Feedback

Kunststof aanrechtblad

Kunststof aanrechtbladen zijn onderdeel van menig keuken. In dit artikel worden veel eigenschappen van dit type aanrechtblad besproken.

Lijst met goed gewaardeerde keukenzaken
• Velthuizen Keukens
   
(Woudenberg Utrecht) score 9,7 uit 123 ervaringen
• Total Home Concept
   
(Lelystad Flevoland) score 9,7 uit 133 ervaringen
• Keukenwereld XXL
   
(Poortvliet Zeeland) score 9,7 uit 173 ervaringen
• Kitchen4all
   
(Dronten Flevoland) score 9,7 uit 329 ervaringen
• Ekelhoff Küchen
   
(Nordhorn Duitsland) score 9,7 uit 658 ervaringen
• Avanti Keukens
   
(Kesteren Gelderland) score 9,7 uit 321 ervaringen
• Roukens en van Gaalen Keukens
   
(Dodewaard Gelderland) score 9,3 uit 53 ervaringen
• Svea Keuken & Bad Eindhoven
   
(Son Noord-Brabant) score 9,5 uit 73 ervaringen

U kunt ook de lijst met de Beste 10+ Keukenzaken bekijken.

Materiaal
Een kunststof keukenblad bestaat uit verschillende lagen. Als basis bestaat een kunststof keukenblad uit een spaanplaat, MDF of een multiplex laag. Deze dikke laag wordt voorzien van een HPL laag (ook wel laminaat of kunststofplaat genoemd). De HPL laag bepaalt het uiterlijk van het keukenblad.

Kleur
Kunststof aanrechtbladen zijn in nagenoeg alle kleuren leverbaar. Doordat sprake is van een toplaag met print, is op de print van alles mogelijk. Varianten met betonlook, houtlook, steenlook, etc. bestaan allemaal.

Levensduur
De levensduur van kunststof aanrechtbladen kan sterk verschillen. Zo zijn er ervaringen van personen waarbij het blad na 10 jaar al ernstige slijtageplekken vertoonde. Echter zijn er ook ervaringen met bladen die na 15 jaar nog zo goed als nieuw eruit zagen.

Vochtbestendigheid
Indien de basislaag van spaanplaat of MDF is, dan bestaat het risico dat het keukenblad gaat bollen of barsten door vocht. Multiplex bladen zijn in principe wel watervast en hebben dit nadeel niet.

Hittebestendigheid
Kunststof aanrechtbladen kunnen niet goed tegen hitte. Als er een kokend hete pan op het werkblad wordt gezet kan het blad verkleuren of smelten. Gebruik dan ook altijd onderzetters.

Vlekgevoeligheid
Niet hardnekkige vlekken kunnen gemakkelijk worden verwijderd met een afwasmiddel. De HPL laag kan echter beschadigd raken indien het in aanraking komt met zeer agressieve middelen zoals ontstoppingsmiddelen.

Krasvorming
Het wordt afgeraden direct op een kunststof aanrechtblad te snijden. Krasvorming zal vrijwel zeker ontstaan. Gebruik om te snijden een snijplank.

Hygiëne
Een kunststof aanrechtblad is makkelijk schoon te maken en er trekt over het algemeen geen vuil in. Hierdoor is het een redelijk hygiënische keuze.

Uitstraling
Een kunststof blad zal in bijna alle keukenstijlen passen. Kunststof bladen hebben een wat neutrale uitstraling.

Schoonmaken en onderhoud
Omdat HPL van nature een zeer sterk en hygiënisch oppervlak heeft, is het eenvoudig schoon te maken met normale schoonmaakmiddelen, bijvoorbeeld met wasmiddel. Gebruik echter nooit een schuursponsje of andere schuurmiddelen om het blad schoon te maken. Een kunststof aanrechtblad vereist geen periodiek onderhoud.

Montage
Kunststof aanrechtbladen zijn licht en daardoor makkelijk te monteren.

Kosten
Kunststof aanrechtbladen behoren tot de goedkoopste aanrechtbladen. Er zijn al standaard kunststof aanrechtbladen vanaf ca. euro 100 per strekkende meter maar deze prijs kan oplopen bij kunststofbladen van hogere kwaliteit. Let op dat de eindprijs van het blad niet alleen bepaald wordt door de basis strekkende meterprijs, maar ook door de vorm van het blad (bijvoorbeeld een rechthoek, L-vormig, U-vormig, aanwezigheid van schuine stukken,etc.), de dikte van het blad, de randafwerking (alleen voorkant zichtbaar of rondom zichtbaar, aanwezigheid waterkering), en eventuele uitsparingen voor spoelbak, kranen en kookplaat.

Feedback van gebruikers
Qasa krijgt weinig feedback op kunststof bladen. De bladen zullen in veel gevallen voldoen. Vochtproblemen met bellen of bollen komen voor.

Conclusie
Kunststof keukenbladen worden veel verkocht wegens hun gunstige prijs en de vele uitvoeringen. Het is een prima keuze bij een lager budget.

Meer aanrechtbladen
- Betonnen aanrechtblad
- Composiet aanrechtblad
- Glazen aanrechtblad
- Granieten aanrechtblad
- Houten aanrechtblad
- Keramisch aanrechtblad
- Marmeren aanrechtblad
- RVS aanrechtblad

De foto's zijn afkomstig van Tieleman keukens en DB Keukens.
Reacties
Er zijn 21 reacties bij dit artikel. Alle reacties zijn door Qasa gecontroleerd.
“Zeer tevreden”
Betreft Ardi Keukens Door Ab en Marjolein Gebuis - Klapwijk op maandag 7 jun 2021 21
Op ons verlanglijstje stond een nieuwe keuken. In 2020 zijn wij ons gaan oriënteren bij Ardi Keukens in St. Annaland. Het ontvangst was erg vriendelijk en vrijblijvend. "Kijk gerust rond en als u vragen heeft horen wij dat graag! In onze demo keuken kunt u een kop koffie/thee en een broodje/soepje nuttigen" werd ons verteld....en dat terwijl we nog niets gekocht hadden. Nou dat bleef hangen en was een goed visitekaartje! Zo volgde er een tweede bezoek aan Ardi keukens. We wisten wel ongeveer wat we wilden....zo viel ons oog voor de tweede maal op een RESIDENTIC MASSIEF EIKEN (super white) KEUKEN, maar zou dat wel haalbaar zijn binnen ons budget? We hadden nl. best wel een verlanglijstje met wensen: een zwart natuurstenen groot werkblad en industriële stoeren handgrepen, veel bergruimte in de vorm van meerdere laden en binnen laden, want we wilden geen bovenkastjes meer, een inbouw koel/vrieskast en een grote combi/magnetron oven, een afzuigkap..... Tijdens deze grote aankoop en puzzel werden wij geholpen door de zeer vriendelijke medewerker, Buck. Aangezien er zoveel mogelijkheden waren betreft deze keuken werd het er niet makkelijker op voor ons. Met alle geduld werden de verschillende mogelijkheden/afmetingen uitgelegd en uitgetekend. Op alle fronten werd er met ons meegedacht, bv. over een bepaalde hoek in de keuken waar we zelf niet uitkwamen, maar ook het wakend oog om binnen ons budget te blijven.

Het werkblad werd uiteindelijk een kunststof blad (HuisSelectie, Toplaminaat Raw Black DE 2617), waar we heel blij mee zijn. Betreft de industriële handgrepen van Ardi Keukens vonden wij mooi, maar te smal voor de onze brede laden. Zo hebben wij de industriële handgrepen van 40cm ,60cm, 100cm breedte custum made laten maken door een kennis. Dit was geen enkel probleem bij Ardi, er werd zelfs aangeboden om de hangrepen op de laden te monteren. De inbouw apparatuur is van de HuisSelectie, het merk Pelgrim (de koel/vriescombinatie, de combi oven/magnetron (72 ltr), inductiekookplaat (77cm breed) en de afzuigkap). De vaatwasser was nog vrij nieuw en ook dat was geen enkel probleem om door de monteur weer te herplaatsen. De afzuigkap wilden wij graag in een schouw met blank eiken balken verwerken, dus deze werd op een later tijdstip door Aannemer Kievit uit Dirksland in de schouw geplaatst. Een aandachtspunt is zeker ook Anton, de monteur, die met veel zorg, geduld, precisie en plezier de keuken heeft weten te plaatsen, niets was hem te veel. Dankjewel Anton, maar ook Buck en medewerkers van Ardi Keukens dankjewel!!!!

Het geheel is een prachtige keuken geworden, met een natuurlijke en stoere uitstraling, precies wat we wilden. We zijn er heel erg "happy" mee. Met vriendelijke groeten, Ab en Marjolein Gebuis - Klapwijk uit Stellendam
FOTO VAN AB EN MARJOLEIN GEBUIS - KLAPWIJK
“Loslatend aanrechtblad”
Betreft Keukenloods Door L. Aznabet op donderdag 11 jun 2020 20
in februari 2019 is onze keuken geplaatst. een jaar later constateren wij dat het aanrechtblad van onder begint los te laten. Het betreft een kunststof blad. Keukenloods schakelt de fabrikant Topline in die vervolgens concludeert dat het blad door vocht is aangetast en probeert dit op de vaatwasser af te schuiven terwijl de schade niet boven de vaatwasser is maar boven de spoelbak. je mag er toch vanuit gaan dat een aanrechtblad tegen water kan????!!! toch neemt keukenloods het advies van Topline over en adviseert ons het aanrechtblad van onderen te schuren en te lakken. Bedankt Keukenloods! Dit gaat je niet in de koude kleren zitten...en dit voor een keuken van ruim €18.000,-. Een ding staat vast....de volgende keuken wordt gewoon weer een Ikea keuken want die heeft het wel ruim 10 jaar vol gehouden en de klantenservice daar nemen de klachten wel serieus en nemen de verantwoordelijkheid en verwijst niet door naar de fabrikant.
“Geweldige ervaring”
Betreft Voortman Keukens Door Ilya op zondag 1 mrt 2020 20
Onze ervaring met Voortman Bunnik is op meerdere vlakken geweldig. Na veel vooronderzoek wilden wij bij onze nieuwbouwwoning afwijken van de standaardpositie van de keukenzone. Voortman was in staat snel en gedegen een technische tekening aan de bouwer op te leveren. Over de keuken, materialen waren we vrij snel uit, maar ook dat we met onze wensen alle apparatuur beter zelf konden regelen. Dit bleek prima mogelijk, zolang we maar ruim vooraf de exacte typenummers (met vaste maten) zouden doorgeven zodat ze dit in de definitieve bestelling konden opnemen. Niet zo heel gebruikelijk, wel mogelijk en achteraf prima om zo te doen. Dit gaf ons de mogelijkheid rustig na te denken over het soort apparatuur (en de prijs) want de woning zou nog zeker een jaar in aanbouw zijn. De oplevering verliep helaas niet vlekkeloos met een gat in het werkblad tbv een stroompunt dat we er op een eerder moment al uit hadden gelaten. Heel jammer en vooral zonde van het schitterende Fenix werkblad. Met pijn toch besloten het werkblad te laten vervangen en dit werd dan ook binnen enkele weken gedaan. Hier kwam de hele prettige service van Voortman mooi naar voren. Het Fenix werkblad zelf bestelden we destijds met een duidelijke waarschuwing dat het nog vrij nieuw was (het materiaal) en dat het mogelijk vrij kwetsbaar kon zijn. We hebben het blad nu bijna een jaar in gebruik en het is werkelijk fantastisch. Nog geen problemen en de kleine krasjes die we tegenkomen wrijven we er zo uit. Verder zie je er na een dag vrij veel vlekken op (na koken etc), maar dat is met 1 veeg met een lauwe doek helemaal verdwenen. Het is een prachtig mat zwart blad geworden, waar we achteraf heel blij mee zijn (en toffe reacties over krijgen). De spoelbak is ook zwart en van een soort kunststof. Ook hier vooraf een disclaimer van Voortman dat dit kwetsbaar kon zijn, maar vanaf dag 1 hebben we op de bodem een speciale insert ter bescherming gelegd. De spoelbak is nog puntgaaf na bijna een jaar in gebruik te zijn. Vooral de zwarte versie staat prachtig bij het werkblad. Ook de nazorg is erg fijn. Tijdens de installatie van de apparatuur (door een externe partij, nadat de keuken geplaatst was) kwam de installateur erachter dat de bouwer de verkeerde Perilex had opgeleverd. Dit werd door de bouwer rechtgezet maar daarvoor moest men wel bij de keuken. Hiervoor moesten de plinten eraf en die kregen we nadien niet netjes geplaatst. Een mailtje met Voortman en er kwam iemand van hun servicedienst langs om de plinten weer helemaal netjes te plaatsen. We kwamen destijds bij Voortman uit na het lezen van veel ervaringen bij andere keukenleveranciers. Voortman kwam over als een kleine, betrouwbare partij en dit is achteraf ook een goede keuze geweest. We zijn elke dag blij met onze keuken!
FOTO VAN ILYA
Fenix werkblad
“Helemaal klaar”
Betreft Keukenloods Door Evy op donderdag 21 nov 2019 19
2 jaar geleden geweest om een keuken te ontwerpen. We moesten met eigen ideeën komen. Er werd niet meegedacht. Een paar keer terug geweest omdat de verkeerde kleuren en apparatuur ingevuld was. (later bleek dat de man die ons hielp hier pas een maand werkte). Met inmeten zijn ook fouten gemaakt, waardoor de kraan niet achter de spoelbak paste etc. Verkeerde producten vensterbanken etc zijn geleverd waardoor ze 3 x opnieuw zijn gekomen om elke keer weer wat te monteren. Monteurs werden verkeerd ingepland met te weinig tijd etc. Ook de muur hierbij beschadigd en gezegd dat dit er al zat.... Na 3 weken kwamen er vlekken in het blad (kunststof). Volgens hun met het een lijm zijn. Oplossing: hun willen een nieuw blad betalen maar een nieuwe spoelbak en montage kosten zijn voor ons.... Ik ben er heeeelemaal klaar mee.... Had nooit gedacht dat ik voor een keuken zoveel spanning en emotie zou krijgen... bah :(
“Blij ermee”
Betreft Ardi Keukens Door G Hanzen op zaterdag 23 feb 2019 19
Na lang wikken en wegen besloten we [ toch ] een nieuwe keuken aan te schaffen.
Dat [ toch ] heeft te maken met onze leeftijd en dat we [nog] geen seniorenwoning bewonen. Onze vorige keuken was wat gedateerd , maar doorslaggevend was.....het steeds moeilijker werken. Trap nodig voor de bovenkastjes, diepe hoek en aanrechtkastjes e.d. Onze keus was ditmaal ARDI KEUKENS Sint Annaland. Contact gezocht en afspraak gemaakt. Heel fijn was , dat verkoper ons eerst bezocht heeft .zodat er beeld ontstond van de mogelijkheden , en het plan , dat wij bedacht hadden , konden bespreken. Dit ,omdat wij 3 apparaten , vaatwasser , koelkast en oven / magnetron terug wilden plaatsen , daar deze nog vrij nieuw zijn en prima werken. De afspraak dag...9.30 uur tot 15.00 uur...... hebben wij erg gezellig en rustig ervaren .Geen haastwerk .......vooral ook aandacht voor je eigen ideeën die met alle geduld [soms] een andere richting kregen. EN.......een uitmuntende verzorging voor de inwendige mens .Hongergevoel kreeg geen kans! Keuken keuze was gauw gemaakt , werd kunststof houtstructuur met kunststof aanrechtblad.
Alles in rustige tinten [steigerhout] Boven de aanrecht wilden we graag tegels , zag in de showroom prachtig voorbeeld :combinatie van 9 tegels die samen een mooi patroon vormen. Was wel beetje uitdaging , maar gaf uiteindelijk wat meer leven aan de wat strakke keuken. Maar dan begint het passen en meten. Eerlijkheidshalve moet ik wel zeggen , dat de indeling tenslotte helemaal anders werd dan we zelf bedachten. Het hoofddoel was tenslotte ergonomisch werken dus koelkast en vaatwasser op lichaamshoogte. Laden van 60 cm breed , minder gewicht. In hoekkast 2 naar buiten draaiende plateau's. Inductie kookplaat en heel fijne afzuigkap die erg makkelijk schoonmaakt! Ruime spoelbak en kraan met draaiknop die makkelijk in de hand ligt. Zo ook geen knoppen maar grepen aan laden en deuren. Dit alles in uitgebreide diversiteit getoond ,de keuze mogelijkheid was overweldigend. Kortom , een senioren keuken met een moderne uitstraling van alle gemakken voorzien, waar we blij mee zijn.
“Waarschuwing”
Betreft KuechenWelt Door A.Spijkhoven op vrijdag 3 aug 2018 18
In het voorjaar van 2018 langsgegaan bij Michel in de vestiging Bussum. Michel leek goed mee te denken en had al snel een schets op papier. Al snel hadden we een deal.
De styliste kwam een aantal weken later pas langs, waardoor de keuken ook pas een aantal weken later besteld werd. Hierdoor liep de levertijd uit. Styliste was aardig en dacht ook goed mee. Ze gaf aan dat de bestelde kastjes helemaal niet besteld konden worden zoals Michel ze had opgeschreven. Het materiaal van de kastjes kon alleen als werkblad worden besteld. Ter plekke met de styliste dus de kastjes aangepast wat materiaal en uiterlijk betrof. Minpuntje voor verkoper Michel dus. De styliste had een aantal voorbeeld stalen bij zich, maar gaf aan geen voorbeeld van het door mij bestelde keuken/werkblad bij zich te hebben. Op zich geen probleem leek het, want ik had een foto in de winkel gemaakt van hetgeen ik besteld had. Dit liet ik haar ook zien. Een gepolijst, composieten werkblad, glad dus. Dit was te zien op de foto en zo had ik het ook tegen Michel gezegd in de winkel. Op de dag dat mijn keuken geleverd werd, was ik kort thuis om hem aan te nemen en ging de aannemer aan de slag nadat ik weer was gaan werken. De aannemer liet al snel weten dat er enkele producten ontbraken, waardoor hij de keuken niet volledig kon installeren. Onder andere de RvS wandplaat ontbrak, waardoor hij de afzuigkap niet kon plaatsen en er geen tegelafwerking kon plaatsvinden. De aannemer moest dus een andere dag weer terugkomen als alles compleet was... Plankdragers ontbraken ook deels en een koolstoffilter voor de afzuigkap. Het meest vervelende echter was toen ik thuis kwam en ik constateerde dat het werkblad niet hetgeen was wat ik had besteld. Het leek wel van kunststof in de eerste instantie. Naar kort onderzoek en contact met de keukenondersteuning van Kuchenwelt, bleek het wel te gaan om composiet, echter was het niet gepolijst, maar 'gezoet'. Deze had een ribbelige structuur en niet een gladde zoals ik bij Michel had aangegeven in de winkel. En warempel, op de koopovereenkomst stond inderdaad 'gezoet'. Een term die ik tot die dag nog nooit had gehoord als keukenterm en dus nooit enige aandacht aan had besteed. Zelfs de styliste had hier niet op aangeslagen bij haar huisbezoek, nadat ik de duidelijke foto van het gepolijste werkblad aan haar had laten zien. Michel had in de winkel een fout gemaakt en de verkeerde benaming opgeschreven. Gelukkig had ik een foto gemaakt bij de bestelling en kon ik mijn klacht onderbouwen. Het gezoete blad zou ik nooit hebben gekozen en had ik ook nooit overwogen in de winkel. Na veel gesteggel met Ilona van keukenondersteuning, die de aftersalea regelen voor Kuchenwelt, een huisbezoek van Michel, die ineens deed alsof zijn neus bloedde en alle schuld ontkende, kreeg ik te horen dat mijn klacht was afgewezen. De getekende koopovereenkomst was heilig en daarmee was de kous af! Ik had een heel net compensatievoorstel neergelegd. Gezien het blad gelijmd en wel al lag, zag ik weinig in het los slopen en plaatsen van een nieuwe, met alle kosten en moeite van dien voor Kuchenwelt. Ik vroeg de kosten van de installateur (2 dagen à 950,-) als compensatie terug. Ik dacht enorm mee met hen, maar dit mocht niet baten...
Men wilde mij wel tegemoet komen met een nieuw blad 50/50 prijs. Kennelijk zagen ze wel een fout in, maar wilde er toch nog een slaatje uit slaan! Op dit moment loopt de zaak via de rechtsbijstand en zijn ze aangeschreven. Kuchenwelt heeft nog niet gereageerd na binnenkomt van de aangetekende brief. Mochten ze alsnog reageren zal ik de reactie hier jog plaatsen, maar vooralsnog raad ik een ieder af om zaken te doen met Kuchenwelt Bussum en eigenlijk Kuchenwelt in het algemeen, gezien je na de koop altijd te maken zult hebben met hun aftersales keukenondersteuning. Wees gewaarschuwd...
FOTO VAN A.SPIJKHOVEN
Foto van het blad
“Alles in het werk voor een tevreden klant”
Betreft Keur Keukens Door C. Piets op maandag 20 nov 2017 17
Voordat we binnen stapten bij dit keukenbedrijf in Haarlem hadden we op internet gezocht naar beoordelingen door klanten op vergelijkingssites. Omdat Keurkeukens er als beste bedrijf in Nederland uitkwam hebben we hier onze keuken gekocht. De medewerker die ons hielp met het ontwerp (Jochem) nam veel tijd voor ons en probeerde al onze wensen in te passen. In de afgesproken week werd de keuken geplaatst en was het resultaat schitterend. Er waren wel een paar kleine tekortkomingen, maar deze werden binnen afzienbare tijd verholpen. Na verloop van tijd kwamen er in het kunststof werkblad van het kookeiland een aantal vlekken te zitten. We konden de oorzaak niet achterhalen en wat we ook probeerden, we kregen de vlekken er niet meer uit. Toen ik via de mail Jochem op de hoogte bracht hiervan nam hij telefonisch met me op. Hij verzekerde me dat hij het hoe dan ook voor ons op ging lossen. Uiteindelijk bood hij aan het blad te vervangen en alle kosten die daarmee samen hingen kwamen voor rekening van Keurkeukens. Dat vonden wij een prachtige oplossing. We kozen nu voor een blad van graniet en wij hoefden slechts de meerprijs van het materiaal te betalen. Afgelopen week kwamen er twee monteurs het oude werkblad demonteren en het granieten blad monteren. Toen bleek zelfs nog dat er een nieuwe spoelbak in het blad werd gezet omdat de oude vermoedelijk niet onbeschadigd overgezet kon worden. In het werkblad zit een verhoogde houten balk (lessenaar) waar we aan kunnen eten. Deze raakte licht beschadigd bij het loshalen van het oude blad. Daar is onmiddellijk kosteloos een nieuwe voor besteld door de monteurs. Ik heb geen idee wat de winstmarge is op een keuken als de onze en eigenlijk wil ik dat ook liever niet weten. Maar als ik zie wat er nu allemaal aan kosten zijn gemaakt om ons helemaal tevreden te stellen dan denk ik dat er weinig winst overblijft voor Keurkeukens. Zonder getouwtrek wordt alles in het werk gesteld om ons tevreden te stellen. En dat vind ik toch wel heel bijzonder. Bij deze dus een groot compliment voor en veel dank aan alle medewerkers van dit vriendelijke bedrijf.
“Prachtig geheel”
Betreft Ardi Keukens Door Rachel de Meijer op maandag 30 mei 2016 16
Prachtig en betaalbaar eindresultaat. Goede service en vriendelijk geholpen. Zeker toen we twijfelde over de juiste kleurstelling kwamen ze met een goed advies met als resultaat dat kastjes en werkblad een prachtig geheel zijn geworden.
FOTO VAN RACHEL DE MEIJER
Beige/grijs/wit kastjes met kunststofblad
“Is aanrader”
Betreft Ardi Keukens Door K van Zuidland op woensdag 30 sep 2015 15
We hebben het kunststof werkblad, opstaande plinten, kraan en vaatwasser voor onze bestaande keuken laten vervangen. Er is heel goed meegedacht en de monteurs hebben alles keurig gemonteerd. Ardi is een aanrader.
“Het bedrijf is een aanrader.”
Betreft Keuken at Home Door E. Diederiks op vrijdag 6 mrt 2015 15
We zijn erg te spreken over de klantvriendelijkheid! Er wordt goed meegedacht over de mogelijkheden. De prijskwaliteit verhouding is goed. We hebben nu een prachtig granieten aanrechtblad dat bij een andere keukenleverancier voor die prijs alleen in kunststof leverbaar was! De levertijd was snel, binnen een maand. Ook de montage is keurig gedaan. Er is heel precies gewerkt!
“Aanrechtblad mag niet vochtig worden”
Betreft Bruynzeel Keukens Door Carla op maandag 11 okt 2021 21
Wij kregen 5 jaar geleden via de woningstichting een nieuwe keuken, van Bruinzeel. We kregen een kunststof blad. Na 3 jaar ging het bij de kraan en naast het aanrechtblad al verkleuren. Ik heb dit direct doorgegeven aan de woningstichting en aan Bruinzeels. Maar die vertelden dat dat "normaal", het mocht ook niet vochtig worden ????????? Wij zijn een ouder echtpaar en doen echt geen rare dingen. Nee, het is duidelijk troep wat ze daar verkopen !!!!
“Slechte apparatuur”
Betreft IKEA Keukens Door Jeannine Stroucken op maandag 3 mei 2021 21
Hij kochten een keuken bij Ikea. Er ging veel mis bij de levering van het aanrechtblad, maar dit werd door Ikea goed opgepakt. uiteindelijk hadden wij ca. 3 maanden na de afgesproken datum onze keuken compleet. Op grond hiervan raden wij een Ikea keuken wel aan, maar..... niet de apparatuur. Je betaalt relatief veel voor slechte apparaten van Electrolux met totaal geen service. Een binnen het jaar spontaan afgebroken kunststof pal in de combimagnetron van 700 euro werd door Electrolux afgedaan als gebruikersschade. Hierdoor werken magnetron en heteluchtoven niet meer. Electrolux wil voor 200 euro de schade komen herstellen. Ikea neemt geen enkele aansprakelijkheid. De Electrolux koelkast/vriescombinatie (wij kozen de duurste versie) zuigt vacuum waardoor hij niet blijft vastzitten aan de deur. Wij hebben dit euvel zelf gelukkig kunnen verhelpen dioor er iets tussen te plakken, maar dat zou eigenlijk niet nodig moeten zijn. De installateur kreeg het probleem zelf niet verholpen. Van de afzuigkap brak de knop (zeer inferieur kunststof) al binnen twee maanden af. Mijn advies: wel de keuken maar koop alsjeblieft je apparatuur elders. Voor een paar honderd euro meer heb je absolute topmerken als Bosch, Siemsens, Samsung
“Verschil tussen verkoop en levering montage”
Betreft CVT Keukens Door Sonny op vrijdag 18 sep 2020 20
Verkoop prachtig en niets is te gek. Erg goed geholpen en meegedacht. Ik kreeg zelfs korting als ik een goede review achter zou laten. Korting was prima uiteraard maar de review plaats ik pas zodra ik het bedrijf totaal heb ervaren. Je bent tenslotte pas tevreden als alle punten netjes zijn opgelost en goed bent geholpen. Zodra je akkoord geeft voor het leveren en de inmeet afspraak hebt gehad wordt de service met de dag slechter.

Tijdens plaatsing (24-06) heeft de monteur al aangegeven dat de scharnieren die bij de naar boven opengaande kast deuren te zwak zijn i.c.m. push to open. Hij heeft het toch geprobeerd met de scharnieren die er bij zaten maar deze waren te zwak. In hun team app heeft hij dit ook kenbaar gemaakt met foto's. Met de gedachten gang misschien een collega met een idee om het toch werkend te maken. Uiteindelijk heeft dit niet gewerkt en is dit genoteerd op de werkbon dat dit na geleverd moet worden.

op 03-07 melding gemaakt van een vreemde krassen wat in het blad lijkt te zitten. Dit hadden wij niet eerder gezien. Wij waren nog aan het verven op de begane grond en hebben al die tijd niet gekookt en de keuken was logischer wijs goed afgedekt.

Na een aantal weken (bouwvak) "Datum onbekend" gebeld door het bedrijf dat ons blad geleverd zou hebben. Ze willen langs komen om te onderzoeken. Blijkbaar had CVT bij hun gemeld dat het om het blad ging bij onze barretje. Wij hebben een granieten werkblad grijze kleur. Barretje heeft een hout kleur en is van kunststof. Dus opnieuw weer contact gezocht met CVT... Als je overigens toch besluit om bij CVT iets te bestellen hou er rekening mee met lange wachttijden aan de telefoon!

24-08 De monteur komt vandaag langs voor de scharnieren en eindelijk kunnen de kastjes van keuken open en dicht. Ter vergeefs de monteur heeft dezelfde scharnieren bij die er al in zaten... Deze moeten besteld worden. Verwachting is na veel aandringen dat dit op 16-10 gaat gebeuren. CVT wilde liever de afspraak pas maken nadat de scharnieren binnen was.
“Prachtige keuken voor een goede prijs”
Betreft Superkeukens Door Jan-Willem Hueting op vrijdag 14 aug 2020 20
Wij hebben voor de tweede keer een keuken gekocht bij Superkeukens. De eerste zo'n tien jaar geleden bij Superkeukens Utrecht. Die keuken werd destijds geplaatst door RS Montage en heeft tien jaar lang probleemloos gestaan (het was een Nolte keuken, een merk dat Superkeukens nu niet meer levert). Voor onze nieuwbouwwoning kwamen we weer uit bij Superkeukens, dit maal Veenendaal. Uitstekend geholpen door Jeroen Rap. We wisten vrij goed wat we wilden. De prijs-kwaliteit verhouding is goed. We hebben een grote keuken, in Nederland geproduceerd, met composiet blad, voor een heel scherpe prijs. Bij de projectleverancier kwamen we zo'n beetje op het dubbele uit, waarbij we zelfs flink moesten beknibbelen op luxe (bijv. een kunststof blad). De apparatuur hebben we wel elders gekocht en in de montage laten meenemen. Na tekening van de offerte hadden we nog een paar kleine wijzigingen, die we snel via het portal konden doorgeven. De montage werd ook dit keer door RS Montage gedaan. Het inmeten gebeurde zorgvuldig en bracht nog één noodzakelijke wijziging aan het licht. Ook fijn: er werd gecheckt of de elders uitgezochte apparatuur paste. De plaatsing was netjes en duurde 2,5 dag, maar dan was ook alles helemaal af (incl. op maat geslepen spatrand). Kortom: een prachtige keuken voor een goede prijs. Communicatie zowel vanuit Superkeukens als RS Montage was top en mochten we ooit weer een keuken nodig hebben dan zouden we direct weer naar SK gaan.
“Niet tevreden”
Betreft Sijben Keukens Door Loes op dinsdag 20 nov 2018 18
Koop NOOIT EN TE NIMMER uw keuken bij Sijben. Je kunt het geld beter door het toilet spoelen, daar heb je minder ellende van. Alles wat er mis kan gaan gaat mis bij deze firma. Nu een jaar later na plaatsing van de keuken moeten we nog dagelijks leven met deze gemaakte fouten. Achteraf is het logisch dat je alles moet betalen alvorens de keuken uit de vrachtwagen komt. Daarna begint namelijk de ellende maar dan hebben ze wel alle omzet al binnen. Nog niet te spreken over de kwaliteit van de geleverde apparaten, inmiddels al twee apparaten stuk. Na maanden wachten eindelijk een monteur over de vloer gehad. De kapotte afzuigkap is gemaakt maar voor hoelang is de vraag. Tevens is het geleverde kunststof blad nu al aan het opwellen. Teleurgesteld en enorm verdrietig zijn we met onze keuze voor Sijben Keukens en willen door middel van deze review andere consumenten voor deze fout behoeden.
“Ontevreden over kwaliteit”
Betreft KVIK Door Else Top op woensdag 21 mrt 2018 18
Wij hebben een keuken gekocht bij Kvik in Westpoort Amsterdam. Mooie keuken, maar niet al te beste kwaliteit. Binnen een jaar was het aanrechtblad (kunststof beschadigd) en was een keukendeurtje schreef gaan zitten. Binnen twee jaar lekte de kraan. Waar we met name tegen aan lopen is de slechte service. Op verzoeken tot reparatie kregen we nauwelijks of met zeer veel vertraging een reactie en om er wordt geen speciale service geboden aan ons als klant. Voor de reparatie zelfs na zo'n korte tijd moeten we de hoofdprijs betalen. Zeer frustrerend. Mijn advies is, zoek een keukenbedrijf dat betere kwaliteit en betere service levert.
“Niet doen”
Betreft KVIK Door Molenaar op donderdag 27 jul 2017 17
Koop geen keuken bij kvik, na bestelling doen zij niets meer. Kunststof blad met lijmtangen, slechte onkundige keukeninstalllatie en Kvik weigert hier iets aan te doen,
“Geen excuses”
Betreft KeukenConcurrent Door M. de Jong op vrijdag 25 nov 2016 16
Bij het kopen van de keuken goed geholpen, maar bij de levering kwamen we erachter dat ze ons nergens over ingelicht hadden:
-Wasbak die officieel niet in een kunststof aanrechtblad past!
-Geen snoeren of klemmetjes krijgen bij eigen montage keuken!
- Totaal andere kastombouw, omdat de koelkast die we erbij besteld hadden te groot was

Verder:
-De tekeningen niet aangepast, waardoor de aannemer leidingen op verkeerde plek heeft geplaatst. Daarnaast is de diepte van het eiland op de tekeningen niet aangepast, waardoor de stoelen er niet onder passen!
-Tekeningen vergeten op de sturen!! (O, daar hoorde die plaat dus bij!)
-Een kraan die stuk is (kan gebeuren, maar met al het andere erbij!)
-Glazen plaatjes voor de lades niet geleverd. Waren niet besteld en zou nu op kosten van keukenconcurrent toch besteld worden (op kosten van keukenconcurrent?! Volgens mij hebben wij daar gewoon voor betaald!)

Verder:
-Hebben we meer dan twee uur bij elkaar in de wacht gestaan om überhaupt de klantenservice aan de lijn te krijgen! Werden door de klantenservice door verwezen naar de winkel, probleem lag volgens klantenservice bij hun, dan wordt je natuurlijk weer door verwezen naar klantenservice. Dus toch maar bezoekje aan de winkel! Daarna nog meer telefoontjes en nu, na drie weken nog steeds geen complete keuken! Een excuses, nee (nog niet in elk geval).
“Ervaringen zijn positief”
Betreft KALUA keukens en montage Door Mw.Valkenberg, Amstenrade op maandag 17 okt 2016 16
Witte vlekken op zwart kunststof van houten aanrechtblad, geplaatst in juni j.l.wat kan ik doen om dit weg te krijgen, het zijn geen krassen. De ervaringen met dit bedrijf zijn positief,weet niet wat ik verder nog moet vermelden ik heb alleen een vraag
“Keuken van Bruijnzeel”
Betreft Bruynzeel Keukens Door van Haren, Nijmegen. op dinsdag 5 apr 2016 16
Heb een keuken van Bruijnzeel, oogt als een solide keuken behalve het antraciet blad (kunststof), de keuken is nog geen jaar oud en het blad vertoont al krassen ondanks mijn voorzichtige en zuinige behandeling, alles wat er op verwerop verplaatst wordt laat witte krassen na, wat met geen mogelijkheid te verwijderen is. Conclusie oogt mooi masr zeer onfunctioneel in gebruik, hou mijn hart al vast hoe dat er over een paar jaar uitziet
“Geplaatste keuken”
Betreft Keuken Kampioen Door E.J. Webber op zaterdag 7 nov 2015 15
Op 30 januari werd onze keuken geplaatst. De afzuigkap,was niet in orde, plint tekort en inlegbakje verkeerde maat. 5 maart nieuwe afzuiger, plint geleverd. Opnieuw een verkeerde inlegbakje. Bij de controle van de afzuiger en gelukkig dat mijn man dit heeft geconstateerd, had de monteur het stopcontact van de muur losgemaakt en hing in het afvoerkanaal. De uitblaaskap zat niet aangesloten op de afvoer, waardoor de uitstromende lucht tegen de onderkant van de kap aanblies. Inmiddels wel verholpen. Opnieuw een klacht een vreselijke krakende koelkastdeur en een onderdeel wat los hing aan de koelkast deur. Een kromtrekkende deur van de vrieskast, maar dat is normaal. Voor de tweede keer kwam er weer een monteur kijken. Koelkast deur hersteld en hij vond wel dat we een nieuwe deur voor de vriezer moesten krijgen die is zo krom aan worden als een hoepel. Witte plekken op het aanrechtblad. Dit is normaal bij een aanrechtblad met een reliëf. Gootsteen stop die niet afsluit, water loopt weg. Je krijgt als antwoord. Geen garantie we kunnen een monteur sturen tegen betaling. Allerlei argumenten, verkeerde schoonmaak middelen gebruikt. Te scherpe servies. Een keuken van toen 7 en halve maand, toen ik de klacht indiende. Een keuken met allerlei mankementen. De leverancier van het aanrechtblad, vond ik een toppunt. Dit is bekend mevrouw, dat dit gebeurd met een aanrechtblad waar een relief inzit. Dit had de verkoper van de keukenkampioen ons moeten vertellen toen hij ons deze keuken verkocht. In dit geval hadden wij een andere keuze gemaakt. De verkoper werkt er niet meer en je wordt van het kasje naar de muur geslingerd. In deze periode hebben wij alleen maar negatieve ervaringen gehad met aardig wat mankementen aan onze keuken.

08.11.2015 aanvulling ontvangen: Nog even terugkomen op de keuken die wij in Woerden hadden gekocht en de service vanuit Waalwijk en de fabrikant Topline Maatwerkbladen. Begin oktober trokken wij gelijk aan de bel, met de klacht van het steeds meer ontstaan van witte plekjes op het werkblad. Een werkblad geleverd aan keukenkampioen van Topline fabrikant. Er werd door een vriendelijke jonge dame notities gemaakt en ik zou spoedig wat horen voor het verhelpen van het probleem en de gevraagde foto's heb ik haar toegezonden. Na een ruime week hadden wij nog niets vernomen. Weer gebeld. Toen kreeg ik een vriendelijke man aan de telefoon. Mevrouw ik ga gelijk contact opnemen met de fabrikant en binnen drie werkdagen wordt u teruggebeld. Na een week, waren wij nog steeds niet gebeld. Weer gebeld. Uw aanrechtblad?? Eerst wisten ze niets en toen werd ik maar even door verbonden met de fabrikant. Het was lunchpauze..later terugbellen. Teruggebeld...en kreeg ik een man aan de telefoon. Maar mevrouw, dit is bekend u heeft een (kunststof) blad met reliëf en dat is heel normaal. Heeft u een scherpen onderkant aan uw servies? Heeft u met hardnekkige middelen schoongemaakt. Niets van dat en ook geen hete dingen op het aanrecht gezet. Mevrouw, wij geven geen garantie u moet bij keuken kampioen zijn. Bellen naar Keukenkampioen. Vreemd, u bent doorverbonden met de fabrikant, dit was niet de bedoeling. Zij ging wel even bellen, omdat ik naar de garantie verwees die bij hun was en niet bij de fabrikant van het werkblad. Ik werd terug gebeld. Mevrouw u heeft vast met iets scherps op de aanrechtblad gewerkt, of met hardnekkige schoonmaakmiddelen gewerkt. Niets van dat. Tevens was het ons ook niet bekend, dat dit met het type werkblad die wij hadden, dit kon gebeuren, dat het reliëf beschadigen kon. Vreemd is wel dat het ook kaal wordt op plekken waar je met een schoonmaak doek komt. De manier hoe je van het kastje naar de muur wordt gestuurd. Beloven te bellen en niets van je laten horen. Een keukenblad die in februari geplaatst is en overal plekjes vertoond. Op onze nota staat vermeld, dat wij 1 jaar garantie hebben op het werkblad. De dames willen tegen betaling een monteur sturen om het te bekijken en het bij te werken of uit coulance een nieuw werkblad leveren tegen inkoopprijs. Over het plaatsen werd niet eens gesproken. Ik vind het te schandalig voor woorden. Slecht voorgelicht door de verkoper van Keukenkampioen. Tevens voel ik mij flink onbeschoft behandeld om maar te insinueren wat ik op het werkblad gedaan heb. Ik heb, nadat ik wist wie de werkbladen aan keukenkampioen leverde op de site van de fabrikant gekeken en een heel verhaal over het werkblad en inderdaad, kunnen daar kale plekjes op komen. Je koopt een keuken met een werkblad om te koken etc. Is dit blad bedoeld om in je keuken te plaatsen en vervolgens je keuken als pronkstuk te hebben en er niets mee te doen? Schandalig binnen een jaar hebben wij heel wat ellende met een keuken geleverd door Keukenkampioen gehad.
FOTO VAN E.J. WEBBER
Meer artikelen