Feedback

Showroomkeukens

Showroomkeukens kunnen een goede keuze zijn bij het uitzoeken van een nieuwe keuken. De belangrijkste voor- en nadelen bij het kopen van een showroomkeuken zijn als volgt:

Voordelen showroomkeukens

Lagere prijs. De belangrijkste reden om voor een showroomkeuken te gaan is de lagere prijs. Showroomkeukens worden goedkoper aangeboden dan reguliere keukens. Bij een showroomkeuken heb je daardoor meer mogelijkheden om binnen je budget te blijven of een keuken te kopen die anders boven je budget zou liggen.

Snelle levertijd. Showroomkeukens zijn in de regel veel sneller leverbaar. Soms kunnen de keukens zelfs direct worden meegenomen. Goede afspraken over levertijd zijn echter wel sterk aan te raden. In sommige gevallen zal een winkel op de plaats van de showroomkeuken een andere showroomkeuken willen monteren. Als die nieuwe keuken nog niet geleverd is aan de winkel, dan zal men soms willen wachten met het demonteren en leveren van de bestaande showroomkeuken.

Duidelijk wat je koopt. Het is prettig dat je vooraf precies kunt zien en voelen wat je koopt.

Nadelen showroomkeukens

Flexibele wensen nodig. De kans dat een showroomkeuken exact voldoet aan alle wensen van een koper is heel erg klein. De koper zal dus flexibel moeten zijn in zijn wensenlijst.

Aanpassingen meetal nodig. Aanpassingen van de showroomkeuken zijn in de meeste gevallen nodig. Te denken valt aan het nemen van een ander type keukenblad of het uitbreiden van de keuken met extra kastjes. Vraag in ieder geval goed na of de showroomkeuken in het geheel moet worden aangekocht (inclusief bijvoorbeeld het niet gewenste type keukenblad) of dat bepaalde onderdelen mogen worden weggelaten, toegevoegd of gewijzigd.

Ontbrekende onderdelen. Let erop dat showroomkeukens niet altijd compleet zijn. Denk bijvoorbeeld aan een ontbrekende kraan of handvatten. Ook is mogelijk dat de keuken geen water- of gasaansluiting bevat omdat die in de showroom niet nodig zijn. Let er dus op dat de showroomkeuken compleet is of wat er nog ontbreekt. Als onderdelen extra moeten worden besteld dan kan sprake zijn van een levertijd.

Keuken is niet nieuw. Een showroomkeuken is niet nieuw maar heeft al een tijd in een showroom gestaan. Een showroomkeuken zal in de regel niet of nauwelijks gebruikt zijn.
Reacties
Er zijn 84 reacties bij dit artikel. Alle reacties zijn door Qasa gecontroleerd.
“Uiterst tevreden”
Betreft Avanti Keukens Door fred Lensink op dinsdag 22 sep 2020 20
wij zijn uiterst tevreden over Avanti bij het bekijken van de keuken welke in de showroom stond werden wij netjes en informatief geholpen , de aanpassingen die wij wilden konden zonder probleem gedaan worden. De levering van onze showroomkeuken was super netjes alles keurig verpakt in karton en folie zonder beschadigingen en op de afgesproken tijd
FOTO VAN FRED LENSINK
Zelf geplaatste keuken
“Geleverde showroomkeuken”
Betreft Grando Keukens & Bad Door Stef op maandag 21 sep 2020 20
Naar alle tevredenheid een showroomkeuken gekocht. Hierbij correct geholpen alsof de volledige prijs werd betaald.
“Plaatsing probleemloos”
Betreft Keukenwarenhuis Door Peter op dinsdag 8 sep 2020 20
Het is inmiddels onze tweede keuken bij het Keukenwarenhuis. De kwaliteit van deze showroomkeuken is goed. Deze keuken is bestemd voor onze vakantiewoning en is zeer redelijk geprijsd. De plaatsing verliep probleemloos in een dag. Maar het voorwerk , zoals het verwijderen van de oude tegels, stucwerk en electra moet je wel zelf regelen. Maar goed daar is de prijs ook naar.
FOTO VAN PETER
Geplaatste keuken
“Zeer tevreden over Ijtsma”
Betreft Ijtsma Keukens Door Fam. Hijlkema op donderdag 23 jul 2020 20
Wij hebben een keuken en een laminaatvloer bij IJtsma gekocht. Je wordt er heel goed geholpen en krijgt goed advies en tips zonder dat je van alles wordt opgedrongen. Heb je een idee dan maken ze zonder problemen en verplichtingen een tekening zodat je snel kunt zien hoe het eruit komt te zien. Het uitzoeken van de vloer was ook super omdat je de (voorbeeld)vloer bij de showroomkeuken neer kon leggen en zo kun je gelijk zien dat het wel of niet mooi staat. Ook het plaatsen van de keuken en het leggen van de vloer is super netjes gedaan!!! Kortom ...wij zijn zeer tevreden over IJtsma.
“Specialist”
Betreft I-Kook Door Ronald Wentink op maandag 13 jul 2020 20
i-Kook is de specialist waar je moet zijn als je je droomkeuken waar wilt maken.
Na veel teleurstelling en afspraken die niet waar zijn gemaakt, hadden wij de hoop opgegeven om een goede keukenspecialist te vinden. Zo hadden wij bijvoorbeeld bij een keukenspecialist een afspraak gemaakt waarvoor wij echt 4 weken hebben moeten wachten, maar dat vonden wij de moeite toen wel waard. Echter zijn wij op de avond van onze afspraak gebeld met de mededeling dat onze afspraak niet doorging omdat er een dubbele afspraak was ingepland. Wij zouden nog teruggebeld worden maar zijn tot op heden niet teruggebeld.

Op een dag werden wij getipt om naar i-Kook te gaan en na zoveel tegenslagen hadden wij eerlijk gezegd niet veel hoop dat we zouden slagen bij i-Kook. Daar aangekomen kwam onze held aangelopen, niet wetend dat HIJ onze droomkeuken waar zou gaan maken. Hij wilde ons graag helpen, maar hij had een afspraak en zijn afspraak zou er binnen +-45 minuten zijn, maar toch wilde hij helpen en liet ons plaatsnemen aan zijn bureau. André is echt een super keukenspecialist en luistert echt naar de klant! In nog geen 45 minuten had hij al zoveel met ons doorgenomen en wilde graag nog een gesprek inplannen om alles rustig door te nemen. Hij had het e.e.a. genoteerd en ging de komende dagen ermee aan de slag om alles voor ons uit te zoeken. Hij noemde dit echt zijn huiswerk en echt waar, hij had ook echt
alles van A tot Z uitgezocht! Hij had tevens een plan gemaakt voor de leidingen (water en elektra). Dit alles was vrijblijvend! De klant staat echt op nr. 1 bij i-Kook. Ze hebben naar ons geluisterd en hebben hun best gedaan om onze droomkeuken waar te maken. Alles verliep volgens afspraak, geen vertraging en ook geen ontbrekende onderdelen o.i.d. André liet weten dat hij het eindresultaat graag wilde zien zodra de keuken af was. We hebben even moeten wachten omdat de afzuigunit vertraagd was, maar afgelopen week is hij bij ons op bezoek geweest en verraste ons met een tas vol lekkers en een mooie fles Chardonnay! Welke keukenspecialist doet dit tegenwoordig? i-Kook dus! Dit was echt onverwachts en wij wilde André/i-Kook ook bedanken voor zijn tijd en service en om deze reden wilde wij ook persoonlijk een leuk presentje afleveren. Het was aan het regenen en de deur werd door een vriendelijke man voor ons opengehouden, niet wetend dat deze vriendelijke man de directeur van i-Kook is, totdat wij wat later op de dag een mail ontvingen van i-Kook. De directie was verrast dat wij de moeite hadden genomen om naar i-Kook te komen voor het persoonlijk bezorgenbvan een presentje en om te bedanken voor de service. En dit is nog niet alles, de directie wilde ons ook bedanken en om deze reden heeft hij ons (vanuit het hart) een leuk presentje voor in de keuken gestuurd. Toevallig hebben wij het presentje vandaag in ontvangst genomen en ik kon mijn ogen niet geloven.. een Boretti Special giftbox! Het gaat ons echt niet om de presentjes, maar de service die wij hebben gekregen. Dit was en is gewoon TOP! Ze hebben vanuit hun hart gehandeld en hun best gedaan om onze droomkeuken waar te maken, dit waarderen wij echt enorm! Ik heb een heel verhaal getypt, maar dit zijn zij ook waard, zodat een ieder kan lezen dat i-Kook niet zomaar een keukenspecialist is, maar echt veel meer dan dat. Dus heb je een keuken nodig of ben je opzoek naar iets speciaals, ga dan naar i-Kook en je zult gegarandeerd slagen! Want ze doen er echt alles aan om jouw droomkeuken waar te maken. Wij hebben in ieder geval elke dag het gevoel alsof wij in een showroomkeuken staan te koken en dit hebben wij echt te danken aan i-Kook!
FOTO VAN RONALD WENTINK
Keukendesign
“Trots”
Betreft Total Home Concept Door Fam. Buiter op vrijdag 10 jul 2020 20
Rond februari een prachtige keuken uitgezocht bij Total Home in Lelystad. Bij binnenkomst word je verrast door het mooie ruime pand. Op de begane grond en de 1ste verdieping staan de keukens. Op de 2de verdieping het badkamer sanitair. We kregen de gelegenheid om eerst rustig een kopje koffie / thee te drinken en de showroomkeukens te bewonderen. Daarna werden we geholpen door Rik. Samen hebben we gekeken naar onze wensen en , niet minder belangrijk, het kostenplaatje. Ook hierin werd goed meegedacht en eventuele suggesties aangedragen om vervolgens op een mooie betaalbare en van goede kwaliteit keuken uit te komen. Door middel van de 3D tekeningen werd voor ons het plaatje pas echt compleet. In totaal zijn wij 2 a 3 keer bij Total Home geweest voor onze nieuwe keuken. Bij iedere komst werd weer meegedacht wanneer wij toch onze twijfels hadden over een bepaalde opstelling, wel of geen lades, kookplaat toch verschuiven etc... Inmiddels staat de keuken nu een aantal weken. Alles was goed en compleet bij levering. Vorige week hadden we een mankement aan onze kookplaat. Hier kon Total Home niks aan doen, maar zij hebben ons hierbij wel geholpen het op te lossen. Binnen een week was onze kookplaat gerepareerd. Kortom, wij zijn zeer tevreden met de service van Total Home en zouden ook andere mensen Total Home aanraden voor hun keuken, sanitair, wanden en of vloeren. Super blij en trots met onze prachtige keuken!
“Zelf gemonteerd”
Betreft Keukenwereld XXL Door w f de wit op dinsdag 10 mrt 2020 20
onlangs een showroom keuken gekocht bij verkoper Ruud van der Linde en
we kwamen vrij snel overeen met de voorgestelde prijs,met Ruud is goed
zaken te doen. Ook na de koop staat hij je vriendelijk te woord en geeft je het juiste advies. van mij krijgt daarom Ruud van Keukenwereld XXL een dikke 10

Aanvulling ontvangen 13 maart 2020: De aankoop is goed bevallen en heb de keuken zelf gemonteerd,een beetje klusser zoals ik kan dat zelf.
“Situatie heel coulant opgelost”
Betreft Eigenhuis Keukens Door Dean Franke op vrijdag 6 mrt 2020 20
Op 7 maart 2019 heb ik bij Eigenhuis Keukens een showroom keuken gekocht. Deze heeft eerst tot en met ca. november/december 2020 in opslag gestaan. Maar omdat wij hem tegen het lijf liepen en hem erg mooi vonden, hadden we hem al in een vroeg stadium gekocht. Sinds afgelopen zondag (01-03-2020) sliepen wij pas in ons nieuwe huis en maakten we ook pas gebruik van de keuken, waar we overigens verder heel tevreden over zijn. Gelijk bij het gebruik van de quooker kraan hoorden we een knal. Eerst dachten wij dat het misschien de sifon was die los knalde. Echter bleek het de wasbak te zijn die in elke hoek geknapt is en aan alle kanten lekte. Een vervelende situatie die snel een oplossing verdient. Gelijk heb ik contact opgenomen met Eigenhuis Keukens om te zien hoe we dit konden oplossen. Ze gaven aan dit te communiceren met de fabrikant. Nu, nog geen week later bericht gekregen dat de we een nieuw werkblad plus spoelbak mogen verwachten en deze gemonteerd wordt. Ik had niet verwacht dat hier zo snel een oplossing voor zou komen en al helemaal niet zo'n coulante als deze. Daarvoor super bedankt en zou jullie absoluut aanraden omwille van de mooie keukens en goede service. Vriendelijke groet, Dean
“Goed geholpen”
Betreft Satink Keukens Door John Nijkamp op woensdag 4 mrt 2020 20
We hebben 2 keukens gekocht voor onze woning met dubbele woonfunctie.
We zijn geholpen door dhr. D. Plekkenpol, welke ons erg goed heeft geholpen. Het betreft 1 nieuwe kleine keuken en 1 grote showroomkeuken. Beide zijn op de afgesproken datum geleverd. Dhr Plekkenpol had alle tijd voor ons en was erg vrolijk. Dit is de 3e keuken die we hier hebben gekocht en de voor de volgende komen we zeker terug!
“Showroomkeuken”
Betreft Keukenloods Door Sas op donderdag 13 feb 2020 20
Ik heb een mooie showroom keuken gekocht, ook vanwege de Siemens apparatuur. Ik wilde graag een inductie kooplaat ipv de aanwezige gaskookplaat (ivm van het gas af), dit was geen probleem, en ook een iets elegantere afzuigkap was zo geregeld. Natuurlijk zit er hier en daar een gebruiksspoortje, maar nog steeds is mijn mooie keuken een pláátje om te zien. We zitten nog wel in de verbouwing, apparatuur is nog niet aangesloten, maar wat ben ik blij! De mensen van Keukenloods in Roosendaal hebben geduldig gereageerd op mijn vragen (mail), belden op bepaald moment zelf omdat dat sneller was, stonden met een kop koffie klaar toen we de keuken kwamen ophalen. Het zelf afbreken en weer opbouwen was een uitdaging (met de aanwezige papieren goed te doen), maar daardoor heb ik een mooie keuken voor een erg leuk prijsje! Dankjulliewel! (nog geen foto van het eindresultaat, omdat het nog niet helemaal klaar is).
“Goed gevoel”
Betreft Kitchen4all Door L.V. op woensdag 29 jan 2020 20
Wij hebben half december een showroom keuken gekocht in Dronten. Vanaf het eerste moment een goed gevoel! Albert reageerde snel via de mail en heeft goed geluisterd naar onze wensen. Alles kon naar wens aangepast worden. We hebben zelf genoten van een vers gebakken appelcake in de winkel :-) De keuken is zeer vakkundig en snel geplaatst. En bij hele kleine problemen werd snel gehandeld. Kortom, wij zijn zeer tevreden met onze prachtige nieuwe keuken en de goede service van Kitchen4all Dronten!
FOTO VAN L.V.
Hoekkeuken
“Showroomkeuken”
Betreft I-Kook Door S.A. van Druenen op dinsdag 21 jan 2020 20
Showroom keuken gekocht, zelf gedemonteerd en opgehaald. Goede prijs, informatie, hulp en after sales. Complimenten voor Paul Ouwerkerk!
“Goed gevoel”
Betreft Voortman Keukens Door Jan & Ingrid Simons op dinsdag 17 dec 2019 19
In samenspraak met dhr H.de Vries een showroomkeuken aangeschaft. Zeer goed advies, dhr luisterde heel goed naar onze wensen en reageerde adequaat op ons verhaal. Hij nam alle tijd waardoor wij het prettig vonden op deze wijze een keuken te kopen. Dhr de Vries is een zeer attente man met veel ervaring waar je een goed gevoel bij krijgt.

Aanvulling ontvangen 18 december 2019: De keuken is intussen geleverd, gemonteerd. Hetgeen wat nog geregeld moest worden is intussen ook al opgelost. Wij zijn erg tevreden over Voortman keuken Apeldoorn.
FOTO VAN JAN & INGRID SIMONS
Geplaatste showroomkeuken
“Sympathiek bedrijf”
Betreft KBC Scharnegoutum Door Bergsma op maandag 16 dec 2019 19
Vorig jaar had ik een showroomkeuken gekocht in Duitsland met een Quooker Flex kraan. Nu ik de Quooker kraan wilde installeren ontbraken er een aantal belangrijke onderdelen. Via Hans Veenstra kreeg ik de tip om Quooker te contacten en het probleem voor te leggen en dat Quooker de service op een hoog niveau heeft staan. Mocht ik er niet uitkomen, dan zou hij dit voor mij oppakken. Bleek een gouden tip. Gratis verzending, gratis onderdelen en binnen een werkdag wordt dit bezorgd. Al vaker heb ik dit bedrijf in Scharnegoutum leren kennen als een sympathiek en eerlijk bedrijf. (aanschaf keuken vorige woning, installatie badkamer via Friso/KBC)
“Aankoop showroomkeuken”
Betreft Grando Keukens & Bad Door Anita Kamp op vrijdag 13 dec 2019 19
Showroomkeuken gekocht in Helmond. Alles super geregeld door Peter. Dik tevreden!

Aanvulling ontvangen 17 december 2019: Het is geleverd, monteren doen we in eigen beheer.
“Showroomkeuken zelfmontage”
Betreft Kitchen4all Door Dennis Dekker op donderdag 5 dec 2019 19
Ik heb een showroom keuken gekocht. De showroom keuken paste niet helemaal in mijn keuken, d.m.v. van een 3d tekening passend gemaakt voor mijn. Dat vind ik nog eens een super service. Tevens mag ik gebruik maken van de aanhanger, daarnaast ook nog geholpen met demontage en vervoer.
“Kosten noch moeite gespaard”
Betreft Voortman Keukens Door André Passé op donderdag 12 sep 2019 19
Voortman (uitstekende adviseur Roland Besselink) heeft ons een Next125 showroom keuken geleverd. Doordat het een showroom keuken is leverde dat een paar uitdagingen op. Ten eerste was het lastiger de keuken te plaatsen. Dat is in opdracht van Voortman door twee man perfect uitgevoerd (en dat was een behoorlijke klus). Doordat het een showroom keuken was bleek er een nieuw aanrechtblad nodig: geen enkel probleem. En ten slotte bleek er een kras te zitten op de inductiekookplaat. En ook dit is weer perfect opgelost door de service afdeling van Voortman. Kosten noch moeite zijn gespaard door de uiterst vriendelijke mensen van Voortman.
FOTO VAN ANDRÉ PASSÉ
Next125 keuken
“Zeer goed geadviseerd”
Betreft Kuechenland Ekelhoff Door Harry Tuin & Anneke ten Napel op vrijdag 24 mei 2019 19
We waren zelf al geruime tijd bezig geweest met het nadenken over de vorm die onze nieuwe keuken zou moeten krijgen, toen we binnenstapten bij Küchenland Ekelhoff. Het was prettig dat er veel tijd was om rond te lopen door de grote hoeveelheid showroomkeukens en op die manier nog weer nieuwe ideeën op te doen. Wij vielen beiden voor een maïsgeel composiet aanrechtblad - dat echter uit de collectie bleek te zijn genomen door de fabrikant. Jeanin Oude Wolbers, onze adviseuse, reserveerde echter direct het allerlaatste blad dat nog bij de fabrikant in het magazijn stond, ongeacht of we tot aankoop ervan over zouden gaan of niet! Met engelengeduld begeleidde ze onze beslissingen: als ervaren thuiskok en met ongelooflijk veel praktische kennis van keukenzaken gaf ze ons met veel enthousiasme talloze goede adviezen, waar we iedere dag nog van profiteren. De vormgeving van de keuken (zonder bovenkasten) is heel rustig dankzij een mooie vlakverdeling; prima gedaan, Jeanin! Over de plaatsing van de keuken zijn we ook tevreden. Prima monteurs, precies en vakkundig. Over de Bokmerk wand achter de kookplaat zijn we zeer enthousiast, een aanrader. We moesten er wel nog een maand op wachten, omdat de wand pas opgemeten en daarna besteld kon worden toen de keuken al geplaatst was (het ging immers om een zeer groot oppervlak), maar het is de meest praktische achterwand die we ooit achter een fornuis gehad hebben.
Kortom: in alle opzichten is Küchenland Ekelhoff een aanrader!
“Aankoop showroomkeuken”
Betreft Grando Keukens & Bad Door Anneke op vrijdag 10 mei 2019 19
9 weken geleden gingen we ter inspiratie kijken in de showroom. Meteen is ons oog gevallen op een showroomkeuken. Die hebben we direct (na een half uur peinzen en twijfelen) gekocht. Na 8 weken is de keuken ingebouwd en sindsdien kunnen we lekker kokkerellen. Mooie aan de aankoop was dat zelfs nog aanpassingen mogelijk waren op de order, die reëel doorbelast werden. Het monteren kon afgestemd worden op het nog moeten slopen van onze oude keuken en aanpassingen van de leidingen in onze keukenruimte. Wat een service!
FOTO VAN ANNEKE
Keuken in twee tinten
“Showroomkeuken”
Betreft Pelma Keukens Door Alda de Winter, ook namens Ria van Sprang-Karreman op donderdag 25 apr 2019 19
Wij kochten voor een tante die van Amsterdam naar Goes verhuist een showroomkeuken. Sandra, die ons een aantal weken geleden ook hielp onze eigen keuken voor nog te bouwen appartement uit te zoeken, hielp ook Ria weer met dezelfde gedrevenheid. Een vette 10 krijgt ze van ons hoor. Zij is het gedroomde visitekaartje voor elke ondernemer. Pelma moet echt zuinig op haar zijn. Ook alle lof uiteraard voor Pelma. De kleine onvolkomenheden worden zonder twijfel snel en goed opgelost. Hulde ook aan de 2 monteurs die een hele lange dag maakten! Wij zullen zeker reclame maken voor Pelma!
“Goed geregeld”
Betreft Voortman Keukens Door G. de Jong op woensdag 27 mrt 2019 19
We hebben een showroom keuken gekocht die naar alle tevredenheid is geplaatst. In de showroom zijn we goed geholpen en tot in de details van adviezen voorzien. Erg prettig! Ook de after sales is goed geregeld.
“Heel blij”
Betreft Ardi Keukens Door E.J. Smits op dinsdag 26 mrt 2019 19
Wij hebben een showroomkeuken gekocht, die ze geplaatst hebben met enige aanpassingen zonder meerprijs, er zat een gewone mengkraan in die keuken maar eigenlijk hadden we liever een eenhendel keukenkraan, die ze gratis omgeruild hebben
Perfecte aflevering , niets dan lof , zijn heel blij met de keuken.
“Prettige zaak”
Betreft Grando Keukens & Bad Door Manon op vrijdag 8 feb 2019 19
Ik heb een showroomkeuken gekocht bij Grando. Ik ben er prettig geholpen en samen zijn we tot een goede koop gekomen. Prettige zaak.
“Halve showroomkeuken”
Betreft Eigenhuis Keukens Door Roger von Schukkmann op zondag 30 dec 2018 18
Pas op, betaal pas als keuken is geleverd, of liever bestel hem ergens anders! In juni kocht ik bij het filiaal in Heteren (vanwege beëindiging van deze vestiging) een showroomkeuken. Helaas kreeg ik tot op heden slechts een deel van de reeds betaalde keuken afgeleverd. Het lijkt erop dat een deel is zoekgeraakt. Inmiddels tientallen keren bij verkoper Andre Veldhuijzen gevraagd naar oplossing; en vervolgens ook bij regiomanager (de heer ter Haar), helaas worden telefoontjes en emails niet meer beantwoord. Het lijkt erop dat ze mij met een halve keuken proberen af te schepen. Hiernaast nog meer vervelende ervaringen met Eigenhuis Keukens. Twijfelt u dan doe ik graag verhaal waarom u hier geen keuken moet kopen.
“Showroomkeuken”
Betreft Grando Keukens & Bad Door steven op zondag 18 nov 2018 18
Wij hebben een showroomkeuken gekocht bij Grando Naaldwijk. We zijn door Angie van Leeuwen super geholpen; persoonlijk en professioneel. Volop passie bovendien! Afspraken zijn goed nagekomen en er werd goed meegedacht op alle vlakken. De keuken is net geïnstalleerd, nog niet alle apparaten getest maar dat zal ongetwijfeld goed komen!
FOTO VAN STEVEN
“Showroomkeuken”
Betreft Grando Keukens & Bad Door Michel adams op dinsdag 12 jun 2018 18
Ik heb hier een showroomkeuken gekocht. Zeer vriendelijk geholpen en alles goed verzorgt vanaf eerste contact in de showroom tot aan de levering in huis. Zeer zeker aan te bevelen
“Showroomkeuken”
Betreft Keur Keukens Door E. Meijvogel op dinsdag 29 mei 2018 18
Wij hebben een showroomkeuken gekocht bij Keur in Haarlem. Waar wij zeer vriendelijk en vakkundig geholpen werden door de verkoper. Voor het plaatsen van de keuken, besloten wij de opstelling te veranderen en is er op de afdeling service met ons meegedacht en was voor hun niets teveel om een nieuw ontwerp te maken. Daarna is de keuken geplaatst door zeer ervaren monteurs en hebben wij nu een prachtige keuken staan, waar wij heel blij mee zijn. Wij bedanken de firma Keur en Arma keukens.
“Aanraden”
Betreft KBC Scharnegoutum Door S. Galama op donderdag 17 mei 2018 18
Showroomkeuken gekocht, heel erg vriendelijk geholpen. Keuken is keurig geplaatst en ook de aftersales was prima in orde. Ik zou KBC zeker aan iedereen aanraden.
FOTO VAN S. GALAMA
De showroomkeuken
“Geweldig geholpen”
Betreft Nuva Keukens Door Belinda Houben op donderdag 15 feb 2018 18
Ondanks dat wij "slechts " een showroom keuken kochten, waar de winstmarge toch klein Is, werden we echt geweldig geholpen ! Vriendelijkheid, vakkennis en natuurlijk de prachtigste keukens, dáár staat Nuva voor ! De keuken werd voor ons afgebroken, thuis gebracht en netjes verpakt in bubbelfolie. Later heeft Nuva nog contact opgenomen om te kijken of alles lukte met montage. Geweldig bedrijf!!
FOTO VAN BELINDA HOUBEN
Keuken geplaatst in huis
“Prima”
Betreft Keukenwarenhuis Door Fam. Clarijs op vrijdag 8 dec 2017 17
Na een vlekkeloze bestelling is onze keuken dan eindelijk geïnstalleerd. We zijn prima voorgelicht, ruime keuze in showroomkeukens en apparatuur. Waardoor we uiteindelijk niet hebben beoordeeld met een "Super" is omdat de eerste monteur binnen 10 minuten weer weg was. En daar zaten we dan zonder keuken, een huiskamer vol met dozen en de feestdagen in aankomst. Niet alles was klaar voor installatie van de keuken. Zo was bv. de afvoer niet goed, ondanks dat deze al 20 jaar zonder enig probleem functioneert en zat een gaskraan niet op de goede plaats (ook nadat die volgens tekening wel op de juiste plaats was gemonteerd moest er geïmproviseerd worden). Wat een stress! Gelukkig kon er redelijk snel een nieuwe afspraak worden gemaakt en kwam er een andere monteur, de heer Anton Suijker met zijn collega, die de keuken in twee dagen geplaatst hebben. Vakmannetje hoor die precies begrijpt waar het om gaat. De keuken goed plaatsen is één ding. Meedenken met de klant en net een beetje meer doen dan er wordt verwacht is wat de monteur een echte vakman maakt. Net als de eerste monteur kwam hij ook dingetjes tegen die niet helemaal lekker uitkwamen. In tegenstelling tot de eerste monteur loste Anton Suijker het gewoon op. We waren dus heel blij met hem en hadden geen betere monteur kunnen treffen. Waar de eerste monteur de score naar "slecht" liet doorslaan heeft Anton het Keukenwarenhuis nog enigszins gered. Nu nog afwachten wanneer de quarts smetplinten worden geplaatst, want die waren helaas nog niet klaar.
“Bedankt voor hartelijkheid en service”
Betreft Ardi Keukens Door Arie en Jolanda op zaterdag 20 mei 2017 17
In september zijn we op zoek gegaan naar een nieuwe keuken. We werden daar hartelijk verwelkomd bij Ardi. Er stond een prachtige showroomkeuken in de showroom en onze keuze viel daarop. We hebben een afspraak gemaakt en zo begon de geschiedenis van onze keuken. De wensen die we hadden, werden verwezenlijkt. We kozen voor een composiet aanrechtblad en onderkasten in kaderfront. Voor de bovenkasten kozen we juist voor een streepje in het midden. Met de bedrijfsleider Henry hadden we leuk contact en geen ding teveel. Tijdens de bestelling van de keuken ging het niet helemaal goed, maar Henry sprong in de bres en alles is goed gekomen. Het resultaat is een prachtige keuken en we genieten dagelijks van de praktische en mooie keuken. We hadden nog een prachtige Bosch oven in onze oude keuken en die wilden wij er graag weer in geplaatst hebben. Dit was geen enkel probleem. De monteur heeft binnen twee dagen de keuken gezet en de service daarna werd goed opgelost door andere monteurs. Deze jongens krijgen een dikke pluim en dat geldt ook voor het personeel van Ardi! Wat hartelijkheid en gemoedelijkheid, wat je niet zo snel meer vindt in andere zaken. We kijken met veel plezier op terug met het kopen van de keuken. Henry wordt ook hartelijk bedankt voor de opschrijfboekjes, die zorgen weleens voor gesprekken over de keukenwereld. Een leuk herinnering hebben we nog, dat wij door vier personeelsleden uitgeleid worden. We voelden ons op dat moment, dat de klant koning is. We stelden het zeer op prijs, dat de directeur Arjan ons persoonlijk even de hand schudden. We zullen zeker Ardi aanraden en nogmaals bedankt voor alle hartelijkheid en service.
FOTO VAN ARIE EN JOLANDA
Keuken met composiet blad
“Leuke winkel”
Betreft Grando Keukens & Bad Door Erica van Breugel op vrijdag 31 mrt 2017 17
Leuke winkel, Goede uitleg gekregen, wij hadden een showroom keuken gekocht, moesten deze wel zelf ophalen, maar dat was voor ons geen probleem. Konden eerst rustig rondkijken, kwam wel een verkoper naar ons toe als we vragen hadden dat we een beroep op hen konden doen. Toen we zover waren dat we vragen hadden werden we meteen geholpen en werden onze vragen ook netjes beantwoord.
“Keuken en badkamer”
Betreft Svea Keuken & Bad Eindhoven Door Paul Backus op dinsdag 21 feb 2017 17
Uitermate klantvriendelijk, relaxte sfeer en last but not least: ter zake kundig! Kortom een echte aanrader voor het bekijken en eventueel aankopen van een keuken e/o badkamer naar wens. ps: de chinees was heerlijk ;-). De badkamer is geleverd, de showroomkeuken hebben we zelf opgehaald. Prima bevallen
“Valt op in positieve zin”
Betreft Adee Keukens Door Ingrid Nieuwkamp op vrijdag 17 feb 2017 17
Adee keukens viel ons in positieve zin op bij de zoektocht naar een nieuwe keuken. Wij kwamen uit op een showroomkeuken omdat die goed bij onze wensen paste en zijn prettig geholpen om de keuken met wat aanpassingen perfect naar onze smaak te maken. Afspraak is ook echt afspraak bij Adee en we zijn na de plaatsing dik tevreden met het resultaat. Een aanrader dus!
“Uitstekend geadviseerd”
Betreft Kuechenland Ekelhoff Door Familie Post op woensdag 8 feb 2017 17
Op zaterdagmiddag naar Duitsland om keuken-ideeën op te doen, komen we aan het einde van de dag per toeval in Nordhorn bij Küchenland Ekelhoff. Een prachtige showroom met dito keukens! De laatste keuken tijdens ons ronde is een Next 125 met 'kooktafel'. Als een blok vallen we voor deze complete keuken met opvallend veel lades. De showroomkeuken staat te koop. Een week later terug naar Küchenland om te constateren dat dit echt 'onze' keuken is. Omdat de ruimte waar de keuken geplaatst gaat worden veel ramen heeft moet er flink gepuzzeld worden. Nadja Hollman heeft ons daarbij uitstekend geadviseerd. Met een extra wasbak in de kooktafel en een Berbel afzuigkap naar voorbeeld elders uit de showroom is onze keuken compleet. Inmeting volgt en twee maanden later wordt de keuken door uiterst vriendelijke vakmannen met zorg geïnstalleerd. Elke dag genieten we nog van ons zatermiddagbezoek aan Küchenland!
FOTO VAN FAMILIE POST
Echt onze keuken
“Blij met de keuken”
Betreft Grando Keukens & Bad Door Lotte op zaterdag 21 jan 2017 17
Er word bij grando Hoofddorp de tijd genomen, persoonlijke vriendelijke gezellige benadering...zeker van Guliano die mij goede adviezen gaf onder het genot van een wijntje! Mooie showroomkeuken uitgezocht. Bij vragen/problemen staan ze klaar en denken mee! Prima levering en plaatsing! Blij met mijn keuken
“Showroomkeuken”
Betreft Grando Keukens & Bad Door Angelika Bleij op dinsdag 4 okt 2016 16
Eerste ervaring van 24 juni 2016: Ik heb een hele mooie showroomkeuken gekocht die ik op marktplaats zag staan. Ben met mijn moeder heen gegaan en heb hem meteen gekocht. Graag wilde ik in plaats van een inductie kooplaat die erin zat een gaskookplaat. Dit was geen probleem en deze hebben ze voor me besteld en daardoor kreeg ik ook nog wat extra korting, omdat die kookplaats iets goedkoper was dan de inductie. De verkopers zijn vriendelijk en helpen je goed. Het is een aanrader om bij deze winkel te gaan kijken voor een nieuwe keuken.

Aanvulling ontvangen op 3 oktober 2016: De keuken staat nu en is ook in gebruik. Ik ben zeer tevreden, hij heeft genoeg ruimte en ook de inbouwapparatuur werkt fijn.
“2e keer keuken”
Betreft Voortman Keukens Door André en Sylvia ten Dam op maandag 23 mei 2016 16
Wij hebben in 2010 een Showroomkeuken gekocht voor een leuke prijs dit ivm dat wij ons andere huis nog niet hadden verkocht. We werden fijn geholpen en dat heeft geresulteerd dat we in 2016 weer bij Voortman aanklopten. Men kende ons nog, en wisten precies welke keuken we in 2010 hadden gekocht, dus het voelde als thuiskomen. Personeel is niet opdringerig heeft veel kennis van zaken en luisteren goed naar onze wensen. Fijne mensen, goed verzorgde showrooms. De nieuwe keuken is net geleverd.
“Dikke 10”
Betreft Grando Keukens & Bad Door Henk van Domselaar op vrijdag 20 mei 2016 16
We hebben bij Grando Zevenbergen een moderne, hoogglans witte, greeploze keuken gekocht. Heel goed geholpen door de adviseur. Bij het eerste bezoek meer dan één uur in de zaak geweest voor advies en uitleg. Ze nemen hier echt de tijd voor je en bespreken de mogelijkheden. Waar mogelijk (en dat is bijna bij alles) nemen ze je mee naar een showroom keuken om te laten zien wat er bedoeld wordt. Opties waar we zelf niet aan hadden gedacht worden besproken en ideeën die we zelf hadden worden doorgenomen om te zien of dit haalbaar is. Na een bedenktijd zijn we weer terug gegaan om de definitieve keuken door te nemen en de offerte te laten maken. Prijs afgesproken en de keuken wordt besteld. Na een paar weken wordt de keuken afgeleverd en komt de monteur de keuken installeren. Alle lof voor de monteur, die heeft echt keurig werk geleverd. Er waren problemen met het stucwerk, maar dat heeft de monteur perfect opgelost. Echt een dikke 10! We kunnen iedereen Grando Zevenbergen aanraden. Adviseurs hebben veel kennis en de monteurs zijn zeer kundig.
“Showroomkeuken”
Betreft Keukenloods Door Carina op maandag 4 apr 2016 16
Ik heb bij Keukenloods in Veendam een showroomkeuken gekocht. De medewerkers waren erg vriendelijk en dachten goed mee. Ook nadat de keuken al was opgehaald en ik nog vragen en verzoeken had was alles mogelijk! Top vestiging in Veendam!
“Weten goed wat de klant wil”
Betreft Kuechenhaus Ekelhoff Door Folkert op zondag 6 mrt 2016 16
Wij hebben in 2014 een nieuwe keuken bij Kuechenhaus Ekelhoff gekocht. Tijdens onze oriëntatie waren wij zowel bij deze Duitse leverancier als bij lokale Nederlandse leveranciers geweest. Op afspraak hebben wij een tekening laten maken. Er is ruimschoots tijd genomen om onze wensen in een tekening om te zetten en de verschillende mogelijkheden en materialen bij de vele showroomkeukens te bekijken. Uitgaande van budget en nog enkele mogelijkheden is er direct een offerte gedaan. Na onderhandeling, en nog enkele aanpassingen, hebben wij elkaar diezelfde dag nog de hand geschud en zijn akkoord gegaan met het ontwerp en offerte. Na enkele dagen ontvingen wij de bouwtekeningen en het bestek van de keuken. Op enkele details na klopte alles. Op ons verzoek zijn wij nogmaals bij de leverancier op bezoek geweest om de materialen, apparatuur etc. te bekijken. Tot een bepaald moment konden er nog wijzigingen doorgevoerd worden.

De keuken is in de zomer van 2014 geleverd en geplaatst. Door zeer deskundig eigen vakmensen van het bedrijf is de keuken gemonteerd. Het merendeel van de keuken is op locatie geassembleerd. Helaas waren er een paar zaken die niet direct opgelost konden worden. Een frontje was helaas beschadigd, maar werd direct opnieuw besteld. Ook een kastje had de verkeerde scharnieren. De leverancier heeft ons goed op de hoogte gehouden over de verdere voortgang en in overleg is toen alles in één keer weer in orde gemaakt. In het eerste jaar zijn wij een aantal malen door de leverancier gebeld om te vragen of alles nog naar wens was, een prima after sales. Helaas moest in het eerste jaar een frontje opnieuw gemonteerd worden, hier heeft het bedrijf snel actie op ondernomen. Wij hebben de keuken (muuropstelling en kookeiland) nu ruim anderhalf jaar in bezit. Wij kunnen niet anders zeggen dat het een oerdegelijke goede keuken is. Alles werkt naar behoren, er is nog geen kastdeurtje scheef gaan hangen. Wij zijn goed voorgelicht door het bedrijf. De verkopers weten goed wat een Nederlandse klant wil.
“Showroomkeuken gekocht”
Betreft Keukenloods Door desiree kerpentier op woensdag 16 dec 2015 15
Mooie showroomkeuken gekocht! Correcte hulp en vriendelijk personeel. Hulpvaardig bij het demonteren en inladen van de keuken. Ontbrekende scharnieren besteld en verzonden met de post, hetgeen ons een lange rit bespaarde.
“Showroomkeuken”
Betreft Keukenloods Door A. Menheer op dinsdag 20 okt 2015 15
Ik heb een showroomkeuken gekocht. Ben goed geholpen. zelfs het omwisselen van de combi-oven voor een groter model was geen probleem. Het ophalen ging voorspoedig. Geen afwijking in de gemaakte afspraken. Ik wist precies waar ik aan toe was. En dat is fijn. Ik zeg met trots dat de keuken bij de keukenloods is gekocht.
“Uiterst tevreden”
Betreft Pelma Keukens Door Ronald op maandag 21 sep 2015 15
In april een nieuwe keuken uitgezocht bij Pelma. Verkoper nam ruim de tijd voor een goede voorlichting. Liet vele alternatieve de revue passeren. Prima sfeer in de showroom. Keuken is volgens afspraak in juli geleverd en gemonteerd. Wij hadden een zeer bekwame en vriendelijke monteur die heel goed wist wat hij deed en ook de nodige adviezen gaf. Niets was hem teveel. Alle afspaken met Pelma zijn prima nagekomen. Wij zijn uiterst tevreden met de nieuwe keuken en de wijze van plaatsing.
“Uitermate tevreden met het geleverde werk”
Betreft Arma Keukens en Sanitair Door S.Kinket & H.S.Tromp-Schoenman op vrijdag 10 jul 2015 15
Meer als een jaar geleden waren wij op zoek naar vervanging van onze oude keuken. Na bij diverse keukenbedrijven naar binnen gelopen te zijn, waren we nog steeds niet tevreden met de kwaliteit van de bekeken showroomkeukens. We hadden zelf al een idee wat het worden moest, maar toen we bij Arma in Nunspeet op de keukenafdeling kwamen, hadden we al snel een keus gemaakt. Samen met de vriendelijke medewerking van de adviseur werd binnen afzienbare tijd een complete keuken samengesteld. We hadden nog wel wat extra wensen, zoals het maken van een schouw om de afzuigkap en het plaatsen van een lambrisering langs de muur in hetzelfde materiaal als het aanrechtblad, maar dan in een dunnere variant. Vorige week is de keuken geplaatst en wij zijn uitermate tevreden met het geleverde werk. Petje af voor de monteurs die het werk onder tropische weersomstandigheden hebben uitgevoerd. Het heeft ze menig zweetdruppeltje gekost. Zelfs de medewerker van Arma, die ons zo goed heeft geadviseerd en op onze wensen heeft ingespeeld, is nog langs geweest als service voor de aflevering. Gert Jan, bedankt!
FOTO VAN S.KINKET & H.S.TROMP-SCHOENMAN
“Installatie en aftersales is top”
Betreft Kuechenhaus Ekelhoff Door Danny & Marielle op maandag 25 mei 2015 15
Sinds dit jaar hebben wij een keuken van Kuchenland. De keuken is precies zoals we in gedachten hadden. Na een klein ritje naar Duitsland, werden wij zeer prettig ontvangen en geholpen door een zeer ervaren medewerker. Terwijl zij bezig waren met de offerte konden wij naar een showroom keuken gaan waar daadwerkelijk werd gekookt. Echt top. De installatie en aftersales is top. Zeer adequaat. We zijn zeer tevreden en hebben een hoop plezier van de nieuwe keuken
FOTO VAN DANNY & MARIELLE
“Showroom keuken”
Betreft Grando Keukens & Bad Door Rosie Damen op dinsdag 12 mei 2015 15
We kochten een showroom keuken. Deze paste perfect het enige jammere is dat de afzuigkap bovenbouw niet paste en hier ook niet mee over nagedacht werd. Wel erg blij met de medewerking ivm niet werkende apparatuur
FOTO VAN ROSIE DAMEN
“Verstand van zaken”
Betreft Adee Keukens Door Averesch op woensdag 11 mrt 2015 15
Eind vorig jaar een keuken gekocht bij Adee, die in januari geplaatst is. Goed ontvangen in de zaak en men heeft veel showroom, dus eigenlijk kun je alles wat je uitzoekt ook in een van de showroomkeukens bekijken. De verkoper heeft verstand van zaken en alles is duidelijk en gladjes verlopen. Ook het plaatsen vd keuken gebeurde volgens afspraak en zeer vakkundig, klassemonteur. De extra service vond ik nog wel dat wij kort voor de tijd de bestelde vaatwasser toch nog af konden zeggen, omdat we toch nog een goede vaatwasser hadden, deze is ook zonder problemen door de monteur in de bestelde keuken geplaatst. Voor een volgende keuken, al weet ik zeker dat deze lang mee gaat, loop ik hier weer binnen.
“Uitstekend bedrijf!”
Betreft Avanti Keukens Door Fam. Leijenaar op donderdag 26 feb 2015 15
Op aanraden van vrienden die een keuken bij Avanti hadden gekocht en na het lezen van de reviews op deze site hebben we gekozen voor Avanti.
Daar hebben we geen spijt van gekregen. Integendeel, we zijn vol lof!
In november hebben we voor een showroom keuken gekozen met enkele aanpassingen. Op die manier hebben we binnen ons budget en wensen een hele mooie keuken kunnen realiseren.
De keuken is deze maand geplaatst en ook over de montageploeg waren we zeer enthousiast: zeer vakkundig en er werden goede oplossingen bedacht bij onderdelen die om aanpassingen vroegen.
Kortom, een bedrijf om aan te bevelen!
Ze steken in op service en maken dat in de praktijk ook zeker waar.
“de hoogste klanttevredenheid”
Betreft Avanti Keukens Door Geert Kuster op zaterdag 14 feb 2015 15
Na meerdere teleurstellende ervaringen bij ongeïnteresseerde keukenzaken (brugman, keukenkampioen en dergelijke) zijn we via qasa op de hoogste klanttevredenheid afgegaan. Dit is een goede graadmeter geweest. Bij Avanti nemen ze de tijd voor je. Ze snappen dat iedereen op zoek is naar de droomkeuken, ieder op hun eigen manier. Toen we lacherig naar een showroomkeuken van 25.000 eu wezen, werd er (serieus) gereageerd dat we altijd konden kijken hoever we kwamen. Hierbij respecteerden ze ons budget en dachten actief mee op weg naar het mooiste eindresultaat. Na een aantal aanpassingen en wijzigingen, is onze keuken naar voorbeeld van deze dure showroomkeuken ook daadwerkelijk geplaatst. Dankzij de eigen montagedienst van Avanti weet je zeker dat je kwaliteit in huis haalt. Hier wordt de keuken dus niet door ZZP'ers als haastklus gezet, maar wordt er een realistische montagetijd genomen om kwaliteit te kunnen leveren. Bij de levering was één deurtje heel licht beschadigd aan de binnenzijde (niet zichtzijde). Hier werd zonder morren onmiddellijk een nieuw exemplaar voor besteld. Avanti heeft bij de "klantervaring" van oriëntatie naar plaatsing geen steek laten vallen. Communicatie is altijd helder en duidelijk. Afspraken worden nagekomen en de persoonlijke service is erg prettig.
“Uitstekende service”
Betreft Keukenwereld XXL Door R.J. op vrijdag 6 feb 2015 15
Het is een stukje rijden vanuit het Gooi, maar een heel mooie showroom en uitstekende service. Heb een showroom keuken gekocht voor een hele mooie prijs, ik hoefde niet aan te betalen, gewoon garantie op alles en keurig conform afspraak en in prima staat aangeleverd. Heel fijn bedrijf. Een echte aanrader..!
“Degelijk en servicegericht”
Betreft Kuechenland Ekelhoff Door Dirk Brouwer op woensdag 26 nov 2014 14
Showroomkeuken gekocht bij een zeer klantvriendelijke verkoper Thomas Szellas. Gelukkig was de 5e showroomkeuken die we zagen meteen een schot in de roos, want je kunt de hele dag doorbrengen met het bekijken van modellen, zoveel keus is daar. En ook de prijs viel mee, dus de koop was snel gesloten.
De keuken is inmiddels geplaatst door enkele monteurs, die heel netjes werkten en waarmee in goed overleg nog zaken konden worden aangepast. Ze gaven goede adviezen en welkome tips. De afwerking is prima en de keuken een en al Duitse degelijkheid. De monteurs komen nog een keer terug voor enkele kleine afwerkingen, die op dat moment nog niet konden worden uitgevoerd (er moet nog een houten vloer worden gelegd) en ook dat was geen probleem. Kortom een aanrader.
“Verrassend geslaagd”
Betreft Kuechenland Ekelhoff Door Fam. S. Roelofs op maandag 17 nov 2014 14
In onze zoektocht naar een mooie keuken, viel ons oog op de advertentie van Ekelhoff in ons dagblad. Op een vrije zaterdag de showroom bezocht en verrast over de grootte en de uitstraling van het geheel. De ontvangst was professioneel en er volgde een prettig gesprek. Daarin zijn verschillende opties besproken en er werd door de verkoopmedewerker goed meegedacht en de moeite genomen om verschillende materialen te tonen. Daaropvolgend een offerte ontvangen en een vervolgafspraak gemaakt. Bij ons tweede bezoek wederom een rondgang gemaakt door de toonzaal en toen viel ons oog op een showroomkeuken. De voor- en nadelen passeerden de revue, afmetingen werden doorgenomen en wij raakten enthousiast over deze Poggenpohlkeuken. De keuze was daarna snel gemaakt als we er financieel uit konden komen. Na enig heen en weer onderhandelen en om de tafel te zijn geweest met de vestigingsleider was de verkoop rond. Het gevoel was goed. Voor de levering is er regelmatig contact geweest betr. de noodzakelijke technische voorzieningen en daar ver zijn wij duidelijk en volledig geïnformeerd waardoor het vervolg, de plaatsing van de keuken, vlot gegaan is. De monteurs van Ekelhoff, die deze klus klaarden waren professioneel, netjes en correct. De nalevering van lades en de planken voor de tv kast waren niet direct goed, maar dit is keurig en naar volle tevredenheid afgehandeld, evenals de laatste financiële afwikkeling, waar even onduidelijkheid over was. We hebben een prachtkeuken en hebben alle lof voor alle medewerkers van de fa Ekelhoff.
FOTO VAN FAM. S. ROELOFS
“Perfecte service”
Betreft I-Kook Door R de munck op dinsdag 18 mrt 2014 14
Twee jaar geleden een showroom keuken gekocht in huissen. Voor een scherpe prijs. Nu twee jaar later is de lak van twee frontjes een klein beetje gescheurd. Dit doorgegeven via de e-mail. Heb vandaag twee nieuwe frontjes via de post gekregen. Geen enkele discussie en de kosten? Helemaal niets! Dat noem ik nou nog eens service! Ik kan iedereen aanraden om hier een keuken te kopen
“Alles ging goed”
Betreft Van der Stad Door Jennifer Van der Meer op donderdag 30 jul 2020 20
Mijn ervaringen ondertussen zijn goed. 10 jaar geleden kwam ik er voor het eerst om tegels en sanitair uit te zoeken voor de bedrijfstoiletten en kantine keuken. 2 jaar later hebben we een ander huis gekocht en mocht ik weer wat leuks uit gaan zoeken. We zagen de showroom keuken die vooraan in de winkel stond en werden opslag verliefd. Toen had iedereen een witte keuken, houten werkblad en daar stond een donker grijze keuken met stoere brede handgrepen en een betonnenblad. We hebben hem wat aangepast naar onze wensen en het is nog steeds een prachtige keuken. Ook de badkamer hebben we toen bij van der Stad gekocht. We zijn in totaal 26 uur daarmee bezig geweest en nog steeds bleven zij vriendelijk en dachten goed mee. Nu gaan we (alweer) verhuizen en ja hoor, veel keuken zaken en badkamer winkels bezocht maar uiteindelijk toch weer bij hun uitgekomen. Ze zagen mij al aankomen en ik werd meteen naar een jonge collega gestuurd en die heeft mij uitstekend geholpen. Ik ben nogal iemand die dingen wilt die niemand anders heeft. Origineel en lef dat zocht ik. Dat bleek nogal een uitdaging maar ook dat ging weer goed. Ze zochten wat leveranciers erbij en ook heb ik ze een leverancier getipt, zo zijn we beide geholpen. Het resultaat is wederom fantastisch en wij zijn dan ook super tevreden. Je krijgt altijd een bakje koffie of meerdere en als je op zaterdag komt staat er meestal een chef die de lekkerste hapjes maakt �. Als er iets niet klopte of miste dan werd dat goed en helder opgelost. Mijn advies voor een mooie keuken, toilet of badkamer, hoge kwaliteit en top service, ga naar van der Stad in Nijmegen

Aanvulling ontvangen 10 augustus 2020: Het is geleverd, alles ging goed en het is ook gemonteerd maar door onze eigen installateur.
“Goed geholpen”
Betreft Keukendump Door Ad Melis op vrijdag 20 mrt 2020 20
In eerste instantie naar keukendump gegaan voor het bestellen inductie kookplaat, na wat uitwisseling van gedachte besloten ook blad en spoelbak te vervangen, na inmeet van blad toch besloten gehele keuken te vervangen, ben door de mannen van keukendump goed en vakkundig geholpen. Wat ik nog wel even kwijt wil, ik vindt keukendump niet echt een goede naam, zou naam wijzigen in bv showroomkeukenloods , dump klinkt niet echt lekker.
“Toppie”
Betreft Keukenhal Door Martina op zondag 26 jan 2020 20
Showroomkeuken die aangepast is geworden. Zeer tevreden over het meedenken, de klantvriendelijkheid, de kennis en service waarmee ik te maken kreeg. Toppie en ik heb al mensen aanbevolen om bij Keukenhal hun keuken te kopen.
FOTO VAN MARTINA
Showroomkeuken
“Aankoop showroomkeuken”
Betreft Nieuwenhuis Keukens Door Jan-Dirk van der Tol op vrijdag 18 okt 2019 19
We hebben hier een showroomkeuken gekocht. Tot en met de levering verliep alles soepel en prettig. Na levering en betaling ontstaan de problemen. Op 13 juni toegezegd gekregen van Nieuwehuis dat er twee fronten nageleverd zouden worden en een werkblad stopcontact. Inmiddels is het 18 oktober en ondanks vele telefoontjes gebeurd er helemaal niks. Waardeloos bedrijf die dol zijn op snelle handel en geld beuren maar je daarna simpel weg met de problemen laten zitten. Inmiddels een aangetekende brief ingebrekestelling gestuurd. Ben benieuwd of daar nog iets mee gedaan wordt. Ik frees het ergste
“Showroomkeuken”
Betreft Plieger Door karin op woensdag 9 okt 2019 19
ik kocht een siematic showroomkeuken en daarnaast nog een uitbreiding hierop. na een paar maanden begon de verf af te bladderen van de vaatwasser. Antwoord geen garantie op een showroomkeuken. na lang"' gezeur"" van mijn kant werd er uit coulance aangeboden het front over te spuiten en kregen we een pot verf in zelfde kleur. Moeizame communicatie- Marc? geen klantbinding. Nooit meer.
“Slecht is nog te goed voor deze zaak”
Betreft Superkeukens Door Danny Zwaneveld op dinsdag 8 okt 2019 19
De score "slecht" is nog zacht uitgedrukt. Wat een ellende met deze zaak in Kolham. Als het geld eenmaal binnen is het gebeurt met de service. Zelf steeds moeten bellen wanneer de monteur komt tot 3 keer toe. Keuken was een showroomkeuken compleet. Bij monteren vd keuken ontbrak er veel en was er veel beschadigd. Eerste monteur kwam er na 1,5 uur sochtends achter dat het hem niet zou lukken omdat alle electro nog niet was aangesloten. Het telefoontje voordat die kwam werd ons toch echt verteld dat deze monteur dat wel zou doen. Na lang wachten en meerdere telefoontjes kwam er eindelijk een andere zzp-er na enkele weken. Een beste man, maar wat in 2 dagen klaar had kunnen zijn werden er veel meer. Dat tot daar aan toe, maar als je dan weer opgegeven werk wat hoort te gebeuren niet uitvoert (onder andere niet sluitende koelkastdeur) en een halve dag met een quooker zit te prutsen samen met een extra monteur van superkeukens dan doe je iets niet goed. Steeds weer bellen met derden hoe de quooker geïnstalleerd moest worden bevestigden dat dan ook. S avonds deed de quooker het al niet meer. Gelukkig snel en gerepareerd door een dichtbij wonende collega. dozen achter laten, rotzooi laten liggen enz enz. Keuken is nog niet af, maar ze komen er hier niet meer in. Superkeukens Kolham, nooit weer !
“Showroomkeuken”
Betreft Tulp Keukens Door Joke van Ginkel op woensdag 25 sep 2019 19
Wij hebben een showroomkeuken gekocht. Goede service en erg blij met onze keuken.
“Showroomkeuken”
Betreft Lohuis en Zn Door Familie Hazeleger op vrijdag 2 aug 2019 19
Wij hebben een showroom keuken en de vloertegels voor onze woning bij Lohuis gekocht. Het personeel heeft ons vriendelijk geholpen. Wij hebben de keuken opgeslagen in onze garage en doordat wij flink gingen verbouwen, pas na een klein jaar laten plaatsen. De vloertegels zijn door Ron op de afgesproken datum bij ons bezorgd. Na plaatsing bleek de sproeikop van onze nieuwe kraan kapot te zijn. Binnen 2 dagen kregen wij gratis een nieuwe geleverd. Helemaal top! Wij bevelen dit bedrijf zeker aan!
“Showroomkeuken”
Betreft Stuut Keuken Design Door Saskia Tulp & Jan van der Ham (Den Hoorn ZH) op woensdag 3 apr 2019 19
In november 2017 hebben we bij Stuut een showroomkeuken gekocht die we op internet hadden gezien. We zijn door Monique méér dan uitstekend geholpen bij het bespreken en ophalen van de keuken. Ze heeft alle tijd voor ons genomen en op heel veel gebied nog aanvullend advies gegeven terwijl we de keuken 'as is' hadden gekocht! Dit hebben we uitermate gewaardeerd. Nadat we in mei 2018 de keuken hadden opgehaald is hij uiteindelijk in februari 2019 geïnstalleerd door onze meubelmaker. In die tijd hebben we altijd contact gehouden met Monique en ze was altijd geïnteresseerd in de voortgang. De keuken is nu klaar en het is een pláátje geworden! Alles werkt uitstekend en we zijn helemaal gelukkig met het eindresultaat.
FOTO VAN SASKIA TULP & JAN VAN DER HAM (DEN HOORN ZH)
Gelukkig met het resultaat
“Goede service bij onderdeel”
Betreft Keuken Kampioen Door F.Kruger op zaterdag 9 feb 2019 19
Wij hebben 4 jaar geleden een showroom keuken gekocht bij Edmon Zwaag deze zaak heeft de keukenkampioen overgenomen. De keukenraam ging stuk het binnenwerk moest vervangen worden. Heb de keukenkampioen gebeld of zij dit onderdeel konden bestellen. Tot mijn verbazing kreeg ik het onderdeel gratis gestuurd. Dit vind ik toch eens service van de keukenkampioen terwijl het een showroom keuken was.
“Vernieuwing fronten keuken”
Betreft Gerard Heerkes Keukens en Badkamers Door Heidi Strijker op zondag 2 dec 2018 18
7 jaar geleden een showroom keuken gekocht voor in ons nieuwbouwhuis. Tijdens het plaatsen werd, via de muur, in onze nieuwe gespoten ensuite deuren geboord, dit werd opgelost met een busje verf om de deuren zelf opnieuw te verfen. Helaas begon na 5 jaar de bovenlaag van de kastjes los te laten en zelfs te barsten. Na veel gedoe er heen gereden met een deur en inderdaad dit was niet zoals het hoorde. Keukenzaak zou nieuwe deuren bestellen ( waarbij we geaccepteerd hebben dat er tintverschil kan zijn) maar het zou ons wel ruim €700,= kosten. Alles geaccepteerd omdat onze woonkeuken er echt heel verschrikkelijk uit zag. Na 16 maanden ! kwamen de deurtjes eindelijk. Met geen tintverschil maar echt een enorm kleurverschil. Dit valt met meneer Heerkes niet te bespreken en er wordt direct gedreigd met een rechtszaak. Omdat wij geen gedoe willen hebben wij nu maar de ruim €700 betaald en zitten dus met een 2 kleuren keuken. Er zit voor ons niets anders op dan de hele keuken te laten overspuiten, jammer!
FOTO VAN HEIDI STRIJKER
Kleurverschil
“Goede ervaringen”
Betreft Van der Stad Door Familie Tibosch op dinsdag 17 jul 2018 18
We zijn zeer tevreden over onze keuken en de ervaringen met Van der Stad. We kozen voor een showroomkeuken maar kregen de service en begeleiding die je bij een nieuwe keuken verwacht. Goed benaderbaar, vriendelijk, niet opdringerig en een heldere afstemming. Omdat een grote verbouwing toch altijd anders loopt dan gepland, was het vooral ook fijn dat de keuken zo lang als nodig in de opslag kon blijven. Hij is zelfs nog eens opnieuw uitgeladen, toen de stuc niet droog bleek. Absolute aanrader dus, voor een stijlvolle keuken zonder onnodige stress.
“Complete showroomkeuken”
Betreft Nijhuis Keukens Door B. van der Velde op woensdag 6 jun 2018 18
Complete showroom keuken gekocht bij Nijhuis Keukens. Topdeal! Erg goed geholpen, ook nazorg is goed. Erg goede kwaliteit keuken en ipv het showroom spoeleiland, een geheel nieuw spoeleiland inclusief nieuwe werkbladen gekregen voor de afgesproken showroomprijs. Er wordt goed meegedacht. Aanrader.
“Aankoop toonzaalkeuken, slechte afspraken”
Betreft Janssen Home & Living Door Macoon op dinsdag 3 apr 2018 18
We hebben een toonzaalkeuken gevonden via Markplaats en zijn na afspraak de keuken gaan bezichtigen. De keuken sprak ons aan ons en we wilden de keuken graag kopen onder voorbehoud dat we opslag konden vinden om de keuken op te slaan. Dit hebben we aan de verkoper meegedeeld, was geen probleem voor de verkoper. Toch moesten me om de keuken te reserveren een handgemaakte overeenkomst ondertekenen zonder enige voorwaarden en zonder inzage van de algemene voorwaarden. Volgens de verkoper konden we bij het niet vinden van de keuken de keuken annuleren aangezien het gaat om een showroomkeuken. Dit was anders bij een nieuwe bestelling en derhalve heeft de verkoper de voorbehoud niet opgenomen in de overeenkomst. Helaas konden we geen opslag regelen voor de keuken, dit hebben we binnen 3 werkdagen kenbaar gemaakt aan de keukenbedrijf. Ondertussen stond de keuken nog steeds te koop op Marktplaats en was nog beschikbaar voor een bezichtiging. Pas na een week stuurt de verkoper een reactie terug met verzoek om een annuleringskosten te betalen die nooit zijn meegedeeld. Stellig hebben we geweigerd om de annuleringskosten te betalen. Gelukkig hebben we een rechtsbijstandsverzekering bij DAS die zelfs bij internationale conflicten de belangen van hun klanten behartigt. Bedrijf heeft niet gehandeld conform afspraken, stellen zomaar overeenkomsten die niet eens rechtsgeldig zijn. Algemene voorwaarden worden bewust niet kenbaar gemaakt of ter inzage gesteld. Men heeft een doel en dat is het aansmeren van een keuken. Laat u niet beïnvloeden door deze keukenzaak, doe zeker een beroep op uw rechtsbijstandsverzekering en ga de confrontatie zeker aan.
“Showroomkeuken”
Betreft Brouwer Keuken en Bad Door Dennis Leerkes op zondag 25 feb 2018 18
Ik heb een showroom keuken gekocht met daarbij een nieuwe gaskookplaat, apparatuur, keramiek aanrechtblad en boven kastjes. Bij een showroomkeuken moet je natuurlijk alles zelf pas maken (ik heb de keuken zelf gezet) dit ging na wat moeite heel goed. Ik heb zelfs telefonisch support gehad. De keuken is volledig naar wens samengesteld met de nodige aandacht voor moderniteit en persoonlijke voorkeur.
FOTO VAN DENNIS LEERKES
Keuken met achterwand
“Showroomkeuken”
Betreft Versani Door Margret Zoon op zondag 14 jan 2018 18
Wij kochten een showroomkeuken waar we nog steeds zeer blij mee zijn.
“Alles correct”
Betreft Versani Door H.nobel-Steyn op vrijdag 12 jan 2018 18
Begin 2017 een showroomkeuken gekocht, prima geholpen met diverse aanpassingen, alles correct volgens afspraak afgehandeld.
“Volgens verwachting”
Betreft Weeteling Keukens Door Frank de Reus op vrijdag 18 aug 2017 17
Na aanschaf van een showroomkeuken is deze keuken afgelopen maand geplaatst. Alle besproken wijzigingen zijn netjes verwerkt en uitgevoerd en afspraken zijn keurig nagekomen . Er zijn zelfs duurdere apparaten geplaatst. De montage van de keuken werd uitgevoerd door een zeer vakkundige monteur(Ron). Het eindresultaat is volledig volgens verwachting en we hebben de aankoop, montage en communicatie bij Weeteling Keukens als zeer positief ervaren.
FOTO VAN FRANK DE REUS
Showroomkeuken
“Showroomkeuken gekocht”
Betreft KeukenConcurrent Door R. Korstanje op donderdag 1 jun 2017 17
De showroomkeuken werd gekocht. We moesten een aanbetaling doen. Showroomkeukens worden niet door de winkel gemonteerd. Dat moet men zelf regelen. De volgende dag bij iemand die de keuken zou moeten gaan monteren bleek dat we opgelicht waren. De keuken was 3 cm langer dan we opgegeven hadden. Dat zou geen probleem zijn, want een hoekkast kon ingekort worden. Volgens de monteur was dat niet mogelijk bij de greeploze keuken. Om de keuken passend te krijgen zou een hoekkast omgekeerd gemonteerd moeten worden, dat volgens de verkoper eenvoudig te realiseren was. "Even deurtje verhangen". Zoiets kan niet, met geen enkele keuken. We wilden alleen een keuken met een vaatwasser. Er werd een inbouwvaatwasser voor aangekocht, die volgens de verkoper in één van de kastjes zou kunnen. Later bleek dat de vaatwasser in geen van de kastjes gemonteerd kon worden vanwege de maten en omdat deze niet in een spoelkast kan. Het was een oudere ervaren verkoper, zekere geen beginneling. We zijn dus op een schandalige manier opgelicht. We wilden in de winkel daarover praten, maar konden pas over drie dagen terecht. Een kennis attendeerde ons op de annuleringstermijn van twee dagen en heeft de aankoop voor ons tijdig geannuleerd, via email. Als we op het gesprek hadden moeten wachten, hadden we niet meer kunnen annuleren. Op meerdere email berichten naar de vestiging en naar het hoofdkantoor is nooit een reactie ontvangen. Naar onze mening een onderneming met een criminele intentie. Onze rechtsbijstandverzekering heeft ons verzekerd dat ze niets kunnen beginnen en ons de aanbetaling terug moeten betalen.
“Geweldig tevreden”
Betreft Mandemakers Keukens Door Ebrien Sinke-krijger op zaterdag 27 mei 2017 17
Buitengewoon ondertussen 2 keukens gekocht in Barendrecht. Eerst een showroom keuken gekocht en daarna nog een nieuwe keuken gekocht.Geweldige mensen.We kregen zelfs eten aangeboden omdat We 2 dames een showroomkeuken aan demonteren waren.Het personeel heeft het hardstenen blad voor ons in de auto gedaan.Nogmaals Dank het was geweldig. Wilma en Ebrien uit Kruiningen.

Eerdere ervaring van 19 juni 2015: Het was bizonder goed bij jullie voor de 2e keer een keuken te kopen.Geweldige service van alle kanten.Ik zou zeggen ga zo door.Ik zal zeker reclame voor jullie maken.Speciale dank aan Daniel de Heer.Zeer goed.
FOTO VAN EBRIEN SINKE-KRIJGER
Dankbare client
“Showroomkeuken”
Betreft Brugman Door Herman Maas op zaterdag 23 apr 2016 16
Ik heb een showroomkeuken gekocht en ben echt super tevreden. Doordat ik de keuken zelf heb gedemonteerd en gemonteerd goed inzicht gekregen van de kwaliteit en deze was ver boven verwachting. Heel degelijk allemaal met topkwaliteit materialen. De medewerkers van Brugman waren ook nog eens zeer behulpzaam dus een dikke 10 voor dit bedrijf!
FOTO VAN HERMAN MAAS
Rode keuken
“Showroomkeuken”
Betreft Brugman Door Menno van Beilen op woensdag 20 jan 2016 16
Wij hebben een showroom keuken gekocht in Zutphen er werken kundige mensen deze geven zeer goed advies en in geval van gebreken na de levering is de service uitstekend. Ook klantenservice is erg goed, vriendelijk en kundig. Een genot om zaken mee te doen en steekt ver boven het gemiddelde service niveau uit.
“Showroomkeuken”
Betreft Novium Keukens Door Fam. Van de Ven op vrijdag 18 dec 2015 15
We hebben bij Novium een showroomkeuken gekocht. De service was heel goed. Er werd heel prettig en deskundig meegedacht om enkele veranderingen/aanpassingen mogelijk te maken. We werden erg vriendelijk te woord gestaan en er was alle tijd voor een goed advies. Het eindresultaat is boven verwachting. Ik raad Novium-keukens te Schijndel zeker aan bij anderen.
“Telefoontjes”
Betreft Brugman Door Chris op dinsdag 3 nov 2015 15
Mijn ervaring met Brugman Keukens in Utrecht was zo slecht, dat ik de volgende klachtenbrief heb verstuurd: Het stadium van woede en frustratie ben ik reeds gepasseerd en ik kan nu alleen nog maar vol ongeloof voor mij uit staren als ik het heb over jullie 'service' naar (potentiële) klanten. Maar na het voorval van afgelopen zaterdag ben ik het gewoon zat, spuugzat. Daarom stuur ik deze klachtenbrief. En ik zal u precies uitleggen waarom.

Mijn partner en ik hebben onlangs een nieuwe woning gekocht en wij wilden ons graag bij het filiaal van Brugman Keukens in Utrecht laten informeren. We wilden een afspraak maken om een keuken in te laten tekenen. Dus planden wij een afspraak in via internet en kozen voor zondag 11 Oktober 2015 om 15:00. We zouden gebeld worden om de afspraak te bevestigen en dat gebeurde niet.

Vol goede moed belde ik uiteindelijk die zondag naar het filiaal in Utrecht en kreeg te horen dat ze die afspraak nooit hadden ontvangen. Vreemd, want de bevestiging had ik wel per mail gehad. Een medewerkster vertelde mij dat er die zondag geen adviseurs meer beschikbaar waren, maar dat we wel van harte welkom waren en dat er dan ter plekke gekeken zou worden wat ze voor ons konden betekenen.

Vanuit Apeldoorn ben ik met mijn partner naar Utrecht vertrokken. In de winkel troffen wij geen beschikbare medewerkers. Na lang rondlopen ging een medewerker van Brugman Keukens achter de toonbank zitten en ik sprak hem dan ook aan. Het koste mij enkele vragen voor hij mij überhaupt aankeek. Van interesse in potentiële klanten leek geen sprake, althans dat gevoel kregen wij. Na flink doorvragen stond de man ongemotiveerd op uit zijn stoel en nam ons mee naar een uithoek van de showroom. Voor 16.000 euro konden we een standaard aanbiedingskeuken nemen en dan waren we klaar.

Verbouwereerd stond ik daar in de showroomkeuken. Geenszins had de man naar onze wensen geluisterd. Even zitten met een kop thee en even de plattegrond van ons huis bekijken was er niet bij. Dit was het en daar konden we het mee doen. Ik ga toch geen 16.000 euro betalen voor een standaard keuken zonder dat er ook maar een blik is geworpen op de ruimte waar de keuken moet komen, zonder ook maar even naar ons geluisterd te hebben. We verlieten de winkel dan ook met een heel onprettig gevoel.

Als het daar bij was gebleven, had ik hooguit op verjaardagen mijn verbazing uitgesproken over de behulpzaamheid van jullie personeel. Maar de dagen erna werd onze ervaring met Brugman Keukens alleen maar onprettiger tot op het punt dat ik steeds meer de noodzaak voelde de politie te bellen.

De maandag na ons bezoek aan het filiaal in Utrecht werd ik gebeld. "Goedemiddag, met [naam] van Brugman Keukens. Ik bel omdat ik graag met u een afspraak wil maken." Enigszins verbaasd luisterde ik naar haar woorden. De dag ervoor wisten ze nog van niks (wat betreft de afspraak) en nu ineens wel? Vreemde zaak. Ik heb haar vriendelijk doch overtuigend aangegeven dat de afspraak voor de dag ervoor bedoeld was en dat we geen nieuwe afspraak meer wilden vanwege de vervelende ervaring in de winkel.

Zonder excuus of begrip walste de dame over mijn woorden heen en begon aan te dringen op een afspraak. Ik gaf aan dat we al met een andere partij in zee waren gegaan, maar dat had geen effect. De vrouw bleef aandringen. Uiteindelijk heb ik toegestemd dat ze het over twee weken wel mocht proberen. Niet dat ik anders over Brugman zou gaan denken. Maar ik voelde totaal geen compassie en was het gesprek meer dan zat. Onbegrijpelijk dan iemand zo slecht kan luisteren. Nu begrijp ik waar de uitspraak lullen als brugman vandaan komt.

Geduld (en respect) is niet jullie sterkste kant want de volgende dag werd ik door een andere collega gebeld met de vraag of ik een afspraak wilde maken. Ik heb gezegd dat ik niet meer gebeld wil worden met opnieuw de uitleg waarom. Het was praten tegen dovemansoren, want wederom kon ik niet rekenen op begrip. Integendeel. De reactie van de man was ronduit brutaal en schokkend: "Nou meneer, als dat zou voorkomen dan zouden we onze deuren wel kunnen sluiten.(En dat was niet het geval)." Ik was met stomheid geslagen en heb opgehangen.

Ook woensdag 14 oktober werd ik weer gebeld door niemand minder dan iemand van Brugman Keukens in Utrecht. Houdt het dan nooit op? Mijn vriend was het zo zat dat hij het telefoongesprek overnam en hem werd beloofd dat mijn telefoonnummer uit het systeem gehaald zou worden en ik niet meer gebeld zou worden. Eindelijk verlost van het ellendige stalken. Tenminste, dat dacht ik!

Donderdag werd ik namelijk weer gebeld, maar ik heb niet opgenomen. Ik wist niet meer wat ik moest zeggen om van jullie af te komen. Ik wil niets meer met Brugman Keuken te maken hebben. Alles is vreselijk aan het gedrag van de medewerkers van het filiaal in Utrecht: brutaal, onbeschoft en absoluut niet invoelend. Ik kreeg het advies om de politie te bellen als ik nog een keer gebeld / gestalkt werd. En dat was ik ook van plan. Gelukkig bleven vervelende telefoontjes uit. Tot een week geleden.

Wederom het zelfde liedje. Of het nu iemand was van het filiaal uit Utrecht of van het hoofdkantoor, het interesseert mij niet meer. Op geen enkele manier wil ik meer benaderd worden door Brugman keukens. Maar dat dringt niet door tot wie dan ook in jullie organisatie. Want zelfs na het zoveelste telefoontje vorige week, blijven jullie mij lastig vallen. Afgelopen zaterdag kreeg ik namelijk ineens post van jullie. Houdt het dan nooit op?

Ik wil middels deze mail dan ook een klacht indienen over het filiaal in Utrecht. Ze mogen echt een cursus klantvriendelijkheid krijgen. En vooral een cursus luisteren naar de wensen van de klant. Ik ga dit verhaal ook bij Radar neerleggen. Ik ben het zat. Ik wil dan ook op geen enkele manier meer door Brugman Keukens benaderd worden, hooguit mag u een reactie op deze mail sturen. Het spijt mij dat het zo gelopen is en ik jullie op deze manier moet benaderen, maar voor mij is de maat gewoon vol.
“Showroomkeuken”
Betreft Keuken Kampioen Door ton nieuwenhuizen op woensdag 30 sep 2015 15
Heel fijne medewerkers die direct voor je klaar staan. Zij hebben ook geen agressieve verkoop methode. Een kopje koffie staat voor je klaar en ze denken met je mee. We hebben alle tijd gehad een keuken uit te zoeken die ons beviel. Was een showroomkeuken maar dat maakte voor hen niets uit. Ook dachten zij mee over de manier waarop de keuken uit elkaar moest. Kortom een heel prettige ervaring.
“Hulde”
Betreft Superkeukens Door Koen op maandag 6 jul 2015 15
Ik heb een showroomkeuken gekocht bij Superkeukens Wolvega. Naast de showroomopstelling aanvullend extra meubels en apparatuur gekocht. De gehele begeleiding was excellent. Ik heb de laatste 5 jaar drie maal een keuken gekocht, de eerste twee maal bij AANZIENLIJK duurdere zaken, maar de service en begeleiding van Superkeukens is opvallend veel beter dan wat ik gewend was. Afspraken worden stipt nagekomen, het personeel is denkt goed mee en is klantvriendelijk. Van verkoper tot chauffeur. Hulde. En de keuken.... is prachtig!
“Alles houdt op”
Betreft Brugman Door Wiekie op zaterdag 4 jul 2015 15
Ons advies ga vooral niet naar Brugman e/o deze locatie. Alle zorg houdt op zodra het contract is getekend. Ons is een keramisch kookplaat in onze showroomkeuken verkocht als dat het een inductieplaat was. Toen we via de extra groepen die je hiervoor moet aanleggen hierop terugkwamen kregen we 0,0 reacties op al onze berichten. Echt totaal genegeerd. Ook een aanpassing ander kastje op maat, totaal geen reactie! Zo a-sociale benadering hebben wij nog nooit ervaren. En dat midden in je verbouwplannen. Door hun extra kosten andere kookplaat, extra kosten monteur annuleren...Ga vooral niet naar deze leverancier. We wachten nu nog op een reactie...

Naschrift ontvangen op 3 augustus 2015 van de schrijver: Nog steeds een keuken waarbij een opvulling dmv rachelwerk vanwege het ontbreken van een kastje van 40 cm. We moeten maar bezien wanneer we deze ooit krijgen en of dit dan ook past..Brugman laat echter niets meer van zich horen!! Ja via hun webcare, dat één of andere manager contact met ons heeft opgenomen?! Dit naast meerdere slechte ervaringen met Brugman overwegen wij de weg naar de rechtsgang vanwege oplopende schade. Denk dan bijv. aan extra terug laten komen keukenmonteurs etc.. afzeggen elektricien vanwege de inductieplaat die een keramisch kookplaat bleek te zijn en nog veel meer afspraken niet nagekomen. Ronduit een slechte organisatie...

Naschrift ontvangen op 25 setember 2015: Na al onze klachten en continue de webcare benadering dat alles in orde is, is onze keuken nog steeds niet in orde. We zitten nu al sinds maanden met een gat van 40 cm. Konden de keuken eerst niet plaatsen maar gelukkig een zeer deskundige zwager die houten spalken heeft aangebracht anders hadden we nu al twee maanden niet kunnen koken. De ontbrekende kast zou bezorgd worden. Wij hiervoor thuis gebleven er kwam niets. Na contact hoofdkantoor was alles fout gegaan en zouden we een nalevering krijgen. Na weken gene gehoor toch maar weer bellen. Grote verbazing aan de andere kant van de lijn. We zouden al geïnformeerd zijn dat de kast met ons frontje niet meer leverbaar was!!!??? Ze hadden geen passende oplossing dan alleen een open kastje te kunnen aanbieden. We kunnen niets anders...Maar ook dit kastje komt maar niet. We zouden elke keer teruggebeld worden. Dit gebeurd niet. Bestelling ineens niet gedaan. Weer terug gebeld worden en dit gebeurd niet. Wel geteld hebben we deze belofte de laatste weken 12x gekregen....Ronduit slecht. Mensen koop je keuken vooral ergens anders om een hoop schade te voorkomen...
“Komen afspraken niet na”
Betreft KeukenConcurrent Door Niek Klein Hofmeijer op dinsdag 30 jun 2015 15
Graag wil ik mijn ervaringen delen over keukenconcurrent. In Mei een showroomkeuken gekocht en deze zal eind juni opgehaald worden. Er werd gezegd dat er een kasje omgewisseld zou worden en dat het blad 30 cm werd ingekort. Bij duidelijke navraag over de kosten werd mijn medegedeeld dat dit geen meerkosten zou opleveren. OP een later moment is mijn medegedeeld dat ik het keukenkastje a 750 euro wel moest betalen. Ze geven toe dat is aangegeven dat het gezegd is dat het kastje kosteloos geleverd zou worden maar deze verkoper was in opleiding en daardoor mag hij deze fouten maken. De vestiging manager ging tegen mij tekeer dat ik hierover klaagden en vond vooral dat het mijn probleem was en niet zijn probleem. Hij heeft tot op de dag van vandaag nog niet toegegeven dat hij fout zat. Het contact rondom de keuken verliep als erg slecht. Rene de keukenverkoper liet altijd erg lang op zich wachten om de antwoorden op telefoontjes of mail. Behalve bij het definitief maken van de keuken belde hij elke dag of ik de verklaring getekend kon terug sturen. Ik wil iedereen dan ook aanbevelen geen keuken te kopen bij Keukenconcurrent. Zei komen hun afspraken niet na en zijn vooral niet klantgericht.
“Spijt van”
Betreft Keuken Kampioen Door b.v. Gurp op zaterdag 30 mei 2015 15
Wij hebben ooit 2X een showroomkeuken gekocht en alles zelf gemonteerd, maar vanwege onze leeftijd wilden we nu eens alles laten doen, maar daar hebben we dus heel veel spijt van!! Een uitgave van bijna 10.000 euro Alles was goed geregeld in de showroom, maar toen ze het wilde komen zetten was dat niet de juiste datum, maar na div mailtjes is dat veranderd naar vrijdag 15 mei. We hadden van tevoren een schema gekregen waar stopcontacten etc moesten komen, maar volgens die tekening zouden er 2 stopcontachten in de bovenkastjes komen!! en als we dat gedaan zouden hebben zou er een stekker door de kast moeten komen en in de kast de trafo komen liggen!! Terwijl de man die de keuken bij ons gezet had zei dat dat beslist niet nodig was en het beter zou zijn dat dat bovenop de kastjes zouden komen. Ben dus blij dat we die extra kosten niet gemaakt hadden. Toen was de uitsparing van de bestelde kookplaat te groot uitgezaagd, maar is door een andere [grotere maat] kookplaat te plaatsen uiteindelijk verholpen, maar ons aanrechtblad is te kort en volgens de keukenman waren de muren niet haaks, dus verkeerd ingemeten. Ook de lampjes die erbij zaten zijn echte flutlampjes, want als je ertegen aanstoot vallen de lampjes er gewoon af en de knopjes die eraan zitten zijn zo klein dat je ze niet zit zitten en ook moet je er dan div. keren op drukken vóór ze aan of uitgaan. Op zondag naar de showroom gegaan met foto,s en daar zeiden ze ook dat het blad te klein was, en volgens de inmeetschema die ze konden inzien dat de keuken wel haaks was!! De verkoers raden ons aan om gelijk de volgende dag op te bellen en de klacht in te dienen, maar pas op 1 juni komt er iemand kijken!!! en nu maar afwachten wanneer wij een nieuw aanrechtblad krijgen .We gaan op 15 juni op vakantie en geloven dus nooit dat er vóór die tijd nog alles afgewerkt kunnen hebben, er zit aan iedere kant 1 cm tussen het blad en de muren. Dus zitten we tot na de vakantie met een keuken die dan nog steeds niet afgewerkt is. Wij kopen nooit meer een keuken bij de keukenkampioen en raden het echt iedereen af. Of een gedeelte betalen bij levering en de rest nádat de keuken naar tevredenheid is gezet! Want de service daarna is echt heel slecht te noemen!

Vervolg ontvangen op 17 juli 2015: zoals eerder vermeld op 30 mei dat ik div klachten had over de keuken en vooral op het aanrechtblad, zijn ze na een paar weken pas komen kijken naar de klachten, en wij dus weer thuis moesten blijven, was afgesproken dat we een nieuw aanrechtblad zouden krijgen, maar dat zou natuurlijk weer een paar weken duren. Eindelijk op woensdag 15 juli zouden ze die komen plaatsen. Wij dus weer thuis moeten blijven en alle 6 onderkastjes leegruimen. Komen ze smiddags met het grootste blad binnen en toen zagen ze dat het de verkeerde was! En konden ze gelijk weer terug!!
Nu moeten we dus vanwege de vakantie weer 7 weken wachten voor er een nieuwe geplaats kan worden. Volgens mij zit er een vloek op die keuken! Ik heb zo'n spijt van dat ik daar een nieuwe keuken gekocht heb. Nooooooooit meer dat ik daar iets koop en raad het ook echt niemand aan!! Er wordt over een onkostenvergoeding voor die keren dat wij thuis moeten zijn niet gepraat en dat wij nu 2x de kastjes in en uit moeten ruimen. Het schijnt daar een hele normale zaak te zijn dat er dingen verkeerd gaan, want ze doen er heel laconiek over. Ja het kan gebeuren he? Ik wordt over dat soort 'foutjes' zoals hun dat noemen erg kwaad. Het liefst wil ik het geld terug en dan kunnen ze de rot keuken zo op komen halen, want ik kan na al de ellende helemaal niet meer van die keuken genieten!

Vervolg ontvangen op 20 juli 2015: We hebben vanmorgen een telefoontje gehad dat ze op 7 september een nieuw aanrechtplad komen plaatsen en nu maar hopen dat ze de niet weer een verkeerd blad meenemen, en moeten we weer 6 kasten leegruimen en verplicht thuis blijven. Dus zitten we dan al 4 maanden met een keuken die nog steeds niet klaar is. En als je dan vraagt of er een schadevergoeding tegenover staat omdat we nu 3x extra vrij moeten nemen, dan zeggen ze dat het overmacht is en er niets aan kunnen doen! Wat een service!

Vervolg ontvangen op 9 september 2015: 14 mei keuken gezet, maar aanrechtbladen waren te kort! en flut verlichting, die stoot je er af! 15 juli zouden nieuw bladen krijgen, maar waren de verkeerde! 9 september eindelijk nieuwe bladen gezet , maar nu wel met kleurverschil en niet mooi glad tegen elkaar gezet! dus meea weer klagen + foto,s opsturen dan zal er eerst weer iemand moeten komen kijken en dan maar weer 2 maanden wachten voor er een ander blad gezet kan worden? Dan zijn we 6 maanden verder voor we eindelijk een goed afgewerkte keuken hebben. En dan vinden ze het raar dat je kwaad bent! Dus nooit meer dat we daar een keuken kopen!

Vervolg ontvangen op 27 december 2015: Wij hebben in de week van hemelvaart onze keuken gekregen en nu is eindelijk een goed werkblad gezet, de eerste was te kort de 2e verkeerd bezorgd- de 3e kleurverschil - de 4e weer kleurverschil en nu hebben we maar een heel andere print gekozen. Dus blad 5 is eindelijk goed!!! 1 deurtje van de hoekkast was nu al kromgetrokken en daart heeft de keukenzetter een nieuwe voor besteld. Dus ik ben benieuwd of de andere ook zo snel gaan kromtrekken. Ook lijkt het dat 1 kast wat gaat doorzakken, dus dar moeten ze de volgende keer ook nog naar kijken. We moesten toch wel iedere keer weer thuisblijven , omdat er na onze klachten eerst iemand moesten komen kijken en iedere keer weer de onderkastens moesten uit en weer inruimen , toen ze iedere keer weer een ander blad zoudn komen zetten, Er was ons een schadevergoeding toegezegd voor al het ongemak dat wij hadden , dus zal ons benieuwen waar ze mee aankomen!
“Nieuwenhuis geeft niet thuis”
Betreft Nieuwenhuis Keukens Door Kemper op woensdag 11 feb 2015 15
Een keuken bij Nieuwenhuis Assen gekocht.Een zeer vriendelijke verkoopster maar dat is ook het enige positieve wat ik heb vernomen.Bij aflevering van de showroomkeuken ontbrak er van alles,waren deuren stuk en een kraan die door ons besteld was werd niet geleverd. Er wordt wel verwacht dat je van te voren betaald maar daarna laten ze niets meer van zich horen. De montage door de keukenman is uitstekend. Zeer bereidwillige mensen. Ondertussen zitten wij nu ruim 3 maanden met een incomplete keuken en Nieuwenhuis geeft niet thuis. Ik zou niemand aanraden een keuken bij dit bedrijf te kopen.
Meer artikelen