft KeukenConcurrent Door M. Veldhuis op donderdag 24 sep 2020 20
6 jaar geleden nieuwe keuken gekocht, dus garantie 1 jaar verstreken. Nu laat van 3 deuren het folie los. Keuken van ruim €10.000,- Gebeld met klantenservice, maar ze komen niet kijken, geen coulance offerte. Het loslaten zou geen productiefout zijn, maar komen door het gebruik........ Hoe goedkoop wil je van je verantwoordelijkheid af komen!
FOTO VAN M. VELDHUIS
Bollende folie
“Loslatend folie”
Betreft KeukenConcurrent Door Mehmet op maandag 27 jul 2020 20
1,5 jaar geleden een keuken gekocht bij KeukenConcurrent en folie begint overal los te komen. Dat terwijl we nooit een lekkage of iets dergelijke hebben gehad. Blijkbaar kan de keuken niet eens tegen een paar druppels water. Wij kochten de keuken omdat hij er erg fraai uitziet maar de kwaliteit is barslecht. Dat terwijl we er € 6361 voor betaald hebben. De klantenservice is erg slecht bereikbaar en als je een reactie krijgt is het vaag. Wij kregen te horen dat de folie niet los kwam vanwege een "interne oorzaak" en dat de KeukenConcurrent daarom niets voor ons kan betekenen. Nu zitten we met een nieuwe keuken die overal begint af te brokkelen en een klantenservice die ons niet tegemoet wil komen.
FOTO VAN MEHMET
Folie
“Prijskwaliteit is goed in verhouding”
Betreft Keukensale Door S. Janssen op maandag 2 dec 2019 19
Reeds 4 jaar geleden een keuken aangeschaft en ondanks verlopen van de garantie op Zanussi combi (oven/magnetron) op de juiste wijze geholpen. Condensprobleem is door de servicedienst van AEG gratis verholpen. Keukensale heeft dit super opgepakt. Geen super (5 sterren) gegeven daar de prijs kwaliteit goed te noemen is maar na 4 jaren wel duidelijk is waar je een lage prijs voor betaald. Deurtjes door kookvocht iets krom en folie laat miniem los.
“Folieproblemen”
Betreft Nieuwenhuis Keukens Door L Reitsema op zaterdag 30 nov 2019 19
Hebben 6 jaar geleden nieuwe dure keuken gekocht, nu laat folie van 1 deurtje los. Nieuwenhuis Keuken vindt dit normaal en reageert dat de garantie na 5 jaar verlopen is, volgens Nieuwenhuis Keuken kan het liggen aan vocht, warmte kou. Dit slaat natuurlijk nergens op. Onze keuken is met vloerverwarming stabiel in temperatuur, tevens gebruik vochtig doekje moet kunnen met schoonmaken. Hun oplossing is nieuwe frontje uitzoeken en kopen echter onze zijn niet meer leverbaar, Moeten wij dan geheel nieuwe fronten aanschaffen! Pardon na 6 jaar halve nieuwe keuken aanschaffen op eigen kosten! Of zelf bedrijf benaderen die gespecialiseerd is in kleur inlezen ook op eigen kosten! Wij kunnen niet accepteren dat je na 6 jaar deze schade krijgt aan een keuken en zijn het niet eens met de oplossing van Nieuwenhuis Keuken, waarom wordt er bij de verkoop niet aangegeven dat dit probleem zich na 5-6 jaar al kan voordoen dan hadden wij deze keuken niet gekocht,
je mag er toch vanuit gaan dat je een keuken voor 10-15 jaar koopt. Bij deze onze waarschuwing voordat u een keuken koopt bij Nieuwenhuis Keuken.
FOTO VAN L REITSEMA
Keukenfront met bobbel
“Complimenten”
Betreft Keuken Kampioen Door Ludwig van Dijk op donderdag 22 aug 2019 19
Keuken gekocht en na de nodige afdingen voor een wederzijdse goede prijs gekregen. Echter, na 3 jaar ging de folie op de deurtjes los. Maar: meer dan voldoende opgepakt en opgelost. Op een manier waar anderen wat van kunnen leren! Dus inclusief vervanging voor duurdere deurtjes, een goede monteur en geen gezeur achteraf! Complimenten en welverdiende 5 sterren dus.
“Garantie is wassen neus”
Betreft IKEA Keukens Door ivo op woensdag 14 aug 2019 19
Complete Keuken gekocht. Na 8 jaar is er bij steeds meer fronten het folie losgelaten. Hier al meerder malen over gebeld maar een oplossing blijft uit. Heerlijk ontmoedigingsbeleid. Niet terugbellen en niet reageren. Inmiddels ziet de keuken er niet meer uit. Nagenoeg alle fronten zijn beschadigd. Nieuwe fronten zijn ook niet meer leverbaar. Nu geeft men aan dat er geen garantie op zit,(zou 25 jaar op zitten) omdat we het eerder had moeten melden. Slechte service en kwaliteit. Laatste keer dat we iets bij Ikea kopen. Wij zetten er een advocaat op en gaan niet met het antwoord akkoord. We kunnen toch moeilijk een nieuwe keuken kopen ivm fronten die afbladderen. Bezint eer ge begint met een aankoop bij Ikea. Lijkt leuk maar als het erop aankomst draait men zich onder de garantie uit.
“Hoe koop je een keuken”
Betreft REDDY Keukens Door René Coenen op zaterdag 29 jun 2019 19
Het kopen van een nieuwe keuken moet een feest zijn. Het moet een fijn samenspel zijn waarbij de verkoper zijn kennis en kundigheid inbrengt in de totstandkoming van een keuken waar de koper meer dan 100% tevreden mee wordt. Waarbij iedere ochtend bij het zien de keuken u een glimlach op het gezicht tovert. Als koper van 3 keukens tot nu toe, ben ik helaas ook bij keukenverkopers geweest, die er vooral op uit waren om enerzijds zo snel mogelijk een handtekening te krijgen onder een voorlopig ontwerp en anderzijds een zo hoog mogelijke prijs (lees winst) te maken. Hiervoor werd niet geschroomd om druk te zetten, omdat er alleen vandaag een speciale korting van wel € 500 was of omdat de afzuigkap vandaag gratis was wanneer er nu werd getekend. Wat een lariekoek! Niet serieus nemen! Weglopen is mijn devies! Maar naar welke keukenzaak dan wel toe te gaan? Vaak is het luisteren naar ervaringen van familie en vrienden een goede eerste stap. Zo selecteer je er een aantal. Maar bedenk dat de ervaringen van familie en vrienden niet altijd zullen aansluiten bij jouw eigen verwachtingen van een keuken. Ga daarom wel naar deze keukenzaken toe om je te oriënteren wat er zoal te koop is. Bepaal daarna je eigen wensen. Heb je deze op een rijtje, ga dan het gesprek met de deskundige keukenverkoper aan.

Ik kwam eigenlijk bij toeval bij John Kuijpers van Reddy Keukens in Vlaardingen op een zaterdagmiddag terecht omdat ik wist dat op het winkelcentrum Hoogstad een keukenzaak zat, waar ik een jaar of 2 daarvoor een nieuwe afzuigkap voor mijn bestaande keuken had gekocht. Eenmaal voor de deur bedacht ik me dat volgens mij de zaak vroeger anders heette. Wat betreft de soort keuken wist ik intussen precies wat ik wilde. Hoogglans wit met een diepzwart granieten blad. Ook ik ben tenslotte een gemiddelde Nederlander van dertien in een dozijn! Ik zag een verkoper in de zaak zitten die klanten in gesprek was. "Dan maar rustig rondkijken of er iets aansluit bij wat ik wil", dacht ik . De verkoper zag mij rondlopen en rondkijken en besloot toch even naar mij toe te komen en zich te excuseren dat hij in gesprek was en mij niet nu kon helpen. Hij zei ook graag met mij willen praten op een ander moment. Kijk, van zoiets word ik blij! Dat is ondanks dat iemand geen tijd heeft, er toch even aandacht wordt geven. Ik besloot daarop op een andere dag terug te komen. Wedt trouwens nooit op één paard. Tegelijkertijd had ik daarom een gesprek bij een andere keukenzaak (je hoeft die beide keukenzaken niet te vertellen dat je dit doet; ze snappen dat in het algemeen heus wel), waar ik om precies dezelfde soort keuken vroeg. Naar wat later bleek had deze keukenverkoper (trouwens ook een heel sympathieke man) waarschijnlijk het idee dat ik heel vermogend moest zijn, omdat zijn prijs meer dan het dubbele was van de prijs die ik kreeg van Reddy Keukens. En ja, ik weet dat er verschil in kwaliteit kan zijn. Maar zoveel kwaliteit méér vroeg ik niet om. En daarnaast; mensen die geld hebben, hebben dit wellicht gekregen omdat ze het slecht kunnen uitgeven. Dus of je nu veel of weinig geld hebt. De insteek is dat je niet teveel wilt uitgeven! Ik vertelde deze verkoper dat hij in mijn ogen nu meer dan 50% korting moest geven om een acceptabele offerte uit te brengen. En wanneer hij dat ook zou doen, hij volstrekt ongeloofwaardig bij mij zou worden. De verkoper begreep dat hij zijn troef had gespeeld en verloren. Een mea culpa volgde niet en het contact stopte daarna.

Er volgde nog vele gesprekken over het ontwerp van de keuken met John Kuijpers. Ik wilde alles weten. Het is echt een ziekelijke eigenschap van mij. Zo van, op welke hoogte komt de oven? En dan vragen waar hij in zijn showroom een oven op die hoogte heeft. Om daarna zelf te controleren of dit niet te hoog is. Ik kan iedereen verzekeren, er is niets vervelender dan een gloeiend hete ovenschaal uit een oven halen die te hoog staat. Dan moet je op je tenen staan. Dat is niet handig! Hoe hoog moet het blad van de keuken komen? Niemand wil met een gekromde rug aan het aanrechtblad staan om de sperzieboontje te doppen. Hoe hoog moet de afzuigkap komen, zodat ik zonder mijn hoofd niet schuin moet knikken om op de achterste pan te kunnen kijken. Ik wilde graag een apothekerskast. Maar niet een waarin alle potjes rammelden tijdens het dichtdoen. Laat maar zien John, zei ik dan. En zo waren er zovele onderwerpen. Ik wilde alles zelf testen. En John begreep het. Toen ik eens aan hem vroeg of hij mij niet een vreselijke zeikerd vond, antwoordde hij dat hij het geweldig vond. Dat we niet bezig waren een keuken samen te stellen. Dat we bezig waren mijn keuken samen te stellen. En dat hij daarin een bijdrage leverde door zijn expertise op mij over te brengen. En hij durfde ook te zeggen dat ik met beide benen op aarde moest neerdalen, wanneer ik helemaal op hol sloeg.
John, wij samen hebben mijn droomkeuken verwezenlijkt. Ik ben er nog iedere trots op wanneer ik in de keuken kom. Dank je wel.

Voor de duidelijkheid. De achterwand heb ik zelf bedacht en laten maken. De digitale foto van de haven van Maassluis heb ik gevonden op internet en daarna gekocht van fotografe Nancy de Ridder. Deze heb ik daarna geconverteerd naar zwart/wit, bijgesneden en in 2 delen opgedeeld. De foto is daarna op folie geprint en gelamineerd tussen 2 glasplaten.
FOTO VAN RENÉ COENEN
Keuken met havenzicht
“Renovatie keukenfronten”
Betreft Huyberts Keukens Door Rien en Betsy Verhagen op vrijdag 7 jun 2019 19
In 2005 een mooie kwaliteitskeuken gekocht bij Huyberts keukens in Nijnsel. Nu 14 jaar later blijkt de folie laag van de voorfronten op enkele plaatsen los te laten. Contact opgenomen met Huyberts keukens. Henry is komen kijken en heeft contact gezocht met de fabriek. Samen tot een oplossing gekomen middels een tegemoetkoming vanuit Huyberts keukens en de fabriek. Keuken is geheel voorzien van nieuwe voorfronten welke deskundig geplaatst zijn. Wat een service na zoveel jaar. Huyberts keukens verdient wat ons betreft een warme douche.
“Probleem met ladefrontjes”
Betreft Probewa Keukengroep Door Anita op zondag 24 feb 2019 19
Keuken aangeschaft van Proweba. Frontjes van de lades lieten binnen en half jaar los. Het heeft twee jaar geduurd voordat we de frontjes hadden, hebt rechtsbijstand moeten inschakelen en heb uiteindelijk een deel van de kosten zelf betaald, omdat het anders niet opschoot.
FOTO VAN ANITA
Loslatend folie
“Aanrader”
Betreft Waterink Keukens Door Ties op vrijdag 30 nov 2018 18
Oersterk. Folie van de keuken is anderhalf jaar geleden verwijderd en de frontjes zijn gespoten. Toen al bijzonder tevreden: vriendelijk, duidelijk, op tijd, vakkundig en prachtig eindresultaat. Nu we anderhalf jaar verder zijn is de keuken nog net zoals de monteur het toen achterliet. Geen butsen of vlekken en maakt heel makkelijke schoon. Nog steeds zeer tevreden. We raden iedereen dit bedrijf aan.

Eerdere ervaring van 10 september 2017: Folie laten afhalen en spuiten van 33 kastjes en laden van een uitgebreide keuken. Ophalen, spuiten en terugmonteren incl keukenapparatuur weer uit en inbouwen. Prima gedaan, vakwerk en goede communicatie afspraak is afspraak. Keuken weer als nieuw.
“Klachtafhandeling”
Betreft Keuken Kampioen Door Lin_Her op woensdag 21 mrt 2018 18
Verkopen doen ze prima, afhandeling klachten is echt ronduit slecht. We hebben in januari schade gevonden aan de keukenkastjes rondom de vaatwasser. De keuken is nog geen 4 jaar oud (binnen hun eigen garantietermijn dus van 5 jaar). Aan de zijkanten zijn nu scheuren zichtbaar (tussen folie en het plintje wat aan de zijkant zit). Uiteraard begrijpen wij dat dit komt door vocht wat in het samengeperste hout is getrokken (condens van de vaatwasser), maar wij hebben geen rare dingen met de vaatwasser gedaan. De Keuken Kampioen schuilt zich achter een gebruikersfout en biedt dan ook geen enkele oplossing (behalve het uitbrengen van een offerte). Er wordt niet meegedacht hoe de schade hersteld kan worden of hoe wij zoiets in de toekomst kunnen voorkomen. Wij worden enkel verweten dat wij de vaatwasser te snel openen nadat ie klaar is. Naast dat dit niet het geval is (voor dagelijks gebruik zetten wij de machine namelijk 's avonds voor het slapen aan en ruimen we die de volgende dag pas uit), hebben wij geconstateerd dat de condens al tijdens het draaien van de vaatwasser vrijkomt. Hier hebben we ook een filmpje van gemaakt en doorgestuurd naar de Keuken Kampioen. Ik ben het dan ook niet eens met de stelling van de Keuken Kampioen dat dit een gebruikersfout is. Overigens heeft onze vaatwasser "Zeoliet-droging" (wat men wel heel enthousiast wist te verkopen..), dit zou al het vocht omzetten in warme lucht. Na het programma zou er dus niet eens vocht vrij te horen komen... Daarnaast vind ik het eigenlijk gewoon niet kunnen dat een keuken van nog geen 4 jaar oud dit soort mankementen vertoont. Keuken Kampioen heeft tenslotte de keuken en de vaatwasser zelf geleverd, dan zouden zij toch ook kunnen weten dat het materiaal in aanraking zou kunnen komen met vocht.. De "oplossing" van Keuken Kampioen is nieuwe kastjes kopen zonder enkele garantie dat dit het probleem ook oplost (het komt tenslotte al vrij tijdens het draaien van de vaatwasser, wie zegt dat we over 4 jaar dan niet weer hetzelfde probleem hebben?), dat is geen oplossing voor iemand die pretendeert een "kampioen in keukens" te zijn...
FOTO VAN LIN_HER
Vochtafzetting op keukenfront
“Folie”
Betreft Keukencentrum Keiten Schmitz Door Zonnebeld op donderdag 20 jul 2017 17
Folie keukendeur laat los, net buiten de garantie. Eerst een mail gestuurd en kreeg een vage mail terug. Toen maar naar de showroom gegaan. Ze hebben de maten opgenomen en aangezien de zelfde deuren niet meer te leveren waren vanwege klachten hebben we andere deuren en kleur uitgezocht. Men zou bij nolte vragen wat dit zou gaan kosten maar ivb met vakantie (2016) kon het wel eventjes duren. Na vele mails sturen kwamen er steeds weer vage mails retour maar nog steeds geen prijsopgave. Na onze laatste mail ( na 11 maand) waarin we schreven contact op te nemen met de consumentenbond kregen we een prijsopgave van hen. Alleen al voor 8 boven deuren waren we al meer dan 3300 euro kwijt. Daar komt dan nog bij 5 onderdeuren en 6 ladefronten. Dat is ook wel zo'n 3500 euro. Al met al zo'n 6500_ 6800 euro en moet dan ook nog alles zelf monteren. Fantastisch toch. De complete keuken kostte ongeveer 11500 euro. Hoe durf je zoveel te vragen. Ik noem dit niet echt klantvriendelijk. Maar nu de keuken weer helemaal als nieuw voor 1300 euro en dat is toch een heel andere prijs.
“Vergoeding deurtjes”
Betreft IKEA Keukens Door H.Koolhaas op vrijdag 19 mei 2017 17
Ikea keuken 12 jaar geleden gekocht type Factum.Nu bij de deurtjes het folie los,bij Ikea duiven nagevraagd wat eraan te doen was, deze zijden dat het type factum uit het ass was, en dat we met de service afdeling Nederland moesten bellen om te kijken of er nog voorraad was. dit gedaan en de klacht doorgegeven. daarop kregen we een mail met om hoeveel deurtjes het zou gaan en dat ze alles zouden vergoeden, de nieuwe deurtje ontvangen en oude retour gedaan heel erg tevreden met de service zelfs na 12 jaar , hulde.
“10 jaar garantie niet nagekomen”
Betreft Superkeukens Door Ron op woensdag 3 mei 2017 17
Ruim zes jaar geleden keuken aangeschaft bij Superkeukens Hoorn en inmiddels is er probleem ontstaan bij frontje en minimaal defect van folie. Bij verzoek dit op te lossen bleek er geen bereidwilligheid te bestaan om met een oplossing te komen. Het probleem zou kunnen worden verholpen door het frontje bijvoorbeeld te laten renoveren o.i.d. is mijn mening. Ondanks 10 jaar garantie op de keuken (waarvan de manager nota bene ervan overtuigd was dat er zo'n zes jaar geleden nog geen 10 jaar garantie bestond) werd de klacht niet opgelost. Mijn rechtsbijstandsverzekering zal ik wel gaan aanspreken nu. Overigens zijn er bij de oplevering van de keuken ook aantal zaken niet goed verlopen en deels goed afgehandeld en deels niet. Voert te ver om daarover uit te wijden alhier. Al met al geen aanrader voor toekomstige kopers.
“Frontenrenovatie”
Betreft Waterink Keukens Door Martijn op woensdag 5 apr 2017 17
De folie op de kastjes van onze jaren 90-keuken begon te scheuren. Via Google zijn we op de site van Waterinkkeukenmakerij terecht genomen. Hier hebben we een offerte laten maken. Ook bij andere bedrijven hebben we offertes laten maken. Waterinkkeukenmakerij was de goedkoopste. Afspraak gemaakt, alles is keurig opgehaald en weer nieuw gespoten teruggebracht en strak bevestigd. Vakwerk, en erg vriendelijke mensen ook. De keuken is weer als nieuw! Wij zijn zeer tevreden over het resultaat en raden Waterink van harte aan.
“Redelijke prijs kwaliteit verhouding”
Betreft IKEA Keukens Door Debby op zaterdag 11 feb 2017 17
Wij hebben 4,5 jaar geleden de faktum keuken met Statt deuren gekocht. Ik vind het een teleurstelling dat je dan beloofd wordt dat je je kastdeuren na een paar jaar kan vervangen, maar dat ze nu met een ander systeem werken (Method). Ook laat het folie op veel kastdeuren en plinten los en kun je ook de Statt deuren niet meer krijgen. Ik heb via de garantie wel een aantal nieuwe deurtjes kunnen krijgen om een aantal kapotte te vervangen. Ze hebben nog een voorraad staan voor garantie gevallen. Verder werd alles netjes op tijd en compleet geleverd. We hebben hem zelf geplaats, bewerkelijk op zijn IKEA's , maar goed te doen. De koelkast en vaatwasser doen het prima. De knopjes op de oven zijn wel zwak en kun je eraf draaien, wat niet zo hoort. Het eiken blad is echt mooi, en gaat meer leven zonder lelijk te worden. De keuken is goedkoop (3500,00 incl apparatuur en eiken blad), maar gaat geen 20 jaar mee, prijs kwaliteit is redelijk. In de winkel zijn we wel prettig geholpen.
“Duurzaamheid”
Betreft KeukenConcurrent Door van den berg op vrijdag 9 dec 2016 16
mooi keuken gekocht voor weinig geld, helaas geen goede ervaring met de afwasmachine die al 5 jaar problemen geeft. Nu laat het folie los van een lade, maar de garantie is een half jaar overschreden. Hopelijk blijft het bij dit kastje, anders is de levensduur gemiddeld 5 jaar. Klantenservice niet echt vriendelijk, stuurt wel een offerte met een prijsopgave.
“Laten het afweten”
Betreft Keuken Kampioen Door S. Nijenhuis op woensdag 23 nov 2016 16
Zes jaar geleden een keuken gekocht bij keukenkampioen. Alleen maar ellende. Een afzuigkap die niet recht was en nog steeds niet is, ook niet na een aantal keren vervangen te zijn. We hebben uiteindelijk maar geaccepteerd dat we gewichten op de zijkant moeten zetten om geen afzuigkap in de vorm van een "smiley" te hebben hangen. Glazen deurtjes die losraken, 2 ovens naast elkaar die steeds van tijd raakten ("dan moet u ook geen 2 ovens naast elkaar hangen" was het antwoord van de monteur). En nu valt de folie van de deurtjes onder de ovens. Ik heb bij aanschaf van de keuken gevraagd of dit kon met de ovens boven kastdeuren en ja, "want ze plaatsen dit altijd zo". Ik snap waarom: na 6 jaar kun je een nieuwe keuken kopen .... maar voor ons geen Keukenkampioen meer .....
“Geen aanrader”
Betreft Tulp Keukens Door Evans op zondag 9 okt 2016 16
"Hard sell" verkoper maar dat was niet de issue bij ons. De levering van de keuken werd gedaan door een tulpkeukens "mannetje" die in ons huis rookte, zijn shaggy op onze nieuwe vloer uit drukte en o.a. de lampen onder de kastjes niet goed aansloot. Meerdere klachten gedaan maar kreeg geen excuses of reperaties..alleen een lullig en lelijk bosJE bloemen. Nu valt ook de folie van onze kastjes eraf maar na garantie dus gaan op zoek naar vervanging maar niet bij Tulp Keukens. Geen aanrader.
“Loslatend folie”
Betreft Wooning Door Dirma op maandag 8 aug 2016 16
Keuken gekocht, in de eerste jaren zeker dit is niet gejokt 13 x een monteur in huis gehad dan was de oven kapot, de vaatwasser my god hoe vaak daar wel niet een monteur voor is geweest! De garantie vd keuken was naar 5 jr verlopen, de garantie was 1 maand verstreken,toen de folie van de keukenkast losliet. Ik gelijk bellen, er werd al gelijk gezegd, dat ik de rekening voor een nieuw front zelf moest betalen . Geen probleem maar toen werd ik gebeld, met de mededeling dat de frontjes van de keuken, niet meer leverbaar zijn, dus de hele keuken moest worden voorzien van nieuwe fronten, de kosten 3500€, ik schrok mij wild, en vertelde dat ik het belachelijk vond, dat een keuken van 5 jr oud niet meer geleverd kon worden om een lang verhaal kort te maken, je haalt daar bakzeil de keuken is Al gekocht, de garantietermijn is verlopen ( in mijn geval 1 mnd) dus garantie echt tot de voordeur. De volgende keuken nooit meer Wooning.
“Zelfmontage”
Betreft Keukendepot Door Maikel op maandag 1 aug 2016 16
Keukendepot Wolvega (homecenter). Wij hebben hier keurige service gehad! In eerste instantie met de keuze en het samenstellen van de keuken, perfect geholpen. Het was passen en meten voor een optimale invulling gezien het voor een chalet is bedoeld. Montage nvt geweest dit heb ik zelf gedaan. Na het verwijderen van de bescherm folie bleken er helaas wat vlekken in de lak te zitten. (kan gebeuren) Hiervan foto's gemaakt en toe gemaild en dit werd keurig beantwoord en goed opgelost door Keukendepot Wolvega. Super service zoals het hoort! Zeker aan te raden. Wij willen zelfs nu eind van het jaar thuis ons keukenblad gaan vervangen en zullen wederom bij Keukendepot Wolgeva om een offerte vragen.
FOTO VAN MAIKEL
Hoekkeuken gekocht bij Keukendepot
“Hoogglans witte keuken”
Betreft Superkeukens Door Joyce op zaterdag 6 feb 2016 16
Na redelijk goed geholpen te zijn met t uitzoeken van onze keuken was de plaatsing en de service erna erg slecht! Schroeven scheef in gedraaid apparaten niet goed aangesloten vervolgens monteur niet meer te bereiken. Beschrijving van Siemens apparaten niet in t Nederlands reactie zoek maar op internet hoe t werkt. Nu na 6 jaar kan je m weggooien hoogglans witte keuken maar de glans laat los.
FOTO VAN JOYCE
Detailfoto van loslatend folie
“Folie van deurtjes”
Betreft Tulp Keukens Door J.bos op zondag 10 jan 2016 16
In 2006 een keuken gekocht bij de toenmalige Holland keukens een onderdeel van tulpkeukens, na een paar jaar ging de folie los van 2 paneeldeurtjes , na heel veel problemen toch 2 nieuwe deurtjes gekregen , nu na weer een paar jaar is er weer een deurtje waar de folie van los gelaten is , na een mail naar tulp moest ik een paar foto's opsturen en wat blijkt nu terwijl ze toegeven dat het een productie fout is geweest kan ik een frontje kopen en de kosten..... 281 euro, dit gaat het dus niet worden en dus ook nooit meer een keuken van tulp. Bij deze waarschuw ik iedereen koop nooit een keuken bij tulp want dan vraag je om problemen.
“Tegels niet retour”
Betreft Van der Stad Door M.Cornelissen op zaterdag 5 dec 2015 15
Begeleiding bij de aankoop is goed. Alleen de 5 pakken teveel door hun bestelde muur en vloertegels kunnen niet retour. Het is hun best verkopende tegel werd bij de bestelling verteld. Zij meten in hoeveel vierkante meter je nodig hebt. Alleen dus veel teveel. Nu voel je je toch behoorlijk genept.
Inderdaad laat bij ons ook folie van de bij van der stad gekochte keuken los.
“Geen aanrader”
Betreft Paul Roescher Door Gert en Marike op zaterdag 7 nov 2015 15
Slechte ervaring. Wij hebben een keuken gekocht in juni 2013. Na heel veel ellende en garantie zijn we na ruim 2 jaar nog steeds bezig om onze keuken in goede staat te krijgen. Het blad is al een keer vervangen de keukendeurtjes waar de folie van los laat zijn al vervangen in 2014 en nu alweer aan vervanging toe omdat de folie weer loslaat. De manier waarop de service-afdeling hiermee omgaat is schandalig. Ze beloven veel maar doen uiteindelijk weinig of kost het ons veel moeite omiets voorelkaar te krijgen. Ook zijn ze niet klant vriendelijk en laten ons niet uitpraten als we ze aan de lijn hebben. Al met al een zeer slechte ervaring met deze Paul Roescher. Absoluut geen aanrader om hier een keuken te kopen.
Meer artikelen