Feedback
8,4

Grando Keukens & Bad

Website: www.grando.nl
Ervaringen
Beschrijf ook uw ervaring en help tegelijk anderen bij hun keuze
Website
www.grando.nl
Bedrijfsomschrijving
Afkomstig van Grando Keukens & Bad
Grando staat voor betaalbaar keuken- en badkamerdesign
Bij Grando wordt over elke keuken en badkamer tot in detail nagedacht, samen met u. Gebruiksgemak, persoonlijke wensen en genieten staan voorop. Of u nu op zoek bent naar een landelijk moderne keuken of sfeervolle badkamer, bij Grando bent u aan het juiste adres.

Zoektocht naar uw droomkeuken en/of -badkamer
Onze adviseurs horen graag wat uw wensen zijn. Het begint met een passend advies op maat, verwerkt in een realistische 3D tekening. Samen met u komen we tot een ontwerp dat perfect bij u past. Wij nemen het werk van A tot Z uit handen, indien u dit wenst. Wij bieden een luisterend oor en monteren uw keuken en/of badkamer vakkundig.


Laat u inspireren en adviseren
Ons inspiratie magazine boek staat boordevol nuttige informatie die u helpt in de zoektocht naar uw nieuwe keuken en/of -badkamer. U kunt het gratis aanvragen via: www.grando.nl/keukens/inspiratieboek.

Showrooms
Bezoek een van onze prachtige showrooms en u zult versteld staan van de vele mogelijkheden en variaties die op keuken- en sanitairgebied te vinden zijn. Bekijk onze website voor de dichtstbijzijnde Grando vestiging bij u in de buurt: www.grando.nl/vestigingen.
Meer informatie over Grando Keukens & Bad
Grando inspiratatieboek: www.grando.nl/keukens/inspiratieboek
Grando showrooms: www.grando.nl/vestigingen
Ervaringen
Er zijn 1407 ervaringen over Grando Keukens & Bad. Alle ervaringen zijn door Qasa gecontroleerd. Uw ervaring toevoegen: schrijf een review
Bekijk ervaringen per score:
5 sterren669 ervaringen
4 sterren540 ervaringen
3 sterren50 ervaringen
2 sterren47 ervaringen
1 ster86 ervaringen

Per vestiging:
“Meer dan tevreden”
Door Ingrid en Lex op vrijdag 14 dec 2018 '18 | vestiging Amersfoort
Door de prima ervaring tijdens de aankoop en plaatsing van onze eerste keuken, kwamen wij voor onze verhuizing automatisch weer terecht bij Grando. Wij hadden links en rechts natuurlijk ter voorbereiding ook wel een aantal andere leveranciers ter inspiratie bezocht. Wederom werden wij door bedrijfsleider Dinesh relaxed ontvangen en uitgebreid deskundig te woord gestaan. Uit al onze wensen werd er binnen het afgesproken budget een mooi 3D-ontwerp en een duidelijk gespecificeerde offerte gedestilleerd. Tijdens een heerlijk bereid avondmaal werden de verdere puntjes op de i gezet. Uiteindelijk zijn wij ook door alle andere medewerkers zeer vriendelijk, gastvrij en vakbekwaam geholpen. Wij zitten nu lekker te genieten in onze nieuwe woning met de fraaie Grando keuken, die zeer minutieus is geïnstalleerd door de perfectionistische en gezellige Wensley. Wij zijn ook meer dan tevreden over onze door Grando geplaatste, comfortabele, keramische tegelvloer.
FOTO VAN INGRID EN LEX
Minutieus geinstalleerde keuken
REACTIE VAN INGRID EN LEX
Hierbij de door Grando vakkundig gelegde, keramische tegelvloer.
Reactie of foto toevoegen
“Prima”
Door jagt op zaterdag 1 dec 2018 '18 | vestiging Heerhugowaard
Keuken gekocht in Heerhugowaard. Prima adviezen, tekeningen, offerte. Tussentijds ook diverse vragen gehad, ook fijn geholpen. Keukenplaatsen goed voorbereid, op tijd geleverd, mooi gemonteerd, en (tot dusver) goede after service. Aanrader en alhoewel we weinig ervaring met andere keukenzaken hebben lees en hoor je wel eens (heel) anders.
Reactie of foto toevoegen
“Niet tevreden met service”
Door Michiel en Sylvia op vrijdag 13 jul 2018 '18 | vestiging Rotterdam
Een andere verkoper heeft bij het eerste bezoek een zeer goede indruk gemaakt door zijn vriendelijkheid en goed gegeven eerste informatie met daarbij welwillende aandachtige tijd. Later via andere verkoper een keuken gekocht. Van goede kwaliteit. Zeer ontevreden over verkoper. Een aantal dingen hier weergegeven. De rest achterwege gelaten: Advies werd niet gegeven over de mogelijkheid tot ontzorgen, wat betreft waaraan je allemaal moet denken tot en met zelfs het aanbieden tot uitvoering van installatiewerkzaamheden. Terwijl reclame gemaakt wordt op de brochure voor totaal ontzorgen. Er werd wel gezegd, "dat doen we niet" /"dat moet u zelf doen".

Iets wat niet zou hoeven te gebeuren, waarover wij informatie vroegen, moest wel degelijk gebeuren: de oude tegelvloer er uit. Volgens verkoper kon er wel doorheen gefreesd worden. Dus een extra kostenpost van €1500,- Door ons verzoek om dit aan de deskundige na te vragen, bleek dit wel degelijk noodzakelijk. De verkoper gaf daarna aan om dan wel wat te regelen. Buiten de offerte om dan. Achteraf was de verkoper niet tot tegemoetkoming bereid. De aannemer die de vloerverwarming kwam leggen heeft het voor ons geregeld. We dachten één type/kleur tegel te hebben besteld. We konden maar één tegel bekijken. Per pak bleken er vier verschillende tegelprinten in te zitten. Geen informatie over gehad. Later in andere zaken dezelfde vloer in hun showroom uitgelegd gezien met het juiste beeld.

Voor een oppervlak van 41 vierkante meter zijn 6 pakken van 60 x 60 cm tegels teveel besteld... bijna 9 vierkante meter. Flink bedrag teveel betaald, wel teruggekregen. Nu nog 2 pakken als reserve in huis. Hierbij het verzoek van dezelfde verkoper als in de zaak, (die aan huis kwam kijken), om deze pakken tegels zelf even bij Grando terug te willen brengen. Terwijl de tegelaar en een collega met een bus in ons huis nog aan het voegen waren. Schandalig.

De monteur voor montage van de keuken gaf aan dat niet op de tekening stond dat de afvoerbuis naar de buitenmuur moest. Sloot deze dus niet aan. Daarbij was deze monteur ook zeer onvriendelijk en nors. Zo gaven ook de aanwezige schilders aan. De monteur die destijds na de gegeven opdracht de keuken kwam inmeten heeft dit wel degelijk vastgelegd. Hebben eeceen kopie van. Maar dit is niet in de tekening verwerkt. Het koste ons moeite om bij de verkoper voor elkaar te krijgen dat het werd opgelost. Dezelfde zeer vriendelijke 'inmeetmonteur' heeft het voor ons in orde gemaakt en hij gaf ons aan dat normaal altijd te doen bij keukenmontages. "Het hoort bij mijn werkzaamheden."

Oude keuken wordt niet weggehaald. Wordt ook niet tegen betaling aangeboden. Moesten we zelf regelen. Dit dus via een sloopbedrijf geregeld. Het verpakkings-/beschermingsmateriaal werd niet afgevoerd/meegenomen. Bij onderzoek/telefonisch vragen bij ander keukenbedrijf blijkt deze service te variëren wat betreft keukenbedrijven. Slechte, minimale service van Grando voor veel betaald geld aan een keuken, en tegelvloer met vloerverwarming. Terwijl Grando dus in brochures middels foto en tekst aangeeft totaal te ontzorgen.
FOTO VAN MICHIEL EN SYLVIA
Reactie of foto toevoegen
“Slechte uitvoering”
Door Bart Mooy op maandag 9 jul 2018 '18 | vestiging Rotterdam
We hebben een keuken gekocht bij Grando Alexandrium. Service en meedenken tot aan definitieve offerte waren uitstekend. Uitvoering daarna ronduit slecht. Het begon met ongewenst schuiven in de planning maar goed dat kan gebeuren. De op ons losgelaten installatiemedewerkers die de leidingen en elektriciteit moesten verleggen waren duidelijk geen vaklui. Tekenden gaten in de muur op verkeerde plekken af en weigerden de afvoer op de juiste plek conform de afspraak aan te brengen. Het is dat mijn vrouw thuis was om grote ellende te kunnen voorkomen. De mannen ruimden vervolgens hun bouwafval niet op. De man die keuken zelf installeerde deed het stuk beter maar vergat afwasmachine op de afvoer aan te sluiten met als gevolg waterschade aan onze nieuwe gietvloer. Verkoopmedewerker heeft bij opleveringsgesprek alles kunnen zien en foto's gemaakt en daarbij ook nog bevestigd dat dit proces verre van vlekkeloos is verlopen. Maar deze medewerker is inmiddels uit dienst. We hebben Grando een aantal weken geleden een aangetekende brief gestuurd met onze klachten, verzoek tot afwerking laatste punten en een schadevergoeding gevraagd. Grando Rotterdam reageert hierop tot op heden gewoon niet. Inmiddels opgeschakeld naar rechtsbijstand. Buitengewoon teleurstellend en het niet reageren is ronduit onfatsoenlijk. En dat voor een keuken van 27k! Het is dat je geen nul sterretjes mag geven. Mijn advies: ver weg blijven van Grando Alexandrium Rotterdam!
Reactie of foto toevoegen
“Soepel”
Door Lotte op vrijdag 8 jun 2018 '18 | vestiging Heerhugowaard
Onlangs hebben wij bij Grando Heerhugowaard een keuken gekocht. Vooral de eigenaar Jeff heeft ervoor gezorgd dat het een leuk traject was. Geen pushende verkoper, maar iemand die met je meedenkt! Hij gaf ons tips en zorgde ervoor dat al onze wensen in de keuken verwerkt zijn. De rest van het traject verliep ook soepel: mooi mapje met schetsen en offerte direct mee, keuken week erna besteld, op tijd geleverd op een dag naar keuze). Geen ervaring met de montage, maar als dit de standaard is zou ik me daar geen zorgen over maken. Aanrader!
Reactie of foto toevoegen
“Keukenreview”
Door R.M. Semmekrot op zaterdag 2 jun 2018 '18 | vestiging Hengelo OV
Na ons bezoek aan Grando Hengelo besloten om hier keuken te bestellen, offerte was snel gemaakt. We hadden nog een weekje bedenktijd wat kleur van keuken kasten betrof. Dit zou geen enkel probleem zijn. Bij wijzigen van de kleur kwam men er achter dat keuken toch iets duurder werd dan in offerte. In overleg tot een tussenweg gekomen. Mailwisseling met Grando verliep een beetje stroef, maar daar is ook een oplossing voor gevonden. Wel zelf regelmatig moeten bellen om afspraken na te doen komen. Installatiemonteur is wezen kijken voordat keuken geplaatst zou worden ivm aanpassen leidingwerk en gaf paar praktische tips ivm verwijderen oude keuken. Levering verliep netjes op afgesproken tijd. Alles was compleet. Keukeninstallatie bedrijf heeft de keuken ook netjes geplaatst en opgeleverd. 1 foutje maar dat wordt in goed overleg netjes met keukeninstallateur opgelost. Daar vertrouwen we op. Van Grando Hengelo na oplevering geen woord meer gehoord. Dat is een beetje jammer.
Reactie of foto toevoegen
“Prima gedaan”
Door Arjan Terpstra op maandag 26 feb 2018 '18 | vestiging Groningen
Kwaliteit en kennis. Doen wat ze beloven en geen gladde verkooppraat. Komen ook eerst bij je thuis kijken en inmeten voordat de definitieve offerte opgesteld wordt. Verademing ten opzichte van vele keukenzaken in Groningen qua omgang.

Aanvulling ontvangen 27 februari 2018: Ik heb gekocht. De keuken is grotendeels geleverd, er staan nog een paar zaken op nalevering. Het afleveren en inbouwen is prima gedaan.
Reactie of foto toevoegen
“Geweldig geholpen”
Door Hans en Hanny ter Braak op dinsdag 31 okt 2017 '17 | vestiging Hengelo OV
Wij kwamen na vele toonzalen bij Grando Hengelo terecht. Na wat rondkijken en een open gesprek is een ontwerp gemaakt. Na het intensief meedenken en de vele tips vanuit de Grando groep hebben we een offerte gekregen. Waren zeer content met de het gebodene. Wij danken dan ook Marcel en zijn team voor de mooie keuken. Het is een heel mooi geheel geworden. Wij genieten.

Eerdere ervaring van 13 augustus 2016: Wij zijn geweldig geholpen, niet alleen door de goede service maar ook voor het meedenken. Wat ons vooral is meegevallen is dat men ons zo goed heeft begeleid in alle aspecten die bij het uitzoeken en kopen horen. Marcel heeft ons heel veel geholpen, veel informatie gegeven en veel tijd genomen. Hij mag de warme douche.
FOTO VAN HANS EN HANNY TER BRAAK
Hele mooie keuken
Reactie of foto toevoegen
“Trots op de aanwinst”
Door D. ten Hoopen op maandag 23 okt 2017 '17 | vestiging Hengelo OV
Kwamen na een lange zoektocht en vele inspiraties zomaar spontaan bij Grando in Hengelo binnen wandelen om ook weer inspiratie op te doen. Na even rondkijken kwamen wij tot een gesprek, wat meteen een zeer goede en professionele indruk op ons maakte. Men wist meteen wat wij zochten, maakten geheel vrijblijvend tijd vrij voor een vrijblijvende offerte. Het gevoel was zeer goed. Beslissing gemaakt en tot koop overgegaan. Kregen een paar super goede monteurs over de vloer met gouden handjes. E.e.a. is zeer naar tevredenheid afgehandeld en gerealiseerd. Wij zijn super trots op onze nieuwe aanwinst.
Reactie of foto toevoegen
“Alles is perfect gelopen volgens afspraak”
Door tom van schilt op zondag 28 mei 2017 '17 | vestiging Tilburg
Na een bezoek aan Ikea/Hornbach/superkeukens en Nuva keukens nog naar Grando gegaan. Een offerte laten zien van een concurrent en een week later de keuken laten tekenen en een offerte opgemaakt. Helaas wat verwarring over de prijs maar uiteindelijk een reëele prijs afgesproken die dicht bij de prijzen van de concurrent ligt. Grando rade keukenbouwers plus aan als montage bedrijf dat ook het meerwerk doet. Alles is perfect gelopen volgens afspraak. Je bent wel iets meer geld kwijt maar we hebben geen gedoe gehad. Vakmannen die het werk uitvoerden en kundig advies over extra stroomgroepen etc. Alles is ook perfect uitgevoerd en de keuken staat er gewoon netjes en goed in. De keuken zelf is stevig en de materialen zijn goed. Het geheel is af en voor iets meer geld hebben we een zeer mooie keuken met een mooie uitstraling! Wij zijn zeer tevreden met de gang van zaken en vinden Grando een keuken leverancier die niet loopt te pushen om je een keuken te verkopen.
FOTO VAN TOM VAN SCHILT
Nette keuken
Reactie of foto toevoegen
“Mooie showroom”
Door J. van Hoorn op maandag 15 mei 2017 '17 | vestiging Hoogvliet Rotterdam
Grando Hoogvliet heeft een mooie showroom. Er was ruim tijd voor ons, we kregen uitstekende adviezen en duidelijke tekeningen en offertes, waar zonder problemen nog wat aanpassingen in werden doorgevoerd voor we akkoord gaven. Levering was keurig en stipt op tijd, precies op op de dag waarop we het graag wilde hebben.
Reactie of foto toevoegen
“Vriendelijk”
Door F van Huis op dinsdag 9 mei 2017 '17 | vestiging Hoofddorp
Vriendelijk personeel en terzake kundig goede voorlichting en een prima offerte met duidelijke uitleg, men neemt de tijd voor je. Kortom leuk om daar in ons geval een badkamer te kopen, ook het plaatsen wordt geregeld en ook dat gebeurt goed en vakkundig.
Reactie of foto toevoegen
“Ging gelijk goed”
Door Kees Prins op donderdag 20 apr 2017 '17 | vestiging Amersfoort
Al in de showroom ging het goed. Wij wilde op de zolder een nieuwe badkamer. Goed advies en heldere uitleg. Ook de prijs voor het gevraagde werk was scherp t.o.v. andere offertes. En dan het uiteindelijke resultaat: een werkelijk prachtige badkamer! Sjoerd en Mark, de uitvoerders van dit project zijn vakmensen van de bovenste plank. We hebben het echt getroffen met dit bedrijf.
FOTO VAN KEES PRINS
Prachtige badkamer
Reactie of foto toevoegen
“Review”
Door Smaardijk op zaterdag 18 mrt 2017 '17 | vestiging Delft
verkoop goed, installatie prima, communicatie slecht. Offerte jammer te duur, niet alles behoefde uitgevoerd, scheelt opgeteld veel geld. Eerst inmeten/situatie bekijken dan pas kun je offerte juist invullen. Hier vooraf ingevuld zo werken ze met vaste prijzen, bijvoorbeeld afdekken 170 euro, bleek alleen een stukloper in de gang? Wel tevoren betalen dus dan kun je ook weinig meer en dat is jammer, wij als leek wisten ook niet beter. Installateurs prima die kunnen daar niets aan doen.
Reactie of foto toevoegen
“Uitstekend”
Door A Flentge op dinsdag 14 mrt 2017 '17 | vestiging Utrecht
Uitstekend geholpen door Nick van der Laan. Hij nam rustig de tijd en heeft alles prima uitgelegd en in de showroom laten zien. Goede adviezen (ook van details die ik nog niet bij andere zaken gehoord had). Netjes gedetailleerde offerte met tekening mee naar huis. Een maand later besloot ik dat ik het anders wilde, een nieuwe offerte met tekening maken was geen probleem. Nick is vriendelijk en niet opdringerig. Belde steeds netjes terug wanneer dat afgesproken was.
Reactie of foto toevoegen
“Speelden in op de wensen”
Door de Bruin op zondag 5 mrt 2017 '17 | vestiging Breda
De showroom in Breda is niet super divers en ook niet heel groot. Wij hadden alle tekeningen al gemaakt en de verkoopster kon er een mooie offerte voor maken. Ze dacht mee en speelde in op onze wensen. Hierna werden wij in contact gebracht met keukenbouwers plus voor de montage. Ook hier erg te spreken over. Enige puntje voor onszelf was dat wij zelf vooraf geen rekening hadden gehouden dat de montage nog apart afgerekend moet worden en dus niet in de offerte prijs van de keuken zit.
Reactie of foto toevoegen
“Goed”
Door Jacco op vrijdag 9 dec 2016 '16 | vestiging Uden
Goed advies, aardige adviseur die meedacht. Diverse malen teruggeweest om de offerte te fine-tunen. In het begin een keer 'licht gepushed' om te kopen, maar nadat we aangaven dat we ons hierdoor niet lieten leiden was het ook prima.
Vervolgtraject m.b.t. vragen na aankoop, upgrade van apparatuur die niet meer leverbaar was en wisseling van apparatuurtypes verliep ook soepel en zonder bijbetaling of verborgen kosten. Montage verliep ook prima en vlot, hoewel we pas op de dag zelf te horen kregen dat het twee dagen zou duren. Alles netjes gemonteerd m.u.v. wateraansluitingen. De nalevering van twee missende onderdelen en de montage daarvan duurde wel wat lang.
Reactie of foto toevoegen
“Fanastisch resultaat”
Door Fam. De Groot op vrijdag 25 nov 2016 '16 | vestiging Hilversum
Omdat wij van onze badkamer een inloopdouche wilden laten maken en onze w.c.'s nogal gedateerd waren, zijn wij naar Grando in Hilversum gegaan. De verkoopmedewerkster luisterde aandachtig naar onze wensen en nam vervolgens ruim de tijd om ons over de diverse mogelijkheden te informeren en te adviseren. Dat voelde goed en toen wij een heldere offerte ontvingen, was de koop snel gesloten. Het team dat de installatie verzorgde bestond uit vakmensen met veel ervaring, die goed op elkaar ingespeeld waren. Ze kwamen van tijd tot tijd met vragen en suggesties over en hoe sommige zaken uiteindelijk gedaan moesten worden, zoals de plaatsing van lampjes. En dat ging allemaal op een heel prettige manier. Maar het allerbelangrijkste is het eindresultaat; dat ziet er fantastisch uit. Service en kwaliteit, dat is wat wij ervaren hebben.
Reactie of foto toevoegen
“Vlekkeloos verlopen”
Door Marinus Jan Verstelle op woensdag 23 nov 2016 '16 | vestiging Middelburg
Wij hadden reeds precies een idee hoe onze nieuwe keuken eruit zou moeten zien. Wij wisten ook met welke apparatuur. En zie: Na een korte mondelinge briefing tekende uw verkoopadviseur binnen enkele minuten een plattegrond van een keuken zoals wij die ons voorstelden. De details werden samen op een professionele wijze uitgewerkt en binnen een week was er een exact plan met offerte en 3D tekening. Na wat aanpassingen, goedkeuring en ondertekening volgde er een zeer precies tijdplan en alle toezeggingen werden gehouden. De demontage, de voorbereidingen en de montage verliepen vlekkeloos en zonder problemen.

Aanvulling ontvangen op 16 december 2016: Aanbevelingswaardig wanneer je zelf al een goed idee hebt, hoe je keuken er uit moet komen te zien. De adviseur weet jouw eigen voorstelling van een keuken en de apparatuur hiervoor snel in een schets om te zetten. Hij is getraind in het vragen om een getekend akkoord.
Reactie of foto toevoegen
“Mooie Keuken”
Door Yvonne & Aart op dinsdag 8 nov 2016 '16 | vestiging Bergambacht
Zeer tevreden zijn wij met onze nieuwe keuken en douchecabine met verlaagde vloer. Fred Kreukniet heeft ons deskundig geadviseerd. De offertes waren duidelijk en transparant. De installatiemonteur, Willem, is een zeer ervaren persoon welke ons ook met raad en daad heeft bijgestaan. Een aanrader !!
Reactie of foto toevoegen
“Niets dan lof”
Door M. Meijer op zaterdag 29 okt 2016 '16 | vestiging Middelburg
Wij kunnen iedereen die een keuken wil gaan kopen Grando aanbevelen. Niets dan lof. De verkoopadviseur is deskundig en geeft goede adviezen. Denkt met je mee. De offerte was zeer transparant, geen verborgen zaken. De monteur was heel ervaren en gaf ook goede tips. Werkte netjes en secuur. Was in dienst van Grando wat wij belangrijk vonden. Geen enkel minpunt te bedenken!
FOTO VAN M. MEIJER
U keuken van Grando
Reactie of foto toevoegen
“Dikke 10”
Door Henk van Domselaar op vrijdag 20 mei 2016 '16 | vestiging Zevenbergen
We hebben bij Grando Zevenbergen een moderne, hoogglans witte, greeploze keuken gekocht. Heel goed geholpen door de adviseur. Bij het eerste bezoek meer dan één uur in de zaak geweest voor advies en uitleg. Ze nemen hier echt de tijd voor je en bespreken de mogelijkheden. Waar mogelijk (en dat is bijna bij alles) nemen ze je mee naar een showroom keuken om te laten zien wat er bedoeld wordt. Opties waar we zelf niet aan hadden gedacht worden besproken en ideeën die we zelf hadden worden doorgenomen om te zien of dit haalbaar is. Na een bedenktijd zijn we weer terug gegaan om de definitieve keuken door te nemen en de offerte te laten maken. Prijs afgesproken en de keuken wordt besteld. Na een paar weken wordt de keuken afgeleverd en komt de monteur de keuken installeren. Alle lof voor de monteur, die heeft echt keurig werk geleverd. Er waren problemen met het stucwerk, maar dat heeft de monteur perfect opgelost. Echt een dikke 10! We kunnen iedereen Grando Zevenbergen aanraden. Adviseurs hebben veel kennis en de monteurs zijn zeer kundig.
Reactie of foto toevoegen
“Geen offerte”
Door Claudia op maandag 18 apr 2016 '16 | vestiging Rotterdam
Bij eerste oriëntatie goede indruk van Grando Keukens in Rotterdam. Verkoper Dhr. Bosman lijkt oprecht geïnteresseerd in ons verbouwingsproject (oa. nieuwe keuken met eiland, badkamer en toilet). Hij adviseert ons verder na te denken over onze wensen en een afspraak te maken voor aanvullend advies en een offerte. Gezien Grando na een rondje Woonmall Alexandrium een van de weinige zaken lijkt zonder schreeuwige / opdringerige benadering en waar een stukje advies onderdeel lijkt te zijn van de bedrijfsvoering maken wij een afspraak. We vragen specifiek om de verkoper die aangaf zo graag een rol te spelen in onze verbouwing waarin hij kon werken met zo'n mooie ruimte. We maken een rondje door de winkel om onze wensen kenbaar te maken. De verkoper wil al snel weten of we ook vandaag tot aankoop over zullen gaan. Wij geven aan bij zo'n grote aanschaf sowieso bedenktijd te willen. Ons inziens niet heel vreemd. De intentie om bij Grando tot aankoop over te gaan is er op dat moment wel. Maar dat verandert snel. Zodra duidelijk is dat we deze zondag niet gaan kopen slaat de sfeer geheel om.

De verkoper verliest direct zichtbaar interesse en weigert een prijsopgave te maken. Hij benadrukt meermaals dat de korting van 25% op de "normale prijs" alleen vandaag geldt. We geven aan dat aangezien we én een keuken én een badkamer én toilet willen aanschaffen en laten installeren, we ervanuit gaan dat de korting later ook nog wel geldt. De verkoper bestrijdt dit. Grando is namelijk een kwaliteitszaak en geen prijsstunter waar het altijd uitverkoop is. Wij geven aan dat we graag advies willen over het badkamer ontwerp en de keukenapparatuur. Maar dat zit er niet in als we niet eerst toezeggen vandaag tot aankoop over te gaan. De verkoper raadt ons aan om de gewenste informatie over de apparatuur maar op te zoeken op internet(?) en in het badkameradvies heeft hij duidelijk geen zin. We hadden juist voor Grando gekozen ivm een stukje advies maar dat zit er dus niet in.

De verkoper raakt geïrriteerd over het feit dat wij ons budget niet open en bloot op tafel willen leggen. Uiteindelijk kunnen we kiezen: "zeg maar wat we gaan doen: óf we gaan verder praten en een offerte maken, maar dan wordt er wel vandaag gekocht.... Óf ik ga nu andere mensen helpen!" Met andere woorden we moeten vooraf ja zeggen op een badkamer waarvan we dan nog niet eens weten hoe deze er überhaupt uit gaat zien en krijgen ons apparatuur advies pas nadat we hebben toegezegd een keuken te kopen waarvan de prijs nog onduidelijk is. Kopen kan eventueel onder voorbehoud, maar navraag over de voorwaarden (is er bijv. een boete bij afzegging etc) heeft hij niet paraat. Google hier maar eens op i.c.m. Mandemakers Groep waar Grando onderdeel van is: een boete van 30% op totaalprijs is bij deze firma niet ongewoon...

In verbijsterde toestand laat de verkoper ons achter om zijn geluk te beproeven bij de volgende klanten. Dit is duidelijk niet de verbouwingsvoorpret waar we naar uitgekeken hadden. We zijn vooral boos over deze schofterige manier van handelen.

Voor de mensen die zich toch graag willen oriënteren bij deze keten nog een paar tips vooraf. Bij Grando is het de bedoeling dat je:

1. Advies inwint bij de concurrent en op internet en pas als je EXACT weet wat je wilt mag je terugkomen zodat de verkoper vooral niet teveel tijd in je hoeft te investeren.
2. Vervolgens geef je je maximale budget af
3. Zeg je nog voordat de offerte is opgesteld of je uberhaubt zicht hebt van het uiteindelijke ontwerp al toe de keuken/badkamer diezelfde dag te kopen zodat de verkoper hier zijn maximale gewin uit kan halen.

Wij komen in ieder geval niet meer terug!
Reactie of foto toevoegen
“Prima geholpen”
Door M.Kapiteijn op vrijdag 15 apr 2016 '16 | vestiging Hoofddorp
Prima geholpen in de winkel, mooie producten en alles is soepel verlopen. Wel tijdens offerte opletten of alles wel staat, je moet op dat moment veel keuzes maken en wij hadden niet aan het schilderwerk gedacht. De aannemer zijn we heel tevreden over.
Reactie of foto toevoegen
“Super tevreden”
Door Fam. Schouten op donderdag 14 apr 2016 '16 | vestiging Heerhugowaard
Mooie showroom en een zeer vriendelijke heer die ons hielp. Dacht met ons mee, gaf goede adviezen. Kon direct een begroting maken welke heel erg dicht in de buurt lag van de offerte.
Ook het bedrijf dat onze badkamer heeft gerenoveerd heeft dat schitterend gedaan. Misschien betaal je iets meer dan bij een ander, het was voor ons geen reden om weg te gaan. Wij zijn super tevreden! Wij willen hen allen bedanken en zullen hen aan iedereen aanbevelen.
Reactie of foto toevoegen
“Positieve vs negatieve punten”
Door Sylvia hondsmerk op zaterdag 19 mrt 2016 '16 | vestiging Breda
positief: prima monteur en prima levering
Negatief: grando houdt zich niet aan uitgebrachte offerte en wil achteraf alsnog extra kosten in rekening brengen voor betonstuc en glazen douchewand
REACTIE VAN GRANDO RETAIL
Beste Sylvia, bedankt voor uw reactie. We hebben uw opmerking doorgestuurd naar de ondernemer van Grando Breda. We gaan ervan uit dat hij even contact met u zal opnemen om bovenstaande te bespreken. Nogmaals bedankt voor uw review.
Reactie of foto toevoegen
“Transparante benadering”
Door P Verbaas op vrijdag 4 mrt 2016 '16 | vestiging Hoogvliet Rotterdam
Uitstekende service en klantvriendelijkheid. Denken mee en voor goede en eerlijke prijs. Apparatuur bv wordt gelijk tegen eerlijke prijzen op een offerte vermeld en zijn dan vergelijkbaar met bv internet prijzen. Open en eerlijkheid is bij keukenleveranciers een flinke pre. Geen geheimzinnigheid over prijzen
FOTO VAN P VERBAAS
Hoekkeuken
Reactie of foto toevoegen
“Had betere service verwacht”
Door W. ter Weele op vrijdag 5 feb 2016 '16 | vestiging Hoofddorp
- Adviseur was niet consistent in de prijzen die werden genoemd voor producten.
- Een medewerker van de vestiging had toegezegd dat een kapot geleverd product, opnieuw voor ons besteld zou worden. De adviseur sprak hierover alsof het een gunst was voor ons en dit product is nooit aan ons geleverd.
- De adviseur noemde hoge bedragen voor een gedeelte extra werk dat noodzakelijk was voor onze badkamer(dit was dus geen onderdeel van de offerte). Met de monteur was dit geregeld voor 1/5 van de prijs die de adviseur had berekend.
- Voor extra tegels werd de hoofdprijs gevraagd, ik kon ze voor de helft ergens anders krijgen. Erg klantonvriendelijk gezien ik bij dit bedrijf al een hoog bedrag had neergelegd.

Kortom; geen aanrader. Als dit soort bedragen neergeteld worden verwacht ik een betere service, anders kan je veel beter rechtstreeks met een capabele monteur om de tafel gaan zitten.
REACTIE VAN GRANDO RETAIL
Beste heer/mevr ter Weele, Bedankt voor het delen van uw ervaring. We vinden het erg vervelend om te horen dat niet alles is gelopen. zoals u van ons dient te verwachten. Ik heb uw gegevens doorgestuurd naar betreffende vestiging, zodat ze dit intern kunnen oppakken. Nogmaals bedankt voor het delen.
Reactie of foto toevoegen
“Prima keukenwinkel”
Door Polak op zondag 3 jan 2016 '16 | vestiging Son
Prima winkel, keukenontwerp is grotendeels door rondshoppen bij meerdere keukenzaken ontstaan. Gando is wel één van weinige winkels die nog hoge catalogusprijzen hanteren om daarna zogenaamd veel korting te kunnen geven. Moet je doorheen prikken en pas gaan onderhandelen na de eerst offerte "met korting" is ontvangen.
Reactie of foto toevoegen
“Showroombezoek”
Door BB op maandag 30 nov 2015 '15 | vestiging Rotterdam
I.v.m de bouw van een nieuwbouwwoning hebben wij een tijdje geleden een aantal keukenbladen aangevraagd. Grando belde n.a.v. onze aanvraag om ons uit te nodigen voor een bezoek aan de showroom incl. vrijblijvend advies en een 3D ontwerp. 29-11 op afspraak een bezoek gebracht aan Grando Alexandrium. Na een goed ontvangst heeft 1 van de verkopers ons de showroom laten zien en heeft hij op papier een schets gemaakt van onze wensen. Richting het eind van het gesprek werd gevraagd of we vandaag wilde tekenen als dit onze droomkeuken bleek te zijn. Ons antwoord "nee" werd niet geaccepteerd en eigenlijk stopte daar direct de begeleiding/ sloeg de sfeer om. We hebben aangegeven dat we thuis op ons gemak alles nog een keer door wilde nemen (3D tekening, keuze apparatuur etc). Er werd nog een aantal keer gevraagd of we vandaag echt niet wilde tekenen, waarop wij steeds met "nee" hebben geantwoord. We hebben gevraagd om een gespecificeerde offerte, waar niet op gereageerd werd. Er werd wel een bedrag van 16000 euro genoemd (1e keer) en vervolgens de vraag of we voor 9000 wel vandaag zouden tekenen (nog steeds nee). Puur vanuit het feit dat we ons niet onder druk laten zetten.
Al met al zijn wij naar huis gegaan zonder een offerte/ 3D tekening zodat we fatsoenlijk over de aankoop na kunnen denken. Er werd nog wel even snel een oude 3D afdruk van een soortgelijke keuken meegegeven. Deze tekening was gisteren toevallig gemaakt....(geen dubbele oven, bovenkasten was anders etc). Na ons 'nee' was het gewoon gedaan met de klantvriendelijkheid. We hebben aan de verkoper aangegeven waar onze irritatie aan het eind van het gesprek zat. Als antwoord kregen we dat hij van het hoofdkantoor verplicht moet blijven vragen of we een handtekening willen zetten en dat ze geen gemeenteinstelling zijn. Zijn ervaring is dat mensen echt wel tekenen als de prijs goed is voor een droomkeuken etc. Kennelijk zijn wij aparte kopers, omdat we eerst na willen denken over een eventuele aankoop. Ook als dit inhoudt dat de prijs daardoor misschien iets hoger uitvalt omdat eventuele korting niet meer geldt. Dit had hij nog nooit meegemaakt..... Jammer dat een bedrijf (of deze verkoper) op deze manier met klanten omgaat.
REACTIE VAN GRANDO RETAIL
Beste BB, bedankt voor het delen van uw ervaring. Een keuken of badkamer is geen product wat u "eventjes" snel koopt. We begrijpen uw reactie daarom ook volkomen en zullen contact opnemen met de vestiging in Rotterdam om dit te bespreken. Vanuit het hoofdkantoor willen we onze excuses aanbieden voor dit misverstand. We nemen graag persoonlijk nog even contact met u op. Nogmaals bedankt.
REACTIE VAN JEFFREY TOURNIER
Beste BB, Bij de vestiging in Hoogvliet hebben wij een totaal andere ervaring gehad. Ook wij wilden absoluut geen "Ja" geven op de eerste dag. Er werd wel nog een paar keer doorgevraagd, maar uiteindelijk kregen we de gespecificeerde offerte en de 3D tekening gewoon mee. Na een aantal weken hebben we uiteindelijk besloten de keuken (met een paar wijzigingen) te kopen.
Reactie of foto toevoegen
“Na de handtekening”
Door M. Twigt op dinsdag 24 nov 2015 '15 | vestiging Rotterdam
Typische keukenzaak bij het uitkiezen alles mogelijk. Maar eenmaal de hantekening gezet is grando alexandrium alles opeens vergeten. Verkeerde spoelbak,verkeerde gasfornuis, geen magnetron. Vervolgens niet reageren op mails niet terug bellen. Vooral de eigenaar Murat veranderd in een ander mens na het zetten van de hantekening. Na 3 jaar waterschade gehad gevraagd om een offerte om dit te laten herstellen onder verzekerings dekking. Na 2 weken mailen en bellen nog steeds geen reactie. Voor mij nooit meer een keuken bij Grando zelden zon spijt gehad van een aankoop door dit klant onvriendelijke bedrijf. Gr M.Twigt
REACTIE VAN GRANDO RETAIL
Beste heer/mevrouw Twigt. Bedankt voor uw reactie. Wanneer u om een offerte vraagt, is het logisch dat er contact met u wordt opgenomen. We vinden het ook spijtig om te horen dat dit niet is gedaan. Onze excuses hiervoor. We zullen als hoofdkantoor contact opnemen met de vestiging.
Reactie of foto toevoegen
“Aankoopervaring”
Door W.W.K. op zaterdag 1 aug 2015 '15 | vestiging Tilburg
In juli 2015 wilden mijn vrouw en ik een keuken kopen bij Grando Tilburg. Na een aantal keren met Grando om de tafel te hebben gezeten leek het erop alsof we er met Grando uit zouden gaan komen. Na een telefoongesprek waarin de details van de keuken nog eenmaal werden doorgenomen, kon ik de offerte komen tekenen bij Grando keukens voor een bedrag waar we aan de telefoon een overeenstemming over hadden bereikt (qua prijs en alle details). Wat bleek na het doornemen van de offerte in de winkel. Ze hadden toch stiekem andere apparaten in de offerte gezet dan we afgesproken hadden. Vreemd want ik was heel duidelijk geweest aan de telefoon over de apparaten (zelfs de typenummers opgenoemd en deze nog een aantal dagen ervoor in de zaak besproken). U begrijpt dat wij redelijk ontdaan in de keukenzaak van Grando zaten. Uiteindelijk na 2 uur praten hadden ze toch weer de oude apparaten (zoals we die hadden uitgekozen teruggezet in de offerte). Bedenk hierbij dat we dus alleen kwamen om een handtekening te zetten, want er was volledige overeenstemming aan de telefoon. Uiteindelijk dachten wij dus dat we er alsnog uit waren gekomen. Wat vertelt hij in de laatste seconde voor het plaatsen van de handtekening: "en dan komt er nog 1800 euro bij voor de montage van de keuken". Maar in de offerte die wij van hun hadden gekregen stond dat deze keuken inclusief montage was. Toen begon hij te zeggen... maar ja dat kan echt niet voor de prijs die telefonisch was afgesproken. U begrijpt het al. Mijn vrouw ontploft volledig. De tranen staan haar dichterbij dan het lachen. Bij mij schoot het uiteraard ook volledig in het verkeerde keelgat. Een paar andere medewerkers komen naar me toegelopen en begonnen me zelfs kleinerend aan te spreken. We zijn woedend uit de zaak gelopen. Een paar weken later werd ik gebeld door Grando. Ik deed mijn verhaal, ze zouden me absoluut terug gaan bellen om te laten zien hoe het wel kan in een andere Grando zaak. Bijvoorbeeld Grando Breda. Alles was een groot misverstand en ze vertelde me dit dat dit nooit had mogen gebeuren. Ze zouden er alles aan doen om mij toch nog een keuken te verkopen. Mooie woorden, want wat denkt u....ze hebben me daarna nooit meer gebeld. Wat mij betreft is Grando de slechtste ervaring die ik ooit met een bedrijf/winkelketen of wat dan ook ervaren heb. Een 1 voor dit bedrijf is nog teveel voor het goede. Grando moet zich diep diep schamen. Mijn vrouw en ik krijgen nog buikpijn als we terugdenken aan deze belachelijke vertoning in Grando Tilburg.
Reactie of foto toevoegen
“Andere vestiging”
Door Frida & Jorg Karwoczik op donderdag 25 jun 2015 '15 | vestiging Hilversum
Wij hadden in Amersfoort een Grando Keuken besteld, op het laatste moment ging Amersfoort stoppen verkoop van keukens. Ons huis was bijna klaar, de keuken mag er in. Wij werden gebeld door Danny van Zijl Grando Hilversum hij vertelde ons dat ze de offerte zo als is uitgebracht een op een overnam. Wij zijn uitgenodigd om in Hilversum alles definitie te maken. Dat is gebeurt en wij hebben ook nog kleine veranderingen mogen maken voor de zelfde prijs. Het GRANDO Team in Hilversum Bedankt. P.S. Frida is super blij met haar Boretti gasfornuis.
Reactie of foto toevoegen
“Geen offerte”
Door SKers op donderdag 18 jun 2015 '15 | vestiging Doetinchem
Enkele weken geleden hadden wij een keukenbrochure aangevraagd bij Grando. Al snel werd ik gebeld voor een afspraak, die heb ik toen gemaakt. Toen wij op de afspraak kwamen bleek deze niet in de agenda te staan en er was maar 1 verkoper die bezig was! Jammer... Na een tijdje wachten werden we toch nog geholpen, maar het moest wel snel want ze gingen dicht. In de wachttijd kregen we wel koffie en een hapje van een heel vriendelijke meneer. Uiteindelijk werden we heel goed geadviseerd, en waren erg enthousiast en plande daarom een tweede afspraak. Op de tweede afspraak was helaas de tekening niet klaar en moesten we nog dingen uitzoeken, er moest nog gerekend worden. Maar uiteindelijk hadden we onze keuken en waren er heel blij mee, we wilden er alleen nog even over nadenken, is dit het? En is de prijs naar onze zin? De verkoper beloofde na het weekend de tekening en de offerte toe te sturen. Helaas hebben we nooit meer wat van hem gehoord. We voelden ons niet serieus genomen, erg jammer.
De week daarop hebben we exact dezelfde keuken besteld bij een ander bedrijf, dat ons gelijk hielp, gelijk een mooie tekening en prijs gaf. Kortom: een heel goede verkoper die weet waar hij het over heeft, maar hij neemt zijn klanten niet serieus en komt zijn afspraken niet na. Voor de badkamer hadden we ook al een begin plaatje gemaakt, maar gaan niet terug naar Grando!
Reactie of foto toevoegen
“Zeer tevreden met het resultaat”
Door B.G.J. Ernens op dinsdag 16 jun 2015 '15 | vestiging Assen
Reeds in het offerte traject zeer goed voorgelicht. De offerteprijs was aanvankelijk boven het budget, echter door het vakmanschap van de manager/eigenaar van de vestiging hebben wij een uitstekende compromis kunnen sluiten. In de uitvoering waren er specifieke punten die een betere oplossing verdienden, waarbij gezegd dient te worden, dat dit zonder het trekken van de portemonnee is opgelost.
De geleverde en geïnstalleerde Sun shower raakte defect. Het glas is gesprongen. Echter door toedoen van Grando is dit uitstekend onder garantie door de servicedienst van Sun shower opgelost. Het tegelwerk en het strakke plafond overtreffen onze verwachtingen. Wij zijn zeer tevreden met de door Grando Assen geleverde badkamer en hopen er nog lang plezier van te hebben.
Reactie of foto toevoegen
“Helemaal tevreden”
Door Michelle McNabb op zondag 14 jun 2015 '15 | vestiging Hilversum
We hebben een badkamer en een keuken van dit bedrijf gekocht. Veel gesprekken gehad om te komen tot de juiste ideeen en prijzen. Mooie showroom en altijd bereid om naar de klant te luisteren en deze te begrijpen. De monteurs zijn erg vriendelijk and prettig om over de vloer te hebben. De afleverbonnen kloppen niet altijd met de offerte, dus controleer dit goed. De aftersales is ook erg goed, en alle problemen worden opgelost. We zijn helemaal gek op onze badkamer en keuken. Als ze ook opritten zouden aanleggen zou ik ze nog een keer terugbellen :-).

Naschrift: Deze ervaring is door Qasa.nl vertaald uit het Engels.
Reactie of foto toevoegen
“Opstart problemen”
Door Veen op vrijdag 15 mei 2015 '15 | vestiging Rotterdam
In het begin behoorlijk wat opstart problemen gehad. De tekening van de Badkamer was niet opgeslagen, hierdoor 3 uur voor niets geweest. Bij de tweede afspraak, helaas verkeerde meubelen op de offerte.

Dit is allemaal wel goed gekomen, alleen jammer van de extra tijd wat wij kwijt waren.

Het resultaat is er wel. De badkamer is mooi geworden.
Reactie of foto toevoegen
“Blij met onze nieuwe keuken Super advies”
Door Ad. Beekers op donderdag 6 feb 2014 '14 | vestiging Tilburg
Hierbij wil ik graag een positieve referentie schrijven over Grando keukens Tilburg We gingen op zoek naar een nieuwe keuken. Na een aantal zaken bezocht te hebben kwamen wij bij Grando keukens Tilburg Op een zaterdag om 16.00 binnen gelopen. Wij werden aangesproken door dhr Heijmans. Hij vroeg ons op een prettige manier of hij ons kon helpen. We zeiden dat we op zoek waren naar een nieuwe keuken, waarop hij ons rond liet kijken. Na de ronde gemaakt te hebben sprak hij ons nogmaals aan. Hij vertelde wat over de deuren en de verschillende werkbladen. Wij hadden gelijk een goed gevoel, en er werd goed naar ons geluisterd. Hij stelde voor een tekening te maken. Aangezien het al na 17.00 was zeiden wij dat wij morgenochtend terug kwamen. De maten hebben wij achter gelaten zodat dhr Heijmans alvast een tekening kon maken met onze wensen. Wij zondag terug om 10.00 uur onder het genot van een bakje koffie hebben wij het ontwerp doorgenomen. Het was precies zoals we in ons gedachte hadden. Daarna hebben wij gevraagd of hij de keuken kon berekenen. Hij antwoordde: natuurlijk geen probleem. We hadden het gevoel dat hij ons goed aanvoelde met de materialen die wij voor ogen hadden. Er werd netjes een offerte voor ons gemaakt, en na een kleine onderhandeling hebben we de knoop maar doorgehakt om de keuken bij Grando keukens Tilburg te bestellen. Bij deze wil ik daarom ook Grando keukens Tilburg bedanken voor de samenwerking, en daarnaast ook de transporteur die alles netjes en rustig bij ons binnen gezet hebben. Met vriendelijke groet, De familie Beekers
Reactie of foto toevoegen
“Agressieve verkoop”
Door S. vd Horst op donderdag 31 okt 2013 '13 | vestiging Helmond
Voor ons nieuwe huis waren wij op zoek naar een nieuwe keuken. Vele keukenzaken bezocht maar die verkopers zijn allemaal hetzelfde. Ze proberen je allemaal een keuken te verkopen op hun manier. Een manier die ons weliswaar niet aanstaat. Maar goed, we hadden toch een keuken nodig, dus ontkomt je er niet aan. We besloten om een bezoekje te brengen aan Grando Helmond. Eerste indruk; wat een rommel! De showroom stond op zijn kop. Daar maar even doorheen gekeken aangezien we toch al wisten wat we mooi vonden. Om een lang verhaal kort te maken; voordat de offerte werd opgemaakt kregen wij te horen dat de prijs van de keuken ruim boven ons budget zou komen. De verkoper oftewel de adviseur zoals hij zichzelf noemde, zou een goede aanbieding kunnen doen als we een dag later terug zouden komen en dan ook gelijk zouden beslissen! Voor dat soort verkoop zijn wij allergisch en dat hebben wij hem ook even duidelijk gemaakt. Uiteindelijk hadden wij een afspraak kunnen maken voor een andere dag echter was ons gevoel al niet meer zoals het moest zijn en hebben wij deze afspraak afgezegd en onze droomkeuken elders gekocht. Dezelfde keuken voor de prijs passend bij ons budget en waar we wel een goed gevoel bij hebben.
Reactie of foto toevoegen
“Mooie keuken”
Door Dennis op maandag 17 dec 2018 '18 | vestiging Amersfoort
Wij hebben hier een keuken gekocht met kookeiland. De medewerkers hebben ons heel goed geholpen en mee gedacht, om een hele mooie keuken te realiseren. De afspraken werden goed nagekomen en alles was op tijd geleverd.
FOTO VAN DENNIS
Keuken met eiland
Reactie of foto toevoegen
“Zeer tevreden”
Door Mark Prakke op maandag 17 dec 2018 '18 | vestiging Doetinchem
We hebben de bestaande keuken volledig laten reviseren en tevens een aantal apparaten vervangen. De ondersteuning vanuit de vestiging was goed, terwijl de monteur zeer kundig was. Hij werkte nauwkeurig en netjes. Zeer tevreden over het resultaat.
Reactie of foto toevoegen
“Persoonlijke benadering”
Door Manon Albers op zondag 16 dec 2018 '18 | vestiging Tilburg
Wij hebben bij Grando Tilburg een keuken gekocht. De persoonlijke benadering vonden wij erg prettig. We zijn goed geadviseerd en de keuken is helemaal naar wens. Toen de keuken stond kwam Herman zelfs langs bij ons thuis om te kijken. Top service! Een aanrader!
FOTO VAN MANON ALBERS
U keuken
Reactie of foto toevoegen
“Superblij”
Door Marlies van Doorn en Jos Peerlings op zondag 16 dec 2018 '18 | vestiging Tilburg
Wij hebben bij Grando onze keuken gekocht en zijn er superblij mee. We zijn uitstekend geholpen en er werd meegedacht bij het maken van de keuzes waardoor de keuken nóg beter aan onze wensen voldoet. Met meedenkende en secuur werkende monteurs komen ook de laatste puntjes op de i. Wij genieten elke dag van onze keuken!
Reactie of foto toevoegen
“Geplaatste keuken”
Door Anneke de Groot op zondag 16 dec 2018 '18 | vestiging Son
We zijn op zoek geweest naar een keuken voor onze nieuwe aanbouw. We wisten wel wat we wilden, maar hoe we het wilden indelen in de ruimte was een vraag. Ze hebben ons heel goed ondersteund en zijn net zolang door gegaan met tekenen totdat we tevreden waren. Omdat ik erg twijfelde over de uitgezochte kleuren, zijn we nog een paar keer terug geweest en hebben we de beste kleur uitgezocht. Elke keer zijn we vriendelijk geholpen.
Reactie of foto toevoegen
“Aanbeveling”
Door Van den Boogaard op zondag 16 dec 2018 '18 | vestiging Amersfoort
In onze nieuwe bestaande woning stond een keuken die wij wilden uitbreiden. Het team in Amersfoort gaf goede adviezen op een zakelijke manier. Het is onze 9e keuken dus wij hebben geen behoefte meer aan verkooppraatjes maar gewoon "to the point" advies. Essentieel verder ... afspraken werden zonder meer nagekomen, de medewerkers die de plaatsing/montage uitvoerden waren zorgvuldig, beleefd en wisten prima wat ze deden. Wij bevelen zonder meer deze vestiging bij een ieder aan.
Reactie of foto toevoegen
“Super van begin tot eind”
Door Natasja en Julia op zaterdag 15 dec 2018 '18 | vestiging Utrecht
Badkamer, toiletten en keuken gekocht. Super geholpen van begin tot eind! Er werd altikd in mogelijkheden gedacht. Medewerker bijzonder vriendelijk en verstand van zaken.
Reactie of foto toevoegen
“Super tevreden”
Door Lambert en Ineke Kuenen op zaterdag 15 dec 2018 '18 | vestiging Doetinchem
Wij hebben keuken dit is onze tweede keuken van Grando eerste Grando Winterswijk tweede Grando Doetinchem. Super tevreden over Grando
Reactie of foto toevoegen
“Subliem geholpen”
Door Familie Groenewegen op zaterdag 15 dec 2018 '18 | vestiging Bergambacht
Keuken gekocht. Eenvoudig keukenblok, subliem geholpen en door enige prachtige aanpassingen hebben we nu een unieke betaalbare designkeuken. Persoonlijk advies, de meneer van de keuken kwam zelfs kijkje nemen tijdens het plaatsen. Ze namen de tijd om vragen te beantwoorden en belden snel terug wanneer ik belde en ze in gesprek waren. No nonsense, goed kijk op wat wij wilden, binnen ons budget!
FOTO VAN FAMILIE GROENEWEGEN
Keuken helemaal fijn
Reactie of foto toevoegen
“Goed geadviseerd”
Door Fam. Batenburg op donderdag 13 dec 2018 '18 | vestiging Hazerswoude-Dorp
Vandaag is onze keuken gerenoveerd door Grando Hazerswoude! Begin oktober in de showroom geweest en fijn ontvangen door het personeel daar. We hadden goed voor ogen wat we wilden en hierin werden we goed geadviseerd door de verkoper/manager. Lekkere heldere communicatie met goede tips en voorbeelden uit de mooie showroom. Keuze gemaakt om alle19 fronten te laten vervangen en een nieuw hangdressoir te kopen, later jwam daar nog een nieuwe inbouwkoelkast bij. Prijstechnisch een goede deal denken wij, waarbij ons gevoel in elk geval erg goed was icm de beloofde service en levering. Na 1 week is ter plaatse ingemeten door de monteur die ook de montage zou komen doen in december. Nu dus alles geplaatst en we zijn supertevreden! Goede keus, mooie keuken, professioneel gepkaatst en afgewerkt, fijne communicatie met Grando Hazerswoudevan begin tot het eind! Aanrader!
Reactie of foto toevoegen
“Uitstekend geholpen”
Door D.J.H.C. Duchenais op donderdag 13 dec 2018 '18 | vestiging Amersfoort
Na een oriënterende rondgang langs diverse aanbieders met overtuiging gekozen voor de firma Grando in Amersfoort. We zijn uitstekend geholpen door Serkan bij onze keuze en hebben een mooie badkamer samengesteld. Toch is het resultaat in werkelijkheid nog mooier en we zijn dan ook blij verrast met het resultaat. Mooi op tijd opgeleverd en afgewerkt. Al met al een prima keuze geweest.
Reactie of foto toevoegen
“Helemaal af”
Door Familie van der meer op woensdag 12 dec 2018 '18 | vestiging Rotterdam
Wij zij in mei bij Grando Rotterdam geweest en hebben daar met behulp van de verkoper umit Isik een badkamer gekocht.hij heeft ons heel goed geholpen en alles netjes geregeld.op 3 december zijn ze begonnen met de verbouwing wat echt super snel is gegaan.we moesten uitgaan van ongeveer 2a3 weken maar met 7 werkdagen was het helemaal af. Het montage bedrijf heeft super werk geleverd! Kortom we zijn super tevreden met de service en onze nieuwe badkamer!
Reactie of foto toevoegen
“Strak”
Door Rob op maandag 10 dec 2018 '18 | vestiging Amersfoort
Wij hebben bij Grando in Amersfoort een nieuwe keuken, badkamer en tegelvloer voor de gehele beneden verdieping gekocht. Wat ons als eerste opviel was de gastvrije en professionele ontvangst in de showroom. Zij hebben een uitgebreid assortiment aan keukens, badkamers en tegels op een prachtige manier gepresenteerd! We konden vrij snel onze keuze bepalen en kwamen tot een uitstekende deal. De spullen werden keurig zoals afgesproken geleverd en gemonteerd. Net als in de showroom wederom een uitstekende ervaring met de mensen die de montage voor hun rekening namen. Alles werd volgens een strakke planning met een uitstekende kwaliteit afgeleverd! Wij bevelen dit bedrijf dan ook van harte aan!
FOTO VAN ROB
Benedenvloer
Reactie of foto toevoegen
“Geleverde keuken”
Door Peters op maandag 10 dec 2018 '18 | vestiging Utrecht
Heel blij met onze mooie keuken! En zijn bij het maken van de keuze in de winkel goed geholpen!
Reactie of foto toevoegen
“Gelegde tegelvloer”
Door M. dijkgraaf op zondag 9 dec 2018 '18 | vestiging Amersfoort
Vloer voor de woonkamer, keuken, hal gekocht. Zeer goed geholpen en geadviseerd. Levering en het leggen van de vloer is allemaal volgens afspraak gegaan.
FOTO VAN M. DIJKGRAAF
Tegels
Reactie of foto toevoegen
“Heel tevreden”
Door Vincent op zaterdag 8 dec 2018 '18 | vestiging Doetinchem
Wij zijn heel tevreden over de samenwerking met Grando. Het contact verliep heel prettig, er werd uitgebreid de tijd genomen om onze wensen in kaart te brengen en te vertalen naar onze nieuwe keuken. Grando heeft uitstekende vakmensen in dienst, met hart voor het vak. Gedurende de verbouwing vond er continu afstemming plaats. Afspraken werden nauwgezet nagekomen en het resultaat is prachtig geworden. Wij kijken met veel plezier terug op de verbouwing van onze keuken en genieten elke dag van het resultaat.
Reactie of foto toevoegen
“Supertevreden”
Door John Meeuwisse op donderdag 6 dec 2018 '18 | vestiging Tilburg
We zijn super tevreden over onze keuken. Grando Tilburg heeft ons niet alleen geholpen aan een mooi eindresultaat maar ook in alle stappen daarvoor. Zo kregen wij uitgebreid hulp bij het uitzoeken van de keuken en hoe wij deze zo praktisch mogelijk konden indelen. Daarnaast werd er eerlijk en kundig advies gegeven over de aanschaf van de keuken apparatuur. Door de ervaren persoonlijke hulp hebben wij nu een keuken die perfect bij ons huis past. Grando Tilburg bedankt!
Reactie of foto toevoegen
“Helemaal happy”
Door Fam.Tubalawony op woensdag 5 dec 2018 '18 | vestiging Tilburg
Medio augustus zijn we ons gaan oriënteren op een nieuwe keuken. Grando Tilburg was de eerste, en tevens laatste, showroom die we bezochten. We werden namelijk uiterst vriendelijk voorzien van deskundig advies door zowel Jan als Herman. Hierdoor zijn we niet verder gaan kijken. We hadden er alle vertrouwen in dat we bij Grando op het juiste adres waren. Er werden goede ideeën aangeleverd en er werd meegedacht om onze keuken binnen ons budget te houden. Eind november zou de keuken geleverd worden. Op ons verzoek werd een datum gekozen waar ook echt rekening mee gehouden werd. Hierdoor konden we de voorbereidingen goed plannen. De communicatie rondom de planning van levering etc verliep erg soepel en makkelijk. Via de mail en Whatsapp hielden we elkaar op de hoogte en gestuurde appjes met vragen werden dezelfde dag nog beantwoord. Op het afgesproken tijdstip stonden de monteurs voor de deur. Het bleken, naast hele vriendelijke mannen, ook nog eens echte vaklui te zijn die uiteindelijk méér werk hebben geleverd dan waarvoor ze kwamen. Hoewel er van te voren was verteld dat de plaatsing 1 werkdag zou duren en dat onze keuken dan gebruiksklaar werd opgeleverd, zijn er dit uiteindelijk 2 geworden. Maar, zoals de monteurs al zeiden ; we zijn liever wat langer aan het werk met een tevreden klant als resultaat. En dát zijn we! Helemaal happy met onze nieuwe keuken. De volgende dag werden we gebeld ; Jan wil namelijk het eindresultaat komen bewonderen. Hoe leuk is dat. Wat een enorme betrokkenheid en klantvriendelijkheid. Uiteraard is hij van harte welkom. Wij zouden Grando keukens Tilburg dan ook aan iedereen adviseren.
Reactie of foto toevoegen
“Super”
Door Gido en Dunja op woensdag 5 dec 2018 '18 | vestiging Bergambacht
Wij hebben een keuken, badkamer & toilet gekocht en laten installeren. We kunnen niet anders concluderen dan er sprake was van een goede service, heldere communicatie, vakmanschap en betrokkenheid. Zowel van Fred als van Aad. Fred komt regelmatig polsen hoe e.e.a. verloopt, ook fijn. Een aanrader dus Grando Bergambacht!
FOTO VAN GIDO EN DUNJA
Geleverde keuken
Reactie of foto toevoegen
“Prachtig”
Door G F P van Veen op dinsdag 4 dec 2018 '18 | vestiging Utrecht
Met behulp van Grando een prachtige en unieke badkamer weten te realiseren.
FOTO VAN G F P VAN VEEN
Unieke badkamer
Reactie of foto toevoegen
“Zeer te spreken”
Door Fam. Kesting op dinsdag 4 dec 2018 '18 | vestiging Tilburg
We hebben een paar maanden geleden een keuken bij Grando gekocht en de keuken is inmiddels geplaatst door een bedrijf, wat samenwerkt met Grando Tilburg. Over beide bedrijven zijn we zeer te spreken. De medewerker van Grando heeft goed en creatief met ons meegedacht om de ruinte optimaal te gebruiken. Het granieten blad mochten we gaan bekiken bij de leverancier in Tilburg. Bij levering wilden we liever een grotere boiler en dit werd op dezelfde dag nog geregeld. Top service! De medewerkers die de keuken geplaatst hebben en de afwerking netjes in orde hebben gemaakt, bleken vaklui. Prettige personen, die nauwkeurig en deskundig werken. Wij raden Grando zeker aan!
Reactie of foto toevoegen
“Top”
Door de groot op dinsdag 4 dec 2018 '18 | vestiging Bergambacht
Na een aantal keukenzaken bezocht te hebben was het een verademing om door Fred geholpen te worden. Geen gladde verkooppraatjes maar recht door zee en duidelijk advies. Het plaatsen van de keuken door Willem was super. Netjes, snel en ook nog gezellig! kan iedereen Grando Bergambacht aanraden
FOTO VAN DE GROOT
Hoekkeuken met groene achterwand
Reactie of foto toevoegen
“Aankoop badkamer”
Door H. Doorn op maandag 3 dec 2018 '18 | vestiging Heerhugowaard
Wij hebben een nieuwe badkamer gekocht.Bij het uitzoeken van tegels, meubel, spiegel en inrichting prima geholpen en de order gegund aan Grando Heerhugowaard. Bij aanvang van het werk bleek de gekozen spiegelkast geen handige keuze i.v.m. een schuin plafond, deze is zonder problemen geruild voor een vlakke spiegel, prima service. Op het eind van de verbouwing bleek het badkamermeubel beschadigd (transportschade) en moest worden geruild. Dit bleek na enige dagen niet goed mogelijk, de bestelde glanzende uitvoering kon niet meer worden geleverd. De keuze is toen veranderd in een matte uitvoering, die gelukkig wel leverbaar was. Gelukkig konden wij wel douchen, maar gebruik wastafel en spiegel was nog niet mogelijk. Na 5 weken kwam het badkamermeubel en kon de badkamer worden afgemonteerd. Hij is werkelijk schitterend geworden en wij zijn er zeer tevreden over, ook in het gebruik bevalt alles prima. De vakman die dit alles verbouwd heeft verdiend alle lof, hij heeft alles zeer precies en met veel overleg geheel naar onze wensen in orde gemaakt. Super. De heer en mevrouw Wiggers hebben werkelijk hun uiterste best gedaan om het probleem van het meubel goed op te lossen, echter de organisatie van Grando heeft hun niet geholpen om snel het beschadigde badkamermeubel te vervangen. Daarom is de score "goed" en niet "super" geworden.
Reactie of foto toevoegen
“Maatwerkblad”
Door Familie Bos op zondag 2 dec 2018 '18 | vestiging Wormerveer
Slechte ervaring, de keuken is niet naar wens opgeleverd, gedurende 8 maanden hebben we vele vervelende gesprekken gevoerd en het eindresultaat is niet naar tevredenheid. De standaarddelen zijn prima, maar tot een goed stuk maatwerk bleek Grando Wormerveer niet in staat.
Reactie of foto toevoegen
“Alles naar wens”
Door K. Schot op zaterdag 1 dec 2018 '18 | vestiging Middelburg
Mooie keuken gekocht, alles naar wens. Uitstekend geholpen: advisering, creativiteit, oplossingsgericht. Alles volgens planning geleverd, montage geen probleem. Dik tevreden.
Reactie of foto toevoegen
“Zeer tevreden”
Door Martin op vrijdag 30 nov 2018 '18 | vestiging Middelburg
Ik heb er een keuken gekocht, maar zeer vriendelijk geholpen. Ook bij aflevering was ik zeer tevreden. Een aanrader om er een keuken of badkamer te kopen.
Reactie of foto toevoegen
“Complimenten”
Door Rob Stutterheim op vrijdag 30 nov 2018 '18 | vestiging Lelystad
Wij hebben een badkamer gekocht. Bij installatie bleken er toch bouwkundige problemen op te treden. Beide installateurs hebben deze uitstekend opgelost. Waren zeer klantvriendelijk en meerwerk was NIET aan de orde. Beide jongens zou ik zeer aanbevelen bij nieuwe klussen. Ook kwam Grando, ondanks de fysieke afstand Enschede Lelystad, zijn gemaakte afspraken nauwgezet na. Mijn complimenten.
Reactie of foto toevoegen
“Goed advies”
Door Anita op vrijdag 30 nov 2018 '18 | vestiging Hengelo OV
Keuken. Goed advies en alle afspraken klopten. Foutjes werden supersnel en top verholpen.
Reactie of foto toevoegen
“Keuken netjes geplaatst”
Door Gerda Assen op vrijdag 30 nov 2018 '18 | vestiging Assen
Ik heb een keuken gekocht. Ben prima geholpen en hij is erg netjes geplaatst. Ben er blij mee.
Reactie of foto toevoegen
“Super tevreden”
Door karen de boer op vrijdag 30 nov 2018 '18 | vestiging Mijdrecht
super mooi keuken gekocht! we zijn erg goed geholpen. De adviseur nam de tijd om samen met ons een geweldige keuken te ontwerpen, die aan onze wensen voldeed en perfect in de ruimte past. De ervaring van de adviseur was erg fijn, en maakte dat hij met ons mee dacht en goede tips en mogelijkheden kon bieden. Ook na aankoop was het geen probleem om nog even voor advies te bellen of langs te komen in de winkel. Ook het inbouwen van de keuken werd zeer nauwkeurig en profesioneel gedaan. Wij zijn super tevreden en zouden iedereen aanraden hier een keuken te kopen! bedankt.
Reactie of foto toevoegen
“Vakkundig”
Door H Wezeman op vrijdag 30 nov 2018 '18 | vestiging Assen
Inmiddels twee keer een keuken en badkamer laten plaatsen door Grando. Leon die je vakkundig helpt. Hij denkt me in oplossingen. De zeer mooie 3D tekeningen zijn en lust voor het oog. En natuurlijk alle lof voor de vakkundigheid en nauwkeurigheid van de monteurs! Een aanrader!
FOTO VAN H WEZEMAN
Reactie of foto toevoegen
“Goed advies”
Door Riekje Altena op donderdag 29 nov 2018 '18 | vestiging Doetinchem
Ik heb een keuken gekocht. Bij het uitzoeken ben ik prima geholpen en kreeg ik ook goed advies. Thuis is er daarna nog prima alles door een medewerker van Grando opgemeten. Het duurde even voordat hij kwam maar toen er eenmaal met de sloop werd begonnen ging alles soepel in elkaar over. De verschillende vakmensen kenden elkaar en hadden ook goed overleg met elkaar. Ook gaven ze goed advies over bijvoorbeeld een extra stopcontact en over een kloof en plinten. Resultaat is een prachtige keuken waar alles klopt!
Reactie of foto toevoegen
“Prachtige keuken”
Door Annette van Hirsel op donderdag 29 nov 2018 '18 | vestiging Middelburg
Nadat ik mijn badkamer heb laten verbouwen en met de service, installatie en de badkamer zelf erg in mijn nopjes ben, heb ik ook de keuken bij Grando gekocht. Samen hebben we een prachtige keuken gerealiseerd. De afbraak, opbouw en keukeninbouw alles uit 1 hand, wel zo makkelijk. Ik ben super tevreden met mijn prachtige keuken! Dankjewel Grando!
FOTO VAN ANNETTE VAN HIRSEL
Super tevreden met deze keuken
+ Toon extra foto van Annette van Hirsel
Reactie of foto toevoegen
“Niet tevreden”
Door Gerda op dinsdag 27 nov 2018 '18 | vestiging Hengelo OV
wij hebben een badkamer gekocht. Er is tijdens koop en aflevering, afspraken veel teleurstelling geweest. ook de maatvoering en de afmetingen hebben veel problemen en aanpassingen gevraagd, die voorkomen hadden kunnen worden.
Reactie of foto toevoegen
“Zijn er erg blij mee”
Door Geurts op zaterdag 24 nov 2018 '18 | vestiging Uden
Keuken gekocht. Zijn er erg blij mee. Klantvriendelijkheid, kennis, goede service, op tijd geleverd en een TOP monteur. Alles bij elkaar een echter aanrader. Grando Uden Bedankt
Reactie of foto toevoegen
“Naar wens verlopen”
Door acvanasperen op vrijdag 23 nov 2018 '18 | vestiging Hazerswoude-Dorp
alles is na wens verlopen zou dit bedrijf zeker aanraden

Aanvulling ontvangen 24 november 2018: Een keuken gekocht. Is al geplaatst. Wij zijn dik tevreden.
Reactie of foto toevoegen
“Verliep goed”
Door Berkelaar op vrijdag 23 nov 2018 '18 | vestiging Hoogvliet Rotterdam
Wij hebben een keuken gekocht en zijn zeer tevreden over de vakkennis van het bedrijf. Hulp bij keuze was goed. Levering en montage verliep goed.
Reactie of foto toevoegen
“Prettig contact”
Door Nicole en Ron op vrijdag 23 nov 2018 '18 | vestiging Hoorn NH
Wij hebben een keuken gekocht bij Grando Hoorn. We werden zeer goed geholpen door Ramon. Hij dacht goed met ons mee en kwam met eigen ideeën, wat wij zeer prettig vonden. Contact over levering en plaatsing was erg goed.
FOTO VAN NICOLE EN RON
Geleverde keuken
Reactie of foto toevoegen
“Prima”
Door Marco van de Zande op vrijdag 23 nov 2018 '18 | vestiging Middelburg
Prima geholpen, goed advies. Alle afspraken zijn goed nagekomen.
Reactie of foto toevoegen
“Badkamer en keuken”
Door Elmie op vrijdag 23 nov 2018 '18 | vestiging Son
Goed bedrijf, erg mooie badkamer, de keuken weten we nog niet die komt volgende week. Goede service alleen jammer dat het voor ons duurder uit viel als gepland, dit kwam als een verrassing.
Reactie of foto toevoegen
“Als klant behandeld”
Door Eric Berkvens op vrijdag 23 nov 2018 '18 | vestiging Helmond
We hebben diverse keukenzaken bezocht maar nergens zo klantvriendelijk geholpen als bij Grando Helmond. Ze namen alle tijd en niks was teveel. We voelden ons niet alleen klant maar werden ook als klant behandeld. Prima advies en uitleg. Ook de snelle levering was een groot pluspunt voor ons. de plaatser (Jos) is een echte vakman. Op een paar ontbrekende legplanken is de plaatsing goed verlopen en wij zijn erg tevreden. Peter, bedankt voor alles. We gaan jullie zeker aanbevelen. Eic en Anja
Reactie of foto toevoegen
“Keuken gekocht”
Door Mark op woensdag 21 nov 2018 '18 | vestiging Hengelo OV
Wij zijn tijdens onze zoektocht voor een nieuwe keuken als eerst bij Grando binnengelopen. We werden hier erg fijn geholpen en er werd direct al met ons meegedacht en getekend. Dit was allemaal vrijblijvend, iets wat wij bij andere zaken niet zo hebben ervaren in het verleden. Het beschikbare budget werd serieus genomen waardoor we snel tot een akkoord konden komen. De levering ging perfect en het montagebedrijf heeft uiteindelijk zeer mooi werk afgeleverd zonder enig restpunt.
Reactie of foto toevoegen
“Een echte aanrader”
Door C. Weeda op dinsdag 20 nov 2018 '18 | vestiging Lelystad
Grando Lelystad bezocht na het lezen van positieve recenties op het internet voor aanschaf van een nieuwe keuken. Heel prettig geholpen zonder overhaaste beslissingen te moeten nemen. Gisteren is de keuken geplaatst en het is een prachtig resultaat geworden! Helemaal top! Grando Lelystad, een echte aanrader!
Reactie of foto toevoegen
“Prettig”
Door A. Visser-van den Dool op dinsdag 20 nov 2018 '18 | vestiging Bergambacht
Ik heb een keuken gekocht en ben goed geholpen/geadviseerd. Vooral de korte lijntjes zijn erg prettig.

Aanvulling ontvangen 20 november 2018: Mijn keuken is geplaatst en is prima bevallen!
Reactie of foto toevoegen
“Topkwaliteit”
Door Kim op maandag 19 nov 2018 '18 | vestiging Uden
Badkamer gekocht bij Grando. Samen met de adviseur tot onze droom badkamer gekomen. Goed advies en netjes afgeleverd. Daarom ook de keuken samengesteld met een adviseur en laten plaatsen door Grando. Top kwaliteit en heel vriendelijke personeel.
Reactie of foto toevoegen
“Showroomkeuken”
Door steven op zondag 18 nov 2018 '18 | vestiging Naaldwijk
Wij hebben een showroomkeuken gekocht bij Grando Naaldwijk. We zijn door Angie van Leeuwen super geholpen; persoonlijk en professioneel. Volop passie bovendien! Afspraken zijn goed nagekomen en er werd goed meegedacht op alle vlakken. De keuken is net geïnstalleerd, nog niet alle apparaten getest maar dat zal ongetwijfeld goed komen!
FOTO VAN STEVEN
Reactie of foto toevoegen
“Aanraden”
Door Frans Plaggenborg op zondag 18 nov 2018 '18 | vestiging Hoogvliet Rotterdam
Koop badkamer. Zeer goed geadviseerd en zeer vakkundig geïnstalleerd. Goede nazorg. Kan Grando Hoogvliet zeker aanraden
FOTO VAN FRANS PLAGGENBORG
Badkamertafel met spiegel
Reactie of foto toevoegen
“Zeer prettige contacten”
Door P.Porsul op zaterdag 17 nov 2018 '18 | vestiging Bergambacht
Badkamer gekocht.overwegingen hiervoor waren de zeer prettige contacten en ook de deskundigheid van de heer Kreukniet.Inmiddels is de badkamer opgeleverd. Het resultaat heeft ons ook doen besluiten een nieuwe keuken hier aan te schaffen. Wij kunnen iedereen adviseren met deze firma in zee te gaan.
Reactie of foto toevoegen
“Keuken gekocht”
Door Julia Wattel op zaterdag 17 nov 2018 '18 | vestiging Middelburg
Keuken gekocht. Zaken zijn uitgevoerd volgens afspraken. Perfecte montage met grote kennis geplaatst!
Reactie of foto toevoegen
“Heel goed geholpen”
Door Bert op zaterdag 17 nov 2018 '18 | vestiging Hazerswoude-Dorp
Wij hebben een keuken gekocht -mooie showroom -heel goed geholpen -aanpassingen allemaal geen probleem -geen zorgen

Aanvulling ontvangen 22 november 2018: De aankoop is al geleverd en in goede orde ontvangen.
Reactie of foto toevoegen
“Geleverde keuken”
Door Fam. Bijkerk op vrijdag 16 nov 2018 '18 | vestiging Hengelo OV
We zijn vriendelijk geholpen en door het 3D-theater konden we na enige twijfel toch een goede keuze maken. Nu kunnen we genieten van onze super mooie keuken.
Reactie of foto toevoegen
“Super”
Door Familie de Bruijn op vrijdag 16 nov 2018 '18 | vestiging Rotterdam
Wij hebben bij Grando op Rotterdam Alexandrium een luxe keuken, twee badkamers en een toilet voor onze nieuwe woning gekocht. Het hele proces van ons eerste bezoek in de showroom tot aan de montage van de spullen was goed. Waar we erg over te spreken zijn, is de service. Deze is gewoon top. Er wordt naar ons geluisterd, er wordt meegedacht en alles is voor ons verzorgd. Ik zou dit filiaal aan iedereen aanbevelen. Heel veel dank aan Murat en zijn collega's voor alle hulp! Super!
Reactie of foto toevoegen
“Aanbeveling”
Door Mw. J.van Aert op vrijdag 16 nov 2018 '18 | vestiging Breda
Wij hebben een badkamer gekocht en zijn prima geholpen. Goede informatie over de mogelijkheden. Prima service, klantvriendelijk. Dankzij Grando Breda hebben wij nu een super mooie badkamer. Wij kunnen Grando zeker aanbevelen voor een nieuwe keuken of badkamer.
Reactie of foto toevoegen
“Zeer tevreden”
Door Familie werksma op vrijdag 16 nov 2018 '18 | vestiging Groningen
We zijn zeer goed geholpen bij het uitkiezen van onze nieuwe keuken. Ook toen we zeiden dat we het reeds bestaande ontwerp compleet wilden veranderen was dat geen probleem. De levering was keurig en de montage is goed uitgevoerd. We kwamen ee nastukje plint tekort onder het fornuis maar dit is goed opgepakt door de vestiging. Wij zijn zeer tevreden met de service van Grando en onze droomkeuken.
Reactie of foto toevoegen
“Badkamervergroting”
Door barry van tiel op vrijdag 16 nov 2018 '18 | vestiging Assen
ik heb de badkamer laten afbreken en met een meter vergroot, Henri heeft het
super goed gedaan ,en zeer netjes zijn werk gedaan, alles afgevoerd en iedere dag de rommel opgeruimd.
Reactie of foto toevoegen
“Goed bereikbaar”
Door Peter Erhardt op woensdag 14 nov 2018 '18 | vestiging Rotterdam
2 badkamers en een toilet. Onze wensen zijn perfect vertaald naar een ontwerp. Belofte was prima service tijdens het uitvoeren. Nou dat is zeker waargemaakt. Umit was goed bereikbaar en is meerdere keren langs geweest om te polsen of alles naar wens verliep. Ingehuurde krachten hebben ook te plaatsen meegedacht om de tekening te vertalen naar werkelijkheid. Kleine zaken zoals lichtknopjes iets verplaatsen en koofjes net iets groter maken, zodat het geheel er beter uitzag.In geheel de verwachting overtroffen vanaf de eerste tekening tot de installatie en nazorg. Ook met kleine service meldingen wordt ie goed geholpen. Eigenlijk spijt dat we de keuken ergens anders gekocht hebben. Het wordt moeilijk deze ervaring te overtreffen.
Reactie of foto toevoegen
“Super geholopen”
Door B.d.Koning op dinsdag 13 nov 2018 '18 | vestiging Uden
Gekocht in Uden. Super geholpen bij de aankoop. Echte aanrader voor ieder.
Reactie of foto toevoegen
“Goed meegedacht”
Door Linda & Henrie Been op zondag 11 nov 2018 '18 | vestiging Barendrecht
Wij kochten een keuken en een badkamer, er is steeds met ons meegedacht en vervolgens alles netjes aangelegd en geplaatst door de aannemer, in ons geval Fa.Kamsteeg uit Ridderkerk. En toen alles klaar was kregen we nog een heerlijk 3-gangen diner aangeboden in Bij de Bruin in Rotterdam. Een aanrader!
Reactie of foto toevoegen
“Nieuwe keuken”
Door Bart Commandeur op zondag 11 nov 2018 '18 | vestiging Hoorn NH
Goede service van A tot Z. Zeer blij met de nieuwe keuken!
Reactie of foto toevoegen
“Keukenkoop”
Door Ingrid Bolding op zaterdag 10 nov 2018 '18 | vestiging Hoofddorp
Heel tevrede met de aankoop van de keuken en de plaatsing
Reactie of foto toevoegen
“Vriendelijk”
Door Ina Pepping op zaterdag 10 nov 2018 '18 | vestiging Hoorn NH
Ik zou het bedrijf zeker aanraden zijn heel goed vriendelijk en deskundig geholpen
FOTO VAN INA PEPPING
Keuken staat
Reactie of foto toevoegen
Foto's
Adresgegevens Grando Keukens & Bad
Website: www.grando.nl
aAlmelo (36 ervaringen), Woonboulevard 24, 7606 JA Almelo, tel 0546 - 85 13 04
bAmersfoort (45 ervaringen), Euroweg 93, 3825 HB Amersfoort, tel 033 - 494 61 70
cAssen (25 ervaringen), Borgstee 10B, 9403 TV Assen, tel 0592 - 74 90 09
dBarendrecht (18 ervaringen), Van 't Hoffstraat 18, 2991 XP Barendrecht, tel 0180 - 72 6 802
eBergambacht (29 ervaringen), Transportstraat 28, 2861 DZ Bergambacht, tel 0182 - 35 23 31
fBreda (61 ervaringen), Kruisvoort 68, 4814 RZ Breda, tel 076 - 531 95 26
gDelft (25 ervaringen), Schieweg 3, 2627 AN Delft, tel 015 - 261 19 94
hDen Helder (10 ervaringen), Ravelijncenter 29, 1785 LX Den Helder, tel 0223 - 66 86 80
iDoetinchem (15 ervaringen), Nijverheidsweg 12, 7005 BJ Doetinchem, tel 0314 - 36 86 30
jEmmen (31 ervaringen), Cornelis Houtmanstraat 41, 7825 VH Emmen, tel 0591 - 64 67 00
kEnschede (7 ervaringen), Hendrik ter Kuilestraat 175, 7547 SK Enschede, tel 053 - 431 81 41
lEpe (22 ervaringen), Hoofdstraat 118, 8162 AN Epe, tel 0578 - 62 08 84
mGroningen (23 ervaringen), Hoendiep 97B, 9718 TE Groningen, tel 050 - 318 14 11
nHazerswoude-Dorp (95 ervaringen), Frankrijklaan 4, 2391 PX Hazerswoude-Dorp, tel 0172 - 23 63 23
oHeerenveen (13 ervaringen), Beurtschip 37, 8447 CL Heerenveen, tel 0513 - 65 05 35
pHeerhugowaard (21 ervaringen), H.P. Berlageweg 7, 1703 DG Heerhugowaard, tel 072 - 574 42 07
qHelmond (19 ervaringen), Engelseweg 202, 5705 AJ Helmond, tel 0492 - 54 55 35
rHengelo OV (45 ervaringen), Holtersweg 17, 7556 BS Hengelo, tel 074 - 291 91 37
sHilversum (40 ervaringen), 2e Loswal 1, 1216 BC Hilversum, tel 035 - 621 91 29
tHoofddorp (72 ervaringen), Kruisweg 771-773, 2132 NG Hoofddorp, tel 020 - 446 01 12
uHoogvliet Rotterdam (74 ervaringen), Nieuwe Langeweg 41, 3194 DC Hoogvliet, tel 010 - 490 44 70
vHoorn NH (84 ervaringen), De Factorij 55, 1689 AK Zwaag, tel 0229 - 23 03 33
wLelystad (12 ervaringen), Zuiderpoort 23, 8239 AB Lelystad, tel 0320 - 26 81 88
xMiddelburg (69 ervaringen), Mortiereboulevard 42, 4336 RA Middelburg, tel 0118 - 72 49 05
yMijdrecht (15 ervaringen), Industrieweg 38g, 3641 RM Mijdrecht, tel 0297 - 25 04 94
zNaaldwijk (63 ervaringen), Hovenierstraat 127, 2671 DB Naaldwijk, tel 0174 - 62 37 63
a1Purmerend (14 ervaringen), Edisonweg 17, 1446 TM Purmerend, tel 0299 - 22 35 80
b1Rotterdam (52 ervaringen), Watermanweg 33, 3067 GA Rotterdam, tel 010 - 479 31 85
c1Son (85 ervaringen), Ekkersrijt 4084, 5692 DA Son, tel 0499 - 49 17 92
d1Tilburg (43 ervaringen), Hestiastraat 2, 5047 VA Tilburg , tel 013 - 571 11 80
e1Uden (53 ervaringen), Vluchtoord 39, 5406 XP Uden, tel 0413 - 26 20 93
f1Utrecht (63 ervaringen), Kaap de Goede Hooplaan 100a, 3526 AR Utrecht, tel 030 - 288 92 72
g1Wormerveer (22 ervaringen), Samsonweg 5B, 1521 RA Wormerveer, tel 075 - 646 11 70
h1Zaandam (46 ervaringen), Pieter Ghijsenlaan 15, 1506 PW Zaandam, tel 075 - 614 75 83
i1Zevenbergen (55 ervaringen), Blokweg 7a, 4761 RA Zevenbergen, tel 0168 - 37 37 00
j1Zwolle , Marsweg 33, 8013 PE Zwolle, tel 038 - 720 08 68
Kaart
Website
Overzichtpagina's
Meer bedrijven
Over deze pagina
Het helpcentrum van Qasa bevat uitgebreide informatie over onder meer betrouwbaarheidscontrole, privacybescherming, scorebepaling, wijzigen of intrekken van ervaringen, en wat er gebeurt na het schrijven van een ervaring.