Home > Forums > Vleuten > Hogebrink Vleuten

Forum Hogebrink Vleuten

Voor alle toekomstige bewoners van Hogebrink Vleuten in Vleuten
Praat mee op dit forum en plaats een bericht of foto

Koraalzwamplantsoen
22 mei 13 om 23:29u

Nogmaals.. kunnen de bewoners svp hun auto NORMAAL binnen de lijnen parkeren.. en niet schuin over 2 vakken!! Ik weet dat parkeren een vak apart is voor sommige..

Plaats een bericht of foto 

Marlies en Lennart
22 mei 13 om 12:45u

Hallo mensen,

Wij hebben vandaag contact gehad met een bedrijf voor de keuring van het huis voor het certificaat veilig wonen.
De kosten per huis zouden 300 euro ongeveer worden. In het geval dat er meerdere woningen op een dag kunnen, wordt een korting gerekend.
Er is overleg met een adviseur over een grote groep met steekproefsgewijze keuring. Ik wordt daar over nog teruggebeld of gemaild.

Kosten per huis hangen dus af van beschikbaarheid van ons voor de keuring (hoeveel dagen) en de grootte van de groep die mee wilt doen.

Zet het op de algemene maillijst als je mee wilt doen (onder voorbehoud van de prijs uiteraard)dan laten wij zo spoedig mogelijk wat weten.

groetjes
Marlies en Lennart

Nynke
08 mei 13 om 14:33u

@Marlies, wij hebben dit jaar ook geen brief over de gemeentelijke belastingen ontvangen. Achteraf blijkt dat ik vorig jaar heb aangegeven de aanslag digitaal (via internetbankieren) te willen ontvangen. Door storingen in de FINBOX zijn de gemeentelijke belastingen dit jaar bij ons niet binnengekomen, heb na telefonisch contact met de gemeente alsnog een kopie per post ontvangen. Daarnaast hebben wij de gemeente gemachtigd om de gemeentelijke belastingen van onze rekening af te schrijven. Dit geldt in ons geval nu ook voor de gemeentelijke belastingen 2011, deze worden bij het bedrag van 2013 opgeteld en eveneens automatisch afgeschreven.

Marlies en Lennart
08 mei 13 om 13:54u

Nynke,

Ik heb geen aanslagbrief gehad in de brievenbus. Dus officieel weet ik van niks. Dat ze het op een rekeningnummer sturen, leuk, maar het voor hetzelfde geld is het onze gezamelijke rekening voor hypotheek en verzekeringen. In dat geval hadden we dus 1 van deze dingen niet kunnen betalen. Met alle gevolgen van dien, en hadden we het nu nog niet ontdekt.
Daarbij heb je 6 weken geloof ik om bezwaar te maken. De prijs van de woning was op 1 januari gelijk met wat we kochten. Betere vergelijk bestaat niet.
Ik zou iedereen aanraden goed naar de WOZ te kijken en hier eventueel bezwaar op aantekenen.

De speeltuin:
Ik kan mij goed voorstellen dat je een huis koopt met in de plannen een kleine speeltuin met een plantsoen oid. Want dit heb ik begrepen dat dit eerst de bedoeling zou zijn Dan zou ik ook schrikken van zo'n speeltuin. Toen wij het huis kochten, was het echter al bekend dat het hele terrein voor speeldoeleinden zou worden gebruikt.
Voor kinderen is het echter heerlijk, zoveel speelplek, zonder een drukke weg over te moeten en in de directe omgeving van het huis. Ik heb dan ook niet getekend voor deze actie.
Ik ben voor 1 van de ontwerpen van de speeltuin en hoop ook dat dit doorgaat. Maar het is positief dat de gemeente luistert.

mvg

Maarten
08 mei 13 om 12:10u

Beste Buren,

Ik sluit me aan bij alle teleurgestelde reacties. Het kan toch niet zo zijn dat de wil van enkele bewoners boven de voorkeur van de meerderheid gaat? Dat is ondemocratisch.

Als je een dergelijke enquete houdt weet je als gemeente dat er altijd wel bewoners zijn die bezwaren hebben. Maar, zoals Danielle ook al aangeeft, wist iedereen die hier een huis heeft gekocht dat er een speeltuin zou komen. Wat mij betreft: Hoe hoger de speeltoestellen, hoe leuker ze zijn voor de kinderen. Ik ben dus tegen een aanpassing (versobering) van de plannen.

Nynke
08 mei 13 om 10:35u

Ik heb de gemeente een mail gestuurd met de vraag door hoeveel handtekeningen ze dit proces zo laten vertragen. En dat ik benieuwd ben hoeveel van deze handtekeningzetters daadwerkelijk wonen aan de strook waar de speeltuin komt. Ben benieuwd naar de reactie.

Danny
08 mei 13 om 09:33u

Hier ook enige teleurstelling.
Hoeveel herrie kunnen de speeltoestellen nu maken? En bovendien zal het vooral overdag zijn. Denk dat je 's-avonds meer last hebt van de auto's en de treinen.
Wat een onzin redenatie en een gemeente die erin trapt (zullen wel de standaard tegeltjes volgen zonder na te denken over hoe logisch een bezwaar is).

Beetje jammer dat sommige mensen zoiets tegenhouden.
Volgens mij maken uiteindelijk alle speeltoestellen geluid en de speeltuin zou er toch al komen.

Danielle
08 mei 13 om 08:33u

Beste Mensen,

Ook wij vinden het jammer dat de aanleg van de speeltuin zo lang op zich laat wachten. De bewoners van fase 1 Hogebrink wachten nu al twee jaar! Bij het presenteren van de twee (in mijn ogen prachtige ontwerpen) zijn er altijd voor en tegenstanders. De gemeente zoekt naar een acceptabele situatie voor iedereen door te kijken of er alternatieve toestellen geplaatst kunnen worden. Dit heeft tot gevolg dat de speeltuin niet voor de zomervakantie wordt aangelegd is mij gisteren meegedeeld door de gemeente. Er zit een leveringstijd van 6 tot 8 weken op de toestellen en voor bepaalde toestellen moet een bouwvergunning worden aangevraagd. Wat de gemeente nu probeert te voorkomen is dat er in die procedure mensen bezwaar maken. Dan gaat door de juridische procedure waar de gemeente niet omheen kan, de aanleg nog langer duren . Ik acht de kans van een gegrond bezwaar vrij klein aangezien bij de verkoop van de huizen reeds bekend was dat er een speelplek zou komen. Een onnodige vertraging voor aanleg zou dit betekenen. Speelplekken brengen nou eenmaal levendigheid in de buurt. Voor ons was juist de directe nabijheid van een speelplek een pluspunt bij de keuze voor koop van onze woning. Ik hoop dat we er met zijn allen op een goede manier uit kunnen komen en dat er dadelijk geen tweestrijd in de buurt ontstaat tussen voor- en tegenstanders. Dat komt het woongenot van niemand ten goede.

Nynke
08 mei 13 om 07:26u

@Siska, helemaal mee eens! Hoop dat er alsnog op korte termijn wordt overgegaan op het aanleggen van de speeltuin zodat de kinderen daar lekker en veilig kunnen spelen. En wellicht dat er dan ook minder hard voor de huizen langs gereden wordt ;-)

Ten aanzien van het maaien, wat ziet dat er droevig uit.,.. Wij hadden vorig jaar de keuken vol liggen met gras/zand en het gras is er niet mooier op geworden!

Ten aanzien van de WOZ-waarde, je moet goed kijken of de termijn voor het aantekenen van bezwaar niet reeds is verlopen (staan geloof ik 3 weken voor). Wij hebben vorig jaar bezwaar aangetekend zonder effect!

Siska
07 mei 13 om 21:57u

Wat ontzettend jammer dat sommige mensen twee fantastische voorstellen voor een speeltuin willen tegenhouden.
We hebben allemaal jonge kinderen in de straat die graag buitenspelen en juist omdat het voor de deur is, is het voor ons als ouders ook erg fijn. Nu moet het nog langer duren voordat er iets komt, helaas!! Wat betreft het uitzicht: dat is nu niet veel beter en qua geluidsoverlast? Als je geen speeltoestellen neerzet, gaan ze wel voetballen. Dan heb je ook geluid. Dat heb je gewoon in een jonge wijk. Alleen maar gezellig lijkt me.
Hoe dan ook, ik ben vooral teleurgesteld in de gemeente die hun eigen geweldige voorstellen willen aanpassen. Daarom vandaag een mail gestuurd of ze de beslissing willen heroverwegen, zodat we zo snel mogelijk met elkaar buiten kunnen spelen. We hebben nu wel lang genoeg gewacht !!
Tot zover mijn frustratie haha

john
07 mei 13 om 16:16u

Op de Bundelzwam is het gras al 2 jaar niet van goeie kwaliteit. Zou je dat willen doen je zelf te zaaien en te maaien.

Hella
07 mei 13 om 16:14u

Nou wat een verschrikking is het, ik had het beter zelf kunnen doen!

Willem & Sonja bwnr 154
07 mei 13 om 15:50u

Tja , bij ons ziet het er ook zo uit
Kale stukken, en pluk daar en plukkie hier
Stuk verf van het hek en alles " groen"
Beetje jammer

pieter
07 mei 13 om 13:56u

Bij ons idem.

Toch mooi een groen hekje voor de verandering..

Rekening glazenwasser stuur ik wel door naar Van Wijnen.

Paul nr 17
07 mei 13 om 13:05u

Denk dat er een stagiaire heeft mogen oefenen met hellende stukje gras :)

Bij ons zijn hele stukken bijna tot de wortels weg gemaaid en zat er meer gras op de veranda en de ramen dan nog op de plek waar het hoort!

Willem. Bwnr 154
07 mei 13 om 12:54u

Uhh,vind je het echt mooi? :-)

hella & Chris bouwnr 156
07 mei 13 om 10:22u

Hoi allen,

Is bij jullie het gras ook zo mooi gemaaid gisteren?

Marlies en Lennart
06 mei 13 om 12:33u

Hallo allen,

Ik weet niet of het bij jullie ook het geval is, maar de gemeente heeft zomaar (zonder dat wij het wisten) de belasting van de WOZ afgeschreven. Pas na wat zoeken kwamen we erachter dat er een brief op de rekening was binnen gekomen (onder inbox berichten) met daarin de belastingaanslag. Wij hadden volgens deze brief tot deze week om te reageren!

De prijs van ons huis was bij de makelaar inclusief de uitbouw in februari/maart 20.000 euro goedkoper dan wat de gemeente heeft berekend!
Bezwaar aantekenen is denk ik voor iedereen wel handig. Ook omdat de woning helemaal nog niet af was en dus ook niet zo veel waard volgens mij.

Ik hoor het graag als jullie hetzelfde ervaren!

Hogebrink80
02 mei 13 om 14:11u

Heeft iemand enige idee of er nog bomen geplant gaan worden aan de singel van de Bundelzwam?
Op de tekening van de bouw zijn die wel te zien.

En de houten paaltjes in het gras....zullen die binnenkort worden verwijderd?

Rogier en Geeke
19 april 13 om 10:18u

Een Beukenhaag is ook erg mooi, wordt in de winter bruin maar verliest z'n blad niet!
Bekijk foto op ware grootte

Carolien en André
18 april 13 om 10:11u

Kijk eens op de inktzwamsingel (6-11)
Wij hebben gekozen om gezamenlijk skimia's te planten.
Staat erg leuk!

Paul nr 17
18 april 13 om 08:05u

Als we allemaal zelfde soort plantjes als bijvoorbeeld buxus willen planten op de verandas dan kunnen we deze beter in 1 keer in grote hoeveelheid kopen.

En dan bij een kweker dat scheelt zo 50 % per plantje. Een buxus heeft alleen wel flink water nodig is eigenlijk niet meest geschikte om te planten.

Bouwnummer 147
17 april 13 om 23:35u

Gelijk!!

Vandaag bericht gehad dat de schuine stuk eigengrond is en het voorstukje van de gemeente.. Helaas zullen we hier voor nog moeten wachten.
Dit zal vermoedelijk gedaan worden wanneer ze met de speeltuin beginnen.
Ook de tussenstroken zullen niet beplant worden.. Dit dienen de bewoners zelf te regelen. Ik dacht toch echt dat we op de tekening zagen dat er buckes geplaatst waren.. Nu dus maar de tuincentrum folders in de gaten houden....

Lennart & Marlies
17 april 13 om 17:53u

Bij de oplevering zei de man van van Wijnen tegen ons dat het schuine gedeelte nog eigen grond is en de rechte vlakken aarde gemeentegrond is... Dus klopt het wel dat nu wordt gezegd dat het onze grond is?

Paula
16 april 13 om 17:12u

Bij het eerdere project (oa de Inktzwamsingel) was het plaatsen van heggetjes bij de voordeur voor rekening van de bewoners zelf (eigen grond) dus ik vrees dat je zelf iets moet gaan planten.

Veel mensen in onze straat hebben buxussen geplant, staat hartstikke leuk! Maar let erop als je dit ook wilt gaan doen:
er komt niet veel regenwater; de mooie grote dakgoot zit in de weg, dus je buxussen gaan langzaam dood als je ze geen extra water geeft!

Grts
Paula
Inktzamsingel

Marlene
16 april 13 om 14:45u

Klinkt goed, bedankt!

Pieter
16 april 13 om 11:04u

Allen,

Dit is niet het werk van de Gemeente.
Tot aan de straat is gemeente grond. Het perkje voor de veranda is al eigen grond.
Toevallig gisteren contact gehad met Van Wijnen.
Ik vroeg mij namelijk af wanneer het perkje voor ons huis gezaaid/matten werd met gras. Dit stond namelijk wel in de aanlegplan. Van Wijnen meldt;
"Wij waren niet op de hoogte dat het nog niet aangelegd is. Ook het feit dat de haagjes nog niet geplant zijn tussen de veranda's. Wij zullen dit oppakken".
Ik moest daarvoor wat foto's doorsturen, dus heb dat gedaan. Hopelijk wordt dit dus snel opgepakt.
Wordt vervolgd.

Rogier en Geeke
16 april 13 om 10:12u

Ik denk niet dat de gemeente dit komt doen omdat het eigen grond is.
Misschien komt t nog vanuit de projectontwikkelaar.

Marlene
16 april 13 om 10:04u

Beste buren,

Heeft iemand enig idee wanneer de gemeente de haagjes tussen onze veranda's komt plaatsen? Het staat zo ongezellig kaal...

Groetjes

Paul nr 17
16 april 13 om 08:07u

Patrick,

Bedoel je de afvoer bij de poortdeur?

Als je deze bedoelt, dit is voor hemelwater afvoer indien reservoir vol zit.

Gr,

Paul

Patrick
14 april 13 om 18:33u

Hallo buren,

Weet iemand waar de grijze afvoer van is in de achtertuin?

Marlies en Lennart
11 april 13 om 14:18u

hallo allen,

Wij hebben met de gemeente gebeld om te vragen wanneer de bruine bak voor groenafval naar buiten mag.
Volgens de gemeente wordt hij elke vrijdag geleegd.
Neerzetten bij tegel (verzamelpunt) of bij de containers. Bij gebrek hieraan schijnen ze voor de deur op de stoep te moeten (dus onduidelijk!)

Paul nr 17
05 april 13 om 17:04u

Maarten,

Klopt heb ander merk gekocht en kleur is precies zelfde.

Maarten
04 april 13 om 15:15u

Een RAL kleur kan je rustig van een ander merk kopen. Moet hetzelfde zijn.

Paul nr 17
03 april 13 om 20:48u

Hi Marijn,

Dank voor het antwoord dan kan ik potje verf gaan halen :)

Zag ergens diep op forum dat volgende verf gebruikt schijnt te zijn: Trappen incl treden en traphek: RAL 9010 Sigma S2U Nova Semi-Gloss

Marijn
03 april 13 om 08:13u

Hoi Paul,

Het wit op de trap is 9010 reinweiss.

Gr,

Paul nr 17
03 april 13 om 06:56u

Hi buren,

Weet iemand met welk RAL nummer de trappen geverfd zijn? Ik ben er eindelijk aan toe om deze te voorzien van een mooie laag nieuwe verf maar kan de USB stick met info niet vinden waar waarschijnlijk dit nummer opstaat?

Lijkt RAL 9001 maar zou dit graag zeker willen weten.

Mijn dank is groot.

Groet,

Paul

P.s hoe staat het met onze buurt BBQ?

Marlies en Lennart
30 maart 13 om 16:49u

Hoi Buurtjes,

Hij staat er wel op hoor, het plan, maar het was heel erg zoeken.
Wij hebben onze keuze al gemaakt en deze door gegeven. Op zich zagen ze er allebei erg leuk uit. Erg uitgebreid ook trouwens.

groeten van ons.

Vincent
29 maart 13 om 22:38u

Beste Laura,

Wij hebben ook vandaag contact gehad met de gemeente
en gemeld dat wij het inrichtingsvoorstel en het
enqueteformulier niet op de site kon vinden.
Dit zal hoogst waarschijnlijk dinsdag 2 april 2013
geplaatst worden, werd ons verteld.

Na enig speurwerk heb ik toch beide documenten
gevonden op de gemeente-website dit zijn :

http://www.utrecht.nl/images/DWS/Vleutendemeern/
PDF/wijkberichten/inrichtingsvoorstel_erven_20130311.pdf

http://www.utrecht.nl/images/DWS/Vleutendemeern/
PDF/wijkberichten/enqueteformulier_erven_20130311.pdf

Groeten,
Vincent & Danielle

Laura
29 maart 13 om 16:56u

Hi Buren,

Vandaag een brief ontvangen mbt de speeltuin voor onze huizen. We hebben hier dus toch nog inspraak in! Nu ben ik naar de website gegaan, (welke overigens verkeerd staat vermeld op de brief) echter staan hier geen ontwerpen waar we uit kunnen kiezen. Of heb ik verkeerd gekeken?

Anyway, heb al contact opgenomen met het Wijkservicecentrum en hoop dat ze de ontwerpen snel online zullen zetten. Op deze manier kunnen we voor 10 april een keuze maken en kan de Gemeente er een beetje vaart achterzetten zodat de kids zo snel mogelijk van de speeltuin kunnen genieten.

Groetjes!

Marlies en Lennart
15 maart 13 om 14:21u

Hallo buren,

Hebben jullie ook last van harde tikken in de gasmeter?
Volgens mij is dit niet goed.

Hogebrinker80
14 maart 13 om 17:06u

Wij zoeken een goede, betrouwbare glazenwasser.

Wie kan ons helpen?

hogebrinker
27 februari 13 om 14:34u

@pieter

van de Woz klopt het wij kregen in 2011 ook geen WOZ nota, maar in 2012 2x.
1 nota met de waarde van de grond en 1 nota met de waarde van je huis viel opzich wel mee.

De roosters heb je dan niet ver genoeg dicht staan als ze maar iets open staan fluiten ze inderdaad dus beter sluiten geen fluiten

Speeltuin komt geen selectie meer van deze hebben de eerste hogebrink bewoners in 2010 al gehad en toen is de keuze al gemaakt en de ontwerpen zijn al klaar.

Pieter
27 februari 13 om 13:22u

Wellicht een aandachtspunt;

WOZ:
Vrienden van ons op de Bundelzwam kregen in 2011 ook geen WOZ nota, maar in 2012 2x. Let hier wellicht goed op, want de reden was puur dat de gemeente geen WOZ kon bepalen ivm geen verkochte woningen van het blok. Nieuwbouw aanschafprijs mogen ze niet hanteren voor de WOZ. Indien er dus geen nota komt dit jaar voor de WOZ, reserveer het geld dat wel wat je vermoed te betalen.

BARBEQUE:
Goed plan Marvin en Lindy, de meeste blokken om ons heen hebben dit ook gedaan. Subsidie ontvangen kan zeker geen kwaad.. Is er al een idee wanneer dit plaats gaat vinden? Voor de zomer hoop ik, aangezien de meeste dan op vakantie gaan.

LEKKAGE:
Gelukkig hebben wij momenteel geen lekkage. Wel een goed punt om hier aandacht aan te geven, want ook onder de dakpannen kan het lekken zonder dat dit zichtbaar is op de wand. Hierdoor ontstaat er schimmel wat zich in der loopt der tijd kan uitbreiden, en daar kom je niet makkelijk van af.

Wat wel voor ons irritant is, zijn de roosters die niet goed tegen de sterke wind kunnen. Ze fluiten enorm als de wind achter tegen het huis aan waait..iemand nog meer ervaring hiermee?

VOORTUIN (KORAALZWAMPLANTSOEN):
Iemand al bericht gehad met betrekking tot de voor (speel)tuin. Ik zag dat ze begonnen waren met het egaliseren en zaaien. Normaliter is het zo dat iedereen bericht krijgt om een selectie aan te vinken over de speeltoestellen die er kunnen komen. Wij hebben deze nog niet gehad. Wel hebben wij een bericht gestuurd naar Van Wijnen wanneer de bepanting komt tussen de huizen in ( op de veranda). De bedoeling was dat er BUXUS struikjes geplant zouden worden, maar helaas nog geen actie.

Tot zover....

Paul nr 17
26 februari 13 om 22:01u

@Lennart nee helaas wederom lekkage komt binnenkort weer iemand langs met een hoogwerker.

Nog geen woz hier bekend ook.

Rogier en Geeke
26 februari 13 om 21:37u

Afgelopen zaterdag hebben wij de WOZ waarde ontvangen.
Wij hebben de sleutel op 1-11-2012 gekregen.

Kris & Marja
26 februari 13 om 20:23u

@lennart en marlies Wij wonen er al een tijdje, wij zijn van fase 6, misschien dat dat het verschil is.

Bezwaar zit inmiddels al op de bus, vergelijken met verkochte woningen op inhoud/ oppervlakte had geen zin. De woningen waren eind vorig jaar verkocht oktober 2012. De woningwaarde is gebaseerd op januari 2012. De verkochte woningen zijn pas van belang voor volgend jaar.

Maar ik zal het nog wel via de makelaar proberen, altijd handig om de inhoud te weten.

lennart en marlies
26 februari 13 om 16:43u

Leuk dat iedereen die nu heeft gereageerd enthousiast is voor een BBQ.

Paul,
Van Wijnen is langs geweest om bij een aantal daken (oa bij ons) pannen te leggen en/of vervangen. Mogelijk is hierdoor al wat lekkage opgelost?
Lekkage is bij ons alleen boven de achterdeur (even afkloppen) Dit wordt binnenkort opgelost, maar ik heb nog geen bericht gehad wanneer. Maar er moeten tegels uitgehakt worden.

Marvin en Lindy,
Subsidie zou leuk zijn! is niet in elke gemeente mogelijk. Vraag meteen of er een vergunning nodig is ivm mogelijk lawaaioverlast etc....

Kris en Marja,
Hebben jullie al een WOZ gekregen dan? Wij nog niet namelijk.
Vraag de makelaar waar je het gekocht hebt anders waar je het kan vinden. Anders moet je de contractstukken pakken, daar de tekening van gebruiken om met die maten de inhoud uit te rekenen (lengte x breedte x hoogte van de hartafstanden van je buitenmuren en dat van elke verdieping. Bij schuine kap: moet je uiteraard andere formule hebben nl basis x hoogte :2 x lengte even uit mijn hoofd.)

Voor gezamelijke mail:
Ik wacht de brief even af en zal dan samen met Marlies mijn adres doorgeven.

mvg
Lennart (en Marlies)

Kris & Marja
24 februari 13 om 12:30u

Waar kan ik de inhoud van de woning vinden, voor WOZ bezwaar?

Ik kan wel het woonoppervlakte vinden in de papieren van Bouwfonds, maar woninginhoud ben ik nog niet tegengekomen.

Wij hebben een type 115, zonder puntdak of overkapping en geen uitbouw. Voor als iemand het weet .

Marvin & Lindy
23 februari 13 om 15:40u

Super leuk idee van de bbq! Ik heb vorige week toevallig al gemaild naar de gemeente hoe je subsidie kan krijgen voor een buurtfeest .

Verder lijkt het ons handig om de e-mailadressen van elkaar te verzamelen en hier een gezamenlijk mailadres van te maken zodat we elkaar gemakkelijk en prive kunnen contacten als dit nodig is. Uiteraard is het geheel je eigen keus en als je hier liever niet aan mee doet is dat natuurlijk prima! Wij zijn van plan om bij iedereen van dit blok een briefje in de bus te doen waarop je je e-mailadres kunt invullen en bij ons kan inleveren zodat je dan toegevoegd kan worden bij het gezamenlijke e-mailadres. Niet alle bewoners zitten op dit forum en het is ook allemaal openbaar. Is dat een idee?

Groetjes

Paul nr 17
23 februari 13 om 12:27u

Zijn er meer buren met lekkage in de nok?

Vanochtend werd ik wederom verrast met een lekkage op zolder vanuit de nok.

Paar weken geleden is Van Wijnen al met een hoogwerker langs geweest voor reparatie maar is helaas niet goed gebeurd.

Ben benieuwd of meer mensen hier last van hebben.

Bbq is uitstekend plan!

Diego, Laura & Isaiah
22 februari 13 om 22:49u

Van de week de 'graafmachines' al een begin gemaakt aan het grasveld hiervoor. Iemand een indicatie wanneer ze met de speeltuin beginnen? Mn kind kan niet wachten haha. Bbq, gezellig!
Kom maar op met de optie qua datum.

Groetjes!

lennart en Marlies
22 februari 13 om 16:34u

ok
Ik wist niet dat het vast stond. Ik dacht dat daar nog wat inspraak in zou komen, maar dat is dus blijkbaar al gebeurd. Jammer. Maar dan zullen we ons maar laten verassen.

danielle
22 februari 13 om 14:05u

Het ontwerp voor de speeltijn staat vast. vorig jaar zijn twee varianten voorgelegd. Het word dezelfde als verderop bij woningen fase 1 hoge brink

lennart en Marlies
22 februari 13 om 11:29u

Goed idee van die bbq!
Ik wil best helpen, maar heb helaas geen tijd om veel hierin te betekenen. Maar hand en spand diensten moeten lukken

Voor de gemeente? Kunnen we overleggen (samen met de gemeente) wat we eventueel met de geplande speeltuin kunnen doen, zoals type speeltoestellen en de plaats enz...

Voor parkeren: Wie allemaal een motor heeft: Misschien handig een bord te plaatsen? dan weet je het dat daar de motoren de tuin in gaan. Ik ben er al achter dat ik hem moeilijk de tuin in krijg, dus moet dan een verrijdbare bok hebben. Komt door de steeg...

Pieter
21 februari 13 om 15:28u

Ola,
Iemand een kickoff - optie geven dit jaar voor een buurtbarbeque/borrel op het binnenplein??

Kunnen we elkaar echt de handschudden als buurtjes.. en kunnen de aandachtspunten nog wellicht met elkaar besproken worden..zoals de parkeerwijze en andere problemen die we met elkaar kunnen oplossen. Misschien hebben nog enkele bewoners nog punten van het huis die aangepakt moeten worden maar door de aannemer niet echt een actie aan wordt gegeven. Dit kunnen we wellicht verzamelen als er punten zijn die bij meerdere bewoners voorkomen. Dit helpt als je met elkaar een klacht indient.

Hogebrinker
21 februari 13 om 10:33u

Nu we dan toch bezig zijn.....het zou ook fijn zijn als je zonder problemen je fiets met boodschappen de tuin of uit kan rijden zonder de achterkant op te moeten tillen om de bumpers van de auto niet te beschadigen...
Ik heb niet zoveel kacht om de achterkant op te kunnen tillen....
Jammer dat de drempels zo dicht op de tuinen zijn gelegd....
Maar als we met z'n allen een stukje naar voren parkeren is er niks meer aan de hand....

Marlene
21 februari 13 om 09:02u

Om nog even door te gaan op het parkeren... ;) Soms staan er auto's, vooral kleinere, erg scheef of erg aan de zijkant van een vak geparkeerd. Het is dan moeilijk om er nog een auto naast te prusten (als je er nog uit wilt kunnen). Het zou super fijn zijn als we hier een beetje op zouden kunnen letten, zodat we alle parkeervakken kunnen gebruiken.

Bedankt!

Groetjes Marlene

Marvin & Lindy
21 februari 13 om 08:38u

Ook wij hebben er baat bij als de auto's niet te ver over de drempel worden geparkeerd i.v.m. motoren.
Het zou super fijn zijn als hier wat rekening mee gehouden kan worden. Het gaat voor ons om de stoep rechts na de inrit. Bedankt alvast

lennart en Marlies
20 februari 13 om 15:57u

Hoi Buurtjes,

WIj hebben van een bedrijf gehoord veiligwoon keurmerken van nieuwbouwwoningen via de politie gedaan moet worden. De politie geeft aan dat dit door een bedrijf gedaan kan worden. (kastje en muur) van het andere bedrijf hebben we geen opgave gehad. Van 3e partij kregen we weer te horen dat de bouwer dit kan doen (tegen meerprijs) maar die heeft het alleen gereed opgeleverd. Maar mogelijk dat jullie bedrijf het als blok kan oppakken?

Marlene:
Kijk goed waar je vocht zit. Op je ramen is normaal. Dit is idd van de woning zelf en van het leven (woningen zijn zeer goed geisoleerd) Regelmatig drooghouden is dan idd een must.
Zit er vocht in (tussen de lagen dus) je raam, dan is er een laag lek. Dit geeft vochtvlekken en gaat er niet meer uit. Er moet dan een nieuw raam in.

Bij ons is er lekkage boven de achterdeur geweest overigens. Dit is met kerst geconstateerd en wordt nog opgelost. Er blijkt een afdichting niet goed te zitten en de stenen moeten eruit. Ook de plank boven de deur moet vervangen worden.

Water in de tuin hebben wij geen last van, de brandgang loopt namelijk flink af.

En als laatste: Het parkeren zal ik op letten als ik hier ook debet aan ben ;-)

Ga naar pagina: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 |

Plaats een bericht of foto  uitleg
Voornaam * eventueel met uw bouwnummer
E-mail adres * uw e-mail adres blijft geheim
  Vet Onderstreept Cursief Blij Knipoog Boos Verward Liefde Lachen Dansen Zwaaien Liefde Chillen
Bericht
Foto
Bestandsformaat .gif of .jpg, max 400 pixels breed en max 100kb groot
Fotobijschrift * deze tekst wordt bij de foto geplaatst
Voorbeeld
Anti-spam
* type de vijf getallen over (uitleg)
Berichtenservice Mail mij bij nieuwe berichten in dit forum
Plaatsen
Voorwaarden
Op Qasa kunt u over uw nieuwbouwwoning en alles daaromheen communiceren door berichten, ervaringen of foto's te plaatsen. Hierbij gelden de volgende voorwaarden:

1. Qasa is niet verantwoordelijk voor de inhoud van berichten.
2. Berichten waarin direct of indirect een andere website wordt gepromoot en commerciële boodschappen zijn niet toegestaan.
3. Als u zelf werkzaam bent bij een bedrijf dat u in uw bericht noemt, dan dient u deze betrokkenheid duidelijk in uw bericht te vermelden.
4. Het is niet toegestaan om kwetsende en/of beledigende berichten te plaatsen.
5. Het is niet toegestaan om berichten te plaatsen waarbij u zichzelf voordoet als iemand anders.
6. Het is niet toegestaan om berichten te plaatsen die inbreuk maken op het auteursrecht van iemand anders.
7. Door een bericht te plaatsen geeft u toestemming om de inhoud van het bericht op Qasa te laten opnemen. Geplaatste berichten of delen daarvan kunnen mede worden opgenomen in verzamellijsten, introductiepagina's en nieuwsbrieven van Qasa.
8. Berichten die het technisch functioneren van de website zouden kunnen hinderen zijn niet toegestaan.
9. Qasa behoudt te allen tijde het recht om berichten te wijzigen of te verwijderen.
10. Voor foto's en ervaringen gelden dezelfde voorwaarden als voor berichten. Bij foto's geldt bovendien dat animaties niet zijn toegestaan en dat de grootte van foto's maximale 100kb is.
Informatie Heeft u vragen, opmerkingen of suggesties over dit forum?
Mail de beheerder