Feedback

Folie keukenkasten laat los

Een nieuwe keuken ziet er net na de montage stralend uit. Een veel voorkomende klacht is dat na slechts een paar jaar de folie van de keukenfronten loslaat. De keuken verliest zijn uitstraling en reparatie wordt noodzakelijk.

Oorzaak
Of folie loslaat hangt allereerst sterk af van de kwaliteit van de lijm waarmee de keukenfolie is bevestigd op de MDF ondergrond van het keukenpaneel. We spreken hier specifiek over MDF omdat keukenpanelen met folie in de regel een MDF ondergrond hebben.

Deze lijm kan onder invloed van een teveel aan vocht in de keuken gaan loslaten. Een andere oorzaak voor het loslaten van de lijm zijn temperatuurverschillen. De MDF ondergrond waarop de folie verlijmd zit zet een klein beetje uit bij warmte en krimpt een klein beetje bij kou. Als dit te veel of te vaak gebeurt kan de lijm van de MDF ondergrond loskomen. Het is van belang te benadrukken dat vooral de kwaliteit van de lijm grote invloed heeft op het al dan niet loslaten van folie bij bepaalde warmte of vocht omstandigheden.

Verder speelt nog een rol of met de juiste hoeveelheid lijm de folie is bevestigd op de MDF ondergrond. Bij te weinig lijm hecht de folie niet goed, ook te veel lijm is niet goed. Tot slot kunnen de kwaliteit van de MDF ondergrond en de kwaliteit van de folie een rol spelen in de hechting van de lijm.

Voorkomen
Aan de oorzaken die te maken hebben met warmte en vocht kun je veel doen. Zet bijvoorbeeld geen waterkokers of koffiezetapparaten onder de kasten. Ventileer de keuken goed. En voorkom grote temperatuurschommelingen in de keuken. U dient kortom de keuken in goede conditie te houden.

Echter vaak is het loslaten van folie vooral een lange termijn gevolg van de kwaliteit van gebruikte lijm, de kwaliteit van de materialen, en de gebruikte productietechnieken. Door maatregelen te nemen tegen vochtwerking en temperatuurwisselingen stelt u dit loslaten wel (soms lange tijd) uit, maar zult u het uiteindelijk niet voorkomen.

Omdat het loslaten in de regel pas optreedt bij matige productkwaliteit in combinatie met te veel vocht of temperatuurverschillen, is het bij concrete schade heel moeilijk om een specifieke oorzaak vast te stellen.

De beste bescherming tegen loslatend folie krijgt u door foliedeuren van een goede kwaliteit te kopen. Het is lastig om de kwaliteit van keukenfronten zelf in te schatten en u zult op de mededelingen van de verkoper, de productinformatie, de gegeven garanties en zaken als goede reviews van een keukenzaak af moeten gaan.

Losgelaten folie
Wanneer de folie aan het loslaten is, dan is het zinvol de volgende stappen te doorlopen. Allereerst dient u foto's te maken om vast te leggen dat de schade is opgetreden en hoe deze eruit ziet. Meld daarnaast het probleem zo snel mogelijk bij de keukenzaak waar u de keuken heeft aangeschaft. U kunt dan per mail de foto's sturen. Wat er vervolgens gebeurt hangt sterk af van de ouderdom van de keuken en de servicegerichtheid van de keukenwinkel. Qasa maakt zowel mee dat de fronten kosteloos worden gerepareerd of vervangen, maar ook dat de hoogst haalbare reactie een offerte is met prijsopgave hoeveel het kost om de fronten te vervangen. Op het moment dat u veel kosten moet gaan maken, is het zinvol bij een of meer andere keukenbedrijven rond te vragen hoe zij de folie zouden repareren of vervangen en tegen welke kosten.

Afhankelijk van hoeveel van de folie heeft losgelaten en of u verwacht dat folie ook bij andere panelen loslaat, en uw budget, kunt u ervoor kiezen om de complete keuken in een keer te vervangen, of alleen de beschadigde delen te vervangen.
Reacties
Er zijn 61 reacties bij dit artikel. Alle reacties zijn door Qasa gecontroleerd.
“Uiterst tevreden”
Betreft Avanti Keukens Door fred Lensink op dinsdag 22 sep 2020 20
wij zijn uiterst tevreden over Avanti bij het bekijken van de keuken welke in de showroom stond werden wij netjes en informatief geholpen , de aanpassingen die wij wilden konden zonder probleem gedaan worden. De levering van onze showroomkeuken was super netjes alles keurig verpakt in karton en folie zonder beschadigingen en op de afgesproken tijd
FOTO VAN FRED LENSINK
Zelf geplaatste keuken
“Problemen met folie fronten”
Betreft Nuva Keukens Door Ben Hanssen op vrijdag 31 jul 2020 20
Wat een slechte kwaliteit én slechte service! Witte hoogglans keuken ziet er na krap 5 jaar niet meer uit. Op sommige onderdelen laat de folie spontaan los zodat dof en hoogglans elkaar afwisselen. Nuva weet dat kwaliteit niet goed is want reeds eerder moest een front van een lade al na 3 jaar worden vervangen vanwege inferieure folie. De garantie geldt voor exact 5 jaar, daarna willen ze de kasten wèl voor een zeer forse prijs vervangen. Tel uit je winst! Tot en met plaatsing van keuken verloopt alles prima maar daarna laat Nuva Keukens het volledig afweten. Wij kregen ook geen contactgegevens van de producent van de keuken om tot een oplossing te komen. Kortom service is dramatisch.
FOTO VAN BEN HANSSEN
Loslatende folie
“Complete fronten vervangen”
Betreft Arma Keukens en Sanitair Door O.B. Dijkstra Nieuwe Niedorp op vrijdag 10 mei 2019 19
Wij zijn zeer tevreden over de geboden service van de firma Arma en de firma Keur in Haarlem. Na het loslaten van de folie werden alle panelen van de keuken vervangen, zelfs na 6 jaren. De keuken is nu weer een blikvanger. Top!
“Afspraak is afspraak”
Betreft Arma Keukens en Sanitair Door Carla de Roode op zaterdag 26 mei 2018 18
'Afspraak is afspraak.' Die wapenspreuk is DB op het lijf geschreven. Wij hebben in iets meer dan een jaar een heel huis opgeknapt terwijl we erin woonden, en als we zouden willen, konden we nu een boek schrijven over de aannemerij bij economisch hoogtij. Van glaszetters tot stoffeerders, van installateurs tot schilders. Niet het verhuizen was zo vermoeiend, niet het verbouwen, maar het bellen en afspraken maken. Overal achteraan zitten. Je verbazen over totaal geëxplodeerde offertes. Want voor jou tien anderen. Een paar keer liet een bedrijf ons echt zitten, maar met DB hoef je voor dit soort praktijken nooit bang te zijn. Deze bedrijven bouwen zonder stress en ergernis nieuwe badkamers en keukens waar je je lippen bij aflikt.

In februari 2017 gingen we bij Arma in Nunspeet een badkamer ontwerpen, die in juni werd gebouwd. We wilden de badkamer op zolder laten maken in een afgetimmerde extra slaapkamer onder een dakkapel. Een vreemde ruimte met gekke hoekjes. Een uitdaging. En dat gold ook voor het wegwerken van de standleiding op het riool, twee verdiepingen lager. Dat is werkelijk prachtig gedaan, deels door een inbouwkast op 1-hoog, verder met koofjes. Allemaal vooraf ingemeten, want er wordt eerst een goed plan gemaakt, en daarvoor komt iemand langs. De centrale man bij de uitvoering was Sander Kater, een veelzijdige vakman en een prettig, gemoedelijk mens in huis. Sander had vaak een helper bij zich, ik herinner me Gerben en Juda. Intussen was de oude badkamer nog gewoon in gebruik. Daar hebben we later ons washok van gemaakt.

Door het werk van Sander (en Juda) weet ik wat strak tegelen is, en zie ik de verschillen bij vrienden in huis. Recht tegels plakken is één ding, maar de symmetrische opbouw van het tegelwerk was voor mij een nieuwe, en in zo'n gekke ruimte moet je wel even goed nadenken voordat je begint. Sander is daarin een meester, en het maakt je ruimte echt af. Hij dacht van tevoren wel even: wat gaat dat worden met al die rode tegels, maar achteraf was iedereen vol lof. We hebben nu al bijna een jaar ongelooflijk veel plezier van onze badkamer, die bovendien zeer gemakkelijk schoon te maken is.

In het najaar gingen we plannen maken voor de keuken. Die hebben we bij Keur Keukens in Haarlem gekocht. We werden geholpen door een bekwame, servicegerichte ontwerper, Dennis Tesselaar. Hij nam veel tijd voor ons. Geen moeite was hem te veel, we konden hem goed bereiken voor aanvullende vragen en ook naderhand, toen het aanmelden van de apparatuur bij de fabrikant niet lukte, schoot hij te hulp. Dennis luisterde goed naar onze wens om extra afstelruimte in de kleine keuken te creëren en bedacht iets met boven- en onderkastjes tegenover het aanrechtblok. het leidde tot een meubel dat we wel een echte blikvanger mogen noemen, zeker met de kekke dimbare lichtlijst en een plaatje van hetzelfde graniet als op het aanrecht. Henk heeft dat zeer strak geïnstalleerd.

Ook met de keuken waren we drie weken bezig, van sloop tot afbouw, en dat kwam doordat we van de gelegenheid gebruik wilden maken om meteen de vloer tot aan de voordeur maar opnieuw te laten stofferen. Daardoor hadden we met drie bedrijven te maken, want het voorbereidend werk doet Keur Keukens niet zelf, maar de klant wordt voorzien met gegevens van betrouwbare aannemers. Wij hadden een uitstekende ervaring met Fred Buné. Alles volgens schema uitgevoerd en van hoge kwaliteit.

Ging er dan niets mis? Jawel, een paar kleine dingen moesten nageleverd worden en er was folie op een kastje blijven zitten. Het belangrijkste was dat er een leiding moest worden afgedekt die per abuis niet was ingefreesd. Maar zulke zaken behoren tot de service, en die verliep zoals te verwachten even vlot als de rest van het proces. (De badkamer was trouwens in één keer goed, en dat is pas echt een prestatie.)

We zijn dus zeer blije klanten.
“Keukenrevovatie”
Betreft Tieleman Keukens Door fam. V. op vrijdag 20 apr 2018 18
Wij hebben reeds 2x een nieuwe keuken bij Tieleman gekocht en nu heeft er een renovatie plaats gevonden, omdat de folie na 18 jaar los liet. Prima geholpen, prima service!
FOTO VAN FAM. V.
Gerenoveerde keuken
“Vakkundige renovatie van fronten”
Betreft Grando Keukens & Bad Door Ed van Voskuilen op maandag 26 feb 2018 18
We zijn naar Grando gegaan omdat we last hadden van loslatende deurfolie op bijna alle keukendeurtjes op onze Mandemakerkeuken van 14 jaar oud. Zelf komt Grando met het voorstel om nieuwe deuren met folie overtrokken aan te schaffen, maar omdat we het toch weer een risico vonden om foliedeuren te nemen, wilden we onze eigen deurtjes houden omdat die een mooi profiel hebben en verder nog goed van kwaliteit zijn. Dus hebben we ervoor gekozen om ze te laten laten spuiten. Dit is voor Grando gedaan door KRZ keukenrenovatie uit Zoetermeer. We hebben gekozen voor een mooie lichtblauwe tint. Alle deuren en lijsten werden gedemonteerd, toen met behulp van een kleurenwaaier de juiste kleur vastgesteld en ruim drie weken later alles weer netjes gemonteerd. De elementen die niet gedemonteerd konden worden zijn bij montage netjes door John geschilderd, ook de kopse kanten van de kastjes, zodat alles eenzelfde kleur is. Het spuitwerk is vakkundig gedaan zodat we weer vele jaren van onze keuken, maar nu in een andere kleur, kunnen genieten.
“Niet tevreden over service”
Betreft Nuva Keukens Door Dominique op dinsdag 7 nov 2017 17
Keuken begin dit jaar gekocht en begin juni geleverd. Vandaag 7/11 is pas alles afgehandeld. Alleen maar problemen gehad. Bij de levering van het werkblad was de vensterbank niet meegeleverd. Monteurs hebben dit opgemeten. Toen de nieuwe vensterbank er eindelijk was, bleek dat hij te lang was en niet paste. Moest dus weer terug. Zelfde tafereel met plint onder kastenwand. Plint was te kort (niet de schuld van Nuva). Nieuwe plint werd geleverd, was helemaal beschadigd toen hij uit de folie kwam en kon dus weer terug. Vandaag zijn ze de nieuwe plint komen brengen en je raad het al.. hij was te hoog. Gelukkig kon de monteur hem wel ter plekke afzagen, want anders hadden we weer een hele tijd moeten wachten. Kortom, totaal niet tevreden over de service van Nuva Keukens Heerlen.
“Keukenaankoop”
Betreft Nuva Keukens Door M. Wolters op zaterdag 14 okt 2017 17
Ze maken reclame met allerlei gratis keukenapparaten, echter als je hier voor vraagt is er altijd een of ander excuus dat de regeling voor jou net niet geldt.

Aanvulling ontvangen 17 oktober 2017: De keuken is gekocht en geleverd in augustus. De monteur was erg onvoorzichtig en had naar onze mening weinig tijd. Op verschillende plaatsen is de folie niet verwijderd.
“Vervanging als service”
Betreft Pelma Keukens Door Telderman op donderdag 22 sep 2016 16
6 jaar geleden nieuwe keuken gekocht. Problemen gehad met kraan, leverancier wilde geen oplossing bieden, toen heeft Pelma zelf een andere kraan gemonteerd. Nu na 6 jaar komt wat folie los van een aantal panelen, dit komen ze kosteloos vervangen. Echt top service. Bij uitzoeken keuken, goed advies, geen gezeur over korting en smerige onderhandelingen. Het is zoals het is, transparant en eerlijk.
“Loslatend folie”
Betreft Keukenloods Door H van Dijk op vrijdag 9 sep 2016 16
Verkoop was prima. Maar garantie zeer slecht. Slechte keukens na 6 jaar laat het folie van de deuren al los. Oplossing die geboden werd helft nieuwe deuren zelf betalen met risico kleur verschil. Wees gewaarschuwd zeer slechte kwaliteit keukens. 5 jaar garantie is wel heel kort. Je gaat niet iedere 5 jaar nieuwe keuken kopen. Dus keukenloods nooit meer.

Aanvulling ontvangen op 30 september 2016: Wil graag het vervolg bij klacht toevoegen. Keukenloods heeft het alsnog goed opgepakt. Is monteur langs geweest blijkt een strip bij oven te ontbreken. Hierdoor laat folie los. Word een strip opgestuurd.

Aanvulling ontvangen op 18 oktober 2016: Nog een vervolg van oplossing loslaten folie. Ter aanvulling de combi oven is later door ons geplaatst. Dus top service dat het door Keukenloods opgelost is. Tevens worden nieuwe deurtjes geleverd. Top service. Kan niet beter.

Aanvulling ontvangen op 3 februari 2017: Keukenloods krijgt van ons een cijfer TIEN! Bij ons liet de folie los op twee deuren van de vriezer en koelkast. Keukenloods is wezen kijken en hebben kosteloos twee nieuwe deuren geleverd, wij zijn er heel blij mee. Nogmaals de service is wat ons betreft geweldig. Hartelijke groet, Fam van Dijk
“Folie keukenkasten laat los”
Betreft Tieleman Keukens Door Niek Oosters op woensdag 7 sep 2016 16
Keukencentrum Tieleman uit Middelharnis "met recht de beste keukenspecialist van Nederland". In het jaar 2000 hebben wij een keuken gekocht bij keukencentrum Tieleman. In de afgelopen 16 jaar is er wel eens een onderdeel stuk gegaan zoals bijvoorbeeld een scharnier van de oven. Eén telefoontje en het werd direct gemaakt en garantie!!
Nu in 2016 ging op verschillende plaatsen van de deurtjes de folie los zitten. Ik dacht zou ik durven bellen of er nog garantie is? Toch gebeld en wat denkt u, na 16 jaar wordt dit zo keurig opgelost met een beperkte bijdrage van onze kant dat ik dit graag wil melden op de verschillende moderne media. Nadat er contact geweest was met de service afdeling werd direct een voorstel gedaan over geheel nieuwe deurtjes met een grotere eigen bijdrage of alle keuken fronten demonteren en door een erkende meubelspuiter laten spuiten met een beperkte eigen bijdrage. Die keuze hebben we gemaakt. In een kleur te bepalen door de klant. Mijn vrouw en ik hebben gekozen voor oud grijs-blauw. We hadden eerst vanillekleur . Het resultaat is voor ons 100% geslaagd. We zijn zeer tevreden over de kwaliteit van het spuitwerk en het personeel van Tieleman die alles kwam demonteren en monteren. Zelf toen ik een vraag stelde over een kapotte spotjes in het plafond werd dit ook nog gerepareerd. Dus voor ons is Tieleman met recht de beste keukenspecialist van Nederland.
Niek en Diana Oosters, Stellendam.
“Serieus vlot en snel”
Betreft Arma Keukens en Sanitair Door Arjan Woudenberg op donderdag 18 jun 2015 15
Het vanillekleurige folie op het front van onze koelkastdeur ging kapot (deden we zelf). We hebben onze keuken 17 jaar geleden bij Arma uitgezocht.
Nu hebben we gelijk contact gezocht met Arma. Daar heeft dhr Gert Jan van Veldhuizen dit probleempje zeer serieus en vlot en goed afgehandeld.
Dit geeft een zeer goed gevoel. Gert Jan, ook bedankt voor de correcte en duidelijk communicatie !
“Complimenten”
Betreft Keur Keukens Door Mw. J.de Jong op zondag 7 jun 2015 15
De leverancier van onze 12 jaar oude keuken Is failliet. twee jaar geleden had onze keuken waterschade opgelopen en moesten kastjes worden vernieuwd. Bij diverse keukenzaken kregen we nul op rekest. Geen interesse om ons te helpen. Uiteindelijk kwamen we bij Keur terecht. Zij hebben voor ons achterhaald bij welke fabrikant de keuken vandaan kwam en hebben de kastjes besteld en geplaatst waarbij tevens alle deurtjes van de keuken, waar nodig,werden bijgesteld. Begin dit jaar progleem met de folie van het frontje van de afwasautomaat. De folie zat los en het frontje moest dus worden vervangen. Weer contact opgenomen met Keur. Deze hebben een nieuw frontje besteld en afgelopen vrijdag werd die geplaatst door een monteur van Arma uit Nunspeet waarmee Keur samenwerkt. Opnieuw werd gekeken naar de keuken en geleiders bijgesteld die wat los zaten. Een plekje op een deurtje bijgewerkt. Tot mijn grote verbazing was dit alles gratis!, Mijn complimenten en dank voor de service.
“Onderscheiden zich”
Betreft Rob Woud Keukens Door Patrick Kanik op zondag 15 mrt 2015 15
Inmiddels de tweede keuken bij Rob Woud besteld in de laatste 15 jaar (twee verschillende huizen). Ongedwongen sfeer. Goed meedenken in mogelijkheden en oplossingen. Bij eerste keuken paar kleine probleempjes gehad na twee jaar met folie die losliet van de deurtjes naast de oven. Op perfecte en kosteloze wijze geholpen. Inmiddels al weer 7 jaar aan het genieten van onze laatste keuken. Paar dagen terug stopte de combimagnetron en kort er na de oven er mee. Wederom op zeer goede wijze door Vivian geholpen en met een zeer goede "vaste klanten" korting twee nieuwe apparaten aangeschaft. Combi was op voorraad dus gelijk vervangen en oven komt komende week. Volgende keuken of apparatuur aanschaf zeker weer bij Rob Woud keukens. Ze onderscheiden zich door goede kwaliteit en zeker door klantvriendelijkheid en servicegerichtheid. Een echt familiebedrijf waar de mensen nog weten wat klantvriendelijkheid is. Een verademing tussen al die grote bedrijven waar je min of meer een nummertje bent.
“Vervangen panelen keuken.”
Betreft Ardi Keukens Door Fam. van As op vrijdag 28 mrt 2014 14
Wij zijn 5 jaar geleden hier komen wonen en waren toen al erg onder de indruk van de keuken. Nu kwamen wij eind vorig jaar tot de ontdekking dat de folie van de keuken los ging laten, vervolgens contact gezocht met de leverancier van de keuken en dit bleek Ardi keuken te zijn. Afgesproken dat een monteur langs zou komen om polshoogte te nemen deze gaf als advies alle deuren en laden te voorzien van nieuwe panelen. Zoals afgesproken met monteur wilde wij graag eerst een offerte van deze werkzaamheden. Deze week kregen wij bericht dat alles kosteloos zou worden vervangen en dat is inmiddels gebeurd op 27 maart 2014. Monteur Johan heeft alles keurig netjes verzorgd en zelfs de keukendeuren en laden opnieuw afgesteld.
“nieuwe ervaring”
Betreft Ardi Keukens Door DJ Hout op donderdag 20 mrt 2014 14
Acht jaar geleden hebben wij een keuken aangeschaft bij Ardi. Helaas liet onlangs de folie van een aantal van onze keukenkastjes los. Ardi heeft deze kosteloos herstelt. Wij hebben niets dan lof over voor Ardi. De prijs/kwaliteit en service is uitstekend. Onze ervaring is dat problemen zonder kosten of zorgen worden opgelost. Wij raden iedereen aan om naar Ardi te gaan.
“Folieperikelen”
Betreft KeukenConcurrent Door M. Veldhuis op donderdag 24 sep 2020 20
6 jaar geleden nieuwe keuken gekocht, dus garantie 1 jaar verstreken. Nu laat van 3 deuren het folie los. Keuken van ruim €10.000,- Gebeld met klantenservice, maar ze komen niet kijken, geen coulance offerte. Het loslaten zou geen productiefout zijn, maar komen door het gebruik........ Hoe goedkoop wil je van je verantwoordelijkheid af komen!
FOTO VAN M. VELDHUIS
Bollende folie
“Loslatend folie”
Betreft KeukenConcurrent Door Mehmet op maandag 27 jul 2020 20
1,5 jaar geleden een keuken gekocht bij KeukenConcurrent en folie begint overal los te komen. Dat terwijl we nooit een lekkage of iets dergelijke hebben gehad. Blijkbaar kan de keuken niet eens tegen een paar druppels water. Wij kochten de keuken omdat hij er erg fraai uitziet maar de kwaliteit is barslecht. Dat terwijl we er € 6361 voor betaald hebben. De klantenservice is erg slecht bereikbaar en als je een reactie krijgt is het vaag. Wij kregen te horen dat de folie niet los kwam vanwege een "interne oorzaak" en dat de KeukenConcurrent daarom niets voor ons kan betekenen. Nu zitten we met een nieuwe keuken die overal begint af te brokkelen en een klantenservice die ons niet tegemoet wil komen.
FOTO VAN MEHMET
Folie
“Prijskwaliteit is goed in verhouding”
Betreft Keukensale Door S. Janssen op maandag 2 dec 2019 19
Reeds 4 jaar geleden een keuken aangeschaft en ondanks verlopen van de garantie op Zanussi combi (oven/magnetron) op de juiste wijze geholpen. Condensprobleem is door de servicedienst van AEG gratis verholpen. Keukensale heeft dit super opgepakt. Geen super (5 sterren) gegeven daar de prijs kwaliteit goed te noemen is maar na 4 jaren wel duidelijk is waar je een lage prijs voor betaald. Deurtjes door kookvocht iets krom en folie laat miniem los.
“Folieproblemen”
Betreft Nieuwenhuis Keukens Door L Reitsema op zaterdag 30 nov 2019 19
Hebben 6 jaar geleden nieuwe dure keuken gekocht, nu laat folie van 1 deurtje los. Nieuwenhuis Keuken vindt dit normaal en reageert dat de garantie na 5 jaar verlopen is, volgens Nieuwenhuis Keuken kan het liggen aan vocht, warmte kou. Dit slaat natuurlijk nergens op. Onze keuken is met vloerverwarming stabiel in temperatuur, tevens gebruik vochtig doekje moet kunnen met schoonmaken. Hun oplossing is nieuwe frontje uitzoeken en kopen echter onze zijn niet meer leverbaar, Moeten wij dan geheel nieuwe fronten aanschaffen! Pardon na 6 jaar halve nieuwe keuken aanschaffen op eigen kosten! Of zelf bedrijf benaderen die gespecialiseerd is in kleur inlezen ook op eigen kosten! Wij kunnen niet accepteren dat je na 6 jaar deze schade krijgt aan een keuken en zijn het niet eens met de oplossing van Nieuwenhuis Keuken, waarom wordt er bij de verkoop niet aangegeven dat dit probleem zich na 5-6 jaar al kan voordoen dan hadden wij deze keuken niet gekocht,
je mag er toch vanuit gaan dat je een keuken voor 10-15 jaar koopt. Bij deze onze waarschuwing voordat u een keuken koopt bij Nieuwenhuis Keuken.
FOTO VAN L REITSEMA
Keukenfront met bobbel
“Complimenten”
Betreft Keuken Kampioen Door Ludwig van Dijk op donderdag 22 aug 2019 19
Keuken gekocht en na de nodige afdingen voor een wederzijdse goede prijs gekregen. Echter, na 3 jaar ging de folie op de deurtjes los. Maar: meer dan voldoende opgepakt en opgelost. Op een manier waar anderen wat van kunnen leren! Dus inclusief vervanging voor duurdere deurtjes, een goede monteur en geen gezeur achteraf! Complimenten en welverdiende 5 sterren dus.
“Garantie is wassen neus”
Betreft IKEA Keukens Door ivo op woensdag 14 aug 2019 19
Complete Keuken gekocht. Na 8 jaar is er bij steeds meer fronten het folie losgelaten. Hier al meerder malen over gebeld maar een oplossing blijft uit. Heerlijk ontmoedigingsbeleid. Niet terugbellen en niet reageren. Inmiddels ziet de keuken er niet meer uit. Nagenoeg alle fronten zijn beschadigd. Nieuwe fronten zijn ook niet meer leverbaar. Nu geeft men aan dat er geen garantie op zit,(zou 25 jaar op zitten) omdat we het eerder had moeten melden. Slechte service en kwaliteit. Laatste keer dat we iets bij Ikea kopen. Wij zetten er een advocaat op en gaan niet met het antwoord akkoord. We kunnen toch moeilijk een nieuwe keuken kopen ivm fronten die afbladderen. Bezint eer ge begint met een aankoop bij Ikea. Lijkt leuk maar als het erop aankomst draait men zich onder de garantie uit.
“Hoe koop je een keuken”
Betreft REDDY Keukens Door René Coenen op zaterdag 29 jun 2019 19
Het kopen van een nieuwe keuken moet een feest zijn. Het moet een fijn samenspel zijn waarbij de verkoper zijn kennis en kundigheid inbrengt in de totstandkoming van een keuken waar de koper meer dan 100% tevreden mee wordt. Waarbij iedere ochtend bij het zien de keuken u een glimlach op het gezicht tovert. Als koper van 3 keukens tot nu toe, ben ik helaas ook bij keukenverkopers geweest, die er vooral op uit waren om enerzijds zo snel mogelijk een handtekening te krijgen onder een voorlopig ontwerp en anderzijds een zo hoog mogelijke prijs (lees winst) te maken. Hiervoor werd niet geschroomd om druk te zetten, omdat er alleen vandaag een speciale korting van wel € 500 was of omdat de afzuigkap vandaag gratis was wanneer er nu werd getekend. Wat een lariekoek! Niet serieus nemen! Weglopen is mijn devies! Maar naar welke keukenzaak dan wel toe te gaan? Vaak is het luisteren naar ervaringen van familie en vrienden een goede eerste stap. Zo selecteer je er een aantal. Maar bedenk dat de ervaringen van familie en vrienden niet altijd zullen aansluiten bij jouw eigen verwachtingen van een keuken. Ga daarom wel naar deze keukenzaken toe om je te oriënteren wat er zoal te koop is. Bepaal daarna je eigen wensen. Heb je deze op een rijtje, ga dan het gesprek met de deskundige keukenverkoper aan.

Ik kwam eigenlijk bij toeval bij John Kuijpers van Reddy Keukens in Vlaardingen op een zaterdagmiddag terecht omdat ik wist dat op het winkelcentrum Hoogstad een keukenzaak zat, waar ik een jaar of 2 daarvoor een nieuwe afzuigkap voor mijn bestaande keuken had gekocht. Eenmaal voor de deur bedacht ik me dat volgens mij de zaak vroeger anders heette. Wat betreft de soort keuken wist ik intussen precies wat ik wilde. Hoogglans wit met een diepzwart granieten blad. Ook ik ben tenslotte een gemiddelde Nederlander van dertien in een dozijn! Ik zag een verkoper in de zaak zitten die klanten in gesprek was. "Dan maar rustig rondkijken of er iets aansluit bij wat ik wil", dacht ik . De verkoper zag mij rondlopen en rondkijken en besloot toch even naar mij toe te komen en zich te excuseren dat hij in gesprek was en mij niet nu kon helpen. Hij zei ook graag met mij willen praten op een ander moment. Kijk, van zoiets word ik blij! Dat is ondanks dat iemand geen tijd heeft, er toch even aandacht wordt geven. Ik besloot daarop op een andere dag terug te komen. Wedt trouwens nooit op één paard. Tegelijkertijd had ik daarom een gesprek bij een andere keukenzaak (je hoeft die beide keukenzaken niet te vertellen dat je dit doet; ze snappen dat in het algemeen heus wel), waar ik om precies dezelfde soort keuken vroeg. Naar wat later bleek had deze keukenverkoper (trouwens ook een heel sympathieke man) waarschijnlijk het idee dat ik heel vermogend moest zijn, omdat zijn prijs meer dan het dubbele was van de prijs die ik kreeg van Reddy Keukens. En ja, ik weet dat er verschil in kwaliteit kan zijn. Maar zoveel kwaliteit méér vroeg ik niet om. En daarnaast; mensen die geld hebben, hebben dit wellicht gekregen omdat ze het slecht kunnen uitgeven. Dus of je nu veel of weinig geld hebt. De insteek is dat je niet teveel wilt uitgeven! Ik vertelde deze verkoper dat hij in mijn ogen nu meer dan 50% korting moest geven om een acceptabele offerte uit te brengen. En wanneer hij dat ook zou doen, hij volstrekt ongeloofwaardig bij mij zou worden. De verkoper begreep dat hij zijn troef had gespeeld en verloren. Een mea culpa volgde niet en het contact stopte daarna.

Er volgde nog vele gesprekken over het ontwerp van de keuken met John Kuijpers. Ik wilde alles weten. Het is echt een ziekelijke eigenschap van mij. Zo van, op welke hoogte komt de oven? En dan vragen waar hij in zijn showroom een oven op die hoogte heeft. Om daarna zelf te controleren of dit niet te hoog is. Ik kan iedereen verzekeren, er is niets vervelender dan een gloeiend hete ovenschaal uit een oven halen die te hoog staat. Dan moet je op je tenen staan. Dat is niet handig! Hoe hoog moet het blad van de keuken komen? Niemand wil met een gekromde rug aan het aanrechtblad staan om de sperzieboontje te doppen. Hoe hoog moet de afzuigkap komen, zodat ik zonder mijn hoofd niet schuin moet knikken om op de achterste pan te kunnen kijken. Ik wilde graag een apothekerskast. Maar niet een waarin alle potjes rammelden tijdens het dichtdoen. Laat maar zien John, zei ik dan. En zo waren er zovele onderwerpen. Ik wilde alles zelf testen. En John begreep het. Toen ik eens aan hem vroeg of hij mij niet een vreselijke zeikerd vond, antwoordde hij dat hij het geweldig vond. Dat we niet bezig waren een keuken samen te stellen. Dat we bezig waren mijn keuken samen te stellen. En dat hij daarin een bijdrage leverde door zijn expertise op mij over te brengen. En hij durfde ook te zeggen dat ik met beide benen op aarde moest neerdalen, wanneer ik helemaal op hol sloeg.
John, wij samen hebben mijn droomkeuken verwezenlijkt. Ik ben er nog iedere trots op wanneer ik in de keuken kom. Dank je wel.

Voor de duidelijkheid. De achterwand heb ik zelf bedacht en laten maken. De digitale foto van de haven van Maassluis heb ik gevonden op internet en daarna gekocht van fotografe Nancy de Ridder. Deze heb ik daarna geconverteerd naar zwart/wit, bijgesneden en in 2 delen opgedeeld. De foto is daarna op folie geprint en gelamineerd tussen 2 glasplaten.
FOTO VAN RENÉ COENEN
Keuken met havenzicht
“Renovatie keukenfronten”
Betreft Huyberts Keukens en Interieurs Door Rien en Betsy Verhagen op vrijdag 7 jun 2019 19
In 2005 een mooie kwaliteitskeuken gekocht bij Huyberts keukens in Nijnsel. Nu 14 jaar later blijkt de folie laag van de voorfronten op enkele plaatsen los te laten. Contact opgenomen met Huyberts keukens. Henry is komen kijken en heeft contact gezocht met de fabriek. Samen tot een oplossing gekomen middels een tegemoetkoming vanuit Huyberts keukens en de fabriek. Keuken is geheel voorzien van nieuwe voorfronten welke deskundig geplaatst zijn. Wat een service na zoveel jaar. Huyberts keukens verdient wat ons betreft een warme douche.
“Probleem met ladefrontjes”
Betreft Probewa Keukengroep Door Anita op zondag 24 feb 2019 19
Keuken aangeschaft van Proweba. Frontjes van de lades lieten binnen en half jaar los. Het heeft twee jaar geduurd voordat we de frontjes hadden, hebt rechtsbijstand moeten inschakelen en heb uiteindelijk een deel van de kosten zelf betaald, omdat het anders niet opschoot.
FOTO VAN ANITA
Loslatend folie
“Aanrader”
Betreft Waterink Keukens Door Ties op vrijdag 30 nov 2018 18
Oersterk. Folie van de keuken is anderhalf jaar geleden verwijderd en de frontjes zijn gespoten. Toen al bijzonder tevreden: vriendelijk, duidelijk, op tijd, vakkundig en prachtig eindresultaat. Nu we anderhalf jaar verder zijn is de keuken nog net zoals de monteur het toen achterliet. Geen butsen of vlekken en maakt heel makkelijke schoon. Nog steeds zeer tevreden. We raden iedereen dit bedrijf aan.

Eerdere ervaring van 10 september 2017: Folie laten afhalen en spuiten van 33 kastjes en laden van een uitgebreide keuken. Ophalen, spuiten en terugmonteren incl keukenapparatuur weer uit en inbouwen. Prima gedaan, vakwerk en goede communicatie afspraak is afspraak. Keuken weer als nieuw.
“Klachtafhandeling”
Betreft Keuken Kampioen Door Lin_Her op woensdag 21 mrt 2018 18
Verkopen doen ze prima, afhandeling klachten is echt ronduit slecht. We hebben in januari schade gevonden aan de keukenkastjes rondom de vaatwasser. De keuken is nog geen 4 jaar oud (binnen hun eigen garantietermijn dus van 5 jaar). Aan de zijkanten zijn nu scheuren zichtbaar (tussen folie en het plintje wat aan de zijkant zit). Uiteraard begrijpen wij dat dit komt door vocht wat in het samengeperste hout is getrokken (condens van de vaatwasser), maar wij hebben geen rare dingen met de vaatwasser gedaan. De Keuken Kampioen schuilt zich achter een gebruikersfout en biedt dan ook geen enkele oplossing (behalve het uitbrengen van een offerte). Er wordt niet meegedacht hoe de schade hersteld kan worden of hoe wij zoiets in de toekomst kunnen voorkomen. Wij worden enkel verweten dat wij de vaatwasser te snel openen nadat ie klaar is. Naast dat dit niet het geval is (voor dagelijks gebruik zetten wij de machine namelijk 's avonds voor het slapen aan en ruimen we die de volgende dag pas uit), hebben wij geconstateerd dat de condens al tijdens het draaien van de vaatwasser vrijkomt. Hier hebben we ook een filmpje van gemaakt en doorgestuurd naar de Keuken Kampioen. Ik ben het dan ook niet eens met de stelling van de Keuken Kampioen dat dit een gebruikersfout is. Overigens heeft onze vaatwasser "Zeoliet-droging" (wat men wel heel enthousiast wist te verkopen..), dit zou al het vocht omzetten in warme lucht. Na het programma zou er dus niet eens vocht vrij te horen komen... Daarnaast vind ik het eigenlijk gewoon niet kunnen dat een keuken van nog geen 4 jaar oud dit soort mankementen vertoont. Keuken Kampioen heeft tenslotte de keuken en de vaatwasser zelf geleverd, dan zouden zij toch ook kunnen weten dat het materiaal in aanraking zou kunnen komen met vocht.. De "oplossing" van Keuken Kampioen is nieuwe kastjes kopen zonder enkele garantie dat dit het probleem ook oplost (het komt tenslotte al vrij tijdens het draaien van de vaatwasser, wie zegt dat we over 4 jaar dan niet weer hetzelfde probleem hebben?), dat is geen oplossing voor iemand die pretendeert een "kampioen in keukens" te zijn...
FOTO VAN LIN_HER
Vochtafzetting op keukenfront
“Folie”
Betreft Keukencentrum Keiten Schmitz Door Zonnebeld op donderdag 20 jul 2017 17
Folie keukendeur laat los, net buiten de garantie. Eerst een mail gestuurd en kreeg een vage mail terug. Toen maar naar de showroom gegaan. Ze hebben de maten opgenomen en aangezien de zelfde deuren niet meer te leveren waren vanwege klachten hebben we andere deuren en kleur uitgezocht. Men zou bij nolte vragen wat dit zou gaan kosten maar ivb met vakantie (2016) kon het wel eventjes duren. Na vele mails sturen kwamen er steeds weer vage mails retour maar nog steeds geen prijsopgave. Na onze laatste mail ( na 11 maand) waarin we schreven contact op te nemen met de consumentenbond kregen we een prijsopgave van hen. Alleen al voor 8 boven deuren waren we al meer dan 3300 euro kwijt. Daar komt dan nog bij 5 onderdeuren en 6 ladefronten. Dat is ook wel zo'n 3500 euro. Al met al zo'n 6500_ 6800 euro en moet dan ook nog alles zelf monteren. Fantastisch toch. De complete keuken kostte ongeveer 11500 euro. Hoe durf je zoveel te vragen. Ik noem dit niet echt klantvriendelijk. Maar nu de keuken weer helemaal als nieuw voor 1300 euro en dat is toch een heel andere prijs.
“Vergoeding deurtjes”
Betreft IKEA Keukens Door H.Koolhaas op vrijdag 19 mei 2017 17
Ikea keuken 12 jaar geleden gekocht type Factum.Nu bij de deurtjes het folie los,bij Ikea duiven nagevraagd wat eraan te doen was, deze zijden dat het type factum uit het ass was, en dat we met de service afdeling Nederland moesten bellen om te kijken of er nog voorraad was. dit gedaan en de klacht doorgegeven. daarop kregen we een mail met om hoeveel deurtjes het zou gaan en dat ze alles zouden vergoeden, de nieuwe deurtje ontvangen en oude retour gedaan heel erg tevreden met de service zelfs na 12 jaar , hulde.
“10 jaar garantie niet nagekomen”
Betreft Superkeukens Door Ron op woensdag 3 mei 2017 17
Ruim zes jaar geleden keuken aangeschaft bij Superkeukens Hoorn en inmiddels is er probleem ontstaan bij frontje en minimaal defect van folie. Bij verzoek dit op te lossen bleek er geen bereidwilligheid te bestaan om met een oplossing te komen. Het probleem zou kunnen worden verholpen door het frontje bijvoorbeeld te laten renoveren o.i.d. is mijn mening. Ondanks 10 jaar garantie op de keuken (waarvan de manager nota bene ervan overtuigd was dat er zo'n zes jaar geleden nog geen 10 jaar garantie bestond) werd de klacht niet opgelost. Mijn rechtsbijstandsverzekering zal ik wel gaan aanspreken nu. Overigens zijn er bij de oplevering van de keuken ook aantal zaken niet goed verlopen en deels goed afgehandeld en deels niet. Voert te ver om daarover uit te wijden alhier. Al met al geen aanrader voor toekomstige kopers.
“Frontenrenovatie”
Betreft Waterink Keukens Door Martijn op woensdag 5 apr 2017 17
De folie op de kastjes van onze jaren 90-keuken begon te scheuren. Via Google zijn we op de site van Waterinkkeukenmakerij terecht genomen. Hier hebben we een offerte laten maken. Ook bij andere bedrijven hebben we offertes laten maken. Waterinkkeukenmakerij was de goedkoopste. Afspraak gemaakt, alles is keurig opgehaald en weer nieuw gespoten teruggebracht en strak bevestigd. Vakwerk, en erg vriendelijke mensen ook. De keuken is weer als nieuw! Wij zijn zeer tevreden over het resultaat en raden Waterink van harte aan.
“Redelijke prijs kwaliteit verhouding”
Betreft IKEA Keukens Door Debby op zaterdag 11 feb 2017 17
Wij hebben 4,5 jaar geleden de faktum keuken met Statt deuren gekocht. Ik vind het een teleurstelling dat je dan beloofd wordt dat je je kastdeuren na een paar jaar kan vervangen, maar dat ze nu met een ander systeem werken (Method). Ook laat het folie op veel kastdeuren en plinten los en kun je ook de Statt deuren niet meer krijgen. Ik heb via de garantie wel een aantal nieuwe deurtjes kunnen krijgen om een aantal kapotte te vervangen. Ze hebben nog een voorraad staan voor garantie gevallen. Verder werd alles netjes op tijd en compleet geleverd. We hebben hem zelf geplaats, bewerkelijk op zijn IKEA's , maar goed te doen. De koelkast en vaatwasser doen het prima. De knopjes op de oven zijn wel zwak en kun je eraf draaien, wat niet zo hoort. Het eiken blad is echt mooi, en gaat meer leven zonder lelijk te worden. De keuken is goedkoop (3500,00 incl apparatuur en eiken blad), maar gaat geen 20 jaar mee, prijs kwaliteit is redelijk. In de winkel zijn we wel prettig geholpen.
“Duurzaamheid”
Betreft KeukenConcurrent Door van den berg op vrijdag 9 dec 2016 16
mooi keuken gekocht voor weinig geld, helaas geen goede ervaring met de afwasmachine die al 5 jaar problemen geeft. Nu laat het folie los van een lade, maar de garantie is een half jaar overschreden. Hopelijk blijft het bij dit kastje, anders is de levensduur gemiddeld 5 jaar. Klantenservice niet echt vriendelijk, stuurt wel een offerte met een prijsopgave.
“Laten het afweten”
Betreft Keuken Kampioen Door S. Nijenhuis op woensdag 23 nov 2016 16
Zes jaar geleden een keuken gekocht bij keukenkampioen. Alleen maar ellende. Een afzuigkap die niet recht was en nog steeds niet is, ook niet na een aantal keren vervangen te zijn. We hebben uiteindelijk maar geaccepteerd dat we gewichten op de zijkant moeten zetten om geen afzuigkap in de vorm van een "smiley" te hebben hangen. Glazen deurtjes die losraken, 2 ovens naast elkaar die steeds van tijd raakten ("dan moet u ook geen 2 ovens naast elkaar hangen" was het antwoord van de monteur). En nu valt de folie van de deurtjes onder de ovens. Ik heb bij aanschaf van de keuken gevraagd of dit kon met de ovens boven kastdeuren en ja, "want ze plaatsen dit altijd zo". Ik snap waarom: na 6 jaar kun je een nieuwe keuken kopen .... maar voor ons geen Keukenkampioen meer .....
“Geen aanrader”
Betreft Tulp Keukens Door Evans op zondag 9 okt 2016 16
"Hard sell" verkoper maar dat was niet de issue bij ons. De levering van de keuken werd gedaan door een tulpkeukens "mannetje" die in ons huis rookte, zijn shaggy op onze nieuwe vloer uit drukte en o.a. de lampen onder de kastjes niet goed aansloot. Meerdere klachten gedaan maar kreeg geen excuses of reperaties..alleen een lullig en lelijk bosJE bloemen. Nu valt ook de folie van onze kastjes eraf maar na garantie dus gaan op zoek naar vervanging maar niet bij Tulp Keukens. Geen aanrader.
“DAS rechtsbijstand kent Goergen Keukens”
Betreft Goergen Keukens Door Carla op donderdag 22 sep 2016 16
Voor de mannen die dit lezen; je koopt een metallic lak auto, maar de motorkap is niet van metallic lak. Want metallic lak is kwetsbaarder voor bijvoorbeeld neervallende steentjes en dat kan deukjes veroorzaken. Daarom is de motorkap van speciale folie met een folienaad. De autoverkoper heeft dit voor u gedaan zonder overleg. Enfin, jammer, heel jammer want we zijn goed geholpen. Ik (vrouw) wilde graag een keuken zonder naden, oftewel een keuken zonder lijmnaden. Dit heb ik zeker 5x aangegeven aan de verkoper. Keuken (zonder lijmnaden) wordt geplaatst, echter de 2 halfhoge kasten die grenzen aan het aanrecht is met 2 planken voorzien van een lijmrand. Foutje, zegt een bekende in de keukenbranche. En zo dacht ik er ook over, foutje kan gebeuren. Ik bel Goergen, Goergen komt en zegt nee hoor geen foutje?! U hebt hiervoor getekend, getekend voor 2 zijpanelen waarvan de lijmnaad zichtbaar is. Echt niet! Goergen heeft dit voor mij gedaan, zegt Goergen. Voor mij? Ja voor u, deze panelen zijn namelijk krasvast. Ik ben vol verbazing, hoevaak heb ik in de keukenzaak aangegeven, tijdens de verkoop, geen keuken te willen met lijmnaad. Ja zegt Goergen, maar de panelen die u wenst zijn duur. Duur, ik ontplof van binnen. Ik, die misschien 1 of 2 keer in haar leven een keuken koopt is misleid. Als ik had geweten dat ik deze lijmpanelen kreeg dan had ik deze keuken helemaal niet gewild, dan had ik voor een andere oplossing gekozen. Bijvoorbeeld voor een houtstructuur halfhoge kast, want de deurpanelen zijn prachtig. Goergen komt met een oplossing. Ik mag 2 panelen los kopen. Kopen, durf niet eens naar de prijs te kijken ... á €1300! Ik bied aan; dat ze de kras in de rvs tafelpoot niet hoeven te repareren, dat ze het stucwerk van de muur en plafond, die tijdens het plaatsen van de keuken zijn beschadigd, niet hoeven te repareren. Krijg ik dan wel 2 panelen? Alstublieft! Nee... zegt Goergen. U hebt getekend, voor 2 panelen met lijmnaden :-(
FOTO VAN CARLA
Panelen met naden
“Loslatend folie”
Betreft Wooning Door Dirma op maandag 8 aug 2016 16
Keuken gekocht, in de eerste jaren zeker dit is niet gejokt 13 x een monteur in huis gehad dan was de oven kapot, de vaatwasser my god hoe vaak daar wel niet een monteur voor is geweest! De garantie vd keuken was naar 5 jr verlopen, de garantie was 1 maand verstreken,toen de folie van de keukenkast losliet. Ik gelijk bellen, er werd al gelijk gezegd, dat ik de rekening voor een nieuw front zelf moest betalen . Geen probleem maar toen werd ik gebeld, met de mededeling dat de frontjes van de keuken, niet meer leverbaar zijn, dus de hele keuken moest worden voorzien van nieuwe fronten, de kosten 3500€, ik schrok mij wild, en vertelde dat ik het belachelijk vond, dat een keuken van 5 jr oud niet meer geleverd kon worden om een lang verhaal kort te maken, je haalt daar bakzeil de keuken is Al gekocht, de garantietermijn is verlopen ( in mijn geval 1 mnd) dus garantie echt tot de voordeur. De volgende keuken nooit meer Wooning.
“Zelfmontage”
Betreft Keukendepot Door Maikel op maandag 1 aug 2016 16
Keukendepot Wolvega (homecenter). Wij hebben hier keurige service gehad! In eerste instantie met de keuze en het samenstellen van de keuken, perfect geholpen. Het was passen en meten voor een optimale invulling gezien het voor een chalet is bedoeld. Montage nvt geweest dit heb ik zelf gedaan. Na het verwijderen van de bescherm folie bleken er helaas wat vlekken in de lak te zitten. (kan gebeuren) Hiervan foto's gemaakt en toe gemaild en dit werd keurig beantwoord en goed opgelost door Keukendepot Wolvega. Super service zoals het hoort! Zeker aan te raden. Wij willen zelfs nu eind van het jaar thuis ons keukenblad gaan vervangen en zullen wederom bij Keukendepot Wolgeva om een offerte vragen.
FOTO VAN MAIKEL
Hoekkeuken gekocht bij Keukendepot
“Hoogglans witte keuken”
Betreft Superkeukens Door Joyce op zaterdag 6 feb 2016 16
Na redelijk goed geholpen te zijn met t uitzoeken van onze keuken was de plaatsing en de service erna erg slecht! Schroeven scheef in gedraaid apparaten niet goed aangesloten vervolgens monteur niet meer te bereiken. Beschrijving van Siemens apparaten niet in t Nederlands reactie zoek maar op internet hoe t werkt. Nu na 6 jaar kan je m weggooien hoogglans witte keuken maar de glans laat los.
FOTO VAN JOYCE
Detailfoto van loslatend folie
“Folie van deurtjes”
Betreft Tulp Keukens Door J.bos op zondag 10 jan 2016 16
In 2006 een keuken gekocht bij de toenmalige Holland keukens een onderdeel van tulpkeukens, na een paar jaar ging de folie los van 2 paneeldeurtjes , na heel veel problemen toch 2 nieuwe deurtjes gekregen , nu na weer een paar jaar is er weer een deurtje waar de folie van los gelaten is , na een mail naar tulp moest ik een paar foto's opsturen en wat blijkt nu terwijl ze toegeven dat het een productie fout is geweest kan ik een frontje kopen en de kosten..... 281 euro, dit gaat het dus niet worden en dus ook nooit meer een keuken van tulp. Bij deze waarschuw ik iedereen koop nooit een keuken bij tulp want dan vraag je om problemen.
“Tegels niet retour”
Betreft Van der Stad Door M.Cornelissen op zaterdag 5 dec 2015 15
Begeleiding bij de aankoop is goed. Alleen de 5 pakken teveel door hun bestelde muur en vloertegels kunnen niet retour. Het is hun best verkopende tegel werd bij de bestelling verteld. Zij meten in hoeveel vierkante meter je nodig hebt. Alleen dus veel teveel. Nu voel je je toch behoorlijk genept.
Inderdaad laat bij ons ook folie van de bij van der stad gekochte keuken los.
“Geen aanrader”
Betreft Paul Roescher Door Gert en Marike op zaterdag 7 nov 2015 15
Slechte ervaring. Wij hebben een keuken gekocht in juni 2013. Na heel veel ellende en garantie zijn we na ruim 2 jaar nog steeds bezig om onze keuken in goede staat te krijgen. Het blad is al een keer vervangen de keukendeurtjes waar de folie van los laat zijn al vervangen in 2014 en nu alweer aan vervanging toe omdat de folie weer loslaat. De manier waarop de service-afdeling hiermee omgaat is schandalig. Ze beloven veel maar doen uiteindelijk weinig of kost het ons veel moeite omiets voorelkaar te krijgen. Ook zijn ze niet klant vriendelijk en laten ons niet uitpraten als we ze aan de lijn hebben. Al met al een zeer slechte ervaring met deze Paul Roescher. Absoluut geen aanrader om hier een keuken te kopen.
“Beroerde service”
Betreft KeukenConcurrent Door Dita Sijbrant en Chris Roos op dinsdag 4 aug 2015 15
Aan de vestiging in Doetinchem ligt het niet. Behulpzame en hardwerkende mensen die er alles aan doen om alles in goede banen te leiden. Maar ja, ergens wordt er een keer geleverd en dan gaat het mis en niet zo'n beetje ook. We zouden zelf af monteren en we dachten, ach, een paar rechte stukken, dat doen we zo. Behalve als er van alles ontbreekt en de montagevoorschriften uitermate summier zijn en je een hele slang plastic krijgt, met allemaal vakjes met schroeven en allerlei andere zaken waarvan je helemaal zelf mag uitzoeken wat waar hoort. Dat er dingen ontbreken komt je dan gaandeweg pas achter. Je hebt b.v. een rooster en je verwacht wel dat het op de ovenkast moet maar er is niets waar dat rooster in past. Later blijkt dat en nog een bodenplank boven op die kast moet met een uitsparing voor het rooster. We hebben gekozen voor een keuken zonder plinten. De vaatwasser moet dus wel plinten hebben om hem af te werken maar die zitten er dus mooi niet bij. We kunnen dus niets af monteren omdat er dingen ontbreken. We zijn bijna 4 maanden na levering van de keuken en wachten nog steeds op onderdelen maar het volgende probleem dient zich inmiddels aan. De hoogglansfolie van de kast onder de gootsteen laat los. Gebeld met het hoofdkantoor met Mevr. Mijs. Zij zegt dat het niet kan! Ik zie het en zij zegt dat het niet kan. Dat ze in september al iemand langs kan sturen om te kijken hoe het komt dat de folie los laat waarvan zij zegt dat het niet kan? Vreemd, ik word boos en zeg dat ik, als ik een keuken van bijna €10.000 koop, toch iets van service verwacht. ik heb inderdaad het woord klotenkeuken laten vallen en zij vond dat ik niet fatsoenlijk deed en hing op. Ik vind het niet vreemd dat ik niet helemaal fatsoenlijke woorden heb gebruikt als de service van de keukenconcurrent zo ongelofelijk beroerd is en er een paar tantes aan de telefoon zitten waarbij je so wie zo ongelijk hebt.
“Geen reactie”
Betreft Superkeukens Door Huiberts op donderdag 9 jul 2015 15
We hebben 8 jaar geleden een keuken laten plaatsen folie laat los op haast alle deurtjes . Contact gehad met een medewerker van superkeukens in Broek op langedijk. Deze wil het voor ons oplossen voor 3000 euro. Belachelijk veel geld. Toen we een onze ervaring op een site hadden geplaatst zijn gebeld door superkeukens de medewerker zou binnen 2 weken contact met ons opnemen hopelijk met een oplossing nu 2 maanden later nog niets gehoord.
“RVS plinten”
Betreft IKEA Keukens Door heuvel op dinsdag 5 mei 2015 15
Heb nu al 1 jaar een nieuwe Ikea keuken en laten plaatsen. Maar na 1 maand lieten de rvs plinten de folie los. Wacht nu al bijna een 1jaar op de nieuwe plinten maar iedere keer als ik mail krijg ik te horen dat ze nog niet te leveren zijn. Hoe kan zo'n bedrijf daar een jaar over doen ik voel mij erg door IKEA in de steek gelaten. koop daarom nooit meer bij Ikea een keuken.
geen service voor zo'n bedrijf. Ben ik niet gewend van ikea.
FOTO VAN HEUVEL
“Deurtjes”
Betreft Keuken Kampioen Door Fam. Baas op zondag 3 mei 2015 15
Het kopen en plaatsen ging, niks bijzonders of uitzonderlijk. Echter Na 5 jaar begonnen de deurtjes blazen te vertonen, en bleek de folie los te laten. Dit is nu in zijn 6de jaar al bij 4 deurtjes. Volgens keuken kampioen valt dit buiten garantie deze is maar 5 jaar, moet dus alles zelf betalen. Echter nu blijkt ook dat de kleur van de panelen niet meer leverbaar is, alternatieven lijkt er op maar is het niet. Lijkt er op dat na 6 jaar alle deurtjes of vernieuwd of gereviseerd moeten worden. Keuken Kampioen wil dit graag doen. Beste mensen ga aan dit bedrijf voorbij, koop niets bij een bedrijf van de DMG groep, lijkt heel wat, maar is alleen maar gebakken lucht
“Loslatend folie”
Betreft IKEA Keukens Door Cees op vrijdag 20 mrt 2015 15
Vorig jaar maart keuken gekocht bij Ikea Eindhoven zelf geïnstalleerd ging prima met de bijgeleverde instructies. Na 3 maanden liet de folie los van de keukenplint, foto opgestuurd via mail, geen reactie van Ikea, na een maand zelf naar de servicebalie van Ikea gegaan en het probleem voorgelegd, mail was niet ontvangen, servicebalie was niet voor garantiegevallen en ik moest opnieuw via de mail de klacht indienen, deze keer kreeg ik een bevestiging, en dat ik binnen 12 werkdagen een reactie zou krijgen. Na een maand zelf weer contact opgenomen via de telefoon, wachttijd 20min! kreeg te horen dat het een bekend probleem was en dat de leverancier nog niet de gewenste kwaliteit kon leveren, zodra er wel de gewenste kwaliteit geleverd kon worden zou ik hier bericht van kregen. Enige tijd later een mail van Ikea dat er nog steeds een leveringsprobleem was. December nog maar een keer contact opgenomen via telefoon wachttijd 15 min! er kon nog steeds niet geleverd worden, ik stelde voor dat ze mij een alternatief moesten bieden, dit moest overlegd worden en men zou dit zo spoedig mogelijk laten weten, DUS NIET, vandaag maar weer eens gebeld wachttijd 15min! Nu blijkt dat er dit jaar een nieuwe keukencollectie is uitgekomen, en dat het moeilijk wordt om ook een alternatief te bieden uit de oude collectie, voorgesteld dat ze een financiële compensatie zouden doen, zodat ik zelf een alternatief kan kopen, toezegging konden ze niet doen, zou hier bericht over krijgen. Ben er nu klaar mee, de rest van de keuken is prima, maar of ik ooit nog een keuken zal kopen bij Ikea? ik weet zeker van niet!
“Vochtschade”
Betreft Brugman Door Jill Kemper op zondag 15 mrt 2015 15
Op 1 januari 2010 hebben wij een mooie 2 kleurige hoogglans keuken gekocht bij Brugman in Son. De keuken was helemaal naar onze wens. Totdat… Naar 2 jaar en 3 maanden ons inbouw koffiezetapparaat het begaf. De klantenservice van Brugmans vertelde mij dat er wij hier maar 2 jaar garantie op hebben, maar dat zij wel een monteur kunnen langs sturen voor eigen rekening. Nog geen paar maanden later zag ik dat de fronten van de zweefde kast luchtbubbels vertoonde, vooral bij de hoeken en de naden. Hiervoor heb ik contact opgenomen met Brugmans, binnen 6 weken hadden zij mij een nieuw front voor de zwevende kast toegestuurd. Dit is de service die ik mag verwachten bij het kopen van een keuken bij Brugman. Totdat ik na één paar maanden zag, dat al de antraciet gekleurde fronten ook begonnen te bubbelen en los te laten bij de hoeken. Hiervoor heb ik contact opgenomen met de klanten service dat ik het zelfde probleem had als bij mijn antraciet zwevende kast front. De klantenservice vertelde mij direct dat dit alleen kan door vochtschade!! Totaal verbijsterd was ik, dit omdat nog geen monteur was komen kijken en zij dit telefonische al kon concluderen. Hierop heb ik duidelijk aangeven dat mijn keuken uit twee kleuren bestaat en dat het probleem van de gebobbelde de folie alleen voorkomt bij de antraciete kleur van de kasten! De hoogglans witte fronten die zelfs de grond raken zijn nog geheel intact! Daarbij was de zwevende kast gaan doorhangen en ook deze wilde ik laten controleren. Met veel moeite heeft de klantenservice een monteur gestuurd. De monteur was nog geen twee minuten binnen en vertelde mij dat het komt omdat ik de vaatwasser uitruim nadat deze klaar is, ik moet volgens de monteur dan eerst een uur wachten zodat de warmte condens niet tegen de kasten aan kan komen!! En dat het niet slim is om je kasten met water schoon te maken, en dat dan alleen met een droge doek!! ( hoogglans en water geef strepen dus zo maak ik de kasten nooit schoon...)Ik dacht dat de klantenservice mij alleen versteld kon laten zijn, maar hij spande de kroon. Maar hij kon ook niet verklaren waarom alleen de antraciete fronten gingen bobbelen en de witte niet. De monteur was wel zo netjes om te zeggen dat hij op bon moest schijven dat het om vochtschade ging anders zou hij in de problemen kunnen komen met zijn manager. De zwevende kast zou wel vervangen worden, omdat hij inderdaad was doorgezakt! Al met al heeft de klanten service mij een voorstel gedaan om voor 600 euro nieuwe fronten te leveren! Hier kan en zal ik niet mee instemmen, dit omdat mijn keuken nog geen 5 jaar oud is. Omdat ik weigerde een bedrag te betalen en aangaf er teleurstelt te zijn in Brugmans, heeft zij de leverancier ter controle langs gestuurd. Ook hij gaf aan dat hij niet begreep dat de witte gedeelte intact was en de antraciete gedeelte niet. Vol goede moed wachten wij het telefoontje van de klantenservice af. Na 1.5 week belde zij ons terug met het voorstel om voor 500 euro de antraciete fronten vervangen. (wow nu is het 100 euro minder!!!)
De problemen:
• Na 2 jaar en 3 maanden : Inbouw koffiezetapparaat defect = geen garantie vanuit Brugman.
• Na 2.5 jaar 1e gebobbelde kast = netjes een nieuwe gekregen
• Na 3 jaar beginnen al de antraciete gekeurde fronten los te laten/te bobbelen = Brugmans zegt dat het vochtschade is en zij daar niet aansprakelijk voor zijn… kosten 600 euro!
Persoonlijk ben ik erg teleur gesteld in de service die Brugmans geeft. Vochtschade vindt ik echt lariekoek. dit omdat ik mag verwachten dat wanneer mijn vaatwasser klaar is dat ik deze gewoon kan uitruimen, de afzuiger voldoende condens opzuigt. Dus Brugman, kom de belofte na waarmee je adverteert!!
“Opknappen”
Betreft Paul Roescher Door Familie Van der Sman op vrijdag 13 mrt 2015 15
We waren toe aan het opknappen van ons huis en dachten daarbij aan het vernieuwen van onze keuken, een nieuwe badkamer, een gashaard, nieuwe schuifdeur kledingkast en een nieuwe vloer in een gedeelte van ons woonhuis. Om maar ergens te beginnen zijn we bij Paul Roescher te Apeldoorn binnengestapt. We hadden hier goede berichten over gehoord en dachten daar alles onder één da aan te treffen. Maar bij binnenkomst sloegen westijl achterover Wat een keuze! Samen met de gastvrije ontvangst en het meedenken over oplossingen, was de beslissing snel genomen. Uiteindelijk zijn wij nergens anders meer gaan kijken. Maar.....het uitzoeken was één ding, hoe gaat het installeren in zijn werk? We hebben van Paul Roescher drie adressen doorgekregen van ZZP'ers waar zij al jaren mee samenwerken. De ene was gespecialiseerd in het aanleggen van haarden. De ander was meer gericht op het installeren van badkamers, keukens en de schuifdeurkast. Wij waren wel gerust gesteld door de ervaringen van Paul Roescher met deze personen, maar toch ... het blijft afwachten. Nu alles geinstalleerd is kunnen we alleen maar zeggen wat een vakmensen. Echt geweldig. De service bijeen kleine nalevering verliep ook prima. Maar helaas ... met de vloer liep het ietsje anders. Wij gaven de voorkeur aan een PVC-vloer met daaronder vloerplaten en een isolerende folie. De vloer was prima gelegd, zag er strak uit. Toch bleek bij het lopen alsof de vloer golfde. Niet zo geweldig dus!! Vervolgens contact opgenomen met Roescher. Zij zijn direct gekomen en kwamen tot dezelfde conclusie als wij. De vloer golfde (alsof je op water liep). Roescher heeft vervolgens contact opgenomen met de vloerenlegger, het stofferingsbedrijf Stylus, gerund door Arjen Eenkhoorn. Zij hebben gezamenlijk gekozen voor een andere isolerende folie en dit meer dan prima in orde gemaakt. De PVC vloer is er dus uitgehaald de 'oude folie' vervangen door een stevige folie, de vloerplaten en de PVC-vloerdelen weer opnieuw gelegd. Het effect is meer dan prima, de vloer is helemaal geworden zoals we destijds bij de aankoop in gedachten hadden. Wat de kosten voor het vervangen van de solerende folie aangaat: dit is tot beider tevredenheid afgewikkeld. Met zo'n oplossing voor een probleem wordt je als klant alleen maar vrolijk! Wat een service, echt geweldig.
“aanvulling mijn kritiek van maart 214”
Betreft Superkeukens Door L. op woensdag 14 jan 2015 15
In een eerder review heb ik de nodige klachten geschreven. Hierop heeft Superkeukens mij gebeld. Eerst werd mij verweten dat ik niet eerst naar de zaak was gekomen en gelijk een klacht op internet had geplaatst. Beetje vreemd, immers waarom niet? Mag toch schrijven als er iets mis is? Komt later wel het vervolg als er iets mee gedaan is, zoals nu. Er zijn nog maanden overeen gegaan, ok ontstond er discussie over de maten opname. Wij zeggen: er is verkeerd gemeten...Superkeukens zegt: we hebben de maten aangehouden zoals op papier staat en daar heeft u voor getekend. Er bleek een overstek van het keukenblad op te staan, wat absoluut niet de bedoeling was.Wij hebben dat niet gezien, maar wij zijn ook geen keukendeskundigen.Wij vinden dat we er op moeten kunnen vertrouwen dat, wat zij op papier hebben gezet qua maten ook moet passen en op papier staat wat is afgesproken. Afijn. Er was een mooie oplossing mogelijk volgens Superkeukens, maar dan moesten wij ruim €3000,- voor betalen. Geen optie dus. Andere noodoplossing zou ruim €500,- gaan kosten. Vonden we ook niet correct, immers bleven wij bij ons standpunt dat wij hier geen schuld aan hadden. Uiteindelijk zijn we maar akkoord gegaan met de minder fraaie oplossing en hebben de 500,- terug weten te brengen naar 300,- . Vorige week (tja, heeft lang geduurd) kwam de monteur. Helaas bleek niet alles op het lijstje uitvoerbaar te zijn van de toch al "noodoplossing" (keukenblad inkorten). Maar we doen het er maar mee. Het is in ieder geval wel verbeterd met wat het was (voor 300,-!!!). Dus toe maar. Inmiddels ben ik er wel achter dat de wel fraaie oplossing van Superkeukens van ruim 3000,- , elders € 1200,- kost.Maar nu krijg ik vast weer een reactie van ze, dat ik dit laatste weer hier schrijf en niet eerst aan hun laat weten. Al het overige is wel bij ze bekend overigens.

Oorspronkelijke ervaring van 26 maart 2014: Twee jaar geleden een nieuwe keuken laten plaatsen in ons nieuwbouwhuis. Alles was perfect doorgesproken van te voren met Bart Bakker die er helaas later niet meer werkte. Toen de keuken kwam bleek een aanrechtblad te lang te zijn. Hij moest namelijk gelijk eindigen met de boven en onderkasten, omdat er een losstaande koelkast naast kwam te staan. Eigenhandig was (later?) er een overlap berekend van 3 centimeter. Dus koelkast kon er niet tussen en er moest een mooie plint van de muur. De monteur heeft er een stukje vanaf gezaagd, maar niet genoeg, kon niet anders, zei hij. Koelkast paste maar plint niet meer. Moesten we zelf maar een oplossing voor zoeken. Die we tot op heden nog steeds niet weten overigens. Dus nog steeds niet afgewerkt. Inmiddels de keuken 2 jaar in gebruik. Hij was ook weer niet supergoedkoop, ruim 11.000,-. In de draai-hoekkast is al een plastic steuntje afgebroken van een draaiplateau. Ook in een kleine apothekerskast is een plastic verstevigings- palletje afgebroken. Bij het gootsteenkastje is de folie bekleding al behoorlijk beschadigd. Immers kom je toch met je nagels er tegen aan als je het deurgreepje vastpakt. Ondanks dat we in de winkel dus bij aankoop vriendelijk werden geholpen, achteraf spijt! Kwaliteit laat zeer te wensen over! Geen idee of er nog garantie zit op dit soort dingen. We moeten nog steeds actie ondernemen over deze zaken, maar aangezien mijn man in de tussentijd behandeld moest worden voor kanker, is dat er nog niet van gekomen.
“Te slecht voor woorden”
Betreft Brugman Door J.G op maandag 15 dec 2014 14
Wij hadden een keuken gekocht bij deze zaak aardige verkoper zodoende dat wij getekend hadden. wij zouden tekeningen op de mail krijgen binnen 3 dagen, echter duurde dit veel langer waarop wij (als klant zijnde) maar zijn gaan bellen pas na 3x bellen kregen wij te horen deze week heeft uw uw tekeningen binnen. Uit eindelijk duurde dat nog 1,5 week. Dit komt omdat de verkoper is overleden. Hier kan Brugman niks aan doen maar ze hadden wel ons kunnen bellen en zeggen dat het wegens omstandigheden langer zou duren. Toen ik dit aan gaf kwamen ze naar buiten dat het komt omdat ons dossier kwijt was en dat het nu weer gevonden was.

Maar goed vervolgens een andere verkoper gekregen hier klikte het totaal niet mee veel te opdringerig. Dit hadden wij naast ons neer gelegd omdat we al een aanbetaling hadden gedaan. Deze verkoper beweerd bij hoog en laag dat hij de keuken had gedaan zoals wij heb wilde. Echter klopt dit helemaal niet! Zo hadden wij af sproken in ons eerste gesprek dat we greeploos wilde en gespoten deur ipv. folie deuren. onze verkoper vertelde dat dat niet kon voor die prijs en hier tekort en daar te lang. En ga zo maar door waar door wij het hoofdkantoor hebben gebeld dat we er zo niet uit gaan komen. Zij rade ons aan om met de vestiging manager te gaan praten en als dat niet zou lukken moesten we bellen. Oke wij hebben daar een afspraak mee gemaakt en hebben vervolgens met de manager gepraat ze begreep ons en zou voor ons aan de slag gaan een week later kwamen wij terug bij de manager en ja hoor alles kon gewoon helemaal geweldig dachten wij. wij zijn toen akkoord gegaan met een bij betaling voor het werkblad wat wij dikker wilde hebben. Wij hebben daar niet moeilijk over gedaan want de keuken was zoals wij hem wilde.

binnen en weer zouden we nieuwe tekeningen krijgen die moesten wij wel voor 12 uur de volgende dag goedkeuren anders konden ze niet in december leveren. Wij wachten en nog meer wachten maar geen tekeningen om 12 uur uit eindelijk werden wij om 4 uur gebeld. hij was me onze tekening bezig maar hij had een paar vragen. Dit kan geen probleem dus wij verwachten de foto's wel die dag en die zouden wij die avond hebben volgens hem.(let op de persoon die de tekening zou maken is niet de manager ik gok dat dit haar fout is en dus niks door heb gegeven van die afspraak voor 12 uur). Echter in de avond nog geen foto's ik werd er zelf al gek van want bij mij is afspraak is afspraak. Werden we woensdag gebeld door de manager gebeld er was iets niet leverbaar (een kop paneel waar bij ons de keuken om draait) ze boden een andere optie aan wel duurder heel leuk maar de keuken verliest de uitstraling die wij wilde dus is dat geen optie heb ik haar gezegd. De volgende dag werd ik gebeld door de manager weer dat ze heel de dag bezig was geweest voor dat paneel en dat het echt niet leverbaar is. Waarop mijn vriendin en ik hebben besloten alles te cancelen. Het antwoord was of we een mail wilde sturen naar financiële zaken die zouden het dan overnemen. Ik wilde netjes blijven en het netjes afhandelen dus ik vroeg of zij een mail kon sturen met dat email adres der is en dat wij de keuken gecanceld hebben. Dit heeft zijn netjes gedaan

Hierbij moet ik zeggen top service van de vestiging manager Vallerie klerkx dat is ook de enige postieve wat wij er over hebben te melden. Want wie denkt dat het dan klaar ik die vergist zich het bovenstaand heeft 3 tot 3,5 maand geduurd. het volgende speelt nog steeds. Wij gemaild want hun kunnen niet leveren en daardoor zouden wij onze aanbetaling terug moeten krijgen wettelijk. De enigen mail die wij terug hebben gekregen was dat onze mail voor gelegd was aan de directie en dan hun wettelijk hun kosten mogen verhalen (voor zover hun die gemaakt hebben) een inmeet afspraak die volgens de verkopers niet nodig was maar verplicht werd door het hoofdkantoor. tot op de dag van vandaag houd brugman zicht schuil achter de mail want ik ben al min 5 mails verder en wij krijgen geen reactie. Wij hebben hun zelfs een voorstel gedaan om een x bedrag van onze aanbetaling in te houden zelfs hier word niet op gereageerd. Als je zo met je klanten om gaat je schuil houden achter een naam / email en niks laat weten dan vind ik je toch al bedrijf heel zielig. Ik kan ik u wel vermelden hier word werk van gemaakt want mensen zo behandelen terwijl u beloofd iets te leveren wat u niet kan. Dat is gewoon stelen van hard werkende mensen. Ps. Ik ben benieuw of ik nu wel een keer reactie van brugman zou krijgen. (dit zou tijd worden nar ruim 5 mails van mijn kant en maar 1 van hun kant)
“nieuwe deurtjes”
Betreft Image Keukens Door G.Veenstra op woensdag 30 jul 2014 14
Wij hebben 8 jaar geleden een keuken gekocht bij Image,destijds prima geholpen en uitstekend geplaatst. Na bijna 8 jaar liet de folie los van de deurtjes. Eerst 3 en daarna begon de rest ook. Na wat heen en weer gebel met Jeroen en Anja zijn alle deurtjes vervangen en gebeurde dit door middel van Jeroen geheel kosteloos. Zou deze zaak aan iedereen aanbevelen.
“slechte service”
Betreft Keuken Kampioen Door J. Hakvoort op zondag 15 jun 2014 14
Zeer slechte ervaringen Keuken gekocht 22.000,00 na een week braken de handgrepen al af, en heeft Keukenkampioen de deuren vervangen.
echter ook nu braken de handgrepen af. Ter compensatie kregen we een zak vol met handgrepen. Nu 7 jaar later zijn de handgrepen niet meer leverbaar. en zouden de deurtjes moeten vervangen moeten worden, oude handgrepen hebben namelijk 2 gaatjes in de deur. Tot overmaat van ramp laat de folie los van de deuren. En beginnen de ladegeleiders kuren te vertonen. KEUKEN KAMPIOEN reageert niet eens op een mail
“verkoop prima netjes, daarna garantie bij fabriksfout zwaar pet.”
Betreft Nieuwenhuis Keukens Door Jan Kuiper op zondag 15 jun 2014 14
8 jaar terug aankoop zeer tevreden, na 8 jaar bleek er een fabrieksfout, folie laag gehele keuken laat los Nieuwenhuis Keuken voelen zich niet verantwoordelijk geen garantie na 8 jaar was hun voorstel alle deurtjes enz nieuw aanschaffen voor vollen bedrag bij Nieuwenhuis keukens blijkt dit normaal, ben er inmiddels achter dat dit bij veel meer ex klanten het zelfde verhaal is.
ondergetekende heeft hierover 3x te Deventer contact gehad en het kan toch niet zo zijn dat je naar 8/10 jaar na een toen zeer grote uitgave, door een fabrieksfout waar geen garantie volgens Nieuwenhuis op staat, wij ondergetekenden in een nieuwe keuken weer veel geld moeten investeren terwijl ik een 200 jaar oude antieke kast nog steeds met dezelfde fineer er op heb staan.
Met deze ervaring bij Nieuwenhuis keukens vind ik het waardig dat men keukens verkoopt waar na 10 jaar de folie af valt, men verkoopt achter af gezien ondanks correct en netjes geholpen bij aankoop een zeer slecht product ben dan ook voornemens om deze gang van zaken goed te gaan aanpakken.
“Prachtige keuken”
Betreft KeukenConcurrent Door Van Aken op dinsdag 1 apr 2014 14
Ik ben zeer tevreden over keukenconcurrent Leeuwarden. Ben zeer goed geholpen door het personeel in de winkel bij het uitzoeken van de keuken. Ook ben ik een aantal keer na het bestellen nog langs geweest voor tips en vragen, ook hier werd ik weer vriendelijk geholpen. De levering was op tijd en de keuken is zeer professioneel geplaatst door een keukenmontagebedrijf. De keuken is echt prachtig geworden nog mooier dan ik verwacht had. De prijs van de keuken was goed qua prijs/kwaliteit verhouding. Ik heb gebeld over mijn inbouwoven met de klantenservice omdat ik twijfelde of de deur van de oven wel goed sloot. Er is gelijk een mail de deur uit gegaan dat ze van Candy met spoed contact met mij op moesten nemen. Dit deed Candy gelijk die dag nog, en de volgende dag zouden ze al langs komen om de klacht te bekijken. Kortom zeer tevreden! Ik raad de keukenconcurrent aan bij andere mensen.
FOTO VAN VAN AKEN
Hoogglans zwarte keuken. Folie zit er hier nog op.
“Slechte keuken !”
Betreft Mandemakers Keukens Door Bianca op woensdag 5 mrt 2014 14
Na een jaar oriënteren bij diverse keukenzaken de keuze gemaakt. Wij wisten na dit jaar precies hoe de keuken er uit moest zien en welke apparatuur we erin wilde. Wij hadden een goed gevoel bij de Barletti keuken. De exclusieve top-lijn van Mandenmakers. We hebben de keuken voor €20.000 euro gekocht en keken vol spanning uit naar de plaatsing. September 2013 werd de keuken vakkundig geplaatst. Toen de folie door de monteurs weggetrokken werd, zagen we direct dat de fronten eruit zagen als een maanlandschap. De monteur belde direct de serviceafdeling omdat hij 'zoiets nog nooit had gezien'. Zij gaven aan dat er nieuwe fronten besteld zouden worden. Daarnaast zaten er een paar krassen van ongeveer 5cm op het natuurstenen aanrechtblad. Ook hier melding van gemaakt.

Na een paar dagen kwam de leverancier van het blad. Hij gaf aan dat het wel meeviel, dat hij weleens krassen van 40 cm zag. En dat vervangen geen optie is. Na een paar weken kregen we een melding dat er een deur opgehaald zou worden zodat de fabrikant de schade zelf kan beoordelen. De monteur die de deur kwam ophalen gaf aan dat hij ons weinig kans gaf dat de fronten vervangen zouden worden omdat die gebobbelde deuren inherent aan het product zijn (een hoogglans keuken). Onze tegenspraak dat we voor een dergelijk bedrag een fatsoenlijke keuken verwachtte, maakte weinig indruk.

Na een maand kregen we te horen dat de fabrikant geen rede zag om de fronten te vervangen. Na ons protest wilde Mandenmakers dan zelf de fronten ook nog beoordelen. Na een paar dagen werden we gebeld dat onze deur tijdens transport van fabriek naar Mandenmakers kwijt was geraakt en dat ze daarom uit coulance besloten hadden toch alle fronten te vervangen. Weer 2 maanden later kwamen ze in de vroege ochtend nieuwe fronten brengen. Eind goed, al goed zou je denken. Helaas zitten er op 2 grote deuren van een kastenwand weer allemaal deukjes. En nu weer Mandenmakers gebeld. Zij zijn nu in overleg wat ze ermee gaan doen. Totdat de definitieve oplossing er is, geef ik Mandemakers een hele zware onvoldoende.

Volgens de site staat Barletti voor exclusieve keukens, luxe keuken, alleen het beste is goed genoeg, topkwaliteit. Mooie woorden, helaas maken zij deze woorden niet waar!! Zodra ik weet of Mandenmakers ons met de gebobbelde deuren last zitten of dat zij met een oplossing komen, zal ik dat via deze site melden.
“folie laat los”
Betreft Keuken Kampioen Door C. Heijmans op dinsdag 25 feb 2014 14
Van verschillende deurpanelen (koelkast boven en onder) en bijna alle onderkastjes en enkele bovenkastjes laat de folie los en geeft plooien, heel lelijk. Na het indienen van een klacht ontvingen we een offerte, maar dat was in verhouding tot de prijs van de keuken een belachelijk hoog bedrag. Als onderdeel van de Mandemakers-groep is dit geen goede reclame, ik zou er zelf nooit meer kopen. Dan maar naar Bruynzeel of een andere zelfstandige keukenboer!
“Nooit meer een Brugman keuken”
Betreft Brugman Door Ed Beckers op maandag 10 feb 2014 14
Na 7 jaar liet de folie van de keuken op diverse keukendeurtjes los. Diverse malen contact gehad met de klantenservice van Brugman. Het enige wat ik te horen kreeg was dat we een nieuwe keuken konden bestellen en dat we dan 50% korting zouden krijgen. Dit was voor ons geen optie omdat de keuken verder nog goed was en we geen zin hadden om de hele keuken na 7 jaar weer te moeten verbouwen. Dit moet volgens mij na 7 jaar ook niet nodig moeten zijn. Vaak ook geen contact gekregen. Zouden terugbellen en dat werd dan niet gedaan. Nu de keuken laten spuiten. Heeft nog geen 500 euro gekost. Had Brugman ook voorgesteld om deurtjes te laten herstellen en dat we ieder de helft zouden betalen. Was voor hun geen optie. Voor ons dus nooit meer een product van Brugman!
“Tegenvaller”
Betreft Van der Stad Door Zeeland op dinsdag 21 jan 2014 14
Was tot voor kort erg tevreden over onze keuken. Maar helaas nu laat de folie van een paar keukendeurtjes los! Oplossing gevraagd bij van der Stad, eventueel alle fronten vervangen dus hoge kosten. Koop dus nooit meer een keuken met folie. Had meer verwacht van van der Stad!
“Slechte service”
Betreft KeukenConcurrent Door L V op maandag 2 dec 2013 13
In oktober 2008 een keuken aangeschaft bij keukenconcurrent in Zoetermeer. Bij het inmeten was al het 1 en ander niet orde zo was het aanrecht blad te kort en wilde ze maar niet geloven/begrijpen dat ik als klant echt de waarheid sprak zelf toen ik de lijst met onderdelen van de keuken waar ook de lengte van het blad op stond en de bouwtekening van het huis liet zien kwamen ze nog maar gestaag over de brug om een nieuw blad te sturen alles bij elkaar bijna 6mnd met een te kort los aanrechtblad gezeten. Nu 5 jaar later merkten we met schoonmaken dat van 1 van de bovenkastjes de folie midden op het kastje loslaat en er een luchtbel is ontstaan onder de folie. Niet heel er hinderlijk maar het zit er wel! Gebeld met het service center in Waalwijk en het enigste wat ze kunnen vertellen is tja mevrouw uw keuken valt 60 dagen buiten onze garantie periode van 5jaar dus het enigste wat u kunt doen is allemaal nieuwe fronten bij ons bestellen of een schadebedrijf het duurte laten herstellen.... Voor ons geen keuken meer via keukenconcurrent!
“korte levensduur”
Betreft Mandemakers Keukens Door R. Elshout op zaterdag 16 nov 2013 13
Ik wil mensen waarschuwen voor een keuken van Mandemakers. Je moet niet denken dat je een keuken koopt voor 15 of 20 jaar, nee bij ons is ie nog geen tien jaar oud en alle 'folie' laat los, een schandalig gezicht. We hebben van het begin af aan problemen gehad, frontjes die spontaan afbraken, veren die kapot gaan en vervangen moeten worden. Ook de koelkast, vaatwasser zijn al een paar jaar geleden vervangen en nu dus dat de folie loslaat op bijna alle laatjes en kastjes. Toen we een klacht in dienden zeiden ze dat de technische levensduur van een keuken maar 10 jaar is. Dat vertellen ze je niet als je een keuken koopt. We kregen een offerte aangeboden om voor 1500 euro al onze deurtjes te vervangen, maar zeg nu zelf: als je keuken vanaf het begin mankementen vertoont investeer je er toch geen euro meer in. Nee nooit geen keuken meer van Mandemakers. Je bent nog beter af met Ikea!
Meer artikelen