Feedback

Keramisch aanrechtblad

Het keramisch keukenwerkblad is een recente vernieuwing die past in vrijwel elke keuken. In dit artikel worden verschillende eigenschappen van dit keukenwerkblad besproken.

Materiaal
Het aanrechtblad is gemaakt van een mengsel dat onder hoge druk is gebakken en geperst. Een keramiek werkblad bestaat voornamelijk uit porselein en klei. Doordat het onder hoge druk is gebakken, is het materiaal erg hard.

Kleur
Keramiek wordt geproduceerd in verschillende kleuren. In de praktijk zijn keramiek werkblad vooral voorzien van grijsteinten richting zwart, zijn er allerlei aardewerk teinten tussen rood en bruin, en is er heel licht of witkleurig keramiek. De keramiek kleuren zijn enigszins te vergelijken met de kleurstellingen van graniet, alhoewel graniet vaak erg zwart of donker is.

Levensduur
Keramische keukenwerkbladen hebben een lange levensduur. Doordat het materiaal erg hard is, kan het blad makkelijk 15 tot 20 jaar mee zonder dat de kleur en hardheid zal veranderen. Tevens is het blad bestand tegen UV-straling van de zon.

Vochtbestendigheid
Een keramisch keukenwerkblad is vochtbestendig, omdat er geen vocht in het blad kan trekken. Water is dus geen enkel probleem.

Hittebestendigheid
Het is bij een keramisch keukenwerkblad mogelijk om een hete pan op het blad te zetten. Het blad kan namelijk tegen een hitte tot ca. 250 graden Celsius.

Vlekgevoeligheid
Een keramisch keukenwerkblad is vlekbestendig. De meeste vlekken zijn dan ook eenvoudig te verwijderen met een allesreiniger.

Krasvorming
Op een keramisch keukenwerkblad zullen bijna geen krassen ontstaan. Het is zelfs mogelijk om te snijden op dit type keukenwerkblad. Dit zal er wel voor zorgen dat uw messen sneller bot worden.

Hygiëne
Een keramisch keukenblad is heel hygiënisch. Er kan geen vuil in het blad trekken, waardoor er in het blad geen bacteriën of schimmel kunnen ontstaan.

Uitstraling
De natuurlijke opmaak van een keramisch keukenblad zorgt voor een strakke uitstraling. Het is net iets strakker dan een granieten blad dat een natuurlijk product is.

Schoonmaken en onderhoud
Een keramisch keukenblad is makkelijk schoon te maken met behulp van een vochtige doek en water of allesreiniger. Keramiek kan echter slecht tegen schuursponsen en schuurmiddelen. Ook moeten chemische producten en zuren vermeden worden. Keramieke keukenbladen behoeven geen periodieke onderhoudsbehandeling.

Montage
Keramische keukenbladen zijn licht van gewicht en laten zich vrij gemakkelijk bovenop de keukenopstelling plaatsen.

Kosten
Een keukenblad van keramiek is prijzig en valt in de categorie van duurdere werkbladmaterialen. Prijsindicatie per strekkende meter voor een keramieken blad is vanaf ca. 250 euro, waarbij de prijs afhankelijk is van het precieze keramische blad en de producent. Let op dat de eindprijs van het aanrechtblad niet alleen bepaald wordt door de basis strekkende meterprijs, maar ook door de vorm van het blad (bijvoorbeeld een rechthoek, L-vormig, U-vormig, aanwezigheid van schuine stukken,etc.), de dikte van het blad, de randafwerking (alleen voorkant zichtbaar of rondom zichtbaar, aanwezigheid waterkering), en eventuele uitsparingen voor spoelbak, kranen en kookplaat.

Feedback van gebruikers
Gebruikers kiezen voor keramiek op basis van de uitstraling van een bepaald blad. De kwalificatie "prachtig" wordt veel gebruikt.

Conclusie
Een keramisch keukenblad heeft zeer goede eigenschappen, is duurzaam, van hoge kwaliteit, en heeft een erg mooie uitstraling. Alleen de hogere prijs is een nadeel.

Meer aanrechtbladen
- Betonnen aanrechtblad
- Composiet aanrechtblad
- Glazen aanrechtblad
- Granieten aanrechtblad
- Houten aanrechtblad
- Kunststof aanrechtblad
- Marmeren aanrechtblad
- RVS aanrechtblad

De foto's zijn afkomstig van DB Keukens.

10+ Beste Vloeren - Alle Top Vloerenzaken
• Keukenwereld XXL
   
(Poortvliet Zeeland) score 9,7 uit 186 ervaringen
• Adee Keukens
   
(Rijssen Overijssel) score 9,8 uit 253 ervaringen
• Artic Keukens
   
(Utrecht Utrecht) score 9,4 uit 52 ervaringen
• Roukens en van Gaalen Keukens
   
(Dodewaard Gelderland) score 9,4 uit 46 ervaringen
• Velthuizen Keukens
   
(Woudenberg Utrecht) score 9,7 uit 144 ervaringen
• Avanti Keukens
   
(Kesteren Gelderland) score 9,7 uit 294 ervaringen
• Anovi Keukens
   
(Berkel en Rodenrijs Zuid-Holland) score 9,3 uit 22 ervaringen
• Voortman Keukens
   
(Apeldoorn Gelderland) score 9,5 uit 526 ervaringen

U kunt ook de lijst met de Beste 10+ Keukenzaken bekijken.
Reacties
Er zijn 28 reacties bij dit artikel. Alle reacties zijn door Qasa gecontroleerd.
“Van begin tot eind een uitmuntende ervaring”
Betreft Poggenpohl Den Bosch Door Familie Verlind op woensdag 12 jan 2022 22
Wij zijn inmiddels vier jaar geleden naar Poggenpohl Den Bosch bij Rob en René terecht gekomen naar aanleiding van de beoordelingen op Qasa. Het lukte ons bij verschillende keuken aanbieders niet om het gevoel te krijgen dat dit de droomkeuken ging worden voor ons nieuwbouwhuis. Daarom de rit van Den Haag naar Den Bosch voor lief genomen. De ervaring is van begin tot eind uitmuntend geweest. Zakelijke René en creatieve Rob zijn een uitstekend duo dat een prettige sfeer van samenwerken neerzet en met hun professionaliteit richting geeft in ontwerp van de keuken bezien binnen de hele inrichting vd begane grond. Er werd ook een advies gedaan voor een licht plan. Men had veel geduld met de talloze vragen die wij hebben gesteld en wist hiermee twijfel altijd weer weg te nemen. Soms duurde het lang voordat wij een reactie kregen en moesten we Rene even helpen herinneren, maar dan werd het altijd snel opgepakt. We kregen een goede offerte, die concurrerend was met andere keukenaanbieders in het hogere segment. De montage van de keuken verliep perfect. Keuken nu bijna een jaar in gebruik en zeer tevreden! Het is echt de parel van onze woning. Goede, praktische indeling en inrichting, mooie materialen, kan allemaal tegen een stootje en bovenal schitterende uitstraling! Ook de nazorg is zeer goed (lade voor afval ging niet goed open en dicht, werd meteen vervangen. Kreeg keramisch blad niet goed schoon en kwam iemand voor langs om te demonstreren hoe dat moest). Bedankt Rob en Rene voor onze droom keuken en het leuke proces daar naartoe!
“Keuken erg lang geduurd”
Betreft Smits Keukens Door Marianne Eriks van Gelder op donderdag 18 nov 2021 21
Wij zijn bij Smits Keukens belandt omdat ze kleinschalig zijn en je de kleinere ondernemingen wel wat gunt. Zijn fantastisch te woord gestaan en kwamen een goede prijs overeen. Helaas na de handtekening zetten en de keuken volledig betaald te hebben is de ellende begonnen. Keuken werd aangeleverd, maar de helft van de keuken was er niet. Moesten wel betalen en de schouders werden opgehaald. Hier moesten we het maar mee doen. Keuken werd geplaatst met de onderdelen die er waren....geen tafelpoot, geen apparatuur, geen plinten, etc. Een week later kwam ons keramieken werkblad en achterwand. Blad gebroken bij montage, weken wachten op een nieuw blad. Eindelijk daar was ons blad, toen was de achterwand verkeerd ingemeten....weer wachten. Het contact was inmiddels heel slecht. Onze quookerkraan is bij het voor de derde keer plaatsen van het blad ook gesneuveld. Uiteindelijk contact gehad met de eigenaar, helaas bracht dat ons ook niet veel. We zijn maanden van het kastje naar de muur gestuurd. Afgelopen week was eindelijk de keuken klaar. Dit heeft bijna een half jaar aan ellende en teleurstellingen gekost. Zal dit bedrijf aan niemand aanbevelen en blij dat wij er nu vanaf zijn.
“Super tevreden”
Betreft Velthuizen Keukens Door Jaco Bielsma op donderdag 11 mrt 2021 21
Een bezoek aan Veldhuizen in het weekend is een waar feestje met altijd wat lekkers van Martijn. Na wat rond gekeken te hebben, konden we al snel terecht voor een afspraak met Ricardo. Het teken en uitzoeken van de juiste materialen was nog een hele puzzel maar uiteindelijk zijn we er met z'n alle uitgekomen om een fraaie keuken te realiseren van Rotpunkt met een keramisch topline blad en houten stollen en blue steel fronten. De apparatuur is allemaal van Neff en de afzuigkap met leer bekleed is van Wave. Gijsbert heeft de project begeleiding gedaan met tijdens het inmeten nog een goede wijziging en het behoud van onze sierlijsten. Ook het installatie en stucwerk hebben we via Veldhuizen laten lopen en dat was super op elkaar afgestemd. Danny heeft de keuken bij ons geplaatst en dat was ook een top monteur, de keuken was bewerkelijk met de massieve stollen en een hoge servieskast die ter plekke op maat gemaakt moest worden was voor Danny geen probleem . Het enige minpuntje vonden we de bezorging van de keuken terwijl Arjan de stukadoor er nog bezig was. Ook over Arjan zijn we super tevreden, een echte vakman die als laatste nog de muur in de juiste kleur komt sauzen. We zijn van het begin tot het eind super tevreden met het uiteindelijke resultaat
FOTO VAN JACO BIELSMA
“Erg teleurgesteld”
Betreft Keukenloods Door Oscar Polak op zaterdag 24 okt 2020 20
NOOIT MEER KEUKENLOODS! Wij hebben voor €18000 een keuken gekocht bij Keukenloods en zijn heel erg teleurgesteld. Mocht u nou toch denken ik ga naar keukenloods, dan heb ik de volgende tips;
1. Teken geen offerte/factuur.
2. Accepteer niet dat er alleen een totaalprijs op de offerte/factuur staat.
3. Teken pas als iets als u echt 100% weet dat u NIETS meer wilt aanpassen.
4. Neem alles, elke reel zeer getailleerd door voordat je tekent.
5. Laat je niet opjagen. (dat is erg moeilijk)

Keukenloods is onderdeel van de mandenmakers groep, bijna alle keuken ketens zijn daar onderdeel van. Het gaat ze enkel om de handtekening zo snel mogelijk te krijgen, dan zit je letterlijk aan je keuken vast. Als de handtekening is gezet zijn de medewerkers van Keukenloods opeens niet zo vriendelijk meer, elke afspraak kost ze dan geld en tijd. Wij zijn zo dom geweest om wel te tekenen voor een totaalprijs, naderhand wilden we toch nog een wat zaken aanpassen. Dit ging niet gemakkelijk. Meerdere keren heb ik in de winkel en via de mail gevraagd om prijzen per regel en specificatie van de regels (de afkortingen/codes die op je offerte/factuur staan). Helaas hebben ze dat nooit willen doen. Bij het aanpassen van de keuken, we wilden een kleinere keuken en een goedkoper blad (composiet ipv keramiek) werd de keuken duurder! En je hebt getekend dus je hebt pech.. Inmiddels is de keuken geplaatst, we missen nu verschillende zaken die zijn besproken in de winkel en zwart op wit in de mail staan. Alleen zegt Keukenloods nu, die zaken krijg je niet het staat niet in de factuur. Dezelfde factuur die voor een consument onleesbaar is omdat er allemaal codes en afkortingen in staan. Het ergste is nog dat de keukenverkoper toegeeft dat we het over die zaken hebben gehad, maar omdat ik niet heb opgelet (onleesbare offerte) heb ik pech. Voor iedereen, koop niet bij keukenloods of een andere keukenzaak van de mandenmakers groep, ze zijn niet uit op echte hulp of service. Enkel geld verdienen, en dat zo snel mogelijk!
“Keuken met keramiek blad”
Betreft SmartDesign Keukenstudio Door Rene Portegies en Fieke Ypma op donderdag 15 okt 2020 20
We kozen deze studio op advies van zeer tevreden vrienden. En terecht, want ook wij zijn meer dan tevreden. We hadden vantevoren de keuken al getekend zoals wij de indeling wilden hebben. Ontwerper Olaf Blom ging daar in mee, met een zeer goed oog voor handige en esthetische aanpassingen. In een handomdraai toverde hij de volledige keuken tevoorschijn op zijn scherm. De kennis en de voorlichting over de te gebruiken materialen waren zeer waardevol. Hierdoor hebben we bijvoorbeeld nu een aanrecht dat gedeelteijk van keramiek, en gedeeltelijk van hardsteen is, met ook nog een hoogteverschil, wat in de praktijk heel goed uitpakt. De installatie van de keuken ging snel, accuraat en zorgvuldig. Kortom, een prachtkeuken door zeer professionele en vriendelijke medewerkers.
“Top”
Betreft SmartDesign Keukenstudio Door Sonja op woensdag 9 sep 2020 20
Ik wilde een witte keuken met een licht houten blad. Ik heb nu een zwarte keuken met gouden tegels, een gouden kraan en een glimmend keramiek keukenblad. To.taal iets anders. Maar wat istie mooi!! Dankzij het creatief meedenken van de verkoper. Het plaatsen is ook duidelijk gedaan door vaklui die al jaren in het vak zitten. Ik ben blij. Top!
FOTO VAN SONJA
Wat mooi
“Keuken ziet er prachtig uit”
Betreft Bemmel en Kroon Door Saied op vrijdag 11 okt 2019 19
Wij hebben een hoogglans witte keuken met grijs keramiek blad aangeschaft met de nieuwste Siemens apparatuur (combimagnetron en stoomoven) We hebben tevens onze afzuigapparaat en quooker bij hen afgenomen. Helaas was de persoon die de offerte had gemaakt uit dienst gegaan maar gelukkig heeft een vakkundig iemand overgenomen die gelijk de fouten in de offerte opmerkte. De quooker die op de offerte stond was een goedkoper model met minder functionaliteit dan wat wij hadden besproken. Helaas kwam de prijs hierdoor wel hoger uit maar zijn we tevreden met het resultaat. De tweede verkoper Marcel heeft ons uitgebreid van advies voorzien en alles goed doorgesproken voordat de bestelling definitief werd geplaatst. De montage is door B&K uitbesteed aan Keukentotaalconcept die erg netjes hebben gewerkt (tijdelijk kartonnetje tussen de muur en de keukendeur om de muur niet te beschadigen). Ze waren erg nauwkeurig. Enige minpunt is dat ze een week later hebben gemonteerd dan gepland omdat er zieken waren en dat ze de helft van de afval hebben laten liggen in de voortuin. Maar het belangrijkste is dat de keuken er prachtig uitziet en een pronkstuk is geworden.
FOTO VAN SAIED
Pronkstuk
“Zeer tevreden”
Betreft Ekelhoff Kuechen Door Jochem op maandag 2 sep 2019 19
Wij hebben in ons nieuwbouw huis een mooie keuken laten plaatsen door de firma Ekelhoff. Wij zijn goed geholpen door Marie Louise zij heeft onze wensen geïnventariseerd en het resultaat mag er zeker zijn. Mooi aanrechtblad van keramiek met mooie Siemens apparatuur. Tijdens de plaatsing nog een extra optie gekozen en deze is later alsnog geplaatst, geen enkele moeite. Overall zeer tevreden en wij raden deze keukenleverancier aan.
FOTO VAN JOCHEM
Keuken met achterwand
“Next125 keuken”
Betreft Ekelhoff Kuechen Door Victor van Swinderen op woensdag 28 aug 2019 19
Dit is onze 3e keuken en hadden een beetje genoeg van de manier waarop je bij de grote keukenboeren behandeld werd. De kleinere specialisten hebben minder keus en zijn erg duur. Daarom Duitsland geprobeerd: Ekelhoff zit vlak over de grens en dat uurtje extra was voor ons geen probleem.

De showroom is geweldig: ze hebben gewoon alles en je kan rustig een paar uur ronddwalen zonder aangeklampt te worden. Wil je een offerte, dan maak je een afspraak en nemen ze alle tijd voor je. In ons geval was dat met Ralf Averbeck: hij heeft duidelijk verstand van keukens en jaren ervaring. We wisten redelijk duidelijk wat we wilden na diverse gesprekken bij Nederlandse winkels, maar Ralf heeft daar toch een veel beter ontwerp van gemaakt. Echt tevreden over!

Wat uiteindelijk de doorslag gaf, was dat Ekelhoff eigen service-/installatiepersoneel heeft: heb je met veel moeite een keuken gekocht, dan wil je niet afhankelijk zijn van welke ZZP'er je toevallig krijgt om de boel te installeren. Want als het ergens fout gaat bij keukens is onze ervaring, dan is het bij de levering en installatie. Juist dat traject is van start tot finish geweldig gegaan: je merkt aan alles dat hier heel veel aandacht aan besteed wordt. Alles goed geleverd, alles paste, alles werkt. Geen kleine lettertjes.

Wij hebben een NEXT125 keuken gekocht met zowel het blad als de fronten van keramiek (lavazwart). Naar wij weten kan alleen NEXT dit leveren. Hoge kasten van walnoot (natuur). Apparatuur van Siemens en deels Miele. De prijs was gelijk aan de laagste in Nederland, maar met duidelijk betere apparatuur en natuurlijk de bovengenoemde service. Is er dan niets aan te merken? Nou nee, hooguit dat je net als bij elke keukenzaak moet weten dat er nog ruimte zit in de prijs die initieel genoemd wordt. Ralf deed ook dit goed en we kunnen Ekelhoff met een gerust hart aanbevelen.
“Experts”
Betreft Ekelhoff Kuechen Door Paul en Ellen, NL op dinsdag 11 jun 2019 19
Wij hebben de Next 125 / NX902 gekocht in Mat glas kristalwit. Een plaatje van een keuken afgewerkt met houten delen en een betonlook keramiek blad. Heel belangrijk bij een open keuken is naast de functionaliteit ook het design. De creativiteit van de verkoper, Ralf Averbeck, heeft een ons enorm geholpen om de keuken te laten passen bij de woonkamer. Door houten elementen te gebruiken en verlichting is dit zeker geslaagd. Daarnaast is de keuken zeer vakkundig geplaatst door Jens en Torsten. Experts in hun vak en fijne mensen die pas tevreden zijn als het écht af is. Ekelhoff is een top bedrijf!
“Zijn tevreden”
Betreft ASWA Keukens Door Jos Bruijstens op zaterdag 25 mei 2019 19
Na de aankoop van ons appartement zijn we op pad gegaan voor onder andere een nieuwe keuken. We hebben diverse zaken in de regio bezocht en zijn zo ook bij Aswa Keukens terecht gekomen. Bas Geerts heeft ons aan de hand genomen en geïnventariseerd wat onze wensen waren. Daarna gekeken of deze wensen ook zouden passen in het appartement, kunnen we de keuken zo maken / bouwen dat het de werkbare eye catcher wordt die we voor ogen hadden? Dat is in de twee sessies die we met Bas hebben gedaan, op papier helemaal gelukt. Onder het prachtig mooie iron coper satin keramiek werkblad hebben we voor een hoogglans witte afwerking gekozen. Om het keukenwerk te verlichten hebben we voor hoogwaardige Siemens apparatuur gekozen en daarbij een Boretti wijnklimaat kast.
Op het einde van de tweede sessie met Bas zijn we het eens geworden over de definitieve vorm van de keuken en niet geheel onbelangrijk, ook over de prijs. We hadden een goed gevoel bij dit alles en waren heel content met onze "keuken op papier". Het inmeten, leveren en plaatsen van de keuken wordt door eigen medewerkers van Aswa gedaan en dat zijn stuk voor stuk vakmensen die weten waar ze mee bezig zijn en trots zijn op het product wat Aswa maakt en levert. Ook de nazorg is perfect, afspraken worden nagekomen en wij hebben als klant het gevoel dat er maar 1 ding belangrijk is, en dat is dat wij tevreden moeten zijn. En tevreden zijn we. Onze droomkeuken is helemaal zoals we hem beoogt hadden en is de eye catcher geworden die we wilden.
FOTO VAN JOS BRUIJSTENS
Droomkeuken
“Hele mooie keuken”
Betreft Keur Keukens Door H. Meijer en P.E.Smith op zaterdag 18 aug 2018 18
Excellent keuken, magnoliawit en prachtig grijs keramiekblad. Prima advies bij verkoop in meerdere gesprekken. Fijn contact via telefoon en mail voor de uiteindelijke keuze, thuisbezoek van Joanne voor persoonlijk advies. Alle afspraken zijn keurig nagekomen. Nette en zorgvuldige vriendelijke monteurs Freek en Johan. Toppers, ze hebben gewerkt in zeer warme omstandigheden in en buiten ons huis om alles op maat te zagen etc. tijdens de hitteperiode eind juli. Ook de serviceafdeling werkt prima en snel. Hierover zijn we dus zeer tevreden, erg mooie keuken, goede kwaliteit, netjes afgewerkt, mooie laden met rookglas schotten. Juiste keuze apparatuur; dit hebben we zelf gedaan, o.a. na een bezoek aan het Siemens/Bosch Inspiratiehuis 20/20, overigens een aanrader om te doen. Wijziging van apparatuur en andere wensen, zoals toch nog iets hogere kasten te kiezen na het tekenen van de koopovereenkomst waren voor de verkoopster van Keur geen enkel probleem. Dat is allemaal erg prettig en we zullen dit dan ook graag aan anderen doorvertellen. Het geheel is door de monteurs ter plaatse zorgvuldig op maat gemaakt en geplaatst. Grote keuken, dus een best karwei, ze hebben echt hard gewerkt. Minpuntje sinds deze week: door het zeer moeizaam opengaan van de Siemens inbouwkoelkast, is de koelkastdeur (deur op deur systeem) los gekomen van de houten koelkastpaneel, door het openen van de koelkast. Uit nood zelf verholpen door een ander schroefgat te gebruiken om verdere schade te voorkomen. Hebben dit direct gemeld op 14 augustus. De monteur komt echter pas op 13 september langs.Waarschijnlijk door de zomervakantiedrukte. Omdat de deur verder niet beschadigd wordt door zelf ingrijpen, is dat dus nu niet zo erg. Maar normaal zou in een dergelijke situatie de monteur z.s.m. moeten langs komen om verdere schade aan het deurpaneel te voorkomen. Keur/Arma keukens inmiddels kennende, vertrouwen wij erop dat e.e.a. ook goed wordt nagelopen cq hersteld. Dank allemaal, we zijn echt heel erg blij met deze mooie keuken.
“Klantvriendelijk op alle fronten”
Betreft Ekelhoff Kuechen Door Peter Pieterson op vrijdag 6 jul 2018 18
Ik heb een keuken met apparatuur gekocht. Het eerste contact verliep buitengewoon vriendelijk en deskundig. Ik had een mooie lichte kleur keuken gezien in de showroom en de verkoper kwam met een prachtig bijpassend keramisch aanrechtblad. Ik had in Nederland al meer gezien en de keuze is enorm. Dus toen dit zo"n mooi geheel was, was de keuze snel gemaakt. De zorg hierna, zoals wijzigingen indeling, apparatuur, inmeten en plaatsen was uitstekend. Ook het contact met verschillende medewerkers vond ik heel plezierig en soepel verlopen. Buitengewoon klantvriendelijk op alle fronten. Een aanrader! Geen minpunten? Eentje dan. Ik heb een plint verprutst na plaatsing en moet nu een nieuwe. Dat is wel mega duur.
FOTO VAN PETER PIETERSON
De nieuwe keuken
“Goede informatie gehad”
Betreft Avanti Keukens Door Paul en Joke Oussoren op zondag 13 mei 2018 18
Wij hebben een nieuwe keuken gekocht waarbij we goed werden geïnformeerd over de mogelijkheden. Ook werd er meegedacht, bijvoorbeeld toen tijdens het inmeten de suggestie werd geopperd om ook de vensterbank met keramiek 'door te trekken' zodat het mooi aansluit aan het aanrecht met spatrand. De plaatsing was door de vele hoeken in het aanrechtblad en dus ook in de spatrand en de vensterbank nogal complex, maar ook dat is prachtig afgewerkt. Alle lof ook voor de monteurs. Wij hebben voor inductie met ingebouwde afzuiger gekozen van Neff. Ook hebben we een combi-oven met stoom van Neff gekozen. We zijn er meteen mee aan de slag gegaan en moeten zeggen dat het ons uitstekend bevalt. Ook de afzuiger in de inductieplaat werkt erg goed! Kortom een prima ervaring met Avanti keukens. Wij kunnen het iedereen aanraden om daar een keuken aan te schaffen.
FOTO VAN PAUL EN JOKE OUSSOREN
Keuken met kookplaat met ingebouwde afzuiging
“Eyecatcher”
Betreft Smits Keukens Door Hamming op donderdag 31 mrt 2016 16
Prachtige houten keuken gekocht met keramiek blad! Mathieu heeft ons super goed geholpen bij de aanschaf van onze keuken. Hij heeft onze wensen vertaald in een prachtig design. Door zijn advies heb ik nu een eiland met dubbele kastruimte ipv een bar. Ruimte die wij als gezin goed konden gebruiken. Hij dacht goed mee in oplossingen en was duidelijk en direct op een prettige manier. Hij heeft niet om ons budget gevraagd (bewust) en pas nadat ontwerp klaar was gingen we kijken of het binnen ons budget paste. Gelukkig hoefden we alleen maar voor een ander merk apparatuur te kiezen om in de buurt van ons budget te komen. We krijgen veel complimenten over onze keuken en het is de eyecatcher van ons huis geworden!
FOTO VAN HAMMING
Houten keuken met keramiek blad
“Bezoek”
Betreft Ekelhoff Kuechen Door Parkas op maandag 22 feb 2016 16
Wij zijn op zaterdag 20-2-2016 vanuit Den Haag naar Nordhorn gereden. In de weken hiervoor hadden wij al 2 keukenboeren in Nederland bezocht. Bij beide goed en kundig geholpen en wij wilden deze afspraak al afzeggen. Maar omdat Küchenland Ekelhoff zo goed staat aangeschreven (o.a. op deze site) toch maar gegaan. Daar hebben wij geen moment spijt van gehad. Wij zijn keurig opgevangen door de heer Hartmut Vennegerts. Eerst een half uur rondgelopen om een indruk te krijgen en daarna zijn wij netjes opgehaald door de heer Vennegerts en in het Nederlands te woord gestaan. Wij wisten hoe wij de keuken wilden hebben dus was de tekening snel klaar. Af en toe de zaak ingelopen details aan te geven. De heer Vennegerts heeft ons zeer kundig geholpen en daarna een heel goede aanbod gedaan met a-klasse apparaten (siemens), werkblad (keramiek 6 cm), keukendeuren (gelakt) en een spoeleiland met quooker. Precies wat wij wilden. Bij de Nederlandse keukenzaken kregen dit niet allemaal en moesten steeds aanpassingen doen voor het budget wat wij hadden en deze was m.i. toch ver boven gemiddelde. Wij hebben een mooie keuken gekocht voor een prijs die wij altijd in gedachten hadden. Daarom raad ik iedereen aan om toch even naar Duitsland te rijden voor een keuken. Je krijgt echt meer keuken voor je geld en ook geen nonsens onderhandelingen/kortingen.

De keuken wordt eind dit jaar geleverd i.v.m. oplevering nieuwbouw woning.
“Geen aanrader”
Betreft Superkeukens Door Barry op donderdag 2 jun 2022 22
Ik kan helaas Superkeukens Arkel NIET aanbevelen. Lees onderstaande s.v.p. tot het eind...

• In april 2020 hebben wij een prachtige keuken samengesteld met een enthousiaste verkoper van Superkeukens Arkel, inclusief apparatuur van AEG en een kookplaat met geïntegreerde afzuiging van Airforce (totale prijs € 21.500 exclusief montage).
• De keuken werd op 4 november 2020 geplaatst door het door Superkeukens aanbevolen montagebedrijf: KeukenbouwersPlus (hierna KBP). Deze was wel duur (€ 1.975), maar zij zouden volgens de verkoper kwaliteit leveren. Dat bleek niet zo te zijn:
o Wij constateerden beschadigingen aan ons pas gestucte plafond en vloer (hadden ze ons niet gemeld) en overal 'zooi' (zaagsel, schroeven e.d.) in huis. Ook gebruikten ze onze nieuwe bestekbakken als opslag voor hun schroeven.
o Ons hele huis lag vol stof (inclusief onze nieuwe, zwarte jaloezieën op de begane grond), omdat de monteurs het aanrechtblad binnen in huis gingen zagen (terwijl we een ruime carport hebben, waar ze droog hun gang konden gaan).
o Ze hadden veel te weinig tijd ingepland (slechts 1 dag 2 man) en deelden ons aan het einde van de dag mee dat we een nieuwe afspraak moesten maken. Zij konden niet eerder dan 2 weken later. Door tussenkomst van Superkeukens werd dat 5 dagen later... alsnog niet handig, want we zaten vlak voor een verhuizing. Plus... je kijkt al maanden uit naar een mooie nieuwe keuken...
o De keuken in aanbouw werd achtergelaten met overal afval en onderdelen van de keuken door elkaar, zodat we goed moesten opletten op wat we wilden wegdoen. Zijn we een hele avond mee bezig geweest om op te ruimen. Plus foto's gemaakt voor bewijs.
o De deur van de vriezer (die niet geleverd kon worden) werd gewoon tegen een pas gestucte muur gezet en trok al snel krom.
o Bij het afmaken van de keuken een paar dagen later waren zij het stopcontact in het eiland vergeten, als wij hen er niet zelf op hadden gewezen.
• Ik heb uiteraard een klacht ingediend bij Superkeukens, maar die kon daar niets mee doen. Wij hebben vervolgens zelf moeten onderhandelen met KBP en € 475 korting gekregen. Gezien al het gedoe en de teleurstelling voor ons gevoel eigenlijk nog te veel. Superkeukens is ons vanwege de ellende met KBP nog tegemoet gekomen met een aanbod voor spatranden.
• De vriezer kon vanwege Covid niet worden geleverd op 4 november... maar vervolgens ook niet week 48/49... niet week 51... niet week 1... niet week 3/4... niet week 4/5. Keer op keer werd het opgeschoven. Uiteindelijk zou de vriezer pas week 9 komen, maar dat werd niet gegarandeerd. Dat is begin maart 2021, terwijl wij de keuken in april 2020 hadden besteld. Gekeken naar alternatieven, maar die waren er niet. Uiteindelijk is er toch een andere van AEG beschikbaar gekomen (A++ in plaats van A+), maar deze kon pas 18 februari door KBP geplaatst worden (zie problemen verder).
• Wij konden via AEG een vacuümmachine krijgen vanwege een actie (aankoop binnen actieperiode juni-december). Maar wij kregen hem toch niet, want wij hadden de keuken in april besteld. Dat Superkeukens de apparatuur later had besteld, dat wij hem in oktober hebben betaald en dat het in november is geleverd, deed er niet toe. Dat vond ik best bijzonder als je 6 apparaten van AEG hebt besteld. Via Superkeukens alsnog de vacuümmachine kunnen regelen.
• KBP wilde pas in januari (in plaats van 14 december) komen voor het oplossen van een aantal opleverpunten, maar wij zaten al sinds 4 november met een groot gat in de keuken vanwege het ontbreken van de vriezer. Op 14 december zijn ze toch gekomen om de deur er maar vast in te zetten, zodat we met Kerst toch fatsoenlijk erbij zaten.
• Bij de oven hadden wij telescopische rails besteld, die door KBP waren achtergelaten om zelf te monteren. Zou heel makkelijk moeten zijn. Waarom dan niet gelijk geplaatst? Dit lukte ons dus niet. Superkeukens had nog een filmpje gestuurd, maar dat lukte nog steeds niet. Superkeukens kwam zelf langs, maar kreeg het ook niet voor elkaar. Toch maar andere rails besteld die wel pasten. Dan ben je al wel 2,5 maand verder.
• Wij hadden als 'cadeau' bij de aanschaf van de keuken kruidenpotjes gekregen. De dekseltjes zaten echter zo los dat je er niet mee kon strooien. Wij hebben dit gemeld bij Superkeukens en er werden nieuwe besteld. Na 2,5 maand hebben we nieuwe gekregen. De eerste set moest wel terug. Eerst had Superkeukens alleen de slechte meegenomen, maar vervolgens zijn ze nog een keer langsgekomen om alle potjes van die set op te halen.
• Na 2,5 maand ging ineens de afzuiging van de kookplaat kapot. De vriezer was nog steeds niet geleverd... Uiteraard hebben we gelijk gebeld met Superkeukens. Die vervolgens meldde dat het wel 5 tot 10 werkdagen kon duren voor Airforce contact zou opnemen. Uiteraard gingen we daar niet mee akkoord, want dan moet je nog een afspraak maken dat ze langskomen, dan moet er nog iets besteld worden en dan weer een nieuwe afspraak om het te repareren. Voor je het weet ben je dan 2 maanden verder, zonder afzuiging! Uiteindelijk heb ik zelf via telefonisch contact met de monteur alles uit elkaar gehaald en geconstateerd dat de motor het niet deed (zelf openmaken betekent wel een risico voor de garantie!). Een nieuwe zou besteld worden, maar er was geen uitzicht op wanneer deze dan geleverd zou worden. Wij hebben dit gemeld bij Superkeukens en wederom beklag gedaan. Uiteindelijk hadden zij er één beschikbaar. Daarna duurde het even voordat de monteur kon langskomen, waardoor we 3 weken zonder afzuiging hebben moeten koken. Daar word je met een nieuwe keuken en nieuwe gestucte muren en plafonds niet blij van.
• 18 februari zouden volgens Superkeukens de spatranden en vriezer geplaatst worden door KBP. Ook zouden zij een la weer vastzetten waarvan telkens een schroef los ging. Die hebben we toch zelf moeten vastschroeven, want dat kon niet langer wachten. KBP belde op 11 februari dat ze pas 5 maart zouden langskomen voor de spatranden en de la. Van de vriezer wisten ze echter niets. Wij vroegen ons af waarom wachten tot 5 maart als we 18 februari al gepland hadden? En nee, ze konden niet eerder. Superkeukens weer gebeld en gemaild. Waarop KBP terugbelde en 23 februari voorstelde. 18 februari was wel eerst gepland, maar ze konden niet uitleggen waarom het eruit was gehaald. Ook Superkeukens kon daar niets aan veranderen.
• Op 23 februari werden de spatranden geplaatst, maar voor één deel moesten ze terugkomen, want daarin was het stopcontact niet ingefreesd. Ook werd de vriezer (eindelijk) geplaatst, maar deze maakte veel geluid. Dit hebben wij op 26 februari gemeld bij Superkeukens/AEG. De monteur kon pas echter 22 maart langskomen en constateerde binnen 1 minuut dat de vriezer vervangen moest worden.
• Op 7 april werd de vriezer vervangen door de monteur van Electrolux. Hij gaf aan dat vriezer én de deur van de koelkast niet goed waren bevestigd door KBP. Ik heb dit vervolgens via de mail medegedeeld aan Superkeukens en ook aangegeven dat de greepkommen van het kookeiland te kort waren en niet op elkaar aansloten, waardoor je in de hoeken het onderliggende hout zag.
• Op 9 april stond er nog een serviceafspraak voor KBP voor het plaatsen van de laatste spatrand. De monteur heeft de deuren van de vriezer en de koelkast hersteld, de spatrand geplaatst en geconstateerd dat de greepkommen inderdaad te kort waren. Deze heeft hij vervolgens opnieuw besteld.
• Op 3 juni is de monteur van KBP langsgekomen voor het plaatsen van de nieuwe greepkommen.
• Op 27 september 2021 heb ik melding gemaakt van een koelkastdeur die een knakkend geluid maakt bij het dichtdoen. KBP is weer langs gekomen om dit op te lossen. Het had niet met de bevestiging van de deur te maken, maar met het scharnier van de koelkast. Omdat er een schroef van een andere lade telkens los ging (waardoor je hem op een gegeven moment niet meer kan sluiten) heb ik de monteur gevraagd of hij daar naar wilde kijken en vast wilde maken. Dit heeft hij gedaan. De volgende dag zag ik echter dat door de extra schroef de lade er niet meer goed in stond en versprong ten opzichte van de andere lade. Ik heb de extra schroef er dus maar weer uitgehaald, waardoor ik hem weer regelmatig zelf opnieuw moet vastschroeven.
• Kenmerkend voor de handelwijze is dat Superkeukens vooral reactief handelt en ik vaak zelf moest gaan bellen/mailen om te vragen naar de status en oplossingen.
• Januari 2022: de vaatwasser van AEG ging in een storing. Ik heb dit gemeld bij AEG en een afspraak gemaakt voor reparatie. Dit kon echter pas twee weken later, waardoor wij twee weken lang met de hand hebben moeten afwassen (in een gezin van 6 personen). Uiteindelijk ging het om een lekkage bij de scharnieren van het liftgedeelte, iets waar in mijn ogen altijd veel beweging zit en dus een risico op nieuwe lekkage.
• Bij het plannen van de afspraak met AEG heb ik ook gevraagd naar het feit dat er vocht tussen de ruiten van de combimagnetron zit. Dit hoorde niet en hiervoor zou een nieuwe afspraak gemaakt worden. Wij hebben het geluk gehad dat de monteur die voor de vaatwasser kwam een nieuwe ruit bij zich had en deze kon bevestigen.
• Ik had bij AEG gevraagd of ik daar een klacht kon indienen, omdat van de 6 apparaten van AEG nu al 4 problemen hadden gehad. Zij verwezen echter naar Superkeukens. Die hebben vervolgens ruim een maand erover gedaan om het dossier samen te stellen en dit aan AEG voor te leggen. Die daarop ons een gratis kookworkshop heeft aangeboden om ons vertrouwen in AEG weer te herstellen. (Die kookworkshop hadden we overigens al eerder kunnen volgen, maar kon vanwege Covid uiteraard niet doorgaan.)
• Bij mijn klacht over de apparaten van AEG heb ik ook Superkeukens weer geconfronteerd met alle hiervoor beschreven problemen en het feit dat ik na ruim 15 maanden nog steeds geen keuken had die volledig voldoet (probleem met de lade is uiteindelijk wel opgelost, ongeveer 17 maanden na plaatsing). Ik heb ook aangegeven dat ik gezien onze ervaringen een tegemoetkoming inmiddels op zijn plek vond. Dat was door de verkoper van Superkeukens in februari 2021 eigenlijk al eerder voorgesteld, maar op dat moment heb ik daarvan afgezien, omdat ik nog vol in de emotie zat en die keuken gewoon af wilde hebben... niet wetende dat ik er een jaar later nog steeds mee bezig zou zijn. Superkeukens wijst zo'n tegemoetkoming echter resoluut van de hand, omdat in hun ogen alle problemen worden opgelost. Gezien alle ellende en ook de hoeveelheid tijd die ik er inmiddels zelf in heb moeten steken, denk ik daar anders over. Ik heb in mijn ogen namelijk ook betaald voor een keuken die binnen een redelijke termijn klaar en goed functionerend zou moeten zijn. Natuurlijk hou je rekening met het feit dat niet alles in één keer goed gaat, maar ik vind onze ervaringen echt buitenproportioneel.
• Omdat ik bij Superkeukens Arkel geen gehoor kreeg, heb ik de franchise directeur van Superkeukens benaderd en gevraagd om een objectieve mening. Hij reageerde direct dat hij het met Superkeukens Arkel zou opnemen om te komen tot een eindoplossing.
• Vervolgens kreeg ik na weer een reminder van mijn kant contact met iemand die voor Superkeukens in dit soort situaties naar voren werd geschoven om in het land problemen op te lossen. Deze persoon gaf ook aan dat hij een situatie zoals bij ons nog nooit had meegemaakt en dat wij wel bijzonder veel 'pech' hebben gehad. Hij bood ons een braadslee van AEG aan en daarnaast zijn wij in gesprek gegaan over een compensatie- of coulanceregeling in de vorm van iets voor keuken. Wij hebben daarop aangegeven te overwegen om vensterbanken van hetzelfde materiaal als het keukenblad te laten plaatsen.
• Hij kwam met een offerte van € 1.717, waarop hij 40% korting (later 50%) kon geven. Deze kosten bestaan echter uit € 1.267 materiaalkosten en € 450 montagekosten. Ter informatie: ik kan granieten vensterbanken van de betreffende afmetingen voor totaal ongeveer € 300 kopen. Deze keramieken vensterbanken zijn dus 4x duurder als granieten vensterbanken! Dat het 2x zo duur is, kan ik me nog voorstellen, maar 4x is absurd. En € 450 montagekosten voor het plaatsen van op maat gemaakte vensterbanken lijkt mij ook bijzonder hoog. Dat zou betekenen dat hij er bijna de hele dag mee bezig zou zijn... Per saldo zou ik dus € 860 moeten betalen voor iets wat ik ook (van ander materiaal weliswaar) voor € 300 euro kan regelen. In plaats van een eindoplossing kreeg ik dus eigenlijk de spreekwoordelijke sigaar uit eigen doos voorgeschoteld. Je kunt begrijpen dat mijn gevoel bij Superkeukens alleen maar slechter is geworden.

Omdat we er niet zijn uitgekomen en er ook geen bereidheid was bij Superkeukens Arkel om ergens tegemoet te komen, eindigt mijn verhaal hier helaas met een slecht gevoel. Dit is dus wat je kunt verwachten als je een keuken koopt bij Superkeukens. Natuurlijk hebben wij pech gehad, maar reken er niet op dat Superkeukens zelfs in uitzonderlijke gevallen als die van ons, moeite doet om tot een goede eindoplossing te komen.
“Zeer tevreden”
Betreft Brugman Door Ruud van den Berg op vrijdag 4 jun 2021 21
Bij Brugman Purmerend onze badkamer besteld. Vriendelijk en goed geholpen. Ook zijn wij zeer tevreden over het aannemingsbedrijf (Fener) die in opdracht van Brugman de installatie deed. Nu 2 jaar later zijn er wat kleine dingetjes zoals een thermostaat kraan die niet meer goed werkt, een kromgetrokken keramisch blad van de wasbak en een lade die niet mooi meer sluit. 1 telefoontje is genoeg om het op te lossen en voor vervanging/reparatie over te gaan. Wij zijn zo tevreden dat wij inmiddels ook onze keuken bij Brugman gekocht hebben. Je hoopt het niet nodig te hebben, maar dan is het wel fijn om te weten dat men alles netjes oplost, zonder kosten in rekening te brengen zolang het binnen de garantie termijn valt. Hoewel ze ook niet moeilijk deden over 2 zuignapjes.
“Na maanden nog steeds niets binnen”
Betreft Superkeukens Door Melahat op donderdag 27 mei 2021 21
Ik heb in maart 2020 keuken, kasten, lades, vaatwasmachine, oven, diepvries, gasfornuis, afzuigkap etc. besteld bij superkeukens. Het afzuigkap was verkeerd bezorgd en nog tot op heden kwijt is in het magazijn..

Vervolgens heb Ik mijn werkblad keramiek van €3550 in augustus 2020 bij superkeukens besteld. Het zou geleverd worden in september en uiteindelijk in maart bezorgd. Later kwamen ze erachter dat de afmetingen van het werkblad door Superkeukens verkeerd was doorgegeven, weer moest ik wachten. Dit is 2x gebeurd!!! Ter compensatie zou ik krijgen; bar met kasten en 2 hoge kasten, €200 vergoeding en de monteur zou gratis mogen monteren. Dit alles na maanden nog steeds niets binnen en houden ze niet aan hun afspraken. Ook willen ze de koop niet ontbinden!!!! Helpppp
“Nieuwe eigenaar ruimt rommel van de oude”
Betreft Keukenstunter Door Huub Meulendijks op dinsdag 9 feb 2021 21
Hierbij onze ervaringen m.b.t. de Keukenstunter in Son. Vroeg in het jaar 2020 wilden we een nieuwe keuken. Na vele recensies gelezen te hebben, bleven er 3 bedrijven over. De doorslag gaf de Keukenstunter, vanwege een uniek uiterlijk van een bepaalde keuken. De recensies waren behoorlijk goed, dus wat kon er mis gaan? Nou, letterlijk alles. De planning was dat de keuken in de week van hemelvaart geplaatst zou worden. Helaas gooide Corona roet in het eten, en het zou 6 weken later worden. De keuken hebben we expliciet door de Keukenstunter in laten meten, om fouten te voorkomen. Op 29 juni zou eindelijk de keuken geplaatst worden. In het weekend hebben we de oude keuken verwijderd, en de boel gereinigd. Ik had 2 dagen vrij genomen om bij de plaatsing te zijn.

Door een verkeerde planning kwam de keuken tegelijkertijd aan met de keukenmonteurs. Na uitpakken van de spullen ging het al snel mis. Het begon met een ontbrekend noodblad, omdat er uiteindelijk een keramisch blad komt. Meneer, die aansluiting van de Perilex zit verkeerd, daar komt een kast voor. Hebt u geen aansluitplan gekregen? Nee, die heb ik inderdaad niet gekregen, maar de monteurs wel. Ik heb dus niets voor kunnen bereiden. Nou, als u de Perilex er even uitkapt, leggen we die op de grond, en kunnen we plaatsen. Snel een hamer en beitel, en voor het eerst in mijn leven sloeg ik door de waterleiding.

Meneer, uw vloer loopt niet ver genoeg onder de keuken, dus kunnen we niet plaatsen. En als u toch moet aanpassen, leg dan ook de afvoer wat strakker tegen de muur. Oww, uw vensterbank moet ook 4cm lager, anders kan het keramische blad niet geplaatst worden. Er was ook nog een tip om de afzuigbuis van 100mm naar 125mm te vergroten, omdat het efficiënter was. Daarvoor zou ik zowel in de keuken als bijkeuken moeten slopen, en een nieuwe dakdoorvoer moeten plaatsen. Ondertussen was ik door de paniek al over mijn kookpunt heen. De monteurs hadden nog snel contact opgenomen met een collega, die op vrijdag kon plaatsen. Ik heb maar snel enkele dagen extra vrij genomen vanwege de aanpassingen. De waterleiding werd dezelfde dag nog gerepareerd, wat me een € 150,- kostte. Daarna de Perilex laten verleggen door een monteur. De vloer heb ik dieper door laten lopen, en de vensterbank weg gehakt. Vrijdags zou dan de 2e ploeg komen. Eerst zou de keuken geplaatst worden, waarna pas een mal gemaakt kon worden voor het keramische blad.

D-day vrijdag en de monteurs waren netjes op tijd. Uiterst aardige mensen, maar volgens mij hadden ze aan de speed gezeten. Volgens mijn mening lag het tempo te hoog om kwalitatief werk te leveren, en dat bleek ook. Een hele hoge ladenkast werd verder uitgepakt, en daar ging het al mis. De hoge deur uit 2 delen schoot uit de vingers van de monteur. Het resultaat was, dat beide delen ernstig beschadigd zijn, en vervangen moeten worden. Bij de aankoop hadden wij die kast besteld met 6 laden, die naar eigen inzicht gemonteerd zouden worden. Nu waren er 4 laden al gemonteerd en 2 legplanken. Het razende tempo ging verder tot uiteindelijk het noodblad geplaatst moest worden. Helaas was dit niet aanwezig, en de monteurs zijn naar de Keukenstunter gereden, waar ook geen noodblad was. Slechts een wasbak hebben ze kunnen regelen. Uiteindelijk hebben ze een blad bij een bouwmarkt gekocht, want de afspraak was dat ik s'avonds weer kon koken. Ondertussen zouden de bovenkastjes geplaatst worden inclusief de afzuiging. Wat blijkt, het laatste kastje boven het aanrecht is 40cm breed i.p.v. 30cm. Hierdoor zou het kastje 10 cm buiten mijn raam steken, en word dus niet gemonteerd.

Het blad is uiteindelijk gemonteerd. Het bovenkastje voor de afzuiging werd naar mijn mening behoorlijk lomp gezaagd, ondanks dat je er weinig van ziet. In het kastje zou de flexibele slang weg gewerkt worden. Dit is niet gebeurd, en je kijkt dus tegen de slang aan. Ook zou er ruimte zijn voor een kruidenrek, voor de afzuiging. Helaas, daar was geen plaats voor. Er is een verloop van 125mm naar 100mm geplaatst om de slang aan te sluiten. De maten voor het keramische blad werden genomen, met de mededeling dat dit ook moest gebeuren voor de keramische achterwand. En dat kon pas nadat het blad is geplaatst. Om 14:00uur waren de heren klaar om weekend te gaan vieren. Wij hadden een incomplete keuken, maar konden na een week in ieder geval weer koken. De dinsdag erna zijn we ons beklag gaan doen bij de Keukenstunter. De opsomming van problemen werden ingevoerd, en er zouden nieuwe spullen besteld orden. Het komt 100% in orde, en ik zorg dat u weer kunt lachen. Wij bellen u volgende week terug!

Weer een week later, en gevraagd of de telefoon stuk was, omdat er niet gebeld is. Oww, Marc heeft vakantie. Dan word je dan uiterst vriendelijk te woord gestaan door zaakvoerder Rick, maar zonder enige empathie. Er kan altijd "wat" misgaan meneer. Dan blijkt dat Marc ook niet alles heeft bij besteld, en word weer aangepast. Helaas zit er nu wel de vakantie tussen meneer, maar we maken een nieuwe planning. Na diverse weken stilte, maar weer eens naar de Keukenstunter gereden. Alsof er niks aan de hand is, krijg je uiteindelijk te horen, dat de spullen in week 37 geleverd worden. In week 38 zou er een nieuwe plannigg gemaakt worden voor montage. Nu zitten we in week 40 en woensdag 30 september. We gaan maar weer eens naar de Keukenstunter verhaal halen. Kwam u voor de keukenservice? Welke service?

En wanneer mogen we nu een complete keuken verwachten? Nou, morgen maken we een planning met de monteur, zodat het volgende week gemonteerd word. Begrijpen jullie dat we al lang over het punt van irritatie zijn? Ja, maar u had ook kunnen bellen. Klopt, maar dat hadden jullie ook kunnen doen, en ik ben degene waaraan service verleend moet worden. worden we nu wel op de hoogte gebracht na morgen? Jazeker, we prikken een dag voor volgende week(41). Ongelooflijk dat je na een wurgcontact met volledige betaling, dergelijke "service" mag verwachten. We tellen vrijdag 2 oktober en mijn telefoon gaat. Ze komen de spullen brengen, om die maandag 5 oktober te monteren. s'Avonds controleer ik wat ze gebracht hebben. En je raad het al, er is weer wat mis. De grote deur van de voorraadkast zit er niet bij. Het blad stond buiten onder de overkapping, maar toch in een vochtige omgeving. Die kon volgens hun niet naar binnen, omdat ze een draai niet konden maken. Gezien de multiplex plaat onder de keramiek, wilde ik het blad naar binnen.

Samen met mijn vrouw lukte dat makkelijk, dus weer een staaltje gemakzucht. De maandag 5 oktober brak aan, en de monteurs staan op tijd voor de deur. Spullen worden uitgepakt, en er bleken al vulstukken voor de laden van de voorraadkast te ontbreken. Bij het goed ingepakte keramische blad zat een tekening van de maten en uitvoering. Deze worden nagemeten en er klopt weer weinig van. Op verschillende plaatsen zijn kieren die groter zijn dan 1cm. Ik dacht wel, dat dit door de vorige monteur goed was ingemeten. Dit nieuwe blad is toch geplaatst om 100% zekerheid te hebben van de afwijkingen. Voor het oog lijkt het in ieder geval op iets wat in de toekomst opgelost zal worden. Het smalle kastje is opgehangen en het is in ieder geval een soort van geheel. Een monteur heeft nette kapjes gemaakt om de afvoerslang van de afzuigkap. De koof boven de kastjes is er ook zeer netjes op gemaakt. Wat een verschil in vakmanschap lieten deze mensen zien(Cees en Nico). De monteurs hebben het advies gegeven om de leverancier van het blad, dit zelf in te laten meten. Om 2 vliegen in 1 klap te vangen, kan dan ook gelijk de achterwand ingemeten worden.

We tekenen een maand later en op 9 november gaat de telefoon. Of de bladen leverancier het blad en de achterwand in kan komen meten. Natuurlijk kan dat. De aanvraag voor het inmeten had ie pas op 2-11-2020 gekregen. Men heeft dus een maand zitten wachten om die opdracht te geven. De man verbaasd zich over het broddelwerk, en gaat aan het meten. Al onze wensen meegenomen en hij gaat zijn best doen om dit jaar nog te leveren. Over de deur van de voorraadkast, en de vulstukken van de laden, hebben we nog niks gehoord. Weer tijd voor een bezoekje vrees ik.

Maandag 14-12-2020 Er gaat ook wel eens wat goed. Vandaag kwam het nieuwe blad met achterwand, en hoe ongelooflijk ook, het past als een handschoen. Deze heren, een keukenmonteur en de monteur van de bladen fabriek, hebben perfect werk geleverd. Helaas nog geen nieuwe deur en vulstukken voor de laden. Ondertussen is er een nieuwe eigenaar, die alles recht moet breien wat zijn voorganger verpest heeft.

Maandag 21-12-2020 Men komt weer wat spullen brengen, en die worden dinsdag 22-12-2020 gemonteerd. Zou het dan eindelijk goedkomen? Nou nee, er lijkt een vulstuk voor een lade te ontbreken. Dinsdag volgens afspraak, komt er een monteur langs. Er is in ieder geval een complete deur en een complete lade. Dezen worden netjes netjes gemonteerd, en het is geen hall of shame meer. De keuken mag nu gezien worden, en er is wat vertrouwen dat het met de laatste lade ook wel goed komt. Er schijnt ook iets niet goed te weren met de timer van de kookplaat, maar dat is niet echt cruciaal op dit moment. De nieuwe eigenaar heeft de zware taak er weer een fatsoenlijk keukenbedrijf van te maken.

Zaterdag 06-02-2021 Het onderdeel voor de laatste lade is donderdag geleverd. De monteurs waren voor vandaag geregeld, en netjes op tijd. Tot nu toe niks dan lof voor de nieuwe eigenaar, die de ondankbare taak heeft andermans rommel op te ruimen. Vandaag kon dan eindelijk de laatste lade in de voorraadkast gemaakt worden, en de keuken is klaar.. Na dik 7 maanden blijft het trauma echter.
FOTO VAN HUUB MEULENDIJKS
“Perfect geholpen”
Betreft Gerwens Kuechen Door Roel op maandag 23 nov 2020 20
Na een prijsopgaaf in Nederland zijn wij daarna bij Gerwens keuken geweest. Perfect geholpen door Berthold die zelfs Nederlands sprak. Na enkele uren kregen wij direct de prijsopgaaf die niet tegen viel. We kregen voor dezelfde prijs een veel betere keuken met een duurder keramisch aanrechtblad en verlichting. Ook de apparaten waren veel beter. De monteurs deden hun werk zeer goed en foutjes werden meteen genoteerd en vervangen. Ook het contact met Berthold was perfect en de keuken is daardoor vlekkeloos gemonteerd.
“Enthousiast”
Betreft Superkeukens Door M en A v Hees op donderdag 16 apr 2020 20
Wij zijn zeer enthousiast over de gang van zaken met superkeukens waar wij een witte hoogglans keuken met zwart keramiek blad hebben gekocht. Dit komt door een lieve medewerker die met veel interesse voor ons. En een luisterend oor de kwaliteiten van verschillende mogelijkheden en ideeën met ons heeft door genomen. Ook als ik weer terug kwam op een offerte die weer helemaal moest veranderen.. dit is geen probleem. De afwerking was super... Zoals de naam zegt.. we kunnen altijd terug als er problemen zouden zijn dit geeft ons dat superkeukens voor ons de BESTE is. Niet twijfelen gewoon gaan.
FOTO VAN M EN A V HEES
Hoogglans keuken
“Keramiek blad”
Betreft Budgetplan Keukens Door C den uil op dinsdag 3 mrt 2020 20
Wij hebben hier een keuken met betonlook aanrechtblad van keramiek gekocht . De verkoper verzekerde ons dat dit onverwoestbaar was en alles kon hebben. Vorige week kwam ik met mijn aardewerk mok tegen de rand en pats een heel stuk eruit . De aardige mevrouw vertelde mij gelukkig dat dit garantie was . Helaas krijgen we helemaal niks vergoed ,en moeten we alles zelf betalen. 150 euro terwijl ze ons niet kunnen verzekeren of het mooi wordt !! O exclusief btw dat komt er nog eens bij . O en de mok is nog helemaal heel!
“Echte vakmensen”
Betreft RestyleXL Door Tito op zondag 24 nov 2019 19
Ze werken met prachtige materialen en zijn echt vakmensen. Denken mee met de klant en ook eigen ideeën kunnen worden uitgevoerd. Hierdoor is onze keuken ook echt 'onze' keuken geworden.
FOTO VAN TITO
Steigerhouten keuken met keramiek blad
“Uitstekende nazorg”
Betreft Superkeukens Door Rene Postel op maandag 2 apr 2018 18
Wij hebben bij Superkeukens Oldenzaal onze keuken gekocht. Elders hadden we een supergaaf keramisch blad gezien welke we wilden hebben, en dat was totaal geen probleem gelukkig. De vriendelijke verkoper (Ronald) heeft echt zijn best gedaan om ons een product te verkopen naar onze wens. En zelfs de nazorg, waar we veel waarde aan hechten, is er uitstekend. Een ladegeleider haperde en na een telefoontje werd dit gelijk geregeld. Een fantastische zaak, ik zou iedereen Superkeukens Oldenzaal adviseren. En vooral fijn: geen ge-onderhandel over de prijs!!! Al die andere zaken waar we zijn geweest nemen je stuk voor stuk in de maling voor wat betreft de prijs. Superkeukens maakt hun slogan waar en verkoopt standaard voordelig geprijsd!
“Showroomkeuken”
Betreft Brouwer Keuken en Bad Door Dennis Leerkes op zondag 25 feb 2018 18
Ik heb een showroom keuken gekocht met daarbij een nieuwe gaskookplaat, apparatuur, keramiek aanrechtblad en boven kastjes. Bij een showroomkeuken moet je natuurlijk alles zelf pas maken (ik heb de keuken zelf gezet) dit ging na wat moeite heel goed. Ik heb zelfs telefonisch support gehad. De keuken is volledig naar wens samengesteld met de nodige aandacht voor moderniteit en persoonlijke voorkeur.
FOTO VAN DENNIS LEERKES
Keuken met achterwand
“Keramiek aanrechtblad”
Betreft Superkeukens Door G. van der Weert op woensdag 14 jun 2017 17
De keuken in het filiaal in Utrecht gekocht is prima totdat er iets misgaat, dan laten ze je in de kou staan. Bij plaatsing van de keuken die 17000 euro kostte zagen de monteurs van superkeukens dat er een stukje van het keramiekaanrechtblad af was gebroken. Er moest een nieuwe in, ze konden de achterwand, inbouw afzuigkap en de randen niet afdichten. Kan allemaal gebeuren. Alleen kreeg ik toen de levertijd voor het nieuwe keramiekaanrechtblad na 2 weken te horen, dit zou 9 WEKEN !!!! duren. Dus ze laten je met 9 weken zonder een bruikbare keuken zitten (alles laten schilderen voor dat de keuken kwam) . Als ik ga koken nu zonder afzuigkap kan ik de boel daarna weer laten schilderen. Het enige wat ze daarop zeggen, wij hebben ons best gedaan, punt. Als je op internet naar google gaat en zoekt op keramiekaanrechtbladen dan komen er een 10 tal resultaten uit, klik op een willekeurige en de levertijd is max. 3a4 weken. Mijn conclusie is Superkeukens is prima tot er iets misgaat, dan laten ze je in de kou staan en is de organisatie niet krachtig genoeg om bij de leverancier iets voor elkaar te krijgen. Juist bij keukens is de service achteraf belangrijk hoe dat wordt opgelost. Ik heb in ieder geval zeer zeer veel spijt dat ik daar mijn keuken heb aangeschaft.
“Aanrader”
Betreft Zeeland Keukens Door Tonny en Dick van Nierop op donderdag 5 jan 2017 17
Bij het ontwerpen van de keuken wordt door Wijnand goed meegedacht. Hij brengt ideeen aan waar jezelf niet opkomt of niet weet dat ze bestaan. Leidingen werden verplaatst door Jacco en Wijnand. De stucadoor werd geregeld. Jacco (veel ervaring en heel nauwkeurig) plaatste onze prachtige, moderne antracietgrijze hoogglans keuken met een prachtig wit keramiekblad. Dit familiebedrijf kan ik iedereen aanraden!
Klantvriendelijkheid en kwaliteit staan hier nog hoog in het vaandel.
Meer artikelen