Home > Forums > Hoofddorp > Concerto

Forum Concerto

Voor alle toekomstige bewoners van Concerto in Hoofddorp
Praat mee op dit forum en plaats een bericht of foto

afcabj
29 april 08 om 18:50u

de gebouwen worden 5, 11, 3 en 7 verdiepingen dus een vlinke toren

Plaats een bericht of foto 

ronald
15 april 08 om 14:44u

Hallo,

Ik ben geen toekomistige bewoner, maar wel min of meer een buur, vanuit mijn huis heb ik uitzicht op de flat; kan iemand mij misschien vertellen wat de hoogte van het hoogste appartementenblok wordt?

Op internet kan ik het niet zo 1, 2, 3 vinden.

groeten,

Ronald

Dennis Stokman
18 oktober 07 om 16:02u

He buren Fabiënne & Martin,

Je hebt je buurman gevonden, lijkt me leuk om op de borrel contact met elkaar te leggen.
Ik zal er zijn bij de opening jullie ook neem ik aan.

Tot dan

Dennis Stokman

08 oktober 07 om 21:41u

Bericht voor Henkie,

Indien er problemen zijn bij het gebruik van het forum verzoeken wij u vriendelijk een mailtje te sturen naar info@qasa.nl.

Met vriendelijke groet,
de beheerder

Henkie
08 oktober 07 om 20:53u

Wat mag dan wel...

You are not authorized to view this page
The Web server you are attempting to reach has a list of IP addresses that are not allowed to access the Web site, and the IP address of your browsing computer is on this list.
--------------------------------------------------------------------------------

Please try the following:

Contact the Web site administrator if you believe you should be able to view this directory or page.
HTTP Error 403.6 - Forbidden: IP address of the client has been rejected.
Internet Information Services (IIS)

--------------------------------------------------------------------------------

Technical Information (for support personnel)

Go to Microsoft Product Support Services and perform a title search for the words HTTP and 403.
Open IIS Help, which is accessible in IIS Manager (inetmgr), and search for topics titled About Security, Limiting Access by IP Address, IP Address Access Restrictions, and About Custom Error Messages.

Nergens staat in de regels dat je geen email adres mag opgeven.

lau&wes
21 september 07 om 17:44u

hoi allemaal

wij hebben bouw nr 19 in adagio en ben blij dat nou alles eindelijk bekend is.
ik volg al een tijdje dit forum en vind het wel grappig om in contact te komen met medebewoners.

groetjes laura

THERESA
03 september 07 om 09:23u

Hallo Allemaal, Wat leuk al die reacties op de forum, ik blijf zeker mee lezen en af en toe een berichtje sturen. Wij komen te wonen
op de 6e etage Moderato bouwnr 91 (penthouse)
Hopelijk tot gauw bij een borrel of zo...

wendy
02 september 07 om 21:13u

hoi Nel,wij komen op zes hoog te wonen aan de andere kant. wij hebben ook een dochterje van vijf dus er komen inderdaad nog meer kindjes wonen.

Nel
02 september 07 om 17:35u

Hallo allemaal,
toch wel leuk zo contact krijgen, ik ben niet zo'n chat type enzo...
De grap is dat mijn buren niet nummer 16 kunnen zijn, die is nl. op de vierde verdieping aan het andere kant van het gebouw... (het boekje er even bij gehaald) Wij zitten 5-hoog met het balkon kijkend naar nieuw vennep. Ik ben dus op zoek naar de mensen van nummer 18,19 of 20...
Wat voor type mensen kopen eigenlijk een appartement? Wij zijn een gezinnetje met een dochter van 5. Zouden er nog meer kindjes komen wonen?
tot zover weer even, groeten Nel

Marijke
02 september 07 om 13:10u

Hoi Nel, ik was vrijdag (31 augustus) bij de makelaar om me koopcontract op te halen, de makelaar informeerde mij dat de verguning verleent is!

Groetjes Marijke
Andante bouwnummer 32.

karin
01 september 07 om 18:53u

hallo nel
ik ben karin en ik weet wie jouw buren worden dat zijn mijn ouders die hebben bouw nr 16 hey leuk hoor ik kom zelf in modernato op3 hoog groetjes karin

Danielle
31 augustus 07 om 20:29u

Hey Sandra,

Misschien is het ook wel handig om wat meer info te geven dan alleen bouwnummer 14!!
Ik kom in Adagio op de 4de etage.

Gezellig om zo weer kennis te maken met nieuwe bewoners.
Volgens mij zijn er nog geen buren bekend....
Maar dat zal wel gauw gaan gebeuren!!

Tot snel...

Groetjes,
Danielle

FaMa
31 augustus 07 om 13:53u

Hallo allemaal,

Wij worden de bewoners van bouwnummer 11
(3de verdieping Adagio)

Wij hebben al een tijdje meegelezen op dit forum en vinden het leuk om op deze wijze alvast in contact te komen met de medebewoners.

Dus laten ze maar snel beginnen met de bouw en op naar die borrel...

Fabiënne & Martin

Nel
31 augustus 07 om 11:33u

Hallo,
Op deze site terechtgekomen omdat ik even wilde googlen of de onheroepelijke vergunning al was vergeven. eergister was de laatste dag en toen was er nog geen bezwaar binnen. Ik ga ervanuit dat het dus wel goed zit... Wij hebben ook al een eerste tekensessie gehad bij de notaris.. wegens de belasting enzo..
Toch mag de bouw van mij wel gaan beginnen, wil zo onderhand wel een keuken uit gaan kiezen!
Wij hebben bouwnummer 17 gekocht, 5 hoog... Zijn de buren al bekend??

groetjes, Nel

Danielle
30 augustus 07 om 15:31u

Hey Sandra,

Ik heb bouwnummer 14 gekocht!!

Groetjes,
Danielle

Sandra
29 augustus 07 om 23:39u

Hey Theresa en Daniëlle, Welke bouwnummers hebben jullie gekocht?

Master V
29 augustus 07 om 21:00u

Hey y'all,

Hee goed idee Sandra, idd nu nog effe snel de laatste kiekjes nemen...voordat er ineens drie gebouwen staan...

We moeten natuurlijk nog even voorzichtig zijn, aangezien ik weet dat er deze week nog eventueel iets bij de gemeente binnen kan komen...
Ik denk dat we volgende week definitief nieuws van Timpaan krijgen...ik voel het al aan mijn water!
En dan zal de notaris wel contact met alle kopers zoeken...ik denk echter wel dat eerst de kopers aan de beurt zullen komen waarvan de financiering het snelst verloopt...iig gefeliciteerd Theresa, spannend allemaal hoor...ik denk echter wel dat we even stevig met beide benen op de grond moeten blijven staan...voordat er weer verrassingen opduiken...
allemaal rustig blijven...adem in adem uit

Ik denk overigens dat deze site uiteindelijk behoorlijke uitbreiding nodig heeft...wellicht is het een leuk idee om een aparte website op te starten met alle gebouwen apart...dan maak je wellicht sneller kennis met je toekomstige buren/bewoners! Ik ben alleen niet echt een held in dat soort dingen...

Groet!

Skyjack
29 augustus 07 om 09:24u

Hoi Theresa,

Goed om te horen dat er eindelijk schot in de zaak gaat komen. Nu maar hopen dat we allemaal eerdaags een borreltje met elkaar kunnen gaan drinken.

Ben gisteren trouwens even op de locatie langsgeweest om een paar foto'S te maken.

Sandra

***** Bericht van de beheerder
Het is niet toegestaan een eigen website te promoten.

THERESA
29 augustus 07 om 09:16u

HOI ALLEMAAL,
IK BEN NET GEBELD DOOR DE NOTARIS OM DE KOOPAKTE TE TEKENEN, DIT HOUDT DUS IN DAT DE BOUW GAAT BEGINNEN......... NOG 3 DAGEN EN
DAN KUNNEN WE HET GAAN VIEREN MET Z'N ALLE

Patrick
24 augustus 07 om 15:03u

Hoi allemaal,

dan kan ik natuurlijk niet achter blijven met duimen! Het begint nu wel echt te kriebelen...

Hoop voor jullie dat het gaat lukken om alsnog een gunstige hypotheek af te sluiten. En tot over een paar weken

Skyjack
24 augustus 07 om 14:30u

Hey allemaal,

Ik houdt alles gekruist dat er inderdaad geen bezwaren meer komen tegen de vergunning en dat alles nu eens van start kan gaan.

Marijke, ben jij nog bij de rabobank geweest?? Ik heb daar zelf tegen een actietarief kunnen lenen. Ze hadden toen voor dit project een speciaal tarief wat voor mij de goedkoopste bleek te zijn. Als ik een beetje mazzel heb en ik kan mijn huidige offerte houden dan heb ik 4,9 procent voor 20 jaar vast. Dit heb ik begin dit jaar gekregen, is al hoger dan eerst maar toch nog aardig voordelig vergeleken bij de tarieven die jullie nu noemen. Voor 10 jaar vast was het in maart dit jaar nog 4,7 procent.

En het wordt inderdaad tijd voor een kennismakingsborrel. Ik zal ook alvast maar beginnen aan die website die ik beloofd had.

Sandra

Marijke
23 augustus 07 om 15:25u

Sandra: Als de bouw dit najaar begint red jij het waarschijnlijk wel met je hypotheek. Dan heb je wel geluk, want de rente is inderdaad flink gestegen.

Victor: Ben nu ook bij een tussenpersoon geweest, deze heeft een offerte voor me bij Nationale Nederlanden, ook tegen een percentage van 5,4%. Maar ik kan bij deze wel meer lenen dan de executiewaarde, dan hoef ik minder eigen geld in te leggen.

Ik heb het gevoel dat de bouw wel gaat beginnen dit najaar. Dan zien we elkaar gauw bij de borrel!

Groetjes Marijke

Master V
21 augustus 07 om 21:30u

Nou dan duim ik ook allemaal met jullie mee...
Ik ben vandaag naar mijn tussenpersoon geweest om een nieuwe offerte te regelen...ik was "not amused" toen ik de huidige rentestand te horen kreeg...het scheelt zeker 0,7% ten opzichte van bijna een jaar geleden (had in oktober 2006 nog een rente kunnen krijgen van 4,8%, nu waarschijnlijk 5,5% beetje jammer dus...

@Marijke: oei vervelend van je eerste ervaringen met tussenpersonen...maar De Hypotheker is eenmaal de grootste hypotheekassociatie van NL en je kan dan eigenlijk meer kwantiteit dan kwaliteit verwachten...misschien dat anderen wel goede ervaringen met hen hebben maar ik heb dat helaas ook niet...

Gelukkig ook nog goed nieuws voor alle kopers: tot nu toe zijn er geen bezwaarschriften bij de gemeente binnengekomen, de bezwarentermijn loopt volgende week definitief af dus laten we maar duimen dat het zo blijft...en dat we binnenkort een mooie brief van Timpaan en de notaris krijgen...

Skyjack
18 augustus 07 om 21:28u

Ik zal voor jullie allebei duimen. Mijn huidige offerte verloopt hald december pas, dus ik heb nog heel even respijt.

Marijke
15 augustus 07 om 17:03u

Ja Sandra, dat gevoel heb ik ook.
Dat ik vorig jaar op de reservelijst ben beland na de loting is wel goed geweest, vorig jaar had ik het niet rond kunnen krijgen met me studie. Dat ik nu toch een woning heb gekregen, nu ik wat meer ben gaan verdienen, heb ik veel meer kans! Het lijkt wel alsof het zo had moeten zijn, haha.

Victor: die tussenpersoon (de hypotheker in mijn geval) viel flink tegen. Twee weken na mijn gesprek was er nog niets gedaan/ingekeken, ik wist zelf meer van mijn mogelijkheden af dan hun. Heb toen mijn spullen terug gehaald. Ben nu ook bij een tussenpersoon beland, bij een familielid van een kennis, deze liet twee dagen later weten dat hij een offerte binnen heeft. Vrijdag heb ik een afspraak, dus dan zal ik zien of het gaat lukken.

Groetjes Marijke
Bouwnummer 32

Patrick
15 augustus 07 om 09:45u

Zo... even op vakantie en talloze ontwikkelingen, nog even duimen mensen!! Iedereen een goede vakantie gehad hoop ik??

Ik woon zelf ook al in Hoofddorp. Dus het toekomstige appartementen complex is ook voor mij dichtbij, foto's maken wordt dus geen probleem.

Ik heb eigenlijk nog steeds mijn hypotheek van vorig juli welke ik heb afgesloten bij Fortis ASR. Deze is ongeveer 60% vermogensopbouw en 40% aflossingsvrij. De rente bij deze hypotheek is 20 jaar vast, voor 4,35%. De offerte verloopt nu half september, dus hopen dat er niemand bezwaar heeft gemaakt!!

Patrick

Skyjack
14 augustus 07 om 23:21u

Ik woon zelf op de ringvaartdijk richting Roelofarendsveen. maar binnendoor ben ik binnen 10 minuten op de bouwlocatie.

Het is inderdaad erg moeilijk om als starter ergens binnen te komen. Ik weet het maar al te goed, ook de huur hier in de buurtbij mij. Een regelrechte ramp. Maar dit heeft gewoon zo moeten zijn. Ik had me op verschillende projecten ingeschreven. Eigenlijk sprak alleen dit project me echt aan. En hier lootte ik op in. Heb zelf mijn derde keus gekregen dus ik mage niet klagen.

Over de hypotheken. Mijn hypotheek is bijna helemaal aflossingvrij. maar omdat ik zelf geen geld in heb te brengen leen ik dus boven de exzecutie waarde van het appartement. Voor dat deel heb ik dus de spaarvariant moeten doen.

Master V
29 juli 07 om 20:41u

@Skyjack: leuk idee van de foto's! Ook ik woon in Hoofddorp en rij als ik naar mijn werk ga langs het gebied...dus ook ik probeer een beetje de boel in de gaten te houden...
@Marijke (en Skyjack): ik heb een geheel aflossingsvrije hypotheek aangevraagd, dus dat is dus wel degelijk mogelijk!

Marijke
29 juli 07 om 15:28u

Hoi Sandra,

Leuk dat je (als alles doorgaat) onder me komt te wonen. Het is jammer dat er geen starterslening op deze woning te krijgen is. Ik heb momenteel twee parttime banen, waarvan ik bij 1 een vast contract heb. Beide willen een werkgeversverklaring tekenen. Tevens kan ik een bedrag aflossen op de hypotheek. Als mijn ouders dan over het resterende bedrag borg kunnen staan, denk ik, dat ik wel een aardige kans moet kunnen maken. Het is jammer dat de banken allemaal een stuk strenger zijn geworden, dat maakt het voor de starters erg moeilijk, vooral als je alles alleen moet doen.
Ik woon zelf ook in Hoofddorp en het is echt niet makkelijk om hier wat te kunnen krijgen. Dit is echt een mooie kans om te beginnen. Ben je zelf ook woonachtig in Hoofddorp?

Groetjes Marijke

Skyjack
29 juli 07 om 13:51u

Hey Marijke,

Ik voel met je mee. Ik wordt als alles goed gaat je onderbuurvrouw geloof ik. Ik ben zelf ook starter maar heb de mazzel dat ik eind 2005 ben afgestudeerd en sinds vorig jaar werk heb. Ik zal voor je duimen, en aflossingsvrij is inderdaad het voordeligst, maar geheel aflossingsvrij laten ze weer niet toe geloof ik.

Sandra
Bouwnummer 28, volgens mij direct onder 32.

Marijke
28 juli 07 om 10:35u

Hi Victor,

Bedankt voor je tips. Ik ben inderdaad bij een tussenpersoon geweest na mijn bezoek aan de ING. Aangezien ik starter ben gaan ze kijken wat voor mij de voordeligste manier is en of mijn ouders garant kunnen staan. Ik hoop halverwege volgende week uitsluitsel te krijgen of het allemaal mogelijk is voor mij. Het probleem is namelijk dat ik nog 1 jaar moet studeren en me inkomen op dit moment niet voldoende is voor de gehele hypotheek. Ik had al wat rondgekeken op internet en heb besloten een aflossingsvrije hypotheek te nemen, omdat deze het voordeligst is en dat is voor mij op dit moment het belangrijkst.

Danielle
27 juli 07 om 18:32u

Hey Skyjack,

Ik zelf woon ook in Hoofddorp maar zou het wel leuk vinden als je de foto's op de site zou zetten!!

Ik denk wel dat ik regelmatig te vinden zal zijn bij ons nieuwe project....
Kan echt niet wachten tot ze gaan beginnen.
Als deze site een beetje gepimpt wordt met foto's dat is nooit verkeerd!!

Fijn weekend,
Groetjes
Danielle

Skyjack
27 juli 07 om 16:34u

Die van mij is inderdaad al eerder een keer verlopen. Ik heb het nagezocht en het blijkt dat mijn huidige financiering tot half december geldig is. Dus heb ik nog even, wat verlopen was is mijn gezondheidsverklaring. Dus die moet ik opnieuw inzenden. Een hele hoop stress minder dus.

Qua hypotheken ligt het er maar net aan wat je zelf wilt. Ik ben inderdaad bij de Rabobank tegen het actietarief. Volgens mij geld deze nog steeds, maar alleen de rabobank regio Schiphol kan dit geven. De rentes zijn wel omhoog gegaan en het actietarief dus ook. Maar voor mij was het nog steeds de beste optie. Bij mij was het bijvoorbeeld niet mogelijk om een hypotheek af te sluiten met hypotheekgarantie. Dan kreeg ik het niet rond namelijk.

Ik ben zelf geen kenner van hypotheken maar mijn zwager gelukkig wel. Hij heeft me in ieder geval opgedragen eerst uit te zoeken hoeveel risico ik wil lopen.

Een hypotheek combinatie van een deel aflossingsvrij en een deel beleggen was voor mij qua maandlasten het voordeligst, maar was ook wel wat risicovol. De bedoeling is namelijk dat je door te beleggen na 20 jaar een deel kan aflossen met het vermogen dat je hebt opgebouwd. Maar ja beleggen is onzeker, het kon zo zijn dat je niets aan je beleggingen overhield en dus niet af kon lossen zoals de bedoeling was.

Uiteindelijk heb ik dan ook gekozen voor deels aflossingsvrij en daarnaast een spaarhypotheek. Is ietsie duurder per maand (maar te verwaarlozen vond ik) en aan het eind van de rit heb je zeker een bepaald bedrag opgebouwd via die spaarvariant.

Laat je in ieder geval goed voorlichten. En bepaal voor jezelf hoeveel risico je wilt lopen. Ze ehbben geprobeerd toch die beleggingscombinatie aan mij te slijten met de reden dat het risico toch niet zo groot is. Maar ik voelde me daar toch niet happy bij, zodoende heb ik voor de spaarcombinatie gekozen.

Even op de andere tour, ik woon momenteel al dichtbij (±10 minuutjes) en wilde in ieder geval wekelijks foto's gaan maken om de bouw bij te houden. Hebben meer mensen interresse hierin? Ik heb geen idee waar iederen woont, eventueel kan ik ze op een website publiceren zodat iederen de voortgang van de bouw bij kan houden.

Master V
25 juli 07 om 20:51u

@Skyjack: he jammer Sandra, maar je bent (gelukkig?!?!) niet de enige die problemen hiermee heeft...mijn financiering is inmiddels allang verlopen...ik heb mezelf voorgenomen pas weer te gaan beginnen met een nieuwe financiering als de bouwvergunning zo goed als onherroepelijk wordt (houd eind augustus in de gaten!). Want dan hebben alle kopers in principe nog twee maanden de tijd om opnieuw een financiering te regelen...

@Marijke: ik had in eerste instantie een hekel aan tussenpersonen en bij de banken zelf informatie ingewonnen. Maar toen bleek dat ik bij een aantal banken onmogelijk een passende financiering kon krijgen, ben ik toch maar naar een aantal tussenpersonen gegaan, en die adviseerden mij iedere keer hetzelfde (toevallig via dezelfde bank als de bank die mij voor een financiering had afgewezen (ING))! Dus ik raad je aan om dit ook te doen. Het verschilt namelijk per bank wat je kunt lenen en tegen welk rentepercentage. En het product wat ik heb, is wellicht niet voor jou geschikt en vice versa.
Ik had via de tussenpersoon vernomen dat Rabobank speciale tarieven had. Maar of dat nog steeds zo is, weet ik niet.

Suc6!
Victor.

Danielle
25 juli 07 om 12:48u

Hey Marijke,

Van harte gefeliciteerd! Harstikke leuk dat je appartement toegewezen heb gekregen.

Over hypotheken daar kan ik je maar weinig over vertellen. Maar ik wens je wel heel veel succes!!

Groetjes,
Danielle

Marijke Kromkamp
22 juli 07 om 15:15u

Hallo, ik ben Marijke, ik stond op de reservelijst voor een aantal bouwnummers van concerto.
Ik heb 19 juli een telefoontje van de makelaar gehad, dat bouwnummer 32 van andante vrij is gekomen en deze nu voor mij beschikbaar is.
Heel erg leuk, ben echt heel blij, maar de hypotheek wordt waarschijnlijk nog een probleem. Heeft iemand nog goede tips op het gebied van het afsluiten van de hypotheek?

Ik heb deze week een afspraak met de makelaar en de ING-bank.

Ik hoor graag alternatieve mogelijkheden. Bedankt!

Danielle
15 juli 07 om 19:13u

Hey Victor,

Bedankt voor de felicitatie...
En voor het uitleggen over de groninger akte! Ik had het zo niet kunnen vertellen.

Sandra, wat erg dat je hypotheek op zijn eind loop.
Tot wanneer loopt die?

Groetjes,
Daan

Skyjack
14 juli 07 om 23:49u

Eh bedoel je dat jullie al bij de notaris geweest zijn of zoiets??

Ik hoop toch dat wij ook binnen korte tijd kunnen, anders ben ik weer mijn hypotheek kwijt en moet ik een nieuwe af gaan sluiten. Die natuurlijk weer duurder is, mag ik hopen dat ik hem nog krijg trouwens.

Sandra
bouwnummer 28 Andante

Master V
13 juli 07 om 21:52u

Hallo allemaal,

Ik ben Victor, koper en inmiddels de trotse (voorwaardelijk) eigenaar van bouwnummer 8 (Adagio)
De berichten van Daniëlle zijn juist, de gemeente zal op 17 juli a.s. de bouwvergunning verlenen. Daarna volgt de wettelijke bezwarentermijn van zes weken. Zo te lezen heeft Martijn het een en ander reeds uitgelegd.
De kopers van Adagio zijn inmiddels uitgenodigd voor het ondertekenen van de Groningerakte bij de notaris. De reden waarom deze kopers zijn uitgenodigd en de overigen nog niet, is tweeërlei. Ten eerste het belastingtechnisch aspect: is een bouwvergunning verleend en gaat het om niet-bouwrijp terrein, dan kwalificeert de fiscus dit terrein als bouwterrein, zodat de verkoper 19% omzetbelasting dient af te dragen. Dit vertaalt zich automatisch in een hogere koopprijs voor kopers. Door eigendom aan kopers over te dragen alvorens de bouwvergunning wordt verleend, wordt dit voorkomen en hoeft de verkoper 'slechts' 6% overdrachtsbelasting te betalen...een verschil van 13% dus. En waarom zou je meer aan de Belastingdienst moeten betalen dan nodig is???
Het perceel waarop de toekomstige gebouwen Andante en Moderato komen te staan, is thans nog bebouwd (er staan zoals jullie ongetwijfeld weten twee te slopen opstallen). In dit geval kwalificeert de fiscus de grond als bebouwd zodat 6% overdrachtsbelasting afgedragen kan worden...ongeacht of er wel of geen onherroepelijke bouwvergunning is.
Ten tweede: Timpaan is echter niet achterlijk en beseft zich inmiddels hierdoor heel goed dat zij eerst de bezwarenprocedure wil afwachten. Zodra er geen bezwaren zijn aangebracht (of wel bezwaren zijn aangebracht maar uiteindelijk verworpen) dan zullen alle kopers (opnieuw) worden uitgenodigd door de notaris: de kopers van Adagio voor het ondertekenen van de zogenaamde kwijtingsakte (en hypotheekakte!) en de kopers van Andante en Moderato voor de akte van levering en hypotheekakte.
In theorie zou dit aldus op zijn vroegst begin september kunnen gebeuren, maar of dit in de praktijk zal worden gehaald...

@Rosa en Pjotr: tegenover Concerto ligt Bedrijvenpark de President. Alleen... geen bedrijf die daar zich wil vestigen!
Pal tegenover Concerto zal het tijdelijk onderkomen van Schouwburg De Meerse komen, de Schouwburg in het centrum gaat namelijk op de schop. Vandaar dat zij uitwijken naar het gedeelte van De President tegenover het project!
En die megasauna/wellnesscentre en woonwijk, die komt in het zuidelijk gedeelte van Hoofddorp, tussen de Oude en de Nieuwe Bennebroekerweg. De sauna meer de richting van Rijsenhout op en de woonwijk en sportcentrum meer richting Toolenburger Plas en Floriande. Aldus een krantenartikel laatst in het Witte Weekblad.

Groetjes!
Victor

p.s. hee Daniëlle, nogmaals gefeliciteerd met de voorwaardelijke eigendom!

Pjotr
13 juli 07 om 21:09u

Sorry: Richting Uithoorn moet zijn richting Nieuw Vennep. Maar dan nog.

Pjotr
13 juli 07 om 20:49u

Dag Rosa,

Er gaan zelfs geruchten over de bouw van een crematorium aan de Hoofdweg richting Uithoorn...
Overigens: voorlopig ben ik het meest nieuwsgierig naar de bouw van Concerto.
De brief van Timpaan hierover -ivm de gemeentelijke goedkeuring- verwacht ik niet eerder dan de 17e, dus een dagelijkse rush naar de brievenbus is nu nog niet nodig. Maar daarna..vvvrrooommm!
Toch? Een gezamenlijke startborrel, daar zijn we met z'n allen erg aan toe, denk ik.

Rosa
12 juli 07 om 08:03u

Weet iemand eigenlijk iets over de plannen met het terrein aan de andere kant van de Hoofdvaart? Er worden nu kantoren gebouwd maar ik hoorde dat er misschien ook wel een sauna en nog een woonwijk zouden kunnen komen....

Skyjack
11 juli 07 om 21:14u

Eh nee????? *rent naar de brievenbus*

Nope ik heb nog niets ontvangen. Komt vast nog wel. Maar jouw bericht klinkt zeker als muziek in de oren. Hog zou het nu toch allemaal gaan gebeuren.

Sandra

Danielle
09 juli 07 om 22:15u

Hallo allemaal,

Hebben jullie ook al bericht gehad om de groninger akte te tekenen??
En dat als ( alles goed gaat ) de bouwvergunning 17 juli komt!!!

Jaja, dat klinkt toch als muziek in de oren

Alleen moeten we dan nog wel 6 weken wachten dat er niemand bezwaar aantekend!!
Duimen maar...

Groetjes,
Danielle

Patrick
25 juni 07 om 13:52u

Hey Rosa

oh.. sorry! Maar ik denk niet dat ik hem nog weg doe..

Ik hoop voor je dat het gaat lukken met een ander appartement, want zo te lezen wordt het wel een leuk/gezellig complex!

Laten we elkaar in ieder geval op de hoogte houden van de "vorderingen" die gemaakt worden.

Patrick

Rosa
25 juni 07 om 11:18u

Zeg Patrick,

Jij hebt het bouwnr. gekocht waarvoor ik op de reservelijst sta/stond dus!!!! Nou ja, gefeliciteerd! Nu maar hopen op de andere nrs...

Rosa

Skyjack
24 juni 07 om 23:07u

Laten we maar duimen voor een goede aftrap na de bouwvak. Ik kom graag een drankje halen.*g* Ik heb trouwens bouwnummer 28, geloof dat ik dat hieronder al een keer had vermeld maar voor de zekerheid toch even genoemd.

Sandra
PS ook in Andante

Danielle
24 juni 07 om 18:07u

Hey Patrick,

Goeie grap!!
Maar het duurt echt al heel lang.

Ik denk ook dat het gaat lukken en dan we na de bouwvak gezellig met z'n alle een drankje gaan doen.
Lijkt me gezellig om nou eens te zien wie er allemaal komen te wonen.

Groetjes,
Danielle

Patrick
24 juni 07 om 12:38u

Excuses... Bouwnummer 41 (het duurt toch wel echt te lang als je bouwnummer ook al gaat vergeten...)

Patrick
24 juni 07 om 12:30u

Beste allemaal,

Super goed initiatief zo'n forum. Zelf heb ik ook een appartement gekocht bij Concerto, bouwnummer 43 in Andante.

Ben stiekem toch aan het hopen dat we na de bouwvak met z'n allen een drankje kunnen doen bij het slaan van de eerste paal... maar of dat gaat lukken????!?!

Patrick

Skyjack
19 juni 07 om 23:48u

Zeker bedankt voor je info. Ik moet zeggen dat alles wel onwijs lang duurt inderdaad. Ik geloof dat ik vorig jaar 17 juli het koopcontract heb getekend. Bijna een jaar geleden nu dus.

Ik hoop dat ze eerdaags toch beginnen met bouwen, ik kan moeilijk eeuwig bij mijn ouders blijven wonen.

Sandra

Rosa
16 juni 07 om 14:22u

Hoi Martijn,

Dank voor je reactie. Dan zal ik nog een paar weken geduld moeten oefenen en jullie natuurlijk ook. De meesten van jullie wachten inmiddels natuurlijk al een paar maanden of misschien zelfs langer dan een jaar.

Martijn
15 juni 07 om 20:53u

Burgemeester en wethouders van Haarlemmermeer hebben op 30 mei 2007 vrijstelling verleend van het bestemmingsplan. Over ongeveer 30 dagen - 12 weken na de ontvangst van de verklaring van geen bezwaar van gedeputeerde staten van Noord-Holland - verloopt de fatale datum voor het beslissen op de aanvraag om bouwvergunning; als er voor die datum geen beslissing is genomen, dan is de bouwvergunning van rechtswege verleend. Binnen vijf weken is er dus meer duidelijkheid. Vervolgens is het natuurlijk de vraag of Timpaan dan ook gaat beginnen met de bouw...

Rosa
15 juni 07 om 13:11u

Hoi Danielle,

Dank voor je reactie! Het is fijn om mijn ongeduld even met iemand kunt delen. Wij hebben ons ingeschreven bij Keijser Drieman makelaars en er werd wel bij gezegd dat er geen tientallen wachtenden voor ons waren maar ja... Wij hebben op verschillende bouwnrs. ingeschreven maar voornamelijk Andante omdat de andere appartementen al zijn verkocht. Sta jij ook op de reservelijst of wacht jij inmiddels op de definitieve startdatum van de bouw? Ik vrees dat wij pas na de bouwvak iets zullen horen of misschien zelfs ver daarna.

Hartelijke groet,
Rosa

Danielle
14 juni 07 om 16:27u

Hoi Rosa,

Ik word ook helemaal gek van het wachten!! Erg he...
Eigelijk had ik al verwacht dat er een brief op de mat zou liggen.
Ze hebben gezegd half juni.
Maar als ik iets hoor laat ik het je zeker even weten.

Maar je staat op de reserve lijst. Sta je een beetje bovenaan?
Waar had je op in geschreven?

Groetjes,
Danielle

Rosa
13 juni 07 om 14:49u

Dag allemaal,

Heeft iemand van jullie nog iets gehoord? Wij staan nog steeds op de reservelijst en ik weet niet zo goed wat ik nu moet doen... Wordt gek van alleen maar afwachten.

Skyjack
24 mei 07 om 08:36u

Ik kan weinig anders doen dan gewoon tekenen voor het uitstel tot oktober Als starter kom ik nagenoeg nergens in aanmerking voor een woning. Dit is denk ik mijn enige kans, dus voorlopig houd ik nog even vol.

Sandra

Pjotr
23 mei 07 om 14:30u

Vandaag heb ik ook gesproken met de heer Naberman. Ik begreep van hem ik dat met een van de grootste tegenstanders overeenstemming is bereikt; mogelijk heeft dat een dempend effect op de rest v.w.b eventueel nog aan te voeren (bezwaa)procedures. Zijn inschatting, 80-90% kans te beginnen na de bouwvak, is echter duidelijk minder dan "vrijwel zeker", en daardoor iets te vrijblijvend, lijkt mij. De makelaar schat de aanvang bouw in op het najaar.
Ik denk nog even na.

Martijn
21 mei 07 om 11:25u

Zojuist heb ik gesproken met de heer Naberman van Timpaan. Zodra de bouwvergunning is verleend, wordt er begonnen met de sloop en het bouwrijp maken van de grond. Hij schat de kans dat onmiddellijk na de bouwvak wordt begonnen met de bouw op 80 á 90%. Eén en ander is afhankelijk van de bezwaren die nog door omwonenden worden ingediend. Met de directe buren (het vrijstaande huis aan de Hoofdvaart)is volgens hem al overeenstemming bereikt (zij zijn door Timpaan uitgekocht).

We moeten dus nog even afwachten...

Skyjack
19 mei 07 om 22:34u

OK dan snap ik wat je bedoelt. Het kan dus nog wel even duren voordat de bouwvergunning officieel definitief is. En als Timpaan dit gaat afwachten zijn we erover een jaar nog niet. Hmmm dat maakt het wel lastig ja.

Laat het ons even weten als je iemand van Timpaan hebt gesproken?? Ben wel benieuwd naar hun reactie.

Sandra
PS bedankt voor de info.

Ga naar pagina: 1 | 2 |

Plaats een bericht   uitleg
Voornaam * eventueel met uw bouwnummer
E-mail adres * uw e-mail adres blijft geheim
  Vet Onderstreept Cursief Blij Knipoog Boos Verward Liefde Lachen Dansen Zwaaien Liefde Chillen
Bericht
Voorbeeld
Anti-spam
* type de vijf getallen over (uitleg)
Berichtenservice Mail mij bij nieuwe berichten in dit forum
Plaatsen
Voorwaarden
Op Qasa kunt u over uw nieuwbouwwoning en alles daaromheen communiceren door berichten, ervaringen of foto's te plaatsen. Hierbij gelden de volgende voorwaarden:

1. Qasa is niet verantwoordelijk voor de inhoud van berichten.
2. Berichten waarin direct of indirect een andere website wordt gepromoot en commerciële boodschappen zijn niet toegestaan.
3. Als u zelf werkzaam bent bij een bedrijf dat u in uw bericht noemt, dan dient u deze betrokkenheid duidelijk in uw bericht te vermelden.
4. Het is niet toegestaan om kwetsende en/of beledigende berichten te plaatsen.
5. Het is niet toegestaan om berichten te plaatsen waarbij u zichzelf voordoet als iemand anders.
6. Het is niet toegestaan om berichten te plaatsen die inbreuk maken op het auteursrecht van iemand anders.
7. Door een bericht te plaatsen geeft u toestemming om de inhoud van het bericht op Qasa te laten opnemen. Geplaatste berichten of delen daarvan kunnen mede worden opgenomen in verzamellijsten, introductiepagina's en nieuwsbrieven van Qasa.
8. Berichten die het technisch functioneren van de website zouden kunnen hinderen zijn niet toegestaan.
9. Qasa behoudt te allen tijde het recht om berichten te wijzigen of te verwijderen.
10. Voor foto's en ervaringen gelden dezelfde voorwaarden als voor berichten. Bij foto's geldt bovendien dat animaties niet zijn toegestaan en dat de grootte van foto's maximale 100kb is.
Informatie Heeft u vragen, opmerkingen of suggesties over dit forum?
Mail de beheerder