Feedback
8,4

Grando Keukens & Bad

Website: www.grando.nl
Ervaringen
Beschrijf ook uw ervaring en help tegelijk anderen bij hun keuze
Website
www.grando.nl
Bedrijfsomschrijving
Afkomstig van Grando Keukens & Bad
Grando staat voor betaalbaar keuken- en badkamerdesign
Bij Grando wordt over elke keuken en badkamer tot in detail nagedacht, samen met u. Gebruiksgemak, persoonlijke wensen en genieten staan voorop. Of u nu op zoek bent naar een landelijk moderne keuken of sfeervolle badkamer, bij Grando bent u aan het juiste adres.

Zoektocht naar uw droomkeuken en/of -badkamer
Onze adviseurs horen graag wat uw wensen zijn. Het begint met een passend advies op maat, verwerkt in een realistische 3D tekening. Samen met u komen we tot een ontwerp dat perfect bij u past. Wij nemen het werk van A tot Z uit handen, indien u dit wenst. Wij bieden een luisterend oor en monteren uw keuken en/of badkamer vakkundig.


Laat u inspireren en adviseren
Ons inspiratie magazine boek staat boordevol nuttige informatie die u helpt in de zoektocht naar uw nieuwe keuken en/of -badkamer. U kunt het gratis aanvragen via: www.grando.nl/keukens/inspiratieboek.

Showrooms
Bezoek een van onze prachtige showrooms en u zult versteld staan van de vele mogelijkheden en variaties die op keuken- en sanitairgebied te vinden zijn. Bekijk onze website voor de dichtstbijzijnde Grando vestiging bij u in de buurt: www.grando.nl/vestigingen.
Meer informatie over Grando Keukens & Bad
Grando inspiratatieboek: www.grando.nl/keukens/inspiratieboek
Grando showrooms: www.grando.nl/vestigingen
Ervaringen
Er zijn 1460 ervaringen over Grando Keukens & Bad. Alle ervaringen zijn door Qasa gecontroleerd. Uw ervaring toevoegen: schrijf een review
Bekijk ervaringen per score:
5 sterren701 ervaringen
4 sterren556 ervaringen
3 sterren51 ervaringen
2 sterren47 ervaringen
1 ster88 ervaringen

Per vestiging:
“Top”
Door Ingrid de Groot op woensdag 30 jan 2019 '19 | vestiging Utrecht
Na eerst elders te hebben rondgekeken, toch weer naar Grando Utrecht gegaan, en opnieuw bleek dat ze daar veel inspirerende showroom-opstellingen hebben. Mijn vorige keuken was een showroomkeuken van Grando waar ik supertevreden over was, en dit keer kon ik een heel nieuwe uitkiezen, met het budget was ik had. Heel plan samen met Manuel gemaakt, met offerte en tevreden naar huis. Maar toen toch thuis gaan twijfelen, had ik niet te snel gekozen. Tekening aanpassen, de week erna was geen enkel probleem en er werd echt goed meegedacht over bijvoorbeeld het aanrechtblad enz. Wonderbaarlijk genoeg paste alle wensen die ik had binnen mijn budget. En gisteren is ie dan geplaatst. Nog mooier dan ik dacht: een echt Scandinavische keuken, minimalistisch met een plank erboven voor kruidenplantjes enz (geen bovenkastjes). het liefst zou ik een fotootje tonen. Maar dat kan hier dus niet. Maar ben er zeer blij mee, en het is de mooiste die ik tot nu toe heb gehad. Het is gewoon echt waar dat Grando Utrecht net een wat relaxter en persoonlijker sfeertje weet te creeren, dan elders. En ze houden van mooie smaakvolle spullen. Ook de service is supergoed, weet ik van mijn showroomkeuken in mijn vorige huis. Na drie jaar was er een greepje los die ik zelf niet meer vastkreeg, werd meteen een monteur naar mij toegestuurd, die het binnen no time fikste. En het kostte me niets. Dat is een andere reden waarom ik deze nieuwe keuken ook bij ze heb gekocht: ik weet wat ze waard zijn, en dat ze hun best voor je doen. Veel groetjes, Ingrid (oh, ik zie nu een button dat ik wel een foto kan toevoegen, dat ga ik proberen, hoop dat het lukt. Keuken is af, de vloer moet nog wel gelegd worden, maar het is een goede sfeerimpressie)
Reactie of foto toevoegen
“Top”
Door Knoeff op zaterdag 19 jan 2019 '19 | vestiging Wormerveer
Door onze eerste ervaring met Grando ruim 16 jaar geleden in september 2018 opnieuw naar Grando Wormerveer voor inspiratie op te doen voor onze nieuwe keuken. Tijdens ons gesprek met de verkoper werden onze wensen goed vertaald op een 3D tekening en werd de offerte opgesteld en kon de prijs worden afgerond. Dit was ook zo voor elkaar en kon de datum worden gepland voor plaatsing. Zoals iedereen weet gebeurt er altijd wel wat bij het bestellen en plaatsen van de keuken, maar zelfs dit werd gelijk opgelost en de keuken is door ervaren vakkundige en spontane monteurs gedaan. Kortom een mooie keuken met alle wensen, goede kwaliteit en de juiste service. Dus wie twijfelt ga naar Grando Wormerveer en laat je inspireren.
Reactie of foto toevoegen
“Meer dan tevreden”
Door Ingrid en Lex op vrijdag 14 dec 2018 '18 | vestiging Amersfoort
Door de prima ervaring tijdens de aankoop en plaatsing van onze eerste keuken, kwamen wij voor onze verhuizing automatisch weer terecht bij Grando. Wij hadden links en rechts natuurlijk ter voorbereiding ook wel een aantal andere leveranciers ter inspiratie bezocht. Wederom werden wij door bedrijfsleider Dinesh relaxed ontvangen en uitgebreid deskundig te woord gestaan. Uit al onze wensen werd er binnen het afgesproken budget een mooi 3D-ontwerp en een duidelijk gespecificeerde offerte gedestilleerd. Tijdens een heerlijk bereid avondmaal werden de verdere puntjes op de i gezet. Uiteindelijk zijn wij ook door alle andere medewerkers zeer vriendelijk, gastvrij en vakbekwaam geholpen. Wij zitten nu lekker te genieten in onze nieuwe woning met de fraaie Grando keuken, die zeer minutieus is geïnstalleerd door de perfectionistische en gezellige Wensley. Wij zijn ook meer dan tevreden over onze door Grando geplaatste, comfortabele, keramische tegelvloer.
FOTO VAN INGRID EN LEX
Minutieus geinstalleerde keuken
REACTIE VAN INGRID EN LEX
Hierbij de door Grando vakkundig gelegde, keramische tegelvloer.
Reactie of foto toevoegen
“Prima”
Door jagt op zaterdag 1 dec 2018 '18 | vestiging Heerhugowaard
Keuken gekocht in Heerhugowaard. Prima adviezen, tekeningen, offerte. Tussentijds ook diverse vragen gehad, ook fijn geholpen. Keukenplaatsen goed voorbereid, op tijd geleverd, mooi gemonteerd, en (tot dusver) goede after service. Aanrader en alhoewel we weinig ervaring met andere keukenzaken hebben lees en hoor je wel eens (heel) anders.
Reactie of foto toevoegen
“Niet tevreden met service”
Door Michiel en Sylvia op vrijdag 13 jul 2018 '18 | vestiging Rotterdam
Een andere verkoper heeft bij het eerste bezoek een zeer goede indruk gemaakt door zijn vriendelijkheid en goed gegeven eerste informatie met daarbij welwillende aandachtige tijd. Later via andere verkoper een keuken gekocht. Van goede kwaliteit. Zeer ontevreden over verkoper. Een aantal dingen hier weergegeven. De rest achterwege gelaten: Advies werd niet gegeven over de mogelijkheid tot ontzorgen, wat betreft waaraan je allemaal moet denken tot en met zelfs het aanbieden tot uitvoering van installatiewerkzaamheden. Terwijl reclame gemaakt wordt op de brochure voor totaal ontzorgen. Er werd wel gezegd, "dat doen we niet" /"dat moet u zelf doen".

Iets wat niet zou hoeven te gebeuren, waarover wij informatie vroegen, moest wel degelijk gebeuren: de oude tegelvloer er uit. Volgens verkoper kon er wel doorheen gefreesd worden. Dus een extra kostenpost van €1500,- Door ons verzoek om dit aan de deskundige na te vragen, bleek dit wel degelijk noodzakelijk. De verkoper gaf daarna aan om dan wel wat te regelen. Buiten de offerte om dan. Achteraf was de verkoper niet tot tegemoetkoming bereid. De aannemer die de vloerverwarming kwam leggen heeft het voor ons geregeld. We dachten één type/kleur tegel te hebben besteld. We konden maar één tegel bekijken. Per pak bleken er vier verschillende tegelprinten in te zitten. Geen informatie over gehad. Later in andere zaken dezelfde vloer in hun showroom uitgelegd gezien met het juiste beeld.

Voor een oppervlak van 41 vierkante meter zijn 6 pakken van 60 x 60 cm tegels teveel besteld... bijna 9 vierkante meter. Flink bedrag teveel betaald, wel teruggekregen. Nu nog 2 pakken als reserve in huis. Hierbij het verzoek van dezelfde verkoper als in de zaak, (die aan huis kwam kijken), om deze pakken tegels zelf even bij Grando terug te willen brengen. Terwijl de tegelaar en een collega met een bus in ons huis nog aan het voegen waren. Schandalig.

De monteur voor montage van de keuken gaf aan dat niet op de tekening stond dat de afvoerbuis naar de buitenmuur moest. Sloot deze dus niet aan. Daarbij was deze monteur ook zeer onvriendelijk en nors. Zo gaven ook de aanwezige schilders aan. De monteur die destijds na de gegeven opdracht de keuken kwam inmeten heeft dit wel degelijk vastgelegd. Hebben eeceen kopie van. Maar dit is niet in de tekening verwerkt. Het koste ons moeite om bij de verkoper voor elkaar te krijgen dat het werd opgelost. Dezelfde zeer vriendelijke 'inmeetmonteur' heeft het voor ons in orde gemaakt en hij gaf ons aan dat normaal altijd te doen bij keukenmontages. "Het hoort bij mijn werkzaamheden."

Oude keuken wordt niet weggehaald. Wordt ook niet tegen betaling aangeboden. Moesten we zelf regelen. Dit dus via een sloopbedrijf geregeld. Het verpakkings-/beschermingsmateriaal werd niet afgevoerd/meegenomen. Bij onderzoek/telefonisch vragen bij ander keukenbedrijf blijkt deze service te variëren wat betreft keukenbedrijven. Slechte, minimale service van Grando voor veel betaald geld aan een keuken, en tegelvloer met vloerverwarming. Terwijl Grando dus in brochures middels foto en tekst aangeeft totaal te ontzorgen.
FOTO VAN MICHIEL EN SYLVIA
Reactie of foto toevoegen
“Slechte uitvoering”
Door Bart Mooy op maandag 9 jul 2018 '18 | vestiging Rotterdam
We hebben een keuken gekocht bij Grando Alexandrium. Service en meedenken tot aan definitieve offerte waren uitstekend. Uitvoering daarna ronduit slecht. Het begon met ongewenst schuiven in de planning maar goed dat kan gebeuren. De op ons losgelaten installatiemedewerkers die de leidingen en elektriciteit moesten verleggen waren duidelijk geen vaklui. Tekenden gaten in de muur op verkeerde plekken af en weigerden de afvoer op de juiste plek conform de afspraak aan te brengen. Het is dat mijn vrouw thuis was om grote ellende te kunnen voorkomen. De mannen ruimden vervolgens hun bouwafval niet op. De man die keuken zelf installeerde deed het stuk beter maar vergat afwasmachine op de afvoer aan te sluiten met als gevolg waterschade aan onze nieuwe gietvloer. Verkoopmedewerker heeft bij opleveringsgesprek alles kunnen zien en foto's gemaakt en daarbij ook nog bevestigd dat dit proces verre van vlekkeloos is verlopen. Maar deze medewerker is inmiddels uit dienst. We hebben Grando een aantal weken geleden een aangetekende brief gestuurd met onze klachten, verzoek tot afwerking laatste punten en een schadevergoeding gevraagd. Grando Rotterdam reageert hierop tot op heden gewoon niet. Inmiddels opgeschakeld naar rechtsbijstand. Buitengewoon teleurstellend en het niet reageren is ronduit onfatsoenlijk. En dat voor een keuken van 27k! Het is dat je geen nul sterretjes mag geven. Mijn advies: ver weg blijven van Grando Alexandrium Rotterdam!
Reactie of foto toevoegen
“Soepel”
Door Lotte op vrijdag 8 jun 2018 '18 | vestiging Heerhugowaard
Onlangs hebben wij bij Grando Heerhugowaard een keuken gekocht. Vooral de eigenaar Jeff heeft ervoor gezorgd dat het een leuk traject was. Geen pushende verkoper, maar iemand die met je meedenkt! Hij gaf ons tips en zorgde ervoor dat al onze wensen in de keuken verwerkt zijn. De rest van het traject verliep ook soepel: mooi mapje met schetsen en offerte direct mee, keuken week erna besteld, op tijd geleverd op een dag naar keuze). Geen ervaring met de montage, maar als dit de standaard is zou ik me daar geen zorgen over maken. Aanrader!
Reactie of foto toevoegen
“Keukenreview”
Door R.M. Semmekrot op zaterdag 2 jun 2018 '18 | vestiging Hengelo OV
Na ons bezoek aan Grando Hengelo besloten om hier keuken te bestellen, offerte was snel gemaakt. We hadden nog een weekje bedenktijd wat kleur van keuken kasten betrof. Dit zou geen enkel probleem zijn. Bij wijzigen van de kleur kwam men er achter dat keuken toch iets duurder werd dan in offerte. In overleg tot een tussenweg gekomen. Mailwisseling met Grando verliep een beetje stroef, maar daar is ook een oplossing voor gevonden. Wel zelf regelmatig moeten bellen om afspraken na te doen komen. Installatiemonteur is wezen kijken voordat keuken geplaatst zou worden ivm aanpassen leidingwerk en gaf paar praktische tips ivm verwijderen oude keuken. Levering verliep netjes op afgesproken tijd. Alles was compleet. Keukeninstallatie bedrijf heeft de keuken ook netjes geplaatst en opgeleverd. 1 foutje maar dat wordt in goed overleg netjes met keukeninstallateur opgelost. Daar vertrouwen we op. Van Grando Hengelo na oplevering geen woord meer gehoord. Dat is een beetje jammer.
Reactie of foto toevoegen
“Prima gedaan”
Door Arjan Terpstra op maandag 26 feb 2018 '18 | vestiging Groningen
Kwaliteit en kennis. Doen wat ze beloven en geen gladde verkooppraat. Komen ook eerst bij je thuis kijken en inmeten voordat de definitieve offerte opgesteld wordt. Verademing ten opzichte van vele keukenzaken in Groningen qua omgang.

Aanvulling ontvangen 27 februari 2018: Ik heb gekocht. De keuken is grotendeels geleverd, er staan nog een paar zaken op nalevering. Het afleveren en inbouwen is prima gedaan.
Reactie of foto toevoegen
“Geweldig geholpen”
Door Hans en Hanny ter Braak op dinsdag 31 okt 2017 '17 | vestiging Hengelo OV
Wij kwamen na vele toonzalen bij Grando Hengelo terecht. Na wat rondkijken en een open gesprek is een ontwerp gemaakt. Na het intensief meedenken en de vele tips vanuit de Grando groep hebben we een offerte gekregen. Waren zeer content met de het gebodene. Wij danken dan ook Marcel en zijn team voor de mooie keuken. Het is een heel mooi geheel geworden. Wij genieten.

Eerdere ervaring van 13 augustus 2016: Wij zijn geweldig geholpen, niet alleen door de goede service maar ook voor het meedenken. Wat ons vooral is meegevallen is dat men ons zo goed heeft begeleid in alle aspecten die bij het uitzoeken en kopen horen. Marcel heeft ons heel veel geholpen, veel informatie gegeven en veel tijd genomen. Hij mag de warme douche.
FOTO VAN HANS EN HANNY TER BRAAK
Hele mooie keuken
Reactie of foto toevoegen
“Trots op de aanwinst”
Door D. ten Hoopen op maandag 23 okt 2017 '17 | vestiging Hengelo OV
Kwamen na een lange zoektocht en vele inspiraties zomaar spontaan bij Grando in Hengelo binnen wandelen om ook weer inspiratie op te doen. Na even rondkijken kwamen wij tot een gesprek, wat meteen een zeer goede en professionele indruk op ons maakte. Men wist meteen wat wij zochten, maakten geheel vrijblijvend tijd vrij voor een vrijblijvende offerte. Het gevoel was zeer goed. Beslissing gemaakt en tot koop overgegaan. Kregen een paar super goede monteurs over de vloer met gouden handjes. E.e.a. is zeer naar tevredenheid afgehandeld en gerealiseerd. Wij zijn super trots op onze nieuwe aanwinst.
Reactie of foto toevoegen
“Alles is perfect gelopen volgens afspraak”
Door tom van schilt op zondag 28 mei 2017 '17 | vestiging Tilburg
Na een bezoek aan Ikea/Hornbach/superkeukens en Nuva keukens nog naar Grando gegaan. Een offerte laten zien van een concurrent en een week later de keuken laten tekenen en een offerte opgemaakt. Helaas wat verwarring over de prijs maar uiteindelijk een reëele prijs afgesproken die dicht bij de prijzen van de concurrent ligt. Grando rade keukenbouwers plus aan als montage bedrijf dat ook het meerwerk doet. Alles is perfect gelopen volgens afspraak. Je bent wel iets meer geld kwijt maar we hebben geen gedoe gehad. Vakmannen die het werk uitvoerden en kundig advies over extra stroomgroepen etc. Alles is ook perfect uitgevoerd en de keuken staat er gewoon netjes en goed in. De keuken zelf is stevig en de materialen zijn goed. Het geheel is af en voor iets meer geld hebben we een zeer mooie keuken met een mooie uitstraling! Wij zijn zeer tevreden met de gang van zaken en vinden Grando een keuken leverancier die niet loopt te pushen om je een keuken te verkopen.
FOTO VAN TOM VAN SCHILT
Nette keuken
Reactie of foto toevoegen
“Mooie showroom”
Door J. van Hoorn op maandag 15 mei 2017 '17 | vestiging Hoogvliet Rotterdam
Grando Hoogvliet heeft een mooie showroom. Er was ruim tijd voor ons, we kregen uitstekende adviezen en duidelijke tekeningen en offertes, waar zonder problemen nog wat aanpassingen in werden doorgevoerd voor we akkoord gaven. Levering was keurig en stipt op tijd, precies op op de dag waarop we het graag wilde hebben.
Reactie of foto toevoegen
“Vriendelijk”
Door F van Huis op dinsdag 9 mei 2017 '17 | vestiging Hoofddorp
Vriendelijk personeel en terzake kundig goede voorlichting en een prima offerte met duidelijke uitleg, men neemt de tijd voor je. Kortom leuk om daar in ons geval een badkamer te kopen, ook het plaatsen wordt geregeld en ook dat gebeurt goed en vakkundig.
Reactie of foto toevoegen
“Ging gelijk goed”
Door Kees Prins op donderdag 20 apr 2017 '17 | vestiging Amersfoort
Al in de showroom ging het goed. Wij wilde op de zolder een nieuwe badkamer. Goed advies en heldere uitleg. Ook de prijs voor het gevraagde werk was scherp t.o.v. andere offertes. En dan het uiteindelijke resultaat: een werkelijk prachtige badkamer! Sjoerd en Mark, de uitvoerders van dit project zijn vakmensen van de bovenste plank. We hebben het echt getroffen met dit bedrijf.
FOTO VAN KEES PRINS
Prachtige badkamer
Reactie of foto toevoegen
“Review”
Door Smaardijk op zaterdag 18 mrt 2017 '17 | vestiging Delft
verkoop goed, installatie prima, communicatie slecht. Offerte jammer te duur, niet alles behoefde uitgevoerd, scheelt opgeteld veel geld. Eerst inmeten/situatie bekijken dan pas kun je offerte juist invullen. Hier vooraf ingevuld zo werken ze met vaste prijzen, bijvoorbeeld afdekken 170 euro, bleek alleen een stukloper in de gang? Wel tevoren betalen dus dan kun je ook weinig meer en dat is jammer, wij als leek wisten ook niet beter. Installateurs prima die kunnen daar niets aan doen.
Reactie of foto toevoegen
“Uitstekend”
Door A Flentge op dinsdag 14 mrt 2017 '17 | vestiging Utrecht
Uitstekend geholpen door Nick van der Laan. Hij nam rustig de tijd en heeft alles prima uitgelegd en in de showroom laten zien. Goede adviezen (ook van details die ik nog niet bij andere zaken gehoord had). Netjes gedetailleerde offerte met tekening mee naar huis. Een maand later besloot ik dat ik het anders wilde, een nieuwe offerte met tekening maken was geen probleem. Nick is vriendelijk en niet opdringerig. Belde steeds netjes terug wanneer dat afgesproken was.
Reactie of foto toevoegen
“Speelden in op de wensen”
Door de Bruin op zondag 5 mrt 2017 '17 | vestiging Breda
De showroom in Breda is niet super divers en ook niet heel groot. Wij hadden alle tekeningen al gemaakt en de verkoopster kon er een mooie offerte voor maken. Ze dacht mee en speelde in op onze wensen. Hierna werden wij in contact gebracht met keukenbouwers plus voor de montage. Ook hier erg te spreken over. Enige puntje voor onszelf was dat wij zelf vooraf geen rekening hadden gehouden dat de montage nog apart afgerekend moet worden en dus niet in de offerte prijs van de keuken zit.
Reactie of foto toevoegen
“Goed”
Door Jacco op vrijdag 9 dec 2016 '16 | vestiging Uden
Goed advies, aardige adviseur die meedacht. Diverse malen teruggeweest om de offerte te fine-tunen. In het begin een keer 'licht gepushed' om te kopen, maar nadat we aangaven dat we ons hierdoor niet lieten leiden was het ook prima.
Vervolgtraject m.b.t. vragen na aankoop, upgrade van apparatuur die niet meer leverbaar was en wisseling van apparatuurtypes verliep ook soepel en zonder bijbetaling of verborgen kosten. Montage verliep ook prima en vlot, hoewel we pas op de dag zelf te horen kregen dat het twee dagen zou duren. Alles netjes gemonteerd m.u.v. wateraansluitingen. De nalevering van twee missende onderdelen en de montage daarvan duurde wel wat lang.
Reactie of foto toevoegen
“Fanastisch resultaat”
Door Fam. De Groot op vrijdag 25 nov 2016 '16 | vestiging Hilversum
Omdat wij van onze badkamer een inloopdouche wilden laten maken en onze w.c.'s nogal gedateerd waren, zijn wij naar Grando in Hilversum gegaan. De verkoopmedewerkster luisterde aandachtig naar onze wensen en nam vervolgens ruim de tijd om ons over de diverse mogelijkheden te informeren en te adviseren. Dat voelde goed en toen wij een heldere offerte ontvingen, was de koop snel gesloten. Het team dat de installatie verzorgde bestond uit vakmensen met veel ervaring, die goed op elkaar ingespeeld waren. Ze kwamen van tijd tot tijd met vragen en suggesties over en hoe sommige zaken uiteindelijk gedaan moesten worden, zoals de plaatsing van lampjes. En dat ging allemaal op een heel prettige manier. Maar het allerbelangrijkste is het eindresultaat; dat ziet er fantastisch uit. Service en kwaliteit, dat is wat wij ervaren hebben.
Reactie of foto toevoegen
“Vlekkeloos verlopen”
Door Marinus Jan Verstelle op woensdag 23 nov 2016 '16 | vestiging Middelburg
Wij hadden reeds precies een idee hoe onze nieuwe keuken eruit zou moeten zien. Wij wisten ook met welke apparatuur. En zie: Na een korte mondelinge briefing tekende uw verkoopadviseur binnen enkele minuten een plattegrond van een keuken zoals wij die ons voorstelden. De details werden samen op een professionele wijze uitgewerkt en binnen een week was er een exact plan met offerte en 3D tekening. Na wat aanpassingen, goedkeuring en ondertekening volgde er een zeer precies tijdplan en alle toezeggingen werden gehouden. De demontage, de voorbereidingen en de montage verliepen vlekkeloos en zonder problemen.

Aanvulling ontvangen op 16 december 2016: Aanbevelingswaardig wanneer je zelf al een goed idee hebt, hoe je keuken er uit moet komen te zien. De adviseur weet jouw eigen voorstelling van een keuken en de apparatuur hiervoor snel in een schets om te zetten. Hij is getraind in het vragen om een getekend akkoord.
Reactie of foto toevoegen
“Mooie Keuken”
Door Yvonne & Aart op dinsdag 8 nov 2016 '16 | vestiging Bergambacht
Zeer tevreden zijn wij met onze nieuwe keuken en douchecabine met verlaagde vloer. Fred Kreukniet heeft ons deskundig geadviseerd. De offertes waren duidelijk en transparant. De installatiemonteur, Willem, is een zeer ervaren persoon welke ons ook met raad en daad heeft bijgestaan. Een aanrader !!
Reactie of foto toevoegen
“Niets dan lof”
Door M. Meijer op zaterdag 29 okt 2016 '16 | vestiging Middelburg
Wij kunnen iedereen die een keuken wil gaan kopen Grando aanbevelen. Niets dan lof. De verkoopadviseur is deskundig en geeft goede adviezen. Denkt met je mee. De offerte was zeer transparant, geen verborgen zaken. De monteur was heel ervaren en gaf ook goede tips. Werkte netjes en secuur. Was in dienst van Grando wat wij belangrijk vonden. Geen enkel minpunt te bedenken!
FOTO VAN M. MEIJER
U keuken van Grando
Reactie of foto toevoegen
“Dikke 10”
Door Henk van Domselaar op vrijdag 20 mei 2016 '16 | vestiging Zevenbergen
We hebben bij Grando Zevenbergen een moderne, hoogglans witte, greeploze keuken gekocht. Heel goed geholpen door de adviseur. Bij het eerste bezoek meer dan één uur in de zaak geweest voor advies en uitleg. Ze nemen hier echt de tijd voor je en bespreken de mogelijkheden. Waar mogelijk (en dat is bijna bij alles) nemen ze je mee naar een showroom keuken om te laten zien wat er bedoeld wordt. Opties waar we zelf niet aan hadden gedacht worden besproken en ideeën die we zelf hadden worden doorgenomen om te zien of dit haalbaar is. Na een bedenktijd zijn we weer terug gegaan om de definitieve keuken door te nemen en de offerte te laten maken. Prijs afgesproken en de keuken wordt besteld. Na een paar weken wordt de keuken afgeleverd en komt de monteur de keuken installeren. Alle lof voor de monteur, die heeft echt keurig werk geleverd. Er waren problemen met het stucwerk, maar dat heeft de monteur perfect opgelost. Echt een dikke 10! We kunnen iedereen Grando Zevenbergen aanraden. Adviseurs hebben veel kennis en de monteurs zijn zeer kundig.
Reactie of foto toevoegen
“Geen offerte”
Door Claudia op maandag 18 apr 2016 '16 | vestiging Rotterdam
Bij eerste oriëntatie goede indruk van Grando Keukens in Rotterdam. Verkoper Dhr. Bosman lijkt oprecht geïnteresseerd in ons verbouwingsproject (oa. nieuwe keuken met eiland, badkamer en toilet). Hij adviseert ons verder na te denken over onze wensen en een afspraak te maken voor aanvullend advies en een offerte. Gezien Grando na een rondje Woonmall Alexandrium een van de weinige zaken lijkt zonder schreeuwige / opdringerige benadering en waar een stukje advies onderdeel lijkt te zijn van de bedrijfsvoering maken wij een afspraak. We vragen specifiek om de verkoper die aangaf zo graag een rol te spelen in onze verbouwing waarin hij kon werken met zo'n mooie ruimte. We maken een rondje door de winkel om onze wensen kenbaar te maken. De verkoper wil al snel weten of we ook vandaag tot aankoop over zullen gaan. Wij geven aan bij zo'n grote aanschaf sowieso bedenktijd te willen. Ons inziens niet heel vreemd. De intentie om bij Grando tot aankoop over te gaan is er op dat moment wel. Maar dat verandert snel. Zodra duidelijk is dat we deze zondag niet gaan kopen slaat de sfeer geheel om.

De verkoper verliest direct zichtbaar interesse en weigert een prijsopgave te maken. Hij benadrukt meermaals dat de korting van 25% op de "normale prijs" alleen vandaag geldt. We geven aan dat aangezien we én een keuken én een badkamer én toilet willen aanschaffen en laten installeren, we ervanuit gaan dat de korting later ook nog wel geldt. De verkoper bestrijdt dit. Grando is namelijk een kwaliteitszaak en geen prijsstunter waar het altijd uitverkoop is. Wij geven aan dat we graag advies willen over het badkamer ontwerp en de keukenapparatuur. Maar dat zit er niet in als we niet eerst toezeggen vandaag tot aankoop over te gaan. De verkoper raadt ons aan om de gewenste informatie over de apparatuur maar op te zoeken op internet(?) en in het badkameradvies heeft hij duidelijk geen zin. We hadden juist voor Grando gekozen ivm een stukje advies maar dat zit er dus niet in.

De verkoper raakt geïrriteerd over het feit dat wij ons budget niet open en bloot op tafel willen leggen. Uiteindelijk kunnen we kiezen: "zeg maar wat we gaan doen: óf we gaan verder praten en een offerte maken, maar dan wordt er wel vandaag gekocht.... Óf ik ga nu andere mensen helpen!" Met andere woorden we moeten vooraf ja zeggen op een badkamer waarvan we dan nog niet eens weten hoe deze er überhaupt uit gaat zien en krijgen ons apparatuur advies pas nadat we hebben toegezegd een keuken te kopen waarvan de prijs nog onduidelijk is. Kopen kan eventueel onder voorbehoud, maar navraag over de voorwaarden (is er bijv. een boete bij afzegging etc) heeft hij niet paraat. Google hier maar eens op i.c.m. Mandemakers Groep waar Grando onderdeel van is: een boete van 30% op totaalprijs is bij deze firma niet ongewoon...

In verbijsterde toestand laat de verkoper ons achter om zijn geluk te beproeven bij de volgende klanten. Dit is duidelijk niet de verbouwingsvoorpret waar we naar uitgekeken hadden. We zijn vooral boos over deze schofterige manier van handelen.

Voor de mensen die zich toch graag willen oriënteren bij deze keten nog een paar tips vooraf. Bij Grando is het de bedoeling dat je:

1. Advies inwint bij de concurrent en op internet en pas als je EXACT weet wat je wilt mag je terugkomen zodat de verkoper vooral niet teveel tijd in je hoeft te investeren.
2. Vervolgens geef je je maximale budget af
3. Zeg je nog voordat de offerte is opgesteld of je uberhaubt zicht hebt van het uiteindelijke ontwerp al toe de keuken/badkamer diezelfde dag te kopen zodat de verkoper hier zijn maximale gewin uit kan halen.

Wij komen in ieder geval niet meer terug!
Reactie of foto toevoegen
“Prima geholpen”
Door M.Kapiteijn op vrijdag 15 apr 2016 '16 | vestiging Hoofddorp
Prima geholpen in de winkel, mooie producten en alles is soepel verlopen. Wel tijdens offerte opletten of alles wel staat, je moet op dat moment veel keuzes maken en wij hadden niet aan het schilderwerk gedacht. De aannemer zijn we heel tevreden over.
Reactie of foto toevoegen
“Super tevreden”
Door Fam. Schouten op donderdag 14 apr 2016 '16 | vestiging Heerhugowaard
Mooie showroom en een zeer vriendelijke heer die ons hielp. Dacht met ons mee, gaf goede adviezen. Kon direct een begroting maken welke heel erg dicht in de buurt lag van de offerte.
Ook het bedrijf dat onze badkamer heeft gerenoveerd heeft dat schitterend gedaan. Misschien betaal je iets meer dan bij een ander, het was voor ons geen reden om weg te gaan. Wij zijn super tevreden! Wij willen hen allen bedanken en zullen hen aan iedereen aanbevelen.
Reactie of foto toevoegen
“Positieve vs negatieve punten”
Door Sylvia hondsmerk op zaterdag 19 mrt 2016 '16 | vestiging Breda
positief: prima monteur en prima levering
Negatief: grando houdt zich niet aan uitgebrachte offerte en wil achteraf alsnog extra kosten in rekening brengen voor betonstuc en glazen douchewand
REACTIE VAN GRANDO RETAIL
Beste Sylvia, bedankt voor uw reactie. We hebben uw opmerking doorgestuurd naar de ondernemer van Grando Breda. We gaan ervan uit dat hij even contact met u zal opnemen om bovenstaande te bespreken. Nogmaals bedankt voor uw review.
Reactie of foto toevoegen
“Transparante benadering”
Door P Verbaas op vrijdag 4 mrt 2016 '16 | vestiging Hoogvliet Rotterdam
Uitstekende service en klantvriendelijkheid. Denken mee en voor goede en eerlijke prijs. Apparatuur bv wordt gelijk tegen eerlijke prijzen op een offerte vermeld en zijn dan vergelijkbaar met bv internet prijzen. Open en eerlijkheid is bij keukenleveranciers een flinke pre. Geen geheimzinnigheid over prijzen
FOTO VAN P VERBAAS
Hoekkeuken
Reactie of foto toevoegen
“Had betere service verwacht”
Door W. ter Weele op vrijdag 5 feb 2016 '16 | vestiging Hoofddorp
- Adviseur was niet consistent in de prijzen die werden genoemd voor producten.
- Een medewerker van de vestiging had toegezegd dat een kapot geleverd product, opnieuw voor ons besteld zou worden. De adviseur sprak hierover alsof het een gunst was voor ons en dit product is nooit aan ons geleverd.
- De adviseur noemde hoge bedragen voor een gedeelte extra werk dat noodzakelijk was voor onze badkamer(dit was dus geen onderdeel van de offerte). Met de monteur was dit geregeld voor 1/5 van de prijs die de adviseur had berekend.
- Voor extra tegels werd de hoofdprijs gevraagd, ik kon ze voor de helft ergens anders krijgen. Erg klantonvriendelijk gezien ik bij dit bedrijf al een hoog bedrag had neergelegd.

Kortom; geen aanrader. Als dit soort bedragen neergeteld worden verwacht ik een betere service, anders kan je veel beter rechtstreeks met een capabele monteur om de tafel gaan zitten.
REACTIE VAN GRANDO RETAIL
Beste heer/mevr ter Weele, Bedankt voor het delen van uw ervaring. We vinden het erg vervelend om te horen dat niet alles is gelopen. zoals u van ons dient te verwachten. Ik heb uw gegevens doorgestuurd naar betreffende vestiging, zodat ze dit intern kunnen oppakken. Nogmaals bedankt voor het delen.
Reactie of foto toevoegen
“Prima keukenwinkel”
Door Polak op zondag 3 jan 2016 '16 | vestiging Son
Prima winkel, keukenontwerp is grotendeels door rondshoppen bij meerdere keukenzaken ontstaan. Gando is wel één van weinige winkels die nog hoge catalogusprijzen hanteren om daarna zogenaamd veel korting te kunnen geven. Moet je doorheen prikken en pas gaan onderhandelen na de eerst offerte "met korting" is ontvangen.
Reactie of foto toevoegen
“Showroombezoek”
Door BB op maandag 30 nov 2015 '15 | vestiging Rotterdam
I.v.m de bouw van een nieuwbouwwoning hebben wij een tijdje geleden een aantal keukenbladen aangevraagd. Grando belde n.a.v. onze aanvraag om ons uit te nodigen voor een bezoek aan de showroom incl. vrijblijvend advies en een 3D ontwerp. 29-11 op afspraak een bezoek gebracht aan Grando Alexandrium. Na een goed ontvangst heeft 1 van de verkopers ons de showroom laten zien en heeft hij op papier een schets gemaakt van onze wensen. Richting het eind van het gesprek werd gevraagd of we vandaag wilde tekenen als dit onze droomkeuken bleek te zijn. Ons antwoord "nee" werd niet geaccepteerd en eigenlijk stopte daar direct de begeleiding/ sloeg de sfeer om. We hebben aangegeven dat we thuis op ons gemak alles nog een keer door wilde nemen (3D tekening, keuze apparatuur etc). Er werd nog een aantal keer gevraagd of we vandaag echt niet wilde tekenen, waarop wij steeds met "nee" hebben geantwoord. We hebben gevraagd om een gespecificeerde offerte, waar niet op gereageerd werd. Er werd wel een bedrag van 16000 euro genoemd (1e keer) en vervolgens de vraag of we voor 9000 wel vandaag zouden tekenen (nog steeds nee). Puur vanuit het feit dat we ons niet onder druk laten zetten.
Al met al zijn wij naar huis gegaan zonder een offerte/ 3D tekening zodat we fatsoenlijk over de aankoop na kunnen denken. Er werd nog wel even snel een oude 3D afdruk van een soortgelijke keuken meegegeven. Deze tekening was gisteren toevallig gemaakt....(geen dubbele oven, bovenkasten was anders etc). Na ons 'nee' was het gewoon gedaan met de klantvriendelijkheid. We hebben aan de verkoper aangegeven waar onze irritatie aan het eind van het gesprek zat. Als antwoord kregen we dat hij van het hoofdkantoor verplicht moet blijven vragen of we een handtekening willen zetten en dat ze geen gemeenteinstelling zijn. Zijn ervaring is dat mensen echt wel tekenen als de prijs goed is voor een droomkeuken etc. Kennelijk zijn wij aparte kopers, omdat we eerst na willen denken over een eventuele aankoop. Ook als dit inhoudt dat de prijs daardoor misschien iets hoger uitvalt omdat eventuele korting niet meer geldt. Dit had hij nog nooit meegemaakt..... Jammer dat een bedrijf (of deze verkoper) op deze manier met klanten omgaat.
REACTIE VAN GRANDO RETAIL
Beste BB, bedankt voor het delen van uw ervaring. Een keuken of badkamer is geen product wat u "eventjes" snel koopt. We begrijpen uw reactie daarom ook volkomen en zullen contact opnemen met de vestiging in Rotterdam om dit te bespreken. Vanuit het hoofdkantoor willen we onze excuses aanbieden voor dit misverstand. We nemen graag persoonlijk nog even contact met u op. Nogmaals bedankt.
REACTIE VAN JEFFREY TOURNIER
Beste BB, Bij de vestiging in Hoogvliet hebben wij een totaal andere ervaring gehad. Ook wij wilden absoluut geen "Ja" geven op de eerste dag. Er werd wel nog een paar keer doorgevraagd, maar uiteindelijk kregen we de gespecificeerde offerte en de 3D tekening gewoon mee. Na een aantal weken hebben we uiteindelijk besloten de keuken (met een paar wijzigingen) te kopen.
Reactie of foto toevoegen
“Na de handtekening”
Door M. Twigt op dinsdag 24 nov 2015 '15 | vestiging Rotterdam
Typische keukenzaak bij het uitkiezen alles mogelijk. Maar eenmaal de hantekening gezet is grando alexandrium alles opeens vergeten. Verkeerde spoelbak,verkeerde gasfornuis, geen magnetron. Vervolgens niet reageren op mails niet terug bellen. Vooral de eigenaar Murat veranderd in een ander mens na het zetten van de hantekening. Na 3 jaar waterschade gehad gevraagd om een offerte om dit te laten herstellen onder verzekerings dekking. Na 2 weken mailen en bellen nog steeds geen reactie. Voor mij nooit meer een keuken bij Grando zelden zon spijt gehad van een aankoop door dit klant onvriendelijke bedrijf. Gr M.Twigt
REACTIE VAN GRANDO RETAIL
Beste heer/mevrouw Twigt. Bedankt voor uw reactie. Wanneer u om een offerte vraagt, is het logisch dat er contact met u wordt opgenomen. We vinden het ook spijtig om te horen dat dit niet is gedaan. Onze excuses hiervoor. We zullen als hoofdkantoor contact opnemen met de vestiging.
Reactie of foto toevoegen
“Aankoopervaring”
Door W.W.K. op zaterdag 1 aug 2015 '15 | vestiging Tilburg
In juli 2015 wilden mijn vrouw en ik een keuken kopen bij Grando Tilburg. Na een aantal keren met Grando om de tafel te hebben gezeten leek het erop alsof we er met Grando uit zouden gaan komen. Na een telefoongesprek waarin de details van de keuken nog eenmaal werden doorgenomen, kon ik de offerte komen tekenen bij Grando keukens voor een bedrag waar we aan de telefoon een overeenstemming over hadden bereikt (qua prijs en alle details). Wat bleek na het doornemen van de offerte in de winkel. Ze hadden toch stiekem andere apparaten in de offerte gezet dan we afgesproken hadden. Vreemd want ik was heel duidelijk geweest aan de telefoon over de apparaten (zelfs de typenummers opgenoemd en deze nog een aantal dagen ervoor in de zaak besproken). U begrijpt dat wij redelijk ontdaan in de keukenzaak van Grando zaten. Uiteindelijk na 2 uur praten hadden ze toch weer de oude apparaten (zoals we die hadden uitgekozen teruggezet in de offerte). Bedenk hierbij dat we dus alleen kwamen om een handtekening te zetten, want er was volledige overeenstemming aan de telefoon. Uiteindelijk dachten wij dus dat we er alsnog uit waren gekomen. Wat vertelt hij in de laatste seconde voor het plaatsen van de handtekening: "en dan komt er nog 1800 euro bij voor de montage van de keuken". Maar in de offerte die wij van hun hadden gekregen stond dat deze keuken inclusief montage was. Toen begon hij te zeggen... maar ja dat kan echt niet voor de prijs die telefonisch was afgesproken. U begrijpt het al. Mijn vrouw ontploft volledig. De tranen staan haar dichterbij dan het lachen. Bij mij schoot het uiteraard ook volledig in het verkeerde keelgat. Een paar andere medewerkers komen naar me toegelopen en begonnen me zelfs kleinerend aan te spreken. We zijn woedend uit de zaak gelopen. Een paar weken later werd ik gebeld door Grando. Ik deed mijn verhaal, ze zouden me absoluut terug gaan bellen om te laten zien hoe het wel kan in een andere Grando zaak. Bijvoorbeeld Grando Breda. Alles was een groot misverstand en ze vertelde me dit dat dit nooit had mogen gebeuren. Ze zouden er alles aan doen om mij toch nog een keuken te verkopen. Mooie woorden, want wat denkt u....ze hebben me daarna nooit meer gebeld. Wat mij betreft is Grando de slechtste ervaring die ik ooit met een bedrijf/winkelketen of wat dan ook ervaren heb. Een 1 voor dit bedrijf is nog teveel voor het goede. Grando moet zich diep diep schamen. Mijn vrouw en ik krijgen nog buikpijn als we terugdenken aan deze belachelijke vertoning in Grando Tilburg.
Reactie of foto toevoegen
“Andere vestiging”
Door Frida & Jorg Karwoczik op donderdag 25 jun 2015 '15 | vestiging Hilversum
Wij hadden in Amersfoort een Grando Keuken besteld, op het laatste moment ging Amersfoort stoppen verkoop van keukens. Ons huis was bijna klaar, de keuken mag er in. Wij werden gebeld door Danny van Zijl Grando Hilversum hij vertelde ons dat ze de offerte zo als is uitgebracht een op een overnam. Wij zijn uitgenodigd om in Hilversum alles definitie te maken. Dat is gebeurt en wij hebben ook nog kleine veranderingen mogen maken voor de zelfde prijs. Het GRANDO Team in Hilversum Bedankt. P.S. Frida is super blij met haar Boretti gasfornuis.
Reactie of foto toevoegen
“Geen offerte”
Door SKers op donderdag 18 jun 2015 '15 | vestiging Doetinchem
Enkele weken geleden hadden wij een keukenbrochure aangevraagd bij Grando. Al snel werd ik gebeld voor een afspraak, die heb ik toen gemaakt. Toen wij op de afspraak kwamen bleek deze niet in de agenda te staan en er was maar 1 verkoper die bezig was! Jammer... Na een tijdje wachten werden we toch nog geholpen, maar het moest wel snel want ze gingen dicht. In de wachttijd kregen we wel koffie en een hapje van een heel vriendelijke meneer. Uiteindelijk werden we heel goed geadviseerd, en waren erg enthousiast en plande daarom een tweede afspraak. Op de tweede afspraak was helaas de tekening niet klaar en moesten we nog dingen uitzoeken, er moest nog gerekend worden. Maar uiteindelijk hadden we onze keuken en waren er heel blij mee, we wilden er alleen nog even over nadenken, is dit het? En is de prijs naar onze zin? De verkoper beloofde na het weekend de tekening en de offerte toe te sturen. Helaas hebben we nooit meer wat van hem gehoord. We voelden ons niet serieus genomen, erg jammer.
De week daarop hebben we exact dezelfde keuken besteld bij een ander bedrijf, dat ons gelijk hielp, gelijk een mooie tekening en prijs gaf. Kortom: een heel goede verkoper die weet waar hij het over heeft, maar hij neemt zijn klanten niet serieus en komt zijn afspraken niet na. Voor de badkamer hadden we ook al een begin plaatje gemaakt, maar gaan niet terug naar Grando!
Reactie of foto toevoegen
“Zeer tevreden met het resultaat”
Door B.G.J. Ernens op dinsdag 16 jun 2015 '15 | vestiging Assen
Reeds in het offerte traject zeer goed voorgelicht. De offerteprijs was aanvankelijk boven het budget, echter door het vakmanschap van de manager/eigenaar van de vestiging hebben wij een uitstekende compromis kunnen sluiten. In de uitvoering waren er specifieke punten die een betere oplossing verdienden, waarbij gezegd dient te worden, dat dit zonder het trekken van de portemonnee is opgelost.
De geleverde en geïnstalleerde Sun shower raakte defect. Het glas is gesprongen. Echter door toedoen van Grando is dit uitstekend onder garantie door de servicedienst van Sun shower opgelost. Het tegelwerk en het strakke plafond overtreffen onze verwachtingen. Wij zijn zeer tevreden met de door Grando Assen geleverde badkamer en hopen er nog lang plezier van te hebben.
Reactie of foto toevoegen
“Helemaal tevreden”
Door Michelle McNabb op zondag 14 jun 2015 '15 | vestiging Hilversum
We hebben een badkamer en een keuken van dit bedrijf gekocht. Veel gesprekken gehad om te komen tot de juiste ideeen en prijzen. Mooie showroom en altijd bereid om naar de klant te luisteren en deze te begrijpen. De monteurs zijn erg vriendelijk and prettig om over de vloer te hebben. De afleverbonnen kloppen niet altijd met de offerte, dus controleer dit goed. De aftersales is ook erg goed, en alle problemen worden opgelost. We zijn helemaal gek op onze badkamer en keuken. Als ze ook opritten zouden aanleggen zou ik ze nog een keer terugbellen :-).

Naschrift: Deze ervaring is door Qasa.nl vertaald uit het Engels.
Reactie of foto toevoegen
“Opstart problemen”
Door Veen op vrijdag 15 mei 2015 '15 | vestiging Rotterdam
In het begin behoorlijk wat opstart problemen gehad. De tekening van de Badkamer was niet opgeslagen, hierdoor 3 uur voor niets geweest. Bij de tweede afspraak, helaas verkeerde meubelen op de offerte.

Dit is allemaal wel goed gekomen, alleen jammer van de extra tijd wat wij kwijt waren.

Het resultaat is er wel. De badkamer is mooi geworden.
Reactie of foto toevoegen
“Blij met onze nieuwe keuken Super advies”
Door Ad. Beekers op donderdag 6 feb 2014 '14 | vestiging Tilburg
Hierbij wil ik graag een positieve referentie schrijven over Grando keukens Tilburg We gingen op zoek naar een nieuwe keuken. Na een aantal zaken bezocht te hebben kwamen wij bij Grando keukens Tilburg Op een zaterdag om 16.00 binnen gelopen. Wij werden aangesproken door dhr Heijmans. Hij vroeg ons op een prettige manier of hij ons kon helpen. We zeiden dat we op zoek waren naar een nieuwe keuken, waarop hij ons rond liet kijken. Na de ronde gemaakt te hebben sprak hij ons nogmaals aan. Hij vertelde wat over de deuren en de verschillende werkbladen. Wij hadden gelijk een goed gevoel, en er werd goed naar ons geluisterd. Hij stelde voor een tekening te maken. Aangezien het al na 17.00 was zeiden wij dat wij morgenochtend terug kwamen. De maten hebben wij achter gelaten zodat dhr Heijmans alvast een tekening kon maken met onze wensen. Wij zondag terug om 10.00 uur onder het genot van een bakje koffie hebben wij het ontwerp doorgenomen. Het was precies zoals we in ons gedachte hadden. Daarna hebben wij gevraagd of hij de keuken kon berekenen. Hij antwoordde: natuurlijk geen probleem. We hadden het gevoel dat hij ons goed aanvoelde met de materialen die wij voor ogen hadden. Er werd netjes een offerte voor ons gemaakt, en na een kleine onderhandeling hebben we de knoop maar doorgehakt om de keuken bij Grando keukens Tilburg te bestellen. Bij deze wil ik daarom ook Grando keukens Tilburg bedanken voor de samenwerking, en daarnaast ook de transporteur die alles netjes en rustig bij ons binnen gezet hebben. Met vriendelijke groet, De familie Beekers
Reactie of foto toevoegen
“Agressieve verkoop”
Door S. vd Horst op donderdag 31 okt 2013 '13 | vestiging Helmond
Voor ons nieuwe huis waren wij op zoek naar een nieuwe keuken. Vele keukenzaken bezocht maar die verkopers zijn allemaal hetzelfde. Ze proberen je allemaal een keuken te verkopen op hun manier. Een manier die ons weliswaar niet aanstaat. Maar goed, we hadden toch een keuken nodig, dus ontkomt je er niet aan. We besloten om een bezoekje te brengen aan Grando Helmond. Eerste indruk; wat een rommel! De showroom stond op zijn kop. Daar maar even doorheen gekeken aangezien we toch al wisten wat we mooi vonden. Om een lang verhaal kort te maken; voordat de offerte werd opgemaakt kregen wij te horen dat de prijs van de keuken ruim boven ons budget zou komen. De verkoper oftewel de adviseur zoals hij zichzelf noemde, zou een goede aanbieding kunnen doen als we een dag later terug zouden komen en dan ook gelijk zouden beslissen! Voor dat soort verkoop zijn wij allergisch en dat hebben wij hem ook even duidelijk gemaakt. Uiteindelijk hadden wij een afspraak kunnen maken voor een andere dag echter was ons gevoel al niet meer zoals het moest zijn en hebben wij deze afspraak afgezegd en onze droomkeuken elders gekocht. Dezelfde keuken voor de prijs passend bij ons budget en waar we wel een goed gevoel bij hebben.
Reactie of foto toevoegen
“Vernieuwingen in bestaande keuken”
Door Zubida Boultam op donderdag 14 feb 2019 '19 | vestiging Amersfoort
2 maanden geleden is een nieuw keukenblad en koelkast besteld bij Grando. Uitermate tevreden ben ik met de geleverde service en de klantvriendelijkheid van Grando in Amersfoort! Zeer goed gemonteerd en zeer tevreden over de monteur Robert Kelder!
Reactie of foto toevoegen
“Geleverde keuken”
Door mevr smit op woensdag 13 feb 2019 '19 | vestiging Hengelo OV
keuken prima service en hoop dat de vensterbanken er op tijd zijn fijne monteurs die goed overleggen en ook tips geven
Reactie of foto toevoegen
“Tevreden”
Door Ada op dinsdag 12 feb 2019 '19 | vestiging Utrecht
Ik heb bij Grando een nieuwe badkamer gekocht. Ik ben tevreden over de ontvangst, het meedenken en vooral de uitvoering van de badkamer door de monteur. IK heb veel aan hem gehad in de praktische adviezen en oplossingen die we tegen kwamen in de definitieve uitvoering.
Reactie of foto toevoegen
“Vriesvakdeurtje”
Door Liza op dinsdag 12 feb 2019 '19 | vestiging Tilburg
Hallo grando mensen, ik wilde jullie een compliment geven. Ik weet niet hoe (Jan) het voor elkaar heeft gekregen maar het vriesvakdeurtje van Bauknecht is binnen. Top dankjewel voor de hulp (want ik kwam niet door de onvriendelijke klantenservice van whirlpool/bauknecht heen ;) Groeten van een blije klant
Reactie of foto toevoegen
“Nieuwe keuken”
Door john op maandag 11 feb 2019 '19 | vestiging Uden
We hebben hier onze nieuwe keuken gekocht, die is geworden zoals we dat ons van te voren hadden bedacht, alles is goed uitgelegd, netjes uitgewerkt en geplaatst en goede hulp achteraf. Grando Uden is een echte aanrader.
Reactie of foto toevoegen
“Tevreden”
Door Familie Spijkers op maandag 11 feb 2019 '19 | vestiging Barendrecht
Wij hebben een keuken gekocht en zijn zeer deskundig geadviseerd en hebben geweldig mooi ontwerp gekregen die we zelf nooit bedacht konden hebben. Enorm creatief en daardoor het vermelden waard.

Aanvulling ontvangen 13 februari 2018: De keuken is geleverd en gemonteerd. We zijn tevreden. Betreft vestiging Barendrecht waar we keuken gekocht hebben.
Reactie of foto toevoegen
“Alles klopte”
Door Nicole Boelen op maandag 11 feb 2019 '19 | vestiging Barendrecht
Ik heb hier een keuken aangeschaft, de service was prima, de kennis en het advies gaven ons veel vertrouwen en dat bleek ook zo uit te komen, de levering van de keuken was super, alles klopte ! Niet alleen de adviseur deed zijn werk goed, maar ook de 2 heren die bij ons de keuken afleverde, keurige bejegening, accuraat en snel.
Wij kijken terug op een geslaagde aankoop.
Reactie of foto toevoegen
“Geslaagd resultaat”
Door Eelco op zondag 10 feb 2019 '19 | vestiging Rotterdam
badkamer gekocht. het eindresultaat is geslaagd, alleen de communicatie en bepaalde kennis van de monteurs liet soms te wensen over.
Reactie of foto toevoegen
“Toiletrenovatie”
Door H.Jaspers op zaterdag 9 feb 2019 '19 | vestiging Zwolle
I.v.m. een verouderd toiletruimte, hebben wij bij diverse bedrijven geïnformeerd naar de (on)mogelijkeden en kosten voor een complete renovatie . Tijdens onze zoektocht kwamen wij uit bij de net geopende filiaal van Grando Zwolle. Op een fijne manier ontvangen, werd tijd genomen voor vragen en qua prijzen betaalbaar. Het plaatsen van het toilet, tegelwerk en overige materiaal -geregeld d.t.v. Grando- door personeel van Badkamerbrigade. Vakkundig en zeer tevreden met het eindresultaat! Minpuntje: zijn niet geïnformeerd t.a.v. de CBW leveringsvoorwaarden waardoor er wat irritatie ontstond m.b.t. de wijze van betaling. Na een telefoontje probleem ook opgelost.
Reactie of foto toevoegen
“Tweede keuken”
Door Patricia van Item op vrijdag 8 feb 2019 '19 | vestiging Tilburg
Wij hebben nu voor de tweede keer een keuken van grando. We zijn er erg goed geholpen en geadviseerd. Vriendelijk personeel en komen ook met de juiste ideeën. Ook de plaatsing vasn de keuken was erg goed gedaan en vakkundig. Netjes en professionele.

Eerdere reactie van 9 maart 2017: wij hebben onze keuken besteld in Tilburg bij grando. alles is netjes geregeld. een maand voor levering nog een inductiekookplaat besteld ipv. een gas kookstel. bij levering toch een gasstel gekregen maar na contact met peter werd deze een dag later, op de dag van montage omgeruild. alles is gezet door de klein keukenbouwers en ik mag zeggen dat ik zeer tevreden ben. alles was netjes geregeld. zeer tevreden over zowel grando Tilburg en de klein.
Reactie of foto toevoegen
“Keukenrenovatie”
Door J.P. de Hoogh op vrijdag 8 feb 2019 '19 | vestiging Hazerswoude-Dorp
De renovatie van onze keuken is erg mooi geworden en zeer kundige montage!!
Reactie of foto toevoegen
“Badkameraanschaf”
Door S. Weterings op vrijdag 8 feb 2019 '19 | vestiging Delft
Wij hebben een nieuwe badkamer aangeschaft. We zijn deskundig geadviseerd, de montage is supergoed, vlot en deskundig verlopen.
FOTO VAN S WETERINGS
Reactie of foto toevoegen
“Mooie badkamer”
Door H J Koster op vrijdag 8 feb 2019 '19 | vestiging Barendrecht
Badkamer gekocht, prettige verkoper, resultaat een hele mooie badkamer.

Aanvulling ontvangen 8 februari 2019: Is geleverd en gemonteerd.
Reactie of foto toevoegen
“Erg blij”
Door Familie Siemons op donderdag 7 feb 2019 '19 | vestiging Tilburg
Een keuken gekocht bij Grando. Goed geholpen door Dave in de winkel, die ook met eigen ideeën kwam wat wij heel fijn vonden. Levering keuken goed en plaatsing gedaan door twee top monteurs. Ook fijn dat ze naar het eindresultaat komen kijken. Wij zijn erg blij met de keuken.
Reactie of foto toevoegen
“Alles beloftes nagekomen”
Door S.Sijperda op maandag 4 feb 2019 '19 | vestiging Hoogvliet Rotterdam
Super mooie keuken aangeschaft bij de vestiging in Hoogvliet. Goed geadviseerd door Lijnart en alle beloftes zijn nagekomen. Echt een aanrader!
Reactie of foto toevoegen
“Aanrader”
Door Jolanda op zondag 3 feb 2019 '19 | vestiging Breda
Afgelopen zomer een keuken gekocht in Breda, welke in november is geplaatst, en ik ben super tevreden hoe ik in de winkel ben geholpen. Dankzij de goede adviezen en het meedenken van Brahim en Vera ben ik tot een juiste keuze gekomen die helemaal bij mij past . Ook de nazorg is prima met een bezoek van de verkoper na plaatsing en telefonisch contact achteraf of alles naar wens is . Kleine aanpassingen achteraf zijn ook zonder problemen verholpen. Een aanrader dus! Mijn badkamer komt later nog aan de beurt en dan zal ik ook zeker weer bij Grando Breda langs gaan.
Reactie of foto toevoegen
“Zeer goed geholpen”
Door Wieger op vrijdag 1 feb 2019 '19 | vestiging Utrecht
Keuken gekocht is zeer mooi geworden en we zijn zeer goed geholpen
FOTO VAN WIEGER
Zeer mooi resultaat
Reactie of foto toevoegen
“Raad jullie aan”
Door Danielle dolieslager op vrijdag 1 feb 2019 '19 | vestiging Hoofddorp
Wij zijn door Marco super fijn geholpen met onze droombadkamer (en toilet beneden). Wij vonden het lastig om van stalen, enkele tegels etc een beeld te krijgen maar we zijn geduldig geholpen en alles heeft prachtig uitgepakt, we zijn er zo blij mee! Bedankt Grando Hoofddorp, ik raad jullie ten aller tijden aan!
Reactie of foto toevoegen
“Keukenaankoop”
Door Frits op vrijdag 1 feb 2019 '19 | vestiging Zevenbergen
Keuken gekocht, hele goede informatie en creatieve oplossingen.

Aanvulling ontvangen 6 februari 2019: Keuken is zeker naar tevredenheid geleverd en geïnstalleerd.
Reactie of foto toevoegen
“Correct”
Door Bianca molen op vrijdag 1 feb 2019 '19 | vestiging Hoorn NH
Keuken, en werd ook binnen zeer korte tijd geleverd en geplaatst. Ook een nabestelling van bijpassende wandtegels werd correct geregeld.
Reactie of foto toevoegen
“Luxe badkamer”
Door Petra Rebel op vrijdag 1 feb 2019 '19 | vestiging Amersfoort
Wij hebben een luxebadkamer aangeschaft met echt wel moeilijke onderdelen. De adviseur heeft alles tot in de puntjes uitgezocht, heeft veel contact opgenomen met de bedrijven die onze spullen ouden leveren en heeft een goede aannemer bij ons geplaats. De mannen die de badkamer geplaatst hebben zijn super vaklui, zowel qua kennis als qua uitvoering.
FOTO VAN PETRA REBEL
Eindresultaat
Reactie of foto toevoegen
“Uitstekend”
Door Cees Plooij op donderdag 31 jan 2019 '19 | vestiging Amersfoort
Na eerder een badkamer te hebben gekocht bij Grando was nu de keuken en de vloer aan de beurt. De ervaring eerder was namelijk super, dat vergemakkelijkte de keus natuurlijk. Ook deze keer was het resultaat uitstekend, zowel de vloer als keuken zijn fantastisch geplaatst. Daarnaast werden alle afspraken netjes nagekomen. Complimenten aan Dinesh en zijn vakbekwame monteurs. Amersfoort is een aanrader.

Eerdere ervaring van 9 februari 2018: Wij zijn zeer goed geholpen en geadviseerd door Dinesh Birtantie, de ondernemer van Grando Amersfoort. Het resultaat is verbluffend. De materialen zijn prachtig en het eindresultaat mag er zijn.
FOTO VAN CEES PLOOIJ
Resultaat keuken
+ Toon extra foto van Cees Plooij
Reactie of foto toevoegen
“Snelle levering”
Door Roel van de Poll op donderdag 31 jan 2019 '19 | vestiging Hoogvliet Rotterdam
We moesten een nieuwe keuken uitzoeken, na een brandschade. We werden heel goed geholpen met daarna een supersnelle levering.
Reactie of foto toevoegen
“Een aanrader”
Door Fam Roijackers op donderdag 31 jan 2019 '19 | vestiging Tilburg
Keuken gekocht.Zeer goed advies bij de aanschaf van apparatuur. Er werd heel goed naar de wensen van de klant gekeken en heel goede tips gegeven.Heb ook vrienden Grando aanbevolen. Zij hebben ook een keuken gekocht bij hun.Zeer vriendelijke behulpzame mensen. Een aanrader voor een nieuwe keuken.
Reactie of foto toevoegen
“Heel prettig geholpen”
Door Erik op dinsdag 29 jan 2019 '19 | vestiging Doetinchem
Keuken met kastenwand en kookeiland aangeschaft en laten plaatsen door Grando Doetinchem. We zijn zeer prettig geholpen door de verkopers, niet opdringerig, goed advies en deskundig. Meermaals materiaalmonsters mee naar huis kunnen nemen om te passen. Verder werden we heel goed geholpen met de eegonomie van de keuken; kasthoogte, indeling, bereikbaarheid. Tenslotte op een prettige en open manier tot een goede prijs gekomen. Geen onduidelijkheden of verrassingen achteraf. Plaatsen door zeer deskundig team. De keuken is precies zoals we hadden bedacht.
Reactie of foto toevoegen
“Kwaliteit”
Door Esther Takkenkamp op zondag 27 jan 2019 '19 | vestiging Doetinchem
We raden Grando Doetinchem zeer zeker aan. We hebben voor Grando gekozen vanwege de kwaliteit van de keukens, het grote aanbod in de showroom maar vooral vanwege de klantvriendelijkheid en de persoonlijke wijze waarop men omgaat met klanten, in tegenstelling tot sommige andere keukenaanbieders die er een agressieve benadering op na houden. Grando Doetinchem heeft een hoog serviceniveau en goede kennis van materialen. Een bedrijf dat de tijd voor je neemt, met creatieve ideeën komt en out of the box kan denken en bovenal kwaliteit levert! Mocht er iets zijn, dan lossen ze het voor je op. De klant is daar op alle gebieden koning en ze zijn pas blij als jij dat bent. Mochten we in de toekomst een badkamer nodig hebben, dan gaan we weer naar Grando Doetinchem!
FOTO VAN ESTHER TAKKENKAMP
Keuken met eiland
Reactie of foto toevoegen
“Uitstekend”
Door Jack op zaterdag 26 jan 2019 '19 | vestiging Utrecht
Ik heb een keuken gekocht bij grando Utrecht. Iris heeft ons goed geadviseerd en ons uitstekend geholpen bij de keuze van kleur en kast. Wij zijn heel Blijker onze nieuwe kruken
FOTO VAN JACK
Keuken met kleurkeuze
Reactie of foto toevoegen
“Goed en prettig”
Door R van Bilderbeek op zaterdag 26 jan 2019 '19 | vestiging Tilburg
De keuken die wij bij Grando gekocht hebben is van goede kwaliteit. Het ontwerpen van de keuken is als zeer goed en prettig ervaren. Ook de voorbereidingen alsmede het plaatsen van de keuken is bij ons heel soepel verlopen. Wij zouden u Grando Tilburg zeker aanraden.
Reactie of foto toevoegen
“Blij met keuken”
Door S.Rolvink op vrijdag 25 jan 2019 '19 | vestiging Utrecht
Wij hebben een mooie landelijke keuken met gestucte ombouw gekocht bij Grando Utrecht. Wij zijn daar door Emanuel en Iris top geholpen onder het genot van een lekker kopje koffie. De keuken monteur heeft samen met de stukadoor een mooi geheel bij ons neer gezet. Grando Utrecht bedankt wij zijn blij met onze keuken.
FOTO VAN S.ROLVINK
Nieuwe keuken
Reactie of foto toevoegen
“Een aanrader”
Door Fam. Van de Pol op vrijdag 25 jan 2019 '19 | vestiging Tilburg
Vanaf de oriëntatiefase tot en met de montage goede service gehad. Op vragen of opmerking werd adequaat door de vestiging gereageerd. In elke fase werd praktisch meegedacht. De verkoper kwam oprecht geïnteresseerd en enthousiast over. Hij kwam zelfs na de montage met een flesje wijn op bezoek om de keuken te bewonderen. Het montagebedrijf dat Grando had ingezet voor de plaatsing van de keuken was vakkundig, meedenkend en correct. Grando mag dan niet de goedkoopste zaak zijn, maar ze leveren wel kwaliteit en service. Dat zie je dan ook bij het degelijke eindresultaat. En dat is de prijs zeker waard. Het gaat tenslotte niet om een aankoop die je dagelijks doet. Een aanrader!
FOTO VAN FAM. VAN DE POL
Keuken met Portugese tegels
Reactie of foto toevoegen
“Vakkundig”
Door Den Boer op vrijdag 25 jan 2019 '19 | vestiging Groningen
We hebben een grote, mooie keuken gekocht bij Grando en zijn van begin tot en met de plaatsing supergoed geholpen. Er werd goed met ons meegedacht, de praktische consequenties van keuzes werden uitgelegd en de planning verliep heel voorspoeding. Ricardo en Goran hebben de keuken zeer vakkundig en vlot geplaatst. We kunnen het iedereen aanbevelen!
Reactie of foto toevoegen
“Droomkeuken”
Door Fam. de Groot op vrijdag 25 jan 2019 '19 | vestiging Hilversum
Bij Grando Hilversum een keuken laten ontwerpen door Tineke Dam. Ze kwam met een ontwerp waar nog niet iemand eerder op was gekomen, erg leuk. Daarnaast heeft ze goed geluisterd naar onze wensen, ook tussen de regels door. Dit is allemaal meegenomen in het ontwerp. Het plaatsen van de keuken duurde vrij lang (5 werkdagen, 8 kalenderdagen), maar dat ging dan ook met grote precisie. Robert heeft alles heel netjes gedaan, een paar kleine tegenvallers (een muur die toch iets schever bleek dan bij het opmeten, een stopcontact die niet juist was aangesloten in het verleden etc.) heeft hij vakkundig en onzichtbaar opgelost. De keuken is uiteindelijk echt een droomkeuken geworden. Wij kunnen Grando Hilversum dan ook zeker aanraden als je een mooi ontwerp wilt, een secure inbouwer en goede kwaliteit. We zijn echt meer dan tevreden!
Reactie of foto toevoegen
“Netjes en vlot”
Door A. Molegraaf op woensdag 23 jan 2019 '19 | vestiging Tilburg
Wij hebben een kookeiland met Bora inductiekookplaat en een Quooker gekocht, tevens een kastenwand met apparatuur een losse wandkast en een mooi televisiekastje. Wij zijn zeer tevreden over de service van Grando en de goede montage/installatie van de monteur. Het ging netjes en vlot.
FOTO VAN A. MOLEGRAAF
De nieuwe keuken
Reactie of foto toevoegen
“Super”
Door Sandra op dinsdag 22 jan 2019 '19 | vestiging Zwolle
Een geheel nieuwe keuken gekocht. De aankoop ging snel en ik dacht volledig, maar op detailniveau was het niet helemaal geregeld. De bedrijfsleider heeft het super opgelost en de keuken is nu dagelijks volop in gebruik.
Reactie of foto toevoegen
“Goede kennis van zaken”
Door Divera Heij op woensdag 16 jan 2019 '19 | vestiging Utrecht
We hebben hier een keuken & badkamer gekocht. Vanaf het eerste gesprek tot het laatste schroefje bij het plaatsen van de keuken, super geholpen. Mooie kwaliteit en goede kennis van zaken. Denken mee in oplossingen.
FOTO VAN DIVERA HEIJ
Onderdeel keuken
Reactie of foto toevoegen
“Prettig”
Door Dennis Knopper op dinsdag 15 jan 2019 '19 | vestiging Utrecht
Wij hebben twee complete badkamers en een keuken aangeschaft bij Grando Utrecht. Wij zijn zeer goed en vriendelijk geholpen/geadviseerd. De aflevering, plaatsing en afwerking waren zeer naar wens. Ook de service achteraf hebben wij als zeer prettig ervaren.
Reactie of foto toevoegen
“Alles netjes”
Door Willem Neehoff op vrijdag 11 jan 2019 '19 | vestiging Emmen
gekocht een complete nieuwe keuken , meerdere keukenzaken bezocht maar bij Grando in Emmen kregen wij het beste advies en er werd er ook tijd voor genomen werd goed mee gedacht en advies gegeven over de inrichting van de keuken.
correcte en complete levering van de keuken dus geen nalevering ook mijn complimenten voor de monteur die de keuken plaatste, werkt zeer netjes en waar nodig betrekt hij je er bij en geeft advies , werkt tot de laatste puntjes alles netjes af
FOTO VAN WILLEM NEEHOFF
Goed geadviseerde keuken
Reactie of foto toevoegen
“Goed gegaan”
Door John van der winden op vrijdag 11 jan 2019 '19 | vestiging Barendrecht
Keuken gekocht bij grando barendrecht. Heel erg goed geholpen en niet opdringerig. Nemen de tijd voor u en komen met goede ideeen. Plaatsen keuken ook super gedaan. Anton nam de tijd en heeft prima werk afgeleverd. Evert rob kwam na plaatsing keuken nog even langs om te kijken of alles naar wens was verlopen en goed is gegaan.
Reactie of foto toevoegen
“Van harte aanbevolen”
Door ralf thelosen op dinsdag 8 jan 2019 '19 | vestiging Utrecht
We hebben een keuken en badkamer gekocht. Van ontwerpen tot verkoop in de showroom (waar we warden getrakteerd op een heerlijke stamppot) tot het daadwerkelijk inbouwen van de keuken en badkamer konden we rekenen op deskundig en vriendelijke advies. Een aantal maanden na de aankoop hadden we nog vragen over de Quooker. We zijn keurig teruggebeld volgens afspraak. Kortom, we zijn erg tevreden en kunnen Grando Utrecht van harte aanbevelen!
Reactie of foto toevoegen
“Grando Utrecht is een aanrader”
Door Alies Schrage op dinsdag 8 jan 2019 '19 | vestiging Utrecht
Wij hebben in ons nieuwbouwhuis een keuken laten plaatsen en een keramische visgraat vloer laten leggen door Grando Utrecht. Wij vonden het best lastig om in huis waar nog niets is, een keuken en vloer te visualiseren. Emanuel van Grando heeft ons hierbij ontzettend goed geholpen en geadviseerd. Er is ruim de tijd voor ons genomen en door goede tekeningen te maken heeft Emanuel ons laten zien dat je van niets, iets heel moois kan maken. Al onze wensen zijn teruggekomen in het eindresultaat! Kortom; echt een droomkeuken en vloer! Wij adviseren Grando Utrecht dan ook bij iedereen aan!
FOTO VAN ALIES SCHRAGE
Keuken met visgraatvloer
Reactie of foto toevoegen
“Liep op rolletjes”
Door Ed Jansen op dinsdag 8 jan 2019 '19 | vestiging Amersfoort
Ik heb via Grando Amersfoort een keuken gekocht met inbouwapparatuur. De ontvangst was goed en de advisering leverde verrassende tips op. De afspraak voor plaatsing was veel sneller dan wij bij andere te horen kregen en de plaatsing van de keuken liep op rolletjes. Kortom een dikke 9,5 voor Grando keukens Amersfoort.
Reactie of foto toevoegen
“Goede service na 10 jaar”
Door C Mulder op maandag 7 jan 2019 '19 | vestiging Helmond
Ondanks dat we onze keuken bijna 10 jaar geleden hebben gekocht bij Grando een goede service mogen ontvangen door een reparatie snel en kosteloos op te lossen. Dank!
Reactie of foto toevoegen
“Jammerlijk verloop”
Door Bakker op maandag 7 jan 2019 '19 | vestiging Utrecht
In het voorjaar van 2018 opdracht tot vernieuwen badkamer neergelegd bij Grando Utrecht. Hiervoor gekozen na de uitdrukkelijke toezegging dat we geheel ontzorgd zouden worden en de werkzaamheden een week of drie in beslag zouden nemen. Helaas zijn eerder genoemde toezeggingen niet waargemaakt. Gehele traject heeft 14 weken in beslag genomen waarvan de eerst 11 weken Grando de 'struisvogel' tactiek heeft toegepast. Mooie woorden bij verkoop zijn helaas niet omgezet in daden, ik had gehoopt dit te kunnen doorzien maar we zijn er toch 'ingetrapt'. Naast dat we veel langer dan afgesproken in de rotzooi hebben gezeten is de badkamer niet geheel naar wens uitgevoerd door fouten in het installatieproces. Eerlijkheid gebied te zeggen dat Grando na meerdere mails en gesprekken de fouten heeft toegegeven en heeft aangeboden de fouten te herstellen. Dit zou echter betekenen dat de badkamer opnieuw opengebroken zou worden en door herstel van de fouten zouden er weer andere (cosmetische) onvolkomenheden ontstaan. Na lang getouwtrek genomen genoegen genomen met een badkamer (van meer dan € 20.000,-) die helaas niet geheel aan onze wensen voldoet en waaraan wij in de samenwerking met Grando een vervelende nasmaak aan hebben overgehouden. Mijn advies is om niet in de mooie verkoop praatjes te trappen en mocht je toch besluiten met ze in zee te gaan de zaken heel goed op papier vast te leggen en minimaal 10% van het totaalbedrag achter te houden totdat alles naar wens is opgeleverd. Zodra het om geld ontvangen gaat geven ze nml. wel thuis en zitten ze er bovenop en komen ze in actie. Ongetwijfeld krijg je het verhaald dat 10% tot oplevering niet mogelijk is, maar als je dan aangeeft dat de deal niet doorgaat dan is er ineens wel e.e.a. mogelijk. Jammer dat het zo heeft moeten lopen......
Reactie of foto toevoegen
“Fijne begeleiding gehad”
Door Sandra Vink op donderdag 3 jan 2019 '19 | vestiging Hazerswoude-Dorp
Na waterschade keuken goed geholpen en geadviseerd. Fijn ontvangen en ruim de tijd genomen. Uitstekend gemonteerd door Nick Haverman. Dik tevreden
Reactie of foto toevoegen
“Vakwerk”
Door Marie-José van de Sande op donderdag 3 jan 2019 '19 | vestiging Son
Een nieuwe badkamer laten ontwerpen en maken. Het is keurig geregeld, goede communicatie en fijne mensen. Vakwerk.

Aanvulling ontvangen 10 januari 2019: Onze nieuwe badkamer is opgeleverd.
Reactie of foto toevoegen
“Vakkundig”
Door Corine Hoek-Snijders op zondag 23 dec 2018 '18 | vestiging Barendrecht
Wij hebben een keuken gekocht. Vakkundige verkoop door twee medewerkers. Vakkundige montage door montec. Er was een probleem maar die is goed opgelost door de eigenaar.
Reactie of foto toevoegen
“Niet tevreden over service en communicatie”
Door Fam. vd Vijver op zaterdag 22 dec 2018 '18 | vestiging Tilburg
Tijdens de verkoop zijn we supergoed geholpen. Uiteraard kon alles, zelfs het driekwart jaar later leveren. In de tussentijd is er wisseling van eigenaar geweest en bij afwerking was de service en de communicatie erg slecht. Overal moesten we zelf achteraan bellen. Tijd tussen levering en afwerking heeft uiteindelijk 2 maanden geduurd met alle vervelende afspraken tussendoor waar je vrij voor neemt en niemand op komt dagen. Kost wel een aantal vakantiedagen. O ja de factuur waren ze verbazingwekkend erg op tijd mee ....
Reactie of foto toevoegen
“Goede ervaring”
Door Arlette Juch op donderdag 20 dec 2018 '18 | vestiging Doetinchem
Een badkamer en wc gekocht. Goed en snel geholpen. Goed en snel geïnstalleerd. Duidelijke communicatie. Afspraken worden nageleefd. Kortom, een goede ervaring!
Reactie of foto toevoegen
“Keukenrenovatie”
Door Ton Hendriks op woensdag 19 dec 2018 '18 | vestiging Amersfoort
Renovatie keuken laten uitvoeren door Grando Amersfoort. Ze hebben puik werk verricht. Precies zoals ik wenste, en ook de monteurs Will en Jos hebben prima werk geleverd. Als m'n badkamer aan de beurt is, weet ik wel wie ik bel.
FOTO VAN TON HENDRIKS
Prima
Reactie of foto toevoegen
“Uitstekend geholpen”
Door L.A. Verkerk op woensdag 19 dec 2018 '18 | vestiging Bergambacht
In april 2018 eindelijk de stap genomen om een nieuwe keuken aan te schaffen. Ik kom er eerlijk vooruit, een hele stap voor een man alleen. En het was ook wel nodig dat de keuken vervangen werd. Na wat voorbereidingen en bezoeken hier en daar, kwam ik terecht bij Grando keukens en Bad in Bergambacht. Gewoon bij mij in het dorp waar ik woon, en daar stond ook een keuken die mij wel aanstond. Ik werd daar uitstekend geholpen, en er werd uitgebreid verteld over de verschillende mogelijkheden die er waren. Met voldoende documentatie, en een afspraak voor een week later, ging ik naar huis. Met een lijst van vragen die ik had ben ik toen naar Grando keukens en bad gegaan, en is op een rustige manier en stap voor stap, de keuken die ik in mijn hoofd had samen gesteld. Maar goed dat dit gedaan wordt door mensen met vakkennis, want er waren nogal wat zaken waar ik niet aan had gedacht. Een paar dagen later werd er bij mij thuis de situatie bekeken en de juiste maten genomen. En in juli is in één week mijn oude keuken gesloopt en afgevoerd, en de nieuwe keuken met alle apparatuur en leiding werk geplaatst. Het was wel even wennen, al die nieuwe apparatuur, maar wat ben ik er blij mee. Fred Kreukniet en Willem de monteur, van Grando keukens en bad in Bergambacht, ontzettend bedankt voor jullie inzet. Als ik, over lange tijd, weer een keuken nodig heb dan weet ik wel waar ik moet zijn. De nieuwe keuken staat er nu een half jaar, en ik ben er heel blij mee
Reactie of foto toevoegen
“Zeer te spreken”
Door Henk en Ella Wolfs op dinsdag 18 dec 2018 '18 | vestiging Tilburg
We hebben een complete KEUKEN gekocht bij Grando .... super geholpen door Dave en Herman...en super tevreden over de service en kennis van deze heren. Ook de levering en plaatsing van de KEUKEN verliep volgens de planning. Dus wij zijn zeer te spreken over Grando.
FOTO VAN HENK EN ELLA WOLFS
Geleverde keuken
Reactie of foto toevoegen
“Genieten”
Door John op dinsdag 18 dec 2018 '18 | vestiging Tilburg
Onze nieuwe keuken is enkele weken geleden geplaatst. Niet alles ging de eerste keer goed, soms ook buiten de schuld van Grando om. Maar Grando heeft steeds alles heel goed opgepakt en de problemen opgelost. We waarderen vooral de persoonlijke aandacht van het eerste tot het laatste contact. Nu kunnen we genieten van de keuken en krijgen we veel complimenten!
FOTO VAN JOHN
Veel complimenten voor de keuken
Reactie of foto toevoegen
“Mooie keuken”
Door Dennis op maandag 17 dec 2018 '18 | vestiging Amersfoort
Wij hebben hier een keuken gekocht met kookeiland. De medewerkers hebben ons heel goed geholpen en mee gedacht, om een hele mooie keuken te realiseren. De afspraken werden goed nagekomen en alles was op tijd geleverd.
FOTO VAN DENNIS
Keuken met eiland
Reactie of foto toevoegen
“Zeer tevreden”
Door Mark Prakke op maandag 17 dec 2018 '18 | vestiging Doetinchem
We hebben de bestaande keuken volledig laten reviseren en tevens een aantal apparaten vervangen. De ondersteuning vanuit de vestiging was goed, terwijl de monteur zeer kundig was. Hij werkte nauwkeurig en netjes. Zeer tevreden over het resultaat.
Reactie of foto toevoegen
“Persoonlijke benadering”
Door Manon Albers op zondag 16 dec 2018 '18 | vestiging Tilburg
Wij hebben bij Grando Tilburg een keuken gekocht. De persoonlijke benadering vonden wij erg prettig. We zijn goed geadviseerd en de keuken is helemaal naar wens. Toen de keuken stond kwam Herman zelfs langs bij ons thuis om te kijken. Top service! Een aanrader!
FOTO VAN MANON ALBERS
U keuken
Reactie of foto toevoegen
“Superblij”
Door Marlies van Doorn en Jos Peerlings op zondag 16 dec 2018 '18 | vestiging Tilburg
Wij hebben bij Grando onze keuken gekocht en zijn er superblij mee. We zijn uitstekend geholpen en er werd meegedacht bij het maken van de keuzes waardoor de keuken nóg beter aan onze wensen voldoet. Met meedenkende en secuur werkende monteurs komen ook de laatste puntjes op de i. Wij genieten elke dag van onze keuken!
Reactie of foto toevoegen
“Geplaatste keuken”
Door Anneke de Groot op zondag 16 dec 2018 '18 | vestiging Son
We zijn op zoek geweest naar een keuken voor onze nieuwe aanbouw. We wisten wel wat we wilden, maar hoe we het wilden indelen in de ruimte was een vraag. Ze hebben ons heel goed ondersteund en zijn net zolang door gegaan met tekenen totdat we tevreden waren. Omdat ik erg twijfelde over de uitgezochte kleuren, zijn we nog een paar keer terug geweest en hebben we de beste kleur uitgezocht. Elke keer zijn we vriendelijk geholpen.
Reactie of foto toevoegen
“Aanbeveling”
Door Van den Boogaard op zondag 16 dec 2018 '18 | vestiging Amersfoort
In onze nieuwe bestaande woning stond een keuken die wij wilden uitbreiden. Het team in Amersfoort gaf goede adviezen op een zakelijke manier. Het is onze 9e keuken dus wij hebben geen behoefte meer aan verkooppraatjes maar gewoon "to the point" advies. Essentieel verder ... afspraken werden zonder meer nagekomen, de medewerkers die de plaatsing/montage uitvoerden waren zorgvuldig, beleefd en wisten prima wat ze deden. Wij bevelen zonder meer deze vestiging bij een ieder aan.
Reactie of foto toevoegen
“Super van begin tot eind”
Door Natasja en Julia op zaterdag 15 dec 2018 '18 | vestiging Utrecht
Badkamer, toiletten en keuken gekocht. Super geholpen van begin tot eind! Er werd altikd in mogelijkheden gedacht. Medewerker bijzonder vriendelijk en verstand van zaken.
Reactie of foto toevoegen
Foto's
Adresgegevens Grando Keukens & Bad
Website: www.grando.nl
aAlmelo (36 ervaringen), Woonboulevard 24, 7606 JA Almelo, tel 0546 - 85 13 04
bAmersfoort (49 ervaringen), Euroweg 93, 3825 HB Amersfoort, tel 033 - 494 61 70
cAssen (25 ervaringen), Borgstee 10B, 9403 TV Assen, tel 0592 - 74 90 09
dBarendrecht (23 ervaringen), Van 't Hoffstraat 18, 2991 XP Barendrecht, tel 0180 - 72 6 802
eBergambacht (30 ervaringen), Transportstraat 28, 2861 DZ Bergambacht, tel 0182 - 35 23 31
fBreda (62 ervaringen), Kruisvoort 68, 4814 RZ Breda, tel 076 - 531 95 26
gDelft (26 ervaringen), Schieweg 3, 2627 AN Delft, tel 015 - 261 19 94
hDen Helder (10 ervaringen), Ravelijncenter 29, 1785 LX Den Helder, tel 0223 - 66 86 80
iDoetinchem (18 ervaringen), Nijverheidsweg 12, 7005 BJ Doetinchem, tel 0314 - 36 86 30
jEmmen (32 ervaringen), Cornelis Houtmanstraat 41, 7825 VH Emmen, tel 0591 - 64 67 00
kEnschede (7 ervaringen), Hendrik ter Kuilestraat 175, 7547 SK Enschede, tel 053 - 431 81 41
lEpe (22 ervaringen), Hoofdstraat 118, 8162 AN Epe, tel 0578 - 62 08 84
mGroningen (24 ervaringen), Hoendiep 97B, 9718 TE Groningen, tel 050 - 318 14 11
nHazerswoude-Dorp (97 ervaringen), Frankrijklaan 4, 2391 PX Hazerswoude-Dorp, tel 0172 - 23 63 23
oHeerenveen (13 ervaringen), Beurtschip 37, 8447 CL Heerenveen, tel 0513 - 65 05 35
pHeerhugowaard (21 ervaringen), H.P. Berlageweg 7, 1703 DG Heerhugowaard, tel 072 - 574 42 07
qHelmond (20 ervaringen), Engelseweg 202, 5705 AJ Helmond, tel 0492 - 54 55 35
rHengelo OV (46 ervaringen), Holtersweg 17, 7556 BS Hengelo, tel 074 - 291 91 37
sHilversum (41 ervaringen), 2e Loswal 1, 1216 BC Hilversum, tel 035 - 621 91 29
tHoofddorp (73 ervaringen), Kruisweg 771-773, 2132 NG Hoofddorp, tel 020 - 446 01 12
uHoogvliet Rotterdam (76 ervaringen), Nieuwe Langeweg 41, 3194 DC Hoogvliet, tel 010 - 490 44 70
vHoorn NH (85 ervaringen), De Factorij 55, 1689 AK Zwaag, tel 0229 - 23 03 33
wLelystad (12 ervaringen), Zuiderpoort 23, 8239 AB Lelystad, tel 0320 - 26 81 88
xMiddelburg (69 ervaringen), Mortiereboulevard 42, 4336 RA Middelburg, tel 0118 - 72 49 05
yMijdrecht (15 ervaringen), Industrieweg 38g, 3641 RM Mijdrecht, tel 0297 - 25 04 94
zNaaldwijk (63 ervaringen), Hovenierstraat 127, 2671 DB Naaldwijk, tel 0174 - 62 37 63
a1Purmerend (14 ervaringen), Edisonweg 17, 1446 TM Purmerend, tel 0299 - 22 35 80
b1Rotterdam (53 ervaringen), Watermanweg 33, 3067 GA Rotterdam, tel 010 - 479 31 85
c1Son (86 ervaringen), Ekkersrijt 4084, 5692 DA Son, tel 0499 - 49 17 92
d1Tilburg (52 ervaringen), Hestiastraat 2, 5047 VA Tilburg , tel 013 - 571 11 80
e1Uden (54 ervaringen), Vluchtoord 39, 5406 XP Uden, tel 0413 - 26 20 93
f1Utrecht (74 ervaringen), Kaap de Goede Hooplaan 100a, 3526 AR Utrecht, tel 030 - 288 92 72
g1Wormerveer (23 ervaringen), Samsonweg 5B, 1521 RA Wormerveer, tel 075 - 646 11 70
h1Zaandam (46 ervaringen), Pieter Ghijsenlaan 15, 1506 PW Zaandam, tel 075 - 614 75 83
i1Zevenbergen (56 ervaringen), Blokweg 7a, 4761 RA Zevenbergen, tel 0168 - 37 37 00
j1Zwolle (2 ervaringen), Marsweg 33, 8013 PE Zwolle, tel 038 - 720 08 68
Kaart
Website
Overzichtpagina's
Meer bedrijven
Over deze pagina
Het helpcentrum van Qasa bevat uitgebreide informatie over onder meer betrouwbaarheidscontrole, privacybescherming, scorebepaling, wijzigen of intrekken van ervaringen, en wat er gebeurt na het schrijven van een ervaring.