Feedback
8,5

Grando Keukens & Bad

Website: www.grando.nl
Ervaringen
Beschrijf ook uw ervaring en help tegelijk anderen bij hun keuze
Website
www.grando.nl
Bedrijfsomschrijving
Afkomstig van Grando Keukens & Bad
Grando staat voor betaalbaar keuken- en badkamerdesign
Bij Grando wordt over elke keuken en badkamer tot in detail nagedacht, samen met u. Gebruiksgemak, persoonlijke wensen en genieten staan voorop. Of u nu op zoek bent naar een landelijk moderne keuken of sfeervolle badkamer, bij Grando bent u aan het juiste adres.

Zoektocht naar uw droomkeuken en/of -badkamer
Onze adviseurs horen graag wat uw wensen zijn. Het begint met een passend advies op maat, verwerkt in een realistische 3D tekening. Samen met u komen we tot een ontwerp dat perfect bij u past. Wij nemen het werk van A tot Z uit handen, indien u dit wenst. Wij bieden een luisterend oor en monteren uw keuken en/of badkamer vakkundig.


Laat u inspireren en adviseren
Ons inspiratie magazine boek staat boordevol nuttige informatie die u helpt in de zoektocht naar uw nieuwe keuken en/of -badkamer. U kunt het gratis aanvragen via: www.grando.nl/keukens/inspiratieboek.

Showrooms
Bezoek een van onze prachtige showrooms en u zult versteld staan van de vele mogelijkheden en variaties die op keuken- en sanitairgebied te vinden zijn. Bekijk onze website voor de dichtstbijzijnde Grando vestiging bij u in de buurt: www.grando.nl/vestigingen.
Meer informatie over Grando Keukens & Bad
Grando inspiratatieboek: www.grando.nl/keukens/inspiratieboek
Grando showrooms: www.grando.nl/vestigingen
Ervaringen
Er zijn 1614 ervaringen over Grando Keukens & Bad. Alle ervaringen zijn door Qasa gecontroleerd. Uw ervaring toevoegen: schrijf een review
Bekijk ervaringen per score:
5 sterren789 ervaringen
4 sterren609 ervaringen
3 sterren54 ervaringen
2 sterren48 ervaringen
1 ster97 ervaringen

Per vestiging:
“Resultaat is fantastisch”
Door Guido Rossel op zaterdag 13 apr 2019 '19 | vestiging Tilburg
Wij hebben een mooie hoekkeuken gekocht, we hebben goed advies gekregen en zijn goed geholpen door Herman. Hij neemt de tijd legt alles goed uit en geeft vrijblijvend de offerte mee om er thuis rustig over na te denken. Het resultaat is fantastisch.
FOTO VAN GUIDO ROSSEL
Mooie hoekkeuken
Reactie of foto toevoegen
“Zelfgeplaatste keuken”
Door Helen op donderdag 14 mrt 2019 '19 | vestiging Breda
Gekocht: keuken met bijbehorende apparaten. Goed en vakkundig geholpen door Brahim. Een miscommunicatie, na het tekenen van de offerte, correct opgelost. Plaatsen van de keuken door ons zelf gedaan.
Reactie of foto toevoegen
“Top”
Door Ingrid de Groot op woensdag 30 jan 2019 '19 | vestiging Utrecht
Na eerst elders te hebben rondgekeken, toch weer naar Grando Utrecht gegaan, en opnieuw bleek dat ze daar veel inspirerende showroom-opstellingen hebben. Mijn vorige keuken was een showroomkeuken van Grando waar ik supertevreden over was, en dit keer kon ik een heel nieuwe uitkiezen, met het budget was ik had. Heel plan samen met Manuel gemaakt, met offerte en tevreden naar huis. Maar toen toch thuis gaan twijfelen, had ik niet te snel gekozen. Tekening aanpassen, de week erna was geen enkel probleem en er werd echt goed meegedacht over bijvoorbeeld het aanrechtblad enz. Wonderbaarlijk genoeg paste alle wensen die ik had binnen mijn budget. En gisteren is ie dan geplaatst. Nog mooier dan ik dacht: een echt Scandinavische keuken, minimalistisch met een plank erboven voor kruidenplantjes enz (geen bovenkastjes). het liefst zou ik een fotootje tonen. Maar dat kan hier dus niet. Maar ben er zeer blij mee, en het is de mooiste die ik tot nu toe heb gehad. Het is gewoon echt waar dat Grando Utrecht net een wat relaxter en persoonlijker sfeertje weet te creeren, dan elders. En ze houden van mooie smaakvolle spullen. Ook de service is supergoed, weet ik van mijn showroomkeuken in mijn vorige huis. Na drie jaar was er een greepje los die ik zelf niet meer vastkreeg, werd meteen een monteur naar mij toegestuurd, die het binnen no time fikste. En het kostte me niets. Dat is een andere reden waarom ik deze nieuwe keuken ook bij ze heb gekocht: ik weet wat ze waard zijn, en dat ze hun best voor je doen. Veel groetjes, Ingrid (oh, ik zie nu een button dat ik wel een foto kan toevoegen, dat ga ik proberen, hoop dat het lukt. Keuken is af, de vloer moet nog wel gelegd worden, maar het is een goede sfeerimpressie)
Reactie of foto toevoegen
“Top”
Door Knoeff op zaterdag 19 jan 2019 '19 | vestiging Wormerveer
Door onze eerste ervaring met Grando ruim 16 jaar geleden in september 2018 opnieuw naar Grando Wormerveer voor inspiratie op te doen voor onze nieuwe keuken. Tijdens ons gesprek met de verkoper werden onze wensen goed vertaald op een 3D tekening en werd de offerte opgesteld en kon de prijs worden afgerond. Dit was ook zo voor elkaar en kon de datum worden gepland voor plaatsing. Zoals iedereen weet gebeurt er altijd wel wat bij het bestellen en plaatsen van de keuken, maar zelfs dit werd gelijk opgelost en de keuken is door ervaren vakkundige en spontane monteurs gedaan. Kortom een mooie keuken met alle wensen, goede kwaliteit en de juiste service. Dus wie twijfelt ga naar Grando Wormerveer en laat je inspireren.
Reactie of foto toevoegen
“Meer dan tevreden”
Door Ingrid en Lex op vrijdag 14 dec 2018 '18 | vestiging Amersfoort
Door de prima ervaring tijdens de aankoop en plaatsing van onze eerste keuken, kwamen wij voor onze verhuizing automatisch weer terecht bij Grando. Wij hadden links en rechts natuurlijk ter voorbereiding ook wel een aantal andere leveranciers ter inspiratie bezocht. Wederom werden wij door bedrijfsleider Dinesh relaxed ontvangen en uitgebreid deskundig te woord gestaan. Uit al onze wensen werd er binnen het afgesproken budget een mooi 3D-ontwerp en een duidelijk gespecificeerde offerte gedestilleerd. Tijdens een heerlijk bereid avondmaal werden de verdere puntjes op de i gezet. Uiteindelijk zijn wij ook door alle andere medewerkers zeer vriendelijk, gastvrij en vakbekwaam geholpen. Wij zitten nu lekker te genieten in onze nieuwe woning met de fraaie Grando keuken, die zeer minutieus is geïnstalleerd door de perfectionistische en gezellige Wensley. Wij zijn ook meer dan tevreden over onze door Grando geplaatste, comfortabele, keramische tegelvloer.
FOTO VAN INGRID EN LEX
Minutieus geinstalleerde keuken
REACTIE VAN INGRID EN LEX
Hierbij de door Grando vakkundig gelegde, keramische tegelvloer.
Reactie of foto toevoegen
“Prima”
Door jagt op zaterdag 1 dec 2018 '18 | vestiging Heerhugowaard
Keuken gekocht in Heerhugowaard. Prima adviezen, tekeningen, offerte. Tussentijds ook diverse vragen gehad, ook fijn geholpen. Keukenplaatsen goed voorbereid, op tijd geleverd, mooi gemonteerd, en (tot dusver) goede after service. Aanrader en alhoewel we weinig ervaring met andere keukenzaken hebben lees en hoor je wel eens (heel) anders.
Reactie of foto toevoegen
“Niet tevreden met service”
Door Michiel en Sylvia op vrijdag 13 jul 2018 '18 | vestiging Rotterdam
Een andere verkoper heeft bij het eerste bezoek een zeer goede indruk gemaakt door zijn vriendelijkheid en goed gegeven eerste informatie met daarbij welwillende aandachtige tijd. Later via andere verkoper een keuken gekocht. Van goede kwaliteit. Zeer ontevreden over verkoper. Een aantal dingen hier weergegeven. De rest achterwege gelaten: Advies werd niet gegeven over de mogelijkheid tot ontzorgen, wat betreft waaraan je allemaal moet denken tot en met zelfs het aanbieden tot uitvoering van installatiewerkzaamheden. Terwijl reclame gemaakt wordt op de brochure voor totaal ontzorgen. Er werd wel gezegd, "dat doen we niet" /"dat moet u zelf doen".

Iets wat niet zou hoeven te gebeuren, waarover wij informatie vroegen, moest wel degelijk gebeuren: de oude tegelvloer er uit. Volgens verkoper kon er wel doorheen gefreesd worden. Dus een extra kostenpost van €1500,- Door ons verzoek om dit aan de deskundige na te vragen, bleek dit wel degelijk noodzakelijk. De verkoper gaf daarna aan om dan wel wat te regelen. Buiten de offerte om dan. Achteraf was de verkoper niet tot tegemoetkoming bereid. De aannemer die de vloerverwarming kwam leggen heeft het voor ons geregeld. We dachten één type/kleur tegel te hebben besteld. We konden maar één tegel bekijken. Per pak bleken er vier verschillende tegelprinten in te zitten. Geen informatie over gehad. Later in andere zaken dezelfde vloer in hun showroom uitgelegd gezien met het juiste beeld.

Voor een oppervlak van 41 vierkante meter zijn 6 pakken van 60 x 60 cm tegels teveel besteld... bijna 9 vierkante meter. Flink bedrag teveel betaald, wel teruggekregen. Nu nog 2 pakken als reserve in huis. Hierbij het verzoek van dezelfde verkoper als in de zaak, (die aan huis kwam kijken), om deze pakken tegels zelf even bij Grando terug te willen brengen. Terwijl de tegelaar en een collega met een bus in ons huis nog aan het voegen waren. Schandalig.

De monteur voor montage van de keuken gaf aan dat niet op de tekening stond dat de afvoerbuis naar de buitenmuur moest. Sloot deze dus niet aan. Daarbij was deze monteur ook zeer onvriendelijk en nors. Zo gaven ook de aanwezige schilders aan. De monteur die destijds na de gegeven opdracht de keuken kwam inmeten heeft dit wel degelijk vastgelegd. Hebben eeceen kopie van. Maar dit is niet in de tekening verwerkt. Het koste ons moeite om bij de verkoper voor elkaar te krijgen dat het werd opgelost. Dezelfde zeer vriendelijke 'inmeetmonteur' heeft het voor ons in orde gemaakt en hij gaf ons aan dat normaal altijd te doen bij keukenmontages. "Het hoort bij mijn werkzaamheden."

Oude keuken wordt niet weggehaald. Wordt ook niet tegen betaling aangeboden. Moesten we zelf regelen. Dit dus via een sloopbedrijf geregeld. Het verpakkings-/beschermingsmateriaal werd niet afgevoerd/meegenomen. Bij onderzoek/telefonisch vragen bij ander keukenbedrijf blijkt deze service te variëren wat betreft keukenbedrijven. Slechte, minimale service van Grando voor veel betaald geld aan een keuken, en tegelvloer met vloerverwarming. Terwijl Grando dus in brochures middels foto en tekst aangeeft totaal te ontzorgen.
FOTO VAN MICHIEL EN SYLVIA
Reactie of foto toevoegen
“Slechte uitvoering”
Door Bart Mooy op maandag 9 jul 2018 '18 | vestiging Rotterdam
We hebben een keuken gekocht bij Grando Alexandrium. Service en meedenken tot aan definitieve offerte waren uitstekend. Uitvoering daarna ronduit slecht. Het begon met ongewenst schuiven in de planning maar goed dat kan gebeuren. De op ons losgelaten installatiemedewerkers die de leidingen en elektriciteit moesten verleggen waren duidelijk geen vaklui. Tekenden gaten in de muur op verkeerde plekken af en weigerden de afvoer op de juiste plek conform de afspraak aan te brengen. Het is dat mijn vrouw thuis was om grote ellende te kunnen voorkomen. De mannen ruimden vervolgens hun bouwafval niet op. De man die keuken zelf installeerde deed het stuk beter maar vergat afwasmachine op de afvoer aan te sluiten met als gevolg waterschade aan onze nieuwe gietvloer. Verkoopmedewerker heeft bij opleveringsgesprek alles kunnen zien en foto's gemaakt en daarbij ook nog bevestigd dat dit proces verre van vlekkeloos is verlopen. Maar deze medewerker is inmiddels uit dienst. We hebben Grando een aantal weken geleden een aangetekende brief gestuurd met onze klachten, verzoek tot afwerking laatste punten en een schadevergoeding gevraagd. Grando Rotterdam reageert hierop tot op heden gewoon niet. Inmiddels opgeschakeld naar rechtsbijstand. Buitengewoon teleurstellend en het niet reageren is ronduit onfatsoenlijk. En dat voor een keuken van 27k! Het is dat je geen nul sterretjes mag geven. Mijn advies: ver weg blijven van Grando Alexandrium Rotterdam!
Reactie of foto toevoegen
“Soepel”
Door Lotte op vrijdag 8 jun 2018 '18 | vestiging Heerhugowaard
Onlangs hebben wij bij Grando Heerhugowaard een keuken gekocht. Vooral de eigenaar Jeff heeft ervoor gezorgd dat het een leuk traject was. Geen pushende verkoper, maar iemand die met je meedenkt! Hij gaf ons tips en zorgde ervoor dat al onze wensen in de keuken verwerkt zijn. De rest van het traject verliep ook soepel: mooi mapje met schetsen en offerte direct mee, keuken week erna besteld, op tijd geleverd op een dag naar keuze). Geen ervaring met de montage, maar als dit de standaard is zou ik me daar geen zorgen over maken. Aanrader!
Reactie of foto toevoegen
“Keukenreview”
Door R.M. Semmekrot op zaterdag 2 jun 2018 '18 | vestiging Hengelo OV
Na ons bezoek aan Grando Hengelo besloten om hier keuken te bestellen, offerte was snel gemaakt. We hadden nog een weekje bedenktijd wat kleur van keuken kasten betrof. Dit zou geen enkel probleem zijn. Bij wijzigen van de kleur kwam men er achter dat keuken toch iets duurder werd dan in offerte. In overleg tot een tussenweg gekomen. Mailwisseling met Grando verliep een beetje stroef, maar daar is ook een oplossing voor gevonden. Wel zelf regelmatig moeten bellen om afspraken na te doen komen. Installatiemonteur is wezen kijken voordat keuken geplaatst zou worden ivm aanpassen leidingwerk en gaf paar praktische tips ivm verwijderen oude keuken. Levering verliep netjes op afgesproken tijd. Alles was compleet. Keukeninstallatie bedrijf heeft de keuken ook netjes geplaatst en opgeleverd. 1 foutje maar dat wordt in goed overleg netjes met keukeninstallateur opgelost. Daar vertrouwen we op. Van Grando Hengelo na oplevering geen woord meer gehoord. Dat is een beetje jammer.
Reactie of foto toevoegen
“Prima gedaan”
Door Arjan Terpstra op maandag 26 feb 2018 '18 | vestiging Groningen
Kwaliteit en kennis. Doen wat ze beloven en geen gladde verkooppraat. Komen ook eerst bij je thuis kijken en inmeten voordat de definitieve offerte opgesteld wordt. Verademing ten opzichte van vele keukenzaken in Groningen qua omgang.

Aanvulling ontvangen 27 februari 2018: Ik heb gekocht. De keuken is grotendeels geleverd, er staan nog een paar zaken op nalevering. Het afleveren en inbouwen is prima gedaan.
Reactie of foto toevoegen
“Geweldig geholpen”
Door Hans en Hanny ter Braak op dinsdag 31 okt 2017 '17 | vestiging Hengelo OV
Wij kwamen na vele toonzalen bij Grando Hengelo terecht. Na wat rondkijken en een open gesprek is een ontwerp gemaakt. Na het intensief meedenken en de vele tips vanuit de Grando groep hebben we een offerte gekregen. Waren zeer content met de het gebodene. Wij danken dan ook Marcel en zijn team voor de mooie keuken. Het is een heel mooi geheel geworden. Wij genieten.

Eerdere ervaring van 13 augustus 2016: Wij zijn geweldig geholpen, niet alleen door de goede service maar ook voor het meedenken. Wat ons vooral is meegevallen is dat men ons zo goed heeft begeleid in alle aspecten die bij het uitzoeken en kopen horen. Marcel heeft ons heel veel geholpen, veel informatie gegeven en veel tijd genomen. Hij mag de warme douche.
FOTO VAN HANS EN HANNY TER BRAAK
Hele mooie keuken
Reactie of foto toevoegen
“Trots op de aanwinst”
Door D. ten Hoopen op maandag 23 okt 2017 '17 | vestiging Hengelo OV
Kwamen na een lange zoektocht en vele inspiraties zomaar spontaan bij Grando in Hengelo binnen wandelen om ook weer inspiratie op te doen. Na even rondkijken kwamen wij tot een gesprek, wat meteen een zeer goede en professionele indruk op ons maakte. Men wist meteen wat wij zochten, maakten geheel vrijblijvend tijd vrij voor een vrijblijvende offerte. Het gevoel was zeer goed. Beslissing gemaakt en tot koop overgegaan. Kregen een paar super goede monteurs over de vloer met gouden handjes. E.e.a. is zeer naar tevredenheid afgehandeld en gerealiseerd. Wij zijn super trots op onze nieuwe aanwinst.
Reactie of foto toevoegen
“Alles is perfect gelopen volgens afspraak”
Door tom van schilt op zondag 28 mei 2017 '17 | vestiging Tilburg
Na een bezoek aan Ikea/Hornbach/superkeukens en Nuva keukens nog naar Grando gegaan. Een offerte laten zien van een concurrent en een week later de keuken laten tekenen en een offerte opgemaakt. Helaas wat verwarring over de prijs maar uiteindelijk een reëele prijs afgesproken die dicht bij de prijzen van de concurrent ligt. Grando rade keukenbouwers plus aan als montage bedrijf dat ook het meerwerk doet. Alles is perfect gelopen volgens afspraak. Je bent wel iets meer geld kwijt maar we hebben geen gedoe gehad. Vakmannen die het werk uitvoerden en kundig advies over extra stroomgroepen etc. Alles is ook perfect uitgevoerd en de keuken staat er gewoon netjes en goed in. De keuken zelf is stevig en de materialen zijn goed. Het geheel is af en voor iets meer geld hebben we een zeer mooie keuken met een mooie uitstraling! Wij zijn zeer tevreden met de gang van zaken en vinden Grando een keuken leverancier die niet loopt te pushen om je een keuken te verkopen.
FOTO VAN TOM VAN SCHILT
Nette keuken
Reactie of foto toevoegen
“Mooie showroom”
Door J. van Hoorn op maandag 15 mei 2017 '17 | vestiging Hoogvliet Rotterdam
Grando Hoogvliet heeft een mooie showroom. Er was ruim tijd voor ons, we kregen uitstekende adviezen en duidelijke tekeningen en offertes, waar zonder problemen nog wat aanpassingen in werden doorgevoerd voor we akkoord gaven. Levering was keurig en stipt op tijd, precies op op de dag waarop we het graag wilde hebben.
Reactie of foto toevoegen
“Vriendelijk”
Door F van Huis op dinsdag 9 mei 2017 '17 | vestiging Hoofddorp
Vriendelijk personeel en terzake kundig goede voorlichting en een prima offerte met duidelijke uitleg, men neemt de tijd voor je. Kortom leuk om daar in ons geval een badkamer te kopen, ook het plaatsen wordt geregeld en ook dat gebeurt goed en vakkundig.
Reactie of foto toevoegen
“Ging gelijk goed”
Door Kees Prins op donderdag 20 apr 2017 '17 | vestiging Amersfoort
Al in de showroom ging het goed. Wij wilde op de zolder een nieuwe badkamer. Goed advies en heldere uitleg. Ook de prijs voor het gevraagde werk was scherp t.o.v. andere offertes. En dan het uiteindelijke resultaat: een werkelijk prachtige badkamer! Sjoerd en Mark, de uitvoerders van dit project zijn vakmensen van de bovenste plank. We hebben het echt getroffen met dit bedrijf.
FOTO VAN KEES PRINS
Prachtige badkamer
Reactie of foto toevoegen
“Review”
Door Smaardijk op zaterdag 18 mrt 2017 '17 | vestiging Delft
verkoop goed, installatie prima, communicatie slecht. Offerte jammer te duur, niet alles behoefde uitgevoerd, scheelt opgeteld veel geld. Eerst inmeten/situatie bekijken dan pas kun je offerte juist invullen. Hier vooraf ingevuld zo werken ze met vaste prijzen, bijvoorbeeld afdekken 170 euro, bleek alleen een stukloper in de gang? Wel tevoren betalen dus dan kun je ook weinig meer en dat is jammer, wij als leek wisten ook niet beter. Installateurs prima die kunnen daar niets aan doen.
Reactie of foto toevoegen
“Uitstekend”
Door A Flentge op dinsdag 14 mrt 2017 '17 | vestiging Utrecht
Uitstekend geholpen door Nick van der Laan. Hij nam rustig de tijd en heeft alles prima uitgelegd en in de showroom laten zien. Goede adviezen (ook van details die ik nog niet bij andere zaken gehoord had). Netjes gedetailleerde offerte met tekening mee naar huis. Een maand later besloot ik dat ik het anders wilde, een nieuwe offerte met tekening maken was geen probleem. Nick is vriendelijk en niet opdringerig. Belde steeds netjes terug wanneer dat afgesproken was.
Reactie of foto toevoegen
“Speelden in op de wensen”
Door de Bruin op zondag 5 mrt 2017 '17 | vestiging Breda
De showroom in Breda is niet super divers en ook niet heel groot. Wij hadden alle tekeningen al gemaakt en de verkoopster kon er een mooie offerte voor maken. Ze dacht mee en speelde in op onze wensen. Hierna werden wij in contact gebracht met keukenbouwers plus voor de montage. Ook hier erg te spreken over. Enige puntje voor onszelf was dat wij zelf vooraf geen rekening hadden gehouden dat de montage nog apart afgerekend moet worden en dus niet in de offerte prijs van de keuken zit.
Reactie of foto toevoegen
“Goed”
Door Jacco op vrijdag 9 dec 2016 '16 | vestiging Uden
Goed advies, aardige adviseur die meedacht. Diverse malen teruggeweest om de offerte te fine-tunen. In het begin een keer 'licht gepushed' om te kopen, maar nadat we aangaven dat we ons hierdoor niet lieten leiden was het ook prima.
Vervolgtraject m.b.t. vragen na aankoop, upgrade van apparatuur die niet meer leverbaar was en wisseling van apparatuurtypes verliep ook soepel en zonder bijbetaling of verborgen kosten. Montage verliep ook prima en vlot, hoewel we pas op de dag zelf te horen kregen dat het twee dagen zou duren. Alles netjes gemonteerd m.u.v. wateraansluitingen. De nalevering van twee missende onderdelen en de montage daarvan duurde wel wat lang.
Reactie of foto toevoegen
“Fanastisch resultaat”
Door Fam. De Groot op vrijdag 25 nov 2016 '16 | vestiging Hilversum
Omdat wij van onze badkamer een inloopdouche wilden laten maken en onze w.c.'s nogal gedateerd waren, zijn wij naar Grando in Hilversum gegaan. De verkoopmedewerkster luisterde aandachtig naar onze wensen en nam vervolgens ruim de tijd om ons over de diverse mogelijkheden te informeren en te adviseren. Dat voelde goed en toen wij een heldere offerte ontvingen, was de koop snel gesloten. Het team dat de installatie verzorgde bestond uit vakmensen met veel ervaring, die goed op elkaar ingespeeld waren. Ze kwamen van tijd tot tijd met vragen en suggesties over en hoe sommige zaken uiteindelijk gedaan moesten worden, zoals de plaatsing van lampjes. En dat ging allemaal op een heel prettige manier. Maar het allerbelangrijkste is het eindresultaat; dat ziet er fantastisch uit. Service en kwaliteit, dat is wat wij ervaren hebben.
Reactie of foto toevoegen
“Vlekkeloos verlopen”
Door Marinus Jan Verstelle op woensdag 23 nov 2016 '16 | vestiging Middelburg
Wij hadden reeds precies een idee hoe onze nieuwe keuken eruit zou moeten zien. Wij wisten ook met welke apparatuur. En zie: Na een korte mondelinge briefing tekende uw verkoopadviseur binnen enkele minuten een plattegrond van een keuken zoals wij die ons voorstelden. De details werden samen op een professionele wijze uitgewerkt en binnen een week was er een exact plan met offerte en 3D tekening. Na wat aanpassingen, goedkeuring en ondertekening volgde er een zeer precies tijdplan en alle toezeggingen werden gehouden. De demontage, de voorbereidingen en de montage verliepen vlekkeloos en zonder problemen.

Aanvulling ontvangen op 16 december 2016: Aanbevelingswaardig wanneer je zelf al een goed idee hebt, hoe je keuken er uit moet komen te zien. De adviseur weet jouw eigen voorstelling van een keuken en de apparatuur hiervoor snel in een schets om te zetten. Hij is getraind in het vragen om een getekend akkoord.
Reactie of foto toevoegen
“Mooie Keuken”
Door Yvonne & Aart op dinsdag 8 nov 2016 '16 | vestiging Bergambacht
Zeer tevreden zijn wij met onze nieuwe keuken en douchecabine met verlaagde vloer. Fred Kreukniet heeft ons deskundig geadviseerd. De offertes waren duidelijk en transparant. De installatiemonteur, Willem, is een zeer ervaren persoon welke ons ook met raad en daad heeft bijgestaan. Een aanrader !!
Reactie of foto toevoegen
“Niets dan lof”
Door M. Meijer op zaterdag 29 okt 2016 '16 | vestiging Middelburg
Wij kunnen iedereen die een keuken wil gaan kopen Grando aanbevelen. Niets dan lof. De verkoopadviseur is deskundig en geeft goede adviezen. Denkt met je mee. De offerte was zeer transparant, geen verborgen zaken. De monteur was heel ervaren en gaf ook goede tips. Werkte netjes en secuur. Was in dienst van Grando wat wij belangrijk vonden. Geen enkel minpunt te bedenken!
FOTO VAN M. MEIJER
U keuken van Grando
Reactie of foto toevoegen
“Dikke 10”
Door Henk van Domselaar op vrijdag 20 mei 2016 '16 | vestiging Zevenbergen
We hebben bij Grando Zevenbergen een moderne, hoogglans witte, greeploze keuken gekocht. Heel goed geholpen door de adviseur. Bij het eerste bezoek meer dan één uur in de zaak geweest voor advies en uitleg. Ze nemen hier echt de tijd voor je en bespreken de mogelijkheden. Waar mogelijk (en dat is bijna bij alles) nemen ze je mee naar een showroom keuken om te laten zien wat er bedoeld wordt. Opties waar we zelf niet aan hadden gedacht worden besproken en ideeën die we zelf hadden worden doorgenomen om te zien of dit haalbaar is. Na een bedenktijd zijn we weer terug gegaan om de definitieve keuken door te nemen en de offerte te laten maken. Prijs afgesproken en de keuken wordt besteld. Na een paar weken wordt de keuken afgeleverd en komt de monteur de keuken installeren. Alle lof voor de monteur, die heeft echt keurig werk geleverd. Er waren problemen met het stucwerk, maar dat heeft de monteur perfect opgelost. Echt een dikke 10! We kunnen iedereen Grando Zevenbergen aanraden. Adviseurs hebben veel kennis en de monteurs zijn zeer kundig.
Reactie of foto toevoegen
“Geen offerte”
Door Claudia op maandag 18 apr 2016 '16 | vestiging Rotterdam
Bij eerste oriëntatie goede indruk van Grando Keukens in Rotterdam. Verkoper Dhr. Bosman lijkt oprecht geïnteresseerd in ons verbouwingsproject (oa. nieuwe keuken met eiland, badkamer en toilet). Hij adviseert ons verder na te denken over onze wensen en een afspraak te maken voor aanvullend advies en een offerte. Gezien Grando na een rondje Woonmall Alexandrium een van de weinige zaken lijkt zonder schreeuwige / opdringerige benadering en waar een stukje advies onderdeel lijkt te zijn van de bedrijfsvoering maken wij een afspraak. We vragen specifiek om de verkoper die aangaf zo graag een rol te spelen in onze verbouwing waarin hij kon werken met zo'n mooie ruimte. We maken een rondje door de winkel om onze wensen kenbaar te maken. De verkoper wil al snel weten of we ook vandaag tot aankoop over zullen gaan. Wij geven aan bij zo'n grote aanschaf sowieso bedenktijd te willen. Ons inziens niet heel vreemd. De intentie om bij Grando tot aankoop over te gaan is er op dat moment wel. Maar dat verandert snel. Zodra duidelijk is dat we deze zondag niet gaan kopen slaat de sfeer geheel om.

De verkoper verliest direct zichtbaar interesse en weigert een prijsopgave te maken. Hij benadrukt meermaals dat de korting van 25% op de "normale prijs" alleen vandaag geldt. We geven aan dat aangezien we én een keuken én een badkamer én toilet willen aanschaffen en laten installeren, we ervanuit gaan dat de korting later ook nog wel geldt. De verkoper bestrijdt dit. Grando is namelijk een kwaliteitszaak en geen prijsstunter waar het altijd uitverkoop is. Wij geven aan dat we graag advies willen over het badkamer ontwerp en de keukenapparatuur. Maar dat zit er niet in als we niet eerst toezeggen vandaag tot aankoop over te gaan. De verkoper raadt ons aan om de gewenste informatie over de apparatuur maar op te zoeken op internet(?) en in het badkameradvies heeft hij duidelijk geen zin. We hadden juist voor Grando gekozen ivm een stukje advies maar dat zit er dus niet in.

De verkoper raakt geïrriteerd over het feit dat wij ons budget niet open en bloot op tafel willen leggen. Uiteindelijk kunnen we kiezen: "zeg maar wat we gaan doen: óf we gaan verder praten en een offerte maken, maar dan wordt er wel vandaag gekocht.... Óf ik ga nu andere mensen helpen!" Met andere woorden we moeten vooraf ja zeggen op een badkamer waarvan we dan nog niet eens weten hoe deze er überhaupt uit gaat zien en krijgen ons apparatuur advies pas nadat we hebben toegezegd een keuken te kopen waarvan de prijs nog onduidelijk is. Kopen kan eventueel onder voorbehoud, maar navraag over de voorwaarden (is er bijv. een boete bij afzegging etc) heeft hij niet paraat. Google hier maar eens op i.c.m. Mandemakers Groep waar Grando onderdeel van is: een boete van 30% op totaalprijs is bij deze firma niet ongewoon...

In verbijsterde toestand laat de verkoper ons achter om zijn geluk te beproeven bij de volgende klanten. Dit is duidelijk niet de verbouwingsvoorpret waar we naar uitgekeken hadden. We zijn vooral boos over deze schofterige manier van handelen.

Voor de mensen die zich toch graag willen oriënteren bij deze keten nog een paar tips vooraf. Bij Grando is het de bedoeling dat je:

1. Advies inwint bij de concurrent en op internet en pas als je EXACT weet wat je wilt mag je terugkomen zodat de verkoper vooral niet teveel tijd in je hoeft te investeren.
2. Vervolgens geef je je maximale budget af
3. Zeg je nog voordat de offerte is opgesteld of je uberhaubt zicht hebt van het uiteindelijke ontwerp al toe de keuken/badkamer diezelfde dag te kopen zodat de verkoper hier zijn maximale gewin uit kan halen.

Wij komen in ieder geval niet meer terug!
Reactie of foto toevoegen
“Prima geholpen”
Door M.Kapiteijn op vrijdag 15 apr 2016 '16 | vestiging Hoofddorp
Prima geholpen in de winkel, mooie producten en alles is soepel verlopen. Wel tijdens offerte opletten of alles wel staat, je moet op dat moment veel keuzes maken en wij hadden niet aan het schilderwerk gedacht. De aannemer zijn we heel tevreden over.
Reactie of foto toevoegen
“Super tevreden”
Door Fam. Schouten op donderdag 14 apr 2016 '16 | vestiging Heerhugowaard
Mooie showroom en een zeer vriendelijke heer die ons hielp. Dacht met ons mee, gaf goede adviezen. Kon direct een begroting maken welke heel erg dicht in de buurt lag van de offerte.
Ook het bedrijf dat onze badkamer heeft gerenoveerd heeft dat schitterend gedaan. Misschien betaal je iets meer dan bij een ander, het was voor ons geen reden om weg te gaan. Wij zijn super tevreden! Wij willen hen allen bedanken en zullen hen aan iedereen aanbevelen.
Reactie of foto toevoegen
“Positieve vs negatieve punten”
Door Sylvia hondsmerk op zaterdag 19 mrt 2016 '16 | vestiging Breda
positief: prima monteur en prima levering
Negatief: grando houdt zich niet aan uitgebrachte offerte en wil achteraf alsnog extra kosten in rekening brengen voor betonstuc en glazen douchewand
REACTIE VAN GRANDO RETAIL
Beste Sylvia, bedankt voor uw reactie. We hebben uw opmerking doorgestuurd naar de ondernemer van Grando Breda. We gaan ervan uit dat hij even contact met u zal opnemen om bovenstaande te bespreken. Nogmaals bedankt voor uw review.
Reactie of foto toevoegen
“Transparante benadering”
Door P Verbaas op vrijdag 4 mrt 2016 '16 | vestiging Hoogvliet Rotterdam
Uitstekende service en klantvriendelijkheid. Denken mee en voor goede en eerlijke prijs. Apparatuur bv wordt gelijk tegen eerlijke prijzen op een offerte vermeld en zijn dan vergelijkbaar met bv internet prijzen. Open en eerlijkheid is bij keukenleveranciers een flinke pre. Geen geheimzinnigheid over prijzen
FOTO VAN P VERBAAS
Hoekkeuken
Reactie of foto toevoegen
“Had betere service verwacht”
Door W. ter Weele op vrijdag 5 feb 2016 '16 | vestiging Hoofddorp
- Adviseur was niet consistent in de prijzen die werden genoemd voor producten.
- Een medewerker van de vestiging had toegezegd dat een kapot geleverd product, opnieuw voor ons besteld zou worden. De adviseur sprak hierover alsof het een gunst was voor ons en dit product is nooit aan ons geleverd.
- De adviseur noemde hoge bedragen voor een gedeelte extra werk dat noodzakelijk was voor onze badkamer(dit was dus geen onderdeel van de offerte). Met de monteur was dit geregeld voor 1/5 van de prijs die de adviseur had berekend.
- Voor extra tegels werd de hoofdprijs gevraagd, ik kon ze voor de helft ergens anders krijgen. Erg klantonvriendelijk gezien ik bij dit bedrijf al een hoog bedrag had neergelegd.

Kortom; geen aanrader. Als dit soort bedragen neergeteld worden verwacht ik een betere service, anders kan je veel beter rechtstreeks met een capabele monteur om de tafel gaan zitten.
REACTIE VAN GRANDO RETAIL
Beste heer/mevr ter Weele, Bedankt voor het delen van uw ervaring. We vinden het erg vervelend om te horen dat niet alles is gelopen. zoals u van ons dient te verwachten. Ik heb uw gegevens doorgestuurd naar betreffende vestiging, zodat ze dit intern kunnen oppakken. Nogmaals bedankt voor het delen.
Reactie of foto toevoegen
“Prima keukenwinkel”
Door Polak op zondag 3 jan 2016 '16 | vestiging Son
Prima winkel, keukenontwerp is grotendeels door rondshoppen bij meerdere keukenzaken ontstaan. Gando is wel één van weinige winkels die nog hoge catalogusprijzen hanteren om daarna zogenaamd veel korting te kunnen geven. Moet je doorheen prikken en pas gaan onderhandelen na de eerst offerte "met korting" is ontvangen.
Reactie of foto toevoegen
“Showroombezoek”
Door BB op maandag 30 nov 2015 '15 | vestiging Rotterdam
I.v.m de bouw van een nieuwbouwwoning hebben wij een tijdje geleden een aantal keukenbladen aangevraagd. Grando belde n.a.v. onze aanvraag om ons uit te nodigen voor een bezoek aan de showroom incl. vrijblijvend advies en een 3D ontwerp. 29-11 op afspraak een bezoek gebracht aan Grando Alexandrium. Na een goed ontvangst heeft 1 van de verkopers ons de showroom laten zien en heeft hij op papier een schets gemaakt van onze wensen. Richting het eind van het gesprek werd gevraagd of we vandaag wilde tekenen als dit onze droomkeuken bleek te zijn. Ons antwoord "nee" werd niet geaccepteerd en eigenlijk stopte daar direct de begeleiding/ sloeg de sfeer om. We hebben aangegeven dat we thuis op ons gemak alles nog een keer door wilde nemen (3D tekening, keuze apparatuur etc). Er werd nog een aantal keer gevraagd of we vandaag echt niet wilde tekenen, waarop wij steeds met "nee" hebben geantwoord. We hebben gevraagd om een gespecificeerde offerte, waar niet op gereageerd werd. Er werd wel een bedrag van 16000 euro genoemd (1e keer) en vervolgens de vraag of we voor 9000 wel vandaag zouden tekenen (nog steeds nee). Puur vanuit het feit dat we ons niet onder druk laten zetten.
Al met al zijn wij naar huis gegaan zonder een offerte/ 3D tekening zodat we fatsoenlijk over de aankoop na kunnen denken. Er werd nog wel even snel een oude 3D afdruk van een soortgelijke keuken meegegeven. Deze tekening was gisteren toevallig gemaakt....(geen dubbele oven, bovenkasten was anders etc). Na ons 'nee' was het gewoon gedaan met de klantvriendelijkheid. We hebben aan de verkoper aangegeven waar onze irritatie aan het eind van het gesprek zat. Als antwoord kregen we dat hij van het hoofdkantoor verplicht moet blijven vragen of we een handtekening willen zetten en dat ze geen gemeenteinstelling zijn. Zijn ervaring is dat mensen echt wel tekenen als de prijs goed is voor een droomkeuken etc. Kennelijk zijn wij aparte kopers, omdat we eerst na willen denken over een eventuele aankoop. Ook als dit inhoudt dat de prijs daardoor misschien iets hoger uitvalt omdat eventuele korting niet meer geldt. Dit had hij nog nooit meegemaakt..... Jammer dat een bedrijf (of deze verkoper) op deze manier met klanten omgaat.
REACTIE VAN GRANDO RETAIL
Beste BB, bedankt voor het delen van uw ervaring. Een keuken of badkamer is geen product wat u "eventjes" snel koopt. We begrijpen uw reactie daarom ook volkomen en zullen contact opnemen met de vestiging in Rotterdam om dit te bespreken. Vanuit het hoofdkantoor willen we onze excuses aanbieden voor dit misverstand. We nemen graag persoonlijk nog even contact met u op. Nogmaals bedankt.
REACTIE VAN JEFFREY TOURNIER
Beste BB, Bij de vestiging in Hoogvliet hebben wij een totaal andere ervaring gehad. Ook wij wilden absoluut geen "Ja" geven op de eerste dag. Er werd wel nog een paar keer doorgevraagd, maar uiteindelijk kregen we de gespecificeerde offerte en de 3D tekening gewoon mee. Na een aantal weken hebben we uiteindelijk besloten de keuken (met een paar wijzigingen) te kopen.
Reactie of foto toevoegen
“Na de handtekening”
Door M. Twigt op dinsdag 24 nov 2015 '15 | vestiging Rotterdam
Typische keukenzaak bij het uitkiezen alles mogelijk. Maar eenmaal de hantekening gezet is grando alexandrium alles opeens vergeten. Verkeerde spoelbak,verkeerde gasfornuis, geen magnetron. Vervolgens niet reageren op mails niet terug bellen. Vooral de eigenaar Murat veranderd in een ander mens na het zetten van de hantekening. Na 3 jaar waterschade gehad gevraagd om een offerte om dit te laten herstellen onder verzekerings dekking. Na 2 weken mailen en bellen nog steeds geen reactie. Voor mij nooit meer een keuken bij Grando zelden zon spijt gehad van een aankoop door dit klant onvriendelijke bedrijf. Gr M.Twigt
REACTIE VAN GRANDO RETAIL
Beste heer/mevrouw Twigt. Bedankt voor uw reactie. Wanneer u om een offerte vraagt, is het logisch dat er contact met u wordt opgenomen. We vinden het ook spijtig om te horen dat dit niet is gedaan. Onze excuses hiervoor. We zullen als hoofdkantoor contact opnemen met de vestiging.
Reactie of foto toevoegen
“Aankoopervaring”
Door W.W.K. op zaterdag 1 aug 2015 '15 | vestiging Tilburg
In juli 2015 wilden mijn vrouw en ik een keuken kopen bij Grando Tilburg. Na een aantal keren met Grando om de tafel te hebben gezeten leek het erop alsof we er met Grando uit zouden gaan komen. Na een telefoongesprek waarin de details van de keuken nog eenmaal werden doorgenomen, kon ik de offerte komen tekenen bij Grando keukens voor een bedrag waar we aan de telefoon een overeenstemming over hadden bereikt (qua prijs en alle details). Wat bleek na het doornemen van de offerte in de winkel. Ze hadden toch stiekem andere apparaten in de offerte gezet dan we afgesproken hadden. Vreemd want ik was heel duidelijk geweest aan de telefoon over de apparaten (zelfs de typenummers opgenoemd en deze nog een aantal dagen ervoor in de zaak besproken). U begrijpt dat wij redelijk ontdaan in de keukenzaak van Grando zaten. Uiteindelijk na 2 uur praten hadden ze toch weer de oude apparaten (zoals we die hadden uitgekozen teruggezet in de offerte). Bedenk hierbij dat we dus alleen kwamen om een handtekening te zetten, want er was volledige overeenstemming aan de telefoon. Uiteindelijk dachten wij dus dat we er alsnog uit waren gekomen. Wat vertelt hij in de laatste seconde voor het plaatsen van de handtekening: "en dan komt er nog 1800 euro bij voor de montage van de keuken". Maar in de offerte die wij van hun hadden gekregen stond dat deze keuken inclusief montage was. Toen begon hij te zeggen... maar ja dat kan echt niet voor de prijs die telefonisch was afgesproken. U begrijpt het al. Mijn vrouw ontploft volledig. De tranen staan haar dichterbij dan het lachen. Bij mij schoot het uiteraard ook volledig in het verkeerde keelgat. Een paar andere medewerkers komen naar me toegelopen en begonnen me zelfs kleinerend aan te spreken. We zijn woedend uit de zaak gelopen. Een paar weken later werd ik gebeld door Grando. Ik deed mijn verhaal, ze zouden me absoluut terug gaan bellen om te laten zien hoe het wel kan in een andere Grando zaak. Bijvoorbeeld Grando Breda. Alles was een groot misverstand en ze vertelde me dit dat dit nooit had mogen gebeuren. Ze zouden er alles aan doen om mij toch nog een keuken te verkopen. Mooie woorden, want wat denkt u....ze hebben me daarna nooit meer gebeld. Wat mij betreft is Grando de slechtste ervaring die ik ooit met een bedrijf/winkelketen of wat dan ook ervaren heb. Een 1 voor dit bedrijf is nog teveel voor het goede. Grando moet zich diep diep schamen. Mijn vrouw en ik krijgen nog buikpijn als we terugdenken aan deze belachelijke vertoning in Grando Tilburg.
Reactie of foto toevoegen
“Andere vestiging”
Door Frida & Jorg Karwoczik op donderdag 25 jun 2015 '15 | vestiging Hilversum
Wij hadden in Amersfoort een Grando Keuken besteld, op het laatste moment ging Amersfoort stoppen verkoop van keukens. Ons huis was bijna klaar, de keuken mag er in. Wij werden gebeld door Danny van Zijl Grando Hilversum hij vertelde ons dat ze de offerte zo als is uitgebracht een op een overnam. Wij zijn uitgenodigd om in Hilversum alles definitie te maken. Dat is gebeurt en wij hebben ook nog kleine veranderingen mogen maken voor de zelfde prijs. Het GRANDO Team in Hilversum Bedankt. P.S. Frida is super blij met haar Boretti gasfornuis.
Reactie of foto toevoegen
“Geen offerte”
Door SKers op donderdag 18 jun 2015 '15 | vestiging Doetinchem
Enkele weken geleden hadden wij een keukenbrochure aangevraagd bij Grando. Al snel werd ik gebeld voor een afspraak, die heb ik toen gemaakt. Toen wij op de afspraak kwamen bleek deze niet in de agenda te staan en er was maar 1 verkoper die bezig was! Jammer... Na een tijdje wachten werden we toch nog geholpen, maar het moest wel snel want ze gingen dicht. In de wachttijd kregen we wel koffie en een hapje van een heel vriendelijke meneer. Uiteindelijk werden we heel goed geadviseerd, en waren erg enthousiast en plande daarom een tweede afspraak. Op de tweede afspraak was helaas de tekening niet klaar en moesten we nog dingen uitzoeken, er moest nog gerekend worden. Maar uiteindelijk hadden we onze keuken en waren er heel blij mee, we wilden er alleen nog even over nadenken, is dit het? En is de prijs naar onze zin? De verkoper beloofde na het weekend de tekening en de offerte toe te sturen. Helaas hebben we nooit meer wat van hem gehoord. We voelden ons niet serieus genomen, erg jammer.
De week daarop hebben we exact dezelfde keuken besteld bij een ander bedrijf, dat ons gelijk hielp, gelijk een mooie tekening en prijs gaf. Kortom: een heel goede verkoper die weet waar hij het over heeft, maar hij neemt zijn klanten niet serieus en komt zijn afspraken niet na. Voor de badkamer hadden we ook al een begin plaatje gemaakt, maar gaan niet terug naar Grando!
Reactie of foto toevoegen
“Zeer tevreden met het resultaat”
Door B.G.J. Ernens op dinsdag 16 jun 2015 '15 | vestiging Assen
Reeds in het offerte traject zeer goed voorgelicht. De offerteprijs was aanvankelijk boven het budget, echter door het vakmanschap van de manager/eigenaar van de vestiging hebben wij een uitstekende compromis kunnen sluiten. In de uitvoering waren er specifieke punten die een betere oplossing verdienden, waarbij gezegd dient te worden, dat dit zonder het trekken van de portemonnee is opgelost.
De geleverde en geïnstalleerde Sun shower raakte defect. Het glas is gesprongen. Echter door toedoen van Grando is dit uitstekend onder garantie door de servicedienst van Sun shower opgelost. Het tegelwerk en het strakke plafond overtreffen onze verwachtingen. Wij zijn zeer tevreden met de door Grando Assen geleverde badkamer en hopen er nog lang plezier van te hebben.
Reactie of foto toevoegen
“Helemaal tevreden”
Door Michelle McNabb op zondag 14 jun 2015 '15 | vestiging Hilversum
We hebben een badkamer en een keuken van dit bedrijf gekocht. Veel gesprekken gehad om te komen tot de juiste ideeen en prijzen. Mooie showroom en altijd bereid om naar de klant te luisteren en deze te begrijpen. De monteurs zijn erg vriendelijk and prettig om over de vloer te hebben. De afleverbonnen kloppen niet altijd met de offerte, dus controleer dit goed. De aftersales is ook erg goed, en alle problemen worden opgelost. We zijn helemaal gek op onze badkamer en keuken. Als ze ook opritten zouden aanleggen zou ik ze nog een keer terugbellen :-).

Naschrift: Deze ervaring is door Qasa.nl vertaald uit het Engels.
Reactie of foto toevoegen
“Opstart problemen”
Door Veen op vrijdag 15 mei 2015 '15 | vestiging Rotterdam
In het begin behoorlijk wat opstart problemen gehad. De tekening van de Badkamer was niet opgeslagen, hierdoor 3 uur voor niets geweest. Bij de tweede afspraak, helaas verkeerde meubelen op de offerte.

Dit is allemaal wel goed gekomen, alleen jammer van de extra tijd wat wij kwijt waren.

Het resultaat is er wel. De badkamer is mooi geworden.
Reactie of foto toevoegen
“Blij met onze nieuwe keuken Super advies”
Door Ad. Beekers op donderdag 6 feb 2014 '14 | vestiging Tilburg
Hierbij wil ik graag een positieve referentie schrijven over Grando keukens Tilburg We gingen op zoek naar een nieuwe keuken. Na een aantal zaken bezocht te hebben kwamen wij bij Grando keukens Tilburg Op een zaterdag om 16.00 binnen gelopen. Wij werden aangesproken door dhr Heijmans. Hij vroeg ons op een prettige manier of hij ons kon helpen. We zeiden dat we op zoek waren naar een nieuwe keuken, waarop hij ons rond liet kijken. Na de ronde gemaakt te hebben sprak hij ons nogmaals aan. Hij vertelde wat over de deuren en de verschillende werkbladen. Wij hadden gelijk een goed gevoel, en er werd goed naar ons geluisterd. Hij stelde voor een tekening te maken. Aangezien het al na 17.00 was zeiden wij dat wij morgenochtend terug kwamen. De maten hebben wij achter gelaten zodat dhr Heijmans alvast een tekening kon maken met onze wensen. Wij zondag terug om 10.00 uur onder het genot van een bakje koffie hebben wij het ontwerp doorgenomen. Het was precies zoals we in ons gedachte hadden. Daarna hebben wij gevraagd of hij de keuken kon berekenen. Hij antwoordde: natuurlijk geen probleem. We hadden het gevoel dat hij ons goed aanvoelde met de materialen die wij voor ogen hadden. Er werd netjes een offerte voor ons gemaakt, en na een kleine onderhandeling hebben we de knoop maar doorgehakt om de keuken bij Grando keukens Tilburg te bestellen. Bij deze wil ik daarom ook Grando keukens Tilburg bedanken voor de samenwerking, en daarnaast ook de transporteur die alles netjes en rustig bij ons binnen gezet hebben. Met vriendelijke groet, De familie Beekers
Reactie of foto toevoegen
“Agressieve verkoop”
Door S. vd Horst op donderdag 31 okt 2013 '13 | vestiging Helmond
Voor ons nieuwe huis waren wij op zoek naar een nieuwe keuken. Vele keukenzaken bezocht maar die verkopers zijn allemaal hetzelfde. Ze proberen je allemaal een keuken te verkopen op hun manier. Een manier die ons weliswaar niet aanstaat. Maar goed, we hadden toch een keuken nodig, dus ontkomt je er niet aan. We besloten om een bezoekje te brengen aan Grando Helmond. Eerste indruk; wat een rommel! De showroom stond op zijn kop. Daar maar even doorheen gekeken aangezien we toch al wisten wat we mooi vonden. Om een lang verhaal kort te maken; voordat de offerte werd opgemaakt kregen wij te horen dat de prijs van de keuken ruim boven ons budget zou komen. De verkoper oftewel de adviseur zoals hij zichzelf noemde, zou een goede aanbieding kunnen doen als we een dag later terug zouden komen en dan ook gelijk zouden beslissen! Voor dat soort verkoop zijn wij allergisch en dat hebben wij hem ook even duidelijk gemaakt. Uiteindelijk hadden wij een afspraak kunnen maken voor een andere dag echter was ons gevoel al niet meer zoals het moest zijn en hebben wij deze afspraak afgezegd en onze droomkeuken elders gekocht. Dezelfde keuken voor de prijs passend bij ons budget en waar we wel een goed gevoel bij hebben.
Reactie of foto toevoegen
“Erg blij”
Door Ankie op donderdag 16 mei 2019 '19 | vestiging Zwolle
Onlangs hebben we een keuken besteld bij Grando in Zwolle. We zijn erg vriendelijk ontvangen en Bas was zeer behulpzaam in het uitzoeken van een keuken. Mijn vriend en ik lagen wat uit elkaar in wat we wilden, waardoor het nogal een opgave was om tot een goede keuken te komen. We hadden overigens bewust voor Grando gekozen, omdat we daar de mooiste keukens in de showroom hadden gezien. We waren uiteindelijk toch nog vrij snel tot een mooie keuken gekomen. Omdat we snel onze woning wilden kunnen betrekken, is de keuken uiteindelijk niet Ingemeten. Een tip voor anderen, laat dit wel doen, want dit voorkomt problemen!! Bij ons bleek het mis te zijn gegaan, waardoor de keuken te groot bleek voor de ruimte. Gelukkig is dit opgelost en hebben we een paar weken extra moeten wachten op de keuken, maar dit was het zeker waard! We zijn er erg blij met de keuken!
Reactie of foto toevoegen
“Zeer tevreden”
Door Peter Slager op donderdag 16 mei 2019 '19 | vestiging Zwolle
Wij hebben bij Grando Zwolle een badkamer gekocht en zijn hierbij uitstekend geholpen. Onze belangrijkste voorwaarde was dat de badkamer geplaatst zou worden begin april. Andere badkamer leveranciers konden ons dit niet garanderen. Deze belofte zijn ze uitstekend nagekomen, en zijn gestart op 2 april met de installatie van de badkamer. Tijdens het verkoopgesprek zijn we correct geholpen en er werd goed mee gedacht mbt onze wensen. De installatie is uitstekend verlopen. Tijdens de installatie bleek van een soort tegels te weinig zijn geleverd. Dit werd na een telefoontje met Grando Zwolle de volgende dag met spoesd nageleverd. Uitstekende service! Wij zijn zeer tevreden over de complete levering en service.
FOTO VAN PETER SLAGER
Uitstekende badkamer
Reactie of foto toevoegen
“Dikke 10”
Door gert op woensdag 15 mei 2019 '19 | vestiging Tilburg
ik had de recensies gelezen op internet en deze heeft ons getriggerd om naar Grando Tilburg te gaan.En ik moet zeggen dat de recensies meer dan waar zijn.Wij hebben al het contact alles super fijn ervaren,vanaf de eerste stap in de winkel tot het plaatsen van de keuken.Met dank ook zeker aan de zeer behulpzame en ervaren monteurs.De wijze waarop grando Tilburg werkt is hoe je als consument hahandeld wil worden....nogmaals dikke 10
Reactie of foto toevoegen
“Goed resultaat”
Door Bas op dinsdag 14 mei 2019 '19 | vestiging Hoorn NH
Ik heb een keuken gekocht bij Grando. De adviseur neemt ruimschoots de tijd om alle mogelijkheden te bespreken en goed mee te denken. Er worden goede afspraken en een duidelijke planning van de werkzaamheden gemaakt. De plaatsing gebeurt door vaklui, die meedenken. Het resultaat mag er zijn!
FOTO VAN BAS
Reactie of foto toevoegen
“Kortom vakwerk”
Door Henny Hesse op zaterdag 11 mei 2019 '19 | vestiging Utrecht
Wij hebben een keuken aangeschaft. Wij zijn buiten gewoon goed geholpen om ons idee om te toveren tot werkelijkheid. De gemaakte 3D tekeningen gaven al een buitengewoon realistisch inzicht van hoe het zou worden, maar hetgeen wat opgeleverd is, is nog vele malen mooier. Een hele dikke pluim voor de verkoper Nick voor zijn inzicht en ideeën en hulp in de uitwerking, ook voor Frans degene die de keuken heeft geplaatst, een op en top vakman. Kortom vakwerk van het hoogste niveau. Wij zouden iedereen aanraden om naar deze vestiging te gaan en om met deze groep mensen een nieuwe keuken uit te werken.
REACTIE VAN HENNY HESSE
Het resultaat
+ Toon extra foto van Henny Hesse
+ Toon extra foto van Henny Hesse
Reactie of foto toevoegen
“Aanbeveling”
Door G.J. Dekker op vrijdag 10 mei 2019 '19 | vestiging Zwolle
We hebben onze keuken, toilet en badkamer in een keer samen laten vernieuwen door Grando. Het was makkelijk dat alles tegelijk werd gedaan. We hebben goede voorlichting gekregen en zijn heel tevreden met het resultaat. Ook de mannen, die het werk deden waren erg kundig. We kunnen Grando Zwolle van harte aanbevelen.
Reactie of foto toevoegen
“Nieuwe keuken”
Door Stefan en Miriam op vrijdag 10 mei 2019 '19 | vestiging Uden
We hebben een nieuwe keuken gekocht en zijn super geholpen door Ivo en zijn team.

Aanvulling ontvangen 13 mei 2019: Aankoop is geleverd en gemonteerd.
Reactie of foto toevoegen
“Aankoop showroomkeuken”
Door Anneke op vrijdag 10 mei 2019 '19 | vestiging Naaldwijk
9 weken geleden gingen we ter inspiratie kijken in de showroom. Meteen is ons oog gevallen op een showroomkeuken. Die hebben we direct (na een half uur peinzen en twijfelen) gekocht. Na 8 weken is de keuken ingebouwd en sindsdien kunnen we lekker kokkerellen. Mooie aan de aankoop was dat zelfs nog aanpassingen mogelijk waren op de order, die reëel doorbelast werden. Het monteren kon afgestemd worden op het nog moeten slopen van onze oude keuken en aanpassingen van de leidingen in onze keukenruimte. Wat een service!
FOTO VAN ANNEKE
Keuken in twee tinten
Reactie of foto toevoegen
“Erg blij”
Door Sander de Jong op vrijdag 10 mei 2019 '19 | vestiging Heerenveen
Wij zijn erg blij met het eindresultaat van de keuken. Vanaf het begin goed geholpen met het juiste advies en ze namen ook de tijd voor je. de bezorging van de keuken ging ook prima. Het monteren van de keuken ging mooi vlot door een ervaren monteur. Ga zo door Grando keukens. Zeker een aanrader om hier een keuken te kopen!
FOTO VAN SANDER DE JONG
Het eindresultaat
Reactie of foto toevoegen
“Keuken zelfmontage”
Door Brian op vrijdag 10 mei 2019 '19 | vestiging Assen
Wij hebben een keuken gekocht. Heb niks te klagen!
Reactie of foto toevoegen
“Positieve ervaring”
Door Steven en Kristina op woensdag 8 mei 2019 '19 | vestiging Zwolle
We hebben hier onze keuken laten samenstellen en tevens laten plaatsen. Van begin tot eind tot in de puntjes geregeld en totaal zorgeloos. Na het aangeven wat ons budget was hebben we samen gekeken naar de mooiste en beste opstelling qua werkblad, kastjes en apparatuur. Achter af nog het één en ander aanpassen was ook geen enkel probleem! Eventuele extra kosten werden in goed overleg aan ons voorgelegd. Pas na akkoord werd overgegaan tot bestellen. Dan het plaatsen van de keuken. Deze is geheel volgens afspraak uitgevoerd en tevens op de vooraf afgesproken data. Het resultaat mag er zijn, de keuken staat er super strak bij! Enige minpuntje in het geheel is de spoelbak welke aan de voorzijde (in het zicht) niet gepolijst was. Dit heeft Grando Zwolle daarentegen wel weer heel netjes opgelost door een geheel nieuwe spoelbak te laten maken. De oude spoelbak hoeft pas omgeruild te worden wanneer de nieuwe gereed is. Zeer nette oplossing dus. Al met al dus een zeer positieve ervaring met Grando Zwolle en in het bijzonder met onze contactpersoon Erwin welke nog een aantal keren bij ons thuis is komen kijken hoe de vorderingen met de keuken waren.
FOTO VAN STEVEN EN KRISTINA
Strakke keuken
Reactie of foto toevoegen
“Goed geholpen”
Door Maurice Stougje op zondag 5 mei 2019 '19 | vestiging Middelburg
Keuken gekocht, goed geholpen, goede kennis en ervaring van verkoper. Creatieve oplossingen en uitstekende levering. Monteur vriendelijk en veel kennis van zaken. Vakman. Kortom: dik tevreden!
FOTO VAN MAURICE STOUGJE
Reactie of foto toevoegen
“L-vormige keukenopstelling”
Door Annemiek op zondag 5 mei 2019 '19 | vestiging Amersfoort
L-vormige keukenopstelling gekocht bij Grando Amersfoort. Deskundig personeel, meedenkend en ontzorgend. Zeer blij met onze keuken en keuze.

Aanvulling ontvangen 6 mei 2019: De levering en montage heeft al plaats gevonden en is naar onze bevindingen goed uitgevoerd conform onze wensen.
Reactie of foto toevoegen
“Uitstekend”
Door Boer op zondag 5 mei 2019 '19 | vestiging Wormerveer
Badkamer gekocht uitstekend geholpen vriendelijk en compleet. Monteur is rustig en nauwkeurig zoals beloofd uitstekende kwaliteit. Neemt de tijd om vooraf alles thuis door te nemen heel fijn
Reactie of foto toevoegen
“Zeer goed verlopen”
Door H van Rossem op zaterdag 4 mei 2019 '19 | vestiging Zevenbergen
Ben zeer tevreden over de keuken die Grando keukens heeft geleverd. Zowel de voorlichting, als plaatsen zeer goed verlopen echt een aanrader
Reactie of foto toevoegen
“Luisteren goed”
Door Jaco van der Worp op zaterdag 4 mei 2019 '19 | vestiging Hazerswoude-Dorp
Badkamer gekocht. Zeer tevreden over het advies in de showroom en over de montage. Er werd echt geluisterd naar onze wensen en afspraken werden goed nagekomen.
Reactie of foto toevoegen
“Bijzonder tevreden”
Door Wim en Wies Bakker op zaterdag 4 mei 2019 '19 | vestiging Tilburg
Nog niet zo lang geleden hebben we een keuken gekocht bij Grando Keuken en Bad in Tilburg. We zijn daarbij tijdens het traject van ontwerp tot aan plaatsing uitstekend geadviseerd door Herman. Hij dacht goed met ons mee om een mooie keuken te realiseren en alle door ons aangedragen wijzigingen t.o.v. het eerste ontwerp werden naadloos ingepast. Ook van de vooraf afgesproken planning werd niet afgeweken. De plaatsing van de keuken werd vakkundig gedaan: netjes en professioneel. Kortom: wij zijn bijzonder tevreden over Grando Keuken en Bad uit Tilburg en kunnen en zullen mensen die nog een keuken zoeken dit adres van harte aanbevelen.
Reactie of foto toevoegen
“Zeer tevreden”
Door Piet Sanders op vrijdag 3 mei 2019 '19 | vestiging Son
We hebben een badkamer en toilet aangeschaft. We zijn zeer tevreden over de afwerking en het resultaat. De paar kleine puntjes die na de oplevering nog moesten worden gedaan zijn perfect afgewerkt. De verschillende installatie bedrijven hebben prachtig werk geleverd. De coördinatie van het geheel door Thijs Verhagen was erg goed. Al met al zijn we zeer tevreden. We raden Grando daarom ook aan vanwege de service en kwaliteit.
FOTO VAN PIET SANDERS
Reactie of foto toevoegen
“Goede hulp gehad”
Door Hans Heijdt op vrijdag 3 mei 2019 '19 | vestiging Hazerswoude-Dorp
Met behulp van verkoper Gert Kropf onze droomkeuken samen gesteld. Waar wij dachten dat bepaalde opties niet haalbaar waren voor ons, heeft Gert ons laten zien dat er veel mogelijk is.
FOTO VAN HANS HEIJDT
Droomkeuken
Reactie of foto toevoegen
“Keukenrenovatie”
Door C van Velzen op vrijdag 3 mei 2019 '19 | vestiging Hazerswoude-Dorp
Keuken laten renoveren, ziet er weer mooi uit
Reactie of foto toevoegen
“Heel blij met service”
Door Anja op vrijdag 3 mei 2019 '19 | vestiging Son
We hebben hier een prachtige keuken, wc en vloer gekocht. Onze adviseur Sander zette al onze wensen in een fantastisch ontwerp om dat we sinds afgelopen week in onze keuken kunnen bewonderen. Wat een vakman! We zijn heel blij met de service van Grando, ze zijn alle afspraken netjes nagekomen!
Reactie of foto toevoegen
“Niet doen en nooit meer Grando”
Door J. te Amsterdam op woensdag 1 mei 2019 '19 | vestiging Purmerend
Begin december 2018 is Grando begonnen met de sloop van onze badkamer (4 m2) en aparte toilet ruimte, we hebben geen leidingen verlegd geen bijzonder luxe materiaal gekozen, we hebben ook niet voor een dubbeltje op de eerste rij gestaan want we hebben inmiddels bijna 18k betaald voor de twee kleinste kamertjes in ons huis. De badkamer zou af zijn in 3 weken en opgeleverd worden in januari 2019.

Inmiddels is het 1 mei en zitten wij met een badkamer en een toilet ruimte die allerlei mankementen en afwerkingsfouten toont.
- Douchedeur is scheef geplaatst omdat deze niet past, inmiddels begint deze te lekken en staat er enorm veel spanning op en staat op knappen.
- Voegwerk is gebarsten en kitwerk is er slordig opgesmeerd
- De hoge kast is niet goed gemonteerd en stort bijna in.

Tussentijds hebben wij 4 maanden lang met een badkamer gezeten die niet af is geen douchedeur, kast niet opgehangen, kitwerk niet afgemaakt, door allerlei leveringsproblemen met Grando kregen we vertraging op vertraging, een grote logistieke bende en werd onze babykamer gebruikt als opslag voor de verkeerd geleverde artikelen. Het contract werd niet nagekomen de loodgieter/installateur die bij ons begonnen is kwam niet meer terug en is er iemand anders ingeschakeld om het af te maken na meerdere in gebreke stellingen van onze kant.

Inmiddels is het een maand geleden dat de planner Eveline is geweest voor het opleveringsgesprek en de gebreken zouden in twee weken hersteld worden wij horen niks na meerdere aanmaningen.

Bij verkoop werden er allerlei beloftes gedaan en werd alles netjes vastgelegd in het contract conform CBW voorwaarden maar Grando Purmerend komt zijn afspraken niet na en nu zijn we genoodzaakt na 7 maanden alsnog de rechtsbijstand in te schakelen, we hebben nu dagen vrij moeten nemen om de bezorgers te ontvangen voor de verkeerde leveringen, voor het ophalen van de spullen, de monteurs binnen te laten, we konden niet verhuizen omdat de badkamer en het toilet vertraagd was en we deze niet konden gebruiken en dan de talloze keren dat we geïnvesteerd hebben in mailtjes en telefoontjes om ze terug te laten komen.
Reactie of foto toevoegen
“10 met een griffel”
Door John op dinsdag 30 apr 2019 '19 | vestiging Doetinchem
We hebben keuken gekocht met een kook eiland en een prachtige achterwand. Het geheel past perfect in ons huis in Spanje. Vooral de materiaal keuze en de toegepaste kleuren zijn subliem. Coen, een 10 met een griffel!
Reactie of foto toevoegen
“Badkamer”
Door W bakker op zondag 28 apr 2019 '19 | vestiging Almelo
Badkamer laten ontwerpen en plaatsen. Montage duurde langer dan verwacht. W. Bakker.
Reactie of foto toevoegen
“Betonlook keuken”
Door Evelien van Royen op zaterdag 27 apr 2019 '19 | vestiging Den Helder
Bij Grando Keukens Den Helder een betonlook keuken gekocht. Hij ziet er stoer en functioneel uit en is gelijk een aanwinst voor het huis door de mooie belijning en de afwisseling van kleuren grijs. Als de zon er op schijnt, is het weer een ander gezicht. Super mooi en ontzettend vakkundig geïnstalleerd! Elk apparaat wordt gelijk getest en de puntjes worden echt op de i gezet bij installatie!
REACTIE VAN EVELIEN
Nog even een extra service rondje om de punten op de i te zetten! Super geregeld, mooie keuken en uitstekende service. Blij mee!!!
Reactie of foto toevoegen
“Keukenaankoop”
Door Pierre de Rooij op zaterdag 27 apr 2019 '19 | vestiging Breda
We hebben een mooie moderne keuken gekocht en zijn door de adviseur genaamd Brahim uitstekend geholpen. Hij verdient een pluim. Jammer dat er een aantal onvolkomenheden waren die wat ons betreft adequater hadden kunnen worden opgelost.
Reactie of foto toevoegen
“Nieuwe badkamer”
Door Sandy op vrijdag 26 apr 2019 '19 | vestiging Breda
Wij hebben een compleet nieuwe badkamer gekocht. De verkoper Bart heeft ons goed geholpen. Levering was op tijd en netjes geleverd. We waren ook zeer te vrede over de monteur Bas.( geregeld via Grando) Werkt erg netjes en denkt met je mee. Kunnen nu heerlijk genieten van onze nieuwe aankoop!!
Reactie of foto toevoegen
“Verlichting”
Door van Krevelen op vrijdag 26 apr 2019 '19 | vestiging Hazerswoude-Dorp
2 jaar geleden hebben wij keuken gekocht bij Grando in Hazerswoude-Dorp. In die 2 jaar zijn de lichtjes onder en in de kastjes aantal keren kapot gegaan. Om lichtje te repareren hebben wij eerste keer 4 maanden op gewacht en nu ondertussen al langer dan een half jaar. Die krengen gaan om een paar manden kapot. Nu krijgen wij te horen dat wij moeten gaan betalen om lichtje te vervangen. In die 2 jaar zitten wij merendeels zonder licht dan met licht. Slechte service van Grando! Zodra je betaald hebt ben je niet meer belangrijk. Voor mij geen Grando meer!
Reactie of foto toevoegen
“Goede kwaliteit”
Door Wim op vrijdag 26 apr 2019 '19 | vestiging Utrecht
Mooie keuken gekocht, wel wat duurder als dat we van te voren hadden ingeschat maar goede kwaliteit!
Reactie of foto toevoegen
“Zeker aanbevelen”
Door Fam. Mannes op vrijdag 26 apr 2019 '19 | vestiging Mijdrecht
Wij hebben een prachtige greeploze hoekkeuken met composiet blad en alle apparatuur bij Grando in Mijdrecht aangeschaft. Omdat wij de keuken zelf wilde installeren hadden wij veel vragen. Niets was verkoper Rob Cohen te veel om iedere aanpassing en wens uitvoerig met ons te bespreken en opnieuw in te tekenen. Ook probleempjes tijdens de levering werden snel en soepel door Rob Cohen opgepakt en opgelost. Wij willen Grando Mijdrecht zeker aanbevelen bij toekomstige keukenkopers.
Reactie of foto toevoegen
“Keukenaankoop”
Door Berrie groenland op vrijdag 26 apr 2019 '19 | vestiging Tilburg
Keuken gekocht. Zeer tevreden over verkoper en diens vader zijn zeer professioneel en klantvriendelijk en komen de gemaakte afspraken goed na
Reactie of foto toevoegen
“Keuken zelf montage”
Door Desley Teunisse op vrijdag 26 apr 2019 '19 | vestiging Purmerend
Wij hadden een keuken gekocht en werden geholpen door Gijs-Jan. Die heel goed met ons mee dacht en heeft geholpen om binnen ons budget een prachtige keuken te creëeren! Top zaak
Reactie of foto toevoegen
“Netjes”
Door Laura Suijkerbuijk op vrijdag 26 apr 2019 '19 | vestiging Middelburg
Badkamer gekocht naar wens geleverd en geplaatst in 1.5 week heel netjes zijn erg blij en tevreden !
Reactie of foto toevoegen
“Top geregeld”
Door Wim Schram en Foen van Luik op vrijdag 26 apr 2019 '19 | vestiging Amersfoort
Vrienden van ons hebben Grando Amersfoort aangeraden, omdat zij daar een keuken hadden gekocht. Door de positieve ervaringen van onze vrienden besloten wij ook een kijkje te nemen in Grando Amersfoort. Bij binnenkomst wordt je al met een warm gevoel welkom geheten door de verkopers. Samira heeft ons geholpen en het resultaat is prachtig geworden. Communicatie vanuit Grando was goed geregeld. Monteurs zijn vakbekwaam! Verkopers zijn niet opdringerig, echt top geregeld!
Reactie of foto toevoegen
“Aanrader”
Door Jelte van de Kamp op donderdag 25 apr 2019 '19 | vestiging Zwolle
We hebben een keuken gekocht bij Grando Zwolle. Het idee wat we in ons hoofd hadden kwam daar precies zo op papier. De keuken hebben we zelf geplaatst. Levering van de keuken was erg netjes. Alles zat keurig verpakt en was goed gelabeld. Kortom Grando Zwolle is een absolute aanrader. Het contact met de winkel is ook erg prettig.
FOTO VAN JELTE VAN DE KAMP
Keuken met eiland
Reactie of foto toevoegen
“Goede samenwerking”
Door Renate Middelveld op donderdag 25 apr 2019 '19 | vestiging Barendrecht
De wens een badkamer op zolder. Bouwen vanaf niks, dat bleek niet voor iedereen weggelegd. Bij Grando Barendrecht wel!! Er werd goed meegedacht in de winkel voor het ontwerp en thuis kwam Mathijs met zijn twee gouden handen. Ook tijdens het opbouwen en afwerken werd er steeds goed overlegd. Het resultaat is een prachtige, luxe, super strak afgewerkte badkamer. Wij zouden Grando in samenwerking met Mathijs iedereen aanraden!!
FOTO VAN RENATE MIDDELVELD
Strak afgewerkte badkamer
Reactie of foto toevoegen
“Denken mee”
Door Familie Munnik op woensdag 24 apr 2019 '19 | vestiging Tilburg
Wij hebben een keuken gekocht. Zijn heel goed en leuk geholpen. Luisteren goed naar de wensen en denken mee. Helpen je mee voor de juiste keuze.
Reactie of foto toevoegen
“Naar volle tevredenheid”
Door Frank Romijn op woensdag 24 apr 2019 '19 | vestiging Bergambacht
Badkamer. Na eerst keuken en 2 maal toilet gezocht te hebben 2016 afgelopen jaar badkamer besteld. Wederom alles tot volledige tevredenheid geleverd en geinstalleerd.
Reactie of foto toevoegen
“Geplaatste keuken”
Door Aad Wielders op woensdag 24 apr 2019 '19 | vestiging Den Helder
Ik heb een keuken gekocht en die is gisteren geplaatst, het is een plaatje en ik ben zeer tevreden over de service en de monteur die de keuken geplaatst heeft. het is gewoon top.
Reactie of foto toevoegen
“Prima”
Door Fam De Graaf op woensdag 24 apr 2019 '19 | vestiging Amersfoort
We hebben onze nieuwe keuken gekocht en laten plaatsen door Grando Amersfoort. Prima service en de twee installateurs waren ook toppers.
FOTO VAN FAM DE GRAAF
Reactie of foto toevoegen
“Keurig”
Door Leo Hoksbergen op dinsdag 23 apr 2019 '19 | vestiging Zwolle
We hebben een keuken gekocht bij Grando Zwolle. We zijn door Grando Zwolle uitstekend geadviseerd bij het uitkiezen van onze nieuwe keuken en erg blij met het mooie resultaat! Ook tijdens de voorbereidingen voor het plaatsen van de keuken (leidingwerk, stucwerk e.d.) is alles keurig en professioneel afgewerkt. Een paar ontbrekende zaken zijn ook snel opgelost. De nieuwe Grando Zwolle is een aanwinst voor het keukenaanbod in Zwolle!
Reactie of foto toevoegen
“Prachtig”
Door Fam. Wiersma op dinsdag 23 apr 2019 '19 | vestiging Den Helder
25 jaar uitgekeken naar deze nieuwe keuken, Grando Den Helder heeft onze droom waar gemaakt. Het is prachtig geworden! Mede dankzij het engelen geduld van Joop en de ervaren keukenzetters is alles helemaal goed gekomen.
Reactie of foto toevoegen
“Alles goed verlopen”
Door Fam. Machielse op maandag 22 apr 2019 '19 | vestiging Breda
Wij hebben bij de vestiging Breda een keuken gekocht. Vanaf het moment dat wij daar binnen kwamen werden we vriendelijk en op een professionele manier geholpen. Er werd ruim de tijd genomen en met ons meegedacht bij het uitzoeken en inrichten van de keuken. Er werd zelfs voor een lunch gezorgd. :) Na een aantal weken kwamen we nog een keer bij elkaar om nogmaals de gekozen keuken nog eens door te nemen zodat de keuze ook goed doordacht was. Ook de samenwerking mbt de voorbereidende werkzaamheden door keukenbouwersplus is ons zeer goed bevallen. Vanaf het moment van aankoop tot aan de oplevering zijn we compleet ontzorgt. Na de plaatsing is er ook nog een contactmoment geweest of alles goed was verlopen. Mochten we ooit nog voor de keuze komen te staan voor een keuken dan komen we zeker weer terug bij Grando Breda.
Reactie of foto toevoegen
“Nog steeds niet af”
Door D.Immerzeel op maandag 22 apr 2019 '19 | vestiging Hoogvliet Rotterdam
Badkamer gekocht bij Grando. Mooie ontwerp werd ook netjes geplaatst in september 2018 alleen jammer dat er wat dingen ontbraken en als dat er uiteindelijk wel kwam kapot was. Ook daar kon ik nog mee leven hadden de afspraak om 1000.- euro te betalen als alles af was. Je zou zeggen netjes geregeld nu. 22-03-2019 kregen wij en aanmaning dat er nog 248.- betaald moest worden, had zelf gezegd 1000.- is wat veel voor kapotte lade 248.- is redelijk, maar ja lade nog steeds niet vervangen ook nu nog niet 22-04-2019 en het is heel erg stil van Grando zijde. Afwachten wanneer de volgende aanmaning komt? Toen ik belde wel excuses en er werd gezegd dat er binnen 2 weken en afspraak gemaakt zou worden. We zijn intussen weer 1 maand verder en nog steeds niets gehoord. Badkamer is mooie maar het zou nog mooier zijn als alles nu eens geregeld zou worden hoe het hoort!
Reactie of foto toevoegen
“Goed geholpen”
Door Sandra en Mario Schollen op zondag 21 apr 2019 '19 | vestiging Tilburg
We hebben een keuken gekocht bij Jan Wooning van Grando en we zijn echt ontzettend goed geholpen! Er was een heel goed persoonlijk contact , en er werd heel goed geluisterd naar onze wensen! Het resultaat is geweldig! Nogmaals onze dank!!!
REACTIE VAN SANDRA EN MARIO SCHOLLEN
Aanvulling: Zoon Herman heeft ook uitermate nauwkeurig alles nagekeken en uitgezocht voor ons! En ook de monteur dacht heel goed mee bij het plaatsen van de keuken! Goed team!!!
Reactie of foto toevoegen
“Meer dan tevreden”
Door Chantal van Rijn op zondag 21 apr 2019 '19 | vestiging Breda
Een keuken gekocht. Geholpen door Vera, zeer deskundig, goede ideeen en erg vriendelijk! De keuken is inmiddels geplaatst. Super mooi, erg te reden. De jongens van het plaatsen Bart en Koen ook topjongens, gaan rustig te werk, denken mee. Kortom meer dan tevreden over Grando!!
Reactie of foto toevoegen
“Keurig”
Door Broers op zondag 21 apr 2019 '19 | vestiging Tilburg
We hebben een keuken aangeschaft. Verkopers zijn erg klantvriendelijk. Ik denk dat we wel 10x zijn teruggeweest en ook bij de tiende keer erg attent. Showroom is relatief tot andere keukenzaak en beperkt, maar toch weten ze heel veel te presenteren in een overzichtelijke setting. Montage verliep niet helemaal op rolletjes dus hier werd direct op geacteerd door Herman. Bij oplevering door Jan wederom ook uit eigen beweging nog wat aanpassingen door te voeren. Keurige dienstverlening dus. Algehele indruk van Grando: ik zou zonder twijfel weer teruggaan.
Reactie of foto toevoegen
“Zeer tevreden”
Door W.R. Kastelein op zaterdag 20 apr 2019 '19 | vestiging Utrecht
Keuken, wij zijn zeer tevreden over de keuken, de plaatsing en de afwikkeling.
Reactie of foto toevoegen
“Uitstekende service”
Door JM Lunenborg op zaterdag 20 apr 2019 '19 | vestiging Assen
Keuken gekocht, alleen de meubels. Inspiratie opgedaan via de website van Grando en de keuken ingetekend via het 3d tekenprogramma. Ontzettend goed geholpen door de medewerker. Denkt ook mee en is duidelijk en eerlijk. Ook dat we de apparatuur elders hebben gekocht was geen probleem. Daar werd zelfs over meegedacht bij bv de aanschaf van een Quooker en de rest van de apparatuur. Ook hebben we de keuken zelf geinstalleerd. Ook voor vragen tijdens de installatie was Grando bereikbaar en dacht mee. Kortom een uitgeklede keuken gekocht maar desondaks een uitstekende service!
FOTO VAN JM LUNENBORG
Zelf geinstalleerde keuken
Reactie of foto toevoegen
“Goed advies”
Door John op zaterdag 20 apr 2019 '19 | vestiging Groningen
Nieuwe keuken gekocht waarbij wij goed werden geadviseerd. De levering was op tijd, montage door de monteur Ryan was uitstekend. Deze man dacht in oplossingen, werkt snel en nauwkeurig en is ook nog een vriendelijk persoon. Kortom wij waren/zijn erg tevreden ondanks dat de keuken niet erg goedkoop was. (in vergelijking met andere zaken) maar goede service is onbetaalbaar!
FOTO VAN JOHN
Keuken langs de wand
Reactie of foto toevoegen
“Volgens afspraak”
Door Jaco Guijt op vrijdag 19 apr 2019 '19 | vestiging Hazerswoude-Dorp
Keuken gekocht bij Grando Keukens. Alles volgens afspraak en een hele goede monteur die alles perfect geïnstalleerd heeft
Reactie of foto toevoegen
“Super werk”
Door Rabia op vrijdag 19 apr 2019 '19 | vestiging Hoofddorp
Wij hebben een keuken gekocht bij grando Hoofddorp en zijn uitstekend geholpen door Marco zelf. Echt een aanrader als je opzoek bent naar een keuken/badkamer. Er wordt naar je geluisterd en meegedacht!! De monteur Harold heeft super werk geleverd! Ben erg blij met de nieuwe keuken!
Reactie of foto toevoegen
“Prachtige nieuwe keuken”
Door Ed op vrijdag 19 apr 2019 '19 | vestiging Hoorn NH
Er is een prachtige nieuwe keuken geplaatst in een pand uit 1890. Goede adviezen gekregen en door een zeer deskundige monteur neergezet. Alles klopte qua afspraken; er mankeert werkelijk niets aan.
FOTO VAN ED
Reactie of foto toevoegen
“Van alles verkeerd gegaan”
Door Fam. Happel op woensdag 17 apr 2019 '19 | vestiging Hengelo OV
Grando waarom doen jullie dit klanten aan? Vriendelijke en meedenkende Grando franchise ondernemers. Materialen voor onze nieuwe badkamer 31-12-2017 besteld bij Grando Hengelo. Bewust gekozen voor het laten plaatsen van de badkamer door een kleine zelfstandige, iemand waarmee goede afspraken te maken waren en in het bezit van twee 'rechter' handen. Vier weken gepland voor de badkamer verbouwing en vier weken onderdak gevonden in bungalowpark. De door ons uitgezochte tegels zaten niet in het pakket van Grando, deze zouden we daarom elders kopen. Tijdens de prijsonderhandeling gaven ze aan een goede deal te kunnen aanbieden als we de tegels toch via Grando zouden laten leveren. Prima plan. Helaas is in het vervolg traject vrijwel alles misgegaan en hebben ze zelfs aangegeven 'Het lijkt wel of er niets in één keer goed mag gaan'. De belangrijkste items:
• Week 52: akkoord orderbevestiging voor alle badkamermaterialen. Levertijd 6-8 weken
• Week 11: start verbouwing. Levering materialen zonder tegels, zonder douche unit en met verkeerde radiator
• Week 14: levering tegels >> nog maar 2 dagen om totale badkamer te tegelen en alles te monteren. Grando tevergeefs gevraagd om een vakman te leveren om deze klus af te maken.
• Week 19: Grando kan eindelijk douche unit leveren (90-90 cm, maar volgens Grando 'maatwerk') > deze hebben wij geannuleerd, we waren er helemaal klaar mee. I.p.v. de betaalde € 1925 kunnen we de inkoopprijs van € 745 terugkrijgen uit 'coulance'. Schandalig!

Gevolgen: Onze aannemer heeft in de avonduren en weekenden onze badkamer afgemaakt. De planning voor alle andere leveranciers (o.a. schilder en leveranciers vloerbedekking, bed) moest worden uitgesteld.

'Grando gaat altijd voor een 100% tevreden klant'. Helaas hebben wij hele andere ervaringen.
Reactie of foto toevoegen
“Zeer goed geholpen”
Door José op dinsdag 16 apr 2019 '19 | vestiging Almelo
Badkamer gekocht erg tevreden en moesten snel handelen, te laat pas gaan zoeken. Meneer is ook erg geduldig want soms ga je twijfelen aan alles.

Aanvulling ontvangen 16 april 2019: Ja badkamer is geleverd en wij zijn zeer goed geholpen!
Reactie of foto toevoegen
“Super tevreden”
Door Familie Meulendijk op dinsdag 16 apr 2019 '19 | vestiging Barendrecht
Vorige week is onze keuken geplaatst die wij gekocht hebben bij Grando Barendrecht. Het resultaat is echt prachtig! Het gehele proces vanaf de eerste keer dat wij de showroom binnenstapten t/m de plaatsing van de keuken thuis is heel prettig verlopen. Evert Rop van Grando Barendrecht en Willem Verhoeks van Verhoeks keukenmontage hebben er samen voor gezorgd dat wij een keuken hebben die voldoet aan al onze wensen en tot in de puntjes is verzorgd. Wij kunnen dan ook niets anders zeggen dan dat we super tevreden zijn!
Reactie of foto toevoegen
“Geplaatste keuken”
Door dj. bolta op maandag 15 apr 2019 '19 | vestiging Hazerswoude-Dorp
We zijn erg goed geholpen bij het samenstellen van onze nieuwe keuken. De keuken is alles op tijd geleverd en goed gemonteerd.
FOTO VAN DJ. BOLTA
Hoekkeuken
Reactie of foto toevoegen
Foto's
Adresgegevens Grando Keukens & Bad
Website: www.grando.nl
aAlmelo (38 ervaringen), Woonboulevard 24, 7606 JA Almelo, tel 0546 - 85 13 04
bAmersfoort (59 ervaringen), Euroweg 93, 3825 HB Amersfoort, tel 033 - 494 61 70
cAssen (27 ervaringen), Borgstee 10B, 9403 TV Assen, tel 0592 - 74 90 09
dBarendrecht (29 ervaringen), Van 't Hoffstraat 18, 2991 XP Barendrecht, tel 0180 - 72 6 802
eBergambacht (31 ervaringen), Transportstraat 28, 2861 DZ Bergambacht, tel 0182 - 35 23 31
fBreda (71 ervaringen), Kruisvoort 68, 4814 RZ Breda, tel 076 - 531 95 26
gDelft (27 ervaringen), Schieweg 3, 2627 AN Delft, tel 015 - 261 19 94
hDen Helder (14 ervaringen), Ravelijncenter 29, 1785 LX Den Helder, tel 0223 - 66 86 80
iDoetinchem (21 ervaringen), Nijverheidsweg 12, 7005 BJ Doetinchem, tel 0314 - 36 86 30
jEmmen (32 ervaringen), Cornelis Houtmanstraat 41, 7825 VH Emmen, tel 0591 - 64 67 00
kEnschede (7 ervaringen), Hendrik ter Kuilestraat 175, 7547 SK Enschede, tel 053 - 431 81 41
lEpe (23 ervaringen), Hoofdstraat 118, 8162 AN Epe, tel 0578 - 62 08 84
mGroningen (26 ervaringen), Hoendiep 97B, 9718 TE Groningen, tel 050 - 318 14 11
nHazerswoude-Dorp (109 ervaringen), Frankrijklaan 4, 2391 PX Hazerswoude-Dorp, tel 0172 - 23 63 23
oHeerenveen (14 ervaringen), Beurtschip 37, 8447 CL Heerenveen, tel 0513 - 65 05 35
pHeerhugowaard (25 ervaringen), H.P. Berlageweg 7, 1703 DG Heerhugowaard, tel 072 - 574 42 07
qHelmond (23 ervaringen), Engelseweg 202, 5705 AJ Helmond, tel 0492 - 54 55 35
rHengelo OV (53 ervaringen), Holtersweg 17, 7556 BS Hengelo, tel 074 - 291 91 37
sHilversum (43 ervaringen), 2e Loswal 1, 1216 BC Hilversum, tel 035 - 621 91 29
tHoofddorp (78 ervaringen), Kruisweg 771-773, 2132 NG Hoofddorp, tel 020 - 446 01 12
uHoogvliet Rotterdam (78 ervaringen), Nieuwe Langeweg 41, 3194 DC Hoogvliet, tel 010 - 490 44 70
vHoorn NH (93 ervaringen), De Factorij 55, 1689 AK Zwaag, tel 0229 - 23 03 33
wLelystad (14 ervaringen), Zuiderpoort 23, 8239 AB Lelystad, tel 0320 - 26 81 88
xMiddelburg (73 ervaringen), Mortiereboulevard 42, 4336 RA Middelburg, tel 0118 - 72 49 05
yMijdrecht (16 ervaringen), Industrieweg 38g, 3641 RM Mijdrecht, tel 0297 - 25 04 94
zNaaldwijk (65 ervaringen), Hovenierstraat 127, 2671 DB Naaldwijk, tel 0174 - 62 37 63
a1Purmerend (19 ervaringen), Edisonweg 17, 1446 TM Purmerend, tel 0299 - 22 35 80
b1Rotterdam (58 ervaringen), Watermanweg 33, 3067 GA Rotterdam, tel 010 - 479 31 85
c1Son (95 ervaringen), Ekkersrijt 4084, 5692 DA Son, tel 0499 - 49 17 92
d1Tilburg (65 ervaringen), Hestiastraat 2, 5047 VA Tilburg , tel 013 - 571 11 80
e1Uden (55 ervaringen), Vluchtoord 39, 5406 XP Uden, tel 0413 - 26 20 93
f1Utrecht (85 ervaringen), Kaap de Goede Hooplaan 100a, 3526 AR Utrecht, tel 030 - 288 92 72
g1Wormerveer (28 ervaringen), Samsonweg 5B, 1521 RA Wormerveer, tel 075 - 646 11 70
h1Zaandam (48 ervaringen), Pieter Ghijsenlaan 15, 1506 PW Zaandam, tel 075 - 614 75 83
i1Zevenbergen (57 ervaringen), Blokweg 7a, 4761 RA Zevenbergen, tel 0168 - 37 37 00
j1Zwolle (10 ervaringen), Marsweg 33, 8013 PE Zwolle, tel 038 - 720 08 68
Kaart
Website
Overzichtpagina's
Meer bedrijven
Over deze pagina
Het helpcentrum van Qasa bevat uitgebreide informatie over onder meer betrouwbaarheidscontrole, privacybescherming, scorebepaling, wijzigen of intrekken van ervaringen, en wat er gebeurt na het schrijven van een ervaring.