Feedback
9,1

Grando Keukens | Badkamers

Website: www.grando.nl
Ervaringen
Beschrijf ook uw ervaring en help tegelijk anderen bij hun keuze
Website
www.grando.nl
Bedrijfsomschrijving
Afkomstig van Grando Keukens | Badkamers
Vakmanschap sinds 1965
Met vele jaren praktijkervaring weten wij als keuken- en badkamerspecialist wat er nodig is om uw droomkeuken en/of -badkamer te realiseren. Met onze uitgebreide collectie van keukens en badkamers, leverbaar in vele verschillende stijlen, materialen en kleuren, is er altijd een keuken of badkamer naar uw wens. Wij staan u graag persoonlijk te woord om uw wensen te bespreken en u te helpen bij het samenstellen van uw ideale keuken of badkamer.

Ondernemers met hart voor de zaak
Grando Keukens & Bad onderscheidt zich op vele fronten. Zo wordt elke Grando-vestiging geleid door een zelfstandige ondernemer, die hart voor de zaak heeft en een luisterend oor biedt. Het hele traject wordt begeleid door een en dezelfde persoon: van het eerste kopje koffie tot de laatste doorloop. Wij hebben immers passie voor het vak én het eindresultaat. Een prettig idee!

Het juiste adres
Bij Grando wordt over elke keuken en badkamer tot in detail nagedacht, samen met u. Gebruiksgemak, persoonlijke wensen en genieten staan voorop. Of u nu op zoek bent naar een landelijke keuken, moderne keuken of een sfeervolle badkamer. Bij Grando bent u altijd aan het juiste adres. Het begint met een passend advies op maat, verwerkt in een realistische 3D-tekening. Aansluitend komen we samen met u tot een ontwerp dat perfect bij u past. Vervolgens nemen wij - indien u dit wenst - het werk van A tot Z uit handen en zorgen voor een vakkundige montage van uw keuken of badkamer.


Laat u inspireren
Ons inspiratiemagazine staat boordevol nuttige informatie, die u helpt in de zoektocht naar uw nieuwe droomkeuken en/of -badkamer. U kunt het magazine gratis en geheel vrijblijvend aanvragen via www.grando.nl/keukens/inspiratieboek.

Showrooms
Bezoek een van onze prachtige showrooms en u zult versteld staan van de vele mogelijkheden en variaties die op keuken- en sanitairgebied te vinden zijn. Bekijk onze website voor de dichtstbijzijnde Grando-vestiging bij u in de buurt (www.grando.nl/vestigingen) en maak een vrijblijvende afspraak.

Zeker van uw aankoop
Grando is aangesloten bij de Centrale Branchevereniging Wonen (CBW). Kopen bij een CBW-erkende winkel biedt voordelen en tegelijkertijd meer zekerheid, waardoor u als consument extra goed bent beschermd.

Grando. Koken. Baden. Genieten.

Meer informatie over Grando Keukens | Badkamers
Grando inspiratiemagazine: www.grando.nl/keukens/inspiratiemagazine
Grando showrooms: www.grando.nl/vestigingen
Ervaringen
Er zijn 3166 ervaringen over Grando Keukens | Badkamers. Alle ervaringen zijn door Qasa gecontroleerd. Uw ervaring toevoegen: schrijf een review
Bekijk ervaringen per score:
5 sterren1956 ervaringen
4 sterren980 ervaringen
3 sterren64 ervaringen
2 sterren40 ervaringen
1 ster84 ervaringen

Per vestiging:
“Slechte communicatie”
Door Krijn Broerse op maandag 15 mei 2023 23 | vestiging Amersfoort
Het allereerste contact was perfect. Er werd goed meegedacht en er rolde op tekening een prachtige badkamer uit en hij was nog binnen een maand te plaatsen ook. Tot een week voor levering bleek dat de tegels niet te leveren waren en we ineens van september naar januari gingen, of we moesten nog snel even nieuwe tegels uitzoeken. (uiteindelijk bleek er maar eentje niet leverbaar) Vanaf dat moment was de communicatie echt verschrikkelijk slecht en is helaas ook niet meer goed gekomen. Overal moesten we zelf achteraan en dat terwijl je er dik geld voor betaald hebt. Vervolgens komen er monteurs waar je niet mee kan communiceren en heb je geluk dat je zelf bouwkundige kennis hebt, zodat je de fouten uit de bouwtekening kunt halen voordat ze gemaakt werden. Uiteindelijk ook nog ellende doordat een monteur koud en warm omgewisseld had en we dus met een andere mengkraan zitten dan dat we wilden omdat anders de hele muur er weer uit moest. Gelukkig waren er twee hele kundige werklui die er alsnog een prachtige badkamer van gemaakt hebben. Die twee verdienen een goed als redder van onze badkamer, maar de klantenservice en de hoofdmonteur een dikke slecht dus vandaar maar twee sterren. Het had allemaal veel beter kunnen zijn als ze geluisterd hadden naar mijn signalen en daar serieus mee omgegaan waren, maar helaas gebeurde dat niet en tot nu nog steeds niet. Vandaar deze review, niet uit rancune, maar puur zodat ze iets met hun klantenservice gaan doen, want dit kan niet bij zo'n groot bedrijf.
Reactie of foto toevoegen
“De oplevering van de keuken verliep moeizaam”
Door Alexander Noordijk op maandag 13 mrt 2023 23 | vestiging Purmerend
Het verkoopproces verliep uitstekend. Het was klantgericht. De oplevering van de keuken verliep echter moeizaam. Na de verhuizing bleek dat de vaatwasser niet te gebruiken was. De verlichting in de keukenkasten deed het niet. De Quooker kraan was schuin gemonteerd. De plinten vielen steeds naar beneden. De deur van een keukenkast was beschadigd bij de oplevering. Dit heeft langere tijd geduurd totdat er actie ondernomen werd. Wij moeten steeds zelf bellen wat de status was en dit heeft ons veel tijd en frustratie gekost.
Reactie of foto toevoegen
“Fouten bij de badkamer, de keuken is prima”
Door Frank en Yvonne Palstra op woensdag 6 jul 2022 22 | vestiging Barendrecht
Zowel onze badkamer als keuken laten verbouwen door Grando Barendrecht. De badkamer voldoet niet aan de verwachting. Kleur tegels valt heel anders uit dan in showroom en op tekening. Het beoogde contrast is er niet. In eerste instantie leek het een donkere grot waar je binnen komt. Nu alle details geplaatst zijn ziet het er goed uit alleen is dit niet wat wij wilden. Er werd verwezen naar het gebrek aan daglicht wat bekend was omdat zij de tekening van de badkamer hebben gemaakt en dus wisten dat er geen raam in de badkamer zit. Het is een groot gebrek aan advies in de showroom geweest. Hier werd door Grando op gereageerd met een advies om bij de Gamma tegelverf te kopen .....en de tegels te verven (??). Ook klopt de afmeting van het teruglopen van de vloer onder de inloopdouche niet. Van diverse kanten hebben wij gehoord dat het geen wet is maar wel onder de badkamerinstallateurs een vast gegeven dat bij een inloopdouche het teruglopen vanaf 120 cm naar de muur moet beginnen. Bij ons is dat net geen 70 cm. Hierdoor stroomt de badkamer vol bij het douchen wat op ons eigen advies (?) is opgelost door een strip te plaatsen. De beoogde inloopdouche is dus niet echt meer een inloopdouche. Veel beschadigingen aan muren in gang en slaapkamer. Zelf moeten ontdekken waarna ze dichtgesmeerd/opgevuld zijn maar nog steeds zichtbaar. Ook dit moeten we zelf verder oplossen van Grando. Door deze zeer nare ervaring wilden wij van de keuken af. Dit kon helaas niet zonder de helft van de keuken te moeten betalen. Na slapeloze nachten toch de keuken laten plaatsen. De monteur (Robert) was fantastisch. Ook de fouten die bij de keuken zijn gemaakt bij het bestellen/in de fabriek zijn professioneel door hem opgelost met als resultaat een prachtige keuken. Hier klopt alles en is geheel naar onze wens uitgevoerd. Om die reden geen 1 maar een 4. Maar de nachtmerrie van de badkamer zal ons nog lang achtervolgen en voor ons geen Grando meer mochten we ooit nog eens gaan verbouwen ondanks de bloemen.
Reactie of foto toevoegen
“Vooraf goed maar geen prettig gevoel achteraf”
Door Wouter van der Horst op donderdag 14 apr 2022 22 | vestiging Utrecht
Mooie badkamer uitgezocht en bij aankoop prima behandeld. Ook de montage liep voorspoedig en er werd duidelijk en vriendelijk over alles gecommuniceerd. Tot zover tevreden, echter toen na oplevering ik een kleine kras op de spiegel ontdekte werd hier zeer moeilijk over gedaan. Ik had immers al getekend voor de oplevering werd mij gezegd, hoewel een dergelijke kras makkelijk te missen is tijdens de laatste inspectie. Heel wat mails en belletjes later leverde Grando uiteindelijk kosteloos een nieuwe spiegel, maar menig andere klant had het al opgegeven en zelf de kosten betaald.
Reactie of foto toevoegen
“Achteraf matig”
Door Martens op woensdag 29 dec 2021 21 | vestiging Son
Wij hebben in 2017 2x badkamer en 3x toilet besteld bij Grando keukens en Badkamers in Son die in april 2018 geplaatst zijn. Hierbij werd de apparatuur van merk BEN aanbevolen terwijl wij eigenlijk voor merk Grohe gingen, maar BEN was minimaal net zo goed of beter volgens de verkoper, dus wij hadden er mee ingestemd. Nu 3,5 jaar later hebben we erge spijt van deze beslissing. De kwaliteit kan niet tippen aan die van Grohe. Bv. thermostaat kraan draait stroef en lekte al na 3 maanden, douche slang is door bij boven douche die bijna niet gebruikt wordt, je kan je handen niet wassen onder de kranen op de wastafel te laag, als je in bad gaat zitten loopt het bad leeg, badwater word heel snel koud omdat er onder het bad geen tegels gelegd zijn door de installateur van Grando. Drukknop van hangend toilet in de wc werkt niet goed, dopjes van de toiletbrillen moeten iedere keer terug geduwd worden anders vallen ze in het toilet. En als je dan een mail stuurt dat het bad leegloopt krijg je een mail terug, dat ze willen komen kijken met een voorrijdt tarief. Ik vind dat als je voor heel veel geld sanitair kocht hebt dat volgens Grando dan zo goed was, dat je dan ook wel service mag verwachten en niet van het is betaald en jullie zijn bedankt!
Reactie of foto toevoegen
“Veel vertraging gehad”
Door Berry Wind op donderdag 26 nov 2020 20 | vestiging Emmen
Heel erg in dubio wat voor score te geven... Mijn vrouw en ik gingen een huis kopen waar een sterk verouderde keuken in zat. Dus op zoek naar iets! Bij Grando Emmen een heel goed gevoel gekregen. De tekeningen zijn erg mooi gelukt en heel goed geholpen door Jeroen Blik van Grando Emmen. Monteur Raymend was ook erg professioneel. Dacht mee met oplossingen voor in de keuken (er liep een oude gasleiding over de muur en we gingen naar inductie koken). Uiteindelijk daarvoor de keuze gemaakt. Keuken zou 3 en 4 augustus geïnstalleerd worden. Toen kwam het 1e telefoontje: het werd 27 en 28 augustus. Door Corona was er grote vertraging.

Halverwege augustus kwamen twee telefoontjes.
- De eerste ging over het aanrechtblad: deze was afgekeurd (kleur). Er zou een tijdelijk aanrechtblad geplaatst worden. De originele kwam dan 2 weken nadat de keuken werd geïnstalleerd (halverwege september).
- Week voor het leveren: De oven (speciale oven) kon niet geleverd worden. Er kwam dan een tijdelijke oven in.

Dit leverde best wat gedoe op...wat we verwachtten kwam dus nog niet op dag van leveren. 27 en 28 augustus werd de keuken geïnstalleerd (met tijdelijke oven, aanrechtblad en spoelbak). Maar toen:
- Was een scharnier van koelkastdeur kapot gedraaid in fabriek. Dus moest er een nieuwe voor komen.
-1 Plint aan de zijkant had verkeerde maat, dus moest een andere voor komen.
- Er ontbrak een onderdeel om de spotjes te laten werken. Dit zou tegelijk gedaan worden met het aanrechtblad. De koelkastdeur en oven werden door Bauknecht geregeld.

Halverwege september. Ik ging achter fabriek bellen over het aanrechtblad (die zou die dag geleverd worden, maar nog niks gehoord)....aanrechtblad weer afgekeurd: kleuren niet goed. Ze gaan die kleur niet meer leveren. Het meest vervelende: wij moesten zelf bellen, anders hadden we nog veel langer gewacht. We moesten een nieuw aanrechtblad kiezen en kleur bepalen. Uiteindelijk dat gedaan en die zou geleverd worden.

Begin oktober kwam het aanrechtblad binnen, monteur kwam voor om alles te installeren en Bauknecht kwam (mooi op tijd) koelkastdeur en oven te vervangen.
Halverwege/eind oktober de laatste dingen: De plint voor bij de muur, onderdeel voor spotjes en afwerken van aanrechtblad.

Het zag zo mooi uit in begin en alles liep zo goed. Maar toch veel vertraging. Ik weet niet of het door Corona allemaal komt, maar het duurde voor ons gevoel wel erg lang. Ondanks dat, was Jeroen Blik van Grando Emmen wel bereid om mee te denken en in oplossingen waar het kon. Daarmee nauw contact mee gehad en proberen alles zo goed en snel mogelijk op te lossen. Een dikke pluim voor Jeroen en bij het ontwerpen, inmeten en het installeren van de keuken door Raymend. Maar door de vele vertragingen uiteindelijk geen fijn gevoel over gehouden over het hele proces.
Reactie of foto toevoegen
“Geen schoonheidsprijs”
Door Jelle Wijnja op dinsdag 11 aug 2020 20 | vestiging Utrecht
Door twee verkopers geholpen. Ik zou de eerste de laagst mogelijke score geven en de tweede een 8/10. Hieronder licht ik het toe:

Voor onze nieuwe badkamer werden we in eerste instantie werden we geholpen door de eerste verkoper. Hij begon vriendelijk en meedenkend, maar aan het einde sloeg dit om want "er moest even de pressie op" zoals hij het zelf omschreef. Hij gaf het idee dat we met het zetten van de handtekening symbolisch was met het idee: "we gaan er samen wel uit komen". Niets bleek minder waar. We zaten vanaf dat moment keihard vast aan een contract terwijl we er nog lang niet uit waren over de indeling van de badkamer en ook de spullen en tegels die we wensten. We voelden ons dom dat we in zijn slinkse verkooptrucjes zijn getrapt. De dag erna zijn we met lood in onze schoenen terug gegaan en hebben gepoogd het contract te ontbinden. Dit kon alleen met een boete van 20% van de aankoopprijs.

Na overleg met de eigenaar Emanuel Meijer is dit naar 5% gezet. Maar goed 5% op €20.000 is nog steeds erg veel geld. Toch hebben we ervoor gekozen om het contract te ontbinden en weer van vooraf aan te beginnen met een andere verkoper. Het vertrouwen in de eerste medewerker was volledig weg.

De andere verkoper was wél erg geduldig en meedenkend. En gaf ons alle tijd en ruimte om tot een optimaal ontwerp te komen met daarin de juiste tegels en spullen. Hij hielp met de indeling en zijn enorme schat aan kennis en ervaring heeft ons enorm geholpen. Bedankt!

Aanvulling ontvangen 11 augustus 2020: We hebben de annuleringskosten inderdaad betaald en zijn toen opnieuw het gesprek aan gegaan. Bij het afsluiten bij de tweede overeenkomst zijn deze annuleringskosten wel weer in mindering gebracht op de order. De aankoop is geleverd en gemonteerd. Er was een foutieve inschatting gemaakt door Grando waardoor het monteren van de vloer slechts gedeeltelijk op de order stond. Het is een huis van 125 jaar oud, met alleen houten vloeren. Dit was bekend, maar hier is dus niet de juiste (zwaluwstaart)vloer voor opgenomen in de offerte en order. Daarnaast bleek dat er een aantal muren vervangen moesten worden waarvan werd ingeschat door Grando dat ze konden blijven staan. Al met al een extra kostenpost van €1.700,-. Na onderhandeling zijn hiervoor de kosten 50/50 gesplitst: helft voor ons en de helft voor Grando. Niet iets waar we echt op zaten te wachten, maar op deze manier konden we tenminste wel door. Hoe de badkamer er uit is gekomen: niets anders dan lof voor de aannemer en de tegelzetter. Dit is echt vakwerk en daar zijn we heel blij mee. Maar het proces met Grando om daar te komen verdient zeker niet de schoonheidsprijs.
Reactie of foto toevoegen
“Tenenkrommend”
Door Bob op woensdag 20 nov 2019 19 | vestiging Zaandam
Badkamer en toilet laten doen. Gestart begin Juli 2019 en tot op de dag van vandaag nog steeds niet af. Van idee tot aankoop prima geholpen maar zodra de logistieke afhandeling begint, van het retourneren van beschadigde goederen en / of ontbrekende goederen en de opvolging daarvan door Grando is tenenkrommend. Maanden lang met een badmeubel in de huiskamer gezeten omdat een spoelbak maar niet geleverd kon worden. Hier moet jezelf achteraan want enig eigen initiatief vanuit Grando niet aanwezig. Er is veel niet goed gegaan en tot op de dag van vandaag wacht ik alweer 1,5 maand op een lampje boven de spiegel, dus vanaf 1 juli tot de dag van vandaag, 20 november, is de badkamer nog steeds niet gereed. Wanneer je dan bedenkt dat er binnen 1 jaar een kantoorpand van 18 etages hoog kan worden gebouwd dan is een half jaar voor maximaal 50m2 werk niet echt goed te noemen.
REACTIE VAN BOB
Uiteindelijk is in dezelfde week als de review gebeld om een afspraak te maken om het laatste lampje te plaatsen, wat ook is gedaan.
Reactie of foto toevoegen
“Redelijk”
Door Rob van Breemen op zaterdag 26 okt 2019 19 | vestiging Epe
Keuken en badkamer gekocht. Vriendelijk en goed geholpen.

Aanvulling ontvangen 28 oktober 2019: Geleverd en gemonteerd. Gematigd positief. Er zijn nog enkele openstaande punten.

Aanvulling ontvangen 4 maart 2020: Mijn eerste beoordeling was positief. Wij hebben een nieuwe keuken, badkamer en toilet laten verzorgen door Grando Epe. Helaas nu 4 maanden verder en talloze bezoekjes en emails, is het nog steeds niet compleet.
Reactie of foto toevoegen
“Matige ervaring”
Door Bosman op woensdag 9 okt 2019 19 | vestiging Amersfoort
Op 22 maart 2019 hebben wij onze nieuwe keuken laten ontwerpen bij Grando Amersfoort. Er werd goed meegedacht en een mooie tekening gemaakt. Helaas was de aandrang tot verkopen erg groot en moest er er stevig onderhandel moest worden om tot een reële prijs te komen. 19 juni is de keuken conform afspraak geïnstalleerd. Helaas kregen we een aantal dagen daarvoor een verkeerde factuur, maar die is conform afspraak gecorrigeerd. Bij de montage ontbraken de passtukken en plinten en was 1 kast verkeerd gemaakt. De monteur was hierop niet aan te spreken en werd sjagerijnig. Gelukkig stelde Grando ons gerust dat alles goed zou komen...
22 Juli werd een nieuwe kast geleverd en 1 passtuk. 26 augustus constateert de nieuwe monteur dat de kast wederom niet aan het ontwerp voldeed en de plint nog ontbreekt (hadden wij al door gegeven, maar Grando maar die wil het graag zelf zien..) 4 oktober zou de monteur komen om het allemaal in orde te maken (inmiddels stond er 3 maanden een grote kast in de weg), echter de monteur bleek ziek en kwam daarom op Zaterdag 5 oktober. Hij had overal een oplossing voor en de keuken is netjes afgeleverd, behalve dat 1 deur nu met touchsysteem is uitgerust i.p.v. een greep omdat het ontwerp niet maakbaar was? en de passtukken zijn met de decopeerzaag niet zo recht geworden als onze strakke muren. Al met al zou ik andere mensen aanraden om toch nog even verder te kijken totdat Grando zijn kwaliteitssysteem wat beter op orde heeft!! Fijn dat Grando alles wil oplossen jammer dat er zoveel fouten worden gemaakt en het oplossen zoveel tijd kost en de monteurs de (extra) rommel die zij leveren niet meenemen!
Reactie of foto toevoegen
“Helaas niet tevreden”
Door M. Schingenga op donderdag 29 aug 2019 19 | vestiging Purmerend
De waslijst met gebreken is helaas te lang om op te noemen. Als positief punt kan ik nog benoemen dat de verkoopmedewerkers en een tweetal monteurs wel hun best hebben gedaan om het e.e.a. te herstellen. Plaatsing van de keuken heeft plaatsgevonden op 7 maart en we hopen dat de afronding per 25 september plaats vindt.
Reactie of foto toevoegen
“Matig”
Door Eric op dinsdag 6 aug 2019 19 | vestiging Hengelo OV
Badkamer gekocht. zeer ontevreden over de verkoper (mes op de keel beleid) later wel goed gekomen met de eigenaar van de zaak super monteurs gehad wat een boel goed maakte.
Reactie of foto toevoegen
“Badkameraankoop”
Door A.K. op vrijdag 12 jul 2019 19 | vestiging Amersfoort
Badkamer aankopen was prima. We hadden geluk met een uitstekende monteur, maar van Grando zelf hebben we na de handtekening in de showroom nooit meer iets vernomen. Zelf achter levering, container etc. aan. Ook tijdens het installeren geen contact. We hadden geen speciale dingen dus is de installatie uiteindelijk prima/vlot gegaan, maar dat had alles met de monteur te maken en niet met Grando. Ik denk dat we daar geluk bij hebben gehad.
Reactie of foto toevoegen
“Zelf schilderwerk”
Door M.Palma op zaterdag 6 jul 2019 19 | vestiging Utrecht
In het verkoopgesprek uitdrukkelijk aangegeven dat wij, gezien onze fysieke gesteldheid, enkel voor een compleet afgewerkte badkamer opteerden. Onder die nadrukkelijke wens een compleet nieuwe badkamer gekozen. Pittige prijs. Maar ja Grando zou alles regelen. Badkamer verbouwd. "Tsja gestucte plafond kan niet worden afgewerkt". De afwerking (afkitten en electra) kan pas worden gedaan als het plafond is geschilderd. Tot die tijd wordt ons ivm de loshangende electra, afgeraden om de badkamer te gebruiken. ? Grando maar bellen. "Wij hadden toch een duidelijk afspraak". Reactie: Ja misverstand...wij doen nooit schilderwerk....intern bespreken....geen zorgen maken.... begrip..hier komen we samen uit...anders mijn zwager heeft een schildersbedrijf. Daar sta je dan in de heetste juniweek in eeuwen, een gezin van vier zonder badkamer. Maar gelukkig daar komt de helpende hand van Grando..grijpt ons bij de ballen en knijpt ze fijn: "Normaal vragen wij hier EURO 450 voor, maar voor u EURO 377 exclusief." RUIM EURO 50 PER M2! Grando hoe diep kun je zakken. Hoe ver wil je profiteren van andermans ellende die je zelf hebt veroorzaakt. Je kan geen kant op. Waar vindt je op korte termijn een schilder. Toch maar het bod accepteren? Gelukkig na zoeken een erkend schildersbedrijf gevonden. Geen gedoe, netjes gewerkt met factuur. Nog geen kwart van de "vriendenprijs" van Grando. GRANDO GRAAIERS BAH.
Reactie of foto toevoegen
“Eindresultaat met nasmaak”
Door Jeroen de Kort op maandag 1 jul 2019 19 | vestiging Helmond
Keuken gekocht bij Grando Helmond. De keuken is prima geïnstalleerd, een fijne monteur die kennis van zaken heeft. Echter tijdens het adviesgesprek is gesproken over een deel van de keuken wat wij liever dicht hadden gehad en de adviseur open. Uiteindelijk voor open gegaan maar bij installatie bleek dat dicht toch mooier en beter was voor ons. Dus toen we enkele planken wilden nabestellen (waar van te voren ook over gesproken was) werd hier de hoofdprijs voor gerekend (ruim € 1.500,- voor 6 planken/frontjes). Dit staat niet in verhouding en was zeer teleurstellend. Enig meedenken of meewerken was ver te zoeken, de keuken was immers al verkocht. Enfin, een flinke domper op de feestvreugde. Jammer, want de keuken is in principe prima maar ik kan deze nasmaak maar niet wegkrijgen.
Reactie of foto toevoegen
“Jammerlijk verloop”
Door Bakker op maandag 7 jan 2019 19 | vestiging Utrecht
In het voorjaar van 2018 opdracht tot vernieuwen badkamer neergelegd bij Grando Utrecht. Hiervoor gekozen na de uitdrukkelijke toezegging dat we geheel ontzorgd zouden worden en de werkzaamheden een week of drie in beslag zouden nemen. Helaas zijn eerder genoemde toezeggingen niet waargemaakt. Gehele traject heeft 14 weken in beslag genomen waarvan de eerst 11 weken Grando de 'struisvogel' tactiek heeft toegepast. Mooie woorden bij verkoop zijn helaas niet omgezet in daden, ik had gehoopt dit te kunnen doorzien maar we zijn er toch 'ingetrapt'. Naast dat we veel langer dan afgesproken in de rotzooi hebben gezeten is de badkamer niet geheel naar wens uitgevoerd door fouten in het installatieproces. Eerlijkheid gebied te zeggen dat Grando na meerdere mails en gesprekken de fouten heeft toegegeven en heeft aangeboden de fouten te herstellen. Dit zou echter betekenen dat de badkamer opnieuw opengebroken zou worden en door herstel van de fouten zouden er weer andere (cosmetische) onvolkomenheden ontstaan. Na lang getouwtrek genomen genoegen genomen met een badkamer (van meer dan € 20.000,-) die helaas niet geheel aan onze wensen voldoet en waaraan wij in de samenwerking met Grando een vervelende nasmaak aan hebben overgehouden. Mijn advies is om niet in de mooie verkoop praatjes te trappen en mocht je toch besluiten met ze in zee te gaan de zaken heel goed op papier vast te leggen en minimaal 10% van het totaalbedrag achter te houden totdat alles naar wens is opgeleverd. Zodra het om geld ontvangen gaat geven ze nml. wel thuis en zitten ze er bovenop en komen ze in actie. Ongetwijfeld krijg je het verhaald dat 10% tot oplevering niet mogelijk is, maar als je dan aangeeft dat de deal niet doorgaat dan is er ineens wel e.e.a. mogelijk. Jammer dat het zo heeft moeten lopen......
Reactie of foto toevoegen
“Niet tevreden”
Door Gerda op dinsdag 27 nov 2018 18 | vestiging Hengelo OV
wij hebben een badkamer gekocht. Er is tijdens koop en aflevering, afspraken veel teleurstelling geweest. ook de maatvoering en de afmetingen hebben veel problemen en aanpassingen gevraagd, die voorkomen hadden kunnen worden.
Reactie of foto toevoegen
“Nooit meer”
Door Timo op vrijdag 9 nov 2018 18 | vestiging Rotterdam
Keuken gekocht bij adviseur Umit. Typische verkoper, graag verkopen maar after sales kent hij niet. Blijkt een iets ander frontje in de order verwerkt te hebben om binnen budget te blijven. Dit heeft hij niet duidelijk aangegeven. Was zeker niet iets wat we wilden. Gelukkig merkten we dit zelf op tijd. Vervolgens blijft het lang stil om tot een oplossing te komen. Neemt zelf praktisch geen contact op. Nieuwe materiaal keuze is iets duurder en ook dit kost veel moeite om tot overeenstemming te komen wie verantwoordelijk is voor de chaos. Pas na dreigen met advocaten komt er een schappelijke oplossing. Montage ging naar wens. Wel een chagrijnige monteur. Materiaal om plinten vast te zetten wordt er wel tussen gepropt waardoor ze niet netjes vast blijven zitten. Voor mij eens maar nooit meer bij deze keuken zaak.
Reactie of foto toevoegen
“Niet de service die je zou verwachten”
Door Michael Grotentraast op woensdag 31 okt 2018 18 | vestiging Amersfoort
Vanaf de tekentafel in maart en het begin van de werkzaamheden in april! voor onze simpele badkamer van vier vierkante meter zonder leidingen verleggen etc, tot aan nu ruim een half jaar later een groot rampenplan met nauwelijks de service die je wel zou mogen verwachten van een Grando Amersfoort. Lekkages, verkleurde voegen, gebarsten tegels, verwarming die niet meer werkt, om maar een paar zaken te noemen. Het duurt maanden om zelfs kleine problemen op te lossen. twaalf maal is er inmiddels gekit en vijf maal gevoegd. Alles duurt eindeloos lang en er gaat veel mis, wij vinden dat zeven maanden te lang is voor een badkamer. Een maand geleden hebben we de zaak aangemeld bij de Geschillencomissie Wonen. De uitkomst hiervan zal ik t.z.t. meedelen, als het meezit voor het einde van dit jaar.
REACTIE VAN DINESH BIRTANTIE
Beste, Inderdaad na heel veel moeite te hebben gedaan u tevreden te krijgen resulteerde dit in in een zaak bij de geschillencommissie. U liet ons daarin ook geen keus, wat we als Grando Amersfoort ook voor u deden was niet goed of niet goed genoeg. Blijkt ook uit u klacht waarin u pretendeerd dat wij veel zijn langs geweest. Voegkleurverschillen kwamen namelijk door het feit dat u met agressief schoonmaakmiddel te werk bent gegaan. Dit hebben we u meerdere malen verteld, desondanks hebben wij dit kosteloos opgelost voor u. Lekkage?? Geen enkele douchecabine is waterdicht, er druppelt altijd wel water ergens doorheen. Gelukkig hebben wij dat bij u kunnen regelen, die van u is nu lekkage vrij (er komen geen druppels meer door de deuren). Al met al kunt u lezen en zien dat wij met Grando er alles aan doen onze klant tevreden te stellen. Feit is dat we mensen blijven en we fouten maken. Wij zullen de uitspraak zoals vandaag bij de geschillencommissie respecteren en uitvoeren.
REACTIE VAN MICHAEL GROTENTRAAST
Hierboven schrijft Dhr. Birtantie: "Wij zullen de uitspraak zoals vandaag bij de geschillencommissie respecteren en uitvoeren". Uit de rapportage van de door de commissie ingeschakelde deskundige blijkt dat de werkzaamheden nog niet naar behoren zijn afgerond. Op grond van het voorgaande is de commissie van oordeel dat de klacht gegrond is. De commissie zal een vergoeding bepalen die de ondernemer aan de consument dient te betalen indien de ondernemer de werkzaamheden niet of niet tijdig uitvoert.
REACTIE VAN MICHAEL GROTENTRAAST
De herstel werkzaamheden zijn nu inmiddels 14 maanden na de start van de werkzaamheden uitgevoerd. Op sommige plekken klinken de tegels nog steeds hol, maar de garantie is gegeven door het klusbedrijf dat dat geen kwaad kan. Ook zijn bij de werkzaamheden beschadigingen ontstaan. Tot dusver is er geen reactie van Grando op de melding hiervan. In 14 maanden tijd is de badkamer op geen enkel moment 100% in orde geweest.
Reactie of foto toevoegen
“Duurt te lang”
Door Liesbeth op dinsdag 18 sep 2018 18 | vestiging Hoofddorp
Een keuken en een badkamer. Heel goed geholpen tijdens de bezoeken aan de winkel, goed meegedacht, maar uiteindelijk is er in de badkamer en in de keuken iets verkeerds besteld en geleverd. Dit oplossen duurt te lang.
Reactie of foto toevoegen
“Montage niet goed”
Door Ad op maandag 13 aug 2018 18 | vestiging Heerhugowaard
Eind 2016 hebben wij een keuken gekocht toen nog gerund door de vorige eigenaren. We hadden een goed gevoel, niet opdringerig en er werd goed naar onze wensen geluisterd. We hebben toen de koop rondgemaakt. Toen de oplevering van ons huis in zicht kwam hadden we contact met de nieuwe eigenaar (Jeff) en het goede gevoel werd doorgezet. In dit gesprek ging het over planning en overige details (handgrepen, inmeting woning etc.). Alles leek goed geregeld. Toen uiteindelijk de keuken moest worden gemonteerd ging het meerdere keren mis. Planning werd niet nagekomen (allerlei smoezen werden gebruikt), kleine beschadigingen, slordig werk, dingen niet afgemaakt of niet compleet. Ook was ons blad niet helemaal goed (afgekocht), deur in de vaatwasser niet goed gemonteerd waardoor vaatwasser niet helemaal open kon, nieuwe koelkast omdat deze was beschadigd etc. Het is jammer dat wat aan de voorkant zo goed is geregeld door de montage volledig teniet wordt gedaan. Uiteindelijk is wel alles goed opgelost door Jeff en heeft een ander monteur (vorige eigenaar) alle mankementen in 2 zaterdagen opgelost. Als deze monteur direct was betrokken had ik zonder meer een betere beoordeling gegeven.
Reactie of foto toevoegen
“Voorlichting en plaatsing bij badkamer”
Door Linda De Gelder op vrijdag 3 aug 2018 18 | vestiging Hoogvliet Rotterdam
Badkamer gekocht en laten plaatsen. Voorlichting, met name over aflevering en betaling was heel slecht ( ik moet bekennen dat ik in de winkel niet alle kleine lettertjes had gelezen voordat ik tekende). Het plaatsen is wel heel netjes gedaan, hier ben ik dan ook erg tevreden over
Reactie of foto toevoegen
“Niet tevreden”
Door Eric op maandag 30 jul 2018 18 | vestiging Breda
Badkamer gekocht in december 2017. Plaatsing zou zijn in mei 2018. Echter de installateur die het vanuit Grando zou doen had slechte recensies en gaf mij een slechte indruk. Daarom zelf een installateur geregeld, die het erg goed gedaan heeft. Bij levering was badkamerkast en verlichting niet besteld, dit heeft 3 maanden geduurd! Bij de nalevering bleek de verlichting weer niet besteld te zijn. De wastafel bleek een kleine beschadiging te hebben, maar daar wilde Grando niets mee doen. De speciale kit voor de douche-afvoer was keihard in de verpakking, ook hier geen vergoeding, kostte toch €80. Al met al heeft men alleen de materialen hoeven bestellen en afleveren. Niet tevreden. Overigens stonden er destijds heel veel negatieve recensies die nu allemaal verdwenen zijn.
Reactie of foto toevoegen
“Levering niet prettig”
Door Lisanne op vrijdag 27 jul 2018 18 | vestiging Hoofddorp
Keuken gekocht. Voordat de handtekening was gezet was alle aandacht voor jou en werd je overal super mee geholpen. Totdat er na de handtekening problemen optreden. Ik wilde de keuken afroepen, degene die mij had geholpen was op vakantie. Wat opzich niet zo'n probleem is. Daarna meerdere keren gebeld en het zou doorgespeeld worden naar een andere collega. Wat uiteindelijk resulteerde dat ik mijn keuken 2 weken later binnen kreeg. Werd ronduit bot behandeld met name door de eigenaar. Mijn ongenoegen geuit in een mail maar daar uiteraard geen reactie op gehad. Voor de handtekening is de service super, maar daarna als er iets misgaat is de service ronduit slecht.
REACTIE VAN DETLEF KOK
Beste Lisanne, Kunt u misschien even contact met mij opnemen want het kan nooit de bedoeling zijn dat u met het gevoel zit bot behandeld te worden door wie dan ook in onze vestiging. Ik wil graag even kijken waar in deze dit is ontstaan en kijken of ik hierin nog sturing kan geven aan deze situatie. U kunt mij bereiken op 020-4460112 Met vriendelijke groet Detlef Kok Grando Hoofddorp
Reactie of foto toevoegen
“Niet tevreden met service”
Door Michiel en Sylvia op vrijdag 13 jul 2018 18 | vestiging Rotterdam
Een andere verkoper heeft bij het eerste bezoek een zeer goede indruk gemaakt door zijn vriendelijkheid en goed gegeven eerste informatie met daarbij welwillende aandachtige tijd. Later via andere verkoper een keuken gekocht. Van goede kwaliteit. Zeer ontevreden over verkoper. Een aantal dingen hier weergegeven. De rest achterwege gelaten: Advies werd niet gegeven over de mogelijkheid tot ontzorgen, wat betreft waaraan je allemaal moet denken tot en met zelfs het aanbieden tot uitvoering van installatiewerkzaamheden. Terwijl reclame gemaakt wordt op de brochure voor totaal ontzorgen. Er werd wel gezegd, "dat doen we niet" /"dat moet u zelf doen".

Iets wat niet zou hoeven te gebeuren, waarover wij informatie vroegen, moest wel degelijk gebeuren: de oude tegelvloer er uit. Volgens verkoper kon er wel doorheen gefreesd worden. Dus een extra kostenpost van €1500,- Door ons verzoek om dit aan de deskundige na te vragen, bleek dit wel degelijk noodzakelijk. De verkoper gaf daarna aan om dan wel wat te regelen. Buiten de offerte om dan. Achteraf was de verkoper niet tot tegemoetkoming bereid. De aannemer die de vloerverwarming kwam leggen heeft het voor ons geregeld. We dachten één type/kleur tegel te hebben besteld. We konden maar één tegel bekijken. Per pak bleken er vier verschillende tegelprinten in te zitten. Geen informatie over gehad. Later in andere zaken dezelfde vloer in hun showroom uitgelegd gezien met het juiste beeld.

Voor een oppervlak van 41 vierkante meter zijn 6 pakken van 60 x 60 cm tegels teveel besteld... bijna 9 vierkante meter. Flink bedrag teveel betaald, wel teruggekregen. Nu nog 2 pakken als reserve in huis. Hierbij het verzoek van dezelfde verkoper als in de zaak, (die aan huis kwam kijken), om deze pakken tegels zelf even bij Grando terug te willen brengen. Terwijl de tegelaar en een collega met een bus in ons huis nog aan het voegen waren. Schandalig.

De monteur voor montage van de keuken gaf aan dat niet op de tekening stond dat de afvoerbuis naar de buitenmuur moest. Sloot deze dus niet aan. Daarbij was deze monteur ook zeer onvriendelijk en nors. Zo gaven ook de aanwezige schilders aan. De monteur die destijds na de gegeven opdracht de keuken kwam inmeten heeft dit wel degelijk vastgelegd. Hebben eeceen kopie van. Maar dit is niet in de tekening verwerkt. Het koste ons moeite om bij de verkoper voor elkaar te krijgen dat het werd opgelost. Dezelfde zeer vriendelijke 'inmeetmonteur' heeft het voor ons in orde gemaakt en hij gaf ons aan dat normaal altijd te doen bij keukenmontages. "Het hoort bij mijn werkzaamheden."

Oude keuken wordt niet weggehaald. Wordt ook niet tegen betaling aangeboden. Moesten we zelf regelen. Dit dus via een sloopbedrijf geregeld. Het verpakkings-/beschermingsmateriaal werd niet afgevoerd/meegenomen. Bij onderzoek/telefonisch vragen bij ander keukenbedrijf blijkt deze service te variëren wat betreft keukenbedrijven. Slechte, minimale service van Grando voor veel betaald geld aan een keuken, en tegelvloer met vloerverwarming. Terwijl Grando dus in brochures middels foto en tekst aangeeft totaal te ontzorgen.
FOTO VAN MICHIEL EN SYLVIA
Reactie of foto toevoegen
“Lades niet handig”
Door E. Veenstra op zaterdag 16 jun 2018 18 | vestiging Hoorn NH
Wij hebben een keuken gekocht. De keuken is erg mooi, maar wij zijn -achteraf gezien- niet goed geïnformeerd. Het gevolg is dat een deurtje en een la niet open kan op het moment dat je de vaatwasser aan het uitruimen bent. Dat is echt niet handig. Ook moet achteraf nog een plint worden besteld. Op het moment dat de adviseur had gezegd dat dat bij een jaren 70 huis altijd moet, dan hadden wij dat natuurlijk direct gedaan.
Reactie of foto toevoegen
“Ontevreden na goede start”
Door vd Berg op dinsdag 1 mei 2018 18 | vestiging Rotterdam
Zeer vriendelijk te woord gestaan bij de aanschaf van badkamer en toiletruimte. Goed meedenken. Uiteindelijk bleken er bij de montage wel fouten in de 3 D-schets te zitten die gelukkig door de monteur opgemerkt werden. Goede monteur. Echter na montage zijn er diverse klachten over het gebruikte materiaal gekomen. Niet alle materiaal werkte naar behoren of ging binnen zeer korte tijd kapot. Na een eerste telefonisch contact en mailcontact wacht ik inmiddels ruim 1 maand op een reactie hoe mijn 5 klachten over het materiaal te verhelpen. Niemand van Grando geeft meer reactie ondanks herhaald verzoek. Na een goede start ben ik dus zeer ontevreden over de afhandeling van mijn klachten en heb Grando helaas nu een laatste kans moeten geven om actie te ondernemen.
Reactie of foto toevoegen
“Klachtenafhandeling badkamer”
Door Sjef van Lieshout op woensdag 28 feb 2018 18 | vestiging Son
In de showroom prima geholpen, maar na levering van de badkamer enkele duidelijke klachten, maar die worden vooralsnog niet opgelost. Er wordt slecht gecommuniceerd over de oplossing die men biedt. Het enige wat men doet is terugverwijzen naar de leverancier. Maar ik heb bij Grando gekocht die moeten het probleem oplossen.
Reactie of foto toevoegen
“Draait om verkoop”
Door Chris op maandag 19 feb 2018 18 | vestiging Zaandam
Mijn ervaring was bij de verkoop en plaatsing was redelijk goed. Tijdens het verkoopgesprek zijn we trouwens wel in de mooie praatjes over de apparatuur getrapt. Dit bleek na plaatsing niet meer 'Gamma' kwaliteit te zijn terwijl dit werd voorgespiegeld als goed kwaliteit. Het ergste is de 'service' na plaatsing bar slecht! Ik zou wel tien keer terug gebeld worden maar helaas tot op heden niets meer gehoord! Als je het voorschot nog niet hebt betaald weten ze overigens wel perfect te vinden. Mijn verhaal is echter geen incident, ik hoor het van meer mensen om mij heen. Kortom Grando Zaandam niet doen, bespaar je de ellende. Het draait puur om verkoop voor de rest waardeloos.
Reactie of foto toevoegen
“Prima advies maar slechte plaatsing”
Door A.M. Scholten op donderdag 16 nov 2017 17 | vestiging Zevenbergen
Prima geadviseerd maar bijzonder slecht geplaatst. Fouten nog niet hersteld (bijv. gat in de muur) na 8 maanden.
Reactie of foto toevoegen
“Mooie keuken maar levering niet goed”
Door Lagendijk op dinsdag 14 nov 2017 17 | vestiging Hoogvliet Rotterdam
De keuken is mooi, exact als de tekeningen. Helaas is het probleemoplossend vermogen erg bij ons gelegd, terwijl grando een fout in de levering heeft gemaakt. Meer pro-actief met een oplossing komen had ze gesierd.
Reactie of foto toevoegen
“Levering niet goed gegaan”
Door Clements op vrijdag 10 nov 2017 17 | vestiging Groningen
De after-sales is gewoon slecht. Service na een maand extra ongemak. Als je belt en vraagt of je wordt teruggebeld, krijg je een mailtje. Er zou een gesprek volgen na oplevering keuken, we zijn inmiddels 2 maanden verder en nog niks van gekomen omdat we dus niet teruggebeld worden.
Reactie of foto toevoegen
“Gemengde ervaring”
Door Harry Leerkes/Wilma Baltus op zaterdag 21 okt 2017 17 | vestiging Epe
Mooie keuken, goed advies, compleet geleverd en prima en vakkundig geïnstalleerd maar zeer, zeer slechte service!
Reactie of foto toevoegen
“Keuken gekocht en geleverd”
Door G.F.L.Barreveld op vrijdag 13 okt 2017 17 | vestiging Mijdrecht
Levering heeft veel te lang geduurd. Vergeten?
Reactie of foto toevoegen
“Verkoop prima maar communicatie niet goed”
Door J. Wensveen op vrijdag 11 aug 2017 17 | vestiging Hazerswoude-Dorp
Verkoop keuken ging prima, kundig advies. Over tijdstip van montage ging alles fout. Communicatie over naleveren ging ook niet goed.
Reactie of foto toevoegen
“Installatie via zzp-er”
Door Smit op vrijdag 14 jul 2017 17 | vestiging Almelo
Vlotte verkoper maar vaag over kosten van de installatie. Er werd niet duidelijk gemaakt dat de installateur een zzp'er is die zijn eigen (hogere) facturen maakt. Dat vond ik heel vervelend. De wastafel was tijdens transport kapot gevallen en we wachten nu al 5 wk op de nieuwe. We worden slecht geïnformeerd over de stand van zaken. Nu hebben we een badkamer zonder wastafel en de verkoper weet niet wanneer geleverd wordt of waarom het zo lang duurt.
Reactie of foto toevoegen
“Blij met badkamer maar stroef gegaan”
Door Emiel Ewald op maandag 10 jul 2017 17 | vestiging Helmond
Ik moet zeggen, met de badkamer zijn we uiteindelijk erg blij. Maar werkelijk alles eromheen gaat zeer stroef. Een aantal voorbeelden; ochtend vrij genomen omdat de badkamer geleverd zou worden. Er kwam echter niemand opdagen. Vrij genomen vanaf maandag 29 mei, krijgen we op vrijdag 26-5 te horen dat ze pas dinsdag beginnen. Toen de tegels geleverd werden direct melding gemaakt dat er niet voldoende tegels waren. Ruim een week later staan we stil omdat er geen tegels zijn. Tegels waren gewoon voorradig op DC. Ik heb zelfs voorgesteld ze zelf te halen. Werkzaamheden lagen stil van donderdag tot dinsdag in de eerste week omdat de persoon die de vloer zou storten niet eerder beschikbaar was. Natuurlijk wel vrij genomen. Spiegel was kapot, desondanks toch gemonteerd (inmiddels netjes vervangen). Nu probeer ik al sinds 13-6 juni mijn geld terug te krijgen voor een kast die niet geleverd is (bijna een maand). Zelf natuurlijk alles netjes op tijd en volledig betaald. Op mijn laatste berichtje van afgelopen donderdag heb ik niet eens antwoord gekregen. Nogmaals, we zijn erg blij met de badkamer, maar de organisatie er omheen kan een stuk beter.
Reactie of foto toevoegen
“Leveringen niet goed verlopen”
Door Nico op zaterdag 1 jul 2017 17 | vestiging Rotterdam
Wij hebben een badkamer gekocht bij Grando Alexandrium. Het verkoopproces verliep in een goede, vriendelijke en ontspannen sfeer. Na ondertekening van de koopovereenkomst werd de ervaring alleen maar slechter. Er werd een verkeerde factuur voor de restantbetaling gestuurd, bij aflevering van de spullen ontbreken een paar items, er zijn verkeerde spullen geleverd, er zijn spullen met incomplete doosinhoud geleverd, er zijn spullen geleverd die niet compatibel met elkaar zijn, muurtegels met verschillende afmetingen geleverd .... complete chaos. Er je kan overal zelf achteraan bellen. Zelfs nalevering van een onderdeel gaat 2x fout en moet je 3 maanden (!) op wachten.
Reactie of foto toevoegen
“Niet tevreden met levering”
Door Astrid Suijkerbuijk op zaterdag 24 jun 2017 17 | vestiging Rotterdam
Badkamer gekocht bij vestiging Rotterdam. Medewerkster leek in eerste instantie goed te helpen. Had leuke ideeën. Werd dwingend toen wij zeiden dat we er over na wilden denken. Uiteindelijk toch getekend. Onze fout. Uitendelijk bij aflevering over veel dingen zelf na moeten bellen, terwijl er beloofd werd, dat zij zouden bellen. 4 pakken tegels over, welke ook al niet het gewenste formaat hadden. Het toppunt vond ik dat wij foto's moesten aanleveren omdat zij een douchewand hadden geleverd i.p.v. een douchedeur! Het distributiecentrum geloofde ons anders niet. En je hebt maar 8 dagen de tijd om aan te geven dat iets niet klopt. Persoonlijk vind ik dat een erg korte termijn, aangezien je best je hoop geld uitgeeft.
Reactie of foto toevoegen
“Showroom goed maar service slecht”
Door Dennis op donderdag 15 jun 2017 17 | vestiging Rotterdam
Na een goede ervaring in de showroom hebben wij besloten zowel onze keuken als badkamer voor ons nieuwbouwhuis te kopen bij Grando. Helaas zijn er fouten gemaakt bij het plaatsen van zowel de keuken als badkamer. Grando heeft de keuken hersteld, de badkamer is nog steeds niet zoals afgesproken. Grando reageert helaas niet op mail of telefoon.
Showroom: goed
Service: slecht
REACTIE VAN DENNIS
Grando heeft dezelfde week nog op deze review gereageerd, en hebben beloofd binnen een week nieuwe afspraken te maken. Helaas zijn we nu 4 maanden verder, en is er nog steeds niks gebeurd.
Reactie of foto toevoegen
“Super geholpen”
Door Leon Crommentuijn op dinsdag 16 apr 2024 24 | vestiging Utrecht
Bij Grando super geholpen met het verder uitdenken van mijn nieuwe keuken. Heel veel goede suggesties en ideeën. Risza was een grote steun en zeer behulpzaam en hij dacht echt mee. Nu staat de keuken eindelijk en alles is zoals we het uitgedacht hadden.
FOTO VAN LEON CROMMENTUIJN
+ Toon extra foto van Leon Crommentuijn
+ Toon extra foto van Leon Crommentuijn
Reactie of foto toevoegen
“Alles is goed verlopen”
Door Jonne op maandag 15 apr 2024 24 | vestiging Lelystad
Vriendelijk geholpen, geluisterd naar onze wensen.
Reactie of foto toevoegen
“Goed geholpen en geadviseerd”
Door Edith van der Meer - de Visser op maandag 15 apr 2024 24 | vestiging Delft
Wij hebben een hoogglans keuken gekocht bij Marc in Delft en wij zijn tevreden omdat hij ons goed geholpen en geadviseerd.
Reactie of foto toevoegen
“Top”
Door Fam Geerdink op maandag 15 apr 2024 24 | vestiging Almelo
Rustige adviseur die goed met ons meedacht. Niet opdringerig. Planning wordt nagekomen. Uitvoering ging ook top. Wij zijn erg tevreden.
FOTO VAN FAM GEERDINK
Reactie of foto toevoegen
“Een hele fijne ervaring”
Door Maik K. op zondag 14 apr 2024 24 | vestiging Amersfoort
Hele fijne ervaring gehad met Grando. Aantal jaar geleden hebben zij de badkamer en keuken van mijn ouders gedaan. Dit was erg mooi ontworpen en geplaatst, vandaar onze keuze voor Grando. Turcen heeft voor ons, met beperkte ruimte ter beschikking, een enorm mooie badkamer ontworpen met al onze wensen aanwezig. Daarnaast heeft zij dezelfde stijl in onze WC, op de andere verdieping, terug laten komen. Helaas was Grando net gestopt met het plaatsen van de spullen. Grando heeft het ontwerp gemaakt en de levering gedaan. Gelukkig hadden zij wel een goed bedrijf aangeraden wat het kon plaatsen.
FOTO VAN MAIK K.
Reactie of foto toevoegen
“Alles is goed verlopen”
Door Piet Kuijten op zaterdag 13 apr 2024 24 | vestiging Tilburg
Keuken gekocht. Geholpen door Dave There. Levering heel vlot en afwerking super. Montage door Spijkers Montage was goed geregeld en uitgevoerd.
FOTO VAN PIET KUIJTEN
+ Toon extra foto van Piet Kuijten
Reactie of foto toevoegen
“Uitstekend geholpen”
Door Maurits de Beer op zaterdag 13 apr 2024 24 | vestiging Tilburg
Toen we ons huis aangekocht hadden bleek dat er een grando keuken in zat. Dit feit bleek een enorm geluk te zijn voor ons. Bij de renovatie (nieuw blad en panelen) heeft Dave ons uitstekend geholpen. Dave is betrokken, denkt mee en schakelt snel. De service is persoonlijk en proactief. Grando, met Dave als voorman ontzorgt, heeft oog voor detail, communiceert en gaat voor kwaliteit. Ook het installatie bedrijf (spijkers) denkt mee, werkt netjes en heeft tevens oog voor kwaliteit.
Reactie of foto toevoegen
“Super tevreden”
Door Louis op donderdag 11 apr 2024 24 | vestiging Hoogvliet Rotterdam
Nieuwe badkamer gekocht, super goed, correct geholpen bij de aankoop, verkoper denkt goed mee met de klant. Monteurs zijn 1e klas vakmensen met veel kennis van zaken.
Reactie of foto toevoegen
“Zeer tevreden”
Door H. Dekker op woensdag 10 apr 2024 24 | vestiging Assen
We hadden zelf al een effectieve indeling voor ogen voor het toch niet al te grote oppervlak van de badkamer. Dit kon worden gerealiseerd inclusief niet te groot bad en ruime inloopdouche. Daardoor geeft de badkamer een ruimtelijk gevoel. Daarbij 2 uitstekende monteurs die alles vakkundig hebben geïnstalleerd.
FOTO VAN H. DEKKER
Reactie of foto toevoegen
“Alles volgens planning en naar wens verlopen”
Door M. Drenth op woensdag 10 apr 2024 24 | vestiging Emmen
Goed contact en denken mee met het uitzoeken van materialen en de beste indeling. Bij ons betreft het een complete nieuwe badkamer incl demonteren huidige badkamer. De installateur ook via Grando die alles volgens planning en wens heeft opgeleverd.
Reactie of foto toevoegen
“Meer dan prima”
Door Christa op dinsdag 9 apr 2024 24 | vestiging Son
Hele fijne keukenzaak: deskundig personeel wat goed advies geeft. Ze denken met je mee en nemen de tijd voor je. Ook de aftersales is meer dan prima. Aanrader!
Reactie of foto toevoegen
“Enorm tevreden”
Door Corine op maandag 8 apr 2024 24 | vestiging Hazerswoude-Dorp
Wij hebben onlangs een keuken gekocht bij Grando en zijn enorm tevreden en superblij met onze nieuwe keuken. Er is goed meegedacht en we zijn goed geïnformeerd. Een aanrader!
FOTO VAN CORINE
Reactie of foto toevoegen
“Fantastisch”
Door A. van Nek op vrijdag 5 apr 2024 24 | vestiging Hilversum
Grando Keukens Hilversum heeft de hele verbouwing (slopen van de oude keuken inclusief de tegels, stucen, schilderen, tot het plaatsen van de keuken) in twee weken en een dag afgerond. Doordat Grando ook het slopen, stucen en schilderen had overgenomen is deze verbouwing aanzienlijk makkelijker voor mij geworden. De heer Hulshof heeft mijn wensen in de showroom goed begrepen en daarom kon ik na een aantal afspraken al een besluit nemen over de inrichting van de keuken. Zijn team met vakmensen heeft op tijd de keuken geplaatst. De receptie was altijd op de hoogte van alle werkzaamheden en daardoor waren de 'lijntjes kort'. En het resultaat is fantastisch. Mijn dank is groot en ik kan Grando iedereen aanraden want ze nemen een hoop zorgen uit handen en het zijn vakmensen.
Reactie of foto toevoegen
“Een mooie keuken”
Door Patrick Gerritsen op vrijdag 5 apr 2024 24 | vestiging Den Helder
Ik ben heel goed geholpen in de winkel door Jimmy. De levering was volledig volgens afspraak en er is door de werkmannen keurig werk afgeleverd.
Reactie of foto toevoegen
“Een mooie keuken gekocht voor onze vakantiewoning”
Door Marianne op woensdag 3 apr 2024 24 | vestiging Middelburg
We hebben een mooie keuken gekocht voor onze vakantiewoning. Sietske de Visser heeft ons meer dan uitstekend hierin begeleid. Ze luisterde goed naar onze ideeën, sloot hier prima op aan, was vindingrijk en flexibel niet pusherig en kwam afspraken na. De levering en montage van de keuken is eveneens prima verlopen. Een groot bedrijf waarin de lijntjes toch kort zijn.
FOTO VAN MARIANNE
Reactie of foto toevoegen
“Dank”
Door Smit op woensdag 3 apr 2024 24 | vestiging Hoorn NH
Apparatuur in de keuken vervangen. Keuken was niet geleverd door Grando, maar dat bleek geen enkel probleem te zijn. Er moesten ook nog wat bouwtechnische aanpassingen gedaan worden om de keukenapparatuur naar behoren te laten functioneren. De planning, aanpassingen, levering en plaatsing gingen naar tevredenheid en de communicatie was zeer prettig. Dank
Reactie of foto toevoegen
“Een absolute aanrader”
Door Maartje Bak op dinsdag 2 apr 2024 24 | vestiging Purmerend
Ontzettend goed meegedacht bij lastige indeling. Super opgelost! Prachtige keuken voor een mooie prijs. Heel vriendelijk personeel. Een absolute aanrader!
Ik kan iedereen Grando aanbevelen!
FOTO VAN MAARTJE BAK
+ Toon extra foto van Maartje Bak
Reactie of foto toevoegen
“Een prima positieve ervaring”
Door G. Oosten op dinsdag 2 apr 2024 24 | vestiging Groningen
Meteen bij binnenkomst vriendelijk ontvangen. Er werd uitgebreid de tijd genomen ons te woord te staan, onze wensen door te nemen en een ontwerp van onze droomkeuken te maken. Het ontwerp was zo goed dat we meteen volmondig "ja" hebben gezegd. Ruim zes weken later stond de keuken gebruiksklaar in ons huis. Een prima positieve ervaring, dit bezoek aan Grando keukens Groningen.
FOTO VAN G. OOSTEN
Reactie of foto toevoegen
“Een prima resultaat”
Door Mark Minderhoud op dinsdag 2 apr 2024 24 | vestiging Middelburg
Super tevreden met onze nieuwe keuken. Goed geholpen met uiteindelijk een prima resultaat.
Reactie of foto toevoegen
“Een prettige advies”
Door Chantal en Jeroen Arends op maandag 1 apr 2024 24 | vestiging Zwolle
Wij zijn bij meerdere keukenzaken geweest om ons te oriënteren op een nieuwe keuken. De keuze viel al snel op Grando Zwolle vanwege de persoonlijke klik en prettige benadering. Wij zijn heel goed geadviseerd in het maken van keuzes bij de aankoop van onze nieuwe keuken. Er werd goed meegedacht en geluisterd naar onze wensen. De adviseur nam uitgebreid de tijd voor ons en wij hebben nooit het gevoel gekregen dat er alleen maar verkocht moest worden. Uiteindelijk zijn wij ontzettend blij met het eindresultaat!
Reactie of foto toevoegen
“Ben zeer tevreden”
Door Marian op vrijdag 29 mrt 2024 24 | vestiging Zwolle
Badkamer en toilet gekocht. Heel professioneel en vriendelijk geholpen. Probleem werd direct opgelost. Installatie vakkundig gedaan. Ben zeer tevreden.
Reactie of foto toevoegen
“Een top ervaring”
Door Selena op vrijdag 29 mrt 2024 24 | vestiging Emmen
Super begeleiding van Jeroen vanaf de start. Meerdere keren samen gezeten om onze droom badkamer te realiseren. Uiteindelijk hebben we voor Grando gekozen voor de materialen en ontwerp. Ook de aannemers via Grando waren erg goed. Efficiënt, communicatief en professioneel. Al met al een top ervaring. We zijn ook erg blij met onze nieuwe badkamer.
FOTO VAN SELENA
Reactie of foto toevoegen
“Bedankt”
Door Christ van loon op maandag 25 mrt 2024 24 | vestiging Zevenbergen
Hierbij petje af voor adviseur. Frank van Gurp die man zit daar op de juiste plaats van bestellen tot levering en plaatsen, correct afgewerkt. Dankjewel Grando Zevenbergen
Reactie of foto toevoegen
“Elke dag genieten van onze nieuwe keuken”
Door Martien en Jolanda Vervoort op maandag 25 mrt 2024 24 | vestiging Son
Van begin tot eind goed en klantvriendelijk geholpen. Onze adviseur Gino had goede ideeën en tips. Ook de bezorging en plaatsing was super. Vriendelijke mensen en topkwaliteit. We genieten elke dag heerlijk van onze nieuwe keuken
FOTO VAN MARTIEN EN JOLANDA VERVOORT
+ Toon extra foto van Martien en Jolanda Vervoort
+ Toon extra foto van Martien en Jolanda Vervoort
Reactie of foto toevoegen
“Een fantastische keuken”
Door Maxima Martinez Orta Hoogeveen op maandag 25 mrt 2024 24 | vestiging Hilversum
We hebben een keuken gekocht na een bezoek aan verschillende keukenwinkels, maar we waren niet tevreden met de service, het advies of de kwaliteit van de producten totdat we Grando in Hilversum bezochten. Marja heeft ons professioneel bijgestaan, door het hele proces begeleid en zeer goed advies gegeven. Grando reageerde zeer adequaat. Hoewel de installatie langer duurde dan verwacht en nog niet helemaal is afgerond, is het belangrijkste dat we nu een fantastische keuken hebben en enorm blij zijn met hoe alles is verlopen.
FOTO VAN MAXIMA MARTINEZ ORTA HOOGEVEEN
+ Toon extra foto van Maxima Martinez Orta Hoogeveen
Reactie of foto toevoegen
“Ontzettend content met Grando”
Door Jan en Jose Proper op zondag 24 mrt 2024 24 | vestiging Amersfoort
Met een offerte in de hand van de keukenleverancier die werd geadviseerd door de bouwer van ons huis, toch een afspraak gemaakt bij Grando Keukens in Amersfoort. Reden om naar Grando Keukens te gaan was onze keuze voor Siemens apparatuur. De eerste keukenleverancier kon dit merk ook leveren maar dit betekende dat de enorme korting zou komen te vervallen. Advies van hun was om voor AEG apparatuur te kiezen. Afspraak bij Grando kon snel worden ingepland. Met de offerte en tekening van de concurrent was het een peulenschil om een offerte op te stellen. Zelfde materialen, keukenblad en natuurlijk Siemens apparatuur werden we geconfronteerd offerteprijs die fors lager lag dan de offerte van de concurrent. De contacten met Grando Keukens waren vriendelijk. Bij vragen werd er gelijk geschakeld. Installatie van de keuken door een professional. We zijn ontzettend content met de adviezen en verdere afwikkeling, en plaatsing van onze keuken. Toppertjes, aanrader om bij Grando Keukens in Amersfoort je keuken aan te schaffen.
Reactie of foto toevoegen
“Een mooie en zeer goede keuken”
Door K. Toet op zaterdag 23 mrt 2024 24 | vestiging Den Helder
Ik heb een keuken bij Grando Den Helder gekocht daar ik in het verleden al goede ervaringen had met dit bedrijf. Verkoper zeer vriendelijk, vakkundig en hulpvaardig door het hele proces heen. Afspraken over levering en plaatsing duidelijk, en tussentijds veel contact gehad met de verkoper wat ik zeer op prijs stelde. Na levering van de keuken is de monteur direct aan de slag gegaan. De monteur was zeer vakkundig en vriendelijk wat mij veel vertrouwen over de afloop gaf. Het resultaat is dan ook een perfecte mooie en kwalitatief zeer goede keuken waar ik met plezier naar kan kijken. Grando Den Helder bedankt voor de inzet en hulp bij deze aankoop en ik zal dit zeker bij anderen bekendmaken.
Reactie of foto toevoegen
“Perfect uitgevoerde aanpassing”
Door J lamers op dinsdag 19 mrt 2024 24 | vestiging Uden
Ging om aanpassing bestaande keuken waarin prima werd meegedacht met onze wensen. Perfect uitgevoerd en keurig gemonteerd.
Reactie of foto toevoegen
“Heel blij met Grando”
Door Marc op maandag 18 mrt 2024 24 | vestiging Heerhugowaard
Deze zaak wordt gerund door een heel aardig gezin. Vader heeft ons erg goed te woord gestaan en goed mee gedacht met onze wensen. Na nog een paar opties te veranderen is de keuken na 6 wkn al geplaatst zonder problemen. De stukadoor is geregeld door Grando en is alles geweldig afgewerkt. Onze "oude" apparaten hebben wij hergebruikt op de vaatwasser na. Dit is ook allemaal keurig geregeld door de monteurs. Kan alleen maar zeggen dat wij heel blij zijn dat wij met Grando in zee zijn gegaan!
FOTO VAN MARC
Reactie of foto toevoegen
“Een aanrader”
Door J. Muns op maandag 18 mrt 2024 24 | vestiging Naaldwijk
Keukenrenovatie laten doen, prima geadviseerd en perfect uitgevoerd. Een aanrader voor iedereen.
FOTO VAN J. MUNS
Reactie of foto toevoegen
“Zeer tevreden”
Door Theo Boumans op maandag 18 mrt 2024 24 | vestiging Middelburg
Aanrechtblad, achterwand, oven en kookplaat. Zeer goed afgewerkt.
Reactie of foto toevoegen
“Goede communicatie en service”
Door Van holten op maandag 18 mrt 2024 24 | vestiging Hoogvliet Rotterdam
Gedegen advies vanaf het begin om keuzes te maken tot het einde bij de installatie hoe de materialen optimaal te plaatsen. Goede communicatie en service.
Reactie of foto toevoegen
“Alles is soepel verlopen”
Door Mart van Megen op zaterdag 16 mrt 2024 24 | vestiging Groningen
Heel blij met alle hulp, meedenken en flexibiliteit bij het plannen van de keuken. Montage van de keuken ook soepel gegaan, geen problemen gehad. Héél erg blij met het resultaat!
FOTO VAN MART VAN MEGEN
+ Toon extra foto van Mart van Megen
Reactie of foto toevoegen
“Prachtige keuken via Grando Hoofddorp”
Door Andre & Helen Blok op vrijdag 15 mrt 2024 24 | vestiging Hoofddorp
Op zondag 29 mei 2022 hebben wij bij Grando Hoofddorp onze keuken gekocht i.v.m. met aankomende renovatie van ons nieuwe huis. We kwamen eigenlijk alleen wat inspiratie opdoen voor een keuken maar kregen zo'n prachtig ontwerp en totaalplaatje geleverd van Vijay dat we maar een ding konden doen en dat was hier onze keuken bestellen. Er werd goed naar onze ideeën geluisterd en tijd uitgetrokken om onze wensen te verwezenlijken en dat alles onder de goede zorgen van gastvrouw Jolanda. Hierna nog regelmatig contact gehad m.b.t. tot kleine aanpassingen maar ook dit was geen probleem. Mooie complete showroom met fijne medewerkers! Het duurde even maar wij zijn enorm blij met onze prachtige keuken!
Reactie of foto toevoegen
“Super blij met het resultaat”
Door Karin Hesseling op donderdag 14 mrt 2024 24 | vestiging Hazerswoude-Dorp
We kwamen ter oriëntatie maar gingen net een tekening de deur uit. Super fijn geholpen en meegedacht door Cas. Goeie service en alles op tijd geleverd en geïnstalleerd volgens afspraak door Marien. We zijn super blij met het resultaat. Kortom zeer tevreden over Grando!
FOTO VAN KARIN HESSELING
+ Toon extra foto van Karin Hesseling
Reactie of foto toevoegen
“Een fijne ervaring”
Door Stephan A. op donderdag 14 mrt 2024 24 | vestiging Hazerswoude-Dorp
Wat een fijne ervaring hebben wij gehad met Grando keukens Hazerswoude-Dorp. Van het begin bij het uitzoeken van de vloer en vragen naar alle opties en mogelijkheden, werd er met ons mee gedacht en voelde wij ons gehoord met de wensen die wij hadden. Tot aan het leveren van de pvc en het voorwerk die zij ook aanbieden betreft vloerverwarming (gluven dicht maken) was een last die van onze schouders af viel doordat zij dit op zich namen. Al met al een hele goede ervaring met Grando keukens Hazerswoude-Dorp, en wat zijn wij blij met het eindresultaat tot aan het monteren van de plinten toe. Wij raden Grando keukens Hazerswoude-Dorp ten zeerste aan. Geen zorgen hebben over onze vloer en dat het achteraf allemaal naar wens is verlopen is een fijne uitgangspunt na een lange verbouwing periode achter de rug te hebben. Op naar veel woon plezier met onze mooie nieuwe pvc vloer van Grando keukens Hazerswoude-Dorp.
FOTO VAN STEPHAN A.
Reactie of foto toevoegen
“Fantastisch”
Door W. Hetebrij op donderdag 14 mrt 2024 24 | vestiging Zwolle
Wij hebben een keuken gekocht, met kookeiland en kastenwand met ombouw. Vanaf het begin is er goed meegedacht. De uitvoering is fantastisch geworden. De ombouw die voor de plaatsing gebouwd is, is tot op de millimeter nauwkeurig. Het blad van het kookeiland wat in verstek gezaagd is en waarin de kookplaat en wasbak verzonken zijn, ziet er prachtig uit. Echt vakmanschap!
Reactie of foto toevoegen
“Een pluim voor alle medewerkers”
Door Ronald Loch op woensdag 13 mrt 2024 24 | vestiging Barendrecht
Vanaf het eerste bezoek aan de vestiging met de nodige rust en uitstekende adviezen begeleid. De keuken tijdens COVID besteld i.v.m. de start van ons nieuwbouw woning, waarna er meerdere controlemomenten volgden. Na de oplevering van de woning wederom controlemomenten, waarna er nog verbeteringen konden worden doorgevoerd. Een vakkundige levering en plaatsing, met een klein gebrek (bevestiging handvaten) die snel werd opgepakt. Een pluim voor alle medewerkers filiaal Barendrecht en de installateur!
FOTO VAN RONALD LOCH
Reactie of foto toevoegen
“Afspraken worden goed nagekomen”
Door G.J. Lammers op woensdag 13 mrt 2024 24 | vestiging Tilburg
Zeer goed geholpen met keuze van kasten en blad. Perfect geïnstalleerd. Afspraken levering en plaatsen goed nagekomen. Zou Grando zeker aanbevelen.
Reactie of foto toevoegen
“Een prachtig resultaat”
Door Pascal van Eekelen op dinsdag 12 mrt 2024 24 | vestiging Zevenbergen
Super fijn geholpen bij het uitzoeken van de keuken. Er werd alle tijd genomen, verspreid over verschillende afspraken, waardoor we tot een voor ons prachtig resultaat zijn gekomen.
Reactie of foto toevoegen
“Heel blij met de begeleiding”
Door de Vries op dinsdag 12 mrt 2024 24 | vestiging Lelystad
Een hele mooie keuken, die aan alle wensen voldoet is het resultaat van een traject, dat begint met de keuken uitzoeken en ontwerpen, tot aan de aflevering en montage. Heel blij met de begeleiding, adviezen en de vakkundige montage. Paul Lucas en zijn team leveren prachtig werk en topservice!
Reactie of foto toevoegen
“Goed geholpen en prima communicatie”
Door Rick Scheper op dinsdag 12 mrt 2024 24 | vestiging Zwolle
Grando heeft ons vriendelijk ontvangen en goed geholpen bij het uitzoeken van een mooie keuken. Ook werden er goede opties aangedragen voor de indeling van de nieuwe keuken waar wij wij nog niet aan gedacht hadden. Deze optie is het uiteindelijk ook geworden en zijn er erg blij mee. Ook hebben wij bij Grando een vloer uitgezocht en deze staat ook prachtig. De communicatie via de mail over levering en andere zaken was ook prima voor elkaar. Zeker een aanrader. Als wij straks de badkamer gaan doen, is ook Grando zeker een optie
Reactie of foto toevoegen
“Het eindresultaat is prachtig!”
Door Judith V. op zondag 10 mrt 2024 24 | vestiging Middelburg
Blij met onze nieuwe keuken. Goed advies van Grando en de levering & montage volgens plan, nazorgpuntjes soepel opgelost. Super professioneel, en het eindresultaat is prachtig!
Reactie of foto toevoegen
“Fijn contact en soepele plaatsing”
Door Joris op vrijdag 8 mrt 2024 24 | vestiging Purmerend
Heel prettig contact gehad met de medewerkers Grando Purmerend. Veel ervaring en dat merkt je direct bij het bepalen van de details die het verschil maken. De plaatsing is ook soepel verlopen.
FOTO VAN JORIS
Reactie of foto toevoegen
“Geweldige ervaring met Grando Amersfoort”
Door Petra op donderdag 7 mrt 2024 24 | vestiging Amersfoort
Ik wil graag mijn oprechte waardering delen voor de uitstekende service die ik heb ontvangen bij Grando Amersfoort bij de aanschaf van mijn nieuwe badkamer en keuken. Vanaf het allereerste moment van oriëntatie tot de uiteindelijke oplevering, was mijn ervaring met Grando Amersfoort ronduit fantastisch. Het team van Grando Amersfoort heeft zich onderscheiden door hun professionaliteit, toewijding en vriendelijkheid. Ze namen de tijd om naar mijn wensen te luisteren en stelden op maat gemaakte oplossingen voor die perfect aansloten bij mijn stijl en behoeften. Het ontwerpproces verliep vlot en ze gaven waardevol advies bij het kiezen van de juiste materialen en kleuren. De installatie van zowel de badkamer als de keuken verliep vlekkeloos dankzij het vaardige vakmanschap van het installatieteam. Ze werkten efficiënt, nauwkeurig en met oog voor detail. Het resultaat is verbluffend - zowel de badkamer als de keuken stralen kwaliteit en esthetiek uit. Wat me ook opviel, was de transparante communicatie gedurende het hele proces. Grando Amersfoort hield me op de hoogte van de voortgang en eventuele wijzigingen, waardoor ik me te allen tijde betrokken voelde. Al met al ben ik zeer tevreden met mijn keuze voor Grando Amersfoort en zou ik het ten zeerste aanbevelen aan iedereen die op zoek is naar hoogwaardige keukens en badkamers, gecombineerd met uitstekende service en vakmanschap. Dank aan het hele team van Grando Amersfoort voor het realiseren van mijn droomkeuken en -badkamer!
FOTO VAN PETRA
Reactie of foto toevoegen
“Goede en duidelijke service”
Door Xynthia op woensdag 6 mrt 2024 24 | vestiging Emmen
Duidelijke en kwalitatieve service in het aankopen en plaatsen van onze keuken. Verkoper denkt mee en bekijkt samen met ons de opties met betrekking tot onze wensen. Verkoper en monteur zijn vriendelijk, behulpzaam en eerlijk in de mogelijkheden en eventuele bijkomende kosten.
Reactie of foto toevoegen
“Klasse”
Door frank meertens op dinsdag 5 mrt 2024 24 | vestiging Tilburg
4 jaar geleden een keuken bij Grando Tilburg gekocht. Nu filter van kookplaatafzuiging moeten vervangen. De prijs bleek flink gestegen tov de prijs in 2020.Uit coulance en service kregen wij nu een zeer fikse korting op de huidig gangbare prijs. Fantastisch. Zo hoort service te zijn. Klasse!
Reactie of foto toevoegen
“Zeer tevreden”
Door B. Warmerdam op dinsdag 5 mrt 2024 24 | vestiging Hoorn NH
Wij hebben afgelopen maand een buitengewone positieve ervaring met Grando Badkamers opgedaan. Professionele voorlichting en advies om de goede keuzes te kunnen maken was de basis en dankzij goede afspraken zijn er geen problemen ontstaan. Ondanks gecompliceerde uitvoering met een aannemer en de Grando monteur is de levering en montage perfect verlopen. Wij zijn zeer tevreden over het eindresultaat en zullen Grando Hoorn zeker in onze omgeving aan een ieder aanbevelen
REACTIE VAN B. WARMERDAM
Gaarne als nog een foto toevoegen aan mijn ervaring
Reactie of foto toevoegen
“Echt top”
Door Savannah Baas op maandag 4 mrt 2024 24 | vestiging Zwolle
Vestiging Zwolle hebben wij onze nieuwe keuken gekocht en we zijn super tevreden! We zijn heel fijn en eerlijk geholpen. Ze denken dan ook echt mee wat je beter en/of niet kan doen. Ook is alles goed verlopen en is het eindplaatje nog mooier dan we hadden gehoopt! Echt top! Aanrader!
FOTO VAN SAVANNAH BAAS
+ Toon extra foto van Savannah Baas
+ Toon extra foto van Savannah Baas
Reactie of foto toevoegen
“Alles perfect verlopen”
Door Jan en Lenie op maandag 4 mrt 2024 24 | vestiging Barendrecht
Bij Grando Barendrecht een badkamer gekocht, zeer tevreden over de verkoop en de montage. Alles was perfect.
Reactie of foto toevoegen
“Meer dan tevreden”
Door Geert Wolvers op maandag 4 mrt 2024 24 | vestiging Wormerveer
In 1e instantie sprak de adequate en prompte advisering mij zeer aan, zo ook het vervolgtraject van aflevering en montage.
Reactie of foto toevoegen
“Een prachtige keuken”
Door Stephany op zondag 3 mrt 2024 24 | vestiging Barendrecht
Onze wensen voor een prachtige keuken zijn gehoord en uitgekomen. Wij zijn tevreden over de behulpzame medewerkers die meedenken. Jullie hebben een goede service en klantvriendelijkheid. De keuken is netjes afgewerkt door de monteur. Echt een aanrader om te kijken wat de mogelijkheden zijn bij Grando Barendrecht.
Reactie of foto toevoegen
“Waanzinnig blij”
Door Varkevisser op vrijdag 1 mrt 2024 24 | vestiging Heerenveen
Koffie erbij, ook na sluitingstijd welkom om puntjes op de i te zetten. Onze prachtige Grando-keuken is af! We zijn waanzinnig blij dat wij vorig jaar mei bij jullie de zaak in liepen. Puur om eens te oriënteren wat er tegenwoordig mogelijk is. We zijn nogal kieskeurig en hebben vaak niet dezelfde smaak.
Toch op slag verliefd geworden op n showroommodel. Hoe bestaat het! Foto's gemaakt en daarna met Andre aan tafel gaan zitten met kop koffie. Even rekenen hoor....we hadden nog niets financieel voorbereid. Dan zou het in december geleverd mogen worden, zeiden we. Geen probleem! We gaan zelf plaatsen. Geen probleem! We zijn rustig aan t breken en voorbereiden gegaan in de keuken thuis. Volwassen kids kwamen helpen. Broer uit Brabant had er ook zin in. Vele handen...... En nu....genieten! Heel veel dank, André voor het meedenken en ook buiten openingstijd nog bereid om te tekenen en in te delen, zelfs op 2e pinksterdag 2023. Zie hier het resultaat. In het echt zooooo veel mooier
FOTO VAN VARKEVISSER
Reactie of foto toevoegen
“Zeer tevreden”
Door Pieter & Ciska op donderdag 29 feb 2024 24 | vestiging Emmen
Samen met Klaas-Jan keuken samengesteld (mid-2022) voor onze nieuwbouwwoning (voorjaar 2023 opgeleverd). We zijn 2 tot 3 keer terug geweest naar Klaas-Jan, die telkens weer alle tijd nam om onze wensen te vertalen naar onze nieuwe keuken. Uiteindelijk keuken ook nog geplaatst door Klaas-Jan, zowel samenstellen als installatie naar volle tevredenheid!
Reactie of foto toevoegen
“Super vriendelijk geholpen”
Door Silvy op donderdag 29 feb 2024 24 | vestiging Tilburg
Wij hebben een keuken gekocht, in laten meten en alles past perfect en een heel mooi eindresultaat. Super vriendelijk geholpen. Echt een aanrader om je keuken te kopen.
FOTO VAN SILVY
Reactie of foto toevoegen
“Echt een aanrader”
Door Fam Kornet op maandag 26 feb 2024 24 | vestiging Wormerveer
Gezien onze ervaringen 30 jaar geleden, wederom naar Grando Wormerveer. Maar nu geadviseerd door Ruud en zijn rechterhand Maurice. Naar alle tevredenheid. Super blij met het resultaat. Echt een aanrader om naar deze zaak te gaan. Ook over het plaatsen van de keuken zeer tevreden.
FOTO VAN FAM KORNET
Reactie of foto toevoegen
“Blij met de nieuwe keuken”
Door Else op maandag 26 feb 2024 24 | vestiging Doetinchem
Goede ervaringen, mee-denkend, klantgericht en afspraken nakomend.
FOTO VAN ELSE
Reactie of foto toevoegen
“Een fantastische ervaring”
Door Meezen op vrijdag 23 feb 2024 24 | vestiging Emmen
Bij het samenstellen van de keuken wordt er alle tijd voor je genomen. We zijn zeer vriendelijk ontvangen en absoluut niet het gevoel gekregen dat er iets opgedrongen werd. Levering van de keuken ging volgens afspraak, alles klopte meteen. Montage werd gedaan door klaas, een ervaren man die alle tijd nam en zeer vriendelijk was. Klaas ging zorgvuldig te werk en wist goed wat hij deed. 1 dag na montage kwam de verkoper van Grando Jeroen, zelf nog even kijken hoe het resultaat is geworden. En of er nog op of aanmerkingen waren. Al met al een zeer goede service. Zelfs wanneer de betaling uit bleef vanuit het bouwdepot alle begrip en geduld. Hier staat vertrouwen hoog in het vaandel. Onze ervaring met Grando Emmen is daarom ook fantastisch en raden het zeker aan bij andere mensen!
REACTIE VAN MEEZEN
Trots op onze prachtige keuken.
Reactie of foto toevoegen
“Een uitstekend resultaat”
Door J. Geluk op dinsdag 20 feb 2024 24 | vestiging Middelburg
Wij gingen kijken voor een nieuwe keuken. Mede dankzij het hartelijke ontvangst, het meedenken en het deskundige advies van Susan kwamen we al snel tot een overeenkomst. Ook het hele verdere traject verliep prima, bijzonder goede samenwerking en service van alle betrokkenen Met uiteindelijk een uitstekend resultaat waar we zeer tevreden over zijn.
Reactie of foto toevoegen
“Een aanrader”
Door Johan de Beer op maandag 19 feb 2024 24 | vestiging Tilburg
Als je echt onbezorgd op zoek bent naar een nieuwe keuken kan ik dit adres aanraden. Alles helder en duidelijk gecommuniceerd over de mogelijkheden.
Komen thuis kijken/inmeten en laten hier hun ervaring spreken met aanvullende mogelijkheden. Resultaat: Grando mag ook nu mijn badkamer komen vernieuwen.

Aanvulling 18 maart 2024:
Nadat ik mijn keuken heb gekocht bij Grando Tilburg en via Grando heb laten installeren heb ik 14 dagen later ook mijn badkamer hier aangeschaft en laten installeren. Reden omdat ik zeer zeer tevreden was over het totaal plaatje. Van persoonlijk contact tot oplevering en installatie. En ook bij mijn badkamer hebben ze dit weer volledig waargemaakt.
Reactie of foto toevoegen
Foto's
Adresgegevens Grando Keukens | Badkamers
Website: www.grando.nl
  Almelo (26 ervaringen), Woonboulevard 24, 7606 JA Almelo, tel 0546-538077
  Amersfoort (150 ervaringen), Euroweg 93, 3825 HB Amersfoort, tel 033-4946170
  Assen (37 ervaringen), Borgstee 10b, 9403 TV Assen, tel 0592-749009
  Barendrecht (139 ervaringen), Van 't Hoffstraat 18, 2991 XP Barendrecht, tel 0180-726802
  Bergambacht (45 ervaringen), Transportstraat 28, 2861 DZ Bergambacht, tel 0182-352331
  Breda (96 ervaringen), Kruisvoort 68, 4814 RZ Breda, tel 076-5319526
  Delft (26 ervaringen), Schieweg 3, 2627 AN Delft, tel 015-2611994
  Den Helder (51 ervaringen), Ravelijncenter 29, 1785 LX Den Helder, tel 0223-668680
  Doetinchem (76 ervaringen), Nijverheidsweg 12, 7005 BJ Doetinchem, tel 0314-368630
  Emmen (81 ervaringen), Cornelis Houtmanstraat 41, 7825 VH Emmen, tel 0591-646700
  Enschede (20 ervaringen), Hendrik ter Kuilestraat 175, 7547 SK Enschede, tel 053-4318141
  Epe (36 ervaringen), Hoofdstraat 118, 8162 AN Epe, tel 0578-620884
  Groningen (56 ervaringen), Hoendiep 97b, 9718 TE Groningen, tel 050-3181411
  Hazerswoude-Dorp (132 ervaringen), Frankrijklaan 4, 2391 PX Hazerswoude-Dorp, tel 0172-236323
  Heerenveen (42 ervaringen), Beurtschip 37, 8447 CL Heerenveen, tel 0513-650535
  Heerhugowaard (65 ervaringen), H.P. Berlageweg 7, 1703 DG Heerhugowaard, tel 072-5744207
  Helmond (38 ervaringen), Engelseweg 202, 5705 AJ Helmond, tel 0492-545535
  Hengelo OV (55 ervaringen), Holtersweg 17, 7556 BS Hengelo, tel 074-2919137
  Hilversum (73 ervaringen), Verlengde Zuiderloswal 36, 1216 BX Hilversum, tel 035-6219129
  Hoofddorp (102 ervaringen), Kruisweg 771-773, 2132 NG Hoofddorp, tel 020-4460112
  Hoogvliet Rotterdam (101 ervaringen), Nieuwe Langeweg 41, 3194 DC Hoogvliet, tel 010-4904470
  Hoorn NH (155 ervaringen), De Factorij 55, 1689 AK Zwaag, tel 0229-230333
  Lelystad (38 ervaringen), Ketelmeerstraat 152, 8226 JX Lelystad, tel 0320-268188
  Middelburg (122 ervaringen), Mortiereboulevard 42, 4336 RA Middelburg, tel 0118-724905
  Mijdrecht (24 ervaringen), Industrieweg 38g, 3641 RM Mijdrecht, tel 0297-250494
  Naaldwijk (84 ervaringen), Hovenierstraat 127, 2671 DB Naaldwijk, tel 0174-623763
  Purmerend (83 ervaringen), Edisonweg 17, 1446 TM Purmerend, tel 0299-223580
  Rotterdam (76 ervaringen), Watermanweg 33, 3067 GA Rotterdam, tel 010-4793185
  Son (94 ervaringen), Ekkersrijt 4084, 5692 DA Son, tel 0499-745410
  Tilburg (257 ervaringen), Hestiastraat 2, 5047 VA Tilburg, tel 013-5711180
  Uden (89 ervaringen), Vluchtoord 39, 5406 XP Uden, tel 0413-262093
  Utrecht (290 ervaringen), Kaap de Goede Hooplaan 100a, 3526 AR Utrecht, tel 030-2889272
  Wormerveer (65 ervaringen), Samsonweg 5b, 1521 RA Wormerveer, tel 075-2047558
  Zaandam (101 ervaringen), Pieter Ghijsenlaan 15, 1506 PW Zaandam, tel 075-6147583
  Zevenbergen (47 ervaringen), Blokweg 7a, 4761 RA Zevenbergen, tel 0168-373700
  Zwolle (194 ervaringen), Marsweg 33, 8013 PE Zwolle, tel 038-7200868
Kaart
Website
Overzichtpagina's
Meer bedrijven
Over deze pagina
Het helpcentrum van Qasa bevat uitgebreide informatie over onder meer betrouwbaarheidscontrole, privacybescherming, scorebepaling, wijzigen of intrekken van ervaringen, en wat er gebeurt na het schrijven van een ervaring.

Een bewerking voorstellen van de naam, bedrijfsomschrijving of adresgegevens. Geef hier uw wijziging door.