Bedrijfsomschrijving
Afkomstig van LAB21
LAB staat voor Life At Best. Een beter bestaan voor zoveel mogelijk mensen is onze droom. Van houten vloeren, natuursteen tegels tot laminaatvloeren, alles wat wij aanbieden willen wij als topaanbieding presenteren. LAB21 voert dan ook enkel producten van topkwaliteit en topmerken in haar portfolio.
Om dit te realiseren werkt LAB21 uitsluitend samen met werelds meest toonaangevende fabrieken in de betreffende branche. Hun producten hebben zich al bewezen door hun topranking op de wereldproductlijst en jarenlang gebruik bij prestigieuze projecten als de Olympische Spelen, concertgebouwen, wereldwijd bekende retailchains etc.
Specialisme
LAB21 gelooft in specialisme. Dat is o.a. terug te zien in de diepte en breedte van ons assortiment. Een breed portfolio biedt u ook veel keus. LAB21 selecteert niet op merknamen, maar op kwaliteit en design. LAB21 neemt dus niet klakkeloos het hele portfolio van een merk in haar assortiment. Wij kiezen de mooiste kleuren en designs van de verschillende merken uit voor onze klanten.
Transparant & eerlijk
LAB21 is altijd zo transparant mogelijk naar haar klanten toe. Wij vertellen alles incl. de nadelen van het materiaal en de valkuilen bij het gebruik. Regelmatig vertellen onze showroommedewerkers direct iets over de nadelen wanneer zij een product toelichten. De showroommedewerkers van LAB21 ondergaan intensieve trainingen voordat ze aan de slag gaan. Deze trainingen worden gevolgd door een telefonische enquĂȘte onder onze klanten en periodieke toetsen. Secuur en eerlijk zijn is de nummer 1 richtlijn voor onze showrooms.
Wij houden niet van agressief verkopen en het achterhouden van informatie. LAB21 biedt al haar producten aan tegen een zo goed mogelijke prijs-kwaliteitverhouding. En altijd voorzien van eerlijke informatie. Klanten zullen uiteindelijk voor LAB21 kiezen als wij het goed en eerlijk blijven doen. Dat is onze overtuiging.
“Slechte planning”
Door Henk Hogeveen op vrijdag 12 jan 2024 24 | vestiging Leeuwarden
In de winkel blijkt er nog van alles mogelijk. Aangegeven wanneer het leggen moest plaatsvinden en dat kon. Later blijkt het hoofdkantoor dat te beslissen. Vervolgens komt de legger, een ingehuurde ZZP-er die zijn eigen agenda er op nahoudt. Deze maakte ook nog allerlei fouten van vergeten spullen tot het niet goed egaliseren. Gevolg: De vloer is niet op tijd gelegd en wij moesten onze verhuizing een dag uitstellen. Je moet van tevoren alles betalen. Dat was eerst ook niet duidelijk. Is in de winkel niet verteld. Daar hebben ze het alleen over een aanbetaling. Je komt zonder volledige betaling niet verder in het proces.
Daarna kom je bij hen niet verder met je klachten. Alles wordt weggewuifd. In de mailing geven ze aan dat je verantwoordelijk bent voor de kosten wanneer de geplande legdatum niet doorgaat door de schuld van de klant. De legdatum ging niet door vanwege hun slechte planning maar ik werd als ZZP-er niet gecompenseerd wegens gederfde inkomsten. Wel wordt er bij additionele kosten direct weer een rekening gestuurd. Beloftes van nogmaals contact opnemen zijn niet nagekomen. Kortom, een logistiek drama en ze nemen geen enkele verantwoordelijkheid voor gemaakte fouten.
Reactie of foto toevoegen
“Veel frustratie”
Door Renske de Vos op dinsdag 2 jan 2024 24 | vestiging Utrecht
Ten eerste de klantenservice (op 1 medewerker na, deze heeft mij tot 3 maanden geleden te woord gestaan en mij aangehoord en soms ook niet wist wat hij er mee moest!). Het uitzoeken van de vloer in Utrecht ging best okay, maar toen begon het. 5x een inmeetafspraak met diverse leggers, 4 x alle leggers afgezegd. In maart een afspraak met de 'legger'. Hij zou 4 a 5 dagen nodig hebben, maar kwam vaak niet opdagen of ging s nachts aan het werk (nieuw appartement). Bij uiteindelijke oplevering na bijna 14 dagen moest hij nog terugkomen voor de plinten, kitten en 2 herstel stukken. Weer na weken bellen appen en mailen met zowel Lab21 en de legger zelf, kwam hij binnen om vervolgens na 5 minuten alweer te vertrekken. Hij liet mij dus gewoon zitten met de vloer. Ik was het zo beu dat ik zelf maar een professioneel bedrijf heb gezocht voor de plinten en het kitten. Maar ik ben er nog niet inmiddels moest er nog een gedeelte hersteld worden en wat bleek bij het aanbrengen van de egaline is de nieuwe vloer nooit opgeschuurd waardoor de egaline laag gewoon los laat! Deze vloer heeft ons veel frustratie en duizenden euro's meer gekost! Kortom neem nooit Lab21 en zeker geen bedrijf met geen vaste leggers in dienst. O ja en na weer keurig melding te maken van het laatste voorval natuurlijk weer geen reactie.
Reactie of foto toevoegen
“Slechte service”
Door joeri op dinsdag 19 sep 2023 23 | vestiging Oostzaan (Amsterdam)
Na ons eerste bezoek aan lab21 hebben wij een mail gestuurd ter bevestiging van de offerte. Toen werd het stil en bleef het stil. Bellen had geen zin en mailen ook niet. Uiteindelijk, na ruim een maand, maar weer een keer langs gegaan. De medewerker gaf aan onze mail niet gezien te hebben ivm vakantie. Dit was, achteraf gezien, het moment dat de alarmbellen af moesten gaan. Vervolgens duurde het lang voordat wij een legger toegewezen kregen. Ook daarover heb ik diverse malen telefonisch en mail contact gehad met lab21. Het is dus dat we er zelf achteraan zijn gegaan anders was er niets gebeurd. Het leggen ging prima, maar de discussie over het plaatsen van de plinten en het afkitten van de vloer hebben van ons veel gevraagd. Elke keer beloofde lab21 dat ze ermee aan de slag gingen, maar vervolgens gebeurde er niets. De informatie die wij gekregen hebben bij de aankoop was slecht en niet compleet. Er konden dingen uiteindelijk niet die wel beloofd waren, neem bijvoorbeeld het kitten van de vloeren op de plekken waar geen plint zit. Ook was er verkeerde kit geleverd. We zijn tevreden met de vloer zelf, maar de service van lab21 is ronduit slecht. We hebben onze klachten verschillende keren aangegeven maar een excuses of wat dan ook hebben we nog nooit gehad. Kortom met de wetenschap van nu waren wij zeker naar een ander vloerbedrijf gegaan!
Reactie of foto toevoegen
“Mooie vloer maar minder tevreden over legservice”
Door Lisanne van Dalen op zondag 27 aug 2023 23 | vestiging Capelle aan den IJssel
Vloer is perfect de communicatie over het leggen zou beter kunnen want je moet zelf contact opnemen met diegene die de vloer gaat leggen en dat liep bij mij niet soepel en had ervoor gekozen om alles onder 1 dak uit te kiezen zodat ik daar zelf niet over na hoefde te denken maar uiteindelijk krijg je een zzper die de vloer gaat leggen. En ik had een prijs betaald en uiteindelijk moest ik bijna 1000 euro bijbetalen omdat de legger dat nodig had. En daar bleef weer veel van over maar kon ik niet terug geven. Dus dat vond/vind ik onduidelijk omdat je een afspraak maakt in de winkel over hoeveel vierkante meters je nodig hebt en toch moet bijkopen en het dan niet terug kunt brengen. Maar uiteindelijk blij met de vloer en het resultaat.
Reactie of foto toevoegen
“Niet tevreden”
Door S.D. Grootenboer op zondag 20 aug 2023 23 | vestiging Capelle aan den IJssel
Pvc vloer gekocht. Weinig info over het proces daarna, leverdatum blijkt niet de datum te zijn waarop de vloer werd gelegd. Stoffeerder had moeite met het berekenen van de oppervlakte, had bv geen digitale afstandmeter, kwam niet professioneel over. Stoffeerder woonde 2 uur bij ons vandaan, kwam pas om 10 uur ivm file en had 2 dagen werk, voor een bedrijf als lab 21 zou ik dan een Stoffeerder kiezen die dichterbij woont of 2 man sturen voor 100m2 dan is het in een dag af. Rond de verwarmingsbuizen heeft hij niet eens mooi afgewerkt. Vloer is wel mooier dan de vorige, nu alles in een richting en zonder drempels, maar t had mooier gekund en met minder stress als we beter waren voorgelicht door lab 21.
Reactie of foto toevoegen
“De vloer valt een beetje tegen”
Door Claudia op vrijdag 18 aug 2023 23 | vestiging Oostzaan (Amsterdam)
PVC Vloer in 2021 al gekocht voor ons nieuwbouw appartement die dit jaar is opgeleverd. Netjes geholpen. Nu de vloer ligt best tevreden maar achteraf toch niet helemaal. Dat heeft niets te maken met de vloerenlegger Jimmy en zijn maatje die hebben netjes gewerkt en goed werk geleverd. Maar niet bedacht dat je bij pvc vloertegels zoveel de naden zou zien dacht dat het meer zou aansluiten en er zit in sommige tegels kleurverschil. Volgend jaar als alle seizoenen zijn geweest ivm krimpen uitzetten lab 21 benaderen of er iets aan de naden gedaan kan worden?
Reactie of foto toevoegen
“De communicatie valt tegen”
Door Anne op woensdag 16 aug 2023 23 | vestiging Leeuwarden
In vrijwel alle lijnen viel de communicatie tegen. Van bestellen tot overschot terug sturen... we hebben in elke fase extra moeten bellen/informeren. We hebben in eerste instantie gekozen voor een plakvloer. Na de vooropname konden ze echter niet met een definitieve offerte komen. Daarmee kon de prijs van de vloer wel 2k hoger zijn. Wij hebben na veel volharding en belletjes er voor gekozen voor een legvloer te gaan. Om zo de onduidelijkheid over het egaliseren te vermijden. Van het leggen had ik hogere verwachtingen. Op sommige plekken is er veel ruimte tot de rand, op andere plekken bijna niks. Daarnaast liggen er op meerdere plekken dezelfde planken naast elkaar. Gelukkig is de vloer erg mooi. En uiteindelijk, is lab 21 wel bereid om mee te werken.
Reactie of foto toevoegen
“Verkeerde vloer geleverd”
Door Leo op dinsdag 15 aug 2023 23 | vestiging Utrecht
Koop geen vloer bij Lab 21 want zij leveren niet wat zij beloven. Lab 21 heeft de verkeerde vloer geleverd van veel mindere kwaliteit dan afgesproken. De klachtenservice wilde de klacht niet in behandeling nemen en wees van kastje naar de muur. ik moest het zelf maar oplossen met de verkoper! Die heeft nooit teruggebeld. Uiteindelijk zit ik nu dus met de verkeerde vloer. Dat merk je pas als die ligt en dan kan hij er niet meer uit. Pas dus op. Koop geen vloer bij Lab 21. Zij leveren niet wat zij beloven.
Reactie of foto toevoegen
“Een prima winkel”
Door Simone Buys op dinsdag 15 aug 2023 23 | vestiging Amersfoort
Prima winkel met groot assortiment. Goed geholpen in de winkel
Reactie of foto toevoegen
“Klanttevredenheid wordt niet serieus genomen”
Door Castilla op zaterdag 12 aug 2023 23 | vestiging Enschede
Helaas moet ik mijn diepe teleurstelling en frustratie uiten over mijn ervaring met Lab21. Mijn aankoop in Enschede is uitgedraaid op een complete nachtmerrie. De vloerlegging was vanaf het begin af aan al rampzalig, en de daaropvolgende klantenservice heeft mijn ergernis alleen maar verergerd.
De legging van de vloer was een regelrechte mislukking. De uitvoering was slordig en onnauwkeurig, en het resultaat was verre van acceptabel. Het was duidelijk dat er weinig tot geen aandacht aan detail was besteed, wat heeft geleid tot een visueel onaantrekkelijk en onstabiel eindresultaat. Maar wat nog erger is, is de ongelooflijk gebrekkige service die we daarna hebben ontvangen. We hebben geprobeerd om de problemen met de vloer aan te kaarten en een oplossing te vinden, maar tot nu toe zijn we al een halfjaar bezig met herstelpogingen en hebben we nog steeds geen enkele vorm van bevredigende oplossing ontvangen. Dit is niets minder dan een schandalige vertoning van klantenservice. De contactpersoon die zich in eerste instantie vriendelijk voordeed, heeft bewezen dat haar aardige houding niets anders is dan een façade. Ondanks haar initieel vriendelijke benadering, is ze er niet in geslaagd om ook maar enigszins bij te dragen aan het oplossen van de problemen. Haar gebrek aan effectieve actie en oplossingen is ontmoedigend en wekt het gevoel dat ze ofwel niet in staat is om problemen aan te pakken of er gewoonweg geen zin in heeft. Ik ben absoluut gefrustreerd door deze hele ervaring met Lab21. Het feit dat we al zo lang bezig zijn met herstelwerkzaamheden en nog steeds geen zicht hebben op een fatsoenlijke oplossing, is onaanvaardbaar. Ik zou ten zeerste willen waarschuwen tegen het doen van aankopen bij Lab21, in ieder geval op basis van mijn ervaring in Enschede. Dit is een klassiek voorbeeld van een bedrijf dat klanttevredenheid niet serieus neemt en er niet in slaagt om degelijke producten en diensten te leveren.
Reactie of foto toevoegen
“Slechte voorlichting”
Door Mike op zondag 9 jul 2023 23 | vestiging Amsterdam
Ik ben absoluut niet tevreden. Mij is verteld dat mijn vloer een patroon had dat niet vaak herhaalde, maar nu hij er ligt blijkt dat er maar een paar (vier of vijf) verschillende planken bestaan, en dat de herhalingen dus overduidelijk zijn. Maar ja, hij ligt, dus ik ga niet nog een keer duizenden euros uitgeven om dit te repareren.
Reactie of foto toevoegen
“Slordig gelegd”
Door S. ter Beek op donderdag 8 jun 2023 23 | vestiging Groningen
In de winkel ben ik goed en op een vriendelijke manier geholpen. Bij het leggen ging het mis. De legger heeft in zijn eentje in 12 uur 64m3 PVC gelegd, na verloop van tijd werd het steeds slordiger. Veel is niet afgewerkt, het ziet er niet uit. Ik hoop dat ik foto's toe kan voegen. Ik zou hier absoluut geen vloer kopen. De klantenservice laat het ook afweten, reageren niet meer na het eerste contact.
Reactie of foto toevoegen
“Een mooie vloer”
Door Martijn de Vries op vrijdag 10 mrt 2023 23 | vestiging Groningen
Er was wat onduidelijkheid maar alles is opgelost.
Reactie of foto toevoegen
“Tevreden met de vloer”
Door Oppewal op donderdag 9 mrt 2023 23 | vestiging Leeuwarden
Met de vloer tevreden. Alleen werd er in de voorinspectie veel te veel m2 berekend. M.a.w. teveel betaald en veel PVC over. Werd uiteindelijk goed opgelost. Teveel gerekende werd terug betaald. Maar vervelend dat het zo ging. Met klachtenbrief en wachten op antwoord erc
Reactie of foto toevoegen
“Mooie vloer, maar levering rommelig”
Door TB op donderdag 9 mrt 2023 23 | vestiging Amersfoort
Goed geholpen in de winkel, ruime keuze aan vloeren. Direct een offerte, qua prijs zeer vergelijkbaar met elders. Contact met lab 21 na aankoop was moeizaam. Hoeveelheid van levering werd tussentijds verkeerd aangepast. Kostte erg veel moeite om dit weer te corrigeren. Levering was erg rommelig, track en trace nooit ontvangen omdat ze gebruik maken van lokale beunhaas met een busje. Vloer zou voor 17.00 uur komen. Om 17.00 uur nog geen vloer en Lab21 niet meer bereikbaar. Uiteindelijk tot half zeven moeten wachten (erg vervelend aangezien we niet in het huis woonden). Erg tevreden over het bedrijf die het heeft gelegd (vd Breul).
Reactie of foto toevoegen
“Een mooi eindresultaat”
Door Sjaak Ligthart op woensdag 8 mrt 2023 23 | vestiging Capelle aan den IJssel
Voorlichting m.b.t. combinatie PVC-vloer/vloerverwarming had beter gekund. Eindresultaat is heel mooi.
Reactie of foto toevoegen
“Mooie vloer, maar service kan beter”
Door A.C. Bulk op woensdag 8 mrt 2023 23 | vestiging Leiden
De vloer zelf is geweldig. Het traject met alle voorbereidingen naar het leggen en de nazorg laat echter veel te wensen over. De ingehuurde partij die dit moest uitvoeren presteerde zwaar onder niveau. Uiteindelijk hebben we nog steeds een paar kleine onvolkomenheden die nog steeds niet afgewerkt zijn. Dat dit überhaupt nog zal gebeuren....... daarvoor heb ik de moed opgegeven.
Reactie of foto toevoegen
“Teveel pakken PVC geleverd en mogen niet retour”
Door J. Nieuwenhuis op dinsdag 7 mrt 2023 23 | vestiging Utrecht
Ik heb klik PVC bij in uw winkel in Utrecht gekocht. Wij hebben zelf de vloer gelegd en die ligt er perfect in. Maar ik heb veer meer geleverd gekregen (ca. 12 m2) als dat ik nodig had (aantal is berekend door de verkoper), en uw filiaal in Utrecht weigert om deze terug te nemen. Dit vind ik een slechte service. Daarom heb ik de slechte score aangegeven.
Reactie of foto toevoegen
“Mooi vloer alleen veel problemen met het leggen”
Door Van der Veer op dinsdag 7 mrt 2023 23 | vestiging Utrecht
Pvc gekocht voor het hele huis inclusief 2 trappen. Top geholpen, alleen veel problemen met het leggen.
Reactie of foto toevoegen
“Mooie PVC vloer”
Door TK Mathijssen-Draaibas op dinsdag 7 mrt 2023 23 | vestiging Amsterdam
Tevreden over de vloer, maar helaas teveel pakketten geadviseerd (goeie maten doorgegeven), waardoor ik nu met twee pakken vloerdelen zit waarmee ik niks kan :(
Reactie of foto toevoegen
“PVC sluit niet goed aan”
Door Roy op dinsdag 7 mrt 2023 23 | vestiging Delft
Wij hebben gekozen voor pvc visgraat. 4 maanden geleden is de vloer gelegd. Op twee plekken sluit het pvc niet goed aan. Daarnaast zijn er al beschadigingen zichtbaar onder de tafel.
Reactie of foto toevoegen
“Een geweldige vloer”
Door Ans Te Riele-van Amsterdam op dinsdag 7 mrt 2023 23 | vestiging Amsterdam
Goede voorlichting, hierna wisseling van personeel. Spreken niet heel netjes over elkaar. Stoel doppen en onderhoud boekje beloofd. Nooit gekregen. Wel een super legger toegewezen gekregen. Heeft een prachtig patroon gemaakt van de tegels. Echt een professioneel.
Reactie of foto toevoegen
“Slechte communicatie”
Door Alex Duivenvoorden op dinsdag 7 mrt 2023 23 | vestiging Delft
De verkoopster was goed maar de planning en communicatie met de legger van de vloer was slecht. Resultaat was goed.
Reactie of foto toevoegen
“Mooi vloer, minder tevreden over service”
Door Syta Ewoldt op zondag 5 mrt 2023 23 | vestiging Den Bosch
Gewacht tot het tuintje van onze nieuwe woning ook klaar was zodat je kunt zien dat de vloeren binnen en buiten mooi op elkaar aansluiten. Werkt ruimtelijk! Wij zijn blij met onze lijm PVC betonlook vloer. We waren niet zo tevreden over de service op het moment waarop er een verkeerde vloer geleverd werd, waarvoor wij een paar nachten in een hotel zaten en wij onze verhuizing twee weken moesten opschuiven. Het vinden van een legger op dat moment gaf veel gedoe. Verder zou onze vloer plintloos kunnen maar dat bleek uiteindelijk niet zo te zijn, geen plinten dus nog toen we in ons nieuwe huis trokken, wat toch lastig is als de spullen er staan.
Reactie of foto toevoegen
“Geen positief advies”
Door H.W. Strikwerda op vrijdag 9 dec 2022 22 | vestiging Amersfoort
Om bij het einde te beginnen. We hadden een hele goede legger en onze PVC vloer ligt er perfect en strak bij! 5 sterren voor Raymond van der Vliet dus, blijft 1 ster voor LAB21. Goed verkoopgesprek, offerte op basis van onze plannen en aangeleverde documentatie. Geen speld tussen te krijgen. Half april opdracht goedgekeurd, 20 september, een week voor de levering werd ons meegedeeld dat de offerte 25% duurder ging worden omdat er (onder andere) meer egaline nodig was omdat we vloerverwarming hadden, terwijl dit tijden het verkoopgesprek duidelijk aan de orde was geweest. Zo'n order terugdraaien op deze korte termijn was helaas onmogelijk, maar we zijn op een volstrekt onacceptabele manier voor het blok gezet.
Daarnaast vonden wij de toon van de emails daar waar het gaat om het voldoen van de rekeningen (voorschotten eigenlijk) evenmin acceptabel. Soort van laatste herinneringen en anders incassobureau. Dit wordt niet vergeten en van onze kant geen positief advies voor LAB21. Nog veel te leren voor dit bedrijf!
Reactie of foto toevoegen
“Tevreden over de verkoop, minder over de legger”
Door Sacha de Nocker op woensdag 7 dec 2022 22 | vestiging Delft
Lab 21 is een vriendelijk en behulpzaam bedrijf. Het bedrijf wat de vloer heeft gelegd is dat totaal niet en hierdoor is onze ervaring helaas niet alleen positief.
Reactie of foto toevoegen
“Een nieuwe pvc vloer”
Door martinetti op dinsdag 6 dec 2022 22 | vestiging Breda
Keurig geholpen, nette zaak, vriendelijk personeel. Afspraken bij het leggen mogen wat verbeterd worden.
Reactie of foto toevoegen
“Slechte communicatie en slecht gelegd”
Door S van der Burg op dinsdag 6 dec 2022 22 | vestiging Groningen
1e ervaring in winkel was heel positief, vriendelijke verkoper en goed advies.
Nadat aankoop contract was getekend verandert dit. Zeer slechte communicatie, zowel tussen Lab 21 als tussen legger. Wij moesten na vloer inspectie door legger veel meer bestellen dan in de winkel was berekend. We moesten vooraf betalen. Legger zegt afspraak om te komen af omdat hij geen egaline heeft, terwijl afspraak al 2 week tevoren is gemaakt. Op de dag dat er gelegd wordt gaan de leggers opeens om 2 uur al weg, weekend, en wij blijven met een half gelegde vloer achter. Paar dagen later komen ze terug en maken de vloer af. Naar onze mening erg slecht afgewerkt, plinten met meer dan cm naad en bij kookeiland pvc slordig afgesneden. Wij hebben dit direkt aangegeven maar reaktie van leggers was, U heeft een oud huis, U had andere plinten moeten bestellen en U moet zelf de plinten afwerken. Einde gesprek, er ligt nog een hoop restafval in de gang, ik vraag of ze dit gaan opruimen, nee, dat hoort niet bij ons werk. Na indienen klacht bij zowel legservice als Lab 21 krijgen wij als reaktie dat ze geen rare dingen zien en dat we zelf moeten afwerken. Wij hebben veel geld betaald om de vloer te laten leggen maar bij nader inzien hadden we dit zelf netter kunnen doen. Wij hadden veel pvc en plinten over, retour verliep door slechte communicatie traag en pas na weken hadden we ons retour terug. Wij geven iedereen die hier komt kijken het advies om nooit iets te kopen bij Lab 21.
Reactie of foto toevoegen
“Communicatie verloopt moeilijk”
Door W. Kingma op zondag 4 dec 2022 22 | vestiging Leeuwarden
PVC-vloer. Goed gelegd in september. Echter nog niet helemaal afgewerkt. Retourbetaling verliep heel stroef. Ik heb er wel 5x achteraan moeten bellen. Nabestelling van materiaal verliep eveneens moeizaam. De order was zoekgeraakt en moest opnieuw aangemaakt worden.
Reactie of foto toevoegen
“Uiteindelijk zijn we erg blij met onze pvc vloer”
Door Kees Treurniet op donderdag 10 nov 2022 22 | vestiging Delft
Wij hebben een pvc vloer gekocht bij LAB21 in Delft. De verkoop verliep erg goed en prettig. De vloer werd op tijd geleverd maar de ingehuurde vloerenlegger kwam slecht zijn afspraken na. Ook de kwaliteit liet zeer te wensen over. Na veel telefonische en schriftelijke contacten is er uiteindelijk een nieuwe legger ingeschakeld die alle openstaande punten naar tevredenheid heeft hersteld en opgelost, bedankt voor het mooie werk Gerrit. Uiteindelijk zijn we erg blij met onze pvc vloer.
Reactie of foto toevoegen
“Onduidelijke verkeerde informatie”
Door Wouter op maandag 7 nov 2022 22 | vestiging Utrecht
Er werd verteld dat er eigen vloerenleggers gebruikt werden. Dit was helemaal niet het geval. Er werd een externe partij ingehuurd en we moesten zelf alle communicatie regelen. Er werd ook verteld dat we de plinten konden laten zitten en dat de randjes dan wel mooi gekit werden. De legger sprak dat vervolgens tegen en adviseerde alle plinten eraf te halen (dat hebben we gelukkig gedaan). Online portaal is dramatisch slecht en geeft verkeerde/geen informatie waardoor je elke keer moet bellen met de klantenservice. Egaliseren en vloer leggen is snel, goed en professioneel gelegd. Kitten is slecht uitgevoerd (dikke kitranden), maar daarom wel gratis.
Reactie of foto toevoegen
“Lastig met leggen”
Door Maxime op zondag 18 sep 2022 22 | vestiging Utrecht
Koop je vloer hier niet! Wij hebben destijds gekozen voor Lab21, omdat er overal overwegend positieve recensies online stonden over het leggen (inmiddels overigens niet meer het geval). Helaas hebben wij inmiddels begrepen dat dat komt, omdat ze na slechte ervaringen minimale compensaties aanbieden onder de voorwaarde dat je je niet negatief mag uitlaten over Lab. Wij hebben daar vriendelijk voor bedankt. Hetgeen zij hebben aangeboden weegt namelijk niet op tegen wat wij aan compensatie menen te krijgen waarbij wij het belangrijk vinden dat anderen worden gewaarschuwd voor de slechte service van Lab.
Onze ervaring met Lab begon goed op moment van de aanschaf in Utrecht. Vervolgens kregen wij een legger toegewezen die alles zou komen opmeten. Nadat hij eerst niet kwam opdagen bij het opmeten, was hij vervolgens nergens te bekennen op de dag dat de vloer daadwerkelijk zou worden gelegd. Dit terwijl we een redelijk strakke timing hadden ivm levering van de keuken. Communicatie was ronduit slecht vanuit Lab. Wij hebben zelf achter hen aan moeten zitten om te zorgen dat er nog snel een andere legger kwam.
Deze volgende legger heeft vervolgens de vloer gelegd, echter is ook hij weer vele malen niet komen opdagen. Tijdens zijn laatste bezoek heeft hij de plinten geplaatst, en dit was echt niet om aan te zien. Daarnaast heeft hij een gigantische snee in de vloer gesneden tijdens het uitsnijden van de deurmat. De foto's spreken voor zich (zie Google reviews).
Van een volgende legger kregen wij te horen dat de man verkeerde lijm heeft gebruikt en prutswerk heeft geleverd. Boven de plinten zitten dikke lijmklodders, net als op de vloer lijm resten zaten.
Opnieuw kregen wij een volgende legger toegewezen (na heel vaak bellen/mailen vanuit onze zijde), die de plinten opnieuw zou komen plaatsen. Wederom een man die afspraken niet nakwam en vele malen langs moest komen, omdat ie bijv. maar heel kort kon komen of gereedschap was vergeten.. Daarnaast sprak ook hij zijn ongenoegen over Lab vele malen uit en gaf hij aan dat de planning van Lab een enorme rommel is en dat leggers er worden uitgebuit. Hij stopte met werken voor Lab na onze herstelopdracht. De plinten zijn redelijk netjes opnieuw geplaatst door hem, echter was het kwaad aan de muren al geschied. Wij hebben alles opnieuw laten stuken en door het opnieuw plaatsen van de plinten zijn overal beschadigingen aan de muur zichtbaar.
Toen wij hierover contact zochten met Lab, boden zij een vergoeding van €150 aan waarbij wij ons dan niet negatief mochten uitlaten over hen. Zoals ik eerder heb aangegeven, komt dit absoluut niet in de buurt van het bedrag waarvoor wij gecompenseerd zouden moeten worden als je kijkt naar al die keren dat wij thuis hebben moeten blijven, hebben moeten bellen/mailen, moeten sjouwen met spullen zodat er ruimte kwam voor de legger en het flinke bedrag dat wij aan leg kosten hebben betaald.
Daarnaast hopen we dat andere mensen deze recensie lezen en dan rustig verder kijken naar een andere vloerleverancier.
Reactie of foto toevoegen
“De vloer is slecht gelegd”
Door Niels op dinsdag 13 sep 2022 22 | vestiging Leeuwarden
Wij hebben in januari bij Douwe van LAB21 Leeuwarden een pvc vloer gekocht. Nadat wij deze gekocht hadden en de stalen van diverse PVC -Winkels terugbrachten, werden wij door enkele concurrent collega's gewaarschuwd dat LAB21 de vloeren slecht legt. Wij hebben toen direct onze zorg geuit bij Douwe en die vertelde dat het allemaal goed kwam. In september kon de pcv vloer gelegd worden. LAB21 besteed dit weer uit, in dit geval aan de heer Visser. Helaas is de vloer slecht gelegd. Wij hebben 2 kruipluiken. Het luik wat weg mag is duidelijk zichtbaar door de pvc heen. Hier zijn ze de egaline bewust vergeten, want wij hebben dit nog benoemd. Het luik wat nog open moet kunnen, kan niet meer open en de randen zijn met de hand gesneden en zo krom gesneden dat onze zoon van 9 het nog beter kan. In de hal en wc is het egaliseren ook niet goed gegaan en zijn gaten en bobbels zichtbaar. Door het hele huis zitten de pcv planken los aan de kopse kant. Bij de kanten waar geen plinten komen, is er te ruim en scheef gesneden. Wij hebben tussendoor van alle gebreken foto's gemaakt en video opnamen. Hiermee zijn we naar LAB21 Leeuwarden gegaan. Douwe werkt hier ondertussen niet meer. Het is nu Henk die vriendelijk ons ontvangt en de klacht aanhoort en de foto's bekijkt. Hij is het duidelijk eens met onze klacht dat dit echt slecht gelegd is. Hij zegt toe dat onze klacht serieus wordt opgepakt. Een paar dagen later wordt ik door iemand van het hoofdkantoor gebeld met de vraag of alles klaar is? Verbaast vertel ik de man over de klacht. Hij zou hier alsnog mee aan de slag. Een week later hebben wij nog niks van LAB21 vernomen. Ik bel en krijg van een dame te horen dat er geen klachtdossier is. Ze zal intern overleggen. De waarschuwing van concurrenten van LAB21 is dus uitgekomen. In Leeuwarden kennen veel mensen elkaar. Nu wij hierover praten op onder andere de tennisclub en op het werk horen we dat er op dit ogenblik meer mensen zijn met klachten over slecht leggen. Wij vinden het dan ook belangrijk dat iedereen in Leeuwarden en omstreken op de hoogte is. Bij ons gaat dit mogelijk uitdraaien op een vervelend juridisch proces.
Reactie of foto toevoegen
“Vloer laat los”
Door Joris van Lieshout op woensdag 7 sep 2022 22 | vestiging Eindhoven
Service in de winkel goed. Echter laat de PVC visgraat vloer Tromvik Oak Sensation al voor de 3e keer los.
Reactie of foto toevoegen
“PVC en laminaatvloer”
Door Suzanne op vrijdag 29 jul 2022 22 | vestiging Utrecht
Vloer is erg mooi. Vakkundig gelegd. Het heeft wel lang geduurd voordat er eindelijk een legger beschikbaar was. In totaal 5 leggers gehad.
Reactie of foto toevoegen
“Service kan een stuk beter”
Door Jens van Tricht op maandag 25 jul 2022 22 | vestiging Amsterdam
Tjonge wat een naar bedrijf. Mooie verkooppraatjes over klant als familie, ontzorging en maatwerk, maar in de praktijk ben je gewoon een nummer in geautomatiseerde bedrijfsvoering waar snel veel geld aan je wordt verdiend. In overleg met de verkoper had ik mijn vakantie een week verlengd zodat de vloer op tijd gelegd en het huis daarna nog ingericht kon worden. Daarna verdween ik in 'het systeem'. Op het laatste moment kwam de inspectie aan huis maar werd te weinig vloer besteld. Dus zat ik een maand in een onaf huis waar ik mijn kinderen niet kon ontvangen. De klantenservice bood na mijn klacht een kleine compensatie aan maar trok deze terug toen ik niet snel genoeg reageerde. Heel jammer dit allemaal. Ze laten het hartstikke mooi klinken maar ik zou je aanraden nog even verder te zoeken, goede vloeren en betere service is ook elders te krijgen.
Reactie of foto toevoegen
“Liever alle activiteiten door 1 partij afgehandeld”
Door Chris Leerkes op maandag 11 jul 2022 22
Ervaring bestelling is goed. Alleen achteraf gezien had ik alle activiteiten liever bij 1 partij gezien. Het is dus niet alleen maar PVC kopen en klaar. Daar komt van alles bij en had daar graag beter over geïnformeerd geworden.
Reactie of foto toevoegen
“Onafgemaakte vloer”
Door Peter Huber op maandag 4 jul 2022 22 | vestiging Utrecht
De vloer is nooit afgemaakt. Ondanks herhaald verzoek, en na betaling van het gehele bedrag. Lab21 verwijst voor het leggen naar de legger. Deze man reageert echter meestal niet op telefoontjes en apps. Nu het meeste gedaan is alleen het laatste stukje moet worden afgemaakt reageert hij al 2 maanden niet meer. De legger berekende het aantal m2 te leggen en kwam veel hoger uit dan ik zelf. Ik heb de eigen m2 aangehouden bij de bestelling. Na het leggen bleek er 6 m2 over te zijn (op 29 te leggen m2). Ondanks de berichten op de website kon dit niet worden terug gegeven (alleen pvc of materiaal wat speciaal besteld kan niet worden terug gegeven. Ander materiaal wel). LAb21 houdt zich ook niet aan zijn eigen algemene voorwaarden: Volgens art. 5 lid 2 is de maximale aanbetaling 15% voor parket. Lab21 rekent 25%. Geen halszaak, maar wel slordig.
Reactie of foto toevoegen
“Nieuwe laminiaatvloer”
Door Marja van den bos op zondag 3 jul 2022 22 | vestiging Den Bosch
Goed geholpen, prijs en kwaliteit uitstekend.
Reactie of foto toevoegen
“Schande”
Door Roelie Hidding op donderdag 30 jun 2022 22 | vestiging Amersfoort
De vloer (PVC; 100 m2 voor ruim € 7.000) is gelegd en ziet er netjes uit; maar zeer ontevreden over de wijze waarop service is verleend! Elk contact levert mails, met bijlages! Inmiddels een dossier van ruim 20 pagina's! Voor de afwerking op de laatste dag ontving ik de dag ervoor een mail en daarin een dwingende melding voor nog € 210 te storten; zo niet, dan wordt het werk niet afgerond! Schande; schande; schande!!
Reactie of foto toevoegen
“Aanschaf laminaatvloer”
Door Klok op donderdag 30 jun 2022 22 | vestiging Capelle aan den IJssel
Laminaatvloer grayish en zeer tevreden. Bij warme muren is ook de vloer wat warmer van kleur.
Reactie of foto toevoegen
“Slechte service”
Door Faber op woensdag 29 jun 2022 22 | vestiging Groningen
Verkoop en advies was prima. Nu de vloer gelegd is, ziet het er ook prima uit. Echter de service is ronduit slecht. De vloer was vertraagd. Dat kan gebeuren. Wat we wel verwachten is dat hierover proactief gecommuniceerd wordt. De bestelling kwam in 4 delen. Hierna bleek een deel van de bestelling ook niet te zijn geleverd. Daarnaast bleek de lijm over datum. We hebben er regelmatig zelf achteraan moeten bellen om ook maar enige vorm van informatie te krijgen. Beloftes om terug te bellen werden niet gehouden. Er was geen communicatie tussen de leverancier en legger. Over de vloerenlegger hebben we niets dan goeds te zeggen. Hij was bijzonder behulpzaam, flexibel en heeft prachtig werk geleverd.
Reactie of foto toevoegen
“Russische legservice roulette”
Door Anne op dinsdag 28 jun 2022 22 | vestiging Leiden
Onze ervaring met LAB21 had veel weg van een nachtmerrie waarbij LAB21 misleidend was (of eerder ordinair loog) over de vloer zelf, de legservice, de uit te voeren werkzaamheden en de daarbij horende kosten.
Bij deze dan ook onze review ter waarde van 0 sterren: Als je bereid bent veel energie en tijd te stoppen in vervelende contacten met LAB21, graag onder druk te veel betaalt voor een vloer, extra kosten wil maken omdat je verbouw- en verhuisplanning in de soep loopt en liefst Russische legservice roulette speelt met extra veel kans op een legger zonder de juiste vaardigheden, koop dan vooral een vloer bij LAB21. Dan weet je zeker dat je veel geld kwijt bent, ontvang je geen service en krijg je misschien een vloer die goed gelegd is maar waarschijnlijk niet.
Mocht je dit lezen en toevallig al in zee zijn gegaan met dit bedrijf, leg alles wat er gebeurt vast (foto's, e-mails, opleverbonnen van de legger en bezorger van de vloer controleren en ook op de foto zetten). Dan heb je nog enige kans om teveel betaalde kosten terug te krijgen. Bijvoorbeeld in ons geval een tweede keer egaliseren die toch niet nodig bleek maar natuurlijk wel onder druk al vooruit betaald was. Dit bedrag van zo'n 700 euro kregen we na heel veel gedoe met klantenservice alleen maar terug omdat het op ons verzoek duidelijk op de bon van de legger stond waarvan we een foto hebben gemaakt die we op konden voeren als bewijs. Hadden we dit bewijs niet gehad dan hadden we kunnen fluiten naar ons geld, klantenservice heeft er geen problemen mee om je weg te zetten als onbetrouwbaar, hangt de telefoon gerust op als je moeilijke vragen stelt en helpt je in principe niet.
@Lab21, het zou jullie sieren als jullie ook de kosten voor het schuren van het anhydriet wat uiteindelijk ook niet nodig was, zouden crediteren. Zie vooral het klachtdossier horende bij ordernummer 67242. Vooraf communiceren dat schuren noodzakelijk is en achteraf het schuren niet uitvoeren en erbij vertellen dat het schuren slechts soms nodig is maar dat er nu eenmaal een vaste prijs is voor anhydriet ondervloeren en je dus de 254 euro niet terug gaat betalen. Kortom ga je schamen.
Reactie of foto toevoegen
“Een nare smaak aan overgehouden”
Door Nina van Nieuwkoop op dinsdag 28 jun 2022 22 | vestiging Leiden
In de winkel zeer prettig geholpen met goed advies. De verkoper nam echt de tijd voor ons en het doorspreken van onze wensen. Ook werd uitvoerig rekening gehouden met ons huis, de vloerverwarming en gezinssamenstelling. Uiteindelijk hebben we een mooie vloer uitgekozen waar we heel blij mee zijn. Daarentegen zijn we niet tevreden over de manier van planning en communicatie. Meermaals is er iets mis gegaan waardoor de vloer niet kon worden gelegd op de gesproken data, plinten niet werden geleverd en ook de deurmat nog altijd niet correct is geïnstalleerd. Een aantal werknemers bij de klantenservice waren niet erg professioneel en behulpzaam, dat is ons best tegengevallen. De vloer is prachtig maar we hebben er toch een nare smaak aan overgehouden, zeker omdat we er veel geld voor hebben betaald.
Reactie of foto toevoegen
“Vloer zit vol met krassen”
Door Yoran Wagtman op maandag 27 jun 2022 22 | vestiging Capelle aan den IJssel
Wij hebben een vloer gekocht PVC waar we meer dan 3000 euro voor hebben betaald.
Tijdens het adviesgesprek hebben we gevraagd hoe de vloer zou zijn met huisdieren.
Dit bleek geen enkel probleem gaf de verkoopster aan. Ondertussen ligt onze vloer er 3 maanden in. Super mooie vloer .... alleen hij zit helemaal vol met krassen. Wij gaan hier uiteraard het klachten formulier voor invullen. Wij vinden het namelijk niet normaal dat je specifiek aangeeft dat je huisdieren hebt en de verkoopster aangeeft dat dit geen enkel probleem is met de PVC vloer.
Reactie of foto toevoegen
“Problemen met de plinten”
Door Geoffrey op maandag 27 jun 2022 22 | vestiging Enschede
De vloer is tot nu toe degelijk. Ligt er mooi in. Alles zoals afspraak gegaan. Wel kwamen de plinten beschadigd aan. 2 dagen later netjes nieuwe plinten ontvangen. Let wel op hoeveel je besteld, er was ons verteld dat je gratis wat je over had terug kon brengen. Dit blijkt niet zo te zijn! Uiteindelijk wel netjes opgelost maar qua terugbrengen wel veel gedoe gehad.
Reactie of foto toevoegen
“Zeer matige ervaring”
Door Gevers op maandag 27 jun 2022 22 | vestiging Amsterdam
Ik vond het verkoop gesprek goed verlopen. Alleen het contact daarna was echt zeer moeizaam en als ik er geen druk achter zette gebeurde er helemaal niks!
Als ik naar de winkel belde kreeg ik keer op keer de voice mail dat de winkel niet open was en als ik een ander filiaal belde gaven ze aan dat ze wel open zijn!
Zodra ik dan een mail stuurde werd en hopelijk gereageerd! Uiteindelijk ben ik maar naar oostzaan gereden om een stuk vloer te lenen! Het gevoel wat je krijgt is goed tot de handtekening en daarna zoek het maar uit! Ook hebben we eerst een schatting gemaakt hoeveel meter nodig was! Toen hebben ze het zelf gemeten en wat ik erg vervelend vond was dat ik aan het einde nog 3 volle pakken over had en 3 die gebruikt waren(dit is logisch) maar het is nou niet echt goedkoop! Dus baal best dat er 3 over zijn! Ook voor het inplannen van de voorinspectie en het egaliseren en het leggen is een drama! In de winkel beloven ze vanalles en zodra je de legmonteur spreekt kan het niet en kun je ook geen kant op! Ook hun hebben dit vaker gehoord en zijn er behoorlijk klaar mee want ze hebben steeds boze mensen aan de telefoon! Ik vind het een zeer matige ervaring! Het product is mooi maar de service zodra je handtekening staat is echt belabberd! Hoge bergen beloven maar niet nakomen! Gelukkig is het goed gekomen en is het eindresultaat mooi maarja.
Reactie of foto toevoegen
“Na 4 maanden nog niet klaar”
Door Parand Mahmoodi op maandag 27 jun 2022 22 | vestiging Amersfoort
Na 4 maanden, is onze klus nog niet af. We hebben meer dan 10 keer Lab21 gebeld en meer dan 4 keer in kantoor geweest. Niemand voelt zich verantwoordelijk hier en het was en heel slecht ervaring om klant van Lab21 te zijn!
Reactie of foto toevoegen
“Telefonisch service van hoofdkantoor is slecht”
Door Esther op maandag 27 jun 2022 22 | vestiging Oostzaan (Amsterdam)
In de winkel werd ik erg goed geholpen door Johan. Hij gaf goede tips en was erg behulpzaam. De vloer was echter ruim verkeerd geschat, ook al hadden we plattegronden met de goede maten, waardoor de prijs veel hoger uitviel. Uiteindelijk was er nog veel vloer en plinten over. De service als je belt naar het hoofdkantoor is ronduit slecht. Er zit een jongen achter de telefoon die geen moeite doet en totaal ongeïnteresseerd overkomt. De service van het hoofdkantoor telefonisch vond ik echt enorm slecht. De vloer was wel heel mooi en de jongens die het kwamen leggen waren aardig en hardwerkend.
Reactie of foto toevoegen
“Plaatsen duurde erg lang”
Door Wilco op maandag 27 jun 2022 22 | vestiging Leiden
Mooie vloer, goed materiaal. Helaas duurde de plaatsing lang door beperkte beschikbaarheid van leggers en een matig uitgevoerde voorinspectie.
Reactie of foto toevoegen
“Beloftes worden niet nagekomen”
Door Lisette op vrijdag 27 mei 2022 22 | vestiging Utrecht
Allereerst jammer dat je geen 1 kan geven, want een 2 is nog te hoog voor de service die ze geven. De organisatie komt afspraken niet na. Nadat de vloer niet goed was gelegd, zou er iemand komen voor herstelwerkzaamheden. Inmiddels is het 4 maanden verder en is er nog steeds niemand geweest om het op te lossen. Elke keer wordt er weer beloofd dat het goed komt, maar dat komen ze niet na. Ik zou niemand aanraden om bij dit bedrijf een vloer te kopen.
Reactie of foto toevoegen
“Verrekening in nadeel klant bij verkeerd aantal m2”
Door Danny Visser op zondag 8 mei 2022 22 | vestiging Delft
Koop hier geen vloer. En koop je toch lees even online recensies. Alle goede recensies gaan over de verkopers dus alles vooraf. Alle slechte gaan over de afhandeling. Ons verhaal: Verkoper heeft super geholpen. Jammer dat het bedrijf je graag oplicht. Vloer is nagemeten en de juiste materialen zijn besteld. Ik bleek zelf veels te veel m2 te hebben gemeten. Uit goed vertrouwen alles betaald op klein bedrag na. Ipv terug storten hebben ze de rekening maar afgehandeld op wat er nog open stond. Er was dus te veel besteld door hun. Bij de afhandeling word er gezegd je krijgt 50% van de waarde terug op 21m te veel bestelde plinten. De 3 pakken met vloerdelen waren speciaal besteld en nemen ze niet terug. Zelfs de legger gaf aan dat 3 pakken wel erg veel is om over te hebben. Maar de legger heeft wel alle pakken geopend. Afspreken met de legger vooraf ging ook niet naar behoren. Ik app hem op vrijdagochtend. Hij belt na sluitingstijd op om te zeggen dat hij al 3 dagen rugklachten heeft en maandag niet kan komen. Al met al zure nasmaak. Kwaliteit van de vloer is ok.
Reactie of foto toevoegen
“Vloerdelen werken”
Door Gerrit Boute op woensdag 13 apr 2022 22 | vestiging Breda
Wij hebben een PVC-laminaat vloer gekocht bij LAB21. Bij de aankoop hebben wij vooraf gevraagd aan de verkoper (locatie Breda) wat voor ons de beste oplossing was. Want wij hadden nogal wat wensen. Wij hebben een vloer met vloerverwarming en een hond waarbij wij hebben aangegeven dat we een vloer wilde die redelijk krasbestendig was. Door LAB 21 werd een PVC Laminaat vloer aangeraden welke een steviger rug had waar cement in verwerkt was. Ideaal geschikt voor onze toepassing. Op onze vraag of deze vloer zelf gelegd kon worden gaf de verkoper aan dat dit juist een vloer was, die uitermate geschikt was om zelf te leggen en uitsteken voor het gebruik met een hond. Hij demonstreerde dit nog met het krassen met een sleutel. Na het leggen van de vloer waren wij ook uitermate content met het resultaat. Een prachtige vloer. Die er keurig inlag, waarbij wij natuurlijk rekening hebben gehouden met de leginstructie inclusief het stookschema van de vloerverwarming voor het op de juist manier van opstoken. Na enige tijd begon er hier en daar wat kleine kiertjes te ontstaan en hier en daar wat kleine stukjes van het PVC af te brokkelen. Daarop hebben wij contact opgenomen met LAB21 en hen hiervan op de hoogte gesteld.
LAB21 stelde daarop de vraag hoe wij de vloer gelegd hadden. Natuurlijk hebben wij aangegeven dat deze vloer in overeenstemming met de door LAB21 aangegeven leginstructie te hebben aangebracht. Ik heb hen direct foto's gestuurd van hoe de vloer erin lag direct na het aanleggen en hoe de situatie nu was. De reactie van LAB21 was, en ik dacht dit is een grapje, stelt dat je geen zware dingen zoals een keukenblok of ander sinds op je vloer mag plaatsen. Dit was ons vooraf niet gemeld, want anders hadden wij deze vloer nooit gekocht. En wat melde LAB21 nog meer, dat als je de vloer zelf legt de garantie vervalt. Bij het verzoek voor garantie beloofde LAB21 alles naar wens op te lossen en er zou een monteur langs komen om de schade vast te stellen. Maar blijkt nu dat ze helemaal geen garantie geven van wege het feit dat er keukenblok op de vloer is geplaatst en sluiten daarmee het dossier en laten ons als klant gewoon stikken. Kortom: Koop nooit een vloer bij LAB21 het is een onbetrouwbaar bedrijf die wegloopt voor zijn verantwoordelijkheid en zijn klanten laat stikken.
Reactie of foto toevoegen
“Voor het egaliseren wordt opeens meer gerekend”
Door Dennis op maandag 4 apr 2022 22 | vestiging Eindhoven
In de showroom prima geholpen en na een tweede keer kijken een vloer gekocht voor 7500. Maar daarna begint het gedoe: Maanden geleden is er iemand komen kijken. Daarna niks meer vernomen over vloeroppervlak of zoiets (waarover straks meer). Vervolgens is er een andere legger toegewezen. Prima. Na een keer of 7 met planning te hebben gebeld (die er achter de schermen écht een poppenkast van maken blijkbaar. Hoe moeilijk kan het zijn?) en waarna wij aan hen moesten doorgeven wat er nou eigenlijk voor wanneer gepland stond, is er vandaag geëgaliseerd. Kwam er wel even 900 euro bovenop, want er was meer vloeroppervlak dan ze dachten. Ok, dat kan. Maar waarom hebben we dat maanden geleden niet gehoord bij de voorinspectie? Dus gebeld vandaag over die 900 euro die we vandaag, dezelfde werkdag vóór 17u moesten overmaken, en dat was gelukkig een foutje: het bedrag was 1100 euro. Een snelle rekensom leert dat we een extra 15% bovenop de toch al stevige prijs moesten voldoen. Er kon geen sorry vanaf en er was geen coulance, louter het smoesje dat zij opeens met een andere legger verder moesten. Alsof dat onze schuld is geweest of zo... Kortom, voorkom gedoe en op extreem korte termijn een substantiële meerprijs moeten betalen en haal je vloer gewoon ergens anders. Wij hebben nog een verdieping en een aanbouw te gaan. Geen idee vooralsnog waar we die vloer gaan halen, maar in elk geval niet bij lab21. Gewoon lekker inspiratie opdoen in de showroom en dan zo snel mogelijk wegwezen daar.
Aanvulling 12 april 2022:
De leggers hebben overigens prima werk geleverd, maar zelfs na het leggen krijg ik nog mailtjes over leveringen terwijl de vloer er al ligt inmiddels. Ook was de levering van de vloer niet volledig, dit was niet medegedeeld, en moest ik weer halsoverkop zorgen dat er de volgende ochtend iemand thuis kon zijn om de nalevering in ontvangst te nemen.
Reactie of foto toevoegen
“Mooi vloeren, niet tevreden over de vloerenleggers”
Door Mevr. de Wit op maandag 28 mrt 2022 22 | vestiging Utrecht
Wij hebben zowel een PVC visgraatvloer als een laminaatvloer gekocht bij Lab 21 in Utrecht. Beide vloeren zijn erg mooi en we zijn erg tevreden, echter zijn wij minder tevreden over de vloerleggers. De leg afspraak is enkele malen verplaatst en ook ze moesten een aantal keer terug komen om de vloer te leggen...tot 2 keer toe moest er materiaal bijbesteld worden (en moesten wij bij betalen) en de vloerleggers lieten een hoop troep achter. Ook zat er veel lijm op de muur en delen van de vloer, wat moeilijk te verwijderen is. De plinten komen na 2 maanden al los van de muur en ook de muren en deuren zijn op meerdere plekken beschadigd door de vloerleggers.
Kortom: over de vloeren zelf zijn wij erg tevreden, maar over de de vloerleggers zijn wij niet te spreken! Wij raden aan om met andere vloerleggers te gaan werken, dit voorkomt een hoop problemen.
Reactie of foto toevoegen
“De vloer gaat stuk op de naden”
Door Bas op woensdag 23 mrt 2022 22 | vestiging Den Bosch
Verschrikkelijk bedrijf, verkopen kunnen ze goed maar het woord service komt niet voor in hun woordenboek. Vloer blijkt niet op de ondervloer te kunnen waarvan Lab21 heeft gezegd dat het wel kon. Nu gaat het dus stuk op de naden, en geeft Lab21 niet thuis. Meermalen wordt beloofd terug te bellen dat is werkelijk waar nog geen één keer gebeurd. Telkens zelf terugbellen en met weer met een smoes worden afgescheept. Mijn advies, kies een andere zaak. Kost wellicht iets meer maar dan weet je ook dat het goed is.
Reactie of foto toevoegen
“Het leggen ging niet goed”
Door T Oostland Viel op dinsdag 22 mrt 2022 22 | vestiging Groningen
De vloer is prachtig. Het leggen was ik niet blij mee. Het is (goed??) gekomen omdat ik er steeds achter aan heb gebeld. Er zijn nog steeds kleine stukjes wat niet goed is gelijmd. Trouwens de meneer in Filiaal Groningen super aardig en behulpzaam
Reactie of foto toevoegen
“Vloer niet geleverd”
Door H.J.Swan op dinsdag 22 mrt 2022 22 | vestiging Amsterdam
Pvc visgraatvloer gekocht. op datum levering pas gehoord dat vloer niet geleverd werd ivm produktiefout. Hele woonkamer en keuken was al leeg. Maand op campingstoeltjes gezeten. 2 Vloerenleggers zijn langs geweest en nummer 3 heeft vloer na een maand gelegd. Overgebleven pakketten ingeleverd en tig mailtjes moeten sturen waar mijn geld bleef.
Reactie of foto toevoegen
“De pallet met laminaat werd op straat gezet”
Door Lennie op maandag 21 mrt 2022 22 | vestiging Amsterdam
Jammer dat de pallet voor op de straat werd gedeponeerd, terwijl ik op de begane grond woon, 43 kg weeg en met geen mogelijkheid zelf de pakketten binnen halen kon, wat ik aangegeven heb bij aankoop. Desalniettemin ben ik tevreden over de vloer, nog geen hiaten en/of gebreken, had offerte gevraagd voor het leggen vd vloer, was echter 2x duurder dan de vloer zelf! Het advies van André de verkoper/ adviseur was overtuigend genoeg om mij te doen bestellen.
Reactie of foto toevoegen
“Bezorgen tot binnen was een probleem”
Door Marcel Macquine op maandag 21 mrt 2022 22 | vestiging Capelle aan den IJssel
Wij hebben een nieuwe pvc klikvloer gekocht, zijn tevreden echter bezorgen tot binnen was een probleem voor deze vestiging en hebben dus zelf alles naar boven kunnen halen dat was minder.
Reactie of foto toevoegen
“Communicatie kan beter”
Door Jolanda Bertrums op maandag 21 mrt 2022 22 | vestiging Den Bosch
Goede aankoop, goede vloer, heel erg mooi maar toch wel wat problemen gehad met nazorg, die gelukkig wel goed werden opgelost. Uiteindelijk is het wel duurder geworden maar dat kwam doordat er een andere ondervloer moest komen (dit kon de verkoper niet zien, had de vloerenlegger moeten zien). Ook de telefonische bereikbaarheid van de winkel is niet optimaal en de reactietijd op email kan veel beter.
Reactie of foto toevoegen
“Een drama”
Door Huib van Saane op maandag 21 mrt 2022 22 | vestiging Amersfoort
De vloer is gelegd door een bedrijf dat niet in staat is gebleken om een vloer te leggen, ingeschakeld door Lab21. Het resultaat is verschrikkelijk. Ben nu al 4 maanden bezig om Lab21 te bewegen de vloer te herstellen/ opnieuw te leggen. Een drama!
Reactie of foto toevoegen
“Zeer slechte after sales”
Door Benno Doldersum op dinsdag 15 mrt 2022 22 | vestiging Enschede
Ontvangst door Gaby en showroom prima, ook kwaliteit is goed, maar dan komt het: dit bedrijf werkt met zzp-ers, die eigenlijk helemaal niet voor dit bedrijf willen werken en zien dit als tussenklus, hoe het ze uitkomt. Afspraken worden niet nagekomen, of er komt helemaal niemand opdagen en overal moet je als klant maar zelf achteraan; het hoofdkantoor verwijst je keer op keer door naar de legger, hoezo? Ik heb niet bij de legger een vloer besteld, maar bij jullie Lab21. Jullie werken met amateurs en ipv de klant serieus te nemen en zaken op te lossen, schuiven jullie je verantwoordelijkheid simpelweg af! Geen terugkoppeling over wat dan ook na problemen. Inmiddels is de legger al 3 keer terug geweest en nog zijn er planken die niet goed gelegd zijn en omhoog staan of hobbelen. De vloer is simpelweg niet goed geëgaliseerd. Maar goed, dat we het pak pvc vloer, die over was en we eigenlijk terug wilden doen, gehouden hebben, want deze is al weer voor de helft opgemaakt om fouten te herstellen. Dat jullie je naam zo te grabbel gooien is onbegrijpelijk. Excuus en een compensatie voor dit zou jullie sieren! Neem betrouwbare vaste mensen in dienst, om deze zeer slechte after sales te voorkomen. Wij nooit weer. Nogmaals aan de verkoopster ligt het totaal niet, de rest is bagger!
Reactie of foto toevoegen
“PVC vloer gaat niet goed”
Door Daan Jongen op donderdag 17 feb 2022 22 | vestiging Amsterdam
DOE HET NIET! Oplichters eerste klas. Om te beginnen verkoper Lex: hij smeert je met gladde praatjes een vloer aan zonder daadwerkelijk in te gaan op je zorgen; Amsterdams huis, houten vloer met verloop: "Geen probleem hoor! Geen extra kosten ook." Na de aanbetaling is er ineens "een fout gemaakt." Ja verkeerde prijs gerekend: die gaat nu met €1500 omhoog.
Dan de inspectie! In orde zegt meneer Dick. Maar als de legger dan komt en zegt: op deze vloer kan ik geen pvc leggen en gewoon weggaat begint de bende. "Dat was toch onze verantwoordelijkheid en staat toch echt in de voorwaarden." Boos de winkel ingelopen; conclusie: dat hadden ze inderdaad moeten zien bij de inspectie. Goh.
Twee weken verder: voor meer dan €2000 vloer laten egaliseren voor de vloer die dus eigenlijk helemaal niet in dit huis kan. Maar ja ons probleem. Terwijl wij dit in 3 dagen geregeld hebben wachten we een maand later nog steeds op een legger. Weken lang bellen we dagelijks 3 keer naar Lab21: "we gaan er echt achteraan" om nooit meer wat te horen.
Ondertussen zo gigantisch veel extra kosten gemaakt met verblijf elders, extra huur opslag spullen en ga zo maar door. Walgelijke partij dit waar je ver van uit de buurt moet blijven. Wij zijn ondertussen juridische stappen aan het voorbereiden.
Reactie of foto toevoegen
“Levering duurde veel te lang”
Door K de vries op dinsdag 8 feb 2022 22 | vestiging Groningen
Ze beloven een levertijd van 2 weken maar het werden er 3 maanden. Beter laat dan nooit zullen we maar zeggen dan, De vloer ziet er wel.mooi uit en ook de kwaliteit is goed.
Reactie of foto toevoegen
“Willen het niet snappen”
Door Sander J op zondag 6 feb 2022 22 | vestiging Groningen
1e contact goed, daarna totaal geen reactie op een stuk of 6 emails. Waarom € 80,- bezorgkosten? Voelde toch als een webshop. Contact met hun landelijke klantenservice: zelden zulke domme vragen gehoord; ze wilden t niet snappen. De door hun ingehuurde legger deed paar dingen niet slim. O.a. luik niet bereikbaar; en door opnieuw leggen nu een beschadigd vloerdeel. Advies: koop ergens anders.
Reactie of foto toevoegen
“Aanschaf en leggen laminaatvloer”
Door Marco op zaterdag 29 jan 2022 22 | vestiging Breda
Op tijd geleverd en gelegd. Vloer is wel beetje gaan werken helaas
Reactie of foto toevoegen
“Niet tevreden”
Door Ton van der Plas op vrijdag 28 jan 2022 22 | vestiging Leeuwarden
De verkoper was goed op de hoogte van zijn producten. En wist in no time naar wat wij op zoek waren.
Aanvulling ontvangen 31 januari 2022: Ik zou graag ook willen vermelden dat lab 21 van de gelegenheid van de drukte gebruik maakt dat de klant het gehele bedrag van tevoren dient te betalen. Ik heb alles uit de kast geprobeerd te halen om dat te veranderen maar tevergeefs. Ik heb daardoor de verhuizing zelf met mijn eigen auto verricht. Ook heb ik het laminaat parket wat in de regen bezorgd is zelf naar boven gebracht. Ook was er volgens lab 21 niet volgende betaald. Ik heb uit onmacht maar het resterende bedrag bedrag betaald wat ik na een maand weer gestorneerd heb gekregen.
Reactie of foto toevoegen
“Service en nazorg waardeloos”
Door Irene de Beer op vrijdag 28 jan 2022 22 | vestiging Utrecht
ik vind de vloer heel mooi, de verkoopster prima, maar de service en nazorg zijn waardeloos. Eerst moest ik al weken achter de monteur aan omdat er een plank omhoog kwam zetten. Hij is inmiddels geweest, maar sinds december zit er op een andere plek een naad. Op 28 december heb ik de legdienst een mail gestuurd hierover maar ik hoor helemaal niks. ik wil een andere persoon laten komen, een kwaliteitsmedewerker, zodat hij kan beoordelen hoe het ligt, want nu zou ik niemand dit aanbevelen. ik hoef de monteur ook niet meer van het leggen, hij heeft het fout beoordeeld en is/was te druk met privé zaken. Er had geadviseerd moeten worden bij de betaalde voorinspectie om te egaliseren, dan hadden we veel betere kwaliteit nu gehad.
Reactie of foto toevoegen
“Proces kon beter”
Door Mohan op vrijdag 28 jan 2022 22 | vestiging Delft
Laminaatvloer gekocht en laten aanbrengen.
Reactie of foto toevoegen
“Niet erg tevreden met leggen van pvc vloer”
Door B. van der Meer op vrijdag 28 jan 2022 22 | vestiging Oostzaan (Amsterdam)
VT Wonen Klik PVC Herringbone natural gekocht. Lab21 vloerenlegger kwam niet opdagen voor een voorinspectie. Uiteindelijk heel eventjes geweest en gaf aan dat de offerte correct was en heeft de vloer/plinten definitief besteld. Deze vloerenlegger Is door Lab21 'aan de kant gezet' en kwam met een andere vloerenlegger. Dat leverde vertraging op omdat hij niet kon op de afgesproken dag. Heeft nogal vertraging opgeleverd, omdat het in zijn schema ingepast moest worden en hij aangaf dat de vloer niet in 1 dag gelegd kon worden zoals was toegezegd. Ook gaf hij aan dat de vloer eigenlijk vooraf geëgaliseerd had moeten worden, zodat leggen nu meer tijd kostte en ook was er te weinig m2 besteld. Toen hij de plinten wilde plaatsen bleken die niet de juiste dikte te hebben, zodat er voor een 'creatieve' oplossing met een onderplint is gekozen wat eigenlijk niet de bedoeling was. Dit heeft plaatsgevonden eind september/oktober 2021 en nog steeds is de vloer niet helemaal af qua afwerking plinten. Geen idee of de vloerenlegger überhaupt nog komt om het af te maken. Lab21 heeft schriftelijk aangegeven dat zij geen compensatie geven voor problemen, zoals kosten (o.a. opslag huisraad) en vertraging (later verhuizen en verzetten levering meubels) die ontstaan door een door Lab21 aangeleverde onderaannemer.
Reactie of foto toevoegen
“De 5e legger heeft het opgelost”
Door I.Solinger-Buné op vrijdag 28 jan 2022 22 | vestiging Amersfoort
De vloer ,daar ben ik blij mee. Maar over de leggers en duur van de afhandeling niet . In mei besteld,in september zou er gelegd worden. 4 leggers later. Nu word 30 januari de keuken opnieuw gelegd. Wat een stress dit gegeven heeft. Het spijt me voor de klantenservice dat ik niet aardig ben geweest door de telefoon.
Reactie of foto toevoegen
“Mooie pvc vloer”
Door Snijder op vrijdag 28 jan 2022 22
De voorbereiding ging niet zoals het hoort, maar we zijn erg blij met het eind resultaat
Reactie of foto toevoegen
“Prima laminaat”
Door J. Hobert op vrijdag 7 jan 2022 22 | vestiging Breda
Heldere communicatie. Enkele pakken bevatten kapotte planken, dit is snel en vriendelijk opgelost door de klantenservice.
Reactie of foto toevoegen
“Mooie vloer, minder tevreden met hoofdkantoor”
Door Egbertha op donderdag 6 jan 2022 22 | vestiging Groningen
De vloer is mooi geworden. Erg tevreden met product. Minder tevreden met hoofdkantoor.
Reactie of foto toevoegen
“Leggen was lastig bij pvc vloer”
Door Tom op dinsdag 14 dec 2021 21 | vestiging Amersfoort
Het kost veel tijd om alles goed geregeld te krijgen. Met name heen en weer gestuurd worden tussen legger en lab21 is vermoeiend. Ervaring in de winkel was goed, maar eigenlijk het hele proces daarna is drama. Heel vaak net niet telt bij elkaar op als waardeloos.
Reactie of foto toevoegen
“Aankoop PVC vloer”
Door Hendriks op maandag 13 dec 2021 21 | vestiging Capelle aan den IJssel
Product voldoet aan de verwachting, bezorging was redelijk.
Reactie of foto toevoegen
“Aankoop pvc vloer retour toch niet meer mogelijk”
Door N.E pijpers op dinsdag 16 nov 2021 21 | vestiging Capelle aan den IJssel
had meerdere pakken over die werden niet niet retour terug genomen .wat wel was gezegd
Reactie of foto toevoegen
“Slechte klantervaring”
Door R.Jonkers op dinsdag 2 nov 2021 21 | vestiging Eindhoven
Was best tevreden over de verkoper. Maar mijn ervaring met LAB21 is de slechtste die ik ooit heb meegemaakt
Reactie of foto toevoegen
“Hele mooie vloer”
Door jules vaes op maandag 1 nov 2021 21 | vestiging Breda
Hele mooie vloer, prima geholpen. goed advies.
Reactie of foto toevoegen
“Leggen viel tegen”
Door Jos van Tintelen op maandag 1 nov 2021 21 | vestiging Utrecht
Zodra er is betaald wordt de verantwoordelijkheid bij de legger neergelegd en blijft Lab21 buiten beeld. Wij hadden de pech dat er overal primer + schade op de net geverfde plinten en muren zat. De reactie van Lab21: dan hadden we die moeten afplakken. Veel lijmresten achter gelaten op de vloer en deurmatten, verschillende delen erg slecht afgekit, Afvoer verstopt met egaline doordat alle materialen van de legger hier werden afgespoeld: Drama! Het kruipluik naar de waterafsluiting kon na het leggen van de vloer niet meer open en we hebben zelf een profiel geinstalleerd. En niet te vergeten was al het afval inclusief kitresten op de nieuwe vloer achtergelaten (!) Het duurde ook erg lang voordat de terugbetaling van de niet geleverde diensten en materialen was geregeld. Zeer vriendelijk geholpen in de winkel, maar helaas viel het resultaat en al het meerwerk dat we er zelf aan hadden ons erg tegen. We hebben er een nare nasmaak aan over gehouden. Afhandeling van de klacht was zeer slecht, zelf continu er achter aan moeten bellen en als antwoord: we vinden het vervelend. Misschien hebben wij net pech gehad qua legger, maar de vloer was gekocht bij Lab21 dus hdden zij hier bovenop moeten zitten.
Reactie of foto toevoegen
“Legservice”
Door Jordy Mieloo op zondag 31 okt 2021 21 | vestiging Leiden
Prima geholpen in filiaal te Leiden. Echter wel een onverwachte langere levertijd op de vloer. We hadden een mooie vloer aangeschaft echter het leggen van de vloer is niet netjes gedaan. Dit hebben we uitbesteed en is door Lab21 geregeld. Veel slordigheden en schoonheidsfoutjes. Tevens veel onoverzichtelijke en dubbele mails betreft de vloer en de levering daarvan. Ze verkopen mooie vloeren maar de service en legservice kan beter wat ons betreft
Reactie of foto toevoegen
“Verkeerde vloer”
Door Familie Paree uit Lekkerkerk op zondag 31 okt 2021 21 | vestiging Capelle aan den IJssel
Het voorbeeldbord dat wij als parketvloer hadden uitgekozen zat een sticker met informatie over, naar ons later bleek, een andere vloer. Gevolg was dat een verkeerde vloer werd geleverd en gelegd. Enige empathie daarover ontbrak geheel van de zijde van LAB21. Ons indringende verzoek het te herstellen werd niet op prijs gesteld door klachtenservice Amersfoort, ons telefoongesprek werd door een medewerker tot tweemaal toe afgebroken. Kortom zeker geen positief beeld over LAB21 Amersfoort. Van de zijde van de medewerkers van de vestiging Capelle aan den IJssel alle lof over hun opstelling.
Reactie of foto toevoegen
“Pvc vloer aankoop”
Door DianaSchoonenberg op zondag 31 okt 2021 21 | vestiging Breda
Wij hebben een pvc vloer waar al heel snel (binnen 2 weken) krassen op te zien zijn.
Dit gemeld te hebben waren ze van mening dat het door schuiven kwam terwijl dit niet het geval is geweest maar volgens hun liegen wij dan. Er is nooit over een oplossing gesproken er is ook niemand komen kijken. Ook hadden wij op hun advies meer pakken pvc gekocht als dat we zelf nodig dachten te hebben, prima hun zijn de experts zou je denken, dus dachten we dat we die netjes konden retouren bleek later dat dat bij ons niet kon omdat ze zeiden dat het speciaal voor ons besteld was Uhhh ik heb deze vloer uitgezocht omdat diegene die ik wilde op het laatste moment niet leverbaar was op de beloofde datum en deze vloer was op voorraad dus niet speciaal besteld! Om te verkopen zijn ze heel aardig totdat er iets niet goed is dan kan er niks!!
Reactie of foto toevoegen
“Een eyecather in mijn keuken”
Door Susan Damoiseaux op zondag 31 okt 2021 21 | vestiging Eindhoven
Ik ben heel blij met mijn vloer, een 2 kleuren visgraat vloer. De legger was erg behulpzaam met de diversiteit aan kleuren waardoor de vloer heel regelmatig eruitziet. Een echte eyecatcher in mijn keuken.
Reactie of foto toevoegen
“Aanschaf laminaatvloer”
Door rm messchendorp op zondag 31 okt 2021 21 | vestiging Groningen
bedrijf goed toegankelijk. telefonisch goed te bereiken. klantenservice laat te wensen over.
Reactie of foto toevoegen
“Legservice niet goed”
Door Yann van den Boomen op zaterdag 23 okt 2021 21 | vestiging Breda
Behoorlijk geholpen in het filiaal Breda. Snel willen verkopen en een super leg service beloofd.... Na meerdere malen aandringen eindelijk een afspraak gemaakt met legservice Jeroen Boleij. Meerdere keren afgezegd of te laat gekomen. Zeer moeilijk afspraken maken en bij een klacht is het antwoord vanuit Lab21; ja die jongens zijn ook druk hè... Nadat uiteindelijk de vloer is gelegd,waarbij overigens geen rand is afgekit waar wel voor is betaald, plank voor plank de pvc moeten schoonmaken omdat op praktisch elke plank lijm resten zaten. Ook zitten meerdere hoek stukken los en zijn niet goed vast gelijmd. Waardeloze legservice waar vanuit Lab21 niets aan wordt gedaan. Niet in zee gaan met mooie praatjes en beloftes vanuit Lab21.
Reactie of foto toevoegen
“Nieuw PVC vloer”
Door ET op woensdag 25 aug 2021 21 | vestiging Leeuwarden
Ik heb een pvc-vloer gekocht voor de begane grond. Er waren plinten te kort, niet heel erg, er zitten nu geen plinten in de voorraadkast, maar toch, dat had niet gehoeven. Het overgangsprofiel had niet gehoeven, de mat en vloer zijn goed geplakt en sluiten goed aan, ik had me daarmee een kleine €30 kunnen besparen. Ik werd stapel van alle mails die ik heb ontvangen: van de verkoper, de legger, de planning, de inkoop, klantregistratie. En als ik 1 partij iets had gemaild, kwam de andere partij met een vraag die ik net aan een ander had beantwoord. Ik hield er een hele administratie aan over.
Reactie of foto toevoegen
“Prima”
Door Ad Nieuwenhuis op dinsdag 24 aug 2021 21 | vestiging Utrecht
Goed advies personeel in de vestiging Utrecht. Stipte levering en zelfs tot achter het huis gebracht. Product prima kwaliteit,
Reactie of foto toevoegen
“Verwacht meer”
Door Peter Westerhoven op dinsdag 24 aug 2021 21 | vestiging Oostzaan (Amsterdam)
Wij zijn zeer teleurgesteld in het resultaat zeker gezien de kosten van bijna 12.000 euro. De legger was een regelrechte amateur. Na het egaliseren zat de vloer vol met meer oneffenheden dan ervoor. De PVC vloer lag aan de zijkanten niet vastgelijmd en er zitten veel kieren in de vloer. Verder is het leggen om bijvoorbeeld een ventilatiebuis gewoon prutswerk waarbij het PVC rechtop omhoog loopt tegen de buis aan. Al met al reden genoeg voor ons om de overige verdiepingen te anuuleren, want 1 bedroevend resultaat is wat ons betreft voldoende. Wij hopen dat de betreffende legger inmiddels door Lab21 aan de kant is geschoven en ons leed andere mensen bespaard blijft, want voor de prijs van LAB21 vloeren verwacht je toch echt wel wat meer.
Reactie of foto toevoegen
“Contact met backoffice gaat niet goed”
Door Merel van Nuland op dinsdag 10 aug 2021 21 | vestiging Utrecht
Eigenlijk is 2 sterren teveel voor deze organisatie!!! Zie je LAB21 staan, bedenk dan nogmaals of je wel echt naar binnen gaat. Bij binnenkomst is namelijk alles mogelijk en hebben ze prachtige verhalen in een mooie showroom. Het voelt professioneel en vertrouwd aan. Totdat je na het plaatsen van een order in contact met ze probeert te komen (onmogelijk) of als er geleverd moet gaan worden. Leugen na leugen! Onze houten vloer, die voor ons op voorraad zou liggen, was totaal niet leverbaar. Dit moesten wij in de week van plaatsing horen van de legger, dit na het volledige bedrag betaald te hebben. We konden niets meer! Uiteindelijk na heel veel gedoe, met onze rug tegen de muur, hebben we een totale andere vloer moeten accepteren. Onze nieuwe keuken kon niet afgemaakt worden, omdat de nieuwe vloer weer niet op de beloofde datum er was. Ook zij zijn de dupe van deze organisatie en moesten nogmaals terugkomen. Kosten hiervoor waren in de €300! Uiteindelijk is de vloer meer dan 6 weken te laat geleverd. Dit bleek ook nog eens een andere vloer te zijn, die wij uit nood geaccepteerd hadden. Plaatsing heeft meer dan een week geduurd (50m2) omdat wij "niet" ingepland waren in de planning. Een compensatie ontvangen na deze verschrikking, is niet aan de orde volgens hen. Zij zijn de degene die zielig zijn in dit verhaal, want ze moesten een "duurdere" vloer leveren.. We hebben met veel bedrijven gewerkt, maar deze organisatie spant de kroon! Er zullen vast goede verhalen zijn, maar wij raden iedereen af om met ze in zee te gaan! Durf je het aan? Lees vooraf vooral even de kleine lettertjes, dit is een organisatie die niet te vertrouwen is!
Reactie of foto toevoegen
“Gaat niet goed”
Door F. Remie op maandag 9 aug 2021 21 | vestiging Breda
Mijn ervaring is niet best, in de winkel is het allemaal nog prima, wordt fijn geholpen en krijgt een leuke prijs mee voor een, nog steeds, mooie vloer. Echter begint het gezeik na het inmeten, waar ik ineens een meerprijs van 1100 € krijg, voor tweemaal egaliseren. In de voorwaarden staat wel dat dit voor kan komen, dit is nooit tegen ons verteld, ook al wordt gezegd dat dit altijd verteld wordt, maar ik en mijn moeder weten beide van niets en mijn zus die er ook gekocht heeft had hier ook niets van vernomen.
Als dan alles geregeld is en de meerprijs betaald is, wordt de vloer gelegd, hierbij denk ik een mooi strak fantastisch afgewerkte vloer te krijgen, maar achteraf blijkt, zoals op de foto te zien is, dat de afwerking te wensen over laat. Daarbij kom ik erachter dat de vloer niet 100% egaal gemaakt kan worden, nou prima, met een kleine afwijking, zoals ik in de bijlage meestuur, ga ik akkoord, maar kit dit dan even af, hier kreeg ik echter ook een meerprijs voor te horen, op een vloer van 4400€.
Nu is het zo dat de vloer die er al lag, blijkbaar want dit vertelde de legger mij na het leggen pas i.p.v. na het inmeten, niet recht was en dit met egaliseren niet recht getrokken kon worden (er is tweemaal geëgaliseerd!!), alleen met een nieuwe dekvloer, vertel mij dit, dan kan ik een beslissing nemen of ik een dekvloer laat storten i.p.v. dat dat voor mij wordt besloten (foto zit in de bijlage van het verschil.
Tot overmaat van ramp is er een plint los geklapt van de muur waardoor hier nu ook een ruimte tussen muur en plint zit en zijn er te weinig plinten geplaatst, waarop ik te horen kreeg waar het dan het mooiste zou zijn om wel plinten te zetten.... Hier heb ik ook nog niks van vernomen. Met mijn klachten word ik gewoon voor de gek gehouden, de verkoper verteld mij dat dit binnen een week opgepakt zal worden, nou ik ben ondertussen al 10 weken verder of zoiets. Tot het betalen ging het prima, hierna werd het een bende.
Reactie of foto toevoegen
“Waardeloos”
Door Jeanine op vrijdag 6 aug 2021 21 | vestiging Amersfoort
Gebrek service en fatsoen vanuit het Hoofdkantoor, in Amersfoort. Vloer en traprenovatie gekocht in Utrecht. Goede service en advies vanuit de showroom. Denken met je mee en geven oprecht advies, heel prettig ervaren. Maar dan begint de ellende en helaas is dit een veel voorkomend verhaal bij LAB21. Mijn advies: BESTEL HIER NIET!!! Je bent verplicht om alles op voorhand te betalen anders leveren ze niet. Maar leveren doen ze sowieso liever niet, want dan moeten ze ook daadwerkelijk gaan leggen. Voor het leggen werken ze met zzpér die helemaal vol zitten met eigen opdrachten. Je moet zelf contact opnemen met de toegewezen legger, die nemen niet op laat staat dat ze je bellen voor het inplannen van een legdatum. Het heeft dus ook totaal geen zin om op voorhand in de showroom aan te geven wanneer je de vloer oid zou willen hebben. Ons verhaal; LAB21 kwam niet opdagen voor het inmeten. We moesten hier zelf een melding van maken, het HQ houdt dit niet in de gaten. Drie keer een PVC legger toegewezen, terwijl we een houten vloer hadden besteld. Vloer leveren doen ze pas wanneer er een legger is gevonden, maar dat schuift dus steeds op. Uiteindelijk zelf een legger geregeld. Planning gaf direct aan opgelucht te zijn dat we zelf iemand hadden geregeld en de kosten voor het leggen terug te storten. Dat is inmiddels een maand geleden en nog niets terug ontvangen. Een legger voor traprenovatie wordt maar naar voren geschoven. En een deel van de order, plinten, worden gewoonweg niet geleverd. Aangegeven ook de trap zelf te regelen en af te zien van een legger vanuit LAB21. Ook hierop geen respons en geen terugbetaling. Kortom, € 3.000,- betaald aan legkosten, ofwel voor een dienstverlening die ze niet na kunnen komen. En wanneer je dit geld terug wil ontvangen, omdat je zelf een legger hebt geregeld, dan laten ze niets meer van zich horen. Planning en levering proberen vriendelijk met je mee te denken, maar schieten blijkbaar lukraak in. Leggers klagen over het HQ en HQ kraken hun eigen leggers af. Zelfs de koerier, die onze vloer kwam leveren, komt met verhalen van bizarre naleveringen die hij door het hele land door mag afleveren. George, Managing Director van LAB21 schuift alles af, komt afspraken niet na en belt dus ook niet terug wanneer hij dat toezegt, laat staan dan hij een fatsoenlijk excuus maakt of überhaupt zorgt dat je je eigen geld terug gestort krijgt. We zijn nu al ruim een maand achter hun broek aan het zitten om alles geleverd te krijgen en tot een oplossing / afronding te komen, maar tot op heden ontvangen we geen respons. In mijn optiek is LAB21 gericht op verkoop targets, omzet en vooruit betalen, maar niet op het leveren van een correcte dienstverlening.
Reactie of foto toevoegen
“Verloopt niet goed”
Door Rowena op maandag 26 jul 2021 21 | vestiging Amersfoort
Wat een puinhoop is het daar. In de winkel word je super goed geholpen en word je mooie praatjes en kortingen 'overgehaald', maar zo gauw je daar je order hebt geplaatst krijg je te maken met het hoofdkantoor. Daar begint de ellende. Door een verkeerde inschatting in de winkel mochten we nog eens 1000 euro extra betalen (daar gaat de korting), vervolgens vroegen wij een tig keer om de juiste factuur, deze kwam maar niet waardoor wij hem niet konden betalen (bouwdepot). Daaropvolgend werd de vloer bijna niet geleverd en kregen wij het verwijt dat wij niet aan onze betalingsverplichting voldeden. Mensen op het kantoor zijn niet bereikbaar (tip kies een andere optie in het menu ipv de optie klachten want bij klachten neemt nooit iemand op). Beloftes dat je terug gebeld wordt worden niet na gekomen. Uiteindelijk zijn we langs het hoofdkantoor in Amersfoort gegaan (we moeten toch wat) en daar werden we, zoals ze dat zo mooi kunnen, goed behandeld. Uiteindelijk toch een factuur ontvangen (uiteraard weer een paar euro duurder dan was overeengekomen), deze direct via het bouwdepot ingediend en afgesproken dat de vloer op de afgesproken datum geleverd zou worden. Bij contact met de bezorger kwamen we erachter dat ze als leveradres ons oude adres hadden doorgegeven i.p.v. ons nieuwe adres. Gelukkig was de bezorger meewerkend (had vaker met dit probleem via LAB21 te maken gehad) en wijzigde de route naar ons nieuwe adres. Ons bezoek was op vrijdagochtend, de indiening in het bouwdepot dezelfde middag en prompt hing LAB21 maandochtend al aan de telefoon om te vragen waar onze betaling bleef. Uiteindelijk is de vloer goed gelegd (zijn externe jongens die dat doen), maar hadden we toch nog teveel producten over (nameting was ook niet correct). Dit wilde wij laten ophalen (aangezien wij het niet zelf kunnen terugbrengen), maar daar werd erg moeilijk over gedaan. Wij moesten het maar zelf bij een filiaal afleveren. Uiteindelijk toch iemand bereid gevonden om de producten op te halen werden wij gebeld door iemand die 200 km verderop woont. Nogmaals contact opgenomen (aangezien wij niet werden terug gebeld) en het zou weer geregeld worden. Na een paar weken zijn de plinten alsnog opgehaald, maar de terugbetaling bleef uit. Weer contact opgenomen en toen kregen wij te horen dat ze niet wisten wie het bij ons heeft opgehaald en dat wij maar moesten aantonen wie het had opgehaald. Na ontploft te zijn hebben we eindelijk een leidinggevende aan de telefoon gehad. Uiteraard moeten we nog even wachten op de afloop, maar afgelopen maanden hebben we alleen maar frustraties ervaren. Niemand was er bereikbaar, continue beloftes die niet waar gemaakt werden, administratie die niet op orde was etc. Mijn tip laat je niet verleiden door mooie praatjes in de winkel en de korting die zij bieden. De service in de winkel is namelijk echt goed, maar daarna is het echt belabberd. Je hebt dan ook niks meer te maken met de winkel, alles verloopt via het hoofdkantoor. En de afspraken die je in de winkel hebt gemaakt? Die vervallen aangezien zij daarvan niet op de hoogte zijn.
Reactie of foto toevoegen
“Vloer niet afgewerkt”
Door Elly Aarssen op woensdag 21 jul 2021 21 | vestiging Capelle aan den IJssel
Met de Puretec PVC vloer ben ik uitermate tevreden, de verkoper in Capelle - Mounir Akkabi - heeft mij fantastisch geadviseerd en geholpen. 16/4 is de vloer gelegd, ook naar tevredenheid, maar de afwerking laat nog steeds op zich wachten. De leggers laten me in de steek, het verkeerde overgangsprofiel was geleverd, het omgeruilde (waarvoor ik € 132 extra moest betalen) was ook verkeerd. De legger, die 22/6 e.e.a. zou afmaken, kon dus niets doen omdat het verkeerde profiel was geleverd. Hij zou het allemaal zo snel mogelijk regelen en afmaken. Helaas echter tot op heden (vanaf 16/4) zit ik nog steeds met een onafgewerkte vloer. U begrijpt dat mijn enthousiasme voor Lab21 flink is gedaald. Hoop dat u voor een snelle oplossing kunt zorgen. M.vr.gr Elly Aarssen
Reactie of foto toevoegen
“Veel gedoe, maar wel een mooie vloer”
Door Adam Elders op dinsdag 20 jul 2021 21 | vestiging Oostzaan (Amsterdam)
Heel veel keuze en veel begeleiding bij het uitzoeken. De showroom verkoopt vaak dingen mee die de vloerenleggers dan niet gebruiken omdat deze niet mooi of niet handig zijn. Doordat er externe vloerenleggers worden gebruikt is afspraken maken met deze partijen soms wat lastig. Wij hadden er 1 die onze woning heeft gecontroleerd en dan bij het leggen steeds maar vertelde dat hij niet uitkwam met de prijs en dat we hem beter zo konden betalen. Uiteindelijk kwamen wij nog anderhalve pak te kort aan pvc en moesten we bijbestellen. Bij het bestellen bewust gezegd dat we 1,5 pak nodig maar liever 3 pakken wilden zodat we wat extra hadden. We hebben wel voor 3 pakken inclusief egaliseren moeten betalen terwijl dat maar 1,5 pak was. Al met al hebben we veel gedoe gehad maar is de vloer wel erg mooi geworden.
Reactie of foto toevoegen
“Geen aanrader”
Door HC de Jong op dinsdag 20 jul 2021 21 | vestiging Amersfoort
Wij zijn minder tevreden omdat we eerst een Vloerenlegger hadden rond geleid en hij vervolgens niet kwam. Er werd toen een ander ingeschakeld en die kwam wel op tijd in de planning. Wel vind ik het ontzettend spijtig dat er teveel materiaal wordt besteld wat later alleen in complete dozen teug kan. De Vloerenlegger had wel te veel dozen open getrokken en ze er uitgelegd. Dus zit ik nog met een giga hoeveelheid over. Tevens kwam er in loop toen wij er gingen wonen een expert over de vloer en die keek toch bedenkelijk. De vloer had veel strakker kunnen worden gelegd. Dus ik hoop dat deze vloer de 10 jaar haalt. Hij ligt er niet echt lekker in. Dus hier geen aanrader!
Reactie of foto toevoegen
“Vloer is geleverd en gelegd”
Door Marc op dinsdag 20 jul 2021 21 | vestiging Groningen
Standaard verkoopgesprek. Verder warrig verhaal over fases in het proces.
Reactie of foto toevoegen
“Niet tevreden”
Door Shirly uit Weesp op vrijdag 9 jul 2021 21 | vestiging Oostzaan (Amsterdam)
Verkoper Johan in Oostzaan super vriendelijk. Mijn ervaring met het hoofdkantoor is heel erg slecht. Zodra de betaling (vloer van 11.000 euro) binnen is begint de ellende. Er wordt allereerst een vloerenlegger toegewezen van Lab21, vervolgens geen reactie van Lab21 en de vloerenlegger over de planning, zelf herhaaldelijk Lab21 gebeld dat ik niet werd gebeld door de legger, uiteindelijk een nieuwe legger aangewezen gekregen. Eenmaal mijn vloer gelegd, helaas niet naar tevredenheid omdat er ook een beschadiging was aan de keuken contact gehad met Lab21 hiervoor heb ik meerdere malen moeten bellen, mailen en inspreken. Het heeft minimaal een maand geduurd voor er een oplossing kwam en dit was niet van Lab21, maar van de legger en hiermee was het voor Lab21 af. Lab21 gaf mij zelf de schuld dat ik de beschadiging had aangebracht. Gelukkig heeft de legger gezegd het door hun toedoen was dat de keuken was beschadigd en toen kwam er een minimaal excuus van Lab21 met nogmaals dat er geen compensatie op wat voor manier dan ook mogelijk is. Heb zelfs nog 2 pakken e.o. exta moeten afrekenen. Uiteindelijk heeft de legger ervoor gezorgd dat mijn vloer er goed inzit. De legger is niet in dienst van Lab21. De vloer zou er goed en wel inliggen voor we verhuisd zouden zijn en deze ligt er uiteindelijk in nadat we al in het huis wonen.
Reactie of foto toevoegen
“Goed geholpen”
Door a van leeuwen op zondag 27 jun 2021 21 | vestiging Delft
goed geholpen door medewerkster in delft
Aanvulling ontvangen 28 juni 2021: Is allang geleverd,en geplaatst door eigen vakman.
Levering is idd wel wat ik zie in de revieuws,eerst betalen dan halen,en op mails reageren is niet hun sterkste kant. vandaar 3sterren
Reactie of foto toevoegen