Home > Forums > Zoetermeer > Oker en Ivoor Oosterheem

Forum Oker en Ivoor Oosterheem

Voor alle toekomstige bewoners van Oker en Ivoor Oosterheem in Zoetermeer
Praat mee op dit forum en plaats een bericht of foto

Sander
08 mei 13 om 17:04u

Beste bewoners van Oosterheem,

Ik ben bezig met afstuderen bij de kledingwinkel Shoeby die gevestigd is op het Oosterheemplein. Een onderdeel hiervan is een onderzoek in het verzorgingsgebied.

Als u 5 minuten over heeft om mijn enquête in te vullen stel ik dat zeer op prijs.

http://www.thesistools.com/web/?id=346368

Met vriendelijke groet,
Sander Derks

Plaats een bericht of foto 

horatio & Ellen
21 september 12 om 07:25u

ja, hebben ellen en ik ook zo'n 4 weken terug ontvangen..

119
20 september 12 om 22:25u

wij nog niet. bijna 2 jaar

John 153
20 september 12 om 22:07u

Ja, een week of vier terug hebben wij het certficaat ontvangen.
Na twee jaar

119
20 september 12 om 21:03u

heeft iemand al beveiligingscertificaat "vellig wonen" gekregen. of een borgcertificaat bouwkundige beveilliging

Ben en Margy (137)
20 september 11 om 22:46u

Ben en Margy (137)
20 september 11 om 22:42u

Hallo allemaal!
Nu gaat het echt opschieten. Opleverdatum is dan wel een weekje verplaatst, maar dat mag de pret niet drukken. Wij hebben afgelopen zondag gezien dat de deuren zijn geplaatst en ook de huisnummerplaatjes.
Vele tuinen zijn afgegraven en wat lijkt alles nu heel erg ruim! Ik stuur nog even een foto mee.
groetjes, Ben en Margy
Bekijk foto op ware grootte
18 september

Debby en Dennis 130
08 september 11 om 10:39u

Het ziet er inderdaad erg mooi uit met de schuifpui er in! Jammer alleen dat we een weekje langer geduld moeten hebben nu de oplevering is uitgesteld.... Wij kunnen niet wachten!
Tot over een paar weken!

Groetjes Debby

Ben en Margy (137)
28 augustus 11 om 23:10u

Hallo allemaal!
Het gaat heel hard. De achterpui is al geplaatst. Ik stuur er een foto van bij.

Groetjes, Ben en Margy
28 augustus

John & Hanneke (138)
26 augustus 11 om 16:00u

Hallo allemaal,

Wij vonden het erg gezellig en leuk om jullie (onze nieuwe buren) afgelopen woensdag te ontmoeten bij de inmeetmiddag.

Iedereen nog heel veel succes met de laatste weken van voorbereiding.

Groeten,

John, Hanneke en Charlotte

Aldo en Jördis van Baren
22 augustus 11 om 20:50u

Hallo Rob & Patrycja,

Wij komen woensdag op de kijkersdag. Leuk om
elkaar te ontmmoeten. Voor wat betreft de
schutting, daar komen we zeker wel uit.

Tot woensdag

Rob en Patrycja bouwnr 135
22 augustus 11 om 19:13u

Hallo Aldo en Jördis ,

We zijn blij om te lezen dat ook jullie van groen houden. Wij denken dat we voor wat betreft de erfafscheiding er samen best wel uit komen. We kunnen ook nog ipv een schutting een groene erfafscheiding planten of een combinatie van schutting met groen aan leggen. Er is nog genoeg te bespreken en er zijn nog genoeg opties. Ik denk dat het zinvol is om een keer met alle nieuwe bewoners af te spreken om de schutting te bespreken.

Groeten en wie weet tot woensdag.
Rob & Patrycja

Aldo en Jördis van Baren
21 augustus 11 om 21:56u

Rondom het huis uiteraard......

Aldo en Jördis van Baren
21 augustus 11 om 21:55u

Allen,

Ik heb ondertussen ook meerdere schuttingen bekeken. Beton heeft niet onze voorkeur. Dit ligt vooral in feit dat we liever geen beton in in de tuin hebben, maar liever groen en hout.

Woensdag kunnen we in ieder geval elkaar ontmoeten en het over zaken rondom het hebben. We kijken in ieder geval uit naar de ontmoeting met onze nieuwe buren.

Groeten Aldo en Jördis

Rob en Patrycja bouwnr 135
21 augustus 11 om 16:05u

Hallo allemaal,

Zaterdag zijn wij nog even gaan kijken bij ons nieuwe huis. Volgens ons zijn ze druk om de binnenmuren nu te plaatsen. De stellingen zijn ondertussen weer afgebroken. We kijken uit naar komende kijdag op woensdag.

Ook wij zijn ondertussen aan het rondkijken voor de inrichting van het nieuwe huis en uiteraard komt dan ook de tuinafscheiding aan bod. Ook wij vinden de schutting met betonnen tussenpalen erg mooi. Mischien kunnen we gezamenlijk afspraken maken. Tot aanstaande woensdag en we hopen iedereen dan te kunnen ontmoeten.

mvg
Rob en Patrycja

John & Hanneke (138)
18 augustus 11 om 12:53u

Hoi Karen en Margy,
Wij vinden de schuttingen met de betonnen palen erg mooi en zijn zeker geinteresseerd. Wij als hoekhuis hebben aan de straatkant al een muurtje, waar dan alleen nog hout op moet. Ik zou zeker ook bij hen een offerte aanvragen.

Groeten,
John

Karen & Michael 136
18 augustus 11 om 09:59u

Hi all,
Waar wij nu wonen, hebben wij en de omringende buren die schutting met betonpalen, was voordelig en is mooi. Het is bij ons ook van die firma Margy.
Is het handig om ook daar een offerte te vragen? Als iedereen weet wat ie wil? Laat even weten of hiervoor interesse is aub.
Groeten Karen

Ben en Margy (137)
17 augustus 11 om 18:26u

Sorry... verkeerde link.
het is:

www.deschuttingbouwer.nl

er moest nog 'de' voor.... anders komen jullie op een Ronald andere schutting link. Die zit heel erg ver weg...

Ben en Margy (137)
17 augustus 11 om 18:20u

Hoi allemaal,

Kijk ook even naar inderstaande link. Deze is ook heel erg voordelig. Is snel en goede kwaliteit.
Buren hebben vorige maand een nieuwe schutting laten plaatsen, en deze stond binnen een halve dag. Zij hebben een schutting genomen met een betonplaat en palen, met daar tussen in de houten schutting panelen. Je kunt kiezen welke kleur, welk hout, en eventueel een andere kleur betonpaal. Enfin, moeite waard om ook even naar op die site te kijken.

www.schuttingbouwer.nl
groetjes, Margy

Aldo en Jördis van Baren
17 augustus 11 om 10:07u

Hoi Karen,

Via e-mailverkeer hebben de kopers van vijf huizen een afspraak gemaakt om eens af te spreken. Het doel was om het animo te toetsen voor het gezamenlijk aanschaffen van een schutting. De leverancier van de schuttingen van het naastgelegen blok is daarbij als voorbeeld genomen. Edith Drosten heeft overigens de e-mailadressen.

We hebben de intentie uitgesproken om gezamenlijk een schutting te bestellen. Welk type en bij wie is nog niet besloten. Kijk dus zelf ook op de site te inspiratie. Er komt iemand langs tijdens de kijkdag voor meer informatie. Ikzelf hoop in ieder geval dat er zoveel mogelijk bouwnummers meedoen en dat we tot een, voor iedereen (ook nieuwe deelnemers), goede oplossing komen.

Nogmaals, er ligt nog niets vast en tot dusver is er alleen de intentie uitgesproken tot samenwerking. Ik hoop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Groet Aldo

Karen & Michael 136
16 augustus 11 om 23:36u

Hoi Aldo,
Wat voor bijeenkomst was dat, wij weten nergens van?
Goed idee en het lijkt ons handig om bij meerdere firma's prijzen op te vragen.
Groeten Karen

Aldo en Jördis van Baren
14 augustus 11 om 21:19u

Beste kopers,

Onlangs is er een bijeenkomst geweest waarbij de kopers van bouwnummers 130 t/m 134 aanwezig waren. Tijdens de bijeenkomst is door alle kopers de intentie uitgesproken om samen een schutting te laten plaatsen. Op de website van Heiboer tuinhout (www.schutting.nu) staan de verschillende opties.

Tijdens de kijkersdag op 24 augustus komt waarschijnlijk iemand van de onderneming langs. Mochten andere kopers ook interesse hebben om te participeren (kan voordelig uitwerken) kijk dan zeker even op de website voor inspiratie.

http://www.schutting.nu/index.php?page=2&ap=4

Tot snel,

Aldo (134)

Horatio & Ellen (133)
11 augustus 11 om 07:48u

Jeroen & Annemarie, mag ik een onbescheiden vraag stellen. Wat zijn de prijzen geweest? Hiermee zouden jullie ons helpen om een inschatting the kunnen maken van eventuele offertes of zaken doen met instanties die jullie opdracht hebben gegeven. (Indien jullie dit te persoonlijk om te delen vinden, dan respecteren wij dat uiteraard volledig hoor......)

Jeroen & Annemarie (148)
10 augustus 11 om 09:00u

Bij de eerste fase zijn er ook rond de 13 tuinen schuttingen geplaatst door Heijboer Tuinhout ( www.schutting.nu ) Deze waren zeer snel geleverd en profesioneel geplaatst (ook snel).

Ook hebben wij zelf onze tuin naderhand door hun laten leggen. Wij zijn er erg tevreden over.

Suc6 met alles.

Groeten

Rene & Dyantha (110)
09 augustus 11 om 22:50u

Dag John,

De andere buren van het rijtje hebben de hardhouten bankirai schutting via schutting.nu / heijboer tuinhout. Voordelige en snelle levering van de schutting.

Succes!

Groet, René & Dyantha
Javalaan 33

Robbert
08 augustus 11 om 22:13u

Hoi John,

Ik weet niet wie er allemaal interesse hebben en in welke tijdsbestekken men denkt, hier en daar vang je wel is wat op. We zijn er dus niet echt mee bezig maar als het dan toch langs komt is het altijd interessant om even te volgen.

De schuttingen die bij ons staan (de lichte kleur) zijn eikenhouten schuttingen, geplaatst door Joost Janson uit stomwijk. op de schuur van mijn buren staat nog steeds een groen bord met zijn naam en telefoonnummer.

Groet
Robbert

John & Hanneke (138)
08 augustus 11 om 21:16u

Hoi Robbert,

Bedankt voor de dakkapel tip en voor het oogje in het zeil houden. Heb je wellicht enig idee welke nummers aan de Javalaan een kapel overwegen of wie het coordineert? Anders stoppen we wel een briefje in de brievenbussen. Ik zal Karen kontakten, wiens initiatief het was aan onze kant.

Weet je ook wie de hardhouten tuinschermen bij jullie uiteindelijk heeft geplaatst. Ze zien er mooi uit met een solide poort.

Groeten,

John

Robbert
06 augustus 11 om 18:10u

Hoi hoi,

Staat nu echt even stil bij jullie.
Vorige week zag je af en toe nog iemand lopen die door ging met het voegen van de schuurtjes e.d. maar nu is het er uitgestorven.

Gelukkig loopt er ook weinig tuig rond die dingen kan slopen!!! ook altijd maar weer afwachten tijdens de bouwvak.

Even over de dakkapellen: aan onze kant zijn er ook mensen met een dakkapel in de planning bij ons is het op een wat langere termijn, maar komen gaat hij zeker.

dus vraag ook even aan de overkant (desnoods met een briefje in de bus) wie er interesse heeft (en in welk tijdsbestek) om zo waarwschijnlijk nog lagere prijzen te krijgen, omdat de hijskraan toch in het midden komt te staan.

Robbert Javalaan 45

Debby en Dennis 130
29 juli 11 om 20:23u

Beste Karen,

Wij hebben de dakkapel meegenomen bij het meer- en minderwerk. Onze dakkapel zit er dus al op.

Groet Debby

Karen & Michael
28 juli 11 om 07:46u

Hoi allemaal en welkom Horatio en Ellen,

Zijn er nog mensen geïnteresseerd om na oplevering een dakkapel te laten plaatsen? Zo ja, dan is het misschien handig om te kijken of we met een meervoud order korting krijgen. Wie interesse heeft kan mij een mail sturen, kplange@hotmail.com

Wil je aangeven wat de specificaties zijn (welke maat, of er een dakraam verplaatst moet worden, of ie geheel kunststof moet zijn of me trespa zijkanten, hoeveel kiep/kantelramen erin moeten en luchtroosters).

Ik wil maandag wat offertes aanvragen dus wil je me die evt. mail uiterlijk zondag sturen? Dank je.

Groeten Karen

John & Hanneke (138)
27 juli 11 om 16:48u

Hoi Horatio en Ellen,

Welkom op het forum en ons blok van 10. Altijd leuk om weer nieuwe buren te ontmoeten.

We zien jullie vast op 24 augustus de kijkmiddag.

Groeten,
Hanneke en John

Horatio & Ellen (133)
26 juli 11 om 21:19u

Hier even een bericht van Ellen en Horatio Weber, ouders van een gezin van 2 kinderen, Yara van bijna 20 en Jay van 18, beide HBO-studenten aan de HHS en thuiswonend. Wij wonen momenteel (nog) in Seghwaert en verheugen ons op het nieuwe huis en uiteraard op leuke gezellige buren. Wij gaan als gezin in ieder geval ons best doen om, zoals ons dat al jaren lukt, leuke buren voor onze buren te zijn. Wij houden van van sporten en kijken graag naar het sporten van onze kinderen. Yara korfbalt bij Phoenix en Jay voetbalt sinds drie jaar bij de Alphense Boys, na vanaf zijn zevende bij DSO actief te zijn geweest. Ellen werkt bij Ernst & Young en ik bij HP. We hopen snel nader kennis met jullie te kunnen maken.

Debby en Dennis 130
19 juli 11 om 19:07u

Het schiet echt super op zeg! Vandaag weer eens gaan kijken na ruim 2 weken vakantie. Wat een vooruitgang weer zeg! We zagen trouwens dat er wel gewerkt wordt ondanks de bouwvak (ze waren aan het voegen).

Groet Debby

John & Hanneke
13 juli 11 om 00:06u

Hoi Ben en Margy,

Wow, wat ziet dat er al mooi uit zeg. Nog even wachten .

Groeten,
John en Hanneke

Ben en Margy (137)
12 juli 11 om 23:13u

Ben en Margy (137)
12 juli 11 om 23:12u

Hallo allemaal,

Weer even een update foto van hoekje 138,137 en 136
Ze zijn de huizen al aan het wit-keimen.

groetjes, Ben en Margy
12 juli

John & Hanneke (138)
10 juli 11 om 03:19u

Hoi Jordis en Aldo,

Welkom! Leuk om jullie op het forum te ontmoeten en te horen dat jullie dochtertje net 1 jaar is geworden. Nog gefeliciteerd. Wij kijken ook erg uit naar ons nieuwe huis en onze nieuwe buurt. Onze dochter Charlotte is bijna 6 maanden.

Gisteren zijn we nog even langsgereden en de ramen van de slaapverdieping zitten er al in. Het lijkt erop of ze alles nog dicht proberen te krijgen voor de bouwvak.

Groeten,
John en Hanneke

Jordis & Aldo 134
09 juli 11 om 23:24u

Hallo allemaal,

Wij zijn jullie toekomstige buren van bouwnummer 134. Wij hebben een dochter, Annabel, vorige week 1 jaar oud geworden. Wij verheugen ons al heel erg op ons nieuwe huis.

Leuk om jullie hier op het forum alvast te treffen. Ook wij zijn zeer verrast over de snelheid van de bouw. Het begint nu echt spannend te worden.

groet,

Jordis & Aldo

Ben en Margy (137)
01 juli 11 om 08:05u

Ik heb het forum nog even nagekeken.

Van het blok naast ons, bouwnummer 148, wat vorig jaar is opgeleverd:
29 juni de kijkdag geweest
26 augustus de voorschouw
8 september de sleutel gekregen.

Dus tussen het kijken en de sleutel zit 10 weken. Waarvan 4 weken nog vanaf gaan ivm de bouwvak die zij dan nog voor de deur hadden staan, bij ons is de bouwvak al geweest als wij een kijkdag hebben.

Dus kun je stellen dat vanaf 24 augustus dat wij gaan kijken, nog 6 weken tot de oplevering zou moeten zijn. Volgens mijn kalender is dat dan 5 oktober.

groetjes, Margy

Ben en Margy (137)
30 juni 11 om 08:09u

Ben en Margy (137)
30 juni 11 om 08:08u

Ben en Margy (137)
30 juni 11 om 08:08u

Wat een leuk nieuws! 24 augustus dus. We zijn benieuwd! Bedankt voor de info!
Wij zijn gisteren nog even op de bouwplaats wezen kijken. Ik zet nog even 3 foto's op de site.
Groetjes, Ben en margy
29 juni

Debby en Dennis 130
29 juni 11 om 20:46u

Zo, dan al? Dat gaat snel dan! Heeft Edith Drosten ook nog iets gezegd over de vermoedelijke datum van oplevering? In de nieuwsbrief van Dura stond oktober maar dat lijkt me wel erg laat gezien de datum van de kijkmiddag.

Groet Dennis en Debby

John & Hanneke (138)
29 juni 11 om 20:14u

Hoi Karen en Michael,

Bedankt voor het doorgeven. We zetten het in onze agenda. Het gaat echt snel.

Karen & Michael (136)
29 juni 11 om 15:35u

Vers van de pers:

Van Edith Drosten vernomen dat er op woensdag 24 augustus kijkmiddag is van 14.30 tot 16.00 uur. De binnenmuren worden als t goed is vlak voor deze datum geplaatst.

Noteren in je agenda dus!

Debby en Dennis 130
25 juni 11 om 08:41u

Wij waren ook al zo verbaasd toen we de foto's zagen! Wat gaat het snel zeg!!!
Dit weekend snel even kijken!

Groetjes Debby

Karen & Michael
25 juni 11 om 00:37u

Wow! Wat gaat 't snel! @Ben & Margy: thnx voor de
mooie picca's

Ben en Margy (137)
24 juni 11 om 08:51u

Ben en Margy (137)
24 juni 11 om 08:50u

foto's van 23 juni. Aan de achterkant voor de helft de dakpannen erop en de dakramen en 1 dakkapel gemonteerd. Aan de voorkant liggen ze klaar op het dak. Ze zijn al flink op weg met het opmetselen van de muren.
Groetjes, Margy
23 juni

Ben en Margy (137)
20 juni 11 om 10:53u

Hoi Debby,

Neen, dat lijkt maar zo. De dakpannen die je ziet zijn van het blok dat twee weken geleden is opgeleverd. Ze zijn op de hoek van ons blok (ik geloof bouwnummer 129) al veel verder met opmetselen. De zijkant is al gemetseld tot en met de 1e verdieping. De dakramen liggen klaar om geplaatst te worden. De dakpannen staan ook al op pallets op de bouwplaats. Dus dat kan niet meer zo lang duren.
Het wordt steeds leuker om te zien hoe snel ze gaan. Strakjes even een bouwstop natuurlijk, ivm de bouwvak.

Groetjes, margy

Debby en Dennis 130
20 juni 11 om 09:58u

Hoi Margy,

Klopt het dat ze al begonnen zijn met de dakpannen aan de andere kant van de rij? Lijkt zo als ik de foto bekijk.

Groet Debby

Ben en Margy (137)
19 juni 11 om 19:06u

De daken zijn nu gesloten, op de openingen voor de dakvensters na.
19 juni

Ben en Margy (137)
15 juni 11 om 21:37u

even een update foto
14 juni 2011

Debby en Dennis 130
15 juni 11 om 13:59u

Daarnet weer even bij de bouw gaan kijken. Ze zijn bezig met de daken! We hebben nu een mooi oranje (zeil)dak. Daarnaast zijn ze aan het metselen! Erg leuk om weer een grote stap voor uit te zien!

Groet Debby

John en Lidia
30 mei 11 om 20:49u

WIE HEEFT JERRY GEZIEN??
JERRY IS ONZE POES DIE SINDS 24 MEI WORDT VERMIST.
ZIJ IS UIT ONZE TUIN GELOPEN, EN TOT OP HEDEN NOG NIET TERUG GEKOMEN
ZIJ IS 7 JAAR
HAAR ADRES IS CAPRI 20 TE ZOETERMEER
06-48084800
Zij is de kleine kat op de foto en heeft opvallend groene ogen.
Kijkt u aub even in uw schuur?
Tom en Jerry

John & Hanneke (138)
30 mei 11 om 15:20u

Hallo allemaal,

Ik las net op de ATTA site dat de laatste woning uit ons rijtje inmiddels is verkocht onder voorbehoud van financiering.

We zijn dus bijna officieel compleet

John, Hanneke en Charlotte

Ben en Margy (137)
25 mei 11 om 17:52u

Vanmiddag even wezen kijken. Ze zijn de schuurtjes inderdaad aan het opmetselen. Morgen gaan ze starten een het opmetselen van de begane grond. Ze starten daarmee bij bouwnummer 129 en zo verder naar 138.
Over 2 weken wordt het blok huizen naast ons opgeleverd. Daar hebben ze 6 maanden over gedaan.
Groetjes, Margy

Debby en Dennis 130
23 mei 11 om 14:55u

Net nog even naar Oosterheem gereden:
Aan de voorkant zit bij het grootste deel van de huizen het keukenraam er in! En aan de achterkant zijn ze druk bezig met de schuurtjes. Je kan bijna geen dag overslaan om te gaan kijken, zo snel gaat het.....

Groet Debby

Debby en Dennis 130
21 mei 11 om 10:14u

Beste Margy,

Dank je wel voor de foto's! Super leuk! En wat gaat het inderdaad snel zeg! We gaan dit weekend zeker ook weer even kijken.

Groetjes Debby

Ben en Margy (137)
20 mei 11 om 22:51u

Voor Debby en Dennis: de laatste 3 huizen van de achterkant :-)
Voor debby en Dennis

Ga naar pagina: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |

Plaats een bericht of foto  uitleg
Voornaam * eventueel met uw bouwnummer
E-mail adres * uw e-mail adres blijft geheim
  Vet Onderstreept Cursief Blij Knipoog Boos Verward Liefde Lachen Dansen Zwaaien Liefde Chillen
Bericht
Foto
Bestandsformaat .gif of .jpg, max 400 pixels breed en max 100kb groot
Fotobijschrift * deze tekst wordt bij de foto geplaatst
Voorbeeld
Anti-spam
* type de vijf getallen over (uitleg)
Berichtenservice Mail mij bij nieuwe berichten in dit forum
Plaatsen
Voorwaarden
Op Qasa kunt u over uw nieuwbouwwoning en alles daaromheen communiceren door berichten, ervaringen of foto's te plaatsen. Hierbij gelden de volgende voorwaarden:

1. Qasa is niet verantwoordelijk voor de inhoud van berichten.
2. Berichten waarin direct of indirect een andere website wordt gepromoot en commerciële boodschappen zijn niet toegestaan.
3. Als u zelf werkzaam bent bij een bedrijf dat u in uw bericht noemt, dan dient u deze betrokkenheid duidelijk in uw bericht te vermelden.
4. Het is niet toegestaan om kwetsende en/of beledigende berichten te plaatsen.
5. Het is niet toegestaan om berichten te plaatsen waarbij u zichzelf voordoet als iemand anders.
6. Het is niet toegestaan om berichten te plaatsen die inbreuk maken op het auteursrecht van iemand anders.
7. Door een bericht te plaatsen geeft u toestemming om de inhoud van het bericht op Qasa te laten opnemen. Geplaatste berichten of delen daarvan kunnen mede worden opgenomen in verzamellijsten, introductiepagina's en nieuwsbrieven van Qasa.
8. Berichten die het technisch functioneren van de website zouden kunnen hinderen zijn niet toegestaan.
9. Qasa behoudt te allen tijde het recht om berichten te wijzigen of te verwijderen.
10. Voor foto's en ervaringen gelden dezelfde voorwaarden als voor berichten. Bij foto's geldt bovendien dat animaties niet zijn toegestaan en dat de grootte van foto's maximale 100kb is.
Informatie Heeft u vragen, opmerkingen of suggesties over dit forum?
Mail de beheerder