Feedback
4,4

Wooning

Score uit 35 ervaringen | beschrijf ook uw ervaring
6 vestigingen (Zuid-Holland)
Bedrijfsomschrijving
Afkomstig van Wooning
Wooning biedt u een breed en stijlvol keukenassortiment, sfeervolle badkamers en degelijk los sanitair, en prachtige muurtegels en mooie vloertegels.
Alternatieven voor Wooning
Andere goed gewaardeerde keukenzaken zijn onder meer:
• Anovi Keukens
   
(Berkel en Rodenrijs Zuid-Holland) score 9,7 uit 49 ervaringen
• KeukenCoach
   
(Rotterdam Zuid-Holland) score 9,7 uit 70 ervaringen
• Nolte Keukens Rotterdam
   
(Rotterdam Zuid-Holland) score 8,3 uit 12 ervaringen
• Studio Schot
   
(Rotterdam Zuid-Holland) score 8,8 uit 32 ervaringen
• Keukenvision
   
(Naaldwijk Zuid-Holland) score 9,1 uit 64 ervaringen
• Bemmel & Kroon
   
(Den Haag Zuid-Holland) score 9,4 uit 780 ervaringen
• Artic Keukens
   
(Utrecht Utrecht) score 9,5 uit 100 ervaringen
• Kitchen4All
   
(Leiderdorp Zuid-Holland) score 9,6 uit 832 ervaringen

U kunt ook de lijst met de beste 10+ keukenzaken bekijken.
Ervaringen
Er zijn 35 ervaringen over Wooning. Alle ervaringen zijn door Qasa gecontroleerd. Uw ervaring toevoegen: schrijf een review
Bekijk ervaringen per score:
5 sterren6 ervaringen
4 sterren0 ervaringen
3 sterren0 ervaringen
2 sterren4 ervaringen
1 ster25 ervaringen

Per vestiging:
“Een dikke 10”
Door willem visser op donderdag 18 mrt 2021 21 | vestiging Naaldwijk
Wij hebben een keuken gekocht bij Wooning in Naaldwijk daar zijn we super tevreden over zeker over Wilco Kooy (vraag er naar als je een keuken koop) die voor ons een keuken heeft samengesteld alles klopt zo als hij gezegd heeft. De bezorgers die de keuken gebracht hebben een dikke pluim keurig en netjes en niet te vergeten de mensen die de keuken hebben geïnstalleerd wat een vakmensen. In een woord geweldig een dikke 10.
Reactie of foto toevoegen
“Aandacht voor de klant”
Door Nancy van Eijgen op zondag 9 jun 2019 19 | vestiging Naaldwijk
Fantastische service en alle aandacht voor de klant . We hebben hier een keuken en een vloer besteld. De keuken in de showroom kon niet in de gewenste kleur worden geleverd maar dankzij Wilco Kooij hebben we nu een op maat gemaakte keuken in de kleur en met de glans die we wilden. Keurig op tijd geleverd en snel gemonteerd. Zelfde verhaal voor de vloertegels. Wilco heeft alle mogelijke moeite voor ons gedaan en dankzij hem hebben we nu een geweldig mooie,glanzende, vloer liggen in de perfecte kleur.
Reactie of foto toevoegen
“Mooie uitstraling”
Door Jeannette van der Knaap op maandag 11 mrt 2019 19 | vestiging Naaldwijk
Nieuwe Keuken hebben wij bij Wooning gekocht. Supergoed geholpen door Wilco. Hij maakte het plan van bouwen van de keuken volledig naar onze wensen klaar. Ik ben super blij, vanwege super kwaliteit en de mooie uitstraling. Mijn marmere keukenblad is dankzij de professionele manier van plaatsen, geheel behouden gebleven.
FOTO VAN JEANNETTE VAN DER KNAAP
Keuken met marmeren blad
Reactie of foto toevoegen
“Goede service ontvangen”
Door R. de Jong op maandag 12 mrt 2018 18 | vestiging Spijkenisse
Drie jaar geleden nieuwe badkamer laten aanleggen. Al hele tijd verschuivende toiletbril op Ben toilet. Contact opgenomen met klanten service. Afspraak gemaakt voor 26 febr.2017, monteur komt exact op tijd en klaart de klus. Zelfs een nieuwe zitting. Super goede service gehad. Bedankt
Reactie of foto toevoegen
“Badkamer renovatie”
Door Otto Zeitler op vrijdag 15 dec 2017 17 | vestiging Bergschenhoek
Ik heb mijn volledige badkamer laten renoveren. In Bergschenhoek mooie winkel en veel keus. Wij hebben niet voor de goedkoopste inrichting gekozen. De aannemer was Kampsteeg. Een echte aanrader. Ik ben zeer tevreden over de gehele gang van zaken. Zowel van Patrick van de firma Wooning als de totale uitvoering van de Firma Kampsteeg. Prima vakmensen.
Reactie of foto toevoegen
“Heel erg tevreden”
Door Valstar op vrijdag 5 mei 2017 17 | vestiging Vlaardingen
Absolute aanrader: Wooning Vlaardingen / Vestigingsmanager Mourad Zeer positieve ervaring met Wooning Vlaardingen. Onze aanschaf bestond uit een tegelvloer + vloerverwarming en een keuken. Vanaf het eerste bezoek aan de winkel tot en met het leveren en leggen van de vloertegels en het monteren en aansluiten van de keuken is alles geheel naar wens verlopen. Vestigingsmanager Mourad heeft heel veel geduld gehad tijdens het gehele (verkoop)proces, niets was teveel. Voordat wij tot de aankoop zijn overgegaan heeft Mourad nog een thuisbezoek afgelegd om ons verder te inspireren en e.e.a. te verduidelijken. Alles op heel professionele wijze en onder zeer goede begeleiding! Wij zijn heel erg tevreden en het resultaat is boven verwachting. Wij willen Mourad en zijn team heel veel succes wensen voor in de toekomst en wij zullen jullie zeker aanbevelen!
Reactie of foto toevoegen
“Diverse problemen”
Door Redwan Haroon op zondag 26 jan 2020 20 | vestiging Rotterdam
Sinds de levering van de keuken op 3 december zijn we tegen een aantal problemen aangelopen. Het begon bij de levering waarbij bleek dat de lat ter ondersteuning van de spoelkast kapot was. Na heen en weer bellen is besloten het kastje te plaatsen en de lat later te leveren. Bij de levering ontbrak ook een ijzerenplaat voor onder in de spoelkast. Verder misten we antislip in alle lades. Hetgeen wij met de vorige keuken van Wooning gewoon meegeleverd kregen. Tijdens de installatie kwamen nog wat andere zaken aan de orde zoals: Er zat geen gat voor de Quookerkraan in het aanrechtblad. Ook hiervoor gebeld, wij kregen het advies zelf een gat te boren in de spoelbak. Na ons inzicht is het materiaal van de spoelbak veel te fragiel voor het vele gebruik van deze stevige kraan. Onze keukeninstallateur heeft uiteindelijk zelf een gat geboord in het aanrechtblad. Ook heeft hij het aanrechtblad zelf nog wat bijgezaagd om het goed op maat te krijgen. Het betreft een zwaar aanrechtblad van graniet. Het is bekend dat wij in 1 hoek een lozeruimte hebben. Bij het plaatsen van het aanrechtblad hebben we zelf in de loze ruimte een houten constructie gebouwd om de zwaarte van het aanrechtblad te kunnen opvangen. We hadden verwacht dat daarop was geanticipeerd door Wooning. Voor de plaatsing van het kookgedeelte hebben we ook zelf een houten constructie gebouwd zodat deze niet in de lades zakt. Bij het plaatsen van de koelkast en vries combinatie blijkt dat de bijbehorende fronten niet matchen. Dit is inmiddels opgelost. Tenslotte zaten op 4 fronten geen gaatjes voor de handgrepen. Normaliter zou een keuken in een a twee dagen geplaatst kunnen worden maar we zijn er inclusief weekend 5 dagen mee bezig geweest. Alles bij elkaar zijn wij teleurgesteld in de levering van onze keuken. Voor zo een grote uitgave verwachten we een betere zorg.
FOTO VAN REDWAN HAROON
Koelkastdeur
Reactie of foto toevoegen
“Badkamerverbouwing”
Door M.L. van Schie op dinsdag 31 dec 2019 19 | vestiging Bergschenhoek
Wij hebben een badkamer gekocht en tevens via Wooning een aannemer in de hand genomen. Door de enorme drukte bij de aannemer werd er in etappes bij ons gewerkt. Tijdens de opbouw van de nieuwe badkamer bleek dat de geleverde douchewand niet degene was die wij besteld hadden. Tevens bleek dat 6 vloertegels te weinig waren geleverd, die uiteraard niet op voorraad waren en besteld moesten worden. Plinten waren ook niet geleverd. Hierop besloten een klachtenbrief te schrijven. Inmiddels is deze al enkele weken geleden verstuurd, maar nog altijd geen reactie ontvangen. Verbouwing badkamer is begonnen op 22 oktober 2019, maar tot heden (31 december) nog steeds niet af. Wij krijgen de indruk dat klanten niet serieus worden genomen en dat terwijl wij toch echt nog heel geduldig en coulant zijn geweest. Wij hebben nu inmiddels wel onze buik er van vol, want het is geen kilootje suiker wat we hebben aangeschaft. Wooning claimt een goede naam hoog reveille houden, maar dat hebben ze bij ons niet waargemaakt.
Reactie of foto toevoegen
“Slechte service”
Door Esther Lok op donderdag 25 jul 2019 19 | vestiging Bergschenhoek
Onze ervaring met Wooning was in eerste instantie goed. We werden vriendelijk geholpen met het uitzoeken van badkamer en tegels beneden verdieping. Nadat we hadden getekend hadden we een aantal maanden later nog een aantal vragen. Dat kan blijkbaar bij Wooning alleen bij de verkoopster die je geholpen heeft.. Op een terugbelverzoek hoorden we niets. Ook op een vraag wat de tegeldikte van onze vloer was (wilde de aannemer weten voor de deuren) kregen we als antwoord dat ze dat niet wisten. Tegel lag overigens in de showroom. Nadat de spullen geleverd waren bleek een kastje bij het uitpakken beschadigd. Toen we erover mailden kregen we te horen dat het buiten de reclamatie tijd van drie dagen viel. Wij hadden voor ruim €. 15.000,00 bij Wooning gekocht en dan deze service. We hebben dus gewoon betaald voor een beschadigde kast. Onze conclusie is dan ook dat als je eenmaal getekend hebt er verder geen service wordt verleend. Wij kopen er in ieder geval nooit meer.
Reactie of foto toevoegen
“Drama”
Door Rene Boerdam op dinsdag 5 mrt 2019 19 | vestiging Rotterdam
Na eerst een badkamer te hebben gekocht die overigens prima en mooi is geïnstalleerd door SENS Bouw, besloten een keuken te kopen. Totaal 60.000 euro ! In de vestiging meer dan prima geholpen! Personeel heel fijn ! Maar de Sales en After Sales in deze organisatie is absoluut een DRAMA. Zelden heb ik zo iets slechts meegemaakt. Klantvriendelijkheid, is zo ontzettend slecht. Sinds de overname door Mandemaker Keukens een gedrocht in deze schijnwereld. Neem gerust contact met mij op want het verhaal is te lang. Nooit daar iets kopen !!! De aannemers redden dit bedrijf, die zijn goed, maar de achterliggende organisatie is een schande en dient volledig vervangen cq. ontslagen te worden.
Reactie of foto toevoegen
“Slechte ervaring”
Door Zonneveld op maandag 10 apr 2023 23 | vestiging Naaldwijk
Ze kwamen voor de wasbak die ging al binnen 8 maanden kaal worden gewoon slechte info gekregen. Toen zag mijn man 4 dagen voor de monteurs naar wasbak kwamen kijken druppeltjes aan afvoer hangen. mail eruit gestuurd dat ze daar gelijk naar konden kijken. zij hadden daarover niks binnen gehad de monteurs maar de ene monteur maakte foto's en de ander haalde bovenin de dop eraf dat kan je zelf niet 10 seconden werk hij zag gelijk dat de rubberen ring ondersteboven zat. omgekeerd klaar na de tablet getekend te hebben zou de wasbakken specialist contact opnemen. nou dat was gelukt die zei dat ze ons een betere wasbak gaven die als er per ongeluk een mes of zo rechtop invalt de beschadiging niet doortrekt wat bij deze wel was coating laat los hiervan wel om een gevraagd die goed blijft jammer niet gekregen. of gewoon luisteren ze niet. toen kwam als verrassing dat lekkage niet vergoed wordt. nee die snap ik maar dit was duidelijk foute montage. gebeld ik had van monteurs een papier moeten ondertekenen en moeten opsturen. ik zei bel monteurs maar die kunnen dit zo bevestigen. maar dat kon niet dat deden ze niet. Vestiging gebeld daar het verhaal nogmaals verteld moest toch maar mail nog een keer sturen zoals ik het tegen hem verteld dat gedaan af gewezen. ben zelf mindervalide mijn man werkt nog en heb al 4 jaar kanker dit is mega vermoeiend voor mij en keuken was kraan nog vervangen want die was beschadigd dus al met al zat ring 6 maanden verkeerd. geen vocht op vloer maar monteur zij dat dit mega langzaam druppelde. dus maar wel schade van zowat 800 euro moeten het bij verzekering gaan vragen daar hebben we eigen risico al met al waardeloze lui ze geven niks om je als ze maar kunnen verdienen.
Reactie of foto toevoegen
“Deurtjes beginnen te bobbelen”
Door M den Ouden op donderdag 23 feb 2023 23 | vestiging Rotterdam
We hebben een keuken gekocht en na een jaar begonnen de deurtjes te bobbelen. We hebben dit gemeld. Na een half jaar kwam er een monteur, En hij zei het is waterschade. En het valt buiten de garantie. Dat kan toch niet het is een droge keuken en ik maak het bijna droog schoon, met hun onderhoud spullen. Ik begrijp er helemaal niks van. Zo grote winkel. Ik hoop dat het snel opgelost word.
Reactie of foto toevoegen
“Annuleringskosten na 1 dag zijn extreem hoog”
Door Tjeerd Engelmoer op dinsdag 17 jan 2023 23 | vestiging Spijkenisse
Ik had op internet een tekening van onze badkamer geprobeerd te maken, dus een week later werd ik gebeld of ik niet langs wilde komen voor een vrijblijvend gesprek en dat ze dan ook een 3D tekening konden maken. Voor een badkamer van 3x2m. Dus afspraak gemaakt en door verkoper is badkamer ingetekend en toen na 2 uur, heb ik getekend terwijl ik het toen al heel erg duur vond maar je laat je meegaan met de verkoper en tekent beneden bij de balie een heel boekwerk voor 23500 Euro. Thuisgekomen zie je ook geen prijzen per onderdeel, gebeld maar dat is niet de policy van Wooning. De dag erop gelijk geannuleerd omdat je gewoon 30 tot 40% minder betaald als je de zelfde huismerk Ben materialen ergens anders koopt. Maar dat koste je dan 30% van de spullen annuleringskosten. Dus mijn advies ga zeker ergens anders kijken en vergelijk de prijzen. Want nu heb ik niks maar moet wel betalen.
Reactie of foto toevoegen
“Onze douchedeur lekt”
Door Ilse Beek op zondag 10 apr 2022 22 | vestiging Spijkenisse
Bespaar uwzelf een hoop ellende en kijk elders. Met de verkoop was niets mis, we zijn goed geholpen en Jos dacht goed met ons mee. De ellende begon al bij de aannemer, kwam zijn afspraken niet na, begroef onze huissleutel in onze voortuin (en is deze ook kwijtgeraakt), was te beroerd om leidingen en afvoer te verleggen naar de juiste plek terwijl dit wel was afgesproken (waardoor er een flexibele afvoer is gebruikt voor het badmeubel) zodat hij minder moeite hoefde te doen. Ook is hij aanzienlijk langer bezig geweest dan wat de afspraak was, kwam namelijk op willekeurige dagen niet opdagen. Jos had ons bij de verkoop aangegeven dat ze alleen zaken doen met goede aannemers. Helaas. U kunt dus net zo goed zelf een aannemer zoeken, want wij hebben het ook verder niet ervaren als ontzorgen - sterker nog, je wordt gewoon van kastje naar de muur gestuurd. Het grootste euvel komt echter nog; Onze douchedeur lekt. En niet zon klein beetje ook. Wooning gaf steenvast aan dat spatwater bij een douchedeur hoort, echter hebben wij geen last van spatwater, maar een compleet zwembad! Vervolgens komen ze met de conclusie dat lekken bij een scharnier inherent is aan een douche deur. Vreemd, andere hebben hier geen last van. We zijn nu ander half jaar verder waarbij zowel de klantenservice als de winkel ons laat zitten. Ze reageren slecht, en als je dan eindelijk de manager van de klantenservice te spreken krijgt, wordt je ophangen.
Wel goed genoeg om een badkamer van ruim 13.000 euro te verkopen, maar als er problemen zijn laten ze u in de steek. Schijnbaar gaat het om een pakje boter.
U kunt uzelf de aanschaf van een bad besparen. Neem een douchedeur van de Wooning en u krijgt er gratis een bad bij, ter grootte van uw gehele badkamer.
FOTO VAN ILSE BEEK
Reactie of foto toevoegen
“Geen aanrader”
Door Desi voorwinden op woensdag 14 apr 2021 21 | vestiging Bergschenhoek
Slechtste keuze die ik en mijn vriend gemaakt hebben bij keukenzaak wooning. In eerste instantie goed geholpen door Marco de Bie daar is verder niks van te zeggen! Maar helaas ging het bij het inmeten al fout waardoor er een nieuw keukenblad geleverd moest worden. Als oplossing hebben ze gekozen voor spat randen waar wij het uit eindelijk mee eens waren! Mijn keuken is in december 2020 geleverd en wij zijn nu nog aan het wachten op de goede spullen 5 maanden later dus! 6 x zijn ze langs geweest en elke keer de verkeerde spullen mee of geen goede communicatie met de monteurs. Ik vind dit echt belachelijk! Elke keer moeten wij vrij nemen en voor wat? Want het is nu nog steeds niet goed en als ik hun dit vertel komen ze niet met een compensatie! Dat er 1 of 2 keer wat fout gaat begrijp ik heel goed nu met die corona ook maar 6x kom op .... Dus NEE ik zou deze zaak niemand aanraden meer helaas!
Reactie of foto toevoegen
“Misleidende presentatie en onvoldoende informatie”
Door Alexandra Verwijs op dinsdag 16 feb 2021 21 | vestiging Bergschenhoek
Informatie en presentatie in de showroom is onvoldoende, waardoor wij tegels hebben gekocht die wij anders nooit gekocht zou hebben. Wij hebben na levering de dozen geopend om te zien wat er geleverd is. Het is immers de enige manier om te beoordelen of wat er geleverd is, overeenkomt met wat wij besteld hebben. Dat was helaas niet het geval. Geprobeerd met een redelijk voorstel een oplossing te vinden, maar "geopende dozen worden niet retour genomen". Mijn advies: koop je tegels ergens anders.
Reactie of foto toevoegen
“Loslatende voegen”
Door Marcel op woensdag 2 dec 2020 20 | vestiging Spijkenisse
Badkamer gekocht en door Wooning laten installeren. Nu binnen twee jaar vallen de voegen eruit. Volgens Wooning Klantenservice maar 1 jaar garantie op kit en voegwerk. Is ook heel begrijpelijk dat je voegen in het tweede jaar uit je badkamer vallen. Na indienen van een klacht direct beginnen over de keuze van schoonmaakmiddelen. Vreemd want ik heb advies van Wooning opgevolgd. Koop constant de Sealskin schoonmaakmiddelen voor de badkamer. Heeft Wooning nu slechte schoonmaakmiddelen geadviseerd. Kortom een klacht wordt direct afgescheept.
Reactie of foto toevoegen
“Geen top service”
Door J Kouwenhoven op woensdag 3 jun 2020 20 | vestiging Bergschenhoek
Tegels besteld vriendelijk tot de handtekening. Leveri g is nu 3x mis gegaan. Geen excuus alleen grote bel en dat zij er niks aan kunnen doen ligt aan de collega. De chauffeur brengt het 7.15 uur sta ik onder de douche zo vroeg verwacht ik geen levering. Als ik hem bel moet ik t kantoor maar bellen. Maar die is pas 9.30 uur open. Die kan niks doen de chauffeur had gewoon nog even langs moeten gaan. Kan morgen bellen voor planning. Afgesproken met planning dat ik vast be tv aal dan kan het volgende keer voor de deur gezet worden of bij de buren. Maar nee deze afspraak maakt de dame achter de telefoon maar kan helemaal niet de chauffeur moet een handtekening hebben. Inmiddels wel aan mijn afspraak gehouden heb betaald. Weet je wat lever het dan bij filiaal in den haag. Prima mevrouw komt voor mekaar. En ja hoor ook niet op de juiste dag in den haag. Kom ik weer voor jojo. Weer de tegelzetter afbafbellen. In systeem staat morgen leveren in bergse hoek. De bevestiging per mail is huis adres. En maar zeggen ik kan er niks aan doen, kan ze nu niet bereiken staat ws al in de vrachtwagen kastje naar de muur. En dan verbaasd zijn dat ik het treiteren noem en dat ik boos ben. Iedereen die bij wooning werkt, werkt voor wooning. En allemaal achter elkaar verschuilen is niet echt top service. Den k dat ik morgen nog niets heb.
Reactie of foto toevoegen
“Problemen met annulering”
Door Bert op vrijdag 3 apr 2020 20 | vestiging Naaldwijk
De eerste indruk is een keurige badkamer en keukenwinkel . Het sprookje waar je in denkt te stappen wordt al snel een nachtmerrie. De getrainde verkoper praat u zo een opdrachtbevestiging in waar u niet meer zonder kosten vanaf kunt komen. Er wordt nog snel een CBW voorwaarde document toegeschoven waarin ze u niet wijzen op de ontbindende voorwaarden. De opdrachtbevestiging, geen vrijblijvende offerte, is niet voorzien van prijzen ,daar zult u om moeten smeken. Het is erg misleidend dat ze je een document laten tekenen waarin je achteraf tot de ontdekking komt dat het een orderbevestiging is en geen offerte. Wanneer blijkt dat de producten, overwegend huismerk Ben , toch wel erg aan de prijs zijn en je hierover reclameert is het kwaad al geschied. Zelfs 1 dag na ondertekening zit u al vast aan 30 % boete van het totaalbedrag van de order. Bent u het hier niet mee eens dan sturen ze direct de juridische afdeling op u af. Dreigende mails en schermen met de CBW voorwaarden .Het lijkt erop dat de CBW voorwaarden geschreven zijn uitsluitend ten gunste van WOONING. Ga met een grote boog om deze winkel heen om grote teleurstellingen en frustraties te voorkomen. Mijn ergste ervaring ooit met een winkelbedrijf.
Reactie of foto toevoegen
“Slechte ervaring”
Door Van den Enden op zaterdag 14 dec 2019 19 | vestiging Bergschenhoek
Wij hebben een badkamer, twee toiletten en een keuken besteld bij Wooning. Bij elkaar een prijs van €30.000. Bij de badkamer hadden wij een fout gemaakt om een witte radiator te bestellen in plaats van een zwarte. Wij hebben gevraagd of we deze kunnen wisselen maar wanneer je als klant getekend hebt, is er geen service meer. Daarnaast hebben wij witte grote tegels besteld waardoor het volgens de verkoper lijkt dat het gestukadoord is. Volgens de aannemer kan de badkamer 'specialist' dit nooit zeggen. Witte voegsel kan er niet tussen in verband met schimmel en er moet altijd een minimaal 0,6 MM voegsel tussen zitten. Nu krijgen wij witte grote tegels met licht grijze voegsel. Het is schandalig dat dit niet met ons is gecommuniceerd. Voor ons nooit meer Wooning. Ik zal deze slechte ervaringen ook zeker in mijn omgeving doorvertellen wat dit kan gewoon niet.
Reactie of foto toevoegen
“Keukenaankoop”
Door van Houwelingen op maandag 11 nov 2019 19 | vestiging Bergschenhoek
Keuken gekocht en afgesproken afzuigkap eerder te leveren ivm afzuigkanaal en stucwerk. In de lever week maar eens gebeld waar de kap blijft. Na diverse telefoontjes kreeg ik te horen dat de kap nog besteld moest worden. De kap was al betaald mandenmakers heeft hier lak aan.
Reactie of foto toevoegen
“Niets kopen / bespaar je hoop ellende”
Door ricardo jealal op woensdag 31 jul 2019 19 | vestiging Den Haag
Dames en Heren, Normaal ben ik geen persoon die achter elke bedrijf een probleem zoekt. En ik weet dat waar mensen werken fouten worden gemaakt, maar ooit nog iets Wooning bestellen dat nooit meer. Het is hier echt een puinhoop, ik zou hier niets bestellen en ook niemand aanbevelen om hier iets te kopen. Vooral omdat je juist naar dit soort winkels gaat om je te ontzorgen. Bij Wooning worden je zorgen nog erger.

Het verhaal. Wij kopen in 2017 ergens een badkamer en vloer bij elkaar ongeveer 12K. Je zou wel beetje service verwachten maar niets is minder waar. De uitlevering van alle spullen wordt bevestigt door het filiaal den haag in week 29 -2019. ( mail ). Dus de aannemer geregeld. Ik betaal in week 28 alle bedragen zodat alles de volgende week geleverd kan worden.

Die maandag van week 29. 15-07-2019 bel ik naar het hoofdkantoor met de vraag waar mij badkamer spullen blijven. W:Ja meneer , de badkamer uitlevering staat in week 34 gepland. De spullen zijn ook niet compleet dus je moet gewoon wachten. K: Maar ik heb hier zwart op wit staan dat alles deze week geleverd wordt. W: Ja neem contact op met het filiaal.

Nou ik weer bellen met Wooning Den Haag, waar me spullen blijven. Toen ik het mailtje aantoonde waarop stond met hun bevestiging kwam er pas actie. Inmiddels is de aannemer aan wachten op de spullen. En zijn we weer paar dagen kwijt. Lang verhaal kort, na veel gebel en geregel komen alle onderdelen in delen binnen. Hier zit niemand op te wachten. Vrij nemen van werk spullen in ontvangst nemen. Je raad het al tijdens het installeren ontbreekt er weer een onderdeel. Weer bellen. Deze wordt weer nageleverd. Een hoop ellende , inbouwdagen verloren. Gelukkig was mijn aannemer geduldig. Als je de medewerkers spreek aan de telefoon, doen ze net of het de normaalste zaak is dat er dingen fout gaan. Momenteel zijn we nog bezig, maar alles lijkt nu eindelijk compleet te gaan worden. Dus mensen nogmaals , het is echt een puinhoop bij Wooning. Ik zou hier nooit meer wat kopen. Een gewaarschuwd mens telt voor 2. Groeten
Reactie of foto toevoegen
“Annulering binnen 48 uur”
Door M.N. op maandag 20 mei 2019 19 | vestiging Bergschenhoek
Waardeloos bedrijf! Ik zou er met een hele grote boog omheen lopen en hier NOOIT naar binnen gaan. Annulering binnen 48 uur. Na bestudering van de overeenkomst stuitte wij op een aantal zaken die niet klopten en wij nooit in de winkel hebben kunnen zien en waar wij het gevoel hebben te zijn misleid en wij daarom de hele overeenkomst nietig willen laten verklaren. Enige reactie is van de "financieel juridische zaken wooning" 5% betalen voor de administratiekosten...welke administratiekosten dan? Vrijdagavond overeenkomst getekend en zondagmorgen gecanceld. Niks geen admistratiekosten, jullie waren niet eens aan het werk toen. En wij hebben niet eens een 3D perspectief ontvangen de verkoper heeft niets bedacht bij hebben zelf alles bedacht dus was een makkelijke klus voor hem.

Op grond van de door de verkoper verstrekte informatie aan ons is deze opzettelijk niet juist met ons doorgenomen. De verkoper vertelde ons dat de keuken geleverd zou worden week 36 dat was volgens hem de week van 19 augustus. Toevallig de week dat we de keuken nodig hebben. Achteraf blijkt de verkoper dus bewust een andere week zei want de week van 19 augustus is week 34. De verkoper wist dat ook toen hij op zijn beeldscherm keek lijkt mij. En om vervolgens op de offerte te vermelden verwachte leverweek week 40. Als ik wel de juiste informatie van hem had gekregen, dan hadden we geen overeenkomst gesloten.

Ook de beloofde "dure" spoel ladekast is hij niet nagekomen, op de offerte staat een uittreksysteem namelijk de "triple xl front 56 liter hailo" wij kunnen dat bij ondertekening niet weten en hadden vertrouwen in de verkoper dat hij zou gaan bestellen wat hij beloofde.

Er is sprake geweest van een intimiderende handelspraktijk, omdat wij er een nachtje over wilden slapen maar dat werd niet geaccepteerd, ik voelde me onder druk gezet, zelfs toen ik zei dit niet prettig te vinden om zo benaderd te worden ging het door. Ik voelde mij duizelig en niet lekker worden door deze benadering en dat heb ik aangegeven maar het ging door. Als er geen sprake was geweest van deze oneerlijke handelspraktijk, dan hadden wij nooit de offerte getekend.

Wij willen dat deze overeenkomst kosteloos vernietigd word op grond van oneerlijke handelspraktijken.

ik zeg NOOIT meer WOONING! Wees gewaarschuwd!

Hieronder het bijzonder klant(on)vriendelijke antwoord per email van de afdeling FINANCIEEL JURIDISCH ZAKEN WOONING:

Geachte heer, mevrouw,

Wij hebben uw verschillende e-mailberichten in goede orde ontvangen en uw review gelezen. De inhoud hiervan is voorgelegd aan de directie. In navolging hiervan berichten wij u als volgt.

Wooning is een CBW- erkende firma en hanteert vanzelfsprekend de door de Centrale Branchevereniging Wonen opgestelde voorwaarden. Uiteraard rekening houdend met de omstandigheden. Echter is Wooning van mening dat er in deze niets te wijten valt onzerzijds. U heeft willens en wetens de handtekening geplaatst, waardoor er een overeenkomst is ontstaan, waar Wooning zich aan wenst te houden. Daar u hier anders over denkt worden er conform de algemene voorwaarden annuleringskosten in rekening gebracht.

In uw schrijven stelt u dat Wooning nog geen kosten heeft gemaakt en derhalve de annuleringskosten irreëel te vinden. Personeelskosten maken een deel van de annuleringskosten. De overige kosten komen uit winstderving, alsmede uit huisvestingskosten, advertentie- en reclamekosten, dekkingsbijdrage showroomartikelen, et cetera. De percentages aan annuleringskosten zijn vastgesteld door de Centrale Branchevereniging Wonen in samenspraak met de consumentenbond en als reëel bevonden.

De regeling ten aanzien van de annuleringskosten is een regeling die de consument tegemoet komt. Wooning zou immers gewoon nakoming kunnen vorderen van de overeenkomst en de goederen bij wijze van spreken bij u op stoep kunnen zetten en de volledige koopsom kunnen vorderen. In overleg met de betrokken partijen waaronder de Consumentenbond is een oplossing gevonden voor de situatie dat een levering in deze branche geen doorgang kan vinden vanwege een omstandigheid die in de risicosfeer van de klant ligt, te weten de annuleringskosten. Hiermee is een redelijk compromis gevonden tussen de gerechtvaardigde belangen van de verkoper om integrale nakoming van de overeenkomst te vorderen en daarmee dekking van diens kosten en noodzakelijk te realiseren winst en andersom het belang van de koper om niet met artikelen opgescheept te worden. Gelet op voornoemde verzoeken wij u ervoor zorg te dragen dat het gevorderde bedrag binnen 14 dagen na dagtekening op rekeningnummer staat bijgeschreven. Wij vertrouwen erop u hiermee volledig te hebben geantwoord.

Met vriendelijke groet, WOONING Keukens en badkamers
REACTIE VAN BEN
Beste M.N. Op dit moment verkeren wij in een zelfde situatie met Wooning. Ze schermen met CBW garantie maar voldoen zelf aan geen enkele voorwaarde. Ook wij voelen ons geïntimideerd door hun handelspraktijken. Graag verneem ik van u hoe er vervolgens door u gereageerd is op de mail van hun juridische dienst . Ben
REACTIE VAN M.N
Beste Ben, De juridische afdeling is partijdig en zal de klant nooit in het gelijk stellen. Eveneens de webcare afdeling. Ik heb eieren voor mijn geld gekozen en betaald en mijn verlies genomen. En ik kom dan ook nooit meer bij deze winkel en ik hoop dat mensen die dit lezen ook nooit doen. Ik heb gelukkig nu een mooie keuken staan door een andere keukenboer geplaatst die zelf de boete van wooning voor een groot deel voor zich heeft genomen. Zo kan het dus ook.... succes ermee!
Reactie of foto toevoegen
“Slechte afstemming”
Door André Verbeek op donderdag 11 apr 2019 19 | vestiging Bergschenhoek
Ik heb een badkamer, vloertegels en een keuken gekocht. Ik heb nieuwbouwhuis en wilde alles bij 1 partij onderbrengen om problemen ter voorkomen. Het leek een goed idee maar is anders gelopen. Volgens Wooning zou het geen probleem zijn. De afstemming bleek dus wel een probleem ivm de verschillende afdelingen. De keuken is prefect geleverd en gemonteerd, klasse! Maar als het gaat om de badkamer ben ik diep teleurgesteld en ook boos. Ik heb de badkamerspullen inclusief voegsel, kit etc zelf gekocht bij Wooning en laten afleveren. Om problemen te voorkomen ook een badkamerspecialist/installateur via Wooning ingeschakeld. Dit was later bleek geen goed idee. De verkoper had een berekening gemaakt voor het plaatsen van de badkamer (1e verdieping en een toilet op de begane grond) volgens een puntensysteem berekend. Bij de aankoop gaf ik al aan dat het wel veel geld was maar de verkoper gaf dat het heel normaal was. Achteraf verkooppraatjes....... Afgelopen maand is de badkamer geplaatst. Het vervelende was dat ik zelf de tegels naar de 1e verdieping moest sjouwen. Helaas ik vulling was van de installateur in zijn werkweek omdat wij het huis niet op tijd hadden opgeleverd. Dus hij kwam af en toe een paar uurtjes op een dag. En wat ik echt schandalig vond is dat ik teruggerekend (en rond ik de uren naar boven af) circa 138,- euro per uur hebt betaald. Bij navraag over de gemaakte calculatie toen der tijd in de winkel werd enkel nu aangegeven dat dat ze het goed hadden berekend. Ontzettend arrogant, en..... zo van... je hebt toch getekend..... Zo goed als het eerst was zo ontevreden ben ik nu, ik wens ze veel succes maar zal nooit meer bij Wooning kopen!
Reactie of foto toevoegen
“Badkamer gekocht”
Door William Miero op dinsdag 22 jan 2019 19 | vestiging Vlaardingen
Op mails met vragen werd niet geantwoord. Later zei men dat ze in de spambox terecht waren gekomen. Leverdatum zou week 4 zijn. Op een gegeven moment krijg ik van de planning te horen dat de badkamer in week 2 geleverd zou worden. Ik bellen en vertel dat dat niet de afspraak was. Zegt de arrogante dame van de planning dat het niet waar is wat ik zeg omdat alle correspondentie in het systeem zit en daar staat nergens iets over leverdatum week 4. Ik thuis de mail gevonden waarin de medewerkster van Wooning Vlaardingen had bevestigd dat de badkamer in week 4 geleverd zou worden. De week dat ik ook de bouwvakkers had ingepland. Ik bel de planner die aangeeft dat ze in Vlaardingen een fout hebben gemaakt. Geen excuses. Dus slecht behandeld.Ik wilde die badkamer niet meer nadat ik op deze vervelende manier was behandeld. Wooning Vlaardingen belde op en maakte excuses. Het zou week 4 worden en ze wilden per se dat ik langs zou komen zodat ze het goed konden maken met me. Dat hoefde voor mij niet maar ik zou een week later even langsgaan. Een week later was ik ziek en kreeg ik de medewerkster van Wooning Vlaardingen aan de lijn. Omdat ik niet langs kon komen wilde ze bij mij thuis langskomen omdat ik met spoed een andere tegel uit moest gaan zoeken. De tegel die ik uit had gekozen was niet meer te leveren, zei ze. Ik vertelde dat ik geen andere tegel wilde. Heb laten weten dat ik die badkamer niet meer hoefde. Ik moest dus niet langskomen zodat zij het goed konden maken, maar om een andere tegel uit te zoeken. 5 dagen later belt haar manager en stond ons zeer onbeschoft te woord. We hebben het over een juridische procedure gehad. Als klant kan je een overeenkomst direct ongedaan maken als verkopende partij laat weten niet te kunnen leveren. De manager was zeer agressief. Hij zei dat de tegel nu wel te leveren was en zij wel aan hun verplichtingen kunnen voldoen. 5 dagen nadat zijn medewerkster had laten weten dat ze niet konden leveren. Uiteindelijk hebben we besloten de badkamer toch te laten leveren, omdat we geen zin hebben in juridische procedures. Onze keuken zullen we natuurlijk elders bestellen. Onze ervaring: Wooning is een zeer onbetrouwbaar bedrijf. Advies: bestel daar aub niks
Reactie of foto toevoegen
“Slechte service”
Door Matthijs op zaterdag 19 jan 2019 19 | vestiging Rotterdam
Volledige zeer luxe badkamer aangeschaft. Echter waarschuwing: de service is zeer slecht. Sowieso is de kwaliteit van het huismerk ondermaats. Binnen een jaar moesten o.a. 2 thermostaatkranen en een douchehouder vervangen worden. Bij defecte materialen komt er geen monteur langs, maar je moet zelf alles installeren. Ook worden verkeerde materialen opgestuurd en vervolgens wordt gezegd dat dit wel zou passen. De prijs kwaliteit verhouding is volledig uit balans. Ik raad een aanschaf van een badkamer bij deze winkel ten sterkste af.
FOTO VAN MATTHIJS
Deel stang
Reactie of foto toevoegen
“Aankoop van keuken en badkamerspullen”
Door Frank op maandag 10 sep 2018 18 | vestiging Bergschenhoek
Wanneer je een keuken en badkamer wilt kopen gaan ze door het vuur voor je. Helaas na ontbrekende onderdelen en een kapot onderdeel gekregen te hebben, word je niet meer geholpen en kom je in de molen terecht. Ken je weer naar de praxis toe.... Helaas niet aan te raden om te kopen!
Reactie of foto toevoegen
“Niet passende badkamermeubelen”
Door o op zondag 8 apr 2018 18 | vestiging Bergschenhoek
badkamer...een mooie tekening..maar de wc pas niet en wastafel te groot..nu badkamermeubel deurtje na 1.5 jaar nog steeds niet goed..ma 4 keer voor jan lul wachten thuis nog steeds niks.mailtje sturen reageren ze niet..koop er nooit en nooit meer
Reactie of foto toevoegen
“Kan het niet aanbevelen”
Door V gilst op vrijdag 9 feb 2018 18 | vestiging Bergschenhoek
Badkamer in Bergschenhoek gekocht, verkoopster had een verkeerd blad bestel, zou een nieuwe bestellen en zou 3 weken duren, zit nu al 5 weken te wachten. Wanneer ik bel, is de juiste persoon er nooit en krijg ik de boodschap dat ik teruggebeld wordt, omdat dit niet gebeurt toch maar weer zelf bellen, kan al die tijd wasbak in mijn badkamer niet gebruiken. Er kan altijd iets misgaan, dat is t probleem niet, maar hoe los je een klacht op, daaraan kun je zien of een zaak service geeft. Wooning doet dit duidelijk niet, ze informeren mj niet over de status, stellen er ook niets tegenover, voor t ongemak. Dus ik kan Wooning zeker niet aanbevelen, bestelling plaatsen doen zij niet goed en service/aftersales is heel slecht.
Reactie of foto toevoegen
“Naief geweest”
Door Yvonne op dinsdag 9 jan 2018 18 | vestiging Rotterdam
Ze helpen je perfect tot je je handtekening gezet hebt. De aanschaf is vele malen duurder (ook apparatuur) als je een offerte laat maken (tip kijk ook om je heen)offerte valt alijd duurder uit, zodat klant denkt korting te krijgen. Erg jammer, want het is een mooie zaak.

Aanvulling ontvangen 9 januari 2018: Wij hebben daar 2 volledige badkamers en een keuken gekocht. En de manier hoe we daar behandeld zijn na aankoop en wat we hebben moeten betalen aan apparatuur is niet netjes. ( jammer genoeg heel naïef geweest en dat leer je , maar meestal pas na je ervaringen)

Aanvulling ontvangen 10 januari 2018: Wij hebben een aantal jaar geleden daar 2 badkamers en een keuken in laten richten. Je wordt in eerst in instantie zeer goed behandeld, maar als je eenmaal je handtekening hebt gezet ben je gewoon een nummer. Bv had tegels uitgezocht en wilde toch graag andere (gebeurde binnen een week) dus aangezien mijn man door de weeks gewoon moest werken gingen wij heel vroeg op zaterdag langs. Ze wilde ons onder geen voorwaarde helpen en moesten op een doordeweekse dag terugkomen, zodat ze de tijd hadden om op zaterdag nieuwe klanten te kunnen werven en dus geen tijd voor ons hadden. Special extra diepe kasjes gevraagd (stond ook op de bon) voor onder mijn( keuken)eiland
en ze hadden een enkele rand op de bargedeelte geplaatst, als ik dan op mijn bank zat, kon ik de groene hardboard plaat zien die onder mijn bar zat. Wij hebben contact opgenomen, maar vond dat ik niet netjes werd geholpen. Ze gingen alleen maar in discussie en probeerden hun gelijk te krijgen ipv met een oplossing te komen. Na een hoop getouwtrek hebben ze het uiteindelijk opgelost, maar ik vindt het niet netjes zoals het gegaan is. Ten tweede hebben we achteraf (nog naïef omdat we nog niet eerder een keuken hadden gekocht) veel te veel voor onze apparaat betaald. Vanaf dag 1 hebben we een koelkast waarbij letterlijk mijn producten in sommige gevallen bevroren uit mijn koelkast komen, 2 keer iemand laten komen en het is uiteindelijk nog steeds niet opgelost. Van Wooning kunnen we niets verwachten, want die vinden dat mijn koelkast naar behoren werkt. Mijn vaatwasser was snel kapot, maar ach valt net buiten de garantie en zo ook met mijn inductie. Tip: zet geen handtekening voor je goed om je heen hebt gekeken ook al zeggen ze de korting alleen te geven als je direct beslist, waarschijnlijk ben je zonder/minder korting toch wel goedkoper uit als je je apparatuur ergens anders koopt.
Reactie of foto toevoegen
“Spiegelkast”
Door Marloes op zondag 29 okt 2017 17 | vestiging Bergschenhoek
Enkele jaren geleden heb ik een compleet nieuwe badkamer gekocht waarbij een spiegelkast. Van het begin af aan was er het "weer "in de spiegels, de afgelopen jaren is er dan ook 2 x een spiegel vervangen. Nu blijkt dit niet meer mogelijk te zijn , ik krijg nu de volgende reactie:

"Hierbij wil ik u laten weten dat uw melding in goede orde bij ons is ontvangen en graag wil ik u het volgende voorstel doen. Daar de spiegelkast niet meer te leveren is wil ik u voorstellen om in ons filiaal tegen gedeelde kosten (50/50) een andere spiegelkast in dezelfde prijsklasse uit te gaan zoeken. Dit houdt in dat de prijs niet hoger mag zijn dan € 980,00. Ons filiaal is inmiddels ook op de hoogte gesteld en zullen u bellen voor het maken van een afspraak. Mocht u toch voor een duurdere kast gaan dan voorgesteld dan is de maximale vergoeding € 490,00. Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Met vriendelijke groet, Wendy - Webcare Wooning"

Komt er gewoon op neer dat ik 150% ga betalen voor een spiegelkast. Ik heb altijd begrepen dat onder garantie wordt verstaan : vervangen van een niet deugend product (zoals dit tot nog toe is gebeurd) of geld terug . Van dit laatste is geen sprake, nog geen 50%, dit mag ik besteden aan een nieuw product en dat . Het gaat hier niet om een paar tientjes, ik voel me zwaar in de maling genomen. De enige die er beter van is, is Wooning zelf.
Reactie of foto toevoegen
“Geen service”
Door Fam. Boon op dinsdag 11 jul 2017 17 | vestiging Rotterdam
Goed begin. Echter verkeerde levering badmeubel. Na bellen geen contact. Zelf initiatief genomen om even langs te gaan. Directie moet goedkeuren dat er een nieuw meubel besteld wordt. Na goedkeuring zou er contact opgenomen worden hoelang het zou duren. Helaas weer zelf het initiatief moeten nemen. Toen bleek dat het 6 weken zou duren. En tot hier was de service. Geen reserve wastafel, geen tegemoetkoming. We moesten alleen maar gedulf hebben. Meer niet.....
Reactie of foto toevoegen
“Service betekent iets anders”
Door Bastiaan op zaterdag 17 jun 2017 17 | vestiging Spijkenisse
Alle beschikbare kansen op een tevreden klant werden feilloos gemist. Er kan altijd wel eens iets mis gaan. De wijze waarop een leverancier hier mee omgaat bepaalt zijn klanttevredenheid. In de winkel van Wooning belooft men veel, maar na het afleveren van de materialen, kan men in de winkel niet meer terecht en is men overgeleverd aan de serviceafdeling in Waalwijk. Alwaar "service" blijkbaar betekent: "gezeur", "lastig", "vermoeiend", enz. Alle medewerkers zijn dan ook erg lang bezet of iemand drukt na ruim 10 minuten doodleuk af. Een klant van Wooning met een vraag, moet dus wel een echte doorbijter zijn. Het "onder management van Wooning" leveren van een badkamer houdt dan ook niet meer in dan een mail van "De Badenman" (tsja ...?) aan de aannemer over de oplevering. Het is natuurlijk ook heel eng om iets aan de klant zelf te vragen. Aan de bestelling door de verkoper ontbraken wat kleine zaken voor het elektronische toilet en de verwarming. Kan gebeuren. De aannemer, die overigens uitstekend werk en dito service heeft geleverd, heeft dit direct bij aanvang aan Wooning gemeld. Wooning reageerde ruim 3 weken later met een standaardmail waarin stond dat enkele artikelen nog eens ruim een maand later (dus 9 weken na de levering van de materialen en 7 weken na de oplevering dan de badkamer) bezorgd zullen worden. Over montage of andere tekenen van een poging tot nazorg, geen letter. Een vraag naar de status van de punten die niet in de mail werden genoemd, leerde dat die punten dan ook alleen in ons eigen hoofd en in eigen mailarchief voorkwamen. Na e.e.a. wederom toegelicht te hebben werd direct doorverwezen naar de fabrikant omdat "wij toch enkel maar een tussenstation zijn". In onze ervaring acteert Wooning, ondanks de verkooppunten, nog steeds als een gewone groothandel: bulk inkoop, herpakken (gangbare produkten worden van de voornaam van de heer Mandemakers voorzien), bulk leveren en factureren van het bestelde. Met het werken voor en omgaan met retailklanten heeft Wooning nog duidelijk echt alles te leren.
REACTIE VAN BASTIAAN
Het ontbrekende onderdeel van het "Ben Tronic" bedieningspaneel (i.e. de Eos Glas van het merk Wisa) is na bijna 9 weken uiteindelijk afgeleverd. Net als de juiste handdoekbeugels voor de radiator. Over het monteren van deze laatste zaken "worden we nog teruggebeld want dat moet eerst besproken worden met degene die dit heeft behandeld". Geen toezegging wanneer dat zal zijn ;-(
REACTIE VAN BASTIAAN
Hoe het ook kan: Sunshower die we zelf moesten benaderen, reageerde dezelfde dag, leverde en monteerde dezelfde week de ontbrekende dingen en bracht een presentje voor het ongemak. Resultaat: een dik tevreden klant.
Reactie of foto toevoegen
“Bestelde keuken”
Door A. Muyrres op donderdag 8 jun 2017 17 | vestiging Den Haag
Wij hebben een keuken besteld 9 augustus 2015 voor,= € 7500,= incl. € 800,= montage kosten. Op de 1e plaats heeft ze ons genomen om maar een handtekening los te krijgen. Vooraf dat wij alleen voor oriëntatie bij Wooning naar keukens te kijken en de manager gezegd dat wij nog geen keuken konden kopen vanwege een hoge restschuld. We hebben ook geen keuken kunnen vinden naar ons idee. Die vrouw vroeg wat voor een keuken wij zouden willen. Ze nodigde ons uit dat we haar zouden vertellen naar waar ons idee uit ging. Wij vertelden hoe wij inze keuken zagen, gewoon, wit, glanzend met 4 onder laden, een koeler met daarboven een combi magnetron. Een hoekkast met een draaiplateau , onder de wasbak een keukenkastje en een bovenkastje. Afzuigkap ver niets bijzonders. Die vrouw zou even narekenen om te kijken wat zo'n keuken dan zou kosten. We hadden een keuken gezien compleet met koel-vries en alle apparatuur voor € 7300,= .Het was een idee als hoekkeuken met boenkastjes etc. Maar i.v.m. minder validiteit dat ik toch niet in ovenkastjes kon komen hoefden wij geen bovenkastjes. Een bovenkastje met klep meer niet. nogmaals voor alle zekerheid hebben we die vrouw gezegd dat we nog geen keuken konden kopen maar toch zou ze uitrekenen wat zo'n keuken voor ons zou kosten. Na een tijdje draaide ze haar scherm om en dan zien we een bedrag van € 12.000,= wat zo'n keuken zou kosten. Een doodeenvoudige keuken, alleen de onderkant, zonder vaatwasser, geen koel-vries combinatie niets bijzonders. Ik schrok hevig dat we zeiden, dat kunnen wij niet betalen dat die vrouw zei dat we over 2 jaar pas de keuken af zouden kunnen nemen. Maar zo'n bedrag kunnen wij niet bij elkaar sparen. Ze vroeg om welk bedrag het zou gaan wat we kunnen betalen zeiden we, ongeveer € 8000,=. Zij draaide haar scherm weer terug en gaat weer aan de slag en vraagt aan ons of we de keuken zelf zouden plaatsen dat we informatie vroegen wat de montage kosten zou bedragen. € 800,= zou het om montagekosten gaan. Daarna draait ze haar scherm om en zien we een bedrag staan van € 7500.= incl. montagekosten. Ze heeft een orderbevestiging gemaakt en vraagt aan ons om een handtekening dat ik weigerde een handtekening te zetten omdat we nog niet wisten hoe alles zou gaan. Waar zou het om gaan, dat als we onze handtekening plaatst zou het bedrag blijven staan en dat er met verhoging wij niets mee te maken zouden hebben. Op 29 dec. 2016 voegden wij ons weer bij Wooning en alles wat in orde gekomen dat we toch een smalle vaatwasser wilden bestellen, daarbij een dikker keukenblad. Kleine aanpassing dat ik tegelijkertijd haar vraagt, hoe zit het met die € 7500,= met die € 800,= montage kosten zegt ze dat alles zo blijft staan met daarbij dat wij alleen de vaatwasser etc. meerkosten zouden gaan. We krijgen een lijst mee waar alleen de vaatwasser e.a. op staat maar geen bedragen. Ik vroeg daar nog om laat ze ons van afstand een blad zien die we niet in handen kregen. Maar daar we vriendelijk waren geholpen vertrouden we alles. Dan krijgen we een orden en zien we een bedrag staan van € 9181,= daarbij zal dan die vaartwasser en meerder bij staan, dan staat er bij montageksoten even een berag van € 1594,50 met het nieuwe bedrag zouden we even tegen de € 11.000,= moeten betalen. We hebben die vrouw wel 5 á 6 keer willen spreken maar al die tijd heeft zij zich afzijdig gehouden. Om kort te gaan hebben we nog steeds geen keuken omdat Wooning eisen dat we dat bedrag aan montagekosten moeten betalen en ons wordt verwijt dat wij de keuken geweigerd zouden hebben dat nu voorlopig al € 350,= erbij komt als opslag. Al met al kan ik niet anders zeggen dat we flink genomen zijn. Ze heeft ons erin genomen om aan die € 12.000,= te komen wat zij eerder had gerekend. Was het zo geweest dat we die vaatwasser en het keukenblad dikker niet bij genomen hadden we gewoon € 7500,= moetn betalen en nu zitten we even met zo'n hoog bedrag in onze maag dat ze eisen dat we dat bedrag moeten betalen. We hebben de chauffeurs gezegd dat we de keuken wilden betalen maar niet de montage kosten dat mijn echtgenoot de keuken zelf zou plaatsen. Maar daar werd geen genoegen mee genomen, en voorlopig zit het bedrag aan montagekosten van € 800,= in die € 7500,=. Zo'n vriendelijke vrouw dat we onderling zeiden, we zijn zo vriendelijk geholpen niet te weten wat ze in haar mars heeft. Oplichten de boel, ander woord heb ik er niet voor.
Reactie of foto toevoegen
“Gebrek aan klantfocus”
Door Wouter D. op donderdag 8 jun 2017 17 | vestiging Den Haag
keuken was slecht ontworpen en daardoor niet bruikbaar. Hangkastje is van de muur gekomen met allerlei schade, vaatwasser was verkeerd gemonteerd, oven is op de vloer gevallen bij de montage. Verder is er nog heel veel niet goed gegaan en zijn de monteurs 11 keer over de vloer geweest om een keuken compleet te krijgen. klantenservice komt afspraken niet na en liegt de boel bij elkaar. Hele organisatie heeft een gebrek aan klantfocus.
Reactie of foto toevoegen
Foto's
Gebruikersfoto: Keuken met marmeren blad
1 / 5
Vestigingen Wooning
Website: www.wooning.nl
  Bergschenhoek (14 ervaringen), Leeuwenhoekweg 2, 2661 CZ Bergschenhoek, tel 010-5242300
  Den Haag (3 ervaringen), Waldorpstraat 202, 2521 CD Den Haag, tel 070-4023284
  Naaldwijk (5 ervaringen), Warmoezenierstraat 1, 2671 ZP Naaldwijk, tel 0174-670822
  Rotterdam (6 ervaringen), Stadionweg 33B, 3077 AP Rotterdam, tel 010-4791944
  Spijkenisse (5 ervaringen), Constantstraat 4, 3202 SV Spijkenisse, tel 0181-283245
  Vlaardingen (2 ervaringen), Gerard Burgerlaan 4, 3131 KZ Vlaardingen, tel 010-4600670
Kaart
Uw ervaring
Overzichtpagina's
Meer bedrijven in Zuid-Holland
Over deze pagina
Het helpcentrum van Qasa bevat uitgebreide informatie over onder meer betrouwbaarheidscontrole, privacybescherming, scorebepaling, wijzigen of intrekken van ervaringen, en wat er gebeurt na het schrijven van een ervaring.

Een bewerking voorstellen van de naam, bedrijfsomschrijving of adresgegevens. Geef hier uw wijziging door.