Feedback
8,4

Grando Keukens & Bad

Website: www.grando.nl
Ervaringen
Beschrijf ook uw ervaring en help tegelijk anderen bij hun keuze
Website
www.grando.nl
Bedrijfsomschrijving
Afkomstig van Grando Keukens & Bad
Grando staat voor betaalbaar keuken- en badkamerdesign
Bij Grando wordt over elke keuken en badkamer tot in detail nagedacht, samen met u. Gebruiksgemak, persoonlijke wensen en genieten staan voorop. Of u nu op zoek bent naar een landelijk moderne keuken of sfeervolle badkamer, bij Grando bent u aan het juiste adres.

Zoektocht naar uw droomkeuken en/of -badkamer
Onze adviseurs horen graag wat uw wensen zijn. Het begint met een passend advies op maat, verwerkt in een realistische 3D tekening. Samen met u komen we tot een ontwerp dat perfect bij u past. Wij nemen het werk van A tot Z uit handen, indien u dit wenst. Wij bieden een luisterend oor en monteren uw keuken en/of badkamer vakkundig.


Laat u inspireren en adviseren
Ons inspiratie magazine boek staat boordevol nuttige informatie die u helpt in de zoektocht naar uw nieuwe keuken en/of -badkamer. U kunt het gratis aanvragen via: www.grando.nl/keukens/inspiratieboek.

Showrooms
Bezoek een van onze prachtige showrooms en u zult versteld staan van de vele mogelijkheden en variaties die op keuken- en sanitairgebied te vinden zijn. Bekijk onze website voor de dichtstbijzijnde Grando vestiging bij u in de buurt: www.grando.nl/vestigingen.
Meer informatie over Grando Keukens & Bad
Grando inspiratatieboek: www.grando.nl/keukens/inspiratieboek
Grando showrooms: www.grando.nl/vestigingen
Ervaringen
Er zijn 1559 ervaringen over Grando Keukens & Bad. Alle ervaringen zijn door Qasa gecontroleerd. Uw ervaring toevoegen: schrijf een review
Bekijk ervaringen per score:
5 sterren756 ervaringen
4 sterren592 ervaringen
3 sterren54 ervaringen
2 sterren48 ervaringen
1 ster92 ervaringen

Per vestiging:
“Voorgerecht hoofdmenu en dessert”
Door Olga op zondag 17 mrt 2019 '19 | vestiging Utrecht
Wij kregen een nieuwe badkamer, tevens een separaat liggende toiletruimte.

Opmerkingen over het proces:

1 Ophanging handdoekradiator is niet naar tevredenheid gebeurd:
Er zijn 3 ophangpunten, waarvan de bovenste twee niet loodrecht op de wand staan, maar naar beneden hangen. Het derde ophangpunt middenonder is helemaal niet vastgezet. De twee aanvoerpijpjes van het water buigen daardoor door onder het gewicht van de radiator. Dit vinden wij een kwalijke zaak.
Later is dit tot redelijke tevredenheid aangepast.
2 De afronding van de werkzaamheden is naar onze mening overhaast gebeurd: We kregen geen uitleg/gebruiksaanwijzing over/van de vloerverwarming. Tevens bleek de afvoerruimte van de Easyrain vol te zitten met gruis waardoor het weglopen van het douchewater stagneerde. Dit hebben we zelf moeten ontdekken en schoonmaken.
3 Ons is niet duidelijk hoe het geregeld is met garantie van de diverse onderdelen van onze badkamer, zoals het badkamermeubel, de sanitairaccessoires, de radiator, de led-dimmer en ook de vloerverwarmingsunit.
4 De aanloop naar het creëren van de badkamer tijdens de verkoop in de showroom verliep vlekkeloos: Iris wist van de hoed en de rand en deed erg haar best. Tijdens de installatie ging alles ook goed, alleen in het staartje zat het venijn. We vonden dat de afronding van het geheel wel een beetje te snel ging met alle gevolgen daarvan, onder meer een lekkage in het badkamermeubel dat zijn sporen zichtbaar naliet.
5 Los van voorgaande kritische noten zijn wij heel tevreden met onze nieuwe Grando Badkamer, c.q. toilet.

Resumerend: Het voorgerecht was erg goed, het hoofdmenu iets minder en het dessert was wat teleurstellend. Ik hoop dat Grando uit onze ervaring lering trekt.
Reactie of foto toevoegen
“2 badkamers”
Door Sjoerd Veltman op donderdag 7 mrt 2019 '19 | vestiging Amersfoort
Voor de inrichting voor 2 badkamers gingen we naar SVEA. Dit is later omgezet naar Grando. Tijdens de planning werd ons voorgehouden dat er leidingwerk getekend zou worden. Na 3 afspraken bleek dit niet te kunnen en moest onze eigen aannemer dit regelen. Tijdens levering van de spullen; een fonteintje in de verkeerde kleur geleverd. Als er een nieuwe ligt moet je die zelf weer ophalen. Voor een wasbak dat de breed bleek te zijn moest €150,00 omruil kosten betaald worden. Voor een toiletbril die na montage een barst had werd gezegd: maar u heeft erop gezetten (ja natuurlijk). Van garantie was geen sprake. Gewoon een nieuwe bestellen en dan zeggen dat je wel €7,00 korting krijgt. Als je de factuur dan krijgt blijkt er maar €3,00 korting gegeven te zijn. Conclusie: we hebben voor €18 000,00 aan spullen gekocht bij Grando. Ze zijn een "dozenschuiver" en van service of meedenken met de klant hebben ze totaal geen kaas gegeten. Ik koop er nooit meer iets!
Reactie of foto toevoegen
“Oven van Boretti fornuis na 3,5 kaar kapot”
Door Patrick Rietveld op dinsdag 5 jun 2018 '18 | vestiging Hoofddorp
Na de handtekening, houdt de service op...

3,5 jaar geleden voorafgaand aan de aankoop van ons nieuwe huis een complete keuken inclusief apparatuur gekocht bij Grando Hoofddorp. Naast de aankoop van de keuken zelf, adviseerde de verkoper ook de bijbehorende apparatuur vooral bij Grando te kopen. Dankzij hun grote inkoopvolume konden we rekenen op een scherpe prijs EN geweldige service. De verkoper gaf aan pal achter de produkten te staan welke we via Grando zouden aanschaffen.

Korte opsomming van het begin: twee weken voor we ons huis zouden betrekken zou de keuken worden geplaatst. Verkeerd fornuis geleverd ( twee ovens ipv 1), bij volgende poging verkeerde kleur fornuis, derde poging grote kras aan de zijkant. Geadviseerd om deze laatste maar te accepteren, het duurde nu wel erg lang en Grando vond het best lastig om er steeds voor te moeten langskomen. Van compensatie geen sprake trouwens, ik kon ook gewoon wachten op de volgende... Na 6 maanden twee pitten van fornuis vielen steeds uit. Door Grando direkt doorverwezen naar Boretti. Ik kon zelf wel even bellen werd er gezegd....

Nu 3,5 jaar later is de oven van het Boretti fornuis er spontaan mee gestopt. Gebeld met Boretti. Toestel valt buiten garantie maar als antwoord op mijn stelling dat ik van een dergelijk apparaat ( A status en prijs) redelijkerwijs mocht verwachten dat dit niet zou gebeuren, gaf Boretti mij gelijk. Desondanks ligt een eventuele coulance bij de verkopende partij, Grando in dit geval.

Bovenstaand verhaal ook telefonisch bij Grando neergelegd. Medewerker vond het ook, ik mocht als klant wel meer verwachten van een dergelijk apparaat. Stuurt u ons maar een mail dan zien we even wat we kunnen doen. Maar de eigenaar moet er een beslissing over nemen. Gemaild met Grando, probleem voorgelegd en gevraagd naar een oplossing. Wellicht kon een monteur van Grando even naar het apparaat kijken of iets anders. Aangegeven overal voor open te staan...

De eigenaar bleek minder meedenkend of beter gezegd totaal niet. Hij zei er niets aan te kunnen doen en dat er geen sprake kan zijn van coulance vanuit Grando. Het advies was om het te melden bij de Consumentenbond, zij konden ons verder helpen. Het advies bleek een wassen neus, de consumentenbond verzamelt dergelijke klachten wel degelijk, maar kan op individueel niveau hier nu niets mee. Het streven is om een collectieve vuist te maken naar fabrikanten teneinde fabrikanten aan te sporen langere garantietermijnen te hanteren. Overigens een goed streven, maar voor ons in het heden geen oplossing. Kortom een zinloos en ook onjuist advies van de eigenaar van Grando, waarbij het de indruk wekt dat het de bedoeling is het af te schuiven, om er op die manier dan maar van af te zijn.

Samenvattend had ik meer van Grando verwacht. De voorgespiegelde service is op alle vlakken, in het begin en zeker nu, compleet achterwege gebleven. Uit ervaring blijkt dat het verkooppraatje over de service en het pal achter de produkten te staan, slechts een praatje. Grando Hoofddorp en dan specifiek de eigenaar, toont geen inlevingsvermogen, maakt de voorgespiegelde service niet waar, assisteert niet bij problemen ( belt u zelf maar met Boretti), voelt zich op geen enkele wijze verantwoordelijk voor wat er is geleverd aan de klant ondanks het prijskaartje ( garantie is nou eenmaal verlopen), biedt ook geen oplossingen maar schuift het af ( consumentenbond kan u helpen) en wil er niets eens over meedenken ( wellicht kan een Grando monteur bij u langs komen), maar strijkt WEL na het zetten van de handtekening het geld op.

Ik zou op basis van onze ervaringen zeker niet met Grando Hoofddorp in zee gaan.
REACTIE VAN DETLEF KOK
Geachte heer Rietveld, Wij bij Grando vinden het vervelend als iemand een probleem heeft met een apparaat wat wij hebben verkocht en helpen in deze altijd om een probleem op te lossen. Echter ten tijden van uw melding was het apparaat 4 jaar oud. U heeft 2 jaar volledige garantie, deze is dus ook al 2 jaar verlopen. Wat natuurlijk vervelend is als er iets stuk gaat. Ik heb Marco de eigenaar gesproken en er is wel degelijk contact geweest met Boretti vanuit Grando echter heeft dat niet geresulteerd in een coulance i.v.m. de leeftijd van het apparaat. Ook wij volgen in deze Boretti met hun garantie. Wat ons betreurt is dat u in deze dit medium gebruikt om ons de zwartepiet toe te spelen, omdat wij de reparatie niet of deels niet willen vergoeden na 4 jaar en op deze manier u gelijk via sociale media probeerd te halen.
Met vriendelijke groet, Detlef Kok Grando Hoofddorp
REACTIE VAN PATRICK RIETVELD
Deze reactie raakt kant noch wal. Het gaat niet om het toespelen van de zwarte piet, het gaat erom dat Grando niets, maar dan ook echt niets heeft gedaan om het probleem op te lossen. Het gaat ook niet over gelijk halen, maar wel over de totale non-service wat Grando biedt en je gewoon in de kou laat staan en door verwijst naar de Consumentenbond. Deze laatste kunnen niets doen. Wat heb je daar dan aan. Leuk geprobeerd om mij neer te zetten als klant die zijn gelijk wil halen maar een nog verdere teleurstelling eigenlijk. Grando heeft zich op geen enkele wijze ingezet voor mij als klant en met een kluitje in het riet gestuurd.
Reactie of foto toevoegen
“Goed geholpen maar levering teleurstellend”
Door Marc op maandag 11 dec 2017 '17 | vestiging Utrecht
Badkamer: mooie producten en we zijn blij met het resultaat als de badkamer af is. We zijn goed geholpen in de winkel Utrecht. Servicemonteur vakbekwaam en communicatief sterk.Dit is een Garantie van Grando: binnen 3 weken kan men de badkamer gebruiken. Inmiddels is het week 5 en het is nog niet afgeleverd. Ik wacht nog op de koppelingen voor de radiator. Geen communicatie vanuit Grando. Ik ben het eens met een andere recensie hier: heeft Grando het geld binnen? Dan hoeven ze verder geen service meer te verlenen. Teleurstellend
Reactie of foto toevoegen
“Garantie radiator”
Door fam de jong op zondag 20 aug 2017 '17 | vestiging Hoogvliet Rotterdam
Prachtige badkamer gekocht en laten plaatsen door de Grando. Na 5 jaar ging de verwarming enorm roesten. We hebben contact opgenomen met de Grando, het was garantie werk, we kregen een nieuwe. Maar wat een slechte nazorg, slecht contact, er kwam maar geen afspraak. Na een half jaar eindelijk geplaatst, helaas een verwarming met beschadigingen. Direct contact opgenomen voor het plaatsen van weer een andere verwarming, maar dit is nu al weer meer dan 2 maanden geleden............. helaas nog niks gehoord!
Reactie of foto toevoegen
“Composieten keukenbladen”
Door M vd H. op maandag 26 jun 2017 '17 | vestiging Zaandam
In februari 2016 door Grando zaandam een mooie keuken laten plaatsen, mooi ontwerp, in eerste instantie goede service mbt opleveringspuntjes. Totdat wij december 2016 een scheur in 1 van de 2 aaneengesloten composiet bladen ontdekken, omdat ze van mening zijn dat dit niet zomaar kan en min of meer de gaskookplaat de oorzaak hiervan moet zijn (een smeg, niets bijzonders maar door ons geleverd/ door Grando vakkundig gemonteerd), laat Grando de leverancier van het composiet blad beoordelen. Volgens de beste man zat de scheurer al jaren (!??), keuken nog geen jaar oud destijds! Blad blijkt door te hangen en is daarom gescheurd. 2 maart 2017 zegt Grando schriftelijk toe de schade te herstellen. 5 mei 2017 een vage mail of wij het akkoord kunnen geven op evt kleur en accent verschil, hierop hebben wij gereageerd dat wij begrijpen dat er productie verschil kan zijn en wanneer wij dit verschil acceptabel vinden, dan pas akkoord geven. Op de vraag hoe Grando het nieuwe te plaatsen blad beter wil gaan ondersteunen hebben wij nu, 26 juni 2017 nog geen antwoord en ook nog geen nieuw blad! Ontwerp en plaatsing was prima! Nu er nazorg en garantie verleend moet worden: Ga jullie diep schamen!
REACTIE VAN M VD H
1.2 Nou... t heeft bijna een jaar geduurd, maar op 19 oktober 2017 is het blad vervangen. De oorzaak van de scheur bleek zoals verwacht in het onderstaande blok te zitten. De vakmannen zijn ruim een half uur bezig geweest om het wel helemaal recht te stellen. Daarna was het nieuwe blad snel geplaatst. De bladen nu met steenlijm aan elkaar gemonteerd ipv kit, ziet er ook meteen mooier uit.
REACTIE VAN M VD H
2.2. De monteurs, ZZP, keurig werk geleverd. De binnendienst in zaandam heeft nog wel een slag te maken. Wij zijn blij dat we weer van de keuken kunnen genieten, zonder schade
Reactie of foto toevoegen
“Garantie goed opgelost”
Door Marcel Bruin op woensdag 22 mrt 2017 '17 | vestiging Hazerswoude-Dorp
Wij hadden net voor de garantie verliep, problemen met onze toillet brillen. De fabrikant van de brillen lukte het maar niet om de juiste onderdelen te leveren. Grando Keuken en badkamer centrum Waddinxveen heeft daarna zelf de garantie op zich genomen en ons netjes zonder moeilijk te doen twee nieuwe brillen geleverd. Ik moet zeggen trouwen nu ik toch een revieuw plaats dat wij indertijd gewoon goed en niet opdringerig geholpen zijn. Hebben wij weer een badkamer nodig of een keuken dan gaan we er zeker weer langs.
Reactie of foto toevoegen
“Geen service”
Door Kroon op donderdag 5 jan 2017 '17 | vestiging Zaandam
In 2016 heb ik bij Grando een keuken gekocht. Niet goedkoop maar ik werd vriendelijke geholpen. Omdat ik aan het verbouwen was en het afmonteren van de keuken zelf deed was er wat werk blijven liggen; het afmonteren van de greeplijsten. Bij het monteren hiervan bleek één kastje niet de benodigde sparing in het hout te hebben waardoor deze niet gemonteerd kon worden. Hierover heb ik meerdere keren moeten bellen en mailen. Uiteindelijk kreeg ik te horen dat Grando niet kosteloos een nieuw kastje kon leveren... Erg vreemd, ze hebben tenslotte niet het juiste product afgeleverd en voor zover er garantie op een keukenkastje kan zitten was het defect nog altijd binnen een jaar na levering geconstateerd. Je word dus goed geholpen als je iets wilt kopen maar daarna is de service waardeloos.
Reactie of foto toevoegen
“Keuken keurig maar garantie is minpunt”
Door Henk op donderdag 30 jun 2016 '16 | vestiging Breda
Bij aankoop keurig te woord gestaan, ook plaatsen van de keuken prima en netjes verlopen. Afspraken keurig nagekomen. Min punt bij aanspraak maken op garantiebepalingen na betaling, wordt er niet gereageerd. Garantie stelt klaarblijkelijk weinig voor. Jammer.
Reactie of foto toevoegen
“Keurige oplossingen bij storingen”
Door Arjan op zaterdag 26 dec 2015 '15 | vestiging Naaldwijk
In 2012 hebben wij onze keuken gekocht, dus alweer even geleden. Destijds werd er zeer goed meegedacht, goede tips gegeven om vervolgens een aangepaste tekening op schaal te maken. We zijn ook bij andere bedrijven geweest, maar merkten dat die snel een keuken wilden verkopen. De vriendelijkheid, deskundigheid en betrouwbaarheid gaven de doorslag. Bij de betrouwbaarheid speelde ook de vijf jaar garantie zeker een rol. Eind 2014 hebben een storing gehad met ons afwasmachine, maar dit is keurig opgelost binnen de garantie. Recent hebben ze ook enkele panelen vervangen en ook dit is weer keurig opgelost! Helemaal top!
REACTIE VAN GRANDO RETAIL
Beste Arjan, Bedankt voor het delen van uw ervaring over Grando Naaldwijk. We proberen het voor de klant altijd zo goed mogelijk op te lossen en vinden het daarom ook fijn dit terug te lezen op deze website! Dank daarvoor.
Reactie of foto toevoegen
“Hoogglans keuken”
Door Anton op woensdag 16 dec 2015 '15
Witte hoogglans keuken ziet er na 6 jaar niet meer uit. De laklaag laat los en sommige delen worden geel. Het lijkt wel of ik een doffe gele keuken heb. De klacht bij Grando neergelegd. Eerst kwamen ze met het is uw eigen schuld. Ik zou te agressieve schoonmaakmiddelen gebruiken bij het schoonmaken! Gaf aan dat ik alleen een nattedoek gebruikte bij het schoonmaken. Toen werd het, komt door de zon.
Onze keuken ligt op het noorden dus dat leek me ook sterk. Na de schuld eerst bij onzelfstandige neer te leggen kwamen ze met een oplossing. De garantie is afgelopen maar er kon wel een monteur langs komen om te kijken wat er nou precies aan de hand was. Maar moest wel 150 euro betalen voor deze monteur. Terwijl ik meerdere foto's had gemaild waarop het probleem duidelijk is te zien. Ik ben niet ingegaan op deze oplossing. Ik ga die kosten voor de monteur niet zelf betalen omdat Grando een slecht product afleverde. Een andere oplossing is er niet volgens Grando. Mocht je na 5 jaar alweer een nieuwe keuken willen kopen ga naar Grando. Dus bij deze wil ik iedereen waarschuwen, koop geen hoogglans keuken bij Grando!
REACTIE VAN GRANDO RETAIL
Beste Anton, Bedankt voor het delen van uw ervaring. Ik heb uw ervaring en gegevens doorgestuurd naar de verantwoordelijke binnen de organisatie, zodat er nogmaals naar gekeken kan worden. Uit uw verhaal begrijp ik dat er al reeds een voorstel is gedaan, we zullen deze intern daarom ook bespreken en kijken wat we voor u kunnen betekenen.
Reactie of foto toevoegen
“Zeer tevreden met het resultaat”
Door B.G.J. Ernens op dinsdag 16 jun 2015 '15 | vestiging Assen
Reeds in het offerte traject zeer goed voorgelicht. De offerteprijs was aanvankelijk boven het budget, echter door het vakmanschap van de manager/eigenaar van de vestiging hebben wij een uitstekende compromis kunnen sluiten. In de uitvoering waren er specifieke punten die een betere oplossing verdienden, waarbij gezegd dient te worden, dat dit zonder het trekken van de portemonnee is opgelost.
De geleverde en geïnstalleerde Sun shower raakte defect. Het glas is gesprongen. Echter door toedoen van Grando is dit uitstekend onder garantie door de servicedienst van Sun shower opgelost. Het tegelwerk en het strakke plafond overtreffen onze verwachtingen. Wij zijn zeer tevreden met de door Grando Assen geleverde badkamer en hopen er nog lang plezier van te hebben.
Reactie of foto toevoegen
“Loslaten”
Door H. Zandstra op dinsdag 10 feb 2015 '15 | vestiging Hengelo OV
Heb een keuken gekocht en nu blijkt naar 5,5 jaar dat de opdek allemaal los laat grando bij mij thuis geweest en zegt dat de garantie naar 5 jaar is afgelopen en kunnen hier niets meer van halen. Hij gaf toe dat de keuken in de fabriek niet goed was gelijmd maar ze deden geen zaken met de fabriek meer en ik kan fluiten met een keuken die niet meer mooi is en een schade van € 1000 tot € 1500 kom nooit meer bij grando keukens in Hengelo.
Reactie of foto toevoegen
“grando garantie”
Door R. de Boer op zondag 18 jan 2015 '15 | vestiging Zaandam
Ruim twee jaar geleden een complete keuken gekocht en laten installeren. Plaatsing was al ongeveer een half jaar later dan afgesproken. In het begin zag ik een klein luchtbelletje achter het melkglas van een dure wandkast. Pas na twee jaar was dat veel erger (meerdere luchtbellen) geworden en deed ik een beroep op garantie/service. Via de fabrikant werd een nieuwe klep geleverd, maar de plaatsing moest € 105 kosten en zou volgens Grando Zaandam niet onder garantie mogen van de branche-organisatie. Onder protest is door mij betaald. Het inhangen van de deur duurde 10 minuten (staat ook op het formulier van de monteur, die zich waarschijnlijk hevig schaamde voor dit bedrag en slechte service. Ik zag dat op de site van Grando staat dat zij 100% tevreden klanten hebben. Dit maakt mij vreselijk kwaad en gemotiveerd om alle kennissen en relaties te waarschuwen om zeker geen zaken te doen met Grando.
Reactie of foto toevoegen
“Nooit meer!”
Door DLN op maandag 27 okt 2014 '14 | vestiging Hoogvliet Rotterdam
Toen wij binnen kwamen kon alles geregeld worden en de beste service kon verleend worden, nou niet dus. Kastjes die wij wilden waren ineens uit het assortiment (3 maanden na aankoop). Toen smeerden ze ons een duurdere keuken aan en eenmaal alles betaald was de service ver te zoeken. Moesten het zelf plaatsen (een keukentje van 3 meter breed 8100 euro dus ja) Advies was teveel moeite dus moesten zelf nadenken over het plaatsen, geen beschrijving of niks en voor de garantie voor het blad moesten wij een monteur laten komen voor 150 euro. Nogmaals van tevoren kan alles en na betaling is er niets meer mogelijk. Zou niemand Grando aanraden.
Reactie of foto toevoegen
“Wat een verademing!”
Door Erik Opree op woensdag 3 sep 2014 '14 | vestiging Hoogvliet Rotterdam
Cindy heeft ons geadviseerd over een nieuwe vaatwasser. Het is een Miele G 4480 SCVi, dat is er één met een besteklade, geworden. Het apparaat is razendsnel geleverd en ik heb het zelf ingebouwd. Daarbij heb ik niet in de gaten gehad dat er een knopje bij het sluiten van de deur ingedrukt werd waardoor er allerlei vreemde klachten kwamen. Dit is door Miele in samenspraak met Grando perfect opgelost onder garantie. Wij zijn zeer te spreken over de vaatwasser en de manier waarop alles is gegaan. De prijs kwaliteit verhouding is zeer goed en wij kunnen Grando Hoogvliet dan ook aan iedereen aanbevelen.
Reactie of foto toevoegen
“slechte service”
Door gouwen op zaterdag 12 apr 2014 '14 | vestiging Rotterdam
Keuken laten plaatsen in 2008. Al meteen problemen met de vaatwasser dit tot 3 keer gerepareerd in de garantie periode en 2x na de garantie en dit zelf betaald. Nu de vaatwasser kapot, de afzuigkap kapot, de oven warmt niet meer goed op en de vriezer zit onder het ijs en zou automatisch ontdooien dus niet. Alles door gestuurd naar Grando retail dit duurt al 2 weken en dan krijg je te horen dat dit allemaal buiten de garantie valt en zelf maar naar de service moet gaan bellen voor een oplossing. Ik ga het nu bij de geschillen commissie neerleggen of bij radar kijken of er dan wat gebeurt. Dus koop geen keuken bij Grando slechte apparatuur.
Reactie of foto toevoegen
“Erg slechte service”
Door Karel op vrijdag 11 okt 2013 '13
Onze bauknecht koelkast is na 1 jaar kapot gegaan en na 2 monteurbezoeken (2 vrije dagen) gerepareerd. Na 4 jaar (5 jaar garantie) was er hetzelfde euvel en na 3 monteurbezoeken (3 vrije dagen) is de koelkast vervangen. Deze kosten zijn niet vergoed door Grando. Daarnaast zijn we er achter gekomen dat de koelkast nu 680 Euro goedkoper is dan tijdens de verkoop werd voorgedaan. Hoogst onbetrouwbare partij.
Reactie of foto toevoegen
“Slechte service en kwaliteit”
Door John op woensdag 27 mrt 2013 '13
Bij Grando in 2011 een keuken gekocht. Al redelijk snel na de installatie begonnen de meubelpanelen krom te trekken. Monteur geweest en de panelen opnieuw gesteld. Na een half jaar opnieuw een sterk kromtrekkend meubelpaneel voor de koelkast. Oorzaak: Een fout in het ontwerp van de kast zorgt dat het condens en de warmte van de koelkast niet wegkan. Het probleem zal alleen maar verergeren. Antwoord Grando: De garantie op de montage is verlopen, wij willen het oplossen maar u mag alles zelf betalen. Maar dit is toch geen montagefout maar een ontwerpfout? Daar zou volgens de voorwaarden van Grando 5 jaar garantie op zitten. Grando blijft echter vasthouden aan een montagefout terwijl dit overduidelijk niet het probleem is. Ik dacht dat Grando anders was als de rest. Wat kan een mens zich toch gruwelijk vergissen. Mensen trap niet in die mooie garantiepraatjes van Grando je wordt gewoon opgelicht.
Reactie of foto toevoegen
“Zeer goed geholpen”
Door José op dinsdag 16 apr 2019 '19 | vestiging Almelo
Badkamer gekocht erg tevreden en moesten snel handelen, te laat pas gaan zoeken. Meneer is ook erg geduldig want soms ga je twijfelen aan alles.

Aanvulling ontvangen 16 april 2019: Ja badkamer is geleverd en wij zijn zeer goed geholpen!
Reactie of foto toevoegen
“Super tevreden”
Door Familie Meulendijk op dinsdag 16 apr 2019 '19 | vestiging Barendrecht
Vorige week is onze keuken geplaatst die wij gekocht hebben bij Grando Barendrecht. Het resultaat is echt prachtig! Het gehele proces vanaf de eerste keer dat wij de showroom binnenstapten t/m de plaatsing van de keuken thuis is heel prettig verlopen. Evert Rop van Grando Barendrecht en Willem Verhoeks van Verhoeks keukenmontage hebben er samen voor gezorgd dat wij een keuken hebben die voldoet aan al onze wensen en tot in de puntjes is verzorgd. Wij kunnen dan ook niets anders zeggen dan dat we super tevreden zijn!
Reactie of foto toevoegen
“Geplaatste keuken”
Door dj. bolta op maandag 15 apr 2019 '19 | vestiging Hazerswoude-Dorp
We zijn erg goed geholpen bij het samenstellen van onze nieuwe keuken. De keuken is alles op tijd geleverd en goed gemonteerd.
FOTO VAN DJ. BOLTA
Hoekkeuken
Reactie of foto toevoegen
“Prima begeleiding”
Door Jenny Cockshull op maandag 15 apr 2019 '19 | vestiging Rotterdam
Wij kochten een nieuwe keuken werkblad met spoelbak en gas kookplaat. Alle personeel in de winkel waren vriendelijk en we waren deskundig geholpen en geadviseerd. Er werd nauwkeurig opgemeten (het is een aparte form keuken) en de montage was vlot en met aandacht uitgevoerd. Al met al een prima behandeling en een mooie resultaat.
Reactie of foto toevoegen
“Keurig”
Door Bas op zondag 14 apr 2019 '19 | vestiging Hoofddorp
Nette en deskundige verkoper, die goed luistert en diverse mogelijkheden heeft besproken. De installateur was een keurige, ervaren installateur die netjes en schoon werkt. Hij ruimde al zijn spullen en inpakmateriaal op!!!
Reactie of foto toevoegen
“Top”
Door Tom op zondag 14 apr 2019 '19 | vestiging Son
Top keuken gekocht, alles conform afspraak!

Aanvulling ontvangen 16 april 2019: Montage is goed verlopen (door keukenbouwersplus).
Reactie of foto toevoegen
“Badkamer met montage”
Door Dumas op zondag 14 apr 2019 '19 | vestiging Barendrecht
Badkamer gekocht. Adviseur was zeer behulpzaam, ook nadat bleek dat de gekozen doucheafvoer te hoog was, kon deze omgeruild worden (met bijbetaling) naar een afvoer die lager is. Dit scheelde 3cm ophogen van de vloer. Jammer dat de vloertegels die te veel waren (ca. 5m²) niet teruggenomen konden worden.
Reactie of foto toevoegen
“Super tevreden”
Door Angelina Jan Potuyt op zondag 14 apr 2019 '19 | vestiging Tilburg
Eind oktober zijn wij naar Tilburg gereden vanuit Rotterdam. Dit omdat we goede ervaringen hoorde van mensen over Jan en Herman. Super geholpen vriendelijk geduld professioneel en alle tijd om een keuken samen te stellen voor ons. Wij waren er zo uit hier gingen we onze keuken bestellen! Afgesproken eind februari de keuken te plaatsten door echt een vakman die mee dacht onze complimenten ! Herman kwam nog kijken naar de keuken met een mooie bos bloemen. Super blij met de keuken binnenkort gaan we neuzen voor badkamer die we volgend jaar willen. De moeite om vanuit Rotterdam naar Tilburg te rijden super service Top team. Zeker een aanrader om de trip te maken !
Reactie of foto toevoegen
“Uitstekend”
Door Henny Boot op zaterdag 13 apr 2019 '19 | vestiging Naaldwijk
Een keuken aangekocht. Uitstekend geholpen. Vakmensen werken hier.
FOTO VAN HENNY BOOT
Resultaat van de keuken
Reactie of foto toevoegen
“Resultaat is fantastisch”
Door Guido Rossel op zaterdag 13 apr 2019 '19 | vestiging Tilburg
Wij hebben een mooie hoekkeuken gekocht, we hebben goed advies gekregen en zijn goed geholpen door Herman. Hij neemt de tijd legt alles goed uit en geeft vrijblijvend de offerte mee om er thuis rustig over na te denken. Het resultaat is fantastisch.
FOTO VAN GUIDO ROSSEL
Mooie hoekkeuken
Reactie of foto toevoegen
“Prima advies en begeleiding”
Door L. Saraber op zaterdag 13 apr 2019 '19 | vestiging Rotterdam
Prima advies en begeleiding bij de aankoop door dhr. Isik. De communicatie tijdens de installatie had beter gekund maar het resultaat is erg mooi geworden.
FOTO VAN L. SARABER
Badkamer met douchewand
Reactie of foto toevoegen
“Keukenblad met kookplaat en wasbak”
Door A.Janson op vrijdag 12 apr 2019 '19 | vestiging Hilversum
Keukenbladen, inductiekookplaat. Prima geïnstalleerd door kundige monteur
Reactie of foto toevoegen
“Tot in de puntjes verzorgd”
Door alfred kennis op vrijdag 12 apr 2019 '19 | vestiging Hoorn NH
keuken en badkamer tot in de puntjes verzorgd....vandaar dat ik iedereen zal aanraden om naar Grando te gaan.
Reactie of foto toevoegen
“Mooie keuken”
Door F. Gerkema op donderdag 11 apr 2019 '19 | vestiging Utrecht
Een mooie nieuwe keuken. Erg tevreden, ik zou Grando zeker aanbevelen aan iedereen.
Reactie of foto toevoegen
“Keukenrenovatie”
Door Sytze op woensdag 10 apr 2019 '19 | vestiging Hazerswoude-Dorp
Onze keukenrenovatie is erg geslaagd! Het is mooi geworden en er is netjes gewerkt.
Reactie of foto toevoegen
“Zeer tevreden”
Door J.C. van Sandijk op woensdag 10 apr 2019 '19 | vestiging Hazerswoude-Dorp
hele keuken gekocht goede ervaring prima geholpen

Aanvulling ontvangen 10 april 2019: De keuken is geleverd, en hij is prima gemonteerd we zijn zeer tevreden.
Reactie of foto toevoegen
“Prima gegaan”
Door A van de Goor op dinsdag 9 apr 2019 '19 | vestiging Zwolle
Wij hebben onlangs een keuken gekocht in Zwolle. De ervaring met de verkoper, bedrijfsleider en de installateurs is meer dan prima geweest. Omdat het geen recht toe recht aan keuken werd was er nogal wat creativiteit nodig en dat is door Grando Zwolle zeker geleverd!
Reactie of foto toevoegen
“Goed resultaat”
Door Koudstaal op vrijdag 5 apr 2019 '19 | vestiging Barendrecht
Advies, ontwikkeling en het daadwerkelijk uitvoeren .. en dan nog mooier dan wij konden dromen! Bedank voor het goede advies voor zowel de keuken, vloer, woonkamer en ook het verlichtingsplan. Het resultaat is verbluffend! Bedankt Team Grando Barendrecht
Reactie of foto toevoegen
“Goed ontzorgd”
Door JanKees Donkers op woensdag 3 apr 2019 '19 | vestiging Amersfoort
Keuken badkamer en desingn radiator in de woonkamer. Al voor de derde keer zaken gedaan met Dinesh en zijn team. Tuurlijk wat kleine afwerkpuntjes, maar dat heb je altijd en bovendien zijn die prima opgelost. Ontzorgd noemen ze dat daar.
Reactie of foto toevoegen
“Redelijk geholpen”
Door R de vries op maandag 1 apr 2019 '19 | vestiging Utrecht
Keuken & badkamer. Had geen ervaring met dit bedrijf. Ben redelijk geholpen.
Reactie of foto toevoegen
“Geleverde keuken”
Door KR Oliver op maandag 1 apr 2019 '19 | vestiging Hoofddorp
Ik heb een keuken gekocht, ik ben goed geadviseerd en zeer tevreden over het resultaat
Reactie of foto toevoegen
“Badkamerspullen gekocht”
Door Fens op maandag 1 apr 2019 '19 | vestiging Zaandam
We hebben een badkamer gekocht bij Grando Zaandam. Vriendelijk personeel / mooie badkamers / komen hun afspraken na.
Reactie of foto toevoegen
“Reuze blij”
Door Fam.van Ooij op zondag 31 mrt 2019 '19 | vestiging Tilburg
Na 20 jaar was onze keuken wel aan vervanging toe, maar nadat we een zestal keukenverkopers hadden bezocht zagen we door de bekende bomen het bos niet meer. Uiteindelijk kregen we contact met Jan Wooning en hij kwam zelfs bij ons thuis de situatie bekijken, zodat hij kon adviseren wat we het beste konden doen: renoveren of de keuken vervangen. Het werd het beste van twee werelden;de basis van de keuken was prima en het zou een kwestie zijn van de deuren en laden over laten spuiten, een nieuw aanrechtblad , vervangen van de apparatuur en nieuwe bovenkasten . We hebben daarna de fraaie showroom in Tilburg bezocht en kwamen er heel snel uit met mooie materialen en een prima prijs, inclusief plaatsen. Al het materiaal is op tijd en compleet geleverd en de monteur meldde zich volgens afspraak. Toen de keuken geïnstalleerd was ontdekten we toch nog wat dingen die we anders wilden, wat naar volle tevredenheid geregeld is. Kortom: we zijn reuze blij met onze (gedeeltelijk) nieuwe keuken en de superservice van Grando Tilburg. Het was de rit vanuit de regio Rotterdam volledig waard!
Reactie of foto toevoegen
“Ontzettend goed advies”
Door Adri en Ans van Heusden, s-Graveland op zondag 31 mrt 2019 '19 | vestiging Hilversum
Begin dit jaar hebben wij een deels nieuwe keuken aangeschaft bij Grando Hilversum. Het advies van Martin de Winter, de eigenaar, was ontzettend goed. Echt meedenken en niet alleen maar willen verkopen. Wij hebben ook op advies van Martin onze oude wandtegels laten vervangen door stucwerk, wat onze keuken een veel mooier aanzicht heeft gegeven. De keuken werd op tijd geleverd, vakmanschap van zowel de schilder als de installateur waren erg goed en het contact erg plezierig. Wij zijn ontzettend tevreden en zouden het iedereen, die overweegt een nieuwe keuken aan te schaffen, naar dit adres verwijzen. Adri en Ans van Heusden 's-Graveland
Reactie of foto toevoegen
“10+”
Door Lion Hiemenz op zondag 31 mrt 2019 '19 | vestiging Zaandam
Geweldige vestiging: helpen goed en zonder veel druk stellen ze je droomkeuken samen. Genoeg keuze en met een geweldig advies, denken ook echt mee met ons. Doen er ook alles aan om alles aan jouw wensen te voldoen. Ook bij levering en services is alles perfect geregeld, aftersales krijg van mijn een 10+. Zou ook iedereen aanraden om zeker naar deze winkel te gaan. Mocht ik weer een keuken nodig hebben ga ik hier ook weer zeker naartoe.
Reactie of foto toevoegen
“Fijn team”
Door Peter Rietvelt op zaterdag 30 mrt 2019 '19 | vestiging Doetinchem
Modelkeuken uit de etalage, 's-morgens eerst een nieuwe keuken uitgezocht en na de lunch zagen we deze keuken staan in de showroom en zijn we weer opnieuw begonnen met het berekenen of deze keuken in ons huis zou passen. Je moet maar de tijd voor nemen en uittrekken, maar uiteindelijk is het een plaatje geworden. Dankzij de vakmanschap o.a. sloper, installateur, stukadoor, tegelzetter en de keukenzetter. Fijn team wat zeer goed samenwerkt en communiceert.
FOTO VAN PETER RIETVELT
Keuken met koof
Reactie of foto toevoegen
“Heel goed advies”
Door Ellis en Hans Melkert op vrijdag 29 mrt 2019 '19 | vestiging Heerhugowaard
Wij hebben een keuken gekocht bij Grando Heerhugowaard, en zijn heel goed geadviseerd door Jeff. Ook de voorbereidende werkzaamheden en montage zijn goed verlopen door de bemiddeling van Jeff. Wij zijn helemaal blij met de nieuwe keuken en zullen Grando Heerhugowaard zeker aanbevelen.
FOTO VAN ELLIS EN HANS MELKERT
Hoekkeuken
Reactie of foto toevoegen
“Perfect gegaan”
Door Peters op vrijdag 29 mrt 2019 '19 | vestiging Hengelo OV
We hebben een nieuwe keuken gekocht, advies,levering en plaatsing waren perfect, we zijn erg tevreden.
Reactie of foto toevoegen
“Perfecte montage”
Door H. Raaphorst op vrijdag 29 mrt 2019 '19 | vestiging Hazerswoude-Dorp
Na enige bezoeken hebben wij onze keus voor een keuken en douchedeuren in de badkamer geplaatst. Na aflevering en een perfecte montage is het eindresultaat zoals wij het voor ogen hadden.
Reactie of foto toevoegen
“Goed”
Door Cees Gaasbeek op vrijdag 29 mrt 2019 '19 | vestiging Utrecht
Badkamer gekocht. Prima monteur Jan. Veel overleg. Goed resultaat.
Reactie of foto toevoegen
“Zeer tevreden”
Door A. Sloothaak op donderdag 28 mrt 2019 '19 | vestiging Epe
Wy hebben een keuken gekocht by deze vestiging. Heel fyn geholpen door dhr Henk van Schoonhoven. Eerst een keuken uitgezocht die niet paste in onze ruimte. Henk heeft een mooie tekening gemaakt en dit paste. Dan het plaatsen. Dit waren echt vaklui. Zo netjes en keurig gewerkt. Al onze wensen werden gerealiseerd. Ze denken echt met je mee of komen met nuttige tips. We zyn zeer tevreden over het geleverde. Als er nog mensen zyn die op zoek zyn naar een keuken: ga eerst hier informeren.
FOTO VAN A. SLOOTHAAK
Keukenhoek
REACTIE VAN A. SLOOTHAAK
tekst
REACTIE VAN A. SLOOTHAAK
tekst
Reactie of foto toevoegen
“Schitterend geworden”
Door Hans Kakes op woensdag 27 mrt 2019 '19 | vestiging Rotterdam
Wij hebben bij Grando Rotterdam Alexandrium een badkamer en toilet besteld. Inmiddels is alles geïnstalleerd en we zijn buitengewoon tevreden. Alles is schitterend geworden.Niet in de laatste plaats hielp daarbij ook de prettige en deskundige advisering van de hr.Isik van Grando. De installatie werd op vakkundige wijze uitgevoerd door de aannemer, de hr. v.d.Herik. Het resultaat is een genot voor het oog. Het is de investering meer dan waard en ons appartement is hierdoor behoorlijk in waarde is gestegen.
Reactie of foto toevoegen
“Goed bevallen”
Door Nan op woensdag 27 mrt 2019 '19 | vestiging Middelburg
Super geholpen bij het kopen van een keuken. Blij met het resultaat!

Aanvulling ontvangen 28 maart 2019: De keuken hebben wij zelf geplaatst. Voor de apparatuur is er wel een monteur geweest. Dit is heel goed bevallen!
Reactie of foto toevoegen
“Erg tevreden”
Door Oosterhout op dinsdag 26 mrt 2019 '19 | vestiging Breda
Wij hebben bij Grando Breda een supermooie keuken, badkamer, toilet en tegelvloer voor de woonkamer aangeschaft. Vanaf het begin al heel hartelijk ontvangen door Vera en die heeft ons verder door het gehele proces bij de hand meegenomen. Vera heeft met ons meegedacht en waardevolle adviezen gegeven. Vera heeft ook hele goede inzichten qua wat wel of niet mooi bij elkaar gaat passen of gaat werken. En niet te vergeten de aannemer die al het werk heeft uitgevoerd voor ons. Aannemer Van der Stelt (Marco, Henk) uit Hank heeft het hele project bij ons thuis heel vakkundig uitgevoerd, helemaal top en ik kan ze dan ook echt aanraden. Wij zijn erg tevreden!
Reactie of foto toevoegen
“Helemaal tevreden”
Door Jacqueline op vrijdag 22 mrt 2019 '19 | vestiging Hazerswoude-Dorp
Wij hebben hier onze keuken gekocht. Werden erg vriendelijk geholpen, adviseur dacht goed met ons mee. Zijn nog meerdere keren terug gegaan voor advies en vragen, was nooit een probleem. Keuken keurig afgeleverd, alles klopte en paste. Helemaal tevreden!
Reactie of foto toevoegen
“Super tevreden”
Door Yvonne op woensdag 20 mrt 2019 '19 | vestiging Lelystad
Keuken gekocht, goed geholpen, advies prima, leuk personeel. Montage door een zeer kundige nette meedenkende monteur. Super tevreden.
FOTO VAN YVONNE
Reactie of foto toevoegen
“Bedankt”
Door G.Steehouwer op woensdag 20 mrt 2019 '19 | vestiging Son
Keuken, badkamer, toilet,vloeren in gehele woning, alles bij Grando Son gekocht. Sander van Herwijnen heeft ons geweldig geholpen met ideeën, 3d tekeningen, advies, een geweldige inzet van hem zowel voor als na de koop,echt super!!! Dan ook nog de mensen van het tegelwerk, de vloeren, de speciale behandeling van de muren in de badkamer, dit alles onder de bezielende leiding van Thijs Verhagen, ook daar keurig personeel en alles netjes afgewerkt. In zijn totaal, prima communicatie en nu een prachtig huis. Mensen bedankt.
Reactie of foto toevoegen
“Bijzonder prettig verlopen”
Door Familie van de Ven op woensdag 20 mrt 2019 '19 | vestiging Tilburg
Wij hebben een keuken gekocht bij Grando Tilburg en alles is naar volle tevredenheid verlopen. Herman heeft ons erg goed geadviseerd en het hele proces van ontwerp tot plaatsing verliep bijzonder prettig. Jan en Herman: bedankt daarvoor! Voor mensen die nog een keuken zoeken: wij kunnen Grando Tilburg van harte aanbevelen!
Reactie of foto toevoegen
“Naar tevredenheid gegaan”
Door Hans Oude Breuil op dinsdag 19 mrt 2019 '19 | vestiging Amersfoort
Eind 2018 bij Grando een keuken aangekocht en ben erg tevreden over het advies en het gehele proces bij Grando Amersfoort. Het hele team van Grando denkt mee om de juiste opstelling, inrichting en samenstelling van de keuken te maken.

Aanvulling ontvangen 21 maart 2019: De keuken is inmiddels naar tevredenheid geïnstalleerd en wij zijn erg blij met het eindresultaat.
Reactie of foto toevoegen
“Blij met de keuken”
Door Marian Gasseling op zondag 17 mrt 2019 '19 | vestiging Zwolle
Klantvriendelijke medewerker, die mijn keukenwensen in een mooi en praktisch ontwerp heeft omgezet. Plaatsing op tijd met goede monteur, beetje 'Gronings accent'. Wij zijn blij met onze nieuwe keuken.
Reactie of foto toevoegen
“Erg blij met de keuken”
Door Liane woudboer- van den Berg op zondag 17 mrt 2019 '19 | vestiging Amersfoort
Erg blij zijn wij met onze nieuwe Keuken! Bij het ontwerpen is er goed mee gedacht. Bij de oplevering werd alles nog even nagelopen en uitgelegd. Toen er wat gedoe was met een bijna overspannen tegelzetter, is dit keurig afgehandeld. En achteraf werd er nagebeld of alles naar wens is en over er nog vragen waren.
FOTO VAN LIANE WOUDBOER- VAN DEN BERG
Goed ontwerp
Reactie of foto toevoegen
“Vakkundig geholpen”
Door van Velse op zondag 17 mrt 2019 '19 | vestiging Purmerend
Wij hebben een badkamer gekocht bij Grando Purmerend. Zeer vakkundig geholpen, hebben best een kleine badkamer, maar met veel creatieve oplossingen zit alles wat je kan wensen in deze kleine ruimte en zijn zeer tevreden over het eindresultaat.
Reactie of foto toevoegen
“Prettig en goed”
Door Inge en Niek van der Meer op zondag 17 mrt 2019 '19 | vestiging Purmerend
Er is bij ons zojuist een nieuwe badkamer geplaatst, vanuit eerdere ervaring met de aanschaf van de keuken ( 20 jaar geleden) opnieuw voor Grando gekozen. De aannemer Jonathan Vega en zijn team hebben een klein wondertje verricht, binnen 2 weken de sloop en totale nieuwbouw. Ook tijdens de werkzaamheden kwamen er nog adviezen en verbeter puntjes aan de orde, mannen bedankt klasse! Ook Robin Bouwland een compliment tijdens ons bezoek aan de showroom, prettige en deskundige verkoper.
Reactie of foto toevoegen
“Complete badkamer”
Door Rens op vrijdag 15 mrt 2019 '19 | vestiging Doetinchem
Complete badkamer vervangen. in 2.5 week alles klaar m.u.v. de douchewand die ingemeten moest worden.
Reactie of foto toevoegen
“Goeie service”
Door Meijer op vrijdag 15 mrt 2019 '19 | vestiging Heerhugowaard
Wij hebben bij grando hhw een badkamer gekocht. Alles is super goed gegaan van het slopen tot het opbouwen van de badkamer. Maar ook de service in de zaak was goed. Geen opdringerige verkopers die je van alles aan willen smeren maar juist met je mee denken
Reactie of foto toevoegen
“Tot in de puntjes”
Door Kees op vrijdag 15 mrt 2019 '19 | vestiging Wormerveer
Top service en top qualliteit keukens! Goede prijs qualiteit verhouding. Alles tot in de puntjes geregeld, zowel de badkamer als de keuken.
Reactie of foto toevoegen
“Toilet en badkamerrenovatie”
Door Marielle op vrijdag 15 mrt 2019 '19 | vestiging Son
Toiletruimte laten maken en deel van de badkamer laten renoveren. Mooi en goed materiaal, prima service en fijne installateur! Te grote spiegel werd probleemloos omgeruild voor een beter passende spiegel. Zoals bij elke verbouwing een paar kleine problemen gehad, die meteen opgelost werden.
Reactie of foto toevoegen
“Geinstalleerde keuken”
Door Lars op vrijdag 15 mrt 2019 '19 | vestiging Son
We hebben een keuken gekocht, goede adviezen bij het ontwerp, origineel en out of the box! Zeer tevreden met het uiteindelijke ontwerp :)

Aanvulling ontvangen 19 maart 2019: De keuken is reeds geïnstalleerd en dit is redelijk goed bevallen. Er zijn enkele opleverpunten, waarbij de opvolgtermijn gewoon lang is, 6-7 weken.
Reactie of foto toevoegen
“Montage uiteindelijk opgelost”
Door Kasper op vrijdag 15 mrt 2019 '19 | vestiging Groningen
Keuken gekocht, prima geholpen door Bert. Handig dat je met 1 iemand zaken doet. Montage ging niet vlekkeloos maar prima opgelost.
Reactie of foto toevoegen
“Klantvriendelijk”
Door Ruud Mooy op vrijdag 15 mrt 2019 '19 | vestiging Hazerswoude-Dorp
Klantvriendelijk aanpak. Levering was enigszins vertraagd maar was voor ons niet desastreus. Monteur was het voorbeeld van een goede vakman
Reactie of foto toevoegen
“Geplaatse keuken”
Door Inger op vrijdag 15 mrt 2019 '19 | vestiging Hengelo OV
Keuken gekocht bij Grando Hengelo. Erg tevreden! Helaas was er wat waterschade ontstaan in het spoelkastje, maar dit wordt netjes opgelost (door zowel de monteur als door Grando).
Reactie of foto toevoegen
“Mooie keuken”
Door ac. hochstenbach op vrijdag 15 mrt 2019 '19 | vestiging Helmond
We hebben een keuken gekocht die erg mooi geworden is, al vond ik het zeer klantonvriendelijk dat er geëist werd dat het hele aankoopbedrag vooraf werd betaald
Reactie of foto toevoegen
“Vakkundig”
Door John op vrijdag 15 mrt 2019 '19 | vestiging Hoorn NH
We hebben een keuken gekocht. Levering en plaatsing ging volledig volgens afspraak. Vakkundig personeel. Snel en accuraat de foutjes hersteld.
Reactie of foto toevoegen
“Zelfgeplaatste keuken”
Door Helen op donderdag 14 mrt 2019 '19 | vestiging Breda
Gekocht: keuken met bijbehorende apparaten. Goed en vakkundig geholpen door Brahim. Een miscommunicatie, na het tekenen van de offerte, correct opgelost. Plaatsen van de keuken door ons zelf gedaan.
Reactie of foto toevoegen
“Aanrader voor de service”
Door Marco Leijen op donderdag 14 mrt 2019 '19 | vestiging Hengelo OV
Keuken gekocht, circa 2 jaar geleden, en zeer tevreden met het meedenken qua ontwerp, de prijsstelling en het vakmanschap (complimenten aan Michel). Nu merken we wat het voordeel is dat we voor Grando gekozen hebben: na 2 jaar blijkt een defect in de verlichting te zitten. Een lastig verhaal, maar werd direct verholpen op vakkundige wijze, geen kosten, vandaar deze ervaring. Aanrader.
Reactie of foto toevoegen
“Veel spijt”
Door W.j.Hau visser op dinsdag 12 mrt 2019 '19 | vestiging Rotterdam
Ik heb een badkamer gekocht en zou Grando Rotterdam Alexandrium niemand aanraden! Eerste klas oplichters. Gekocht een badkamer van 20.500 euro. Wat een spijt hebben wij! Eerste dag komen de monteurs boren dwars door mn muur heen. Tweede dag tweede muur aan gort. Klagen bij het bedrijf lachen ze je weg dat ze het wel repareren. Ene fout na de andere fout. Monteurs monteren een spiegel op 190cm hoog. Behalve mijn man kan niemand erin kijken. Hoek wastafelmeubel op 1.5 cm vd muur gemonteerd. Terwijl op de tekening echt tegen de muis is. Klussers kan je eerste klas prutsers noemen. Doucheschuifdeur gemonteerd toen bleek de deur ging niet verder open dan 33 cm. Ik klacht indienen. Lachen ze me weg. Dat het een fout is vd fabrikant. Komt allemaal goed je krijgt een nieuwe. Nu 3 maanden later zeggen ze er is geen andere schuifdeur. Je kan een vouwdeur krijgen. Ik geantwoord dat ik geen vouwdeur hoef. Maar dat ding eruit en crediteren de hele handel. Grando weigert restitutie ondanks gebreken in producten. Nu is alles bij de rechtsbijstand en gaat een rechtszaak worden.
FOTO VAN WJ HAU
Reactie of foto toevoegen
“Prima”
Door w.kattestaart op dinsdag 12 mrt 2019 '19 | vestiging Hoogvliet Rotterdam
een keuken en een badkamer, prima geregeld en vakkundige monteurs
Reactie of foto toevoegen
“Geleverde keuken”
Door Marloes & Manfred Bult op maandag 11 mrt 2019 '19 | vestiging Breda
Wij hebben een mat zwarte keuken gekocht! Bij Vera. Wat een top vrouw is dat! Juiste advies, gevoel met klanten is top! Zei wist ons plan op de juiste manier aan te vullen en te vervullen! ( en mijn man te overtuigen). Er hing ook een positieve sfeer in de winkel, de enige winkel waar wij ons prettig voelde en we ook direct tot kopen over zijn gegaan! We willen ooit de badkamer nog aanpakken wij komen zeker terug! (Als vera er nog is).
Reactie of foto toevoegen
“Geplaatste badkamer”
Door Rene Prins op maandag 11 mrt 2019 '19 | vestiging Rotterdam
Nieuwe badkamer gekocht.Eerder andere zaken bezocht. Die waren zeer opdringerig. Hier kregen wij de rust om goed over zo'n grote aankoop na te denken. Verkoper heeft ons ook uitstekend begeleid.Nette en harde werkers!
Reactie of foto toevoegen
“Positief gevoel”
Door Martien op zondag 10 mrt 2019 '19 | vestiging Zaandam
Wij hebben een keuken gekocht bij grando Zaandam. Wij zijn hier heel goed en vriendelijk geholpen. Met de juiste kennis van zaken, daar kunnen de andere keukenwinkels in Zaandam wat van leren. Wij zijn namelijk 6 winkels af geweest waar wij geregeld nog geen eens zijn aangesproken! Alleen de communicatie na afleveren moet beter, dat is een klein smetje op de aankoop. Maar al met al een goed en positief gevoel bij de aankoop.
FOTO VAN MARTIEN
Keuken met eiland
Reactie of foto toevoegen
“Zeer tevreden”
Door J. van Lierop op zondag 10 mrt 2019 '19 | vestiging Son
Heb een keuken gekocht en ben zeer tevreden over hoe alles is verlopen zoals de planning, levering en het plaatsen van de keuken.
Reactie of foto toevoegen
“Zeer goed adres”
Door Fam Van Abeelen op zaterdag 9 mrt 2019 '19 | vestiging Tilburg
Wij hebben een keuken gekocht,met zeer goed advies van jan & herman. Ook het plaatsen van de keuken is perfect gegaan. Dit is een zeer goed adres om een keuken of badkamer te kopen.
Reactie of foto toevoegen
“Bedankje voor hele team”
Door Marcel Hallink op zaterdag 9 mrt 2019 '19 | vestiging Barendrecht
Via het internet kwam ik terecht op de site van Grando Barendrecht. Mede door de goede recensies was mijn keuze snel gemaakt. Totaal geen spijt gehad van deze keus. Vanaf het moment dat ik met Evert en Amanda in gesprek raakte kreeg ik steeds meer het gevoel: "Dit zit goed". Ontzorgen is wat men pretendeert. Zij hebben dit meer dan waar gemaakt. De mensen om Evert heen zijn ook vaklui. Martin, Leroy en Willem hebben een mooie klus afgeleverd. Alles was bespreekbaar en dit allemaal met de nodige humor. Ik wil Grando Barendrecht en het gehele team bedanken voor het mooie werk. Oh ja. De wijn en de cakejes bij de koffie waren ook lekker.
Reactie of foto toevoegen
“Te late leveringen”
Door Mieke van Gog op vrijdag 8 mrt 2019 '19 | vestiging Son
We hebben een badkamer en keuken gekocht. De badkameronderdelen werden 7 weken te laat geleverd nadat we begin december de order plaatsten. Bij navraag kregen wij: We leveren niet eerder punt uit! De keuken is zelfs nu nog niet volledig; het keukenblad komt pas over vier weken, twee maanden na beloofde levertijd. Hoe bizar!
Reactie of foto toevoegen
“Goed verzorgd”
Door Peter en Sindy v Dun op vrijdag 8 mrt 2019 '19 | vestiging Tilburg
Wij hebben een keuken gekocht bij Grando Tilburg en zijn hier erg fijn geholpen . Hier denken ze met je mee en zorgen ze dat jij binnen jouw budget een mooie keuken krijgt . De service is heel goed . Op de dag dat de keuken geplaatst werd kwam Dave ( die ons geholpen heeft bij de aankoop ) zelf nog even kijken of alles oké was . Dank je voor de goede zorgen
Reactie of foto toevoegen
“Uiterst tevreden”
Door Tony De Craen op vrijdag 8 mrt 2019 '19 | vestiging Middelburg
Een keuken gekocht in de Grandowinkel te Middelburg. Zeer goede ontvangst, vriendelijke en behulpzame adviseurs. Onze oude keuken werd afgebroken, muren glad gemaakt edm. door een team van zeer ervaren monteurs. Alles werd geleverd en geïnstalleerd volgens afspraak. Een aanrader!
FOTO VAN TONY DE CRAEN
Reactie of foto toevoegen
“Geplaatste keuken”
Door henk op vrijdag 8 mrt 2019 '19 | vestiging Delft
Uitstekend geholpen door Patricia! Een goede samenwerking en met veel inspiratie, we zijn zeer tevreden met onze nieuwe keuken :-)

Aanvulling ontvangen 9 maart 2019: keuken is reeds geplaatst tot tevredenheid.
Reactie of foto toevoegen
“Niks was te veel”
Door Carla Heuts op donderdag 7 mrt 2019 '19 | vestiging Lelystad
Wij hebben een keuken gekocht bij Grando Lelystad. In een woord super zowel Paul de verkoper als Eric die de keuken geplaatst heeft. Harde werkers die hun vak serieus nemen. Niks was te veel, alle vragen en wensen werden serieus behandeld zowel voor, tijdens als na de plaatsing van de keuken. Ik raad iedereen aan die geen gezeur wil hebben met keukens of badkamers naar Grando Lelystad te gaan.
Reactie of foto toevoegen
“Tevreden”
Door de Steenhuijsen Piters op dinsdag 5 mrt 2019 '19 | vestiging Breda
Wij hebben eind 2018 een nieuwe keuken bij Grando Breda gekocht, deze is in februari 2019 geleverd. We zijn tevreden over de keuken, installatie en advies van Grando verkoop adviseur. gemaakte afspraken zijn nagekomen.
Reactie of foto toevoegen
“Keukenuitbreiding”
Door J van Sinttruije op dinsdag 5 mrt 2019 '19 | vestiging Barendrecht
We hebben een extra kast laten plaatsen in onze bestaande keuken die we bijna 6 jaar geleden gekocht hebben bij Evert Rop. We zijn er heel blij mee alsof het nooit anders geweest is fijn extra opbergruimte. Na een kijkje in de showroom overleg gehad of dat wat wij wilde geplaatst kon worden, onder genot van koffie en gebak alles besproken. Nu het er staat is het nog mooier!! Bedankt
FOTO VAN J VAN SINTTRUIJE
Apparatenwand
Reactie of foto toevoegen
“Van harte aanbeveling”
Door Wanda op maandag 4 mrt 2019 '19 | vestiging Utrecht
Keuken renovatie. Geweldig geholpen door verkoopmedewerker Iris. Dacht goed met ons mee en begreep de sfeer en handelde alles zeer vlot en naar tevredenheid af. Ook alle lof voor de monteur Serge. Elke ochtend een appje hoe laat hij aanwezig dacht te zijn. Geen moeite was hem teveel en hij leverde uitmuntend werk!! Dit zie je niet vaak zo.Wij bevelen Grando keukens Utrecht van harte aan! ( nee we hebben geen aandelen ) .
Reactie of foto toevoegen
“Keuken met goede ideeen”
Door M. de Vries op maandag 4 mrt 2019 '19 | vestiging Breda
Een keuken gekocht, helemaal naar mijn zin. Fijn geadviseerd door Brahim Makioui die met alles meedacht en met goede ideeën kwam, dingen waar ik zelf misschien niet zo snel aan zou denken.

Aanvulling ontvangen 4 maart 2019: De keuken is geleverd en gemonteerd. Het plaatsen is goed gedaan, echter is er jammer genoeg door Keukenbouwersplus een meetfout gemaakt waardoor de keuken 10 cm naar voren is gekomen en staat deze nu half op een tegelrij. Op de opening die aan de achterkant ontstond gaat Keukenbouwersplus op hun kosten een vensterbank plaatsen van hetzelfde natuursteen als van het aanrecht. Ook werd het inzetten van een deur niet gerekend als compensatie.
Reactie of foto toevoegen
“Aanrader”
Door Steenkamp op maandag 4 mrt 2019 '19 | vestiging Amersfoort
Keuken, badkamer, toilet beneden laten plaatsen. Hal beneden opnieuw betegeld.
Super mooi geworden. Ondanks de relatief grote verbouwing nauwelijks "overlast" ervaren door de goede planning, deskundige monteurs en goede service. Een aanrader!
Reactie of foto toevoegen
“Vakman”
Door Lilian op zondag 3 mrt 2019 '19 | vestiging Hoofddorp
Badkamer, geplaatst door monteur Ryanto. Hij is een perfectionist en denkt goed mee. Vakman
Reactie of foto toevoegen
“Erg tevreden”
Door Joke Zwart op zaterdag 2 mrt 2019 '19 | vestiging Wormerveer
Wij hebben een keuken gekocht bij Grando . Zijn zeer goed geholpen door Jeroen en Ruud en volgens afspraak op tijd geleverd en alles zeer goed geplaatst. Zijn erg tevreden.
FOTO VAN JOKE ZWART
Hoek van de keuken
REACTIE VAN JOKE
Nieuwe foto
Reactie of foto toevoegen
“Prima geholpen”
Door H.J.M. Konhuurne op vrijdag 1 mrt 2019 '19 | vestiging Hengelo OV
Wij hebben een keuken gekocht. Als ook de achterwand er is, zijn we vast heel tevreden. Het geheel ziet er op dat na erg mooi uit. We zijn prima geholpen.
Reactie of foto toevoegen
“Keuken voor nieuwbouwwoning”
Door Schouten op vrijdag 1 mrt 2019 '19 | vestiging Heerhugowaard
Wij kochten in 2016 een keuken voor onze nieuwbouwwoning bij Jeff. Jeff is een fijne, betrokken adviseur en geeft oprecht advies. De keuken voldoet aan onze wensen, de kwaliteit is goed en de service top!
Reactie of foto toevoegen
“Verbouwing douche”
Door Jan en Joke Schaffers op donderdag 28 feb 2019 '19 | vestiging Son
Onze douchebak is verwijderd en we hebben nu een laagdrempelige douche. De muren zijn daarbij over betegeld. Alles verliep volgens afspraak en ook de mensen waren prettige lui om in huis te hebben.
Reactie of foto toevoegen
“Zeer vakkundig”
Door Rob Out op donderdag 28 feb 2019 '19 | vestiging Utrecht
Na een zeer prettig gesprek bij de filiaal in Utrecht gekozen voor een (deels) nieuwe keuken en een nieuwe badkamer. Beide zijn zeer vakkundig bij mij geïnstalleerd en dit alles tegen een zeer concurrerende prijs.
Reactie of foto toevoegen
“Keukenvernieuwing”
Door Friso de Zeeuw op donderdag 28 feb 2019 '19 | vestiging Purmerend
Wij hebben de keuken gedeeltelijk vernieuwd. Grando geeft goed advies, de prijs is redelijk, afspraken worden precies genoteerd, afspraken worden nagekomen, de uitvoering is vakbekwaam, er wordt netjes gewerkt (niet helemaal; daar zit een verbeterpuntje). 'Allemaal vrij normaal' zou je zeggen, maar in service-woestijn Nederland is het een verademing en een aanrader.
Reactie of foto toevoegen
“Hulde”
Door Reinard Knop op dinsdag 26 feb 2019 '19 | vestiging Hazerswoude-Dorp
Na veel wikken en wegen Grando Hazerswoude het vertrouwen gegeven de badkamer te plaatsen en ons te ontzorgen met een hoofdletter O. De aannemer (Driessche Bouw) en Grando hebben een prachtige badkamer opgeleverd. Men werkt netjes, denkt mee( tekening is toch anders dan praktijk) en afspraak is afspraak. Hulde! Heel blij met beide.
FOTO VAN REINARD KNOP
Reactie of foto toevoegen
Foto's
Adresgegevens Grando Keukens & Bad
Website: www.grando.nl
aAlmelo (37 ervaringen), Woonboulevard 24, 7606 JA Almelo, tel 0546 - 85 13 04
bAmersfoort (56 ervaringen), Euroweg 93, 3825 HB Amersfoort, tel 033 - 494 61 70
cAssen (25 ervaringen), Borgstee 10B, 9403 TV Assen, tel 0592 - 74 90 09
dBarendrecht (28 ervaringen), Van 't Hoffstraat 18, 2991 XP Barendrecht, tel 0180 - 72 6 802
eBergambacht (30 ervaringen), Transportstraat 28, 2861 DZ Bergambacht, tel 0182 - 35 23 31
fBreda (67 ervaringen), Kruisvoort 68, 4814 RZ Breda, tel 076 - 531 95 26
gDelft (27 ervaringen), Schieweg 3, 2627 AN Delft, tel 015 - 261 19 94
hDen Helder (10 ervaringen), Ravelijncenter 29, 1785 LX Den Helder, tel 0223 - 66 86 80
iDoetinchem (20 ervaringen), Nijverheidsweg 12, 7005 BJ Doetinchem, tel 0314 - 36 86 30
jEmmen (32 ervaringen), Cornelis Houtmanstraat 41, 7825 VH Emmen, tel 0591 - 64 67 00
kEnschede (7 ervaringen), Hendrik ter Kuilestraat 175, 7547 SK Enschede, tel 053 - 431 81 41
lEpe (23 ervaringen), Hoofdstraat 118, 8162 AN Epe, tel 0578 - 62 08 84
mGroningen (25 ervaringen), Hoendiep 97B, 9718 TE Groningen, tel 050 - 318 14 11
nHazerswoude-Dorp (104 ervaringen), Frankrijklaan 4, 2391 PX Hazerswoude-Dorp, tel 0172 - 23 63 23
oHeerenveen (13 ervaringen), Beurtschip 37, 8447 CL Heerenveen, tel 0513 - 65 05 35
pHeerhugowaard (25 ervaringen), H.P. Berlageweg 7, 1703 DG Heerhugowaard, tel 072 - 574 42 07
qHelmond (23 ervaringen), Engelseweg 202, 5705 AJ Helmond, tel 0492 - 54 55 35
rHengelo OV (52 ervaringen), Holtersweg 17, 7556 BS Hengelo, tel 074 - 291 91 37
sHilversum (43 ervaringen), 2e Loswal 1, 1216 BC Hilversum, tel 035 - 621 91 29
tHoofddorp (77 ervaringen), Kruisweg 771-773, 2132 NG Hoofddorp, tel 020 - 446 01 12
uHoogvliet Rotterdam (78 ervaringen), Nieuwe Langeweg 41, 3194 DC Hoogvliet, tel 010 - 490 44 70
vHoorn NH (91 ervaringen), De Factorij 55, 1689 AK Zwaag, tel 0229 - 23 03 33
wLelystad (14 ervaringen), Zuiderpoort 23, 8239 AB Lelystad, tel 0320 - 26 81 88
xMiddelburg (71 ervaringen), Mortiereboulevard 42, 4336 RA Middelburg, tel 0118 - 72 49 05
yMijdrecht (15 ervaringen), Industrieweg 38g, 3641 RM Mijdrecht, tel 0297 - 25 04 94
zNaaldwijk (64 ervaringen), Hovenierstraat 127, 2671 DB Naaldwijk, tel 0174 - 62 37 63
a1Purmerend (17 ervaringen), Edisonweg 17, 1446 TM Purmerend, tel 0299 - 22 35 80
b1Rotterdam (58 ervaringen), Watermanweg 33, 3067 GA Rotterdam, tel 010 - 479 31 85
c1Son (93 ervaringen), Ekkersrijt 4084, 5692 DA Son, tel 0499 - 49 17 92
d1Tilburg (59 ervaringen), Hestiastraat 2, 5047 VA Tilburg , tel 013 - 571 11 80
e1Uden (54 ervaringen), Vluchtoord 39, 5406 XP Uden, tel 0413 - 26 20 93
f1Utrecht (82 ervaringen), Kaap de Goede Hooplaan 100a, 3526 AR Utrecht, tel 030 - 288 92 72
g1Wormerveer (26 ervaringen), Samsonweg 5B, 1521 RA Wormerveer, tel 075 - 646 11 70
h1Zaandam (48 ervaringen), Pieter Ghijsenlaan 15, 1506 PW Zaandam, tel 075 - 614 75 83
i1Zevenbergen (56 ervaringen), Blokweg 7a, 4761 RA Zevenbergen, tel 0168 - 37 37 00
j1Zwolle (4 ervaringen), Marsweg 33, 8013 PE Zwolle, tel 038 - 720 08 68
Kaart
Website
Overzichtpagina's
Meer bedrijven
Over deze pagina
Het helpcentrum van Qasa bevat uitgebreide informatie over onder meer betrouwbaarheidscontrole, privacybescherming, scorebepaling, wijzigen of intrekken van ervaringen, en wat er gebeurt na het schrijven van een ervaring.