Feedback
5,0

Lingen Keramiek

Score uit 14 ervaringen | beschrijf ook uw ervaring
2 vestigingen (Zuid-Holland)
Bedrijfsomschrijving
Afkomstig van Lingen Keramiek
De mooiste tegels van Rotterdam en Leiden vindt u bij Lingen Keramiek. Zowel in de badkamer, het toilet als in woongedeelten kunt u uw creativiteit oneindig uitleven met kleuren, formaten, en verwerkingswijzen.
Alternatieven voor Lingen Keramiek
Andere goed gewaardeerde tegelwinkels zijn onder meer:
• Tegelhuis Montfoort
   
(Waddinxveen Zuid-Holland) score 9,5 uit 182 ervaringen
• Bakker Tegels & Badkamers
   
(Vlaardingen Zuid-Holland) score 9,4 uit 301 ervaringen
• Slingerland Tegels
   
(Hardinxveld-Giessendam Zuid-Holland) score 9,8 uit 123 ervaringen
• St. Pieter
   
(Tilburg Noord-Brabant) score 9,6 uit 302 ervaringen
• Knulst Vloeren
   
(Utrecht Utrecht) score 9,7 uit 361 ervaringen

U kunt ook de lijst met de beste 10+ tegelwinkels bekijken.
Ervaringen
Er zijn 14 ervaringen over Lingen Keramiek. Alle ervaringen zijn door Qasa gecontroleerd. Uw ervaring toevoegen: schrijf een review
Bekijk ervaringen per score:
5 sterren2 ervaringen
4 sterren4 ervaringen
3 sterren0 ervaringen
2 sterren2 ervaringen
1 ster6 ervaringen

Ervaringen over: prijs

Per vestiging:
“Tegels liggen ongelijk”
Door Freddy Mulder op zaterdag 13 nov 2021 21 | vestiging Capelle aan den IJssel
Wat een slecht bedrijf is dit, als je het netjes wil hebben ga ergens anders heen.

Onze ervaring met Lingen Keramiek is zwaar teleurstellend en worden er elke dag aan herinnerd. Begin 2020 zijn we via onze bouwer van ons huis bij Lingen Keramiek gekomen voor de badkamertegels. Keuze is er genoeg maar als je uit een project komt kan je uit 3 tegel uitzoeken. Wij wisten precies wat we wilde voor tegels in de badkamer namelijk eentje van Porcelanosa maar deze verkopen ze daar niet en wilde daar ook geen zaken mee doe. Toen maar besloten dat we de badkamer maar Casco op laten leveren en het zelf regelen. Voordat we de winkel uit liepen viel ons oog op een houtlook vloertegel waar we wel blij van werden. We hebben toen een offerte laten maken voor de vloer in heel het huis ongeveer 200m². Met de Arjan de verkoper de offerte door besproken en uit eindelijk de opdracht gegeven voor de tegelvloer om deze begin 2021 te leveren en te plakken. In begin januari 2021 kregen wij een datum wanneer ons huis opgeleverd werd. Gelijk hebben wij contact opgenomen met Lingen Keramiek om een afspraak te maken om de vloer begin mei te leveren en starten met de werkzaamheden. (in verband met Corona wilde we vroeg de afspraken vast hebben leggen zodat de aannemers hun materiaal vroegtijdig konden bestellen)
Kreeg toen te horen dat we veel te vroeg waren om dit door te geven en kon begin maart een afspraak maken, zo gezegd zo gedaan. Begin Maart weer contact gehad met Lingen Keramiek om als nog het werk in te plannen. 7 mei leveren en 10 mei starten met de vloer ze zouden ongeveer anderhalve week nodig hebben om het werk klaar te maken. Halve wegen April een mail gestuurd omdat ik nog steeds geen bevestiging had. Kreeg toen te horen dat het wat uit liep om dat de tegel voorradig was maar ze moesten eind april verstuurd worden. Eind April weer de telefoon helaas ligt de productie nog steeds stil en of we misschien een andere tegel uit willen zoeken die wel leverbaar was. Wij zijn toen gelijk naar de winkel toe gereden maar konden eigenlijk geen goed alternatief vinden of wat wij uitgezocht hadden. De tegel die we uit gezocht hadden was er in een grotere variant en misschien was deze wel op voorraad. We zouden na het weekend te horen krijgen of deze op voorraad was en geleverd kon worden. Maandag de toezegging gehad dat er meer dan 360m² op voorraad lag en deze tegel konden krijgen zonder bij te betalen en dat die gelijk afgestuurd werd uit Italië. Weer een nieuwe afspraak gemaakt voor het leveren en het verwerken van de tegels zou eind mei worden. We hebben gelijk alle ander aannemers gebeld om te kijken of deze ook allemaal 4 weken later konden beginnen en gelukkig bij de meeste was dit mogelijk. Eind Mei zijn ze eindelijk begonnen met het werk maar tijdens het brengen van de tegels op de verdiepingen hoorde ze al een geknisper in een aantal pakken. Bij het uit pakken van de tegel werd onze nachtmerrie een feit bijna de helft van de levering zat een beschadiging in de tegel. Na alles gecontroleerd te hebben kwamen we ongeveer 30m² te kort. Gelukkig hebben ze nog een partij kunnen vinden met het zelfde kleurbad nummer en deze zou gelijk afgestuurd worden maar dit duurt wel weer 2 weken om te leveren. Gelijk weer in de telefoon om alle afspraken te verzetten. Op het eerste gezicht zag de vloer er goed uit maar hij was nog niet gevoegd. De vloer van de woonkamer en de keuken hebben ze wel afgemaakt zodat de keuken gewoon geplaatst kon worden. Voordat de werkzaamheden begonnen hebben we heel de vloer afgeplakt met speciale stucloop zodat de vloer niet beschadigd werd tijden de werkzaamheden. Na 6 weken was eindelijk alles klaar en kon op de meeste plaatsen de stucloop verwijderd worden toen merkte we dat er hoogte verschil tussen de tegels zat maar kregen te horen dat dit gebruikelijk was met zon grote tegel ik was het hier niet mee eens. Na een aantal weken kwamen ze er achter dat ik de vloer maar voor de helft betaald had en dat ze graag ook het andere deel wilde hebben. Maar aangezien ik er niet blij mee was hoe die gelegd was en de extra kosten die ik gemaakt had was ik niet ver plan om alles te betalen. Uiteindelijk zijn ze hier met 2 man wezen kijken of het echt zo erg was zoals ik zei. Tijdens deze bezichtiging konden ze mij wel begrijpen en zagen zelf ook dat het niet goed gedaan was. Ik heb toen een prijs compensatie gehad van €2000,00 bijna 10% van de totaal som. Tot op de dag van vandaag heb ik hier nog spijt van dat ik dit geaccepteerd heb. Elke dag word ik er aan herinnerd dat ik een vloer van Lingen Keramiek heb. Als we zitten te werken wipt mijn stoel, loop ik door de keuken voel ik het hoogte verschil enz enz . We zijn nu aan het overwegen om alsnog de vloer te vervangen door de ergernis die we er van hebben. Dus als je een mooie vloer wil die goed gelegd word ga dan alstublieft ergens anders heen waar u serieus genomen word en een mooi product geleverd word.
FOTO VAN FREDDY MULDER
Reactie of foto toevoegen
“Slecht geplaatst”
Door Vliet op zondag 4 nov 2018 18 | vestiging Capelle aan den IJssel
Mooie producten maar slechte plaatsing. Via het project de sanitaire ruimtes laten doen. Zowel de wand als de vloertegels zijn schots en scheef, ongelijk, slecht gevoegd en gekit. De oplossing voor de vloer was een financiële vergoeding, het wandtegelwerk wordt ontkend en blijft onopgelost. Dit nooit meer. Als je de keus hebt, kies voor een ander, ik ben geen tegelzetter maar zo had ik het ook nog wel gekund!
FOTO VAN VLIET
Deel afwerking
REACTIE VAN WILLIAM
En hoe is de technische uitvoering geweest van het overige wat nu niet meer zichtbaar is? Hierbij kan je denken aan de de kimband, draingoot die niet wordt voorzien van een flens en rondom met reguliere kit wordt dichtgekit etc. Bij ons eveneens waardeloos!
Reactie of foto toevoegen
“Aankoop vloer- en wandtegels”
Door William op maandag 24 sep 2018 18 | vestiging Leiden
Vanwege nieuwbouwproject verplicht om bij wijzigingen (ten opzichte van standaard) bij Lingen af te nemen. Bij onze eerste kennismaking bleek de uitstraling van de zaak niet overeen te komen met onze verwachting van de organisatie. Ten eerste merkten wij op dat de verkoper weinig energie stopte om ons volledig te informeren en totaal niet meedacht in mogelijkheden. Ook de mogelijkheid voor een 3D Design ontbrak. Ten tweede viel ons de prijsstelling op die ontransparant is. Niet alle producten zijn voorzien van een prijs en bij navraag bleek men absurde prijzen te hanteren die wel opliepen tot 2,5/3 x de bruto m2 prijs van de tegels om deze geplaatst te hebben. Dit zelfs na aftrek van de kosten (o.a. projecttegels, arbeidsloon) die standaard in de nieuwbouwwoning geplaatst wordt. Bovendien extra kosten proberen te berekenen voor o.a. een liggende tegel (terwijl in de projectomschrijving hierover niets is opgenomen), een andere kleur voeg etc. Ten derde verzochten wij de verkoper vriendelijk om voor ons drie offertes op te stellen, zodat we hieruit onze definitieve keuze konden maken en de prijsopbouw inzichtelijk was. De verkoper weigerde dit en was enkel bereid om voor ons 1 offerte op te stellen die vervolgens ook nog eens fout bleek te zijn. Na het melden van deze fout hebben wij geen nieuwe offerte ontvangen.

Verder bleken de tegelzetters tijdens de uitvoering geen technische kennis te hebben van de opbouw en het waterdicht maken van een douche: kimbanden werden gescheurd geplaatst, draingoot wordt zonder flens geplaatst, tegels schuin afgesneden, voegen verschillen in maat, kitvoegen verschillen in maat, kitvoegen die de tegel niet geheel bedekken etc. Helaas was dit bij meerdere kopers in het project het geval! Kortom, een organisatie die enkel de focus heeft op winstbejag! Onze eerste en laatste kennismaking met Lingen.
FOTO VAN WILLIAM
Detail tegels
REACTIE VAN WILLIAM
Vervolg uitvoering.
Reactie of foto toevoegen
“Teleurstellend resultaat”
Door M. van Tol op maandag 13 dec 2021 21 | vestiging Capelle aan den IJssel
Maart 2021 is in ons nieuwbouw appartement een PVC vloer geplaatst. Het resultaat is teleurstellend. Op bepaalde plaatsen is niet goed geëgaliseerde waardoor de vloer niet goed aansluit. Ze hebben dit een paar maal proberen te lijmen door het te verwarmen met een föhn waardoor er glans plekken zijn ontstaan en zonder goed resultaat. Ook zitten er lijmvlekken op de pvc vloer omdat volgens 2 ervaren vloerleggers ze de lijm niet lang genoeg hebben laten drogen. Volgens de vloerleggers een haast klus. Na veel telefonisch en contact en bezoek van medewerkers van het bedrijft werd eindelijk erkend dat het lijm vlekken konden zijn. Een medewerker heeft 2 dagen de vloer op zijn knieën met heet water schoongemaakt. Het is wel iets verbeterd maar ik ben nog regelmatig lijmvlekken aan het te verwijderen. Al met al zeer ontevreden over het resultaat, ik wordt er elke dag mee geconfronteerd doordat er een aantal naden niet aan elkaar sluiten, glans plekken en de lijmvlekken aanwezig zijn. Raad dit bedrijf beslist niet aan.
Reactie of foto toevoegen
“Slecht tegelwerk en mooie PVC vloer”
Door G. Beikes op donderdag 24 dec 2020 20 | vestiging Capelle aan den IJssel
De informatie, de klantvriendelijkheid, het meedenken, was allemaal prima. De uitvoering (het aanbrengen van de tegels) was daarentegen "lopendebandwerk". Slechte tegel middenvoor in de badkamer, beter was dit een snijtegel geweest. Voegen achter het toilet in de badkamer verspringen. Een strip t.b.v. een douchewand zit op de verkeerde plek. Missen ook strip ter voorkoming van waterwegloop onder de douchedeur. De voegen hadden - waarop wij steeds hadden aangedrongen - wellicht nog smaller gekund. De PVC vloer is keurig en met zorg gedaan. De plinten zijn keurig geplaatst en daarna door een ander heel netjes gekit.
Reactie of foto toevoegen
“Hele mooie vloer”
Door Saskia op woensdag 23 dec 2020 20 | vestiging Capelle aan den IJssel
Hele mooie tegels in het assortiment. Ik ben een heleboel leveranciers in de omgeving afgeweest, maar bij Lingen Keramiek had ik voor het eerst een keuze die mij blij maakte. Verder werken er professionals. Van adviseur tot tegelzetter. Ze willen allemaal een mooi product neerzetten. Resultaat is dat ik nu een hele mooie aparte vloer in mijn huis heb liggen.
Reactie of foto toevoegen
“Zeer tevreden”
Door Yucel op donderdag 28 mei 2020 20 | vestiging Capelle aan den IJssel
Wij hebben voor onze woonkamer houtenlook tegels gekocht bij Lingen Keramiek. Vanaf het eerste moment hadden we gelijk een goed gevoel en echt alles is zoals afgesproken verlopen. Tijdens het verbouwing hebben we heel veel problemen gehad met andere bedrijven die hun afspraken niet na kwamen. Lingen keramiek was de enige bedrijf waar alles in 1 keer goed is verlopen. De tegels werden strak zoals afgesproken gelegd, de plinten werden daarna gemonteerd, de Kitter kwam de hele begane grond kitten en als laatste werd de deur moet geplaatst. Alles ziet er prachtig uit, en ben zeer tevreden over het bedrijf.
Reactie of foto toevoegen
“Keramische vloer”
Door P Vlietland op donderdag 26 sep 2019 19 | vestiging Capelle aan den IJssel
wij hebben een keramische vloer gekocht en laten leggen door vakman Rafael Aleixandre .in een woord prachtig. al heel veel positieve reacties gehad. geweldig.
REACTIE VAN LINGEN KERAMIEK
Hartelijk dank voor de mooie review!
Reactie of foto toevoegen
“Parket”
Door F S op dinsdag 3 sep 2019 19 | vestiging Capelle aan den IJssel
Keramisch parket voor de benedenverdieping. Pvc vloer voor beide boven verdiepingen. Betegeling badkamer en toilet.

Aanvulling ontvangen 5 september 2019: Alles is al geleverd en gemonteerd.
REACTIE VAN LINGEN KERAMIEK
Hartelijk dank voor het mooie cijfer!
Reactie of foto toevoegen
“Prima”
Door Margaret van den Berg op donderdag 20 jun 2019 19 | vestiging Capelle aan den IJssel
Tegelvloer voor de woonkamer in ons nieuwbouwhuis gekocht. Ruime keus, goed geholpen door een ervaren verkoper. Vloer is volgens afspraak geleverd en gelegd. Prima!
Reactie of foto toevoegen
“Teleurstellend”
Door M.M op dinsdag 7 mei 2019 19 | vestiging Capelle aan den IJssel
Onze ervaring met Lingen Keramiek is zwaar teleurstellend. Vanuit de bouw hebben wij daar de tegels voor onze badkamer gekocht. Ons eerste bezoek aan de showroom van Lingen was een drama. We werden niet goed geholpen en er werden 3 soorten tegels onder onze neus geschoven die wij niet herkenden vanuit eerdere informatie vanuit de aannemer. Maar nee, dit moesten ze zijn. Dezelfde dag contact opgenomen met de aannemer en wij hadden gelijk. We waren verkeerd voorgelicht. Geen enkel excuses vanuit Lingen Keramiek. In ons tweede bezoek aan de showroom werden we redelijk geholpen, uiteindelijk de keuze gemaakt. Na oplevering van het huis was het tegelwerk in de badkamer ver onder de maat. De nis was scheef, de voorzetwand was slecht afgewerkt, en nog meer dingen. Vereniging eigen huis keurde daarom ook het tegelwerk en voegwerk af. Het was slordig gedaan. Na een poos (2 weken) kwam er een tegelzetter. Het resultaat was niet verbeterd. Nog steeds scheef en zeer slordig afgewerkt. Na weer 2 weken kwam de tegelzetter nogmaals. Afgesproken dat na de reparatie Lingen Keramiek voor een schoonmaakploeg zou zorgen die de badkamer zou schoonmaken. Uiteindelijk het tegelwerk redelijk opgeleverd. En de uitleg van Lingen Keramiek: we kunnen niet voor een '10' gaan. Communicatie verloopt moeizaam en houding van Lingen is totaal verkeerd. We moeten blij zijn dat ze langs komen, en moeten ongeveer op onze blote knieeen bedanken dat ze komen. Einde van het liedje: schoonmaakploeg is niet geregeld, men komt de afspraken niet na! Toegezegd dat er na de reparatie iemand dezelfde dag nog zou komen om alles na te lopen. Ook deze afspraak is niet nagekomen. Kortom, wij zijn zeer ontevreden over Lingen Keramiek, de gang van zaken en hun houding ten opzichte van klanten.
Reactie of foto toevoegen
“Zaken goed opgelost”
Door D. IJsselstein op woensdag 3 apr 2019 19 | vestiging Capelle aan den IJssel
Via Lingen Keramiek tegels besteld voor badkamer en wc's. Tijdens de bouwwerkzaamheden liepen we tegen een aantal dingen aan die keurig zijn opgelost door Lingen Keramiek. De verkoper heeft dit goed opgepakt.
Reactie of foto toevoegen
“Teleurstellende ervaring”
Door Desiree op donderdag 3 jan 2019 19 | vestiging Capelle aan den IJssel
Afgenomen: Keramische parket met vloerverwarming woonkamer, gang, keuken en toilet. En volledige betegeling toilet met tegels en 2 stroken met kiezel matten.
Gesprek met verkoper was vlot en prima. Het werk dmv zzp-ers bijna allemaal slecht. Nieuw gegoten ondervloer over vloerverwarming bleek na uitharding te hellen. De betreffende personen vonden het niet nodig de vloer met een lazerpas te controleren. Helaas kwam dat pas met terugplaatsen van de keukenplinten en het plaatsen van de toiletpot in beeld. Tussen de linkerkant en rechterkant toiletpot zat er 0,7 cm verschil! Tegelzetter kwam, als ie al kwam, uren later dan afgesproken tijd, omdat hij geen zin had in file en ging ruim voor file weer weg. Wij "moesten gewoon blij zijn dat hij al kwam". Dat de hele klus daardoor een week extra in beslag nam en dus vrije dagen kost kwam er ook nog bij. Tegelzetter het aanbrengen van de kiezel matten en het mooi pas maken binnen een strook, te tijdrovend en er slordig ingerommeld. Heeft tegels schuin gesneden omdat de tafel verkeerd stond. Verticaal was er meer dan 1 cm verschil! En wilde dat gewoon laten zitten. Heeft hoogglans tegels met zijn trouwring beschadigd met het aanslaan van de tegels. Ook met verkeerde kleur gevoegd. Uiteindelijk werd heel het toilet afgekeurd en moesten alle tegels er weer uit. Helaas ging vervolgens de sloper zo hardhandig te keer dat de maanden daarvoor aangebrachte spachtel van de muur kwam. Doordat de vloer in het toilet ook te ver helde was deze al eerder gecorrigeerd (en moesten we en stuk van de deur afhalen) en bij het herzetten van de wandtegels sloot deze niet meer mooi aan. Ja ook de vloer en de wandtegels gebeurde door verschillende werklieden. De nota van de vloerverwarming bleek 'per ongeluk' volledig berekend op hoofdvloerverwarming in plaats van gedeeltelijk. Al met al waren er slechts 2 goede krachten: de plinten werden met vakmanschap en precisie geplaatst, "zoals hij het ook thuis zou doen". Ook de kitters waren vakkundig, konden er nog enigzins voor zorgen dat de naden in het toilet niet al te erg in het oog springen. Deze zeer slechte teleurstellende ervaring wensen wij niemand toe.
Reactie of foto toevoegen
“Verplichte afname”
Door Hans op zondag 22 okt 2017 17 | vestiging Capelle aan den IJssel
Verplicht tegels moeten afnemen ivm nieuwbouw. We konden kiezen uit hun selectie van huismerk pakketten. Merk tegels werd ons pas bekend toen er een doosje tegels achterbleef. Het pakket bleek drie keer zoveel te kosten als de prijzen op internet.
Reactie of foto toevoegen
Foto's
Gebruikersfoto
1 / 6
Vestigingen Lingen Keramiek
  Capelle aan den IJssel (13 ervaringen), Rivium Westlaan 22, 2909 LD Capelle aan den IJssel, tel 010-2021515
  Leiden (1 ervaring), Rooseveltstraat 6, 2321 BM Leiden, tel 071-5794355
Kaart
Uw ervaring
Overzichtpagina's
Meer bedrijven voor tegels in Zuid-Holland
Over deze pagina
Het helpcentrum van Qasa bevat uitgebreide informatie over onder meer betrouwbaarheidscontrole, privacybescherming, scorebepaling, wijzigen of intrekken van ervaringen, en wat er gebeurt na het schrijven van een ervaring.

Een bewerking voorstellen van de naam, bedrijfsomschrijving of adresgegevens. Geef hier uw wijziging door.